Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozzie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 11:51
Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 15:42:
[...]

Je hebt hem terug maar tegelijkertijd ben je benieuwd wanneer je hem terug hebt? 8)7
Als je hem terug hebt moet je direct updaten naar de nieuwste versie, daarmee schijn je BROD niet zo makkeliujk meer te krijgen.
Bedoelde met terug, terug naar SE...

Bedankt voor de tip. Ga ik ook zeker wel doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:01
Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 15:42:
[...]

Je hebt hem terug maar tegelijkertijd ben je benieuwd wanneer je hem terug hebt? 8)7
Als je hem terug hebt moet je direct updaten naar de nieuwste versie, daarmee schijn je BROD niet zo makkeliujk meer te krijgen.
Hij had hem terug en is meteen weer stuk... Lezen voor je gaat spacen ;)

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

watercoolertje schreef op donderdag 17 april 2008 @ 16:41:
[...]

Hij had hem terug en is meteen weer stuk... Lezen voor je gaat spacen ;)
Nou sorry hoor :o Maar zo gek was mijn vraag niet want je kon het ook op die manier opvatten 8)

Trouwens, echt goed vind ik niet hoe sony ericsson repareert. Las het geloof ik een stukje hierboven ook al. Toen ik mijn telefoon terug kreeg van reparatie was de voorkant er niet goed op terug gezet. Er zat nog een kiertje tussen het toetsenbord en scherm. Hierdoor werkten de touchkeys haast niet. Bij service center zeiden toen dat ze het niet zelf konden repareren waardoor hij weer zou moeten worden opgestuurd. Ik heb hem toen zelf uit elkaar gehaald en goed gezet omdat ik hem anders weer een tijd kwijt was. Toch wel slecht als hij zo terug komt van reparatie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 17:13

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

catt4u schreef op woensdag 16 april 2008 @ 19:31:
[...]
Ik vind dat je heel erg geduldig bent geweest en ze bij Sony toch zeker het voordeel van de twijfel hebt gegeven, evenals de mogelijkheid om het 'netjes' op te lossen!

Wat ik persoonlijk vreemd vind is dat ze niet meteen (op coulance-basis) een nieuw toestel hebben gegeven.
Sony geeft trouwens maar één jaar garantie :( in tegenstelling tot twee jaar bij Nokia ;)

...
Als jij NU kiest voor de N82 heb je geluk want hij is sinds vandaag ook in zwart te krijgen bij kpn :)
Tja, ik heb ook een maand of vier, vijf met het toestel mogen werken met slechts kleine tekortkomingen. Het liefst zou ik de K850 blijven gebruiken, want ik ben SE reeds jaren gewend en dat telt ook mee in de beslissing voor een ander toestel. Als ik maar de zekerheid had dat de K850, het zij dit exemplaar, het zij een nieuwe nog een vol jaar meekon. En die hoop heb ik eigenlijk niet meer met dit model in het algemeen.

Luxeprobleem:
Ik weet nu nog niet precies wat ik ga doen. Ik gebruik m'n toestel intensief, vooral voor gesprekken en dataconnectiviteit. Door alle reboots en reparaties is het daarom al een tijd behelpen en dat frustreert. Als ik zo eens de tendens in het N82 topic en deze vergelijk, zijn de verschillen wel groot. De kans op een normaal werkend ding lijkt daar groter :+ En ja, hij is er in 't zwart _/-\o_ (ben 't helemaal eens met je wb. de zilveren). Daarvoor zal ik wel de gewenning en - door mij zeer gewaardeerde - TrackID moeten opgeven. Plus een hoop gedoe voordat er een akkoord is deze tegen een N82 om te ruilen (evt. met redelijke bijbetaling te versnellen)

't Is wel jammer, want SE beviel al jaren prima. Maar met eerdere verrassingen (P990, P1) is 't vertrouwen echt weg. Net nu ik de meeste mensen om me heen de afgelopen jaren naar SE had omgepraat en daarom altijd wel een lader in de buurt had :+ Beseffen ze bij SE wel wat voor werk het is om dat allemaal weer om te draaien :( :P

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkpaulus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-03 19:47
Kan iemand mij vertellen hoe ik bij het adres kom om op mijn K850i tv ye kunnen kijken op mijn toestel, Ik heb nu een nieuwe K850I in er staat nu geen link meer naar tv kijken in mijn favorieten.
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-09 17:03
k heb hem sinds vandaag ook weer.

3x weggeweest.

Maak telefoon open, geen batterij! Vond het al raar dat ik die niet mee terug kreeg in het zakje, maarja hun zullen er verstand van hebben dus zal het wel goed zitten..

Had een leentelefoon, dus ik zeg ik heb ook nog een leentelefoon, oh oh slordig dat staat nergens (zelf nog ondertekend) maar ondertusesn nog geen batterij, mevrouw wist 100% zeker dat ik die thuis zou hebben, en ik weet 100% zeker dat ik hem niet heb! Dus ben maar gaan bekken, 'k zei dat ze de leentel mar weer terug moest geven, dat ik die dan wel verkoop voor nieuwe batterij.

Manager erbij, nu leenbatterij.

Ze zouden degene die me toen geholpen had is vragen, ik zou worden teruggebelt.

Nu zie ik de bui al hangen, dat ik straks word gebelt dat ik deze batterij moet teruggeven dat hij er echt niet is.

Wat kan ik dan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartus1989 schreef op maandag 21 april 2008 @ 18:29:
k heb hem sinds vandaag ook weer.

3x weggeweest.

Maak telefoon open, geen batterij! Vond het al raar dat ik die niet mee terug kreeg in het zakje, maarja hun zullen er verstand van hebben dus zal het wel goed zitten..

Had een leentelefoon, dus ik zeg ik heb ook nog een leentelefoon, oh oh slordig dat staat nergens (zelf nog ondertekend) maar ondertusesn nog geen batterij, mevrouw wist 100% zeker dat ik die thuis zou hebben, en ik weet 100% zeker dat ik hem niet heb! Dus ben maar gaan bekken, 'k zei dat ze de leentel mar weer terug moest geven, dat ik die dan wel verkoop voor nieuwe batterij.

Manager erbij, nu leenbatterij.

Ze zouden degene die me toen geholpen had is vragen, ik zou worden teruggebelt.

Nu zie ik de bui al hangen, dat ik straks word gebelt dat ik deze batterij moet teruggeven dat hij er echt niet is.

Wat kan ik dan doen?
Tis wel een beetje vreemd dat je de batterij erbij mee gegeven hebt bij aflevering voor reparatie. Mij wordt altijd duidelijk gemaakt dat je alles uit de telefoon moet halen (simkaart, geheugenkaart en dus de batterij).
Kun je niet op het bewijs van afgifte terug vinden of je de telefoon met batterij hebt afgegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 19:19

ijskonijn

Now MOVE!

Ik heb de laatste tijd dat m'n telefoon erg snel leeg is, na 1 dag is de batterij al half leeg, dit had ik eerst niet. Zou kunnen dat het sinds de laatste software update is (R1EA031).
Wat ik wel zie is linksboven bij de signaalsterkte staat nu een klein g'tje en deze gaat niet weg, is dat GPRS? Hoe krijg ik deze daar weg dan? heb al in verschillende menu's geklooid maar niks heeft geholpen....lijkt me dat de batterij sneller leegraakt als GPRS continu aanstaat. Er draaien ook geen programma's op de achtergrond of iets dergelijks.

Het is trouwens niet het 3G icoontje, mijn telefoon staat op "Alleen GSM Netwerken".

[ Voor 12% gewijzigd door ijskonijn op 22-04-2008 11:49 ]

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is inderdaad GPRS en kan je niet uitzetten. Is ook geen probleem want dat gebruikt alleen batterij als je daadwerkelijk data ontvangt of verstuurd. 3G kost wel veel batterij, maar dat staat dus uit. Ben vrij zeker dat het aan je firmware ligt. R1EA031 is niet de nieuwste, en met die firmware was mijn batterij met 3G aan in 1 dag leeg. R1EA037 is de nieuwe firmware. Merk weinig verbeteringen, behalve de batterijtijd. Die is DRASTISCH verbeterd. Ik haal ineens 6 dagen met 3G aan, in plaats van dus 1. Updaten dus! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 12:53:
Dat is inderdaad GPRS en kan je niet uitzetten. Is ook geen probleem want dat gebruikt alleen batterij als je daadwerkelijk data ontvangt of verstuurd. 3G kost wel veel batterij, maar dat staat dus uit. Ben vrij zeker dat het aan je firmware ligt. R1EA031 is niet de nieuwste, en met die firmware was mijn batterij met 3G aan in 1 dag leeg. R1EA037 is de nieuwe firmware. Merk weinig verbeteringen, behalve de batterijtijd. Die is DRASTISCH verbeterd. Ik haal ineens 6 dagen met 3G aan, in plaats van dus 1. Updaten dus! ;)
Mooi om te horen van die firmware, wist niet dat ze al een versie verder waren, straks thuis meteen upgraden dus...oh nee eerst opladen want m'n batterij is alweer bijna leeg 8)7

Ik heb 'm soms trouwens wel op 3G staan als ik sneller wil internetten, kan het zijn dat het bereik hiervan niet echt overal geweldig is? Heb namelijk niet zo heel vaak een 3G icoon op m'n scherm (Zuid-Limburg...). Ook kan ik HSDPA kiezen bij de opties, maar daar moet je een speciaal abonnement voor hebben neem ik aan?

[ Voor 18% gewijzigd door ijskonijn op 22-04-2008 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bereik hangt af van je providers. Sommige hebben vrijwel volledige dekking, en bij sommige is het vrij butt (Orange :(). Ik weet niet of je voor HSDPA een apart abonnement nodig hebt, maar ik heb het in ieder geval nog nooit gezien, dus weet ook niet of daar al dekking van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

Even rondgezocht, T-Mobile heeft het (Breedband Internet Mobiel of zoiets) maar is behoorlijk duur (ergens in de 80 euro per maand). Berekik van het 3G netwerk van T-Mobile is hier ook niet echt geweldig trouwens :(

[ Voor 3% gewijzigd door ijskonijn op 22-04-2008 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duuvel schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 15:54:
Even rondgezocht, T-Mobile heeft het (Breedband Internet Mobiel of zoiets) maar is behoorlijk duur (ergens in de 80 euro per maand). Berekik van het 3G netwerk van T-Mobile is hier ook niet echt geweldig trouwens :(
Als je dan die 3G niet gebruikt kun je hem beter uitzetten, het zoeken naar een netwerk kost namelijk enorm veel batterij. Selecteer alleen GSM in instellingen - mobiele netwerken - Gsm-/ 3G-netwerken - alleen gsm. Dat bevordert de batterijduur gigantisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 18:42:
[...]

Als je dan die 3G niet gebruikt kun je hem beter uitzetten, het zoeken naar een netwerk kost namelijk enorm veel batterij. Selecteer alleen GSM in instellingen - mobiele netwerken - Gsm-/ 3G-netwerken - alleen gsm. Dat bevordert de batterijduur gigantisch
Weet ik ;)
Als ik thuis ben weet ik dat ik 3G kan gebruiken dus dan zet ik 'm zelf op GSM en 3G, op mn werk doet ie het niet dus als ik ga werken zet ik 'm op "Alleen GSM". Heb dat pocket internet gedoe van T-Mobile, die ondersteunt 3G, wat een stuk sneller is dan standaard GPRS trouwens.

[ Voor 9% gewijzigd door ijskonijn op 23-04-2008 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is het afgelopen met de leenbatterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melons
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-09 02:35
Klein vraagje, zou het slim zijn om deze in de US te kopen? Ga er binnenkort namelijk heen..
En zoja, zou deze werken op de Belgische netwerken?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivan_20
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 16:38
Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 12:53:
Is bij mij zeker wel uit te zetten: hoofdmenu>instellingen>"tab"verbindingen>datacommunicatie>voorkeursservice>alleen gsm

Al schijnt dit trouwens niet bij elke firmware versie te zijn (ikzelf heb R1CA037 van KPN Hi).

3G vraagt idd veel meer energie, dit omdat op het moment dat je geen 3G bereik hebt maar alleen GSM/GPRS de telefoon regelmatig op zoek gaat naar een 3G verbinding. Op het moment dat je in een gebied zit met een goede 3G dekking (ook binnenshuis) is het stroomverbruik prima te doen, ikzelf heb 3G altijd aan (onbeperkt online abbo) en doe meestal zo'n 3 dagen met een batterijlading (intensief gebruik, d.w.z. bellen, sms'en, internetten en radio luisteren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shivan_20 schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 19:05:
[...]

Is bij mij zeker wel uit te zetten: hoofdmenu>instellingen>"tab"verbindingen>datacommunicatie>voorkeursservice>alleen gsm

Al schijnt dit trouwens niet bij elke firmware versie te zijn (ikzelf heb R1CA037 van KPN Hi).

3G vraagt idd veel meer energie, dit omdat op het moment dat je geen 3G bereik hebt maar alleen GSM/GPRS de telefoon regelmatig op zoek gaat naar een 3G verbinding. Op het moment dat je in een gebied zit met een goede 3G dekking (ook binnenshuis) is het stroomverbruik prima te doen, ikzelf heb 3G altijd aan (onbeperkt online abbo) en doe meestal zo'n 3 dagen met een batterijlading (intensief gebruik, d.w.z. bellen, sms'en, internetten en radio luisteren).
Is niet uit te zetten. Door het op 'alleen GSM' te zetten heb je geen 3G, wel GPRS als dat bereik er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkenrahl
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-04 14:49
Melons schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 17:06:
Klein vraagje, zou het slim zijn om deze in de US te kopen? Ga er binnenkort namelijk heen..
En zoja, zou deze werken op de Belgische netwerken?

Bij voorbaat dank!
k850i is een quadband gsm, je kan er overal ter wereld mee bellen en sms'en. Hoe dat het dan met je garantie zit zou 'k zelf wel niet durven zeggen. Maar in amerika is hem wel een pak goedkoper. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zucht.. Lekker op vakantie in Spanje EN: Blue Ring of Death. Heb hem de dag dat hij uitkwam gekocht, en had tot nu toe nooit valen. Crashte nooit etc. En nu moettie dan toch terug naar SE :( Gelukkig voor mij wel de eerste keer dat de foon opgestuurd moet worden. Weet iemand of BROD op te lossen is door'm te flashen met DaVinci ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dammit... Ook ik ben uiteindelijk de IuI. B.R.O.D. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-08 21:07
Wow ik dacht mij deze gsm te kopen hier in belgie :D , na dit allemaal te lezen ga ik toch 2 keer nadenken over welke gsm ik koop ! :D Ericcson service lijkt me brak !

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 20:13:
Dammit... Ook ik ben uiteindelijk de IuI. B.R.O.D. :(
Had je de nieuwste firmware? :? En Zorbix jij ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eergister ook een BROD gehad.
Ben teruggegaan naar de winkel waar ik hem had gekocht en gevraagd of ik €8 mocht hebben om hem zelf te repareren. Als argument had ik dat het opsturen ook geld kost voor hen en dit het makkelijkst is voor mij en hen. In eerste instantie ging hij hier niet in mee omdat ze toch elke dag langs een reparatiecentrum reden.
Toen vroeg ik of ze hem ter plekke konden unlocken. Dit was het geval en daarom was ik er van overtuigd dat ze hem ook volledig konden flashen. Ik heb samen met die kerel geprobeerd de juiste bestanden te vinden en hem dan te flashen. Die man snapte er zelf weinig van en ik kon hem dus ook telkens verbeteren en aanvullen. Toen het 17.50 was had hij geen zin meer of hij dacht dat hij het niet zou kunnen en vroeg hij: "weet je zeker dat je hem zelf voor €8 kunt repareren?". Natuurlijk bevestigde ik dat en toen gaf hij me €8 uit de kassa. Zo kreeg hij geen hoofdpijn :).
Thuis heb ik voor €8 een credit gekocht voor gebruik met kulankendi en heb ik zelf mijn K850 kunnen repareren. Ik heb dus ongeveer 2 uur met een toestel met BROD gezeten voordat ik het zelf kon fixen.
Heel vriendelijk van de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivan_20
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 16:38
Verwijderd schreef op zondag 27 april 2008 @ 11:17:
[...]

Is niet uit te zetten. Door het op 'alleen GSM' te zetten heb je geen 3G, wel GPRS als dat bereik er is.
En toch is dat bij mij op die manier uit te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-08 21:07
Kan iemand is een fototje plaatsen getrokken met deze gsm ? Ik zou hem mij wel graag willen kopen maar moet ff zeker weten dat het camera goed is voor de 350 euro die ik er ga aan uitgeven :)

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
not2secure4u schreef op woensdag 30 april 2008 @ 16:05:
Kan iemand is een fototje plaatsen getrokken met deze gsm ? Ik zou hem mij wel graag willen kopen maar moet ff zeker weten dat het camera goed is voor de 350 euro die ik er ga aan uitgeven :)
Met weinig inspanning is hele goede informatie te vinden op 'Google' of de nieuwe variant 'iGoogle' ;)
Voer bijvoorbeeld in 'comparing photos K850i' en je hebt keuze in overvloed aan reviews.
Vergelijking tussen de LG Viewty, Nokia N82, Samsung G800 en de Sony K850i _/-\o_

Deze bijvoorbeeld:
http://www.mobile88.com/n...0219024208&sec=coverstory

Veel kijk en leesplezier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Laatst online: 11-09 09:14
ik denk niet dat die foto's genomen zijn met de nieuwste firmware, want de flash lijkt niet gesynched te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had de laatste firmware ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marteltor schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 00:20:
ik denk niet dat die foto's genomen zijn met de nieuwste firmware, want de flash lijkt niet gesynched te zijn.
Ik deel je vermoeden. Het is of niet goed gesynched of er wordt weer een vinger in de buurt van de lichtmeter gehouden. Ik krijg met de flash in elk geval veel betere resultaten. Ik zal eens kijken of ik er paar online kan zetten.... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 10:48:
[...]

Had je de nieuwste firmware? :? En Zorbix jij ook?
Ik had 'm vorige week ge-update omdat ik juist had gelezen dat de nieuwste software de kans op B.R.O.D. juist zou verkleinen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Ik heb onlangs ook geupdate naar de nieuwste firmware in de hoop dat de batterij weer langer dan 2 dagen mee zou gaan. Helaas gaat ie - bij weinig gebruik - nog maar net 3 dagen mee. Zou dit puur een firmware kwestie zijn of zou de batterij al achteruit gegaan zijn? Is er een mogelijkheid dit te meten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Heb je 3G aanstaan en toevallig geen geweldige ontvangst? Dat wil nog wel eens voor een slechte batterijduur zorgen aangezien het zoeken naar 3G-netwerken nogal veel stroom slurpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
Heb je 3G aanstaan en toevallig geen geweldige ontvangst? Dat wil nog wel eens voor een slechte batterijduur zorgen aangezien het zoeken naar 3G-netwerken nogal veel stroom slurpt.
ligt aan het bereik niet aan 3G zelf! Dus je moet de dekking de schuld geven ;) tenminste zie het als een auto die volgens de fabriek 1:10 rijd maar als je zelf rijd en je rijd overal rond met 5 a 6K toeren dan zal het nog maar 1:3 zijn oid. Met andere woorden de fabriek liegt niet maar heeft ook niet gelijk ;)

Oke, wat probeer ik dan te zeggen? Nou ja dat het niet 3G zelf is wat de boosdoener is, maar het slechte bereik van het 3G-netwerk van provider X! 3G zou volgens mij nog zuiniger moeten zijn dan gprs maar dat wee tik neit 100% zeker.

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik geef niets de "schuld", ik geef een mogelijke reden voor de slechte batterijduur. Waar zie jij staan dat ik 3G als technologie de schuld geef? :? Dat er constant gezocht moet worden naar 3G-netwerken ligt inderdaad aan het bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben net bij 1 service point geweest en daar beweerden ze 'm niet te kunnen flashen (BROD) :( Heb ook geen zin om'm op te sturen, dus bij deze even een vraag: welke service kan ik daar 't best voor gebruiken? D'r zijn er 4 dacht ik, waaronder Davinci. En dat kan sowieso bij een BROD toch?

Bedankt voor alle snelle reacties -_-' Heb inmiddels een credit gekocht van KulanKendi en m'n telefoon geflashed. Ging eerste keer fout, tweede keer (kan 3 keer met 1 credit binnen de zoveel uur) gelukkig goed. Als iemand vragen heeft over hoe en wat, plaats ze gerust, ik kan nu antwoord geven ;) Ging bij mij trouwens fout omdat batterij leeg was. Opladen werkte blijkbaar niet met die BROD :S Uiteindelijk opgelost door foon in oplader te doen en daarin de datakabel.

Heb nu de 31 firmware erop. Morgen maar weer naar 37, waarmee ik de BROD heb gekregen na 3 weken gebruik. Hopen dat 't nu langer goed gaat.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2008 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

RoD schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 21:58:
Nee, "Alleen GSM".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Gaat de batterijduur ook achteruit als je het ding een tijdje uit hebt staan? Beetje vervelend om te testen natuurlijk, aangezien je waarschijnlijk graag bereikbaar wilt zijn... maar het zou een "lekkende" batterij kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een domme vraag, maar euhm.... iedereen heeft het over B.R.O.D. (Blue Ring of Death)
Wat is dat eigenlijk?? Kan ook niets vinden op internet over dit 'fenomeen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 12:24:
Misschien een domme vraag, maar euhm.... iedereen heeft het over B.R.O.D. (Blue Ring of Death)
Wat is dat eigenlijk?? Kan ook niets vinden op internet over dit 'fenomeen'.
Zoeken in dit topic op 'brod' geeft je watercoolertje in "Het SonyEricsson K850i Topic - deel 2" als derde hit. Zo moeilijk is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 12:28:
[...]

Zoeken in dit topic op 'brod' geeft je watercoolertje in "Het SonyEricsson K850i Topic - deel 2" als derde hit. Zo moeilijk is het niet.
Internet nu op het werk, veel pagina's en zoekfuncties zijn 'uitgeschakeld', had namelijk al wel gezocht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
Lijkt wel of er nog maar een klein groepje K850i gebruikers over is... best jammer! Iig zit ik nog steeds te wachten op een echte update die gewoon problemen op gaan lossen ipv 3 extra functies toevoegen en klaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:52
watercoolertje schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 15:28:
Lijkt wel of er nog maar een klein groepje K850i gebruikers over is... best jammer! Iig zit ik nog steeds te wachten op een echte update die gewoon problemen op gaan lossen ipv 3 extra functies toevoegen en klaar...
Ik heb hem nu sinds eind januari en hij loopt gewoon als een zonnetje, oke.. sommige dingen kunnen wel wat sneller, zoals smsen tijdens muziek luisteren.. Maar hij blijft het gewoon doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:07

Rio

Ik heb al een boek

Weet iemand of er ook een compatibele routeplanner is die de route in 3d weergeeft, a la TomTom? Nav4All, Mgmaps en amAze geven alleen maar (imo) onhandige pijltjes weer tijdens het rijden of een flauwe 2d wegenkaart met een lijntje erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 17:13

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

Nog even een korte update over mijn K850i:

Eerder in dit topic heb ik diverse posts gemaakt over de problemen en reparaties die m'n K850 heeft gehad. Vandaag is het toestel van de 4e reparatie teruggekomen, maar ik had reeds aangegeven geen K850 meer te accepteren.

BelCompany heeft het naar mijn idee zeer correct opgelost door het toestel om te ruilen tegen de door mij gewenste (zwarte :D) N82. Ik moest een klein bedrag bijbetalen (verschil in nieuwprijs K850 van november 2007 en nieuwprijs N82 op dit moment) en had nooit verwacht dat ik dit zou zeggen, maar: Ik ben gelukkig van m'n SonyEricsson af.

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

netjes opgelost!

Ben nog steeds erg blij met de mijne, op wat kleine dingetjes na!

Misschien een stomme vraag, maar weet iemand hoe je teletekst goed kan bekijken, via mobiel internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexicanos
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb dus ook last van de blue ring of death.
Ik wil hem zelf gaan maken want hij moet het nu weer doen!

Welke software moet ik hebben en op welke site kan ik dit het beste doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-03-2023
Ik wil misschien de K850i gaan kopen!

Nou zag ik hem NIEUW op ebay, in Engeland, voor maar 220euro.

Is dit verstandig om hem te kopen? Heeft deze gewoon de Nederlandse (of Europese) firmware?
Zit de Nederlandse taal er gewoon op??

Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crell
  • Laatst online: 05-03 16:21
Ik ben al een tijdje de trotse eigenaar van een luminous green k850i. Wat ziet dat glimmend zwart met groen er toch strak uit! :9~
Maargoed, ik had een vraag. Kwam via dit forum bij een site terecht waarop beschreven was hoe de k850i uit elkaar te halen... Mij lukte dat niet, misschien dat iemand anders dit wel gelukt is?
http://www.formymobile.co.uk/Dismantle/k850idisassembly.htm

Eerst moeten de schroefjes losgedraaid worden en het kapje van de batterij verwijderd worden. Dat was me gelukt. Vervolgens moet je met een creditcard de achterkant losmaken. Dit wilde mij dus niet lukken. Precies op de plek waar de creditcard er in zit op het plaatje (Zie bovenstaande site) lijkt hij bij mij heel erg vast te zitten. Als ik begin aan de andere kant van de phone, dan kom ik wel een stuk verder, maar op gegeven moment kom ik vast te zitten.
Zet best wel wat kracht, maar wil ook geen grof geweld gebruiken zodat hij knap zegt. Iemand misschien wat tips oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een nieuw 1gig kaartje. Daarop heb ik mijn oude foto's in het 100MSDCF mapje gezet. Dit leek me wel handig, omdat ik zo gewoon weer verder kan gaan met foto's maken waar ik gebleven was. Maar dat slikt de 850 dus niet. Als ik nu bij media kijk staan alle foto's bij januari (terwijl er geen een toen gemaakt is) en het voorbeeld is wit. Als ik op januari klik zegt hij dat de map leeg is. Het zelfde gebeurd als de foto's op een andere plaats op het geheugenkaartje staan. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mexicanos schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 17:09:
Ik heb dus ook last van de blue ring of death.
Ik wil hem zelf gaan maken want hij moet het nu weer doen!

Welke software moet ik hebben en op welke site kan ik dit het beste doen?
Even naar 'KulanKendi' zoeken. Daar heb ik het mee gedaan en werkte perfect. Kost 8 euro. Let erop dat je de juiste credit koopt (voor SE telefoons) en de rest wijst zich redelijk voor zich. Geef maar'n schreeuw als je nog vragen hebt.
Johantjuuh schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 18:41:
Ik wil misschien de K850i gaan kopen!

Nou zag ik hem NIEUW op ebay, in Engeland, voor maar 220euro.

Is dit verstandig om hem te kopen? Heeft deze gewoon de Nederlandse (of Europese) firmware?
Zit de Nederlandse taal er gewoon op??
Absoluut niet verstandig nee. Dit ivp met garantie, die je eigenlijk wel nodig hebt bij deze telefoon (just in case). Daarnaast staat de Nederlandse taal er niet op en heb je een andere oplader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ik had laatst (vandaag binnen gekregen) een K850 besteld.
Ik wou een telefoon met een redelijke camera, maar wou er niet teveel geld aan uitgeven en kwam toen bij deze uit, ook omdat veel vrienden van mij positief waren over hun sony ericsson (maar dan de K800).

Anyway, ik heb een redelijk vaag probleem en heb dit probleem nergens terug kunnen vinden.
Ik ben opzich nogal een newbie als het aankomt op telefoons (mijn vorige was een siemans S60 ofzo die ik ooit voor 15 euro had gekocht, maar die was dus stuk gegaan :P).

Zoals je misschien ook al door had bne ik een prepaid fan dus ik had em gewoon simlock vrij gekocht op een site.

Nu de problemen:
1)
De touchpads onderaan het scherm zijn niet allemaal even gevoelig. De meest rechtse is bij verre het allergevoeligst. Bij de linkse en middelse moet ik echt mijn vinger erop leggen (wat ik opzich fijn vind). Maar als ik bij het rechter knop ook maar enigsinds eroverheen veeg (zonder echt aan te raken) dan 'activeert' hij hem al. Nu is dit probleem opzich miniem (blijft echter irritant :)), maar dat is jammer genoeg dus niet alles.

2)
Als ik die middelste blauwe knop gebruik om door het menu te scrollen e.d. denkt hij vaker ook dat ik op de rechter touchpad duuw. (en nee ik zit niet eens in de buurt van die touchpad met mijn vingers of wat dan ook).
Als ik het onderste gedeelte van die blauwe knopjes gebruik (dus om gewoon omlaag te gaan in het menu of wat dan ook) denkt hij altijd dat ik op de rechter touchpad duuw, dus gaat hij weer uit het menu (aangezien die voor 'terug' staat). Dit geld ook als ik een beetje links en recht boven duuw op de blauwe ring. Dit is dus zwaar frustrerend.
Ik heb em via Inet besteld dus volgens mij zou ik em in principe binnen 7 dagen terug kunnen sturen en mijn geld terug eisen. Echter vind ik deze telefoon opzich (tot nu toe :P) best wel een relax. Ik vind 'em eigenlijk best fijn, dus in principe zou ik em willen houden, maar dan zonder die anoying 'bug'. (Want met die 'bug' kan ik echt niet leven). Ik heb 'em al helemaal geupdate en alles maar kan echt niks vinden.
Iemand die iets weet en of dit software/hardware probleem is?

Ik vermoed dat ik em na het weekend terug zal sturen, maar ik hoop dat het zo al op te lossen is.
Alvast bedankt voor de moeite.

[EDIT/UPDATE]
Ik ben erachter gekomen dat dat middelste gedeelte in de blauwe rig (waar de toetsen 2 en 5 dus zitten) een beetje meebeweegt. Als deze ook maar een beetje naar links/rechts/onder beweegt dan denk hij dat ik de rechter touchpad aanraak... Verder heb ik nog nergens niks gevonden hierover. Heb nog iemand gesproken die ook een K850 heeft, begin sterk te vermoeden dat het een hardware probleem is, dus dat ik hem morgen misschien al terugstuur, met verzoek een nieuwe te sturen en/of geld terug.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2008 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 00:25:
Hoi, ik had laatst (vandaag binnen gekregen) een K850 besteld.
Ik wou een telefoon met een redelijke camera, maar wou er niet teveel geld aan uitgeven en kwam toen bij deze uit, ook omdat veel vrienden van mij positief waren over hun sony ericsson (maar dan de K800).

Anyway, ik heb een redelijk vaag probleem en heb dit probleem nergens terug kunnen vinden.
Ik ben opzich nogal een newbie als het aankomt op telefoons (mijn vorige was een siemans S60 ofzo die ik ooit voor 15 euro had gekocht, maar die was dus stuk gegaan :P).

Zoals je misschien ook al door had bne ik een prepaid fan dus ik had em gewoon simlock vrij gekocht op een site.

Nu de problemen:
1)
De touchpads onderaan het scherm zijn niet allemaal even gevoelig. De meest rechtse is bij verre het allergevoeligst. Bij de linkse en middelse moet ik echt mijn vinger erop leggen (wat ik opzich fijn vind). Maar als ik bij het rechter knop ook maar enigsinds eroverheen veeg (zonder echt aan te raken) dan 'activeert' hij hem al. Nu is dit probleem opzich miniem (blijft echter irritant :)), maar dat is jammer genoeg dus niet alles.

2)
Als ik die middelste blauwe knop gebruik om door het menu te scrollen e.d. denkt hij vaker ook dat ik op de rechter touchpad duuw. (en nee ik zit niet eens in de buurt van die touchpad met mijn vingers of wat dan ook).
Als ik het onderste gedeelte van die blauwe knopjes gebruik (dus om gewoon omlaag te gaan in het menu of wat dan ook) denkt hij altijd dat ik op de rechter touchpad duuw, dus gaat hij weer uit het menu (aangezien die voor 'terug' staat). Dit geld ook als ik een beetje links en recht boven duuw op de blauwe ring. Dit is dus zwaar frustrerend.
Ik heb em via Inet besteld dus volgens mij zou ik em in principe binnen 7 dagen terug kunnen sturen en mijn geld terug eisen. Echter vind ik deze telefoon opzich (tot nu toe :P) best wel een relax. Ik vind 'em eigenlijk best fijn, dus in principe zou ik em willen houden, maar dan zonder die anoying 'bug'. (Want met die 'bug' kan ik echt niet leven). Ik heb 'em al helemaal geupdate en alles maar kan echt niks vinden.

Ik vermoed dat ik em na het weekend terug zal sturen, maar ik hoop dat het zo al op te lossen is.
Alvast bedankt voor de moeite.

[EDIT/UPDATE]
Ik ben erachter gekomen dat dat middelste gedeelte in de blauwe rig (waar de toetsen 2 en 5 dus zitten) een beetje meebeweegt. Als deze ook maar een beetje naar links/rechts/onder beweegt dan denk hij dat ik de rechter touchpad aanraak... Verder heb ik nog nergens niks gevonden hierover. Heb nog iemand gesproken die ook een K850 heeft, begin sterk te vermoeden dat het een hardware probleem is, dus dat ik hem morgen misschien al terugstuur, met verzoek een nieuwe te sturen en/of geld terug.
Als ik me niet vergis is dit 2e probleem al eerder lang gekomen in dit forum, en is het inderdaad een hardware probleem. En bij mij zijn ook alle 3 de knopjes even gevoelig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit probleem heb ik ook gehad, erg iritant. Ik raad je aan om gewoon naar een service center te gaan(niet naar bedrijf waar je hem gekocht hebt) en dan opsturen. Tis inderdaad een hardware fout en er moet dus een nieuw keypad in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 00:25:
Ik heb ook zoiets gehad, als ik op de 1, 4 en 7 drukte registreerde de telefoon een "linker-touch".
Hardware probleem, gaar keypad denk ik. Gewoon terugsturen en dan fixen ze het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 07:32
Ik heb één van de eerste toestellen (pre-order) maar heb van probleem 1 en 2 totaal geen last. Aanraaktoetsen zijn even gevoelig en heb even je ander probleem geprobeerd maar kan het niet reproduceren. Volgens mij heb ik sowieso geluk gehad want heb nog maar weinig problemen gehad buiten wat uitvallers (klop klop). Heb pas gister de nieuwste software erop gezet en er zijn toch wel wat verbeteringen. Menu reageert iets beter en trilfunctie op de softtouch-keys is wel handig. Verder is de sync met de camera iets verbeterd volgens mij maar heb het nog niet uitgebreid getest. Ik blijf het design niks vinden tov k800i maar opzich prima toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En jawel nog een slachtoffer.
Zonder de telefoon te gebruiken (stond wel aan) BROD :(

Gisteravond met Kulankendi geprobeerd te flashen,
uiteindelijk toch gelukt, maar ............
Het werk alleen als ik de simkaart uit de telefoon laat,
de demo mode werkt perfekt.
Met de simkaart er in krijg ik de melding Configuratie fout,
neem contact op met uw operator of service center.

Ik heb een Orange abbonenment, ik heb ergens anders ook gelezen dat het dan niet lukt.
Zijn er hier ook Orange klanten die hun telefoon wel weer aan de praat hebben gekregen na BROD?

Telefoon is nu bij service center, ze hadden er natuurlijk nog nooit van gehoord!
Hopelijk is het snel verholpen, aangezien de demo mode wel weer werkt!

Hoe kan ik trouwens zien bij Kulankendi of de telefoon simlock vrij is?
Er staan zoveel gegevens en ik ben hier niet ervaren mee.

Nog een tip voor hen die geen BROD hebben gehad,
doe jezelf een lol en kopieer je contacten naar je simkaart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou alvast iedereen bedanken voor de tips en/of commentaar dat mijn op mijn vragen had.
Ik ga hem dinsdag naar een servicepunt verschepen en dan kijken ze of hij hem gefixed krijgt (zei die).
Ben benieuwd... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 17:22:
En jawel nog een slachtoffer.
Zonder de telefoon te gebruiken (stond wel aan) BROD :(

Gisteravond met Kulankendi geprobeerd te flashen,
uiteindelijk toch gelukt, maar ............
Het werk alleen als ik de simkaart uit de telefoon laat,
de demo mode werkt perfekt.
Met de simkaart er in krijg ik de melding Configuratie fout,
neem contact op met uw operator of service center.

Ik heb een Orange abbonenment, ik heb ergens anders ook gelezen dat het dan niet lukt.
Zijn er hier ook Orange klanten die hun telefoon wel weer aan de praat hebben gekregen na BROD?

Telefoon is nu bij service center, ze hadden er natuurlijk nog nooit van gehoord!
Hopelijk is het snel verholpen, aangezien de demo mode wel weer werkt!

Hoe kan ik trouwens zien bij Kulankendi of de telefoon simlock vrij is?
Er staan zoveel gegevens en ik ben hier niet ervaren mee.

Nog een tip voor hen die geen BROD hebben gehad,
doe jezelf een lol en kopieer je contacten naar je simkaart!
Ik begin sterk te vermoeden dat de kans op een BROD groter wordt met de nieuwste firmware, omdat er nu ineens 4 of 5 achter elkaar zijn gekomen en 1 of 2 weken. Ik heb zelf een Orange abonnement en heb BROD met KK client opgelost, dus daaraan kan het niet liggen. En volgens mij kan je niet zien of die een simlock heeft. Gewoon even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 01:27:
[...]

Ik begin sterk te vermoeden dat de kans op een BROD groter wordt met de nieuwste firmware, omdat er nu ineens 4 of 5 achter elkaar zijn gekomen en 1 of 2 weken. Ik heb zelf een Orange abonnement en heb BROD met KK client opgelost, dus daaraan kan het niet liggen. En volgens mij kan je niet zien of die een simlock heeft. Gewoon even proberen.
Ha ZorBix,
Nou proberen gaat niet meer hij is bij het service center.

Ik had niet de nieuwste firmware zie onder

Color: Red ; OTP CID: 52
EROM CID: 52
Phone Model: K850i
Operator: WESTERN-EUROPE
CDA: 1202-7803 / R4A
Phone Firmware: R1EA031
MCC+MNC: 000-000
NCK: - Unlocked - 5
NSCK: - Unlocked - 5
SPCK: - Unlocked - 5
CCK: - Unlocked - 5
PCK: - Unlocked - 5
ESL: - Unlocked - 5
Phone Code: - Empty
Phone Code lock state: - Unlocked
EROM Version: 1200-4341 SEMCBOOT R6A008
Sending Loaders...
Loading Main File...
Loading FS File...
Flashing Main...
Main Flashed Successfully. - Time: 00:06:37
Flash certificate(s) verification process, please wait...
Flash certificate(s) verification status: Accepted
Flashing FS...
FS Flashed Successfully. - Time: 00:04:29
Flash certificate(s) verification process, please wait...
Flash certificate(s) verification status: Accepted
Flashing process finalization, please wait...
Connecting to server...
Connection OK.

En volgens mij is alles goed gegaan zie ook boven.

Maar zouden degenen die het wel gelukt is eens 1 keer heel duidelijk,
eventueel met screenschots, kunnen posten hoe ze het precies hebben gedaan.
Welke vakjes aangevinkt en welke firmeware gebruikt.
En welke versie CID zij hebben de mijne is dus EROM CID: 52
En nog even vermelden welke operator ze hebben.

Ik heb er nu niets meer aan maar anderen wel!
En mocht ik de mijne terug hebben en het gebeurt weer dan weet ik in elk geval wat ik verkeerd heb gedaan. Dus als iemand die moeite zou willen nemen zou erg fijn zijn.

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heeft iedere K850i CID 52. Ik heb bij die KK client alleen finalization aangevinkt. CID Change ofzo dus niet. Kan nu even niet kijken omdat'k dat op een andere computer gedaan heb en dit een mac is. Ik heb firmware versie R1EA031 erop gezet met KK, en daarna normaal via SEUS naar 37 geupdate.

Verder heb ik zowel die Main, als die FS ofzo gedownload en dus aangevinkt. Meld het als ik iets vergeet :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2008 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ja hoor, vannacht de BROD voor mijn kiezen gekregen. En dat nadat dat ding af en toe al rebootte.
Ik ben mijn vertrouwen in het toestel nu echt kwijt (hij is al eens gerepareerd). Als ik de klachten hier zo lees...
Ik ga eens kijken wat KPN voor mij kan doen...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nog een BROD.. Gaat wel heel hard zo ineens. Ook laatste firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Volgens mij wel ja... heb 'm maand of 3 geleden geupdate.
Ik ben m nu dus wel weer even kwijt. Vorige reparatie duurde bijna acht weken, ik had dus een nieuwe kunnen vragen!
Maar ik heb er nu een InvisibleShield opzitten, dus die wil ik wel terug :)
Als ik hierna nog een probleem heb met t toestel dan wil ik echt een andere. Ik ben bang dat die spontane reboots niet worden opgelost.
Dit toestel is gewoon niet af heb ik het idee. De ietwat gebrekkige bouwkwaliteit, stof onder de lens, haperende software... Als ik dit had geweten had ik voor een ander toestel gekozen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nyarlathotep schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 20:34:
Volgens mij wel ja... heb 'm maand of 3 geleden geupdate.
Ik ben m nu dus wel weer even kwijt. Vorige reparatie duurde bijna acht weken, ik had dus een nieuwe kunnen vragen!
Maar ik heb er nu een InvisibleShield opzitten, dus die wil ik wel terug :)
Als ik hierna nog een probleem heb met t toestel dan wil ik echt een andere. Ik ben bang dat die spontane reboots niet worden opgelost.
Dit toestel is gewoon niet af heb ik het idee. De ietwat gebrekkige bouwkwaliteit, stof onder de lens, haperende software... Als ik dit had geweten had ik voor een ander toestel gekozen!
Breng hem dan niet terug naar je provider maar breng hem naar een SE service point. Dan gaat je telefoon direct naar een reparatiecentrum en heb je als je een beetje geluk hebt je telefoon binnen een week terug. Zo is het bij mij ook gegaan, net zoals bij anderen. Als je hem terug brengt naar je provider of het bedrijf waar je hem gekocht hebt dan kan het erg lang duren. Zoals de 8 week die het bij jou duurde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft trouwens iemand die een BROD had het wel eerst geprobeerd met de update service van sony erisson zelf?
Ik heb het wel geprobeerd maar pas nadat ik KK had gebruikt.
De telefoon starte toen wel weer op en ik kreeg de melding,
met de simkaart er, Configuratie fout neem contact op met uw operator of service center.

Daarna heb ik de update service van SE gebruikt,
deze melde dat ik de nieuwste software had,
of ik toch door wou gaan, heb ja aan geklikt.
Maar het resultaat bleef hetzelfde.

Dus blijft de vraag zijn er mensen die het eerst via SE hebben geprobeerd?

En ZorBiX werkte je mobiel wel al nadat je KK had gebruikt?
Of pas nadat je via Sues had geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-09 12:42
ik wil misschien binnenkort ook deze telefoon gaan halen.
Maar weet iemand waar De MRC-60 te koop is?
Het docking station om hem aan te sluiten op je Hi-Fi ?

Heb al wat gevonden de KPN zo hem ook gewoon moeten leveren :D
En anders de belcompany

Heeft iemand ervaringen met mrc 60 ?

[ Voor 43% gewijzigd door the squaler1 op 10-05-2008 23:37 ]

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 21:53:
Heeft trouwens iemand die een BROD had het wel eerst geprobeerd met de update service van sony erisson zelf?
Ik heb het wel geprobeerd maar pas nadat ik KK had gebruikt.
De telefoon starte toen wel weer op en ik kreeg de melding,
met de simkaart er, Configuratie fout neem contact op met uw operator of service center.

Daarna heb ik de update service van SE gebruikt,
deze melde dat ik de nieuwste software had,
of ik toch door wou gaan, heb ja aan geklikt.
Maar het resultaat bleef hetzelfde.

Dus blijft de vraag zijn er mensen die het eerst via SE hebben geprobeerd?

En ZorBiX werkte je mobiel wel al nadat je KK had gebruikt?
Of pas nadat je via Sues had geupdate?
Hij werkte bij mij direct nadat 'k KK gebruikt had, daarna pas geupdate. En simpelweg een update via SEUS als je BROD hebt werkt niet. Weet niet of het bij iedereen hetzelfde gaat, maar het werkt sowieso niet. Bij mij kwam hij niet eens voorbij de 0%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo NL
  • Laatst online: 09-09 00:46
Jammer van al die BROD's! Die van mij doet 't (als één van de eerste K850i's in NL) nog steeds perfect met de laatste firmware (R1EA037). Niks te klagen, ben heel erg tevreden. Heb wel stof achter de lens maar daar merk je op de foto's helemaal niks van. Top dus.

Android fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
Wat is dat allemaal met die BROD's??

Ik ben van plan om er eentje te gaan kopen namelijk! Zijn er nog meer ervaringen vergeleken met de W800i? Die heb ik nu namelijk. Is de camera een grote vooruitgang??

PS: Zijn er mensen die deze telefoon bij GSMeindhoven.nl hebben besteld? Daar is hij 279euro.

( http://www.simlockvrijmaken.nl/index.php?p=afhaalstunt )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ivo NL schreef op zondag 11 mei 2008 @ 13:05:
Jammer van al die BROD's! Die van mij doet 't (als één van de eerste K850i's in NL) nog steeds perfect met de laatste firmware (R1EA037). Niks te klagen, ben heel erg tevreden. Heb wel stof achter de lens maar daar merk je op de foto's helemaal niks van. Top dus.
Pas maar op.. Voor je het weet heb jij 'm ook. Ik heb ook 1 van de eerste in NL en had ook de laatste firmware. Nooit problemen, nooit reboots, nooit crashes. En toen ineens, uit het niets was het raak. En volgens mij is inmiddels bijna iedereen al een keer aan de beurt geweest.

Over dat stof achter de lens. Je ziet het wel degelijk aan de foto's, het valt alleen niet op. Zeker als er veel zon staat, worden de foto's altijd net wat minder scherp, zijn ze sneller bewogen en hebben ze meer ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Als ik nu een nieuwe telefoon zou moeten kiezen na het lezen van dit forum, dan loop ik met een grote boog om de K850i heen. Leuk toestel, maar te veel gebreken. Ik zou dan wellicht naar de Samsung SGH800 kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb de K850i sinds november vorig jaar, toen ie nog maar net bij Orange verkrijgbaar was. Op het bevrijdingsfestival afgelopen week merkte ik iets geks op toen ik wilde kijken of ik nog smsjes ontvangen had. Stond er: "Insert SIM". Ik hem dus uitzetten, klepje open, batterij eruit, M2 kaartje eruit, sim kaartje eruit. Alles weer erin en aan. Wederom: "Insert SIM". Baalde aardig, maarja het was bevrijdingsfestival, dus tijd voor een dagje vol met muziek :D Toen ik eenmaal 's avonds thuis kwam en hem uit mijn broekzak haalde stond er gewoon weer Orange in beeld. Sindsdien geen "Insert SIM" meer gezien. Tot vandaag, een weekje later. Weer haal ik hem met toetsenblokkering aan uit mijn zak, ontgrendel hem en zie "Insert SIM" staan. Dus weer alles eruit gehaald (batterij/sim/geheugen) en weer erin. Maakt geen verschil. Vervolgens thuis maar eens volledig laten opladen. Geen verschil. Daarna heb ik het SIM kaartje eruit gehaald en in mijn good old W800i zonder camera/muziek functie (Geen memorystick beschikbaar wanneer je het schuifje openhaalt) gestopt. En die start zonder problemen op! Gewoon Orange in beeld, ik kan bellen/smsen. Dus het SIM kaartje is niet kapot, anders kon de W800i ook niks tonen.

Het toestel heeft ook geen last van BROD's (dat bleef mij gelukkig tot op de dag van vandaag nog steeds bespaard). Maarja, een gevalletje dienstweigering in het herkennen van mijn SIM kaart dus. Vorige week ging ie na 3 uur plotseling weer normaal doen, maar nu voor als nog nog steeds: "Insert SIM" terwijl het SIM kaartje erin zit, de batterij vol opgeladen is. Zouden de contactjes waar de SIM kaart mee in verbinding staat wellicht kapot zijn? Zo ja, dan moet ik maar eens binnenlopen bij Orange. Want dit voorgeval terzijde geschoven heb ik nog nooit last gehad van problemen met mijn
K850i. Werkt prima, behalve nu dan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
Is de k850i eigenlijk ook als webcam te gebruiken?

[ Voor 13% gewijzigd door een moderator op 12-05-2008 16:41 . Reden: Groeten niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Gôh, wat heb je zelf al gezocht?

We zijn hier namelijk niet jouw persoonlijke SonyEricsson K850i helpdesk

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
Nogmaals een vraagje:

Iemand al eens de SE K850 bij gsmeinghoven besteld? of iets anders besteld daar?

Daar is hij maar 279 euro.

( http://www.simlockvrijmaken.nl/index.php?p=afhaalstunt )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krijg steeds meer de balen van die telefoon :r

Eindelijk de nieuwste firmware erop. En bij bijna alles wat ik wil doen krijg ik de melding "Bewerking is mislukt" :? :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
Ginz schreef op maandag 12 mei 2008 @ 16:40:
Gôh, wat heb je zelf al gezocht?

We zijn hier namelijk niet jouw persoonlijke SonyEricsson K850i helpdesk
oh al aardig wat gegoogled, onder andere gevonden die met bleutooth stick, heb ik niet, en eentje die het niet met de k850i doet, en degene die voor de oudere sony ericson's is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo NL
  • Laatst online: 09-09 00:46
Verwijderd schreef op zondag 11 mei 2008 @ 18:27:
[...]

Pas maar op.. Voor je het weet heb jij 'm ook. Ik heb ook 1 van de eerste in NL en had ook de laatste firmware. Nooit problemen, nooit reboots, nooit crashes. En toen ineens, uit het niets was het raak. En volgens mij is inmiddels bijna iedereen al een keer aan de beurt geweest.

Over dat stof achter de lens. Je ziet het wel degelijk aan de foto's, het valt alleen niet op. Zeker als er veel zon staat, worden de foto's altijd net wat minder scherp, zijn ze sneller bewogen en hebben ze meer ruis.
Euh... ik ben zeker in de fotografiewereld thuis maar ik zie echt geen verschil met de foto's die ik in 't begin heb gemaakt. Ruis is niet meer of minder, scherpte is nog steeds perfect en sneller bewogen is flauwe kul. Door dat stof komt er niet ineens minder licht binnen ofzo hoor, de sluitertijd blijft gelijk...

Ik hoop maar dat ik idd geen BROD krijg, maar d'r is tot nu toe helemaal niks aan de hand gelukkig.

Android fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Vandaag langs de nog steeds open zijnde Orange winkel geweest. Medio juni wordt ie gesloten :( [/sentiment] Maar enfin, gelukkig heb ik nog een 2 jarig abonnement :+ Enfin, de medewerkers stonden er ook van te kijken. Hij pakt elk SIM kaartje behalve een Orange simkaartje. Wel een 6 jaar oude Dutchtone kaartje, wel een Telfort, wel een van Tmobile. Maar mijn nieuwe Orange simkaartje resulteerde in dienstweigering met de tekst: "Insert SIM" Dus hij is onderweg voor reparatie. Niemand die hier ooit last van heeft gehad? Zeker niemand, omdat er maar weinig mensen een Orange abbo hebben :P Gelukkig had ik mijn W800i nog, dus in de tussentijd daarmee verder. Ben benieuwd hoeveel weken ze nodig hebben om het euvel te verhelpen. Ben namelijk nooit tegen iets aangelopen het laatste half jaar, tot nu dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
Ivo NL schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 18:29:
[...]

Euh... ik ben zeker in de fotografiewereld thuis maar ik zie echt geen verschil met de foto's die ik in 't begin heb gemaakt. Ruis is niet meer of minder, scherpte is nog steeds perfect en sneller bewogen is flauwe kul. Door dat stof komt er niet ineens minder licht binnen ofzo hoor, de sluitertijd blijft gelijk...

Ik hoop maar dat ik idd geen BROD krijg, maar d'r is tot nu toe helemaal niks aan de hand gelukkig.
Ik heb hier hetzelfde, 1 heel klein stofje aan de binnekant wat is te verwaarlozen. Foto's zijn hetzelfde hoewel ik niet echt tevreden ben over de algemene kwaliteit tov k800i, ze zijn zeker iets beter maar niet veel. (knip alleen in het donker meestal op houseparty's enzo) Wat ik wel vaak heb, als ik snel foto's achter elkaar maak met flits is dat hij dan soms niet flits. Zal wel niet geladen zijn dan, krijg dan een zwarte foto en nee, het is niet het bekende vinger focus probleem. Hij flits dan gewoon helemaal niet. Had gedacht dat dit wel opgelost zou zijn met nieuwste firmware die ik er vorige week heb opgezet maar helaas. Niet dat het nou echt big deal is of zo, daarna doet hij het gewoon weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enige verschil is dat er bij mij niet 1 klein stofje achter de lens zit, maar echt een grote hoeveelheid stof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Zeker niemand, omdat er maar weinig mensen een Orange abbo hebben
Daar zou ik maar niet zo zeker van zijn. Ik heb vandaag nog een sony ericsson met orange abo binnen gekregen ;) Mijn K850i doet het gewoon met mn orange sim kaart. Zit het er niet in dat jouw k850i gewoon geen umts-simkaart wilt lezen?

[ Voor 23% gewijzigd door marteltor op 14-05-2008 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog 1 met Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ten eerste wil ik zeggen dat ik redelijk tevreden ben over de telefoon zelf. Heb m nu een weekje in mijn bezit en hij bevalt goed, al moet ik zeggen dat ik het play knopje aan de zijkant erg mis (heb 2 jaar de k800i gehad).

Na dit topic een beetje gevolgd te hebben wil ik mijn telefoon updaten van R1CA073 naar ...? Ik ben dus aan de gang gegaan met het USB kabeltje en SEUS. Ik heb precies het alle instructies opgevolgd (batterij er in/uit e.d.), echter het inhouden van de c-toets en vervolgens het kabeltje in de telefoon steken werkt niet. De telefoon reageert niet en blijft gewoon uit. Ook de andere methode die ik in dit topic heb gelezen (de 2 en 5 tegelijk inhouden en dan het kabeltje er in steken) werkt ook niet.

Updaten via de telefoon zelf werkt ook niet. Hij geeft dan de melding dat ik al de nieuwste software heb, terwijl dit niet het geval is.

Iemand een oplossing voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ohja.
Misschien is het ook goed om te vermelden dat als ik normaal de telefoon met de laptop verbind, ik geen menutje krijg waaruit ik een keuze kan maken tussen telefoonmodus/massaopslag e.d. Terwijl dit volgens mij wel zou moeten. Hij maakte dus eerst ook geen verbinding met de computer. Dit heb ik opgelost om de telefoon standaard op telefoonmodus te zetten bij INSTELLINGEN > USB > STANDRD. USB-MODUS > telef.-modus.

Wellicht heeft dit iets te maken met bovengenoemd probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Probeer het eens op een andere pc dan een laptop. Daar wil het nog wel eens op mislopen.

Verder kun je de edit-knop gebruiken als je iets aan je post toe te voegen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 12:58:
Ten eerste wil ik zeggen dat ik redelijk tevreden ben over de telefoon zelf. Heb m nu een weekje in mijn bezit en hij bevalt goed, al moet ik zeggen dat ik het play knopje aan de zijkant erg mis (heb 2 jaar de k800i gehad).

Na dit topic een beetje gevolgd te hebben wil ik mijn telefoon updaten van R1CA073 naar ...? Ik ben dus aan de gang gegaan met het USB kabeltje en SEUS. Ik heb precies het alle instructies opgevolgd (batterij er in/uit e.d.), echter het inhouden van de c-toets en vervolgens het kabeltje in de telefoon steken werkt niet. De telefoon reageert niet en blijft gewoon uit. Ook de andere methode die ik in dit topic heb gelezen (de 2 en 5 tegelijk inhouden en dan het kabeltje er in steken) werkt ook niet.

Updaten via de telefoon zelf werkt ook niet. Hij geeft dan de melding dat ik al de nieuwste software heb, terwijl dit niet het geval is.

Iemand een oplossing voor dit probleem?
Heb je van tevoren wel alle drivers werkende met de telefoon. Als je telefoon aanstaat en je plugt hem in moet je in windows een melding krijgen van een op de achtergrond draaiend SE programma. Hij zegt dan dat je tel is ingeplugd. Zolang dit niet werkt, werkt de update service ook niet volgens mij. Dus eerst alle drivers installeren die op de cd staan.

Ik heb overings Vista 64 bit en kan je vertellen dat het standaard installeren van drivers niet vlekkeloos verliep, heb vanalles handmatig moeten doen. Ik weet niet meer precies wat maar dat is wel op google te vinden.

Als alle drivers geinstalleerd en je telefoon aan staat en gekoppeld is, start je de update service en volgt de stappen.

Zo werkt het bij mij in ieder geval goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik SE PC Suite en dit werkt perfect. Ik kan er dus van uitgaan dat alle drivers goed zijn geinstalleerd toch?
Een andere PC (windows XP) heb ik ook al geprobeerd, precies hetzelfde probleem. Ik werk trouwens ook met Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien mensen die weten hoe je van de vervelende melding "Bewerking is mislukt" af kan komen? Ik kan helemaal geen apps meer starten en installeren :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 14:13:
Misschien mensen die weten hoe je van de vervelende melding "Bewerking is mislukt" af kan komen? Ik kan helemaal geen apps meer starten en installeren :S
Volgens mij kun je dit alleen verhelpen door ofwel te flashen met KK client, of door hem op te sturen naar Sony Ericsson.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 13:20:
Ik gebruik SE PC Suite en dit werkt perfect. Ik kan er dus van uitgaan dat alle drivers goed zijn geinstalleerd toch?
Een andere PC (windows XP) heb ik ook al geprobeerd, precies hetzelfde probleem. Ik werk trouwens ook met Vista.
Bij mij werkt het zo in ieder geval wel ja dus zou ik ook niet weten hoe het komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marteltor schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 11:58:
[...]

Daar zou ik maar niet zo zeker van zijn. Ik heb vandaag nog een sony ericsson met orange abo binnen gekregen ;) Mijn K850i doet het gewoon met mn orange sim kaart. Zit het er niet in dat jouw k850i gewoon geen umts-simkaart wilt lezen?
Ik heb ook Orange en had ook geen probleem met mijn oude kaarten en ook niet met de nieuwe.

Op een ander forum wordt een lijst bijgehouden van wie BROD heeft gehad.
Hieronder de link

http://www.esato.com/boar...php?topic=168018&start=45

Misschien als er veel aanmeldingen komen zal SE eens wakker worden!

Helaas zie ik hier nog nergens een duidelijke (evt. met screenshots) beschrijving hoe je met KK of een ander programma de BROD kunt oplossen.
Dus als iemand eens die moeite zou willen nemen ???????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heb ik een paar posts geleden vrij duidelijk uitgelegd. Geen screenshots weliswaar, maar is dat persé nodig dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Ik heb Eindeloos Online van Hi een maand gratis en heb de Gmail client geinstalleerd op m'n K850i. Het versturen van mail lukt echter niet en geeft 'n 404. Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Ja, ik heb precies hetzelfde met mijn Orange abonnement. Ontvangen werkt super, versturen werkt niet. Volgens mij heb ik hetzelfde als ik gewoon naar m.gmail.com surf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lukt het iemand om msn erop te zetten? Hij zegt bij mij iets over dat msn nog niet voor deze telefoon beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben vanmiddag even naar de Repair & Go van KPN geweest, omdat het updaten via de PC niet werkte. Super service daar. Ze hebben mn telefoon geupdate van R1CA073 naar R1EA037. Nu heb ik ook de optie om die touch toetsjes te laten trillen, best prettig op zich. Verder laden de fotos sneller in de mediaplayer dan eerst. Ook smsen terwijl je muziek luistert gaat vlotter dan voorheen.
Wat trouwens ook gefixt is, is het wegvallen van de achtergrondverlichting als je fotos aan t bekijken bent en het toestel een tijdje niet aanraakt.

Wat ik nog wel mis, is het play knopje aan de zijkant, maar dit lijkt me moeilijk te verhelpen met een update ;). Gewoon ff wennen dan maar..

Wat mij betreft maakt de update dit toestel tot een van de beste toestellen in zijn segment op dit moment. Dus potentiele kopers, laat je niet afschrikken door de negatieve reacties in dit topic.

P.S. als je m tussen 1 april en 31 mei hebt gekocht, krijg je een gratis printertje van SE! check!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 15:43:
Lukt het iemand om msn erop te zetten? Hij zegt bij mij iets over dat msn nog niet voor deze telefoon beschikbaar is.
Ga met de browser van de telefoon naar http://m.ebuddy.com/, en volg dan de link "Klik hier voor een snellere versie van eBuddy!".

Dit is de fijnste MSN client die ik tot nu toe heb gezien voor deze telefoon, en heeft nog een mooie interface ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 15:50:P.S. als je m tussen 1 april en 31 mei hebt gekocht, krijg je een gratis printertje van SE! check!
Alleen als je hem dus bij T-Mobile, KPN/Hi of Belcompany heb gekocht. Ik heb hem bij de orange webshop gekocht (wel in die periode).
Pagina: 1 ... 14 ... 19 Laatste