Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Na dik 2.5 week is de status van m'n reparatie:

Uw toestel is klaar voor verzending.
Hartelijk dank voor uw bezoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0eyv
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-08 18:12
jbswinkels schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 12:05:
Na dik 2.5 week is de status van m'n reparatie:

Uw toestel is klaar voor verzending.
Hartelijk dank voor uw bezoek.
Nou leuk.. ik ben al 6,5 weken aan het wachten. Ik ben bang dat ze mij zijn vergeten of hem kwijt zijn geraakt! Hier ga ik dus echt werk van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-09 17:03
Ik heb een beruchte bleu ring of death..

Dit zou de 3e keer zijn dat hij weggaat voor reparatie sinds November, 2x probleem met camera, en nu dit dus,

Kan ik hier zelf al wat aan doen? of is het hopeloos.. en heb ik nu eidelijk reden om een x flink te bekken bij het kpn bussenis centre..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0eyv
En dat zou ik ook zeker doen. Niet terug brengen voor reparatie maar: inleveren en meteen een nieuwe mee krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
'k hoop het.. Het zal wel weer niet. Weer worden gerepareerd.

Jippie! weer 5 weken kwijt :) :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0eyv
nouja, ik al bijna 7 weken. Dus niet klagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarten
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:59
Ivo NL schreef op woensdag 26 december 2007 @ 10:38:
[...]

Euh.. Wie heeft er al last van een WOSD op z'n K850 dan?
voor een gratis wsod (white screen of death) oplossing zie:
http://electronica.infonu.nl/telecom/17352-uw-sony-ericsson-telefoon-gratis-unlocken.html
(is oorspronkelijk voor unlocken, maar werkt ook met wsod!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:29
Komt morgen terug met een nieuw scherm. BEN® benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
Daar ligt dan als leentelefoon als nokia 6201,

Denk dat ik deze maar hou, functioneerd al 30 minuten zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net WEER naar Belcompany geweest, 28 maart hebben ze bericht gekregen dat er een nieuwe display op moet maar niet op voorraad is. Het kon nog wel 2 weken duren voordat ik mijn mobiel terug krijg.

Lang leven de Blue ring of death

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 19:04:
net geprobeerd om de software te updaten op mijn k850i ;
eerst via de software op mn pc, batterij eruit, c ingedruk houden, verbinden......maar er gebeurde niets met mijn telefoon.

Toen via het menu op de telefoon zelf geprobeerd, maar ik krijg de melding dat er geen nieuwe software beschikbaar is.

Erg vreemd, want ik heb R1CA037, unbranded..... terwijl er volgens mij toch echt een nieuwe versie beschikbaar moet zijn ??

iemand meer dit probleem?
Ik heb exact hetzelfde probleem. En ik heb uitvoerig gezocht naar mogelijkheden. Je schijnt hem te kunnen laten updaten bij een SE service point (in Den Haag ontkennen ze dat het kan, in Amsterdam was er twijfel). Maar ik heb dit niet kunnen testen. Verder kan je hem opsturen voor reparatie of misschien proberen gehackte firmware erop te zetten (heeft niet mijn voorkeur). Ik moet de mijne nog voor reparatie opsturen, gelukkig heb ik nog een backup k800i. Ik heb overigens ook R1CA037 maar dan wel branded van T-Mobile.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2008 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn K850i functioneert in principe goed, alleen ik loop soms tegen wat kleine (vervelende) problemen aan. Ik merk bijv. dat als ik foto's via bluetooth naar een pc verstuur, hij ze soms automatisch verwijderd. Kan ze dan natuurlijk wel weer terug sturen, maar het is wel irritant.

Ook heb ik nog steeds het probleem dat mn foto's overbelicht zijn (witte gezichten bijv.)

Wat ik een nadeel vind in vergelijk met de 800i is dat je bij het maken van foto's moet wachten tot de flits opgeladen is, en het duurt lang voordat je de volgende foto kan maken.
Ook vind ik de toetsjes nog steeds niet handig.

verder ben ik er wel heel blij mee hoor :P

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2008 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
En weer terug :) Hij werkt nu prima \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flits opladen is toch in 3 seconden gedaan ofzo? Lijkt me nou niet echt een probleem.

Enige waar ik last van heb met mijn telefoon is ook overbelichte foto's. In het begin viel het wel allemaal mee, maar valt me nu bij bijna elke foto op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

zeef schreef op donderdag 03 april 2008 @ 10:59:
En weer terug :) Hij werkt nu prima \o/
De status staat nog steeds op "klaar voor verzending"... Al heel de week. Las dat ze aan 't staken zijn bij (sommige) KPN Business Centers... Ze kunnen tussen het staken door toch wel de mijne ff op de post doen... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 11:00:
Flits opladen is toch in 3 seconden gedaan ofzo? Lijkt me nou niet echt een probleem.

Enige waar ik last van heb met mijn telefoon is ook overbelichte foto's. In het begin viel het wel allemaal mee, maar valt me nu bij bijna elke foto op.
is ook niet echt een probleem, maar ik ben gewend klepje open, klik
ik was gewoon verwend ;)

maar die overbelichte foto;s vind ik wel echt jammer. weet ook niet wat ik eraan kan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 12:20:
[...]

is ook niet echt een probleem, maar ik ben gewend klepje open, klik
ik was gewoon verwend ;)

maar die overbelichte foto;s vind ik wel echt jammer. weet ook niet wat ik eraan kan doen
Een tijdje geleden zei iemand hier volgens mij dat je soms even met een tandentstoker stof uit de lichtmeter moet scheppen om de overbelichte foto's tegen te gaan. Ik kan me voorstellen dat de telefoon de omgeving donkerder inschat als z'n lichtmeter geblokt wordt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gis.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:47
ik ben mijnes 5 weken kwijt geraakt.. dat is een onbehoorlijke termijn heb ik hun duidelijk gemaakt..
na veel gezeur en vaak de woorden ''onbehoorlijk'' en ''oplossing'' te noemen heb ik uiteindelijk een nieuwe kunnen uitkiezen.. ditkeer de viewty gedaan.. wel spijt van:O

dus als ik jullie was.. ZEIKEN:d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 19:19

ijskonijn

Now MOVE!

Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 13:08:
[...]

Een tijdje geleden zei iemand hier volgens mij dat je soms even met een tandentstoker stof uit de lichtmeter moet scheppen om de overbelichte foto's tegen te gaan. Ik kan me voorstellen dat de telefoon de omgeving donkerder inschat als z'n lichtmeter geblokt wordt....
Dit had het probleem bij mij ook opgelost inderdaad, echter heeft hij het nu weer, komt denk ik door mezelf, heb m'n telefoon gewoon in m'n broekzak zitten en dat is blijbkaar nogal een stoffige plek...Binnenkort maar weer eens met de tandenstoker aan de slag :+

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
jbswinkels schreef op donderdag 03 april 2008 @ 11:40:
[...]

De status staat nog steeds op "klaar voor verzending"... Al heel de week. Las dat ze aan 't staken zijn bij (sommige) KPN Business Centers... Ze kunnen tussen het staken door toch wel de mijne ff op de post doen... :z
Ik heb 'm verzekerd via T-Mobile dus de afhandeling liep via Pro-assist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gis. schreef op donderdag 03 april 2008 @ 13:28:
ik ben mijnes 5 weken kwijt geraakt.. dat is een onbehoorlijke termijn heb ik hun duidelijk gemaakt..
na veel gezeur en vaak de woorden ''onbehoorlijk'' en ''oplossing'' te noemen heb ik uiteindelijk een nieuwe kunnen uitkiezen.. ditkeer de viewty gedaan.. wel spijt van:O

dus als ik jullie was.. ZEIKEN:d
hoezo heb je daar spijt van? ik zit er ook over te denken een viewty te nemen ipv mijn k850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gis.
  • Laatst online: 12:47
soms heb ik op touchscreen dat ik toch echt op de 8 probeer te drukken, maar dan doet hij verdomme de 2:S maar niet altijd.. hoe meer je je best probeert te doen om goed te drukken hoe kutter het gaat:P dat is mijn ervaring althans..

oke filmen is erg gaaf.. vooral de 120fps mode.. tenminste als je het nuttigis voor jezelf om te gebruiken.. voor mij iig wel..
de fotos daarentegen zitten vol met ruis. echt verschrikkelijk, mijn k850 waren veel mooier(komt door grotere lens).. ook is de interface van de k850 sneller en de cameramodus van dat toestel onthoudt de instellingen van de vorige keer wat de viewty niet doet..

voor de rest is viewty natuurlijk wel iets mooier en dunner en groot scherm voor internet is handig. veel applicaties zijn weer slecht ondersteunt doordat het toestel bepaalde certificaten niet heeft.

smsen is bij beide toestellen dus ongeveer even klote, k850 met kleine knoppen en viewty met soms stomme touchscreen.

Ook moet je er even om denken dat de viewty verschrikkelijk veel trager wordt naarmate je meer data hebt. ik heb met opzet niet meer dan 1gb gekocht omdat ik dan zeker wist dat ik m niet vol zou stouwen waardoor die nauwlijks meerte gebruiken is.

dat de viewty divx kan afspelen is allemaal hardstikke leuk, maar aangezien stage6.com inmiddels offline is zal je niet zo snel meer divx hebben tenzij je het convert.

de muziek van de viewty kan eeeerg hard dmv tweaken(staat wel in ku990topic-TS...)

het beeldscherm van de viewty ben ik dus neit erg over te spreken. Slechte leesbaarheid bij zonlicht en je moet eecht drukken. bij ipod touch is dat veel chiller..

de keuze tussen deze twee moest ik al maken in november, toen beetje spijt dat ik niet de viewty had en nu ik de viewty heb spijt dat ik de k850 niet meer heb..

persoonlijk was de k850 toch chiller

succes met kiezen, ik vind het een moeilijke keuze..

btw, kijk ook eens naar de g810 van samsung vond ik ook erg interessante specs hebben:) wlan 3keeroptisch enz enz

edit: het is dat de garantie dan een heel gedoe is, maar anders had ik wel willen ruilen;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sins een tijdje heb ik nu last van niet goed meer werkende toesenbord. Als ik naar beneden ga (dus via de D-pad) en ik kom daarbij iets teveel op de ruimte tussen de 5 en het knopje naar onderen dan activeert mijn rechter touch key.
Ik hoef maar een beetje te drukken tussen de 5 en knopje naar onderen en ik ga alweer terug. Bijvoorbeeld als ik een smsje type en ik moet een letter typen die valt onder de 5 toets dan is er een grote kans dat mijn terugtoets wordt geactiveerd.

Dit is behoorlijk iritant... Ook moet ik tegenwoordig harder drukken op de rechter touch key voordat hij reageert.
Mooi klote allemaal omdat ik hem uit Duitsland heb gehaald :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon naar service center gaan... ik was mijn bon ook vergeten toen en ze deden daar niet moeilijk over. Ik had precies hetzelfde probleem als jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 16:29:
gewoon naar service center gaan... ik was mijn bon ook vergeten toen en ze deden daar niet moeilijk over. Ik had precies hetzelfde probleem als jou.
Serieus?! Dat is opzich wel gunstig. Hoelang was je hem kwijt?
Vroegen ze dan niet naar je gegevens zodat ze in de klantendatabase konden kijken ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 18:54:
[...]

Serieus?! Dat is opzich wel gunstig. Hoelang was je hem kwijt?
Vroegen ze dan niet naar je gegevens zodat ze in de klantendatabase konden kijken ofzo?
je hebt garantie via je IMEI nummer, misschien maakt het wel uit dat hij Duits is.. maar lijkt me niet.

Ik wist dat het via IMEI gecontroleerd werd, dus had de bon thuis gelaten en naar het service center geweest. 6 dagen later kon ik hem alweer ophalen :) terwijl het servicecenter hem nog had opgestuurd naar SE etc. 6 dagen is echt heel weinig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6 dagen is idd heel weinig!

Nadeel van controle op imei is dat als je 'm bijv. 10 maanden hebt, hij volgens de imei een jaar oud kan zijn (omdat ie dan bijv. 2 maanden bij de leverancier heeft gelegen) Maar dat is met de K850i niet echt van toepassing. (vrij nieuw toestel en verkoopt goed dus ligt niet lang in de schappen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Trouwens, ik heb een wat eigenaardig "probleem": Als ik het ding oplaad en ondertussen muziek luister, dan krijg ik als ik 'm daarna ontkoppel zo nu en dan geen icoontjes te zien. Bijvoorbeeld het muzieknootje als je op stille modus zet, of als ik het mediamenu inga.

Even uitzetten en opnieuw opstarten helpt altijd wel. Hoewel het niet belemmert in het functioneren is het wel vreemd.

Moet ik er ook bij zeggen dat mijn telefoon eigenlijk altijd aanstaat, opladen doe ik als de batterij bijna leeg is, meestal is dat gewoon op werk.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0eyv
Ik ben gister weer gaan klagen bij Primafoon omdat ik hem morgen al 7 weken kwijt ben. Er werd me verteld dat een toestel maar 4 weken in reparatie mag zijn anders dienen ze een nieuw mee te geven. Ik krijg vandaag te horen of ik een nieuwe mag uitzoeken :)

En ik ga denk ik weer voor de k850i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 19:55:
[...]

je hebt garantie via je IMEI nummer, misschien maakt het wel uit dat hij Duits is.. maar lijkt me niet.

Ik wist dat het via IMEI gecontroleerd werd, dus had de bon thuis gelaten en naar het service center geweest. 6 dagen later kon ik hem alweer ophalen :) terwijl het servicecenter hem nog had opgestuurd naar SE etc. 6 dagen is echt heel weinig :)
Aha! Nou dan ga ik daar even achteraan. 6 dagen is idd een nette termijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0eyv
Mooi!

Ik mag een nieuwe gaan uitzoeken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Primafoon belde vanmiddag. Na precies 3 weken is ie terug van reparatie. Heb 'm vanmiddag direct opgehaald en ja.. hij werkt echt weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Laatst online: 14:01
Lol het topic gaat echt 80% over reparatie en levertermijnen... Best wel kansloos, naja na het verlies van me 8Gb ga ik het maar met 6gb proberen (halve prijs :P maar niet halve grote). Daarbij merk ik op dat het toestel ook snel langzamer wordt naarmate er meer op het geheugen van het toestel komt... En dan heb ik het niet over een paar kb maar 20mb of meer vrij loopt soepeler dan minder dan 20Mb (waar de grens exact ligt weet ik niet).

En was firmware *31 nou echt de allernieuwste... Er is 1 provider met een *01 die daarna nog is is uitgekomen, die wil ik wel proberen... maar geen zin om weer 10 euro (en een uur tijd om alles terug te zetten) te vergooien om dat ff te testen...

En iemand al bekend met hacks/cracks voor de telefoon... Hopen dat de crack die verschillende unlock gasten gebruiken vrijkomt zodat andere tweaks gaan schrijven en dergelijke...

[ Voor 32% gewijzigd door watercoolertje op 07-04-2008 11:19 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:06
Over snelheid gesproken.

Na een maand was mijn k850i ook kapot.
Naar de winkel geweest en direct een nieuwe gekregen.
Nu staat firmware ...37 er op.
Hij is veel sneller dan mijn vorige met de laatste firmware.
Het enige dat ik mis met deze firmware is dat je de touchtoetsen niet op trillen kan zetten.
Maar voorlopig zet ik er niet de laatste firmware op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Laatst online: 11-09 09:14
watercoolertje schreef op maandag 07 april 2008 @ 11:16:
Lol het topic gaat echt 80% over reparatie en levertermijnen... Best wel kansloos,
ja dat maakt me een beetje huiverig, ik heb hem namelijk net besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikzelf heb er nog geen problemen mee ondervonden, heb hem ook nog niet naar de laatste firmware ge-update. Na al die verhalen wacht ik daar liever even mee :P

Dus je hoeft er niet perse problemen mee te krijgen ! ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben tot nu toe zeer tevreden over deze telefoon :) had hier voorheen een Lg viewty dat is pas een klote ding ben blij dat ik daar vanaf ben, en nu tevreden ben over mijn telefoon!

Iemand enig idee hoe je dit voor elkaar krijgt ??

http://www.youtube.com/watch?v=J0Z-a-l-jaE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
Zelf ben ik anders ook wel tevreden en ik snap ook wel dat mensen die iets niet lukt of komen zeuren hier eerder posten dan mensen die niks nodig hebben en waar niks aan de hand is.

Ik heb wel de laatste firmware, voelt zeker sneller aan de *37 en tot nu toe nog geen problemen!

@hierboven, het staat gewoon in de reacties hoe je die verlichting kan veranderen... het komt hier op neer:
- haal frontje eraf
- stop een gekleurd doorschijnend papier/plasticje over de lampjes onder de touchkeys
- stop frontje er op
- klaar :) simpel maar wel effectief, ga mijne ook maar ik losslopen voor z'n grapje :D

[ Voor 36% gewijzigd door watercoolertje op 08-04-2008 08:38 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:27

Rio

Ik heb al een boek

marteltor schreef op maandag 07 april 2008 @ 18:38:
[...]

ja dat maakt me een beetje huiverig, ik heb hem namelijk net besteld
Don't be. Mensen zeuren nu eenmaal niet dat hun telefoon zo goed werkt. Mijn werkt prima, geen problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keet1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-08-2020
Hallo, Ik heb ook een K850i en binnen een dag is de accu zo'n beetje leeg, ik bel helemaal niet veel.
Zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben (heb niet alle posts gelezen in dit topic)?
Is er misschien een software update die het probleem oplost, anders moet ik hem terugbrengen bij de winkel en ben ik het toestel een aantal weken kwijt.
Krijg geen leentoestel bij de vodafone, dus ook een aantal weken niet bellen met het nummer. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Als ie binnen een dag leeg is terwijl je er niet veel mee doet lijkt mij duidelijk een brakke batterij. Denk niet dat een software update daar nog iets aan kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:33
keet1 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 12:30:
Hallo, Ik heb ook een K850i en binnen een dag is de accu zo'n beetje leeg, ik bel helemaal niet veel.
Zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben (heb niet alle posts gelezen in dit topic)?
Is er misschien een software update die het probleem oplost, anders moet ik hem terugbrengen bij de winkel en ben ik het toestel een aantal weken kwijt.
Krijg geen leentoestel bij de vodafone, dus ook een aantal weken niet bellen met het nummer. :|
goed leegtrekken en dan pas opladen komt vanzelf goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat kun je enkele keren doen om de batterij tot zijn volledige capaciteit te laten komen, maar om dit standaard te doen is niet goed voor de batterij. Li-ion batterijen houden er niet van om constant leeggetrokken te worden.
Verder zou dat toch niet zo'n significant verschil moeten geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keet1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-08-2020
Denk zelf ook dat het om de accu gaat, maar ze willen dan de telefoon opsturen ter reperatie en dan gaat de accu niet mee.
Helemaal leegtrekken doe ik nu wel vaker (noodgedwongen) en dat heeft tot nu toe nog niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
keet1 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 12:30:
Heb je 3G aan of uit staan? Dat slurpt energie. Mijn K850i doet met 3G aan ongeveer anderhalve dag met een accu en zonder veel langer. Idem overigens voor de Nokia 6500 slide, met 3G krap een dag, zonder een kleine week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
Ik heb 3G altijd aan staan, mail wordt gepushed en dat zijn er z'n 30/40 per dag bel 15 minuten per dag en stuur denk ik 15 tot 20 smsjes. luister zeker een uur naar me muziek (waarvan 15 minuten op speaker ongeveer de rest op koptelefoon) en kan zeker 2 dagen doen met me accu maar ondanks dat is het een kleine moeite om hem dagelijk op te laden. Ik heb de nieuwste firmware!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivan_20
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 16:38
Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 00:51:
Ik ben tot nu toe zeer tevreden over deze telefoon :) had hier voorheen een Lg viewty dat is pas een klote ding ben blij dat ik daar vanaf ben, en nu tevreden ben over mijn telefoon!

Iemand enig idee hoe je dit voor elkaar krijgt ??

http://www.youtube.com/watch?v=J0Z-a-l-jaE
Als je nou eens goed kijkt, er staat onder 'more' gewoon een tekstje

This is an inexpensive way to change you K850i (or any other phone which has a white backlight) to a colour of your choice. Here is what you do:

1) Find a transparent coloured wrapper of your choice. The best place to get these is in Quality Streets.

2) Open up your phone using this guide (finish reading after opened front cover):
http://www.formymobile.co.uk/Dismantle/k850idisassembly.htm

3) Take the wrapper of your choice and cut it out perfectly, so it goes just under your touch-sensitive keys, and fits the keypad perfectly. To get the colour I got, I used a layer of purple and a double layer of blue on top. This gives a dark blue effect.

4) Put the phone back together and done.

5) Enjoy you keypad backlight changed, without dishing out too much money changing PCBs or anything. =D

*Sorry For Poor Quality, Video Taken On K800i*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

watercoolertje schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 14:01:
Ik heb 3G altijd aan staan, mail wordt gepushed en dat zijn er z'n 30/40 per dag bel 15 minuten per dag en stuur denk ik 15 tot 20 smsjes. luister zeker een uur naar me muziek (waarvan 15 minuten op speaker ongeveer de rest op koptelefoon) en kan zeker 2 dagen doen met me accu maar ondanks dat is het een kleine moeite om hem dagelijk op te laden. Ik heb de nieuwste firmware!
3G gaat vooral energie slurpen wanneer de telefoon moet zoeken naar een 3g netwerk. Blijkbaar kom jij alleen in een omgeving met 3g verbinding zodat je telefoon niet de hele dag aan het zoeken is, want dat nekt je batterij.

Heb zelf mn telefoon vanmiddag naar een service point gebracht. Doen er inderdaad neit moeilijk over dat ik mijn telefoon uit duitsland gehaald heb. Zolang ik een aankoopbon kon laten zien waarop een IMEI stond die matchte met de IMEI van mn telefoon was er niets aan de hand :)

Ben benieuwd hoelang ik hem kwijt ben. Binnen 6 dagen terug hebben zoals Hardcore_bass zal hem helaa niet worden. Volgens de man van de winkel was het echt tussen de 2 en 3 week :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
Nou ja dat zal nog meevallen, in me eigen huis heb ik zowiezo geen 3g bereik en helaas niet eens fatsoenlijk bereik om beneden te bellen :S (volgens mij hebben meer mensen hier last van met T-mobile). Maarja de ene batterij is de andere niet, ik laat hem nooit helemaal leeglopen want dat is volgens mij erg slecht voor je batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat klopt. Li-ionbatterijen vinden het niet zo prettig om helemaal leeggetrokken te worden. Zo rond de 30% weer opladen is afaik ideaal.. al komt het natuurlijk niet zo precies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
http://www.batteryuniversity.com/partone-12.htm
Daar kun je alles lezen over de li-ion batterijen. Als ik het goed begrepen heb (vluchtig doorgekeken), heeft het geheel leegtrekken vrijwel geen nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:27

Rio

Ik heb al een boek

Iemand enig idee of er een bluetooth-filebrowser bestaat waarmee je in iemand anders zijn tel kan bladeren? Dat heeft SE volgens mij als enige fabrikant niet standaard in zijn foons zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rio schreef op woensdag 09 april 2008 @ 14:57:
Iemand enig idee of er een bluetooth-filebrowser bestaat waarmee je in iemand anders zijn tel kan bladeren? Dat heeft SE volgens mij als enige fabrikant niet standaard in zijn foons zitten.
Te vet programmaatje. Kun je iemand anders, wanneer je verbinding hebt gemaakt, behoorlijk mee 'pakken'. Van het activeren van de toetsenblok tot aan de complete hard reset ;)
Volgens mij kun je der ook wel mee door bestanden bladeren, je kunt er in ieder geval ander mans inbox mee lezen (andere telefoon moet trouwens wel een SE zijn volgens mij)
succes

*knip, ongewenst tooltje. Weet je zelf denk ik ook wel als ik je reactie lees :/

[ Voor 8% gewijzigd door DaannO op 09-04-2008 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
*knip, ongewenst tooltje. Weet je zelf denk ik ook wel als ik je reactie lees
Why is zo legaal als het maar kan hoor... de andere partij moet gewoon de verbinding accepteren, als je dat doet ja wat mag dan wel of niet.. Je hacked je zelf toch niet in die andere telefoon.

Naja ik zou zeggen google er maar is op (als je slim zoekt dan staat ie op 1 op de zoekresultaten van google (iets met de verbindingstype en info) ik ga het niet zeggen want in gezeur heb ik ook geen zin (ondanks dat het programma legaal is en ook je acties, de ander geeft je tenslotte zelf toegang! En ik dus niet snap wat het probleem is...).

[ Voor 7% gewijzigd door watercoolertje op 11-04-2008 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
De dingen die er tussen staan kan niemand leuk vinden, een beetje logisch nadenken kan geen kwaad hierbij. Wederom, ongewenst dus op GoT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
Nou ja wat is leuk, ik had gisteren de dikkste pret met me mobiel die ik ooit heb gehad :P En hij snapte maar niet waarom hij ze toetsen niet mee rkon deblokeren ;) Maargoed ja regels zijn regels dus daar heb ik me maar aan te houden he :)
De dingen die er tussen staan kan niemand leuk vinden
Ow nou dan kan het slechte nieuws ook wel van de frontpage... is ook niet illegaal maar is ook niet leuk voor sommige... hmm en het goede nieuws dan, is vast ook weer slecht voor sommige... naja je kan dan beter het domein laten vallen ;-) Met andere woorden wat een nepargument... Maagoed ik snap dat het niet mag en zal het ook niet verklappen :P

[ Voor 46% gewijzigd door watercoolertje op 11-04-2008 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Ik vond die super bluetooth hack ook wel grappig, mn w800i deed alles wat mn k850i vroeg :)
Er zelf een beetje mee klooien is zo ongeveer het enige wat je zonder misbruik te maken er mee kan doen, dus niet zo gek dat het weggehaald is. Jammer dat er in de startpost zo weinig andere software genoemd wordt.

Over de snelheid van M2 en MicroSD kaartjes; zolang je de kaartjes in je telefoon laat maakt het volgens mij weinig uit. Ik heb eerst een 103 MB groot bestand naar de bijgeleverde 512 MB M2 kaart gestuurd, en daarna naar mijn splinternieuwe 4 GB MicroSDHC class 6 gestuurd.
512 MB M2: 57 seconde
4 GB SDHC: 54 seconde.
De beperking zal dus wel in de telefoon zitten. In principe moet een class6 SDHC kaart namelijk 6 MB per seconde kunnen schrijven.

[ Voor 42% gewijzigd door marteltor op 11-04-2008 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
een vraagje: bij instellingen --> verbindingen --> mobiele netwerken --> GSM-/3G netwerken heb je 3 opties:
- GSM en 3G
- Alleen GSM
- HSDPA

Ik heb Orange world aanstaan en op de hsdpa instelling werkt alles dus als een trein. Enige is: batterij gaat sneller leeg. Nu heb ik de telefoon ingesteld op 'Alleen GSM'. Als ik nu mn Gmail tooltje of de SE webbrowser start, werkt de internetverbinding wel gewoon. Ik krijg tenminste gewoon nu.nl te zien, maar het gaat wel een stuk slomer. Bovenin beeld verschijnt het bekende wereldbolletje. Heb ik nu een gprs verbinding? Of maakt de telefoon op zo een moment alsnog verbinding met 3G of HSDPA?

Want eigenlijk hoeft van mij hsdpa niet constant aan te staan. Als het aan gaat op het moment dat ik wil internetten vind ik het best. Dat scheelt weer wat batterij. Weet iemand of dat kan?

Tweede vraag: is het niet mogelijk om ergens in de telefoon een adres van een stream in te voeren en zo te luisteren?

[ Voor 6% gewijzigd door marteltor op 13-04-2008 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo NL
  • Laatst online: 09-09 00:46
marteltor schreef op zondag 13 april 2008 @ 00:01:
een vraagje: bij instellingen --> verbindingen --> mobiele netwerken --> GSM-/3G netwerken heb je 3 opties:
- GSM en 3G
- Alleen GSM
- HSDPA

Ik heb Orange world aanstaan en op de hsdpa instelling werkt alles dus als een trein. Enige is: batterij gaat sneller leeg. Nu heb ik de telefoon ingesteld op 'Alleen GSM'. Als ik nu mn Gmail tooltje of de SE webbrowser start, werkt de internetverbinding wel gewoon. Ik krijg tenminste gewoon nu.nl te zien, maar het gaat wel een stuk slomer. Bovenin beeld verschijnt het bekende wereldbolletje. Heb ik nu een gprs verbinding? Of maakt de telefoon op zo een moment alsnog verbinding met 3G of HSDPA?

Want eigenlijk hoeft van mij hsdpa niet constant aan te staan. Als het aan gaat op het moment dat ik wil internetten vind ik het best. Dat scheelt weer wat batterij. Weet iemand of dat kan?

Tweede vraag: is het niet mogelijk om ergens in de telefoon een adres van een stream in te voeren en zo te luisteren?
Nee helaas is het niet mogelijk om 3G alleen aan te hebben wanneer je erom vraagt. Dus als je kiest voor 'alleen GSM' wordt er gebruik gemaakt van GPRS.. Gewoon iedere dag je batterij opladen en hem gewoon op 3G laten staan, dat gaat prima ;)

Android fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 17:18
Rio schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 12:17:
[...]

Don't be. Mensen zeuren nu eenmaal niet dat hun telefoon zo goed werkt. Mijn werkt prima, geen problemen!
Ik vind de K850i ook niet super flex :'(

Had eerst een W800i (geweldig telefoon), daarna de K800i (ook geweldig). Daardoor ging ik er eigenlijk vanuit dat de K850i ook geweldig zou zijn, alleen viel dat tegen. Kon mij bijvoorbeeld dood ergeren aan de traagheid, slechte camera en nog een hoop andere zaken. Ik vond de K800i een stuk fijner!

(daarom m'n k850i na 5 maanden maar vervangen door een iPhone :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las op een ander forum dat er een nieuwe firmware uit is. Deze zou de BROD moeten voorkomen. De snelheid schijnt ook goed te zijn toegenomen. Iemand al geupdate? Mijn telefoon wordt op dit moment gerepareert dus ben hem 3 week kwijt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 08:18:
Ik las op een ander forum dat er een nieuwe firmware uit is. Deze zou de BROD moeten voorkomen. De snelheid schijnt ook goed te zijn toegenomen. Iemand al geupdate? Mijn telefoon wordt op dit moment gerepareert dus ben hem 3 week kwijt..
mag ik vragen welk forum? :)

edit: ik heb gelezen dat het om r1EA037 gaat en de mediabrowser speed zou zijn toegenomen. Geen grote veranderingen.

[ Voor 13% gewijzigd door marteltor op 13-04-2008 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marteltor schreef op zondag 13 april 2008 @ 12:03:
[...]

mag ik vragen welk forum? :)

edit: ik heb gelezen dat het om r1EA037 gaat en de mediabrowser speed zou zijn toegenomen. Geen grote veranderingen.
Op esato: http://www.esato.com/boar...p?topic=157121&start=6285

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Thanks, ik had hem ook gevonden.
Ivo NL schreef op zondag 13 april 2008 @ 01:21:
[...]

Nee helaas is het niet mogelijk om 3G alleen aan te hebben wanneer je erom vraagt. Dus als je kiest voor 'alleen GSM' wordt er gebruik gemaakt van GPRS.. Gewoon iedere dag je batterij opladen en hem gewoon op 3G laten staan, dat gaat prima ;)
dan zou ik hem altijd nog op hsdpa laten staan ;)
Ik heb nu gewoon een snelkoppeling gemaakt naar netwerken. Zo zet ik hsdpa binnen een paar tellen aan.

Iemand op dat esato forum gaf aan dat zijn microsd kaartje het gewoon deed na de update, maar later er mee stopte. Kan natuurlijk toeval zijn, maar ik ben benieuwd of meer mensen hier last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn telefoon in ondertussen weer terug, ik had blue ring of death.. hij doet t nu wel, alleen doet hij nog vaak een reboot.. ik heb t idee dat ie dat doet als er teveel gevraagd wordt van de telefoon, met name tijdens het gebruik van de media optie.. best vervelend, maar ik heb geen zin om m weer terug te brengen..
ik heb hem trouwens 25 maart weggebracht, en ik besloot op 10 april eens langs te gaan om te vragen of ie al binnen was, want ik had niks gehoord.. bleek dat ze op 2 april al een voicemail hadden ingesproken.. best gek aangezien ik geen voicemail heb ingesteld ;)
maargoed hij is er weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Ik heb de R1EA037 firmware er maar gewoon ingeflashed. Werkt super. MicroSD werkt nog steeds, menu's zijn een stuk sneller, vooral bij het spelen van muziek. Op het eerste oog dus een aanrader :)

[ Voor 10% gewijzigd door marteltor op 13-04-2008 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 15:43:
mijn telefoon in ondertussen weer terug, ik had blue ring of death.. hij doet t nu wel, alleen doet hij nog vaak een reboot.. ik heb t idee dat ie dat doet als er teveel gevraagd wordt van de telefoon, met name tijdens het gebruik van de media optie.. best vervelend, maar ik heb geen zin om m weer terug te brengen..
ik heb hem trouwens 25 maart weggebracht, en ik besloot op 10 april eens langs te gaan om te vragen of ie al binnen was, want ik had niks gehoord.. bleek dat ze op 2 april al een voicemail hadden ingesproken.. best gek aangezien ik geen voicemail heb ingesteld ;)
maargoed hij is er weer!
Updaten! Schijnt het reboot probleem sterk te verbeteren! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
Over de snelheid van M2 en MicroSD kaartjes; zolang je de kaartjes in je telefoon laat maakt het volgens mij weinig uit. Ik heb eerst een 103 MB groot bestand naar de bijgeleverde 512 MB M2 kaart gestuurd, en daarna naar mijn splinternieuwe 4 GB MicroSDHC class 6 gestuurd.
512 MB M2: 57 seconde
4 GB SDHC: 54 seconde.
De beperking zal dus wel in de telefoon zitten. In principe moet een class6 SDHC kaart namelijk 6 MB per seconde kunnen schrijven.
Mijn M2 doet via een cardreader max 2Mb per seconde (eigenlijk best traag zo snel download ik ook :S) en me 6 en 8Gb Micro SDHC doet het met makkelijk 10+ Mb per seconden. Dus inderdaad zolang het kaartje in de telefoon zit maakt het niet zo veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Als je een cardreader gebruikt kun je zeker niet meer gebruik maken van de mediamanager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
Geen idee, gebruik dat allemaal niet... Of bedoel je het media gedeelte op de telefoon? Dat werkt prima hoor, gebeurd niks anders als dat ik die bestanden via de telefoon zelf doe.

Hmm ik zie dat me 6Gb (8 tot 8,5Mb per seconde) kaartje wel ff wat trager is dan me 8Gb (die ik kwijt ben deed 10/12Mb per seconde).

Grr waarom zoveel kleine update, moet ik elke keer dingen herinstalleren enzo... En mail instellen...

[ Voor 41% gewijzigd door watercoolertje op 14-04-2008 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Ik hoef niks te herinstalleren. Al mn software staat er nog op, ook mn orange world settings en gepersonaliseerde snelkoppelingen.

Ik bedoelde de sony ericsson software voor op de pc, maar eigenlijk biedt die software niet zoveel meerwaarde. Ik ga toch maar eens een sdhc kaartlezertje kopen (mn huidige kaartlezer doet blijkbaar geen sdhc). Wat voor kaartjes waren die 6GB en 8GB dan? Ik wilde perse een 4GB sdhc class6 kaartje hebben (A-data Turbo is het geworden, 23 euro!) en niet een slome class2, maar als ik geen kaartlezer heb maakt het nog geen verschil :D

edit: Hogere class is sneller

[ Voor 15% gewijzigd door marteltor op 14-04-2008 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
Hmm is hogere class beter dan? Dacht juist andersom, volgens mijwaren ze class 4 voor zover ik weet... Beide van sandisk en heb nu 2 MicroSd cardreaders... wel handig want ik heb nu een usbstick van 512Mb/2Gb (die pakt zowel M2 als micro) die ik er bij kreeg en die ligt thuis die andere is wat lomper die bij die 6gb zat ook sandisk en daar kan/moet ook SD (zit micro>SD omvormer bij) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier kun je heel goedkoop kaartjes bestellen heb ik t idee..
http://www.one2remember.nl/
heb daar een headset (hpm-82) voor 25e gekocht..! werkte top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
Daar had ik me 8gb MicroSD gekocht voor 48 inc verzending (verzending is gratis)... zowiezo is het wel leuk dat je zo snel al kwantumkorting krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Ik krijg sinds de update nooit meer het H logotje van HSDPA dekking in beeld. Alleen nog maar 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
Is HSDPA niet 3G dan of was dat de tussenstap naar 4? Dus 3,5G ofso? naja in ieder geval zal je kwa snelheid niks merken lijkt me of scheeld het nog in responstijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeetje wat duurt het lang voordat ik mijn telefoon terug krijg van de reparatie, gisteren was het alweer 7 weken geleden (25 feb ingeleverd), ik vind het echt niet normaal.

Bestaat er niet de mogelijkheid dat ze na zoveel dagen/weken een nieuwe telefoon geven??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
Bestaat er niet de mogelijkheid dat ze na zoveel dagen/weken een nieuwe telefoon geven??
Tuurlijk, maar daarvoor moet je niet hier zijn maar bij diegene waar je hem hebt terug gebracht. Lijkt me eigenlijk vrij logisch, uit zichzelf zullen ze er in ieder geval niet mee komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

watercoolertje schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 10:46:
[...]
Tuurlijk, maar daarvoor moet je niet hier zijn maar bij diegene waar je hem hebt terug gebracht. Lijkt me eigenlijk vrij logisch, uit zichzelf zullen ze er in ieder geval niet mee komen!
Ja tuurlijk is dat logisch, maar ik mag toch wel hier vragen of jullie weten of dat mogelijk is? }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
Ja tuurlijk (ookal ben ik volgens mij de enigste die hier reageerd :P haha), maar als je even een stukje terugleest zie je dat er een aantal al een nieuwe hebben gehad omdat het wachten te lang duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net mijn telefoon terug nadat ik hem had weg gebracht voor reparatie. Het heeft precies 7 dagen geduurt! :*) Wat dat betreft erg goede service. Wat ik dan ook iedereen aanraad als de telefoon voor reparatie weg moet: Breng hem naar een sony ericsson service point in plaats van naar de winkel waar je hem gekocht hebt. Service point handelt het naar mijn idee behoorlijk wat sneller af (7 dagen tegen 7 weken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marteltor schreef op zondag 13 april 2008 @ 00:01:
- GSM en 3G
- Alleen GSM
- HSDPA
Vreemd, ik heb alleen de opties:
-Alleen GSM
-GSM en 3G

Raar dat ik daar niet voor HSDPA kan kiezen....
Mijn softwareversie is trouwens is R1EA031

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2008 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag volk, vandaag een k850i besteld, ben me nu een beetje aan het oriënteren. Ik heb dit hele topic gelezen (wow..) maar deel 1 niet (vergeef me). Ik ben er alleen nog niet achter of het nou voordelen biedt om je telefoon te 'flashen' zodat je de orginele firmware kan gebruiken. Ik heb namelijk een abo bij T-Mobile afgesloten maar dat schijnt dus minder goed te zijn? En vervalt je garantie als je dit doet? Zo ja, hoe gaan jullie hier dan mee om, hebben jullie een verzekering afgesloten of zo?
Bedankt, groeten Koen.

Ben trouwens wel een beetje bang wat me straks te wachten staat, al die bugs en problemen hier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Je telefoon is 'branded' neem ik aan. Als je de sony ericsson updater installeert, zal je wel kunnen updaten, maar zover ik weet blijft je 'branding' door tmobile er gewoon opzitten. Daarvoor zou je je telefoon moeten laten unbranden (volgens mij mogen we hier op GoT er niet te veel over uitweiden ;)). Tmobile is op zich natuurlijk gewoon goed, dus maak je geen zorgen.
De genoemde problemen zijn natuurlijk gebeurd met oudere firmwares. Naar mate er nieuwe firmwares uitkomen zijn er (over het algemeen) minder problemen. We zijn nu bij firmware r1EA037 (de R1 reeks dus). Het schijnt volgens de esato forums dat er een R3 firmware aan zit te komen. Die schijnt standaard op nieuwe telefoons te komen. Wanneer die nieuwe telefoons uitkomen moet de nieuwe firmware voor de k850i er ook zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, top. Bedankt voor je antwoord. Kan niet wachten :)

Edit: trouwens, heb even rondgekeken op deel 1 van dit topic, daar werd veel geklaagd over de kwaliteit (kleur) van de foto's. Hebben firmware updates iets veranderd hieraan?

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2008 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij niet veel, maar daar moet je niet op letten. Veel mensen vinden de foto's minder mooi door de kleuren, omdat ze van fel houden. De kleuren zijn echter wel veel realistischer! Daarnaast zijn de foto's die ik met deze telefoon maak over het algemeen mooier dan die ik met mijn K800i maakte (voorganger met 3.2MP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
Inderdaad, de foto's kunnen wellis wat flets overkomen, maar die zien er in het echt dan ook flets uit ;-) En de kwaliteit is ook zeker beter als me W810i (2MP maar wel petje af want die maakte al erg mooie foto's).

Voordeel van debranden = dat je dan de nieuwste firmware kan gebruiken die t-mobile nog niet (misschien wel nooit) vrijgegeven heeft. Je kan later weer de nieuwste t-mobile erop

@marteltor: Volgens mij is er niks met het praten over debranden, het is jouw telefoon en niet die van iemand anders. Wat je daar dus mee doet moet je zelf weten. En voor zover ik weet is het ombouwen van een xbox ook legaal in NL.

[ Voor 9% gewijzigd door watercoolertje op 16-04-2008 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha, maar T-mobile is daar niet zo blij mee of wel? Garantie...?
Ik ben trouwens ook van plan om een verzekering er voor af te sluiten, ik heb in het verleden veel te vaak camera's en telefoons laten vallen dat ik die 72 euro (12x6 euro) er wel uit haal denk ik :)
Hebben jullie ook zoiets genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een update, Belcompany belde me net en me telefoon is klaar en dan na 7 weken:) Vanmiddag meteen ophalen!

Update: Sony heeft een nieuw toestel aan me gegeven, moest ik daar nu 7 weken op wachten? :z

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2008 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
Aha, maar T-mobile is daar niet zo blij mee of wel? Garantie...?
Nee, maar als je hem terugflashed kunnen ze dat niet zien en als die telefoon zo kappot is dat je niet meer kan terugflashen zullen ze het waarschijnlijk niet merken. Volgens mij is het eerste wat ze doen is de firmware opnieuw er op zetten, om te testen dat het geen softwareprobleem is.

Ervaring met verzekering zijn er niet zo veel denk ik... Bijna niemand doet dat... En de telefoon kost ook 'maar' 320 euro dus dan is 120 euro extra erg veel geld (ruim 33%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
je kan als je de branding eraf hebt laten halen toch altijd gewoon garantie claimen bij sony ericsson zelf? Dan hoef je helemaal niet langs tmobile. Ik vind de foto's trouwens ook echt wel ok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0eyv
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 10:06:
Jeetje wat duurt het lang voordat ik mijn telefoon terug krijg van de reparatie, gisteren was het alweer 7 weken geleden (25 feb ingeleverd), ik vind het echt niet normaal.

Ik heb 1/2 pagina's terug precies het zelfde gehad. Ik kreeg een nieuw toesteld nadat ik 2 x ben gaan klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j0eyv schreef op woensdag 16 april 2008 @ 12:22:
[...]

Ik heb 1/2 pagina's terug precies het zelfde gehad. Ik kreeg een nieuw toesteld nadat ik 2 x ben gaan klagen.
Uiteindelijk hebben ze me ook een nieuw toestel gegeven :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 17:13

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

Ik geef het op! :'(

Het toestel is vandaag de derde keer binnen een maand (ja, over de reparatietermijn heb ik niets te klagen, dat klopt) retour gegaan naar ProAssist.
De eerste keer (18 maart) was het regelmatige reboots, slechte camera en waren de touchtoetsen uitgevallen. Toen ik het toestel 2 weken later terug kreeg, werkten de touchtoetsen weer, maar de rest was net zo brak als voor verzenden. Echter: er lijkt een vloek op te rusten bij mij: Het toestel kwam serieus beschadigd terug .Er zat een lelijke kras op het lensglas.
De tweede keer, begin april, is het toestel daarom met dezelfde klachten + verzoek voor refurbishment retour gegaan. Vorige week was ie terug en helemaal blij natuurlijk. Echter.... de refurbishment was slordig uitgevoerd, waardoor het plaatje rondom de toetsen te hoog stond: Er kwam veel licht langs de randen en de bovenkant bij de touchtoetsen stond beduidend hoger en voelde bij gebruik van touchtoetsen scherp aan. (Anders als het was in ieder geval). Ook merkte ik de dagen daarna meerdere reboots per dag op. Ik besloot me er bij neer te leggen, want ik wilde er gewoon weer mee aan de slag. Zo gezegd, zo gedaan: Tot gisteravond. Toestel valt uit (5e keer die dag) en gaat weer aan met.... :'( Alleen toetsenbordverlichting en blauwe cameraring: BROD :(

Vandaag ben ik terug gegaan naar de BelCompany, het verhaal uitgelegd en aangegeven dat het vertrouwen nu toch wel flink is afgenomen. En heb verzocht met het hoofdkantoor te overleggen welke mogelijkheden er zijn om het toestel om te ruilen tegen een Nokia N82. Volledig tegen m'n principes in! :+ Maar dit is niet leuk meer.

Tegen (aspirant)eigenaren: Besef dat dit geen gemiddelde ervaring is, maar een pechgeval. Niet op basis van deze post een beslissing nemen dus. Al is het wel iets om mee te nemen.

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Laatst online: 13-05 18:41
Maestro schreef op woensdag 16 april 2008 @ 13:39:
Ik geef het op! :'(

...
Vandaag ben ik terug gegaan naar de BelCompany, het verhaal uitgelegd en aangegeven dat het vertrouwen nu toch wel flink is afgenomen. En heb verzocht met het hoofdkantoor te overleggen welke mogelijkheden er zijn om het toestel om te ruilen tegen een Nokia N82. Volledig tegen m'n principes in! :+ Maar dit is niet leuk meer.

Tegen (aspirant)eigenaren: Besef dat dit geen gemiddelde ervaring is, maar een pechgeval. Niet op basis van deze post een beslissing nemen dus. Al is het wel iets om mee te nemen.
Ik vind dat je heel erg geduldig bent geweest en ze bij Sony toch zeker het voordeel van de twijfel hebt gegeven, evenals de mogelijkheid om het 'netjes' op te lossen!

Wat ik persoonlijk vreemd vind is dat ze niet meteen (op coulance-basis) een nieuw toestel hebben gegeven.
Sony geeft trouwens maar één jaar garantie :( in tegenstelling tot twee jaar bij Nokia ;)

Zelf heb ik een ruim jaar geleden voor de K800i gekozen vanwege de goede kamera.
Omdat ik vorige maand een ander toestel kon kiezen, stond ik voor een moeilijke keuze;
De 5mpix K850i in prachtig zwart of de N82 met gps in bling-bling :?

Om een lang verhaal kort te maken:
Na bezoek aan de Primafoon is het de N81 geworden... in prachtig zwart
Doorslag gaf het ontzettend heldere en grote scherm t.o.v. de K850i en het zwart t.o.v. de N82.
En dan (persoonlijke smaak) waren de 'kleine gammel aanvoelende toetsen' van de K850i en N82 :'(

Om goede foto's te maken neem ik de K800i wel, maar voor bedienings gemak, supersnel internet (kpn) en degelijkheid ben ik helemaal om wat de N81 aangaat.

Als jij NU kiest voor de N82 heb je geluk want hij is sinds vandaag ook in zwart te krijgen bij kpn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me bedacht, ga toch voor de N82. Kost maar 31 euro meer.
WLAN en betere camera gaven de doorslag.
Toch bedankt voor de hulp. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huh, betere camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozzie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 11:51
Nou mijn toestel is vandaag ook weer is terug...
voor de 2de keer dan wel.

eerste keer was het welbekende "bewerking mislukt" probleem.
Nu was het net als vele hier de BROD.

Had naar de SE helpdesk gebeld maar daar zeiden ze dat het een niet zo heel veel voorkomend probleem is.

Ben benieuwd hoelang ik mag wachten tot ik me tel terug heb.
Heb hem via 2call ter reparatie gestuurd omdat dat volgens de SE helpdesk moest. In de vodafone winkel weigerden ze me in ieder geval omdat ik hem niet via vodafone gekocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RemonLP schreef op donderdag 17 april 2008 @ 15:13:
Nou mijn toestel is vandaag ook weer is terug...
voor de 2de keer dan wel.

eerste keer was het welbekende "bewerking mislukt" probleem.
Nu was het net als vele hier de BROD.

Had naar de SE helpdesk gebeld maar daar zeiden ze dat het een niet zo heel veel voorkomend probleem is.

Ben benieuwd hoelang ik mag wachten tot ik me tel terug heb.
Heb hem via 2call ter reparatie gestuurd omdat dat volgens de SE helpdesk moest. In de vodafone winkel weigerden ze me in ieder geval omdat ik hem niet via vodafone gekocht heb.
Je hebt hem terug maar tegelijkertijd ben je benieuwd wanneer je hem terug hebt? 8)7
Als je hem terug hebt moet je direct updaten naar de nieuwste versie, daarmee schijn je BROD niet zo makkeliujk meer te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij is terug naar een reparatie center neem ik aan..
Pagina: 1 ... 13 ... 19 Laatste