Het ATi HD38xx Ervaringen Topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 14.022 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Jongens zeg, is dit nu zo moeilijk? Nergens op het internet is het te vinden, vandaar de vraag:
Jejking schreef op zondag 09 december 2007 @ 17:20:
Besides; je kan voltage softwarematig aanpassen. Kan iemand met een HD38x0 eens laten zien in welke range die voltages beschikbaar zijn? Minimaal ...V en maximaal ...? Screens welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:59
dat zou mooi zijn, softwarematig de voltages veranderen, maar wat bedoel je precies? want to zover snap ik niet echt veel van je vraag ;)

Btw, mijn vf900 zit op de kaart, en staat nu op de laagste stand. Even gamen op 850/2600 en dan zometeen even de temps hier neerzetten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• les_paulde
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-06-2024
Hebben mensen al ervaring met 2x HD3870 in CF opstelling op een oud PCI-E 1.0a CF bordje zoals mijn DFI RDX200? Ik lees op het net dat 1x meestal wel lukt, zelfs in een PCI-E 1.0a slot, maar ik ben nog geen ervaringen met een CF systeem tegengekomen. Dit is omdat ik 2 HD3870s in bestelling heb staan die eind deze week gereed moeten liggen...

Hier zijn ze wel het eea aan het bijhouden van welk bord met welke kaart werkt, wellicht heeft iemand anders er wat aan:

http://www.diy-street.com/forum/showthread.php?t=81843

of hier: http://www.diy-street.com/forum/showthread.php?t=81727

maar dit betreft Nvidia chipsets en Nvidia kaarten, maar op zich zijn de geruchten die hiervandaan komen wel positief (mits ze naar ATI geextrapoleerd kunnen worden).

Q9550 @4250Mhz ---4Gb GSkill F2-8500CL5D@1000Mhz --- 2x HD4850 CF@800/1050 --- 1TB Samsung Spinpoint F1 + 2x 320Gb WD Caviar --- Gigabyte EP45-Extreme --- Custom watercooling (CPU+GPU) --- Seasonic M12 700W PSU --- T-balancer BigNG --- Antec P180b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:37
Xadeon schreef op maandag 10 december 2007 @ 15:24:
[...]

De fans van beiden koelers zijn gewoon even groot(lees:80mm). Zo'n fanmate vind ik alleen maar onhandig. Regel liever de snelheid via speedfan of ATi TT. De VF1000 heeft een grotere heatsink, maar de DuOrb heeft weer 2x80mm fans. Prestaties van beiden koelers liggen volgens mij dan ook vrij dichtbij elkaar.
VF900 heeft ook 80mm fan maar die maakt best veel geluid. Die VF1000 kan volgens mij (weet het niet zeker) ook op de kaart aangesloten worden. Duo orb presteert maar 5c beter dan de VF900. Die VF1000 (met 90nm fan) zou het iets beter doen maus heeft die ook getest. En twee fans maken meer lawaai dan een. Wel meer flow maar goed flow is niet alles een goede heatsink met heatpipes scheelt ook al heel veel.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Geluidsproductie van een VF900 is echt niet hoog, sterker hij is vrij stil. Heb er zelf 1 hier liggen. Verder het verschil tussen de VF900 en de DuOrb is toch echt groter dan 5C. >>> http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=159859 Zoals ik al eerder zei, het verschil tussen de DuOrb en de VF1000 zal niet groot zijn. En dat 2 fans meer decibels produceren dan 1, is niet anders dan logisch. Maar volgens verschillende reviews valt het aantal decibels reuze mee.
Maar goed, we moeten even deze discussie laten voor wat het is, aangezien het aardig offtopic is.

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
Nou, even HL2 gespeeld, en de hele tijd met alles max (ook via ati CCC) nonstop 300fps op 850/2600 op een reso van 1680x1050 op sommige punten wat "drops" naar 250 fps maar dit was tijdens het spelen met mijn rocketlauncher :D en dan zie je ook dat (via rivatuner) op dat moment de kaart pas richting de 100% cpu usage gaat.

De temperatuur komt niet boven de 68 graden op standje low van de koeler. Ik ga de crysis demo eventjes doen met de koeler @ max (ja, ook deze maakt dan lawaai, maar veel minder storend dan de ori koeler (geen "geratel")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Killed-1 schreef op maandag 10 december 2007 @ 16:25:
dat zou mooi zijn, softwarematig de voltages veranderen, maar wat bedoel je precies? want to zover snap ik niet echt veel van je vraag ;)

Btw, mijn vf900 zit op de kaart, en staat nu op de laagste stand. Even gamen op 850/2600 en dan zometeen even de temps hier neerzetten :D
De ATi Radeon HD3850/3870 hebben voltageregulators. Derhalve is het dus mogelijk om softwarematig het voltage aan te passen, zonder aan de hardware te hoeven knoeien. Voor een underclockjunkie als mij een droom natuurlijk, save those Watts ;)

Ik weet niet meer precies waar je het kon aanpassen, maar ik was benieuwd hoe groot het bereik was. ATi HD3850 is 1.22V stock geloof ik en de 3870 vreet 1.32V. Hoe laag kan je dan gaan? 0.9V? 1.0V? En ook de maximale limiet vind ik wel interessant. Alle beetjes helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Anders kijk je ff hier, Jejking >>> http://www.xtremesystems....t=166623&highlight=HD3870

edit: Op 1,5v haalde deze gast maar liefts een core snelheid van 1Ghz!>> klik! >:)

[ Voor 45% gewijzigd door Xadeon op 10-12-2007 17:08 ]

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
alles maar eens even lezen dan :D

net even crysis gedaan weer (demo wordt toch saai zo :') ) maar de kaart komt op standje stofzuiger niet boven de 56 graden :) (met vf900 en oc)

edit:

Nu was ik zo eens even aan het zoeken naar die "unlocked" bios en een flash how-to, maar die kan ik nergens vinden? :/ google is nietecht je beste vriend vandaag zegmaar...

[ Voor 33% gewijzigd door TFDev op 10-12-2007 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:35
Heeft het direct x 10.1 wel echt effect op dit moment? Ik bedoel: volgens mij draait het niet echt vloeiend als je met bijv een HD3870 een spel in directx 10 gaat spelen. Kan je het voordeel van 10.1 dan eigenlijk verwaarlozen?

Ik twijfel echt veel tussen de HD38xx serie of een 8800GT. Hoeveel procent is is er eigenlijk(gemiddeld) verschil tussen een HD3870 en een HD3850?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
barzi schreef op maandag 10 december 2007 @ 17:45:
Heeft het direct x 10.1 wel echt effect op dit moment? Ik bedoel: volgens mij draait het niet echt vloeiend als je met bijv een HD3870 een spel in directx 10 gaat spelen. Kan je het voordeel van 10.1 dan eigenlijk verwaarlozen?

Ik twijfel echt veel tussen de HD38xx serie of een 8800GT. Hoeveel procent is is er eigenlijk(gemiddeld) verschil tussen een HD3870 en een HD3850?
reviews zijn je beste vriend, google er maar es op los, dan kom je genoeg tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Killed-1 schreef op maandag 10 december 2007 @ 17:46:
[...]

reviews zijn je beste vriend, google er maar es op los, dan kom je genoeg tegen
Hmm.. oke, volgens mij is dit niet echt te vinden:

Is het verschil tussen een HD3870 eigenlijk merkbaar, of eigenlijk alleen meetbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
Ik heb sinds kort een HD3870 en een BenQ FP241WZ scherm. Nu heb ik de 6-ping voeding van mijn kaart direct op de voeding van mijn pc aangesloten. Net Windows opnieuw geinstalleerd en voor de fail safe bios instellingen van mijn Gigabyte X38-DQ6 geladen. Ik houdt echter
Afbeeldingslocatie: http://img405.imageshack.us/img405/9741/schermfoutag0.th.jpg

..soms groene, soms paarse strepen. Wat zou ik moeten doen om dit te verhelpen? Iets in de bios/Windows/converter halen zodat ik de voeding van de kaart direct op het moederbord kan inpluggen (kan nu niet, want het zijn beiden 4 pinnen)?

P.S. het komt voornamelijk momenteel alleen in Firefox/IE voor en dan gaan de strepen op mijn desktop verder.

[ Voor 8% gewijzigd door fb_slim op 10-12-2007 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Xadeon schreef op maandag 10 december 2007 @ 17:02:
Anders kijk je ff hier, Jejking >>> http://www.xtremesystems....t=166623&highlight=HD3870

edit: Op 1,5v haalde deze gast maar liefts een core snelheid van 1Ghz!>> klik! >:)
Coole results ja :)

Had die thread al gelezen maar zelfs daar zie ik nog niks staan. Echt raar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docho
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:09
fb_slim schreef op maandag 10 december 2007 @ 17:59:
Ik heb sinds kort een HD3870 en een BenQ FP241WZ scherm. Nu heb ik de 6-ping voeding van mijn kaart direct op de voeding van mijn pc aangesloten. Net Windows opnieuw geinstalleerd en voor de fail safe bios instellingen van mijn Gigabyte X38-DQ6 geladen. Ik houdt echter
[afbeelding]

..soms groene, soms paarse strepen. Wat zou ik moeten doen om dit te verhelpen? Iets in de bios/Windows/converter halen zodat ik de voeding van de kaart direct op het moederbord kan inpluggen (kan nu niet, want het zijn beiden 4 pinnen)?

P.S. het komt voornamelijk momenteel alleen in Firefox/IE voor en dan gaan de strepen op mijn desktop verder.
Ik kan met ietwat voorstellen dat de drivers voor de HD3XXX nog niet echt volledig volwassen zijn en dat dit wel wat problemen kan geven in sommige applicaties (vb. in Crysis heeft de HD3XXX problemen met sommige drivers), dat dit bij een applicatie zoals Firefox zo is zou me wel verbazen. Maar misschien is het toch de moeite om eens andere drivers te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
Docho schreef op maandag 10 december 2007 @ 19:53:
[...]

Ik kan met ietwat voorstellen dat de drivers voor de HD3XXX nog niet echt volledig volwassen zijn en dat dit wel wat problemen kan geven in sommige applicaties (vb. in Crysis heeft de HD3XXX problemen met sommige drivers), dat dit bij een applicatie zoals Firefox zo is zou me wel verbazen. Maar misschien is het toch de moeite om eens andere drivers te proberen?
Thx voor de reply.

Het gebeurd ook weer in IE (had FF er even afgehaald). Heb nu de analoge kabel van de BenQ aangesloten met verlengstukje die ik bij de HD3870 kreeg...geen problemen meer, maar het beeld is minder scherp. Dus het is geen oplossing.

Ik heb de driver die op de site van ATI staat , 7.11 dus...welke raad jij aan?

Edit: te vroeg gejuicht! ook met analoge kabel krijg ik de strepen...

[ Voor 3% gewijzigd door fb_slim op 10-12-2007 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarrY A.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-02 23:00

BarrY A.

Two strokes never die...

Ik heb m'n Club3D 3870 zaterdag binnen gekregen. Gelijk in m'n CFX3200 mobo gepropt. (Achteraf zag ik dat m'n chipset 1.0a PCI-e sloten heeft) Maar hij werkt hier als een tierelier!!

Ik heel blij dus...maar nou begint het ged&^$#*r!! Op een of ander vreemde manier wil m'n PC programma's van Futuremark niet openen!!(3dmark05,06 en PCmark05 geprobeerd)
Ik heb 7.11 geïnstalleerd maar in apparaatbeheer heb ik nog steeds een onbekend apparaat staan, dat van de internal high defintition audio bus?! :S

Iemand enig idee hoe ik 3Dmark aan de praat kan krijgen?? of moet ik de drivers vanaf de bijgeleverde CD installeren?? of...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:21
BarrY A. schreef op maandag 10 december 2007 @ 21:20:
Ik heb m'n Club3D 3870 zaterdag binnen gekregen. Gelijk in m'n CFX3200 mobo gepropt. (Achteraf zag ik dat m'n chipset 1.0a PCI-e sloten heeft) Maar hij werkt hier als een tierelier!!

Ik heel blij dus...maar nou begint het ged&^$#*r!! Op een of ander vreemde manier wil m'n PC programma's van Futuremark niet openen!!(3dmark05,06 en PCmark05 geprobeerd)
Ik heb 7.11 geïnstalleerd maar in apparaatbeheer heb ik nog steeds een onbekend apparaat staan, dat van de internal high defintition audio bus?! :S

Iemand enig idee hoe ik 3Dmark aan de praat kan krijgen?? of moet ik de drivers vanaf de bijgeleverde CD installeren?? of...
Zoek even de hotfixes voor die futuremark producten, dat onbekende apperaat is de audio device die je videokaart gebruikt bij HDMI. Drivers van de site van aTi zijn misschien nieuwer, Catalyst 7.11, die je hebt dus dat moet goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 13:27
The_Ownman schreef op maandag 10 december 2007 @ 21:31:
[...]

Zoek even de hotfixes voor die futuremark producten, dat onbekende apperaat is de audio device die je videokaart gebruikt bij HDMI. Drivers van de site van aTi zijn misschien nieuwer, Catalyst 7.11, die je hebt dus dat moet goed zijn.
Er is idd een hotfix van Futuremark uit. Daarnaast kun je altijd even -nosysinfo in de snelkoppeling proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarrY A.

BarrY A.

Two strokes never die...

The_Ownman schreef op maandag 10 december 2007 @ 21:31:
[...]

Dank je...:)
Ik ga nu ff douchen en daarna meteen proberen!! Dat met die audio device en HDMI dacht ik al, maar dat dat niet bij de driver ingebakken zit?! :S

Ik gebruik overigens niet Catalyst control center, ik heb nog steeds de "good old" ATI control center, zou dit voor die audio driver verschil kunnen maken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-07-2023
BarrY A. schreef op maandag 10 december 2007 @ 21:58:
[...]
Dat met die audio device en HDMI dacht ik al, maar dat dat niet bij de driver ingebakken zit?!
Staat gewoon op het CD'tje hoor.

En iemand met een X19** wil ook (zonder problemen, extra klikken, etc) gebruik kunnen maken van de nieuwste drivers, daarom dus een aparte driver voor de HDMI -> HD-A bus.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarrY A.

BarrY A.

Two strokes never die...

SirNobax schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 00:19:
[...]

Staat gewoon op het CD'tje hoor.

En iemand met een X19** wil ook (zonder problemen, extra klikken, etc) gebruik kunnen maken van de nieuwste drivers, daarom dus een aparte driver voor de HDMI -> HD-A bus.
ja idd, Ik ben soms een beetje egoistisch aangelegd!! :P
Ik heb net die aparte driver geïnstalleerd, kijken of tie het nu wel goed doet!!

Ik ben wel in m'n nopjes met de 3870, spellen zien er allemaal gelikt uit!! Echt een heerlijk kaartje...

Ik ga binnenkort, als de tijd het toe laat, ff bios flashen met betere fan-instellingen en dat ik met een gerust hart kan overklokken zonder bug. :) Misschien dat ik nog een review ga schrijven, kijken of ik dat een beetje kan!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-12-2021
Vandaag de Club3D HD3870 gehaald!
Is mijn pc eindelijk compleet =)

Games die ik gespeeld heb zijn Crysis en WoW.
WoW draait best netjes op alles full.
Crysis heeft duidelijk wat driver problemen. Je ziet veel tearing in het spel. Vooral als je mannetjes in de verte bekijkt. Ook textures in de omgeving ontbreken gedeeltelijk. Ik heb voor de rest nog niet naar fixes gekeken, dus pin me er niet aan vast :)
Q6600 @ 3,1mhz
2gig DDR2-800
Gigabyte P35-DS4
Res: 1680x1050

Crysis op alles high -> 27 fps
Crysis op alles Med -> 55 fps

Heeft het nut om deze kaart in crossfire te zetten met mijn huidige mobo? Volgens wat reviews is de X38 chipset ongeveer 10% sneller, maar is dit significant?

In iedergeval ben ik benieuwd inhoeverre ATI de performance nog kan verbeteren met de HD38xx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:21
Patvs schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 01:12:
Vandaag de Club3D HD3870 gehaald!
Is mijn pc eindelijk compleet =)

Games die ik gespeeld heb zijn Crysis en WoW.
WoW draait best netjes op alles full.
Crysis heeft duidelijk wat driver problemen. Je ziet veel tearing in het spel. Vooral als je mannetjes in de verte bekijkt. Ook textures in de omgeving ontbreken gedeeltelijk. Ik heb voor de rest nog niet naar fixes gekeken, dus pin me er niet aan vast :)
Q6600 @ 3,1mhz
2gig DDR2-800
Gigabyte P35-DS4
Res: 1680x1050

Crysis op alles high -> 27 fps
Crysis op alles Med -> 55 fps

Heeft het nut om deze kaart in crossfire te zetten met mijn huidige mobo? Volgens wat reviews is de X38 chipset ongeveer 10% sneller, maar is dit significant?

In iedergeval ben ik benieuwd inhoeverre ATI de performance nog kan verbeteren met de HD38xx
Dat WoW best netjes draait klinkt echt als een probleem, niet constant 200+ fps? En ontbreken die textures maar tijdelijk? Want meestal zijn dat stukjes die nog even gerenderd moeten worden, maar dat duurt 1-2 seconden.

[ Voor 6% gewijzigd door The_Ownman op 11-12-2007 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239587

Dit had ik ook, maar dan met een 2900XT 512Mb. Heb hem nu verkocht en nooit 3dmark gedraait helaas (doe ik altijd met al me kaarten en heb ook een mapje op me pc waar ik dit altijd in dump), wist ik veel dat er een hotfix was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
[afbeelding]

Niet zo mooi. Heb dit nog niet gezien met de 3 HD3870 kaarten die ik momenteel in gebruik heb. Erg vaag.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

[afbeelding]

Misschien een herinstallatie?. Dus, deinstalleren drivers>> driversweeper(veilige modus)>> drivers installeren(normale modus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Het zou ook kunnen dat de kaart gewoon defect is. Probeer het geheugen een wat verder te underclocken. En ook de Core kijken of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107626

FF een vraagje hier:

Zijn er al AIB designed 3870 te koop in NL? Het scheelt namelijk wel in prijs om in plaats van een 3870 èn los een after-market cooler kopen, een AIB design te kopen waar al een betere cooler op zit. Een Powercolor HD3870 met Arctic cooling lijkt me wel wat. :9

Verder alleen nog betere koelpasta erop smeren O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 107626 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 12:30:
FF een vraagje hier:

Zijn er al AIB designed 3870 te koop in NL? Het scheelt namelijk wel in prijs om in plaats van een 3870 èn los een after-market cooler kopen, een AIB design te kopen waar al een betere cooler op zit. Een Powercolor HD3870 met Arctic cooling lijkt me wel wat. :9

Verder alleen nog betere koelpasta erop smeren O-)
Nog niet maar ik moet zeggen dat ik die HiS IceQ HD3870 er super uit vind zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
Astennu schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 11:55:
Het zou ook kunnen dat de kaart gewoon defect is. Probeer het geheugen een wat verder te underclocken. En ook de Core kijken of dat helpt.
Ik heb geen ervaring met overclocken en underclocken, gewoon de kaart er in gedaan...gister de volgende drivers van de Sapphire site geïnstalleerd na een deïnstallatie van de drivers op ati.com:

Catalyst_7.11_xp_8.432_071101a-054437C-ATI
7-11_xp_xcode_54435
XP32-64_8-43-1-1-071113a-055588E

En hij houdt zich vandaag rustig, misschien was het nodig om de nieuwe AVIVO Xcode for X1k Series en de CRYSIS HOTFIX Windows XP (32bit and 64bit) te installeren (ook al speel ik Crysis niet).

Ik laat wel weten of de kaart weer raar gaat doen.

Edit: hij doet al weer raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs
The_Ownman schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 08:04:
[...]

Dat WoW best netjes draait klinkt echt als een probleem, niet constant 200+ fps? En ontbreken die textures maar tijdelijk? Want meestal zijn dat stukjes die nog even gerenderd moeten worden, maar dat duurt 1-2 seconden.
Ja ik heb heel wat mods geinstalleerd en mijn fps is gecapped in WoW op 60. Dus nee niet constant 200 fps :)
In Crysis heb je af en toe een glitch. Alsof hij het vergeet te renderen, daarna wordt het beeld wel weer gecorrigeerd. Dit zijn gewoon driver problemen, neem ik aan. Het gebeurd wel redelijk vaak, ook als je een mannetje dood geschoten hebt, mist zijn romp en zie er gewoon gras doorheen.

Ik ben erg blij met het kaartje, het is alleen geen superkaart, maar de crossfire maakt het wel toegankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

[afbeelding]

Ik heb ook een GA-X38 met een Jetway HD3870 kaart , standaard drivers , core clock op 835 en memory clock op 1175 en draait als een zonnetje. Bij de Jetway krijg ik een kabeltje met een 6 pins stekker en 2 molex connectoren erop, deze heb ik gewoon op mijn voeding aangesloten.

Ik heb nog geen problemen ondervonden.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
fb_slim schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 12:45:
[...]

Ik heb geen ervaring met overclocken en underclocken, gewoon de kaart er in gedaan...gister de volgende drivers van de Sapphire site geïnstalleerd na een deïnstallatie van de drivers op ati.com:

Catalyst_7.11_xp_8.432_071101a-054437C-ATI
7-11_xp_xcode_54435
XP32-64_8-43-1-1-071113a-055588E

En hij houdt zich vandaag rustig, misschien was het nodig om de nieuwe AVIVO Xcode for X1k Series en de CRYSIS HOTFIX Windows XP (32bit and 64bit) te installeren (ook al speel ik Crysis niet).

Ik laat wel weten of de kaart weer raar gaat doen.

Edit: hij doet al weer raar.
Uhmmm ga dan even naar CCC en dan de overdrive tab. Unlock overclocking en dan de clockspeeds an 775 naar 725 zetten en memory naar 1000 kijken of je dan ook problemen hebt want er is of iets mis met de drivers of de kaart zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114170

In hoeverre is het nodig dat je een andere koeler op de HD3870 zet?? (Ben niet echt van plan te overclocken).

En wat is precies het verschil tussen verschillende merken (Gigabyte, Jetway enz.)?

EDIT: Waar kan ik hem verder het beste bestellen? (Qua prijs en voorraad)

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 114170 op 11-12-2007 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Anoniem: 114170 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 13:53:
In hoeverre is het nodig dat je een andere koeler op de HD3870 zet?? (Ben niet echt van plan te overclocken).

En wat is precies het verschil tussen verschillende merken (Gigabyte, Jetway enz.)?

Waarschuwing:
Dit is een topic voor mensen MET ervaringen over de HD38xx-serie kaarten om die ervaringen uit te wisselen :)

Wat is NIET de bedoeling in dit topic?

- Vragen naar winkels waar de HD38xx kaarten verkrijgbaar zijn
- Noemen van winkels waar ze in de schappen liggen
- Welke HD38xx is goed voor mij? Een tweaker kan zijn eigen kaart kiezen.
- "Ik heb een HD38xx! Yes yes!!" of "Ik heb net eentje besteld, ik ben benieuwd!" o.i.d.
- basic vraagjes die je ofwel hier met een in-topic search danwel in een van de vele reviews ervan terug kunt lezen
- En om maar even specifiek te noemen: "draait deze game snel genoeg met de HD38xx?" - ook niet doen dus!
- Kijk ik haal zoveel 3DMarks, is dat een goede score? (tip: Futuremark ORB).
Even zoeken dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-06 15:29
Anoniem: 114170 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 13:53:

Afbeeldingslocatie: http://imageupload.com/out.php/i52428_BanRoman.jpg
Geintje, kon het niet laten :P

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Patvs schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 12:46:
In Crysis heb je af en toe een glitch. Alsof hij het vergeet te renderen, daarna wordt het beeld wel weer gecorrigeerd. Dit zijn gewoon driver problemen, neem ik aan. Het gebeurd wel redelijk vaak, ook als je een mannetje dood geschoten hebt, mist zijn romp en zie er gewoon gras doorheen.
Heb ik ook hoor met m'n HD2600Pro. Hoop dat het met Cat 7.12 opgelost wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Edit: laat maar. Volgens mij kijk ik verkeerd.

[ Voor 86% gewijzigd door FiXeR.nl op 11-12-2007 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-06 19:07
Prutz0r, dat is 6.12 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Ik keek verkeerd :$ Sorry hoor!

Welke grote veranderingen zullen 7.12 eigenlijk gaan brengen? Alleer performance of gaan we ook nog echt er mee op vooruit met overclocken ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs
Hey Jaapoes, gamed die 3870 een beetje in Crossfire?
ik heb een P35 chipset, dus ik verwacht zo'n 10% mindere performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-06 15:29
Games die het ondersteunen zoals COD4 en TF2 lopen als een zonnetje, vooral TF2 waarbij echt alles maxed out onder vista nog +/- 70 fps opleveren. Ik heb het echter vooral gekocht omdat ATi zich meer gaat richten op multi-gpu, deze kaarten goed over te clocken zijn, Crossfire zover ik weet ongeveer 1.8/1.9 performance winst kan geven, DX10.1 hebben en ze relatief goedkoop zijn :)

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:25
Ik vind de prijs/kwaliteit zegmaar echt belachelijk goed!

Voor onder de 200 euro zulke prestaties zijn bijna fenomenaal te noemen! :)

Ik ben er serieus over na aan het denken om mijn X1900XTX 512MB om te ruilen voor een 3870.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
Astennu schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 13:02:
[...]

Uhmmm ga dan even naar CCC en dan de overdrive tab. Unlock overclocking en dan de clockspeeds an 775 naar 725 zetten en memory naar 1000 kijken of je dan ook problemen hebt want er is of iets mis met de drivers of de kaart zelf.
Ik krijg de memory clock niet lager van 1126 MHz, de gpu clock staat standaard op 776 MHz en die kan ik wel op 725 MHz zetten. Dat doen?

Alle strepen worden veroorzaakt zonder ook nog maar 1 spel te hebben gespeeld btw (durf ik nu niet aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Wat waren voor jullie de redenen om voor de HD3870 te gaan ipv de 8800GT(nieuwsgierigheid)? Waren er mee redenen dan niet leverbaar?

offtopic:
ik kan namelijk een MSI 8800GT OC krijgen voor 230 incl verzendkosten(wel op voorraad), maar ik twijfel toch tussen deze en een HD3870(ik heb niet echt hele erge haast, kan gerust maandje wachten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsquare
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-02 13:19
Ik heb sinds kort een GA-x38-d5s met 2x club3d hd3870, 2Gb ddr2@800Mhz en e6750@3,2Ghz. Ik heb veel problemen gehad met de installatie van XP. Dit had vooral te maken met de compatibiliteit van het geheugen (OCZ) met het moederbord. Vervolgens heb ik de QVL maar gehoorzaamd. XP liep niet vlekkeloos, daarom heb ik Vista ult. 32bit er nu op staan (plus 7.11 cat graphic drivers). Dat loopt vrij aardig, ook niet foutloos, maar dat is inherent aan de installatie fase.

Crossfire is op dit moment triviaal, omdat het simpelweg nog niet wordt ondersteund in games. Ik noem 3dmark06 (met fix) niet gamen (alwaar ik overigens wel 14500 scoor), maar crossfire zorgt voor 30% meer performance. Crysis en Bioshock werken allebei niet in crossfire mode. Jammer, maar één kaart 'will do'. Wat me tevens opvalt is dat het overdrive scherm in het catalyst panel niet actief is, waar dit wél het geval was in XP. Oja, een goede fan regelaar is een must, omdat de kaarten in mijn kast (hd160 van Zalman) bijna 90graden worden. Met rivatuner werkt alleen de fixed fan ruler. Wanneer die op 70% staat, verandert de temperatuur als snel weer tot een graad of 60.

Ik hoop op betere tijden met foutloze (Utopie?) drivers en betere algehele ondersteuning voordat ze nieuwe producten op de markt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsquare
barzi schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 18:16:
Wat waren voor jullie de redenen om voor de HD3870 te gaan ipv de 8800GT(nieuwsgierigheid)? Waren er mee redenen dan niet leverbaar?

offtopic:
ik kan namelijk een MSI 8800GT OC krijgen voor 230 incl verzendkosten(wel op voorraad), maar ik twijfel toch tussen deze en een HD3870(ik heb niet echt hele erge haast, kan gerust maandje wachten)
mijn reden was op de toekomst gericht. Ik wilde een systeem dat op de de nieuwe penryn processors én twee videokaarten kan ondersteunen (SLI of crossfire). De 680i van Nvidia is niet volledig geschikt voor het penryn platform . De x-38 systemen van intel wél. Alleen die ondersteunen momenteel weer geen Nvidia SLI, maar crossfire. Dus daarom heb ik gekozen voor de HD3870 en niet voor de 8800gt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-06 00:26

edward2

Schieten op de beesten

bsquare schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 18:21:

Crossfire is op dit moment triviaal, omdat het simpelweg nog niet wordt ondersteund in games. Ik noem 3dmark06 (met fix) niet gamen (alwaar ik overigens wel 14500 scoor), maar crossfire zorgt voor 30% meer performance. Crysis en Bioshock werken allebei niet in crossfire mode. Jammer, maar één kaart 'will do'.
Bioshock werkt hier wel in CF (en is sneller dan m'n 8800Ultra), Crysis alleen goed in dx9 (heb je de hotfix?)

Verder werken; Oblivion, R6Vegas, Timeshift,COD4, Stalker (app AF!!!) COJ, Fable, ETQW, Q4, Dreamfall, Jericho and HL2 engines ook prima in CF.

UT3, Two Worlds, Hitman BM werken minder of gebrekkig in CF.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsquare
edward2 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 19:02:
[...]

Bioshock werkt hier wel in CF (en is sneller dan m'n 8800Ultra), Crysis alleen goed in dx9 (heb je de hotfix?)

Verder werken; Oblivion, R6Vegas, Timeshift,COD4, Stalker (app AF!!!) COJ, Fable, ETQW, Q4, Dreamfall, Jericho and HL2 engines ook prima in CF.

UT3, Two Worlds, Hitman BM werken minder of gebrekkig in CF.
Heb je dezelfde configuratie? wat is je exacte configuratie?

[ Voor 3% gewijzigd door bsquare op 11-12-2007 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

bsquare schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 19:05:
[...]

Heb je dezelfde configuratie? wat is je exacte configuratie?
Zie sig. (mijn mobo is de voorganger van de X38, de i975 van 2x8 PCI-e lanes ipv de 2x16PCI-e voor de X38.)

[ Voor 20% gewijzigd door edward2 op 11-12-2007 19:11 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsquare
* CMStacker * IntelC2D E6600@ 3gHz * Asus P5W DH * Gigabyte 8800Ultra 768 mb * 4 GB OCZ 6400C4 * adaptec 19160U160* Quantum Atlas 15KII SCSI U160 147Gig * Eizo T966 * X-Fi Fatal1ty * Logitech Z5500 * Fortron 700W * Vista64 Ultimate * HD 3870 CF *

Ik vermoed dat het in mijn geval driver issues zijn die betrekking hebben op de x-38 chipset en pci-e 2.0. Ik zou graag iemand 'horen', met een vergelijkbare configuratie en goede resultaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

bsquare schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 19:18:
[...]

* CMStacker * IntelC2D E6600@ 3gHz * Asus P5W DH * Gigabyte 8800Ultra 768 mb * 4 GB OCZ 6400C4 * adaptec 19160U160* Quantum Atlas 15KII SCSI U160 147Gig * Eizo T966 * X-Fi Fatal1ty * Logitech Z5500 * Fortron 700W * Vista64 Ultimate * HD 3870 CF *

Ik vermoed dat het in mijn geval driver issues zijn die betrekking hebben op de x-38 chipset en pci-e 2.0. Ik zou graag iemand 'horen', met een vergelijkbare configuratie en goede resultaten...
Anders moet je de 7.11 hotfixdrivers eens proberen.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Heeft iemand hier ook al een HD3850 512mb gehaald? Ik vraag me af hoe deze presteert t.o.v. de hd3870. Er is geen review over te vinden..

Trouwens: Elke review van de HD3870 heeft het over dat de drivers nog niet goed zijn voor die kaart. Klopt dit? En verwachten jullie, als ATI kenners(heb altijd een nVidea gehad), dat dit veel prestatie winst oplevert? En is dit ook het geval bij de 8800gt(/elke andere kaart)

[ Voor 66% gewijzigd door Perzikvrucht op 11-12-2007 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docho
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:09
barzi schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 20:50:
Heeft iemand hier ook al een HD3850 512mb gehaald? Ik vraag me af hoe deze presteert t.o.v. de hd3870. Er is geen review over te vinden..

Trouwens: Elke review van de HD3870 heeft het over dat de drivers nog niet goed zijn voor die kaart. Klopt dit? En verwachten jullie, als ATI kenners(heb altijd een nVidea gehad), dat dit veel prestatie winst oplevert? En is dit ook het geval bij de 8800gt(/elke andere kaart)
http://www.techpowerup.co...lor/HD_3850_Xtreme/7.html

Daar zijn zowel de HD3850 256MB , de HD3850 512MB als de HD3870 getest.
Het valt me overgens op dat 256MB of 512MB wel degelijk een verschil kan geven vandaag de dag in fps. (zie Crysis)

edit: Sorry, de HD3850 512MB is overclockt, dus géén goed vergelijk :X

[ Voor 4% gewijzigd door Docho op 11-12-2007 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
  • Laatst online: 16-06 14:44

Er staat hier een uitgebreide review van de 3850 vs 3870 en andere kaarten; (click)

Wat mij opvalt, is dat er wel degelijk grote verschillen kunnen zijn tussen merken. Met name de 512mb uitvoeringen van de 3850 versies kunnen verschillen qua snelheid van de gpu, en het geheugen. Vergelijk de specs maar eens van de 3850 512mb van Sapphire, en van Powercolor. Het geheugen en de GPU loopt sneller op de Powercolor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:27

DaWaN

'r you wicked ??

Trouwens: Elke review van de HD3870 heeft het over dat de drivers nog niet goed zijn voor die kaart. Klopt dit? En verwachten jullie, als ATI kenners(heb altijd een nVidea nVidia leer schrijven.... gehad), dat dit veel prestatie winst oplevert? En is dit ook het geval bij de 8800gt(/elke andere kaart)
Als je Forceware gewend bent.... Ja dan is Catalyst gewoon brak. Ten eerste installeert het in allemaal losse stukjes en daarom duurt de installatie langer en heb je een groter Bloatware gevoel.

Maar dat is niet zo'n probleem. Als we echter kijken naar games dan zien we dat de drivers van ATI gewoon niet optimaal zijn waardoor je je kaart nooit echt goed kan gebruiken. De prestaties zijn gewoon minder dan wat de kaart kan. Zeker wanneer je de specificaties van nVidia kaarten vergelijkt met ATI kaarten, nVidia is simpelweg sneller door de betere drivers. Bovendien is compatibiliteit minder (ik weet dat dat een kwestie van geld van nVidia naar developers is maar het is weldegelijk een feit).

Conclusie: Catalyst is duidelijk minder dan Forceware.

[ Voor 8% gewijzigd door DaWaN op 11-12-2007 23:52 ]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

DaWaN schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 23:51:
[...]

Als je Forceware gewend bent.... Ja dan is Catalyst gewoon brak. Ten eerste installeert het in allemaal losse stukjes en daarom duurt de installatie langer en heb je een groter Bloatware gevoel.

Maar dat is niet zo'n probleem. Als we echter kijken naar games dan zien we dat de drivers van ATI gewoon niet optimaal zijn waardoor je je kaart nooit echt goed kan gebruiken. De prestaties zijn gewoon minder dan wat de kaart kan. Zeker wanneer je de specificaties van nVidia kaarten vergelijkt met ATI kaarten, nVidia is simpelweg sneller door de betere drivers. Bovendien is compatibiliteit minder (ik weet dat dat een kwestie van geld van nVidia naar developers is maar het is weldegelijk een feit).

Conclusie: Catalyst is duidelijk minder dan Forceware.
Hier moet ik toch even klein op inspringen:
"Ten eerste installeert het in allemaal losse stukjes en daarom duurt de installatie langer en heb je een groter Bloatware gevoel."

Catalyst installeert veel minder files en registry keys dan NVIDIA (Zo spel je dat tegenwoordig, niet nVidia meer ;)).

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
fb_slim schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 17:57:
[...]

Ik krijg de memory clock niet lager van 1126 MHz, de gpu clock staat standaard op 776 MHz en die kan ik wel op 725 MHz zetten. Dat doen?

Alle strepen worden veroorzaakt zonder ook nog maar 1 spel te hebben gespeeld btw (durf ik nu niet aan).
Kun je proberen. Ik zou ook even ATi tool downloaden die heeft namelijk een artifact tester als hij op stock speeds artifacts geeft dan is of je kaart kapot of het zou dan nog aan de voeding kunnen liggen. Dus test daar even mee anders gewoon kaart terug voor een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-06 15:51

Daantje20

Je moet leven om te leren.

Sinds gisteren in het bezit van een Sapphire HD 3870 512MB "kaartje".

Mijn eeste ervaringen zijn dat het gewoon een goede videokaart is, maar wel duidelijk anders dan wat NVIDIA doet. Ik had hiervoor een NVIDIA 8800GTS 320MB.

Als ik kijk bijvoorbeeld naar Medal of Honor: Airborne kijk, dan zie ik dat de rook er anders uit ziet.
En in C&C 3 zie ik ook dat verlichte borden en andere licht effecten er anders uit zien.
Maar daarintegen ziet World of Warcraft er net zo uit als op een NVIDIA kaart.

Nog even bij wijze van test Crysis opgestart, settings niet eesn naar gekeken, maar denk dat die op Medium hebben gestaan, en ik zag hier en daar inderdaad wel een knipperende texture, en de schaduwen gedroegen zich wat anders, maar zag er verder wel goed uit.

De meeste angst had ik voor de Catalyst drivers, maar dat blijkt allemaal wel mee te vallen. Doet het prima en heb nog geen crash gehad. EDIT: Ik gebruik de Catalyst 7.11 met Windows Vista Home Premium x64.

Zal later deze week kijken wat de temperaturen zijn, opzich hoor ik de ventilator van de koeling alleen als ik mijn computer aan zet, dus denk als hij 100% draait dat er een niet zo een prettig geluid word geproduceert.

tot zo ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
Astennu schreef op woensdag 12 december 2007 @ 09:21:
[...]

Kun je proberen. Ik zou ook even ATi tool downloaden die heeft namelijk een artifact tester als hij op stock speeds artifacts geeft dan is of je kaart kapot of het zou dan nog aan de voeding kunnen liggen. Dus test daar even mee anders gewoon kaart terug voor een nieuwe.
Thx voor de tip, maar ik krijg heel ATi tool niet aan de praat. Log file:

2007-12-12 13:10:33 D Successfully connected to driver, version 130
2007-12-12 13:10:33 D Scanning for ATI VGA Cards...
2007-12-12 13:10:33 D Found ATI device: 0x1002 0x9501 bus 1 dev 0
2007-12-12 13:10:33 D fbPhy: 0xE0000000, mmrPhy: 0xF5000000.
2007-12-12 13:10:33 D mmapped mmr to 0x2240000
2007-12-12 13:10:33 D BIOS at 0x0
2007-12-12 13:10:33 D fixing bios address to 0xC0000
2007-12-12 13:10:33 D mmapped bios to 0x2250000
2007-12-12 13:10:33 D Could not read driver's clock table: 2
2007-12-12 13:10:33 D Temperature monitoring: Not supported
2007-12-12 13:10:33 D Device initialized successfully
2007-12-12 13:10:33 D Scanning for NVIDIA VGA Cards...

Aangezien m;n BenQ FP241WZ al een overdrive technology in zich heeft, heb ik net de LCD overdrive mogelijkheid in CCC uitgezet, misschien werkt het.

Wanneer komt 7.12 uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
fb_slim schreef op woensdag 12 december 2007 @ 13:13:
[...]

Thx voor de tip, maar ik krijg heel ATi tool niet aan de praat. Log file:

2007-12-12 13:10:33 D Successfully connected to driver, version 130
2007-12-12 13:10:33 D Scanning for ATI VGA Cards...
2007-12-12 13:10:33 D Found ATI device: 0x1002 0x9501 bus 1 dev 0
2007-12-12 13:10:33 D fbPhy: 0xE0000000, mmrPhy: 0xF5000000.
2007-12-12 13:10:33 D mmapped mmr to 0x2240000
2007-12-12 13:10:33 D BIOS at 0x0
2007-12-12 13:10:33 D fixing bios address to 0xC0000
2007-12-12 13:10:33 D mmapped bios to 0x2250000
2007-12-12 13:10:33 D Temperature monitoring: Not supported
2007-12-12 13:10:33 D Device initialized successfully
2007-12-12 13:10:33 D Scanning for NVIDIA VGA Cards...

Aangezien m;n BenQ FP241WZ al een overdrive technology in zich heeft, heb ik net de LCD overdrive mogelijkheid in CCC uitgezet, misschien werkt het.

Wanneer komt 7.12 uit?
Welke versie van ATi tool had je ? 0.27 beta 3 ? Zo niet gebruik deze link:

http://www.techpowerup.com/wizzard/ATITool_0.27b3.exe

Ik zou niet te lang blijven proberen en hopen dat een driver het fixt. Kaart gewoon zo snel mogelijk terug als je er achter bent of die het echt veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-06 22:00
Beta 4 van ATI tools is uit -> http://www.techpowerup.com/wizzard/ATITool_0.27b4.exe

Het fan probleem wat ik met m'n hd3870 heb zit er nog in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
THE_FIREFOX schreef op woensdag 12 december 2007 @ 13:54:
Beta 4 van ATI tools is uit -> http://www.techpowerup.com/wizzard/ATITool_0.27b4.exe

Het fan probleem wat ik met m'n hd3870 heb zit er nog in
Was dit niet de fix van de B3 die dezelfde dag uitkwam ? en wat is je fan probleem dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
Astennu schreef op woensdag 12 december 2007 @ 13:46:
[...]

Welke versie van ATi tool had je ? 0.27 beta 3 ? Zo niet gebruik deze link:

http://www.techpowerup.com/wizzard/ATITool_0.27b3.exe

Ik zou niet te lang blijven proberen en hopen dat een driver het fixt. Kaart gewoon zo snel mogelijk terug als je er achter bent of die het echt veroorzaakt.
Ik kreeg eerst een aantal gele stippen in de 3D view en de kaart werd 90+ graden en de pc ging piepen. Toen heb ik de fan ingesteld op 55 graden (die tip staat in dit topic) en daarna geen errors meer. Zal er ergens een instelling zijn die ervoor zorgt dat mijn fan niet goed werkt? Iets in de bios van mijn X38-DQ6? Staat nu op de optimum instelling met RAID aan.

Moet ik de kaart nog op een of andere manier resetten naar factory settings voor ik hem opstuur? Zo ja, hoe? Ik heb alleen underclockt.

Ik heb ook Vista 64bit kort gedraaid en daar had ik geen problemen (uurtje aan).

Iemand nog een tip voor een vervangende videokaart voor de tussentijd?

P.S. gebruikte de beta4 versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-06 22:00
Wat zijn de case temperaturen bij office/internet gebruik? Hoe warm is je cpu ? Heb je pc soms overgeclockt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
fb_slim schreef op woensdag 12 december 2007 @ 14:46:
[...]

Ik kreeg eerst een aantal gele stippen in de 3D view en de kaart werd 90+ graden en de pc ging piepen. Toen heb ik de fan ingesteld op 55 graden (die tip staat in dit topic) en daarna geen errors meer. Zal er ergens een instelling zijn die ervoor zorgt dat mijn fan niet goed werkt? Iets in de bios van mijn X38-DQ6? Staat nu op de optimum instelling met RAID aan.

Moet ik de kaart nog op een of andere manier resetten naar factory settings voor ik hem opstuur? Zo ja, hoe? Ik heb alleen underclockt.

Ik heb ook Vista 64bit kort gedraaid en daar had ik geen problemen (uurtje aan).

Iemand nog een tip voor een vervangende videokaart voor de tussentijd?

P.S. gebruikte de beta4 versie
Dan is er duidelijk iets mis met je kaart ik heb ook een DQ6 heb helemaal gen apparte instellingen hoven maken. En hoezo vervangende kaart ? gewoon eisen dat je meteen een andere krijgt. Ander beroep je je op 8 dagen niet goed geld terug die altijd geld bij internet aankopen en koop je de kaart ergens anders. Dit is gewoon dikke peg ik heb hier 4 kaarten en geen een kapot. Die temps van 90+ zijn normaal met de stock cooler (komt door de standaard lage fan speed) moet gewoon goed werken.

[ Voor 4% gewijzigd door Astennu op 12-12-2007 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
THE_FIREFOX schreef op woensdag 12 december 2007 @ 14:56:
Wat zijn de case temperaturen bij office/internet gebruik? Hoe warm is je cpu ? Heb je pc soms overgeclockt ?
Afbeeldingslocatie: http://img504.imageshack.us/img504/5044/coretempmo3.th.gif
Niet overgeklokt, case is geloof ik ook rond de 30.

P.S. raar dat Core #3 een veel lagere temp heeft, hoe kan dat?

[ Voor 7% gewijzigd door fb_slim op 12-12-2007 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
Astennu schreef op woensdag 12 december 2007 @ 15:06:
[...]

Dan is er duidelijk iets mis met je kaart ik heb ook een DQ6 heb helemaal gen apparte instellingen hoven maken. En hoezo vervangende kaart ? gewoon eisen dat je meteen een andere krijgt. Ander beroep je je op 8 dagen niet goed geld terug die altijd geld bij internet aankopen en koop je de kaart ergens anders. Dit is gewoon dikke peg ik heb hier 4 kaarten en geen een kapot. Die temps van 90+ zijn normaal met de stock cooler (komt door de standaard lage fan speed) moet gewoon goed werken.
Bedankt voor al je feedback Astennu! Temps zijn idd niet normaal!

Ik heb de kaart al langer dan 8 dagen, dus die optie lukt niet. Kan ik eisen dat ik direct een andere krijg?

Ik zat meer te denken om een HD2400 te halen voor als deze kaart de deur uit is, ik moet echt werken op deze pc. Of moet ik zeggen dat ik de mijne opstuur als ik een nieuwe heb ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
fb_slim schreef op woensdag 12 december 2007 @ 15:16:
[...]

Bedankt voor al je feedback Astennu! Temps zijn idd niet normaal!

Ik heb de kaart al langer dan 8 dagen, dus die optie lukt niet. Kan ik eisen dat ik direct een andere krijg?

Ik zat meer te denken om een HD2400 te halen voor als deze kaart de deur uit is, ik moet echt werken op deze pc. Of moet ik zeggen dat ik de mijne opstuur als ik een nieuwe heb ontvangen?
Die temps zijn wel normaal hoor. De 8800 GT haalt zelfs temps van rond de 100C. De fan draait heel rustig bij de HD3870 waardoor de temps zo hoog zijn. Er is een nieuwe bios die em wel laat opspinnen maar dan kun je em tijdens games wel horen mja dan heb je toch geluid aan :)

Afhankelijk van de winkel waar je em gekocht hebt zullen ze em meteen omruilen. Dus jij stuurt de kaart hun bekijken em als hij inderdaad afgekeurd wordt kunnen hun kiezen om em op te sturen (daar zou ik geen genoegen mee nemen gaat lang duren) of em meteen om te ruilen.

Speel anders ook even wat games en kijk of je iets zichtbaars hebt zodat je dat door kunt geven dat de winkel niet lang hoeft te zoeken naar het probleem.

Ik zou even de shop bellen het probleem uitleggen en kijken of je tot een mooie oplossing kunt komen.

[ Voor 4% gewijzigd door Astennu op 12-12-2007 15:30 ]

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:37

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Topicstarter
Ik denk dat je het probleem van die vage gekleurde dingen op je scherm niet bij de temps van je core moet zoeken maar bij het geheugen. Het gebeurt vaker dat geheugenmodules die niet in grote getale geproduceerd worden soms foutiefjes bevatten die er niet uitgefilterd worden. Daar vallen dus DDR4 en DDR2 onder. Ik denk dat daar jouw probleem ligt. Er is maar een manier om daar achter te komen en dat is de kaart in een adnere pc testen.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• Icingdeath
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-06 13:51
Ik heb 2 3870's besteld. Nu vraag ik mij het volgende af: Is het mogelijk om 4 monitoren aan te sturen in crossfire?

• Astennu
Herr Stuhl schreef op donderdag 13 december 2007 @ 12:13:
Ik heb 2 3870's besteld. Nu vraag ik mij het volgende af: Is het mogelijk om 4 monitoren aan te sturen in crossfire?
Nog niet sterker nog volgens mij is dual monitor met CF aan nu nog een probleem. Er komt een fix voor dat hele multimonitor gebeuren en dat in Jan uitkomen samen met de HD3870 X2 kaarten. Dus nog heel even geduld.

• Kojoottii
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-06 11:16
Ik heb hier een sapphire 3870 en die loopt perfect stabiel op 857/ 1242 op het moment. Nu heb ik de bios geflashed met de 862 unlock, maar wat ik ook doe, 3d applicaties crashen meteen als ik de core op 864 zet. Dacht dat het misschien door de 7.10 drivers kwam, dus die uninstalled en 7.11 geinstalleerd en het zelfde verhaal. Temps kan het niet zijn, die blijven rond 70 stressed at 857 en 864 zal niet veel uitmaken. Heb ook de oude bios weer teruggeflashed en vervolgens de nieuwe opnieuw erin.

Het lijkt me wel heeel toevallig dat de core net precies daar ophoudt :) Zie ik iets over het hoofd?

• Icingdeath
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-06 13:51
Astennu schreef op donderdag 13 december 2007 @ 14:08:
[...]

Nog niet sterker nog volgens mij is dual monitor met CF aan nu nog een probleem. Er komt een fix voor dat hele multimonitor gebeuren en dat in Jan uitkomen samen met de HD3870 X2 kaarten. Dus nog heel even geduld.
Is het al bekend of een 3870 (RV670) kaart in crossfire goed werkt met 1 3870 X2 (R680)?
Mocht dat waar zijn, hou ik het voorlopg op 1 3870 en plaats ik later nogwel een 3870 X2 bij.
Bedankt in ieder geval :)

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Kojoottii schreef op donderdag 13 december 2007 @ 14:20:
Ik heb hier een sapphire 3870 en die loopt perfect stabiel op 857/ 1242 op het moment. Nu heb ik de bios geflashed met de 862 unlock, maar wat ik ook doe, 3d applicaties crashen meteen als ik de core op 864 zet. Dacht dat het misschien door de 7.10 drivers kwam, dus die uninstalled en 7.11 geinstalleerd en het zelfde verhaal. Temps kan het niet zijn, die blijven rond 70 stressed at 857 en 864 zal niet veel uitmaken. Heb ook de oude bios weer teruggeflashed en vervolgens de nieuwe opnieuw erin.

Het lijkt me wel heeel toevallig dat de core net precies daar ophoudt :) Zie ik iets over het hoofd?
Misschien flash niet goed gelukt?

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Ultraman
  • Laatst online: 18-06 15:24

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

offtopic:
Omdat ik vermoed dat we verder willen babbelen deel ik het even mede zodat er iemand aan de slag kan: We zijn al even over 500 posts ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Ultraman op 13-12-2007 14:47 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-06 12:59
Ik heb van de week een MSI OC 3870 gehaald en ben er zeer tevreden mee, alleen nou vrees ik dat mn CPU/geheugen een enorme bottleneck is. Ik haal maar 5900 3dmarks met een:

-Athlon 64 3500+ socket 939
-2GB DDR400
-MSI OC HD3870

Is het misschien verstandig om hier een dualcore in te pleuren voor ong 60-70 euro? Haal ik hier veel winst mee?

• Astennu
Herr Stuhl schreef op donderdag 13 december 2007 @ 14:34:
[...]

Is het al bekend of een 3870 (RV670) kaart in crossfire goed werkt met 1 3870 X2 (R680)?
Mocht dat waar zijn, hou ik het voorlopg op 1 3870 en plaats ik later nogwel een 3870 X2 bij.
Bedankt in ieder geval :)
De X2 is een dual GPU kaart. Theoretisch moet het kunnen maar in de praktijk denk ik dat het niet werkt. Met die driver kun je wel 2x een X2 in CF gezet worden ook 4x HD3870 zou dan kunnen misschien zelfs 4x een X2.

Dus je kunt nu ook 1 kaart kopen en later er nog een HD3870 bij ik zou er maar niet op rekenen dat je er een HD3870 X2 naast kan zetten.

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-06 11:51
Flowmo schreef op donderdag 13 december 2007 @ 15:00:
Ik heb van de week een MSI OC 3870 gehaald en ben er zeer tevreden mee, alleen nou vrees ik dat mn CPU/geheugen een enorme bottleneck is. Ik haal maar 5900 3dmarks met een:

-Athlon 64 3500+ socket 939
-2GB DDR400
-MSI OC HD3870

Is het misschien verstandig om hier een dualcore in te pleuren voor ong 60-70 euro? Haal ik hier veel winst mee?
Ligt volledig aan je processor, snel een opteron 165/170 kopen. ;)

• Flowmo
blubbers schreef op donderdag 13 december 2007 @ 15:04:
[...]

Ligt volledig aan je processor, snel een opteron 165/170 kopen. ;)
Aangezien de opteron 170s in de pricewatch voor niet meer onder de 190 euro te krijgen zijn, dan zou de 165 voor ong 80 euro een betere keuze zijn denk ik toch?

Maar ik zit er toch sterk aan te denken om begin volgend jaar te upgraden met de eventueel snellere phenom, zou dit dan tussentijds een goed geinvesteerde upgrade zijn om mijn 3d prestaties wat te verhogen?

Gaat dit ook gigantisch schelen in games als UT3, Crysis e.d.?

Edit:
Net ff op de ORB gekeken bij de results van een Athlon 3500+ en een Opteron 165, maar dat scheelt nauwelijks qua punten met gelijke videokaarten. Max met een 8800GTS lag rond de 6600-6700 voor de opteron en rond de 6400-6500 voor de Athlong 64 3500+...

Toch maar wachten op een goed klokkende phenom dan denk ik om de max uit mn kaart te halen?

[ Voor 21% gewijzigd door Flowmo op 13-12-2007 15:26 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:32
Flowmo schreef op donderdag 13 december 2007 @ 15:11:
[...]

Aangezien de opteron 170s in de pricewatch voor niet meer onder de 190 euro te krijgen zijn, dan zou de 165 voor ong 80 euro een betere keuze zijn denk ik toch?

Maar ik zit er toch sterk aan te denken om begin volgend jaar te upgraden met de eventueel snellere phenom, zou dit dan tussentijds een goed geinvesteerde upgrade zijn om mijn 3d prestaties wat te verhogen?

Gaat dit ook gigantisch schelen in games als UT3, Crysis e.d.?

Edit:
Net ff op de ORB gekeken bij de results van een Athlon 3500+ en een Opteron 165, maar dat scheelt nauwelijks qua punten met gelijke videokaarten. Max met een 8800GTS lag rond de 6600-6700 voor de opteron en rond de 6400-6500 voor de Athlong 64 3500+...

Toch maar wachten op een goed klokkende phenom dan denk ik om de max uit mn kaart te halen?
Iig zegt 3Dmark ook niet alles. ET:QW staat er bijvoorbeeld om bekend dat hij wel rauwe CPU power lust. Dus ik zou zeggen: Gooi je favo games er op en kijk of het voor jou voldoet door met anderen te vergelijken.

• Flowmo
GENETX schreef op donderdag 13 december 2007 @ 15:43:
[...]

Iig zegt 3Dmark ook niet alles. ET:QW staat er bijvoorbeeld om bekend dat hij wel rauwe CPU power lust. Dus ik zou zeggen: Gooi je favo games er op en kijk of het voor jou voldoet door met anderen te vergelijken.
Ik heb nou Stalker, Supreme Commander, UT3 en Crysis erop staan en voornamelijk met UT3 vind ik de performance niet heel veel vooruit gegaan. zal es met fraps gaan kijken wat voor fps ik haal, maar denk dat het zo rond de 25-30 ligt op high, terwijl de hd3870 juist behoorlijk meer dan dat aankan.

Edit:
Test met UT3
alles op high in map Deck met Duel: 15-25 fps
alles op low in map Deck met Duel: 25-45 fps
Beide met post processing op vivid, zal es testen of dit uitmaakt als het uit staat.

Edit 2: Vivid uit scheelt wel behoorlijk
Alles op high in Map Deck met Duel: 22-38

Als je mijn scores vergelijkt met de resultaten van HardOCP, dan zit er enorm verschil tussen wat mijn systeem haalt tov die van hun.

http://enthusiast.hardocp...6829216RbFxzsJbet_3_4.gif Dat zijn scores op een res van 1900x1200, ik speel op 1280x1024... :(

[ Voor 31% gewijzigd door Flowmo op 13-12-2007 16:47 ]

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-06 11:51
Flowmo schreef op donderdag 13 december 2007 @ 16:05:
[...]

Ik heb nou Stalker, Supreme Commander, UT3 en Crysis erop staan en voornamelijk met UT3 vind ik de performance niet heel veel vooruit gegaan. zal es met fraps gaan kijken wat voor fps ik haal, maar denk dat het zo rond de 25-30 ligt op high, terwijl de hd3870 juist behoorlijk meer dan dat aankan.

Edit:
Test met UT3
alles op high in map Deck met Duel: 15-25 fps
alles op low in map Deck met Duel: 25-45 fps
Beide met post processing op vivid, zal es testen of dit uitmaakt als het uit staat.

Edit 2: Vivid uit scheelt wel behoorlijk
Alles op high in Map Deck met Duel: 22-38

Als je mijn scores vergelijkt met de resultaten van HardOCP, dan zit er enorm verschil tussen wat mijn systeem haalt tov die van hun.

http://enthusiast.hardocp...6829216RbFxzsJbet_3_4.gif Dat zijn scores op een res van 1900x1200, ik speel op 1280x1024... :(
Hun hebben mss een propere windows, betere hardware buiten de grafische kaart...?

• fb_slim
R420R schreef op donderdag 13 december 2007 @ 09:36:
Ik denk dat je het probleem van die vage gekleurde dingen op je scherm niet bij de temps van je core moet zoeken maar bij het geheugen. Het gebeurt vaker dat geheugenmodules die niet in grote getale geproduceerd worden soms foutiefjes bevatten die er niet uitgefilterd worden. Daar vallen dus DDR4 en DDR2 onder. Ik denk dat daar jouw probleem ligt. Er is maar een manier om daar achter te komen en dat is de kaart in een adnere pc testen.
Thx voor de info, ik ga ermee aan de slag!

• Flowmo
blubbers schreef op donderdag 13 december 2007 @ 17:53:
[...]

Hun hebben mss een propere windows, betere hardware buiten de grafische kaart...?
Mijn windows install is anders ook nog niet zo oud en werkt perfect. Maar natuurlijk hebben ze een up-to-date systeem, ik geef alleen maar aan dat mijn huidige combi van cpu-mobo-mem de beperkende factor is.

Maar zou een Opteron dan echt zoveel winst geven tov mijn huidige Athlon 64 3500? Of kan ik beter mn centen investeren in een nieuwe up-to-date pc begin volgend jaar?

Anoniem: 64836

Flowmo schreef op donderdag 13 december 2007 @ 19:40:
[...]

Mijn windows install is anders ook nog niet zo oud en werkt perfect. Maar natuurlijk hebben ze een up-to-date systeem, ik geef alleen maar aan dat mijn huidige combi van cpu-mobo-mem de beperkende factor is.

Maar zou een Opteron dan echt zoveel winst geven tov mijn huidige Athlon 64 3500? Of kan ik beter mn centen investeren in een nieuwe up-to-date pc begin volgend jaar?
Als je echt wat wilt winnen moet je voor een Intel gaan. Ik heb hier een 4600+. Bij Crysis wordt de HD3870 maar voor 60% belast, de bottleneck is hier de CPU die de boel ophoudt. Om 100% belasing te krijgen moet ik er dus een 6400+ inpleuren.

Je kunt de GPU belasting zien als je crysis in een window draait. En CCC in de achtergrond, je laat het stukje waar de belasting staat dan onder de crysis window uitkomen.

• Kojoottii
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-06 11:16
Phyxion schreef op donderdag 13 december 2007 @ 14:40:
[...]

Misschien flash niet goed gelukt?
Nee het was duidelijk iets anders, ik verdenk Overdrive er van de ingestelde waardes in AtiTool te gebruiken als basis om verder te overclocken op 1 of andere manier, dus waar die normaal uitgaat van 300 mhz en verder clocken naar 864, doet ie dan, 864 plus 564 zegmaar. Het viel me al op dat CCC nadat ik ATiTool had gebruikt naast CCC, niet meer terugclockte naar 300 in 2d. En nu zolang ik de clock niet set in AtiTool doet hij het perfect :) 885 / 1242 :)

• Terrier529
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-06 16:01
Heb vanavond een sapphire 3870 geplaatst, maar krijg geen beeld over de DVI kabel.
wat ik ook probeer GEEN BEELD :(
Wanneer ik de monitor aansluit over de vga-dvi dongle draait hij prima, maar dit kan toch niet de bedoeling zijn.
Ik heb een Acer AL 2051 20" breedbeeld, met een dvi-d aansluiting.

Iemand enig idee 8)7

Anoniem: 64836

Terrier529 schreef op donderdag 13 december 2007 @ 22:37:
Heb vanavond een sapphire 3870 geplaatst, maar krijg geen beeld over de DVI kabel.
Wanneer ik de monitor aansluit over de vga-dvi dongle draait hij prima, maar dit kan toch niet de bedoeling zijn.

Iemand enig idee 8)7
Volgens mij heeft een VGA kaart een DVI-I aansluiting.
Dus dat klopt dat dat niet werkt. Ga maar een Google'n op DVI-D en DVI-I

Wat heb je allemaal geprobeert eigenlijk :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 64836 op 13-12-2007 22:51 ]

Anoniem: 183377

Terrier529 schreef op donderdag 13 december 2007 @ 22:37:

Iemand enig idee 8)7
Is dit niet een probleem met je beeldscherm? Ik heb in ieder geval laatst nog een topic over soortgelijke problemen met Acer beeldschermen gelezen; DVI zonder DVI op Acer X222W

• Flowmo
Anoniem: 64836 schreef op donderdag 13 december 2007 @ 19:50:
[...]

Als je echt wat wilt winnen moet je voor een Intel gaan.
Waar is dit nou weer op gebaseerd? :S Alsof Intel processors de enige en de beste cpu's zijn die de max uit je graka kunnen halen... Daarnaast ben ik niet van plan om teveel voor een degelijk moederbord te gaan betalen wat dus voor het Intel platform wel moet. Daarbij komt ook nog dat je upgrade mogelijkheden met Intel altijd onzeker zijn, wat dus momenteel met AM2/AM2+/AM3 niet is. Dat zijn de redenen dat ik hoogstwaarschijnlijk bij een AMD platform blijf.
Ik heb hier een 4600+. Bij Crysis wordt de HD3870 maar voor 60% belast, de bottleneck is hier de CPU die de boel ophoudt. Om 100% belasing te krijgen moet ik er dus een 6400+ inpleuren.

Je kunt de GPU belasting zien als je crysis in een window draait. En CCC in de achtergrond, je laat het stukje waar de belasting staat dan onder de crysis window uitkomen.
Die GPU belasting zal ik eens gaan testen met een paar games die ik dan in window draai. Zal waarschijnlijk niet erg veel boven de 50-60% uitkomen.

• Flowmo
Anoniem: 64836 schreef op donderdag 13 december 2007 @ 22:50:
[...]

Volgens mij heeft een VGA kaart een DVI-I aansluiting.
Dus dat klopt dat dat niet werkt. Ga maar een Google'n op DVI-D en DVI-I

Wat heb je allemaal geprobeert eigenlijk :*)
Ook schermen die een DVI-D aansluiting hebben moeten prima kunnen draaien op een DVI-I aansluiting. DVI-I is eigenlijk een tussenstap tussen VGA (volledig analoog) en DVI-D (volledig digitaal dacht ik). DVI-I heeft nog een lading analoge signalen ertussen zitten om compatibiliteit met oudere videokaarten/aansluitingen te realiseren als ik het me goed herinnern.

DVI-D is trouwens alleen echt nodig op hele hoge resoluties, 1680x1050 en hoger.

Edit: Sorry voor dubbelpost, realiseerde het me te laat toen ik op de verstuurknop drukte...

Zie:
http://en.wikipedia.org/wiki/DVI-D#Connector
en
http://en.wikipedia.org/wiki/Image:DVI_pinout.svg

[ Voor 5% gewijzigd door Flowmo op 13-12-2007 23:20 ]

• Terrier529
Thanx voor de snelle reakties,

inderdaad heb ik dit topic ook doorgespit.

Het rare is dat het hele spul 5 minuten daarvoor nog uitstekend draaide met een nvidia 88oo gts.

dus dvi en vga werkten prima, ik vervang de kaart, en fuck geen beeld meer. :( :( :(

maar goed zal morgen de monitor proberen met een andere gr. kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flowmo
Ik heb net ff wat stresstesting gedaan met een aantal games en benchmarks, heb hier wat screens. Hier zie je dus dat de GPU belasting niet boven de 30-40% komt... :(

UT3 windowed 1280x1024:
http://img225.imageshack.us/my.php?image=bottleneckue8.jpg

Lightsmark windowed 800x600:
http://img222.imageshack.us/my.php?image=bottleneck2mm0.jpg

Iemand ook opgevallen dat in AtiTool GPU load als een environment temp wordt weergegeven?
http://img222.imageshack.us/my.php?image=gputemplq5.jpg

I need a new pc real bad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrier529
Nog eve een laatste update wat betreft het dvi probleem,

De 8800 gts in een ander systeem gezet, aangesloten op de dvi poort, en op de acer al 2051,
en zie daar prachtig beeld, dus het lijkt toch echt in de HD 3870 te zitten.

Mochten er nog tips zijn VAN HARTE _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Flowmo schreef op donderdag 13 december 2007 @ 23:08:
[...]

Waar is dit nou weer op gebaseerd? :S Alsof Intel processors de enige en de beste cpu's zijn die de max uit je graka kunnen halen... Daarnaast ben ik niet van plan om teveel voor een degelijk moederbord te gaan betalen wat dus voor het Intel platform wel moet. Daarbij komt ook nog dat je upgrade mogelijkheden met Intel altijd onzeker zijn, wat dus momenteel met AM2/AM2+/AM3 niet is. Dat zijn de redenen dat ik hoogstwaarschijnlijk bij een AMD platform blijf.
Ga maar eens op Futuremark's ORB kijken. Alle records worden toch echt gedraaid met Intel-processoren. Die zijn in overgeklokte toestand een stuk sneller dan overgeklokte AMD-hardware. Hoe dat met de nieuwe Barcelona processoren zit van AMD weet ik niet, maar ik vind zijn opmerking terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flowmo
Terrier529 schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 00:17:
Nog eve een laatste update wat betreft het dvi probleem,

De 8800 gts in een ander systeem gezet, aangesloten op de dvi poort, en op de acer al 2051,
en zie daar prachtig beeld, dus het lijkt toch echt in de HD 3870 te zitten.

Mochten er nog tips zijn VAN HARTE _/-\o_
VGA werkte wel toch? Probeer je scherm, mits hij VGA en DVI aansluitingen heeft, met twee kabels op allebei de poorten aan te sluiten. Probeer dan via input select op je scherm te kijken of DVI per toeval werkt.

Krijg je trouwens ook geen BIOS/POST scherm te zien? Zit je power connector wel in de videokaart? Zit ie goed in het slot geklikt? Gaat de fan wel draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Flowmo schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 00:03:
Ik heb net ff wat stresstesting gedaan met een aantal games en benchmarks, heb hier wat screens. Hier zie je dus dat de GPU belasting niet boven de 30-40% komt... :(

UT3 windowed 1280x1024:
http://img225.imageshack.us/my.php?image=bottleneckue8.jpg

Lightsmark windowed 800x600:
http://img222.imageshack.us/my.php?image=bottleneck2mm0.jpg

Iemand ook opgevallen dat in AtiTool GPU load als een environment temp wordt weergegeven?
http://img222.imageshack.us/my.php?image=gputemplq5.jpg

I need a new pc real bad :P
Bij UT3 en Lightsmark zit je ook niet in 3D mode kijk maar naar je GPU clock die staat op 300MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Laatst online: 18-06 15:24

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Sow, ik heb mijn wijntje op.
Vanmiddag heb ik het al eens opgemerkt, de 500 posts waren bereikt.
Inmiddels is het al morgen en zitten er ruimschoots er overheen :)

Succes met het maken van het nieuwe deel.
Mijn idee is iets minder plaatjes en marketing chat en meer nuttige info uit dit eerste deel in de nieuwe TS. :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een topic voor mensen MET ervaringen over de HD38xx-serie kaarten om die ervaringen uit te wisselen :)

Wat is NIET de bedoeling in dit topic?

- Vragen naar winkels waar de HD38xx kaarten verkrijgbaar zijn
- Noemen van winkels waar ze in de schappen liggen
- Welke HD38xx is goed voor mij? Een tweaker kan zijn eigen kaart kiezen.
- "Ik heb een HD38xx! Yes yes!!" of "Ik heb net eentje besteld, ik ben benieuwd!" o.i.d.
- basic vraagjes die je ofwel hier met een in-topic search danwel in een van de vele reviews ervan terug kunt lezen
- En om maar even specifiek te noemen: "draait deze game snel genoeg met de HD38xx?" - ook niet doen dus!
- Kijk ik haal zoveel 3DMarks, is dat een goede score? (tip: Futuremark ORB).