Gomez12 schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 00:37:
Tja, als dit een argument voor de noodzaak van het meenemen van de auto ( en daarmee tegen alternatief vervoer en indirect dus ook tegen km-heffing ) zou moeten zijn dan vind ik het echt een zwak punt.
Aangezien dat het beter voor mn knie is om (met dit weer) niet kou op te vangen op de fiets maar in de auto te zitten, en het ook handiger voor mij is, omdat ik smorgens ook al wat onderdelen kan ophalen, is zonder auto gaan eigenlijk geen optie hier, in mijn specifieke situatie. Dat gebruik ik niet als argument tegen. Ik gebruik het als argument tegen, tot zover, dat ik aangeef dat ik mijn werkplaatstarief dan (drastisch) zal moeten verhogen. En dat wil ik niet.
Als jij vindt dat vanwege algemene veiligheid je een auto moet gebruiken dan is dat wmb geen pluspunt voor de auto, maar enkel een minpunt voor de politie.
We weten allemaal hoe de politie is.. Als er is ingebroken in je huis/auto, hebben ze geen tijd om een aangifte op te nemen. Maar als je 5km/u tehard rijd ongecorrigeerd krijg je wel een boete (been there, done that..)
Km-heffing ( of auto-behoefte ) / algemene veiligheid is geen of of discussie. Dat is gewoon simpelweg een en-en discussie. De invoering van een km-heffing kan (bijna) nooit afhankelijk zijn van algemene veiligheid ( behalve als het echt de spuigaten uitloopt, maar over heel NL gezien zou ik dat bij lange na niet willen zeggen )
Eerlijke vraag, waarom niet dit en wel "verplichte" bedrijfsspreiding vanuit overheid?
Omdat dit voorstel van mij, daadwerkelijk het aantal auto's in de spits, zal verminderen

Ik vind het alletwee krom en of tegen de persoonlijke belangen gericht of tegen economische belangen gericht, maar jij verkiest blijkbaar de ene vorm? Waarom? Jouw methode gaat ook kapitalen kosten en schaadt ook weer bedrijven ( en persoonlijke belangen want je kan niet overal 1-mans kantoortjes neerzetten dus ergens moet de spreiding ophouden )
Mja, jij vind dus dat we maar allemaal moeten betalen, voor een probleem dat steeds groter word? (als ik voor elk bedrijf dat hier verdween richting Randstad een euro kreeg, had ik op zn minst luxe op vakantie gekunt..) Eurlings noemde dit de oplossing voor de file's. Dat is het NIET. En als je erover nadenkt, weet jij ook dat dat niet zo is. Wat wel een oplossing kan zijn, is (bijvoorbeeld) mijn voorstel. Mensen die (ik zeg maar wat) niet meer elke ochtend vanaf Overijssel naar de Randstad hoeven te karren, staan niet in de file. En hey, als dat aantal auto's dan nog verder daalt?
Misschien niet voor hun lol, maar ik durf toch zeker wel de bewering aan dat er genoeg mensen onnodig in de file staan. Als ik naar de efteling wil dan sta ik ook vroeg op en pakken we de ochtendspits mee, is dit nodig nee, maar een halve dag verspillen totdat de files opgelost zijn is ook zo zonde als we de entreeprijzen efteling zien...
Mja, ik kom ook vaak genoeg oude opa'tjes tegen, onderweg naar de super voor wat boodschappen.. Like, doe dat ff na de spits ofzo

Wedden van niet, ik zie hier in het topic al genoeg mensen die aangeven niets in de km-heffing te zien omdat ze niet minder willen gaan rijden, ze gaan enkel meer betalen...
En dat is waar ze tegen protesteren.
Niet minder willen gaan rijden, of niet minder
kunnen gaan rijden?
Er zijn genoeg mensen die minder kunnen gaan rijden ( zoals jouw GF bijvoorbeeld ) maar het gewoon vertikken, tja dan blijft het een melkkoe die nergens ophoudt.
Puur omdat sommige mensen niet het doel achter het uitmelken zien
Het doel achter het uitmelken is simpel: Cashen. De Overheid kan niet met geld omgaan, en wij moeten elke keer de gaten dichten (ik hoor bakellende al 8jaar zaniken over een staatsschuld, daarintegen worden er miljoenen weggepompt naar andere zaken, 300miljoen naar ontwikkelingshulp, er worden JSF's van miljoenen/stuk gekocht etc... Als je geen geld hebt, kun je dat toch niet uitgeven? Sure, die mensen hebben minder dan wij hebben, maar geef niet zoveel geld weg, om vervolgens (weer eens) te roepen dat het geld op is. Dan moet je gewoonweg niet zaniken als M-P/kabinet zijnde.
Als ik elk kwartaal een 4500euro mag wegbrengen naar de belasting, vind ik dat toch een boel geld. IK heb er (keihard) voor gewerkt, 80 uur per week, en ik moet het afgeven. Sure, dan heb ik ernaar verdiend, je hoort me er verder ook niet over zeiken, maar snap je wat ik bedoel? Stiekem brengen we allemaal al heel erg veel geld naar Den Haag.. Het houd gewoon ergens op, men moet zichzelf niet in de problemen brengen, en anders is mijn voorstel simpel. Minister van Financien bepaalt alles wat met geld temaken heeft, en die krijgt dan een onafhankelijk financieel adviseur/bewindvoerder. Klinkt misschien heel krom, maar ik hoor zoveel tegenstrijdigheden daar vandaan komen, dat het mij niet anders meer lijkt te kunnen...
Als ik mn zaak laat ploffen, omdat ik niet met geld om kan gaan, worden al mn bezittingen afgenomen, krijg ik (zowel zakelijk als prive) een curator en je kan never nooit meer wat opstarten... Als kamerlid kun je de boel gigantisch verkloten, en word je gewoon herkozen

En toen hoopte ik op een ander plan, nee-roepen is heel erg makkelijk.
Maar altijd zal iemand het moeten betalen, linksom of rechtsom.
Ik ben toch meermalen (als een van de weinigen) met een ander idee gekomen. Alleen maar nee roepen is niet mijn plan. Want ja, er moet iets gebeuren. Maar kmheffing is gewoon NIET de oplossing. Zo is het echter wel gebracht door Eurlings. Dat is dus een leugen, en we zijn al zovaak voorgelogen. Het houd ergens op, en ik snap niet dat (o.a) jij, het gewoon weer laat gebeuren.. We laten ons toch niet voorliegen?
[quote]
Je bedoelt dus dat de km-heffing je helemaal niets kost qua noodzakelijk werk-verkeer. Ik dacht toch echt dat 1 van de argumenten tegen de km-heffing de kosten waren die meekwamen voor het noodzakelijke verkeer, als dit nul is waar praten we dan nog over?
Over de kosten van je niet-noodzakelijke prive-ritjes?
Gelukkig kun jij niet oordelen over mijn privekm's.. Ook tussen prive km's kunnen zeker noodzakelijke ritten zitten. Maargoed dat is mijn priveleven, daarover ben ik jou absoluut geen verklaring schuldig.
Prijsstijgingen / inflatie etc is voortdurend aan de gang, daar zie ik de km-heffing geen significante invloed op hebben
Geen significante invloed...
Een vriend van mn vader (ook een slachtoffer van die Randstad ellende), heeft de situatie MET kmheffing al voorgerekend, hij heeft geen leaseauto, en rijdt dus zelf heen en weer, met een dieseltje.. Als er kmheffing bij komt, zal de belastingvrije kilomtervergoeding drastisch omhoog moeten, anders gaan de ritjes woon/werk zoveel geld kosten, dat het inkomen simpelweg te laag is. Ergo: Dat word een probleem, en ik geloof nooit dat hij de enige is in zo'n situatie straks, die zijn werkgever moet bellen: "Meneer, het spijt me, maar ik kan het woon/werkverkeer niet meer betalen.. wat nu?" Op je 58ste vind jij geen ander werk meer, niemand die je aanneemt..
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.