Ik volg dit topicje al een tijdje vanwege mijn interesse in de Xbox 360 (of PS3).
Van de week de knoop doorgehakt en gisteren een Xbox 360 elite gehaald. Het was een lastige keuze, maar uiteindelijk hebben de Xbox Live en Media Center functionaliteiten mij overgehaald om voor de Xbox te gaan.
Gisteren dus dat apparaat gehaald. Specifiek gekeken of het een falcon uitvoering was. Dat is dus volgens mij het geval (175W op de doos en voeding). En de mijne heeft een Philips/Benq DVD speler (wat relatief de stilste zou moeten zijn)
So far so good.
Apparaat aangesloten en de Xbox aangezet. Eerste reactie: Wow wat een beeld. Welkom in HD gaming wereld (smul). Daarna viel mij het geluid op van de Xbox. Op zich is die idle niet veel harder dan mijn oude PS2 beestje (launch apparaat en still going strong), maar het geluid is wel meer doordringender. De PS2 die zoemt zeg maar op de achtergrond, maar de Xbox die heeft naast die zoem ook een opvallende hogere toon er door. En wat erger is dat je het geluid blijf horen nadat een filmpje hebt gestart (via WMP). Zwaar minder dus.
Vervolgens maar een spelletje start. Had Halo3 erbij gehaald. Zoduh! Wat een herrie! Het geluid klinkt nu als een flinke stofzuiger. Tijdens de eerste cutscene, blijft het geluid erg storend. En tijdens het spelen ook.. Wat een tegenvaller zeg...
De Xbox staat in een kast, die dicht kan en ikzelf zit er ongeveer een meter of 2,5 vanaf. Geluid wordt wel wat zachter als de kast dicht is en de controller blijft werken (pluspunt). Maar dat leverde vervolgens een hitteprobleem op. Ik kreeg na een uur een hangende console en de temperatuur was flink gestegen in de kast.
Ik zit nu zwaar in een dilemma: ruil ik hem om in de hoop een stillere te krijgen of toch maar een PS3 halen. Die schijnen namelijk een stuk stiller te zijn, vanwege de inbouwde BD. Maar ja, dan mis je de Xbox live community, standaard voicechat en wat leuke games... Zucht keuzes, keuzes... (luxeprobleem, ik weet het)
Zijn er mensen die hun box ingeruild hebben en een stillere hebben gekregen? En zijn er mensen die naast een Xbox360 ook een PS3 hebben en dus het verschil in geluiden hebben gehoord?