Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81
Verwijderd
En hoeveel tijd zit er tussen betalen en voordat ik alle info heb ontvangen e.d.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2008 12:30 ]
Verwijderd
Iemand ervaring met dit probleem?
Dat is wel vaag, ik heb inderdaad destijds mijn T-Mobile branded toesten geupdate via het officiele SE update programma, ik had versie R1CA037, nu R1DA038...Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 13:17:
Ik ben helemaal in de war. Ik heb een T-Mobile branded K850i sinds de release en ik ben eigenlijk wel toe aan een update van de firmware. Nou heb ik op het moment versie R1CA029 (van T-Mobile). Nou begrijp ik van T-Mobile dat ze hun firmware ook uitgeven via de updateservice van SE zelf. Echter zegt m'n updateservice dat mijn firmware up-to-date is, onzin toch? Ik heb volgensmij al versies als R1DA038 oid voorbij zien komen.
Iemand ervaring met dit probleem?
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Verwijderd
Bij de winkel verwezen ze me naar www.t-mobile.nl/software. En daar staat vervolgens weer dat je de officiele SE update service moet gebruiken voor T-Mobile software.watercoolertje schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 13:48:
Inderdaad, ik zit ook bij T-mobile en heb de 38 ook al gewoon vie SEUS dus het zou moeten werken... misschien langs een winkel van ze gaan, of doen ze daar niks?
Verwijderd
of iemand die het eerder ooit heeft gedaan
Lees de FAQ van dat bedrijf eens?Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 14:16:
Ik heb dus dat unlock gebeuren gekocht via totalgsm , maar die uitleg is zo verdomde moeilijk die ze geven dat ik er echt niks van snap, iemand die iets weet waar ik uitleg kan vragen ofzo?
of iemand die het eerder ooit heeft gedaan
Verwijderd
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Verwijderd
het probleem bij mij nu al dat mijn telefoon in de lijst bij aparaatbeheer moet komen en dat lukt niet omdat hij zegt SEMCBOOT moet geinstaleerd worden en dat lukt niet
Dat SEMCBOOT zegt me wel iets...heb je de Sony-Ericsson drivers en dat Update programma van sony ericcsson geinstalleerd?Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 16:04:
je krijgt 2 files en een uitleg die files moet je op je telefoon zetten op 1 of andere speciale manier en dan moet je met een inlog naam die je hebt gekregen je ergens inloggen en dan moet het geunlockt zijn..
het probleem bij mij nu al dat mijn telefoon in de lijst bij aparaatbeheer moet komen en dat lukt niet omdat hij zegt SEMCBOOT moet geinstaleerd worden en dat lukt niet
Verwijderd
Verder niks, waar kan ik die vinden dan waar jij het over hebt?
Dit is de sony ercisson update service (SEUS).
Kan me herinneren dat als je de telefoon in update modus opstart (C Ingedrukt houden en aanzetten of zoiets, weet het niet meer zeker) dat ie inderdaad zo'n SEMCBOOT-geval vindt, die driver zit volgens mij bij de SEUS install.
edit:
Hier nog meer drivers:
http://ma3-origin.extranet.sonyericsson.com/drivers/
K850i staat er ook tussen; mocht bovenstaande methode (met de SEUS) niet lukken kun je deze proberen.
(Zip-file downloaden en unzippen, dan als hij om die drivers vraagt verwijzen naar die map.)
[ Voor 27% gewijzigd door ijskonijn op 28-02-2008 16:18 ]
Verwijderd
Verwijderd
-Kan niet meer in het berichtengedeelte van mijn telefoon. Inbox opent niet : melding bewerking is mislukt. Smsjes kan ik nog wel typen maar niet versturen.
-Regelmatige uitval, opnieuw opstarten, camera die vastloopt.
-Camera die heel schokkerig in alle modi reageerd.
-Geen sync met mijn macbook. Kan contacten +/- 400 dus niet wegschrijven naar mijn mac. Er is ook geen hulpprogramma voor Leopard waar ik van weet. W800i had wel een perfecte sync.
-Kapje van de batterij en sim komt iets boven de normale behuizing uit en kraakt een beetje.
Wil hem eigenlijk gaan flashen, maar dan heb ik geen garantie meer. Reset werkt niet. en Master reset raak ik mijn contacten kwijt. Iemand opties?
Software update/flash is is vrij lastig voor mij, omdat SEUS niet op een mac werkt, ik bij vrienden een avondje moet gaan pc'en.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2008 18:26 ]
Verwijderd
Ik las idd dat best wat mensen daar last van hebben. Het is inderdaad een kleine operatie denk dat je bij zo'n service center wel terecht kuntVerwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 18:46:
K850i kapot nu, wanneer ik de 5-toets in wil drukken of naar beneden ( met dat gamepad) dan pakt hij daarna automatisch meteen de rechter touch toets, terug dus. En dat heel de tijd, lekker irritant. Ik zit er over na te denken om naar een servicecenter in Eindhoven te gaan, zouden hun dat kunnen maken of wordt het opsturen? Het lijkt me namelijk niet een hele grote reparatie. Heb al gereset etc. en software update, dat mocht helaas niet baten.
Android fanboy
Verwijderd
Verwijderd
Heb die van mij afgelopen weekend ook open gehaald en schoongemaakt.
Het lensglas krijg je los door aan de linkse kant de 2 schroefjes los te draaien, en vervolgens ook weer aan de linkse een klein beetje op te tillen waarna je hem voorzichtig weg kan pakken.
Maak gelijk ook even de lichtsensor schoon
Je kan je contacten ook opslaan naar je geheugen kaart, via contacten->opties->meer->geavanceerd->Back up op geh. kaartVerwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 18:24:
Wil hem eigenlijk gaan flashen, maar dan heb ik geen garantie meer. Reset werkt niet. en Master reset raak ik mijn contacten kwijt. Iemand opties?
Als je dat gedaan hebt kun je je master reset gewoon uitvoeren.
Dit heeft me vorige week nog gered toen mijn touchscreen ermee ophield. Zonder touchscreen, was het maken van een back up op de PC ook onmogelijk. Gelukkig had ik eerder een back up op mijn geheugenkaart gezet en die kon ik na de reparatie weer restoren. Tijdens de reparatie hebben ze ook gelijk R1DA038 op m'n vodafone branded telefoon gezet trouwens.
[ Voor 116% gewijzigd door SaphuA op 01-02-2022 17:16 ]
Ja dat wordt opgelost met een software update... Tuurlijk niet, en het hoort, ter hoogte van je camera zit ook een verhoogt randje aan de buitenkant... Samen met het sim/batterij klepje zorgt dit er voor dat er dus niks direct contact maakt met hetgeen waar je hem op legt, daar zitten er bij mij ook nog geen krassen op het toestel-Kapje van de batterij en sim komt iets boven de normale behuizing uit en kraakt een beetje.
Die horen inderdaad, er zit zelfs een stukje rubber op zodat hij ook niet kan schuiven als hij ergens op ligtwatercoolertje schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 08:17:
[...]
Ja dat wordt opgelost met een software update... Tuurlijk niet, en het hoort, ter hoogte van je camera zit ook een verhoogt randje aan de buitenkant... Samen met het sim/batterij klepje zorgt dit er voor dat er dus niks direct contact maakt met hetgeen waar je hem op legt, daar zitten er bij mij ook nog geen krassen op het toestelik dacht eerst hetzelfde als jouw tot ik die verhogingen aan de zijkant ook tegenkwam...
Misschien nog 9 andere mesnen die deze samen met mij willen gebruiken? Stuk goedkoper dan de 45 euro per keer...10x Remote unlocking of K850, W910, etc. (A2 platform), W960 with USB cable
Unlocking of 10 handsets - 18.5 euro per phone!
Gelukkig na een bios- master-reset blijft ie niet meer hangen... Ik zit echt met smart op de update te wachten
[ Voor 19% gewijzigd door watercoolertje op 29-02-2008 11:24 ]
Check dit. Voor die twee euro hoef je het niet te laten. Werkt prima.Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 18:24:-Geen sync met mijn macbook. Kan contacten +/- 400 dus niet wegschrijven naar mijn mac. Er is ook geen hulpprogramma voor Leopard waar ik van weet. W800i had wel een perfecte sync.
Als je parallels of fusion hebt, kan je ook op die manier flashen. Werkt als een zonnetje.Software update/flash is is vrij lastig voor mij, omdat SEUS niet op een mac werkt, ik bij vrienden een avondje moet gaan pc'en.
Verwijderd
Plugins zijn zo goed als altijd ook gratis op andere sites te vinden, en dat met parallels of fusion kan alleen als je wel windows op je macje hebt staanOllieMongollie schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 11:42:
[...]
Check dit. Voor die twee euro hoef je het niet te laten. Werkt prima.
[...]
Als je parallels of fusion hebt, kan je ook op die manier flashen. Werkt als een zonnetje.
Master reset werkt ook niet
Ik ben nog geen plugin tegen gekomen die zo goed werkt als die van Feisar en ik heb ze allemaal geprobeerd. En voor die paar cent is 't toch geen probleem?Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 20:05:
[...]
Plugins zijn zo goed als altijd ook gratis op andere sites te vinden, en dat met parallels of fusion kan alleen als je wel windows op je macje hebt staan
Tuurlijk heb je windows nodig. SEUS is helaas windows only software, maar je kan het met fusion of parallels wel gewoon op je macje doen.
Verwijderd
Klopt.OllieMongollie schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 22:41:
[...]
Ik ben nog geen plugin tegen gekomen die zo goed werkt als die van Feisar en ik heb ze allemaal geprobeerd. En voor die paar cent is 't toch geen probleem?
Tuurlijk heb je windows nodig. SEUS is helaas windows only software, maar je kan het met fusion of parallels wel gewoon op je macje doen.
En over de plugin.. Wat is er anders aan die van Feisar dan? Want ik heb een andere, en die werkt 100% naar behoren. Voor die 2 euro hoef je het inderdaad niet te laten, maar waarom moeite doen om dat geld over te maken (en dan maar hopen dat alles goed gaat etc.) als je ook gratis een (tot zover naar mijn mening) even goeie gratis kan downloaden?
Ik heb 2 weken geleden ook mijn toestel los gehaald, maar welke maat kruiskop schrovedraaier heb jij gebruikt voor de 2 kleine schroefjes omdat lensje los te maken?Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 21:58:
hier kun je vinden hoe je hem open kunt maken.
Heb die van mij afgelopen weekend ook open gehaald en schoongemaakt.
Het lensglas krijg je los door aan de linkse kant de 2 schroefjes los te draaien, en vervolgens ook weer aan de linkse een klein beetje op te tillen waarna je hem voorzichtig weg kan pakken.
Maak gelijk ook even de lichtsensor schoon
Heb hier een horloge schroevedraaiersetje liggen maar die maten zijn allemaal te groot.
Verwijderd
Maar door voorzichtig te draaien en lichtjes wat druk op de schroevendraaier te zetten kreeg ik ze toch los, zo gek vast zitten ze niet.
Ik had ook nog een k800i en een k810i en het zag er naar uit dat die gratis plugin daar problemen mee had. Verder klopte de tijd van mijn afspraken in mijn agenda niet. Anyway, het is wel eens fijn als iets gewoon werkt, daarvoor heb je tenslotte een Mac, toch?Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 22:51:
[...]
Klopt.
En over de plugin.. Wat is er anders aan die van Feisar dan? Want ik heb een andere, en die werkt 100% naar behoren. Voor die 2 euro hoef je het inderdaad niet te laten, maar waarom moeite doen om dat geld over te maken (en dan maar hopen dat alles goed gaat etc.) als je ook gratis een (tot zover naar mijn mening) even goeie gratis kan downloaden?
Verwijderd
ik heb zelf al wat fotos van computer naar telefoon gedaan..
Als ik dus via pc suite fotos van telefoon naar pc wil doen zie ik die fotos die ik er zelf op heb gezet wel staan, maar die fotos die ik gemaakt heb staan er niet tussen.
Snap echt niet hoe ik die fotos nu op mijn pc krijg?
Alle mappen zijn leeg heel raar
Verwijderd
Helaas, helaas ben ik vorige week slachtoffer geworden van "Blue Ring of Death"Maestro schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 20:06:
[...]
...
Overigens: Ik heb m'n K850i weer aan de praat gekregen (Na het Blue Ring of Death syndroom)
Ik heb 'm geflashed naar R1CA037 via DaVinci en daarna weer naar R1EA031 via SEUS. Kost me 10 euro, maar dat liever als het toestel een tijd weg (of het nou 1 of 5 weken is: Liever niet) met het risico op een minder mooi toestel bij retour. * Maestro is weer happy
....
.
EDIT: Het is me inmiddels wel gelukt om hem te koppelen. Hoe heb je die R1CA037 geflashed? Welke van de hele rits heb je gekozen? De nieuwste update staat er trouwens ook gewoon op. Waarom heb je die niet meteen gedaan?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2008 15:58 ]
Euh. Kabeltje erin > massaopslag op mobiel > PC herkent 'CARD' en 'K850 > Card openen > Pictures > DCIM map> Nog 1 map verder en je bent bij je foto's.Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 15:09:
Ik wou vandaag dus even gaan kijken naar de kwaliteit van de fotos, maar ik krijg ze niet van mijn telefoon..
ik heb zelf al wat fotos van computer naar telefoon gedaan..
Als ik dus via pc suite fotos van telefoon naar pc wil doen zie ik die fotos die ik er zelf op heb gezet wel staan, maar die fotos die ik gemaakt heb staan er niet tussen.
Snap echt niet hoe ik die fotos nu op mijn pc krijg?
Alle mappen zijn leeg heel raar
Android fanboy
Verwijderd
Bij mij kwam er geen beweging mee in en kon er zelfs niet mee update enz.Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 15:13:
[...]
Helaas, helaas ben ik vorige week slachtoffer geworden van "Blue Ring of Death". Nu wil ik hetzelfde uitvoeren als jij gedaan hebt. Alleen krijg ik mijn telefoon niet aangesloten op de pc met het 'C' ingedrukt houden methode. Hoe heb jij dit gedaan? Bij mij is het namelijk zo dat de telefoon vastloopt helemaal in het begin stadium van opstarten. Namelijk bij het punt waarop de toetsenbordverlichting aan gaat samen met het blauwe cameralicht. Kan dit de reden zijn dat ik hem niet meer kan koppelen aan de pc?
EDIT: Het is me inmiddels wel gelukt om hem te koppelen. Hoe heb je die R1CA037 geflashed? Welke van de hele rits heb je gekozen? De nieuwste update staat er trouwens ook gewoon op. Waarom heb je die niet meteen gedaan?
Zou de 'blue ring of death' komen door de nieuwe software.
Ik ben benieuwd wanneer ik hem terug krijg
Verwijderd
Bij mij lukte de update ook niet via SEUS toen ik dat probleem had. Maar ik kon wel connecten met de Davinci Client. Inmiddels heb ik mn telefoon weer aan de praat gekregen op dezelfde manier als meastro. Maar goed, jij hebt hem al opgestuurd dus dat wordt even wachten voor jou.Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 21:10:
[...]
Bij mij kwam er geen beweging mee in en kon er zelfs niet mee update enz.
Zou de 'blue ring of death' komen door de nieuwe software.
Ik ben benieuwd wanneer ik hem terug krijg
Op het moment dat ik flashte via DaVinci stond de R1EA031 Western Europe er nog niet op en ik wilde wel mijn eigen CDA (regio) houden. Vandaar dat ik de R1CA037 Benelux Green heb gepakt en nadat het toestel weer werkte via SEUS de R1EA031 opgehaald.Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 15:13:
[...]
Helaas, helaas ben ik vorige week slachtoffer geworden van "Blue Ring of Death". Nu wil ik hetzelfde uitvoeren als jij gedaan hebt. Alleen krijg ik mijn telefoon niet aangesloten op de pc met het 'C' ingedrukt houden methode. Hoe heb jij dit gedaan? Bij mij is het namelijk zo dat de telefoon vastloopt helemaal in het begin stadium van opstarten. Namelijk bij het punt waarop de toetsenbordverlichting aan gaat samen met het blauwe cameralicht. Kan dit de reden zijn dat ik hem niet meer kan koppelen aan de pc?
Even twee dingetjes in het algemeen:
- Ik lees hierboven enthousiaste verhalen over updates op de Mac via Parallels, maar die manier heeft bij mij volgens mij wel bijgedragen aan dat Blue Ring of Death probleem. Ik kon toen nl. niet meer updaten via SEUS, maar ook de DaVinci updates lukten niet. Op dat moment dacht ik dat ik aan reparatie toe was omdat ik m'n GDFS beschadigd had. Toen ik echter twee dagen later op mijn PC (Die de dagen daarvoor ook al kapot was, soms heb je zo'n periode
- Indien de telefoon niet meer verbindt in updatemodus (Dus accu eruit, erin, C ingedrukt houden en kabel aansluiten), kan het helpen de telefoon in recoverymodus op te starten. Dit doe je door niet de C toets ingedrukt te houden, maar de 2 en de 5 gelijktijdig ingedrukt te houden en dan de kabel erin.
Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat
Verwijderd
Als ik naar meerderen mensen uit mijn contactlijst de zelfde SMS wil sturen maakt de telefoon er automatisch een MMS van?!
Verwijderd
Ik heb dit al vaker gedaan en hier geen enkel probleem mee ondervonden. Werd gewoon als sms verstuurd naar meerdere personen en kreeg ook netjes afleverrapporten. R1CA37 overigens.Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 09:19:
Ik heb een vraagje op een mega irritant probleem wat ik hoop iemand kan oplossen.![]()
Als ik naar meerderen mensen uit mijn contactlijst de zelfde SMS wil sturen maakt de telefoon er automatisch een MMS van?!Ik snap niet waarom ik niet meer dan 3 mensen kan toevoegen aan een sms bericht want anders veranderd het bericht gewoon?! Ik heb geen settings kunnen vinden in de telefoon hierover en op internet vind ik ook niks. SE gebeld en die zeggen het probleem niet te kennen.
Verwijderd
- T-Mobile Shop Delft: Doet zelf geen updates, verwijst je door naar www.t-mobile.nl/software
- www.t-mobile.nl/software: Verwijst door naar SEUS (die werkt bij mij dus niet)
- Sony Ericsson Customer Support (telefonisch): Verwijst door naar Service Point (lijkt verder weinig capabele medewerkers te hebben).
- Service Point Phoneshop Den Haag (telefonisch): Zeer overtuigd dat ze me kunnen helpen bij het probleem.
- Service Point Phoneshop Den Haag (ter plaatse): Zeer overtuigd dat ze me NIET kunnen helpen (niet eens geprobeerd). Ze willen hem opsturen, dan ben ik hem 2-3 weken kwijt.
- Service Point Teleworld Amsterdan (telefonisch): Ik was toch wantrouwig over het haagse service punt en wilde even controleren. Deze meneer was twijfelachtig omdat het een branded versie betreft. Verder kon hij mij vertellen dat zij de software actief updaten en het dus niet via een utility doen.
- T-Mobile Shop Den Haag: Zegt de telefoon op te willen sturen naar de T-Mobile reparatie service, ook hier 2 weken.
- T-Mobile Klantenservice (telefonisch): Zegt dat T-Mobile de reparaties puur een hardware reparatie inhoudt en dat het in mijn geval beter is via Sony Ericsson te proberen.
Nou wordt mijn volgende stap een ander service punt proberen, waar ik hem dan al dan niet op laat sturen. Zoals je ziet is het een behoorlijke bevalling geweest tot dusver en ben ik eigenlijk nog niet heel veel opgeschoten. Zijn er voor mijzelf andere manieren dan SEUS om mijn telefoon te updaten? Ik hoop dat jullie er wat aan hebben en dat misschien iemand nog suggesties heeft over hoe dit verder af te handelen.
Kijk hier eensVerwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 17:40:
...Zijn er voor mijzelf andere manieren dan SEUS om mijn telefoon te updaten? Ik hoop dat jullie er wat aan hebben en dat misschien iemand nog suggesties heeft over hoe dit verder af te handelen.
Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat
Verwijderd
Bij mij ook niet meer, maar dit was ook bij de update in december.remix999 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 13:15:
is het iemand gelukt om tv te kijken via orange world na de update? het lukt mij niet meer, fout melding: verbinden met mediaserver is mislukt. Alle instellingen nagelopen alles opnieuw gedaan en nog steeds geen resultaat
Toen met Orange gebeld en kreeg toen te horen dat het data-team de nieuwe software moest
goedkeuren.
We moeten dus weer even geduld hebben.
Verwijderd
Zeer goede ervaring bij Reitsma telecom Utrecht, was met een half uurtje gebeurd.Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 17:40:
Zoals ik eerder had vermeld kan ik blijkbaar mijn K850i niet updaten. Er zit momenteel R1CA029 op, voor zover ik weet de eerste firmware bij release in Nederland. Het betreft een branded T-Mobile versie. Nou heb ik inmiddels met een heel scala aan mensen contact gehad en het leek me wel interessant om hier wat feitjes te plaatsen. In volgorde van contact met daarbij nuttige info:
- T-Mobile Shop Delft: Doet zelf geen updates, verwijst je door naar www.t-mobile.nl/software
- www.t-mobile.nl/software: Verwijst door naar SEUS (die werkt bij mij dus niet)
- Sony Ericsson Customer Support (telefonisch): Verwijst door naar Service Point (lijkt verder weinig capabele medewerkers te hebben).
- Service Point Phoneshop Den Haag (telefonisch): Zeer overtuigd dat ze me kunnen helpen bij het probleem.
- Service Point Phoneshop Den Haag (ter plaatse): Zeer overtuigd dat ze me NIET kunnen helpen (niet eens geprobeerd). Ze willen hem opsturen, dan ben ik hem 2-3 weken kwijt.
- Service Point Teleworld Amsterdan (telefonisch): Ik was toch wantrouwig over het haagse service punt en wilde even controleren. Deze meneer was twijfelachtig omdat het een branded versie betreft. Verder kon hij mij vertellen dat zij de software actief updaten en het dus niet via een utility doen.
- T-Mobile Shop Den Haag: Zegt de telefoon op te willen sturen naar de T-Mobile reparatie service, ook hier 2 weken.
- T-Mobile Klantenservice (telefonisch): Zegt dat T-Mobile de reparaties puur een hardware reparatie inhoudt en dat het in mijn geval beter is via Sony Ericsson te proberen.
Nou wordt mijn volgende stap een ander service punt proberen, waar ik hem dan al dan niet op laat sturen. Zoals je ziet is het een behoorlijke bevalling geweest tot dusver en ben ik eigenlijk nog niet heel veel opgeschoten. Zijn er voor mijzelf andere manieren dan SEUS om mijn telefoon te updaten? Ik hoop dat jullie er wat aan hebben en dat misschien iemand nog suggesties heeft over hoe dit verder af te handelen.
Verwijderd
hoe kan ik zien welke versie ik heb? (vodafone toestel)wiene schreef op maandag 03 maart 2008 @ 15:02:
[...]
Ik heb dit al vaker gedaan en hier geen enkel probleem mee ondervonden. Werd gewoon als sms verstuurd naar meerdere personen en kreeg ook netjes afleverrapporten. R1CA37 overigens.
Zie pagina 1 van dit topic.Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 10:32:
hoe kan ik zien welke versie ik heb? (vodafone toestel)
ff een stukje vliegen
Verwijderd
Stel mijn batterij is na gebruik nog maar voor de helft vol, maar ik moet heel even 5-10 min iets via de usb kabel van mijn telefoon afhalen, dan laadt hij dus maar bij voor 5 a 10 min en dan gaat de kabel er weer uit.
is dit niet slecht voor de levensduur van de batterij?
Verwijderd
Nee. Vroeger was dat anders met de oplaadbare batterijen, die hadden een soort geheugen waardoor je de batterij helemaal op moest maken voordat je hem oplaad. Maar bij de huide batterijen is dat niet meer zo.Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 13:53:
Ik heb eigenlijk een vraagje over de batterij..
Stel mijn batterij is na gebruik nog maar voor de helft vol, maar ik moet heel even 5-10 min iets via de usb kabel van mijn telefoon afhalen, dan laadt hij dus maar bij voor 5 a 10 min en dan gaat de kabel er weer uit.
is dit niet slecht voor de levensduur van de batterij?
Als je niet wil dat je telefoon oplaad tijdens de usb verbinding kun jij dit uitschakelen door naar service menu tegaan(>*<<*<*) en dan naar service instellingen en dan opladen uit.
Verwijderd
thanx
ik heb dus R1CA029
Ik heb zelf nog nooit een software update gedaan, is dit makkelijk te doen of kan ik dan iets verpesten aan mn telefoon?
(zal eerst een back-up van mn bestanden maken)
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2008 09:46 ]
Het is alvast niet moeilijk. Er is natuurlijk altijd een kans dat het updateproces wordt onderbroken, waarna de telefoon volgens mij in een onduidelijke status (lees: niet bruikbaar) achterblijft. Dat kan gebeuren als je batterij opraakt of als je PC crasht. De waarschuwing dat je eerst je moet opladen is geen loze kreet! En ik zou de PC tijdens de update ook geen andere zaken laten uitvoeren, je zult maar net een blue screen krijgen!Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 09:44:
[...]
thanx
ik heb dus R1CA029
Ik heb zelf nog nooit een software update gedaan, is dit makkelijk te doen of kan ik dan iets verpesten aan mn telefoon?
(zal eerst een back-up van mn bestanden maken)
Als het misgaat kun je mogelijk opnieuw beginnen of anders bij een servicepunt de boel laten herstellen. Maar daar heb ik allemaal geen ervaring mee, want het is bij mij nog nooit verkeerd gegaan.
ff een stukje vliegen
Tenzij ik eerst de kaart er uit haal, dan naar bestandsbeheer, dan daar weer uit, dan de kaart er in en dan naar de media (linker touchpad). Pas dan zie ik hem met procenten updaten. Geen idee hoe dat ineens is gekomen, heb het pas sinds een week of twee. Firmware is nog steeds XXXX29 trouwens.
Nog meer mensen met dat probleem?
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Heb wel gemerkt dat het effe duurt voordat hij dit update;TroonStaal schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 10:26:
Ik heb trouwens gemerkt dat de laatste paar keer dat ik via mass storage nieuwe mp3's er op zet, dat het ding nog altijd de oude mp3's in het geheugen houdt. Best vervelend is dat, want de nieuwe pakt hij dan niet mee.
Tenzij ik eerst de kaart er uit haal, dan naar bestandsbeheer, dan daar weer uit, dan de kaart er in en dan naar de media (linker touchpad). Pas dan zie ik hem met procenten updaten. Geen idee hoe dat ineens is gekomen, heb het pas sinds een week of twee. Firmware is nog steeds XXXX29 trouwens.
Nog meer mensen met dat probleem?
Laatst ook via Mass Storage mp3's erop gezet, ik ging kijken in Media: nieuwe tracks niet erutssen.
Paar minuten later gekeken en toen was hij aant updaten, dus denk dat hier een vertraging in zit
Dat is het bij mij juist, hij doet helemaal niet updaten tenzij ik dus eerst die kaart er uithaal en er weer in doe. Best raar, want in het begin deed hij dat wel (ook met vertraging idd). Misschien dat een firmware update hier verandering in kan brengen. Maar dan moet er wel eerst nieuwe firmware uitkomenDuuvel schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 10:48:
[...]
Heb wel gemerkt dat het effe duurt voordat hij dit update;
Laatst ook via Mass Storage mp3's erop gezet, ik ging kijken in Media: nieuwe tracks niet erutssen.
Paar minuten later gekeken en toen was hij aant updaten, dus denk dat hier een vertraging in zit
[ Voor 4% gewijzigd door Vrijdag op 06-03-2008 11:00 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Verwijderd
bedankt! ik ga het dit weekend maar eens proberen dan!ArnoudBM schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 09:52:
[...]
Het is alvast niet moeilijk. Er is natuurlijk altijd een kans dat het updateproces wordt onderbroken, waarna de telefoon volgens mij in een onduidelijke status (lees: niet bruikbaar) achterblijft. Dat kan gebeuren als je batterij opraakt of als je PC crasht. De waarschuwing dat je eerst je moet opladen is geen loze kreet! En ik zou de PC tijdens de update ook geen andere zaken laten uitvoeren, je zult maar net een blue screen krijgen!
Als het misgaat kun je mogelijk opnieuw beginnen of anders bij een servicepunt de boel laten herstellen. Maar daar heb ik allemaal geen ervaring mee, want het is bij mij nog nooit verkeerd gegaan.
Verwijderd
Dit is: R1CA029 (en dan komt er nog een regel achteraan met: prg12004394_VODAFONE_SO r1ca029)
Ik zie hier al dingen staan over R1CA037 en ik wil overwegen om de firmware aan te passen. Ik heb het gevoel dat Vodafone nogal wat zaken uit dit toestel heeft gesloopt namelijk. Bijvoorbeeld een simpele 'explorer' om alle mappen te bekijken.
Hierbij daarom de vraag aan mensen die dit al eens gedaan hebben: wat moet ik doen en waarop moet ik letten? Wat moet ik backuppen enzovoorts.
Alvast bedankt! Ik heb pagina's gelezen hier, maar ben er nog niet achter.
Tnx!
Peter.
Verwijderd
de nieuwe firmware 'R1CA037' staat er al op, dus dat is erg mooi mee genomen
Ik neem teminste aan dat dit de laatste is ?
Wat me meteen opvalt, is dat er geen filemanager optie meer op de telefoon zit, of kijk ik hier overheen?
Hoe kun je nu thema's, spellen etc verwijderen van je telefoon?
ook is het wennen om foto's te maken, ik had hiervoor een k800i, daar zit te flitser aan de andere kant, waadoor je je hand nu anders moet houden om geen zwarte foto's te krijgen.
EDIT : file manager gevonden, staat onder Agenda.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2008 19:29 ]
Ja, belachelijk he! Zetten ze Bestandsbeheer/Filemanager onder agenda, en de wekkers krijgen een eigen hoofdmenu-icon (net andersom als op de K800, waar het veel logischer was). En die PlayNow op de eerste positie in 't hoofdmenu mag ook moven. Oh... een oudeVerwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 19:10:
Telefoon vandaag binnen gekregen via GSMweb ;
de nieuwe firmware 'R1CA037' staat er al op, dus dat is erg mooi mee genomen
Ik neem teminste aan dat dit de laatste is ?
Wat me meteen opvalt, is dat er geen filemanager optie meer op de telefoon zit, of kijk ik hier overheen?
Hoe kun je nu thema's, spellen etc verwijderen van je telefoon?
ook is het wennen om foto's te maken, ik had hiervoor een k800i, daar zit te flitser aan de andere kant, waadoor je je hand nu anders moet houden om geen zwarte foto's te krijgen.
EDIT : file manager gevonden, staat onder Agenda.
Je hebt de op-een-na nieuwste softwareversie. De nieuwste is R1EA031, maar of je het updaten verstandig vindt, mag je zelf opmaken na het lezen van de laatste pagina's hier
En ik heb hem gewoon weer in die zwarte siliconen hoes gestopt. Want als het goed uitkomt kan ik nadat mijn laatste Orange contract einde oefening is in 2010, overstappen op sim only en de K850i blijven gebruiken. Normaliter was ik na 2 jaar wel toe aan een nieuw toestel, bij mijn W800i kwam de K850i op geen betere tijdstip als mogelijk was en andersom, de W800i kwam precies op het moment dat mijn Siemens M55 kuren begon te vertonen. Zo'n siliconen hoesje doet afbreuk aan het mooie design van de K850i, maar zo hoef ik me niet meer te ergeren aan vingerafdrukken
Verwijderd
Wat is die sms-stand die je bij de W800i ook hebt dan? En wanneer moeten die touchknoppen trillen?Joosie200 schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 12:29:
Ik heb nu iets van 2 weken mijn K850i op R1EA031 rondlopen en ik merk weinig verschil met R1CA037 die ik daarvoor had. Enige wat er voor mij op voortuitgegaan is: het trillen van de touch knoppen plus bij de smsjes de stand zoals ik het op mijn W800i ook altijd had.
Heb namelijk ook de R1EA031, maar merk alleen de ietwat snellere interface...
Don't live for pleasure, make life your treasure
Instellingen >> Geluiden & Signalen >> Toetsreactie >> Aanraakopties >> TrillenStormbringer schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 14:32:
[...]
Wat is die sms-stand die je bij de W800i ook hebt dan? En wanneer moeten die touchknoppen trillen?
Heb namelijk ook de R1EA031, maar merk alleen de ietwat snellere interface...
Berichten >> Postvak In >> Opties >> Lijst opties >> Geen details
Zodoende krijg je ze ingesteld. Eerste voor de trilfunctie bij aanraking van de touch buttons, tweede om net zoals op mijn W800i gewoon was enkel de naam van de afzender te zien zonder 1 regel tekst of ander sinds.
@Bartus:
Nope, mijn joypad of hoe het ook heten mag werkt nog steeds prima. Die joystick van de W800i wilde na verloop van tijd niet meer reageren op het naar beneden drukken zodat je omlaag gaat in welk menu dan ook. Maar ach, beetje creatief ermee omspringen, zoals tig keer naar boven drukken, m.a.w. in tegengestelde richting. In het overzichtsmenu springt ie namelijk van 7 naar 1 van 8 naar 2 en van 9 naar 3 toe. Of doet jouw joypad helemaal niets meer?
Ben nog steeds hartstikke tevreden met het toestel trouwens. Hij is in die 4 maand volgens mij één keer vastgelopen, en that's it. Alleen kan het allemaal wel wat sneller bij mij, maar wat dat betreft is het dus al iets beter geworden.
Don't live for pleasure, make life your treasure
Verwijderd
Ik heb vrijdag m'n nieuwe k850i opgehaald ook met vodafone rommel erop.Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 17:32:
Mensen, ik heb de k850i met vodafone rommel erop. Op pagina 1 vond ik de combinatie om de firmware versie te vinden.
Dit is: R1CA029 (en dan komt er nog een regel achteraan met: prg12004394_VODAFONE_SO r1ca029)
Ik zie hier al dingen staan over R1CA037 en ik wil overwegen om de firmware aan te passen. Ik heb het gevoel dat Vodafone nogal wat zaken uit dit toestel heeft gesloopt namelijk. Bijvoorbeeld een simpele 'explorer' om alle mappen te bekijken.
Hierbij daarom de vraag aan mensen die dit al eens gedaan hebben: wat moet ik doen en waarop moet ik letten? Wat moet ik backuppen enzovoorts.
Alvast bedankt! Ik heb pagina's gelezen hier, maar ben er nog niet achter.
Tnx!
Peter.
Even op internet naar onze grote vrienden van davinci geweest en nu gewoon originele sony-ericsson firmware erop. (gelijk ook even de simlock eraf gehaald)
Volgens mij kun je die alleen tijdens video-gesprekken gebruiken en niet om foto's te maken.
Je kunt wel bij de camerainstellingen VGA kiezen i.p.v. 5MP, dan heb je gewone VGA foto's (640x480).
De camera aan de voorkant is ook een VGA-camera.
[ Voor 17% gewijzigd door ijskonijn op 10-03-2008 09:52 ]
Verwijderd
/edit: nee, toch niet

Verwijderd
als je dat in gewoon intoetst nadat je hem hebt gedeblokkeerd kom je in het service menu, kies dan service tests en kies voor video-opr.camera..
daar kun je hem rustig testen
weet iemand hoe je op een apple een update kunt doen?
sorry ik lees net op een paar pagina's hiervoor dat je het alleen met parallels kan doen.. maar dat gaat niet werken gezien de technische kennis van degene voor wie het is..
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2008 10:54 ]
Hoofdmenu --> Agenda --> Video-Oproep.
Hij gaat dan niet meteen bellen maar je krijgt een setup-scherm, hier kun je ook de camera testen.

Me vraag is dus, waar kan ik T-Zones vinden op me mobiel? Hoop dat het er niet op zit want dan kan ik T-mobile gewoon aantonen dat ik er niet op geweest ben. En wat kan ik er precies mee? heb net me inet aboo omgezet naar PIT '06 waarmee alle T-Zone kosten in zitten en even duur is...
Verschil PIT '05/'06 is dat 05 inc. hotspots (wifi) is en 06 inc. T-zones is. Er zit geen WIFI op de K850i dus heb het meteen maar overgezet
Verwijderd
Maar ik had het volgens mij weggehaald door naar Instellingen > Verbindingen > Internetinstellingen > Verbinden via te gaan, dan moet je ff kijken wat daar staat, ik heb 'm nu op T-Mobile internet staan, en de rest verwijderd (was dacht ik T-Zones en iets met MMS)
Verwijderd
Kun je me hier wat meer over vertellen? Ik ben hier niet zo in thuis namelijk. Tnx alvast.Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 08:12:
[...]
Ik heb vrijdag m'n nieuwe k850i opgehaald ook met vodafone rommel erop.
Even op internet naar onze grote vrienden van davinci geweest en nu gewoon originele sony-ericsson firmware erop. (gelijk ook even de simlock eraf gehaald)
Je krijgt ook een logincode die je in het programma moet gebruiken zodat je het maar 1 keer kan doen (helaas
Verwijderd
via www.davinciteam.eu kan je credits kopen.Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 14:17:
[...]
Kun je me hier wat meer over vertellen? Ik ben hier niet zo in thuis namelijk. Tnx alvast.
Hierna moet je een programmaatje downloaden waarmee je je firmware kan flashen en je simlock van je gsm af kan halen.
Eigenlijk spreekt de site voor zich, je moet eens kijken op de site bij de faq daar staat het allemaal uitgelegd met een flash tutorial erbij.
Ik heb nu een HI sim-only abbo van 15e per maand. Nu wil ik een HI abbo van 30e per maand (even veel belminuten/smsjes) met deze telefoon. Nu vraag ik me af of ik deze gelijk om kan zetten ja of nee?
Mijn sim-only is in januari verlopen, tenminste, dat was het geval, want ik kan het nog steeds gebruiken. Kan ik dus gewoon omschakelen naar dat abbo voor 30e per maand incl de K850i?
PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89
Verwijderd
Ik heb namelijk een beetje moeite met het verwijderen van de achterkant. Zoals dat hier beschreven staat:http://www.formymobile.co.uk/Dismantle/k850idisassembly.htm
Volgens die guide moet je met een pasje langs de randen. Maar met geen mogelijkheid krijg ik de achterkant er dan vanaf.
Iemand tips?
Verwijderd
Wanneer het pasje ertussen zit druk je hem een klein beetje naar beneden zodat is 'losklikt'.
Zo doe je eerst de linkse kant en dan de rechterkant (of net andersom net wat je makkelijk vind).
Dan zit ie alleen nog vanboven vast, maar als je met wat beleid wringt en met het pasje ertussen probeert te komen zou ie los moeten springen.
Verwijderd
Volgens mij is het meestal zo bij abonnementen dat als je het niet opzegt hij automatische verlengd wordt. Maar als je zeker wil weten hoe het bij jou zit kan je denk ik het beste even Hi bellen/mailen.Chaos-Zero schreef op maandag 10 maart 2008 @ 16:09:
Ik heb eigenlijk een vraag, meer over abbo dan deze telefoon.
Ik heb nu een HI sim-only abbo van 15e per maand. Nu wil ik een HI abbo van 30e per maand (even veel belminuten/smsjes) met deze telefoon. Nu vraag ik me af of ik deze gelijk om kan zetten ja of nee?
Mijn sim-only is in januari verlopen, tenminste, dat was het geval, want ik kan het nog steeds gebruiken. Kan ik dus gewoon omschakelen naar dat abbo voor 30e per maand incl de K850i?
bestandsbeheer is weggemoffeld om het gebruik van de 'media' knop op je standby scherm te stimuleren denk ik. al vind ik bestandsbeheer wat prettiger werken.TroonStaal schreef op maandag 10 maart 2008 @ 12:13:
Ik snap sowieso niet waarom de wekker wel een eigen icoontje heeft maar bestandsbeheer ergens onder agenda is weggemoffeld
en inderdaad, het menu is niet echt logisch ingedeeld. die Playnow kan van mij weg uit het hoofdmenu, en de wekker vind ik ook een rare optie om te weergeven op het hoofdmenu.
Gisteren geunbrand via totalgsm.org en moet zeggen dat het redelijk goed te doen is. heb nu de nieuwste firmware (kreeg ik erbij), en hij werkt perfect... Alleen die zogenaamde snelheidsverbeteringen zijn er niet (ja me media was sneller geindexeerd maar het menu is nog steeds traag als ik muziek speel).
Verwijderd
Zonder opzeggen wordt je abonnement automatisch verlengd. Als je met de klantenservice belt, kan je zeggen dat je je abonnement wilt verlengen en wilt wijzigen naar een HI 30. Vraag weg even wat dan de actie is met een K850i, dit kan vaak afwijkend zijn van een actie voor nieuwe klanten!Chaos-Zero schreef op maandag 10 maart 2008 @ 16:09:
Ik heb eigenlijk een vraag, meer over abbo dan deze telefoon.
Verwijderd
Ik krijg hem met een pasje met geen mogelijkheid van zijn plaats. Het lukt met opzich wel om er met een pasje langs te komen maar ik heb dan niet het idee dat hij echt losklikt. De kant waar de camera knoppen zitten e.d. wil al helemaal niet.Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 19:39:
Met de acherkant naar je toe gericht, steek je vanonder het pasje ertussen.
Wanneer het pasje ertussen zit druk je hem een klein beetje naar beneden zodat is 'losklikt'.
Zo doe je eerst de linkse kant en dan de rechterkant (of net andersom net wat je makkelijk vind).
Dan zit ie alleen nog vanboven vast, maar als je met wat beleid wringt en met het pasje ertussen probeert te komen zou ie los moeten springen.
Bij mijn k750i had ik nooit geen enkel probleem met het openkrijgen. Wat moet ik hier zo anders doen?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2008 13:44 ]
Verwijderd
is er een programma of iets dergelijks of wat al in de telefoon zit
om je media (videos en fotos) te beveiligen met een wachtwoord en je smsjes???
ik weet dat je bij samsung telefoons in het beveiligings menu dat kan instellen.
Dat is het mooie aan Samsung telefoons ja een wachtwoord op je sms inbox en foto's, ik heb dat bij deze telefoon nog niet kunnen ontdekken.Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 15:34:
Hey mensen,
is er een programma of iets dergelijks of wat al in de telefoon zit
om je media (videos en fotos) te beveiligen met een wachtwoord en je smsjes???
ik weet dat je bij samsung telefoons in het beveiligings menu dat kan instellen.
Weet iemand trouwens of je de blog functionaliteit van de telefoon ook kan resetten ofzo? (zodat je die claimcode enzo weer krijgt via sms) Want ik heb het een tijdje gebruikt maar nu komen m'n foto's opeens niet meer op m'n blog terecht... Terwijl het verzenden wel gewoon lukt.