Ik heb het zo even snel niet kunnen vinden in dit topic, wellicht heb ik niet de goeie woorden gebruikt.
Ik heb vandaag met drupal geëxperimenteerd, werkt goed. Ik heb alleen 1 probleem, met de Clean / SEO urls.
Om de boel uberhaupt te laten werken (en niet een 500 te krijgen) moest ik de .htaccess aanpassen had ik ergens gevonden, de volgende dingen heb ik uitgezet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| # Don't show directory listings for URLs which map to a directory.
#Options -Indexes
# Follow symbolic links in this directory.
#Options +FollowSymLinks
# Set the default handler.
#DirectoryIndex index.php |
Hierna werkte de site, kon ik installeren etc. Ging allemaal goed.
En de Clean urls werken ook.
Echter, het systeem is bedoelt voor een subdomein waarbij ik de map op twee manieren kan aanspreken.
subdomein.site.nl/
site.nl/subdomein/ <- hiermee werkt alles, en hiermee heb ik em (dacht ik) ook geïnstalleerd.
Maar ik wil de site werkende hebben via subdomein.site.nl. De site werkt wel op die url, maar de Clean / SEO urls werken niet via die weg. subdomein.site.nl/node/1 werkt niet, site.nl/subdomein/node/1 werkt wel.
Het lijkt me dat het met die uitgeschakelde .htaccess commands heeft te maken, maar als ik deze aanzet, krijg ik op alles een 500 error. En deze errors kan ik volgens mij ook niet uitlezen gezien het gewoon een domein is bij een hosting partij, ik run de server niet.
Iemand een idee?
Ik had verder nog een probleempje met de kleuren module om de kleuren van de originele site aan te passen, deze werkt wel, maar de wijzigingen toepassen gaat niet. Had mogelijk iets met te weinig PHP geheugen te maken las ik.