Het ATi HD38xx Ervaringen Topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 14.025 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clamdxp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-12-2024
MauSS schreef op woensdag 05 december 2007 @ 18:20:
speciaal voor: Taenadar & Peakaboo (en andere geïnteresseerden)

Zalman VF-1000 LED op Sapphire HD3870

MSI 1950XT en Sapphire HD3870
[afbeelding]

de Zalman VF-1000 die op de HD3870 gaat komen
[afbeelding]

onderkant VF-1000, fanmate, schroefjes en manual
[afbeelding]

orginele mem-heatsinks heb ik laten zitten omdat ik ze mooier vind passen bij de VF1000 dan de door zalman meegeleverde heatsinks
[afbeelding]

chippie beetje schoon gemaakt met glassex ;)
[afbeelding]

mem-heatsinks zichtbaar
[afbeelding]

VF-1000 op de HD3870
[afbeelding]

HD3870 + VF1000 draaiend in systeem
[afbeelding]

voor de liefhebbers
[afbeelding]

meet-resultaten:

3870@stock speeds in een stil systeem.

stockcooler:
30% fan niet hoorbaar
idle: 69c
load: 83+c

40% fan licht hoorbaar
idle: 57c
load: 73c

100% fan stofzuiger
idle: 47c
load: 53c

Zalman VF1000 led:
fan: silent niet hoorbaar
idle: 37c
load: 51c

fan: max normaal hoorbaar
idle: 34c
load: 47c

Al met al dus een redelijk goede koeler! zeker als je hem vergelijkt met de stockcooler natuurlijk. de Accerlo S1 is ook leuk met 2 grote of 1 grote fan. maar heb goede ervaringen met zalman en vond hem persoonlijk mooier :) (minder lomp)

ps: en nee ik ga niet overklokken en ook geen biosflashen vind het wel goed zo! heb de cooler alleen gekocht zodat hij lekker stil en koel blijft! :)
toon volledige bericht
Ziet er geweldig uit alleen jammer dat hij de vrm cips niet koeld.
Ben je niet bang dat die niet te warm worden?
Zou zonde zijn natuurlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door clamdxp op 05-12-2007 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Ultraman schreef op woensdag 05 december 2007 @ 23:31:
[...]
Of gewoon even de setting van het primaire apparaat goed zetten natuurlijk. Iets nettere oplossing imo ;)
Dat had ik geprobeerd, maar werkte om een of andere reden niet. Vandaar deze ietwat rigoureuze oplossing. :)

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appies
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-06 01:57
Om twijfelaars toch van informatie te voorzien:
Bij nfs pro street, alles high en resolutie op 1280x768.
Klein rondje maar. :+
Frames, Time (ms), Min, Max, Avg
1466, 26586, 20, 94, 55.142
Fan draait dan wel ietsje meer, 65/70 Gr.Celcius :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-06-2023
Taenadar schreef:
Ik ga hem dan toch maar morgen avond opzetten. Sinterklaas is eindelijk achter de rug dus tijd om te gamen is er weer :P

Prachtige temps ook. Dit moet ook wel haalbaar zijn bij mij hoop ik
Ben benieuwd! Taenadar! wel even manual doorlezen he ;) (anders vergeet je misschien die zwarte rubbertjes ertussen ofzo en dan gaat 't nie helemaal.. en de schroefjes moeten in nr 5 komen) ps: die temps moet wel leukken, wel overal even veel koelpasta neerstrijken he :) en de koeler diagonaal (of tegelijk aandraaien). succes!
clamdxp schreef:
neuh :9 die worden ook niet gekoeld met de orginele koeler, en de gpu zelf blijft al heel koel dus ik maak mij totaal geen zorgen 8)
edit: (net even gevoeld en daar stroomt ook een beetje lucht langs) :)

A world without gadgets is no world ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 24-06 15:40

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

clamdxp schreef op woensdag 05 december 2007 @ 23:54:
[...]

Klopt, heb het bij mijn 1950xt ook dat deze veel te heet worden.

Kan echter best dat het board design van de 3870 daar nu verbeteringen in heeft doorgevoerd.

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229615

Ach, bij mij was er een van de mem heatsinks afgevallen (van de VRMs) toen ik nog draaide met een overclockte kaart.

Niets van te merken, en stiekem even gevoeld en voelde niet warm. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-06 22:42
MauSS schreef op donderdag 06 december 2007 @ 08:38:
[...]

Ben benieuwd! Taenadar! wel even manual doorlezen he ;) (anders vergeet je misschien die zwarte rubbertjes ertussen ofzo en dan gaat 't nie helemaal.. en de schroefjes moeten in nr 5 komen) ps: die temps moet wel leukken, wel overal even veel koelpasta neerstrijken he :) en de koeler diagonaal (of tegelijk aandraaien). succes!

[...]

neuh :9 die worden ook niet gekoeld met de orginele koeler, en de gpu zelf blijft al heel koel dus ik maak mij totaal geen zorgen 8)
Bedankt voor je tips :) Het moet zeker wel lukken. Misschien dat ik iets hogere temps haal door airflow enzo. Maar dat boeid me vrij weinig :P Als het maar stil is.

Het is trouwens wel heerlijk na 3 jaar met een 6600gt te spelen om dan nu eindelijk is alles op high detail te spelen.. Wist niet dat de spellen al zo mooi waren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Multi gpu hotfix van microsoft, specifiek voor vista

http://www.hardware.info/...GPU_hotfix_van_Microsoft/

Iemand getest??

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-06 10:45
MauSS schreef op woensdag 05 december 2007 @ 22:06:
[...]

Zie hieronder :)

[...]

leuk om te horen! :)
Maar ja dit gaat zeker passen met CF (makkelijk zelfs) neemt inderdaad 1,5 slot in beslag (zoals je ook een beetje kunt zien op de foto) en je hoeft je geen zorgen te maken wat betreft warmte, want ze blijven echt koel (mits je de koelpasta natuurlijk goed verdeeld) maar ik vind hem echt heel koel, zit nu op de langzaamste modus met dichte kast op 36 graden :*) dus mag zeker niet klagen denk ik toch ? ;)

hij is wel aardig aan de prijs maar ik heb persoonlijk gewoon "iets" met zalman, gewoon degelijk spul (altans de VF-1000) en tis allemaal koper he als ik met mijn hand ga voelen dan is hij ook voor zover ik kan voelen overal even warm echt toppertje die VF-1000 :) dus ik zou zeggen: doe je voordeel ermee! (vooral voor CF-ers aan te raden)
toon volledige bericht
Zonde om met zo'n cooler niet te overclocken want dan is de stock cooler goed genoeg. Ik vraag me ook af wat die stock cooler doet als je daar netjes AS 5 onder doet. Misschien probeer ik ook nog zo'n VF1000. Ben alleen bang dat deze dan eventueel niet op een R700 of G100 kaart past. Dit gaat ook zo i zo niet werken op een HD3870 X2.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

MauSS schreef op donderdag 06 december 2007 @ 08:38:
[...]

[...]

Heb je eigenlijk de Zalman fanmate ertussen gezet of de fan direct op je kaart aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-06 15:29
Bullus schreef op donderdag 06 december 2007 @ 09:37:
Multi gpu hotfix van microsoft, specifiek voor vista

http://www.hardware.info/...GPU_hotfix_van_Microsoft/

Iemand getest??
Dat is volgens mij dan de 2de multiGPU hotfix van microsoft voor Vista... beetje vreemd verhaal staat erbij op de MS site....

[ Voor 9% gewijzigd door Jaapoes op 06-12-2007 10:23 ]

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
Astennu schreef:
Zonde om met zo'n cooler niet te overclocken want dan is de stock cooler goed genoeg.
Niet voor MauSS :) heb een herrie-tik, (m'n hele systeem is stil hoor alleen de hd's )
Astennu schreef:
Ben alleen bang dat deze dan eventueel niet op een R700 of G100 kaart past.
Je kunt wel nagaan dat "dat" niet gaat passen natuurlijk ;)
Astennu schreef:
Dit gaat ook zo i zo niet werken op een HD3870 X2.
nee inderdaad tenzij je creatief bent en 1 door het midden zaagt dus zeg maar 1,5 VF1000 erop ;)
MrJ schreef:
Heb je eigenlijk de Zalman fanmate ertussen gezet of de fan direct op je kaart aangesloten?
Nee :) heb de Zalman Fancontroller(black) in m'n systeem en daar regel ik alles mee.
plaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik vind die zalman coolers altijd irritant veel herrie maken op full speed. En aangezien de ATi kaart op stock super stil in zelfs in full 3d zou ik me in jou geval er geen geld aan uitgegeven hebben :)

Persoonlijk boeit het mij niet als hij in games meer geluid maakt want dan heb ik mijn boxen ook aan staan. Dus heb heb ik er geen last van. Als hij idle maar stil is. HD3870 is stock in 3D en Idle fluister stil.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:48
En toch hoor ik mijn HD3870koeler overal bovenuit op 25%, ben ik dan zo'n mierenneuker? En op 50% (wat volgens sommige ook nog stil is) wordt ik gek van t geblaas.... Maarja, dan ben ik toch aan het gamen, en dan staat het geluid weer zodanig hard dat de buren kunnen meegenieten :D

Maar mijn E2160 gaat weg, en dr komt een E6400 voor in de plaats (heb 2 leuke deals kunnen sluiten) En dan ga ik eens kijken hoever ik met de E6400 kom, en dan toch maar eens fatsoenlijk OC'en met de HD3870

Op het moment speel ik crysis (demo) op 1680x1050 medium/high met 40/60 fps, en wat een geil spel zeg :D even de volledige versie vinden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Jaapoes schreef op donderdag 06 december 2007 @ 10:22:
[...]

Dat is volgens mij dan de 2de multiGPU hotfix van microsoft voor Vista... beetje vreemd verhaal staat erbij op de MS site....
Ja, had het nog niet goed overheen gelezen, denk dat het een beta is, want je kunt hem ook niet zomaar downloaden.
Hotfix Information
A supported hotfix is now available from Microsoft. However, this hotfix is intended to correct only the problem that is described in this article. Apply this hotfix only to systems that are experiencing this specific problem. This hotfix might receive additional testing. Therefore, if you are not severely affected by this problem, we recommend that you wait for the next service pack that contains this hotfix.

To resolve this problem, submit a request to Microsoft Online Customer Services to obtain the hotfix. To submit an online request to obtain the hotfix, visit the following Microsoft Web site:
http://go.microsoft.com/?linkid=6294451 (http://go.microsoft.com/?linkid=6294451)
Note If additional issues occur or any troubleshooting is required, you might have to create a separate service request. The usual support costs will apply to additional support questions and issues that do not qualify for this specific hotfix. To create a separate service request, visit the following Microsoft Web site:
Help and Support (Help and Support)
Misschien maar ff wachten??

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Gewoon aanvragen, je hebt meestal binnen 12 uur al bericht. Anders wachten tot SP1 waarbij het ook niet eens zeker is of deze fix er wil in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221153

Vraag ivm hdmi audio

Ik heb een ati 3870, is via hdmi aangesloten op tv en deze is vervolgens via optische kabel aangesloten op receiver(hier heb ik geen hdmi aansluiting).

Receiver ontvangt enkel stereo signaal en als ik nu bij een avi s/pdif aanvink in ac3filter valt het geluid weg.

Kan je via deze aansluiting 5.1 signaal op de receiver ontvangen?

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Killed-1 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 12:35:
En toch hoor ik mijn HD3870koeler overal bovenuit op 25%, ben ik dan zo'n mierenneuker? En op 50% (wat volgens sommige ook nog stil is) wordt ik gek van t geblaas.... Maarja, dan ben ik toch aan het gamen, en dan staat het geluid weer zodanig hard dat de buren kunnen meegenieten :D

Maar mijn E2160 gaat weg, en dr komt een E6400 voor in de plaats (heb 2 leuke deals kunnen sluiten) En dan ga ik eens kijken hoever ik met de E6400 kom, en dan toch maar eens fatsoenlijk OC'en met de HD3870

Op het moment speel ik crysis (demo) op 1680x1050 medium/high met 40/60 fps, en wat een geil spel zeg :D even de volledige versie vinden :D
Ik denk het want de 8800 GT schijnt ongeveer 2x zo veel geluid te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-06 00:26

edward2

Schieten op de beesten

Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/pix/prodpic/450x450/g/gpeaa6.jpg

Waarom maken dit soort boden niet wat ruimer?! Ik kan natuurlijk nooit 2 PCI sloten meer gebruiken :(

Weet iemand of er single slot HD3870's (koelers) zijn? Het is natuurlijk heel verleidelijk om tripple CF te gaan draaien.

[ Voor 26% gewijzigd door edward2 op 06-12-2007 13:20 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:32

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

edward2 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 13:15:
[afbeelding]

Waarom maken dit soort boden niet wat ruimer?! Ik kan natuurlijk nooit 2 PCI sloten meer gebruiken :(
Wat dacht je van het feit dat er maar 7 externe slots beschikbaar zijn in een full ATX behuizing en dit bord ze alle 7 nu al nodig heeft (3x PCIe 16x, 2x PCIe 1x, 2x PCI). Ruimer opzetten kan niet zonder sloten kwijt te raken...

En 2x PCI kun je prima gebruiken zolang je in de tweede PCIe slot geen kaart met 2-slot brede koeler vrot :z
Weet iemand of er single slot HD3870's (koelers) zijn? Het is natuurlijk heel verleidelijk om tripple CF te gaan draaien.
Trouble with tripple? :+

Tot nader orde is drievoudig gewoon "triple" hoor...

En ach, je *kunt* het doen, maar IMHO overkill met beperkte meerwaarde en onnodige herrie in je kast.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
edward2 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 13:15:
[afbeelding]

Dan zou je de HD3850 cooler moeten hebben die zijn singel slot. En daar zijn ook 512mb versies van. + OC versies. Die HD3850 draait op een lagere v-core daarom clockt hij minder ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

dion_b schreef op donderdag 06 december 2007 @ 14:25:

Wat dacht je van het feit dat er maar 7 externe slots beschikbaar zijn in een full ATX behuizing en dit bord ze alle 7 nu al nodig heeft (3x PCIe 16x, 2x PCIe 1x, 2x PCI). Ruimer opzetten kan niet zonder sloten kwijt te raken...
Dat bedoel ik, pas die ATX specs. aan. De de tijd dat mid/high end kaarten singleslot coolers hebben, ligt al ver achter ons. En om 3x een low/mid in triple te zetten, lijkt me niet een realitisch senario..
Aangezien multi GPU de toekomst zal worden, wordt het missschien eens tijd om daar op in te spelen....
En 2x PCI kun je prima gebruiken zolang je in de tweede PCIe slot geen kaart met 2-slot brede koeler vrot :z/
Joh!
Trouble with tripple? :+

Tot nader orde is drievoudig gewoon "triple" hoor...

En ach, je *kunt* het doen, maar IMHO overkill met beperkte meerwaarde en onnodige herrie in je kast.
Zeg euh we gaan toch niet tijd verspillen aan typo's he.. ik verwacht op GOT geen taalpolitie, of het moet wel heel erg zijn... :>

Het rendeert wéer bijna 30% extra en met de prijs van de HD3870 is het juist zéér interessant. En het geluid van een HD3870 is een non-issue. Even de reviews van T en Q CF afwachten.

Een 512 mb OC'te 3850 zou een optie zijn ja...

[ Voor 5% gewijzigd door edward2 op 06-12-2007 15:22 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Laatst online: 09:45
edward2 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 14:58:
[...]
Dat bedoel ik, pas die ATX specs. aan. De de tijd dat mid/high end kaarten singleslot coolers hebben, ligt al ver achter ons. En om 3x een low/mid in triple te zetten, lijkte me niet een realitisch senario..
Aangezien multi GPU de toekomst zal worden, wordt het missschien eens tijd om daar op in te spelen...
ATX is prima voor 95% van de markt. Aanpassen heeft geen nut, er kan beter een nieuwe bijkomen: ATX-X oid, waar de X voor eXtend staat. Gewoon hogere kasten waar nog 2/3 sloten extra bij kunnen. Probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Zag deze net op fud staan:

Afbeeldingslocatie: http://www.fudzilla.com/images/stories/2007/December/General_News/his_hd3850_iceq3_card.jpg

IceQ van HIS op 735-980 dat voor een HD3850 :) kan nog wel eens sneller zijn door zijn GDDR 3 met lagere timings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Kijken wanneer deze voor de 3870 uitkomt en wat de bevindingen daarvan zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

edward2 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 14:58:
[...]

Dat bedoel ik, pas die ATX specs. aan. De de tijd dat mid/high end kaarten singleslot coolers hebben, ligt al ver achter ons. En om 3x een low/mid in triple te zetten, lijkt me niet een realitisch senario..
Aangezien multi GPU de toekomst zal worden, wordt het missschien eens tijd om daar op in te spelen....
De trend is juist naar integrated VGA. Intel heeft al een veel grotere marktaandeel dan ATi of nVidia. Verreweg de meeste computergebruikers kunnen toe daarmee. Een kleine minderheid wil wel gamen en koopt een losse videokaart. En een zeer kleine minderheid daarvan koopt meer dan een videokaart en stopt die in SLI/CF.

Om een verder prima voldoende standaard aan te gaan passen omdat een minderheid van een minderheid dan problemen krijgt met legacy uitbreidingen (PCI is ondertussen echt legacy) is nogal overtrokken. Want juist die high-end early adopters die genoeg geld over de balk willen smijten om drie high-end kaarten in een enkele systeem te vrotten zullen ook degenen zijn die hun PCI meuk door PCIe meuk vervangen. De high-end early adopter die ook nog eens legacy wil gebruiken is een contradictio in terminis. Het is onzinnig om daarvoor aan standaarden waar ook de grote meerderheid mee werkt te gaan zitten tornen.
Het rendeert wéer bijna 30% extra
In de best-case apps die het goed ondersteunen.
en met de prijs van de HD3870 is het juist zéér interessant.
Ach, het is maar waar je je geld aan uit wilt geven.
En het geluid van een HD3870 is een non-issue. Even de reviews van T en Q CF afwachten.
* dion_b draait momenteel met een volledig passieve videokaart in een low-noise case met rubber opgehangen schijven en temperature-controlled double-height low-speed fans - dan is de noise van een HD3870 wel een issue...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Je bedoelt de noise van een koeler is een issue. ;)

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
Ik heb ook even mijn VF1000 Led van Zalman erop gezet. Temps op dit moment in idle 30C. Het is dan ook wel erg koud in m'n kamer :P Ik zal vanavond is kijken wat het word onder load en OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107626

dion_b schreef op donderdag 06 december 2007 @ 16:55:
De trend is juist naar integrated VGA. Intel heeft al een veel grotere marktaandeel dan ATi of nVidia. Verreweg de meeste computergebruikers kunnen toe daarmee. Een kleine minderheid wil wel gamen en koopt een losse videokaart. En een zeer kleine minderheid daarvan koopt meer dan een videokaart en stopt die in SLI/CF.
De hedendaagse integrated VGA zal wel richting CPU gaan, meer moet je er niet van verwachten. Meer functionaliteit is niet nuttig voor het marktaandeel waar je t over hebt. Zinloos om daar dan die-space aan te verspillen.
Om een verder prima voldoende standaard aan te gaan passen omdat een minderheid van een minderheid dan problemen krijgt met legacy uitbreidingen (PCI is ondertussen echt legacy) is nogal overtrokken. Want juist die high-end early adopters die genoeg geld over de balk willen smijten om drie high-end kaarten in een enkele systeem te vrotten zullen ook degenen zijn die hun PCI meuk door PCIe meuk vervangen. De high-end early adopter die ook nog eens legacy wil gebruiken is een contradictio in terminis. Het is onzinnig om daarvoor aan standaarden waar ook de grote meerderheid mee werkt te gaan zitten tornen.
Ach jah, waarom geen standaard vervangen? Het overgrote deel van de markt upgrade toch niet, dus die merken t niet. Die kopen toch kant en klare pc-tjes elke 3 jaar. Een overgang zoals AGP -> PCIe x16 wordt ook niet opgemerkt door deze groep. Tja waarom PCI dan niet vervangen? Het is gewoon een fossiel stuk techniek waar we overheen moeten stappen.
* dion_b draait momenteel met een volledig passieve videokaart in een low-noise case met rubber opgehangen schijven en temperature-controlled double-height low-speed fans - dan is de noise van een HD3870 wel een issue...
Haha. Heb je de kamer waar de PC staat ook helemaal bedekt met schuim om t geluid te dempen van de omgeving? Draag je er ook extra stille pantoffels bij? :+
Om je eigen bewoording maar te gebruiken: "Ach, het is maar waar je je geld aan uit wilt geven."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

dion_b schreef op donderdag 06 december 2007 @ 16:55:
[...]

Niet in dit segment hoor ;) Maar, dat is toch een hele andere dicussie? Ze zijn met dit bord nu eenmaal de high end enthousiast kant opgeggaan, doe het dan goed en zorg dat het maximaal (alle senario's dus 3 GPU's+ pci app.) gebruikt kan worden, ze vonden het iig wel belangrijk genoeg om de pci sloten te plaatsen, denk ik dan tenminste. Dat staat los van het feit of het überhaupt economisch interessant is om zo'n bord uit te brengen (gelukkig zien sommigen daar wel brood in ;) ). "Lekker, als je wat te kiezen hebt" :D
Juist die adopters hebben nog een externe geluidskaart en evt een PPU. (in mijn geval een adaptec controler) Die moet je toch ook kwijt? Die kan je niet in een PCIE slot stoppen.
(nou komt er toevallig geloof ik een PCI-E X-Fi) En zou het zo'n grote moeite zijn de standaarden uit te breiden? In het highend segment wordt multi GPU echt de toekomst.
In de best-case apps die het goed ondersteunen.
Het is idd nog verre van perfect, maar het wordt steeds beter. CF scaling is momenteel 80-90% in het beste geval. Alleen duurt het soms nog wel eens even voordat ATI/AMD gameprofielen toevoegd.
draait momenteel met een volledig passieve videokaart in een low-noise case met rubber opgehangen schijven en temperature-controlled double-height low-speed fans - dan is de noise van een HD3870 wel een issue.
Dat is dan niet een nadeel van (triple) CF opzich, maar het kenmerk van een externe high end GPU, want het verschil tussen onboard VGA en 1 externe GPU is groter dan het verschil tussen 1 of 3 externe GPU's.

In 2d zijn ze trouwens behoorlijk stil en in 3d heb je meestal toch geluid aan. Bovendien zijn er echt stille koelers te koop, als je toch zo aan het verbouwen bent :Y)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 107626 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 18:33:
[...]

Ach jah, waarom geen standaard vervangen? Het overgrote deel van de markt upgrade toch niet, dus die merken t niet. Die kopen toch kant en klare pc-tjes elke 3 jaar. Een overgang zoals AGP -> PCIe x16 wordt ook niet opgemerkt door deze groep.
Deze groep wil ook geen 3 GPU's. Juist de 'enthousiast' market die wel drie VGA in een systeem prikt stelt uitbreidbaarheid/upgradebaarheid/standaardconformiteit nogal op prijs ;)

Zoek maar eens op de reacties in een gemiddeld topic over een Dell/Compaq/Packard Bell systeem hier :P - en dan te bedenken dat die merken zich al een decennium qua vorm in ieder geval *wel* aan het ATX standaard houden :o
Tja waarom PCI dan niet vervangen? Het is gewoon een fossiel stuk techniek waar we overheen moeten stappen.
Dat het oud is, is geen reden om over te stappen (het feit dat systemen anno 2007 nog steeds 20-jaar oude PS/2, en 30-jaar oude seriele/parallelle poorten en 3.5mm audio jacks hebben bewijst dat wel). Nieuwigheid is alleen nuttig waar de oude standaarden niet voldoen. Dat is in het geval van PCI vooral bij de I/O controllers en NICs. Dat is een reden om dit specifieke en nog niet eens zo oude (15j) techniek uit te rangeren.
[...]

Haha. Heb je de kamer waar de PC staat ook helemaal bedekt met schuim om t geluid te dempen van de omgeving? Draag je er ook extra stille pantoffels bij? :+
Om je eigen bewoording maar te gebruiken: "Ach, het is maar waar je je geld aan uit wilt geven."
/offtopic:
Kamer in kwestie heeft op alle vier de muren boeken van vloer/bureaublad tot plafond, dat dempt ook aardig, en omwille van chronisch koude voeten draag ik ook grote, zachte (en dus stille) oversokken + tapijtjes op de vloer. Het is er idd lekker stil, al is dat muv PC kast en passieve VGA puur mooie bijkomstigheid, niets is specifiek daarom gekocht.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64836

Ik heb vanmiddag de Artic Accelero S1 erop gezet, samen met 2, 92 mm Artic AF9225PWM fannetjes.

De fans heb ik met tieraps op de koeler gebonden. Het tierappen was wel effe een gefriemel, maar ze zitten er strak op.
De fans draaien via de CPU Fan aansluiting van het moederboard en de snelheid wordt via de CPU Cool and Quiet funktie geregeld, samen met de CPU.
Max draaien de fans 2000 RPM, met de CPU Cool and Quiet draaien ze op 1250 RPM, vanaf 45 graden CPU temp gaan ze dan mee omhoog. Echter wordt de CPU nooit zo warm. De fans draaien dus altijd op 1250 RPM.

De temps zijn :

Idle : 35 graden
Stressed : 45 AtiTool 3D view
Stressed : 45 graden (Crysis GPU Benchmark)

Hiervoor zat ik op :
Idle : 50 graden
Stressed : 90 graden

Het geluid is Idle eigenlijk gelijk aan de Stock cooler, maar stressed gaan ze dus niet harder draaien.
Ik ga nog een beetje experimenteren met de CPU Cool and Quiet instellingen, misschien krijg ik hem nog stiller.

OC heb ik niet gedaan, vindt ik niet erg nuttig als je zo'n 10% haalt.

Het hele gebeuren kost 35 euri, de temp gaat daarmee 45 graden naar beneden en hij blijft stil tijdens het gamen, dus best wel de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
Astennu schreef:
Ik vind die zalman coolers altijd irritant veel herrie maken op full speed.
Heb je die stock cooler al eens gehoord op full-speed? daar is die VF1000 op full-speed fluisterstil bij
Astennu schreef:
zou ik me in jou geval er geen geld aan uitgegeven hebben :)
Hou van alles koel! dus in mijn geval geef ik er "wel" geld aan uit! }:O
Astennu schreef:
Persoonlijk boeit het mij niet als hij in games meer geluid maakt want dan heb ik mijn boxen ook aan staan
Ik ook maar wil soms ook chill gamen zonder dat de Z680 vol open staat
Astennu schreef:
HD3870 is stock in 3D en Idle fluister stil.
in 3d fluister stil? ja op die rare automatische stand wel ja maar wil geen hete gpu en ik heb het gezien in Ati-tool als jij daar mee kunt leven of het je niet boeit ok ;) maar mij boeit het wel degelijk! :) daarbij komt nog dat ik de stock-coolers niet mooi vind
Astennu schreef:
Idle fluister stil.
dit klopt.
Killed-1 schreef:
En toch hoor ik mijn HD3870koeler overal bovenuit op 25%, ben ik dan zo'n mierenneuker?
Nee als mensen een heel stil systeem hebben hoor je die stockcoolers van de 3870 er inderdaad boven uit! dat is ook het eerste wat mij opviel :) dus NEE je bent geen miereneuker
Killed-1 schreef:
En op 50% (wat volgens sommige ook nog stil is) wordt ik gek van t geblaas....
hier (was) 't zelfde
Taenadar schreef:
Ik heb ook even mijn VF1000 Led van Zalman erop gezet. Temps op dit moment in idle 30C. Het is dan ook wel erg koud in m'n kamer :P Ik zal vanavond is kijken wat het word onder load en OC
Mooie temps Taenadar, lekker koel :)
aca schreef:
Draag je er ook extra stille pantoffels bij? :+
Sommige mensen willen gewoon een stille pc, en geen herrie of geluid van fannetjes..zo ook dion_b en ik :)
Anoniem: 64836 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 19:38:
Ik heb vanmiddag de Artic Accelero S1 erop gezet, samen met 2, 92 mm Artic AF9225PWM fannetjes.

De temps zijn :

Hiervoor zat ik op :

OC heb ik niet gedaan, vindt ik niet erg nuttig als je zo'n 10% haalt.
nog een tweaker die het niet nodig vind over te klokken, :) (ben ik toch niet de enige) Goede temps Mechanic! zeer netjes! vooral stressed 45c heerlijk! :*)
Xadeon schreef:
Overklokken is alleen voor de echte tweakers. >:)
voor de echte "nerds" toch bedoel je ? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Niet de enige, maar wel een van de weinige "tweakers". ;) Overigens, hoor ik de koeler pas bij 80% echt blazen. Stoor me d'r echt niet aan, al ben ik wel van plan om er een andere koeler erop te zetten binnenkort. En ja ik ga wel overklokken. Overklokken is alleen voor de echte tweakers. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

R420R schreef op woensdag 05 december 2007 @ 12:37:
[...]

Daar heb ik inmiddels een oplossing voor gevonden. Je kan dat hikken helemaal weg krijgen door de Omega drivers 7.10 van Guru3d.com te halen en te installeren. Vervolgens moet je handmatig met apparaatbeheer handmatig de HD2900XT driver aan de kaart toewijzen. Dan verander je UT3.exe in BIOSHOCK.exe en zeg je bij de ATI 3d control panel vertical sync op Force On. En voila! totaal geen hikken meer, en de game voelt soepeler! Sindsdien ik dat heb gedaan heb ik niet meer gevoel dat ik een lage fps heb in UT3.

www.guru3d.com

Probeer maar, het werkt.
Het is me niet gelukt 7.10 handmatig te inst. Heb natuurlijk het problemchildische Vista, ik heb de gewone versie Vista 7.10 uitgepakt en via app.beheer verwezen naar de enige inf. die ergens diep verscholen zat, met als gevolg code39. Zal eens op m'n CD kijken wat daar op staat.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boxman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-06 14:52
Als die Catalyst 7.12 beta drivers gereleased zijn, waar zullen ze dan dan te vinden zijn? Ik zit nu wel steeds dit topic te checken, maar voor de rest weet ik niet waar ik kijken moet voor beta drivers.

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
load temp = 37 graden op 843 / 1170.. Dat moet hoger kunnen :P Dit is met Zalman VF1000 @ low speed...:)

[ Voor 25% gewijzigd door Taenadar op 06-12-2007 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:10

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Taenadar schreef op donderdag 06 december 2007 @ 22:53:
load temp = 37 graden op 843 / 1170.. Dat moet hoger kunnen :P Dit is met Zalman VF1000 @ low speed...:)
Gaaf natuurlijk, maar geen enkele indicatie welke kaart je precies hebt. Ik gok iets met een 3850 merkering? Hoe is de performance?
Je post kan natuurlijk een stuk completer dan die oneliner :P
Astennu schreef op donderdag 06 december 2007 @ 15:18:
Zag deze net op fud staan:

[afbeelding]

IceQ van HIS op 735-980 dat voor een HD3850 :) kan nog wel eens sneller zijn door zijn GDDR 3 met lagere timings.
Hey dat is erg interessant, ben zeer benieuwd hoe dat gaat performeren en wat het gaat doen voor de portemonnee. Ik ben zelf aan het kijken en moet nog beslissen tussen zo'n kaart van HIS (of een HIS 3870 mocht die komen, vast wel) of een 'normale' 3870 waar ik dan een Accelero S1 op plak.
De Zalman VF1000 vind ik in vergelijking met dat apparaat nogal aan de prijzige kant en volgens mij ligt de performance van die 2 dingen nogal bij elkaar in de buurt mits je er een fan op zet.

Ook ben ik benieuwd naar de kwaliteit van de Linux fglrx of de open-source xorg drivers.
Nou schijnt fglrx de kaart te gaan supporten vanaf versie 8.44 welke eind van het jaar wordt verwacht (Bron) en de open-source drivers zouden hem al moeten pakken (Bron).

[ Voor 14% gewijzigd door Ultraman op 06-12-2007 23:19 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
Sorry :P Ik had al eerder gemeld dat ik een 3870 heb. Perfomence is heerlijk. Cod 4 speelt heerlijk weg en crysis op aller hoogste settings doet ook wel lekker. Soms dropt de fps een beetje maarja dat blijft toch wel denk ik zomaar.

Het blijft gewoon een top kaart voor z'n geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik zit te denken om er toch niet 2 te bestellen (3870XT 512mb), aangezien ik een X38 mobo heb (X38-DS5).. Heb de optie, dus why not CF (nog nooit kunnen doen). Bij elkaar verbruiken ze ongeveer evenveel als de 2900XT single dusja..

Een vraagje: Past deze koeler op de 2900 serie of 3870 serie? Zalman Fatal1ty FC-ZV9
Link naar site: http://www.zalman.co.kr/e...view.asp?idx=215&code=013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Waarom de Fatality versie? Die koelen echt niet beter dan de normale VF900. Verder, staat de HD2900XT nog de HD38XX in het lijstje kaarten waar deze koeler op zou moeten passen. . Maar aangezien in het lijstje van de VF1000 de HD38XX/HD2900XT ook niet voorkomt, maar deze wel gewoon past en hetzelfde (maat) voetje heeft als de VF900. Denk ik dat ie wel gewoon past. :)

....en nu naar bed. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Xadeon schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 01:06:
Waarom de Fatality versie? Die koelen echt niet beter dan de normale VF900. Verder, staat de HD2900XT nog de HD38XX in het lijstje kaarten waar deze koeler op zou moeten passen. . Maar aangezien in het lijstje van de VF1000 de HD38XX/HD2900XT ook niet voorkomt, maar deze wel gewoon past en hetzelfde (maat) voetje heeft als de VF900. Denk ik dat ie wel gewoon past. :)

....en nu naar bed. :z
Ik heb 'm ook niet gekocht, maar gratis gekregen dusja.. Ik d8 misschien kan ik er wat leuks mee... Wat vinden jullie, ik heb nog een 2900XT hier liggen, in CF met die 3870 en dan die zalman op de 2900 om em wat stiller en koeler te krijgen :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-04 07:56

Krentenbol

Prutz0r

Ik dacht dat die letters juist weg waren gelaten bij de 38xx serie? Dus helemaal niks XT! :P

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-06 13:48
peakaboo schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 01:13:
[...]

Ik heb 'm ook niet gekocht, maar gratis gekregen dusja.. Ik d8 misschien kan ik er wat leuks mee... Wat vinden jullie, ik heb nog een 2900XT hier liggen, in CF met die 3870 en dan die zalman op de 2900 om em wat stiller en koeler te krijgen :P?
Lees ik nou goed dat jij een 3870 met een 2900XT in Crossfire wilt zetten? want afaik kan dat dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
Taenadar schreef:
Perfomence is heerlijk. Cod 4 speelt heerlijk weg en crysis op aller hoogste settings doet ook wel lekker. Soms dropt de fps een beetje maarja dat blijft toch wel denk ik zomaar.
Klopt! :) hij dropt soms inderdaad wel stuk of 10 vooral in het begin bij Crysis, cod 4 draait hier ook top alles high 2x aa op 1920x1200. m'n 1950XT had er soms wel moeite mee..
peakaboo schreef:
Ik zit te denken om er toch niet 2 te bestellen (3870XT 512mb)
en MauSS weet waarom niet 8) broem broem motor motor!
peakaboo schreef:
Een vraagje: Past deze koeler op de 2900 serie of 3870 serie? Zalman Fatal1ty FC-ZV9
Link naar site: http://www.zalman.co.kr/e...view.asp?idx=215&code=013
Past op een 38xx serie maar niet op 'n 2900XT (Thermaltake heeft ook een aparte HR-03 koeler wordt aangeduid met R600) dus dat gaat niet zomaar passen want x1950 serie staat niet gelijk kwa maten aan de 2900XT of je zou het echt moeten proberen.
Xadeon schreef:
Maar aangezien in het lijstje van de VF1000 de HD38XX/HD2900XT ook niet voorkomt, maar deze wel gewoon past en hetzelfde (maat) voetje heeft als de VF900. Denk ik dat ie wel gewoon past. :)
letwel: de HD38xx staat gelijk aan de x1950 afmetingen de 2900XT niet!
daarom past de x1950 compatible koelertjes ook op de HD38xx serie :) ;)
Xadeon schreef:
Denk ik dat ie wel gewoon past. :)
MauSS denkt van niet :) maar is wel benieuwd!
peakaboo schreef:
Wat vinden jullie, ik heb nog een 2900XT hier liggen, in CF met die 3870 en dan die zalman op de 2900 om em wat stiller en koeler te krijgen :P?
Zalman op 2900 da gaat denk ik nie werken peakaboo (tenzij je grote klauwhamer heb)
TKing schreef:
Ik dacht dat die letters juist weg waren gelaten bij de 38xx serie? Dus helemaal niks XT! :P
Zijn ze ook de HD3870 (70 = xt) (50= pro) en peakaboo heeft een 2900XT dus hij leeft nog een beetje in de pro / xt wereld snappie ;) (ik moet er eerlijk gezegd ook wel aanwennen... en vond die pro / xt benaming toch wat leuker.. en xtx nog leuker! :)
SirNobax schreef:
Een klein zalmannetje op een HD2900Pro/XT :? :X .

Er zijn spectaculairdere manieren om je videokaart om zeep te helpen hoor, ....teminste als dat je doel is.

2900 + kleine zalman dinky-toy = GPU temp die dik in de 100 graden celcius zit, no doubt.
Dat zal nog wel wel meevallen, die zalman's koelen wel goed zeker als die fan direct op de gpu zit.
ze worden inderdaad vrij warm maar 100 graden zeker niet als de fan een beetje normaal draait :)
Maar ik betwijfel het of die zalman gaat passen op een 2900XT O-)

[ Voor 10% gewijzigd door MauSS op 07-12-2007 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Laatst online: 19-07-2023
peakaboo schreef op donderdag 06 december 2007 @ 23:45:
Een klein zalmannetje op een HD2900Pro/XT :? :X .

Er zijn spectaculairdere manieren om je videokaart om zeep te helpen hoor, ....teminste als dat je doel is.

2900 + kleine zalman dinky-toy = GPU temp die dik in de 100 graden celcius zit, no doubt.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Allrighty, het was ook maar een vraag jongens :) Thnx maus voor je antwoorden ;) Ik heb dat koelertje net binnengekregen, miss dat ie op de nieuwe 3870 gaat. Maarja, weet niet wat ik er anders mee moet doen, dan ligt het hier maar wat... Maus, zin in een 2900XT mod :P?

Oh ja het zal wel zonder XT zijn, bij een hoop (dan niet bijna alle) webshops staat er ook gewoon XT bij, maargoed zou mij een worst zijn, weet om welke kaart het gaat. Al die termen ook!

Ohja: Jawel hoor die 2 kunnen wel samen, of het mij ook lukt dat valt te proberen natuurlijk. Geloof dat dat laatst in het ATi topic voorbij is gekomen, check het maar even na.

[ Voor 16% gewijzigd door peakaboo op 07-12-2007 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225955

Ok, ik heb m ook binnen. De HD3870 van Sapphire. Gisteren gekocht en even ingebouwd.

Systeem zie signature.

Met mijn 7950GX2 kwam ik in 3dmark 06 (@ stock speed) op een lage score van 8800 3dmarks.
Met de 3870 (ook alles @ stock) kwam ik rond de 10800 3dmarks.

Hierna even een snelle lichte overclock geprobeerd: CPU @ 3,4 en kaart op 860//1250: 3Dmarks 11800.

Gisteren had ik niet zoveel tijd, wel een paar screenshotjes gemaakt die ik zodra ik thuis ben meteen even zal posten. Ik twijfel of ik er een 2de 3870 bij ga halen. Ik heb namelijk nog een P35 chipset en dus maar pci xpress 2 x8 of 1 x 16. Ik ben bang dat ik hiermee dus niet veel prestatiewinst zal boeken als met een x38 bordje. Of zijn de verschillen dan miniem?

Wel even supreme commander gespeeld, AA op 8 x gezet en t liep als een trein (ff savegame geopend met veel units al in game). Mijn 7950 gx2 zou vergelijkbare resultaten moeten halen maar doet dat op de 1 of andere manier niet. Vreemd....

Verder is het mijn eerste ati kaart. Ik had wat problemen met de installatie. Mijn geluid deed het niet meer omdat er ook een ati geluidsdriver nodig was. Ik had een volledige herinstallatie van mijn Xfi II nodig voordat mijn geluid het weer deed.. Iemand hier ook al tegenaan gelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark de Vaal
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-06 20:55
Ik heb wat probleempjes met crysis.
Ik moet de video settings op medium zetten voor dat hij lekker loopt en zelfs dan happert hij nog. Ik kan mijn resolutie ook niet hoger krijgen dan 1440/900 erwijl mijn scherm makkelijk 1680/1050 kan draaien (Acer 22"). Ik krijg ook hier een daar een flikkering in het beeld. Ik heb wel het gevoel dat het na de bios flash iets ergers is geworden.
Gisteren kapte Crysis in een keer. Ik kwam daarna weer terug op het bureaublad en het leek dat er wat olie/water effect op/in het scherm zat.

Wat heb ik al gedaan.
-Bios geflashed. (ik denk dat ik hem terug flashed)
-Atitool geinstalleerd ivm temps.
-Overclocked en weer op default settings.
-Drivers opnieuw geinstalleerd, diverse malen. De vorige verwijdert met driver sweeper in veilige modus.
-De hierboven beschreven betreft alleen de video kaart

Mijn specs: AMD x2 4800 S939 @ 2667Mhz
MSI K8N Neo4-F
OCZ 2gig Platinums
ATI HD3870 @ 800/1200 nu. (Jetway)
Asus voeding A-45GA = 450 watt. (mss is dit wel het probleem).

De koeling werkt goed. Mijn kaart komt niet boven de 60 graden.

Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen.

Greatz

edit: Besturings systeem Vista 64bit Ultimate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-06 10:37

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Topicstarter
Anoniem: 225955 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 11:46:
Verder is het mijn eerste ati kaart. Ik had wat problemen met de installatie. Mijn geluid deed het niet meer omdat er ook een ati geluidsdriver nodig was. Ik had een volledige herinstallatie van mijn Xfi II nodig voordat mijn geluid het weer deed.. Iemand hier ook al tegenaan gelopen?
Dat klopt. Met de drivers van de kaart installeert de installer automatisch de HDMI audio drivers die op de HD3870 geintegreerd zitten en stelt deze als standaard geluidsapparaat in. Niets bijzonders aan. Je had de Xi-Fi drivers niet overnieuw hoeven installeren, slechts deze weer als primair audioapparaat moeten instellen in je configuratiescherm.
Mark de Vaal schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 11:50:
Ik heb wat probleempjes met crysis.
Ik moet de video settings op medium zetten voor dat hij lekker loopt en zelfs dan happert hij nog. Ik kan mijn resolutie ook niet hoger krijgen dan 1440/900 erwijl mijn scherm makkelijk 1680/1050 kan draaien (Acer 22"). Ik krijg ook hier een daar een flikkering in het beeld. Ik heb wel het gevoel dat het na de bios flash iets ergers is geworden.
Gisteren kapte Crysis in een keer. Ik kwam daarna weer terug op het bureaublad en het leek dat er wat olie/water effect op/in het scherm zat.

Wat heb ik al gedaan.
-Bios geflashed. (ik denk dat ik hem terug flashed)
-Atitool geinstalleerd ivm temps.
-Overclocked en weer op default settings.
-Drivers opnieuw geinstalleerd, diverse malen. De vorige verwijdert met driver sweeper in veilige modus.
-De hierboven beschreven betreft alleen de video kaart

Mijn specs: AMD x2 4800 S939 @ 2667Mhz
MSI K8N Neo4-F
OCZ 2gig Platinums
ATI HD3870 @ 800/1200 nu. (Jetway)
Asus voeding A-45GA = 450 watt. (mss is dit wel het probleem).

De koeling werkt goed. Mijn kaart komt niet boven de 60 graden.

Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen.

Greatz

edit: Besturings systeem Vista 64bit Ultimate.
toon volledige bericht
Wat is je 3dmark score? Ik vermoed dat of je drivers voor vista niet goed zijn of je hebt een doa. Crysis wordt namelijk niet warm of koud van een snelle cpu, dus dit is puur graka. Vandaar: test 3dmark ff, als deze goed werkt en je krijgt een normale score eruit (zo rond de 10000 met jouw cpu), dan zijn het de drivers, zoniet dan heb je een doa.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Anoniem: 225955 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 11:46:
Ik heb namelijk nog een P35 chipset en dus maar pci xpress 2 x8 of 1 x 16.
O?
Ultimate graphics performance with dual PCI-E x16 interface
http://www.gigabyte.eu/Pr...2532&ModelName=GA-P35-DQ6

Ik neem aan dat dit voor alle P35 mobo's geldt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark de Vaal
@ R420R

Mijn 3d marks zijn op 8472 punten op stock graka speed. Resolutie op 1680/1050.
sm 2.0 score: 3687
HDR/sm 3.0 score: 4060
cpu score 1983.

Ik heb diverse keren de drivers opnieuw gedownload en geinstalleerd. Kan een keer proberen een fresh Vista install te doen. Werkt dit niet dan ga ik die kaart omruilen.

groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Topicstarter
Mark de Vaal schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 13:01:
@ R420R

cpu score 1983.

Ik heb diverse keren de drivers opnieuw gedownload en geinstalleerd. Kan een keer proberen een fresh Vista install te doen. Werkt dit niet dan ga ik die kaart omruilen.

groet
Dit is een normale 3dmark score op die resolutie. Maak je dus geen zorgen: het is een driver probleem. Je zou windows xp kunnen proberen. Ik betwijfel of een verse vista install veel gaat helpen voordat er nieuwe drivers zijn.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239587

Mark de Vaal schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 13:01:
@ R420R

cpu score 1983.

groet
Het is veel makkerlijk om hem op de standaard resolutie te zetten (12xx bij 1024) en dan te vergelijken met andere scores. En wat voor CPU heb je, kon ik niet terug vinden zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:07

SgtStrider

Fractal Switchover!

Anoniem: 221153 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 12:59:
Vraag ivm hdmi audio

Ik heb een ati 3870, is via hdmi aangesloten op tv en deze is vervolgens via optische kabel aangesloten op receiver(hier heb ik geen hdmi aansluiting).

Receiver ontvangt enkel stereo signaal en als ik nu bij een avi s/pdif aanvink in ac3filter valt het geluid weg.

Kan je via deze aansluiting 5.1 signaal op de receiver ontvangen?

greetz
Om hier even kort op te reageren; zelfs veel moderne televisies willen niet 5.1 of 7.1 over optisch of coaxiale uitgang uitsturen. Oplossing is je optische uitgang van de PC te gebruiken.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark de Vaal
Anoniem: 239587 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 13:24:
[...]

Het is veel makkerlijk om hem op de standaard resolutie te zetten (12xx bij 1024) en dan te vergelijken met andere scores. En wat voor CPU heb je, kon ik niet terug vinden zo snel.
Ik heb een AMD x2 4800 S939 @ 2676Mhz.

Nieuwe 3D marks bench gedaan @ 1280/1024. Graka stock speed.
3D mark score: 9018
SM 2.0 : 3878
HDR/Sm 3.0 : 4576
CPU : 1970

Ik denk dat ik dan ga afwachten op Cat 7.12.

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225955

Dat klopt. Met de drivers van de kaart installeert de installer automatisch de HDMI audio drivers die op de HD3870 geintegreerd zitten en stelt deze als standaard geluidsapparaat in. Niets bijzonders aan. Je had de Xi-Fi drivers niet overnieuw hoeven installeren, slechts deze weer als primair audioapparaat moeten instellen in je configuratiescherm.
En dat was dus het rare, dat kon niet! Ik had maar 1 audio device en dat was de hdmi audio van de 3870. Mijn normale geluidskaart was verdwenen! Misschien heb ik iets niet helemaal goed gedaan, maar ik had zoiets nog niet eerder meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

MauSS schreef op donderdag 06 december 2007 @ 19:55:
voor de echte "nerds" toch bedoel je ? }:O
Ik zei toch tweakers? 8)7
MauSS schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 08:35:
Past op een 38xx serie maar niet op 'n 2900XT (Thermaltake heeft ook een aparte HR-03 koeler wordt aangeduid met R600) dus dat gaat niet zomaar passen want x1950 serie staat niet gelijk kwa maten aan de 2900XT of je zou het echt moeten proberen.
[...]
letwel: de HD38xx staat gelijk aan de x1950 afmetingen de 2900XT niet!
daarom past de x1950 compatible koelertjes ook op de HD38xx serie :) ;)
[...]
MauSS denkt van niet :) maar is wel benieuwd!
[...]
Zalman op 2900 da gaat denk ik nie werken peakaboo (tenzij je grote klauwhamer heb)
[...]
Zijn ze ook de HD3870 (70 = xt) (50= pro) en peakaboo heeft een 2900XT dus hij leeft nog een beetje in de pro / xt wereld snappie ;) (ik moet er eerlijk gezegd ook wel aanwennen... en vond die pro / xt benaming toch wat leuker.. en xtx nog leuker! :)
[...]
Dat zal nog wel wel meevallen, die zalman's koelen wel goed zeker als die fan direct op de gpu zit.
ze worden inderdaad vrij warm maar 100 graden zeker niet als de fan een beetje normaal draait :)
Maar ik betwijfel het of die zalman gaat passen op een 2900XT O-)
toon volledige bericht
Ik had even iets duidelijker moeten zijn. Ik bedoelde namelijk ook de HD38XX. Over de HD2900 heb ik ook zo mn twijfels. Maar om er toch zeker van te zijn, moet peakaboo het gewoon even controleren of het past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Xadeon schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 14:48:
[...]

Ik zei toch tweakers? 8)7

[...]

Ik had even iets duidelijker moeten zijn. Ik bedoelde namelijk ook de HD38XX. Over de HD2900 heb ik ook zo mn twijfels. Maar om er toch zeker van te zijn, moet peakaboo het gewoon even controleren of het past.
Gaat peakaboo doen, maar dan moet eerst mijn 3870 binnen zijn ;) Ik denk ook niet dat ie past op de 2900... Bovendien ben ik ook bang dat die koeler te klein is voor deze kaart, en bedoel qua koelvermogen/grootte.. Zou die Zalman Fatal1ty FC-ZV9 beter koeler dan de stock koeler van de 3870, en stiller? Uiteraard kun je 'm aanpassen met die fancontroller, maar ik bedoel over het algemeen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Eerlijk gezegd denk ik dat de stock cooler van de HD3870 net zo goed, of zelfs beter, is dan die Zalman.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Misschien is de VF900 inderdaad net te klein of te onmachtig om de kaart koel te houden. Een VF1000 presteert wel beter dan de stockkoeler, misschien is dat nog een optie voor je? Mits je er geld voor over hebt natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214943

Zijn er hier ook mensen die wat geluidservaringen kunnen delen van de HD3850? Ik zit eigenlijk een beetje naar deze kaart te kijken, omdat ik toch op 1024x768 game. Maar ik vind het ook prettig als een videokaart stil is. En aangezien dit kaartje een andere koeler heeft dan de HD3870 wil ik wel eens weten hoe deze klinkt. Voor extra performance op deze resolutie hoef ik het sowieso niet te doen toch, een HD3870 aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214943 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 17:12:
Zijn er hier ook mensen die wat geluidservaringen kunnen delen van de HD3850? Ik zit eigenlijk een beetje naar deze kaart te kijken, omdat ik toch op 1024x768 game. Maar ik vind het ook prettig als een videokaart stil is. En aangezien dit kaartje een andere koeler heeft dan de HD3870 wil ik wel eens weten hoe deze klinkt. Voor extra performance op deze resolutie hoef ik het sowieso niet te doen toch, een HD3870 aanschaffen?
Ik zou zeker de 3870 kopen. Die paar tientjes meer. Je kunt dan wel langer met je kaart doen. Bij de 3850 ben je weer eerder toe aan vervanging, kost het uiteindelijk meer.
Die 3850 is misschien interressant voor een CF setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Topicstarter
Anoniem: 214943 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 17:12:
HD3850 is stiller dan de HD3870, maar dat had je ook in een review kunnen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64836 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 19:38:

De fans heb ik met tieraps op de koeler gebonden. Het tierappen was wel effe een gefriemel, maar ze zitten er strak op.
De fans draaien via de CPU Fan aansluiting van het moederboard en de snelheid wordt via de CPU Cool and Quiet funktie geregeld, samen met de CPU.
Max draaien de fans 2000 RPM, met de CPU Cool and Quiet draaien ze op 1250 RPM, vanaf 45 graden CPU temp gaan ze dan mee omhoog. Echter wordt de CPU nooit zo warm. De fans draaien dus altijd op 1250 RPM.

De temps zijn :

Hiervoor zat ik op :

Het geluid is Idle eigenlijk gelijk aan de Stock cooler, maar stressed gaan ze dus niet harder draaien.
Ik ga nog een beetje experimenteren met de CPU Cool and Quiet instellingen, misschien krijg ik hem nog stiller.
toon volledige bericht
Nog even een update.

Ik had toch dat de Cool and Quiet zijn werk ging doen (s'avonds met de verwarming aan). Hij ging dus wel wat sneller draaien omdat de CPU toch boven de 45 graden kwam.
Ik heb nu de fans van de Accelero aangesloten op de videokaart. Ze draaien nu 620 RPM. Absoluut stil.
Als ik ga stressen wordt de GPU wel wat warmer zo'n 53 graden. Maar de fans blijven op 620 RPM draaien.
Met 53 graden kan ik ook heel goed leven, en hij is weer wat stiller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-06 14:12
@the_mechanic wat voor cpu koeler gebruik je ? Cool and Quiet doet niet de fan speed regelen, het doet alleen de cpu voltage en cpu snelheid regelen.

Als het de boxed koeler van AMD is, gaat deze uitzichzelf sneller draaien wanneer de temperatuur te hoog word. Er zit een temperatuur weerstand in de fan waardoor hij langzamer draait. Als de temperatuur tegen de 50 graden is, gaat hij sneller draaien. Mijn ervaring is dat het dan een stofzuiger wordt qua geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik wil zonet een HDTV aansluiten, alleen hij detect hem niet in catalyst. Ik heb de TV aangesloten via Component, via die kabel die erbij zat. Als ik op detect display druk detect hij niks. Ik heb al gereboot, en force TV detection aangezet. De kabels er al een paar keer ingedrukt etc.

Hoe krijg je dit werkend met Crossfire? Ik neem aan dat hij in de bovenste kaart moet waar ook mijn monitor staat op aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

THE_FIREFOX schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 18:56:
@the_mechanic wat voor cpu koeler gebruik je ? Cool and Quiet doet niet de fan speed regelen, het doet alleen de cpu voltage en cpu snelheid regelen.

Als het de boxed koeler van AMD is, gaat deze uitzichzelf sneller draaien wanneer de temperatuur te hoog word. Er zit een temperatuur weerstand in de fan waardoor hij langzamer draait. Als de temperatuur tegen de 50 graden is, gaat hij sneller draaien. Mijn ervaring is dat het dan een stofzuiger wordt qua geluid
Je hebt gelijk, het is een bios instelling Smartfan, deze regeld de RPM's temp afhankelijk. T'is dus niet Cool and Quiet maar Smartfan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

zijn er al vmods bekend voor de 3850. Kom namelijk helaas niet hoger dan 770/1030.
Ik zag dat een aantal gasten al richting de 1ghz of zelfs hoger gingen qua core speed op air. mja wel met voltage aanpassingen dus.

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-06 08:27
Anoniem: 64836 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 17:50:
[...]

Nog even een update.

Ik had toch dat de Cool and Quiet zijn werk ging doen (s'avonds met de verwarming aan). Hij ging dus wel wat sneller draaien omdat de CPU toch boven de 45 graden kwam.
Ik heb nu de fans van de Accelero aangesloten op de videokaart. Ze draaien nu 620 RPM. Absoluut stil.
Als ik ga stressen wordt de GPU wel wat warmer zo'n 53 graden. Maar de fans blijven op 620 RPM draaien.
Met 53 graden kan ik ook heel goed leven, en hij is weer wat stiller.
Hoe heb je die fans aangesloten op de videokaart? Ik dacht dat die altijd ingewikkelde PWM en rare aansluitingen hadden? En misschien kan je je fan profile in aTitool aanpassen dat ie misschien wel wat harder gaat draaien?

edit: natuurlijk wel stilte boven alles ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docho
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-06 21:14
Anoniem: 64836 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 17:40:
[...]

Ik zou zeker de 3870 kopen. Die paar tientjes meer. Je kunt dan wel langer met je kaart doen. Bij de 3850 ben je weer eerder toe aan vervanging, kost het uiteindelijk meer.
Die 3850 is misschien interressant voor een CF setup.
Ik ben het hier mee oneens. Top-kaarten (in dit geval de HD3780) verouderen in mijn ogen atlijd even snel als de iets goedkopere (in dit geval de HD3750), als iets niet meer degelijk speelbaar is op de HD3750 dan zal het ook niet meer degelijk speelbaar zijn op de HD3780. Tevens bezitten beiden dezelfde technologie en mocht het zo zijn dat in de de toekomst dat spellen iets vragen van een graka dat de HD38XX-reeks niet heeft zullen beiden karten het gewoon niet kunnen.(denk hierbij aan de situatie dat zowel de X800PE als de X700 géén Bioshock kunnen spelen, desondanks dat de X800 kaart een high-end is en de X700 een mid-end)

In mijn ogen is de HD3780 kopen dan ook waardeloos als je op lagere resoluties gamed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183527

Hallo,
Klopt deze kloksnelheid voor een radeon 3850?
Afbeeldingslocatie: http://img248.imageshack.us/img248/4032/radeonus2.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Xadeon schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 15:38:
Misschien is de VF900 inderdaad net te klein of te onmachtig om de kaart koel te houden. Een VF1000 presteert wel beter dan de stockkoeler, misschien is dat nog een optie voor je? Mits je er geld voor over hebt natuurlijk. :)
Ja wellicht, en Mauss heeft het al gedaan dus en dat werkt en het koelt stukken beter. Ik meende ook al dat ik die vga koeler een beetje aan de kleine kant vond voor zo'n 3870...

Bedankt voor het meedenken iig :) Ik wacht in spanning af tot ma/di, dan komt ie binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

LyP0 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 19:46:
zijn er al vmods bekend voor de 3850. Kom namelijk helaas niet hoger dan 770/1030.
Ik zag dat een aantal gasten al richting de 1ghz of zelfs hoger gingen qua core speed op air. mja wel met voltage aanpassingen dus.
Yup, met wat zoeken was je toch wel tegen gekomen?
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=166623 staat wat nuttige info in. Zodra er wat meer zekerheid en duidelijkheid over de schaling is is het misschien leuk om daar een nuttige guide over te schrijven hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The_Ownman schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 19:47:
[...]

Hoe heb je die fans aangesloten op de videokaart? Ik dacht dat die altijd ingewikkelde PWM en rare aansluitingen hadden? En misschien kan je je fan profile in aTitool aanpassen dat ie misschien wel wat harder gaat draaien?

edit: natuurlijk wel stilte boven alles ;)
Gewoon kleur op kleur. Heb wel het orginele stekkertje moeten afknippen. Daaraan een contrastekker gesoldeerd en de stekker van de fan erin. De snelheid meet ik via een aftakking van de gele en zwarte draad naar de SYSfan van het moederbord.

Ik heb net ATitool geprobeerd om de speed te controlen, maar dat werkt dus niet. Hij blijft op 620 RPM draaien. Ik weet dus niet of die harder gaat als die te heet wordt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
net mijn E6400 binnen, nu benchbaar @ 3.5Ghz :)

maar om nu te zeggen dat de scores van stock graka naar oc graka veel omhoog gaan, nee, datniet...

Van stock graka (777/2250) + 3.5Ghz proc

3DMark Score 11265 3DMarks
SM 2.0 Score 4662 Marks
SM 3.0 Score 5149 Marks
CPU Score 3083 Marks

Naar oc graka (850/2600) + 3.5Ghz proc

3DMark Score 12339 3DMarks
SM 2.0 Score 5259 Marks
SM 3.0 Score 5783 Marks
CPU Score 3082 Marks

Dit is "maar" een toename van 1100 punten. Niet dat ik ontevreden ben met de score! Maar gezien de mate van overclock en de toch ietswat "geringe" puntentoename kan ik eigenlijk alleen maar concluderen dat de proc nogsteeds een bottleneck is?

Desalnietemin ga k van het weekend denkik mijn VF900 maar eens monteren (al lees ik hier wel dat sommige denken dat deze de kaart niet koelhoud?) en de bios zonder oc-lock er maar eens inflashen. Als ik nu de core boven de 865 zet krijg ik een keiharde freeze in windows... terwijl er bij 860 niks is :P

edit: compare url: http://service.futuremark.com/compare?3dm06=4071708

[ Voor 4% gewijzigd door TFDev op 07-12-2007 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Die 86x is een ingebouwde beperking. Je hebt daarvoor dus een andere BIOS nodig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
MrJ schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 22:09:
Die 86x is een ingebouwde beperking. Je hebt daarvoor dus een andere BIOS nodig. :)
dat had ik al door, en als je mijn post goed leest zie je de volgende zin staan "Desalnietemin ga k van het weekend denkik mijn VF900 maar eens monteren (al lees ik hier wel dat sommige denken dat deze de kaart niet koelhoud?) en de bios zonder oc-lock er maar eens inflashen" ;)

[ Voor 7% gewijzigd door TFDev op 07-12-2007 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160226

Mark de Vaal schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 14:09:
[...]

Ik heb een AMD x2 4800 S939 @ 2676Mhz.

Nieuwe 3D marks bench gedaan @ 1280/1024. Graka stock speed.
3D mark score: 9018
SM 2.0 : 3878
HDR/Sm 3.0 : 4576
CPU : 1970

Ik denk dat ik dan ga afwachten op Cat 7.12.

Groet
Er is niks mis met je score.. ;) mijn Opteron loopt op 2763mhz. met 9192 3D marks.....stock..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
ach wat kan ik zeggen die 3dm is zoooo 2006 :p

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 15:29

frankknopers

Goud is geen geld

Killed-1 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 21:48:
net mijn E6400 binnen, nu benchbaar @ 3.5Ghz :)

maar om nu te zeggen dat de scores van stock graka naar oc graka veel omhoog gaan, nee, datniet...

Van stock graka (777/2250) + 3.5Ghz proc

3DMark Score 11265 3DMarks
SM 2.0 Score 4662 Marks
SM 3.0 Score 5149 Marks
CPU Score 3083 Marks

Naar oc graka (850/2600) + 3.5Ghz proc

3DMark Score 12339 3DMarks
SM 2.0 Score 5259 Marks
SM 3.0 Score 5783 Marks
CPU Score 3082 Marks
toon volledige bericht
Maar wel op 1280x1024 zeker. Dan is het ook logisch dat je score amper omhoog gaat. Het klinkt misschien stom, maar je CPU is in die test echt de bottleneck. Doe eens een vergelijking op 1680x1050 of 1920x1200 en als je monitor niet zo hoog gaat gewoon met AA en AF erbij. Dan zul je zien dat de scores met OC'ed videokaart echt weglopen bij die met stock videokaart.

Ik heb met twee HD2900XT's op stock speed zoveel GPU-power dat ik op 1920x1080 bijna evenveel FPS haal als op 1280x1024 in de SM3.0 tests (terwijl het aantal beeldpunten dat ge-rendered moet worden met 58% toeneemt...)

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183527 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 20:17:
Hallo,
Klopt deze kloksnelheid voor een radeon 3850?
[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Omdat er maar 300mhz staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Hij zit niet te gamen?
In 2D modus lopen de clockspeeds op een lagere stand. Zodra er een 3D applicatie wordt gestart gaat de kaart op volle snelheid lopen.
Dit bespaarkt energie en dus minder warmteuitstoot in 2D modus.
Dat truukje wordt trouwens al een aantal jaren toegepast.

[ Voor 11% gewijzigd door Ultraman op 08-12-2007 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-06 21:27
In de TS staat een review(tabel) dat de HD3870 nog best vaak sneller is dan de 8800GT. Kijk ik even op google, verliest ie het toch vaker en ook met meer(bijv 10-15 fps ertussen). Welke is nou sneller?
Ik twijfel nu tussen deze 2, maarja de HD3870 staat nu in het voordeel want de 8800gt is nergens te vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Laatst online: 25-06 13:55
De snelste? Dat is toch écht de 8800GT. Maar ja, deze is volgens mij slechter verkrijgbaar dan de HD3870 (die overigens ook niet super verkrijgbaar is).. En de prijs van de laatste zit hem ook mee... Het gaat dus puur om wat jij fijner vindt, iets meer performance, ATi of nVidia, koeling (stil of niet), etc. Succes met je keuze, beide kaarten zijn een goede keuze, dus het zal hoe dan ook geen miskoop zijn! ;)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
FiXeR.nl schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 19:27:
Ik wil zonet een HDTV aansluiten, alleen hij detect hem niet in catalyst. Ik heb de TV aangesloten via Component, via die kabel die erbij zat. Als ik op detect display druk detect hij niks. Ik heb al gereboot, en force TV detection aangezet. De kabels er al een paar keer ingedrukt etc.

Hoe krijg je dit werkend met Crossfire? Ik neem aan dat hij in de bovenste kaart moet waar ook mijn monitor staat op aangesloten.
Iemand het al werkend gekregen? :?

Edit: Hij detecteerd het scherm nu, alleen ik kan hem niet aanzetten. :X Geen rechter muistoets menu, ik kan hem ook niet slepen.

[ Voor 10% gewijzigd door FiXeR.nl op 08-12-2007 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boxman
Omdat er nog niet op gereageerd is, nog maar een keer:
Als die Catalyst 7.12 beta drivers gereleased zijn, waar zullen ze dan dan te vinden zijn? Ik zit nu wel steeds dit topic te checken, maar voor de rest weet ik niet waar ik kijken moet voor beta drivers.

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162433

ati.amd.com :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boxman
De normale drivers wel, maar de beta drivers zul je daar niet vinden. Ik heb het dus over de beta drivers van catalyst 7.12, waarin triple/quad crossfire support zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Zodra ze er zijn zullen ze ook vast wel hier opduiken.
Verder kun je de andere enthusiast boards, zoals Guru3D, bekijken.
Ik heb echter nog geen 7.12 beta's gezien, die werden volgens mij ook pas mid-dec verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162433

Nee klopt, er was 1 of andere franse site waar die beta`s op kwamen. Staat ergens in de Ati nieuws topics, maar waar? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

Sp!tF!re schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 12:39:
De snelste? Dat is toch écht de 8800GT. Maar ja, deze is volgens mij slechter verkrijgbaar dan de HD3870 (die overigens ook niet super verkrijgbaar is).. En de prijs van de laatste zit hem ook mee... Het gaat dus puur om wat jij fijner vindt, iets meer performance, ATi of nVidia, koeling (stil of niet), etc. Succes met je keuze, beide kaarten zijn een goede keuze, dus het zal hoe dan ook geen miskoop zijn! ;)
Ik zelf was ook het twijfelen tussen de 8800gts 640 en de 3850/3870. Uit eindelijk heb ik toch voor de laatste gekozen omdat ik met beide niet op mn native resolutie kon spelen dus dan maar de helft er van ( 2e native reso ) 1280*800. En omdat ik toch wouw dat het een beetje mooi uit ziet had ik besloten dat ik met aa en af aan wil spelen en daar is de ati weer net wat sterker in. Ik heb t zelf ook gemerkt

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Laatst online: 25-06 13:55
ATi is hier pas sterker in als je met 8x AA speelt, dit is een degelijk hoog gebruik van AA dat ik betwijfel of iemand dit überhaupt gebruikt. Ik vind dit zelf geen meerwaarde, maar had het inderdaad wel moeten vermelden dat de ATi dan sterker is. Nu moet wel gezegd worden dat jij een vergelijking tussen 8800GTS 640 en HD3850/HD3870 hebt gemaakt, de 8800GT is over het algemeen toch weer iets sneller dan de 8800GTS die jij noemt :) Maar zoals ik al zei, geen van allen is een miskoop, allemaal topdingen (en zeker voor dat prijsje :9~ )

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koetsier88
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-06 21:08
Ik heb een VF900 op een ati 3850 512mb OC en hij houdt hem op 60 graden na een uur atitool met scan for artifacts dus denk dat dat wel goed is
Killed-1 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 22:12:
[...]

dat had ik al door, en als je mijn post goed leest zie je de volgende zin staan "Desalnietemin ga k van het weekend denkik mijn VF900 maar eens monteren (al lees ik hier wel dat sommige denken dat deze de kaart niet koelhoud?) en de bios zonder oc-lock er maar eens inflashen" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Killed-1 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 22:12:
[...]
Desalnietemin ga k van het weekend denkik mijn VF900 maar eens monteren (al lees ik hier wel dat sommige denken dat deze de kaart niet koelhoud?
Het is niet dat hij het niet koel genoeg houdt, want dat zal prima zijn. Maar ik denk dat de stock 3870 koeler net zo goed presteerd en net zo stil is, echter spuugt die VF900 de lucht niet naar buiten zoals de stock koeler.

Maarja wij zijn alsnog benieuwd naar je resultaten. :)

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Heb de 4 HD3870's binnen. Er zitten er nu twee in in CF mode. Ze zijn heerlijk stil echter vind ik de performance tegen vallen. 16k in 3dmark 06. Heb echt het gevoel dat het iets in de drivers is. Ik ga ze zo eens proberen als HD2900 XT's te installeren met de Cat 7.10 drivers kijken of dat beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-06 13:17

Format-C

Tracing Rays

Astennu schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 21:35:
Heb de 4 HD3870's binnen. Er zitten er nu twee in in CF mode. Ze zijn heerlijk stil echter vind ik de performance tegen vallen. 16k in 3dmark 06. Heb echt het gevoel dat het iets in de drivers is. Ik ga ze zo eens proberen als HD2900 XT's te installeren met de Cat 7.10 drivers kijken of dat beter gaat.
Misschien kan je eens een enkele kaart vergelijken qua performance met een 8800GT? (Heb je ook toch?)

[ Voor 6% gewijzigd door Format-C op 08-12-2007 21:39 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Was ik ook van plan maar nog geen tijd voor gehad. Wat ik tot nu toe gezien heb vind ik niet echt overtuigend. Drivers voelen erg bagger aan. Dat had ik bij mijn HD2900 XT niet.

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een topic voor mensen MET ervaringen over de HD38xx-serie kaarten om die ervaringen uit te wisselen :)

Wat is NIET de bedoeling in dit topic?

- Vragen naar winkels waar de HD38xx kaarten verkrijgbaar zijn
- Noemen van winkels waar ze in de schappen liggen
- Welke HD38xx is goed voor mij? Een tweaker kan zijn eigen kaart kiezen.
- "Ik heb een HD38xx! Yes yes!!" of "Ik heb net eentje besteld, ik ben benieuwd!" o.i.d.
- basic vraagjes die je ofwel hier met een in-topic search danwel in een van de vele reviews ervan terug kunt lezen
- En om maar even specifiek te noemen: "draait deze game snel genoeg met de HD38xx?" - ook niet doen dus!
- Kijk ik haal zoveel 3DMarks, is dat een goede score? (tip: Futuremark ORB).