Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 13:12

mace

Sapere Aude

J.Thermaltaker schreef op donderdag 17 april 2008 @ 22:13:
als je naar een service center gaat om je telefoon te laten herflashen..
moet je dan ook de aankoopbon mee?
want heb de telefoon 2e hands gekocht en heb er geen bon bij gekregen..
Ze vragen hooguit een vergoeding als je geen garantie meer hebt, ik kan me niet voorstellen dat dat veel moet kosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-09 20:06
mace schreef op donderdag 17 april 2008 @ 22:47:
[...]

Ze vragen hooguit een vergoeding als je geen garantie meer hebt, ik kan me niet voorstellen dat dat veel moet kosten :)
neem gewoon me hele doos mee.. en die gozer van wie ik m heb gekocht ( mede-tweaker hierzo ) die zou de bon nog ff nazenden, dus komt wel goed..
ik ga of vandaag of morgen-middag ff naar Alkmaar om hem te laten maken..
Lukt dat niet, ga ik morgen-middag nog ff naar Amsterdam, moet er toch heen, dus dan laat ik hem op de Kinkerstraat ff flashen :)

Kunnen ze dat trouwens ter plekke gewoon in de winkel volledig opnieuw flashen?
of moeten ze de telefoon opsturen, waardoor je hem 1-2 weken kwijt bent?

[ Voor 11% gewijzigd door J.Thermaltaker op 18-04-2008 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen wat ik kan doen met die flasch player die erop zit?
Als ik een filmpje wil afspelen wat ik zie op internet via mijn telefoon dan zegt hij download de nieuwste versie van flash player dat gaat ook niet.
Dus voor wat zit dat ding er in hemelsnaam op????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 00:10:
Kan iemand mij vertellen wat ik kan doen met die flasch player die erop zit?
Als ik een filmpje wil afspelen wat ik zie op internet via mijn telefoon dan zegt hij download de nieuwste versie van flash player dat gaat ook niet.
Dus voor wat zit dat ding er in hemelsnaam op????
Het is een speciale versie, filmpjes zoals van youtube werken niet. Kost trouwens ook erg veel bandbreedte en dus geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-09 16:30
ptrmaas schreef op woensdag 16 april 2008 @ 00:36:
Geachte Tweakers,

Allereerst mijn verontschuldiging voor het eventueel over het hoofd zien van de mogelijke oplossing van dit probleem. Na veelvuldig gezocht te hebben met wat voor termen dan ook heb ik nog steeds geen oplossing gevonden.

Laten we beginnen bij het begin.
In Juli 2006 Heb ik deze Mooie Nokia N73 gekocht (Bij een Orange Shop), ik was er heel erg tevreden mee totdat het eerste probleem zich voor deed, Heel onschuldig als het leek, bleek het dat mijn headset half kapot was, het linkeroortje deed het namelijk niet meer. Na het opsturen van de headset heb ik netjes een nieuwe gekregen. Toen even later de Inzoomknop aan de zijkant kapot was heb ik heb laten op sturen. Toen ik mijn toestel terug kreeg zat er een barst/scheur in een van de knopjes, opnieuw laten op sturen. Eindelijk dacht ik dan dat ik hem helemaal gemaakt terug kreeg. Dit was ook het geval voor een week of twee, totdat ik tot de conclusie kwam dat de Cardreader beschadigd was (nooit die geheugenkaart eruit gehaald)(hoe kom je er dan achter datie kapot is? doordat ik het kaartje eruit wou halen (ja ik heb eerst de handleiding gelezen) en in een cardreader wou stoppen, ik kwam tot de ontdekking dat het kaartje er gewoon helemaal niet uit kwam) Hoe het ook zij. Weer terug geweest naar de winkel, dit keer binnen 1 dag een compleet nieuwe Nokia N73 (weer dezelfde Plum Silver)... Zou nu alles het doen? ja zou je denken aangezien je alle problemen al gehad hebt. Dus niet... Dit keer laadde het toestel gewoon helemaal niet meer op. Dus ik weer terug en een andere batterij gekregen... dat was dus het probleem niet want 3 dagen later deed het toestel weer niks, Toen opgestuurd (hele maand Maart) en het toestel weer teruggekregen met een nieuwe oplader en een nieuwe batterij, ook dit heeft het pobleem niet opgelost want het was nog precies hetzelfde (de batterij laadde niet op) Toen weer terug geweest naar de Orange Shop en na ongeveer een dag of 4 weer een nieuwe gekregen.
Hier zijn we dan op mijn uiteindelijke vraag uitgekomen (3 toestellen verder).

Als ik een filmpje kijk of gewoon een onschuldige foto of een muvee probeer te maken denkt mijn telefoon leuk te zijn door gewoon die applicatie af te sluiten en terug te gaan naar het hoofdmenu.
Ik heb werkelijk waar geen idee wat dit kan zijn (ja ik ga uit van een Software conflict) maar tot daar aan toe. Dat is toch jammer dat ik niet normaal Foto's/Filmpjes kan kijken of Muvees kan maken.
Ik heb het eigenlijk nog niet gezien bij bijvoorbeeld het bellen of SMSen.
Ik heb gekeken of het mischien aan Time-Out Verlichting lag, verhoogd, was het niet, mischien Actief Standby, Aan en Uit geprobeerd, lag het ook niet aan...

Ik zit hier dus nu met een telefoon die ik ook eigenlijk alleen maar als telefoon kan gebruiken.
Ik heb in eerste instantie moeite om weer terug te gaan naar de winkel, maar ook omdat ik hem gewoon niet weer kwijt kan zijn aangezien ik hem voor de vakantie gefixed wil hebben en hem ook nodig heb (volgende week vrijdag)

Dus als iemand hier een oplossing voor heeft zou ik hem heel erg dankbaar zijn.

- Pieter
Om ff in te gaan over je klachten, merk ik wel weer dat het een puinhoop is met het repereren (ik heb hetzelfde geintje gehad :'( )

Om in te gaan over je software probleem met foto's en dergelijke, kan verschillende redenen te hebben! Om dus alles ff uit te sluiten, zodat het geen hardware probleem is de volgende punten:
  • Heb je je telefoon up too date (ook nieuwere N73's bevatten nog V2.XXX.XXX firmwares), dit kun je zien door het nummer *#0000# in te typen. Als je versie lager is dan V4.xxxx.x.x.x, raad ik je aan hem eerst ff zelf te updaten! Dit kan via de nokia PC-suite, moet je wel eerst een update tool downloaden via deze site http://www.nokia.nl/A4403630
  • Het volgende probleem kan te maken hebben met het geheugen. De viewer van nokia maakt gebruik van tumbnails, deze moet hij eerst allemaal nog inladen, maar als je geheugen vol is heb je een probleem! Dus kijk ff hoeveel geheugen je nog beschikbaar hebt, ook je telefoon ff opnieuw opstarten kan nog weleens werken.
  • Het laatste wat nog mogelijk kan zijn, is dat er een fout in je tumbnails kan zitten. In elke map met foto's of video's maakt je N73 een thumbnail map genaamd: _PAlbTN, deze is wel verborgen, maar via windows verkenner (wel ff verborgen mappen weergeven aanvinken in mapopties) kun je deze wel zien. Het kan dus ff helpen om al deze mappen te verwijderen, van je internte geheugen van je telefoon of van je MINI-SD kaartje. Ook al raad ik het beter aan om gewoon je geheugenkaart te formatteren 8)
Ik hoop dat iets van dit geholpen heeft, zoniet dan zie ik het vanzelf wel weer op dit forum :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi
ik heb dit vorige week ook al gevraagt op dit forum maar geen reacties gekregen.
Ik vraag me dus af of er nog meer mensen zijn hier die problemen hebben met de nieuwste versie van Nokia Software Updater. Sinds een tijdje zijn de nieuwe versies van PC Suite en Software Updater uit en veel mensen hebben problemen met het installeren van PC Suite, maar die heb ik zonder problemen kunnen installeren. Het probleem is juist de Software Updater. Ik heb op de website van Nokia wat gezocht en kwam op het forum daar terecht waar dit probleem ook besproken word; de problemen zijn enkel met de Nederlandse versie van Software Updater. Tijdens de installatie crashed de .exe en installeren mislukt dus. Er word geen duidelijk oplossing gegeven en voor zover ik weet heeft Nokia zelf hier ook nog niets aan gedaan, en anders heb ik dat niet kunnen vinden.
Nog iemand dit zelfde probleem?

[Het nokia forum waar dit besproken word vind je hier: http://discussions.europe...=pcsuite&thread.id=25078]

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2008 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDAAbeltje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:37

CDAAbeltje

Cool Down !

He Luite :P

Ik begon mij zelf helemaal kapot te ergeren aan de standaard headset die met de telefoon word meegeleverd. Die kl*t*n dopjes vallen me telkens uit de oren en als je een nummertje wilt skippen dan moet je de telefoon er weer bijpakken.
Ik wist dat Sony-Ericson van die In-Ear doppies had. Die krengen zitten als gegoten, blijven goed zitten en er komt super geluid uit. Ik ben dus toch maar eens opzoek gegaan of er voor de Nokia N73 ook zoiets bestond. En ja hoor :)

De HS-20 + AD-41 :)

Afbeeldingslocatie: http://nareshjain.files.wordpress.com/2007/02/b142852.jpg

Misschien is deze bij velen van jullie al wel bekend. Maar de reden dat ik dit post is de prijs.
Ik ben bij mij in het dorp (Hengelo) opzoek gegaan naar deze Headset.

T-For Telecom, € 47,95
Bel Complany, € 35,=

En toen maar eens hier in de price watch gaan kijken. Er staat een heel leuk zaakje in met een erg toepasselijke naam ook, One2Remember >:)
Zij bieden de headset voor € 20,95 aan en je hoeft geen verzendkosten te betalen :*)

Koek Mahl -> http://www.one2remember.nl/product_info.php?products_id=1245

Ik heb hem besteld. Klaat weten of ie beter bevalt ja of nee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grr,

Kben in Afrika en mijn navigatietoets begeeft het. Hij blijft steken en drukt daarom continu de knop naar beneden. Waardoor navigeren onmogelijk is. Is er een mogelijkheid om te navigeren zonder de toets en deze dus uit te schakelen? Of kan ik mijn telefoon zelf repareren?

Bedankt (nog 25 min. internettijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

Als ik het zo even snel lees, ik neem aan dat je het "piemeltje" bedoeld waar je de gehele telefoon mee bediend ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja die ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
iemand toevallig idee of ze bij de zwarte markt ( bazaar in beverwijk ) de telefoon ook volledig kunnen herflashen? Dus als die doodgeflasht is, weer tot leven wekken?
Want moet er van het weekend werken..en ben ik er toch, heb er best een 10tje voor over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

Dan denk ik dat je een probleempje hebt. Je kunt zonder de nav toets wel in het menu komen maar het menu niet bedienen. Is de toets eraf gevallen of doet ie het gewoon niet ? Misschien een keertje op drukken van boven af ? Don't know. Maar denk dat je er niet veel meer mee kunt......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

CDAAbeltje schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 13:18:
[...]

Dan denk ik dat je een probleempje hebt. Je kunt zonder de nav toets wel in het menu komen maar het menu niet bedienen. Is de toets eraf gevallen of doet ie het gewoon niet ? Misschien een keertje op drukken van boven af ? Don't know. Maar denk dat je er niet veel meer mee kunt......
Z'n internettijd is al voorbij. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

I know :P Maar wie weet heeft ie morgen wel weer internet minuten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-09 07:49
CDAAbeltje schreef op maandag 21 april 2008 @ 18:33:
He Luite :P

Ik begon mij zelf helemaal kapot te ergeren aan de standaard headset die met de telefoon word meegeleverd. Die kl*t*n dopjes vallen me telkens uit de oren en als je een nummertje wilt skippen dan moet je de telefoon er weer bijpakken.
Ik wist dat Sony-Ericson van die In-Ear doppies had. Die krengen zitten als gegoten, blijven goed zitten en er komt super geluid uit. Ik ben dus toch maar eens opzoek gegaan of er voor de Nokia N73 ook zoiets bestond. En ja hoor :)

De HS-20 + AD-41 :)

[afbeelding]

Misschien is deze bij velen van jullie al wel bekend. Maar de reden dat ik dit post is de prijs.
Ik ben bij mij in het dorp (Hengelo) opzoek gegaan naar deze Headset.

T-For Telecom, € 47,95
Bel Complany, € 35,=

En toen maar eens hier in de price watch gaan kijken. Er staat een heel leuk zaakje in met een erg toepasselijke naam ook, One2Remember >:)
Zij bieden de headset voor € 20,95 aan en je hoeft geen verzendkosten te betalen :*)

Koek Mahl -> http://www.one2remember.nl/product_info.php?products_id=1245

Ik heb hem besteld. Klaat weten of ie beter bevalt ja of nee :)
Ik vind hem tegenvallen, heb er ook al goede philips dopjes ingeplugd.. geluid blijft bagger. De AB is wel fijn maar de dopjes blijven slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

En wat is er dan precies slecht aan de dopjes ? Het kan niet veel slechter worden dan ze nu al zijn :P
Tell Me, Tell Me :) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
CDAAbeltje schreef op woensdag 23 april 2008 @ 10:12:
En wat is er dan precies slecht aan de dopjes ? Het kan niet veel slechter worden dan ze nu al zijn :P
Tell Me, Tell Me :) :*)
Inderdaad.. het is op zich een fijn setje, alleen de BASS vind ik super tegenvallen ook bij dit setje dus, ik hoopte op verbetering maar nee dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

Ik heb hem nu net binnen. Als je de Equalizer helemaal standaard laat staan en de audio verbreding uit zet dan klinkt het idd helemaal nergens naar. Ben even een kleine 10 minuten hiermee aan het stoeien geweest en ben nu zeker tevreden over het geluid :) Misschien ook een tip voor jou....?!
Kwil je wel een screentje oid doen van mijn instellingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
CDAAbeltje schreef op woensdag 23 april 2008 @ 13:52:
Ik heb hem nu net binnen. Als je de Equalizer helemaal standaard laat staan en de audio verbreding uit zet dan klinkt het idd helemaal nergens naar. Ben even een kleine 10 minuten hiermee aan het stoeien geweest en ben nu zeker tevreden over het geluid :) Misschien ook een tip voor jou....?!
Wat je ook kan doen is de oordopjes van de Sony Ericsson W serie gebruiken, gewoon aansluiten op de Jackplug. Want ik al vaker klachten gehoord dat de in-ear van Nokia bagger zijn! Wat je ook kan doen is een nieuw in-ear setje kopen, bij de mediamarkt heb je al leuke setjes van bijv Sony, Sennheizer, Philips.
Ik zelf heb op de orginele headset van de N73 een jackplug aansluiting op vastgesoldeerd, werkt perfect!, alleen wat ik niet snap is dat de de toetsen op het microfoontje (van nokia) niet werken, nooit gedaan! Kan zijn omdat het eeen standaard headset is i.c.m een n73 ME? (via t-mobiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

Dat kan idd ook :) Voorzover ik nu even heb geluisterd en de instellingen heb verandert vind ik het best goed klinken. Mijn oog is alleen wel gevallen op de Bose In-Ear doppies:

Afbeeldingslocatie: http://www.botman.com/images/products/in_ear.png

Afbeeldingslocatie: http://hear.nl/images/news/3596/3596-a.gif

Afbeeldingslocatie: http://hear.nl/images/news/3596/3596-c.gif

Alleen ze zijn wel aan de prijzige kant ;)

Even terug komend op de toetsen. Haal hem eens van de Lock functie af ;) Zit een heel klein schuifje aan de zijkant van het kastje. Bij mij deden ze het ook al niet, tot dat ik het schuifje ontdekte :)

[ Voor 45% gewijzigd door CDAAbeltje op 23-04-2008 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 20:46
Heb deze telefoon nu sinds September 2007 in gebruik moet ik toch zeggen dat ik meer en meer baal van deze telefoon... vooral de traagheid van het systeem is gewoon vervelend. Verder is ie gewoon aardig te dik. Het is bijna tijd om abo te verlengen/vernieuwen, maar ga zeker geen N serie meer halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
GS2K1 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 15:03:
Heb deze telefoon nu sinds September 2007 in gebruik moet ik toch zeggen dat ik meer en meer baal van deze telefoon... vooral de traagheid van het systeem is gewoon vervelend. Verder is ie gewoon aardig te dik. Het is bijna tijd om abo te verlengen/vernieuwen, maar ga zeker geen N serie meer halen.
Ach ja meningen verschillen, waarschijnlijk geen Smartphone liefhebber. Ook al moet ik wel zeggen, dat de nieuwere telefoons van de N-serie stukken sneller zijn Oa door meer geheugen en betere processor. Tja daarnaast kan regelmatig updaten ook weleens helpen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

CDAAbeltje schreef op woensdag 23 april 2008 @ 14:41:
Dat kan idd ook :) Voorzover ik nu even heb geluisterd en de instellingen heb verandert vind ik het best goed klinken. Mijn oog is alleen wel gevallen op de Bose In-Ear doppies:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Alleen ze zijn wel aan de prijzige kant ;)

Even terug komend op de toetsen. Haal hem eens van de Lock functie af ;) Zit een heel klein schuifje aan de zijkant van het kastje. Bij mij deden ze het ook al niet, tot dat ik het schuifje ontdekte :)
Bose = overpriced, en vaak ook troep.

Je kan beter kijken naar een Sony MDR-EX 71 SLB IMO.
Die heb ik ook en ik ben er erg tevreden over.
En ze kosten de helft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
CDAAbeltje schreef op woensdag 23 april 2008 @ 13:52:
Aan de equalizer heb ik ook al veel aan zitten kloten maar nog steeds geen bass :P.
Je mag me de stats van jou instellingen wel sturen, maar betwijfel of het helpt.
Andere oordopjes gebruik ik ook al, namelijk van philips (staan op zich wel bekent als de betere dopjes). Op een mp3 speler doen ze het voortreffelijk maar op de n73 dus niet. Er zit dus een heel verschil tussen die 2 jammer genoeg.. toch vreemd als je bedenkt dat het een music edition is lol |:( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:57

f.h

Verwijderd schreef op zondag 20 april 2008 @ 15:35:
Hoi
ik heb dit vorige week ook al gevraagt op dit forum maar geen reacties gekregen.
Ik vraag me dus af of er nog meer mensen zijn hier die problemen hebben met de nieuwste versie van Nokia Software Updater. Sinds een tijdje zijn de nieuwe versies van PC Suite en Software Updater uit en veel mensen hebben problemen met het installeren van PC Suite, maar die heb ik zonder problemen kunnen installeren. Het probleem is juist de Software Updater. Ik heb op de website van Nokia wat gezocht en kwam op het forum daar terecht waar dit probleem ook besproken word; de problemen zijn enkel met de Nederlandse versie van Software Updater. Tijdens de installatie crashed de .exe en installeren mislukt dus. Er word geen duidelijk oplossing gegeven en voor zover ik weet heeft Nokia zelf hier ook nog niets aan gedaan, en anders heb ik dat niet kunnen vinden.
Nog iemand dit zelfde probleem?

[Het nokia forum waar dit besproken word vind je hier: http://discussions.europe...=pcsuite&thread.id=25078]
Het is wat laat, maar ik wil toch even melden dat ik hier ook last van heb. Er is idd geen mogelijkheid om uberhaubt met installeren te beginnen, omdat de error in de installatie exe blijkt te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

@ Bliksem B,

Het schuifje al geprobeerd ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo :) heb net mijn nokia n73 ontvangen, maar heb nu al een vraag :P
bij eerste keer opstarten moest ik datum en tijd invullen, wat ik heb gedaan. Maar ik moest ook wat anders invullen voor een of andere verbinding volgens mij. moest je uit een hele lijst een stad/plaatsnaam kiezen voor die verbinding. daar heb ik perongeluk annulleren gedrukt. Waar kan ik dit weer instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Laatst online: 10-09 20:46
Bliksem B schreef op woensdag 23 april 2008 @ 18:13:
[...]

Ach ja meningen verschillen, waarschijnlijk geen Smartphone liefhebber. Ook al moet ik wel zeggen, dat de nieuwere telefoons van de N-serie stukken sneller zijn Oa door meer geheugen en betere processor. Tja daarnaast kan regelmatig updaten ook weleens helpen :9
Ben zeker wel een smartphone liefehebber! Was ook gek op de N73. echt gewacht met abonnement verlengen tot de dag dat ie uit kwam. Maar na ruim 1 1/2 jaar is m'n conclusie toch echt dat er veel fout zit, dat er toch aardig wat software updates nodig waren en dat de build quality (bij 1e levering...) gewoon erg te wensen overliet.

Huidige generatie N serie zal ik dan toch eens goed gaan testen, maar het is het gewoon allemaal net niet bij de N73.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 09:24:
hallo :) heb net mijn nokia n73 ontvangen, maar heb nu al een vraag :P
bij eerste keer opstarten moest ik datum en tijd invullen, wat ik heb gedaan. Maar ik moest ook wat anders invullen voor een of andere verbinding volgens mij. moest je uit een hele lijst een stad/plaatsnaam kiezen voor die verbinding. daar heb ik perongeluk annulleren gedrukt. Waar kan ik dit weer instellen?
Was dat niet gewoon je timezone? Tools -> settings -> date/time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

Ja dat is idd de Time Zone. Zoals hierboven de stappen volgen en op Amsterdam zetten :)

E Voila O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha super dom van me, dat zal het geweest zijn bedankt!
ohja maar als ik hem op amsterdam zet staat er gmt+2 :s NL=gmt+1 volgens mij. mjah boeie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

ja dat klopt, is hier ook zo. De tijd klopt dus who cares :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
GS2K1 schreef op donderdag 24 april 2008 @ 09:34:
[...]

Ben zeker wel een smartphone liefehebber! Was ook gek op de N73. echt gewacht met abonnement verlengen tot de dag dat ie uit kwam. Maar na ruim 1 1/2 jaar is m'n conclusie toch echt dat er veel fout zit, dat er toch aardig wat software updates nodig waren en dat de build quality (bij 1e levering...) gewoon erg te wensen overliet.

Huidige generatie N serie zal ik dan toch eens goed gaan testen, maar het is het gewoon allemaal net niet bij de N73.
Ik moet je gelijk geven, dat de n73 inderdaad nogal sloom is :O , maar het maakt mij niet zo heel veel uit. Voor mijn is hij snel zat..., anders wacht ik gewoon ff. Maar toen ik tijdelijk een MDA Vario had, dit was voor mij een nachtmerrie, Super sloom en dat altijd alles wat ik net nie wou (qua proggies dan).
Ook al had ik liever een N82 gehad 8) , maar ja heb nu 1jarig abbo dus ff wachten en dan weer kijken welke phone ik neem ;) Misschien dat ik dan wel de N82 neem, deze is namelijk stuk sneller (400mhz ipv 200 128 MB ipv 32 MB :o )

@ CDaabeltje:
Volume en opnemen+bellen werkt wel. Maar die middelste knop van de het volume ding doet bij mij niks, ook het opnemen + bellen knoppie werkt niet bij de musicplayer. Wat wel weer raar is, want bij de radio gaat hij er een preset verder :P . Dit is toch wel iets wat ik mis tegenover een Sony Ericsson, herbijn kon je een nummer/zender verder gaan door de volume knop 3 sec in te houden...

[ Voor 15% gewijzigd door Bliksem B op 24-04-2008 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

Hier dan mijn instellingen.
Kheb het plaatje even van het web geplukt en de rode streepjes moet je aanhouden.

Afbeeldingslocatie: http://img104.imageshack.us/img104/2624/1382477241lix6.jpg

En niet vergeten de Stereo verbreding aan te zetten.

[ Voor 13% gewijzigd door CDAAbeltje op 24-04-2008 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:26
Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 10:59:
ohja maar als ik hem op amsterdam zet staat er gmt+2 :s NL=gmt+1 volgens mij. mjah boeie
Zomertijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ohja :o goed punt ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
CDAAbeltje schreef op donderdag 24 april 2008 @ 13:05:
Hier dan mijn instellingen.
Kheb het plaatje even van het web geplukt en de rode streepjes moet je aanhouden.

[afbeelding]

En niet vergeten de Stereo verbreding aan te zetten.
Heb het geprobeerd, het is inderdaad ietsjes verbetert maar nog niet super bass :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

Haha, nou ik vind het zo eigenlijk wel goed. Het verschilt bij mij ook per nummer ! Als dit begint te vervelen dan haal ik nog wel een keer andere doppies ;) :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
CDAAbeltje schreef op donderdag 24 april 2008 @ 18:01:
Haha, nou ik vind het zo eigenlijk wel goed. Het verschilt bij mij ook per nummer ! Als dit begint te vervelen dan haal ik nog wel een keer andere doppies ;) :Y)
Het ene nummer heeft natuurlijk meer bass dan het andere, maar ik heb dus philips dopjes en draaide vanmiddag een ZOUK nummer, niet bij iedereen bekent misschien, maar dit genre kent goede bass :P, en viel beetje tegen. Dus als er dopjes zijn die echt super goede bass geven op de n73, liefst bluetooth dopjes.. dan houd ik mij aanbevolen :P. Had tijdje terug mijn sennheiser op de n73 aangesloten, toen wel goed geluid zoals ik het wil. Maarja ik ga niet met een mega koptelefoon op me hoofd rond lopen 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb na een firmware upgrade geen email melding meer in mijn schermpje en audiomelding ook niet.Als ik mijn account toevoeg doet hij het wel,maar zodra de N73 uit geweest is en weer aangezet wordt,doet hij dat niet meer.Ben bij next in roosendaal geweest,die hebben er een andere versie overheen gezet,maar ook dit heeft niet geholpen.
Dit is best irritant,omdat je nu zelf elke keer moet kijken of je email heb.Is er iemand die dit herkend of zijn er mischien andere progjes waarbij je ook hetzelfde kan doen? Bij next in roosendaal kennen ze het ook niet vinden,ze hebben er de nieuwste upgrade gedaan en heeft niet geholpen.Er zou een berichtje naar nokia gaan,want hun kwamen er ook niet uit.
Oja als ik in mijn berichten zit krijg ik wel audio/visueel melding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whackit
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 21:44
Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 10:59:
offtopic:
In de zomertijd is Amsterdam gmt + 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou jullie raden het nooit. Nadat ik jullie om advies gevraagd had zonk de moed mij in de schoenen. Aangezien ik mijn telefoon als waardeloos aanzag nu, gaf ik hem af bij een Ghanees telefoon-boertje. En je raadt het nooit voor 15 Nederlandse Euro'tjes heeft deze vriend een nieuwe joystick geplaatst. Welliswaar een zwart lelijk dingetje, maar hij werkt en dat is top!

Een goedkope reparatie! Daar kan NOKIA nog wat van leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klink goed! 15 euro is wel te doen...

Mijn N73 heeft het probleem dat als ik een foto wil nemen, en het klepje aan de achterkant ook maar AANraak, hij weer teruggaat naar het beginscherm. Fuckin' irritant.

Daarnaast valt hij 3 keer per dag uit zichzelf uit.

Heb 'm nu 3 maanden, en vind het verder een fijne telefoon, maar door deze twee dingen zit er over na te denken over te stappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 07:59
Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 10:43:
Ik heb na een firmware upgrade geen email melding meer in mijn schermpje en audiomelding ook niet.Als ik mijn account toevoeg doet hij het wel,maar zodra de N73 uit geweest is en weer aangezet wordt,doet hij dat niet meer.Ben bij next in roosendaal geweest,die hebben er een andere versie overheen gezet,maar ook dit heeft niet geholpen.
Dit is best irritant,omdat je nu zelf elke keer moet kijken of je email heb.Is er iemand die dit herkend of zijn er mischien andere progjes waarbij je ook hetzelfde kan doen? Bij next in roosendaal kennen ze het ook niet vinden,ze hebben er de nieuwste upgrade gedaan en heeft niet geholpen.Er zou een berichtje naar nokia gaan,want hun kwamen er ook niet uit.
Oja als ik in mijn berichten zit krijg ik wel audio/visueel melding
Ik heb dus exact hetzelfde. Ik heb de vraag hier al twee keer gesteld, maar niemand die me blijkbaar antwoord kan geven....
Ik ben hier ook mee bij de plaatselijke gsm shop geweest, maar ook hier konden ze me geen antwoord geven.

Haalt netjes de mail op, maar krijg inderdaad geen audio of visuele melding.
Zit ik in de mailbox en haal dan nieuwe mail op werkt de audio ineens wel. Zelfde probleem dus...
Zou wel makkelijk zijn als dit weer werkte...

[ Voor 14% gewijzigd door Serena op 26-04-2008 16:38 ]

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Gelukkig, ik ben niet de enige met dat probleem! Ik gebruik die functie tegenwoordig gewoon niet meer. Je hebt er niets aan als je geen melding krijgt! Ik krijg, net als Limburgse-Doos, alleen een melding wanneer ik het handmatig ophaal. Echt waardeloos.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 15:29:
Klink goed! 15 euro is wel te doen...

Mijn N73 heeft het probleem dat als ik een foto wil nemen, en het klepje aan de achterkant ook maar AANraak, hij weer teruggaat naar het beginscherm. Fuckin' irritant.
Ook dit probleem heb ik! Wat bij mij werkt, is eerst de toetsenblokkering eraf halen, even wachten, het klepje openschuiven, rustig wachten, als het beeld komt even wachten, en dan pas een foto maken. Ik vind het ook vreselijk irritant. Je mist altijd het moment op deze manier!

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 15:29:
Ik denk dat er dan stof in de schuifcontacten zit, ik zou het batterijklepje openhalen en de boel even netjes schoonmaken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
wcduck schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 20:01:
Gelukkig, ik ben niet de enige met dat probleem! Ik gebruik die functie tegenwoordig gewoon niet meer. Je hebt er niets aan als je geen melding krijgt! Ik krijg, net als Limburgse-Doos, alleen een melding wanneer ik het handmatig ophaal. Echt waardeloos.
Dat je er niets aan hebt ben ik niet helemaal met je eens.
Feit blijft alleen dat je vaak onnodig kijkt als er geen mail is, of juist vergeet te kijken en ineens 20 mailtjes hebt...

Geen geluid, geen melding, geen trillen.... Lastig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort via Ebay een losse Pop-port to 3.5mm jack gekocht, zodat ik wat minder snoer meesleep.

Als ik deze echter aansluit, en ik speel een mp3 af, prima geluid helemaal niks mis mee, maar na een paar seconden springt hij automatisch op een voice-call.

Dat wil zeggen, er komt een optie omhoog om iets in te spreken die je telefoon vervolgens probeert te matchen met iemand uit je contactlijst en die vervolgens gaat bellen.

Hoe kom ik hier af? Is het een productiefoutje of zijn er mensen die dit probleem kennen? Er zit geen extra functie op het adaptertje. Alvast bedankt!

(het is geen originele nokia adapter btw)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2008 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
vandaag zwarte markt geweest..
verschillende kraampjes hadden geprobeerd om me firmware eropnieuw in te flashen, want ik had hem zelf "dood" geflasht..
maarja die hadden geen internet om de nieuwste firmware te downloaden, totdat iemand zei probeer het in de computerhal..
die gozers hebben voor mij de firmware er volledig opnieuw ingeflasht, en gelijk de telefooon simlock virj gemaakt..
Dus als je je telefoon dood geflasht hebt, en je hebt geen zin om een x aantal weken te wachten, kan ik advisieren naar de zwarte markt te gaan ( als je tijd hebt.. )
Ze zijn bij mij 3 uur bezig geweest om de firmware erin te krijgen, en dit kostte mij 30 euro..
Simlock vrij maken heb ik gelijk ook maar laten doen voor 20 euri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds een paar dagen opeens een raar probleem dat mijn toetsenbord is omgedraaid ofzo. Toetsenblokkering is heel moeilijk eraf te krijgen, en als ik een 2 intoets verschijnt er een 7 in beeld, ook qua letters, dus a wordt p, etc.
Ik heb 'm net geupdate naar laatste firmware, start 'm op, maar heb nog steeds hetzelfde probleem. Enig idee wat dit is en hoe op te lossen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57
J.Thermaltaker schreef op zondag 27 april 2008 @ 21:42:
vandaag zwarte markt geweest..
verschillende kraampjes hadden geprobeerd om me firmware eropnieuw in te flashen, want ik had hem zelf "dood" geflasht..
maarja die hadden geen internet om de nieuwste firmware te downloaden, totdat iemand zei probeer het in de computerhal..
die gozers hebben voor mij de firmware er volledig opnieuw ingeflasht, en gelijk de telefooon simlock virj gemaakt..
Dus als je je telefoon dood geflasht hebt, en je hebt geen zin om een x aantal weken te wachten, kan ik advisieren naar de zwarte markt te gaan ( als je tijd hebt.. )
Ze zijn bij mij 3 uur bezig geweest om de firmware erin te krijgen, en dit kostte mij 30 euro..
Simlock vrij maken heb ik gelijk ook maar laten doen voor 20 euri
beste post sinds maanden in deze thread. dankjewel man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 april 2008 @ 11:01:
ik heb sinds een paar dagen opeens een raar probleem dat mijn toetsenbord is omgedraaid ofzo. Toetsenblokkering is heel moeilijk eraf te krijgen, en als ik een 2 intoets verschijnt er een 7 in beeld, ook qua letters, dus a wordt p, etc.
Ik heb 'm net geupdate naar laatste firmware, start 'm op, maar heb nog steeds hetzelfde probleem. Enig idee wat dit is en hoe op te lossen?

Alvast bedankt
Ik ben niet bekend met dit probleem maar misschien kun je proberen om je telefoon terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.
Heb je trouwens na het updaten van de firmware een backup terug gezet van je bestanden voor de update? Als het probleem dat dit veroorzaakt ook inde back up zit heb je het op die manier ook weer terug gezet op de telefoon.
Sorry dat ik geen duidelijk antwoord kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maakt niet uit, bedankt voor je reactie. Maar nee, ik heb de backup er nog niet terug opgezet, gewoon firmware geupdate en dus is ie automatisch terug naar fabrieksinstellingen. Maar doet het dus nog steeds raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
badluckboy schreef op maandag 28 april 2008 @ 11:07:
[...]

beste post sinds maanden in deze thread. dankjewel man!
Ook ik kon je wel vertellen dat je simpel weg naar je lokale telefoonhacker moet gaan om je telefoon te flashen uit de dood, heb ook een hele goede hier in de buurt van enschede zitten die het nog goedkoper doet.
Het probleem is alleen dat soort dingen jammer genoeg verboden zijn op topics op tweakers :X

Voor de rest qua die e-mail notificatie, heb je al gekeken als de notificatie überhauypt aan staat per profiel voor mailtjes? Zo ja, misschien helpt het om ff de deze aan en uit te zetten en tussendoor ff een nieuwe mail krijgt. Dit kan nog wel eens helpen, zodat je telefoon weer weet wat een nieuwe mail is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Tipje uit E65forum: Rollingball spel (download)

Moet je bij installatie datum jaar terugzetten, en als je achterkantcamera openklapt, spel starten, en kun je met je camera (!) de knikker/bal bewegen. Wel geinig, misschien iets voor TS?

[ Voor 11% gewijzigd door tweaktubbie op 29-04-2008 13:15 ]

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Bliksem B schreef op maandag 28 april 2008 @ 22:46:
Voor de rest qua die e-mail notificatie, heb je al gekeken als de notificatie überhauypt aan staat per profiel voor mailtjes? Zo ja, misschien helpt het om ff de deze aan en uit te zetten en tussendoor ff een nieuwe mail krijgt. Dit kan nog wel eens helpen, zodat je telefoon weer weet wat een nieuwe mail is 8)7
Helaas, dat heb ik ook al allemaal geprobeerd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil mijn n73 updaten en heb de nieuwste software voor de updater gedownload via de nokia site maar krijg um niet geinstalleerd. Nog meer mensen problemen hiermee en zo ja hoe los ik dit op. Mijn laatste firmware is van 30-10-2006 8)7 dus werd wel een keertje tijd om te updaten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 12:47:
Ik wil mijn n73 updaten en heb de nieuwste software voor de updater gedownload via de nokia site maar krijg um niet geinstalleerd. Nog meer mensen problemen hiermee en zo ja hoe los ik dit op. Mijn laatste firmware is van 30-10-2006 8)7 dus werd wel een keertje tijd om te updaten :P
Dit probleem ervaar ik dus ook. Heb dit al 2 keer eerder op dit forum beschreven, slechts 1 reactie op gehad.
Het probleem blijkt alleen voor te komen bij de nederlandse versie van Software Updater en word ook besproken op het forum van de Nokia website. Een oplossing word er echter nergens gegeven. Ben bang dat we zullen moeten afwachten tot er weer een nieuwe versie van de Software Updater uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweaktubbie schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 13:15:
Tipje uit E65forum: Rollingball spel (download)

Moet je bij installatie datum jaar terugzetten, en als je achterkantcamera openklapt, spel starten, en kun je met je camera (!) de knikker/bal bewegen. Wel geinig, misschien iets voor TS?
wow dat is echt ubervet ^^ :p jammer dat er maar 1 level is maar echt gaaf! bestaan er nog meer van deze camera spellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Even een vraagje, hopelijk weet iemand (snel!) raadt. Zoals ik al paar keer eerder heb geschreven vind ik de geluidskwaliteit van de n73 zwaar beroerd, met name dus de BASS. Weet iemand misschien een koptelefoon(necklace) of oordopjes die wel het gewenste resultaat halen waar ik naar op zoek ben? Of kan ik toch maar beter een losse mp3 speler kopen want heb het morgen namelijk nodig. Hopelijk weten jullie raad. En ja misschien is dit beetje offtopic maar ik vind van niet want ik weet dus absoluut niet welke koptel/oordopjes goed op de N73(ME) werken heb de philips al geprobeerd maar is geen haar beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blueflame_Core schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 22:07:
Even een vraagje, hopelijk weet iemand (snel!) raadt. Zoals ik al paar keer eerder heb geschreven vind ik de geluidskwaliteit van de n73 zwaar beroerd, met name dus de BASS. Weet iemand misschien een koptelefoon(necklace) of oordopjes die wel het gewenste resultaat halen waar ik naar op zoek ben? Of kan ik toch maar beter een losse mp3 speler kopen want heb het morgen namelijk nodig. Hopelijk weten jullie raad. En ja misschien is dit beetje offtopic maar ik vind van niet want ik weet dus absoluut niet welke koptel/oordopjes goed op de N73(ME) werken heb de philips al geprobeerd maar is geen haar beter.
ik weet niet of ze goed werken met de nokia n73, maar de creative ep630 hebben goede bass, en zijn ook lekker goedkoop. Kan ze helaas niet uitproberen op mn n73 want heb dat tussenstukje niet :s. zijn in-ear oordopjes en kosten maar 20 eurie bij bol.com.
mjah als je echt heel erg van 't geluidskwaliteit bent kun je uberhaupt beter een goede mp3 speler kopen, die dingen zijn daar ook echt voor gemaakt, het beste wat de n73 moet kunnen is bellen, mp3 is voor daarnaast.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2008 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 22:26:
[...]

ik weet niet of ze goed werken met de nokia n73, maar de creative ep630 hebben goede bass, en zijn ook lekker goedkoop. Kan ze helaas niet uitproberen op mn n73 want heb dat tussenstukje niet :s. zijn in-ear oordopjes en kosten maar 20 eurie bij bol.com.
mjah als je echt heel erg van 't geluidskwaliteit bent kun je uberhaupt beter een goede mp3 speler kopen, die dingen zijn daar ook echt voor gemaakt, het beste wat de n73 moet kunnen is bellen, mp3 is voor daarnaast.
Je hebt gelijk denk dat ik voor 5 tientjes maar een zen stone plus ofzo haal, want geluidskwaliteit speelt voor mij wel een rol als ik muziek luister wil ik het ook goed horen :P. De philips oordopjes die ik heb geven ook goed geluid in mijn oude mp3 speler dus het ligt gewoon aan de n73, wat ik erg jammer vind voor een music edition -_- een goede mp3 speler zou het toestel wel doen stijgen in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook nog een vraag. Ik vraag me af waar al mijn geïnstalleerde aplicaties en spellen staan opgeslagen op mijn mini sd kaart. Als ik in de Nokia Phone Browser kijk kan ik kiezen tussen telefoongeheugen en mijn mini sd geheugen (en contacten en berichten). Als ik naar telefoongeheugen ga kan ik data aanklikken en dan staat daar games, installs, documents en images etc. maar als ik naar mijn mini sd geheugen ga staat daar bijv. geen games en geen installs bij etc.

zie hier: telefoongeheugen
mini SD geheugen

(ook in de map DATA staan de installs en games niet, hier staan alleen 2 andere mappen in j2me en NEF)

weet iemand waar ze staan?
of moet ik alles installeren op het telefoongeheugen ofzo? lijkt me onlogisch want speciaal een mini sd kaart gekocht zodat ik veel muziek en aplicaties etc. kan installeren

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2008 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 00:42:
Ik heb ook nog een vraag. Ik vraag me af waar al mijn geïnstalleerde aplicaties en spellen staan opgeslagen op mijn mini sd kaart. Als ik in de Nokia Phone Browser kijk kan ik kiezen tussen telefoongeheugen en mijn mini sd geheugen (en contacten en berichten). Als ik naar telefoongeheugen ga kan ik data aanklikken en dan staat daar games, installs, documents en images etc. maar als ik naar mijn mini sd geheugen ga staat daar bijv. geen games en geen installs bij etc.

zie hier: telefoongeheugen
mini SD geheugen

(ook in de map DATA staan de installs en games niet, hier staan alleen 2 andere mappen in j2me en NEF)

weet iemand waar ze staan?
of moet ik alles installeren op het telefoongeheugen ofzo? lijkt me onlogisch want speciaal een mini sd kaart gekocht zodat ik veel muziek en aplicaties etc. kan installeren
Ten eerste om ff onduidelijkheid te verkomen, is het dus een smartphone en gaat deze anders om met applicaties dan een normale telefoon. Maar ook bij een normale telefoon kun je niet simpelweg de app kopiëren in een map, je zou hem altijd moeten installeren via je telefoon!
Ik raad je dan ook aan dit ff op te zoeken in je handleiding, maar om je toch op weg te helpen een kleine handleiding;)
  1. Er zijn namelijk 2 soorten dingen wat de N73 aan kan, java programma's en een soort van exe bestanden gemaakt voor symbian namelijk .SIS of .SISX
  2. Daarnaast kun je op 2 manieren je programma's installeren, via je telefoon door simpelweg het proggie te kopiëren in een willekeurige map of via Windows door middel van Nokia pc-suite.
  • De eerste manier via kopiëren naar je geheugenkaart is vrij simpel en werkt voor zowel java en .SIS /.SISX. Je opent de map waar je je proggie hebt staan en opent deze dan, dan vraagt hij of je die wil installeren en waar (telefoon of geheugenkaart). Houdt wel rekening mee dat .SIS / .SISX een geldig certificaat nodig hebben!
  • De 2e manier, de makkelijkste manier voor .SIS / .SISX, is in Windows simpelweg door het bestand te openen (gewoon dubbelklik :+ ). En dan wordt de installatie normaal voortgezet op je telefoon
.
De bestanden zelf worden gecodeerd op je geheugenkaart geïnstalleerd! Dus je kan ze niet ff verwijderen via je nokia browser, dit moet via je telefoon -->instrumenten-->toepassingen beheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh thx, ik wist wel hoe ik ze moest installeren, maar dacht dat je dan gewoon net zoals op de computer een snelkoppeling kreeg op je geheugenkaart. ^^ maar dat is dus niet zo :p. Jammer want kan nu niet al mn games etc. zien in X-plore ^^ daarom dacht ik al wat gek :P.

Edit: laatste vraag :P is er een manier om er voor te zorgen dat mijn ringtone mp3tjes niet in mijn muziekspeler komen? best wel irri namelijk als ik een goed nummer zit te luisteren en opeens bijv. de "stille" ringtone voorbij komt |:(

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2008 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

Ik heb de laatste tijd toch wel regelmatig het volgende probleem:

Als ik in mijn contacten lijst blader en er 1 wil bellen druk je normaal gewoon op de groene telefoon waardoor de telefoon vervolgens netjes gaat bellen. Dit werkt bij mij niet altijd :? Heel appart !
Als ik de telefoon aan en uit zet is het verholpen. Iemand hier eerder van gehoord of een mogelijke oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 17:20:
Edit: laatste vraag :P is er een manier om er voor te zorgen dat mijn ringtone mp3tjes niet in mijn muziekspeler komen? best wel irri namelijk als ik een goed nummer zit te luisteren en opeens bijv. de "stille" ringtone voorbij komt |:(
Je zou een afspeellijst kunnen maken waar wel de nummers in staan die je wilt luisteren maar waar de mp3s die je enkel als ringtone wilt gebruiken niet in staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Vraagje, Iemand die al een dual sim adapter gebruikt op de n73 ? Of weet of dat uberhaupt allemaal past er in ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Iemand baadt bij de ad 41 + hs20? of mag ik dat hier niet neerzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een vraagje,
werkt de n73 ook met micro-sd kaartjes in een adapter van micro-sd naar mini-sd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:03
Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 10:37:
een vraagje,
werkt de n73 ook met micro-sd kaartjes in een adapter van micro-sd naar mini-sd?
Geen probleem, ik heb dit zelf ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Het is echt niet te geloven.
Ineens stond het automatisch ophalen uit. Na dit weer aan te hebben gezet doet de notificatie het ineens weer na 2 maanden.
Schiet mij maar in de kerstboom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blueflame_Core schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 22:47:
[...]

Je hebt gelijk denk dat ik voor 5 tientjes maar een zen stone plus ofzo haal, want geluidskwaliteit speelt voor mij wel een rol als ik muziek luister wil ik het ook goed horen :P. De philips oordopjes die ik heb geven ook goed geluid in mijn oude mp3 speler dus het ligt gewoon aan de n73, wat ik erg jammer vind voor een music edition -_- een goede mp3 speler zou het toestel wel doen stijgen in mijn ogen.
Ons pap heeft zo'n Zen stone plus, maar na wat gerommel met de equalizer klinkt het echt bijna even goed, ook met andere koptelefoon. Die Zen stone heeft alleen echt een dramatische radio-ontvangst, misschien ligt het aan het type of exemplaar, maar dat is echt niet te gebruiken zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 01:36:
[...]

Ons pap heeft zo'n Zen stone plus, maar na wat gerommel met de equalizer klinkt het echt bijna even goed, ook met andere koptelefoon. Die Zen stone heeft alleen echt een dramatische radio-ontvangst, misschien ligt het aan het type of exemplaar, maar dat is echt niet te gebruiken zo.
Klopt ik heb hem gekocht, en de volgende dag weer terug gebracht :P. Wat een drama apparaat.. kan ik net zo goed naar me n73 luisteren :p. Maar heb inmiddels een andere besteld en die komt als het goed is vandaag. Mja goed het is allemaal lekker off topic, kzit te wachten tot er iemand reageert op marktplaats want zit hier nog met die headset die ik graag van de hand wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 20:38
Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 01:36:
[...]

Echter klinkt een N73 met zo'n ep-630 ook dramatisch, heb het 1 week volgehouden, toen heb ik toch maar een MP3 speler besteld (Meizu M8SL, Ebay uit hongkong),

Het geluid blijft veel te schel, zelfs met eindeloos kloten in de equalizer. ik kan het je echt afraden om een Nokiaplug > 3.5MM audio plug te kopen voor je n73. de officiele is ten eerste al rond de 30 euro. en ten tweede is het echt om te janken zo schel als je geluid klinkt.
Met lowbudget oortjes die geen goede hoge toon weergave hebben, zul je denk ik minder last hebben hiervan, omdat de N73 onnatuurlijk hoge tonen produceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
tritimee schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 01:56:
[...]

Echter klinkt een N73 met zo'n ep-630 ook dramatisch, heb het 1 week volgehouden, toen heb ik toch maar een MP3 speler besteld (Meizu M8SL, Ebay uit hongkong),

Het geluid blijft veel te schel, zelfs met eindeloos kloten in de equalizer. ik kan het je echt afraden om een Nokiaplug > 3.5MM audio plug te kopen voor je n73. de officiele is ten eerste al rond de 30 euro. en ten tweede is het echt om te janken zo schel als je geluid klinkt.
Met lowbudget oortjes die geen goede hoge toon weergave hebben, zul je denk ik minder last hebben hiervan, omdat de N73 onnatuurlijk hoge tonen produceert.
Ben het helemaal met je eens, ik heb dus ook besloten om een losse mp3 speler te kopen vanwege deze reden. De n73 produceert echt bagger geluid, maar toch zijn veel mensen er tevreden mee.. misschien omdat ze niet beter gewend zijn :P. Tegen deze mensen wil ik graag zeggen, bevalt de n73 je qua geluid en ben je nog op zoek naar de hs20+ad41 headset, ik heb er nog 1 liggen dus mocht je interesse hebben mail me ff ofzo ;). Heb 1 keer mijn Sennheiser koptelefoon aangesloten op de n73, en toen was eindelijk het geluid naar behoren.. -_- maarja met een koptel op je kop lopen is ook geen pretje en om nou oordoppen van 100 euro aan te schaffen, dacht het toch echt niet! En mensen die klagen over dat de n73 zo sloom is, het geluid vind ik een groter al dan niet het grootste minpunt van de n73.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 10:57
Limburgse-Doos schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 10:22:
Het is echt niet te geloven.
Ineens stond het automatisch ophalen uit. Na dit weer aan te hebben gezet doet de notificatie het ineens weer na 2 maanden.
Schiet mij maar in de kerstboom...
ja, bij mij hielp dat ook. Maar bij het uit/aan zetten van het toestel was die het alweer vergeten :(

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blueflame_Core schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 02:03:
[...]

Ben het helemaal met je eens, ik heb dus ook besloten om een losse mp3 speler te kopen vanwege deze reden. De n73 produceert echt bagger geluid, maar toch zijn veel mensen er tevreden mee.. misschien omdat ze niet beter gewend zijn :P. Tegen deze mensen wil ik graag zeggen, bevalt de n73 je qua geluid en ben je nog op zoek naar de hs20+ad41 headset, ik heb er nog 1 liggen dus mocht je interesse hebben mail me ff ofzo ;). Heb 1 keer mijn Sennheiser koptelefoon aangesloten op de n73, en toen was eindelijk het geluid naar behoren.. -_- maarja met een koptel op je kop lopen is ook geen pretje en om nou oordoppen van 100 euro aan te schaffen, dacht het toch echt niet! En mensen die klagen over dat de n73 zo sloom is, het geluid vind ik een groter al dan niet het grootste minpunt van de n73.
Dat is natuurlijk wel raar. Je zou zeggen dat als het geluid door zo'n oordopje te schel is dat hij op een betere koptelefoon ook scheller is als hij behoord te zijn. En met het beter gewent zijn slaat echt nergens op als je het over oordopjes hebt, dat is namelijk zo ongeveer het matigste wat je aan geluid kan hebben, als je dat dan echt belangrijk vind neem je een fatsoenlijke mp3speler met zo'n dikke koptelefoon. Niet beter gewent is als iemand geen verschil hoort tussen bijvoorbeeld een topversterker (bijv. Onkyo, Marantz, Denon ofzo) met zuilen of een normaal middenklasse versterker (Sony, JVC tc.) met Bose sattelietspeakers ofzo (die dingen zijn erg goed, maar worden echt mega overgewaardeerd).

Maar ik zeg niet dat de N73 perfect geluid heeft en misschien als ik hem iedere dag 2 uur zou gebruiken om muziek te luisteren dat ik dan ook een andere mp3speler zou kopen. Ik vind het nu handig dat ik het altijd bij heb en er ook fatsoenlijk radio op kan luisteren.
Overigens kan de kwaliteit ook afhangen van de muziek die je draait natuurlijk.

@tritimee:
Ik heb ook zo'n kort kabeltje van de N73 direct naar 3,5mm zonder afstandsbediening. Overigens bij t4telecom gekocht voor minder dan 10 euro. Dat is eigenlijk ook om hem aan te sluiten aan je versterker, geluidskwaliteit is misschien een klein beetje minder dan die ad-41. Het onhandige ervan is dat als je gebeld wordt en je opneemt de microfoon niet werkt, dus je moet dan meteen dat ding uit je telefoon trekken, anders kun je niet praten. Dan weet ook iedereen wel wat er gebeurt wanneer je de telefoon ophangt, begint hij meteen over de speaker je muziek af te spelen.
Ik gebruikte dat ding om muziek vanaf mijn telefoon te luisteren in de auto (had autoradio met 3,5mm ingang).

Het is echt niet dat ik het verschil niet hoor, maar het gemak vind ik belangrijker dan het verschil in geluidskwaliteit dat je wint door een andere mp3speler.

Overdracht van bestanden kan wel wat sneller dan met de N73 :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Vanmiddag nog iemands telefoon geupdate.

Hij klaagde dat hij zo vaak uitviel enzo, ik zeg: "Heb je hem wel geupdate?"
Hij: "Heuh, update? :? "
Ik: :| * mace *#0000#

Raad eens; 3.06.xxx :X
Dan is het niet zo gek hé?

FF versie 4.07.xxx dr op, gaat als een tiet!

[ Voor 5% gewijzigd door mace op 10-05-2008 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zie je eigenlijk dat je gemiste gesprekken hebt.
Dat display gaat de hele tijd uit. Is er ergens iets aan kan zien dat ik een gemiste oproep heb zonder dat ik steeds menu* hoef te drukken om even te kijken of ik een gemiste oproep heb.
Ik heb al geprobeerd om display aan te laten, maar dat wordt dan zo donker dat het niet meer leesbaar is. Is hier iets aan te doen, batterijtijd vind ik minder belangrijk.

Tevens ben ik ook in het bezit van een cradle, alleen gaat ziet hij dit als een headset accesoire, waardoor oppakken over de speaker van de telefoon niet meer mogelijk is. Iemand hier een oplossing voor, is het een pinnetje dat ik moet ombuigen in de cradle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 21:32:
Hoe zie je eigenlijk dat je gemiste gesprekken hebt.
Dat display gaat de hele tijd uit. Is er ergens iets aan kan zien dat ik een gemiste oproep heb zonder dat ik steeds menu* hoef te drukken om even te kijken of ik een gemiste oproep heb.
Ik heb al geprobeerd om display aan te laten, maar dat wordt dan zo donker dat het niet meer leesbaar is. Is hier iets aan te doen, batterijtijd vind ik minder belangrijk.

Tevens ben ik ook in het bezit van een cradle, alleen gaat ziet hij dit als een headset accesoire, waardoor oppakken over de speaker van de telefoon niet meer mogelijk is. Iemand hier een oplossing voor, is het een pinnetje dat ik moet ombuigen in de cradle?
Gebruik je hem om de telefoon op een audioset aan te sluiten?
In dat geval kan je geen pinnen ombuigen, want dat gaat over dezelfde pinnen namelijk.

Als je dat niet erg vindt, dan kan je het misschien doen.
kijk hier maar, moet je pin 3 onklaar maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mace schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 21:38:
[...]

Gebruik je hem om de telefoon op een audioset aan te sluiten?
In dat geval kan je geen pinnen ombuigen, want dat gaat over dezelfde pinnen namelijk.

Als je dat niet erg vindt, dan kan je het misschien doen.
kijk hier maar, moet je pin 3 onklaar maken.
Ik gebruik hem om de telefoon op te laden en de telefoon te synchroniseren, kan ik dan ook pin 3 onklaar maken? (nog even vragen voor de zekerheid)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2008 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 21:43:
[...]

Ik gebruik hem om de telefoon op te laden en de telefoon te synchroniseren, kan ik dan ook pin 3 onklaar maken? (nog even vragen voor de zekerheid)
Voor zover ik weet heeft dat geen invloed op die functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij pin 3 staat dit:

3 ACI Accessory Control Interface (short with pin 2 for handsfree recognition)

Wat houd dit in als ik hem met pin 2 zou verbinden? Wat krijg ik dan voor functionaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:34
mace schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 19:02:
Vanmiddag nog iemands telefoon geupdate.

Hij klaagde dat hij zo vaak uitviel enzo, ik zeg: "Heb je hem wel geupdate?"
Hij: "Heuh, update? :? "
Ik: :| * Tito129 *#0000#

Raad eens; 3.06.xxx :X
Dan is het niet zo gek hé?

FF versie 4.07.xxx dr op, gaat als een tiet!
nou ook met 4.0735.3.0.2 valt hij geregeld uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tevens gaat de toetsenbord verlichting vaak uit, hoe kan dit, doe ik dit zelf? en waar kan ik dit instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 23:21:
Bij pin 3 staat dit:

3 ACI Accessory Control Interface (short with pin 2 for handsfree recognition)

Wat houd dit in als ik hem met pin 2 zou verbinden? Wat krijg ik dan voor functionaliteit?
Hij is al met pin 2 verbonden in je cradle.
Pin 2 is de GND, of aarde.

Nu gebruikt je telefoon dat pinnetje om te bepalen of je een handsfree ding hebt aangesloten, zoals een headset. Een cradle gebruikt dat pinnetje ook, want dat denkt de telefoon dat er een handsfree geval is aangesloten en dan krijg je geluid over de pinnetjes aan de onderkant.

Nu kan je dus pin 3 losmaken van pin 2, of ervoor zorgen dat pin3 geen contact meer maakt met de telefoon. De telefoon zal dan niet meer denken dat er een handsfree set is aangesloten, en dan werkt dus alleen nog maar de USB en de lader.

Dat is wat je wilt, toch?
Tito129 schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 23:35:
[...]

nou ook met 4.0735.3.0.2 valt hij geregeld uit!
Geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

Ik heb hier versie 4.0736.3.2.1 op mijn N73 ME staan. Naar mijn weten is dat de nieuwste.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 mei 2008 @ 00:33:
Tevens gaat de toetsenbord verlichting vaak uit, hoe kan dit, doe ik dit zelf? en waar kan ik dit instellen?
Is het niet zo dat de N73 een lichtsensor heeft die de toetsenverlichting regelt? Bij veel licht van buitenaf gaat de toetsenverlichting uit maar wanneer je een donkere ruimte binnenkomt gaat de toetsenverlichting weer aan...
Spreek me gerust tegen als ik het verkeerd heb, maar ik had begrepen dat het zo werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen idee.

Heeft er ook nog iemand de magische tip hoe ik kan zien dat ik een gemiste oproep heb zonder dat ik daarvoor elk half uur mn display moet aanzetten.
Kni8ppert het ledje dan anders? kun je zorgen dat dan het display aanblijft met de tekst gemiste oproep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 april 2008 @ 19:28:
Ik heb sinds kort via Ebay een losse Pop-port to 3.5mm jack gekocht, zodat ik wat minder snoer meesleep.

Als ik deze echter aansluit, en ik speel een mp3 af, prima geluid helemaal niks mis mee, maar na een paar seconden springt hij automatisch op een voice-call.

Dat wil zeggen, er komt een optie omhoog om iets in te spreken die je telefoon vervolgens probeert te matchen met iemand uit je contactlijst en die vervolgens gaat bellen.

Hoe kom ik hier af? Is het een productiefoutje of zijn er mensen die dit probleem kennen? Er zit geen extra functie op het adaptertje. Alvast bedankt!

(het is geen originele nokia adapter btw)
Niemand een idee? Erg irritant en vaag probleem....
Hellep!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb ook zo'n adaptertje van ebay en bij mij gebeurt hetgeen wat je beschrijft niet. Denk dus dat er een productiefoutje in zit. Bijv. kortsluiting op de pinnen die normaal ervoor zorgen dat je voice-call geactiveerd wordt..

Moet zeggen dat het adaptertje van mij best moeilijk in wil klikken. Kwaliteit zal wel niet al te super zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad de eerste keer aansluiten was wat geforceerd...
Echter de geluidskwaliteit is prima in orde, alleen die voicecall springt er dan direct op.... Heel vervelend.

Heb dit niet met mijn headsetjes, alleen met deze popport..
Vervangen dan maar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:26
Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2008 @ 10:03:
[...]

Hellep!
Ik heb hetzelfde gehad, maar bij mij lag het inderdaad aan een productiefoutje (volgens mij maakte het snoertje ergens sluiting), het vervangende model werkt hier perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:33

pietje63

RTFM

Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2008 @ 10:03:
[...]

Hellep!
Dat gebeurt ook als je op het knopje blijft drukken op de orginele N73 headset.. Niet een oplossing voor jou, maar i.c.m. de kortsluiting opmerking hierboven kun je er misschien wel wat mee.

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
Bij mijn N73 heb ik ook weer een probleem, de inzoomfunctie van de camera werkt niet, en bij muziekspeler kan ik me muziek niet zachter zetten, ( is dus GEEN software fout, maar het knopje werkt dus niet.. ) Iemand een idee hoe ik dit kan fixen? Overigens werkt het harder zetten van de telefoon wel gewoon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:04

Vis

Verwijderd schreef op zondag 11 mei 2008 @ 00:33:
Dat heeft te maken met de lichtsensor van de N73!

Houd maar eens je vinger op t vierkantige puntje naast de voor-camera. Dan springt t toetsenbordverlichting aan.. En als ie veel licht opvangt springt de verlichting uit.. Super handig eigenlijk.

Maar in het begin vond ik t ook raar.. Maar is dus niks loos, en bespaart je alleen energie ;)

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2008 @ 02:45:
Ik heb geen idee.

Heeft er ook nog iemand de magische tip hoe ik kan zien dat ik een gemiste oproep heb zonder dat ik daarvoor elk half uur mn display moet aanzetten.
Kni8ppert het ledje dan anders? kun je zorgen dat dan het display aanblijft met de tekst gemiste oproep?
Iemand hier een tipje voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 11:37
Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 09:00:
[...]

Iemand hier een tipje voor?
De slaapstand van je telefoon uitzetten.
Pagina: 1 ... 11 ... 16 Laatste