Ik sta op het punt een IBM DTLA 45 GB (75GXP) aan te schaffen, maar ik schrik toch wel van al die enge verhalen over de slechte kwaliteit en dat terwijl in elke review men laaiend enthousiast is en blijft over de prestaties. Ik heb thans ook vernomen dat deze drive's in zowel Hongarije en Thailand worden geproduceerd en ook nogal verschillende chipsets hebben, sommige met eigen IBM chips en andere met Mitsubishi chips erop. Wordt er zoveel over deze schijven geklaagd omdat ze zoveel worden verkocht en omdat meer mensen dus die schijven hebben, ook de uitval hoger is?
Het meeste wat ik hoor is "je hoort hem echt niet, superstil!!!". Naar mijn mening is dit puur gelul, je kunt absoluut niet zeggen dat je niks hoort. Ok hij is snel, maar je zou net zo goed een maxtor kunnen nemen heb ik het idee. Hoge uitval hoor ik voor het eerst...
Ik ben heel blij met jullie reakties maar als je hier op het forum of enig ander (internationaal) forum kijkt, dan schrik je van de hoge uitval percentages van deze schijven. Het zijn waarschijnlijk alleen de mensen met slechte ervaringen die berichten posten maar zelfs dan nog... Toch wil ik graag vertrouwen op alle experts die IBM als hét harde schijf merk beschouwen....
Ik heb sinds kort de 75 GB versie!!!
:9~(Gekregen van de baas!) Maar hij is echt heel stil (ja je kan wel wat horen). Bovendien is ie RAZENSNEL. Verder heb ik er to nu toe geen problemen mee. En dat verwacht ik ook niet. IBM is zoals LoneGunman al zegt een van de besten op dit gebied. Bovendien krijg je 5 jaar garantie!
Edit: kijk ook hier: http://tweakers.net/nieuws/15492?highlight=harddisk
Ik heb dezelfde benchmarks gedraaid met mijn systeem (Athlon 600@750) en mijn IBM en ik kwam nog een stuk hoger uit als in deze tests!
Edit: kijk ook hier: http://tweakers.net/nieuws/15492?highlight=harddisk
Ik heb dezelfde benchmarks gedraaid met mijn systeem (Athlon 600@750) en mijn IBM en ik kwam nog een stuk hoger uit als in deze tests!
helemaal mee eens. en stil zijn ze wel, kep er 2 dus ik hoor echt wel verschil tussen mijn 2 IBMetjes en 1 quantum 6,4Gb.Op woensdag 14 februari 2001 00:33 schreef LoneGunman het volgende:
IMB schijven zijn van zeer goede, zo niet de beste, kwaliteit. Doe je nooit geen miskoop mee.
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Mm ik vind het echt raar, ik hoor m'n 15gb model behoorlijk ratelen. Niet opvallend stiller dan andere hd's. Is 'ie niet helemaal ok of zo? Ik neem morgen wel ff een wav'je op, dan kunnen jullie zelf oordelen.
Het lijkt erop dat ik voor de IBM moet gaan, het doet mij goed dat er dus ook veel positieve reakties zijn. Ik heb overigens weinig zin om op de nieuwe 60GXP serie te wachten, die was in november 2000 al aangekondigd maar ik heb nog niks in de winkels gezien....
Hier wat bangmakerij:
Ik heb net na bijna 4 maanden wachten bericht gekregen dat IBM een nieuwe schijf heeft opgestuurd voor mijn overleden IBM 20GB die op het moment van overlijden een half jaar oud was. Hier een topic met een HELEBOEL dooie IBM's:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/55047/1
kijk ook eens in:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/118165
Deze gaat over de 75XP in het bijzonder:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/104890/1
Goed, je hoort mij niet zeggen dat andere merken het gemiddeld beter doen. Misschien hebben tweakers gewoon gemiddeld vaker een IBM en zie je daarom vaak kapotte IBM's. Maar ik heb wel even stevig de balen van die lui. Hoop dat ik mijn leen-Seagate mag houden (is echt marginaal langzamer dan de IBM).
Ik heb net na bijna 4 maanden wachten bericht gekregen dat IBM een nieuwe schijf heeft opgestuurd voor mijn overleden IBM 20GB die op het moment van overlijden een half jaar oud was. Hier een topic met een HELEBOEL dooie IBM's:
kijk ook eens in:
Goed, je hoort mij niet zeggen dat andere merken het gemiddeld beter doen. Misschien hebben tweakers gewoon gemiddeld vaker een IBM en zie je daarom vaak kapotte IBM's. Maar ik heb wel even stevig de balen van die lui. Hoop dat ik mijn leen-Seagate mag houden (is echt marginaal langzamer dan de IBM).
-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)
Verwijderd
Ik heb liever maxtor boven IBM maar allebei de schijven zijn stiller geworden ze hebben nu een silent mode dit zorgt ervoor dat de koppen niet heel snel tikken dus minder lawaai allebei bij ibm en maxtor kan je progies download waardoor ze sneller kunnen lopen maar iets meer lawaai maken
zet ze wel op een udm 33 port en niet ata 66 of 100 als je dit progie uitvoert is beter daarna wel terug zetten.
maar maxtor is gewoon stabiel en top
de gehele reeksen van hun hebben de minste uitvallers...
cya
zet ze wel op een udm 33 port en niet ata 66 of 100 als je dit progie uitvoert is beter daarna wel terug zetten.
cya
beters... waar kan ik zo'n proggie downloaden voor m'n maxtors? M'n orb maakt toch meer geluid dan die maxtors ooit kunnen maken denk ik.
Verwijderd
Bij m'n Maxtor kon ik tenminste nog horen of er iets bezig was en bij m'n nieuwe IBM moet ik nu naar 't ledje kijken.:(
Ik heb zelf 2 XGP75's in een raidset hangen hier, nooit last van, supersnel, en niet echt luidruchtig.
Tuurlijk je hoort ze wel maar het is wel minder als mijn vorige hd's.
Heb het acoustic management geprobeerd op die dingen, kan niet zeggen dat ik vershcil heb gemerkt kwa geluid. Heb nog geen benchmarks gedaan om te zien of het invloed heeft op de snelheid, zal ik binnenkort eens testen..
Iemand ervaringen mee ?
Tuurlijk je hoort ze wel maar het is wel minder als mijn vorige hd's.
Heb het acoustic management geprobeerd op die dingen, kan niet zeggen dat ik vershcil heb gemerkt kwa geluid. Heb nog geen benchmarks gedaan om te zien of het invloed heeft op de snelheid, zal ik binnenkort eens testen..
Iemand ervaringen mee ?
IP Rocks
Die IBM's draaien standaard niet op silent mode, maar gewoon op z'n snelst.
Ik heb sinds kort een 45gig IBM en ik kan hem wel horen als ik een film uitpak ofzo. Maar herrie maken, nee, dat doet-ie niet.
Ik heb sinds kort een 45gig IBM en ik kan hem wel horen als ik een film uitpak ofzo. Maar herrie maken, nee, dat doet-ie niet.
Verwijderd
Zojuist is mijn 2e maxtor 30gig schijf overleden
Dus als je het mij vraagt kan IBM alleen maar beter zijn!
Heb zelf goede ervaringen met IBM en Seagate. IBM DJNA351520, DJNA371350, DPTA371360, allemaal goed.
Verder deze seagates: Barracuda ATA III (sinds gisteren, bevalt goed), Medalist ST34321A, ST3243A (doet ut nog steeds, 210MB)
Wat betreft lawaai: Die IBMs zijn stiller dan al die Seagates.
Verder deze seagates: Barracuda ATA III (sinds gisteren, bevalt goed), Medalist ST34321A, ST3243A (doet ut nog steeds, 210MB)
Wat betreft lawaai: Die IBMs zijn stiller dan al die Seagates.
Na zeer negatieve ervaringen met Quantum Bigfoots jaren terug (3 schijven kapot binnen 1 week, en dit net na de garantiedatum natuurlijk), Maxtor (bad clusters na enkele maanden na aankoop) en Seagate (idem als Maxtor) ben ik voor IDE overgestapt op de ietwat duurdere IBM. Natuurlijk zijn mijn IBMs van een recentere generaties (14GXP, 34GXP, 75GXP) dan de Quantums, Maxtors en Seagates die ik ooit had.
De IBMs zijn tot nu toe als 100% betrouwbaar gebleken met een uptime van 24/7 sinds aankoop (nou ja, de PCs hebben natuurlijk wel eens afgestaan ook, maar you get the point). Ze zijn snel en stil (alhoewel lawaai me weinig kan boeien aangzien ik nog 10krpm SCSI schijven heb die wel noise maken).
Kennissen hebben nu ook recentere modellen van Quantum en Maxtor en tot dusver zijn ze er zeer tevreden over. Dus de kinderziekten die ik ooit met hun schijven heb gehad zijn waarschijnlijk verleden tijd.
Anyway, gezien mijn goede ervaringen met IBM schijven is dat mijn topkeuze moest ik er nieuwe aanschaffen. Toen ik op uitkijk was naar nieuwe schijven werden de IBMs massaal aangeraden op het forum van StorageReview.com, dus er is nog een hele schare van tevreden IBM gebruikers
Voor SCSI heb ik maar 1 IBM, maar die is ook zeer betrouwbaar en snel.
Voor de rest heb ik Seagate Cheetah drives. Bloedsnel en in tegenstelling tot mijn ervaringen met Seagate IDE schijven, zeer betrouwbaar.
De IBMs zijn tot nu toe als 100% betrouwbaar gebleken met een uptime van 24/7 sinds aankoop (nou ja, de PCs hebben natuurlijk wel eens afgestaan ook, maar you get the point). Ze zijn snel en stil (alhoewel lawaai me weinig kan boeien aangzien ik nog 10krpm SCSI schijven heb die wel noise maken).
Kennissen hebben nu ook recentere modellen van Quantum en Maxtor en tot dusver zijn ze er zeer tevreden over. Dus de kinderziekten die ik ooit met hun schijven heb gehad zijn waarschijnlijk verleden tijd.
Anyway, gezien mijn goede ervaringen met IBM schijven is dat mijn topkeuze moest ik er nieuwe aanschaffen. Toen ik op uitkijk was naar nieuwe schijven werden de IBMs massaal aangeraden op het forum van StorageReview.com, dus er is nog een hele schare van tevreden IBM gebruikers
Voor SCSI heb ik maar 1 IBM, maar die is ook zeer betrouwbaar en snel.
Voor de rest heb ik Seagate Cheetah drives. Bloedsnel en in tegenstelling tot mijn ervaringen met Seagate IDE schijven, zeer betrouwbaar.
IBM is volgens mij gewoon het beste merk HD's. Ze zijn juist niet stiller dan andere merken maar maken meer lawaai, al zul je daar geen last van hebben.
Verder kun je op GoT lezen dat er waarschijnlijk een slechte lading 45GB DTLA's zijn doorgekomen waar ik niet het enige slachtoffer van ben:
Kies dus misschien een ander model ofzow...
Verder kun je op GoT lezen dat er waarschijnlijk een slechte lading 45GB DTLA's zijn doorgekomen waar ik niet het enige slachtoffer van ben:
Kies dus misschien een ander model ofzow...
Verwijderd
Die schijven zijn echt superstil, stabiel en snel
heb er hier zelf ook 1tje echt topding, maar ik raad je wel een hd cooler aan die dingen worden nl gloeiend heet.
Verwijderd
Supersnel .. superstil .. alleen heb ik er in de laatste anderhalve maand al twee terug moeten brengen wegens een mechanisch defect .. geproduceerd in sept en nov 2000 in de Philipines .. andere 30gb 7200 IBM draait nog steeds als een trein ..
Euhh...heb je het over de IBM Deskstar? Die dingen worden niet meer dan handwarm bij mij.Op woensdag 14 februari 2001 12:17 schreef ChUcKy2731 het volgende:
zelf ook 1tje echt topding, maar ik raad je wel een hd cooler aan die dingen worden nl gloeiend heet.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Het is onzin dat IBM schijven herrie maken, juist fluisterstil, ik heb hier op de zaak met zo'n beetje alle merken gewerkt, en ibm is stiller EN sneller dan, seagate,quantum,maxtor,wd..En de meeste uitval komt van maxtor en seagate, vooral de barracuda..
Verwijderd
Ik heb een IBM 30 gb 7200:) toeren schijf en ik ben zeer te spreken over deze schijf, erg snel vergeleken met Quantum EL 7.6 gb (herrieschopper) en echt ik hoor helemaal niets, ja als ik mijn oor op de schijf leg. Nee van een IBM APTIVA:r:r:r moet ik echt kotsen maar deze schijf is echt goed......kunnen ze na al die jaren dat toch iets goeds maken! ik ga er nog in geloven!
Ik heb een 7200 rpm 20,5 GB Deskstar en word ook niet warm.Op woensdag 14 februari 2001 12:28 schreef Ortep het volgende:
[..]
Euhh...heb je het over de IBM Deskstar? Die dingen worden niet meer dan handwarm bij mij.
Behalve de Chipset....die wordt wel zo heet als ... de verwarming bijv.
Verwijderd
Je bedoelt dat je het ratelen niet hoort, maar het ronddraaien op 7200rpm maakt ook veel geluid!Op woensdag 14 februari 2001 00:29 schreef Neman het volgende:
Het meeste wat ik hoor is "je hoort hem echt niet, superstil!!!". Naar mijn mening is dit puur gelul, je kunt absoluut niet zeggen dat je niks hoort. Ok hij is snel, maar je zou net zo goed een maxtor kunnen nemen heb ik het idee. Hoge uitval hoor ik voor het eerst...
----edit----
Beter nog de hdd('s) (binnenkort 2) in mijn pc zijn de enigste componenten die ik hoor! Is daar nou echt niets aan te doen??
Dat is nou NET NIET wat ik hoor bij mijn IBM Deskstar 7,2KOp woensdag 14 februari 2001 23:15 schreef eXistence het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je het ratelen niet hoort, maar het ronddraaien op 7200rpm maakt ook veel geluid!
Zal wel komen door m'n koelers ofzo? (2x FEP32)
Verwijderd
Ik heb een aplha met ys tech fan en die op 7v laten lopen die hoor je dus helemaal niet! En de voedingsfan heb ik vervangen voor een oude uit een at voeding ook geruisloos vanwege de noise control! Maar 's nachts als mijn pc aan laat staan hoor je continu dat irri geluid van die hdd's!!!Op woensdag 14 februari 2001 23:17 schreef TP70 aka Georgio het volgende:
[..]
Dat is nou NET NIET wat ik hoor bij mijn IBM Deskstar 7,2K
Zal wel komen door m'n koelers ofzo? (2x FEP32)
Ik heb geen idee wat voor geluid mijn 2 75GXP 30 GB maken; ze komen toch niet boven de herrie van mijn fans uit 
Ik heb ze totnutoe ongeveer een half jaar in RAID 0 draaien op een FastTrak 100. Retesnel (nog steeds!) en totaal transparant (je merkt er niets van dat het eigenlijk 2 schijven zijn...) Vooral voor video-capturing erg geschikt.
Ik heb ze totnutoe ongeveer een half jaar in RAID 0 draaien op een FastTrak 100. Retesnel (nog steeds!) en totaal transparant (je merkt er niets van dat het eigenlijk 2 schijven zijn...) Vooral voor video-capturing erg geschikt.
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Ik heb 2x IBM
1x 9 GB u2w scsi
1x 45 GB (van die nieuwe serie)
alle2 rete snel - nooit wat aan de hand
-> hoor van veel andere ook positieve geluiden.
darentegen komt quatum en seagete er bij mij niet meer in... quantum wegens bad sectores (echt te veel) en seagete ivm incompatible.
1x 9 GB u2w scsi
1x 45 GB (van die nieuwe serie)
alle2 rete snel - nooit wat aan de hand
-> hoor van veel andere ook positieve geluiden.
darentegen komt quatum en seagete er bij mij niet meer in... quantum wegens bad sectores (echt te veel) en seagete ivm incompatible.
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Ik heb 2 harde schijven:
- WDC AC41 8000D (16,7 GB/7200/U66)
- Maxtor 9 6147H8 (56,8 GB/5400/U100)
Die Western Digital is echt stukken sneller en stiller, terwijl die Maxtor (zelfs na de silence mode uit te zetten) supertraag is.
- WDC AC41 8000D (16,7 GB/7200/U66)
- Maxtor 9 6147H8 (56,8 GB/5400/U100)
Die Western Digital is echt stukken sneller en stiller, terwijl die Maxtor (zelfs na de silence mode uit te zetten) supertraag is.
Het doet me zeer goed zulke goeie verhalen over de IBM's te horen....mijn vertrouwen is weer terug en ik denk dat ik maar voor het 45 GB model ga. Wel jammer dat ze in de oorlog fout waren.
Tja, dat zaten de Duitsers ook, maar de Duitsers van nu zijn die van toen niet! Een leuke Duitse chick gaat er nog steeds in 
Nee, grapje, maar ik heb 3 IBM HD's (zoals je in mijn signature kunt zien), die DJNA 5400rpm 20GB is 2 jaar oud geloof ik (weet niet precies), is echt super betrouwbaar. Niet echt heel stil, maar ook weer niet lawaaiig ofzo.
Die DTLA is dus echt zo stil als ze zeggen, sommige maxtor eigenaren willen dat niet aannemen, maar zelfs random lezen/schrijven maakt nauwelijks geluid. En dat ze op 7200 rpm draaien maakt helemaal geen geluid, dat is sowieso gelul. Koel blijven ze hier ook, ik heb het effe nagemeten, maar de buitenkant (bovenkant) blijft net onder de 30 graden, heel koel is dat vergeleken met maxtor HD's.
Als je zeker wilt weten hoe snel/stil/koel/goed ze zijn moet je gewoon een review nalezen, tomshardware was er erg positief over, alleen de Western Digital HD's 7200 rpm bleven koeler, maar de IBM's maakten gehakt van iedere HD qua zoektijden, geluidsproductie enzovoorts. Ik kan met zekerheid zeggen dat mijn volgende HD weer een IBM wordt, ben errug tevreden, doe hier 75MB/s in Raid 0 (ok, is idd een hype, maar zat nou eenmaal op mijn BE6-II Raid
)
Ik denk dat je met een maxtor ook geen slechte keus had gemaakt, alleen jammer dat je de allerbeste dan liet staan. Je betaalt er maar een paar tientjes meer voor, voor een IBM, maar dan heb je wel een topschijf... En nogmaals: je hoort ze echt niet, je kunt op de IBM site zelfs een progje downloaden dat ze NOG stiller maakt, dan hoor je ze zelfs niet als je je oor er tegenaan legt.
Nee, grapje, maar ik heb 3 IBM HD's (zoals je in mijn signature kunt zien), die DJNA 5400rpm 20GB is 2 jaar oud geloof ik (weet niet precies), is echt super betrouwbaar. Niet echt heel stil, maar ook weer niet lawaaiig ofzo.
Die DTLA is dus echt zo stil als ze zeggen, sommige maxtor eigenaren willen dat niet aannemen, maar zelfs random lezen/schrijven maakt nauwelijks geluid. En dat ze op 7200 rpm draaien maakt helemaal geen geluid, dat is sowieso gelul. Koel blijven ze hier ook, ik heb het effe nagemeten, maar de buitenkant (bovenkant) blijft net onder de 30 graden, heel koel is dat vergeleken met maxtor HD's.
Als je zeker wilt weten hoe snel/stil/koel/goed ze zijn moet je gewoon een review nalezen, tomshardware was er erg positief over, alleen de Western Digital HD's 7200 rpm bleven koeler, maar de IBM's maakten gehakt van iedere HD qua zoektijden, geluidsproductie enzovoorts. Ik kan met zekerheid zeggen dat mijn volgende HD weer een IBM wordt, ben errug tevreden, doe hier 75MB/s in Raid 0 (ok, is idd een hype, maar zat nou eenmaal op mijn BE6-II Raid
Ik denk dat je met een maxtor ook geen slechte keus had gemaakt, alleen jammer dat je de allerbeste dan liet staan. Je betaalt er maar een paar tientjes meer voor, voor een IBM, maar dan heb je wel een topschijf... En nogmaals: je hoort ze echt niet, je kunt op de IBM site zelfs een progje downloaden dat ze NOG stiller maakt, dan hoor je ze zelfs niet als je je oor er tegenaan legt.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Ik heb een IBM 30gb 7200 & MAXTOR firebal 10gb 7200. Beide echte fijne snelle en stille HD's.
IBM = 8 na.sec
MAXTOR = 9 na.sec
IBM = 8 na.sec
MAXTOR = 9 na.sec
=> www.mjdejong.nl <= Tja, de jouwe is sneller! Deze is betaald.
Verwijderd
IBM maakt gewoon DE BESTE schijven die er zijn. Ik dacht dat men zo langszamerhand wel wist wat goede hardware is.... Maxtors zijn dat in ieder geval niet; als er iets snel crasht is het wel maxtor schijven.
Beweren dat Maxtor beter is dan IBM is net zoiets als beweren dat Jetway betere moederborden maakt dan Asus...
Beweren dat Maxtor beter is dan IBM is net zoiets als beweren dat Jetway betere moederborden maakt dan Asus...
Verwijderd
? Dat laatste is toch ook zo?[b]Op donderdag 15 februari 2001 Beweren dat Maxtor beter is dan IBM is net zoiets als beweren dat Jetway betere moederborden maakt dan Asus...
wat bedoel je nauw?
Ik moet zeggen dat voor mij Quantum het beste is.
Ik heb al 3 jaar 2 x Quantum Viking 7200 rpm UW-SCSI harde schijven en het spul draait nog steeds. Er wordt ook intensief gebruik gemaakt. Sinds kort heb ik er een Quantum Atlas 10KII 36 gb in en deze harde is zeer stil. Maarja..het maakt toch niet uit, want niets komt boven het lawaai van mijn Delta fan
(behalve mijn DTT 2500 speakers:P)
En ik heb nog een 4 jaar oude 1 Gb grote Western Digital Caviar harde schijf. Deze kreng heeft nog geen een keer gefaald...Ik krijg hem niet kapot.
Wat betreft IBM. De 7200 rpm Deskstar (of zoiets) had ik. Meteen teruggestuurd toen de koppen een beetje begonnen te tikken na 3 dragen gebruik. Niet goed, geld terug:)
Ik heb al 3 jaar 2 x Quantum Viking 7200 rpm UW-SCSI harde schijven en het spul draait nog steeds. Er wordt ook intensief gebruik gemaakt. Sinds kort heb ik er een Quantum Atlas 10KII 36 gb in en deze harde is zeer stil. Maarja..het maakt toch niet uit, want niets komt boven het lawaai van mijn Delta fan
En ik heb nog een 4 jaar oude 1 Gb grote Western Digital Caviar harde schijf. Deze kreng heeft nog geen een keer gefaald...Ik krijg hem niet kapot.
Wat betreft IBM. De 7200 rpm Deskstar (of zoiets) had ik. Meteen teruggestuurd toen de koppen een beetje begonnen te tikken na 3 dragen gebruik. Niet goed, geld terug:)
Audi C5 3.0 + Audi C4 2.3 nog 2 ringen te gaan :)
Goed, jullie hebben me wel overtuigd. Moet ik nog ergens op letten? Ik heb gehoord dat IBM haar schijven in meerdere landen laat produceren en dat er naast IBM chips ook IBM schijven zijn met Mitsubishi chips erop. Is bekend welke geproduceerde series misschien iets minder zijn?
Bij mij op de zaak hebben we allemaal een HP Vectra PIII 733 enz. met de 30GB variant, maar deze schijven gaan toch echt heel vaak kapot. 700 stuks en al 30 stuk in 6 maanden dat is bijna 5 procent
Red een boom, eet een bever
Beesjes worden helemaal niet warm. ze hangen bij mij bovenin de kast vlak voor de 2 outtake fans en die houden de schijfjes steenkoud.
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Verwijderd
Worden niet warm???
Kep hier 2x45 ibms en zonder koeling verbrand je bijna je fikken eraan.
Kep er nou koeler voor gezet en dan blijven ze wel lekker koud.
Maar hopen dat ze dan niet tikken
Kep er nou koeler voor gezet en dan blijven ze wel lekker koud.
Maar hopen dat ze dan niet tikken
Daar begrijp ik dus niets van, ik heb de IBM 30G 7200TPM Deskstar en die wordt echt niet meer dan handwarm. Het enige wat jij meer hebt is een extra platter. Verder is die disk hetzelfde. Van dat extra stukje glas zal hij niet warmer worden. Of heb jij toevallig gewoon een heel ander soort disk?Op donderdag 15 februari 2001 01:10 schreef Ledo het volgende:
Worden niet warm???
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Verwijderd
erm uit mijn persoonlijke ervaring kan ik vertellen dat ik alleen maar problemen heb met HDz van maxtor en 0,0 problemen met HDz van IBM, ... waarom is het eigenlijk zo verwonderlijk dat er een enorm hoog percentage van de diamondmax series terug naar de factorij gaat dan ? wonders meh dude :-)Op woensdag 14 februari 2001 02:15 schreef lemac4444 het volgende:
Ik heb liever maxtor boven IBM maar allebei de schijven zijn stiller geworden ze hebben nu een silent mode dit zorgt ervoor dat de koppen niet heel snel tikken dus minder lawaai allebei bij ibm en maxtor kan je progies download waardoor ze sneller kunnen lopen maar iets meer lawaai maken
cya
Verwijderd
heb gister ibm schijfje van 30 gig en 7200 rpm binnen gekregen. Hij is retesnel en stil!! 3 keer stiller dan mijn oude maxtor 7200 rpm 15,3 gig. Alleen vind ik dat het ibm schijfje zo'n raar scheurend geluidje maakt als windows afsluit?? zijn er nog meer mensen die dit hebben??
Verwijderd
Ik heb ook een 34mb ibm hd dtla ???, nou werkt uitstekend mijn volgende schijf is weer een IBM
Verwijderd
ik heb nu 3 maanden het schijfje wat je wil aanschaffen werkt perfect en ik hoor hem/haar nooit maar dat komt door mijn outtake fan en cooler vemoed ik
ik heb 5 jaar lang een IBM disk gehad die ik 24/7 aan had en die heb ik een tijd geleden verkocht.. ik spreek die persoon nog wel eens en hij zegt dat ie nog als een tiet draait..
ik heb nu 2 45 giegers en die draaien perfect ze zijn stil maar je hoort ze wel..
als iemand zegt dat je ze nie hoort die lult uit zijn nek.
en over de mensen die een dooie IBM disk hebben of gekregen hebbe naar een tijd... ga eens denken als je 2 disken krijgt en ze gaan allebei na ongeveer dezelfde tijd kapot.. of het is een ongelofelijke produktie fout of er kan wel eens wat mis zijn met je MB/Voeding/IDEBUS die dan niet lekker werkt met de HD.
Maar mij mening IBM vind ik nogsteeds 1 van de beste merken voor HD dus koop er gewoon 1.
als er toch 1 kapot gaat je hebt 3 tot 5 jaar garantie(hangt van disk en leverancier af) dus wat is ut probleem?
srry voor dit verhaaltje
ik heb nu 2 45 giegers en die draaien perfect ze zijn stil maar je hoort ze wel..
als iemand zegt dat je ze nie hoort die lult uit zijn nek.
en over de mensen die een dooie IBM disk hebben of gekregen hebbe naar een tijd... ga eens denken als je 2 disken krijgt en ze gaan allebei na ongeveer dezelfde tijd kapot.. of het is een ongelofelijke produktie fout of er kan wel eens wat mis zijn met je MB/Voeding/IDEBUS die dan niet lekker werkt met de HD.
Maar mij mening IBM vind ik nogsteeds 1 van de beste merken voor HD dus koop er gewoon 1.
als er toch 1 kapot gaat je hebt 3 tot 5 jaar garantie(hangt van disk en leverancier af) dus wat is ut probleem?
srry voor dit verhaaltje
Maximum effort - Deadpool
hebbie hem wel goed in de kast? niet scheef ofzow?Op donderdag 15 februari 2001 09:27 schreef Kabuki_jo het volgende:
heb gister ibm schijfje van 30 gig en 7200 rpm binnen gekregen. Hij is retesnel en stil!! 3 keer stiller dan mijn oude maxtor 7200 rpm 15,3 gig. Alleen vind ik dat het ibm schijfje zo'n raar scheurend geluidje maakt als windows afsluit?? zijn er nog meer mensen die dit hebben??
anders is het gewoon het uitdraaien van de disk ofzow.. zal anders wel nix zijn
Verwijderd
ff een domme vraag misschien maar hoe hang je je harddisk in je kast. Met de printplaat aan de bovenkant of aan de onderkant??
kijk naar je kabels hoe die lopen en dan gewoon het beste.
als ie maar horizontaal of verticaal zit
dus nie scheef of schuin
als ie maar horizontaal of verticaal zit
dus nie scheef of schuin
Verwijderd
Ja Speedy je kan die 2 in Raid zetten. Heb zelf Abit SA6R met HPT370 en werkt perfect,
met SiSoft Sandra een score van 43000-44000 en met Nero 72/73 MB/s
met SiSoft Sandra een score van 43000-44000 en met Nero 72/73 MB/s
Joh die 2 die ik heb ookOp donderdag 15 februari 2001 16:12 schreef IQM het volgende:
... mijn IBM DTLA 307045 komt uit Hongarije
Maar nu nog even dit...ik heb een Intel OEM moederbord met een bios uit mei 2000. Het is een Pentium III mobo, zou het bios die 45 GB hdd van IBM wel herkennen? Ik heb vernomen dat iets oudere biossen maar 32 GB herkennen. Een nieuw bios kan ik voor mijn Gateway pc niet vinden.
Verwijderd
Gewoon lekker snel en tot nu toe geen problemen met m'n 45GB
Koop er binnenkort nog een bij en ga op de RAID toer.
Koop er binnenkort nog een bij en ga op de RAID toer.
Yeah right, dat is allemaal in theorie (net als dat windows in theorie probleemloos werkt) ik wou graag praktijk ervaring, thx 4 that wampie!Op donderdag 15 februari 2001 15:48 schreef SaiYa-JiN het volgende:
check je ff de highpoint webpage heh
Verwijderd
Ter statistiek:
Ik werk met een 34 gig 7200 toerenschijf van IBM welke nu meer dan een jaar oud is. Ultrastil en naar mijn idee erg snel.
Destijds heb ik na een hoop research (reviews e.d. lezen) voor een IBM schijf gekozen.
Q.
Ik werk met een 34 gig 7200 toerenschijf van IBM welke nu meer dan een jaar oud is. Ultrastil en naar mijn idee erg snel.
Destijds heb ik na een hoop research (reviews e.d. lezen) voor een IBM schijf gekozen.
Q.
Je kunt bij een IBM 75 GXP dit met één (of meer) jumperverbindingen instellen.Op donderdag 15 februari 2001 21:29 schreef MegaJurk het volgende:
Maar nu nog even dit...ik heb een Intel OEM moederbord met een bios uit mei 2000. Het is een Pentium III mobo, zou het bios die 45 GB hdd van IBM wel herkennen? Ik heb vernomen dat iets oudere biossen maar 32 GB herkennen. Een nieuw bios kan ik voor mijn Gateway pc niet vinden.
Maar zou het echt een probleem zijn ? Heb je echt niets kunnen vinden op de Intel site of andere sites zoals wim's bios page ? (ik dacht www.ping.be/bios)
Mijn bios is uit september 1999 en heeft dit probleem niet met mijn DTLA 307045
Ik heb een WD en een IBM in m'n systeem. De IBM-schijf is zowel veel stiller als sneller.
Voor mijn volgende systeem is IBM eigenlijk het enige merk wat op mijn shortlist staat, zeker omdat de raid-prestaties ook nog eens heel goed zijn.
Voor mijn volgende systeem is IBM eigenlijk het enige merk wat op mijn shortlist staat, zeker omdat de raid-prestaties ook nog eens heel goed zijn.
Hmmz .. ik HAD een IBM 20GB schijf, nog net voor de garantie eraf was op teruggebracht naar de winkel omdat ie harde tikken produceerde. Effe een weekje of 3 a 4 geduld en voilà, ik krijg een gloedjenieuwe 30GB Seagate schijf terug, voor nop 
Goeie service!
Goeie service!
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Verwijderd
hmmm beetje laat achteraan maar toch..
ik heb de laatste tijd opvallend veel Seagate Medallist 5400 RPM van 13 Gb kapot zien gaan, doordat de schijf ging 'krassen'..
Over IBM's heb ik nog geen problemen uit mn omgeving gehoord. Werkte zelf met de vorige versie (DT??) van 20 Gb en heb nu de DTLA 45 Gb en moet zeggen dat ze beide zeer goed bevallen.
ik heb de laatste tijd opvallend veel Seagate Medallist 5400 RPM van 13 Gb kapot zien gaan, doordat de schijf ging 'krassen'..
Over IBM's heb ik nog geen problemen uit mn omgeving gehoord. Werkte zelf met de vorige versie (DT??) van 20 Gb en heb nu de DTLA 45 Gb en moet zeggen dat ze beide zeer goed bevallen.
de 3,5" weet ik niet
maar de 2,5" (notebook) drives zijn zwaar KL%^te heb ongeveer zo'n 6 tot 8 uitvallen per week
krijg normaal gesproken nooit DOA's binnen maar van die IBM's dus wel en dat is er meestal niet 1 maar dan 4 tegelijk
maar de 2,5" (notebook) drives zijn zwaar KL%^te heb ongeveer zo'n 6 tot 8 uitvallen per week
krijg normaal gesproken nooit DOA's binnen maar van die IBM's dus wel en dat is er meestal niet 1 maar dan 4 tegelijk
gratis af te halen SUN ultra1 compleet
Verwijderd
Nouzeg,
Mijn ervaring met IBMetjes is dat ze snel zijn, je ze niet snel zult horen en het negatieve... dat ze vrij snel warm worden.
Mijn ervaring met IBMetjes is dat ze snel zijn, je ze niet snel zult horen en het negatieve... dat ze vrij snel warm worden.
Hier 2 IBM's waar ik dik tevreden over ben.
[off topic] Ortep, wil je even melden hoe het boek ook alweer heet met als eindzin "soylent green is people". Steeds als ik je postings zie vraag ik me dat af [/off topic]
[off topic] Ortep, wil je even melden hoe het boek ook alweer heet met als eindzin "soylent green is people". Steeds als ik je postings zie vraag ik me dat af [/off topic]
Kubuntu
Ja ik weet dat je biossen kunt downloaden, maar de meest recente heb ik al. Trouwens het is geen probleem, hij wordt goed herkend. Ik moet alleen even een tweede IDE kabel kopen want ik wil mijn beide hdd's als master op mijn promise ultra ata 66 controller aansluiten. Het overzetten van mijn besturingssysteem van de ene op de andere schijf ga ik met xxcopy doen. Kent iemand dit shareware programmaatje?
Tijden veranderen, en elk type is weer anders.
In m'n CERN-tijd had ik enige honderden IBM SCSI-drives (2 GB) onder m'n hoede, die aan een paar SGI Challenges hingen. Er gingen er zoveel stuk, dat volgens mij de MTBF rond de 180.000 uur lag i.p.v. de geclaimde 500.000!
Maar je kunt het gewoon treffen: m'n Quantum Empire 2100S ging stuk, de Fireball 6.4ST ging stuk, en zijn opvolger draait nog, maar zag ik daar niet een SCSI bus reset --- EEK!
In m'n CERN-tijd had ik enige honderden IBM SCSI-drives (2 GB) onder m'n hoede, die aan een paar SGI Challenges hingen. Er gingen er zoveel stuk, dat volgens mij de MTBF rond de 180.000 uur lag i.p.v. de geclaimde 500.000!
Maar je kunt het gewoon treffen: m'n Quantum Empire 2100S ging stuk, de Fireball 6.4ST ging stuk, en zijn opvolger draait nog, maar zag ik daar niet een SCSI bus reset --- EEK!
Bram Bouwens
4maanden w88 op een nieuwe hdd das lang:(, ik kreeg een nieuwe hd na 1 week al terug en hij was 4 maanden oud.Op woensdag 14 februari 2001 01:52 schreef Slein het volgende:
Hier wat bangmakerij:
kijk ook eens in:
die onderste topic was van mij. ik heb gewoon mijn hd terug gestuurd naar de winkel en kreeg netjes een nieuwe hdd. of course heb nummer gechecked. ennuh nu doet ie het weer ok.
Verwijderd
ik heb niet te klagen over m'n ibm 16,5 gig, wel over de herrie die die maakt, echt een ramp het draaien niet, maar het schrijven kun je op de gang horen !!! ('t is toch maar een 5400rpm)
En dan noemen we ook gelijk maar het beste voorbeeld, Quantum, els er een merk is dat veel en vage geluiden maakt is het Quantum wel. Mijn volgorde van merken keuze :helemaal mee eens. en stil zijn ze wel, kep er 2 dus ik hoor echt wel verschil tussen mijn 2 IBMetjes en 1 quantum 6,4Gb.
Maxtor, Quantum, Seagate, IBM, .... alle andere prutmerken, Samsung, Western Digital. Western Digihell beter gezegd
Van de 6 maxtors die ik heb, heeft een na tig jaar bad sectors ( een 4,3 GB model) Ik heb zelfs nog een van 270 en van 520 MB, en nog helemaal perfect. Die 270 is zelfs al eens van de trap gepleurd, een aantal jaren geleden, en pa werkt nog steeds of dat schijfje. -> Maxtor is mijn No 1.
IBM Schijnt erg goed te zijn, maar van alle mensen in mijn omgeving hoor ik eerst dat het perfecte dingen zijn, en langezamer hand hoor je er steeds meer blaten, dat het troep is en blah blah blah.... Hiermee zeg ik dus niet dat IBM troep is, want heb er zelf geen ervaring mee. Wat ik wel weet is dat ik WD het grootste bagger merk vind dat er is, al is de RMA afhandeling wel erg snel.
Een ding weet ik wel, hij ziet er bijzonder strak uit die IBM schijf, dat zachte gierende geluid vind ik ook wel stijlvol, tenminste als het zo hoort. Ik hoop hem binnen een paar dagen "up and running" te hebben !!!!!
Verwijderd
Ik heb ergens gelezen dat dat stijlvolle zachte gierende geluid een voorbode kan zijn voor een ander geluid. Iets als: klung, klung ofzo. Komt je IBMmetje uit Thailand?
I wish you luck my friend!
Luck is what everybody needs in their lifes.... Ik heb gehoord dat de thaise IBM schijven door Thaise masseuses zijn gefabriceerd.....dat is toch wel weer apart.
Heb zelf nodige probleme met de GXP75 gehad.
Maar dit lag puur aan de HPT366 controller op me Abit.
Heb er ze wel allemaal zonder problemen om kunnen ruilen bij Informatique. Daar waren ze keer op keer hoogst verbaasd dat ik met een IBM GXP75 terugkwam, want die kregen ze niet of nauwelijks terug....
Echt een aanrader. Ikzelf kan hem echt niet horen, komt misschien ook omdat ik vilt aan de binnenkant van mijn kast heb geplakt. De ventilatoren hoor ik heel goed, CDROM ook, maar de IBM's zijn doodstil, aanrader dus!!!
Maar dit lag puur aan de HPT366 controller op me Abit.
Heb er ze wel allemaal zonder problemen om kunnen ruilen bij Informatique. Daar waren ze keer op keer hoogst verbaasd dat ik met een IBM GXP75 terugkwam, want die kregen ze niet of nauwelijks terug....
Echt een aanrader. Ikzelf kan hem echt niet horen, komt misschien ook omdat ik vilt aan de binnenkant van mijn kast heb geplakt. De ventilatoren hoor ik heel goed, CDROM ook, maar de IBM's zijn doodstil, aanrader dus!!!
"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."
Ik heb al 'zachte gierende geluiden' en af en toe zelfs al klung klungOp woensdag 21 februari 2001 00:24 schreef BoZ het volgende:
Ik heb ergens gelezen dat dat stijlvolle zachte gierende geluid een voorbode kan zijn voor een ander geluid. Iets als: klung, klung ofzo. Komt je IBMmetje uit Thailand?
Ik wordt steeds overtuigender Maxtor liefhebber.Op woensdag 21 februari 2001 20:59 schreef Bomberman het volgende:
[..]
Ik heb al 'zachte gierende geluiden' en af en toe zelfs al klung klung(46.1 November 2000 Thailand 75GXP)! Hotdamn, ben benieuwd wanneer ie kaput gaat
...
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Ik heb een IBM uit Thailand uit november en ik heb hem zojuist geïnstalleerd, klinkt heerlijk en is razendsnel en blijft koel....tot nu toe dus dik tevreden !!!!!
Verwijderd
He, megajerk, dat doet me denken aan die optimist die van een flat springt en bij 1e verdieping zegt:"nou..., tot zover gaat alles goed" !!!
Je moet denk ik ook gewoon wat geluk hebben, ik heb 3 maxtors, een seagate en een ibm, allemaal zonder problemen eigenlijk, de enigste schijven die bij mij ooit problemen hebben opgeleverd was een Quantum (3x gecrashed, een aantal bad blocks, daarna nooit meer, gebruik ik nu om cd images op te maken e.d. tijdelijke ruimte dus, al dik 1.5 jaar na de laatste crash, krijgt toch nogsteeds volop mb's te verwerken) en Western Digitals (al 2 verschillende, bad blocks na crashes.. Beiden weggedaan..
Maar IBM's zijn zeker niet verkeerd hoor, zou er zo weer eentje kopen.
Maar IBM's zijn zeker niet verkeerd hoor, zou er zo weer eentje kopen.
Nog mensen met een mening over IBM harde schijven? Die van mij doet het meer dan uitstekend, snel, geluidloos en niet warm.
Verwijderd
Zelf denk ik er niet aan om nog ooit een IBM-HD te kopen. Ik heb vorig jaar (eind februari) een Deskstar 20.5 GB (7200rpm) gekocht. Na 5 maanden al de eerste crash: PC start niet op, HD niet te benaderen vanuit een andere HD, scandisk lukt niet, format C: ook niet etc. etc. Enige oplossing was toen met het IBM programma 'DFT' (Drive Fitness Test) de HD formatteren. Hierna ging het weer even zonder problemen. Een maandje later weer een crash.. deze problemen herhaalden zich enkele keren. Toen besloot ik eindelijk de HD terug te sturen... was 'm bijna 3 maanden kwijt voor reparatie!!
Het is nu 3 maanden verder (heb weer hetzelfde model) en hij is weer gecrasht.
Probeer nu wat data te redden... EasyRecovery gaat helemaal niet, dan maar Lost & Found proberen.
Probeer nu wat data te redden... EasyRecovery gaat helemaal niet, dan maar Lost & Found proberen.
Verwijderd
ik heb een ibm dtta 10Gb twee jaar geleden gekocht en hij werkt nog perfect. ik hoor hem helemaal niet (wordt overstemd door m'n koelers). kan niet klagen over de snelheid, maar eerlijk gezegd merk ik niet zo het verschil tussen een nieuwe schijf van het ene of het andere merk. Als ik problemen krijg dan is het heel simpel. Zo snel mogelijk backuppen en terug naar de winkel voor garantie.
Ik heb wel problemen met twee quantum fireball schijven gehad, maar die zijn beide vervangen door middel van RMA
Ik heb wel problemen met twee quantum fireball schijven gehad, maar die zijn beide vervangen door middel van RMA
Zucht, wat is dit nou voor reactie... Is net zoiets als:Op donderdag 15 februari 2001 00:56 schreef eenTurk het volgende:
Ik moet zeggen dat voor mij Quantum het beste is.
Ik heb al 3 jaar 2 x Quantum Viking 7200 rpm UW-SCSI harde schijven en het spul draait nog steeds. Er wordt ook intensief gebruik gemaakt. Sinds kort heb ik er een Quantum Atlas 10KII 36 gb in en deze harde is zeer stil. Maarja..het maakt toch niet uit, want niets komt boven het lawaai van mijn Delta fan(behalve mijn DTT 2500 speakers:P)
"Zijn Seat auto's nou echt zo slecht, of is het gewoon onzin"
en dan reageren met:
"Ik rij al jaren in een Mercedes, voor mij is dit gewoon de ideale auto, veel luxe en lekker betrouwbaar, maar over die seat: ik had eens een seat op proef en toen ik over een drempel ging met 100km/u lag ineens mijn uitlaat eronder vandaan, heel vreemd. Meteen terug gebracht natuurlijk, niet goed, geld terug..."
Wat wil je nou zeggen met die SCSI HD's? Natuurlijk zijn die betrouwbaarder!! De SCSI HD's van IBM zijn alleen veeeeeeel sneller (stond laatst een review van) en stiller/koeler/betrouwbaarder, dus...
Dit kun je natuurlijk niet met elkaar vergelijken he?
Oh ja, heb ook een Quantum gehad (een SCSI en een IDE), wat een pokkeherie. En HEET, niet aan te pakken zo heet. Leuk hoor, nog een hittebron in je kast, en maar casemodden om de temperatuur omlaag te halen, maar ondertussen Quantum aanraden? Hahaha!
Sorry, maar als er onzin wordt beweerd word ik soms een beetje fel... Sorry eenTurk.
eenTurk is de username van degene die dat berichtje postte... Daarom staat er ook geen spatie tussen... No offence hoor, sjeez! 
Lees in het vervolg aub effe mijn hele posting, ik quote hem zelfs!
Lees in het vervolg aub effe mijn hele posting, ik quote hem zelfs!
Heren, heren, we hadden het over de kwaliteit van IBM harde schijven, weten jullie nog? LOL
probeer es ghost kan je van een gehele partitie een image maken, dat was mijn laatste redding van mijn Quantum 6,4Gb.Op zaterdag 24 februari 2001 16:21 schreef Mischa het volgende:
Zelf denk ik er niet aan om nog ooit een IBM-HD te kopen. Ik heb vorig jaar (eind februari) een Deskstar 20.5 GB (7200rpm) gekocht. Na 5 maanden al de eerste crash: PC start niet op, HD niet te benaderen vanuit een andere HD, scandisk lukt niet, format C: ook niet etc. etc. Enige oplossing was toen met het IBM programma 'DFT' (Drive Fitness Test) de HD formatteren. Hierna ging het weer even zonder problemen. Een maandje later weer een crash.. deze problemen herhaalden zich enkele keren. Toen besloot ik eindelijk de HD terug te sturen... was 'm bijna 3 maanden kwijt voor reparatie!!
breng hem trug die IBM hdd desnoods naar IBM zelf ik had een RMA formulier gehad bij de winkel waar ik hem online gekocht had. ik had ze eerst een mailtje gestuurd naar ze waar ze meteen vertelde dat ik dan een nieuwe zal krijgen als ik het RMA formulier invulde. zo gezegd zo gedaan binnen een week na opsturen heb ik een nieuwe IBM 30Gb gehad (was 4 maanden oud die kapot ging). dus als ik jou wa zal ik gewoon eisen dat je een nieuwe krijgt en zeggen gewoon dat je slechte ervaring hebt met het maken van hdd en dat je gewoon een nieuwe wil hebben.
mijn ibm 20Gb is ook ff trug geweest naar de winkel wegens raar/slecht geluid. kreeg hem trug en zei zijden nix aan de hand, sluit hem aan nix geen raar geluid. ik w8 nu nog op mijn Quantum 6,4Gb van 2 jaar oud, die na een jaar is opgestuurd wegens reparatie en die toen nog een halfjaar gedaan heeft en weer dood was. ben benieuwd wat er gaat gebeuren.
hoe weet je dat ze niet warm worden. ff vastgehouden?Nog mensen met een mening over IBM harde schijven? Die van mij doet het meer dan uitstekend, snel, geluidloos en niet warm.
Daar heb je dus van die mooie temperatuurmetertjes voor op je mobo zitten... Uiteinde van de kabel op je HD plakken en aflezen maar, nog nooit boven de 30 graden uit geweest... Zelfs niet na een tijdje speeddisken/kopieren enzovoorts... Ook een benchmark van een half uurtje ofzo (random o.a.) brengt hem (ze eigenlijk, 't zijn er 3) niet aan de kook
Mijn Quantum VuurBal EL 5,1 GB maakt heel af en toe (bijv. bij Win install) een ongelofelijke tyfusherrie (hele harde tikken)
= dat niet goed
want ik heb verder nooit probs met die schijf gehad, heb em nu bijna 2 jaar
= dat niet goed
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Gewoon je hand ertegenaan houden, dan voel je of ie heet wordt....zoooo eenvoudig....
Ik sta op het punt een nieuwe HD te kopen, maar ben aan het twijfelen tussen een Maxtor 30gb 7200toeren of een IBM 30gb 7200 toeren.
Volgens deze topic zijn beide wel goed maar wat is beter?
Ik heb trouwens nu 2 10gb quantum's in Raid-0 wat gewoon perfect werkt.
Alleen wel een teringherrie...:)
Volgens deze topic zijn beide wel goed maar wat is beter?
Ik heb trouwens nu 2 10gb quantum's in Raid-0 wat gewoon perfect werkt.
Alleen wel een teringherrie...:)
Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)
Verwijderd
Ik draai al jaren met IBM's. Mijn eerste IBM (een pio-mode 4 DCAA die ik toen gekocht had omdat mijn ouwe Conner niet genoeg ruimte meer bood voor mijn voodoo1 games, toen die kaart pas uit was en me 500,- gekost had) draait nog steeds zonder problemen.
Later heb ik mezelf een DTTA (een udma33 schijf) gekocht toen ik overstapte naar een udma bord. Vorig jaar heb ik nog een tweede DTTA gekocht. Een tweedehandse HD, die overigens heel af en toe rare geluiden maakt!
Hij doet het trouwens nog altijd, en ik maak me er niet meer zo druk om.
Als mensen problemen hebben met een gekochte harde schijf, welk merk dan ook, denk ook eens aan de winkel! Wat ik hiermee wil zeggen is dat HD's op zich best teer zijn. Persoonlijk vindt ik een gepost-orderde/opgestuurde HD een akelig idee!
Ik koop eigen HD's normaal gesproken altijd zelf in Duitsland. Die hebben altijd goed gewerkt. Ik heb haast iedereen in mijn naaste omgeving een IBM aangeraden: ze zijn er allemaal erg tevreden mee!
Later heb ik mezelf een DTTA (een udma33 schijf) gekocht toen ik overstapte naar een udma bord. Vorig jaar heb ik nog een tweede DTTA gekocht. Een tweedehandse HD, die overigens heel af en toe rare geluiden maakt!
Als mensen problemen hebben met een gekochte harde schijf, welk merk dan ook, denk ook eens aan de winkel! Wat ik hiermee wil zeggen is dat HD's op zich best teer zijn. Persoonlijk vindt ik een gepost-orderde/opgestuurde HD een akelig idee!
Ik koop eigen HD's normaal gesproken altijd zelf in Duitsland. Die hebben altijd goed gewerkt. Ik heb haast iedereen in mijn naaste omgeving een IBM aangeraden: ze zijn er allemaal erg tevreden mee!
Mijn ervaring met zowel Maxtor als IBM is goed. Ik heb tig maxtors (gehad) en die werken allemaal nog prima. Ik heb eens een Maxtor DOA gehad met bad sectors maar die werd zo omgeruild. Ik heb nu een 17.2 5400 van Maxtor (eigenlijk 3 in raid) en die klinkt erg 'schel'. Het motortje maakt een rotgeluid maar die schijf doet het ook alweer 1 jaar met dat geluid dus ik laat het maar zo 
Verder over IBM's. Ik heb zon 307030 DTLA. Erg snel, klinkt goed alleen als ie parkeert door in slaapstand te gaan dan hoor je een ijzige 'wieieiep' en dan staat ie stil. Dat zal wel horen hoop ik dan maar
.
Maar vooral NIETS DAN LOF voor de garantieafhandeling. Ik had een kapotte 6 gig schijf. RMA nummer op Internet aanvragen (niet naar Ierland bellen
). Opsturen naar Nederland (ook weer cheaper). En dan binnen 2 weken een 20 gig terugkrijgen (die 6 maken ze natuurlijk ook al lang niet meer).
Dat is niet bij alle fabrikanten zo snel afgehandeld en zo goedkoop als internetten en 1 pakje naar Herkenbosch.
Overigens heeft een vriend van mij ooit een 1 gigabyte IBM in zijn computer van de trap laten vallen. Geen enkel probleem. Schijf draait nog prima
Verder over IBM's. Ik heb zon 307030 DTLA. Erg snel, klinkt goed alleen als ie parkeert door in slaapstand te gaan dan hoor je een ijzige 'wieieiep' en dan staat ie stil. Dat zal wel horen hoop ik dan maar
Maar vooral NIETS DAN LOF voor de garantieafhandeling. Ik had een kapotte 6 gig schijf. RMA nummer op Internet aanvragen (niet naar Ierland bellen
Dat is niet bij alle fabrikanten zo snel afgehandeld en zo goedkoop als internetten en 1 pakje naar Herkenbosch.
Overigens heeft een vriend van mij ooit een 1 gigabyte IBM in zijn computer van de trap laten vallen. Geen enkel probleem. Schijf draait nog prima
Ikke hebben ook de IBM DTLA 45GB en was F400,- op HCC dagen toen 
Stil, snel en goed is ie bij mij en hij kwam nog wel bij NoRRod vandaan
Stil, snel en goed is ie bij mij en hij kwam nog wel bij NoRRod vandaan