SgtCaffran schreef op woensdag 28 november 2007 @ 11:23:
[...]
Dat snap ik ook wel, maar dat is wel erg algemeen. Ik bedoelde eigenlijk te vragen of het misschien handig is bepaalde versnellingen (1 en 2 bijv.) erg lang te houden in vergelijking met anderen. Dus dat het voor een bochtig circuit beter is om de 1 en 2 lang te houden maar de 3 en 4 erg kort. Ik heb dus nog niet helemaal door wat de ideale versnelling ratio's zijn.
Ik zat ook te knoeien, voor drag, met de instellingen van de auto. Fout !!!
Voor een snelle drag tijd moet je koppel hebben !!! Koop dus een auto met een grote motor, daar haal je met upgrades meer koppel uit.
Snel schakelen is een pre, dus die oude bakken wordt een probleem, hoe mooi ze ook zijn. Kost veel geld om die versnellingsbak wat vlotter te krijgen. Dus ga voor nieuwere auto, zoals de Mustang (evt shelby) of de GTO.
Mijn getunede GTO doet 1/4 mijl onder 8 seconden, en 1/2 onder de 11 seconden.
Mijn getunde shelby gt 500 (de nieuwe) doet daar niet veel voor onder.
Mijn getunde EVO (800+ PK) kan alleen maar dromen van die tijden. Dik 14 op de 1/2 en niet onder de 10 te krijgen op de 1/4 mijl. Ondanks lang prutsen aan vanalles en goud betalen aan upgrades.
Over de algemene settings: Standaard is vaak goed. Als de auto onder controle is, dan kan de NOS power wat omhoog. Evt de zes heeeel lang maken, voor net die extra km op de 1/2 mijl.
Voor grip: Zet alles voor wat losser en achter wat strakker, dan gaat de auto wel wat kwispelen maar stuurt beter in.