Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-08 15:05
Tha Render, dat probleem had ik zelf ook wel eens. Gebeurde de laatste paar weken dat ik de E65 gebruikte wel heel regelmatig (een paar keer op een dag), en de enige oplossing die ik vond was het aan en uitzetten. Het grappige is, sinds ik overgestapt ben naar de E71 en de E65 als back up gebruik, heb ik hier geen last meer van 8)7

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-08 19:12
Kan het zijn dat de T9 herkenning in de E65 niet optimaal is? Wanneer ik een bericht samenstel en '45' intype, zou je verwachten dat T9 dit herkent als 'ik' (een nogal vaak voorkomend woord). Maar mijn E65 maakt er altijd 'il' van, volgens mij een niet bestaand woord in het Nederlands. Dit corrigeer ik dan naar 'ik' maar wanneer ik even later weer '45' intoets maakt hij er hardnekkig 'il' van. Behoorlijk irritant. Heeft iedereen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:35
jack2 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 23:38:
Kan het zijn dat de T9 herkenning in de E65 niet optimaal is? Wanneer ik een bericht samenstel en '45' intype, zou je verwachten dat T9 dit herkent als 'ik' (een nogal vaak voorkomend woord). Maar mijn E65 maakt er altijd 'il' van, volgens mij een niet bestaand woord in het Nederlands. Dit corrigeer ik dan naar 'ik' maar wanneer ik even later weer '45' intoets maakt hij er hardnekkig 'il' van. Behoorlijk irritant. Heeft iedereen dit?
Dan heb jij ooit eens (per ongeluk) il toegevoegd, hij heeft de nare eigenschap om alle zelf toegevoegde woorden als eerste te laten zien. Als ik 45 druk dan komt er gewoon IK te staan.

Je kan die zelfgemaakte lijst even weggooien door je toestel C:\Predic\ *.dat bestand te verwijderen dan is je eigen toegevoegde woordenlijst weer blanco.

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:11
stormfly schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 23:47:
[...]

Dan heb jij ooit eens (per ongeluk) il toegevoegd, hij heeft de nare eigenschap om alle zelf toegevoegde woorden als eerste te laten zien. Als ik 45 druk dan komt er gewoon IK te staan.

Je kan die zelfgemaakte lijst even weggooien door je toestel C:\Predic\ *.dat bestand te verwijderen dan is je eigen toegevoegde woordenlijst weer blanco.
of "ik" ook handmatig te spellen, hij zal hem dan weer als eerste laten zien

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-08 14:53
Als je toestel op engels staat krijg je echter ook een engelse t9.. Kan je vast ergens veranderen, maar dat kan ook het probleem zijn.

• siskos
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-08 11:07
stormfly schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 23:47:
[...]

Op mijn E65 heb ik geen C:\Predict\ mapje?
Mijn T9 heeft overigens nooit goed gewerkt telkens ik een bericht typ "vergeet" hij weer sommige van mijn toegevoegde woorden. Hebben andere mense ook diet Predict mapje of is dit de reden dat mijn T9 raar doet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack2
Het is inderdaad een nare eigenschap om alle zelf toegevoegde woorden als eerste te laten zien. Je kunt het woord 100x handmatig toggelen of spellen, maar hij leert er niks van.

Ik heb het *.dat bestand in de C:\Predict\ map verwijderd en inderdaad, de T9 herkenning werkt weer als vanouds!

@siskos: Misschien hangt het af van welke utility je gebruikt? Ik heb Y-Browser van Dr. Jukka gebruikt.

[ Voor 21% gewijzigd door jack2 op 31-08-2008 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het volgende probleem,

Heb mijn E65 ter reparatie weggebracht omdat het toetstenbord niet meer fungeerde.
Heb toestel vrijdag terug gekregen. Eigenlijk een volledig nieuw toestel muv batterij ende achterzijde.

Toetsten kunnen gewoon bediend worden alleen nou krijg ik mijn toestel niet opgeladen. Als ik de oplader er in steek zie ik in eerste instantie het batterij metertje lopen zoals het hoort. Na enkele minuten komt er nokia in het beeldscherm te staan, waarbij het toestel daarna nergens meer op reageert.

Staat het toestel aan en ik stop de lader er in dan schakelt het toestel zich na enkele minuten aan de oplader te hebben gezeten uit.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack2
@Uraken: Dat klinkt niet best. Ken je iemand met een Nokia toestel waar ook een BL-5F batterij in zit? Probeer het daar eens mee. Grote kans dat je het toestel (weer) terug moet brengen naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
En probeer het, om alles uit te sluiten , ook eens met een andere lader.
Maar wanneer jouw lader en batterij tevoren normaal functioneerden, ben ik ook bang, dat het aan het "nieuwe" toestel ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfr
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

dfr

Ik heb het onderstaande icoontje al een tijdje bovenin het scherm staan naast m'n bluetooth icoontje. Heeft iemand idee wat het betekent? Ik ben het iig niet tegengekomen in de handleiding

Afbeeldingslocatie: http://www.ruudvanderfeen.nl/arrow.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
dfr schreef op maandag 01 september 2008 @ 22:56:
Ik heb het onderstaande icoontje al een tijdje bovenin het scherm staan naast m'n bluetooth icoontje. Heeft iemand idee wat het betekent? Ik ben het iig niet tegengekomen in de handleiding

[afbeelding]
Een niet verzonden SMS die in je outbox staat, ff wissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
stormfly schreef op maandag 01 september 2008 @ 22:57:
[...]

Een niet verzonden SMS die in je outbox staat, ff wissen.
of email (een 'bericht', in de breedste zin van het woord binnen Symbian ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Helsie schreef op maandag 01 september 2008 @ 23:11:
[...]
of email (een 'bericht', in de breedste zin van het woord binnen Symbian ;) ).
Goed punt :9 ik gebruik profimail als mail client (geweldige HTML email ondersteuning) dus ik zie dat icoon alleen maar bij niet verzonden smsjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfr
  • Niet online

dfr

Het waren SMS'jes. 't is opgelost, bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds vandaag een e65
de eerste indruk is super goed d:)b
ik zit alleen wel met een klein probleempje...
Mijn abonnement gaat pas de 11e in, en ik heb em vandaag ff getest, alles werkt.
Maar nu wil ik mn oude simkaart er weer in hebben, zodat ik ook nog kan bellen.
Alleen ik krijg de batterij er niet uit |:(
kan iemand me vertellen hoe dat moet?
volgens de nokia site moet ik de batterij optillen, maar dat lukt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-08 14:57

Christiano007

Ich bin der champion

Het onderste gedeelte van de accu optillen, nu moet je een paar goede nagels hebben, maar je kunt h'm er ook wel vakkundig eruit tikken ;)

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gelukt *O*
1 keer tikken, en de batterij viel perfect in mn hand _O-
maar goed, bedankt :)

heb je trouwens nog tips voor must-have software?

EDIT:
kun je niet je eigen mp3's kiezen als wekker?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2008 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siskos
Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 22:25:
...

EDIT:
kun je niet je eigen mp3's kiezen als wekker?
Zolang ze in "Sound clips\Digital sounds" staan vind hij ze automatisch bij mij als ik mijn wekkergeluid wil selecteren.
Ik zet wel meestal muziek over via de nokia suite :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack2
Alleen ik krijg de batterij er niet uit
Ik gebruik meestal de simkaart om de batterij er uit te wippen, of anders de uitsteeksels van het afdekklepje. Wel goed opletten dat er niks afbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
jack2 schreef op zondag 07 september 2008 @ 09:49:
[...]

Ik gebruik meestal de simkaart om de batterij er uit te wippen, of anders de uitsteeksels van het afdekklepje. Wel goed opletten dat er niks afbreekt.
Een zacht tikje op de voorkant is wat mij betreft het meest effectief, de accu valt er dan gewoon uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Giant87 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:59:
Ik heb hem al binnen ;) Hele klus om de e65 open te krijgen trouwens. Dit heb ik aan de hand van de service manual gedaan.

[afbeelding]

Prima case!
Nav bovenstaande post op dit forum heb ik ook deze case besteld, en hij valt mij 100% mee. Voor ca. 12,50 euro een complete behuizing incl. toetsenbord voor je E65. Een goede vervanger voor de originele.
De case voelt stevig en robuust aan, zowel de coating als het leerachtige achterklepje. Een echter aanrader.
De benodigde torx wordt meegeleverd. Verder heb je bijna niets nodig. Ik had nog een complete set torx bitjes en tools meebesteld, maar dat bleek niet nodig te zijn.
Het is even wat werk, maar ahv de manual zie hierboven is het prima te doen.

• Pimmr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:03
Ik heb een probleem met de Handy Keylock software.
Als ik de software installeer en voor de eerste maal open komt hij eerst met een melding dat het een 14 dagen demo is, en daarna met het scherm om het serienummer in te voeren.
Ik voor het 2 delige serienummer in, en krijg de melding "serienummer juist ingevoerd".
Hierna stel ik in dat de toetsenblokkering op de slide gaat, maar als ik de slide dichtgooi blijf ik de melding krijgen "handy keylock demo version expired"....
Tel al eens uit/aangezet, helpt ook niet.
Handy Keylock al eens verwijdert en opnieuw geinstalleerd, zelfde effect. Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

Oh en als iemand al weet hoe je een afbeelding als achtergrond "full screen" kan weergeven hoor ik dat graag, ook al is heeft het plaatje de juiste resolutie (1600x1200) dan nog valt hij tussen tijd/datum en knopteksten onderin. Ik heb graag dat hij over het volledige beeld weergegeven wordt....

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:35

swtimmer

Ontrafelt het leven!

wars schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 00:14:
[...]

Dat is dan dat zwarte vlak over de hele breedte van het toestel? Toch nog eens tegoei testen dan met de ir poort naar de tv gericht...
Wars is het jou nog gelukt om dat progje aan de gang te krijgen? Ik zit er ook mee te spelen maar krijg in geeeen geval een IR signaal richting mijn tv :S

• Pimmr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:03
Nog een vraag... hoe voer je een 64 karakter WPA key in als je maar maximaal 63 karakters kan invoeren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
  • Laatst online: 04-08 09:56
swtimmer schreef op woensdag 10 september 2008 @ 19:00:
[...]

Wars is het jou nog gelukt om dat progje aan de gang te krijgen? Ik zit er ook mee te spelen maar krijg in geeeen geval een IR signaal richting mijn tv :S
Ja mij is het gelukt, bij de opties in het programma IrRemote kunt ge ergens iets kiezen van de modus van het signaal, k heb daar n andere gekozen en toen ging het. Je moet de gsm dus wel ondersteboven houden, maar de afstandsbedieningen die op het scherm afgebeeld worden, staan ook ondersteboven, dus eigenlijk is het dan wel logisch...

edit: effe gekeken op m'n gsm:
Opties - Settings - IR mode - andere Method kiezen, ik heb nu Methoh 5
en natuurlijk een juiste remote kiezen...

[ Voor 10% gewijzigd door wars op 16-09-2008 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
Ik had eigenlijk nog een vraag waar ik al lang meezit: heeft iedereen het probleem dat ie z'n e65 niet kan verbinden met de Pc via de kabel als ze Vista gebruiken? Bij XP lukt het zonder problemen, maar onder Vista gebeurt er niks als ik PC Suite selecteer op de gsm...
Via bluetooth gaat het ook zonder problemen, maar dan kan ik dus geen firmware checken...

Verwijderd

wars schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 10:12:
Ik had eigenlijk nog een vraag waar ik al lang meezit: heeft iedereen het probleem dat ie z'n e65 niet kan verbinden met de Pc via de kabel als ze Vista gebruiken? Bij XP lukt het zonder problemen, maar onder Vista gebeurt er niks als ik PC Suite selecteer op de gsm...
Via bluetooth gaat het ook zonder problemen, maar dan kan ik dus geen firmware checken...
Bij mij werk het prima, zowel met bluetooth als met de kabel. Vista Business 32-Bit en orginele Nokia software. Probeer eens je USB drivers te updaten.

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 21-08 16:15

Gutteguttegut

CEO of TFD

Dat IrRemote is best een leuk progje..alleen krijg ik mn tv niet helemaal aan de gang :(
Ook het bereik is zon 2-2,5 meter.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• wars
Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 14:29:
[...]

Bij mij werk het prima, zowel met bluetooth als met de kabel. Vista Business 32-Bit en orginele Nokia software. Probeer eens je USB drivers te updaten.
Dan zal het aan de 64-bit versie liggen... Heb de drivers al meerdere keren geupdated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen ik heb een vraagje, bestaat er app voor de E65 waardoor je Chinees karakter kan lezen en schrijven? Ik heb bij me oude 6630 in China een dergelijk software oplaten zetten, maar die was weg na het updaten van telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-08 14:57

Christiano007

Ich bin der champion

Laat maar :)

[ Voor 91% gewijzigd door Christiano007 op 27-09-2008 14:13 ]

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:40
Kent er toevallig niemand een S60 applicatietje om beurskoersen te volgen?

Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack2
En ja hoor, ook bij mij werkt de toetsenbordverlichting van het cijferblok opeens niet meer... :'( Gelukkig zit er nog bijna een jaar garantie op.

Weet iemand toevallig hoe goed of slecht het betreffende onderdeel op voorraad is bij de diverse Nokia Care Points? Ik ben bij eentje langsgeweest en daar hoorde ik dat het zo'n twee weken kan duren voordat Nokia het onderdeel opstuurt (als Nokia een beetje meewerkt). Hoe zijn over het algemeen de ervaringen met het Nokia Care Point op Schiphol? Want ze beloven: "Wij vervangen de meeste Nokia onderdelen direct ter plaatse. Met recht klaar terwijl u wacht!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 21:39
Nog een vraag... hoe voer je een 64 karakter WPA key in als je maar maximaal 63 karakters kan invoeren
Volgende de officiele WPA2 standaard geldt het volgende:
The passphrase may be from 8 to 63 printable ASCII characters or 64 hexadecimal digits (256 bits).

Je mag echter in je E65 alleen maar de ASCII string invoeren en niet de hex string. Werkt niet, heb ik tig keer geprobeerd, lukt gewoon niet. Dat wordt dus: op je modem een andere key instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devilkin schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 20:56:
Kent er toevallig niemand een S60 applicatietje om beurskoersen te volgen?
STOXX
Had je zelf ook zo kunnen vinden imho....

Mijn E65 is gejat :'(
Net geupdate enzo.... damn, vond het een fijne telefoon, en zit nog ruim een jaar aan abbo vast!

Dus... investeren in een 2e handsje... wat vinden jullie je telefoon nog waard?
Op marktplaatst kosten ze rond de 100 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:40
Verwijderd schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 16:07:
[...]

STOXX
Mjaah, ik was eigenlijk opzoek naar iets dat ik eerst kan trial-en vooraleer een full te kopen :p ja, zelfs voor 6e ;)

Direct te betalen heb ik er een paar gevonden...

Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:59
Verwijderd schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 16:07:
[...]

STOXX

Mijn E65 is gejat :'(
Net geupdate enzo.... damn, vond het een fijne telefoon, en zit nog ruim een jaar aan abbo vast!

Dus... investeren in een 2e handsje... wat vinden jullie je telefoon nog waard?
Op marktplaatst kosten ze rond de 100 euro...
Ik heb er nog een te koop :)
de marktprijs ligt iets hoger dan 100 zo rond de 120 maar breng gerust een bod op mijn toestel uit
(lligt een beetje in de weg en heb geld nodig)

check
V&A aangeboden: Nokia E65

mail beschikbaar w punt eskens AT hccnet punt nl

is een top telefoon geweest voor mij heb nu een diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Giant87 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:59:
Ik heb hem al binnen ;) Hele klus om de e65 open te krijgen trouwens. Dit heb ik aan de hand van de service manual gedaan.

[afbeelding]

Prima case!
Zo, ik ook zo'n case besteld! Alleen in het wit... iets meer plastic, maar wel veel mooier imho ;) Achterkantje wel van dat leerachtig spul en het enige waaraan je ziet dat het niet origineel is:
binnenkant van je batterijklepje staat geen nokia... verder precies het zelfde en zie je als het er allemaal op zit niets van!

Helaas had ik alleen het oranje tooltje gekregen, niet het schroevendraaiertje waardoor ik juist mijn kale middelste deel niet kan vervangen... Eens kijken waar ik zo'n draaiertje kan fixen.

Maar... toen ging ik verwisselen....
Toetsen zijn niet origineel! Niet wisselen dus! Had ik wel gedaan eerst... :X

Dat oranje tooltje was bij mij zo stuk... De eerste keer kreeg ik de voorkant er makkelijk af, toen de verkeerde toetsen gepakt die lossig zitten, omhoog staan en snel afbladeren... dus ik wilde weer wisselen, maar dat oranje tootje werd steeds botter en het oranje van het tooltje kwam achter mn scherm! AAAHHH! :(

En ik kreeg hem maar niet eraf... Eindelijk eraf (mbv een kindermesje), toetsen verwisselt, zet hem weer aan...
Beeldscherm doet het niet! :'(

Dus... weer eraf (ging nu makkelijker ;) ), en het stekkertje aangedrukt.... JAAAAAAAA gelukt! *O*

Dus nu heb ik een wit / mocca (afbladerend) E65 (alleen het middelste deel dus nog niet vervangen, ga ik nog wel doen ;) )

Dat was ff spannend!

Edit:
Ik heb trouwens een tweede hands gekocht in tweede hands winkeltje in Enschede voor 100 euro - 30 euro inwisselen van 6230i = 70 euro.
Beetje kalig, maar ik klaag niet voor die prijs ;) Update gedaan, back-up opgezet, en het was weer bijna mn eigen telefoon, maar dan zonder deukje boven op.
Frontje dus gekocht voor 12,25 euro op E-bay, moet alleen nog een micro sd-kaartje kopen...

Oh, trouwens, nog 1 klein software tipje voor mensen met exchange:
Exchange service van nokia installeren: erg makkelijk!!! (Makkelijker dan via de wizard instellen ;) )
Synchroniseert niet alleen mail, maar ook agenda, taken en contacten in outlook via welk toegangspunt je dan ook gebruikt (wlan of 3G). :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2008 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 21:07:
[...]

Zo, ik ook zo'n case besteld! Alleen in het wit... iets meer plastic, maar wel veel mooier imho ;) Achterkantje wel van dat leerachtig spul en het enige waaraan je ziet dat het niet origineel is:
binnenkant van je batterijklepje staat geen nokia... verder precies het zelfde en zie je als het er allemaal op zit niets van!

Helaas had ik alleen het oranje tooltje gekregen, niet het schroevendraaiertje waardoor ik juist mijn kale middelste deel niet kan vervangen... Eens kijken waar ik zo'n draaiertje kan fixen.

Maar... toen ging ik verwisselen....
Toetsen zijn niet origineel! Niet wisselen dus! Had ik wel gedaan eerst... :X

Dat oranje tooltje was bij mij zo stuk... De eerste keer kreeg ik de voorkant er makkelijk af, toen de verkeerde toetsen gepakt die lossig zitten, omhoog staan en snel afbladeren... dus ik wilde weer wisselen, maar dat oranje tootje werd steeds botter en het oranje van het tooltje kwam achter mn scherm! AAAHHH! :(

En ik kreeg hem maar niet eraf... Eindelijk eraf (mbv een kindermesje), toetsen verwisselt, zet hem weer aan...
Beeldscherm doet het niet! :'(

Dus... weer eraf (ging nu makkelijker ;) ), en het stekkertje aangedrukt.... JAAAAAAAA gelukt! *O*

Dus nu heb ik een wit / mocca (afbladerend) E65 (alleen het middelste deel dus nog niet vervangen, ga ik nog wel doen ;) )

Dat was ff spannend!

Edit:
Ik heb trouwens een tweede hands gekocht in tweede hands winkeltje in Enschede voor 100 euro - 30 euro inwisselen van 6230i = 70 euro.
Beetje kalig, maar ik klaag niet voor die prijs ;) Update gedaan, back-up opgezet, en het was weer bijna mn eigen telefoon, maar dan zonder deukje boven op.
Frontje dus gekocht voor 12,25 euro op E-bay, moet alleen nog een micro sd-kaartje kopen...

Oh, trouwens, nog 1 klein software tipje voor mensen met exchange:
Exchange service van nokia installeren: erg makkelijk!!! (Makkelijker dan via de wizard instellen ;) )
Synchroniseert niet alleen mail, maar ook agenda, taken en contacten in outlook via welk toegangspunt je dan ook gebruikt (wlan of 3G). :)
Heel dom vraagje maar ik snap nog niet zo goed wat die Exchange service is... moet je dan nog extra software installeren op je PC? En werkt die ook met gmail en hotmail? Jah heel nub vraagjes dus :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die exchangeservide (hier te downloaden) is alleen voor imap e-mail adressen waarbij je ook via webmail bij moet kunnen. Wat ik vooral fijn vind hieraan is dat ook mijn agenda gelijk wordt gesynchroniseerd. Hiervoor heb je alleen Nokia PC Suite nodig op je pc suite.

Hotmail check ik gewoon via mobile.live.com (ook voor msn messenger).

Google heeft een eigen app, en als je met je browerstje naar gmail.com/app en dan via die site installeer je dan een progje voor gmail.

Voor de laatste 2 heb je niets nodig op je computer.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2008 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand tips om hem wat sneller te maken? Of kan dit gewoon niet? Begin al wat spijt te krijgen dat ik hem gekocht heb, zo traag :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 11:00:
Die exchangeservide (hier te downloaden) is alleen voor imap e-mail adressen waarbij je ook via webmail bij moet kunnen. Wat ik vooral fijn vind hieraan is dat ook mijn agenda gelijk wordt gesynchroniseerd. Hiervoor heb je alleen Nokia PC Suite nodig op je pc suite.

Hotmail check ik gewoon via mobile.live.com (ook voor msn messenger).

Google heeft een eigen app, en als je met je browerstje naar gmail.com/app en dan via die site installeer je dan een progje voor gmail.

Voor de laatste 2 heb je niets nodig op je computer.
Voor mail for exchange heb je juist géén PC Suite nodig; werkt via de url van Outlook webaccess.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ om te installeren wel!
(Gebruik niet, d'oh! Daarvoor is het webaccess)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Voor Hotmail heb je ook een app, dan kun jeje mail gewoon checken via je Berichten App, volgens mij moet je daarvoor Windows Live installeren..

Werkt hier perfect. Net even via Ebay een nieuwe zwarte case besteld, de huidige begint wel erg lelijk te worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukzke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-08 09:38
Hoi heb een vraagje.
Ik ben in het bezit van een e65 maar heb m al een tijdje niet gebruikt omdat ik een Touch HD heb maar nu wilde ik deze verkopen maar merk ik op dat zodra het toestenboard licht aangaat de speaker begint te zoomen. Als er voldoende daglicht doet het toetsel het niet. Weet iemand misschien of hier een oplossing voor is ?
Ik heb al de laatste firmware draaien.

Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neen, is geen oplossing voor, heeft iedereen voor, als de toetsenbord verlichting aan is zoomed hij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Laatst online: 19:44
Ik heb net de firmware 4.0633.74.00 erop gezet. De telefoon lijkt een stuk vlotter te werken.
Nokia E65 neue Firmware 4.0633.74.00
Eine neue Softwareversion fürs Nokia E65 steht bereit.

Changes:

Security
- Improvements to platform security

VOIP
- Interoperability improvements with Avaya server

WLAN
- Improvements to EAP-PEAP settings
- Improvements to roaming

Other changes
- Operator name database updated
- Operator settings database updated
- Time zones update for Venezuela
- Slovenian character encoding improvements
http://s60inside.wordpres...-neue-firmware-406337400/

[ Voor 69% gewijzigd door Appie Heijn op 19-11-2008 19:02 ]

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• Helsie
  • Niet online
'Zoomen' is wel héél iets anders dan 'zoemen' hoor! ;-)

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:58

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Lukzke schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 12:25:
Hoi heb een vraagje.
Ik ben in het bezit van een e65 maar heb m al een tijdje niet gebruikt omdat ik een Touch HD heb maar nu wilde ik deze verkopen maar merk ik op dat zodra het toestenboard licht aangaat de speaker begint te zoomen. Als er voldoende daglicht doet het toetsel het niet. Weet iemand misschien of hier een oplossing voor is ?
Ik heb al de laatste firmware draaien.

Alvast bedankt !
Heeft te maken met het dimmen van de verlichting. Als het je stoort, probeer dan eens de intensiteit van de schermverlichting anders te zetten, misschien helpt dit iets.

Als er voldoende daglicht is, heeft de verlichting ook een andere intensiteit, vandaar dat je toestel dan niet hoorbaar is.

[ Voor 8% gewijzigd door HaaZ op 20-11-2008 16:09 ]

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Appie Heijn schreef op woensdag 19 november 2008 @ 19:00:
Ik heb net de firmware 4.0633.74.00 erop gezet. De telefoon lijkt een stuk vlotter te werken.

[...]

http://s60inside.wordpres...-neue-firmware-406337400/
Ik heb mijn oude E65 maar eens uit de kast geplukt om te kijken in hoeverre deze sneller is, maar helaas is er voor mijn (legaal SIM-unlocked, Orange branded) foon nog geen update te krijgen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 06:44

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Ik heb wel met mijn unbranded E65 van het eerste uur een update naar 4.0633.74.00 kunnen krijgen:
[list]
• Deze upgrade maakte het bij mij pas voor het eerst echt noodzakelijk om zelf een backup terug te zetten!
• Een mogelijke snelheidstoename is voor mij niet echt waarneembaar. De telefoon blijft bruikbaar, maar is soms toch wat traag.
• Gemiste oproepen en nieuwe SMSjes worden nu ook als mededelingen in het onderste deel van je scherm weergegeven waarna je direct kunt "tonen" of "sluiten". I.c.m met Active Standy is dat prettig werken!
• E-mail openen wil nog steeds wel eens tot dramatische traagheid leiden, echt een freeze van 20 seconde is niet vreemd (met eigen of GMail IMAP over Wifi).
• De WLAN Zoeken functie en het daarmee vaststellen van welk toegangspunt de interne browser gebruikt is zo mogelijk nog waziger geworden. Ik heb hem al toegangspunt A zien beweren op de standby, toegangspunt B in de instellingen en als je dan een pagina opvraagd zien zeggen: Bezig met verbinden met C. *zucht*.
• De interne browser is nog steeds snel door z'n geheugen heen en kan niet een middellange reddit.com reactie-pagina weergeven bijvoorbeeld.
• Een in het verleden geinstalleerde Calculator applicatie (van Nokia Labs meen ik) weigert nu op te starten. Compatibiliteit is dus niet echt gegarandeerd.

Al met al blijft een aardige telefoon, maar met de nodige gebreken.

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had met mijn Nokia E65 last van een 'piepend scherm' als ik aan het bellen was.
Op het moment dat het scherm in de schermbeveiliging sprong, was het ineens weg.

Heb besloten er een nieuw schermpje in te laten zetten, probleem lijkt hiermee opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Verwijderd schreef op maandag 24 november 2008 @ 15:41:
Ik had met mijn Nokia E65 last van een 'piepend scherm' als ik aan het bellen was.
Op het moment dat het scherm in de schermbeveiliging sprong, was het ineens weg.

Heb besloten er een nieuw schermpje in te laten zetten, probleem lijkt hiermee opgelost :)
Dat is het bekende toetsenboard verlichting probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stormfly schreef op maandag 24 november 2008 @ 18:06:
[...]

Dat is het bekende toetsenboard verlichting probleem.
Het was niet het toetsenbord, maar duidelijk het LCD scherm. Deze is nu vervangen, en het probleem is weg.
Het ging niet alleen om de verlichting van het LCD scherm, maar ook om het aantal kleuren dat werdt weergegeven. Hoe meer kleuren, hoe erger de piep werdt.

Heb op www.mobielbereikbaar.nl een LCD schermpje voor 35 euro gekocht, en heb deze er in gezet. Probleem zo goed als weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vanmiddag de software geupdate en ben er wel tevreden over. Hij gaat iets sneller, maar dat kan misschien ook aan het feit liggen dat ik terug de standaard theme heb gekozen, maar hij voelt allesinds een stukje sneller! Daarbij de super functie dat als je een bericht krijgt, hij zoals alle Nokia's weergeeft beneden dat er een bericht is dat je met 1 knop het bericht kan laten zien. Ipv eerste nog naar beneden klikken en dan op 1 nieuw bericht klikken. Vaak had ik dan nog het probleem dat ik al pijltje naar beneden klikte nog voor toetsblokade goed en wel uit stond, dus moest ik nog een paar seconden wachten. Nu gewoon openschuiven en op 'Tonen' klikken, veel toffer, veel rapper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Verwijderd schreef op maandag 24 november 2008 @ 22:49:
Heb vanmiddag de software geupdate en ben er wel tevreden over. Hij gaat iets sneller, maar dat kan misschien ook aan het feit liggen dat ik terug de standaard theme heb gekozen, maar hij voelt allesinds een stukje sneller! Daarbij de super functie dat als je een bericht krijgt, hij zoals alle Nokia's weergeeft beneden dat er een bericht is dat je met 1 knop het bericht kan laten zien. Ipv eerste nog naar beneden klikken en dan op 1 nieuw bericht klikken. Vaak had ik dan nog het probleem dat ik al pijltje naar beneden klikte nog voor toetsblokade goed en wel uit stond, dus moest ik nog een paar seconden wachten. Nu gewoon openschuiven en op 'Tonen' klikken, veel toffer, veel rapper :)
Dit kon je in alle software versies al uitzetten door de weergave in het actief standby scherm aan te passen, maar nu hebben ze het voor iedereen toegankelijk gemaakt die het achterdeurtje niet wist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een een vraagje ivm de E65.

Bestaat er soms een app of instelling dat de pop-up melding 'toetsenblok actief' & 'toetsenblok geblokkeerd' verwijdert? Zou echt tof zijn moesten die meldingen niet komen telkens ik mijn gsm open of dicht schuif, gewoon dat sleutel icoontje vanboven, niet die meldingen. Ik heb het programma KeyLock al waar ingesteld staat dat als ik hem dichtschuif hij automatisch blokkeert.

Edit: Na lang zoeken kom ik op deze app uit: http://handheld.softpedia.../Slide-Helper-65936.shtml

Blijkbaar heeft die voor de helft wat ik wil 'Lock keypad without messages and questions' Dus normaal gezien als je hem dicht slide zal hij niet weergeven 'toetsenblok geblokkeerd'. Heel tof, maar zou veel liever hebben dat hij niet zegt 'toetsenblok actief' als ik hem open schuif. Maar goed, straks probeer ik de app even!

Edit2: Heb de LIGHT versie gedownload van de app want de gewone versie is voor de N95 etc. Goede app! Kun je echt veel mee instellen. Dat van die messages heb ik ook ingesteld maar werkt niet helemaal perfect maar goed genoeg voor mij. Als je hem dicht schuift, krijg je die message gewoon, maar dat kan geen kwaad want dan gaat hij toch meteen mijn broekzak in. Echter, als ik hem open schuif komt die pop up 1millie seconden +- op het scherm! Super, openschuiven en meteen bruikbaar :)

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2008 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand deze versie al gezien? http://www.vandenborre.be...aPqqaOytbbedoO6qaMqdmSi9n

Afbeeldingslocatie: http://www.vandenborre.be/WEB/images/products/300/240826_0.jpg

Die is echt uitermate knap! :) Misschien komen er ook covers voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
Net ook de firmware update uitgevoerd.
Eerst mooi n backup gemaakt via PC-Suite zoals altijd, zelfs tweemaal, want had intussen tijd nog enkele SMSen ontvangen.
De firmware update vlotjes verlopen.
Wil ik de backup terugzetten: "Dit bestand bevat geen gegevens die kunnen worden teruggezet. Selecteer een ander bestand." Deze melding kreeg ik bij de 2 backups!! Ik had ook nog een oudere backup staan van 2 maanden geleden en die ging wel perfect.
Maar daar had ik natuurlijk niks aan, want een hoop nieuwe nummers zijn sindsdien bijgekomen.
Gelukkig zag ik op een Nokia forum de volgende tool staan: Nokia Contact Transfer Hiermee heb ik tenminste uit mijn laatste backup alle contaten terug kunnen zetten.
Waarom kan dit toch niet elke keer keer gewoon werken? Gelukkig heb ik mijn contacten terug, agenda items waren ook tof geweest...

Nu eens zien wat die firmware update heeft.

Update:
stormfly schreef op maandag 24 november 2008 @ 23:23:
[...]

Dit kon je in alle software versies al uitzetten door de weergave in het actief standby scherm aan te passen, maar nu hebben ze het voor iedereen toegankelijk gemaakt die het achterdeurtje niet wist.
Ik vind het enorm vervelend dat er wordt weergegeven van '1 Nieuw bericht', dit heeft toch totaal geen nut als je actieve stand-by aanstaat. Ik zag bij de vorige firmware al 3 maal dat ik een nieuwe SMS heb, nu een 4de keer, en deze keer op n storende wijze...

-> drobie: Hoe kon je dit dan aan/uitzetten in de vorige firmware versies, want ik zou dit graag willen aftzetten nu...

[ Voor 26% gewijzigd door wars op 04-12-2008 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 15:39:
Iemand deze versie al gezien? http://www.vandenborre.be...aPqqaOytbbedoO6qaMqdmSi9n

[afbeelding]

Die is echt uitermate knap! :) Misschien komen er ook covers voor.
Kreeg hem net van de verzekering omdat de andere meegewassen was, hij is echt heel erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfr
  • Niet online

dfr

Ik merk aan deze telefoon dat wanneer ik gebeld word, en ik neem op, dat de eerste plusminus seconde de beller niets hoort. Veel van mijn gesprekken beginnen dan ook met 'hallo?' 'hoor je me?' etc. Iemand die dit herkent? Ik heb ook even gezocht, maar ik kon geen vergelijkbare problemen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Laatst online: 19:44
dfr schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 11:58:
Ik merk aan deze telefoon dat wanneer ik gebeld word, en ik neem op, dat de eerste plusminus seconde de beller niets hoort. Veel van mijn gesprekken beginnen dan ook met 'hallo?' 'hoor je me?' etc. Iemand die dit herkent? Ik heb ook even gezocht, maar ik kon geen vergelijkbare problemen vinden.
Mij ook wel eens opgevallen. Heb jij ook als je iemand belt dat de eerste toon(overgaan) die je hoort wat vervormt is? Heb ik wel namelijk, misschien een relatie tussen beide verschijnselen.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfr
  • Niet online

dfr

Appie Heijn schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 20:37:
[...]

Mij ook wel eens opgevallen. Heb jij ook als je iemand belt dat de eerste toon(overgaan) die je hoort wat vervormt is? Heb ik wel namelijk, misschien een relatie tussen beide verschijnselen.
Jep, nu je 't zegt, is me ook wel eens opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Herken ik ook, dacht eigenlijk dat het aan de carkit van de ander lag. Ik heb het namelijk alleen maar als ik naar die Carkit bel. Zou dat het bij jou ook kunnen zijn?
dfr schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 11:58:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfr
  • Niet online

dfr

Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 14:55:
Herken ik ook, dacht eigenlijk dat het aan de carkit van de ander lag. Ik heb het namelijk alleen maar als ik naar die Carkit bel. Zou dat het bij jou ook kunnen zijn?
[...]
Ik moet zeggen dat carkits ook nog wel eens gezeik oplevert, maar dat ligt niet altijd aan mijn telefoon volgens mij. Ik heb het zeker niet alleen met carkits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Ik heb al dik 1,5 jaar een E65 en begin nu steeds meer gebruik te maken van de ingebouwde browser. Waar ik me aan irriteer is dat embedded flash video op willekeurige websites niet werkt. Ik kan wel youtube filmpjes bekijken, maar als er een youtube filmpje op een andere (externe) site staat, kan ik deze niet bekijken.

Is er een manier om dit werkend te krijgen. Wat heb ik al geprobeerd:

- Flash Lite 3 geinstalleerd
- Opera 8.65 mobile geprobeerd
- Emtube te installeren (wilde niet ivm certificaat)

Nu zag ik ook dat ik al 2 firmwareversies achterloop. Ik heb nog de V2.xxxxxxxxx. Ondertussen zitten we op de V4.xxxxxx zag ik. Heeft het nut om dit te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plotterotter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-09-2020
sinds kort een mooie wireless N router staan, alles werkt prima maar mn nokia'tje niet meer... Heel soms kan hij het accesspoint wel vinden maar verbinding maken lukt niet meer. Nu staat wireless N ook niet in de specs maar zelfs mixed mode werkt niet alleen bij Wireless G mode werkt alles weer. Voorheen werkte alles perfect alle instellingen gechecked. Iemand misschien ideetje? :?

inmiddels duidelijk, ding ondersteunt geen N en mixed mode blijkt andere broadcasts te genereren die soms wel worden gezien en soms niet... blijft beetje vaag 8)7. Topic loopt btw beetje op zn einde!

[ Voor 26% gewijzigd door plotterotter op 14-01-2009 23:47 . Reden: toevoeging detail ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack2
@zandpaddo: Probeer eens Skyfire. Deze geeft bij mij de beste weergave van websites die niet speciaal voor mobiel zijn gemaakt, inclusief Flash en andere embedded video. Dit gaat alleen wel een beetje ten koste van dataverkeer en (op de E65 tenminste) snelheid.

@plotterotter: Probeer eens de energiespaarstand uit te schakelen. Menu > Instrum > Instell > Verbinding > Wireless LAN > Opties > Geavan. instellingen > Energiespaarstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plotterotter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-09-2020
Nope, gelijk na het veranderen vindt hij de accesspoint eenmalig, vervolgens soms weer wel en dan weer niet 8)7

[ Voor 79% gewijzigd door plotterotter op 26-01-2009 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-EDIT-

Heeft iemand ook last van dat na de laatste update voor de E65, dat Gmail niet meer kunnen installeren? Telkens bij openen van de gedownload jad bestand springt die gewoon terug in het hoofdmenu :S Iemand een oplossing ervoor?

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2009 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:19
Sinds de laatste update werkt bij mij de voip funtie niet meer. De nieuwste update heeft nog bugs denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siskos
Weet iemand hoe je de "New message" popup kan uitzetten?
Ik werk momenteel met een ander programma om mijn berichten te lezen en deze heeft ook een "new message" popup maar nu krijg ik er telkens 2 als ik een bericht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyacom
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-08 14:31
Kan iemand me vertellen of het mogelijk is om software te installeren op de E65 om te geocachen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

kyacom schreef op woensdag 15 april 2009 @ 08:42:
Kan iemand me vertellen of het mogelijk is om software te installeren op de E65 om te geocachen ?
Google wijst mij naar deze link -> http://www.smartcaching.de/download.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:27
wd200 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 22:20:
[...]

Nee umts 3g..

speedtest met dual netwerk (umts) tot 21 kb/s
met gprs (single netwerk) 5 ~6 kb/s
Ik kan downloaden met mijn E65 met ongeveer 600kb/s. Haalde een snelheid van rond de 5-6 Mbps.
Of zal dit een fout zijn?

[ Voor 6% gewijzigd door SgtElPotato op 12-05-2009 20:55 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joecouwe
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-08 00:51
Heb sinds paar dagen het probleem dat ik geen melding meer krijg als ik een smsje verzend, zo ook bij het afleverbericht.
Verschillende profielen maakt ook geen verschil, en die zijn wel goed ingesteld.

What can it be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joecouwe schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 16:20:
Heb sinds paar dagen het probleem dat ik geen melding meer krijg als ik een smsje verzend, zo ook bij het afleverbericht.
Verschillende profielen maakt ook geen verschil, en die zijn wel goed ingesteld.

What can it be?
Bij berichten dan -> instellingen -> sms -> rapport ontvangen op ja zetten, easy as dell? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack2
Ik heb een probleem met Bluetooth GPS ontvangers. Wanneer de E65 zo'n GPS gebruikt en ik stop de Bluetooth verbinding, dan ziet hij hem niet meer wanneer Bluetooth weer wordt aangezet. Of beter gezegd, de E65 ziet de GPS wel en het Bluetooth lampje gaat ook knipperen, maar het GPS lampje niet. Dus er komt geen data binnen.

Het enige wat er aan valt te doen is de E65 uit- en aanzetten. Het vervelende daarvan is dat het aanzetten (zoals bekend) nogal lang duurt. Wat soms nog wel lukt is het toestel in Offline modus zetten en daarna weer in stand Algemeen, dat scheelt weer tijd. En soms moet ik zelfs de Bluetooth pairing weer helemaal overnieuw doen voordat de GPS wordt gezien.

Is dit een bekend probleem en zo ja, heeft iemand suggesties? Ik moet er wel bij zeggen dat op mijn toestel software versie 2.0633.65.01 staat, dat is niet de meest actuele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack2
de E65 ziet de GPS wel en het Bluetooth lampje gaat ook knipperen, maar het GPS lampje niet. Dus er komt geen data binnen.
Om nog even hierop terug te komen: ook met andere telefoons zie ik dit verschijnsel dus het zal waarschijnlijk niet aan de E65 liggen.

Het lijkt er op dat de GPS ontvanger moeite heeft om de eerste fix te verkrijgen wanneer je binnen bent of wanneer het 'zicht' op de GPS satellieten niet 100% is. Wanneer je eenmaal een fix binnen hebt en je gaat daarna naar binnen, dan blijft het meestal gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack2
Vandaag kwam mijn E65 per post binnen na reparatie door Teleplan. De achtergrondverlichting van het numerieke toetsenbord was defect gegaan. Ik heb gelezen dat dit een bekend euvel is.

De reparatie duurde ruim 3 weken omdat het betreffende onderdeel niet op voorraad was. Het blijkt te gaan om een "D381B Module Electroluminescent Lamp Driver IC". Dit chipje verhoogt de stroom die door het lampje gaat en veroorzaakt ook de hoge fluittoon die je soms hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack2
Even een observatie: ik vind dat Nokia een behoorlijke steek laat vallen op het punt van backups.

Voordat ik mijn telefoon opstuurde heb ik uiteraard een backup gemaakt met de Nokia PC Suite. Het duurde lang maar het maken van een backup lukte zonder probleem. Maar dan het terugzetten van de backup. Allereerst wil de PC Suite een programmaatje MMsync installeren wat maar met moeite lukt. Na terugzetten van de backup start de telefoon zichzelf opnieuw op en daarna wordt geprobeerd iets te installeren. Wat het ook is, het duurt tergend lang en uiteindelijk onderbreek ik het dan maar. Vervolgens blijkt het overgrote deel van mijn geïnstalleerde applicaties helemaal niet te werken. In "Toepassingbeheer" staan diverse .sis bestanden die niet geïnstalleerd zijn. In de meeste gevallen mislukt het installeren hiervan.

Waarschijnlijk gaat het wel lukken om de betreffende programma's opnieuw te downloaden en te installeren, maar het kost wel allemaal weer tijd. Bedankt he, Nokia...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1_Petje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-08 16:20
@ Jack2

Teleplan heeft je telefoon dus gefixt. Is dat een goed bedrijf? Denk je dat Teleplan dat IC voor de EL-verlichting ook los levert, zodat ik hem er zelf in kan solderen :D Ik kamp namelijk met hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack2
Ik ben niet erg te spreken over Teleplan. Vijf dagen nadat ik het toestel voor de tweede keer binnen had gekregen ging de verlichting weer defect. Vandaag voor de derde keer het toestel weggebracht.

Een paar jaar geleden heeft Teleplan ook verwoede pogingen gedaan mijn Motorola toestel te repareren (geen geluid). Ook toen was er geen blijvend resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand de demontage foto's nog van in de start post? Ze zijn offline en als ik google krijg ik ook alleen maar offline bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack2
Stel dat er mensen zijn die dergelijke filmpjes in handen hebben, hoe zouden die jou kunnen bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1_Petje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-08 16:20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieA
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-05 18:01
Mijn twee jaar oude e65 heeft een maandje werloos gelegen na overstap op een andere provider en een iPhone. Toen ik 'm weer wilde gebruiken met de Sim-kaart van mijn vrouw kreeg ik de melding 'sim-kaart ongeldig'. De telefoon is sim-lock vrij ( ik heb er nog mee gebeld toen ik al overgestapt was naar mijn nieuwe provider en de iPhone nog niet had).
Toen ik 'm weer aan wilde zetten was de batterij (erg) leeg, en kreeg ik een mededeling dat de opstartcheck mislukt was o.i.d. Uitgezet, batterij opgeladen en weer aangezet. Maar sindsdien is dus iedere simkaart ongeldig. Een firmware-update lukt niet, want dan moet er een geldige simkaart in zitten.
(Ik heb met een programma genaamd NSS geverifieerd dat de sim-lock echt uit is. Verder is dat programma volledig abacadabra voor mij)

Iemand een briljant idee?

A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runescom
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:34
Ik heb ook een E65, en heb ook last van afbladderende lak, maar ik heb geen bonnetje meer van mijn toestel, maar het is nog geen jaar oud.. kan ik dit laten maken bij de service points\?

Give 2 Get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-08 21:21
AppieA schreef op woensdag 02 december 2009 @ 16:36:
Mijn twee jaar oude e65 heeft een maandje werloos gelegen na overstap op een andere provider en een iPhone. Toen ik 'm weer wilde gebruiken met de Sim-kaart van mijn vrouw kreeg ik de melding 'sim-kaart ongeldig'. De telefoon is sim-lock vrij ( ik heb er nog mee gebeld toen ik al overgestapt was naar mijn nieuwe provider en de iPhone nog niet had).
Toen ik 'm weer aan wilde zetten was de batterij (erg) leeg, en kreeg ik een mededeling dat de opstartcheck mislukt was o.i.d. Uitgezet, batterij opgeladen en weer aangezet. Maar sindsdien is dus iedere simkaart ongeldig. Een firmware-update lukt niet, want dan moet er een geldige simkaart in zitten.
(Ik heb met een programma genaamd NSS geverifieerd dat de sim-lock echt uit is. Verder is dat programma volledig abacadabra voor mij)

Iemand een briljant idee?

A
Bij mij kon er ook geen andere sim in. Dacht dat hij sim lock had.
Bleek dat de nieuwe sim een stukje dunner is. (niet zichtbaar..)
Papiertje eronder zodat hij drukt op de contactjes en hij werkt weer. :)
Misschien is dit een oplossing.

[ Voor 4% gewijzigd door driel24 op 03-12-2009 08:45 ]

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieA
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-05 18:01
Helaas is dat hier niet het geval. (voor de zekerheid net wel even geprobeerd :-() Zoals gezegd heeft 'ie het nog wel gedaan met een andere sim, maar nadat de batterij leeg geweest is heb ik dit probleem.
Ik vrees dat het probleem dieper ligt. Als ie aan is kan ik 'm ook alleen nog uit krijgen door de batterij er uit te halen. Lijkt toch te wijzen op een ernstig hardware(hoop ik niet) en/of software probleem.

Evengoed bedankt,

A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flatcoat
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-11-2021
Hallo,

Ik zou graag met mijn nokia e 65 af en toe mijn webcam thuis bekijken.

Is dit mogenlijk, zo ja hoe ?
Op dit moment krijg ik via realplayer alleen stilstaand beeld te zien.
Help ;-)

gr mirjam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slammers
  • Laatst online: 07-02-2024
Ik heb een probleem met mijn E65. Ten eerste werkt de aan/uit knop alleen als de telefoon ingeschoven is. Verder blokkeert hij mijn toetsen niet meer als ik hem inschuif en als hij ingeschoven is staat tussen het menu'tje onder de uitknop ook niet meer 'toetsen blokkeren'. Heb de firmware al helemaal geupdate, maar maakt niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrClaw
  • Laatst online: 21-08 21:39
@flatcoat .. als de webcam motion jpeg aankan, en die op een webpagina uitpoept, dan moet je die gewoon in de browser kunnen bekijken. Dat deed ik wel eens met de axis cams die ik heb.

kan je webcam alleen beelden naar een client op je pc, en dan naar de wijde wereld sturen, dan zijn er programma's die de webcam op een webpagina kunnen zetten. yawcam is er eentje. webcamxp ook.

-------------------

begin december heb ik mn e65 verruild voor een n900. maar de e65 had tot die tijd trouwe dienstengeleverd en het zou zonde zijn om m gewoon in de kast te leggen. ik heb m nu klaargestoomd om zonder SIM toch te kunnen bellen via sip, via een telefooncentrale op basis van asterisk. de e65 gaat naar mn ouders, aan de andere kant van nederland.

dat betekent dus gratis bellen naar 'interne' nummers (bijvoorbeeld naar mij). en gratis naar een flink aantal landen waar mn ouders vaak naartoe bellen. en cheap naar andere nummers.

het was alleen een b*tch om de sip-instellingen goed te configureren. Het was dan wel fijn, dat de e65 sip standaard ondersteunt zonder softclients zoals fring of skype te hoeven gebruiken, maar 'aanpassen' van een eerder gedefinieerd account heeft dus geen effect. Het enige wat werkte, was zowel de draadloze AP's weg te gooien, en alle sip accounts, en dan opnieuw alles te configgen. beginnend bij de sip accounts, en opwerkend naar de access points.

ook kreeg ik de telefoon niet in de stand, dat hij internet calls prefereert boven GSM (wat dus niet kan omdat hij SIM-loos is). Dat wil zeggen; de enige manier om het voor elkaar te krijgen is, om er toch een sim in te stoppen, en dan in te stellen dat internet calls te verkiezen zijn over GSM, en dan de sim er weer uit te halen.

Maar nu werkt ie perfect.

[ Voor 64% gewijzigd door DrClaw op 29-01-2010 02:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu een twee en half jaar oude e65 (dus geen garantie meer). Helaas ging het opladen steeds moeilijker. Moest telkens met het stekkertje van de oplader friemelen om het contact met de gsm te laten maken. Waar ligt dit aan? Hoe kan ik dit fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 13:19:
Heb nu een twee en half jaar oude e65 (dus geen garantie meer). Helaas ging het opladen steeds moeilijker. Moest telkens met het stekkertje van de oplader friemelen om het contact met de gsm te laten maken. Waar ligt dit aan? Hoe kan ik dit fixen?
Heb je al een andere lader geprobeerd?
Ik had dit ook bij een auto lader, en bleek dus aan de lader te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja heb speciaal een nieuwe lader gehaald. maar daar ging het ook niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:32

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 13:19:
Heb exact hetzelfde probleem behalve dat ik hem 2 jaar en 9 maanden heb... Popport werkt ook al een half jaar niet meer :(

Ben dus nu maar aan t wachten tot de Nokia 6700 Slide uit is ;) (Komt op mij over als een aardige vervanger; hopelijk met een wat snellere processor :P Want mijn god wat kan de E65 soms traag zijn !)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Tomba schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 18:18:
[...]
...
(Komt op mij over als een aardige vervanger; hopelijk met een wat snellere processor :P Want mijn god wat kan de E65 soms traag zijn !)
Als je veel mail hebt wordt hij inderdaad erg traag.
Ik heb al ruim een jaar een E71 en die is een stuk sneller maar ook met heel veel mail wordt het een slak.
Leeg houden dus die mail box(en). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slammers
  • Laatst online: 07-02-2024
Slammers schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 17:49:
Ik heb een probleem met mijn E65. Ten eerste werkt de aan/uit knop alleen als de telefoon ingeschoven is. Verder blokkeert hij mijn toetsen niet meer als ik hem inschuif en als hij ingeschoven is staat tussen het menu'tje onder de uitknop ook niet meer 'toetsen blokkeren'. Heb de firmware al helemaal geupdate, maar maakt niets uit.
Iemand hier nog een oplossing voor? Eigenlijk doet geen 1 slide functie het. :/
Pagina: 1 ... 13 14 Laatste