Ik denk zo te horen dat je HD idd kapot dreigt te gaan. Niet vergeten nu te backuppen he?
[ Voor 19% gewijzigd door benchMarc op 22-10-2021 10:36 ]
Verwijderd
Vooral soms als ie onverwacht iets moet doen.
Verwijderd
Die klinkt helemaal lekker zeg ..Op donderdag 01 februari 2001 22:13 schreef benchMarc het volgende:
Mja, zeker zo'n rot tikkend geluid? KLIKLIK en dan trrrrrrrrrrrrr klik klik klik... Zoiets wat lijkt op dit: http://members.chello.nl/~jvanhoof/hd.mp3 ?
Ik denk zo te horen dat je HD idd kapot dreigt te gaan. Niet vergeten nu te backuppen he?
Verwijderd
dit geluid heb ik ook.
Het begint ineens na een uurtje werken,
wanneer ik dan restart is het weg.
Check je voeding eens na zou ik zeggen.
ieeeepppppp :P
Verwijderd
Toen hing windows. Koude reboot -> no primary hd found.
Inmiddels doet 'ie het weer prima. Wel aardig vreemd.. ik dacht dat ik het ding hoorde head-crashen
Verwijderd
http://www-1.ibm.com/servlet/support/manager?rt=0&rs=0&org=hdd&doc=4B1A62A50F405D0D86256756006E340C
TERING ejh, wat een address :):)
SKRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRIIIIIIIIIIIIIIIKKKKKKKKKK
en toen was die HD dood(RIP:'()
Verwijderd
WAT EEN KOLERE ROMMEL IS DAT! Ze zijn wel snel en stil met lezen en schrijven maar kwalitatief niet al te best volgens mij!
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Verwijderd
Goed klote
Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2
had exact hetzelfde probleemOp vrijdag 02 februari 2001 09:11 schreef starkje het volgende:
Mijn 75GXP maakte laatst iets meer van SKRRRRRIIIIIIIIIIIIII-IIIIIIIIIIIEEEEE <stilte>
Toen hing windows. Koude reboot -> no primary hd found.
Inmiddels doet 'ie het weer prima. Wel aardig vreemd.. ik dacht dat ik het ding hoorde head-crashen
werd steeds erger, computer bleef zelfs in de BIOS hangen toen ik een instelling van de harddisk wilde veranderen...vaag...
Teruggebracht, heb nu een nieuwe
Skkkriiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
dan ff wachte en hij gaat gewoon rustig verder. Gebeurt alleen als ik 2 dingen tegelijk op mn schijffie doe, 2x dingen tegelijk ernatoe kopieren.
Nu kan ik hem duidelijk horen spinnen en het seek geluid is ook wat harder. Ik moet nog ff zien dat ik al mijn data back-up en dan gaat het ding ook mooi terug. Ik heb hem sinds november ofzo.
Volgens een studiegenoot van mij, die bij een ocmputerzaak werkt, had IBM een slechte serie 75 GXP's, omdat de voering die het geluid dempt iets te strak zat ofzo :?:?
Bij de nieuwere versies schijnt dit opgelost te zijn alleen maakt hij nu van zichzelf ietsje mee lawaai.
Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Verwijderd
Harddisk wilde niet opspinnen, enge geluiden, etc.
Maar toen ik m'n SCSI apparaten eraf gooide deed alles het weer... toch m'n 230W voeding maar eens upgraden (overclocked duron systeem)
nu heb ik het niet meer
oplossing weten? (werkte bij mij)
helemaal mijn schijf opnieuw ingedeeld, dus gerepartitioneerd, en dus ook weer alles opnieuw formateren enzo, en ik heb oppervlakte controle gedaan en IBM drive fitness test, geen enkele fout of bad sector ofzo.
ik weet ook niet hoe het komt, ms komt het door de koppen ofzo van ibm?
want het lijkt echt alsof die dingen iets proberen te doen wat ze niet kunnen.
als jullie betere oplossingen hebben post het dan ff
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Was ook wel goedkoop ineens he 445,-
Daar MOEST bijna wel wat achter zitten...
hehe
Zou Gistron aka intercom-mailorder het soms al geweten hebben van tevoren ofzo dat ze ze zo goedkoop kwijt wilden raken ineens!!??
Verwijderd
Echt maar 2x (eens per uur) en verder gaat-ie weer (en dan wel goed), tot het uur om is en dan weer... en die TIK klinkt écht luid (komt boven de TV uit, en die staat niet zacht). Verder doet mijn andere 30 GB (zelfde type) nog wel eens een slepend/sissend geluid (ssjjjjj... rrrrr.... ssjjjjjj....rrrrr, je kent het wel), maar niet echt een regelmaat in te ontdekken.
De Fitness Test zei iig niks (geen errors oid).
Virussen? Scan ze hier!
Volgens mij hebben ze een beetje foute batch doorgelaten.
Het meest rare is nog die onregelmatigheid...anders was het "gewoon" een lagertje.
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
MOet jij zeggen je hebt een Voodoo videokaart in je computer henkieOp dinsdag 13 februari 2001 15:48 schreef MGSNK het volgende:
IBM = ROMMEL DIE JE NIET WILT HEBBEN!
Maar efe serieus, slaat je opmerking ergens op (ervaring?)? Dan hoor ik het graag.
Real Men don't make backups. They upload it via ftp and let the world mirror it. -Linus Torvalds