Het ATi HD38xx Ervaringen Topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 14.073 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_mnk
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-05 00:14
Heb de HD3870 sinds eergisteren in huis (Club3D). Wel even wennen na een paar jaar nvidia. Helaas is mijn ViewSonic na het wisselen van de kaart kennelijk voorgoed het DVI-signaal kwijt (bekend probleem met deze monitor na het vervangen van hardware, monitor gaat RMA :() - ik weet niet of en in hoeverre dit invloed heeft op de prestaties.
Het beeld is mooi bij deze Ati. Iets gedetailleerder en kleurrijker lijkt wel dan bij de 8800 GTS 320MB, maar bij die vond ik het beeld ook heel mooi. Voorlopig lijkt het erop dat de nvidia-kaart de beelden wat sneller renderde, alsof de games wat vloeiender liepen. Zo enorm zwaar zijn de games die ik speel niet meer (HL2, episode2, FEAR onder Winxp: wel hoogste instellingen op 1680x1050, nieuwe installatie), maar na het opstarten loopt het nog niet echt vloeiend, het schokt wat. Na verloop van tijd wordt dit beter. Ik hoop dat de nieuwe drivers dit op gaan lossen.

Twee linuxdistro' s geprobeerd: Gentoo en Mandriva. Installatie van de drivers onder Gentoo liep wel goed, Mandriva heeft de laatste nog niet in urpmi. Ik ga het zo ook nog eens proberen op Arch. Compiz Fusion heb ik nog niet uitgeprobeerd. Wel opvallend: glxgears geeft een twee maal lagere score dan met de 8800 GTS. Nu zegt glxgears ook weer niet zoveel, maar het verschil is wel erg groot (23.000 t.o.v. 11.500).

Al met al ben ik redelijk tevreden, maar ik hoop erg op betere drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Zo HD3870 binnen :)
Jammergenoeg zijn de drivers minder, ik hoop dat dat in de loop van het jaar beter wordt.
Voor de rest tevreden, kaart is duidelijk sneller dan mijn 8600GT (wat wil je :P)
Wat ik ook gaaf vind is de LCD overdrive functie, dat werkt namelijk echt op mijn Samsung 205BW, de hoeveelheid ghosting werd duidelijk minder :)
Ik ga nu slapen, benchmarken doe ik wel wanneer mijn nieuwe voeding binnenkomt. (Ik draai nu met FSP 300W voeding, opzich prima maar CPU overvolten zit er nu niet in, draait nu op 2,66GHz op 1,20V)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje offtopic, maar ik meende dat overdrive een functie van de monitor zelf is, en niet van een videokaart? De monitor moet toch de hogere voltages om de kristallen sneller te laten draaien ondersteunen (voor zover ik van deze techniek af weet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Verwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 02:28:
Beetje offtopic, maar ik meende dat overdrive een functie van de monitor zelf is, en niet van een videokaart? De monitor moet toch de hogere voltages om de kristallen sneller te laten draaien ondersteunen (voor zover ik van deze techniek af weet)?
Van die monitor weet ik niet, maar Overdrive is een stuk software van ATi die de videokaart binnen bepaalde grenzen ''veilig'' overklokt. Aldus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Jejking schreef op zondag 09 december 2007 @ 03:14:
[...]

Van die monitor weet ik niet, maar Overdrive is een stuk software van ATi die de videokaart binnen bepaalde grenzen ''veilig'' overklokt. Aldus.
Ja maar daar word de ghosting van je monitor niet minder, dat heeft te maken met de pixels die niet sneller kunnen schakelen en daarom een soort van veeg achterlaten bij een snel plaatje.

Klopt dus niet wat hij beweerd, dat zijn monitor ghosting minder word, als ATI overdrive je kaart overklokt, AMD overdrive is ook een overklok tool dus dat is aannemelijk.

Of de kaart zorgde niet voor voldoende FPS en gaf daardoor "ghosting" (gewoon te weinig frames dus) maar zo heet dat niet. Dan heb je namelijk wel baat bij het overklokken van je kaart, en dan zal het spoeler lopen dus minder "ghosting". :)

[ Voor 3% gewijzigd door mad_max234 op 09-12-2007 03:34 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 11:23
Ook ik vrijdag een Sapphire HD 3870 opgehaald.
Dus weer terug van Nvidia naar Ati :-).
Tot nu toe zeer tevreden, spellen als Biosshock en Crysis zien er gelikt uit en draaien redelijk soepel.
Krijg wel de indruk dat de drivers nog niet optimaal zijn.
Merk toch ook wel dat de rest in mijn pc ook weer toe is aan een upgrade, maar ja kan niet alles hebben.
3dmark2006 standaard gebenchd, rond de 7900.
Is wel een score die ik verwachtte.
Waar ik nog niet uit ben is UVD.
Heb een camcorder die opneemt op mp4, bestanden hebben de extensie .m2ts en had gehoopt dat die opgepakt zouden worden door de 3870, maar helaas. Onder powerdvd blackscreen met hardware acceleration aan en .mkv draait die helemaal niet af.
Ach, een pc waar alles in 1x op werkt zou ook maar saai zijn.
Oja, draai Vista 64 bits.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Verwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 02:28:
Jejking schreef op zondag 09 december 2007 @ 03:14:
[...]

mad_max234 schreef op zondag 09 december 2007 @ 03:32:
[...]

Ja maar daar word de ghosting van je monitor niet minder, dat heeft te maken met de pixels die niet sneller kunnen schakelen en daarom een soort van veeg achterlaten bij een snel plaatje.

Klopt dus niet wat hij beweerd, dat zijn monitor ghosting minder word, als ATI overdrive je kaart overklokt, AMD overdrive is ook een overklok tool dus dat is aannemelijk.

Of de kaart zorgde niet voor voldoende FPS en gaf daardoor "ghosting" (gewoon te weinig frames dus) maar zo heet dat niet. Dan heb je namelijk wel baat bij het overklokken van je kaart, en dan zal het spoeler lopen dus minder "ghosting".
Jongens jongens toch, het mag dan wel laat zijn dat jullie posten maar geen onzin gaan vertellen hoor ;) .

Overdrive is een functie die meestal in het duurdere segment tft monitors zit, ook wel eens de "anti-double-edge" functie genoemd. Dit kan ghosting verminderen door een negatief beeld op de achtergrond te projecteren.

Mijn Asus 22" is een 5ms schermpje, door overdrive in te schakelen word dit gelijk aan "2ms", tenminste als de Quality control van Asus wat beter zou zijn. Bij mij is het namelijk ZWAAR overdreven, waardoor ik dus een witte waas achter bewegende dingen krijg. :'( :'(

Anyways...

Overdrive is dus niet alleen ATI's overclock software, maar ook een stukje software die die overdrive functie van een monitor "emuleert", en IMO zelfs beter werkt, aangezien je de sterkte zelf kan aanpassen.

[ Voor 24% gewijzigd door SirNobax op 09-12-2007 09:40 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

SirNobax schreef op zondag 09 december 2007 @ 09:36:
Overdrive is dus niet alleen ATI's overclock software, maar ook een stukje software die die overdrive functie van een monitor "emuleert", en IMO zelfs beter werkt, aangezien je de sterkte zelf kan aanpassen.
Jij kletst anders ook, ik was nog vergeten te vermelden dat AMD nu ook Overdrive voor z'n processoren heeft :+

Besides; je kan voltage softwarematig aanpassen. Kan iemand met een HD38x0 eens laten zien in welke range die voltages beschikbaar zijn? Minimaal ...V en maximaal ...? Screens welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Vandaag wat zitten gamen. En COD4 loopt wel lekker op de HD3870. Dit was op 1920-1200 alles max zonder AA. COD loopt vergelijkbaar met de 8800 GT. UT3 lijkt hier en daar wat slomer maar dat lijkt echt op een driver probleem want mijn HD2900 XT liep in de demo helemaal soepel ik hoop ook dat cat 7.12 snel komt. Verder Supreme Commander duidelijk sneller op de 8800 GT. Ik denk wel 20-30% Dus dat is wel jammer.

Verder valt me op dat de coolpasta niet van geweldige kwaliteit is net als bij de 8800 GT. Cooler gaat op 50% aardig wat geluid maken. Dit komt door de goedkope fan (Denk dat de lagers niet zo geweldig zijn). Beetje jammer want verder is de cooler wel in orde. Maar hij is stiller dan de cooler van de 8800 GT een heel stuk stiller zelfs. En coolt ook beter. Ook jammer dat ze de heatsink niet wat groter gemaakt hebben. Had je meer warmte kunnen afvoeren. Ik denk dat die HiS IceQ heel interessant gaat zijn want die heeft ook zo'n cooler maar dan van hoge kwaliteit met heatipes.

Ik ga kijken of ik deze week nog wat meer games kan testen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Laatst online: 06:41
Ik neem aan dat je bedoelt dat de kaart koeler blijft? Niet om de wijsneus uit te hangen, maar tenzij je de koeler van de 8800GT op de HD3870 hebt gehad kun je niet zeggen dat de HD3870 koeler beter koelt ;) Wat zijn je idle/stressed temperaturen dan van beide kaarten? :)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donski
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-08-2023
Gister ook mijn HD3870 binnen gekregen, maar wat me opvalt is dat ik de fan totaal niet hoor onder Crysis. Zou het dan zijn dat de fan te langzaam draait? Las al eerder wat over fanspeed problemen enz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donski schreef op zondag 09 december 2007 @ 18:44:
Gister ook mijn HD3870 binnen gekregen, maar wat me opvalt is dat ik de fan totaal niet hoor onder Crysis. Zou het dan zijn dat de fan te langzaam draait? Las al eerder wat over fanspeed problemen enz..
De Fan kikt inderdaad erg laat in. De kaart wordt bij 100% belasting zo'n 90 graden heet. Ik heb Crysis eens in een window gespeeld, daarbij kun je dan in het Catalyst Control Center de GPU activity en de temp zien. Wat ik wel erg raar vondt is dat de activity niet boven de 60 % uitkwam. En hierdoor werd die dus ook niet maximaal opgestookt. Misschien een driver probleem dat ze maar 60 % van de power benutten. Zou wel leuk zijn als de resterende 40 % ook nog kunnen loslaten op Crysis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Verwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 20:14:
[...]

De Fan kikt inderdaad erg laat in. De kaart wordt bij 100% belasting zo'n 90 graden heet. Ik heb Crysis eens in een window gespeeld, daarbij kun je dan in het Catalyst Control Center de GPU activity en de temp zien. Wat ik wel erg raar vondt is dat de activity niet boven de 60 % uitkwam. En hierdoor werd die dus ook niet maximaal opgestookt. Misschien een driver probleem dat ze maar 60 % van de power benutten. Zou wel leuk zijn als de resterende 40 % ook nog kunnen loslaten op Crysis.
Misschien eens de resolutie of de details opschroeven? Crysis is meer CPU intensief dan je denkt. Bij mij gaat de framerate ook maar heel weinig omlaag als ik de resolutie in Crysis opschroef, je hebt gewoon relatief gezien op die bepaalde settings meer GPU dan CPU kracht beschikbaar..

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
Hmm ik zit nou zwaar te twijfelen tussen de EN8600GTS Silent en de Club3d HD3850 overclocked edition ;P

de 8800GT is nergens leverbaar dus dat wordt niks denk ik ..
Modbreak:Lees nou toch gewoon de topicwaarschuwing:
Waarschuwing

Dit is een topic voor mensen MET ervaringen over de HD38xx-serie kaarten om die ervaringen uit te wisselen :)

Wat is NIET de bedoeling in dit topic?

[...]

- Welke HD38xx is goed voor mij? Een tweaker kan zijn eigen kaart kiezen.
Hoe onduidelijk is dat precies :?

Benches van kaarten zijn op 1001 plekken te vinden en een Tweaker kan echt zelf kiezen...

[ Voor 80% gewijzigd door dion_b op 10-12-2007 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 21:42
Nipje schreef op maandag 10 december 2007 @ 10:10:
Hmm ik zit nou zwaar te twijfelen tussen de EN8600GTS Silent en de Club3d HD3850 overclocked edition ;P

de 8800GT is nergens leverbaar dus dat wordt niks denk ik ..
Dat is wel een beetje appels met peren vergelijken. De HD3850 is aanzienlijk sneller dan de 8600gts. Je kan ook de 3850 halen, en als die toch teveel herrie maakt, een Zalman koeler erop schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben eigenlijk opzoek naar een lijst met compatible koelers voor deze kaart (HD3780), zowiezo de Zalman V1000. Wil er 2 in CF en voor de grap zou ik op allebij een andere koeler, zodat ik deze kan vergelijken (en misschien wel een review op tweakers plaats als ik daar tijd voor heb).

Ga morgen in ieder geval me 1ste kaart bestellen, ben benieuwd hoelang ik moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Thermaltake Duo Orb past er op. En die Thermalright HR-03 geloof ik ook.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Laatst online: 24-08 09:25
Aeon schreef op maandag 10 december 2007 @ 10:40:
[...]

Dat is wel een beetje appels met peren vergelijken. De HD3850 is aanzienlijk sneller dan de 8600gts. Je kan ook de 3850 halen, en als die toch teveel herrie maakt, een Zalman koeler erop schroeven.
ja precies. Ik ben ondertussen al heen en weer geweest naar Zercom computers om de HD3850 op te halen. Super service bij die winkel.. uur geleden besteld en kon meteen langs komen ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik heb besloten om een HD3870 van Club 3D te gaan verkopen. Deze is nog sealed. Ik houd het voorlopig even bij de 8800 GT en test wel even met de HD3870 in de PC van mijn pa. Want ik wil supreme commander gaan spelen en de HD3870 is daar wel erg traag. Misschien dat dit nog beter gaat worden dan koop ik volgend jaar wel weer een ATi. Maar die HD3870 zit nu nog mooi in seal de 8800 GT al niet meer. Dus ik kijk wel even hoe het loopt. De games die ik op dit moment speel is de HD3870 snel maar de 8800 GT soms net even iets sneller of even snel. In sommige gevallen veel sneller. Alleen die herrie is minder mja kan niet alles hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou m dan maar snel verkopen. De prijzen van de HD38xx serie gaan omlaag. Er komen verder ook AIB designs die aantrekkelijker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
I know. Maar de meeste kaarten van 185 euro zijn niet op voorraad. En als ik em niet kwijtraak voor nieuwprijs verkoop ik de GT wel en ga ik de HD3870 extreem overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een fysieke voltmod? Een HD3870 op ~960MHz can een 8800GT wel bijhouden denk ik. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Zijn er mensen hier die de Thermaltake Duo-Orb gebruiken? Wil diegene misschien even vertellen hoe het geluidsniveau is van deze koeler?

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 13:40:
Een fysieke voltmod? Een HD3870 op ~960MHz can een 8800GT wel bijhouden denk ik. >:)
Dan wel ja maar hij is al verkocht :P en vergeet niet dat de GT ook hard kan. Met vmod van 1.1 naar 1.3v geeft al 900 core 2100 Shaders.

HD3850 gezien @ 1.54v die 986-999 haalde en dat voor 150 euro :D dat is pas bang for $$$
Xadeon schreef op maandag 10 december 2007 @ 13:48:
Zijn er mensen hier die de Thermaltake Duo-Orb gebruiken? Wil diegene misschien even vertellen hoe het geluidsniveau is van deze koeler?
Als hij de zelfde RMP's draait als een VF900 zal i niet echt stil zijn op full speed. Die VF1000 van zalman is dan mooier grotere fan + fan controller + grote heatsink dus kun je de van langzamer zetten.

[ Voor 34% gewijzigd door Astennu op 10-12-2007 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Laatst online: 06-09 19:23
draait de core van een 8800GT maar op 1.1 volt ja? :?

anyways, nog niet toegekomen aan knutselen van mijn HD3870, bezig weekendje, maar ik ga zo maar eens kijken of ik de koeler ga vervangen :)

Net even de demo van crysis gespeeld, en met zo goed als alles op high (winxp) en de kaart op 850/2600 toch gemiddeld een fps van 35 (fraps), en goed speelbaar (vind ik zelf) bij een resolutie van 1680x1050. alles ziet er echt onwijs goed uit! ik moet toch maar eens de hele versie zien te regelen :/ kaartje wordt met de fanspeed op 51% zo'n 70 graden in een kamer met een temp van ong 22 graden

edit: de gpu-usage van mijn kaart ligt bijna non-stop op 100% tijdens crysis...

[ Voor 6% gewijzigd door TFDev op 10-12-2007 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

De 38XX serie is atm al heel erg mooi met bang for buck, als de prijzen omlaag gaan word t nog mooier. Dit is tevens wel een goede manier om amd een beetje te steunen in duistere tijden.

btw iemand dit al gezien - > klik

Dat is pas nice, kan niet wachten op crosfire resultaten.

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Stock zelfs 1.05v meeste OC uitvoeringen hebben een bios met 1.1 als je verder wilt moet je hardmod doen.

De Cooler van die HD3870 doet het best goed. Maar wel jammer dat je die lagers op 50% al zo goed hoort. Het is volgens mij een vrij zware fan die er in zit. Vraag me af of dit dezelfde fan is als bij een X1950 XTX. Heb die kaart zelf nooit gehad. Misschien hadden ze beter die cooler kunnen nemen :P maar die was ook wel duurder. HD2900 XT cooler was ook wel leuk geweest was meer dan genoeg geweest voor dit kaartje :D was i 50c geweest of zo ? mja dan was je kaart ook duurder geweest :P Mja cooler is wel stiller dan die van de 8800 GT.
LyP0 schreef op maandag 10 december 2007 @ 14:41:
De 38XX serie is atm al heel erg mooi met bang for buck, als de prijzen omlaag gaan word t nog mooier. Dit is tevens wel een goede manier om amd een beetje te steunen in duistere tijden.

btw iemand dit al gezien - > klik

Dat is pas nice, kan niet wachten op crosfire resultaten.
Uhmm beetje lage score er zijn mensen dit dat al halen met 1000 MHz core. had meer verwacht van 1200 MHz. Misschien memory bottelnek of zo ? want dat loopt maar op 1275 en heb mensen met een speciale bios al 1338 zien halen.

[ Voor 38% gewijzigd door Astennu op 10-12-2007 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appies
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-07 21:46
Astenu, jammer dat het je niet helemaal bevalt. Misschien ben ik niet zo veeleisend of heb het domweg niet door ;)

Succes met je verkoop, wellicht dat nieuwe drivers enige problemen zou kunnen oplossen. Anderzijds, als je nog een goede kaart hebt als alternatief - dan is het beter misschien beter om te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik kijk gewoon regelmatig bij mijn pa hoe de performance is :) die heeft die andere HD3870 er in zitten. Als de performance beter wordt koop ik wel een HD3870 X2 of zo. In ieder geval volgend jaar een R700 :P

Performance viel niet tegen hoor alleen de 8800 GT was iets sneller en die was al uit de doos.+ ik kan als ik wil zo met me pa omruilen als ik weer met de ATi wil spelen. Deze week heb ik nog een HD3870 er in zitten om nog wat te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Astennu schreef op maandag 10 december 2007 @ 14:02:
[...]

Als hij de zelfde RMP's draait als een VF900 zal i niet echt stil zijn op full speed. Die VF1000 van zalman is dan mooier grotere fan + fan controller + grote heatsink dus kun je de van langzamer zetten.
De fans van beiden koelers zijn gewoon even groot(lees:80mm). Zo'n fanmate vind ik alleen maar onhandig. Regel liever de snelheid via speedfan of ATi TT. De VF1000 heeft een grotere heatsink, maar de DuOrb heeft weer 2x80mm fans. Prestaties van beiden koelers liggen volgens mij dan ook vrij dichtbij elkaar.

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Jongens zeg, is dit nu zo moeilijk? Nergens op het internet is het te vinden, vandaar de vraag:
Jejking schreef op zondag 09 december 2007 @ 17:20:
Besides; je kan voltage softwarematig aanpassen. Kan iemand met een HD38x0 eens laten zien in welke range die voltages beschikbaar zijn? Minimaal ...V en maximaal ...? Screens welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
dat zou mooi zijn, softwarematig de voltages veranderen, maar wat bedoel je precies? want to zover snap ik niet echt veel van je vraag ;)

Btw, mijn vf900 zit op de kaart, en staat nu op de laagste stand. Even gamen op 850/2600 en dan zometeen even de temps hier neerzetten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• les_paulde
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-06-2024
Hebben mensen al ervaring met 2x HD3870 in CF opstelling op een oud PCI-E 1.0a CF bordje zoals mijn DFI RDX200? Ik lees op het net dat 1x meestal wel lukt, zelfs in een PCI-E 1.0a slot, maar ik ben nog geen ervaringen met een CF systeem tegengekomen. Dit is omdat ik 2 HD3870s in bestelling heb staan die eind deze week gereed moeten liggen...

Hier zijn ze wel het eea aan het bijhouden van welk bord met welke kaart werkt, wellicht heeft iemand anders er wat aan:

http://www.diy-street.com/forum/showthread.php?t=81843

of hier: http://www.diy-street.com/forum/showthread.php?t=81727

maar dit betreft Nvidia chipsets en Nvidia kaarten, maar op zich zijn de geruchten die hiervandaan komen wel positief (mits ze naar ATI geextrapoleerd kunnen worden).

Q9550 @4250Mhz ---4Gb GSkill F2-8500CL5D@1000Mhz --- 2x HD4850 CF@800/1050 --- 1TB Samsung Spinpoint F1 + 2x 320Gb WD Caviar --- Gigabyte EP45-Extreme --- Custom watercooling (CPU+GPU) --- Seasonic M12 700W PSU --- T-balancer BigNG --- Antec P180b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Xadeon schreef op maandag 10 december 2007 @ 15:24:
[...]

De fans van beiden koelers zijn gewoon even groot(lees:80mm). Zo'n fanmate vind ik alleen maar onhandig. Regel liever de snelheid via speedfan of ATi TT. De VF1000 heeft een grotere heatsink, maar de DuOrb heeft weer 2x80mm fans. Prestaties van beiden koelers liggen volgens mij dan ook vrij dichtbij elkaar.
VF900 heeft ook 80mm fan maar die maakt best veel geluid. Die VF1000 kan volgens mij (weet het niet zeker) ook op de kaart aangesloten worden. Duo orb presteert maar 5c beter dan de VF900. Die VF1000 (met 90nm fan) zou het iets beter doen maus heeft die ook getest. En twee fans maken meer lawaai dan een. Wel meer flow maar goed flow is niet alles een goede heatsink met heatpipes scheelt ook al heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Geluidsproductie van een VF900 is echt niet hoog, sterker hij is vrij stil. Heb er zelf 1 hier liggen. Verder het verschil tussen de VF900 en de DuOrb is toch echt groter dan 5C. >>> http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=159859 Zoals ik al eerder zei, het verschil tussen de DuOrb en de VF1000 zal niet groot zijn. En dat 2 fans meer decibels produceren dan 1, is niet anders dan logisch. Maar volgens verschillende reviews valt het aantal decibels reuze mee.
Maar goed, we moeten even deze discussie laten voor wat het is, aangezien het aardig offtopic is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
Nou, even HL2 gespeeld, en de hele tijd met alles max (ook via ati CCC) nonstop 300fps op 850/2600 op een reso van 1680x1050 op sommige punten wat "drops" naar 250 fps maar dit was tijdens het spelen met mijn rocketlauncher :D en dan zie je ook dat (via rivatuner) op dat moment de kaart pas richting de 100% cpu usage gaat.

De temperatuur komt niet boven de 68 graden op standje low van de koeler. Ik ga de crysis demo eventjes doen met de koeler @ max (ja, ook deze maakt dan lawaai, maar veel minder storend dan de ori koeler (geen "geratel")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Killed-1 schreef op maandag 10 december 2007 @ 16:25:
dat zou mooi zijn, softwarematig de voltages veranderen, maar wat bedoel je precies? want to zover snap ik niet echt veel van je vraag ;)

Btw, mijn vf900 zit op de kaart, en staat nu op de laagste stand. Even gamen op 850/2600 en dan zometeen even de temps hier neerzetten :D
De ATi Radeon HD3850/3870 hebben voltageregulators. Derhalve is het dus mogelijk om softwarematig het voltage aan te passen, zonder aan de hardware te hoeven knoeien. Voor een underclockjunkie als mij een droom natuurlijk, save those Watts ;)

Ik weet niet meer precies waar je het kon aanpassen, maar ik was benieuwd hoe groot het bereik was. ATi HD3850 is 1.22V stock geloof ik en de 3870 vreet 1.32V. Hoe laag kan je dan gaan? 0.9V? 1.0V? En ook de maximale limiet vind ik wel interessant. Alle beetjes helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Anders kijk je ff hier, Jejking >>> http://www.xtremesystems....t=166623&highlight=HD3870

edit: Op 1,5v haalde deze gast maar liefts een core snelheid van 1Ghz!>> klik! >:)

[ Voor 45% gewijzigd door Xadeon op 10-12-2007 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
alles maar eens even lezen dan :D

net even crysis gedaan weer (demo wordt toch saai zo :') ) maar de kaart komt op standje stofzuiger niet boven de 56 graden :) (met vf900 en oc)

edit:

Nu was ik zo eens even aan het zoeken naar die "unlocked" bios en een flash how-to, maar die kan ik nergens vinden? :/ google is nietecht je beste vriend vandaag zegmaar...

[ Voor 33% gewijzigd door TFDev op 10-12-2007 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 08:32
Heeft het direct x 10.1 wel echt effect op dit moment? Ik bedoel: volgens mij draait het niet echt vloeiend als je met bijv een HD3870 een spel in directx 10 gaat spelen. Kan je het voordeel van 10.1 dan eigenlijk verwaarlozen?

Ik twijfel echt veel tussen de HD38xx serie of een 8800GT. Hoeveel procent is is er eigenlijk(gemiddeld) verschil tussen een HD3870 en een HD3850?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
barzi schreef op maandag 10 december 2007 @ 17:45:
Heeft het direct x 10.1 wel echt effect op dit moment? Ik bedoel: volgens mij draait het niet echt vloeiend als je met bijv een HD3870 een spel in directx 10 gaat spelen. Kan je het voordeel van 10.1 dan eigenlijk verwaarlozen?

Ik twijfel echt veel tussen de HD38xx serie of een 8800GT. Hoeveel procent is is er eigenlijk(gemiddeld) verschil tussen een HD3870 en een HD3850?
reviews zijn je beste vriend, google er maar es op los, dan kom je genoeg tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Killed-1 schreef op maandag 10 december 2007 @ 17:46:
[...]

reviews zijn je beste vriend, google er maar es op los, dan kom je genoeg tegen
Hmm.. oke, volgens mij is dit niet echt te vinden:

Is het verschil tussen een HD3870 eigenlijk merkbaar, of eigenlijk alleen meetbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
Ik heb sinds kort een HD3870 en een BenQ FP241WZ scherm. Nu heb ik de 6-ping voeding van mijn kaart direct op de voeding van mijn pc aangesloten. Net Windows opnieuw geinstalleerd en voor de fail safe bios instellingen van mijn Gigabyte X38-DQ6 geladen. Ik houdt echter
Afbeeldingslocatie: http://img405.imageshack.us/img405/9741/schermfoutag0.th.jpg

..soms groene, soms paarse strepen. Wat zou ik moeten doen om dit te verhelpen? Iets in de bios/Windows/converter halen zodat ik de voeding van de kaart direct op het moederbord kan inpluggen (kan nu niet, want het zijn beiden 4 pinnen)?

P.S. het komt voornamelijk momenteel alleen in Firefox/IE voor en dan gaan de strepen op mijn desktop verder.

[ Voor 8% gewijzigd door fb_slim op 10-12-2007 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Xadeon schreef op maandag 10 december 2007 @ 17:02:
Anders kijk je ff hier, Jejking >>> http://www.xtremesystems....t=166623&highlight=HD3870

edit: Op 1,5v haalde deze gast maar liefts een core snelheid van 1Ghz!>> klik! >:)
Coole results ja :)

Had die thread al gelezen maar zelfs daar zie ik nog niks staan. Echt raar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docho
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-08 00:16
fb_slim schreef op maandag 10 december 2007 @ 17:59:
Ik heb sinds kort een HD3870 en een BenQ FP241WZ scherm. Nu heb ik de 6-ping voeding van mijn kaart direct op de voeding van mijn pc aangesloten. Net Windows opnieuw geinstalleerd en voor de fail safe bios instellingen van mijn Gigabyte X38-DQ6 geladen. Ik houdt echter
[afbeelding]

..soms groene, soms paarse strepen. Wat zou ik moeten doen om dit te verhelpen? Iets in de bios/Windows/converter halen zodat ik de voeding van de kaart direct op het moederbord kan inpluggen (kan nu niet, want het zijn beiden 4 pinnen)?

P.S. het komt voornamelijk momenteel alleen in Firefox/IE voor en dan gaan de strepen op mijn desktop verder.
Ik kan met ietwat voorstellen dat de drivers voor de HD3XXX nog niet echt volledig volwassen zijn en dat dit wel wat problemen kan geven in sommige applicaties (vb. in Crysis heeft de HD3XXX problemen met sommige drivers), dat dit bij een applicatie zoals Firefox zo is zou me wel verbazen. Maar misschien is het toch de moeite om eens andere drivers te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
Docho schreef op maandag 10 december 2007 @ 19:53:
[...]

Ik kan met ietwat voorstellen dat de drivers voor de HD3XXX nog niet echt volledig volwassen zijn en dat dit wel wat problemen kan geven in sommige applicaties (vb. in Crysis heeft de HD3XXX problemen met sommige drivers), dat dit bij een applicatie zoals Firefox zo is zou me wel verbazen. Maar misschien is het toch de moeite om eens andere drivers te proberen?
Thx voor de reply.

Het gebeurd ook weer in IE (had FF er even afgehaald). Heb nu de analoge kabel van de BenQ aangesloten met verlengstukje die ik bij de HD3870 kreeg...geen problemen meer, maar het beeld is minder scherp. Dus het is geen oplossing.

Ik heb de driver die op de site van ATI staat , 7.11 dus...welke raad jij aan?

Edit: te vroeg gejuicht! ook met analoge kabel krijg ik de strepen...

[ Voor 3% gewijzigd door fb_slim op 10-12-2007 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarrY A.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-08 16:19

BarrY A.

Two strokes never die...

Ik heb m'n Club3D 3870 zaterdag binnen gekregen. Gelijk in m'n CFX3200 mobo gepropt. (Achteraf zag ik dat m'n chipset 1.0a PCI-e sloten heeft) Maar hij werkt hier als een tierelier!!

Ik heel blij dus...maar nou begint het ged&^$#*r!! Op een of ander vreemde manier wil m'n PC programma's van Futuremark niet openen!!(3dmark05,06 en PCmark05 geprobeerd)
Ik heb 7.11 geïnstalleerd maar in apparaatbeheer heb ik nog steeds een onbekend apparaat staan, dat van de internal high defintition audio bus?! :S

Iemand enig idee hoe ik 3Dmark aan de praat kan krijgen?? of moet ik de drivers vanaf de bijgeleverde CD installeren?? of...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-08 16:14
BarrY A. schreef op maandag 10 december 2007 @ 21:20:
Ik heb m'n Club3D 3870 zaterdag binnen gekregen. Gelijk in m'n CFX3200 mobo gepropt. (Achteraf zag ik dat m'n chipset 1.0a PCI-e sloten heeft) Maar hij werkt hier als een tierelier!!

Ik heel blij dus...maar nou begint het ged&^$#*r!! Op een of ander vreemde manier wil m'n PC programma's van Futuremark niet openen!!(3dmark05,06 en PCmark05 geprobeerd)
Ik heb 7.11 geïnstalleerd maar in apparaatbeheer heb ik nog steeds een onbekend apparaat staan, dat van de internal high defintition audio bus?! :S

Iemand enig idee hoe ik 3Dmark aan de praat kan krijgen?? of moet ik de drivers vanaf de bijgeleverde CD installeren?? of...
Zoek even de hotfixes voor die futuremark producten, dat onbekende apperaat is de audio device die je videokaart gebruikt bij HDMI. Drivers van de site van aTi zijn misschien nieuwer, Catalyst 7.11, die je hebt dus dat moet goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08 09:37
The_Ownman schreef op maandag 10 december 2007 @ 21:31:
[...]

Zoek even de hotfixes voor die futuremark producten, dat onbekende apperaat is de audio device die je videokaart gebruikt bij HDMI. Drivers van de site van aTi zijn misschien nieuwer, Catalyst 7.11, die je hebt dus dat moet goed zijn.
Er is idd een hotfix van Futuremark uit. Daarnaast kun je altijd even -nosysinfo in de snelkoppeling proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarrY A.

BarrY A.

Two strokes never die...

The_Ownman schreef op maandag 10 december 2007 @ 21:31:
[...]

Dank je...:)
Ik ga nu ff douchen en daarna meteen proberen!! Dat met die audio device en HDMI dacht ik al, maar dat dat niet bij de driver ingebakken zit?! :S

Ik gebruik overigens niet Catalyst control center, ik heb nog steeds de "good old" ATI control center, zou dit voor die audio driver verschil kunnen maken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
BarrY A. schreef op maandag 10 december 2007 @ 21:58:
[...]
Dat met die audio device en HDMI dacht ik al, maar dat dat niet bij de driver ingebakken zit?!
Staat gewoon op het CD'tje hoor.

En iemand met een X19** wil ook (zonder problemen, extra klikken, etc) gebruik kunnen maken van de nieuwste drivers, daarom dus een aparte driver voor de HDMI -> HD-A bus.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarrY A.

BarrY A.

Two strokes never die...

SirNobax schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 00:19:
[...]

Staat gewoon op het CD'tje hoor.

En iemand met een X19** wil ook (zonder problemen, extra klikken, etc) gebruik kunnen maken van de nieuwste drivers, daarom dus een aparte driver voor de HDMI -> HD-A bus.
ja idd, Ik ben soms een beetje egoistisch aangelegd!! :P
Ik heb net die aparte driver geïnstalleerd, kijken of tie het nu wel goed doet!!

Ik ben wel in m'n nopjes met de 3870, spellen zien er allemaal gelikt uit!! Echt een heerlijk kaartje...

Ik ga binnenkort, als de tijd het toe laat, ff bios flashen met betere fan-instellingen en dat ik met een gerust hart kan overklokken zonder bug. :) Misschien dat ik nog een review ga schrijven, kijken of ik dat een beetje kan!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-12-2021
Vandaag de Club3D HD3870 gehaald!
Is mijn pc eindelijk compleet =)

Games die ik gespeeld heb zijn Crysis en WoW.
WoW draait best netjes op alles full.
Crysis heeft duidelijk wat driver problemen. Je ziet veel tearing in het spel. Vooral als je mannetjes in de verte bekijkt. Ook textures in de omgeving ontbreken gedeeltelijk. Ik heb voor de rest nog niet naar fixes gekeken, dus pin me er niet aan vast :)
Q6600 @ 3,1mhz
2gig DDR2-800
Gigabyte P35-DS4
Res: 1680x1050

Crysis op alles high -> 27 fps
Crysis op alles Med -> 55 fps

Heeft het nut om deze kaart in crossfire te zetten met mijn huidige mobo? Volgens wat reviews is de X38 chipset ongeveer 10% sneller, maar is dit significant?

In iedergeval ben ik benieuwd inhoeverre ATI de performance nog kan verbeteren met de HD38xx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-08 16:14
Patvs schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 01:12:
Vandaag de Club3D HD3870 gehaald!
Is mijn pc eindelijk compleet =)

Games die ik gespeeld heb zijn Crysis en WoW.
WoW draait best netjes op alles full.
Crysis heeft duidelijk wat driver problemen. Je ziet veel tearing in het spel. Vooral als je mannetjes in de verte bekijkt. Ook textures in de omgeving ontbreken gedeeltelijk. Ik heb voor de rest nog niet naar fixes gekeken, dus pin me er niet aan vast :)
Q6600 @ 3,1mhz
2gig DDR2-800
Gigabyte P35-DS4
Res: 1680x1050

Crysis op alles high -> 27 fps
Crysis op alles Med -> 55 fps

Heeft het nut om deze kaart in crossfire te zetten met mijn huidige mobo? Volgens wat reviews is de X38 chipset ongeveer 10% sneller, maar is dit significant?

In iedergeval ben ik benieuwd inhoeverre ATI de performance nog kan verbeteren met de HD38xx
Dat WoW best netjes draait klinkt echt als een probleem, niet constant 200+ fps? En ontbreken die textures maar tijdelijk? Want meestal zijn dat stukjes die nog even gerenderd moeten worden, maar dat duurt 1-2 seconden.

[ Voor 6% gewijzigd door The_Ownman op 11-12-2007 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit had ik ook, maar dan met een 2900XT 512Mb. Heb hem nu verkocht en nooit 3dmark gedraait helaas (doe ik altijd met al me kaarten en heb ook een mapje op me pc waar ik dit altijd in dump), wist ik veel dat er een hotfix was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
[afbeelding]

Niet zo mooi. Heb dit nog niet gezien met de 3 HD3870 kaarten die ik momenteel in gebruik heb. Erg vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

[afbeelding]

Misschien een herinstallatie?. Dus, deinstalleren drivers>> driversweeper(veilige modus)>> drivers installeren(normale modus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Het zou ook kunnen dat de kaart gewoon defect is. Probeer het geheugen een wat verder te underclocken. En ook de Core kijken of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF een vraagje hier:

Zijn er al AIB designed 3870 te koop in NL? Het scheelt namelijk wel in prijs om in plaats van een 3870 èn los een after-market cooler kopen, een AIB design te kopen waar al een betere cooler op zit. Een Powercolor HD3870 met Arctic cooling lijkt me wel wat. :9

Verder alleen nog betere koelpasta erop smeren O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 12:30:
FF een vraagje hier:

Zijn er al AIB designed 3870 te koop in NL? Het scheelt namelijk wel in prijs om in plaats van een 3870 èn los een after-market cooler kopen, een AIB design te kopen waar al een betere cooler op zit. Een Powercolor HD3870 met Arctic cooling lijkt me wel wat. :9

Verder alleen nog betere koelpasta erop smeren O-)
Nog niet maar ik moet zeggen dat ik die HiS IceQ HD3870 er super uit vind zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
Astennu schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 11:55:
Het zou ook kunnen dat de kaart gewoon defect is. Probeer het geheugen een wat verder te underclocken. En ook de Core kijken of dat helpt.
Ik heb geen ervaring met overclocken en underclocken, gewoon de kaart er in gedaan...gister de volgende drivers van de Sapphire site geïnstalleerd na een deïnstallatie van de drivers op ati.com:

Catalyst_7.11_xp_8.432_071101a-054437C-ATI
7-11_xp_xcode_54435
XP32-64_8-43-1-1-071113a-055588E

En hij houdt zich vandaag rustig, misschien was het nodig om de nieuwe AVIVO Xcode for X1k Series en de CRYSIS HOTFIX Windows XP (32bit and 64bit) te installeren (ook al speel ik Crysis niet).

Ik laat wel weten of de kaart weer raar gaat doen.

Edit: hij doet al weer raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs
The_Ownman schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 08:04:
[...]

Dat WoW best netjes draait klinkt echt als een probleem, niet constant 200+ fps? En ontbreken die textures maar tijdelijk? Want meestal zijn dat stukjes die nog even gerenderd moeten worden, maar dat duurt 1-2 seconden.
Ja ik heb heel wat mods geinstalleerd en mijn fps is gecapped in WoW op 60. Dus nee niet constant 200 fps :)
In Crysis heb je af en toe een glitch. Alsof hij het vergeet te renderen, daarna wordt het beeld wel weer gecorrigeerd. Dit zijn gewoon driver problemen, neem ik aan. Het gebeurd wel redelijk vaak, ook als je een mannetje dood geschoten hebt, mist zijn romp en zie er gewoon gras doorheen.

Ik ben erg blij met het kaartje, het is alleen geen superkaart, maar de crossfire maakt het wel toegankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

[afbeelding]

Ik heb ook een GA-X38 met een Jetway HD3870 kaart , standaard drivers , core clock op 835 en memory clock op 1175 en draait als een zonnetje. Bij de Jetway krijg ik een kabeltje met een 6 pins stekker en 2 molex connectoren erop, deze heb ik gewoon op mijn voeding aangesloten.

Ik heb nog geen problemen ondervonden.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
fb_slim schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 12:45:
[...]

Ik heb geen ervaring met overclocken en underclocken, gewoon de kaart er in gedaan...gister de volgende drivers van de Sapphire site geïnstalleerd na een deïnstallatie van de drivers op ati.com:

Catalyst_7.11_xp_8.432_071101a-054437C-ATI
7-11_xp_xcode_54435
XP32-64_8-43-1-1-071113a-055588E

En hij houdt zich vandaag rustig, misschien was het nodig om de nieuwe AVIVO Xcode for X1k Series en de CRYSIS HOTFIX Windows XP (32bit and 64bit) te installeren (ook al speel ik Crysis niet).

Ik laat wel weten of de kaart weer raar gaat doen.

Edit: hij doet al weer raar.
Uhmmm ga dan even naar CCC en dan de overdrive tab. Unlock overclocking en dan de clockspeeds an 775 naar 725 zetten en memory naar 1000 kijken of je dan ook problemen hebt want er is of iets mis met de drivers of de kaart zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In hoeverre is het nodig dat je een andere koeler op de HD3870 zet?? (Ben niet echt van plan te overclocken).

En wat is precies het verschil tussen verschillende merken (Gigabyte, Jetway enz.)?

EDIT: Waar kan ik hem verder het beste bestellen? (Qua prijs en voorraad)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2007 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 13:53:
In hoeverre is het nodig dat je een andere koeler op de HD3870 zet?? (Ben niet echt van plan te overclocken).

En wat is precies het verschil tussen verschillende merken (Gigabyte, Jetway enz.)?

Waarschuwing:
Dit is een topic voor mensen MET ervaringen over de HD38xx-serie kaarten om die ervaringen uit te wisselen :)

- Vragen naar winkels waar de HD38xx kaarten verkrijgbaar zijn
- Noemen van winkels waar ze in de schappen liggen
- "Ik heb een HD38xx! Yes yes!!" of "Ik heb net eentje besteld, ik ben benieuwd!" o.i.d.
- basic vraagjes die je ofwel hier met een in-topic search danwel in een van de vele reviews ervan terug kunt lezen
- En om maar even specifiek te noemen: "draait deze game snel genoeg met de HD38xx?" - ook niet doen dus!
- Kijk ik haal zoveel 3DMarks, is dat een goede score? (tip: Futuremark ORB).
Even zoeken dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
  • Laatst online: 05-08 21:19
Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 13:53:

Afbeeldingslocatie: http://imageupload.com/out.php/i52428_BanRoman.jpg
Geintje, kon het niet laten :P

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Patvs schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 12:46:
In Crysis heb je af en toe een glitch. Alsof hij het vergeet te renderen, daarna wordt het beeld wel weer gecorrigeerd. Dit zijn gewoon driver problemen, neem ik aan. Het gebeurd wel redelijk vaak, ook als je een mannetje dood geschoten hebt, mist zijn romp en zie er gewoon gras doorheen.
Heb ik ook hoor met m'n HD2600Pro. Hoop dat het met Cat 7.12 opgelost wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Edit: laat maar. Volgens mij kijk ik verkeerd.

[ Voor 86% gewijzigd door FiXeR.nl op 11-12-2007 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:59
Prutz0r, dat is 6.12 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Ik keek verkeerd :$ Sorry hoor!

Welke grote veranderingen zullen 7.12 eigenlijk gaan brengen? Alleer performance of gaan we ook nog echt er mee op vooruit met overclocken ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs
Hey Jaapoes, gamed die 3870 een beetje in Crossfire?
ik heb een P35 chipset, dus ik verwacht zo'n 10% mindere performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
  • Laatst online: 05-08 21:19
Games die het ondersteunen zoals COD4 en TF2 lopen als een zonnetje, vooral TF2 waarbij echt alles maxed out onder vista nog +/- 70 fps opleveren. Ik heb het echter vooral gekocht omdat ATi zich meer gaat richten op multi-gpu, deze kaarten goed over te clocken zijn, Crossfire zover ik weet ongeveer 1.8/1.9 performance winst kan geven, DX10.1 hebben en ze relatief goedkoop zijn :)

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 10:12
Ik vind de prijs/kwaliteit zegmaar echt belachelijk goed!

Voor onder de 200 euro zulke prestaties zijn bijna fenomenaal te noemen! :)

Ik ben er serieus over na aan het denken om mijn X1900XTX 512MB om te ruilen voor een 3870.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
Astennu schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 13:02:
[...]

Uhmmm ga dan even naar CCC en dan de overdrive tab. Unlock overclocking en dan de clockspeeds an 775 naar 725 zetten en memory naar 1000 kijken of je dan ook problemen hebt want er is of iets mis met de drivers of de kaart zelf.
Ik krijg de memory clock niet lager van 1126 MHz, de gpu clock staat standaard op 776 MHz en die kan ik wel op 725 MHz zetten. Dat doen?

Alle strepen worden veroorzaakt zonder ook nog maar 1 spel te hebben gespeeld btw (durf ik nu niet aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Wat waren voor jullie de redenen om voor de HD3870 te gaan ipv de 8800GT(nieuwsgierigheid)? Waren er mee redenen dan niet leverbaar?

offtopic:
ik kan namelijk een MSI 8800GT OC krijgen voor 230 incl verzendkosten(wel op voorraad), maar ik twijfel toch tussen deze en een HD3870(ik heb niet echt hele erge haast, kan gerust maandje wachten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsquare
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-02 13:19
Ik heb sinds kort een GA-x38-d5s met 2x club3d hd3870, 2Gb ddr2@800Mhz en e6750@3,2Ghz. Ik heb veel problemen gehad met de installatie van XP. Dit had vooral te maken met de compatibiliteit van het geheugen (OCZ) met het moederbord. Vervolgens heb ik de QVL maar gehoorzaamd. XP liep niet vlekkeloos, daarom heb ik Vista ult. 32bit er nu op staan (plus 7.11 cat graphic drivers). Dat loopt vrij aardig, ook niet foutloos, maar dat is inherent aan de installatie fase.

Crossfire is op dit moment triviaal, omdat het simpelweg nog niet wordt ondersteund in games. Ik noem 3dmark06 (met fix) niet gamen (alwaar ik overigens wel 14500 scoor), maar crossfire zorgt voor 30% meer performance. Crysis en Bioshock werken allebei niet in crossfire mode. Jammer, maar één kaart 'will do'. Wat me tevens opvalt is dat het overdrive scherm in het catalyst panel niet actief is, waar dit wél het geval was in XP. Oja, een goede fan regelaar is een must, omdat de kaarten in mijn kast (hd160 van Zalman) bijna 90graden worden. Met rivatuner werkt alleen de fixed fan ruler. Wanneer die op 70% staat, verandert de temperatuur als snel weer tot een graad of 60.

Ik hoop op betere tijden met foutloze (Utopie?) drivers en betere algehele ondersteuning voordat ze nieuwe producten op de markt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsquare
barzi schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 18:16:
Wat waren voor jullie de redenen om voor de HD3870 te gaan ipv de 8800GT(nieuwsgierigheid)? Waren er mee redenen dan niet leverbaar?

offtopic:
ik kan namelijk een MSI 8800GT OC krijgen voor 230 incl verzendkosten(wel op voorraad), maar ik twijfel toch tussen deze en een HD3870(ik heb niet echt hele erge haast, kan gerust maandje wachten)
mijn reden was op de toekomst gericht. Ik wilde een systeem dat op de de nieuwe penryn processors én twee videokaarten kan ondersteunen (SLI of crossfire). De 680i van Nvidia is niet volledig geschikt voor het penryn platform . De x-38 systemen van intel wél. Alleen die ondersteunen momenteel weer geen Nvidia SLI, maar crossfire. Dus daarom heb ik gekozen voor de HD3870 en niet voor de 8800gt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Laatst online: 01:17

edward2

Schieten op de beesten

bsquare schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 18:21:

Crossfire is op dit moment triviaal, omdat het simpelweg nog niet wordt ondersteund in games. Ik noem 3dmark06 (met fix) niet gamen (alwaar ik overigens wel 14500 scoor), maar crossfire zorgt voor 30% meer performance. Crysis en Bioshock werken allebei niet in crossfire mode. Jammer, maar één kaart 'will do'.
Bioshock werkt hier wel in CF (en is sneller dan m'n 8800Ultra), Crysis alleen goed in dx9 (heb je de hotfix?)

Verder werken; Oblivion, R6Vegas, Timeshift,COD4, Stalker (app AF!!!) COJ, Fable, ETQW, Q4, Dreamfall, Jericho and HL2 engines ook prima in CF.

UT3, Two Worlds, Hitman BM werken minder of gebrekkig in CF.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsquare
edward2 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 19:02:
[...]

Bioshock werkt hier wel in CF (en is sneller dan m'n 8800Ultra), Crysis alleen goed in dx9 (heb je de hotfix?)

Verder werken; Oblivion, R6Vegas, Timeshift,COD4, Stalker (app AF!!!) COJ, Fable, ETQW, Q4, Dreamfall, Jericho and HL2 engines ook prima in CF.

UT3, Two Worlds, Hitman BM werken minder of gebrekkig in CF.
Heb je dezelfde configuratie? wat is je exacte configuratie?

[ Voor 3% gewijzigd door bsquare op 11-12-2007 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

bsquare schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 19:05:
[...]

Heb je dezelfde configuratie? wat is je exacte configuratie?
Zie sig. (mijn mobo is de voorganger van de X38, de i975 van 2x8 PCI-e lanes ipv de 2x16PCI-e voor de X38.)

[ Voor 20% gewijzigd door edward2 op 11-12-2007 19:11 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsquare
* CMStacker * IntelC2D E6600@ 3gHz * Asus P5W DH * Gigabyte 8800Ultra 768 mb * 4 GB OCZ 6400C4 * adaptec 19160U160* Quantum Atlas 15KII SCSI U160 147Gig * Eizo T966 * X-Fi Fatal1ty * Logitech Z5500 * Fortron 700W * Vista64 Ultimate * HD 3870 CF *

Ik vermoed dat het in mijn geval driver issues zijn die betrekking hebben op de x-38 chipset en pci-e 2.0. Ik zou graag iemand 'horen', met een vergelijkbare configuratie en goede resultaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

bsquare schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 19:18:
[...]

* CMStacker * IntelC2D E6600@ 3gHz * Asus P5W DH * Gigabyte 8800Ultra 768 mb * 4 GB OCZ 6400C4 * adaptec 19160U160* Quantum Atlas 15KII SCSI U160 147Gig * Eizo T966 * X-Fi Fatal1ty * Logitech Z5500 * Fortron 700W * Vista64 Ultimate * HD 3870 CF *

Ik vermoed dat het in mijn geval driver issues zijn die betrekking hebben op de x-38 chipset en pci-e 2.0. Ik zou graag iemand 'horen', met een vergelijkbare configuratie en goede resultaten...
Anders moet je de 7.11 hotfixdrivers eens proberen.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Heeft iemand hier ook al een HD3850 512mb gehaald? Ik vraag me af hoe deze presteert t.o.v. de hd3870. Er is geen review over te vinden..

Trouwens: Elke review van de HD3870 heeft het over dat de drivers nog niet goed zijn voor die kaart. Klopt dit? En verwachten jullie, als ATI kenners(heb altijd een nVidea gehad), dat dit veel prestatie winst oplevert? En is dit ook het geval bij de 8800gt(/elke andere kaart)

[ Voor 66% gewijzigd door Perzikvrucht op 11-12-2007 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docho
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-08 00:16
barzi schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 20:50:
Heeft iemand hier ook al een HD3850 512mb gehaald? Ik vraag me af hoe deze presteert t.o.v. de hd3870. Er is geen review over te vinden..

Trouwens: Elke review van de HD3870 heeft het over dat de drivers nog niet goed zijn voor die kaart. Klopt dit? En verwachten jullie, als ATI kenners(heb altijd een nVidea gehad), dat dit veel prestatie winst oplevert? En is dit ook het geval bij de 8800gt(/elke andere kaart)
http://www.techpowerup.co...lor/HD_3850_Xtreme/7.html

Daar zijn zowel de HD3850 256MB , de HD3850 512MB als de HD3870 getest.
Het valt me overgens op dat 256MB of 512MB wel degelijk een verschil kan geven vandaag de dag in fps. (zie Crysis)

edit: Sorry, de HD3850 512MB is overclockt, dus géén goed vergelijk :X

[ Voor 4% gewijzigd door Docho op 11-12-2007 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
  • Laatst online: 09-09 21:42

Er staat hier een uitgebreide review van de 3850 vs 3870 en andere kaarten; (click)

Wat mij opvalt, is dat er wel degelijk grote verschillen kunnen zijn tussen merken. Met name de 512mb uitvoeringen van de 3850 versies kunnen verschillen qua snelheid van de gpu, en het geheugen. Vergelijk de specs maar eens van de 3850 512mb van Sapphire, en van Powercolor. Het geheugen en de GPU loopt sneller op de Powercolor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Trouwens: Elke review van de HD3870 heeft het over dat de drivers nog niet goed zijn voor die kaart. Klopt dit? En verwachten jullie, als ATI kenners(heb altijd een nVidea nVidia leer schrijven.... gehad), dat dit veel prestatie winst oplevert? En is dit ook het geval bij de 8800gt(/elke andere kaart)
Als je Forceware gewend bent.... Ja dan is Catalyst gewoon brak. Ten eerste installeert het in allemaal losse stukjes en daarom duurt de installatie langer en heb je een groter Bloatware gevoel.

Maar dat is niet zo'n probleem. Als we echter kijken naar games dan zien we dat de drivers van ATI gewoon niet optimaal zijn waardoor je je kaart nooit echt goed kan gebruiken. De prestaties zijn gewoon minder dan wat de kaart kan. Zeker wanneer je de specificaties van nVidia kaarten vergelijkt met ATI kaarten, nVidia is simpelweg sneller door de betere drivers. Bovendien is compatibiliteit minder (ik weet dat dat een kwestie van geld van nVidia naar developers is maar het is weldegelijk een feit).

Conclusie: Catalyst is duidelijk minder dan Forceware.

[ Voor 8% gewijzigd door DaWaN op 11-12-2007 23:52 ]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

DaWaN schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 23:51:
[...]

Als je Forceware gewend bent.... Ja dan is Catalyst gewoon brak. Ten eerste installeert het in allemaal losse stukjes en daarom duurt de installatie langer en heb je een groter Bloatware gevoel.

Maar dat is niet zo'n probleem. Als we echter kijken naar games dan zien we dat de drivers van ATI gewoon niet optimaal zijn waardoor je je kaart nooit echt goed kan gebruiken. De prestaties zijn gewoon minder dan wat de kaart kan. Zeker wanneer je de specificaties van nVidia kaarten vergelijkt met ATI kaarten, nVidia is simpelweg sneller door de betere drivers. Bovendien is compatibiliteit minder (ik weet dat dat een kwestie van geld van nVidia naar developers is maar het is weldegelijk een feit).

Conclusie: Catalyst is duidelijk minder dan Forceware.
Hier moet ik toch even klein op inspringen:
"Ten eerste installeert het in allemaal losse stukjes en daarom duurt de installatie langer en heb je een groter Bloatware gevoel."

Catalyst installeert veel minder files en registry keys dan NVIDIA (Zo spel je dat tegenwoordig, niet nVidia meer ;)).

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
fb_slim schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 17:57:
[...]

Ik krijg de memory clock niet lager van 1126 MHz, de gpu clock staat standaard op 776 MHz en die kan ik wel op 725 MHz zetten. Dat doen?

Alle strepen worden veroorzaakt zonder ook nog maar 1 spel te hebben gespeeld btw (durf ik nu niet aan).
Kun je proberen. Ik zou ook even ATi tool downloaden die heeft namelijk een artifact tester als hij op stock speeds artifacts geeft dan is of je kaart kapot of het zou dan nog aan de voeding kunnen liggen. Dus test daar even mee anders gewoon kaart terug voor een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08 14:41

Daantje20

Je moet leven om te leren.

Sinds gisteren in het bezit van een Sapphire HD 3870 512MB "kaartje".

Mijn eeste ervaringen zijn dat het gewoon een goede videokaart is, maar wel duidelijk anders dan wat NVIDIA doet. Ik had hiervoor een NVIDIA 8800GTS 320MB.

Als ik kijk bijvoorbeeld naar Medal of Honor: Airborne kijk, dan zie ik dat de rook er anders uit ziet.
En in C&C 3 zie ik ook dat verlichte borden en andere licht effecten er anders uit zien.
Maar daarintegen ziet World of Warcraft er net zo uit als op een NVIDIA kaart.

Nog even bij wijze van test Crysis opgestart, settings niet eesn naar gekeken, maar denk dat die op Medium hebben gestaan, en ik zag hier en daar inderdaad wel een knipperende texture, en de schaduwen gedroegen zich wat anders, maar zag er verder wel goed uit.

De meeste angst had ik voor de Catalyst drivers, maar dat blijkt allemaal wel mee te vallen. Doet het prima en heb nog geen crash gehad. EDIT: Ik gebruik de Catalyst 7.11 met Windows Vista Home Premium x64.

Zal later deze week kijken wat de temperaturen zijn, opzich hoor ik de ventilator van de koeling alleen als ik mijn computer aan zet, dus denk als hij 100% draait dat er een niet zo een prettig geluid word geproduceert.

tot zo ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
Astennu schreef op woensdag 12 december 2007 @ 09:21:
[...]

Kun je proberen. Ik zou ook even ATi tool downloaden die heeft namelijk een artifact tester als hij op stock speeds artifacts geeft dan is of je kaart kapot of het zou dan nog aan de voeding kunnen liggen. Dus test daar even mee anders gewoon kaart terug voor een nieuwe.
Thx voor de tip, maar ik krijg heel ATi tool niet aan de praat. Log file:

2007-12-12 13:10:33 D Successfully connected to driver, version 130
2007-12-12 13:10:33 D Scanning for ATI VGA Cards...
2007-12-12 13:10:33 D Found ATI device: 0x1002 0x9501 bus 1 dev 0
2007-12-12 13:10:33 D fbPhy: 0xE0000000, mmrPhy: 0xF5000000.
2007-12-12 13:10:33 D mmapped mmr to 0x2240000
2007-12-12 13:10:33 D BIOS at 0x0
2007-12-12 13:10:33 D fixing bios address to 0xC0000
2007-12-12 13:10:33 D mmapped bios to 0x2250000
2007-12-12 13:10:33 D Could not read driver's clock table: 2
2007-12-12 13:10:33 D Temperature monitoring: Not supported
2007-12-12 13:10:33 D Device initialized successfully
2007-12-12 13:10:33 D Scanning for NVIDIA VGA Cards...

Aangezien m;n BenQ FP241WZ al een overdrive technology in zich heeft, heb ik net de LCD overdrive mogelijkheid in CCC uitgezet, misschien werkt het.

Wanneer komt 7.12 uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
fb_slim schreef op woensdag 12 december 2007 @ 13:13:
[...]

Thx voor de tip, maar ik krijg heel ATi tool niet aan de praat. Log file:

2007-12-12 13:10:33 D Successfully connected to driver, version 130
2007-12-12 13:10:33 D Scanning for ATI VGA Cards...
2007-12-12 13:10:33 D Found ATI device: 0x1002 0x9501 bus 1 dev 0
2007-12-12 13:10:33 D fbPhy: 0xE0000000, mmrPhy: 0xF5000000.
2007-12-12 13:10:33 D mmapped mmr to 0x2240000
2007-12-12 13:10:33 D BIOS at 0x0
2007-12-12 13:10:33 D fixing bios address to 0xC0000
2007-12-12 13:10:33 D mmapped bios to 0x2250000
2007-12-12 13:10:33 D Temperature monitoring: Not supported
2007-12-12 13:10:33 D Device initialized successfully
2007-12-12 13:10:33 D Scanning for NVIDIA VGA Cards...

Aangezien m;n BenQ FP241WZ al een overdrive technology in zich heeft, heb ik net de LCD overdrive mogelijkheid in CCC uitgezet, misschien werkt het.

Wanneer komt 7.12 uit?
Welke versie van ATi tool had je ? 0.27 beta 3 ? Zo niet gebruik deze link:

http://www.techpowerup.com/wizzard/ATITool_0.27b3.exe

Ik zou niet te lang blijven proberen en hopen dat een driver het fixt. Kaart gewoon zo snel mogelijk terug als je er achter bent of die het echt veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:46
Beta 4 van ATI tools is uit -> http://www.techpowerup.com/wizzard/ATITool_0.27b4.exe

Het fan probleem wat ik met m'n hd3870 heb zit er nog in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
THE_FIREFOX schreef op woensdag 12 december 2007 @ 13:54:
Beta 4 van ATI tools is uit -> http://www.techpowerup.com/wizzard/ATITool_0.27b4.exe

Het fan probleem wat ik met m'n hd3870 heb zit er nog in
Was dit niet de fix van de B3 die dezelfde dag uitkwam ? en wat is je fan probleem dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
Astennu schreef op woensdag 12 december 2007 @ 13:46:
[...]

Welke versie van ATi tool had je ? 0.27 beta 3 ? Zo niet gebruik deze link:

http://www.techpowerup.com/wizzard/ATITool_0.27b3.exe

Ik zou niet te lang blijven proberen en hopen dat een driver het fixt. Kaart gewoon zo snel mogelijk terug als je er achter bent of die het echt veroorzaakt.
Ik kreeg eerst een aantal gele stippen in de 3D view en de kaart werd 90+ graden en de pc ging piepen. Toen heb ik de fan ingesteld op 55 graden (die tip staat in dit topic) en daarna geen errors meer. Zal er ergens een instelling zijn die ervoor zorgt dat mijn fan niet goed werkt? Iets in de bios van mijn X38-DQ6? Staat nu op de optimum instelling met RAID aan.

Moet ik de kaart nog op een of andere manier resetten naar factory settings voor ik hem opstuur? Zo ja, hoe? Ik heb alleen underclockt.

Ik heb ook Vista 64bit kort gedraaid en daar had ik geen problemen (uurtje aan).

Iemand nog een tip voor een vervangende videokaart voor de tussentijd?

P.S. gebruikte de beta4 versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:46
Wat zijn de case temperaturen bij office/internet gebruik? Hoe warm is je cpu ? Heb je pc soms overgeclockt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
fb_slim schreef op woensdag 12 december 2007 @ 14:46:
[...]

Ik kreeg eerst een aantal gele stippen in de 3D view en de kaart werd 90+ graden en de pc ging piepen. Toen heb ik de fan ingesteld op 55 graden (die tip staat in dit topic) en daarna geen errors meer. Zal er ergens een instelling zijn die ervoor zorgt dat mijn fan niet goed werkt? Iets in de bios van mijn X38-DQ6? Staat nu op de optimum instelling met RAID aan.

Moet ik de kaart nog op een of andere manier resetten naar factory settings voor ik hem opstuur? Zo ja, hoe? Ik heb alleen underclockt.

Ik heb ook Vista 64bit kort gedraaid en daar had ik geen problemen (uurtje aan).

Iemand nog een tip voor een vervangende videokaart voor de tussentijd?

P.S. gebruikte de beta4 versie
Dan is er duidelijk iets mis met je kaart ik heb ook een DQ6 heb helemaal gen apparte instellingen hoven maken. En hoezo vervangende kaart ? gewoon eisen dat je meteen een andere krijgt. Ander beroep je je op 8 dagen niet goed geld terug die altijd geld bij internet aankopen en koop je de kaart ergens anders. Dit is gewoon dikke peg ik heb hier 4 kaarten en geen een kapot. Die temps van 90+ zijn normaal met de stock cooler (komt door de standaard lage fan speed) moet gewoon goed werken.

[ Voor 4% gewijzigd door Astennu op 12-12-2007 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
THE_FIREFOX schreef op woensdag 12 december 2007 @ 14:56:
Wat zijn de case temperaturen bij office/internet gebruik? Hoe warm is je cpu ? Heb je pc soms overgeclockt ?
Afbeeldingslocatie: http://img504.imageshack.us/img504/5044/coretempmo3.th.gif
Niet overgeklokt, case is geloof ik ook rond de 30.

P.S. raar dat Core #3 een veel lagere temp heeft, hoe kan dat?

[ Voor 7% gewijzigd door fb_slim op 12-12-2007 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
Astennu schreef op woensdag 12 december 2007 @ 15:06:
[...]

Dan is er duidelijk iets mis met je kaart ik heb ook een DQ6 heb helemaal gen apparte instellingen hoven maken. En hoezo vervangende kaart ? gewoon eisen dat je meteen een andere krijgt. Ander beroep je je op 8 dagen niet goed geld terug die altijd geld bij internet aankopen en koop je de kaart ergens anders. Dit is gewoon dikke peg ik heb hier 4 kaarten en geen een kapot. Die temps van 90+ zijn normaal met de stock cooler (komt door de standaard lage fan speed) moet gewoon goed werken.
Bedankt voor al je feedback Astennu! Temps zijn idd niet normaal!

Ik heb de kaart al langer dan 8 dagen, dus die optie lukt niet. Kan ik eisen dat ik direct een andere krijg?

Ik zat meer te denken om een HD2400 te halen voor als deze kaart de deur uit is, ik moet echt werken op deze pc. Of moet ik zeggen dat ik de mijne opstuur als ik een nieuwe heb ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
fb_slim schreef op woensdag 12 december 2007 @ 15:16:
[...]

Bedankt voor al je feedback Astennu! Temps zijn idd niet normaal!

Ik heb de kaart al langer dan 8 dagen, dus die optie lukt niet. Kan ik eisen dat ik direct een andere krijg?

Ik zat meer te denken om een HD2400 te halen voor als deze kaart de deur uit is, ik moet echt werken op deze pc. Of moet ik zeggen dat ik de mijne opstuur als ik een nieuwe heb ontvangen?
Die temps zijn wel normaal hoor. De 8800 GT haalt zelfs temps van rond de 100C. De fan draait heel rustig bij de HD3870 waardoor de temps zo hoog zijn. Er is een nieuwe bios die em wel laat opspinnen maar dan kun je em tijdens games wel horen mja dan heb je toch geluid aan :)

Afhankelijk van de winkel waar je em gekocht hebt zullen ze em meteen omruilen. Dus jij stuurt de kaart hun bekijken em als hij inderdaad afgekeurd wordt kunnen hun kiezen om em op te sturen (daar zou ik geen genoegen mee nemen gaat lang duren) of em meteen om te ruilen.

Speel anders ook even wat games en kijk of je iets zichtbaars hebt zodat je dat door kunt geven dat de winkel niet lang hoeft te zoeken naar het probleem.

Ik zou even de shop bellen het probleem uitleggen en kijken of je tot een mooie oplossing kunt komen.

[ Voor 4% gewijzigd door Astennu op 12-12-2007 15:30 ]

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

- Vragen naar winkels waar de HD38xx kaarten verkrijgbaar zijn
- Noemen van winkels waar ze in de schappen liggen
- "Ik heb een HD38xx! Yes yes!!" of "Ik heb net eentje besteld, ik ben benieuwd!" o.i.d.
- basic vraagjes die je ofwel hier met een in-topic search danwel in een van de vele reviews ervan terug kunt lezen
- En om maar even specifiek te noemen: "draait deze game snel genoeg met de HD38xx?" - ook niet doen dus!
- Kijk ik haal zoveel 3DMarks, is dat een goede score? (tip: Futuremark ORB).