Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:05

spaceboy

Op grote hoogte

JaMaaT schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 19:22:
[...]

Sorry dat ik mezelf quote, maar iemand hier ervaring mee of een eventuele oplossing?
Misschien beetje suffe oplossingsrichting, maar heb je "reset to factory defaults" (of hoe heet dat? het kan ergens...) al geprobeerd? Misschien heb je ergens anders een instelling die voorkomt dat je BT aan mag/kan zetten? (ik ROEP maar wat) :)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he jamaat,

mijn reply was eigenlijk voor wcduck bedoelt maar was wat verkeerd gegaan met quote post vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff, heb het helemaal gehad met de telefoon...

Na vroeger al enkele probleempjes te hebben gehad ben ik nu ten einde raad...
Mijn n73 loopt elke keer vast, hij start niet eens meer op...na enkele testjes ben ik tot het volgende gekomen.

Ik heb de cover eraf gehaald en druk uitgeoefent op verschillende punten rondom/op het toetsenbord. Nu blijkt dat als de telefoon het doet, en ik rondom het schroef rechtsonder lichte druk (de kracht van de toets indrukken is al genoeg) de telefoon gelijk vast hangt. Op het beeldscherm komen allerlei wazige strepen en de helderheid neemt steeds verder af totdat het op zwart springt...net alsof het beeldscherm kapot is...wat dus NIET het geval is. Hierna doet de telefoon niks meer (batterij eruit, erin, aanzetten etc heeft geen zin). Alleen als het toetsenbord/printplaat iets omhoog til met een zeer finne schroevendraaier doet hij het weer...
Zelf denk ik aan kortsluiting o.d.??? Iemand hier ervaring mee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 16:37:
(lang verhaal)
Zelf denk ik aan kortsluiting o.d.??? Iemand hier ervaring mee??
Lijkt me eerder een onderbroken printbaan door gebroken print. Heb je em eens laten vallen?
Misschien kun je er nog mee terug gaan...

Btw, niemand een reactie op mijn bericht ?

[ Voor 58% gewijzigd door Geurt-kun op 21-07-2008 08:55 ]

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 10:57
Ik heb nu ook een probleem met de N73.
Bij het maken van een foto zie ik de foto heel even perfect op het scherm, maar direct daarna probeert hij de foto kennelijk te corrigeren en wordt de foto bijna helemaal wit.

Meer mensen met dit probleem? Ik heb verschillende dingen geprobeerd bij 'witbalans' en 'belichtingscompensatie' maar dat zorgt voor geen verschil.
Dit probleem had ik eerst niet :S

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:20
mijn toestel is voor reparatie geweest en draait weer als een zonnetje onwijs snel!!

Scherm was kapot en hij was heel traag nu is alles weer oke _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:27
a casema user schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 12:18:
Ik heb nu ook een probleem met de N73.
Bij het maken van een foto zie ik de foto heel even perfect op het scherm, maar direct daarna probeert hij de foto kennelijk te corrigeren en wordt de foto bijna helemaal wit.

Meer mensen met dit probleem? Ik heb verschillende dingen geprobeerd bij 'witbalans' en 'belichtingscompensatie' maar dat zorgt voor geen verschil.
Dit probleem had ik eerst niet :S
ik zou ff naar een Service punt gaan want dit hoort niet.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twee vraagjes:
- hoe kan ik makkelijk de ringtones beluisteren alvorens deze uit te kiezen?
- weet iemand een toepassing voor een timer (kookwekker) en stopwatch? Wat op de simpele 1600 zat, zit niet eens op deze!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreams
  • Laatst online: 22-12-2021
Zit al een tijdje te zoeken hier en op Google en ondanks dat ik hoor dat veel mensen er last van hebben, kan ik weinig threads/tips vinden over het probleem dat de N73 zichzelf uit zet omdat hij vindt dat de batterij leeg is (terwijl de indicator op vol staat).

De mijne is ca 2 jaar oud. De eerste lichting maar ik heb de (bijna?) laatste software/firmware 4.0747.31.0.1 dd 23-11-07. Heb al geprobeerd de batterijcontacten schoon te maken enzo, maar het helpt niet echt. Gaat vaak fout als ik bellen/opnemen, een sms/mms versturen of andere communicatie handelingen...

Iemand wat duwtjes in de goede richting voor mij? O+

Update: het enige wat hint in de richting van een erkend probleem bij Nokia, is deze melding, scroll naar het kopje "Mijn telefoon wordt automatisch uitgeschakeld".

[ Voor 14% gewijzigd door Dreams op 24-07-2008 11:00 ]

I don't have an attitude problem, *you* have a perception problem!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
  • Laatst online: 12-09 10:57
Megapaul schreef op maandag 21 juli 2008 @ 12:52:
[...]

ik zou ff naar een Service punt gaan want dit hoort niet.
Waar kan ik deze service punten vinden? Als ik dit zoek op de site van nokia krijg ik niets te zien :?

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werewolf336
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-08-2020
Heeft iemand een oplossing om in het "berichten menu" de standaardboxen van Het Net, Planet Internet, Tiscali, Versatel en Wanadoo weg te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
a casema user schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 22:47:
[...]

Waar kan ik deze service punten vinden? Als ik dit zoek op de site van nokia krijg ik niets te zien :?
Als je via de nokia site zoekt dan krijg je idd de melding pagina niet gevonden.
maar google is your friend. :) via deze link kom je er wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werewolf336
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-08-2020
Werewolf336 schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 15:24:
Heeft iemand een oplossing om in het "berichten menu" de standaardboxen van Het Net, Planet Internet, Tiscali, Versatel en Wanadoo weg te halen?
Laat maar, heb het zelf al gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreams
  • Laatst online: 22-12-2021
Megapaul schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 20:02:
[...]
Als je via de nokia site zoekt dan krijg je idd de melding pagina niet gevonden.
maar google is your friend. :) via deze link kom je er wel
&$%#*%&@!
Site werkt alleen maar in IE. Firefox 3.x kan het script niet laden. Niet op Windows, niet op Linux.
Sukkels... *zucht*

update: niet in FF3. Bij mij niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Dreams op 29-07-2008 16:12 ]

I don't have an attitude problem, *you* have a perception problem!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dreams schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 10:24:
[...]

&$%#*%&@!
Site werkt alleen maar in IE. Firefox kan het script niet laden.
Sukkels... *zucht*
Die site werkt hier prima onder FireFox .... :O

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 09:52:
he jamaat,

mijn reply was eigenlijk voor wcduck bedoelt maar was wat verkeerd gegaan met quote post vandaar
Dutchcowes, nog bedankt voor je reactie over de bluetoothverbinding. Helaas is het me niet gelukt het op een goede manier voor elkaar te krijgen. Ik heb de bluetooth module nu vervangen door een oud stickje dat gewoon met de windows drivers werkt. Nu werkt vrijwel alles naar behoren. Af en toe synchroniseert ie de foto's niet automatisch, dan moet ik even de telefoon selecteren en dan werkt het weer. Voor de rest ben ik nu een blij man.
Dus ook voor anderen: mocht je moeite hebben met de bluetoothverbinding (bijv via Bluesoleil), probeer dan een ander stickje. Met de Windowsdrivers gaat het waarschijnlijk wel goed.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Zie bij netwerk instellen dat je gsm een UMTS (3G), gsm en dual mode heeft. Weet iemand of dat voor Nederland uitmaakt voor gesprekken en sms; heeft het zin een van de opties bewust in te stellen? En maakt het nog uit qua stroomverbruik?

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
tweaktubbie schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 16:24:
Zie bij netwerk instellen dat je gsm een UMTS (3G), gsm en dual mode heeft. Weet iemand of dat voor Nederland uitmaakt voor gesprekken en sms; heeft het zin een van de opties bewust in te stellen? En maakt het nog uit qua stroomverbruik?
Voor gesprekken en smsjes maakt het niet uit, het maakt echter wel uit voor je batterij verbruik als je hemop dual mode heb staan, met umts heb je niet overal bereik.
En als je net op een plek zit waar je slecht umts bereik heb dan gaat de telefoon zoeken naar stekrkste signaal (gsm) waardoor het toestel meer stroom verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 01:51:
Twee vraagjes:
- hoe kan ik makkelijk de ringtones beluisteren alvorens deze uit te kiezen?
- weet iemand een toepassing voor een timer (kookwekker) en stopwatch? Wat op de simpele 1600 zat, zit niet eens op deze!!!!
Als je in de map met ringtones naar een ringtone scrolt dan hoor je meteen hoe die klinkt.
Je kan dan door scrollen naar de volgende of die ringtone kiezen om te gebruiken :)

Ik heb zelf deze erop gezet: (je wilt 'm toch gratis zeker? ;) )
http://java-phones.com/tools/tevero-stopwatch-v11

Maar er is natuurlijk ook een pro-versie waar de gratis versie veel op lijkt: (van Nokia voor 7,45 :+ )
http://www.softwaremarket...pID=3430&uaid=213&lang=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Zaterdag is een een compleet glas bier over mijn telefoon heengegaan. Heb telefoon gister opengelegd (frontje eraf achterkant eraf) en laten drogen. Nu kom dacht ik dat hij het deed maar microfoon en luidspreker doen het niet meer. Iemand enig idee of ik daar simpel nog iets aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Hmm. weet al waarom hij geen geluid geeft en mic het niet doet. Hij denkt dat de koptelefoon is aangesloten. Iemand ideeen hoe ik dat kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
Oscar Mopperkont schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 23:41:
Hmm. weet al waarom hij geen geluid geeft en mic het niet doet. Hij denkt dat de koptelefoon is aangesloten. Iemand ideeen hoe ik dat kan oplossen?
ff een koptelefoon aansluiten en er weer af halen, en kijken of je tel daarop reageert.
Doet hij dat niet dan is het iets inwendigs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou mijn N73 is ook officieel dood. Hij start permanent niet meer op

Ik had in de eerste instantie een probleem met het feit dat de telefoon steeds om de paar uur uitviel. En jawel, dit gebeurde toevallig ook bij het uploaden van de nieuwe telefoonsoftware.

Is de telefoon nu permanent dood of zijn er nog oplossingen mogelijk? Na zelf zoeken lijkt er iig. geen manier te zijn om te telefoon te herstellen zodat hij weer normaal aangaat. Erg zwak punt van dit toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57
je moet hem naar een third party telefoonwinkel brengen of naar de telefoonreparateurs op de zwarte markt. die fixen hem wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

badluckboy schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 09:02:
je moet hem naar een third party telefoonwinkel brengen of naar de telefoonreparateurs op de zwarte markt. die fixen hem wel.
Ja daar schijnt het op neer te komen. Via wat voor medium flashen ze die telefoon dan weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57
geen idee. heb wel gehoord dat ze het kunnen fixen maar hoe en wat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon even naar een sp gaan of de winkel waar je hem hebt gekocht. Daar kunnen ze hem wel fixen of ze sturen hem op. Heb het ook gehad en binnen een week terug en was weer tot leven gebracht. Neem wel even je aankoopbon mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:44

yok

Ik heb nogal vaak last van dat mijn telefoon plotseling uitvalt (vaak zit deze dan in mijn broekzak). Ik moet 'm dan opnieuw aanzetten en hij start dan op in de toetsenblokkering waarin hij is uitgevallen. Ik heb al vaker mensen gehoord over dit probleem. Is er een oplossing hiervoor (ik heb gewoon de nieuwste firmware)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Die van mij heeft dat ook een paar keer gedaan (krijg dan weer het password-schermpje voor mn simkaart). Geen idee waar dit aan ligt. Ook krijg ik nooit een waarschuwing dat de batterij bijna leeg is, met als gevolg dat ie ook vaak ineens uit blijkt te staan. Heeft iemand een idee of dat zo hoort? Want de meeste telefoons geven volgens mij wel een piepje oid als de batterij bijna leeg is...

Verder erger ik me ook steeds meer aan de traagheid van het ding. Even snel een foto maken is er niet bij. Even snel je mail checken ook niet. Even snel een java-app opstarten ook niet (laden duurt 30 seconden). Had achteraf liever een andere telefoon gekocht maarja..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:33
ik heb nu bijna 2 jaar een n73, altijd tot redelijke tevredenheid gewerkt. Nu heb ik de software geupdate naar de laatste versie, en ineens wil hij geen muziek meer vinden in de muziekbibliotheek. Wanneer ik op update klik zegt ie nix gevonden. Ook na een hard reset wil hij ze nog niet vinden. Iemand een oplossing? of mischien een andere freeware player die wel normaal werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akelder
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:28
darklord007 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 12:15:
ik heb nu bijna 2 jaar een n73, altijd tot redelijke tevredenheid gewerkt. Nu heb ik de software geupdate naar de laatste versie, en ineens wil hij geen muziek meer vinden in de muziekbibliotheek. Wanneer ik op update klik zegt ie nix gevonden. Ook na een hard reset wil hij ze nog niet vinden. Iemand een oplossing? of mischien een andere freeware player die wel normaal werkt?
ik gebruik deze:
http://symbianoggplay.sourceforge.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Bij mij is mijn telefoon niet meer uitgevallen nadat ik een stuk papier tussen de batterij had gedaan (zodat deze wat steviger vastzit).

[ Voor 3% gewijzigd door yok op 13-08-2008 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-09 07:49
Mensen svp help!

Ik heb per ongeluk mijn geheugenkaartje verwijdert zonder eerst de optie "verwijder geheugenkaart" te kiezen en nu ben ik me tomtom kwijt en het hele kaartje word niet meer herkend :S? Wat nu?

Edit: Als ik nu muziekplayer kies zegt ie "geheugenkaart beschadigd" :'(

[ Voor 15% gewijzigd door Blueflame_Core op 22-08-2008 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:22
Blueflame_Core schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 00:23:
Mensen svp help!

Ik heb per ongeluk mijn geheugenkaartje verwijdert zonder eerst de optie "verwijder geheugenkaart" te kiezen en nu ben ik me tomtom kwijt en het hele kaartje word niet meer herkend :S? Wat nu?

Edit: Als ik nu muziekplayer kies zegt ie "geheugenkaart beschadigd" :'(
Als je de data nog terug moet halen, kan je met een kaartlezer en recovery software proberen je data veilig te stellen.
Als je tomtom weer opnieuw kan installeren en je backups hebt van muziek foto's etc. kan je een poging doen om via de geheugen kaart app bij opties formateren te kiezen. Als dit niet werkt kan je ook nog een format proberen via je pc/kaartlezer.

Als dit ook niet werkt is je kaart defect en kan je vaak nog via garantie een nieuwe krijgen. Volgens mij is het voor de winkel/fabrikant niet te achterhalen of het een gebruikers fout is of een fabrieks fout.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkeys
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-04 22:41
Ook ik heb een gebroken display (gebroken tijdens werk terwijl hij in m'n broekzak zat) en ik ben er al achter dat het niet onder de garantie valt (wat trouwens erg slecht is, maar oké)

Er zijn op veel plaatsten vervangende displays te koop (tussen de 35 en 80 euro). Nu wil ik natuurlijk een adres waar ik een goedkoop reserve display kan kopen met goede kleuren/helderheid.

Is er iemand die mij een goed adres (bij voorkeur in nederland) kan geven (op basis van persoonlijke ervaring?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OKA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:39

OKA

Checkeys schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 12:04:Er zijn op veel plaatsten vervangende displays te koop (tussen de 35 en 80 euro). Nu wil ik natuurlijk een adres waar ik een goedkoop reserve display kan kopen met goede kleuren/helderheid.

Is er iemand die mij een goed adres (bij voorkeur in nederland) kan geven (op basis van persoonlijke ervaring?)
Ook mijn display is gebroken (in broekzak 8)7) en valt helaas niet onder de garantie.
Heb deze besteld, was de goedkoopste die ik kon vinden (geen verzendkosten). Verwacht het vandaag binnen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Prulleman schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:04:
[...]

Als je de data nog terug moet halen, kan je met een kaartlezer en recovery software proberen je data veilig te stellen.
Als je tomtom weer opnieuw kan installeren en je backups hebt van muziek foto's etc. kan je een poging doen om via de geheugen kaart app bij opties formateren te kiezen. Als dit niet werkt kan je ook nog een format proberen via je pc/kaartlezer.

Als dit ook niet werkt is je kaart defect en kan je vaak nog via garantie een nieuwe krijgen. Volgens mij is het voor de winkel/fabrikant niet te achterhalen of het een gebruikers fout is of een fabrieks fout.
Als ik via een kaartlezer me kaart uitlees in de pc, staat alles er nog op dus dat ding is niet defect. Alleen als ik dat ding (geheugenkaartje) in de telefoon stop dan word ie niet meer herkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkeys
OKA schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:03:
[...]

Ook mijn display is gebroken (in broekzak 8)7) en valt helaas niet onder de garantie.
Heb deze besteld, was de goedkoopste die ik kon vinden (geen verzendkosten). Verwacht het vandaag binnen te hebben.
Laat even weten wat jij van de kwaliteit vind, na inbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Blueflame_Core schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:55:
[...]

Als ik via een kaartlezer me kaart uitlees in de pc, staat alles er nog op dus dat ding is niet defect. Alleen als ik dat ding (geheugenkaartje) in de telefoon stop dan word ie niet meer herkent.
dat scheelt dan weer in backup/recovery problemen... maar heb je dan al een format geprobeerd (in je phone en/of in je pc?)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OKA

OKA

Checkeys schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 14:27:
[...]
Laat even weten wat jij van de kwaliteit vind, na inbouw
Nieuwe display is binnen en direct ingebouwd.

Ik vind het perfect.
Het is een originele display, dus had niet anders verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
OKA schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 15:33:
[...]

Nieuwe display is binnen en direct ingebouwd.

Ik vind het perfect.
Het is een originele display, dus had niet anders verwacht.
Draai je TomTom op je N73? Toen ik mijn scherm had vervangen, bleken de kleuren in TomTom volledig verkeerd te zijn, onleesbaar. Dit is het enige programma waarbij dit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
niet toevallig "gebruik nachtkleuren" aangezet (1e optie bij "wijzig voorkeuren", daar staat dus gebruik daglicht kleuren als deze al is omgezet).

beetje raar dat maar 1 app verkeerde kleuren weergeeft.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OKA

OKA

wcduck schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 16:04:
[...]

Draai je TomTom op je N73? Toen ik mijn scherm had vervangen, bleken de kleuren in TomTom volledig verkeerd te zijn, onleesbaar. Dit is het enige programma waarbij dit is.
Inderdaad TomTom heeft opeens hele rare kleuren.
Sygic doet het wel goed.

Als TomTom draait en je houdt de menu toets eventjes vast (dan krijg je de lijst met actieve programma's), dan zien de kleuren er opeens wel goed uit. Vreemd.

Tijdelijke oplossing voor vreemde kleuren in TomTom:
One temporary solution is to press the launcher/media button (the button to the right of the 3 & 6 keys) twice, i.e. out of tomtom then straight back in. This fixes the colour display back to normal.

[ Voor 37% gewijzigd door OKA op 22-08-2008 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Prulleman schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 14:48:
[...]

dat scheelt dan weer in backup/recovery problemen... maar heb je dan al een format geprobeerd (in je phone en/of in je pc?)
Ja nee ik ga me kaartje niet formateren.. en phone formateren weet niet hoe dat moet. Is er niet een andere oplossing dan alles er af te gooien :S? Heb weinig zin om alles weer opnieuw te installeren eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Blueflame_Core schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 17:17:
[...]

Ja nee ik ga me kaartje niet formateren.. en phone formateren weet niet hoe dat moet. Is er niet een andere oplossing dan alles er af te gooien :S? Heb weinig zin om alles weer opnieuw te installeren eigenlijk.
ok stap voor stap.....
- stop je kaartje in je pc, ga daar de drive letter van je kaartje en selecteer alles en doe copy/paste naar een lokaal backup mapje. ZORG ER WEL VOOR DAT JE OOK VERBORGEN/SYSTEEM BESTANDEN ZICHTBAAR HEBT, anders gaat het misschien mis met applicaties die je op je kaart hebt geinstalleerd
- beste optie is misschien om het kaartje in je telefoon te formatteren dus stop em in je telefoon en kies dan bij je geheugenkaart app, formateren. Als dit niet werkt moet je ook nog een poging doen om het kaartje via je pc te formateren, misschien dat dat wel/beter werkt.
- Als het formateren gelukt is COPIEER DAN ALLES WEER TERUG OP JE KAARTJE

klaar, kaartje werkt weer en alles staat er weer werkend op. inclusief software.

en als je dit niet wilt proberen dan zul je altijd met een half corrupt kaartje blijven zitten... bij mijn weten is er geen andere oplossing.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Prulleman schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 18:22:
[...]

ok stap voor stap.....
- stop je kaartje in je pc, ga daar de drive letter van je kaartje en selecteer alles en doe copy/paste naar een lokaal backup mapje. ZORG ER WEL VOOR DAT JE OOK VERBORGEN/SYSTEEM BESTANDEN ZICHTBAAR HEBT, anders gaat het misschien mis met applicaties die je op je kaart hebt geinstalleerd
- beste optie is misschien om het kaartje in je telefoon te formatteren dus stop em in je telefoon en kies dan bij je geheugenkaart app, formateren. Als dit niet werkt moet je ook nog een poging doen om het kaartje via je pc te formateren, misschien dat dat wel/beter werkt.
- Als het formateren gelukt is COPIEER DAN ALLES WEER TERUG OP JE KAARTJE

klaar, kaartje werkt weer en alles staat er weer werkend op. inclusief software.

en als je dit niet wilt proberen dan zul je altijd met een half corrupt kaartje blijven zitten... bij mijn weten is er geen andere oplossing.
Nja kzal het maar proberen want zo werkt niks meer. Thanks in ieder geval en hoop dat na het terugzetten van alles .. alles weer werkt zoals het was zonder iets te hoeven installeren. Ik laat het resultaat wel weten.

UPDATE: Nou raar verhaal misschien maar ik had het kaartje dus in me pc en ik kopieer de bestanden naar me pc, en ik stop me kaartje weer in de telefoon en rara alles werkt weer naar behoren alsof er nooit iets gebeurt is. Vaaaaaaaaag apparaat die N73. Ik heb btw de
TomTom-stemmen van Bert Visscher (misschien wel eens van gehoord), voor info pm me maar ff! Ze werken ook voor Mio en Garmin.

[ Voor 13% gewijzigd door Blueflame_Core op 22-08-2008 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkeys
OKA schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 16:31:
[...]

Sygic doet het wel goed.

Als TomTom draait en je houdt de menu toets eventjes vast (dan krijg je de lijst met actieve programma's), dan zien de kleuren er opeens wel goed uit. Vreemd.

[...]
Dit lijkt dan meer een software fout te zijn (die afhankelijk is van het display in de telefoon)??
Zijn er ook mensen die dit probleem niet hebben na vervanging van hun display??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Er zijn genoeg mensen met dat probleem.
http://www.pocketgpsworld...ms&file=viewtopic&t=67305
http://forums.scummvm.org...fd35ee7753bf7107ed18b5a20
Ik heb de oplossing van OKA nog niet kunnen proberen, maar ik hoop dat ik lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renshetmens
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 17:25
Inderdaad, ik en mn pa hebben hetzelfde probleem op 2 verschillende N73's
het is erg vreemd dat beide systemen hetzelfde probleem hebben.
Via abonnement gekregen met Apparaat software : V4.0750.31.2.1 ( zo kwam deze uit de doos). Zouden mensen waarbij het wel werkt hun firmware versie willen posten want daar zou het ook aan kunnen liggen volgens meerdere internet fora...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
OKA schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 16:31:
[...]

Sygic doet het wel goed.

One temporary solution is to press the launcher/media button (the button to the right of the 3 & 6 keys) twice, i.e. out of tomtom then straight back in. This fixes the colour display back to normal.
Helaas, dit trucje werkt niet (in ieder geval niet bij de Music Edition. Toevallig nog een andere manier om het gefixed te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renshetmens
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 17:25
Deze truuk werkt voor mij niet bij de normale N73, noch Music Edition N73.
ik werk met de versie van tomtom 6.020 (8300)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3V3RT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-08 22:30
Ik zit met een probleem.

Mijn n73 is van slag en wil in zo verre dat de keys niet meer doen wat ze horen te doen. zo doet bijv. photobutton (op de zijkant) een 5 verschijnen (als je bijvoorbeeld een nr wil bellen) en
als ik 123456789 intoets krijg ik : 173456789. Kortom, hij werkt niet meer ideaal.

Is de oorzaak van dit euvel mogelijk de destilleren uit het feit dat ik door een flinke hoosbui ben gefietst en dat daardoor, door waterschade, de contacten onderlingen contact maken? heeft iemand uberhaupt dit probleem gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Heb dit weleens gezien bij een Sony Ericsson K750i (gelukkig niet de mijne :)) en toen was het idd corrosie, veroorzaakt door waterschade. Dus ik vrees, dat dit hier ook wel het geval zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styl3X
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2022
Ik zit met het volgende..

Mijn Nokia N73 viel de laatste tijd uit op de gekste momenten.. Soms deed mijn microfoon het ook niet meer. Na het opnieuw aanzetten van dat ding was dit altijd weer verholpen.

Nu sinds vandaag geeft het toestel bij alles wat ik doe aan dat mijn geheugen vol zit.. En dat ik deze moet legen. Echter is mijn telefoon helemaal leeg.. Ik heb een 2 GB kaartje erbij en daar staat alles op (foto's/muziek enz..)

Na de software geupdate te hebben is alles Engels talig op mijn telefoon en is het probleem nog steeds aanwezig..
Hij geeft ook aan dat er 44MB Memory in gebruik is. Terwijl hij leeg is..

Iemand hier ervaring mee? En enig idee hoe dit op te lossen valt..?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoicz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-09 20:52
Ik heb een probleem met mijn N73.

De laatste tijd viel mijn gsm soms uit of wilde hij gewoon niet opladen.

En toen ik mijn gsm laatst weer wilde opzetten vroeg hij naar de blokkeringscode (standaard 12345).
Ondertussen heb ik al zowat alles geprobeerd, maar toch hij wil niet.

- Zouden deze problemen (uitvallen en blokkeringscode) wat met elkaar te maken hebben?
- Hoe kan ik best oplossen/omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn N73 valt de laatse tijd ook uit, net de lipjes wat verbogen bij de accu en even zien of hij het nu blijft doen... Heb spijt van dit toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 11:31:
Mijn N73 valt de laatse tijd ook uit, net de lipjes wat verbogen bij de accu en even zien of hij het nu blijft doen... Heb spijt van dit toestel.
elke telefoon heeft zijn minpuntjes... maar je mag toch minstens verwachten dat ie aan blijft!?

ik heb hier (toevallig op vakantie extreem veel) last van... ik kijk op mijn telefoon en hij is gewoon uit.
naast het vastlopen gaat ie nooit handmatig uit.

wat kan ik doen om het eventueel te verhelpen?
lipjes verbuigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
Je kunt eens proberen een dubbelgevouwen papiertje tussen batterij en dekseltje te doen, zodat de batterij wat vaster zit. Bij sommige mensen schijnt dit het probleem verholpen te hebben..

[ Voor 0% gewijzigd door Marly op 23-09-2008 21:07 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Heeft bij mij erg goed geholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heel erg bedankt...
er zit wel wat speling op, maar als ik beweeg valt ie niet gelijk uit.
ik ga het uiteraard even proberen en kijken hoe lang ie het volhoudt.

ill be back :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Ik heb best een dik stuk papier ertussen gedaan. Kreeg de batterij er bijna niet meer in, zit muurvast. Heb nu nooit meer last van plotseling uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoicz
yok schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 21:51:
Ik heb best een dik stuk papier ertussen gedaan. Kreeg de batterij er bijna niet meer in, zit muurvast. Heb nu nooit meer last van plotseling uitvallen.
Dat zal ik dan ook eens proberen.

Heeft iemand nog tips of raad voor mijn blokkeringscode-probleem?

Ik dacht aan firmware-update. Want daarna is de telefoon volledig gereset.
Maar om te kunnen updaten moet het toestel eerst opgestart zijn, is het niet?

Verwijderd

yok schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 21:51:
De lipjes wat buigen heeft bij mij goed geholpen, ding werkt nu al 1 dag en 1 nacht prima. Dat was de laatste weken wel anders.

Ik zou eerst de lipjes proberen en als dat niet lukt gewoon een stuk papier of iets dergelijks tussen accu en de onderkant zodat de accu goed contact blijft maken.

Wel fijn zo, enige nadeel is dat ik alles eerst gewist had (tom tom etc.) omdat ik dacht dat die misschien de ellende veroorzaakt. Zit nu met een lege 2 gig kaart en moet alles opnieuw eropzetten. Lekker handig 8)7

Verwijderd

Kan je dit niet uitzetten door naar Instrum. te gaan, vervolgens naar Instell. en dan Beveiliging en tot slot Telefoon en Sim aan te klikken? Je kan dan dit uitzetten met de optie Periode autom. blok uit te schakelen. Wellicht moet je ook Pin-code vragen op Nee zetten, maar dat weet ik niet zeker. Ik denk dat daar iets verkeerd staat bij jouw telefoon als je dit voorheen niet had.

Ik heb automatische blokkering na 1 minuut ingeschakeld en de blokkeringscode gelijk gemaakt aan mijn pincode van de sim. Ik moet dus bij het opstarten van de telefoon beide codes 1 keer opgeven om erin te komen.

• stoicz
Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 10:32:
[...]

Kan je dit niet uitzetten door naar Instrum. te gaan, vervolgens naar Instell. en dan Beveiliging en tot slot Telefoon en Sim aan te klikken?
Ik ben mss onvolledig geweest.

Voor de duidelijkheid, de codes die ik ingeef accepteert hij niet. Dus geraak ik niet verder en start de telefoon niet op...

Ik geraak niet meer in mijn telefoon :'(

[ Voor 10% gewijzigd door stoicz op 24-09-2008 12:47 ]

Verwijderd

stoicz schreef op woensdag 24 september 2008 @ 12:46:
[...]

Ik ben mss onvolledig geweest.

Voor de duidelijkheid, de codes die ik ingeef accepteert hij niet. Dus geraak ik niet verder en start de telefoon niet op...

Ik geraak niet meer in mijn telefoon :'(
Heb eens de handleiding erop nageslagen en je moet je provider bellen en die kunnen het oplossen voor je. Ben wel benieuwd hoe, kan je dat hier posten als het weer werkt?

• stoicz
Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 22:03:
[...]

Heb eens de handleiding erop nageslagen en je moet je provider bellen en die kunnen het oplossen voor je. Ben wel benieuwd hoe, kan je dat hier posten als het weer werkt?
Ik heb al eens contact opgenomen en daar verzekerden ze me dat dit buiten garantie valt :/

Daarom hoop ik zelf een oplossing te vinden :P

• Rik027
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-08 23:45
Hey,

Is de Music Edition de enige N73 die 2 gb aan geheugenkaart ondersteund en de normale versies maar tot 1 Gb? En kan ik ook meer dan 2 Gb kwijt?

XBL: Sgt Rik NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
De "normale" versies ondersteunen ook 2GB en meer kan bij allebei niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb recentelijk mijn unlockcode voor de N73 ME opgevraagd. Nu heb ik deze gekregen, alleen kan ik nergens vinden hoe ik nu daadwerkelijk mijn GSM simlock vrij kan maken met die code.

Wie kan dit mij uitleggen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkeys
Verwijderd schreef op maandag 29 september 2008 @ 18:53:
Hallo,

Ik heb recentelijk mijn unlockcode voor de N73 ME opgevraagd. Nu heb ik deze gekregen, alleen kan ik nergens vinden hoe ik nu daadwerkelijk mijn GSM simlock vrij kan maken met die code.

Wie kan dit mij uitleggen?

Alvast bedankt!
GOOGLE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen, ik heb net een maandje een N73, gekregen bij een abonnement. Erbij zat route 66, een 2gb geheugenkaart en een carkit.. Apart nog een Nokia Bluetooth GPSontvanger aangeschaft voor 25 euro. Al met al een mooie deal dacht ik zo. Opladen, geheugenkaart erin, route 66 erop en proberen.
Alles werkt, alleen kan hij niet navigeren. Onvoldoende geheugen krijg ik te zien. Met een 2 gb geheugenkaart, waar nog 1260 mb van vrij is, ook nog 45 mb op de telefoon zelf zit en ik, behalve mijn contactpersonen en die route 66 er niets op heb geinstalleerd? Lijkt me onlogisch. Ik krijg dezelfde mededeling als ik meer dan 6 foto's wil maken.
Heeft iemand al eens zoiets meegemaakt? Ik sta voor een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

(wazig, dubbelpost)

[ Voor 97% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 14-10-2008 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Mijn N73 weigert nog te sms-en. Omdat hij het niet deed, heb ik gister de firmware geupdate en toen kon ik weer sms-en. Daarna heb ik de backup teruggezet, zodat ik mijn contactpersonen, agendaitems etc. weer terugheb, maar gevolg daarvan is dat hij het weer niet meer doet...

Ik kan het probleem dus oplossen door het opnieuw te doen, maar de backup niet terug te zetten. Maar daar heb ik natuurlijk geen zin in. Dan moet ik met het handje mijn hele agenda en de hele zut bij gaan werken. Dat is bizar veel werk.

Bij het terugzetten van de backup geeft hij de foutmelding dat hij de agendaitems niet kan terugzetten (maar hij zet stiekem wel alles terug). Ik heb het idee dat het dus iets daarmee te maken heeft. Heb de laatste tijd ook niks mee geinstalleerd ofzo. Enige wat ik van weekend had gedaan was even de klok instellen dat hij de netwerktijd gebruikt. Als ik dat weer verander heeft dat echter geen invloed.

Iemand ideeen hoe ik dit kan oplossen?

Update: Als foutmelding geeft hij nu dat geheugen vol zou zijn. Weet niet wat dat met sms te maken kan hebben, maar ik heb geen enkel programma lopen en telefoon heeft gewoon voldoende geheugen vrij.

[ Voor 9% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 14-10-2008 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Normaalgesproken kun je een filmpje maken op 15 fps, maar is dit dmv. software te verhogen naar 30 fps?
Ik heb al veel topics doorgekeken, maar helaas nog niets kunnen vinden. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2008 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkeys
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 07:56:
Mijn N73 weigert nog te sms-en. Omdat hij het niet deed, heb ik gister de firmware geupdate en toen kon ik weer sms-en. Daarna heb ik de backup teruggezet, zodat ik mijn contactpersonen, agendaitems etc. weer terugheb, maar gevolg daarvan is dat hij het weer niet meer doet...

Ik kan het probleem dus oplossen door het opnieuw te doen, maar de backup niet terug te zetten. Maar daar heb ik natuurlijk geen zin in. Dan moet ik met het handje mijn hele agenda en de hele zut bij gaan werken. Dat is bizar veel werk.

Bij het terugzetten van de backup geeft hij de foutmelding dat hij de agendaitems niet kan terugzetten (maar hij zet stiekem wel alles terug). Ik heb het idee dat het dus iets daarmee te maken heeft. Heb de laatste tijd ook niks mee geinstalleerd ofzo. Enige wat ik van weekend had gedaan was even de klok instellen dat hij de netwerktijd gebruikt. Als ik dat weer verander heeft dat echter geen invloed.

Iemand ideeen hoe ik dit kan oplossen?

Update: Als foutmelding geeft hij nu dat geheugen vol zou zijn. Weet niet wat dat met sms te maken kan hebben, maar ik heb geen enkel programma lopen en telefoon heeft gewoon voldoende geheugen vrij.
Misschien is er toch een restrictie in de hoeveelheid berichten die je in je inbox etc kunt opslaan, onafhankelijk van de hoeveelheid geheugen. heb je al geprobeerd om er een aantal weg te gooien. Of om je backup wel terug te zetten, maar je (sms) berichten niet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg*

Kicken binnen 24 uur is not done

[ Voor 84% gewijzigd door pven op 15-10-2008 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds April de N73ME en hoewel het toestel in het begin erg goed beviel, raak ik steeds meer uitgekeken op het ding. Hij is zwart, dus altijd moeilijk te vinden in een tas (luxe probleem, I know) en hij is erg dik, dus in je broekzak stoppen met een strakke spijkerbroek is not done (alweer een luxe probleem). Maar ook vertoont hij de laatste tijd steeds vaker raar gedrag. Zo moet ik hem soms opnieuw opstarten omdat hij geen nieuwe sms-berichten meer weergeeft op het scherm. Dan kijk ik, na 2 dagen geen reactie te hebben gehad op een door mijn verzonden berichtje, in mn inbox, en blijken daar minstens 5 nieuwe sms-berichten in de staan die niet op t beginscherm worden weergegeven. De camera start soms ineens uit zn eigen op en begint dan als een bezetene fotos te maken, maar die slaat ie gek genoeg niet op (wat misschien niet erg is aangezien ik de fotos niet zelf wil maken). Ook dit is dan weer te verhelpen door de telefoon opnieuw op te starten, maar ik vind het toch wel irritant.
Ook heb ik gemerkt dat hij af en toe enorm traag is met het verzenden van smsjes, dan krijg ik na een minuut of 20 pas de melding "bericht verzonden".
Ook ben ik nog steeds van mening dat de headset die erbij geleverd word erg slecht is, hoewel het ook aan het contactpunt in de telefoon zelf kan liggen wat nog vervelender is. Er is niets genanter dan in de bus muziek te zitten luisteren op je telefoon, je haalt deze vervolgens uit je jaszak om een ander nummer te kiezen waarbij het snoertje wat beweegt, vervolgens verliest de telefoon het contact met de headset en komt de muziek uit de speakertjes van de telefoon zelf (en met wat voor volume!)...iedereen kijkt je geirriteerd aan en zie m dan maar eens stil te krijgen: het stekkertje vastdrukken helpt wel maar het duurt dan wel minstens een halve minuut voor hij geen geluid meer door de speakertjes geeft, en de muziek uitzetten duurt zo mogelijk nog langer omdat ik de telefoon eerst van de toetsenblokkering moet halen, de muziekspeler moet openen om vervolgens "stop" te kiezen...

Al met al...irriteer ik me steeds vaker de N73 en ik weet niet of ik niet voor de 2 jaar van mn abonnement om zijn geen andere telefoon koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkeys
Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 14:46:
Ik heb sinds April de N73ME en hoewel het toestel in het begin erg goed beviel, raak ik steeds meer uitgekeken op het ding. Hij is zwart, dus altijd moeilijk te vinden in een tas (luxe probleem, I know) en hij is erg dik, dus in je broekzak stoppen met een strakke spijkerbroek is not done (alweer een luxe probleem). Maar ook vertoont hij de laatste tijd steeds vaker raar gedrag. Zo moet ik hem soms opnieuw opstarten omdat hij geen nieuwe sms-berichten meer weergeeft op het scherm. Dan kijk ik, na 2 dagen geen reactie te hebben gehad op een door mijn verzonden berichtje, in mn inbox, en blijken daar minstens 5 nieuwe sms-berichten in de staan die niet op t beginscherm worden weergegeven. De camera start soms ineens uit zn eigen op en begint dan als een bezetene fotos te maken, maar die slaat ie gek genoeg niet op (wat misschien niet erg is aangezien ik de fotos niet zelf wil maken). Ook dit is dan weer te verhelpen door de telefoon opnieuw op te starten, maar ik vind het toch wel irritant.
Ook heb ik gemerkt dat hij af en toe enorm traag is met het verzenden van smsjes, dan krijg ik na een minuut of 20 pas de melding "bericht verzonden".
Ook ben ik nog steeds van mening dat de headset die erbij geleverd word erg slecht is, hoewel het ook aan het contactpunt in de telefoon zelf kan liggen wat nog vervelender is. Er is niets genanter dan in de bus muziek te zitten luisteren op je telefoon, je haalt deze vervolgens uit je jaszak om een ander nummer te kiezen waarbij het snoertje wat beweegt, vervolgens verliest de telefoon het contact met de headset en komt de muziek uit de speakertjes van de telefoon zelf (en met wat voor volume!)...iedereen kijkt je geirriteerd aan en zie m dan maar eens stil te krijgen: het stekkertje vastdrukken helpt wel maar het duurt dan wel minstens een halve minuut voor hij geen geluid meer door de speakertjes geeft, en de muziek uitzetten duurt zo mogelijk nog langer omdat ik de telefoon eerst van de toetsenblokkering moet halen, de muziekspeler moet openen om vervolgens "stop" te kiezen...

Al met al...irriteer ik me steeds vaker de N73 en ik weet niet of ik niet voor de 2 jaar van mn abonnement om zijn geen andere telefoon koop
Tja die headset geeft inderdaad problemen.

Wat je SMS-problemen betreft kan een firmware/software update misschien helpen, dit kun je doen via de Nokia PC-suite die je kunt vinden op de Nokia website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 13:12

mace

Sapere Aude

Ik heb de laatste tijd ook erg veel problemen met uitvallen, zo erg zelfs dat ik mijn oude 1600 weer gebruik.

Ik heb altijd gedacht dat die brakke batterijcontacten de boosdoeners waren.

Nu heb ik een stukje plastic die de batterij helemaal vastklemt, en ik ga er vandaag weer mee lopen om te kijken of hij niet meer uitvalt.

[ Voor 4% gewijzigd door mace op 17-10-2008 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ssen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:48
Ik heb er nu 3 weken geleden een stukje papier ingedaan en tot nu toe is mijn telefoon niet meer uitgevallen.

Dat lijkt dus inderdaad te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Goede tip hè :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heey,

is het mogelijk om .jar bestanden te openen/af te spelen op de nokia n73? en hoe kan je de acties veranderen als je een toets indrukt die naast de 1,2,3,4,5,6,7,8,9,0,* en #) zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Checkeys schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 09:53:
[...]

Tja die headset geeft inderdaad problemen.

Wat je SMS-problemen betreft kan een firmware/software update misschien helpen, dit kun je doen via de Nokia PC-suite die je kunt vinden op de Nokia website.
De firmware heb ik al meerdere malen opnieuw geinstalleerd en heb momenteel de nieuwste versie erop staan.

Als ik om me heen kijk wat voor andere telefoons er zijn dan baal ik gewoon dat ik niet toch wat langer rond heb gekeken voordat ik de N73 aan heb geschaft, nu zit ik er nog anderhalf jaar aan vast en simlockvrije telefoons zijn behoorlijk duur om zomaar aan te schaffen terwijl het niet echt nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand/Kent iemand een walkthrough om via bluetooth te internetten met een Nokia n73 over de internetverbinding van de pc? Heb geen flauw idee wat ik moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 14:46:
Ik heb sinds April de N73ME en hoewel het toestel in het begin erg goed beviel, raak ik steeds meer uitgekeken op het ding. Hij is zwart, dus altijd moeilijk te vinden in een tas (luxe probleem, I know) en hij is erg dik, dus in je broekzak stoppen met een strakke spijkerbroek is not done (alweer een luxe probleem). Maar ook vertoont hij de laatste tijd steeds vaker raar gedrag.
Op Ebay kan je andere covers vinden, gebruik deze zoekterm:
Schale Gehäuse N73

Voor je andere problemen zou ik de telefoon resetten naar fabrieksinstellingen via menu van de telefoon en hele geheugenkaartje wissen en eerst geen extra applicaties / backups installeren, maar gewoon zien of sms e.d. dan wel goed werkt. Zo te lezen is er een stukje software dat wat vreemd doet en dat heb je zelf geinstalleerd. Lijkt mij geen hardware probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
  • Laatst online: 30-06 13:13
Hmm. apart.

Ik heb sinds deze week ook problemen met de sms weergave op m'n N73.
Er komt niet in beeld op het startscherm wanneer er een nieuw bericht is. Geen envelopje, alleen als je naar de inbox gaat zie je pas een rode plus staan.
Erg lastig dus.

Trillen, geluid maken, niets doet ie meer bij een sms.

Zal binnenkort eens proberen de boel te resetten en eventueel nieuwe firmware erop te zetten.

Verder pakt ie al een hele tijd het geheugenkaartje niet. Alleen als ik deze aanduw. Iemand hier al bekend mee of een oplossing? En zo nu en dan een melding dat het interne geheugen vol zit, terwijl dit niet het geval is. Vaak gebeurd dit tijdens internetten o.i.d. of sms'jes lezen of foto's maken.

Nouja, 4 januari mag ik wat anders uit gaan zoeken, dan isie alweer 2 jaar. Gelukkig, want ondanks dat het een prachtige telefoon is, is ie toch ook wel traag. Erg traag soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Checkeys schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 16:04:
Misschien is er toch een restrictie in de hoeveelheid berichten die je in je inbox etc kunt opslaan, onafhankelijk van de hoeveelheid geheugen. heb je al geprobeerd om er een aantal weg te gooien. Of om je backup wel terug te zetten, maar je (sms) berichten niet??
In de backup zaten geen sms berichten. Dus dat was het niet. Heb het nu opgelost om weer een backup te maken van de niet werkende tel, en dan weer te flashen en die backup terug te zetten. Hij geeft dan wel foutmeldingen bij het terugzetten, maar alles werkt wel weer. Ongelofelijke sjitklus, aangezien dat terugzetten en flashen allemaal retetraag gaat en de verbindingskabel uiterst onstabiel verbonden is met de telefoon, door dat "geniale" connectorsysteem van de N73 (waarom hebben ze niet gewoon mini-usb genomen, dan heb je daar geen gezeik mee. Zo druk systeem met veertjes is gewoon gedoemd te crashen).

Gelukkig stap ik over een paar maanden over op een nieuwe tel, want de N73 valt toch best wel tegen. Hij is gewoon te traag voor woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 10:03:
[...]

Op Ebay kan je andere covers vinden, gebruik deze zoekterm:
Schale Gehäuse N73

Voor je andere problemen zou ik de telefoon resetten naar fabrieksinstellingen via menu van de telefoon en hele geheugenkaartje wissen en eerst geen extra applicaties / backups installeren, maar gewoon zien of sms e.d. dan wel goed werkt. Zo te lezen is er een stukje software dat wat vreemd doet en dat heb je zelf geinstalleerd. Lijkt mij geen hardware probleem.
Ik heb er geen extra applicaties geinstalleerd, expres niet gedaan na de firmware update. Toch heb ik zo nu en dat dit probleem met de sms.
Wanneer er geen weergave op het scherm is van een nieuw bericht heb ik gemerkt dat dit probleem makkelijk te verhelpen is door de telefoon gewoon even opnieuw op te starten.
Wat het zeer trage verzenden betreft denk ik dat het ook zo kunnen door slecht netwerk-bereik. Op het schermpje van mn telefoon heb ik wel maximaal bereik, maar omdat ik bij Orange zit (dat dus samen gaat met T-Mobile) heb ik het idee dat ze op de één of andere manier toch met het netwerk aan t rotzooien zijn.

iig...ik houd t voorlopig nog wel uit met de N73, maar hij heeft zo zn minpuntjes en daarmee doel ik vooral op t slechte contact met de headset en (bij mij dan) het soms vreemde gedrag van de camera (zie eerdere post).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-08 18:19
Vraagje.
Ik maak gebruik van PCsync voor de afspraken van Outlook. Op zijn tijd errrg nuttig voor dit vergeethoofd. Waar ik helemaal gek van word is dat de afsprakenherinneraar een paar keer 10x afgaat als ik niet op het stopknopje druk. Dat lukt meestal wel, maar soms niet. Dan blijft die afsprakenherinneraar maar klinken.
Ik kan alleen nergens de mogelijkheid ontdekken om die afsprakenherinneraar anders in te stellen, maar twee keer 3x het signaal bijvoorbeeld.
Kan dat ergens bij de N73?
(kan zijn dat ik deze vraag niet goed indien, ben er een tijdje uit op dit forum, weet niet helemaal meer hoe het werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zijn er meer mensen die dat Gmail java-progje gebruiken op hun N73? Start die bij jullie ook zo traag op? Als ik hem start gebeurt er eerst 20 seconden niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mannen wie zou mij hier mee kunnen helpen??
Heeft iemand/Kent iemand een walkthrough om via bluetooth te internetten met een Nokia n73 over de internetverbinding van de pc? Heb geen flauw idee wat ik moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees op de voorpagina dat er voor de iphone een belstatus applicatie is/beschikbaar komt maar is er nou ook zoiets voor de n73? Want in heb op veel pagina's gezocht maar zonder enig succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:41
Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 16:27:
Ik lees op de voorpagina dat er voor de iphone een belstatus applicatie is/beschikbaar komt maar is er nou ook zoiets voor de n73? Want in heb op veel pagina's gezocht maar zonder enig succes.
Ik wilde na mijn tentamenperiode wel eens kijken hoever ik kom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
  • Laatst online: 30-06 13:13
Update: mogelijke oplossing voor onderstaand
adinsx schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 11:49:
Hmm. apart.

Ik heb sinds deze week ook problemen met de sms weergave op m'n N73.
Er komt niet in beeld op het startscherm wanneer er een nieuw bericht is. Geen envelopje, alleen als je naar de inbox gaat zie je pas een rode plus staan.
Erg lastig dus.

Trillen, geluid maken, niets doet ie meer bij een sms.

Zal binnenkort eens proberen de boel te resetten en eventueel nieuwe firmware erop te zetten.

Verder pakt ie al een hele tijd het geheugenkaartje niet. Alleen als ik deze aanduw. Iemand hier al bekend mee of een oplossing? En zo nu en dan een melding dat het interne geheugen vol zit, terwijl dit niet het geval is. Vaak gebeurd dit tijdens internetten o.i.d. of sms'jes lezen of foto's maken.

Nouja, 4 januari mag ik wat anders uit gaan zoeken, dan isie alweer 2 jaar. Gelukkig, want ondanks dat het een prachtige telefoon is, is ie toch ook wel traag. Erg traag soms.
Even lekker mezelf quoten. Bovenstaand probleem heeft zich namelijk vannacht opgelost.
Althans, ik werd vanmorgen wakker :z van een sms van m'n vriendin, dus het geluid en de melding op het standby-scherm waren ineens weer terug. _/-\o_

Wat heb ik gedaan:
Ik ben in de profielen aan het zoeken geweest. Voordat de problemen begonnen had ik het profiel "dood stil" geactiveerd gehad, waarin ik ingesteld heb dat zowel tril als geluid zich niet vertonen bij binnenkomst van een sms.

Dit profiel heb ik via het menu geactiveerd, daarna aangepast (toon veranderd) en daarna het Algemene profiel geactiveerd. Tot zover niets spannends dus.

Verder was ik wat aan het klooien met de telefooninstellingen, en bij netwerk heb ik i.p.v. "Dual band" even "UMTS" geselecteerd. Heeft niets van doen met het sms verhaal, maar door dit te veranderen herstart de telefoon zich zelf. Hierna heb ik UMTS weer veranderd in "Dual band" en herstart de telefoon weer.

1 van beide dingen, of de combinatie is dus de oplossing geweest mijn geval.
Eerder deze week had ik mijn inbox (2550 berichten) en internetCache etc. al leeggemaakt, maar dat hielp niet.

Er was iemand die ook dit probleem had, dus ik zou zeggen, probeer het eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Ik ga naar het buitenland en wil kijken hoe ik het minste aantal kb's gebruik om m'n GMail te bekijken... Bij Orange is 1MB €15.... Op mijn P1i kon ik kijken heoveel kb er verstuurd was. Hoe zie je hoeveel kb's er zijn verstuurd/ontvangen op je Nokia N73?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hberntsen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:38
Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 09:15:
Ik heb het werkend, ik gebruik windows xp en bluesoleil 3.2.1.2. Ik heb nog een word documentje waarmee ik het mij gelukt is: link . gnubox moet je zelf nog even signen.

apNia schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 14:19:
Ik ga naar het buitenland en wil kijken hoe ik het minste aantal kb's gebruik om m'n GMail te bekijken... Bij Orange is 1MB €15.... Op mijn P1i kon ik kijken heoveel kb er verstuurd was. Hoe zie je hoeveel kb's er zijn verstuurd/ontvangen op je Nokia N73?
Logboek -> packet-ggvns

[ Voor 32% gewijzigd door hberntsen op 24-04-2009 17:29 . Reden: link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:37
ik zie dat errn update is voor de n73

Latest available software for Nokia N73, product code 0539239
Version: 4.0839.42.2.1

Compare numbers
If this version is greater than your current software version, update now to get the latest features, applications and improvements. Go to Nokia Software Updater download

al iemand ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
Dazzie schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 20:27:
ik zie dat errn update is voor de n73

Latest available software for Nokia N73, product code 0539239
Version: 4.0839.42.2.1

Compare numbers
If this version is greater than your current software version, update now to get the latest features, applications and improvements. Go to Nokia Software Updater download

al iemand ervaring mee ?
Zonet m'n beide n73's geupdate, toestel reageert wel snel(ler), verder nog geen echte verschillen gevonden. Heb ook nog geen changelog gezien voor deze firmware.

Mis alleen me contact personen, had wel een backup gemaakt en teruggeplaatst, maar geen contactpersonen gelukkig heb ik altijd een backup op meerdere simkaartjes :)

[ Voor 11% gewijzigd door Megapaul op 29-10-2008 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu het probleem van het uitvallen verholpen is, zit ik weer met de volgende...

Zaterdag heb ik wat filmpjes gemaakt en daardoor kwam het geheugen vol. Logisch.
Nu heb ik deze allemaal verwijderd... ook alle sms berichten.
Nu kan ik niet eens reageren of Notitie opslaan omdat het geheugen vol zit blijkbaar?
Erg vreemd aangezien alle filmpjes van de telefoon af zijn, alle berichten ook (nog minder dan voorheen in ieder geval)?

Hoe komt dat ik toch die melding krijg?
Pagina: 1 ... 14 ... 16 Laatste