Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 18:43:
[...]
Dat is natuurlijk wel raar. Je zou zeggen dat als het geluid door zo'n oordopje te schel is dat hij op een betere koptelefoon ook scheller is als hij behoord te zijn. En met het beter gewent zijn slaat echt nergens op als je het over oordopjes hebt, dat is namelijk zo ongeveer het matigste wat je aan geluid kan hebben, als je dat dan echt belangrijk vind neem je een fatsoenlijke mp3speler met zo'n dikke koptelefoon. Niet beter gewent is als iemand geen verschil hoort tussen bijvoorbeeld een topversterker (bijv. Onkyo, Marantz, Denon ofzo) met zuilen of een normaal middenklasse versterker (Sony, JVC tc.) met Bose sattelietspeakers ofzo (die dingen zijn erg goed, maar worden echt mega overgewaardeerd).
Maar ik zeg niet dat de N73 perfect geluid heeft en misschien als ik hem iedere dag 2 uur zou gebruiken om muziek te luisteren dat ik dan ook een andere mp3speler zou kopen. Ik vind het nu handig dat ik het altijd bij heb en er ook fatsoenlijk radio op kan luisteren.
Overigens kan de kwaliteit ook afhangen van de muziek die je draait natuurlijk.
@tritimee:
Ik heb ook zo'n kort kabeltje van de N73 direct naar 3,5mm zonder afstandsbediening. Overigens bij t4telecom gekocht voor minder dan 10 euro. Dat is eigenlijk ook om hem aan te sluiten aan je versterker, geluidskwaliteit is misschien een klein beetje minder dan die ad-41. Het onhandige ervan is dat als je gebeld wordt en je opneemt de microfoon niet werkt, dus je moet dan meteen dat ding uit je telefoon trekken, anders kun je niet praten. Dan weet ook iedereen wel wat er gebeurt wanneer je de telefoon ophangt, begint hij meteen over de speaker je muziek af te spelen.
Ik gebruikte dat ding om muziek vanaf mijn telefoon te luisteren in de auto (had autoradio met 3,5mm ingang).
Het is echt niet dat ik het verschil niet hoor, maar het gemak vind ik belangrijker dan het verschil in geluidskwaliteit dat je wint door een andere mp3speler.
Overdracht van bestanden kan wel wat sneller dan met de N73

Het is niet zo dat het geluid van de N73 bagger is (in mijn ogen dan), maar de dopjes van de HS20, ik heb er wel vaker klachten over gehoord! Mijn Sony Ericsson Oordopjes van me oude W850, geven een briliante klank! op een N73, net zo goed als op mijn W850

, of op mijn computer.

. Ik heb dan ook geen AD41, (ga hem wel halen voor besturing), maar heb mijn oude kapotte Sony Ericsson kabel (inc jackplug) op de orginele Headset van nokia gesoldeerd

.
Over dat adopterje van nokia (AD-15), echt ronduit bagger

, kreeg hem bij mijn nokia speakes, maar heb veel te veel ruis invergelijking met mijn eigen adaptor. Ik raad daarom dan ook aan een adoptor van derden kopen wie rechtstreeks een verbinding maken.
Wat ook een groot verschil uitmaakt, qua hoorervaring, dat niet iedereen die in-ear (met siliconen dopjes) even fijn vind. Geluid wat die dingen produceren is namelijk zacht en weinig bass, maar omdat die dingen je oor volledig afsluiten, blijven bijna alle gehoortrillingen in je oor en heeft niemand last van jouw "mooie" muziek
Daarnaast zijn volgens mij alle mp3 spelers hetzelfde, van ipod naar goedkope blokker dingen. Ze gebruiken allemaal sigmatels geluidchips, alleen de software is een groot vreschil!
Als laatste, als je dinge (als headsets) koopt op E-bay, het zijn meestal namaak dingen, met als goede eigenschap dat het geluid harder en soms beter is. Ik heb het nog niet getest voor de HS20, maar wel voor de Sony Ericsson HPM-70.
[
Voor 7% gewijzigd door
Bliksem B op 13-05-2008 17:57
]