Toon posts:

Help - Kan een winkelier dit zomaar doen? (ASCI)

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ongeveer een half jaar geleden heb ik bij ASCI Technologies een IBM Pluto 20.5 GB HD gekocht. Een maand geleden ging deze kapot en heb ik 'm naar ASCI opgestuurd.

Gisteren belde ik om te vragen hoe lang het nog gaat duren (1 maand is al erg lang) voordat ik 'm terugkrijg, waarop ik te horen kreeg dat het nog zeker 2 maanden wordt (wat?! 3 maanden??). 't Blijkt dat deze HD's een vrij hoog uitval-percentage hebben.

Volgens ASCI ligt het probleem bij IBM, die er erg lang overdoet om ze terug te sturen (gemiddeld 3 maanden). Verder kreeg ik te horen dat er niets voor mij kon worden gedaan, zelfs niet toen ik uitlegde dat ik IBM support desk had gebeld en die me verteld had dat ik het recht op een vervangend exemplaar heb.

Na 3 keer naar ASCI gebeld te hebben, werd me uiteindelijk verteld dat er maandag over gesproken zou worden, maar dat ze nu geen uitspraken over konden doen..

Ik vind het echt onacceptabel dat een verkooppunt zoiets kan doen... ik zit nu immers 3 maanden zonder HD. Weet iemand of dit mag en of er iets aan te doen valt?

Bij voorbaat dank

-Mischa

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Met de juridische kant kan ik je niet helpen. Wat ik wel weet, is dat Western Digital altijd erg snel is met terugsturen, zonder tussenkomst van de winkelier (Wat je in geval van DES Rotterdam ook niet zou willen>:))

Gemiddeld duurde het een week in totaal: Heenzenden en terugzenden. Heenzenden voor eigen rekening, naar adres in Duitsland. Kosten ongeveer 25,-

Dit heb ik drie keer mogen doen, ik heb nu twee werkende harddisks.........

• TheBrain
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Volgens mij niet.

Een winkelier zal zich in moeten spannen voor het repareren / vervangen van een defect product. Je bent al aardig genoeg geweest met deze maand uitstel.

Je moet gewoon naar de winkel / vestiging gaan en daar vervanging door middel van een nieuw exemplaar eisen. Het valt gewoon onder de garantietermijn dus ze kunnen geen kant op. 5 maanden moet een productiefout zijn geweest.

Als dat niet helpt is er altijd nog de Consumentenbond / ookdatnog / breekijzer / rechtsbijstand.

Je hoeft het niet te hebben om ermee te dreigen :) :) :)

Verwijderd

Topicstarter
Dan wordt het dus een brief schrijven... (ik woon in Amsterdam en Assen is iets te ver :()

• Biebel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-12-2025

Biebel

BY IKKE

Nee dit kunnen ze niet maken, zeker niet als IBM zelf aangeeft dat je recht hebt op een vervangend exemplaar...
Probeer dit aan te kaarten bij IBM, die zullen namelijk niet blij zijn met asci als ze dit horen(negatieve reclame)
en als laatste redmiddel kun je altijd nog zeggen dat je die schijf echt nu nodig hebt....
Die winkel is "schuldig" en zal dus iets voor je moeten doen, jij hoeft niet op te draaien voor productie fouten!!!!!!

Biebel is not just a nick, It's my alter ego...

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-04 08:42
ligt er aan. Harddisks worden altijd door de fabriek/maker gerepareerd. de winkel kan niets meer doen dan hem opsturen en wachten. Dat is op zich niet onredelijk

Vervangend exemplaar? dacht het niet. Krijg je bijna nergens tenzij je garantie bijkoopt (zakelijk nog wel eens interessant als iets onmisbaar is)

achterhaal is wat bij ibm gebruikelijke reparatietijden zijn (bel ze direct)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 oktober 2000 13:22 schreef Herman het volgende:
Wat ik wel weet, is dat Western Digital altijd erg snel is met terugsturen, zonder tussenkomst van de winkelier (Wat je in geval van DES Rotterdam ook niet zou willen>:))[/quote]Wat ik weet, is dat je met Western Digital
bijna 100% zeker bent van een crash. Heb er
3 gehad, alle 3 binnen 1 jaar kapot aan
verschillende gebreken.

Naar, naar, naar......

• humi
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-03 12:41
Dat je met WD 100% zeker bent van een crash is pure onzin. Ik heb zelf al erg lang meerdere WD's en heb er nog nooit problemen mee gehad.
Elk merk heeft wel problemen, en dat zal je voor lief moeten nemen. Zoek een merk uit dat een lange garantieperiode, en goede garantieregeling heeft, daar heb je al heel wat aan.

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
He Jaspov, moet jij eens bij informatique gaan ruilen, krijg je meestal gelijk een nieuwe mee, als ie na testen kapot blijkt.
Moet je wel ff geduld hebben maar dan heb je ook wat....
En niet accepteren.
Heb ik ook bij Informatique gehad.
terratec DMX, werkte niet goed.
Na zeker 2 maanden hadden ze nog niks gekregen van de groothandel/distributeur, dus toen hebben ze zelf een nieuwe geregeld omdat het anders te lang zou duren.
het is toch niet jouw probleem dat ze zo'n slome feedback van IBM hebben?
Zou leveren hun pakkie an..
Dus Eisen, lang genoeg gewacht....

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• klaaz
  • Laatst online: 20-04 11:32

klaaz

it's me!

Ik kan mij niet voorstellen dat ASCI moeilijk zou doen over een eventueel leenmodel. Ik heb hier meerdere keren gekocht (woon gelukkig wel in de buurt) en ben nog nooit met een kluitje in het riet gestuurd bij problemen.

Onlangs nog een rammelende seagate van twee maanden oud gemeld en kreeg een nieuwe mee om de oude gegevens even rustig te backuppen van de rammelende schijf.

De nieuwe was een Maxtor, sneller en groter. Heb het prijsverschil bijgelegd. Pas een weekje later de foute schijf teruggebracht. :)

Ook bij aankoop van een niet op voorraad zijnde monitor doet men niet moeilijk, kreeg eerst een 15" Adi mee tot de nieuwe er was. Mijn oude was kapot in de kerstperiode, na inspreken van mijn wensen in het antwoordapparaat terwijl ze dicht waren, belde men binnen een half uur terug net dit voorstel.

Wellicht gaat er iets niet goed in de communicatie tussen jou en de winkel ;)

Bel ze eens zou ik zeggen, vraag naar Hendrik Jan.

• Rudie_V
  • Laatst online: 22-06-2025
Gewoon blijven zeiken voor een nieuwe(evt andere merk/type)die je gelijk wil hebben !!!!! ...als de winkel die schijf opstuurt krijgen hun toch weer een nieuw exemplaar die hun dan gewoon kunnen verkopen, want hij is immer toch nieuw !!
Ik zou het hierbij niet laten zitten hoor !!

Verwijderd

Ik heb dezlefde schijf binnen 2weken 2x keer zien crashen , en had iedere keer binnen 3 dagen een nieuwe via Intercom-mailorder . De schijf was al 2 maanden oud toen het de 1e keer gebeurde . 3 maanden is gewoon associaal en je moet het magische woord conusmentenbond maar eens laten vallen in een mailtje . Die vinden namelijk een paar weken al te veel voor dergelijke zaken .

• markjuh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-11-2025
Wat wij altijd doen, is omruilen bij onze leverancier. die is dichtbij, iets defect, heenbrengen, nieuwe mee, aan klant leveren. klaar, geen gezeik meteen nieuwe.

• tazzman
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

toen ik nog bij Dynabyte als TD-er werkte en d'r kwam iemand met een pas nieuwe HD die defect was krijg hij van mij direct een nieuwe. Had ik die niet op voorraad dan gaf ik de klant tijdelijk een kleinere HD mee die hij weer kon omruilen (wij zouden de data dan weer overzetten op de nieuwe als de klant dat wilde d.m.v. Ghost) of hij betaalde iets meer bij (met flinke korting) voor een grotere HD.

Ik weet niet of dit standaard was in het bedrijf maar zo deed ik het gewoon. Had iemand op het hoofdkantoor d'r moeite mee dan konden ze mijn rug op.. goede service = goede naam = goede verkoop. Mijn bedrijfsleider vond dat ik groot gelijk had (toffe vent) .. ben d'r nu 3 jaar weg, allemaal andere mensen nu en ik zou er niet zo gauw meer iets kopen. ik merkte dat ze veel en veel minder flexibel waren dan dat wij dat waren 3 - 4 jaar geleden.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

heb pas een IBM janus 20,5 de tuin ingegooid, 3 maanden oud en kaduuk.....wat was ik boos, nooit meer een ibm HD (en de pc's hoef ik ook niet meer)

• tazzman
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Merkwaardig. ik heb 3 IBM HD's (8 GB en 2x 4.3GB) en werkelijk NOOIT problemen mee.. waren echt de allerbeste HD's die ik ooit gekocht heb. Ik kon toen goedkoop een 18GB Quantum Fireball 7200RPM HD kopen.. twijfelde eerst heftig want het was geen IBM maar bevalt ook prima.

Zijn die nieuwe IBM's dan zo slecht? Misschien toch maar weer een Vuurbal kopen :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

M'n IBM DTLA 45GB heeft gvd nu al een bad sector, ben hier niet echt blij mee, net nadat mn IBM DTTA 10,1 GB bad sectors had gekregen. Niet hopen dat het erg lang gaat duren. Iemand ervaring met Jorg Automatisering qua RMA?

• Cruz
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-10-2025
Ja, Jorg is best soepel.
Had een kast besteld waar voeding van defect bleek te zijn.

Even gemailed en binnen paar dagen kreeg ik nieuwe opgestuurd, oude in zelfde doos terug en klaar.

Jorgje is wel goedje.

P.S. Vraag naar Rob

Verwijderd

Blij dat ik me spullen bij Informatique koop, krijg bij me HDD crash, (deze crash = HDD stoek) gelijk een nieuwe mee. Ze vroegen niet eens wat er was. Ging echt vreemd, maarjah zal mij boeien hoe hun het oplossen ik heb me nieuwe schijf toen gelijk meegkregen.

• Crazyhorse
  • Laatst online: 20-04 12:18
Het klopt wel dat IBM behoorlijk traag is met defecte drives.

Als we defecte hebben bij ons het werk gaat er meestal een lange tijd overeen voordat we een nieuwe hebben.

Seagate is meestal al binnen 7 werkdagen opgelost en WD en Quantum een dag of 15.

Verwijderd

Dit kan dus niet. Ook juridisch niet. Een produkt dat door firma X geleverd wordt, is voor jou een produkt van firma X. DAAR doe je zaken mee. NIET met IBM of de groentenboer.

Ze kunnen dus hun verantwoordelijkheid niet afschuiven naar IBM. Zij dienen je een acceptabele/redelijke oplossing te bieden voor je probleem. Wat acceptabel is hangt van jezelf af, wat redelijk is wordt bepaald door de situatie.

Wat je in zo'n geval ALTIJD moet doen is een aangetekende brief sturen en ze 14 dagen (als dit redelijk is en desnoods 21 dagen) de tijd geven om.... Ja dat moet je dus zelf invullen. Je kunt niet zeggen: om het probleem op te lossen. Je MOET ze een voorstel doen, bijvoorbeeld een vervangende vergelijkbare hard disk. Het moet bovendien redelijk zijn. Een nieuwe pc ter waarde van 10.000 piek leveren is niet redelijk.

Verder zet je in de brief dat je als ze niet binnen de bestelde termijn het voorstel uitvoeren je bijvoorbeeld naar de consumentenbond gaat.

Houd het kort en zakelijk en kijk ook even op www.consumentenbond.nl. Wellicht vind je daar meer info.

En laat je niet wijs maken als ze zeggen dat het de schuld van IBM is. Nogmaals, daar heb JIJ niets mee te maken. Dat is HUN probleem.

• Ropniko
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-03-2021
Hmmm nu we het toch over winkeliers hebben.. kheb toevallig een familie lid die heeft een HDD gekocht bij ATIN electronics in NWHout.. hij had een IBM HDD Besteld maar kreeg een Seagate Barracuda.. Nou hoor ik dus dat de IBM's niet goed zijn maar de Seagate HDD's gaan ook zeer rap kapot..

Er wordt een hoop gebeund met de hardeschijven tegenwoordig... :(

NL: 18 19 31 32 34 37 39 47 57 60 66 67 68 70 72 73 77 79 80 82 83 85 90 94 95 96 98 02 04 11 12 | KB: 17 43 61 67 70 71 72 79 83 86 87 93 98 99 02 06 07 10 | SC: 93 94 95 | JCS: 02 05 06 | EC1: 71 72 73 95 | EC2: 87 | UC: 92 | WB: 72 95 | ESC: 72 73 95

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:17
Wat DrDre zegt klopt ongeveer wel. Ik begrijp alleen niet dat Asci zo moeilijk doet. Ik vind het een zeer relax-te zaak. Al meerdere malen naar volle tevredenheid er wat gekocht. Mijn IBM Pluto 20,5 Gb komt overigens ook bij Asci vandaan. Tot nu toe nog geen problemen mee gehad.

• eppie
  • Niet online
(overleden)
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Hmmm nu we het toch over winkeliers hebben.. kheb toevallig een familie lid die heeft een HDD gekocht bij ATIN electronics in NWHout.. hij had een IBM HDD Besteld maar kreeg een Seagate Barracuda.. Nou hoor ik dus dat de IBM's niet goed zijn maar de Seagate HDD's gaan ook zeer rap kapot..
Er wordt een hoop gebeund met de hardeschijven tegenwoordig... [/quote]Had ik ook toen ik mijn pc bij Progress kocht, ik had een Maxtor 7200 Rpm u66 20Gb besteld en kreeg een Wd 20 Gb u66 7200 Rpm. Ik vond het niet erg maar goed het klopte niet :(.

Eppie

• Slein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-03 15:35

Slein

NERD

Hoi Mischa,

Ik heb ook een IBM Pluto 20,5 Gb van een half jaar oud, ook van ASCI (in Groningen), en hij is ook net overleden!
ASCI was erg behulpzaam, ik heb gisteren vijf uur bij hen in de winkel geprobeerd mijn data te redden (niet gelukt), en heb uiteindelijk een Seagate Barracuda 30 Gb meegekregen als leenschijf + een diskdoctor om thuis te proberen mijn data er nog af te krijgen.
Ik heb ook het verhaal gehoord van de (zeer) slechte support van IBM: het duurt maanden voordat IBM een nieuwe schijf terugstuurt. Tegenwoordig waarschuwen ze bij ASCI ook iedereen die perse een IBM schijf hebben wil dat ALS ze kapot gaan het maanden duurt om een nieuwe te krijgen en dat ASCI er dus ook niet meer aan begint iedereen (met een stukke IBM) een leenschijf te geven, omdat ze dan binnen de kortste keren failliet zouden gaan. Ze raden daarom ook aan om een Seagate schijf te kopen, omdat Seagate's service wel goed is.
Ik weet niet wat er mis is gegaan in de communicatie, maar aan de niet-gewaarschuwde mensen zoals jij en ik met een kapotte IBM van een tijdje terug geven ze volgens mij gewoon een leenschijf mee hoor.

Succes ermee.
(Als iemand weet hoe ik een gemolde FAT kan repareren dan hoor ik dat graag.)

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

Verwijderd

Inderdaad vreemd dat ASCI zo moeilijk doet, heb er al diverse keren van alles gekocht en echt nooit problemen gehad. Ook niet toen ik enkele artikelen wou ruilen ( HD controller en later 4 mnd oud 128 Mb geheugen). Echt ik heb nooit problemen gehad met ASCI en vind hun service eigenlijk ver boven gemiddeld. Praat nog eens rustig met ze, daar moeten jullie uit kunnen komen.

Verwijderd

Topicstarter
Tot zover wil ik iedereen erg bedanken voor zijn/haar reply.

Ik wacht eerst hun telefoontje af morgen (maandag) en dan zien we wel verder.

Nog een aanvulling op mijn verhaal...

De eerste keer dat ik belde werd mij verteld dat ze geen IBM Pluto's (20.5 GB) meer op voorraad hebben. De 2de keer kreeg ik te horen dat ze 2 Pluto's binnenkort terug zouden krijgen van IBM en ik er 1 thuisgestuurd zou krijgen. De 3de keer (ditmaal een dame) werd mij verteld dat zij mij geen leenschijf konden geven omdat ze dan een extra gebruikt product zouden krijgen en dat er dan ook teveel verzendkosten zouden worden gemaakt...

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-04 20:06
Nou, leuk is dat. Ik dacht dat die IBM hd's de beste waren. Ik heb zelf ook een Pluto 20,5 GB, ik ben benieuwd hoe lang hij het vol houdt...

Verwijderd

K'weet nog een leuke: Op m'n werk hadden we een Quantum Atlas IV, die ging dood, dus had ik hem teruggestuurd naar Powerline. +/- 3 weken later ging er nog een Atlas IV naar de knoppen (Klote HD's trouwens) en die heb ik teruggestuurd naar Quantum in Ierland.

Iets van 1 week daarna kreeg ik de Atlas terug van Quantum, en ik was de eerste allang vergeten, totdat ik die iets van 1,5 maand (!) later terug kreeg. Kortom, Quantum zelf deed er 1 week over, en Powerline deed er 2 maanden over!!!

Verwijderd

hmmz raar nog nooit problemen met wd gehad en al men harde schijfen zijn van hun 1 seagate hd is alleen gecrashed

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik werk in een computerzaak en daar verkopen we eigenlijk altijd maxtor of seagate.
met maxtor is tot nu toe nog niet duidelijk wanneer je een nieuwe krijgt als er 1 kapot is want er is er nog nooit 1 kapot gegaan!
van seagate zijn er in totaal een stuk of 2 gecrasht. een low end schijfje, die kregen we meteen weer terug (dat deed onze leverancier heeft dus niks met seagate te maken)
en een barracuda. onze leverancier wilde die niet voorschieten. het duurde 6 weken. beetje lang.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:17
Guess what. Mijn IBM Pluto 20,5 Gb van Asci is gecrasht. Als ik mijn oor op de schijf leg, dan maakt hij een snerpend geluid.
Terug naar de winkel dan maar. Behoorlijke reistijd nog ook (Utrecht <-> Assen).

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:51

Marc H

- - Is wakker - -

Het lijkt wel of die 20 GB IBM pluto (dpta-372050) harddisks niet al te betrouwbaar zijn.

Ik heb er ook 2 (in een raid0 setupje) waarvan er 1 na 3 weken al kapot was :(

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Verwijderd

Dark Helmet??? Je bent gék! Informatique doet 't wél goed zeg je, ARGHHHH |:(:r

NIET DUS!

Mijn verhaal:

me input van me Terratec Xlerate Pro PCI deed 't niet, ik hem opgestuurd. Ik wacht er écht nu al 5/6 maanden op!!!!! :'(
Ik heb ze dus al 8x/9x gebeld en de laatste x echt boos geworden, maar ze schuiven de schuld op de leverancier, wat dus ook niet klopt. Ze moeten mij maar een nieuwe sturen.
Ik w8 't nog even af. Gebeurt er weer niets ga ik om een andere vergelijkbare geluidskaart EISEN! :7

Verwijderd

heb voor de zomer nog een asus k7v bij asci gekocht, dat ding was dead on arrival, had ik pas door na 2 dagen klooien, ik dacht dat het aan het geheugen lag. ik heb hem zelf gebracht vanaf amsterdam, asci is een klein pokke winkeltje een jongen van 20 jaar is de tech gast, hij zet alles inelkaar, en dan een vrouw een man en hun klein kind. Ze sturen echt alleen door. Ze weten verder weinig technisch. Ik koop er echt niet nog iets van daar. Ze hadden niet eens reserve onderdelen daar, mocht ik weer naar huis zonder moederbord. moest meer dan een week wachten op een moederbord die ik dood heb gekregen van ze. Bij Asci koop ik dus nooit iets meer, ik stuur alles direct zelf door naar de fabrikant door een rma aan te vragen, gaat een stuk sneller.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-04 20:04

ReseTTim

Chocolate addicted

ik heb ook een IBM pluto en heb hem zojuist Dinsdag trug naar computerland gebracht omdat hij tikte. hij is daar nog om te tesen.

* ReseTTim vraag meteen voor een nieuwe hd of voor bijbetaling of een ander merk.

want ik heb een keer mee gemaakt dat mijn Quantum 6.4Gb ook raar deed heb hem laten reparen en nu doet ie nix meer. dus ik vraag een nieuwe IBM, ik heb geen zin daatie binnenkort weer kaput is.

wel erg veel reacties gvd. betekent toch wel dat er iets mis is met die IBM 20Gb Pluto:(:(

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

asci is gewoon f****** up zaak..........ik heb HELE slechte ervaringen met hun check shop survey

• Undertaker2
  • Laatst online: 19-04 11:52
Ik moet zeggen dat de posting van DrDre precies is wat je doen moet!

Gewoon een kort en duidelijk verhaal zonder gezeik. (werk jij bij de cosumentenbond :) ?)

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-04 09:24

CasGas

.

erhm
even voor de duidelijkheid....
JIJ koopt die hdd bij HUN en niet bij ibm, dus ibm heeft er in dit geval geen ene flikker mee te maken. Je EIST gewoon een nieuwe... hun konden na 1 dag vast wel zien dat die kapot is en dan MOETEN ze gewoon een nieuwe opsturen. Ik zou zelf na 1 week bij die lui al gaan zeuren en als dat bij mij was gebeurt was ik persoonlijk HEEEEEEEEEEEEEL :(B:(O:(O:(S:( geworden.

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Slein
(Als iemand weet hoe ik een gemolde FAT kan repareren dan hoor ik dat graag.)
Tiramisu data recovery. Even zoeken op het net, dat ding leest je disk helemaal uit, kan wel een dagje of zo duren bij grote schijven.

de betaler vervuilt

Pagina: 1