Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-09 07:49
J.Thermaltaker schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 07:05:
Bij mijn N73 heb ik ook weer een probleem, de inzoomfunctie van de camera werkt niet, en bij muziekspeler kan ik me muziek niet zachter zetten, ( is dus GEEN software fout, maar het knopje werkt dus niet.. ) Iemand een idee hoe ik dit kan fixen? Overigens werkt het harder zetten van de telefoon wel gewoon..
Het lijkt me dat er een fout zit tussen het knopje en de camera/mp3 software. Want het is hetzelfde knopje die je gebruikt om een gesprek harder of zachter te zetten. Misschien ff langs een NSP (Nokia Service Point) gaan? Wat je ook ff kunt proberen is de nieuwste firmware er op zetten, misschien dat het helpt, zoniet dan ff langs NSP bij je in de buurt ;).

Overigens zet ik hier ff de 1100ste post lol

[ Voor 3% gewijzigd door Blueflame_Core op 13-05-2008 10:32 . Reden: 1100ste reply!! FEESTJE!! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Lijkt me vrij duidelijk dat het knopje fysiek kapot is, aangezien verschillende functies die dat knopje gebruiken niet werken. Gewoon garantie claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort een probleem met mijn n73 me...
Ik kan m niet meer opladen.
De batt heb ik getest in een andere telefoon en die is niet kapot.
Hebben meer mensen hier last van gehad?
Zo ja, hoe is dit opgelost?
Kan het worden gemaakt zonder dat ik mijn telefoon enige tijd kwijt ben?
Graag reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
beetje voor de hand liggend, maar al een andere lader geprobeerd....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-09 16:30
Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 18:43:
[...]

Dat is natuurlijk wel raar. Je zou zeggen dat als het geluid door zo'n oordopje te schel is dat hij op een betere koptelefoon ook scheller is als hij behoord te zijn. En met het beter gewent zijn slaat echt nergens op als je het over oordopjes hebt, dat is namelijk zo ongeveer het matigste wat je aan geluid kan hebben, als je dat dan echt belangrijk vind neem je een fatsoenlijke mp3speler met zo'n dikke koptelefoon. Niet beter gewent is als iemand geen verschil hoort tussen bijvoorbeeld een topversterker (bijv. Onkyo, Marantz, Denon ofzo) met zuilen of een normaal middenklasse versterker (Sony, JVC tc.) met Bose sattelietspeakers ofzo (die dingen zijn erg goed, maar worden echt mega overgewaardeerd).

Maar ik zeg niet dat de N73 perfect geluid heeft en misschien als ik hem iedere dag 2 uur zou gebruiken om muziek te luisteren dat ik dan ook een andere mp3speler zou kopen. Ik vind het nu handig dat ik het altijd bij heb en er ook fatsoenlijk radio op kan luisteren.
Overigens kan de kwaliteit ook afhangen van de muziek die je draait natuurlijk.

@tritimee:
Ik heb ook zo'n kort kabeltje van de N73 direct naar 3,5mm zonder afstandsbediening. Overigens bij t4telecom gekocht voor minder dan 10 euro. Dat is eigenlijk ook om hem aan te sluiten aan je versterker, geluidskwaliteit is misschien een klein beetje minder dan die ad-41. Het onhandige ervan is dat als je gebeld wordt en je opneemt de microfoon niet werkt, dus je moet dan meteen dat ding uit je telefoon trekken, anders kun je niet praten. Dan weet ook iedereen wel wat er gebeurt wanneer je de telefoon ophangt, begint hij meteen over de speaker je muziek af te spelen.
Ik gebruikte dat ding om muziek vanaf mijn telefoon te luisteren in de auto (had autoradio met 3,5mm ingang).

Het is echt niet dat ik het verschil niet hoor, maar het gemak vind ik belangrijker dan het verschil in geluidskwaliteit dat je wint door een andere mp3speler.

Overdracht van bestanden kan wel wat sneller dan met de N73 :z
Het is niet zo dat het geluid van de N73 bagger is (in mijn ogen dan), maar de dopjes van de HS20, ik heb er wel vaker klachten over gehoord! Mijn Sony Ericsson Oordopjes van me oude W850, geven een briliante klank! op een N73, net zo goed als op mijn W850 _/-\o_ , of op mijn computer. :P. Ik heb dan ook geen AD41, (ga hem wel halen voor besturing), maar heb mijn oude kapotte Sony Ericsson kabel (inc jackplug) op de orginele Headset van nokia gesoldeerd >:) .
Over dat adopterje van nokia (AD-15), echt ronduit bagger 8)7, kreeg hem bij mijn nokia speakes, maar heb veel te veel ruis invergelijking met mijn eigen adaptor. Ik raad daarom dan ook aan een adoptor van derden kopen wie rechtstreeks een verbinding maken.
Wat ook een groot verschil uitmaakt, qua hoorervaring, dat niet iedereen die in-ear (met siliconen dopjes) even fijn vind. Geluid wat die dingen produceren is namelijk zacht en weinig bass, maar omdat die dingen je oor volledig afsluiten, blijven bijna alle gehoortrillingen in je oor en heeft niemand last van jouw "mooie" muziek ;)
Daarnaast zijn volgens mij alle mp3 spelers hetzelfde, van ipod naar goedkope blokker dingen. Ze gebruiken allemaal sigmatels geluidchips, alleen de software is een groot vreschil!

Als laatste, als je dinge (als headsets) koopt op E-bay, het zijn meestal namaak dingen, met als goede eigenschap dat het geluid harder en soms beter is. Ik heb het nog niet getest voor de HS20, maar wel voor de Sony Ericsson HPM-70.

[ Voor 7% gewijzigd door Bliksem B op 13-05-2008 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Bliksem B schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 14:32:
[...]

Het is niet zo dat het geluid van de N73 bagger is (in mijn ogen dan), maar de dopjes van de HS20, ik heb er wel vaker klachten over gehoord! Mijn Sony Ericsson Oordopjes van me oude W850, geven een briliante klank! op een N73, net zo goed als op mijn W850 _/-\o_ , of op mijn computer. :P. Ik heb dan ook geen AD41, (ga hem wel halen voor besturing), maar heb mijn oude kapotte Sony Ericsson kabel (inc jackplug) op de orginele Headset van nokia gesoldeerd >:) .
Over dat adopterje van nokia (AD-15), echt ronduit bagger 8)7, kreeg hem bij mijn nokia speakes, maar heb veel te veel ruis invergelijking met mijn eigen adaptor. Ik daarom dan ook een adoptor van derde kopen wie rechtstreeks een verbinding maken.
Wat ook een groot verschil uitmaakt, qua hoorervaring, dat niet iedereen die in-ear (met siliconen dopjes) even fijn vind. Geluid wat die dingen produceren is namelijk zacht en weinig bass, maar omdat die dingen je oor volledig afsluiten, blijven bijna alle gehoortrillingen in je oor en heeft niemand last van jouw "mooie" muziek ;)
Daarnaast zijn volgens mij alle mp3 spelers hetzelfde, van ipod naar goedkope blokker dingen. Ze gebruiken allemaal sigmatels geluidchips, alleen de software is een groot vreschil!

Als laatste, als je dinge headsets koopt op E-bay, het zijn meestal namaak dingen, met als goede eigenschap dat het geluid harder en soms beter is. Ik heb het nog niet getest voor de HS20, maar wel voor de Sony Ericsson HPM-70.
Bliksem B neem ff contact met me op aub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 06:58
*knip*

http://tweakers.net/aanbod :Y)

[ Voor 90% gewijzigd door pven op 13-05-2008 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:59

Vis

Heb zojuist een update gedaan naar 4.0747.31.0.1

Back-upje van te voren gemaakt, alles weer erop gezet.. Zijn mijn sms berichten ineens niet meer terug gezet!

Terwijl als ik kijk bij geheugenbeheer, staat er wel 2100KB bij Berichten op mn geheugenkaartje.. (had er een stuk of 700 smsjes in.. zou zonde zijn als ik die allemaal kwijt ben)

Iemand bekend met dit probleem?

Wie weet vanuit waar kan ik ze weer terug in mn Inbox kan zetten?

[ Voor 15% gewijzigd door Vis op 13-05-2008 20:09 ]

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vis schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 20:08:
Heb zojuist een update gedaan naar 4.0747.31.0.1

Back-upje van te voren gemaakt, alles weer erop gezet.. Zijn mijn sms berichten ineens niet meer terug gezet!

Terwijl als ik kijk bij geheugenbeheer, staat er wel 2100KB bij Berichten op mn geheugenkaartje.. (had er een stuk of 700 smsjes in.. zou zonde zijn als ik die allemaal kwijt ben)

Iemand bekend met dit probleem?

Wie weet vanuit waar kan ik ze weer terug in mn Inbox kan zetten?
Hoe heb jij kunnen updaten dan want de software voor het updaten krijg ik niet geinstalleerd. Zag dat je nu wordt gelinkt naar de engelse versie van het programmaatje maar uhh misschien een domme vraag 8)7 krijg ik dan ook engelse software dr op? Of kan ik het dan wel weer gewoon omzetten naar nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:59

Vis

Ik heb de software gewoon kunnen downloaden via Nokia Software Updater.. Dat progje wat je bij de cd van de telefoon krijgt.

Dan zoekt ie naar de nieuwste software, download ie, en installeerd m op je N73!

Hij is gewoon nederlands.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vis schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 17:50:
Ik heb de software gewoon kunnen downloaden via Nokia Software Updater.. Dat progje wat je bij de cd van de telefoon krijgt.

Dan zoekt ie naar de nieuwste software, download ie, en installeerd m op je N73!

Hij is gewoon nederlands.
Ik heb alleen PC Suite bij mijn telefoon gekregen, de Software Updater zat daar niet bij, die moest ik zelf downloaden van internet.
Alleen moeten je PC Suite en Software Updater allebei dezelfde versies zijn anders werken ze niet samen.
Van beide is laatst een nieuwere versie berschikbaar gekomen op de site van Nokia en de "verouderde" versies van PC Suite en Software Updater waren onbruikbaar gemaakt, met andere woorden; Nokia dwingt je de laatste versies van hun software te downloaden. Het probleem is alleen dat de laatste versie van de Software Updater niet te installeren is.

Hoe het kan dat jouw versie die je op cd hebt gekregen wel blijft werken weet ik niet, ik weet alleen dat wat ik hierboven heb beschreven bij mij het geval is. Maar wel gelukkig voor jou dat ie bij jou wel werkt: mijn tip voor jou is dan dat zolang de versie die jij hebt blijft werken, geen nieuwere proberen te installeren, aangezien die bagger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Limburgse-Doos schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 10:22:
Het is echt niet te geloven.
Ineens stond het automatisch ophalen uit. Na dit weer aan te hebben gezet doet de notificatie het ineens weer na 2 maanden.
Schiet mij maar in de kerstboom...
Weet je inmiddels al waardoor het kwam, of zal het altijd een raadsel blijven?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 13:33

Stefano

Ondertitel Not Found

De laatste versie (vandaag binnen gehaald) installeert hier prima, maar na het opstarten krijg je de melding dat Vista tijdelijk niet wordt ondersteund 8)7

rare jongens bij Nokia
Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 19:04:
[...]

Ik heb alleen PC Suite bij mijn telefoon gekregen, de Software Updater zat daar niet bij, die moest ik zelf downloaden van internet.
Alleen moeten je PC Suite en Software Updater allebei dezelfde versies zijn anders werken ze niet samen.
Van beide is laatst een nieuwere versie berschikbaar gekomen op de site van Nokia en de "verouderde" versies van PC Suite en Software Updater waren onbruikbaar gemaakt, met andere woorden; Nokia dwingt je de laatste versies van hun software te downloaden. Het probleem is alleen dat de laatste versie van de Software Updater niet te installeren is.

Hoe het kan dat jouw versie die je op cd hebt gekregen wel blijft werken weet ik niet, ik weet alleen dat wat ik hierboven heb beschreven bij mij het geval is. Maar wel gelukkig voor jou dat ie bij jou wel werkt: mijn tip voor jou is dan dat zolang de versie die jij hebt blijft werken, geen nieuwere proberen te installeren, aangezien die bagger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Upbeat schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 09:41:
[...]

De slaapstand van je telefoon uitzetten.
Maar dan gaat de display verlichting ook steeds uit waardoor het niet echt zichtbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stefano schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 19:50:
De laatste versie (vandaag binnen gehaald) installeert hier prima, maar na het opstarten krijg je de melding dat Vista tijdelijk niet wordt ondersteund 8)7

rare jongens bij Nokia

[...]
Ik heb het zojuist ook nog eens geprobeerd om de Software Updater te installeren. Ik had de .exe nog op mn pc staan en probeerde die maar hij crashte weer. Daarna heb ik de toepassing nog eens opnieuw gedownload en weer geprobeerd en zowaar deed hij het! Nokia heeft het probleem dus opgelost en een nieuwe .exe vrijgegegeven :)

Meteen eens kijken of mn software nog up-to-date is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 11:37
Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 20:01:
[...]

Maar dan gaat de display verlichting ook steeds uit waardoor het niet echt zichtbaar is
Display verlichting kan je volgens mij niet constant laten branden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
Upbeat schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 20:13:
[...]

Display verlichting kan je volgens mij niet constant laten branden
Waarom zou je dat willen?? Dan is je batterij in nowtime uit. Je kunt uiteraard wel de tijd van het uitfaden van het licht :+
Maar je kan wel zien (als er genoeg ligt is en slaapstand uit is) op je screensaver dat er gemiste oproepen zijn. En als je het niet kan zien of je slaapstand aan hebt staan ff de aan/ut knop indrukken, resultaat: je ziet standby scherm of tijdelijk een verlichte screensaver (ook al staat hij op toetsenbordblokering)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Bliksem B schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 21:44:
[...]

Waarom zou je dat willen?? Dan is je batterij in nowtime uit. Je kunt uiteraard wel de tijd van het uitfaden van het licht :+
Maar je kan wel zien (als er genoeg ligt is en slaapstand uit is) op je screensaver dat er gemiste oproepen zijn. En als je het niet kan zien of je slaapstand aan hebt staan ff de aan/ut knop indrukken, resultaat: je ziet standby scherm of tijdelijk een verlichte screensaver (ook al staat hij op toetsenbordblokering)
Nogmaals een verzoekje aan je ( Bliksem B ), wil je me aub ff mailen of toevoegen op msn? want je mail adres klopt niet en je direct messages staat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 07:54:
[...]

Hoe heb jij kunnen updaten dan want de software voor het updaten krijg ik niet geinstalleerd. Zag dat je nu wordt gelinkt naar de engelse versie van het programmaatje maar uhh misschien een domme vraag 8)7 krijg ik dan ook engelse software dr op? Of kan ik het dan wel weer gewoon omzetten naar nl?
Software Updater is inmiddels weer te installeren, ik denk dat ze een andere versie uit hebben gebracht, want ik had (zoals ik hierboven ergens beschrijf) hetzelfde probleem.

Gewoon hier naartoe gaan http://europe.nokia.com/A4579163 en dan onder de groene "download" knop op "other languages" klikken en dan kies je "dutch". Hij installeerd dan gewoon de nederlandse versie van de software en dan hoef je je ook geen zorgen te maken of je telefoon na het updaten ineens in het engels is. Ik hoop dat het nu wel lukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enigste wat je kan doen is even het automatisch ophalen uit zetten en dan weer aan,dan doet hij het weer,maar zodra je het toestel uit/aan zet ben je het weer kwijt.
Het is gewoon irritant dat het zo blijft.Ik hoop dat er een oplossing voor komt.
wcduck schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 19:16:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als iemand mij een bestand stuurt via bluetooth dan ontvang ik dat bestand als een nieuwe sms in mijn inbox, weet iemand of dit te veranderen is? Ik heb het nog nergens kunnen vinden en ik vind dit vrij irritant. Is het niet mogelijk om dit gewoon rechtstreeks op te slaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 09:25:
Als iemand mij een bestand stuurt via bluetooth dan ontvang ik dat bestand als een nieuwe sms in mijn inbox, weet iemand of dit te veranderen is? Ik heb het nog nergens kunnen vinden en ik vind dit vrij irritant. Is het niet mogelijk om dit gewoon rechtstreeks op te slaan?
Het is inderdaad irritant, maar zover ik weet is het niet te wijzigen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 07:59
wcduck schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 19:16:
[...]

Ik denk dat het inderdaad een groot raadsel blijft...

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Stefano schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 19:50:

rare jongens bij Nokia

[...]
Hier inderdaad hetzelfde probleem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een raar probleem met mijn Nokia N73. Als ik een smsje ontvang, krijg ik helemaal geen melding ervan. Normaal gaat ie trillen (heb hem namelijk alleen op trilstand staan), maar nu helemaal niet. Er komt zelfs geen envelop te staan! Als ik gewoon naar Berichten ga, dan naar Inbox zie ik het nieuwe smsje wel staan. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen? Ik heb mijn hele inbox al leeggemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb eindelijk mijn telefoon weten te updaten maar nu kan ik mijn backup niet terugzetten omdat tie aangeeft dat ik te weinig geheugen heb. Hoe los ik dit op???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Ik heb vandaag mijn telefoon op de grond laten kletteren. Nu is het schermpje kapot. Veel lijnen in een hoop kleuren is het enige wat ik nog kan zien. Als ik wat op het scherm druk, veranderen deze kleuren. Af en toe zie ik nog wel wat. Nu wilde ik het schermpje vervangen. Heeft iemand nog tips hiervoor? Is het lastig om te doen? Wat voor tools heb ik nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:26
Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 20:54:
heb eindelijk mijn telefoon weten te updaten maar nu kan ik mijn backup niet terugzetten omdat tie aangeeft dat ik te weinig geheugen heb. Hoe los ik dit op???
Ik zou je telefoon even opnieuw opstarten, als dat niet helpt kijken of er bestanden/programma's op je telefoon staan die er af kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HendrikN schreef op maandag 19 mei 2008 @ 00:44:
[...]

Ik zou je telefoon even opnieuw opstarten, als dat niet helpt kijken of er bestanden/programma's op je telefoon staan die er af kunnen.
Heb ff gekeken in mijn telefoongeheugen en heb 32 mb gebruikt, 11 mb leeg maar vraag me niet waaraan dat allemaal verbruikt is want er staat geen reet op die mobiel nu na de software update. Kan dus eigenlijk ook niks verwijderen. Wil dus heel graag die back-up terug mjah dat lukt niet. Mijn TT doet het nu dus ook niet grrrrr.

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om even terug te komen op de discussie over oordopjes voor de N73.
Ik ben het er dan toch mee eens: de standaard oordopjes zijn K.U.T!
Ik heb de N73 nu een maand of 3 en heb de oordopjes nog niet eens zo vaak gebruikt maar toch zijn ze nu al kapot! Je zou toch zeggen dat ze, ook bij regelmatig tot veel gebruik toch wel langer mee zouden moeten gaan dan 3 maanden.
De rechter kant valt af en toe uit maar als ik wat aan het snoertje rommel, zo'n beetje bij het stekkertje, dan gaat hij weer aan.

Kan ik gewoon bij de lokale telefoonwinkel nieuwe oordopjes kopen? En heeft iemand een tip voor welke oordopjes ik dan het beste kan aanschaffen? Mijn enige eisen zijn dat het geluid (redelijk) goed is en dat hij betaalbaar is. Hoeft niets bijzonders te zijn, als het maar langer meegaat dan de HS-23.

Alvast bedankt! :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2008 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:48
Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 17:58:
<KNIP>

Kan ik gewoon bij de lokale telefoonwinkel nieuwe oordopjes kopen? En heeft iemand een tip voor welke oordopjes ik dan het beste kan aanschaffen?
Alvast bedankt! :)
Ik heb via ebay een andere set gekocht zodat ik ook nummers vooruit en achteruit kan springen m.b.v. de "afstandsbedieining" in het snoer. Vind ook deze oortjes beter dan de standaard. Wel zijn ze een stuk luider en kunnen ze niet heel zacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
chippie777 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 18:21:
[...]

Ik heb via ebay een andere set gekocht zodat ik ook nummers vooruit en achteruit kan springen m.b.v. de "afstandsbedieining" in het snoer. Vind ook deze oortjes beter dan de standaard. Wel zijn ze een stuk luider en kunnen ze niet heel zacht.
Je moet trouwens wel ff rekening houden, dat de meeste headsets op ebay namaak is, niks mis mee 8) . Nadeel/voordeel is alleen dat meestal de oordopjes iets harder gaan dan de standaard dopjes(hs20). Heb het zelf ook ondervonden met me Sony ericsson dopjes :P....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:29
Ik heb een vraagje, misschien kan iemand deze beantwoorden. Ik heb dus een N73, en sinds gisteren doet mijn toetsenbord gek. Als ik de '2' indruk krijg ik een '7', en '*' wordt '9*'. Heel vervelend dus. Nu heb ik net een software-update gedaan, maar dat lost niks op. Is de enige overgebleven optie om hem langs het service punt te brengen, of weet iemand misschien nog iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eecky
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-02-2021
Limburgse-Doos schreef op zondag 18 mei 2008 @ 16:01:
[...]

Hier inderdaad hetzelfde probleem....
Gewoon op het icoontje op je scherm rechtermuisknop en selecteren eigenschappen.
Ga naar compabiliteit en selecteer Windows XP (SP2).
Je probleem zou hiermee opgelost moeten zijn en geef geen fout meldingen meer.

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 23-05-2008 18:23 . Reden: groeten is niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

@eecky: ik had (in E65 draadje) dit issue ook onder Vista - bijkomend probleem kan liggen of je de kabel direct achterin je pc plugt. Vista zag via usbhub aan de voorkant v/d pc netjes de foon, maar Updater zag niks. Vreemd is overigens dat vorige updateversie (die ik voor n73 had gebruikt) gewoon voor vista was, ie een update zag, die binnenhaalde en installeerde, en pas na starten riep dat ie niet voor vista werkte?

Is er trouwens iemand die 't backuppen voor elkaar krijgt; op zowel n73 als e65 kreeg ik adresboek gebackupt naar geheugenkaartje, maar nokiasuite backupt bij mij helemaal niets?

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens , allemaal ff luisteren :

Nokia N73 software version 4.0812.4.x released - 22 May 2008
This software version includes support for mobile TV (when used with SU-33W receiver) and Express Mail clients. This release also includes updates and improvements to Nokia Maps and improved Java support.

Wauw heeij...............!!!!!

Heb 'm net geupdate...............wat een phone is 't nou zeg !!!!!!!!!!!!!!!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Starten java-apps ook sneller met die nieuwe firmware? Want ik heb nu dat het soms wel 20 seconden duurt voordat Gmail checker of Opera Mini start :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 21:42
Changelog voor nieuwe firmware N73 4.0812.4.0.1 & N73ME 4.0812.4.2.1 gevonden;

New features or changes

* DVB-H: Support for the DVB-H BT module (SU-33W receiver). This allows DVB-H video stream to be sent via BT to the terminal and enables Mobile TV reception in the device at the rate of 25-30 fps.
* Future Support for Express Mail Client: Defines UID for Freestyle Email client in N-Series devices. This will provide a superior user experienceby integrating Freestyle Email and offering Intellisync based push email solution.
* Full Support for Java Apps on Active Idle and Softkeys: This allows Java applications to be assigned to one of the Soft-keys out of the box.
* Maps: Baseline update to 1.2ww48 release. General error fixes.
* MTV DVB-H Subscription: DVBH subscriptions can be done on Nokia terminals using WAP proxy
* MTV: Updating the help content
* Update of MTV to MBC 4.1 level: Incorporates feature improvements required by many new operators. Also includes error corrections required by current MTV customers.

Error corrections

* Phone crash and reboot issues
* Phone hangs when a broken video clip is tried to be viewed
* Exiting Maps stalls the phone
* Problem with call not being able to be made from Maps
* Problem with downloading a big video file
* MTV not recovering after a lost signal
* Viewing a received SMS with 158 section number SIM in Xinjiang province.
* Streaming of AAC+ and eAAC+ content is not implemented correctly.
* RealOne Player goes into an infinite loop when a corrupted RTCP packet is received.
* MTV is not brought back after a voice call ends
* DVB-H - RO not delivered
* DVB-H – Issues with subscription
* DVB-H - Usage tracking crashes the phone
* Message receiving stops even when sufficient memory is available
* DVB-H – Picture jams totally after an hour ov viewing Isma 313
* Memory leak issues in H264 depacketizer
* Wrongly configured audio profile for eAAC+ radio channel results in hangs and resets
* Distortion of Email text field
* DVB-H – Signal scan dialog is not closed during a voice call
* DVB-H – Switching off accessory during ESG update causes problems
* DVB-H – No Channel is displayed after initial scan
* MTV jams when activating speech
* DVB-H – Stream does not recover if BT is switched off with MTV in the background
* SMS cannot be received
* DVB-H – MTV Preview does not stop at 1 minute
* DVB-H – Some Ä-letters missing from mobile TV application menus
* DVB-H – Incoming voice call gets displayed as video call while watching mobile TV
* DVB-H – Programs can be subscribed even the whole channel has been subscribed before
* DVB-H – Streaming is not resumed after having MT/MO voice or video calls.
* DVB-H – Subscribtion retrieval does not work after factory reset
* DVB-H – Content of SMS trigged by interactive service is missing in BCAST ESG
* DVB-H – Missing MTV help files for French, Italian and Croatian
* DVB-H – MBS3.3 (BCAST) Forward compatibility problem
* DVB-H – Enabling of SIM Lock feature
* DSP Changes to Support N73 Dual Feed Antenna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 14:47:
Jongens , allemaal ff luisteren :

Nokia N73 software version 4.0812.4.x released - 22 May 2008
This software version includes support for mobile TV (when used with SU-33W receiver) and Express Mail clients. This release also includes updates and improvements to Nokia Maps and improved Java support.

Wauw heeij...............!!!!!

Heb 'm net geupdate...............wat een phone is 't nou zeg !!!!!!!!!!!!!!!!! _/-\o_
Hoezo "wat een phone is het nu". Is die sneller geworden? Of wat is er sterk verbetert? Want al die dingen zeggen me vrij weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
Alleen prachtig dat ze nog steeds te labiel zijn om Vista-support toe te voegen aan de updater.

[ Voor 8% gewijzigd door HendrikN op 23-05-2008 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HendrikN schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 18:02:
Alleen prachtig dat ze nog steeds te labiel zijn om Vista-support toe te voegen aan de updater.
Hahahaha..... :+ :+ :+
De wereldmarkt-leider labiel........................YEAH SHURE..... :+ :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blueflame_Core schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 17:13:
[...]

Hoezo "wat een phone is het nu". Is die sneller geworden? Of wat is er sterk verbetert? Want al die dingen zeggen me vrij weinig.
Kijk alleen maar naar de changelog !!!!!!!!!
Enne....ja....absoluut !! De phone is razendsnel en accuraat !!!
Tevens staat Emoze er nu op , Maps werkt prettiger , camera is sneller , berichten sms-en gaat snel!
_/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 13:33

Stefano

Ondertitel Not Found

Draait hier nu ook, nu maar hopen dat ik van die crashes van 4.0750 verlost ben. Voorlopig gaat het erg soepel, ben alleen BBirthday kwijt dus die moet ik opnieuw installeren.

Heb maar gegokt dat NSU in XP sp2 mode gewoon goed gaat, bij mij iig wel. Nokia heeft inmiddels op de site staan dat ze Vista support tijdelijk ingetrokken hebben ivm mogelijk crashen van NSU (zal wel sp1 gerelateerd zijn)

correctie, al mijn contacten waren verdwenen (ja, ook na restore vanaf memcard) Gelukkig heb ik 2 weken geleden een backup op de pc gemaakt

[ Voor 15% gewijzigd door Stefano op 23-05-2008 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-09 09:30

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Hmm, ik heb mijn phone gebricked blijkbaar, hij blijft op zwart staan.. :(

Restart werkt niet, hard reset (green call button, star & 3 vs power) functioneert ook niet..

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 19:19:
[...]

Dat is het trieste er aan, het bedrijf wat het grootste marktaandeel in handen heeft maakt zijn software niet Vista-compatible.

(een fanboyreactie op GoT, da's lang geleden!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
Gisteren kwam er overigens een popupje van Live-messenger in beeld dat we binnenkort mogen gaan betalen voor de officiële messenger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook net de update gedaan. Vind het tot nu toe super!
Het enige dat ik jammer vind is dat bij de vorige updates die ik deed F-Secure AntiVirus met de update mee werd geinstalleerd, nu staat hij er niet meer op. Maar goed, daar valt ook wel weer wat aan te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dB90
  • Laatst online: 03-09 17:28
Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 19:19:
[...]

En een wereld-uber-marktleider kan geen verkeerde strategie bepalen, of verkeerde keuzes maken wat betreft ondersteunde OS-en? Lekker inhoudelijke reactie weer 8)7 nokiaharry :O

Webberry Webdevelopment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Wordt je telefoon écht sneller/beter/bladiebla met die nieuwe update tov. de vorige versie? Want op zich mag mn telefoon wel ietsje sneller.. Heb alleen geen zin om te updaten als het niet nodig/nauwelijke merkbaar is. Vorige keer was het nl. best een gekloot en moest ik al mn applicaties weer opnieuw installeren.

Dus mensen, even een objectieve beoordeling svp :+

[ Voor 11% gewijzigd door Palomar op 24-05-2008 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
HendrikN schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 20:01:
Gisteren kwam er overigens een popupje van Live-messenger in beeld dat we binnenkort mogen gaan betalen voor de officiële messenger?
Die kreeg ik vanochtend dus ook... Daar word ik niet blij van!!! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:01

jefjef

learning by doing

Heb mijn N73 geflasht naar een N73 ME met gevolg dat deze nu dus echt vast gaat zitten enz.. Wil hem dus weer terug zetten naar orginele FW iemand een idee hoe dat moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
jefjef schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 18:05:
Heb mijn N73 geflasht naar een N73 ME met gevolg dat deze nu dus echt vast gaat zitten enz.. Wil hem dus weer terug zetten naar orginele FW iemand een idee hoe dat moet?
Even naar een NCP (Nokia Care Point) of NSP (Nokia Service Point) gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:00
Blueflame_Core schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 19:12:
[...]

Even naar een NCP (Nokia Care Point) of NSP (Nokia Service Point) gaan.
Ga ik volgende week ook maar eens doen, want ik wil nu eigenlijk mn Nokia wel weer eens werkend hebben met mn Mac.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:27
Alternativ schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 19:53:
Hmm, ik heb mijn phone gebricked blijkbaar, hij blijft op zwart staan.. :(

Restart werkt niet, hard reset (green call button, star & 3 vs power) functioneert ook niet..
Dat had ik dus gisteravond ook met me n73me, pc suite gaf aan dat er een update was, backup gemaakt en vervolgens de update installeren, tijdens het de installatie zie je een balk die groter worde en de tijd die terug loopt.

Bij mij liep de tijd op ipv terug ging van 15 min naar 17 min en ff later was het "connection lost"
en toen had ik een dure baksteen. :(

Maar gelukkig hebben ze hem bij het NSP in Hoorn weer tot leven gekregen :) .
De telefoon is inderdaad een stuk sneller, het mocht eens tijd worden Noka.....

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 10:57
Ik krijg de melding dat mijn telefoon al up-2-date is en dat de laatste versie 4.07x is.
Hoe kan dat? (Nokia N73 RM-133)

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:27
a casema user schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 22:47:
Ik krijg de melding dat mijn telefoon al up-2-date is en dat de laatste versie 4.07x is.
Hoe kan dat? (Nokia N73 RM-133)
wat is je productcode? bij de n73me 0539239, als jouw code hetzelfde is dan zou je ook de mogenlijkheid moeten hebben om te kunnen updaten.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

Versie 4.0812.4.x is 22 mei vrijgegeven, een "semi" changelog kan je terugvinden op de site van nokia zelf:
http://europe.nokia.com/A4577225

Ik heb er op dit moment nog weinig echte ervaring mee, maar zoals met iedere reinstall is alles nog "vers"....

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megapaul schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 22:13:
[...]

Dat had ik dus gisteravond ook met me n73me, pc suite gaf aan dat er een update was, backup gemaakt en vervolgens de update installeren, tijdens het de installatie zie je een balk die groter worde en de tijd die terug loopt.
Hier nog een dure baksteen pfffffff. Ook naar een SP gebracht maar niet meer tot leven gekregen. Hij wordt opgestuurd grrrrrrrrrr. Ben ik um dus 3 tot 4 weken kwijt grrrrrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zal dan (als dat nog niet is gebeurd) de originele productcode eerst weer terug moeten zetten en daarna gewoon weer via de Nokia site updaten, dan wordt de originele firmware weer in je phone geflashed.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies op dezelfde manier, waarbij je dus geluk moet hebben dat de versienummer en datum van de nieuwe N73 firmware nieuwer is dan die van de N73Me. Anders kan je niet downgraden en moet je wachten tot er een nieuwe firmware van de N73 uitkomt.

Ik zou het probleem eerst proberen op te lossen door een reset en desnoods die firmware nogmaals herinstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 13:15:
[...]

Precies op dezelfde manier, waarbij je dus geluk moet hebben dat de versienummer en datum van de nieuwe N73 firmware nieuwer is dan die van de N73Me. Anders kan je niet downgraden en moet je wachten tot er een nieuwe firmware van de N73 uitkomt.

Ik zou het probleem eerst proberen op te lossen door een reset en desnoods die firmware nogmaals herinstalleren.
Onjuist ;)

Downgraden (als je het zo wil noemen ;) ) gaat wel degelijk! doe niet anders met N73/N73ME/N80(i)/N95.

Even ter info:
De updatesite kijk helemaal niet naar je versie van je firmware maar hoe krom het ook klinkt slechts alleen naar je productcode!

Dus gewoon zorgen dat je je juiste produktcode in je phone hebt zitten en je kan gewoon de firmware flashen met de de firmware die toebehoort aan jouw produktcode.
Dus de nieuwe N73me firmware wordt weer overschreven met de niewste firmware v/d N73.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 13:41:
[...]

Onjuist ;)

Downgraden (als je het zo wil noemen ;) ) gaat wel degelijk! doe niet anders met N77/N73ME/N80(i)/N95.

Even ter info:
De updatesite kijk helemaal niet naar je versie van je firmware maar hoe krom het ook klinkt slechts alleen naar je productcode!

Dus gewoon zorgen dat je je juiste produktcode in je phone hebt zitten en je kan gewoon de firmware flashen met de de firmware die toebehoort aan jouw produktcode.
Dus de nieuwe N73me firmware wordt weer overschreven met de niewste firmware v/d N73.

Succes.
Oh, dat wist ik niet. Is mooi dan in ieder geval.

Net ge-update en hij werkt goed.
Opstarten gaat echt veel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eecky
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-02-2021
Veel sneller vind ik hem toch niet met deze nieuwe firmware, als ik er al verschil in zie.

Nu ander vraagje:

Heb mijn N73ME verkocht (ze komen hem overmorgen halen) en een N95 8Gb gekocht.
Maar deze heb ik pas eind deze week.
Is het mogelijk om een backup van agende en contacten van mijn N73ME over te zetten later op een N95?
Want anders heb ik een probleem.

mvg
eecky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eecky schreef op zondag 25 mei 2008 @ 15:02:
Veel sneller vind ik hem toch niet met deze nieuwe firmware, als ik er al verschil in zie.

Nu ander vraagje:

Heb mijn N73ME verkocht (ze komen hem overmorgen halen) en een N95 8Gb gekocht.
Maar deze heb ik pas eind deze week.
Is het mogelijk om een backup van agende en contacten van mijn N73ME over te zetten later op een N95?
Want anders heb ik een probleem.

mvg
eecky
PC Suite - Synchroniseren met Outlook (zeker voor contacten met meerdere emailadressen, agende/memo's)

Voor alleen je Contacten desnoods saven als *.vcf (VCard) en daarna weer op je N95 inlezen.

Maar gewoon met Outlook eventjes synchroniseren werkt het beste hij neemt dan alle velden mee!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2008 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 15:54:
JE
[...]

PC Suite - Synchroniseren met Outlook (zeker voor contacten met meerdere emailadressen, agende/memo's)
Hoeft nieteens met Outlook, je kan gewoon een backup maken van je gegevens en vervolgens deze terugzetten op de N95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HendrikN schreef op zondag 25 mei 2008 @ 15:56:
[...]

Hoeft nieteens met Outlook, je kan gewoon een backup maken van je gegevens en vervolgens deze terugzetten op de N95.
Da's nou net het praktijk probleem...

Zelfs met zelfde merk phone maar met andere firmware (dus meer/minder velden) gaat dat niet altijd vlekkeloos.
In mijn geval van een N80 naar N73me, contacten met meerdere postadressen en email-adressen werden niet meegenomen enz.
Sommige bedrijfsadressen stonden door elkaar heen.

De éne firmware en/of phone heeft meer velden dan de andere... en hij zet dus gewoon veld25 terug met veld25, maar veld25 is in de éne phone/firmware bijvoorbeeld Postcode zakelijk en in de andere Woonplaats Thuis! Ook komt het voor dat memovelden worden ingekort!

Dus blijft een kwestie van gelukhebben als je het zo doet, maar is te proberen ;)
Heb je Outlook al op jePC staan, gebruik dan deze, dan komt alles zeker goed,

En anders duimen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Laatst online: 13:12
Ik heb vandaag ook geupdate naar de nieuwe versie, in de goede hoop dat de bluetooth het nou eindelijk zou doen met mijn imac, maar het tegendeel is helaas waar.

Is dit bij andere ook zo, of moet ik nog iets doen zodat het nu eindelijk weer eens werkt?

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Wordt je telefoon nou echt merkbaar sneller door die nieuwe firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Palomar schreef op zondag 25 mei 2008 @ 17:16:
Dat vraag ik me dus ook de hele tijd af. Maar de meesten zeggen van wel dus zal het vanavond dan toch maar eens gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Laatst online: 13:12
Ik vind van niet. Hij is alleen sneller omdat hij weer helemaal leeg is. ;)

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij iig wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Okee, dan is er voro mij ook een reden om te updaten. Java-apps starten soms best langzaam op.

[ Voor 9% gewijzigd door Palomar op 08-07-2008 02:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
2. Navigation with the menu icons is so quick
3. Start-up time of opening the camera is quicker this time, still can't match N82 but almost
4. Focusing speed improved

Het schijnt dus wel verbeterd te zijn.

Maar goed ik bel/sms eigenlijk alleen maar en gebruik de camera. Wat verwijdert ie ook alweer allemaal? En wat krijg je terug na de backup terugplaatsing. Want wil me contacten niet kwijt natuurlijk. En wat er op het geheugen kaartje staat gaat ook niet weg heh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik hoop idd dat ie geinstalleerde programma's allemaal netjes meeneemt. Want de vorige keer heb ik daar zo'n gekloot mee gehad, omdat ie na de update de progs op mn geheugenkaartje weer opnieuw wilde installeren, wat niet lukte. En die melding ging niet meer weg, waarna ik de geheugenkaart maar in mn pc geformatteerd heb.
Ben dus uiterst huiverig om te updaten als het niet écht veel verbeteringen met zich meebrengt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat geklooi blijft, bij mij in ieder geval was het hetzelfde als andere keren. Na de datum een paar keer verzet te hebben hield ik 2 programma's over die ik opnieuw moest installeren (bestand beschadigd). Al met al had ik na ongeveer een uur mijn telefoon zo als hij was. Reservekopie terug zetten ging alleen niet, maar dat is niet zo een groot probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Palomar schreef op zondag 25 mei 2008 @ 17:55:
[...]

Okee, dan is er voro mij ook een reden om te updaten. Java-apps starten soms best langzaam op. Ook is de beeldopbouw in de menu's vaak haperend.
Openen van menus gaat merkbaar sneller en het opstarten van de camera ook. Ik heb na de update evenveel bestanden en toepassingen er op staan en toch is hij nog steeds sneller als ie was.
Ik heb wel een backup gemaakt, maar enkel van mn contacten en smsberichten. Toepassingen heb ik gewoon helemaal opnieuw geinstalleerd, vond het best meevallen met hoeveel tijd ik er aan kwijt was. Je moet er wat voor over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 14:28
ik merk weinig van een snelheidsverschil.
hiervoor had ik 4.0736 (oid)

wel een hoop gekloot gehad om al m'n contacten en agenda rommel terug te plaatsen want 'copy phone memory to mem card' werkt dus voor geen r**t.
ook alle apz heb ik weer moeten installen op mcguider na.

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Nja het enige programma wat ik er op heb is eigenlijk Tomtom. Maar inderdaad huiverig voor updaten ben ik ook, de vorige keer ging goed en op zich doet ie het nu ook wel goed. Dus ik wacht nog even de berichten af, misschien dat er nog wat negatieve punten opduiken :P, of juist alleen maar positieve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die televisie slaat nergens op dat ze dat erop hebben gezet. Gewoon om die apparaatjes te promoten, maar als mensen zo'n ding willen kopen kunnen ze dat programmaatje ook wel even van de Nokia site downloaden en installeren.

Voor de rest lijkt er niets toegevoegd, maar hij is wel wat sneller, vooral met opstarten.

ik heb volgens mij wel wat minder geheugen vrij na het opstarten, maar zolang alles nog sneller werkt maakt me dat niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
Ik kan nog steeds niet update 7(8)7 , heb nu v. 4.0736.3.2.1, met RM-133 en nokia n73me (W2.01), probeer al een tijdje die nieuwe update binnen te slepen, maar blijkbaar heeft t-mobile nog geen aangepaste firmware gegeven }:| . Of moet ik dan oom mijn product code veranderen in een debrand, heb ik namelijk niet zo zin...
EDIT: sorry die 8 is een 7 dus: 4.0736.3.2.1, ipv 4.0836.3.2.1,

[ Voor 9% gewijzigd door Bliksem B op 27-05-2008 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 13:25

***EDIT***

Heb 't al gevonden, er stond een mms in de wacht terwijl m'n mms instelling niet juist was ingesteld.
(ben zo een neuroot met dit soort dingen, ik kan er echt niet zo goed tegen als iets zonder verklaring niet werkt zoals t hoort te werken ;) )

Ik volg de N73 topic al bijna een jaar.
Heb er veel aan gehad.

Maar ik zit met een probleem(pje);
Ik heb gister avond software update uitgevoerd (V4.0812.4.2.1)
welke prima, soepel en zonder problemen verliep.
Backup ging er ook zonder problemen op.

Maar nu heb ik dus een vaag probleempje: elke keer als ik de n73 opnieuw opstart krijg ik de volgende melding: "Ongeldig toegangspunt voor multimedia. Controleer de multimediainstellingen"

Ik heb dit nooit eerder gehad, ben ook, als het goed is, alle instellingen afgegaan, maar heb niets kunnen vinden. :?

Van morgen heb ik dus opnieuw een software update uitgevoerd, met de zelfde nieuwe SW versie.
Maar nog steeds de zelfde melding.

Zijn er meer mensen die de zelfde melding krijgen, en weet iemand waar het aan zou kunnen liggen?

Alvast bedankt.

[ Voor 15% gewijzigd door een moderator op 27-05-2008 09:37 . Reden: aanhef en groeten is niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bliksem B schreef op maandag 26 mei 2008 @ 13:03:
Ik kan nog steeds niet update 7(8)7 , heb nu v. 4.0836.3.2.1, met RM-133 en nokia n73me (W2.01), probeer al een tijdje die nieuwe update binnen te slepen, maar blijkbaar heeft t-mobile nog geen aangepaste firmware gegeven }:| . Of moet ik dan oom mijn product code veranderen in een debrand, heb ik namelijk niet zo zin...
Yep, twee optie's

Zielig blijven doen en wachten op T-Mobile, die oplossing komt dus nooit :O
Of even je produktcode veranderen (even googlen!) en je hebt voortaan altijd de nieuwste update!

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Furrr schreef op maandag 26 mei 2008 @ 14:13:

***EDIT***

Heb 't al gevonden, er stond een mms in de wacht terwijl m'n mms instelling niet juist was ingesteld.
(ben zo een neuroot met dit soort dingen, ik kan er echt niet zo goed tegen als iets zonder verklaring niet werkt zoals t hoort te werken ;) )

Hallo,

Ik volg de N73 topic al bijna een jaar.
Heb er veel aan gehad.

Maar ik zit met een probleem(pje);
Ik heb gister avond software update uitgevoerd (V4.0812.4.2.1)
welke prima, soepel en zonder problemen verliep.
Backup ging er ook zonder problemen op.

Maar nu heb ik dus een vaag probleempje: elke keer als ik de n73 opnieuw opstart krijg ik de volgende melding: "Ongeldig toegangspunt voor multimedia. Controleer de multimediainstellingen"

Ik heb dit nooit eerder gehad, ben ook, als het goed is, alle instellingen afgegaan, maar heb niets kunnen vinden. :?

Van morgen heb ik dus opnieuw een software update uitgevoerd, met de zelfde nieuwe SW versie.
Maar nog steeds de zelfde melding.

Zijn er meer mensen die de zelfde melding krijgen, en weet iemand waar het aan zou kunnen liggen?

Alvast bedankt.

Mvg,
Ferdi
Het enige dat ik me kan bedenken is dat het aan je sd kaart ligt. Heb je het al geprobeerd zonder sd kaart erin?

@BlixemB:
Als jij echt versie 4.0836.3.2.1 hebt kun je nog wel even wachten. Jouw firmware is namelijk verder dan die in de nieuwste update, die is 4.0812.4.2.1 Wat je kunt doen is naar een Nokia Care point gaan en hem daar erop laten zetten, dan heb je hem debranded en zonder dat je garantie weg is.

De nieuwe firmware is wel sneller. Misschien niet in het laden van een programma, maar over het algemeen heb ik het idee dat hij gewoon wat vlotter loopt. Vooral als je handelingen kort na elkaar doet of verschillende programma's open hebt. Het opstarten van de telefoon zelf en van de camera gaan sowieso een stuk sneller. Ook had ik voorheen last van foutmelding bij het opstarten (al dik een jaar ofzo), welke nu ineens weg zijn.

Al met al is hij er zeker beter van gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Laatst online: 11:48
Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 23:48:
[...]

<KNIP>

De nieuwe firmware is wel sneller. Misschien niet in het laden van een programma, maar over het algemeen heb ik het idee dat hij gewoon wat vlotter loopt. Vooral als je handelingen kort na elkaar doet of verschillende programma's open hebt. Het opstarten van de telefoon zelf en van de camera gaan sowieso een stuk sneller. Ook had ik voorheen last van foutmelding bij het opstarten (al dik een jaar ofzo), welke nu ineens weg zijn.

Al met al is hij er zeker beter van gaan werken.
Ik heb zojuist ook mijn firmware geupdate van 4.0736.32.1 naar 4.0812.4.2.1 maar ik merk niet echt veel verschil. De hele procedure koste me een kleine 3 kwartier want telefoon was helemaal leeg na de update, update terug zetten en alles was zoals voor de update.
Ik merk nog niet echt een snelheids winst maar stoor me er ook niet aan dat het allemaal wat langer duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Ik heb zojuist mijn display vervangen. Best nog een interessant werkje. Helaas is het scherm dat ik heb gekregen niet van de kwaliteit als hiervoor. Het lijkt wel een TN display. Vanaf de hoeken valt het allemaal moeilijk te zien, en de kleuren veranderen. Daarnaast staat het scherm veel te flets. Heeft iemand een manier om de kleuren en fletsheid te veranderen? Als ik nu twee N73's naast elkaar leg, is het een wereld van verschil. Zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wcduck schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 16:33:
Ik heb zojuist mijn display vervangen. Best nog een interessant werkje. Helaas is het scherm dat ik heb gekregen niet van de kwaliteit als hiervoor. Het lijkt wel een TN display. Vanaf de hoeken valt het allemaal moeilijk te zien, en de kleuren veranderen. Daarnaast staat het scherm veel te flets. Heeft iemand een manier om de kleuren en fletsheid te veranderen? Als ik nu twee N73's naast elkaar leg, is het een wereld van verschil. Zonde.
Mits je vervangende schermpje dezelfde specificaties heeft als de originele...

Klint als of de connector v/h schermpje niet goed is bevestigd en/of de connector is vuil/vettig, even goed ontvetten daarna even opnieuw monteren.
Bij slechte contacten krijg je inderdaad een slechter beeld en/of de kleuren worden niet juist weergegeven en/of flikkeren enz.

Zie HIER (de)montage filmpje om je schermpje te vervangen.
Succes.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2008 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry...

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2008 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Bedankt voor de tip, maar toch denk ik niet dat dat het is. Wanneer de twee Nokia's onder dezelfde hoek bekijk, kan ik bij de ene het scherm nog wel lezen (de originele) en de andere niet. Het is net als met een goedkoper TFT panel. Bij het veranderen van de kijkhoek verandert de kleur mee. Bij het nieuwe scherm heb ik hier meer last van dan de oude. Toch zal ik het nog even gaan proberen, de contactjes schoonmaken. Met alcohol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 21:42
Ik heb sinds gisteren een N73 ME.
Wat mij op valt is dat er tijdens het bellen op de achtergrond een hoge pieptoon aanwezig is... :/ is
Kan hier wat aan worden gedaan ?

Wat ik ook niet voor elkaar krijg is dat hij bij "contacten" standaard kijkt naar de contacten op mijn simkaart, is dat in te stellen of ben ik verplicht om alle contacten te kopieeren naar de gsm ?

[ Voor 36% gewijzigd door Supershiva op 28-05-2008 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Supershiva schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 09:59:
Ik heb sinds gisteren een N73 ME.
Wat mij op valt is dat er tijdens het bellen op de achtergrond een hoge pieptoon aanwezig is... :/ is
Kan hier wat aan worden gedaan ?

Wat ik ook niet voor elkaar krijg is dat hij bij "contacten" standaard kijkt naar de contacten op mijn simkaart, is dat in te stellen of ben ik verplicht om alle contacten te kopieeren naar de gsm ?
Die pieptoon had ik volgens mij ook, maar weet het niet zeker meer kan ook een echo geweest zijn.
Probeer dit in ieder geval maar eens. Als je naar het menu gaat en dan "instrum"(enten) dan "Instell"(ingen) dan naar beneden scrollen daar zie je "Netwerk" en dan de "netwerkmodus" instellen op GSM ipv Dual Mode of Umts, want ik denk dat ie daar op staat ingesteld. Mocht dit niet helpen laat hem dan vooral op GSM staan omdat dit aanzienlijk scheelt in de standby tijd van de batterij.

En dat met die contacten, die moet je inderdaad even over zetten naar je toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Blueflame_Core schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 12:21:
Die pieptoon had ik volgens mij ook, maar weet het niet zeker meer kan ook een echo geweest zijn.
Probeer dit in ieder geval maar eens. Als je naar het menu gaat en dan "instrum"(enten) dan "Instell"(ingen) dan naar beneden scrollen daar zie je "Netwerk" en dan de "netwerkmodus" instellen op GSM ipv Dual Mode of Umts, want ik denk dat ie daar op staat ingesteld. Mocht dit niet helpen laat hem dan vooral op GSM staan omdat dit aanzienlijk scheelt in de standby tijd van de batterij.
Wat is het verschil met UMTS, GSM of Dual mode? Bij mij staat ie nu op Dual mode maar wat kan ik ermee? Als ik GSM mode gebruik kan ik dan niet meer beeldbellen...? Mis ik dan bepaalde diensten?

Als dit namelijk diensten zijn die ik toch niet gebruik kan het wel interessant zijn om GSM mode te gebruiken als dit werkelijk scheelt in standby tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Timo002 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 13:29:
[...]

Wat is het verschil met UMTS, GSM of Dual mode? Bij mij staat ie nu op Dual mode maar wat kan ik ermee? Als ik GSM mode gebruik kan ik dan niet meer beeldbellen...? Mis ik dan bepaalde diensten?

Als dit namelijk diensten zijn die ik toch niet gebruik kan het wel interessant zijn om GSM mode te gebruiken als dit werkelijk scheelt in standby tijd.
Het heeft voornamelijk te maken met mobiel internet volgens mij. Dus als je dat toch niet gebruikt kun je GSM mode gebruiken. Volgens mij kun je nog wel beeldbellen op GSM mode maar durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen. Misschien dat andere mensen hier het wel weten en anders moet je even googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 14:28
is er geen hack om het telefoon geheugen (of een gedeelte daarvan) te gebruiken als RAM? :+

met al die geinige software heb ik een chronische ram deficiency.

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wcduck schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 18:06:
Bedankt voor de tip, maar toch denk ik niet dat dat het is. Wanneer de twee Nokia's onder dezelfde hoek bekijk, kan ik bij de ene het scherm nog wel lezen (de originele) en de andere niet. Het is net als met een goedkoper TFT panel. Bij het veranderen van de kijkhoek verandert de kleur mee. Bij het nieuwe scherm heb ik hier meer last van dan de oude. Toch zal ik het nog even gaan proberen, de contactjes schoonmaken. Met alcohol?
Probeer een iets minder agressief middel, hier gebruiken we B-Clean (millieu vriendelijk O-) en niet agressief. Alcohol tast na een tijdje ook de filmfolie aan, wordt dan bros en gaat op den duur inscheuren en dan heb je een ander probleem ;)

En het display/schermpje zelf ook even ontvetten ;) , meestal zit er een beschermend filmlaagje olie op, wat echt gaat irriteren als je hem zo meteen monteerd!

Indien mogelijk, test het schermpje eventjes met de phone open en druk dan eens op de connector enz.

Is het toevallig zo'n schermpje (ca. €35) ?, zie HIER
Sommige partijen hiervan zijn gewoon minder, heb er eens vijf in één keer besteld en slechts twee waren goed, de rest beduidend minder, niks geen origineel! (Misschien wel origineel, maar dan wel afgekeurde ;) )
Ik heb ze kunnen omruilen, maar daarna weer 1 slechte 8)7 , die heb ik maar zo gelaten...

Of hieronder, zijn van dezelfde kwaliteit alleen duurder 8)7,
HIER en HIER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timo002 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 13:29:
[...]

Volgens mij heeft het alleen te maken met welke frequentie je telefoon gebruikt tijdens het bellen. Met mobiel internetten merk ik geen verschil tussen GSM of Dual Mode.
Wat ik heb begrepen is dat niet ieder land dezelfde frequentie gebruikt voor mobiele telefonie, en daarom kun je je netwerk dus op verschillende frequenties instellen. Dual Mode kan gebruik maken van 2 verschillende frequenties, alleen heb je dit in Nederland niet perse nodig, GSM is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 15:18:
[...]

Probeer een iets minder agressief middel, hier gebruiken we B-Clean (millieu vriendelijk O-) en niet agressief. Alcohol tast na een tijdje ook de filmfolie aan, wordt dan bros en gaat op den duur inscheuren en dan heb je een ander probleem ;)

En het display/schermpje zelf ook even ontvetten ;) , meestal zit er een beschermend filmlaagje olie op, wat echt gaat irriteren als je hem zo meteen monteerd!

Indien mogelijk, test het schermpje eventjes met de phone open en druk dan eens op de connector enz.

Is het toevallig zo'n schermpje (ca. €35) ?, zie HIER
Sommige partijen hiervan zijn gewoon minder, heb er eens vijf in één keer besteld en slechts twee waren goed, de rest beduidend minder, niks geen origineel! (Misschien wel origineel, maar dan wel afgekeurde ;) )
Ik heb ze kunnen omruilen, maar daarna weer 1 slechte 8)7 , die heb ik maar zo gelaten...

Of hieronder, zijn van dezelfde kwaliteit alleen duurder 8)7,
HIER en HIER
Bedankt voor alle tips! Die van mij was nog een paar euro goedkoper, en uit de UK. Waarschijnlijk heb ik dan een mindere versie gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 17:38:
Volgens mij heeft het alleen te maken met welke frequentie je telefoon gebruikt tijdens het bellen. Met mobiel internetten merk ik geen verschil tussen GSM of Dual Mode.
Dat betekent waarschijnlijk dat je geen UMTS-abonnement hebt, of dat er in het gebied waar je zit geen UMTS-dekking is. Met frequenties heeft het weinig te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor het reinigen van de contactpunten of de printplaat zelf (niet doen bij je telefoon) is alcohol prima. Heb zelf ooit meetinstrumenten gerepareerd (stage) en daar reinigde wij de contactpunten en printen altijd met alcohol (soldeer-flux wghalen vooral). Maar dat ging dus om kleine afwijkingen, en slecht werkend apparaat repareer je er niet mee.

Voor die displaycontactjes zou ik alcohol gebruiken en een wattenstaafje. Als je denkt dat je slecht contact hebt op de telefoon zelf gebruik je beter nog contactspray (maar dus niet onder of op het display spuiten). Dit is ook goed spul voor de contacten van de batterij, simkaart of sd-kaart. Batterij even los halen uiteraard en even op laten drogen voordat je alles terugplaatst.

Als je UMTS hebt, bel je dan eigenlijk ook met UMTS of gewoon met de GSM standaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Wanneer je telefoon het UMTS-netwerk gebruikt, doet hij hier ook alles op, dus ook bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 08:24:
[...]

Hier nog een dure baksteen pfffffff. Ook naar een SP gebracht maar niet meer tot leven gekregen. Hij wordt opgestuurd grrrrrrrrrr. Ben ik um dus 3 tot 4 weken kwijt grrrrrrrr
Het NCP in Hoorn heeft zoals nog een paar andere NCP's aparte tools om 'doodgeflashte' Nokia's tot leven te brengen. Die boxen zijn niet bij alle NCP's en daarom kan het dat Megapaul zijn N73 wel weer tot leven is gewekt en die van jou helaas niet.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Pagina: 1 ... 12 ... 16 Laatste