Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-08 19:07

JAMF

010 the number of the best

Had ook een dingetje met NSU <hier op GSMhelpdesk gepost>

Gelukkig niet gebricked

Volgende keer misschien wel geen Neukia Nokia meer -- hoewel die N73 het al bijna 2 jr foutloos doet

[ Voor 4% gewijzigd door pven op 02-06-2008 07:43 . Reden: kinderachtige 'vertikking' weg gehaald ]

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

asmi schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 18:39:
[...]

Dat betekent waarschijnlijk dat je geen UMTS-abonnement hebt, of dat er in het gebied waar je zit geen UMTS-dekking is. Met frequenties heeft het weinig te maken.
http://www.gsmhelpdesk.nl/helpdesk/helpdesk.php?id=10 dit is wat ik er over kan vinden. Dual mode heeft wel te maken met het gebruik kunnen maken van twee verschillende frequenties.
Over UMTS kan ik niets zeggen, daar heb ik eerlijk gezegt weinig verstand van. Ik heb geen idee of er UMTS-dekking is in het gebied waar ik zit, volgens mij niet veel (ik woon in het Zuiden van Zuid-Holland, op de eilanden...)
Maar ik heb mijn N73 op GSM modus gezet en heb gewoon altijd verbinding, dus ik vind het al lang prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 21:59:
http://www.gsmhelpdesk.nl/helpdesk/helpdesk.php?id=10 dit is wat ik er over kan vinden. Dual mode heeft wel te maken met het gebruik kunnen maken van twee verschillende frequenties.
Nee, de link gaat over GSM-frequentiebanden, en die kun je met je N73 niet apart kiezen.
Met de Netwerkmodus-keuze van je N73 kies je of je GSM, UMTS of beide wilt kunnen gebruiken, niet voor een bepaalde GSM-frequentieband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

asmi schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 22:30:
[...]

Nee, de link gaat over GSM-frequentiebanden, en die kun je met je N73 niet apart kiezen.
Met de Netwerkmodus-keuze van je N73 kies je of je GSM, UMTS of beide wilt kunnen gebruiken, niet voor een bepaalde GSM-frequentieband.
Maar als je hem zet op handmatige selectie van provider gaat hij zoeken naar netwerken. Dan zoekt hij toch wel op alle banden neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:59
Pff, net de nieuwste firmware erop gezet. Daarvoor had ik ff mn telefoongeheugen laten back-uppen op mn geheugenkaartje, die er daarna netjes uit, start mn telefoon na het updaten weer op, is alles weg :{ Contacten, smsjes, agenda, alles :{
Dus ik denk, nou ik heb mn back-up nog :D Maar die laadt hij op een of andere manier niet :{ Hij zegt dat hij aan het herstellen is en opnieuw op moet starten, maar na een reboot is hij nog steeds leeg :{ Zie ik wat over het hoofd :?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewoud86
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09 11:23
Nope, heb ik ook gehad. Had voor de zekerheid een backup op mijn geheugenkaart en op mijn PC gezet. Probeerde als eerste te herstellen vanaf geheugenkaart en gebeurde precies hetzelfde als bij jou! Ben bang dat hij het niet gaat herstellen! Heel misschien (is echt een gok) bestaat er een programma om de backup van je geheugenkaart te kunnen uitpakken op je PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier problemen om mijn backup terug te zetten op mijn telefoon. Mijn telefoon was gebricked en moest worden opgetuurd. Heb hem vandaag weer teruggekregen maar het terugzetten van mijn back up lukt dus niet. Krijg steeds de melding dat mijn telefoongeheugen vol is. Nou is dat ding natuurlijk leeg omdat er nieuwe firmware op staat. Hoe kan ik toch dingetjes verwijderen die ik niet gebruik. Ben al bezig geweest via pc suite maar wordt er niet echt wijzer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem met de backup had ik ook. Heb ik hier ook gemeld enkele post geleden als ik me niet vergis.
Gelukkig had ik de telefoon vooraf gesynced met outlook. Een backup maken op je pc kan met Pcsuite, maar ik vraag me af of hij die wel terug zet.
Er zijn voldoende andere programma's voor je telefoon waarmee je contacts e.d kunt backuppen, je moet het alleen wel weten van tevoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had zowel een backup gemaakt naar mjin geheugenkaart als met pcsuite maar beide wil die niet terug zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anglico
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-08 22:22
voor de update naar de laatste versie, backup gemaakt met PC Suite
update uitgevoerd
backup van bv contactgegevens en sms teruggezet, zonder problemen

"I've always found a fully Deployed Battle Group to be the most Effective Negotiator." Admiral Stark, High Guard, CY 9758

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 21:42
ik word echt doodziek van die hoge pieptoon op de achtergrond als ik gesprekken voer.
Ik ben er gisteren mee langs een nokia care point geweest, die hebben het speakertje vervangen.
Maar dat heeft helaas niks geholpen.

Ik heb het toestel nog geen 7 (werk)dagen, heb hem namelijk afgelopen dinsdag geleverd gekregen van Typhone.

Weet iemand of ik dit ding nog als DOA bij ze kan aanmelden en een nieuw toestel claimen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Sinds ik het scherm heb vervangen, zijn de kleuren in TomTom compleet verkeerd. Het valt vrijwel niet te zien. Wanneer ik een ander display gebruik, heb ik dit niet. Niet alleen de kleuren zijn heel erg vreem in TomTom, maar ook de backlight werkt dan niet naar behoren. De tekst is tevens moeilijk te lezen. TomTom is het enige programma waarin ik dit euvel constateer. Weet iemand misschien hoe ik het kan oplossen? Wanneer ik op de functietoets druk, dan wordt TomTom op de achtergrond wel correct weergegeven. Dit is ook het geval wanneer ik de telefoon op de lader aansluit. Helaas duurt dit slechts 2 sec, dan worden de kleuren weer blauwachtig. Het is exact hetzelfde probleem als hier:
http://www.pocketgpsworld...ms&file=viewtopic&t=67305

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-09 07:49
Supershiva schreef op zondag 01 juni 2008 @ 11:25:
ik word echt doodziek van die hoge pieptoon op de achtergrond als ik gesprekken voer.
Ik ben er gisteren mee langs een nokia care point geweest, die hebben het speakertje vervangen.

Ik heb het toestel nog geen 7 (werk)dagen, heb hem namelijk afgelopen dinsdag geleverd gekregen van Typhone.

Weet iemand of ik dit ding nog als DOA bij ze kan aanmelden en een nieuw toestel claimen ?
Gewoon proberen. Leg je probleem voor en hoor wat ze zeggen. Doen ze het niet dan heb je sowieso nog garantie en anders ga je gewoon weer even naar het NCP en zeg je dat het niet geholpen heeft. Ik zou het er in ieder geval niet bij laten zitten :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetorian
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 17:08
Ik heb dus ook een upgrade gedaan naar V 4.0812.4.2.1, nu werkt de helft van mijn Java games niet meer.... heel apart, opnieuw installeren van de games gaat prima, maar opstarten van de games ho maar, gelukkig doet de midnight hodem 'em poker 3d het wel nog..

erg apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo GoT'ers. Ineens doet mijn trilfunctie het niet meer, niet als ik de N73 aanzet, een sms'je krijg of als ik gebeld word. Ik heb niks aangepast aan de profielen of zo. Heeft iemand anders hier ook problemen mee? Of heeft iemand dit zelf meegemaakt?

Graag antworod terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 21:57:
Hallo GoT'ers. Ineens doet mijn trilfunctie het niet meer, niet als ik de N73 aanzet, een sms'je krijg of als ik gebeld word. Ik heb niks aangepast aan de profielen of zo. Heeft iemand anders hier ook problemen mee? Of heeft iemand dit zelf meegemaakt?

Graag antworod terug.
Wat heb je zelf zoal onderzocht en geprobeerd voordat je je vraag hier neer plempte?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 21:57:

Graag antworod terug.
Misschien je batterij naar de knoppen? Of in ieder geval de trilfunctie van de batterij :P. Is dit gekomen na een update of zomaar in eens, prompt je trilfunctie doet het niet meer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mij net een samsung gekocht. Nu heb ik een vraagje. Ik zou mijn berichten van de nokia willen overzetten naar de samsung. Ik heb dat gedaan via bluetooth. Alles gaat goed tot ik de bestanden wil openen op mijn nieuwe samsung. Samsung ondersteunt dit niet verschijnt er. Wie kan me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 00:07:
Ik heb mij net een samsung gekocht. Nu heb ik een vraagje. Ik zou mijn berichten van de nokia willen overzetten naar de samsung. Ik heb dat gedaan via bluetooth. Alles gaat goed tot ik de bestanden wil openen op mijn nieuwe samsung. Samsung ondersteunt dit niet verschijnt er. Wie kan me helpen?
Denk dat het niet kan, 2 verschillende merken, en 'Samsung ondersteunt dit niet' zegt op zich ook wel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blueflame_Core schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 23:14:
[...]

Misschien je batterij naar de knoppen? Of in ieder geval de trilfunctie van de batterij :P. Is dit gekomen na een update of zomaar in eens, prompt je trilfunctie doet het niet meer :?
Plotseling deed hij het niet meer. Heb hem niet laten flikkeren ofzo;) Snap er niks van. Toch Vodafone maar eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Ik heb nu een tijdje een Nokia N73. Ik had eerst een Motorola v550 met vodafone prepaid. Nu heb ik de sim kaart van deze gewoon in mijn simlock vrij N73 en het is me nu pas opgevallen dat ik gewoon niet gebeld kan worden. Bellen lukt wel, sms'en ook.

Heb al op de Nokia site gekeken, maar kan niks over instellingen vinden. Misschien iemand die het hier weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
danielkraak schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 23:33:
Nu heb ik de sim kaart van deze gewoon in mijn simlock vrij N73 en het is me nu pas opgevallen dat ik gewoon niet gebeld kan worden.
Wat gebeurt er dan? Wat hoort of ziet iemand die jou probeert te bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
asmi schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 18:09:
[...]

Wat gebeurt er dan? Wat hoort of ziet iemand die jou probeert te bellen?
Dat het nummer niet bereikbaar is en dat vodafone een gratis sms'je stuurt om te laten weten dat diegene heeft gebeld. Ik krijg ook niks op mijn telefoon te zien.

[ Voor 13% gewijzigd door danielkraak op 06-06-2008 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
Supershiva schreef op zondag 01 juni 2008 @ 11:25:

Status Update

Afgelopen maandag contact opgenomen met Typhone en toestel direct retour gezonden.
Gisteren een mailtje van ze gekregen dat ze het toestel naar Dynafix gaan sturen ter reparatie omdat ze me van Nokia geen nieuw toestel mogen geven omdat het geen DOA is... 8)7

Mijns insziens een bud verhaal, ik heb toch in principe nu nog niks met de DOA procedure te maken van Nokia, maar met Typhone ? Er wordt namelijk door Typhone een product geleverd wat vanaf het eerste moment een mankement vertoont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:27
Supershiva schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 11:39:
[...]

Status Update

Afgelopen maandag contact opgenomen met Typhone en toestel direct retour gezonden.
Gisteren een mailtje van ze gekregen dat ze het toestel naar Dynafix gaan sturen ter reparatie omdat ze me van Nokia geen nieuw toestel mogen geven omdat het geen DOA is... 8)7

Mijns insziens een bud verhaal, ik heb toch in principe nu nog niks met de DOA procedure te maken van Nokia, maar met Typhone ? Er wordt namelijk door Typhone een product geleverd wat vanaf het eerste moment een mankement vertoont.
Je koopt in dit geval bij Typhone, en die hanteert de garantie voorwaarden van nokia, dus als nokia zegt geen doa dan geen doa, hangt ook een beetje van de winkel af waar je een toestel koopt, bij bv een Belcompany wordt een toestel wel omgeruild, als deze bij aanschaf defect blijkt te zijn,
(of binnen 14 dagen mits telefoon in nieuwstaat)
voordeel je kan het toestel gelijk checken, met internet verkoop is dat wat anders.
internet: voordeel lagere prijs, nadeel minder service, indien defect telefoon opsturen via de post en je moet er ook weer op wachten bij terugsturen.
Winkel: wat duurder, maar meer service, uitlege enz enz enz

ik hoop dat het snel voor je word opgelost

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@danielkraak

Als je niet gebeld kunt worden, wordt dat mogelijk veroorzaakt door een in het toestel aanwezige doorschakeling.

Via het menu van je toestel kun je controleren of er een of meerdere doorschakelingen zijn ingesteld en die vervolgens uitzetten.

Je kunt natuurlijk ook contact opnemen met de klantenservice door 1200 te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben meer mensen problemen met Gmail? Webbased wordt ik van het een naar het andere adres doorgestuurd (ook als ik javascript uitzet, dan moet ik zelf op de links klikken) zowel in de eigen browser als Opera Mini.

En de applicatie kan ik downloaden, maar dan krijg ik de melding "kan niet installeren", zowel van geheugenkaart (die ook al hergeformateerd is) als op het interne geheugen.

(I)MAP(I) werkt wel overigens, maar ik wil gewoon dat het werkt, ook om oude berichten te lezen :)

V 4.0726.2.0.1 // 26-06-2007 // RM-133 // Nokai N73 (57.01). Provider is Orange Frankrijk, maar daar ligt het niet aan lijkt me

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2008 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 00:05:
Hebben meer mensen problemen met Gmail? Webbased wordt ik van het een naar het andere adres doorgestuurd (ook als ik javascript uitzet, dan moet ik zelf op de links klikken) zowel in de eigen browser als Opera Mini.

En de applicatie kan ik downloaden, maar dan krijg ik de melding "kan niet installeren", zowel van geheugenkaart (die ook al hergeformateerd is) als op het interne geheugen.

(I)MAP(I) werkt wel overigens, maar ik wil gewoon dat het werkt, ook om oude berichten te lezen :)

V 4.0726.2.0.1 // 26-06-2007 // RM-133 // Nokai N73 (57.01). Provider is Orange Frankrijk, maar daar ligt het niet aan lijkt me
Ik kan alleen melden dat het bij mij probleemloos werkt op mijn telefoon, zowel in opera mini (webmail) als met het gmail programmaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukeh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:26

Dukeh

Press CTRL+ALT+DEL

Heb vandaag mijn N73 even geupdate, had nog versie v3.07 erop staan, dus werd wel tijd :). Moet zeggen dat 4.07 wel lekker draait, tot dusver nog geen problemen ermee gehad.

Asus Z97 Deluxe - Intel Core i7 4790K @ 4.4 Ghz - 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz - MSI GTX970 Gaming 4G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-09 09:30

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Inmiddels mijn phone terug (met laatste firmware :)), ik kan alleen opera mini niet installeren, niet op de geheugenkaart niet op het geheugen van de telefoon, niet als jad, niet als webinstall? Iemand enig idee?

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:41
Alternativ schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 01:09:
Inmiddels mijn phone terug (met laatste firmware :)), ik kan alleen opera mini niet installeren, niet op de geheugenkaart niet op het geheugen van de telefoon, niet als jad, niet als webinstall? Iemand enig idee?
Misschien moet je op het paarse knopje drukken.

"kan niet starten" is wel heel summier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Werkt bij jullie Nokia Software Updater eigenlijk? Het maakt bij mij niet uit op welke computer ik het installeer, het blijft niet werken. Hij zegt dat er essentiele softwareonderdelen ontbreken. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Om op een eerder probleem terug te komen: ik heb mijn scherm vervangen van mijn Nokia N73. Alles werkt wel naar behoren, helaas op TomTom na. Wanneer dit wordt opgestart, komt er een blauwe waas over het scherm. Het lijkt wel alsof de verkeerde kleurenmodus wordt gebruikt. De tekst onderin valt dan ook niet meer te lezen, en navigeren is onmogelijk. TomTom is het enige programma dat dit probleem geeft. De kleuren in alle andere schermen zijn hooguit ietsje anders, maar dat maakt niet zo veel uit. Even wat fotos. Links is een normale Nokia N73, rechts is het exemplaar met een vervangen schermpje.
Afbeeldingslocatie: http://www.home.versatel.nl/blaatblaat/100_1975.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.home.versatel.nl/blaatblaat/100_1980.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.home.versatel.nl/blaatblaat/100_19801.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ hierboven

Dan heb je een minder goede kwaliteit scherm gekregen ;) probeer een andere scherm, mischien dat je dan wel de goede kleuren krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 17:32:
@ hierboven

Dan heb je een minder goede kwaliteit scherm gekregen ;) probeer een andere scherm, mischien dat je dan wel de goede kleuren krijgt
Hij heeft dus een ander scherm.
In tomtom kun je bij instellingen kleurenschema's instellen volgens mij. Probeer er anders gewoon 1 te vinden waarbij je het wel goed ziet.

Mogelijk is dat nieuwer scherm gewoon van een lagere kwaliteit en helpt het door dit te vervangen voor een betere. Maar dan zou je eerst via internet moeten kijken of dit bij andere mensen met hetzelfde probleem heeft geholpen (ik ben er geen tegen gekomen).

Of probeer heel goedkoop een defecte N73 te vinden (waarvan het scherm nog wel werkt) en vervang hem dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Hier hebben nog een aantal mensen hetzelfde probleem: http://www.pocketgpsworld...ms&file=viewtopic&t=67305
Het maakt in TomTom weinig uit welke kleureninstelling ik gebruik. Het scherm staat veel te donker om er iets op te zien. Daarnaast is alle tekst onleesbaar.
De verkoper van het scherm heeft me al aangeboden het scherm om te ruilen, maar ik ben bang dat wanneer ik het vervang voor eenzelfde exemplaar hetzelfde op zal treden. Een nieuw scherm van 90 euro vind ik nogal veel voor een dergelijke telefoon. Dit scherm heeft me 35 euro gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 14:57:
[...]

Hij heeft dus een ander scherm.
In tomtom kun je bij instellingen kleurenschema's instellen volgens mij. Probeer er anders gewoon 1 te vinden waarbij je het wel goed ziet.

Mogelijk is dat nieuwer scherm gewoon van een lagere kwaliteit en helpt het door dit te vervangen voor een betere. Maar dan zou je eerst via internet moeten kijken of dit bij andere mensen met hetzelfde probleem heeft geholpen (ik ben er geen tegen gekomen).

Of probeer heel goedkoop een defecte N73 te vinden (waarvan het scherm nog wel werkt) en vervang hem dan.
Ik weet dat hij al een andere scherm erin heeft zitten ;) Maar ik bedoelde juist, mischien is de scherm die hij juist erin heeft gezet van mindere kwaliteit is :)

@ hierboven, Gewoon vervangen als hij je dat aanbied ;) wie weet krijg je een goed scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werewolf336
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-08-2020
In het vorige topic heb ik al een vraag gevonden waar ik ook wel antwoord op wil:
In het Berichten menu staan behalve Nieuw bericht en Inbox ook ineens (?) de mappen Het Net, Planet Internet, Tiscali, Versatel en Wanadoo.
Hoe komt dat daar? En belangrijker: hoe krijg ik het weer weg?
Het antwoord daarop was:
dat zijn volgens mij je mailboxxen
dus als je die verwijdert ken je geen mail meer ophalen
Maar aangezien ik dat toch niet doe is mijn vraag: hoe gooi ik deze weg?

[ Voor 7% gewijzigd door Werewolf336 op 16-06-2008 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-08 18:19
over de piep bij afspraken van je agenda

De piep bij herinneringen van afspraken is standaard zo ingesteld dat die drie (geloof ik) keer tien keer overgaat. Dat is irritant vaak. Waar kan je de frequentie van die piep instellen?
Of is dat een onhebbelijkheid van Symbian?

Dank bij voorbaat voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:22
Gisteravond zat ik in opera mini en zomaar opeens ging de telefoon uit. Was met geen mogelijkheid aan te krijgen.
Ik weet niet of mijn batterij nagenoeg leeg was, ik heb daar in iedergeval geen waarschuwing van gekregen.
Vanochtend de telefoon opgeladen, wilde hem aanzetten maar dat lukte niet, alleen het logo van nokia bleef continue in beeld. Telefoon weer uit gezet, van de lader gehaald en opnieuw aangezet, nu werkte alles weer als vanouds, vreemd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de laatste upgrade waren de meningen over de verbeteringen nogal verdeeld: de één vond dat de N73 sneller was gaan werken en de ander vond juist van niet en merkte geen verschil.

Nu merkte ik in t begin absoluut wel verschil en draaide mijn telefoon veel sneller, vooral met opstarten en het openen van menus was dit goed merkbaar.

Sindsdien heb ik op het telefoongeheugen niets nieuws opgeslagen (dus nog evenveel ruimte vrij) en niets bijzonders met mijn telefoon gedaan maar toch werkt hij inmiddels een stuk trager dan net na de update en af en toe heb ik zelfs het idee dat ie op sommige momenten langzamer is dan vóór de update.
De telefoon opnieuw opstarten geeft nauwelijks tot geen verschil.
Toch wel jammer.

Hebben meer mensen die hem in eerste instantie sneller vonden werken dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
Afgelopen zaterdag m'n N73 weer retour, probleem met speakertje opgelost... :) ... zit nu alleen wel een bak stof onder m'n scherm... :( maar ja je kan niet alles hebben he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
LandscapePro 1.3 wil bij mij niet werken...

Tijdens de installatie krijg ik al een compatabiliteits melding (Uw toestel is niet compatible)
Stug door gaan met installatie, programma staat er nu op, maar als ik het aan klik gebeurt er helemaal niks.

Ik heb de laatste FW op m'n GSM staan.

Update;

Het werkt :D, ik heb het programma moeten installeren op m'n telefoongeheugen en toen werkte het.

[ Voor 16% gewijzigd door Supershiva op 18-06-2008 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 15:55:
@danielkraak

Als je niet gebeld kunt worden, wordt dat mogelijk veroorzaakt door een in het toestel aanwezige doorschakeling.

Via het menu van je toestel kun je controleren of er een of meerdere doorschakelingen zijn ingesteld en die vervolgens uitzetten.

Je kunt natuurlijk ook contact opnemen met de klantenservice door 1200 te bellen.
Kunt u alstublieft iets specifieker zijn. Ik heb de instellingen voor doorschakeling gevonden en zie er niks ongewoons, maar kan ook zijn dat ik eroverheen kijk. Welke instelling kan cruciaal zijn? Mijn telefoon gaat gewoon helemaal niet over.

Mocht het aan mijn simkaart liggen, kan ik dan een nieuwe kopen/krijgen bij vodafone met nummerbehoud?

Edit: heb mijn simkaart weer in mijn oude mobiel gedaan en toen mezelf gebeld. Lukte gewoon. Toen weer in mijn N73 gedaan en nu doet hij het weer. Ik kan nu wel weer gebeld worden. _/-\o_

In ieder geval bedankt!

[ Voor 11% gewijzigd door danielkraak op 21-06-2008 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok
  • Laatst online: 16:01

yok

Is het mogelijk om op je N73 in te stellen dat nieuwe contacten standaard op de SD-kaart opgeslagen worden? Ik heb nu al mijn contacten van het telefoongeheugen naar mijn SD gekopieerd, maar ik wil graag dat dat standaard gedaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:20
Joo mensen, sinds gister wil mijn telefoon niets meer doen zolang er een geheugenkaartje inzit. Zonder kaart doet die alles. Ik heb hem ook al geformateerd maar dat mocht niet uitmaken.

Heeft iemand een idee wat ik nog kan proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand enig idee of er iets bestaat waarmee je je N73 emoticons kan laten weergeven in smsjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de nokia n73 nu al een tijdje en mijn frontje is nodig aan vervanging toe, hij is nu paars met zwart, maar ik zou hem het liefst helemaal in het zwart willen hebben, is het mogelijk om ook het "middenrif" te vervangen? en zojah...waar kan ik het frontje bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Laatst online: 11:34
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 11:16:

Hebben meer mensen die hem in eerste instantie sneller vonden werken dit ook?
Ik vond hem direct na de update al trager werken.
Hij is heel traag als je hem uit de blokkering haalt en een berichtje etc wil maken.
Moet gewoon even wachten.
Het enige voordeel van de update is dat hij niet meer om de haverklap zomaar uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flydude
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:08

Flydude

Mighty pirate

Heb sinds vrijdag een nieuwe auto met een Parrot 3200LS carkit. In combinatie met mijn N73 lijkt dat allemaal te werken, behalve dat het volume tijdens bellen nogal laag is. Na iets verder kijken kwam ik erachter dat na pairen van carkit en telefoon de N73 op headset profiel staat en niet op carkit.
Mijn vermoeden is dat de telefoon daardoor een laag volume geeft.

Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat de N73 de carkit als carkit herkend en niet als headset?

I am rubber, you are glue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-04 16:30
Hey,

Ik heb nu iets raars. Begin deze maand heb ik deze telefoon een jaar en heb ik mijn unlockcode aangevraagd. Afgelopen week ook gekregen, maar als ik hem invoer, dan krijg ik niet toegestaan te zien als melding. Gebeld met T-mobile en volgens hun moet ik hem opsturen omdat hij dan daar geunlocked moet worden, omdat het dan niet met een code kan.

Hebben meer mensen hier 'last' van dat ze hem niet zelf kunnen unlocken met de code die ze is gegeven? Als ik hem moet opsturen ben ik hem weer 10 werkdagen = 2-3 weken kwijt en dat is wat jammerlijk...

[ Voor 3% gewijzigd door anthonycd op 23-06-2008 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je zou het eens kunnen informeren bij een lokale telecomwinkel (niet de offciele van een provider, maar die wat meer 'louche' ogende zaakjes vaak gerund door turken/irakezen etc. ;)). Die kunnen vaak alles wel unlocken op een gewoon legale manier. Kost je dan es 10-15 euro, maar dat zou ik liever hebben dan hem 3 weken kwijt zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Palomar op 23-06-2008 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flydude schreef op maandag 23 juni 2008 @ 11:32:
Heb sinds vrijdag een nieuwe auto met een Parrot 3200LS carkit. In combinatie met mijn N73 lijkt dat allemaal te werken, behalve dat het volume tijdens bellen nogal laag is. Na iets verder kijken kwam ik erachter dat na pairen van carkit en telefoon de N73 op headset profiel staat en niet op carkit.
Mijn vermoeden is dat de telefoon daardoor een laag volume geeft.

Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat de N73 de carkit als carkit herkend en niet als headset?
He da's toevallig, ik heb hetzelfde met mijn N82 en mijn Parrot Carkit. Ik denk niet dat het iets met het profiel te maken heeft, bij al m'n vorige foons werd ook het headset-profiel geselecteerd en had ik wel een normaal volume. Wellicht heeft dus iets met Symbian te maken?
Het geluid is inderdaad best zacht, dus als iemand een oplossing heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compubink
  • Laatst online: 14:02

compubink

...====...

Ik heb al bijna 1.5 jaar een N73, die zonder problemen functioneerde. De laatste tijd heb ik echter vaak last van vastlopers, de telefoon valt spontaan uit. Ik heb dit niet meegemaakt terwijl ik met de telefoon bezig was, het gebeurt vaak als ik hem in mijn zak heb zitten.

Ik wil hem nu voor garantie op gaan sturen, maar heb hier twee vragen over...
Ik heb voor het updaten van de firmware de productcode gewijzigd. Voor het terugsturen heb ik inmiddels de productcode weer teruggezet, maar wanneer ik nu de NSU draai geeft hij aan dat ik al over de nieuwste versie beschik. Ik krijg ook niet de mogelijkheid de firmware toch te installeren. Is het voor nokia mogelijk om te zien dat ik de productcode ooit heb verandert? Het kan nu goed zijn dat de firmware die erop staat nog niet uit is gebracht voor mijn productcode (Vodafone branded....)

Verder vroeg ik me af of er ergens een logboek aangemaakt wordt waarin ik kan zien wat het probleem met het toestel kan zijn. Toen ik naar de winkel ging begonnen ze uiteraard over gebruiksschade en de kosten voor een dergelijke reparatie wanneer die op basis daarvan buiten de garantie zou vallen...

Hopelijk kan iemand mij antwoord geven op deze vragen... op google wordt ik helaas niet veel wijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
compubink schreef op maandag 23 juni 2008 @ 17:27:
Ik heb al bijna 1.5 jaar een N73, die zonder problemen functioneerde. De laatste tijd heb ik echter vaak last van vastlopers, de telefoon valt spontaan uit. Ik heb dit niet meegemaakt terwijl ik met de telefoon bezig was, het gebeurt vaak als ik hem in mijn zak heb zitten.

Ik wil hem nu voor garantie op gaan sturen, maar heb hier twee vragen over...
Ik heb voor het updaten van de firmware de productcode gewijzigd. Voor het terugsturen heb ik inmiddels de productcode weer teruggezet, maar wanneer ik nu de NSU draai geeft hij aan dat ik al over de nieuwste versie beschik. Ik krijg ook niet de mogelijkheid de firmware toch te installeren. Is het voor nokia mogelijk om te zien dat ik de productcode ooit heb verandert? Het kan nu goed zijn dat de firmware die erop staat nog niet uit is gebracht voor mijn productcode (Vodafone branded....)

Verder vroeg ik me af of er ergens een logboek aangemaakt wordt waarin ik kan zien wat het probleem met het toestel kan zijn. Toen ik naar de winkel ging begonnen ze uiteraard over gebruiksschade en de kosten voor een dergelijke reparatie wanneer die op basis daarvan buiten de garantie zou vallen...

Hopelijk kan iemand mij antwoord geven op deze vragen... op google wordt ik helaas niet veel wijzer.
Als ze bij het repaircenter niet verder kijken dan hun neus lang is dan zullen ze de firmware opnieuw erop zetten, als je zien dat de productcode van de telefoon niet overeenkomt met de firmware, dan heb je een grote kans dat ze hier moeilijk overdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
compubink schreef op maandag 23 juni 2008 @ 17:27:
Same here.
Vastlopen doet hij alleen niet echt, soms wel wat trager.
Wat hij wel doet is dus heel erg veel uitvallen , haal ik me tel uit me broekzak , is ie weer uitgevallen.
Lijkt wel of het door kleine bewegingen komt.
In iedergeval wel erg storend , misschien meer n73 gebruikers hier last van?

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Door de update is de N73 alleen maar beter gaan functioneren (en sneller)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoezelbos
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:18
Ik heb geen zin om mijn productcode te veranderen. Maar waar ik me wel aan stoor is het feit dat er zo lang over gedaan moet worden om een nieuwe update vrij te geven voor gebrande versies...
Vreselijk maar ik wacht geduldig af.....

Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods pro| Synology DS220+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compubink
  • Laatst online: 14:02

compubink

...====...

degroot schreef op maandag 23 juni 2008 @ 22:42:
[...]
Wat hij wel doet is dus heel erg veel uitvallen , haal ik me tel uit me broekzak , is ie weer uitgevallen.
Ik was niet helemaal duidelijk, maar dat had ik als vastlopen omschreven. De laatste tijd valt hij daardoor vaak uit. Ik had in de release notes van de laatste firmware gelezen dat hier een bugfix voor was, maar na het updaten nog steeds de problemen. Ik had hierom ook de productcode verandert... Deze firmware was uiteraard niet beschikbaar voor mijn vodafone branded toestel.

Ik ga hem volgende week opsturen en laat nog zeker weten of het daadwerkelijk een hw fout is waardoor hij uitvalt. Wordt vervolgt.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik iemand bel of gebeld wordt dan hoort de andere zichzelf steeds met een echo, hebben jullie daar ook last/klachten van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 17:40:
als ik iemand bel of gebeld wordt dan hoort de andere zichzelf steeds met een echo, hebben jullie daar ook last/klachten van?
heb jij een bluetooth carkit? er waren in verleden wel problemen met de n73 icm een bluetooth carkit
nadat je gekoppeld was geweest hiermee als je dan een gesprek voerde dan hoorde de andere partij zich dubbel.

software updaten dan moet het opgelost zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megapaul schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 19:45:
[...]

heb jij een bluetooth carkit? er waren in verleden wel problemen met de n73 icm een bluetooth carkit
nadat je gekoppeld was geweest hiermee als je dan een gesprek voerde dan hoorde de andere partij zich dubbel.

software updaten dan moet het opgelost zijn
Juist als ik via de bluetooth carkit bel is er geen echo, dat is zo apart.
Maar ik heb tegenwoordig een Mac en ik heb nog geen prog voor de nokia gevonden omdat te kunnen update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
[edit] laat maar

[ Voor 92% gewijzigd door Palomar op 25-06-2008 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3!
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-05 14:19

M3!

Allereerst excuses als er al ergens een oplossing voor mijn probleem is gepost op dit forum, maar ik heb 'm nog niet gevonden in de 10 delen.
Ik heb een N73 met het volgende probleem: Wanneer ik de telefoon aanzet komt er netjes een opstart scherm te voorschijn (Witte achtergrond, NOKIA logo.) maar blijft daar vervolgens hangen maar de toetstoon krijg ik wel wanneer ik een knop in druk. Als ik de telefoon even een tijd ongebruikt laat (ca. 30 min) springt ook de screensaver aan (Woorden offline plus te tijd, neem aan dat dit de screensaver modus is..).

Heeft iemand een idee hoe ik de telefoon weer werkend krijg?

Alvast bedankt!

[Edit]

Nevermind, een harde reset en hij doet het weer. Hield de laatste vijf keren de drie knoppen (Groene telefoon, 3 en ster) niet lang genoeg in denk ik 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door M3! op 29-06-2008 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
M3! schreef op zondag 29 juni 2008 @ 01:00:
Allereerst excuses als er al ergens een oplossing voor mijn probleem is gepost op dit forum, maar ik heb 'm nog niet gevonden in de 10 delen.
Ik heb een N73 met het volgende probleem: Wanneer ik de telefoon aanzet komt er netjes een opstart scherm te voorschijn (Witte achtergrond, NOKIA logo.) maar blijft daar vervolgens hangen maar de toetstoon krijg ik wel wanneer ik een knop in druk. Als ik de telefoon even een tijd ongebruikt laat (ca. 30 min) springt ook de screensaver aan (Woorden offline plus te tijd, neem aan dat dit de screensaver modus is..).

Heeft iemand een idee hoe ik de telefoon weer werkend krijg?

Alvast bedankt!

[Edit]

Nevermind, een harde reset en hij doet het weer. Hield de laatste vijf keren de drie knoppen (Groene telefoon, 3 en ster) niet lang genoeg in denk ik 8)7
Anders kun je misschien ff een update uitvoeren ;) misschien dat het helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oboemel
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-06 16:11
degroot schreef op maandag 23 juni 2008 @ 22:42:
[...]

Same here.
Vastlopen doet hij alleen niet echt, soms wel wat trager.
Ik had dat probleem ook, bleek te komen door de lipjes op de telefoon die contact maken met de contactpunten van de batterij. Als hij verkeerd valt, duwt hij de contactpuntlipjes (mooi woord) te ver weg denk ik. Na terugbuigen van de lipjes, batterij terug stoppen. Ik heb nu geen last meer van uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wippien
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-09 12:58
Ik krijg mn n73 niet verbonden met mn mac ondans dat in tiger geen probleem was (draai nu leopard ) maakt alleen een koopeling en daarna valt de verbinding weg :'( ... Suggestie ???

Enjoy the joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02 17:53
(jarig!)
Hallo,

Ik heb nu een jaar een N73 van T-Mobile (zonder branding) Music Edition. En wil deze binnenkort gaan verkopen. Aangezien het verkopen van een simlock vrije telefoon toch wat gemakkelijker is wil ik hem simlock vrij maken (uitgaande dat hij gesimlocked is).

Kan ik dit zelf? (Ik vond niets in de startpost, en via google kom je op allerlei onbetrouwbare sites oftewel GoT inschakelen 8) ). Of moet ik dit laten door iemand? Volgens mij gebeurt het middels software/firmware dus verandert er niets fysieks maar correct me if Im wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
nudie schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 17:17:
Hallo,

Ik heb nu een jaar een N73 van T-Mobile (zonder branding) Music Edition. En wil deze binnenkort gaan verkopen. Aangezien het verkopen van een simlock vrije telefoon toch wat gemakkelijker is wil ik hem simlock vrij maken (uitgaande dat hij gesimlocked is).

Kan ik dit zelf? (Ik vond niets in de startpost, en via google kom je op allerlei onbetrouwbare sites oftewel GoT inschakelen 8) ). Of moet ik dit laten door iemand? Volgens mij gebeurt het middels software/firmware dus verandert er niets fysieks maar correct me if Im wrong.
Heb je hem langer of korter dan een jaar..?
Indien langer, dan kun je bij t-mobile een simlock code aanvragen die je vervolgens invoert en dan is die simlock vrij. Heb je hem korter dan een jaar dan moet je het waarschijnlijk laten doen door iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02 17:53
(jarig!)
Ohh Ik heb hem langer dan een jaar. Waar kan ik dit opvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
nudie schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 23:52:
Ohh Ik heb hem langer dan een jaar. Waar kan ik dit opvragen?
Mooi zo, dan kan het mooi op de officiele manier. Bel morgen even naar T-mobile en vraag om je simlock code, deze krijg je dan (binnen 10 dagen ofzo) thuisgestuurd. Succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi
Ik Denk dat deze vraag al vaker is voorgekomen maar wie kan mij helpen??

Mijn telefoon is op een of andere manier tijdens het update van het software onderbroken doordat de telefoon viel :-( krijg de telefoon niet meer aan wie kan mij helpen om te zeggen wat ik kan doen.

Met vriendelijk groet Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het beste kun je denk ik naar en Nokia Care point gaan om daar de software er opnieuw op te laten zetten. Meestal krijg je hem zelf na een mislukte update niet meer aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de N73 nu al een half jaar, wat een traag ding. Zelfs na de nieuwste software updates. Het opstarten duurt bij mij 2(!) minuten. Menu's laden langzaam camera maakt langzaam foto's.
En de 'joystick' zit bijna los. Terwijl ik verder normaal met mijn telefoon omga. Ik heb geen programma's erop behalve TomTom en geen zware thema's. Jammer het had een leuk toestel kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
...

[ Voor 98% gewijzigd door Palomar op 08-07-2008 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

soms heb ik er ook last van.
ff alle foto's op mn computer zetten en smsjes van telefoon afhalen en tis weer over.
vaak toepassingen (correct!) afsluiten helpt ook nog wel eens.

weet er iemand hoe je muziek in alfabetische volgorde op je telefoon krijgt?
als ik een compleet album erop zet waarbij de nummers aan elkaar gemixed zijn, maar wel aparte bestanden zijn, is het irritant als de telefoon ze gewoon maar neergooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Je kunt toch ook een soort van cache leeghalen op je telefoon als ie langzaam gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harkov
  • Niet online
Ik heb per ongeluk iemand geblokkeerd op mijn n73. Weet iemand waar ik een nummer weer kan unblocken? Kan het nergens vinden namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geprobeerde de sports tracker op mijn N73 te installeren, dat gaat goed.
Echter zodra ik de applicatie dan wil starten, sluit deze gelijk weer af, zonder enige melding en kom ik gewoon weer terug in het "toepassingen" menu.

Heb al de meest recente firmware van mijn N73 (4.0812.4.0.1 - RM133 - 21-03-2008 - Nokia N73 (02).

Het maakt niet uit of ik de sportstracker installeer op m'n telefoon geheugen of op mijn 2048MB SD kaart. Iemand enig idee hoe ik de sportstracker aan de praat kan krijgen? Lijkt me namelijk een gaaf tooltje om te gaan gebruiken tijdens een fiets weekend.

Een alternatief heb ik helaas nog niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harkov schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 20:36:
Ik heb per ongeluk iemand geblokkeerd op mijn n73. Weet iemand waar ik een nummer weer kan unblocken? Kan het nergens vinden namelijk..
vet, hoe blokkeer je iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 07:00:
Het beste kun je denk ik naar en Nokia Care point gaan om daar de software er opnieuw op te laten zetten. Meestal krijg je hem zelf na een mislukte update niet meer aan de praat.
Dank je heb hem erheen gebracht word gedaan word op een flashstation gezet en nieuwe update gedaan.

Ze zeiden me ook iets van dat het goed voor de N73 is om hem op de twee maanden te gaan updaten blijft hij snel.

Maar pas op dat je niet crasht tijdens update of onderbreekt en maak een back-up van je gegevens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 01:52:
[...]

Dank je heb hem erheen gebracht word gedaan word op een flashstation gezet en nieuwe update gedaan.

Ze zeiden me ook iets van dat het goed voor de N73 is om hem op de twee maanden te gaan updaten blijft hij snel.

Maar pas op dat je niet crasht tijdens update of onderbreekt en maak een back-up van je gegevens
Zeker en bij de laatste firmwareupdate werkte voor heel veel mensen het terugzetten van de backup niet, dus zorg dat je, je contacten ook een keer gesynchroniseerd hebt met outlook ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 00:19
Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 00:49:
[...]

vet, hoe blokkeer je iemand?
Vraag ik me ook af ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:53
Bij ons in de buurt is er blikseminslag geweest (een vuurbal) en ook bij ons vloog de stroom en alles eraf. Een aantal dingen kapot, op dat moment had ik ook mn N73 aan de lader. En nu doet mn toetsenbord het niet meer. Enig idee waar het aan zou kunnen liggen?

Maar eigenlijk nog veel belangrijker al mn nummers staan op de tel... Is er een mogelijkheid om deze ergens op te slaan? PC suite werkt neit omdat mn toetsen het dus niet doen :(

ALvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M'n Nokia N73 is gecrashed tijdens de laatste firmware update. Apparaat kan niet meer aan. Ik heb de batterij er al uitgehaald maar dat mocht niet baten. Ik krijg het met geen mogelijkheid meer aan de praat.

Als ik het aansluit geeft Windows aan dat het een unreconised usb device is. Ik ben bang dat dit apparaat naar nokia of vodafone (abbo) opgestuurd moet worden ter reparatie (re-flashen ?).

Weet iemand toevallig hoeveel mij dit gaat kosten? Het toestel is nog geen 2 jaar uit, volgens vodaphone is er een garantie van 2 jaar op deze toestellen maar valt dit wel onder de garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 23:20:
M'n Nokia N73 is gecrashed tijdens de laatste firmware update. Apparaat kan niet meer aan. Ik heb de batterij er al uitgehaald maar dat mocht niet baten. Ik krijg het met geen mogelijkheid meer aan de praat.

Als ik het aansluit geeft Windows aan dat het een unreconised usb device is. Ik ben bang dat dit apparaat naar nokia of vodafone (abbo) opgestuurd moet worden ter reparatie (re-flashen ?).

Weet iemand toevallig hoeveel mij dit gaat kosten? Het toestel is nog geen 2 jaar uit, volgens vodaphone is er een garantie van 2 jaar op deze toestellen maar valt dit wel onder de garantie?
Heb dit ook hgehad met 1 van m'n 2 n73s ben hiermee naar een Nokia Service Point gegaan en het is bij mij hersteld onder garantie, neem wel ff je aankoopbon mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nokia Software Updater application version 1.4.49 released (9 juli)
Vista ondersteuning is terug!

http://europe.nokia.com/A4577225

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 09:27
*O* En ik verlos U van het kwade *O*
*O* Ik zet de N73 bij het grof vuil *O*
*O* En stop mijn sim in mijn oude 6230 *O*
*O* En mijn leven is goed! *O*

Genoeg ergenissen gehad met deze groooooooottste miskoop uit mijn leven, dag dag N73 :w

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net mijn telefoon geupdated met laatste versie firmware, via Nokia Software Updater application version 1.4.49 en alles werkt nog steeds met Vista. Telefoon ook restored via laatse versie PC Suite en tomtom, contacts settings etc allemaal goed.

idd kan het ook niet geloven ;) telefoon is sneller met starten etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:40
Mensen heb het topic al doorgespit, maar kan het niet vinden. Ik krijg mijn bluetooth niet meer aan. Ik heb mijn telefoon net geupdate, dacht dat het misschien iets softwarematig was. Maar hij doet nog steeds niet. Ik krijg bluetooth gewoon niet aan. Als ik het aan wil zetten krijg ik steeds de foutmeldeing:

Kan Bluetooth bewerking niet uitvoeren. Zou de bluetooth module defect zijn ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 19:56
joint_me schreef op maandag 14 juli 2008 @ 14:38:
*O* En ik verlos U van het kwade *O*
*O* Ik zet de N73 bij het grof vuil *O*
*O* En stop mijn sim in mijn oude 6230 *O*
*O* En mijn leven is goed! *O*

Genoeg ergenissen gehad met deze groooooooottste miskoop uit mijn leven, dag dag N73 :w
En gelijk heb, het is een schijt telefoon. Ding reageert met de week trager, als ik naar berichten toe wil moet ik haast 3 sec wachten voor hij überhaupt reageerd. Software is brak, schandalig dat dit toestel ooit een hype was.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ
  • Laatst online: 02-09 09:30

Alternativ

4 8 15 16 23 42

loewie-643- schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 11:13:
[...]

En gelijk heb, het is een schijt telefoon. Ding reageert met de week trager, als ik naar berichten toe wil moet ik haast 3 sec wachten voor hij überhaupt reageerd. Software is brak, schandalig dat dit toestel ooit een hype was.
En als je berichten in je standby balk zet is het vliegensvlug! Komt door de dubbele functie van de linker toets (lock and messaging).

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Laatst online: 11:34
Alternativ schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 12:12:
[...]

En als je berichten in je standby balk zet is het vliegensvlug! Komt door de dubbele functie van de linker toets (lock and messaging).
ja nu je het zo zegt..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Heeft iemand al een goede connectie via bluetooth met de pc weten te maken? Het werkt bij mij alleen als ik handmatig naar synchroniseren ga, vervolgens op configureren, dan via bluetooth ga zoeken en dan de telefoon selecteer. Dit werkt ook slechts 1 keer, hierna moet ik de computer opnieuw opstarten om nogmaals via bluetooth te syncen. Met andere woorden: ik klik me helemaal suf. Is er geen manier dat het automatisch gaat? Iets in de vorm van: in de buurt komen met je telefoon, en hij gaat automatisch synchroniseren. De N73 en de pc zijn wel aan elkaar gebonden via de bluetooth software, en staan op trusted mode (authorized). Ik gebruik een Sweex USB bluetooth stick met bluesoleil software (wellicht dat het daar aan ligt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
JaMaaT schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 12:54:
Mensen heb het topic al doorgespit, maar kan het niet vinden. Ik krijg mijn bluetooth niet meer aan. Ik heb mijn telefoon net geupdate, dacht dat het misschien iets softwarematig was. Maar hij doet nog steeds niet. Ik krijg bluetooth gewoon niet aan. Als ik het aan wil zetten krijg ik steeds de foutmeldeing:

Kan Bluetooth bewerking niet uitvoeren. Zou de bluetooth module defect zijn ofzo?
Sorry dat ik mezelf quote, maar iemand hier ervaring mee of een eventuele oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wcduck schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 14:45:
Heeft iemand al een goede connectie via bluetooth met de pc weten te maken? Het werkt bij mij alleen als ik handmatig naar synchroniseren ga, vervolgens op configureren, dan via bluetooth ga zoeken en dan de telefoon selecteer. Dit werkt ook slechts 1 keer, hierna moet ik de computer opnieuw opstarten om nogmaals via bluetooth te syncen. Met andere woorden: ik klik me helemaal suf. Is er geen manier dat het automatisch gaat? Iets in de vorm van: in de buurt komen met je telefoon, en hij gaat automatisch synchroniseren. De N73 en de pc zijn wel aan elkaar gebonden via de bluetooth software, en staan op trusted mode (authorized). Ik gebruik een Sweex USB bluetooth stick met bluesoleil software (wellicht dat het daar aan ligt).
Je kan bij de bluetooth applicatie van windows zeggen of de pc gedetecteerd mag worden daarbij doe je "ja". En dan bij de nokia bij bluetooth instellen dat het een geautoriseerde verbinding is zodat hij er standaard verbinding mee maakt.

Als het goed is werkt het hij deed het bij mij ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hberntsen
  • Laatst online: 07:38
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 20:54:
Ik heb geprobeerde de sports tracker op mijn N73 te installeren, dat gaat goed.
Echter zodra ik de applicatie dan wil starten, sluit deze gelijk weer af, zonder enige melding en kom ik gewoon weer terug in het "toepassingen" menu.

Heb al de meest recente firmware van mijn N73 (4.0812.4.0.1 - RM133 - 21-03-2008 - Nokia N73 (02).

Het maakt niet uit of ik de sportstracker installeer op m'n telefoon geheugen of op mijn 2048MB SD kaart. Iemand enig idee hoe ik de sportstracker aan de praat kan krijgen? Lijkt me namelijk een gaaf tooltje om te gaan gebruiken tijdens een fiets weekend.

Een alternatief heb ik helaas nog niet kunnen vinden.
Ik had mijn oplossing al in het Geotag topic gepost maar het lijkt mij handig dat ie hier ook ff staat:
hberntsen schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 20:46:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb in de changelog gekeken welk versienummer de vorige was, en toen in de downloadlink v178.SIS veranderd naar v176.sis. De link wordt nu: http://research.nokia.com/files/SportsTracker_GA_30_v176.SIS . Deze versie doet het bij mij wel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JaMaaT schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 19:22:
[...]

Sorry dat ik mezelf quote, maar iemand hier ervaring mee of een eventuele oplossing?
Hi,

I had ook een bluetooth dongle met blue solei software, ging allemaal niet echt goed.
Heb nu een bluetooth dongle met broadcom chipset gekocht, download bluetooth update van hun website (in vista doet hij dat vanzelf) en alles werkt prima.

http://www.broadcom.com/products/bluetooth_update.php

Heb de bluetooth dongle binnen in mijn pc op een van de usb poorten op mijn moederbord gezet en werkt allemaal met nokia suite. (bereik ongeveer 20m)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Beetje iri als je stil staat en aan het sms-sen bent, of een telefoonnummer opzoekt en de radio gaat weer 30 sec uit.
Voorheen met mijn oude 6310i had ik de optie om "het uitschakelen van de radio na indrukken van een willekeurige toets op de telefoon" te wijzigen. Uiteraard heb ik het over gebruik van de carkit.
Dit wil ik ook met mijn N73, weet iemand of het mogelijk is? Ik kan de optie niet vinden.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 23:46:
[...]

Hi,

I had ook een bluetooth dongle met blue solei software, ging allemaal niet echt goed.
Heb nu een bluetooth dongle met broadcom chipset gekocht, download bluetooth update van hun website (in vista doet hij dat vanzelf) en alles werkt prima.

http://www.broadcom.com/products/bluetooth_update.php

Heb de bluetooth dongle binnen in mijn pc op een van de usb poorten op mijn moederbord gezet en werkt allemaal met nokia suite. (bereik ongeveer 20m)
De dongle is niet het probleem. Mijn telefoon zelf. Mijn dongle doet het wel. Maar ik krijg mijn bluetooth op mijn telefoon niet eens aan. Iemand?
Pagina: 1 ... 13 ... 16 Laatste