Kilometerheffing, waar gaat het heen?

Pagina: 1 ... 28 29 Laatste
Acties:
  • 51.278 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onbekend schreef op maandag 01 november 2010 @ 17:48:
Ik denk het niet, want je blijft namelijk verschillende soorten verkeer houden.
Vrachtwagens rijden 80, auto's met caravans rijden 90, bussen rijden 100, en auto's rijden 120........
vrachtwagens rijden 80?
ben zelf chauffeur en rijd dagelijk met de truck ca 89km/h (trekker met liftas, trailer (breker waarvan 3 assen van de 5 op de grond zijn.
heel veel bedrijven begrenzen de truck niet op 89 maar op 85 tevens niet elk bus rijd 100 (van de T100 afgezien)
en doorgaands zie ik caravan rijders maar 80 op hun teller rijden (volgens mijn vrachtwagen is het meestal rond de 77) wat ga je krijgen? truck dat 85 rijd haalt een caravan rijder in, vervolgens rijd de vrachtwagen die wel 89 kan de 85 rijder weer in.
en zover ik weet zijn er nog maar weinig plekken waar je doorgaands 120 mag met de auto.
zo een beetje de gehele A4 is 100 max...

en appart rijbaan. ik doelde op een echt appart rijbaan. secundair van de huidige snelweg.

zo hoeft de ongeduldig en gehaaste forensen niet meer een zenuwinzinking te krijgen als er weer een truck aan het inhalen is.
één rijbaan puur voor werkverkeer wat niet harder kan als maximaal 90...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 09:42

Onbekend

...

Dat bedoelde ik juist met verschillende snelheden.
Met een paar kilometer verschil gaan ze al inhalen, wat voor de nodige vertragingen zorgt.
Je hebt tegenwoordig al inhaalverboden voor vrachtwagens in de spits, en toch nog ontstaan er files. Dan lijkt mij niet dat de vrachtwagens het probleem is.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 20:46:
[...]
en zover ik weet zijn er nog maar weinig plekken waar je doorgaands 120 mag met de auto.
zo een beetje de gehele A4 is 100 max...
Als je nooit buiten de randstad komt dan klopt dat wel. Maar ik kan je verzekeren dat er genoeg autosnelwegen in Nederland zijn waar je 120 mag.
Buiten de randstad en sommige stadsautowegen (Zwolle, Tilburg?) is 120 gewoon de regel.
Tegenwoordig zelfs weer bij Eindhoven.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maasluip schreef op maandag 01 november 2010 @ 22:55:
[...]

Als je nooit buiten de randstad komt dan klopt dat wel. Maar ik kan je verzekeren dat er genoeg autosnelwegen in Nederland zijn waar je 120 mag.
Buiten de randstad en sommige stadsautowegen (Zwolle, Tilburg?) is 120 gewoon de regel.
Tegenwoordig zelfs weer bij Eindhoven.
wat begrijp je niet van '' ik ben vrachtwagen chauffeur'' :?
ik erger mij dood aan de veels te veel verschillende snelheden op onze snelwegen....
houd het gewoon op één snelheid.... niet zoals om en rondom de steden waar je enkel 80 mag :(
als in geheel nederland de maximum snelheid naar 100 gaat op de snelwegen heb ik er vrede mee. maar niet zoals nu 80/100/120....
oja. kom eens gezellig naar zuid-holland. rotterdam is zowat elke weg maar 100......en dan de 80 zones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Onbekend schreef op maandag 01 november 2010 @ 21:34:
Dat bedoelde ik juist met verschillende snelheden.
Met een paar kilometer verschil gaan ze al inhalen, wat voor de nodige vertragingen zorgt.
Je hebt tegenwoordig al inhaalverboden voor vrachtwagens in de spits, en toch nog ontstaan er files. Dan lijkt mij niet dat de vrachtwagens het probleem is.
Bumperkleven en geen ruimte geven zorgt voor files. Allemaal ikke ikke ikke en de rest kan stikke. En als het dan bijna mis gaat, trappen we snoeihard op de rem en staat het een paar honderd meter verderop compleet stil zonder reden.
Zouden trouwens alle vrachtwagenchauffeurs zich aan dat inhaalverbod houden? Let wel op dat dat verbod niet voor caravans en aanhangers geldt, en die mogen ook niet veel harder dan een vrachtwagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:05

Sick Nick

Drop the top!

Het is hier dan ook gewoon veel te druk in de spits, daar gaat echt geen verandering in komen als je de max snelheid naar 120 haalt. Zeker de A15 vanaf de benelux richting r'dam zuid is gewoon drama.

Overigens, aangezien jouw truck 89 kan maar sommige slechts 85, ga je dan toch inhalen? Dat veroorzaakt volgens mij (naast de irritatie/frustratie van de automobilist) zeker wel voor meer files. Zodra mensen 2 vrachtwagens naast elkaar zien gaat iedereen als een panische eppo naar de linkerbaan vliegen om maar niet klem te komen zitten verderop. Resultaat is dat iedereen ertussen wil waardoor ze links steeds harder moeten remmen (vaak tot snelheden lager dan het voertuig die de voorste aan het inhalen is!). En de rechter 2 banen rijden ook max 89 dan. Zie hier ook de reden dat een vmax van 120 weinig zin heeft in de spits.

Buiten de spits zou het wel kunnen, dan kan ik vaak zat prima met 160 op de teller de ring pakken (behalve uiteraard de traject-controle stukken, lekker hypocriet natuurlijk maar met 100% pakkans gaat dat best duur worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sick Nick schreef op maandag 01 november 2010 @ 23:49:
Het is hier dan ook gewoon veel te druk in de spits, daar gaat echt geen verandering in komen als je de max snelheid naar 120 haalt. Zeker de A15 vanaf de benelux richting r'dam zuid is gewoon drama.

Overigens, aangezien jouw truck 89 kan maar sommige slechts 85, ga je dan toch inhalen? Dat veroorzaakt volgens mij (naast de irritatie/frustratie van de automobilist) zeker wel voor meer files. Zodra mensen 2 vrachtwagens naast elkaar zien gaat iedereen als een panische eppo naar de linkerbaan vliegen om maar niet klem te komen zitten verderop. Resultaat is dat iedereen ertussen wil waardoor ze links steeds harder moeten remmen (vaak tot snelheden lager dan het voertuig die de voorste aan het inhalen is!). En de rechter 2 banen rijden ook max 89 dan. Zie hier ook de reden dat een vmax van 120 weinig zin heeft in de spits.

Buiten de spits zou het wel kunnen, dan kan ik vaak zat prima met 160 op de teller de ring pakken (behalve uiteraard de traject-controle stukken, lekker hypocriet natuurlijk maar met 100% pakkans gaat dat best duur worden).
mn truck ''kan'' 89...maar dat heet niet dat ik dat ook rijd.
doorgaands rijd ik 85 op cruise-control achter mijn collega chauffeur aan.
beginperiode reed ik wel 89 voor mij en mijn baas....maar al een geruime tijd doe ik het rustig aan. ik krijg betaald per uur. niet per vracht ;)
inhalen doe ik alleen als er een personenauto voor mij rijd.....maar wat dan zéér lastig is van dat soort automobilisten is als je ze inhaald dat ze weer gas gaan geven. en de hele inhaalaktie voor niks is geweest...maar erna weer lekker terugzakken op hun 80km/h op hun teller...wat heel vaak net 77km/h is :(
enigste moment waar ik dus van baan wissel is als ik een ander richting moet. of buiten de spits.
waarom zou ik als trucker een collega-trucker inhalen als ik weet dat ikzelf als ik in een luxe wagen rijd ook nijdig van word ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
Ik kom zelf vrijwel nooit inhalende vrachtwagens in de spits tegen. En op sommige stukken zou het niet eens zo verkeerd zijn, dan reed men namelijk wat stabieler ipv dat accellereren en weer afremmen.

Maar veel gaat gewoon mis bij het invoegen en ritsen e.d. Soms een probleem aan capaciteit, maar vaak ook onkunde.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Tol op A27 is alweer van de baan:
De nieuwe zogeheten dubbeldeksnelweg op de A27 wordt geen tolweg. Minister van Infrastructuur Melanie Schultz van Haegen (VVD) spreekt dinsdag in de Telegraaf eerdere berichten daarover tegen.

“Er komt geen tol op bestaande wegen”, zo laat de minister weten in de krant.

Bouwvakblad Cobouw meldde eerder dat in de toekomst moet worden betaald voor gebruik van onder meer de A27 bij Gorinchem en de A15 bij Arnhem.

Volgens Schultz van Haegen kan tol uitsluitend worden ingevoerd op “bijzondere extra wegen”, wegen die met privaat geld worden aangelegd.
nu.nl

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

is dat zo? het bovengedeelte van de A27 moet dan toch nog gerealiseerd worden? daar kunnen ze dus wel tol op heffen, want dat is nu nog geen bestaande weg.

(behalve natuurlijk als deze niet met privaat geld aangelegd zal worden)

[ Voor 19% gewijzigd door Gunner op 02-11-2010 08:27 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

!null schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 08:02:
Maar veel gaat gewoon mis bij het invoegen en ritsen e.d. Soms een probleem aan capaciteit, maar vaak ook onkundewil.
There! Fixed it for you!

Vrijwel alle files waar ik regelmatig insta ontstaan omdat mensen met alle geweld (letterlijk soms) één autolengte eerder thuis willen zijn dan de rest.

De A4 noordwaards versmalt bij Zoeterwoude Dorp van 3 naar 2 banen. Ik heb daar in het jaar dat ik er iedere dag stond een les geleerd en dat is dat mensen meestal niet het gat pakken wat jij voor ze laat vallen maar proberen zichzelf vóór de auto voor je te wringen. Die dan in de remmen gaat, en omdat 'ie schrikt te hard, waardoor jij ook moet remmen, de auto achter je enzovoort.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Gunner schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 08:26:
is dat zo? het bovengedeelte van de A27 moet dan toch nog gerealiseerd worden? daar kunnen ze dus wel tol op heffen, want dat is nu nog geen bestaande weg.

(behalve natuurlijk als deze niet met privaat geld aangelegd zal worden)
De A27 is een bestaande weg. Ik lees de reactie van de minister zo dat alleen op nieuw aan te leggen wegen mogelijk tol geheven kan worden, niet op uitbreidingen van bestaande wegen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik meende dat ze het niet door lieten gaan?
hebben ze het nu bekend gemaakt het wel door te laten gaan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Een kilometerheffing zou ik wel willen ipv wegenbelasting, die is nu vrij hoog.
Beter een auto die stil staat voor de deur geparkeerd dan een die bijdraagt aan de files; ik zou wel met de trein kunnen naar mijn werk, maar ik betaal wegenbelasting dus ga ik met de auto.
Auto verkopen is dan weer een stap te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke 5-jaar topic kick

We hebben allang grotendeels een kilometerheffing, verkapt in de brandstofprijs.

Alleen voor de elektrische auto's moeten we dan nog wat extra belasting verzinnen >:)

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2015 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2015 @ 17:35:

We hebben allang grotendeels een kilometerheffing, verkapt in de brandstofprijs.
Heb je een bron hiervoor? Dit is dan stilgehouden kennelijk?

Heb je ook een linkje met de tarieven die ze nu dus berekenen per kilometer? Ben wel nieuwsgierig namelijk :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
wildhagen schreef op donderdag 02 april 2015 @ 17:41:
[...]

Heb je ook een linkje met de tarieven die ze nu dus berekenen per kilometer? Ben wel nieuwsgierig namelijk :)
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/accijns
En het mooie aan deze belasting is dat juist de vervuiler betaalt! Hoe meer je rijdt hoe meer je betaalt en heb je daarnaast nog eens een ontzettend vervuilende auto dan betaal je nog meer!

76cent per liter voor benzine, 48cent per liter voor diesel en 33cent per kg lpg. Ontzettend eerlijk systeem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Het ultieme doel van kilometerheffing is echter het verbeteren van de bereikbaarheid. Vandaar dat de benzineaccijns niet gezien kan worden als volledige vervanger van de kilometerheffing omdat het systeem niet centraal gestuurd en afhankelijk van het tijdstip meer of minder kan gaan belasten van de automobilist.

Een brandstofaccijns kan omzeild worden door in het buitenland te gaan tanken (en wellicht inventief extra brandstof mee terug nemen voor zichzelf dan wel mogelijkerwijs verhandelen) als het buitenland niet eenzelfde brandstofaccijns gaat invoeren.
Van: Wikipedia: Kilometerheffing (Nederland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Het is niet zo dat de meest vervuilende auto het meeste betaald, maar de auto die het meeste verbruikt. Over het algemeen komt dat wel trouwens overeen.

Maar even actueler...... Hoe vinden jullie de plannen van Duitsland voor de tol/kilometerheffing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Bullshit.... Beieren wil het voor buitenlanders omdat Zwitserland en Oostenrijk ook tol/vignetten hebben...
Uteindelijk word het een belastingmonster dat helemaal geen donder oplevert.
Lekker Europeesch weer..... Merkel heeft gefaald :+
Weet je nog... 'Vrij Europees verkeer van personen, goederen en diensten'.
Maar volgens mij is het voorlopig weer van de baan?
http://fd.nl/economie-pol...te-kamer-tegen-tolheffing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op donderdag 02 april 2015 @ 17:41:
[...]

Dat hangt af van je rijstijl en auto. Hoe ruiger / groter / zwaarder, des te meer je betaald per km.

Kilometerheffing gaat gewoon over het kunnen volgen. Puur een politiestaat middel. Net zo'n onzin als de OV-chipkaart; een dikke miljard aan paaltjes uitgeven om zogenaamd zwartrijders tegen te houden. _O-

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2015 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik zie daar niets over kilometerheffing?

FYI: Accijns is iets anders dan kilometerheffing! Je betaalt bijvoorbeeld ook dezelfde hoeveelheid accijns per liter, ongeacht of je nu 1000 of 100.000 km per jaar rijdt. Bij kilometerheffing is dat juist anders.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 12:50

Metro2002

Memento mori

wildhagen schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 07:36:
[...]

FYI: Accijns is iets anders dan kilometerheffing! Je betaalt bijvoorbeeld ook dezelfde hoeveelheid accijns per liter, ongeacht of je nu 1000 of 100.000 km per jaar rijdt. Bij kilometerheffing is dat juist anders.
Als je 1000km rijdt betaal je minder accijns dan wanneer je 100.000km per jaar rijdt. IN die zin is het dus wel degelijk een km belasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 09:22
Ik werk nu bij een bedrijf dat het tol systeem voor vrachtwagens aan het bouwen is in België.
Slimme kilometer heffing kan iets betekenen voor grote steden. Maar mijn persoonlijke schrik is, dat we een kloof gaan bouwen tussen degene die het kunnen betalen en degene die het niet kunnen betalen.

Alle maatregelen zijn altijd gericht op belastingen. Als je genoeg verdient, of het werk betaald deze extra kost. Dan is er niets aan de hand. Maar als je dat niet kan, en je hebt het ongeluk om in een centrum stad kuisvrouw te zijn. Dan wordt werken weer oninstressanter.

Ik hoop dat ze de kloof tussen de twee groepen niet te groot maken.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:00

YellowCube

Wait...what?

Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2015 @ 19:04:
[...]

Dat hangt af van je rijstijl en auto. Hoe ruiger / groter / zwaarder, des te meer je betaald per km.

Kilometerheffing gaat gewoon over het kunnen volgen. Puur een politiestaat middel. Net zo'n onzin als de OV-chipkaart; een dikke miljard aan paaltjes uitgeven om zogenaamd zwartrijders tegen te houden. _O-
de OV chipkaart is gewoon een manier om te betalen voor het ov.
Net zoals pinnen een manier is om te betalen voor je boodschappen.
Maar als je dat wilt zien als middel van een politiestaat. Be my guest.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
wildhagen schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 07:36:
[...]

Je kan natuurlijk extra zooi over je km-heffing gooien zoals duurder tussen X en Y uur. Maar dat maakt het eerder genoemde niet minder een prijs per km voor hoe vervuilend je auto is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:22
Kilometerheffing zou de meest eerlijke manier zijn om het autorijden te reguleren en betalen voor wat je daadwerkelijk rijdt. Echter, zolang het grootste doel van de overheid is om ongelimiteerd belasting binnen te harken kun je die hele discussie hier wel opheffen. Nu betaal je als automobilist al mee aan zaken die niets met autorijden te maken hebben. Ik denk persoonlijk dat je nog beter een discussie kunt beginnen over het worden van een Duitse provincie (kan je hier driekwart van de overheid afschaffen).

[ Voor 0% gewijzigd door PWM op 03-04-2015 13:08 . Reden: Doe maar gewoon ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:39

houthakker

Poehé

cbr600f4i schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 11:18:
Nu betaal je als automobilist al mee aan zaken die niets met autorijden te maken hebben.
Want elke belasting dient alleen gebruikt te worden daar waar hij geheven word? :?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
houthakker schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 11:38:
[...]

Want elke belasting dient alleen gebruikt te worden daar waar hij geheven word? :?
Dat klopt ;)

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 22:15
Als er een oplossing voor de privacy vraagstukken rondom kilometerheffing kan worden gevonden wat mij betreft liever vandaag dan morgen. Ik vind de motorrijtuigenbelasting gebaseerd op brandstof en gewicht niet bepaald eerlijk. Nu valt het in mijn geval wel extra negatief uit. Ik maak bijna al mijn verkeer per fiets. Woon afgelegen, ov is geen realistische optie. Als ik de auto pak is dat ofwel voor grotere afstanden, ofwel als we met meerdere personen gaan ofwel als ik iets groots/ zwaars mee moet nemen. Ik heb geregeld een zware aanhanger achter mijn auto hangen. Resultaat, een auto van bijna 1200kg welke nog geen 5k km per jaar rijdt. Mrb zit zo rond de 600 euro per jaar. Ik betaal meer aan mrb dan aan benzine. Als ik een beetje netjes rij dan haal ik 1 op 15. Milieubelasting zal dan ook zwaar meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
Ik zat hem een aantal jaar geleden aardig te knijpen over die nieuwe kilometerheffing. Deed toen bijna 25.000km per jaar waaronder het meerendeel woon werkverkeer. Als die heffing doorgevoerd zou worden dan zou dat me heel veel geld gaan kosten. Nu is de situatie anders en doe ik min woon-werkverkeer op een e-bike. En nu heb ik er verder ook geen problemen mee. Denk dat het voor mij dan voordeliger is met die kilometerheffing. Auto staat doordeweeks stof te kweken omdat ik hem amper gebruik. Alleen in het weekend maken we er veel gebruik van om boodschappen en bezoekjes te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Ik ben dus alleen voor als de wegenbelasting en verzekering ook kilometerafhankelijk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Bij veel verzekeraars zijn de premies vaak al km-afhankelijk. ;) Sommigen hanteren echter een vreemde andersom-norm: weinig rijden betekent meer premie, want door weinig te rijden heb je minder ervaring en volgens (hun) statistieken meer kans op aanrijdingen. Beetje maf, want toen ik nog oldtimers had betaalde ik voor een aantal ook minder omdat die minder km's maakten dan de norm van 7.500 km voor zo'n oldtimerverzekering. :P

[ Voor 74% gewijzigd door Bart-Willem op 03-04-2015 15:09 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

He? Dat is het omgekeerde als ik had met een gewone auto dan wel. Meeste goedkopere jongeren verzekeringen zijn tot de 15-20dkm per jaar nog best te doen, maar omdat ik toen ook al vrij snel 35dkm per jaar reed was ik bij iedereen schofterig duur uit. :X Alleen Centraal Beheer viel mee omdat die die regel niet hadden...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wat pleit voor de kilometerheffing en dan wel Europees is de lappendeken aan tol die momenteel wordt uitgerold. Duitsland wil gaan beginnen, België ook, Zwitserland een duur vignet, etc. Verschrikkelijk irritant, duur en ook vast niet de intentie van het vrij verkeer van goederen en personen.

Probleem blijft de privacy bij implementatie en ik vertrouw al helemaal niet meer op de beprijzing. Na het leugenachtige gedrag van de overheid in het voortraject voor implementatie van de kilometerheffing (nee het wordt niet duurder voor de gemiddelde automobilist, dan ga je rekenen en jawel het werd fors duurder) vertrouw ik het al helemaal niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
neographikal schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 16:21:
, dan ga je rekenen en jawel het werd fors duurder) vertrouw ik het al helemaal niet meer.
Heb je cijfers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
nu niet meer, maar ik heb het destijds uitgerekend en kwam met een Aygo en 15dkm per jaar duurder uit dan de MRB. Tegenwoordig zou het met een funauto erbij wel eens anders uit kunnen pakken (weinig km's per jaar normaal gesproken) maar dan nog :)

[ Voor 21% gewijzigd door neographikal op 03-04-2015 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Joopieboy schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 15:31:
He? Dat is het omgekeerde als ik had met een gewone auto dan wel. Meeste goedkopere jongeren verzekeringen zijn tot de 15-20dkm per jaar nog best te doen, maar omdat ik toen ook al vrij snel 35dkm per jaar reed was ik bij iedereen schofterig duur uit. :X Alleen Centraal Beheer viel mee omdat die die regel niet hadden...
Raar maar waar, sommige verzekeraars halen de meest vreemde capriolen uit om de premie hoger te kunnen maken. "Weinig kilometers dus meer ongelukken" is er nu 1 van, gelukkig doen veel verzekeraars dat niet, maar het is niet te hopen dat dat gaat veranderen. :X Want dan ga je ook gedonder krijgen als: veel kilometers = meer ongelukken want meer kans op vermoeidheid of iets dergelijks. :')

Edit: even opgezocht voor de mensen die willen weten bij welke verzekeraars dat nu speelt, dat zijn dus Route Mobiel en Zelf. Er zijn ook verzekeraars die dit hanteren die hun producten bij deze verzekeraars stallen maar onder een andere naam uitbrengen (maar welke dat ook alweer zijn weet ik zo even niet). Zie ook de Consumentenbond (http://www.consumentenbon...a/autoverzekering-premie/) :
Er zijn echter ook uitzonderingen. Voor de WA- en beperkt cascoverzekeringen van Route Mobiel en Zelf geldt: hoe lager het aantal kilometers dat je jaarlijks maakt, hoe hóger de premie.
Het is niet te hopen dat zij hun concurrenten op andere ideeën brengen. :X

[ Voor 29% gewijzigd door Bart-Willem op 03-04-2015 17:47 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YellowCube schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 09:26:
[...]

de OV chipkaart is gewoon een manier om te betalen voor het ov.
Net zoals pinnen een manier is om te betalen voor je boodschappen.
Maar als je dat wilt zien als middel van een politiestaat. Be my guest.
Nee, als het alleen daarom ging zou je als abonnementshouder (dus reeds betaald) niet iedere keer hoeven in- en uit- te checken.

Tevens zou die data dan ook niet een hele tijd bewaard hoeven worden.

De enige reden dat dat wel moet is voor datavergaring (privacyschending).
neographikal schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 16:21:
[...]
Na het leugenachtige gedrag van de overheid in het voortraject voor implementatie van de kilometerheffing (nee het wordt niet duurder voor de gemiddelde automobilist, dan ga je rekenen en jawel het werd fors duurder) vertrouw ik het al helemaal niet meer.
Ja, wat denk je wie die €1x10^9 aan invoeringskosten gaat betalen dan....?

Net zoals bij het Duitse verhaal; het kost vele malen meer aan administratie en rompslomp dan het na aftrek van de kosten gaat opleveren.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2015 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

GH45T schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 11:52:
Als er een oplossing voor de privacy vraagstukken rondom kilometerheffing kan worden gevonden wat mij betreft liever vandaag dan morgen.
In principe kan je op basis van de kilometerstand die bij de APK wordt uitgelezen al een soort kilometerheffing geven.

Helaas kan je dan niet per locatie en tijdstip een andere heffing gaan rekenen want dat is dan juist tegen de privacy in.
En met per locatie is dat dus ook over de landsgrenzen heen. Hoe zorg je bijvoorbeeld voor dat Duitsers die in NL rijden ook (gemakkelijk) per kilometer kunnen gaan betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 18:55:
[...]

Net zoals bij het Duitse verhaal; het kost vele malen meer aan administratie en rompslomp dan het na aftrek van de kosten gaat opleveren.
Het ergste is dat er prima systemen voorhanden zijn: zo werkt men in Stockholm met een waterdicht km-heffingsysteem dat 1 op 1 in NL toegepast kan worden (en nog mooier: de fabrikant ervan rekent maar een schijntje vergeleken met wat het zou moeten kosten volgens de overheid). Idem voor het OV-chipkaartverhaal: men had in feite het systeem van Engeland zo kunnen gebruiken. Maar voor beide gevallen geldt: EU-wetgeving die dat niet toelaat ivm aanbestedingsmeuk. Dus je bent als EU-land verplicht om het wiel totaal opnieuw uit te vinden en letterlijk tientallen (of honderden of duizenden) miljoenen voor niets te verslinden. :X

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan moet je het gewoon opknippen in een tolproject per postcode gebied; dan is de boel zo klein dat je het niet meer hoeft aan te besteden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Kilometerheffing heeft meer na- dan voordelen wat mij betreft. Autorijden wordt duurder en je bent op weer een manier te volgen. Ik zie liever maatregelen die vrijheid opleveren, geen beperkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Nee, autorijden wordt eerlijker.
Voor mensen die weinig autorijden wordt het juist goedkoper.
Het hangt er maar net vanaf hoeveel je rijdt.
Zeggen dat het duurder wordt is pertinente onzin.
Degenen die het alsfalt meer gebruiken betalen ook meer. Niet heel raar, lijkt me.

Edit:
Ervanuitgaande dat de kosten netto hetzelfde blijven.

[ Voor 50% gewijzigd door anandus op 04-04-2015 01:51 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen die weinig met de trein gaan, betalen ook meer, want geen kortingkaart. Ook niet heel raar, want je moet toch een bepaalde infrastructuur capaciteit hebben om pieken op te vangen die de weinig-rijders vaak veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:22
houthakker schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 11:38:
[...]

Ja. En wat is er op tegen om een algemene belasting voor iedereen te laten gelden? Waarom moet de automobilist opdraaien voor een algemene heffing? Als je het goed vindt dat 1 groep opdraait voor de rest dan kunnen we meteen wel alle belastingen afwentelen op de automobilist. Reden: omdat het kan.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
anandus schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 01:47:
[...]
Nee, autorijden wordt eerlijker.
Voor mensen die weinig autorijden wordt het juist goedkoper.
Het hangt er maar net vanaf hoeveel je rijdt.
Zeggen dat het duurder wordt is pertinente onzin.
Degenen die het alsfalt meer gebruiken betalen ook meer. Niet heel raar, lijkt me.

Edit:
Ervanuitgaande dat de kosten netto hetzelfde blijven.
Jij denkt toch niet dat met het invoeren van een kilometerheffing, accijns en MRB naar beneden gaan? Dream on!

En eerlijk is maar net hoe je het bekijkt. Het is als een bedrijf dat kwantumkorting afschaft. Hoe denk je dat de grote klanten zich dan voelen? Alleen dan kun je naar een ander :)

Maar goed, wat is jouw mening over mijn andere punt over het kunnen volgen dan? Dat alleen al is voor mij reden om kilometerheffing niet te willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Roenie schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 09:10:
[...]
Jij denkt toch niet dat met het invoeren van een kilometerheffing, accijns en MRB naar beneden gaan? Dream on!
Accijns weet ik niet, maar het hele punt is juist dat het in plaats van MRB komt.
Het is nu toch van de zotte dat iemand die z'n auto een dag in de maand gebruikt net zoveel MRB moet betalen als iemand die het elke dag gebruikt.
Een alternatief is de kilometerheffing verbergen in accijns. Dus MRB afschaffen en accijns omhoog. Dan heb je het hele volgprobleem niet.
Maar goed, wat is jouw mening over mijn andere punt over het kunnen volgen dan? Dat alleen al is voor mij reden om kilometerheffing niet te willen.
Op zich heb ik niet veel problemen met het volgen mits het niet bewaard wordt.

Bijkomend voordeel van het volgen is dat je hiermee het hele flitsen kan opheffen, want je kan dan makkelijker hardrijdboetes innen.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
anandus schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 09:30:

[...]
Op zich heb ik niet veel problemen met het volgen mits het niet bewaard wordt.

Bijkomend voordeel van het volgen is dat je hiermee het hele flitsen kan opheffen, want je kan dan makkelijker hardrijdboetes innen.
En van te voren boetes betalen zodat je legaal te snel mag rijden?

Het moet in ieder geval tijdelijk bewaard worden, zodat de rekening verstuurd kan worden. Tijdelijk wordt langdurig en dat wordt ten slotte voor altijd. Voor mij onbespreekbaar.

Dus in de accijns dan maar :)
Pagina: 1 ... 28 29 Laatste