Om het topic maar even in leven te houden, heb ik weer een soort van probleem
Zojuist mijn solar charger binnen. Een batterij met een zonnepaneel die van alles wat op USB gebaseerd is kan chargen. Mijn luidsprekertjes gaan prima. Mijn oude K750i gaat prima maar je raad het al mijn K850i wil er niet mee opladen. De oude Nokia doet het zelfs ook prima.
Op het moment dat ik hem (de solar charger in oplaad modus) aanzet krijg ik netjes het USB keuze menu en het maakt niet uit welke optie ik kies, behalve massaopslag, hij zegt niet op te laden. Via de PC laad hij prima op in Mediaoverdracht en massaopslag modus. Bij massaopslag krijg ik wel het logo'tje maar als ik een half uur later weer kijk is hij niet meer opgeladen, juist eerder wat minder.
Dit liet mij denken dat het een capaciteitsprobleem was, misschien levert de solar charger wel niet genoeg spanning of stroom. Dit heb ik getest door even mijn USB Car charger in de auto te gebruiken en ook hier hetzelfde resultaat; hij zegt niet op te laden. De solar charger lijkt dus gewoon een output conform USB spec te hebben.
Ik denk zelf dat het een driver probleem is. Pas als hij geïnstalleerd is op de pc (enkele pc's getest) gaat hij opladen. De solar charger kan dat natuurlijk allemaal niet want die kan niet communiceren. Het lijkt dus puur driver/software matig te zijn. Misschien dat de K850i stiekem wel op laad, echter moet ik hem dan eerst helemaal leeg laten gaan (nu mee bezig...)
Iemand een idee hoe ik de telefoon op USB laat opladen, zonder tussenkomst van een pc?
Edit\ Ook het aanpassen van een usb kabel, zodat enkel de pinnetjes overblijven van de K750i (die ook werkt met mijn K850i) oplader heeft geen zin. Zijn er mensen die deze telefoon opladen met een car charger?
[
Voor 6% gewijzigd door
Banjy op 05-05-2009 19:07
]