IBM frisbee eng geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
Ja nog een met enge geluiden uit z'n HD :o
Maar mijn HD is een 3 weken oude IBM Deskstar 45GB en die zou het toch wel aardig moeten doen. Ik weet niet wanneer (lijkt random) hij het doet, maar het is vrij maf. Er komt een harder dan normaal snel tikkend geluid uit en dan een kort piepachtig iets. En dat dan een paar keer achter elkaar en dan stopt het weer ???
Iemand die een idee heeft wat het is of ook zoiets ofzo?

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

• RubZie
Ik heb nu een mic op die HD geplakt als ie het weer doet neem ik het op en post ik het wel, ik ben bang dat ie echt fucked up is :'(

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:24
Mja, zeker zo'n rot tikkend geluid? KLIKLIK en dan trrrrrrrrrrrrr klik klik klik... Zoiets wat lijkt op dit:
Ik denk zo te horen dat je HD idd kapot dreigt te gaan. Niet vergeten nu te backuppen he? :)

[ Voor 19% gewijzigd door benchMarc op 22-10-2021 10:36 ]

Verwijderd

Hier nog een user met dat verschijnsel. Schijf is nog geen maand oud.

Vooral soms als ie onverwacht iets moet doen.

Verwijderd

Op donderdag 01 februari 2001 22:13 schreef benchMarc het volgende:
Mja, zeker zo'n rot tikkend geluid? KLIKLIK en dan trrrrrrrrrrrrr klik klik klik... Zoiets wat lijkt op dit: http://members.chello.nl/~jvanhoof/hd.mp3 ?
Ik denk zo te horen dat je HD idd kapot dreigt te gaan. Niet vergeten nu te backuppen he? :)
Die klinkt helemaal lekker zeg .. :(

Verwijderd

Mijn HD is 2 weken oude en
dit geluid heb ik ook.

Het begint ineens na een uurtje werken,
wanneer ik dan restart is het weg.
:(

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Mijn opa's computer heeft dit ook soms bij het opstarten. Dan hangt de voedingskabel er niet zo goed in. (ZO'n Texas Instruments 386 desktopje ter grootte van een flinke auto radio met externe voeding. Zit nogal een brakke plug aan)

Check je voeding eens na zou ik zeggen.

ieeeepppppp :P

Verwijderd

Mijn 75GXP maakte laatst iets meer van SKRRRRRIIIIIIIIIIIIII-IIIIIIIIIIIEEEEE <stilte>

Toen hing windows. Koude reboot -> no primary hd found.

Inmiddels doet 'ie het weer prima. Wel aardig vreemd.. ik dacht dat ik het ding hoorde head-crashen

Verwijderd

Luister voor de geluidjes eens op :
http://www-1.ibm.com/servlet/support/manager?rt=0&rs=0&org=hdd&doc=4B1A62A50F405D0D86256756006E340C

TERING ejh, wat een address :):)

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-04 12:16
Wat een afgrijselijke geluiden.

SKRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRIIIIIIIIIIIIIIIKKKKKKKKKK

en toen was die HD dood(RIP:'()

Verwijderd

Daar hebben een HELEBOEL mensen met zon IBM 75GXP schijffie last van! Het lijkt er wel op dat 30% van die dingen meteen al defect is en de rest na een tijdje kuren begint te vertonen! Ik heb zelf al een 45G teruggestuurd omdat ie hele rare dingen deed na een paar dagen al, rare geluiden, opspinnen/downspinnen binnen een paar seconden....en zachtjes lopen brommen op de achtergrond, alleen niet een constant geluid dus was het al helemaal godsgruwelijk irritant! Mijn 30G versie ervan (DTLA 307030) begint nu na bijna een half jaar ook ineens te brommen!

WAT EEN KOLERE ROMMEL IS DAT! Ze zijn wel snel en stil met lezen en schrijven maar kwalitatief niet al te best volgens mij!

Verwijderd

Wat je eigenlijk bedoelt is ze zijn wel snel stil (sorry kon het niet laten) :)

Verwijderd

Wij begrijpen mekaar

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:44
Vooral Bad Head 3.wav is errrg. ;(

Verwijderd

IBM harddisks KUNNEN niet stuk!

S L O T J E !!!!

:+

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-04 22:18

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Geluid lijkt wel een beetje op die wat mij ook heeft/had.. 'k heb 'm teruggebracht naar de winkel (met nog 1 week garantie te gaan :9). Hij 's nou al 2 weken weg. begint nu wel lang te duren hoor :(

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:17
Terug naar de winkel en anders op www.storage.ibm.com de drive fitness test (DFT) downloaden.

• Speedtracer
  • Laatst online: 22-04 15:15

Speedtracer

ondertitels? doen we niet aan.

ik heb zelf dus ook een ibm ddys-t18350n, en die piep constant heel hoog, net een tv.. En af en toe ook dat rare geluid. Ik dacht dat dat van het herkalibreren van de koppen was(ivm warmte), maar nu blijkt het dus fout te zitten.

• EelcoB
  • Laatst online: 22-04 21:11
Hlpdsk, heb je al eens een oppervlakte scan gemaakt? mijn IBM 45 Gb maakte ook rare geluiden, na een oppervlakte scan bleek dat ik bad sectors had.

• CAP-Team
  • Laatst online: 21-04 22:18

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik lees hier veel dat mensen problemen met bad sectors, wazige geluiden met IBM schijven hebben. Zijn ze wel zo goed als iedereen beweert? Of is het gewoon pech hebben met een bepaald exemplaar? :?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

ik denk dat we hier echt niet meer over simpelweg PECH kunnen praten

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:58

4POX

Everybody is wired

Ik heb een 15 en 45 ... Nog geen problemen.. ik koel ze beide.. maar zodra er iets gebeurt dan horen jullie het meteen..

Effe backups draaien :)

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Ik heb zo'n 45Gb schijf en heb nergens problemen mee. Wist niet dat die schijven zoveel problemen leverde.
Goed klote

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-04 20:03
Ik heb een aantal maanden geleden een IBM 10K RPM schijfje van 36 GB terug gestuurd omdat die gecrashed was. (na 3 weken) Die mensen moeten eens wat aan kwaliteits controle gaan doen! :(

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op vrijdag 02 februari 2001 09:11 schreef starkje het volgende:
Mijn 75GXP maakte laatst iets meer van SKRRRRRIIIIIIIIIIIIII-IIIIIIIIIIIEEEEE <stilte>

Toen hing windows. Koude reboot -> no primary hd found.

Inmiddels doet 'ie het weer prima. Wel aardig vreemd.. ik dacht dat ik het ding hoorde head-crashen
had exact hetzelfde probleem

werd steeds erger, computer bleef zelfs in de BIOS hangen toen ik een instelling van de harddisk wilde veranderen...vaag...

Teruggebracht, heb nu een nieuwe

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 14:13
Yep dit probleem heb ik ook gewoon

Skkkriiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

dan ff wachte en hij gaat gewoon rustig verder. Gebeurt alleen als ik 2 dingen tegelijk op mn schijffie doe, 2x dingen tegelijk ernatoe kopieren.

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Ik had een half jaar geleden hetzelfde probleem met een Quantum Fireball Hardeschijf. Eerst tikken, en piepen, en na een tijdje dood! Ware het niet toevallig dat een DVD speler kort daarvoor ook dood was gegaan, Bleek later dat mijn voeding van mn nieuwe kast hele rare spanningen vertoonden, die dus de oorzaak waren van plotselinge defecten. Miscchien dat jullie dat ook eens moeten doen, of alles nog wel klopt, dus geel=+-12V en Rood=+-5 volt en zwart is aarde volgens mij. Die spanningen van mij zaten daar ver buiten.

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:48
Ik heb de 45 gig DTLA (75 GXP) en krijg ook problemen. Eerder hoorde ik het ding nooit, heel stil spinnen en een zacht ritselend geluid als hij ging zoeken.
Nu kan ik hem duidelijk horen spinnen en het seek geluid is ook wat harder. Ik moet nog ff zien dat ik al mijn data back-up en dan gaat het ding ook mooi terug. Ik heb hem sinds november ofzo.

Volgens een studiegenoot van mij, die bij een ocmputerzaak werkt, had IBM een slechte serie 75 GXP's, omdat de voering die het geluid dempt iets te strak zat ofzo :?:?:?
Bij de nieuwere versies schijnt dit opgelost te zijn alleen maakt hij nu van zichzelf ietsje mee lawaai.

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Verwijderd

Heb afgelopen weekend weer zoiets gehad.
Harddisk wilde niet opspinnen, enge geluiden, etc.

Maar toen ik m'n SCSI apparaten eraf gooide deed alles het weer... toch m'n 230W voeding maar eens upgraden (overclocked duron systeem) :)

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

van mij tikte ook, hij 'schuurde' dan eerst hard (als een oude HD die opeens veel moet gaan swappen) en dan daarna een paar hoge (hoge als in 'hoge tonen') tikken.
nu heb ik het niet meer

oplossing weten? (werkte bij mij)

helemaal mijn schijf opnieuw ingedeeld, dus gerepartitioneerd, en dus ook weer alles opnieuw formateren enzo, en ik heb oppervlakte controle gedaan en IBM drive fitness test, geen enkele fout of bad sector ofzo.
ik weet ook niet hoe het komt, ms komt het door de koppen ofzo van ibm?
want het lijkt echt alsof die dingen iets proberen te doen wat ze niet kunnen.

als jullie betere oplossingen hebben post het dan ff

Verwijderd

No probs hier
Komt er zeer binnenkort eentje bij :9~
Voor een RAIDM level 0 setup.

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zeg maar een ding. Kijk eens op het forum van [url="http://www.storagereview.com."]www.storagereview.com.[/url] De online shop van IBM heeft zelfs al de 45 GB versie geschrapt. Trek je conclusies! Ik ga die IBM zo snel mogelijk retourneren. Het wordt nu dus een Diamondmax plus 60.

Verwijderd

Al hoor je ook weles wat over de 30 Gig versie, die 45 Gig versie is inderdaad verreweg het grootste probleemgeval volgens mij. Die moet je al helemaal niet hebben. Ik heb nu die 30 Gig en hoop maar dat die wel goed is! Die 60 en 75 gig versie heb ik nog nooit van gehoord dat iemand die heeft. Die 45 gig heeft bijna iedereen inmiddels wel gekocht en misschien ongeveer de helft heeft em al geretourneerd volgens mij. De rest komt er nog wel achter!

Verwijderd

lekker, heb net een dag die IBM 45GB en kan dus gaan wachten tot ie gaat piepen en tikken.:(

Verwijderd

Komt het wel op neer ja....
Was ook wel goedkoop ineens he 445,- ;)

Daar MOEST bijna wel wat achter zitten...
hehe
Zou Gistron aka intercom-mailorder het soms al geweten hebben van tevoren ofzo dat ze ze zo goedkoop kwijt wilden raken ineens!!??

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:58

4POX

Everybody is wired

Ik heb die van mij vanaf novemver en die heeft nog nooit vreemd gedaan.. Misschien draait over 3 jaar nog.. Wie weet

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

sjeise heb ook zoiets meegemaakt vd week, had al een tijdje last van een melding broken raid af en toe en na opnieuw restarten was het weer goed maar nu is 1 van de 30 gigjes overleden , eerst geknetter en stank daarna na uit en aanzetten an de pc een paar klikken net als de zip drive van vroeger clck of death en ja hoor 1 van de 2 had na nader onderzoek een verbrande ic en wordt niet meer herkend in de bios, de andere is nog wel goed maar voor hoelang nog en het ergste is dat het een raid was dus de data is ook pleitte.. gekocht op de hcc van wat duitsers dus hoe zou het met garantie zitten en waar moet ik zijn daarvoor??

• RubZie
Godverdeg... lijkt er dus op dat ie inderdaad dood aan't gaan is. Ik ga meteen meer die Gistronhomo's bellen. Maar wat kan ik nu het beste doen, ik kan niet 45 GB backuppen effetjes :(

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Leuk dat ik dit lees nu ik net 2 IBM schijven heb gekocht (voor in een SERVER n.b.) :( Naja, laten we maar het beste hopen (gelukkig staan ze in RAID1)

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Een van mijn 2 30 GB's doet ook een beetje vreemd (DTLA-307030): klung... klung... TIK... klung... klung... TIK...

Echt maar 2x (eens per uur) en verder gaat-ie weer (en dan wel goed), tot het uur om is en dan weer... en die TIK klinkt écht luid (komt boven de TV uit, en die staat niet zacht). Verder doet mijn andere 30 GB (zelfde type) nog wel eens een slepend/sissend geluid (ssjjjjj... rrrrr.... ssjjjjjj....rrrrr, je kent het wel), maar niet echt een regelmaat in te ontdekken.

De Fitness Test zei iig niks (geen errors oid).

Virussen? Scan ze hier!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Wat raar!

Volgens mij hebben ze een beetje foute batch doorgelaten.

Het meest rare is nog die onregelmatigheid...anders was het "gewoon" een lagertje.

• RubZie
Oja bij mij is het dus ook dat SKRIIIEEEIEEIEIEIEIEI *PIEP* geluid, echt eng hard en meestal paar keer achter elkaar...

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-04 09:11
IBM = ROMMEL DIE JE NIET WILT HEBBEN! ;)

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• RubZie
Op dinsdag 13 februari 2001 15:48 schreef MGSNK het volgende:
IBM = ROMMEL DIE JE NIET WILT HEBBEN! ;)
MOet jij zeggen je hebt een Voodoo videokaart in je computer henkie :)
Maar efe serieus, slaat je opmerking ergens op (ervaring?)? Dan hoor ik het graag.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
De IBM 30700 ofzo die ik nu heb is de beste HD die ik tot nu toe gehad heb!

• RubZie
Bij nader inzien maakt ie eigenlijk een soor SLIP-PIEP-KLIK geluidje, het is vrj kort maar vak meerdere keren achter elkaar. Mijn HD wordt dan heel traag en als ik er zacht op tik dan stopt het das ook we grappig. En bij Gistron (intercom-mailorder) nemen ze de telefoon niet op.

• Cyril
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:36

Cyril

it's all in my mind

Ik heb net 10 min. geleden een 45G IBM besteld bij Gistron :) Ik merk t wel weer als ie stuk gaat, heb nog nooit problemen gehad met ibm schijven, dus ik vertrouw er maar gewoon op dat deze t ook nog wel ff volhoudt. Als het misgaat zal ik het hier wel posten :)

Real Men don't make backups. They upload it via ftp and let the world mirror it. -Linus Torvalds

Pagina: 1