Dat is dan het probleem van de ja-stemmers?anandus schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 11:22:
[...]
Want een referendum is een goede manier om het te peilen?
Ik kan je nu al vertellen dat vooral de nee-stemmers zullen stemmen.
Er is maar 1 mogelijkheid om IEDEREEN z'n stem te laten horen en dat is juist ja, via een referendum!
Waarom ze dat niet willen is omdat ze dan zullen moeten toegeven dat er gewoon GEEN draagvlak is voor de huidige plannen van afpersing en Big Brother. En dan gooien ze hun eigen ruiten in. Ik hoop dus dat ze dat doen
Inderdaad! En vooral ook: onacceptabel!burne schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 12:02:
[...]
En jij vind Eurling's plannen onrealistisch en onhaalbaar?
Neej. In dit geval gaat het TE direct om de burger, dus GEEN vertegenwoordigers die voor burgers gaan beslissen!argro schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 12:10:
[...]
Mij lijkt een systeem waarin gekozen volksvertegenwoordigers dergelijke zaken bepalen ideaal...
Daarom is de vraagstelling ook belangrijk, waarin in een paar regels gelijk duidelijk staat waar het om gaat (dus niet alleen kosten maar juist vooral ook schending van de privacy!) en waar je DAN voor kiest. Dus ook de negatieve kanten eerlijk vermeld! (wordt nu door Camiel verzwegen)argro schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 12:31:
[...]
Ik zou ook zeker ja gaan stemmen. Maar liever helemaal geen referendum. De mensen die gaan stemmen hebben doorgaans geen idee. Die stemmen tegen de kilometerheffing omdat ze Balkenende niet aardig vinden, omdat ze boos zijn dat Zalm nog steeds op de Zuidas zit en weet ik veel wat al niet meer. Een referendum is een typisch voorbeeld van inspraak zonder inzicht wat leidt tot uitspraak zonder uitzicht.
Sterker nog, dat 'kastje' heeft stroom nodig, net als alle electronica. Een gemiddelde los uitneembare navigatie zal (gemiddelde schatting) op batterijen niet langer dan 2-3 uur mee gaan zonder voeding van de auto.Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 19:13:
[...]
Jawel. Juist het feit dat je je niet verplaatst. Als er dagelijks een statusupdate moet worden verzonden dan gaat dat niet als de auto in een garage staat. Ik heb de 'vette wel eens 3 maanden stil laten staan. Niet geschorst. Ook geen oldtimer. Ga maar na .. dan hebben ze 3 maanden geen update .. krijg je vanzelf een boete. Of een waarschuwing per brief of hoe ze dat ook willen doen dan.
M'n TransAm staat gerust 4-5 weken stil. Dan zou met het stroomverbruik van dat ding m'n accu op z'n langst in een paar dagen leeg zijn. Als ik vooraf weet datie een paar weken stil gaat staan trek ik geregeld zelf de accu eraf om te voorkomen datie leeg raakt. Dan valt het GPS ding gewoon weg. Dan staan ze zo aan je deur en heb je een probleem.
Mooi niet dat ik er mee ga rijden om dat ding 'op te laden' he!
Nee, echt ALLEEN maar nadelen aan GPS registratie.
Jah nog meer trouwens, zullen we het nog maar niet hebben over de (waarschijnlijk al eerder genoemde) onnauwkeurigheid, op een systeme dat 100% door AMERIKA beheerd en onderhouden wordt! Ze hoeven daar in de USA maar op een kop te drukken (bij wijze van) en ons hele belasting betaal systeem ligt plat. En Nederland of zelfs Europa die er geen flikker tegen kan doen
Nee, erg betrouwbaar
En als het er toch keihard doorgedrukt wordt omdat ze graag de dictator willen uithangen dan hoop ik echt dat de USA het GPS-netwerk plat legt
WTFninjazx9r98 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 19:50:
[...]
In het radio interview waarvan ik ondertussen al twee keer een url gepost heb geeft een tweede kamerlid van het CDA al overduidelijk aan dat men veel meer mogelijkheden ziet in het kastje en laat zich tussen neus en lippen door nog even ontvallen dat de privacy in Nederland zowieso al te vaak in de weg zit als het op opsporing ed aankomt.
het wordt echt met de minuut erger!
Ja dat is erg. En zo'n spelletje gespeeld kunnen worden. Nouja, liever niet, ben ik met je eens... maar het mag niet ten koste gaan van je privacy! Als ze je al zo op het oog hebben controleren ze dat maar mooi op een andere manier (lees: met menselijke manschappen) dan electronisch.YellowCube schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 20:05:
[...]
en dat is erg omdat?
mensen die dat soort fratsen uithalen benadelen jou en mij ook.
Of misschien vind jij dat een soort spelletje wat gespeeld moet kunnen worden. Kan uiteraard ook.
Ik vind dat de privacy NOOIT geschonden mag worden, heel erg keihard NOOIT... zolang er geen aanranding/verkrachting/doodslag/moord/mishandeling whatever aan lichamelijk geweld aan de orde is. Zolang het alleen om financiele dingen gaat is het NIET belangrijk genoeg om de privacy maar te mogen schenden.
Vertel dan eens hoe het zit met de problemen met de OV-chipkaart en spelcomputerconsoles die nog steeds gehacked kunnen worden, om nog maar te zwijgen over de "high tech" problemen met de A73 tunnels. Ook allemaal dingen die vooraf waterdicht zouden zijn, en al jaren en jaren keihard falen en ze er gewoon geen waterdichte oplossing voor kunnen verzinnen.burne schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 20:54:
[...]
Je mag best tegen zijn, maar kom dan met 'echte' bezwaren in plaats van een stroom van technische 'beren op de weg' die bij nader inzien niets voorstellen.
Met dat kutkastje voor in auto's zal dat niet anders zijn.
AmenVerwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 21:00:
[...]
Dat is erg omdat de middelen die worden aangewendt om het op te sporen niet in verhouding staan tot het vergrijp. Op een hellend vlak is dit voorbeeld al ruimschoots voorbij het acceptabele imo. Financiële misdrijven staan sowieso vrijwel altijd op een lagere trede dan bv. geweldsmisdrijven, en zelfs bij de opsporing van daders van die delicten vind ik dat je als politie en justitie niet zonder meer mag beschikken over geautomatiseerd verzamelde lokatiegegevens. Die gegevens zijn privacygevoelig, en de overheid heeft daar haar neus niet in te steken zonder gegronde verdenkingen. En let wel: dan praat ik nu over bv. een mogelijke verkrachter. Hebben we het over een veel lichter vergrijp, dan vind ik dat de overheid sowieso niet over lokatiegegevens behoort te beschikken, laat staan gebruiken voor welk opsporingsdoel dan ook. Of die nou zijn verkregen door de zendmast van een telecomprovider die een telefoon peilt, of een kastje op het dashboard van de auto die laat zien waar het ding geparkeerd staat.
Privacy gaat boven opsporingsgemak, en privacy gaat boven veiligheid. Zeker veiligheid zoals het geschetst wordt, aangezien dat slechts schijnveiligheid is. Je hebt gelijk: als je geen risico wilt lopen dat je wat overkomt, blijf dan maar in bed liggen. Gevaar is er altijd. Accepteer dat en verlang niet naar een overheid die de middelen heeft om elke beweging die je maakt te traceren om je een vals gevoel van bescherming te bieden. De lasten heb je, de baten zijn een illusie. Geen goede deal.
En ja, voor alle duidelijkheid: ik zeg daarmee dat ik zelf ook liever het gevaar loop om slachtoffer van een geweldsdelict te worden, dan dat ik overal waar ik ga en sta een wakend oog over mijn schouder heb meekijken.
In 1 woord: JA! Dat is echt zwaar onacceptabel.Gomez12 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 21:05:
[...]
Tja, het is een mogelijkheid, maar is het slecht? Mensen begaan een overtreding en kunnen hiermee sneller opgespoord en beboet worden, is dat slecht?
Al gaat het om 300 miljoen euro! Het is en blijft geld. In de hoveelheid van grote bedragen weinig anders dan digitale cijfertjes in de bank-computer. Dat mag nevernooit reden zijn om dit soort zeer verregaande plaatsbepalingsgevens te kunnen en mogen gebruiken.YellowCube schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 22:11:
[...]
we hebben het hier over dat frauderende gescheiden echtpaar?
als het (bij wijze van) tientjeswerk is dan niet, maar dat is ook geen gegronde reden lijkt me.
En wederom: het feit dat het kastje van die man z'n auto zegt dat hij daar is, mag nooit het enige bewijs worden.
Zoals HlpDsK het al zei, zelfs in geval van verkrachting en moord vind ik het nog niet ok, maar wel begrijpelijk... maar in geval van simpele financiele belangen, ongeacht de hoogte van de bedragen... nee, echt niet, nooit!
Precies, en dat moet echt ten alle tijden keihard voorkomen worden.Gomez12 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 22:14:
[...]
Het probleem is enkel dat je met een huiszoeking een momentopname hebt ( doet hij/zij nu iets fout ) terwijl je met wat data digging alles te weten kan komen, en ook zo ongeveer elke interpretatie tegen die gegevens aangooien die je wilt.
Met data digging heb je geen bewijs meer nodig, het hangt enkel nog maar af van de interpretatie van de data, en die kan steeds krommer worden hoe meer data je hebt.