Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-01-2024

Lima

Techno>Music

Topicstarter

Het grote Nokia E65 topic

Welkom bij het tweede deel van het grote Nokia E65 topic.

Het is de bedoeling dat dit topic nog veel delen mag krijgen, en elke keer nieuwe informatie meekrijgt. Ik zal proberen zoveel mogelijk informatie in het tweede deel te steken, en tips en links geven.

Foto's

Afbeeldingslocatie: http://nds3.nokia.com/pressphotos/public/global/devices/e65/01_E65_lo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://nds3.nokia.com/pressphotos/public/global/devices/e65/02_E65_lo.jpg

Korte omschrijving

De Nokia E65 is een smarthpone, wat wil zeggen dat je toepassinggen kan installeren en verwijderen. Daardoor kan je heel wat functies toevoegen aan deze telefoon, zoals bv de ontbrekende stopwatch installeren. Het besturingssysteem van deze telefoon is ontwikkeld door Nokia en noemt Symbian.
De telefoon zelf onderscheidt zich van andere smartphones door zijn lange standby tijd en zijn kleine grootte. Verder is zijn Wifi functie ook een groot pluspunt, maar dat hebben de meeste smartphones tegenwoordig.

Voordelen:
  • Lange standby tijd
  • Kleine grootte
  • Smarthpone
  • Wifi
  • Micro-SD slot
Nadelen:
  • Verflaag pelt makkelijk af
  • Nog kinderziektes
De kinderziektes zullen hopelijk worden opgelost bij de volgende firmware upgrade. De verf die van de cover pelt is jammer genoeg niet te verhelpen. Hier nog meer over onderaan.

Programma's

De programma's die op de deze Nokia kunnen geïnstalleerd worden moeten ofwel in java geschreven zijn (de welbekende .jar extensie) of speciaal voor het Symbian besturingssysteem geschreven zijn. Als je een symbian programma wilt installeren op deze telefoon moet je ervoor zorgen dat je de juiste versie download. De Nokia E65 heeft de versie Symbian 60 3rd Edition aan boord. De extensie voor zulke programma's is .sisx. Ook kan je .sis bestanden installeren als ze specifiek geschreven zijn voor deze symbian versie.
Als sommige programma's niet willen installeren kan je best eens kijken of je bij instellingen de software installatie op alles hebt gezet. Deze optie kan je hier vinden: Menu - Installatie - Toep.beh. - Opties - Instellingen - Software-installatie.

Freeware Programma's

Afbeeldingslocatie: http://www.drjukka.com/images/YBrowser_Main.jpg

Deze File explorer vind ik persoonlijk de beste die er tot nu toe is. Op www.gosymbian.com is er nog een andere in ontwikkeling maar die is nog beta momenteel.

Afbeeldingslocatie: http://www.freewarepocketpc.net/img2/pccapture8ig5.jpg

Deze speelt de laatste divx codec af zonder problemen! Met heel veel opties zoals bv landscape is dit een zeer goede video speler! Als je je niet wilt registeren kan je ook deze directe link gebruiken: klik Tevens is er een speciaal programma waarmee je bijna alle videobestanden kan converteren zodat je ze naar je gsm kan sturen en afspelen.

Afbeeldingslocatie: http://www.pctipp.ch/imgserver/bdb/22000/22038/800x600.jpg

Zoals hiervoor al gezegd kan deze de meeste codecs omvormen naar divx voor op je gsm. De resolutie van je scherm is 320 x 240. Dus bij herschalen naar breedte typ je 320. Bij de codec instelling kies ik 320 kbps. Dit is geeft een hoge kwaliteit als beeld zonder te haperen, maar dit kan je altijd verlagen natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: http://www.google.com/gmm/images/phone_en.png

Surf naar http://www.google.com/gmm met je gsm, en daar krijg je de verdere installatie instructies.

Afbeeldingslocatie: http://www.journaldugeek.com/images/2006_10/windows-live-messenger-nokiaS60.jpg

Dit is de veruit beste msn van alle msn programma's die ik ben tegen gekomen. Er is slechts 1 groot nadeel. Het heeft wat bugs en als je je aanmeldt dan gaat het ophalen van je contactpersonen erg traag. Verder implementeerd dit programma je mailbox bij je berichten sectie, erg handig! Ook zijn al je contactpersonen beschikbaar bij je contactpersonen in je gsm. Maar dit werkt niet goed.
Alle andere msn programma's zijn betalend... :'(

Afbeeldingslocatie: http://www.drjukka.com/images/YTask_Trace.jpg

Dit is een pakket waarbij je zelf kan kiezen welke plugins je installeert. Je kan onder andere de CPU belasting bekijken en het vrije RAM-geheugen. Verder kan je ook alle draaiende processen zien. Helaas kan je nog geen processen stoppen, tenzij je de main server plugin download, zelf ondertekend en installeerd. Erg omslachtig dus, maar als observatie programma erg handig.

Freeware Games

Afbeeldingslocatie: http://www.martin.st/software/blaster/gameview3.png

Dit is bomberman op je gsm, zelfs met multiplayer!

Afbeeldingslocatie: http://fb-s60.sourceforge.net/sshots/2.png

Dit is een fantastisch spelletje voor als je je verveelt, dit is een spel wat origineel op een linux computer draait.

Afbeeldingslocatie: http://www.elementsgames.com/images/screenshots/screenshot_stris2_02.jpg

Dit is de super bekende tetris voor op je gsm, volledig gratis!

Afbeeldingslocatie: http://symbianguru.typepad.com/photos/uncategorized/2007/07/22/rollingball_2.jpg

Dit is een spel waarbij je stuurt door je gsm te bewegen. Je raadt het al hij gebruikt je camera hiervoor.Hiervan vond ik geen homepage.WAARSCHUWING, er zijn al mensen die systeemfouten kregen bij het installeren van dit spel, op eigen risico dus!

Afbeeldingslocatie: http://shop.my-symbian.com/include/pictures/1562198/breakdesign(003).jpg

Dit is een spel waarbij je vliegen moet doodbijten.

Reviews
Handige Links
Handige Tips!

Hier heb ik een paar handige tips verzameld, als er nog tips zijn gelieve deze te melden!
  1. Als je je gsm niet elke keer op en toe wilt schuiven voor je toetsenblokkering op te zetten om slijtage tegen te gaan, druk dan op de aan-uit knop en kies toetsen blokkeren.
  2. Als je een sms aan het typen bent kan je kopieren en plakken. Dit doe je als volgt: Je drukt de pen toets rechts opzij in, na 1 second verschijnt er kopieren en plakken voor de twee functietoetsen. Terwijl je deze toets inhoud moet je dan met de pijltjestoetsen naar rechts of links gaan en tekst selecteren, kopieren en erna plakken. Handig voor als je je vriendin wil overladen met x'jes :+
  3. Als je snel een paar smsjes wilt wissen, houd dan opnieuw de pen toets ingedrukt en ga naar onder of boven met de pijltjestoetsen. Nu zie je dat ze aangevinkt staan en kan je opties-verwijderen kiezen ;)
  4. Als je je gsm wilt verbinden met je pc met de optie gegevensoverdracht omdat je geen micro-SD kaart lezer hebt, moet je alle programma's die gebruik maken van je SD kaartje afzetten. Bijvoorbeeld automatische toetsenblokkering, enz...
Montage en Demontage

Ik ken nog niemand op GoT die er in geslaagd is de Nokia E65 te demonteren en terug te monteren. Als dit iemand gelukt is gelieve dit dan te melden! Ik voeg dit stuk erbij omdat bij de meesten de verf af begint te pellen. De enige remedie hiertegen is een nieuwe cover opsteken. Daarvoor heb je deze foto's dus nodig...
Verder bespreek ik nog welke tools je nodig zou hebben...

Cover

Afbeeldingslocatie: http://www.mobielbereikbaar.nl/afbeeldingen/producten/GQ84145864_0.jpg

Op mobielbereikbaar kan je al een cover bestellen.

Demontage

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/tomvzw/Demontage/1.jpg

Montage

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/tomvzw/Montage/1-4.jpg

Benodigd materiaal

Voor het demonteren van deze nokia zonder hem te beschadigen heb je goed gerief nodig...Daarom stel ik ook voor om misschien in de toekomst een inkoopactie houden?
Je hebt een Nokia SRT-6 Opening Tool nodig, velen zeggen dat dit niet nodig is en het evengoed gaat met een gewone schroevendraaier. Maar geloof me ik heb het iemand zien doen met en zonder deze tool en het is heel moeilijk om je Nokia niet te beschadigen met een schroevendraaier.
Verder heb je deze Torx schroevendraaiers nodig: Torx 3,Torx 4,Torx 5, Torx 6.Ook deze kan je kopen op Mobielbereikbaar. Ook een pincet en je Nokia lader moet je bij de hand hebben.

Afbeeldingen

De Nokia SRT-6 Opening Tool
Afbeeldingslocatie: http://www.mobielbereikbaar.nl/afbeeldingen/producten/KK68118418_1.jpg

Kwantakosta?

Dit zijn de prijzen uit de pricewatch op dit moment voor de verschillende types:

Nokia E65 Rood
Nokia E65 Bruin
Nokia E65 Zwart
Nokia E65

Verder...

Hier komt nog allerlei info...

Links naar vorige delen
Specs van de Nokia E65
Tomtom info
Voip info

verder ontbrekende items ben ik nu vergeten..:p dus jullie moeten maar nog zeggen wat jullie er graag in zouden zien...

[ Voor 44% gewijzigd door Lima op 05-05-2008 20:14 ]

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima

Lima

Techno>Music

Topicstarter
Gereserveerd

Morgen doe ik eraan verder. Ik twijfel nog of ik alle montage en demontage foto's laat staan...ze nemen te veel plaats in vind ik. Kunnen jullie je mening hierover zeggen aub?
Verder wil ik graag al mijn afbeeldingen centreren, maar kheb geen idee hoe dit moet?
Ik moet ook nog aanvullende info erbij steken en nog wat foutjes wegwerken...(zoals bv nog iets over tomtom enzo....)

Grtz

[ Voor 90% gewijzigd door Lima op 09-08-2007 19:33 ]

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-08 20:20
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 16:55:
[...]
Dan ben je al een tijdje niet meer op de site geweest blijkbaar...

Tegenwoordig kan je geen nieuwe account meer aanmaken dus kan je ook niet zelf meer signen. Kan je mij jouw login+pass eens pm'en, dan kan ik het zelf eens proberen? Thx!
Idd heb me geprobeerd te registreren aldaar maar dit wil niet, je moet namelijk een trust certificaat afnemen a 200 Euro / jaar.

Is er nog een andere mogelijkheid om toch zelf te kunnen signen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:09

rally

Deyterra Consultancy

Hele mooie start post zo. Ik vind de demontage handleiding er erg netjes tussen staan hoor.
Weet je toevallig waar de toolbox te krijgen is? Ik heb via internet gezocht, maar deze is niet eenvoudig te vinden/krijgen.

Wellicht zou je ook nog iets in je startpost over VoIP configuratie (Budgetphone en VoIP Buster) kunnen zetten. Daar zijn ook hele discussies aan gewijd :)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-08 16:15

Gutteguttegut

CEO of TFD

L i m a schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 18:02:
... Ik twijfel nog of ik alle montage en demontage foto's laat staan...
Ik zou ze onder een linkje zetten, dit is zoveel zinloos scroll werk.

Je hebt het over kinderziektes maar meldt verder geen details, ik heb eigenlijk nergens last van (ook van het loslaten van de verf niet) en ik heb hm al sinds hij net uit was in NL.

Onder het kopje handige tips staat bij punt 4 een zin die niet helemaal klopt.

Verder mooie TS :)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-08 20:20
Morgen doe ik eraan verder. Ik twijfel nog of ik alle montage en demontage foto's laat staan...ze nemen te veel plaats in vind ik. Kunnen jullie je mening hierover zeggen aub?
Ze nemen idd veel ruimte in, echter heb je nu ook 2x de demontage foto's geplaatst i.p.v demontage / montage... ;)

Zoals Gutteguttegut al aangeeft is het waarschijnlijk wel een nettere oplossing om de demontage/montage handleiding te linken naar een externe site danwel pdf-file :)

Voor de rest wel duidelijke TS

@ Gutteguttegut je hebt een DM :)

[ Voor 3% gewijzigd door Henry_ op 10-08-2007 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima

Lima

Techno>Music

Topicstarter
Ok, de montage en demontage foto's zal ik dan gewoon in die link laten staan en ik zal 1 afbeelding laten staan als "demo".
Verder zal ik die zin aanpassen bij handige tips. Als ik nog tijd heb vandaag voeg ik nog info toe, maar nu heb ik het redelijk druk.
Verder weet ik nog altijd niet hoe ik die afbeeldingen gecentreerd kan krijgen...:(

@hieronder..komt allemaal nog in orde hoor..kheb nog veel infor die ik vergeten ben...

[ Voor 11% gewijzigd door Lima op 10-08-2007 11:24 ]

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Linkje naar voorgaande deel? Ook met het oog op toekomstige delen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Is er al een Skype versie voor de E65?

Op de site van Skype zie ik alleen de Nokia N800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:07
Ziet er goed uit. Mss kun je die pics 1x kleiner maken(helft van deze grootte) dan nemen ze niet zoveel ruimte in.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Appie Heijn schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:04:
Ziet er goed uit. Mss kun je die pics 1x kleiner maken(helft van deze grootte) dan nemen ze niet zoveel ruimte in.
En er dan een link van maken die naar de full-size linkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil de fabrieksinstellingen herstellen, maar het toestel vraagt om de vergrendelingscode en die weet ik niet. Weet iemand de standaard vergrendelingscode?

Of weet iemand hoe ik het toestel geheel kan resetten, dus alle data (op de standaard OS data na) er af kan halen zodat ik weer een "kaal" toestel heb zoals hij uit de doos kwam?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2007 15:16 . Reden: Toevoeging. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die vergrendelingscode is standaard 12345. Maar het tweede deel van je vraag weet ik geen antwoord op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 15:42:
Die vergrendelingscode is standaard 12345. Maar het tweede deel van je vraag weet ik geen antwoord op...
Werkt niet helaas. Ik zal eens verder zoeken, bedankt in ieder geval :)

Heb het gevonden, ik heb schijnbaar de code verandert toen ik het toestel ging gebruiken :X

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2007 18:24 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de vorige topics zijn een aantal mensen geweest die problemen hadden met het afbladeren van de bruine (/rode?) laag aan de bovenkant van de telefoon. Zoals daarbij te lezen is heeft nokia deze mensen verwezen naar Service Points. Zijn er al mensen langs geweest bij Service Points? En zo ja wat is daar verteld of opgelost aan de telefoon?

Bij mij is het nu ook veel erger aan het worden, vandaag stond er gewoon een heel stuk omhoog gestoken op de telefoon. Er komt een heel lelijke laag onder vandaan. Voor een telefoon van 400 euro klopt dat niet. Zeker nu ik een E61i er bij wil kopen voor zakelijke activiteiten, waar dezelfde laag op zit denk ik, zou het fijn te weten wat ze hier mee doen.

Alle informatie is welkom! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadat ik Rollingball heb geinstalleerd, is mijn gehele toestel ontregeld. Krijg systeemfout op systeemfout ;(
Zelfs het verwijderen van Rollingball haalt niets uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkW800i
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-03-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 15:11:
Ik wil de fabrieksinstellingen herstellen, maar het toestel vraagt om de vergrendelingscode en die weet ik niet. Weet iemand de standaard vergrendelingscode?

Of weet iemand hoe ik het toestel geheel kan resetten, dus alle data (op de standaard OS data na) er af kan halen zodat ik weer een "kaal" toestel heb zoals hij uit de doos kwam?
Toestel hard resetten is *#7370# je bent dan alles op je phone kwijt en als je hem weer opstart moet je alles weer instellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonRef
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-08 21:22
MMS vraag: Indien ik een MMS verstuur met veel tekens > 600 dan zie ik her eerste gedeelte van de MMS wel (erg kleine letters trouwens) maar een "scroll"-functie(toets) om de rest van de MMS te lezen krijg ik niet gevonden.

Wie wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:31
Welicht weet iemand dit. Indien je een email stuurt met de E65, is er dan een manier om naar een volgende alinea te gaan en een regel over te slaan. Een soort enter knop dus.
Op dit moment lijkt het alleen mogelijk om achter elkaar door te typen. Maar misschien zie ik wat over het hoofd...

Roost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je tijdens het typen op het sterretje drukt, dan krijg je een overzicht van symbolen en tekens. Daar staat ook een return (enter) teken op. Dan kom je een regel lager te staan. Of er een makkelijkere manier is weet ik niet, ben er eigenlijk wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-07 11:08

Vmu

Rotatate

Roost schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 14:27:
Welicht weet iemand dit. Indien je een email stuurt met de E65, is er dan een manier om naar een volgende alinea te gaan en een regel over te slaan. Een soort enter knop dus.
Op dit moment lijkt het alleen mogelijk om achter elkaar door te typen. Maar misschien zie ik wat over het hoofd...

Roost
ja dat kan.
moet je een knop vasthouden voor langere tijd. ik weet alleen even niet welke want mijn gsm ligt nog steeds bij de reparatie.

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarkW800i schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 09:34:
[...]

Toestel hard resetten is *#7370# je bent dan alles op je phone kwijt en als je hem weer opstart moet je alles weer instellen :)
Dank je wel. Ik ga het gelijk proberen _/-\o_

Het heeft gewerkt. Nu werkt alles weer zoals het hoort na de telefoon opnieuw geinstalleerd te hebben.

Mijn dank is groot :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2007 22:34 . Reden: Uitgetest en geinstalleerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 14:40:
[...]

En er dan een link van maken die naar de full-size linkt.
Ik wil ze wel hosten, stuur ze maar in een rar/zip file nadat je ze geresized hebt. Heb er simpelweg geen tijd voor anders deed ik het voor je.

BTW ik host de download file van de Foto's ook
Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 22:52:
In de vorige topics zijn een aantal mensen geweest die problemen hadden met het afbladeren van de bruine (/rode?) laag aan de bovenkant van de telefoon. Zoals daarbij te lezen is heeft nokia deze mensen verwezen naar Service Points. Zijn er al mensen langs geweest bij Service Points? En zo ja wat is daar verteld of opgelost aan de telefoon?

Bij mij is het nu ook veel erger aan het worden, vandaag stond er gewoon een heel stuk omhoog gestoken op de telefoon. Er komt een heel lelijke laag onder vandaan. Voor een telefoon van 400 euro klopt dat niet. Zeker nu ik een E61i er bij wil kopen voor zakelijke activiteiten, waar dezelfde laag op zit denk ik, zou het fijn te weten wat ze hier mee doen.

Alle informatie is welkom! :-)
Ik ga deze week naar Liditel Heerenveen. Ik laat het jullie wel weten hoe het verlopen is.

[ Voor 56% gewijzigd door Appie Heijn op 12-08-2007 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-12-2024
@t topicstarter :
quote :
"De programma's die op de deze Nokia kunnen geïnstalleerd worden moeten ofwel in java geschreven zijn (de welbekende .jar extensie) of speciaal voor het Symbian besturingssysteem geschreven zijn. Als je een symbian programma wilt installeren op deze telefoon moet je ervoor zorgen dat je de juiste versie download. De Nokia E65 heeft de versie Symbian 60 3rd Edition aan boord. De extensie voor zulke programma's is .sisx.
Als sommige programma's niet willen installeren kan je best eens kijken of je bij instellingen de software installatie op alles hebt gezet. Deze optie kan je hier vinden: Menu - Installatie - Toep.beh. - Opties - Instellingen - Software-installatie."

Sis bestanden kan ik ook installeren hoor ,zolang ze maar geschreven zijn voor os9 s60v3.(Staat meestal bij de app.
En het is : Menu -Intrumenten-Toepassingsbeheer ipv Menu - Installatie - Toep.beh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:28
Ik heb sinds vandaag last van een kapot scherm.
De hele linkerkant lijkt ingebrand te zijn.
Als ik het menu open dan zie ik in de achtergrond nog mijn buroblad. Het kalenderlogotje, het wlan logootje, blok. oph. blijft allemaal in beeld staan.

tevens heeft de hele zijkant een donkere waas. Zal proberen fotos te maken als ik het er goed op krijg.

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een paar weken deze telefoon met een Orange Abo.
Bevalt er goed alleen paar kleine probleempjes.

- Krijg maar geen UMTS bereik(USIM, is geactiveerd en op verschillende plekken geprobeerd)
- Kan een MMS versturen, maar wel ontvangen.(Zojuist nog instellen van Nokia en Orange site geprobeerd) Hij gaat naar outbox, maakt verbinding met GPRS zie ik "Bezig" dan "bezig met verzenden" en dan stopt hij ermee en blijft er staan "opnieuw verzenden om ..:.."

Kan iemand die Orange heeft me hiermee helpen?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2007 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het vorige topic was vaker de vraag waarom soms de Wifi-functie niet werkt en de melding 'geen reactie van gateway' verschint.

Onder de volgende link is een mogelijke reden beschreven, waarom dit gebeurd, ofwel alles goed ingesteld blijkt: http://discussions.nokia-...=by_date_ascending&page=1

Ik snap er niet alles van, maar wat ik eruit haal is, dat het toestel door de software twee IP-adressen toegewezen krijgt. Dit veroorzaakt dan soms een conflict. Nokia werd ook vaker benaderd, maar er Nokia heeft nog niets laten horen.

ik hoop dat ik hiermee sommigen kan helpen. Ik persoonlijk denk, dat het afwachten wordt, totdat Nokia met een oplossing komt (mss in vorm van nieuwe firmware).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-08 14:40
Je mijn sis sturen zal niet gaan je IMEI nummer is anders.
Kijk hier voor het zelf signen...1x doen en je weet het.
Dan ben je al een tijdje niet meer op de site geweest blijkbaar...

Tegenwoordig kan je geen nieuwe account meer aanmaken dus kan je ook niet zelf meer signen. Kan je mij jouw login+pass eens pm'en, dan kan ik het zelf eens proberen? Thx!

Wie weet hier een oplossing voor. Je kunt inderdaad niet meer registreren en daardoor het programma rotate me niet gebruiken. Wil dat nog steeds om in landscape te kunnen internetten !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Hallo Roost,

Een enter is mogelijk (bij de N73 in ieder geval wel), het 3x 0, dan loopt hij spatie, het cijfer nul en de enter af.. Ik neem aan dat het bij de E65 ook is!

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-08 20:40
Goed ik ben me E-65 nog steeds kwijt (Tweede maal) voor het repareren van mijn toetsenbordverlichting.

Ik wacht nu 5 weken en 3 dagen en ik kan zien in de track en trace dat het toestel nog niet is opgestuurd dus voor zaterdag is het niet aanwezig en dan wacht ik al 6 weken.

Weet iemand wat voor regels hiervoor staan bij The Phonehouse? Wanneer krijg ik een fuckin vervangingstoestel van die gasten? Hoe lang mogen ze doen over een reparatie?? Ik word hier een beetje gek van

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu

Vmu

Rotatate

kRiZzZiZ schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 22:56:
Goed ik ben me E-65 nog steeds kwijt (Tweede maal) voor het repareren van mijn toetsenbordverlichting.

Ik wacht nu 5 weken en 3 dagen en ik kan zien in de track en trace dat het toestel nog niet is opgestuurd dus voor zaterdag is het niet aanwezig en dan wacht ik al 6 weken.

Weet iemand wat voor regels hiervoor staan bij The Phonehouse? Wanneer krijg ik een fuckin vervangingstoestel van die gasten? Hoe lang mogen ze doen over een reparatie?? Ik word hier een beetje gek van
Ik wacht nu voor de tweede keer voor precies het zelfde bij T for Telecom. In de winkel zei die gast (erg aardig overigens) dat ze het drie keer op moeten sturen voor er over vervangen wordt gedacht en dat hij wel vaker boze klanten daarover aan de balie had.
Ik ben mijn toestel nu dus in totaal al 10 weken kwijt terwijl hij 1,5 week in mijn bezit is geweest :(
Dat was ooit, heel lang geleden.

Order - Data complete 7-7-2007 11:13:05
Order - Confirmed 7-7-2007 11:13:11
Logistics - Product sent (Customer -> Dynafix Care) 10-7-2007 10:36:17
Logistics - Product received by Dynafix Care 11-7-2007 3:24:08
Logistics - Product sent to internal repair facility 11-7-2007 3:24:09
Logistics - Product arrived at repair center 11-7-2007 8:01:07
Repair at repair center - Started 11-7-2007 9:26:55
Repair at repair center - Cancelled 11-7-2007 9:27:43
Logistics - Product sent from repair center to logistics department 11-7-2007 10:24:12
Logistics - Product received by Dynafix Care 11-7-2007 15:06:25
Logistics - Product sent to external repair facility 11-7-2007 15:06:26

[ Voor 29% gewijzigd door Vmu op 14-08-2007 00:05 ]

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Ik ben van een e50 naar de (HTC) s710 (WM6...) gegaan. Die heb ik snel weggedaan en nu heb ik een e65. Een verademing toch dat symbian als je dat gewend bent.
Ik heb een aantal vragen:
1. mijn toestel heeft geen Nl-se taal, kan ik er dat bij een service punt op laten zetten?
2. ik krijg vaak de melding "sertificate expired". Hoe komt dit en hoe kan ik dit voorkomen. Dit gebeurd overigens bij het installeren van software (met name themes)
3. De rechterkant van mijn frontje kraakt en lijkt niet helemaal lekker aan te sluiten, meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:36
Batsu schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 07:12:
2. ik krijg vaak de melding "sertificate expired". Hoe komt dit en hoe kan ik dit voorkomen. Dit gebeurd overigens bij het installeren van software (met name themes)
3. De rechterkant van mijn frontje kraakt en lijkt niet helemaal lekker aan te sluiten, meer mensen hier last van?
Punt 2 kan je vinden in het vorige topic (heeft te maken met het toepassen van certificaten). Dit kan je uitschakelen. Je derde punt heb ik de laatste tijd ook. Er komt meer speling tussen de bewegende delen. Ben benieuwd wat ik hieraan kan doen. Verder echt een top toestel _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thomaskroon schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 22:52:
Een enter is mogelijk (bij de N73 in ieder geval wel), het 3x 0, dan loopt hij spatie, het cijfer nul en de enter af.. Ik neem aan dat het bij de E65 ook is!
Yes, 3x0 is idd een enter. Bedankt voor de tip. Weer zo'n verborgen feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, ik heb al vele berichten gezien hier over defecte verlichting en/of slechte kwaliteit van de housing. Mijn telefoon heeft hier nog geen last van gehad, maar ook mijn exemplaar is al defect geweest. Vanuit het niets was het telefoonnetwerk bereik weg. Alle functies deden het nog, incl bluetooth en Wifi, maar geen GSM of UMTS bereik meer om te bellen of smsen. Toch vrij essentieel voor een telefoon...

Sinds gisteren heb ik eindelijk mijn telefoon weer terug, na 6 weken reparatie incl. een retourtje Polen. Het IMEI nummer en MAC adres zijn hetzelfde gebleven dus het 'moederbord' is niet vervangen. Ik vermoed dan ook het een defect was met de antenne (of een contact) oid.

Bijzonder teleurstellend dat Nokia deze garantie afhandeling hanteert; bizar dat je je telefoon langer kwijt bent dan je hem in je bezit hebt.

Verder zie ik dat meerdere mensen last hebben van speling/krakende delen. Heeft die van mij ook, dat onstaat bijzonder snel en bovendien veroorzaakt het slide mechanisme sporen/krassen op het metaal rond het nummerieke keypad.

Tot slot vind ik de standby tijd van de accu zeer matig. Nu is deze redelijk gelijk met vergelijkbare telefoons, maar totaal niet in overeenstemming met de beloofde specs van Nokia. Ik gebruik geen bluetooth en maar af en toe WIFI (gemiddeld 2x per dag max. 5 minuten totaal), maar elke 2,5 dag mag ie toch echt aan de lader. Daarbij is mijn belgedrag gelijk gebleven aan wat ik met mijn vorige UMTS toestel had (6680) waar ik het zeker 5 dagen mee kon vol houden.

Qua vormgeving en functionaliteit vind ik het een erg geslaagd toestel, maar inmiddels ben ik iets minder enthousiast dan de eerste 2 weken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
De beloofde stanby/bel tijd is denk ik als je alles uit hebt. Dus ook de actieve standby niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima

Lima

Techno>Music

Topicstarter
Ik heb een paar dingen die mensen gezegd hebben in dit topic aangepast. Ik heb wel nog geen tijd gehad om info toe te voegen. Appie Heijn, ik zal binnenkort die demontage en montage foto's bewerken en resizen zodat ze mooi in dit topic kunnen. Maar daar kruipt natuurlijk weer werk in en dit zal dus even op zich laten wachten.
Overigens weet ik nog altijd niet hoe ik afbeeldingen kan centreren :(

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:57

Christiano007

Ich bin der champion

Even een tvp.

Goede TS _/-\o_

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:31
thomaskroon schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 22:52:
Hallo Roost,

Je bent een ster! Dank!

Roost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Appie Heijn schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:48:
De beloofde stanby/bel tijd is denk ik als je alles uit hebt. Dus ook de actieve standby niet
Ik denk niet dat de actieve standby het verschil zal maken eigenlijk. Het klinkt wel heel actief, maar uiteindelijk is het niets anders dan het plaatsen van wat shortcuts op je idle screen.Bovendien had ook mijn 6680 altijd actieve standby en die presteerde veel meer in overeenstemming met de specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 14:42:
[...]

Ik denk niet dat de actieve standby het verschil zal maken eigenlijk. Het klinkt wel heel actief, maar uiteindelijk is het niets anders dan het plaatsen van wat shortcuts op je idle screen.Bovendien had ook mijn 6680 altijd actieve standby en die presteerde veel meer in overeenstemming met de specs.
Klopt, echter de E65 heeft zoveel functie's die extra energie kunnen gebruiken, veel meer dan een 6680/6681. Heb deze namelijk zelf ook gehad. Ook het super scherpe display zal denk ik niet meehelpen met het uithoudingsvermogen.

Zie het als een auto,
Ik rijdt regelmatig in 2 totaal verschillende auto's:
Een VW Vento 2.0 benz daar verschilt het werkelijke verbruik met de fabrieksopgave nauwelijks. Bij normaal weg gedrag

Een toyota landcruiser 3.0 diesel, hier rijdt ik met hetzelfde rijgedrag nog niet eens 1 op 7 terwijl fabrieksopgave 1 op 10 is. Alleen als je heel erg je best gaat doen haal je het.

WLAN slurpt accu trouwens gigantisch snel leeg. Ik had gistermorgen de telefoon van de lader gehaald om een uur of 8. 10 minuten gebeld en 3,5 uur WLAN actief aan(webradio) om 23.30 was accu helemaal leeg.

Normaal kan ik ongeveer 3 a 4 dagen halen met 15 a 20 minuten bellen en 3 smsjes per dag. Ook check ik regelmatig mijn agenda en gebruik ik ongeveer 1 uur per dag bluetooth.

Zodra de foto's geresized zijn, hoor ik het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Appie Heijn schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:05:
[...]
Zie het als een auto,
Ik rijdt regelmatig in 2 totaal verschillende auto's:
Een VW Vento 2.0 benz daar verschilt het werkelijke verbruik met de fabrieksopgave nauwelijks. Bij normaal weg gedrag

Een toyota landcruiser 3.0 diesel, hier rijdt ik met hetzelfde rijgedrag nog niet eens 1 op 7 terwijl fabrieksopgave 1 op 10 is. Alleen als je heel erg je best gaat doen haal je het.
Hmm.. okeej, ik snap je punt, zit zeker wat in. De extra capaciteiten maken het kennelijk erg moeilijk om een terechte vergelijking te maken, zelfs als je die extra functionaliteit weinig probeerd te gebruiken. Onbewust gebeurd dat toch ofzo... :)

Maar goed, los daarvan vind ik het nog steeds een beetje flauw dat het in de praktijk bijna niet te doen is in de buurt van de specs te komen, wat 'vroegaah' toch zeker wel ging. Het zal vast allemaal kloppen, maar voelt toch als enigzins misleidend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:58:
[...]

Hmm.. okeej, ik snap je punt, zit zeker wat in. De extra capaciteiten maken het kennelijk erg moeilijk om een terechte vergelijking te maken, zelfs als je die extra functionaliteit weinig probeerd te gebruiken. Onbewust gebeurd dat toch ofzo... :)

Maar goed, los daarvan vind ik het nog steeds een beetje flauw dat het in de praktijk bijna niet te doen is in de buurt van de specs te komen, wat 'vroegaah' toch zeker wel ging. Het zal vast allemaal kloppen, maar voelt toch als enigzins misleidend.
Deel het aantal standby uren (theoretisch) door 60, en dan heb je vaak het aantal dagen dat het toestel standby is. Het heeft niets met omrekenen van min/uur oid te maken. Gewoon delen door 60 en dan heb je vaak het aantal dagen dat het toestel standby is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
bluecupra schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 07:16:
[...]

Punt 2 kan je vinden in het vorige topic (heeft te maken met het toepassen van certificaten). Dit kan je uitschakelen. Je derde punt heb ik de laatste tijd ook. Er komt meer speling tussen de bewegende delen. Ben benieuwd wat ik hieraan kan doen. Verder echt een top toestel _/-\o_
Thanks!
punt twee heeft vooral ook te maken met de datum van je telefoon. Als je deze ene jaar of half jaar terug zet kan je in een keer wel een hoop dingen zelf installeren.
Idd een topding, jammer van de speling die ik heb, maar goed daar kan ik prima mee leven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer Tunin.fm te installeren maar dat lukt niet, ik krijg steeds een de melding dat mijn telefoon niet wordt ondersteund :S
Kan iemand me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 09:52:
Ik probeer Tunin.fm te installeren maar dat lukt niet, ik krijg steeds een de melding dat mijn telefoon niet wordt ondersteund :S
Kan iemand me helpen?
Heb je al geprobeerd om in je tel browser "wap.tunin.fm" in te typen en het daar via te downloaden/installen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat heb ik gedaan, en dan staat er dat mijn telefoon niet wordt ondersteund.
Ik krijg dan niet eens een optie om te downloaden

En ik heb nog een vraagje,
Ik voer dit code in: *#7370# om de telefoon opnieuw in te stellen, maar dn vraagt hij voor weer een code, een Blokkeringscode waar ik alleen maar cijfers kan invoeren, ik heb de telefoon gekocht bij vodafone, er staat ook software op, heeft dat er misschien iets meet te maken??

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2007 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Weet iemand of S60 ed 3 FP2 op de e65 te installeren is... en of er software updates zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al bekend wanneer er nieuwe firmware online komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er al eens een nieuwe firmware voor de E65? of moet de eerste nog komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkW800i
kRiZzZiZ schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 22:56:

Snap je probleem. Dynafix en nokia gaan op dit moment niet samen. De nokia toestellen worden door dynafix naar Polen gestuurd. Ik heb in mijn shop toestellen van nokia opgestuurd die al ruim 7 weken weg zijn.

Probleem is dat de Phonehouse hier niks aan kan doen. Dynafix is een extern bedrijf dat de Phonehouse inhuurd voor reparaties.

Als je toestel na de derde keer voor de zelfde klacht nog niet werkt kan er een swap verzoek worden ingedient.
Dat betekent dat hij met toestemming van nokia wordt opgestuurd(Weer naar dynafix) en daar word omgeruilt voor een andere of er vind een boardswap plaats. Dit betekent dat je toestel van de binnenkant helemaal wordt vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-01-2024
Ben nu ook een dag in het bezit van een E65 en ben er tot op heden ook prima over te spreken.

Ik probeer nu echter op het TU/e Wireless te komen en heb daartoe mijn MAC address laten registreren, maar om nu met het netwerk te verbinden vraagt het toestel om een WEP key. De TU/e site leerde mij dat er gebruik wordt gemaakt van dynamische WEP keys. Iemand enig idee hoe een dynamische WEP key in te stellen?

Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand hoe ik de emailtoets kan veranderen? ik wil m verbinden aan mijn gmail programma.

EDIT: ik heb het al gevonden, ook tunin.fm doet het nadat ik de telefoon opnieuw had geinstalleerd

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2007 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik maar al een paar maanden gebruik van de E65, en ben er erg tevreden over en heb al veel aan het eerste topic gehad over het wifi gebruik.

Nou nog 2 dingen die ik op google en tweakers niet kan vinden.
ik gebruik de msn functie van het eerste bericht in topic 2, maar krijg geen geluid of tril signaal bij een nieuw bericht, aan en uit zetten van het geluid in het programma doet niks,.... wel trilt ie even als iemand je een buzzer stuurt.
heb ik ergens wat gemist?

Ik heb voipbuster ingesteld om goedkoop te bellen als ik thuis ben( de kwaliteit is geniaal, het bereik is helaas een beetje beperkt), is er ergens een programmatje dat ik de sms functie van voipbuster kan gebruiken?
ik zou ook kunnen inloggen bij voipbuster op internet en daar het webprogramma kunnen gebruiken maar dat is een beetje te omslachtig, zo duur is vodafone nou ook weer niet met smsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daniel_ev schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 11:44:
Ik probeer nu echter op het TU/e Wireless te komen en heb daartoe mijn MAC address laten registreren, maar om nu met het netwerk te verbinden vraagt het toestel om een WEP key. De TU/e site leerde mij dat er gebruik wordt gemaakt van dynamische WEP keys. Iemand enig idee hoe een dynamische WEP key in te stellen?
Het kan vrij lastig zijn om je E65 te gebruiken in een WLAN omgeving met dynamische WEP keys is mijn ervaring hier op de UT. Ik hoef niet mijn MAC adress te laten registeren omdat we een certificaat moeten downladen waardoor met studentnummer en ww geverifieerd wordt of je een geautoriseerde gebruiker bent.Dit geef ik aan bij CA certificaat (zie hieronder). Wellicht dat jij juist User certificaat moet instellen en CA niet definieren.

Maar hier onder heb ik de instellingen die ik heb moeten doen om het werkend te krijgen. Belangrijk is dat je in je instellingen uitsluitend die protocollen activeert die je daadwerkelijk gebruikt. Bij ons bv PEAPv0, wat bij jullie PEAPv2 is. Hoewel v2 hier ook zou moeten werken (netwerk technisch) gaat dat met de E65 echter niet goed... En kijk even goed wat jullie instellingen zijn voor een aantal UT afhankelijke invoervelden zoals studentnummer/password etc.Wellicht hoef je dat niet in te vullen omdat je je MAC adres hebt opgegeven.

Zoals gezegd, ik heb geen flauw idee of onderstaande je helpt maar hopelijk kun je er wat mee.

Connection name: WLAN
Data bearer: Wireless LAN
WLAN netw. name: WLAN
Network status: public
WLAN netw. mode: Infrastructure
WLAN security mode: 802.1x
WLAN security settings:
> WPA/WPA2: EAP
> EAP plug-in settings:
> > EAP-PEAP
> > > User certificate: (none defined)
> > > CA certificate: <TUE certificaat?>
> > > User name in use: User-configured
> > > User name: <op UT: studentnummer>
> > > Realm in use: User-configured
> > > Realm: <op de UT: utwente.nl>
> > > Allow PEAPv0: Yes
> > > Allow PEAPv1: No
> > > Allow PEAPv2: No
> > > EAP-MSCHAPv2
> > > > User name: <op UT: studentnummer>
> > > > Prompt password: No
> > > > Password: <op UT: password>

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2007 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zwaar aan het denken ook de E65 aan te schaffen. Heb het hele topic (ja ook deel1 ;) ) helemaal doorgeakkerd. Voor mij is naast de vele verbindingsmogelijkheden ook het gebruik van de agenda belangerijk.
Ik heb daar al verschillende dingen over gelezen maar kan iemand mij vertellen wat nou precies de voordelen en/of de nadelen van de agenda op de E65 zijn?
Kan hij bijvoorbeeld meer dan 100 topics (zoals bij de U700) vastleggen? Maar ook andere zaken. tips en hints zijn welkom.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel_ev
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 14:45:
[...]

Het kan vrij lastig zijn om je E65 te gebruiken in een WLAN omgeving met dynamische WEP keys is mijn ervaring hier op de UT. Ik hoef niet mijn MAC adress te laten registeren omdat we een certificaat moeten downladen waardoor met studentnummer en ww geverifieerd wordt of je een geautoriseerde gebruiker bent.Dit geef ik aan bij CA certificaat (zie hieronder). Wellicht dat jij juist User certificaat moet instellen en CA niet definieren.

Maar hier onder heb ik de instellingen die ik heb moeten doen om het werkend te krijgen. Belangrijk is dat je in je instellingen uitsluitend die protocollen activeert die je daadwerkelijk gebruikt. Bij ons bv PEAPv0, wat bij jullie PEAPv2 is. Hoewel v2 hier ook zou moeten werken (netwerk technisch) gaat dat met de E65 echter niet goed... En kijk even goed wat jullie instellingen zijn voor een aantal UT afhankelijke invoervelden zoals studentnummer/password etc.Wellicht hoef je dat niet in te vullen omdat je je MAC adres hebt opgegeven.

Zoals gezegd, ik heb geen flauw idee of onderstaande je helpt maar hopelijk kun je er wat mee.

Connection name: WLAN
Data bearer: Wireless LAN
WLAN netw. name: WLAN
Network status: public
WLAN netw. mode: Infrastructure
WLAN security mode: 802.1x
WLAN security settings:
> EAP plug-in settings:
> > EAP-PEAP
> > > CA certificate: <TUE certificaat?>
> > > User name: <op UT: studentnummer>
> > > Realm: <op de UT: utwente.nl>
> > > EAP-MSCHAPv2
> > > > User name: <op UT: studentnummer>
> > > > Password: <op UT: password>
Dit zijn de gegevens die ik van de TU/e site heb geplukt:

Wlan netwerknaam: tue
Beveiligings mode: 802.1x met dynamische WEP keys
Authenticatie protocol: PEAP met MSCHAPv2
Root certificaat: GTE Cybertrust Global Root

En dit is hoe ik mijn telefoon nu heb ingesteld:

Naam verbinding: tue
Drager gegevens: wireless lan
WLAN-netwerknaam tue
Netwerkstatus: openbaar
WLAN-netwerkmodus: infrastructuur
WLAN-beveiligingsmodus: 802.1x
WLAN-beveiliginsinstelling
> EAP plug-in settings:
> > EAP-PEAP
> > > CA certificate: GTE Cyber Trust
> > > User name: studentnummer + p (pda)
> > > Realm: tue.nl (geen idee wat het uberhaupt is?)
> > > Allow PEAPv1: Yes
> > > Allow PEAPv2: Yes
> > > EAP-MSCHAPv2
> > > > User name: student nummer maar gedaan
> > > > Password: password maar gedaan

Ik ben niet zo thuis in netwerken maar pruts rustig verder. Ik krijg nu de melding dat aanmelden via het 802.1x gebeuren niet lukte. Iemand nog tips?

[ Voor 15% gewijzigd door daniel_ev op 15-08-2007 17:22 ]

Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 15:52:
Ik ben zwaar aan het denken ook de E65 aan te schaffen. Heb het hele topic (ja ook deel1 ;) ) helemaal doorgeakkerd. Voor mij is naast de vele verbindingsmogelijkheden ook het gebruik van de agenda belangerijk.
Ik heb daar al verschillende dingen over gelezen maar kan iemand mij vertellen wat nou precies de voordelen en/of de nadelen van de agenda op de E65 zijn?
Kan hij bijvoorbeeld meer dan 100 topics (zoals bij de U700) vastleggen? Maar ook andere zaken. tips en hints zijn welkom.

Alvast bedankt.
nou ik weet niet precies wat je er mee wilt... maar je hebt een symbian besturingssysteem dus als de standaard agenda je niet bevalt kan je er vast wel ergens een dl-en of kopen die wel aan je eisen voldoet. BV papyrus..??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:51
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 12:01:
weet iemand hoe ik de emailtoets kan veranderen? ik wil m verbinden aan mijn gmail programma.

EDIT: ik heb het al gevonden, ook tunin.fm doet het nadat ik de telefoon opnieuw had geinstalleerd
Emailtoets? Over welke heb je het?

En hoe doe je dit?

Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:14
in het vorige topic stond hoe je kunt sip bellen met de E65.

radicalEMT in "Het Nokia E65 Topic"

Wie kan mij helpen met de speedlinq sip settings ? (ritstele)

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu

Vmu

Rotatate

MarkW800i schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 11:43:
[...]

Snap je probleem. Dynafix en nokia gaan op dit moment niet samen. De nokia toestellen worden door dynafix naar Polen gestuurd. Ik heb in mijn shop toestellen van nokia opgestuurd die al ruim 7 weken weg zijn.

Probleem is dat de Phonehouse hier niks aan kan doen. Dynafix is een extern bedrijf dat de Phonehouse inhuurd voor reparaties.

Als je toestel na de derde keer voor de zelfde klacht nog niet werkt kan er een swap verzoek worden ingedient.
Dat betekent dat hij met toestemming van nokia wordt opgestuurd(Weer naar dynafix) en daar word omgeruilt voor een andere of er vind een boardswap plaats. Dit betekent dat je toestel van de binnenkant helemaal wordt vervangen.
Is allemaal wel leuk maar ik vind het behoorlijk anti-reclame voor Nokia. Ik dacht een mooi toestel te kopen zonder de nadelen van de N95 en nu ben ik m al 12 weken kwijt in totaal. Weet je hoe Jacobse en van Es dat vroeger zeiden?
"Aan onze pik komt ook een eind, daar kunnen ze niet op blijven trappen!"
Godverdegodever.

Vmu

Verwijderd

devilkin schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 16:22:
[...]

Emailtoets? Over welke heb je het?

En hoe doe je dit?
Op de voorkant van de telefoon, links onder, boven het groene knopje, zit een toets met een envelop.
Die toets wilde ik naar mijn gmail account linken, dan moet je naar de map instellingen gaan, en daar staat 'email toets' en daar kun je kiezen welk account je wil gebruiken als standaart.

Verwijderd

Gereserveerd

Verder wil ik graag al mijn afbeeldingen centreren, maar kheb geen idee hoe dit moet?
Ik moet ook nog aanvullende info erbij steken en nog wat foutjes wegwerken...(zoals bv nog iets over tomtom enzo....)

Grtz
Ik ken nog wel een aantal mooie programma's
Zoals:
De Opera Web Browser.
Task manager.
Reboot. (je telefoon opnieuw opstarten, maar dan veeeeeeel sneller) (Je moet dit bestand wel even zelf signen)(misschien is dat signen ook wel iets voor in je bericht.)
misschien kan de link van Tunin.fm erbij?
en maak een apparte link voor de demontage spul, dat neemt te veel plaats in beslag, en is voor de meeste mensen niet eens interessant.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2007 08:39 ]

Verwijderd

daniel_ev schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 16:12:
[...]
> > EAP-PEAP
> > > CA certificate: GTE Cyber Trust
> > > Allow PEAPv1: Yes
> > > Allow PEAPv2: Yes
Ik zou het volgende proberen:
> > EAP-PEAP
> > > User certificate: GTE Cyber Trust
> > > CA certificate: (none defined)

Verwijderd

Vmu schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 23:35:
[...]
Is allemaal wel leuk maar ik vind het behoorlijk anti-reclame voor Nokia.
Could'n't agree more. Ik ben ook heftig teleurgesteld in de service afhandeling van Nokia. Dit is de eerste keer in pak'm beet 10 jaar gebruik van nokia telefoons (o.a. 5110, 3330, 8310, 6610, 6680 en nu dan E65) dat ik uberhaupt een probleem heb met een Nokia telefoon en dan blijkt dat de service zoooo slecht is; Slechte informatievoorziening, slechte bereikbaarheid afdeling naverkoop (email en telefoon), schandalig lange reparatietermijnen en sowieso naar mijn idee onevenredig veel probleem gevallen met een nieuwe telefoon.

Een behoorlijke deuk in mijn voorheen rotsvaste vertrouwen in Nokia.

• devilkin
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 08:01:
[...]

Op de voorkant van de telefoon, links onder, boven het groene knopje, zit een toets met een envelop.
Die toets wilde ik naar mijn gmail account linken, dan moet je naar de map instellingen gaan, en daar staat 'email toets' en daar kun je kiezen welk account je wil gebruiken als standaart.
Hmm. Bedoel je de 'eigen' toets? Boven de groene toets heb ik:
- Eigen toets (own key)
- Conference call toets

Een toets met een envelop heb ik niet op m'n E65...

• daniel_ev
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 11:27:
[...]

Ik zou het volgende proberen:
> > EAP-PEAP
> > > User certificate: GTE Cyber Trust
> > > CA certificate: (none defined)
Helaas; mocht niet baten. Nog steeds problemen met de 802.1x verificatie. Ik denk dat ik maar even een nieuw topic open in netwerken, want dit heeft weinig meer met de E65 zelf te maken. Toch bedankt in ieder geval.

Toch?

Verwijderd

devilkin schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 12:19:
[...]

Hmm. Bedoel je de 'eigen' toets? Boven de groene toets heb ik:
- Eigen toets (own key)
- Conference call toets

Een toets met een envelop heb ik niet op m'n E65...
Dat is gek, ik heb daar geen 'own'toets, alleen die email toets.

Verwijderd

Weet iemand misschien of er een bestand te downloaden is, waarmee ik de telefoon helemaal opnieuw kan installeren, zondar dat al die vodafone onzin erop komt? dus echt zoals Nokia de telefoon levert? en weet ook iemand of er al een nieuwe firmware beschikbaar is?

• kousje
  • Laatst online: 18-03 07:02
Klopt dat je per se een gps muis nodig hebt als je route 66 wilt gebruiken?

Of zijn er nog andere mogelijkheden, overigens route 66 is netjes geinstalleerd en draait prima!

Verwijderd

@ kousje, ja dat klopt.

HELP
Heeft iemand een mannier gevonden om "rollball" te spelen? ik krijg t niet geinstalleerd. Ik heb een certificaat nodig, maar die kan ik niet meer maken, heeft iemand een oplossing???

• Batsu
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 12:47:
[...]

Dat is gek, ik heb daar geen 'own'toets, alleen die email toets.
maak es een foto van die toets.......

Verwijderd

Batsu schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 13:22:
[...]

maak es een foto van die toets.......
Dat gaat nogal moeilijk, de camera zit aan de andere kant :P
en verder heb ik hier geen camera in de buurt. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 08:10:
[...]

Ik ken nog wel een aantal mooie programma's
Zoals:
De Opera Web Browser.
Task manager.
Reboot. (je telefoon opnieuw opstarten, maar dan veeeeeeel sneller) (Je moet dit bestand wel even zelf signen)(misschien is dat signen ook wel iets voor in je bericht.)
misschien kan de link van Tunin.fm erbij?
en maak een apparte link voor de demontage spul, dat neemt te veel plaats in beslag, en is voor de meeste mensen niet eens interessant.
Ja, dat "zelf signen" lukt toch gewoon niet meer nu dat je geen nieuwe account meer kunt aanmaken op symbiansigned?

• Batsu
Weet iemand of je kan instellen dat bij het dichtschuiven:
- alle programmas naar de achtergrond gaan
- er automatisch een toetsenblokkering plaatsvind (dus dat je niet op "Ja" hoeft te drukken)

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-08 16:15

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 13:25:
[...]
Dat gaat nogal moeilijk, de camera zit aan de andere kant :P
en verder heb ik hier geen camera in de buurt. :)
Afbeeldingslocatie: http://nds3.nokia.com/pressphotos/public/global/devices/e65/01_E65_lo.jpg
Foto uit de TS, welke is het nu?
Batsu schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 14:46:
Weet iemand of je kan instellen dat bij het dichtschuiven:
- alle programmas naar de achtergrond gaan
- er automatisch een toetsenblokkering plaatsvind (dus dat je niet op "Ja" hoeft te drukken)
Ik deel 1 van dit topic staat daar erg veel over geschreven ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Gutteguttegut op 16-08-2007 15:08 ]

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Batsu
Gutteguttegut schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 15:08:
[...]
[afbeelding]
Foto uit de TS, welke is het nu?

[...]
Ik deel 1 van dit topic staat daar erg veel over geschreven ;)
thanks, ga ik checken!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:14
driel24 schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 23:34:
in het vorige topic stond hoe je kunt sip bellen met de E65.

radicalEMT in "Het Nokia E65 Topic"

Wie kan mij helpen met de speedlinq sip settings ? (ritstele)
Is er eigenlijk wel iemand met speedlinq-bellen ?

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.vodafonebusinessshop.co.uk/images/phones/nokiae65/nokiae65.jpg
Dat is t fototje, is wat klein en lastig om te zien, maar dat is m wel.

• devilkin
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 16:04:
[afbeelding]
Eigenaardig ;) Ik heb de toets zoals in het grote foto hierboven. (own key)

Welke firmware heb jij trouwens op je phone?

• Batsu
weet iemand waar ik BestKeyLocker (gratis) vandaan kan halen?

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08 22:22
ik heb hem nu een aantal weken nu doen mijn 4 "functie" toetsen het niet meer maar dat vind ik eigenlijk niet erg , ik drukte er vaak per ongeluk op dus vind het wel prima verder goed toestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Batsu schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 20:13:
weet iemand waar ik BestKeyLocker (gratis) vandaan kan halen?
Is geen gratis programma, dus ik denk dat je pech hebt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
Helsie schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 07:09:
[...]

Is geen gratis programma, dus ik denk dat je pech hebt. :P
Inderdaad.

Je kan eventueel Autolock (http://fuse.stc.cx/autolock/) gebruiken, is freeware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devilkin schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 18:13:
[...]

Eigenaardig ;) Ik heb de toets zoals in het grote foto hierboven. (own key)

Welke firmware heb jij trouwens op je phone?
1.0633.58.02
16-01-07
RM - 208
Nokia E65

Is er trouwens al een nieuwe versie uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:14:
[...]

1.0633.58.02
16-01-07
RM - 208
Nokia E65

Is er trouwens al een nieuwe versie uit?
Jij hebt precies wel een recentere:

1.0633.18.01
11-01-07
RM-208

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hhmm, misschien dat het weer net een iets andere versie is.
Dat ze de productie hebben veranderd?

Maar ik heb nog een vraagje:
Weet iemand hoe ik de bijlage uit een email kan downloaden en opslaan?
Ik heb namelijk een progje gekregen, en die moet ik downloaden en dan openen met Y-Browser.
Maar dat gaat niet via het email progje, dus ik heb eigenlijk iets nodig om te downloaden of.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkW800i
devilkin schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 10:05:
[...]

Jij hebt precies wel een recentere:

1.0633.18.01
11-01-07
RM-208
Hij heeft een gesimlockte versie dat is die .02 ;)
.01 is de simlockvrije versie.

[ Voor 9% gewijzigd door MarkW800i op 17-08-2007 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb geen simlock, ik heb er al een andere sim in gedaan =)

Trouwens,
Als jullie de menu toets ingedrukt houden, krijg je een taskmanager, hoeveel Memory hebben jullie daar?
Ik zit meestal rond de 20

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2007 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al een alternatief om te "signen"? Ik vind maar niets....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 15:09:
Heeft iemand al een alternatief om te "signen"? Ik vind maar niets....
Nee dat is er niet, je moet wachten totdat Nokia het weer toelaat om een eigen account te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepie007
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-08 18:25
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 16:04:
[afbeelding]
Ik heb dat ook. Mijn toestel komt uit Duitsland (geleverd door O2 aldaar). Daar hebben ze blijkbaar standaard een envelop tekentje. Komt ook goed uit. Veel mensen gebruiken de 'eigen toets' toch al voor berichten. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepie007
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-08 18:25
Ik heb overigens nog nieuws over het afbladderen van de verf / coating laag. Zojuist contact opgenomen met een servicepoint (aangezien ik nog geen reactie van Nokia zelf had ontvangen). Als het toestel (wel een bon hebben dus) niet ouder is dan 6 maanden, dan valt dit onder de garantie.

Covers zijn besteld, dus volgende week zal ik de nieuwe er wel op kunnen laten zetten (ben ik ook van mijn O2 logo af die ik erop had staan ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een dilemma.
Ik weet niet welke ik moet nemen, de Nokia N95 of de nokia E65.
Ik doe het niet echt voor de camera.
Kan iemand mij verlossen uit dit dilemma?:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 18:15:
Ik zit met een dilemma.
Ik weet niet welke ik moet nemen, de Nokia N95 of de nokia E65.
Ik doe het niet echt voor de camera.
Kan iemand mij verlossen uit dit dilemma?:P
Ja heel makkelijk.
De E65.
De N95 heeft heeeel veeeel problemen. vooral met de degelijkheid.
Én de N95 is een enorme koelkast die je bij je moet dragen, de dikte is echt enorm. De E65 is al niet de kleinste, maar dat is toch zeker wel een Enorm groot ding.
Ga gewoon voor de E65, is tenminste ook nog een specialere telefoon ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
milenco1980 schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 15:24:
Ik heb overigens nog nieuws over het afbladderen van de verf / coating laag. Zojuist contact opgenomen met een servicepoint (aangezien ik nog geen reactie van Nokia zelf had ontvangen). Als het toestel (wel een bon hebben dus) niet ouder is dan 6 maanden, dan valt dit onder de garantie.

Covers zijn besteld, dus volgende week zal ik de nieuwe er wel op kunnen laten zetten (ben ik ook van mijn O2 logo af die ik erop had staan ;))
Bij welk service punt ben je geweest? Ik ben vandaag in Heerenveen bij Nokia SP geweest. Ze moesten hem opsturen, maar mss als ze onderling even contact met elkaar opnemen dat het dan wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Appie Heijn schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 20:28:
[...]

Bij welk service punt ben je geweest? Ik ben vandaag in Heerenveen bij Nokia SP geweest. Ze moesten hem opsturen, maar mss als ze onderling even contact met elkaar opnemen dat het dan wel kan.
Ik ben ook benieuwd. Vorige keer ben ik bij PHC Telecom in E'hoven geweest. Erg goed geholpen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 20:21:
[...]

Ja heel makkelijk.
De E65.
De N95 heeft heeeel veeeel problemen. vooral met de degelijkheid.
Én de N95 is een enorme koelkast die je bij je moet dragen, de dikte is echt enorm. De E65 is al niet de kleinste, maar dat is toch zeker wel een Enorm groot ding.
Ga gewoon voor de E65, is tenminste ook nog een specialere telefoon ;-)
En de N80 ook niet? Want die is ook nog eens goedkoper dan de E65 en heeft op sommige punten zelfs betere dingen dan de E65.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan je mp4 filmpjes roteren? Heb al wat rondgezocht en ken ook het programma virtualdub wel, maar die pakt geen mp4...

En wat we natuurlijk niet willen is van een filmpje van 4 meg een kolos van 400meg maken...

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen84
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-07 14:13
Batsu schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 10:55:
Weet iemand of S60 ed 3 FP2 op de e65 te installeren is... en of er software updates zijn??
Niet mogelijk behalve als Nokia besluit om dit in een firmware update te stoppen.. :(

Vond ik ook erg T_T
Pagina: 1 2 ... 14 Laatste