Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reAaa
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 21:29
wat een toeval BruceLee, mijn middelste knop doet het sinds gisteren ook heeel vaag.

bij het aanzetten van de telefoon begint hij tegelijk met OK drukken, en dat terwijl ik helemaal niks doe. hij drukt uit zichzelf continu op select/ok/menu knop (de middelste dus). na het invoeren van de pincode gaat ie wel naar het startscherm, vervolgens wordt er nog steeds op menu gedrukt, dit houdt niet op en ik ga er ook zsm mee terug en wil wel weten of ze het kunnen fixen. telefoon is bijna een jaar in bezit, nog nooit problemen mee gehad en zit nog op de 037 (heel oude), maar in mijn ogen, stabiele firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 19:19

ijskonijn

Now MOVE!

Mijn K850i heeft een probleem met Streaming Video in Java-applicaties:
Als ik in NOS Mobiel of in de Youtube J2ME applicatie een filmpje gekeken heb en ik sluit de applicaties dan is de telefoon echt supertraag, totdat ik 'm uit- en aanzet dan werkt alles weer normaal, totdat ik weer in een van de twee applicaties een filmpje gekeken heb dan is alles weer zo traag als wat... Lijkt wel een memory leak ofzo...

Nog meer mensen die hier last van hebben?

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudBM
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-09-2023

ArnoudBM

Wat is een ondertitel?

ArnoudBM schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 09:41:
[...]Hoe lang duurt het eigenlijk, retourtje repaircenter?
Nou, dat viel mee: binnen twee weken kon ik de telefoon weer bij de T-Mobile shop ophalen. Toetsen doen het weer, maar...

Nu heeft mijn flitser ernstige kuren: Als ie afgaat hoor je een luide klap bij het zien van de lichtflits. Die overigens niet op het juiste moment komt, want de foto's blijven donker. Het lijkt alsof er per flits veel te veel stroom wordt ontladen. Ik zie inmiddels dat de flitser aan een kant net wat donkerder is, dus ik ben bang dat dit het begin van het einde is. Nu nog tijd vinden om terug naar de winkel te gaan...

ff een stukje vliegen

Verwijderd

Ik wou vragen welke firmware versie jullie nu hebben van deze telefoon.

ik heb R1FA035, mij valt op dat deze firmware de telefoon snel doet leeglopen.

Dus welke versie zou ik moeten installeren via davinciteam..
want SE Update Service zegt dat ik al de laatste versie heb

Model info:
K850
Software info:
R1FA035 080527 1548 12004400_GENERIC_SO
Customization info:
1200-0000
AMERICA

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2008 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ijskonijn schreef op maandag 08 december 2008 @ 16:18:
Mijn K850i heeft een probleem met Streaming Video in Java-applicaties:
Als ik in NOS Mobiel of in de Youtube J2ME applicatie een filmpje gekeken heb en ik sluit de applicaties dan is de telefoon echt supertraag, totdat ik 'm uit- en aanzet dan werkt alles weer normaal, totdat ik weer in een van de twee applicaties een filmpje gekeken heb dan is alles weer zo traag als wat... Lijkt wel een memory leak ofzo...

Nog meer mensen die hier last van hebben?
Hoe heb jij het voor mekaar gekregen om NOS mobiel te installeren? Als ik met mijn K850 naar de NOS mobiel site ga krijg ik het volgende bericht (met de interne browser):
Om deze applicatie te downloaden moet u op een nederlands netwerk zijn aangesloten. Meer informatie: www.nos.nl/mobiel
Ik heb de vodafone branded K850 met zorgeloos internet blox.

Edit: zelfde probleem op K750 met tmobile 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Ik kan mijn K850 niet meer in de fotocamera stand zetten met het schuifje, alleen het maken van filmpjes is nog mogelijk. Het maken van foto's ging al langer moeizaam maar met wat harder duwen lukte het toen nog wel (zonder dat het schuifje daadwerkelijk bewoog, want het schuifje stónd al in de fotocamera-stand).
Meer mensen met dit probleem?

[ Voor 3% gewijzigd door JBS op 13-12-2008 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn telefoon is ook ontspoort. Zelfde als reAaa dus. Ook fijn want kon nog net optijd de batterij eruit halen omdat anders de sim geblokkeerd word.

Lijkt een hardware fout want zogauw ik ook maar iets op de telefoon druk zieje de "ok" geselecteerd worden.
De mijne gaat dus ook terug :(

• Henkpaulus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-03 19:47
Ben sinds gister ook slachtoffer geworden van een niet meer fijn werkende K850i de touchbuttons werken nog wel en de knoppen 1 t/m 3 ook maar als ik knoppen indruk er onder of het navigatie kruis valt mijn display uit, hij blijft het dan wel gewoon doen alleen ik zie niks meer.
Als ik op mijn camaraknopje druk gaat gewoon het lensje open en kan ik een foto nemen, alleen zonder beeld.
Ma ongeveer 30 seconden functioneerd het beeld weer, is dit op te lossen door bijvoorbeeld opnieuw de software erop te zetten door b.v Davinci? heb overigens wel de nieuwste versie erop staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reAaa
Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 19:09:
Mijn telefoon is ook ontspoort. Zelfde als reAaa dus. Ook fijn want kon nog net optijd de batterij eruit halen omdat anders de sim geblokkeerd word.

Lijkt een hardware fout want zogauw ik ook maar iets op de telefoon druk zieje de "ok" geselecteerd worden.
De mijne gaat dus ook terug :(
mijn telefoon is gerepareerd

ik zat nog echt op een hele oude software: 037, deze dateert van meer dan een jaar terug maar ik had daar nooit problemen mee gehad.

maar ze hebben (helaas) een software update gedaan op mn tel, nu staat er de laatste versie op.
daarnaats hebben ze 3 nieuwe touchbuttons erop gezet, althans op t formulier stond: 1 keypad FPC erin gezet. na wat gegoogled te hebben blijkt dat dit de folie is die nodig is om het te laten werken.

ik hoop dat mijn telefoon blijft werken naar wens, en dat ik geen BROD krijg. laat ik even afkloppen, want ik heb ze nog nooit gehad op mijn oude software (037).

gegroet,

reAaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkpaulus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-03 19:47
Henkpaulus schreef op donderdag 18 december 2008 @ 22:30:
Ben sinds gister ook slachtoffer geworden van een niet meer fijn werkende K850i de touchbuttons werken nog wel en de knoppen 1 t/m 3 ook maar als ik knoppen indruk er onder of het navigatie kruis valt mijn display uit, hij blijft het dan wel gewoon doen alleen ik zie niks meer.
Als ik op mijn camaraknopje druk gaat gewoon het lensje open en kan ik een foto nemen, alleen zonder beeld.
Ma ongeveer 30 seconden functioneerd het beeld weer, is dit op te lossen door bijvoorbeeld opnieuw de software erop te zetten door b.v Davinci? heb overigens wel de nieuwste versie erop staan
Heb op mijn telefoon de software erop nieuw opgezet, maar het probleem is niet verholpen.
Duidelijk een hardware fout dus :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-11-2023
Ik heb nooit problemen met de touchbutton's gehad, maar de rest van de buttons wel sinds een maand! Meestal doet die van linksonder het niet (zodat ik hem niet kan blocken), en af en toe doet zelfs helemaal niets het! Herstarten (als dat het doet) helpt niet, het gaat gewoon vanzelf over.

Wat ik wel van het begin had (of volgens mij sinds de eerste update ofzo) is dat hij af en toe zomaar opnieuw opstart, of dat hij overschakelt op de default theme. Oh, en een half jaar geleden BROD gehad...

Maar de grootste irritatie is dat ik de HPM-90 headset heb gekocht voor iets van 60 euro, en dat het display daar al een jaar niet werkt! Daar heb ik dat ding #$%^& voor gekocht! (Het heeft wel even gewerkt bij de eerste firmwire.) :(

Maargoed, voor de rest (als alles het doet) ben ik harstikke tevreden. Volgende telefoon wordt wel een Apple trouwens... :)

Don't live for pleasure, make life your treasure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-05-2023
Net een week mijn k850i weer terug, en wat ik toch wel een beetje verwacht had: de touch-buttons doen het weer niet zoals het hoort. Batterij er uit helpt wel, maar daar neem ik geen genoegen mee. Vorige keer heb ik bij de T-Mobile shop al gevraagd of ik een ander type van SE uit mocht kiezen, toen werd me nog verteld dat het toestel dan drie keer hetzelfde defect moest vertonen. Nou kan ik als het goed is net voor de garantie verlopen is toch nog een iets betrouwbaarder toestel uitkiezen om de rest van mijn twee-jarige abbo uit te zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat 2 jaar gerantie op SE toestellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:48

Vrijdag

De Zwarte

Mijn K850 zit al bijna 2 maanden ongebruikt in mijn rugzak :X Gebruik nu mijn oude telefoon omdat ik nog steeds geen tijd zin heb om het ding te flashen zodat ik weer kan smsen. Want als ik 'm flash ben ik neem ik aan ook alles kwijt wat er instaat, behalve als ik het op mijn geheugenkaart kan zetten?

Heb trouwens al eerder geprobeerd te flashen maar dat ging niet. Opstarten met knop X ingedrukt etc. deed allemaal niks. Van de week nog maar eens proberen, breng 'm liever niet weg. Zitten te veel persoonlijke dingen in.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje wat al vaker is voorgekomen, maar wat doen jullie met dat uitvallen van dit toestel?
Het wordt gewoon zo vervelend dit, m'n sony ericssons worden telkens vervangen door een ander type van sony, maar allemaal ( 6 modellen ) hebben last van het uitvallen/vastlopen. Ook mijn huidige k850i en W902i.
Opsturen heeft geen zin. Iemand een andere oplossing?
bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
Vraagje wat betreft de "MediaPlayer Remote" via Bluetooth i.c.m. iTunes (Mac).

Nou, het werkt niet! :9 Gewone "muisbewegingen" wel, en met slides (Keynote) werkt het ook prima. Maar iTunes dus niet. Ik kreeg een wizard met iets van "set up keyboard" toen ik een knop indrukte (en een afwijzend geluid kreeg (dus dat die knop niet mogelijk is)), maar daar moest ik de "rechterknop naast Shift" indrukken. Dat gaat dus niet op de telefoon, dus heb ik de wizard afgesloten, en sindsdien heb ik ook geen "foutief toontje" als ik wat knoppen indruk.

Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ik snap er niks van. Via de softwaresuite precies gedaan om de software te updaten:
* batterij opgeladen
* verbonden met usb kabel
* telefoon uit
* batterij er uit en weer er in
* c-toets ingedrukt en dan kabel weer terug
* c toets ingedrukt houden
(dit alles met de telefoon in usb mode, dus niet massa opslag)

...en dat doe ik nu al tien minuten maar er gebeurt gewoon niks :'( Wat doe ik fout? Pas als ik de kabel er uit haal of de aanknop gebruik doet hij weer wat. Behalve dus updaten.
Heb echt geen zin om het ding weg te brengen namelijk. Kan ik niet gewoon in usb mode nieuwe firmware patchen ofzo?

/edit: Na een dikke vier minuten gaat hij ineens over naar usb massa opslag. Dus kan ik de telefoonupdates opties niet gebruiken... :')
Komt het wellicht omdat mijn batterij een heel klein beetje wit aangeeft?
Sowieso is mijn batterij nog nooit helemaal 100% geweest, altijd max 99/98%

[ Voor 19% gewijzigd door Vrijdag op 15-01-2009 22:30 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TroonStaal schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 22:18:
Ik snap er niks van. Via de softwaresuite precies gedaan om de software te updaten:
* batterij opgeladen
* verbonden met usb kabel
* telefoon uit
* batterij er uit en weer er in
* c-toets ingedrukt en dan kabel weer terug
* c toets ingedrukt houden
(dit alles met de telefoon in usb mode, dus niet massa opslag)

...en dat doe ik nu al tien minuten maar er gebeurt gewoon niks :'( Wat doe ik fout? Pas als ik de kabel er uit haal of de aanknop gebruik doet hij weer wat. Behalve dus updaten.
Heb echt geen zin om het ding weg te brengen namelijk. Kan ik niet gewoon in usb mode nieuwe firmware patchen ofzo?

/edit: Na een dikke vier minuten gaat hij ineens over naar usb massa opslag. Dus kan ik de telefoonupdates opties niet gebruiken... :')
Komt het wellicht omdat mijn batterij een heel klein beetje wit aangeeft?
Sowieso is mijn batterij nog nooit helemaal 100% geweest, altijd max 99/98%
Bij mij doet ie het gewoon , ook al is de batterij bijvoorbeeld 25%. Kan je de software niet even opnieuw installeren op de computer en/of de telefoon opnieuw istalleren. ( Herkennen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudBM

ArnoudBM

Wat is een ondertitel?

ArnoudBM schreef op woensdag 10 december 2008 @ 09:20:
[...]

Nou, dat viel mee: binnen twee weken kon ik de telefoon weer bij de T-Mobile shop ophalen. Toetsen doen het weer, maar...

Nu heeft mijn flitser ernstige kuren: Als ie afgaat hoor je een luide klap bij het zien van de lichtflits. Die overigens niet op het juiste moment komt, want de foto's blijven donker. Het lijkt alsof er per flits veel te veel stroom wordt ontladen. Ik zie inmiddels dat de flitser aan een kant net wat donkerder is, dus ik ben bang dat dit het begin van het einde is. Nu nog tijd vinden om terug naar de winkel te gaan...
En de tijd is inmiddels gevonden: De flitser is ook weer gerepareerd, maar...

Nu doet de geheugenkaartlezer het weer niet. Dus gaat ie voor de derde keer terug. Gelukkig had ik het deze keer gelijk door, scheelt weer een retourtje winkel...

Hoe vaak moet ie terug voordat ik recht heb op een nieuwe?

ff een stukje vliegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

Mijne ook weer kapot, 2e keer, touchbuttons werken niet meer. Ik ga er geen tijd meer in steken, heb een N70 van een vriend geleend nu, september loopt m'n abbo af en dan zie ik wel welke telefoon ik uitkies, denk niet dat het nog een sony-ericsson wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 18:06:
[...]

Bij mij doet ie het gewoon , ook al is de batterij bijvoorbeeld 25%. Kan je de software niet even opnieuw installeren op de computer en/of de telefoon opnieuw istalleren. ( Herkennen )
Hmm, ik zal het vanavond even proberen op mijn laptop, die draait XP. Misschien dat het wat uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArnoudBM schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 13:37:
[...]

En de tijd is inmiddels gevonden: De flitser is ook weer gerepareerd, maar...

Nu doet de geheugenkaartlezer het weer niet. Dus gaat ie voor de derde keer terug. Gelukkig had ik het deze keer gelijk door, scheelt weer een retourtje winkel...

Hoe vaak moet ie terug voordat ik recht heb op een nieuwe?
Het toestel moet eerst 3x opgestuurd worden voordat je een nieuwe krijgt. Je krijgt mogelijk ook de keuze dat je een nieuw toestel mag uitzoeken. De huidige waarde van de k850i van de winkel waar je hem hebt gekocht, gaat van de nieuwprijs van je nieuwe toestel dan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn telefoon werkt internet goed ook met 3G, maar Youtube werkt alleen als 3G uitstaat.
Heb ik iets verkeerds gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Meer mensen met het probleem dat de foto-stand niet meer werkt? Middels het schuifje kan ik nog wel de film-stand activeren, maar de foto-stand werkt niet meer.. hoe hard ik ook het schuifje naar links duw.

Verwijderd

Ik heb al overal gezocht maar ik kan niet vinden wat ik fout doe.. Ik krijg mijn email niet aan de praat. Krijg de melding dat de server niet is gevonden.

De volgende instellingen gebruik ik:

Type verbinding: pop3
serveradres: pop3@domein.nl
gebruikersnaam info@domein.nl

codering:geen
poort: 100
Verbinden via t-mobile internet

Serveradres: smtp@domein.nl
smtp verificatie: uitgeschakeld
codering:geen
poort 25

Iemand die mij kan helpen?

EDIT

Het is gelukt! Na een half jaar eindelijk mail op mijn telefoon! Oplossing was om met http://www.sonyericsson.c...upemail/k850i?lc=nl&cc=nl

te beginnen en uiteindelijk de inkomende mail te veranderen in de goede provider (mail@domein.nl ipv. pop3) me happy! :*)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2009 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Laatst online: 04-09 12:08
Het is zover; ik heb een serieus probleem met de telefoon (na al bijna 1,5 jaar serieuze problemen vrij te zijn)... Op de een of andere manier lijkt de middelste touchscreen button overgevoelig geworden te zijn. Door op de de 4 punts joystick naar beneden te drukken gaat hij inderdaad 1 optie naar beneden en vervolgens zie ik (op het scherm) dat de middelste touchscreen button ook actief wordt. Daarnaast gebeurt het random ook best veel. Oftewel ik vermoed dat er vanaf de touchscreen direct naar beneden een verbinding loopt die op het moment in de knel zit.

Wat rammen met de telefoon heeft nog geen zin gehad :+ Iemand hier al ervaring mee? Ik twijfel nog of ik ermee naar een Hi winkel ga, garantie is natuurlijk al lang verlopen. Sms'en/internetten gaat echter nu niet meer, zonder ad-hoc opeens spontaan te verzenden 8)7

Zou het inderdaad hardware matig zijn of bestaar er een geringe kans op een software fout? Straks misschien nog maar even resetten...

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Banjy schreef op donderdag 16 april 2009 @ 19:11:
Wat rammen met de telefoon heeft nog geen zin gehad :+ Iemand hier al ervaring mee? Ik twijfel nog of ik ermee naar een Hi winkel ga, garantie is natuurlijk al lang verlopen. Sms'en/internetten gaat echter nu niet meer, zonder ad-hoc opeens spontaan te verzenden 8)7

Zou het inderdaad hardware matig zijn of bestaar er een geringe kans op een software fout? Straks misschien nog maar even resetten...
Op Sony Ericsson toestellen heb je twee jaar fabrieksgarantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
MarlyS schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 07:20:
[...]

Op Sony Ericsson toestellen heb je twee jaar fabrieksgarantie.
Via SE zelf of dan toch eerst via de provider? Wel goed nieuws trouwens, bedankt :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-08 03:53
Banjy schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 09:34:
[...]

Via SE zelf of dan toch eerst via de provider? Wel goed nieuws trouwens, bedankt :) !
Je belt in jou geval Hi op en dan sturen ze jou een pakket op. Dan doe je daar je telefoon in met een klachtenbrief. Die stuur je op naar de reparatiepost van SE en dan heb je ongeveer 2 a 3 weken later je telefoon terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobomonster
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik heb mijn k850 nu krap en jaar, en ben een net meisje dus doe er geen vreemde dingen mee:
- onder kant achter klepje is eraf gelazerd
- flits is niet meer te gebruiken, alle foto's in het donker en schemer standaard overbelicht
- toutch knoppen vallen vaak uit
- het welbekende 'opnieuw opstarten' van SE
- dikke krassen zowel op het scherm als op de achterkant (heb ook k800i gehad, 3 jaar oud, nog helemaal gaaf)
- vastlopen en crashen tijdens gebruik van internet

Waardeloos.. en volgens mij ben ik niet de enige! Volgende week maar op jacht naar een X1 .. 8)7

Woopwoopwoopwoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
zero_cool89 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 18:39:
[...]

Je belt in jou geval Hi op en dan sturen ze jou een pakket op. Dan doe je daar je telefoon in met een klachtenbrief. Die stuur je op naar de reparatiepost van SE en dan heb je ongeveer 2 a 3 weken later je telefoon terug.
Heb zelfs niet hoeven bellen, ging prima via een online procedure. Heb hem nu alweer terug. Probleem is verholpen en het oude euvel met een half vastzittende d-pad ook! Ik ben erg blij en het heeft mij geen euro gekost. _/-\o_

Edit\ De K850i is toch wel een hele verbetering ten opzichte van de K750i zeg! Heb de K750i dus weer moeten gebruiken, maar dat grotere scherm is toch wel erg prettig van de K850i :)

[ Voor 13% gewijzigd door Banjy op 29-04-2009 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
Banjy schreef op woensdag 29 april 2009 @ 16:30:
[...]
Heb zelfs niet hoeven bellen, ging prima via een online procedure. Heb hem nu alweer terug. Probleem is verholpen en het oude euvel met een half vastzittende d-pad ook! Ik ben erg blij en het heeft mij geen euro gekost. _/-\o_
Dat is mss ook de reden dat KPN/Hi niet de goedkoopste is maar wel een prima service geeft ;)
En mooi dat het probleem met de D-pad ook opgelost is.

Hulde aan KPN/Hi in dit geval _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
Om het topic maar even in leven te houden, heb ik weer een soort van probleem :P

Zojuist mijn solar charger binnen. Een batterij met een zonnepaneel die van alles wat op USB gebaseerd is kan chargen. Mijn luidsprekertjes gaan prima. Mijn oude K750i gaat prima maar je raad het al mijn K850i wil er niet mee opladen. De oude Nokia doet het zelfs ook prima.

Op het moment dat ik hem (de solar charger in oplaad modus) aanzet krijg ik netjes het USB keuze menu en het maakt niet uit welke optie ik kies, behalve massaopslag, hij zegt niet op te laden. Via de PC laad hij prima op in Mediaoverdracht en massaopslag modus. Bij massaopslag krijg ik wel het logo'tje maar als ik een half uur later weer kijk is hij niet meer opgeladen, juist eerder wat minder.

Dit liet mij denken dat het een capaciteitsprobleem was, misschien levert de solar charger wel niet genoeg spanning of stroom. Dit heb ik getest door even mijn USB Car charger in de auto te gebruiken en ook hier hetzelfde resultaat; hij zegt niet op te laden. De solar charger lijkt dus gewoon een output conform USB spec te hebben.

Ik denk zelf dat het een driver probleem is. Pas als hij geïnstalleerd is op de pc (enkele pc's getest) gaat hij opladen. De solar charger kan dat natuurlijk allemaal niet want die kan niet communiceren. Het lijkt dus puur driver/software matig te zijn. Misschien dat de K850i stiekem wel op laad, echter moet ik hem dan eerst helemaal leeg laten gaan (nu mee bezig...)

Iemand een idee hoe ik de telefoon op USB laat opladen, zonder tussenkomst van een pc?

Edit\ Ook het aanpassen van een usb kabel, zodat enkel de pinnetjes overblijven van de K750i (die ook werkt met mijn K850i) oplader heeft geen zin. Zijn er mensen die deze telefoon opladen met een car charger?

[ Voor 6% gewijzigd door Banjy op 05-05-2009 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

En hoppa, het toestel was voor de derde keer stuk. Op Koninginnenacht nota-bene liep het ding vast.
Elke keer als ik hem vervolgens aanzette, kreeg ik na een paar seconden een zandloper, en viel hij uit.
Master reset, en herinstalleren van de software bood geen soelaas. Heel af en toe kwam ik verder dan het pinscherm... Waarna hij weer uitviel
Dus ik naar de KPN shop, met toestel en alle toebhoren, want ik wilde dit apparaat absoluut niet meer terug hebben :@
De verkoper begreep mijn verhaal, maar zag ook dat ik over 2 maanden een nieuw toestel uit mag zoeken, i.v.m. contractverlenging. en aangezien ik verzekerd ben kon ik gewoon weer een leentoestel meekrijgen.

Ik moet zeggen dat dit met afstand het slechtste toestel is wat ik ooit heb gehad. Bij het tweede defect kreeg ik een nieuwe, dus in anderhalf jaar tijd zijn er 2 stuk gegaan. Nooit meer een SE voor mij. Het viel al mee dat ik de updatesoftware aan de praat kreeg onder Vista, dat ging normaal nooit!

Ik raad dan ook iedereen af om dit toestel te kopen, indien je dit van plan was!

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:49
De K850 is m'n 3e SE op rij in 4 jaar tijd --> K750 / K800 / K850.
Alleen m'n K800 heb ik een tijdje moeten missen omdat de antenne kaput was (geen ontvangst).
Deze K850 heb ik nu ruim een jaar en werkt nog altijd prima..

Het ligt niet altijd aan de telefoon, ook aan de gebruikers en hoe ze er mee omgaan.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Voor m'n ringtone heb ik geluid en trillen aanstaan. Nu wordt dat ook gebruikt voor m'n wekker(s). Is er 'n mogelijkheid voor de wekker alleen geluid te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

Stinger_ schreef op maandag 11 mei 2009 @ 22:53:
Het ligt niet altijd aan de telefoon, ook aan de gebruikers en hoe ze er mee omgaan.
Dat ben ik met je eens, maar in dit geval ligt het volgens mij wel aan het toestel, 2 vrienden van me en ik hebben alledrie precies hetzelfde probleem gehad als Banjy. Een paar minuten googelen gaf echt ontzettend veel mensen wat hetzelfde probleem hebben, dus in dit geval ligt het wel aan de telefoon (het keypad-membraan is gewoon brak lijkt het wel...). Ik heb die van mij trouwens zelf gemaakt, nieuw keypad-membraan besteld en die vervangen, werkt weer perfect nu. Kost wel iets meer dan 10 euro maar beter dat dan een maand zonder toestel. Je hebt wel 2 torx-schroevendraaiers nodig (torx 5 en torx 6 geloof ik) maar die krijg je voor een paar euro.

[ Voor 4% gewijzigd door ijskonijn op 12-05-2009 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mensen met problemen met de flits/foto functie:

- Onder de flitser zit een klein zwart dingetje, daar kan stof in komen wat problemen met de belichting geeft (overbelichting). Met een naald kan je het stof eruit peuteren

- Het glaasje wat voor het diafragma zit was bij mij gebroken, Ik heb toen het glaasje verwijderd. Dit kan je doen door iets sterk plakkends of iets aan het glaasje vast te lijmen en hem er vervolgens af te trekken. Het diafragma is stevig genoeg je moet alleen uitkijken dat je hem niet met het diafragma open in je broekzak steekt met andere voorwerpen er bij.
Ik heb het er al twee maanden af zonder enkel probleem. Hij maakt nu veel betere fotos dan eerst, totaal geen problemen met overbelichting meer. Ik heb het idee dat ie zonder glaasje zelfs betere fotos maakt dan toen ik hem pas nieuw had!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:21
Ik heb echt totaal geen problemen met m'n K850i. Hij werkt prima. Heb destijds wel snel de IPK-100 gekocht (een camerastatief + hoesje), want m'n K700i had al snel krassen en zat vol met stof. Jammergenoeg brak de plastic schroefdraad waarmee de houder aan 't statief vastzat als snel af. Moet 'm nog lijmen. Maar je kunt er superscherpe foto's mee maken en vooral filmpjes worden er erg scherp door. Het enige nadeel is dat het hoesje de telefoon nog dikker maakt dan hij al is, maar dat heb ik er voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Even over die reparatieservice van Hi, ik heb een K750i waarvan de joystick plots totaal niet meer reageert op boven en rechts (ook niet na uitblazen). Ik was van plan deze op te sturen, nu zie ik echter dat er onderzoekskosten (39 euro) betaald worden mocht het niet gerepareerd kunnen worden. Hoe kom ik erachter of dit defect zeker onder garantie valt? Ik ben niet van plan 40 euro te betalen, daar heb ik bijna een nieuwe voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _FrostBite_
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-05 11:51
Ik heb sinds 5 dagen het probleem dat mijn touch toetsen amper reageren en zelfs gewoon helemaal niet meer. soms als ik op de zijkant druk net naast het film/foto/view schijfje doet hij het weer. dit is spontaan gekomen.

hij moet opgestuurd worden nu. iemand ervaringen met het opsturen van je mobiel. hoelang dit duurt enzo. het lijkt mij wel dat dit binnen de garantie valt. ik heb dit toestel nu 16 maanden in gebruik, nog nooit wat mee gehad, op de software probleempjes na.

edit: het verbaast me dat er helemaal geen krassen of wat dan ook opzitten. verder een erg fijn toestel jammer genoeg is hij zo snel in prijs gezakt. toen ik hem had gekocht na wat speurwerk voor de groene versie voor een prijs van dik 500 euro kelderde hij gigantisch in prijs en was eigenlijk niks meer waard. en nu betaal ik 34 euro in de maand voor een veel te goedkoop toestel.

[ Voor 28% gewijzigd door _FrostBite_ op 25-06-2009 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
Ik heb reeds eerder in dit topic mijn ervaring van de Hi reparatie service beschreven. Ik heb uiteindelijk niks betaald en het is keurig gerepareerd. Belangrijk is of je nog garantie hebt, 2 jaar zit er geloof ik op zowel de K750i en K850i. Bij de K750i kan je natuurlijk wel gaan overwegen of je niet liever een nieuw toestel koopt, want volgens mij is deze niet zo heel veel meer waard, want stel dat ze die €39 berekenen dan had je misschien net zo goed een nieuwe telefoon kunnen kopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _FrostBite_
Ik zit bij vodafone dus dan zou die van mij door hun worden behandeld ? of doet sony ericsson dit gewoon ? ik hoop dat dit snel gerepareert kan worden want ik ga met 3 weken op vakantie en heb dan het liefst mijn cypershotje wel bij me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
_FrostBite_ schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 13:05:
Ik zit bij vodafone dus dan zou die van mij door hun worden behandeld ? of doet sony ericsson dit gewoon ? ik hoop dat dit snel gerepareert kan worden want ik ga met 3 weken op vakantie en heb dan het liefst mijn cypershotje wel bij me
Je zult het via vodafone moeten regelen (indien je toestel icm abonnement daar hebt) maar zij zullen het wel doorsluizen aan een SE service centrum, net zoals Hi. 3 weken lijkt mij trouwens een nobel streven, het zou zo maar kunnen dat het langer dan 3 weken zal duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _FrostBite_
ok ja ik heb hem bij belcompany weg dus daar ga ik ook weer heen als ik hem ga opsturen. het punt is dan wel dat ik mijn mobiel dan waarschijnlijk niet heb als ik op vakantie ga. Misschien bestaat er een optie om hem met spoed ofzo te laten repareren. mijn vervangende toesten zit niet eens een camera op dus dat schiet niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulAM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-04 16:13
Ik heb mijn SE850i afgelopen woensdag getracht te flashen.
Mislukt een zwart scherm en een verlicht toetsenbord en lens aan de achterkant.
Ik kon er niets meer mee dan naar een servicepunt gaan en daar hebben ze binnen een half uur mijn toestelletje weer in orde gemaakt.
Tip van de service medewerker , als het flashen niet lukt de 1e keer laadt dan je batterij op in een ander toestel want na het flashen lukt het opladen ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudBM

ArnoudBM

Wat is een ondertitel?

Al tijden heb ik een irritant probleem: Als meerdere contacten hetzelfde nummer delen, dan kan ik niet opgeven welk van deze contacten getoond word als ik word gebeld door dit nummer. Had het met mijn k750i en nu ook met mijn k850i.

ff een stukje vliegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:22
Al mijn gesprekken klinken sinds enkele weken super zacht, mensen kunnen mij perfect horen. Andersom echter niet. Volume staat op 100%. Iemand die ook dit probleem heeft? Ben er wel achtergekomen dat iemand anders een vergelijkend probleem had in 2007 met zijn telefoon.
Heb overigens maar gelijk de SE C905 silver besteld via T-mobile contractverlenging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem van gesprekken zachter horen heb ik niet gehad, echter wel dat ik helemaal NIETS meer kon horen via het earspeaker gedeelte. Moest ik dus bellen met de speaker aan de voorkant aan (zodat iedereen mee kan luisteren) of via de headset. Dit was enkele weken geleden, alles geprobeerd, firmware er opnieuw op, terugzetten naar fabrieksinstellingen, maar niets hielp. Tot afgelopen week. Alles werkte plots weer zonder iets speciaals gedaan te hebben. 7(8)7 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
Ik heb mijn lens-bescherm-glas per ongeluk gebroken, maar de SE Service Center zegt dat het onder één of andere schade valt die niet onder de garantie valt... :s En een dergelijk rond stuk glas kan ik niet vinden.

Maar een belangrijker vraagje, ik kan niet meer syncen met iSync nu met Snow Leopard. Heeft iemand hier een oplossing voor? Over een twee maandjes krijg ik een nieuwe telefoon, en dan moet ik wel kunnen syncen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 15:35:
Het probleem van gesprekken zachter horen heb ik niet gehad, echter wel dat ik helemaal NIETS meer kon horen via het earspeaker gedeelte. Moest ik dus bellen met de speaker aan de voorkant aan (zodat iedereen mee kan luisteren) of via de headset. Dit was enkele weken geleden, alles geprobeerd, firmware er opnieuw op, terugzetten naar fabrieksinstellingen, maar niets hielp. Tot afgelopen week. Alles werkte plots weer zonder iets speciaals gedaan te hebben. 7(8)7 7(8)7
Is de aansluiting van die earspeaker op de telefoon. Bij mij hielp het vaak (heeft heel lang geduurd voordat ik het door had) om aan de bovenkant van het toestel wat te duwen, verdraaien. Vaak deed hij het dan wel weer... Even proberen met voicemail aan de lijn ofzo dan hoor je direct of het weer werkt. Wel onwijs irritant! Want je weet nooit als je nu opneemt of hij het wel of niet doet. Heb dat echt best vaak gehad dat ik dan de ander niet hoorde, erg vervelend zeker als mensen nog niet weten dat ik met een gehandicapte telefoon belde ;) Inmiddels nieuwe telefoon dus ik ben er gelukkig vanaf (hoop ik :P ) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BD1
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 10:42

BD1

Heb net een 8GB MicroSD-kaart gekocht, deze om precies te zijn. Werkt perfect, hoewel SE zegt dat er alleen maar microSD <4GB erin passen. Voor mijn gevoel is ie iets trager dan de standaard meegeleverde geheugenkaart, maar het is niet hinderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:14
Mijn K850I heeft nu wel een voor mij hinderlijk probleem. Wanneer ik de navigatie voor na links of na beneden gebruik, dan gaat direct daarna de touch rechtsboven in werking. Meestal de terug.

Voorbeeld: als ik snel een sms wil versturen en dus in het startscherm na links druk. Zie ik heel even sms voor me, maar daarna gaat deze ook meteen terug, doordat rechtsboven de touch word ingedrukt. Tenminste dit denkt mijn K850i. Normaal sms versturen gaat dus zeer lastig.

Het probleem treed alleen op bij navigatie na links of na beneden. Iemand hiervoor de oplossing? Uit en inschakelen heeft niet gewerkt.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
RudyL schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 12:01:
Mijn K850I heeft nu wel een voor mij hinderlijk probleem. Wanneer ik de navigatie voor na links of na beneden gebruik, dan gaat direct daarna de touch rechtsboven in werking. Meestal de terug.

Voorbeeld: als ik snel een sms wil versturen en dus in het startscherm na links druk. Zie ik heel even sms voor me, maar daarna gaat deze ook meteen terug, doordat rechtsboven de touch word ingedrukt. Tenminste dit denkt mijn K850i. Normaal sms versturen gaat dus zeer lastig.

Het probleem treed alleen op bij navigatie na links of na beneden. Iemand hiervoor de oplossing? Uit en inschakelen heeft niet gewerkt.
Ik heb dit ook gehad, heb het toestel ter reparatie aangeboden. Als het goed is toen de gehele touchpad vervangen met goed resultaat. Heb zelf van alles en nog wat geprobeerd, zonder succes, reparatie leek dus de enige oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reAaa
Heb dit toestel sinds Half december 2007. Bij ontvangst was het toestel kapot. het defect was enkele zwarte/rode lijnen verticaal over mijn beeldscherm. Toestel opgestuurd en 2 weken later kreeg ik een nieuwe.

precies 1 jaar later bleef de middelste touch button hangen, mijn toestel dacht dus continu dat ik deze indrukte. Zoiets is natuurlijk waardeloos, want je telefoon is dan niet meer bruikbaar. Anyway, toestel opgestuurd en volgens mij 2 weken weggeweest voordat ik 'm weer gerepareerd terug kreeg.

De laatste paar weken had ik weer last van lijnen in mijn beeldscherm, dit keer aan de bovenkant van mijn scherm 2 horizontale lijnen. na een paar weken zijn dit er meerdere geworden. Gisteren telde ik er 6. Omdat ik nog 2 maanden garantie heb, en dit zeker weten onder technische defecten valt, heb ik gisteren even de klantenservice gebeld en mijn probleem uitgelegd. Diezelfde middag nog richting een KPN winkel gegaan en mijn toestel weer laten opsturen voor reparatie :D. 3x in 2 jaar tijd, enigszins belachelijk, maar ik ben er allang van overtuigd dat dit toen niet echt het vlaggenschip was van SE. ben benieuwd wat ze nu gaan doen. misschien geven ze wel een nieuw toestel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
Hmm... Ik heb hem nu twee jaar, enige probleem was een firmwire update die de telefoon niet meer liet opstarten. En nu heb ik zelf het beschermglas voor de lens gebroken, maar dat is natuurlijk eigen schuld. Nu loop ik dus een paar maanden met een blote lens rond. :P

Maargoed, nog een maandje en we gaan over op een iPhone! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:21
Een tijd geleden viel m'n K850i met hoesje op de grond, waardoor de speaker ruis gaf op hoog volume. Laatst opgestuurd naar T-mobile ter reparatie en binnen 5 dagen gratis gerepareerd terug inclusief goodies :) Volgens mij hebben ze de firmware ook geflashed, want hij reageert veel sneller dan normaal. Ben dan ook zeer tevreden met deze telefoon. Hopelijk brengt Sandisk hun nieuwe 32GB Micro SDHC kaartjes uit, dan kan m'n mobieltje weer twee jaar mee.

Edit: Bios is inderdaad geflashed

[ Voor 3% gewijzigd door Joep op 08-11-2009 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BD1

BD1

Mijn telefoon deed raar dus het werd tijd voor een herinstallatie met de Update Service van Sony Ericsson. Eerst netjes een backup gemaakt van mijn contactpersonen, kalender etc. met de PC Suite. In de PC Suite zit ook een SMS-editor. Met behulp van deze editor heb ik alle SMS-berichten gekopieerd naar de PC in de veronderstelling dat ik ze ook kan kopiëren van de PC naar mijn telefoon. Helaas is dit niet mogelijk. De smsjes zitten allemaal in een map in de vorm van .txt-bestandjes en het bestand 'Queue.cah'. In de tekstbestandjes zit enkel de text van de sms.

Afbeeldingslocatie: http://img192.imageshack.us/img192/2988/naamloosgw.th.png

Weet iemand hoe ik de SMS-berichten van mijn PC kan kopiëren naar mij telefoon (K850i)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetPr87
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-09 11:26
Ik haal een betje een oud topic weer tot leven , maar het lijkt me beter dan een nieuwe topic starten..

Mijn probleem is dat mijn k850i sinds deze week mijn oproepen niet meer opslaat, het maakt niet uit of het uitgaand, gemist of een beantwoord oproep is, hij slaat ze niet op. Erg irritant natuurlijk vooral met nieuwe nummers die moet ik dus altijd op papier noteren want ik vind ze niet terug in mijn lijst. ik heb geen idee wat het kan zijn, ik heb een reset toegepast maar zonder geluk.

Als iemand iets weet hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BD1

BD1

Misschien een keer opnieuws installeren naar de nieuwste versie m.b.v. SEUS? Eerst de SE PC Suite installeren en daarna SEUS downloaden en die installeren. Volg dan de instructies. Let er wel op dat je eerst al de data die op je mobiel ergens opslaat. Deze gaan tijdens de herinstallatie nl. verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien ik te lui ben om het hele topic (75 pages) om te spitten, begin ik even hierbij
Ik heb dus ook een k850i, Sinds gister (toen ik aan het smsen was) Viel hij zo in een keer uit, toen ik hem probeerde op te starten gebeurde er niks, alleen gingen alle lampjes branden, heb hem de hele nacht an laten staan, om te kijken of hij het uberhaupt nog doet, maar niks,
Ik heb nog nooit firmware geupdate e.d. Ik heb hem begin maart 2009 wel een keer flink laten stuiteren, maar heeft het sindsdien zonder cure gedaan, alleen wat beschadigingen aan de rand.

Wat is er in mijn geval aan de hand? wat kan ik er aan doen? en wat zijn mogelijke reparaties(kosten)

Ik heb hier nog even een youtube linkje wat mij telefoon doet

http://www.youtube.com/watch?v=6eKYeN4Mjow

Ik hoop op antwoord.

Groet!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2010 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BD1

BD1

Verwijderd schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 08:34:
Aangezien ik te lui ben om het hele topic (75 pages) om te spitten, begin ik even hierbij
Ik heb dus ook een k850i, Sinds gister (toen ik aan het smsen was) Viel hij zo in een keer uit, toen ik hem probeerde op te starten gebeurde er niks, alleen gingen alle lampjes branden, heb hem de hele nacht an laten staan, om te kijken of hij het uberhaupt nog doet, maar niks,
Ik heb nog nooit firmware geupdate e.d. Ik heb hem begin maart 2009 wel een keer flink laten stuiteren, maar heeft het sindsdien zonder cure gedaan, alleen wat beschadigingen aan de rand.

Wat is er in mijn geval aan de hand? wat kan ik er aan doen? en wat zijn mogelijke reparaties(kosten)

Ik heb hier nog even een youtube linkje wat mij telefoon doet

http://www.youtube.com/watch?v=6eKYeN4Mjow

Ik hoop op antwoord.

Groet!
Het eerste wat je zou kunnen doen is de firmware opnieuw flashen m.b.v. SEUS. Ik zou hem niet laten repareren: koop gewoon een nieuwe telefoon. Van mijn K850i heb ik inmiddels ook meer last dan dat ik er plezier van heb. Het is bijvoorbeeld zeer irritant als de geheugenkaart niet meer wordt herkend als je muziek aan het luisteren bent...
Pagina: 1 ... 18 19 Laatste