Zijn wij aan het bagatelliseren?
Natuurlijk is het geen media player met een scherm van formaat, maar het scherm is verder wel maar net van juiste grote om filmpjes op te bekijken, alleen het afspelen hapt behoorlijk in op je accu (CPU/scherm verlichting). Zou het minder CPU vermogen kosten wanneer je de juiste drivers aanwezig zou zijn?
En ja, de schermopbouw is traag, dat merk je wanneer als je gaat scrollen, als je hem op landscape zet, als je je telefoon gaat gebruiken, je camera en met gamen? (dat laatste nog niet geprobeerd).
Dat kost allemaal extra CPU power en vermogen, dus ook accu vermogen. Het systeem springt dus oneconomisch met zijn resources om.
Verder, HTC vermelde *wel* de technische specificaties, dus je mag absoluut ervan uitgaan dat het dan ook functioneel is en behoorlijk werkt. Reviews of niet (dus voorkennis) is op zich geen reden om goed te praten voor wat HTC doet. Wat als jij een laptop koopt met als specificatie ATI RADEON 2950 en het 3D wordt door de CPU afgehandeld, ben jij dan niet pissig als je daar later erachter komt? Het valt allemaal in het zelfde lijn.
Ze hebben niet lopen pronken, maar ze hebben het wel aangehaald, dus ze moeten ons dan ook achteraf niet bedonderen en erger, ons als consument in zak in as laten zitten. Ze hebben immers al verteld dat ze geen drivers zullen uitleveren. Mijn volgende Telefoon zal dus dan ook **nooit** geen HTC meer zijn als ze dit niet gaan verhelpen. Dan zijn ze voor mij als consument niet te vertrouwen.
Maar dit is wel het typisch gedrag van een Aziatisch bedrijf wat zaken met je doet, alleen doen ze nu geen direct zaken met AT&T, Vodafone, Orange, etc, maar direct met de consument. Tja, dan moet je toch absoluut een andere houding aannemen, Kijk eens naar Asus, zij weten precies hoe ze de consument moeten bedienen.
Verder, persoonlijk heb ik niets met Aziaten, wel hinken ze daar graag op twee gedachtes (erg typisch voor Azië, met name omgeving Taiwan, China etc.). Je kan alles altijd voor een lagere prijs krijgen, maar wat ze je niet vertellen, het is altijd ten koste van iets...