Supershiva schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 11:39:
[...]
Status Update
Afgelopen maandag contact opgenomen met Typhone en toestel direct retour gezonden.
Gisteren een mailtje van ze gekregen dat ze het toestel naar Dynafix gaan sturen ter reparatie omdat ze me van Nokia geen nieuw toestel mogen geven omdat het geen DOA is...
Mijns insziens een bud verhaal, ik heb toch in principe nu nog niks met de DOA procedure te maken van Nokia, maar met Typhone ? Er wordt namelijk door Typhone een product geleverd wat vanaf het eerste moment een mankement vertoont.
Je koopt in dit geval bij Typhone, en die hanteert de garantie voorwaarden van nokia, dus als nokia zegt geen doa dan geen doa, hangt ook een beetje van de winkel af waar je een toestel koopt, bij bv een Belcompany wordt een toestel wel omgeruild, als deze bij aanschaf defect blijkt te zijn,
(of binnen 14 dagen mits telefoon in nieuwstaat)
voordeel je kan het toestel gelijk checken, met internet verkoop is dat wat anders.
internet: voordeel lagere prijs, nadeel minder service, indien defect telefoon opsturen via de post en je moet er ook weer op wachten bij terugsturen.
Winkel: wat duurder, maar meer service, uitlege enz enz enz
ik hoop dat het snel voor je word opgelost
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.