[LCD-TV] Toshiba Regza Z Serie

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste
Acties:
  • 69.099 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-03-2023

madwurmz

from Planet Verbs

Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 15:49:
Heeft het telefoontje naar Toshiba je nog iets opgeleverd madwurmz?
Neeh, was ff afgeleid door de afgelopen dagen, ook vandaag niet aan toe gekomen, maar het blijft interessant dus komt zeker nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCkY82
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 10:38
madwurmz schreef op woensdag 30 april 2008 @ 02:03:
[...]

Scheelt zo'n 500 eutjes met mijn aanbetaling bij MM :(
Toch geen spijt van m'n winkel-keuze, zo'n groot bedrag en groot artikel doe ik liever via een winkel om de hoek, toen Redcoon ze even niet kon leveren was ik eigenlijk geholpen bij deze keuze.
Trouwens bij Redcoon weer 'direct leverbaar'

Tekeningetje van de tv gemaakt, voor de liefhebber :9
De 46" staat voor €1902,- te koop bij Digitalstreet. Scheelt dus 6" in vergelijking tot MM. Voor de rest kun je toch gewoon garantie claimen bij de fabrikant/importeur wanneer er iets niet werkt bij de tv? Of moet je dan toch terug naar Digitalstreet...? Voor mij is Beuningen ook niet echt om de hoek. Maar voor dat geld wil ik best voor een €25 aan brandstof verspillen 8)

Daarnaast heb ik ook niet zulke goede berichten gehoord over MM en hun garantieafhandeling...dus daar zou ik niet zo gauw iets kopen eerlijk gezegd :p Digitalstreet komt errug goed uit de ShopSurvey. Ik heb daar al eens eerder een aankoop gedaan (fotoapparatuur) en dat ging ook goed :)

Ik loop nog te twijfelen tussen de 40" en de 46". Mijn vriendin wil niet een al te grote TV. Maar ik ben juist graag op de toekomst voorbereid (verhuizing etc, zodat we meer ruimte hebben). Momenteel zitten we ongeveer 2,5 meter vanaf de TV. Ik vraag me dus wel af of 46" niet té groot zal zijn voor die kijkafstand. Iemand ervaring daarmee?

[ Voor 25% gewijzigd door RiCkY82 op 05-05-2008 14:57 . Reden: toevoeging garantieafhandeling MM en ervaring Digitalstreet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@RiCkY82, Bij MM kun je zowiezo binnen 2 weken het toestel terugbrengen en je geld ontvangen. Verder heeft MM volgens mij 1 jaar garantie.

Ik zit met hetzelfde vraagstuk als jij... Wanneer er na een tijdje iets scheelt aan het toestel, kan ik dan aankloppen bij bijv. DigitalStreet of loopt het garantie/service verhaal dan via de importeur?

Wat betreft de kijkafstand... 46'' is veel te groot voor 2,5 m afstand. Doe je beelddiagonaal x 3 en je weet ongeveer wat een prettige kijkafstand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz

madwurmz

from Planet Verbs

(post ge-edit)

Gebeld met Exalto SA/NV (Phone 0032 2 355 00 55 )
Dit is het bedrijf dat de Toshiba toestellen levert aan Nederlandse winkels.
Ik was benieuwd welke leveranciers zij erkennen, met oog op garantie en service.

Toshiba ondersteunt Redcoon met dezelfde service als MM, zij had het over twee jaar garantie.
Als een toestel stuk gaat, dan worden deze toestellen terug naar Belgie gestuurd, dat geld zowel voor MM als Redcoon. (De winkel is het contact punt en je hoeft dus niets zelf met Toshiba te regelen)

Meer internet winkels: redcoon, Komplett en Amacom (wat is die laatste?), en er zijn er nog meer.

Wat betreft de kijkafstand... Hoe groter hoe beter, je meubels staan toch niet vast, verbouw de kamer dan desnoods als nodig..nieuwe indeling door je vriendin laten kiezen, is zij ook happy :)

[ Voor 67% gewijzigd door madwurmz op 03-06-2008 11:31 . Reden: offtopic posts gedelete ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

madwurmz schreef op maandag 28 april 2008 @ 22:13:
Echter, ik heb dode pixels . Zaterdag gelijk opgebeld en ze komen hem weer ophalen. Daarna ben ik hem tot 10 werkdagen kwijt, helaas.

Omdat ik op de site niks kon vinden over dode pixels policy (zowel bij redcoon als bij toshiba), heb ik het gevraagd en het bleek dat ik hem kon omruilen. Dus voorlopig geef ik redcoon en toshiba het voordeel van de twijfel.

Ben wel een beetje benieuwd hoe dit is afgelopen.. Waarschijnlijk gewoon kunnen ruilen maar vraag me af of dit via Toshiba's service gaat of aankoop-op-afstand garantie.
Vrijdag TV binnengekregen. Zaterdag gebeld over dooie pixels. Vrijdag opgehaald en de vrijdag daarop een nieuwe TV gekregen. Er werd verder niks gevraagd. Gewoon gezegd dat er dooie pixels waren en de TV werd omgeruild.

Werkelijk een fantastische TV.
Alleen 1 puntje (of het een minpuntje is weet ik nog niet :) )
- Op BBC is het WK snooker bezig (ondertussen natuurlijk weer net afgelopen) en op het overzicht van de tafel (vaste camera) zie je rond de ballen vervormingen (JPEG compressie?) Als er ingezoomed is, is alles super scherp.
Bij mijn vriend z´n TV (Philips 9732) was dit veel minder.
Beide hebben we digitale TV van Casema en een Samsung DCB-H360R.

Misschien is dit met een instelling te verhelpen, maar ik heb nog niks kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd dat de vervorming meer aanwezig is als bij een 9732. Bij de 9732 is er juist veel vervorming (blokken) om bewegende objecten.

Loopt verder alles een beetje vloeiend bij digitale tv/dvd? Geen last van happeringen?

Hoe vind je de bouw van het toestel? Stevig? Niet te dik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Digitale tv is erg mooi. Soms is het beeld wat blurrie, maar als je dan de logos van de zenders ziet, dan weet je dat de uitzending gewoon slecht is en niet je TV. Ik moet toegeven dat ik soms even kijk of het niet aan de tv ligt want je denkt dat alles nu superscherp is, maar dat is niet zo. Zeker niet bij tv-uitzendingen.

Voor de rest ben ik erg tevreden. Nog geen blue-ray gezien echter. Zit nog te twijfelen tussen een PS3 of een Harddisk recorder met blue-ray speler. (mijn vrouw is voor de laatste, maar ik heb ze nog niet kunnen vinden en je kunt er niet GTA4 op spelen 8-))

Het mooi aan dit toestel is dat het met zijn 40' kleiner is dan de 37' van de philips. Door de dunne rand. Verder een stevige tv en mooi afgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt positief allemaal. Wat je zegt... het bekijken en oordelen wordt pas leuk met 1080p...

Wel geinig dat het toestel kleiner is dan een kleinere maat van Philips. Dit moet er prachtig uitzien met een beugel aan de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grappig dat ze zeggen dat MM en redcoon de tv's tegelijk krijgen...toen ik hem bij redcoon kocht wist MM nog te vertellen dat ze dit toestel niet gingen verkopen....de redcoon indicatie verandere bij mij ook per dag ..gewoon bestellen en een paar dagen later genieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz

madwurmz

from Planet Verbs

(Zie edit)

[ Voor 97% gewijzigd door madwurmz op 03-06-2008 11:32 . Reden: offtopic posts gedelete ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij MM mag je toestel zelf terugbrengen (tot 37 inch vertelde een medewerker mij). Zelf al een keer ondervonden. Weer heel mn achterbank plat...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2008 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz

madwurmz

from Planet Verbs

(Zie edit)

[ Voor 97% gewijzigd door madwurmz op 03-06-2008 11:33 . Reden: offtopic posts gedelete ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCkY82
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 10:38
madwurmz schreef op maandag 05 mei 2008 @ 17:05:
Had eigenlijk willen weten welke bedrijven nog meer erkend werden maar ik stond in het zonnetje 8) zonder pen of pc dus niet naar gevraagt, hoe het met DigitalStreet zit weet ik dus niet.
Edit:
Zojuist nog ff op redail gedrukt en hiernaar gevraagd, uit haar hoofd was dit redcoon, Komplett en Amacom (wat is die laatste?), digitalsteet kende ze niet maar morgen moest ik even terug bellen voor de complete lijst..
Heb je nog info kunnen krijgen over welke dealers er hier in NL allemaal ondersteund worden door Toshiba? Anders neem ik zelf even contact op met Digitalstreet. Want het is voor mij het best veel geld. Liefst haal ik hem zo goedkoop mogelijk ergens vandaan. En dan maar hopen dat goedkoop niet duurkoop wordt :X

[ Voor 68% gewijzigd door RiCkY82 op 06-05-2008 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit zelf te twijfelen tussen de Toshiba 42XV505D en 42Z3030D. Het prijsverschil is best groot, 300 euro, daarvoor heeft de 42Z3030D wel wat betere specs, voornamelijk de 100 Hz optie. Nu vraag ik mij af of dat het wel waard is. Ik zal de tv voornamelijk gebruiken voor xbox360, sd tv/film, xvid ed.
Blu-ray zal in er de toekomst wel eens komen, maar hier zal zeker niet de nadruk op liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz

madwurmz

from Planet Verbs

RiCkY82 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 16:39:
[...]

Heb je nog info kunnen krijgen over welke dealers er hier in NL allemaal ondersteund worden door Toshiba? Anders neem ik zelf even contact op met Digitalstreet. Want het is voor mij het best veel geld. Liefst haal ik hem zo goedkoop mogelijk ergens vandaan. En dan maar hopen dat goedkoop niet duurkoop wordt :X
Nee, ik had die middag gebeld, redelijk voldaan gevoel, namelijk dat (o.a.) Redcoon gewoon okay is.
Denk dat je het meest betrouwbare antwoord krijgt als je het bedrijf van Toshiba ff belt. (contact-info paar posts terug)

@ Zanderover Ik zou dan de 42Z3030D doen En de winkel, komplett, is (volgens pricewatch) de goedkoopste en erkend leverancier dus gewoon goeie service...
Ik denk dat 100hz een kwaliteit is die je moet overwegen als je het kan betalen..
Verder deze al gelezen? linkje naar forum over dezelfde keuze

[ Voor 6% gewijzigd door madwurmz op 03-06-2008 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand de 46ZF in zijn bezit? Zo ja, hoe is de kijkhoek van dit model? Ben van plan om deze te gaan halen namelijk. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twijfel zelf tussen 42Z3030D en 40ZF355D. Vanwege de prijs zou ik best voor de Z3030 willen gaan, maar er schijnen soms problemen te zijn met SD (zie http://www.trustedreviews...a-42Z3030D-42in-LCD-TV/p4). Op dit forum kan ik daar echter niets over terugvinden.

Zijn jullie bekend met dit issue? En zo ja, hoe kan ik het snel detecteren bij "mijn" eventuele exemplaar en welke opties heb ik dan?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 17:23:
Twijfel zelf tussen 42Z3030D en 40ZF355D. Vanwege de prijs zou ik best voor de Z3030 willen gaan, maar er schijnen soms problemen te zijn met SD (zie http://www.trustedreviews...a-42Z3030D-42in-LCD-TV/p4). Op dit forum kan ik daar echter niets over terugvinden.

Zijn jullie bekend met dit issue? En zo ja, hoe kan ik het snel detecteren bij "mijn" eventuele exemplaar en welke opties heb ik dan?

Alvast bedankt.
Hier lees je dat ook vaak, de 42X3030 versie zou beter moeten zijn in SD, wellicht de ZF ook?

http://www.reevoo.com/reviews/mpn/toshiba/42z3030db

edit: misschien is de PIXEL PROcessing V daar gewoon slechter in?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2008 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan beter de ZF serie nemen dan de Z serie. De ZF serie heeft een ander paneel wat betere zwartwaardes en een betere inkijkhoek heeft. Al vraag ik me nog steeds af hoe goed de kijkhoek van de ZF is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DE inkijk hoek is zeer goed van een ZF 40 , we hebben 1 bank 90 graden naast de tv staan op een kleine 1,5 meter en als je in de meeste verre hoek gaat zitten, is het beeld nog zeer goed zonder verkleuring of wat dan ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok bedankt Ven00039! Kan je wat meer vertellen over de ZF? Ben je er tevreden mee? Zijn er nog minpunten? Ben van plan om vandaag mijn bestelling te gaan plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een paar pagina's terug heb ik een mini review van de ZF geschreven.........
kortom gewoon bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha dat ga ik ook doen ja ik maak me alleen nog zorgen over de backlight bleed die bij dit toestel erg waarneembaar zou zijn. Hoe is dit bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heb ik nog nergens gelezen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz

madwurmz

from Planet Verbs

Ik wil straks mijn laptop (MacbookPro) op de 40Zf355 aansluiten, MacbookPro heeft een DVI-I dual link uitgang .
Nu ben ik benieuwd hoe ik dit het best kan aansluiten op de lcd. Is er verschil tussen de pc-ingang en de HDMI ingang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:06
Heb ik het goed begrepen dat de analoge kabel hier niet op aangesloten kan worden?

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Mol
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
cheiron schreef op zondag 11 mei 2008 @ 12:37:
Heb ik het goed begrepen dat de analoge kabel hier niet op aangesloten kan worden?
dat kan gewoon hoor, zit gewoon een aansluiting voor op en deze werkt ook nog :P

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Le Mol schreef op zondag 11 mei 2008 @ 16:07:
[...]

dat kan gewoon hoor, zit gewoon een aansluiting voor op en deze werkt ook nog :P
Ok, gelukkig. Ik zag overal "digitale tuner" staan, en niets over een analoog signaal. Ik vind dit erg mooie televisies, en ook bij mij staat nu (de 37 inch) Toshiba op de shortlist. Binnenkort eens een rondje Mediamarkt doen om te kijken of ze hem hebben.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz

madwurmz

from Planet Verbs

(edit)

(uitgebreide engelstalige Xf en Zf pdf)

[ Voor 72% gewijzigd door madwurmz op 03-06-2008 11:35 . Reden: offtopic posts gedelete ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeringJantje
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:11
deboer.bas schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 16:30:
Ik heb sinds vandaag de 42xv505d staan...moet zeggen eerste indruk prima!

Gebruik deze tv via dvi-hdmi op mijn mediapc. Draait soepel op 1920x1080 op 60hz! Moet alleen nog even spelen met de juiste kleuren instellingen en contrast.

Mochten er specefieke vragen zijn hoor ik het wel! Mocht ik wat fototjes hebben post ik deze.
Maak je ook gebruik van digitale tv van bijvoorbeeld @home? En dan aangesloten op een scart ingang?

Ben namelijk benieuwd hoe dat er uit ziet. En kijk je ook sport wedstrijden zoals voetbal? Hoe ziet dat er uit.
En als laatste, heb je ook fototjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 12:18:
Haha dat ga ik ook doen ja ik maak me alleen nog zorgen over de backlight bleed die bij dit toestel erg waarneembaar zou zijn. Hoe is dit bij jou?
Backlight bleed is juist bj dit toestel bijna niet waarneembaar, zerker vergeleken met een philips of een samsung....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 09:55
Momenteel ben ik de trotse bezitter van een Toshiba 32WL66Z. Aangezien ik heel tevreden ben over het beeld van deze 32 incher ben ik nu op zoek naar een waardige, maar grotere vervanger. Qua formaat zoek ik het in de 40-42" regionen. Heeft iemand hier suggesties voor binnen de Regza serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

40zf? lees een paar pagina's terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz

madwurmz

from Planet Verbs

redcoon linkje Is die Zf daar nu inene goedkoper geworden?

Zit inmiddels al op 42% in GTA op m'n kleine oude tv-tje :(

[ Voor 43% gewijzigd door madwurmz op 03-06-2008 11:36 . Reden: offtopic posts gedelete ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke prijs bij redcoon idd!
Ik denk dat je niet te veel vertrouwen in MM moet hebben. Bovendien had je 'm daar toch voor een stuk duurder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz

madwurmz

from Planet Verbs

Tsja!
Maar Toshiba levert alleen aan MM.. Redcoon was toen uitverkocht.

(edit)
Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 17:42:
Leuke prijs bij redcoon idd!
Ik denk dat je niet te veel vertrouwen in MM moet hebben. Bovendien had je 'm daar toch voor een stuk duurder?

[ Voor 46% gewijzigd door madwurmz op 03-06-2008 11:37 . Reden: offtopic posts gedelete ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou gewoon lekker MM cancellen en de lcd bij redcoon gaan bestellen. Heb je nog kans dat je hem eerder hebt ook! Ik ga ook vandaag de bestelling de deur uit doen. Dan hoop ik dat ik volgende week trotse bezitter ben van de 46ZF :D

Edit: Zu nu dat de 46ZF flink in prijs is gedaald. Hij kost nu 1879 euro :D

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2008 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Ik ga mij de komende tijd eens focussen op het verschil tussen de 40ZF en de 37 inch Regza serie. Die 40 wordt overal geprezen, over de 37 lees ik minder. Waarschijnlijk is de 40 net een tikkie te groot voor mijn huiskamer .. helaas.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spargo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-11-2020
Weet iemand waar in de omgeving Hengelo (Ov) de 42xv505d te zien is??? Eventueel in Duitsland? MM Enschede en Hengelo geven wel aan dat er nieuwe Toshiba modellen aan zitten te komen, maar wanneer.......?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cheiron schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 09:53:
Ik ga mij de komende tijd eens focussen op het verschil tussen de 40ZF en de 37 inch Regza serie. Die 40 wordt overal geprezen, over de 37 lees ik minder. Waarschijnlijk is de 40 net een tikkie te groot voor mijn huiskamer .. helaas.
Geinig... ik zit hier met hetzelfde 'probleem'. 40inch is toch behoorlijk voor een kijkafstand van +-2/3mtr.

Volgens mij heeft de 40inch net wat meer nieuwe snufjes aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 12:33:
[...]

Geinig... ik zit hier met hetzelfde 'probleem'. 40inch is toch behoorlijk voor een kijkafstand van +-2/3mtr.

Volgens mij heeft de 40inch net wat meer nieuwe snufjes aan boord.
Dat is precies de afweging die ik ook moet maken; de 40 lijkt iets beter maar de 37 past waarschijnlijk beter in mijn huiskamer..

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja. Het mooiste is als de tv niet te prominent aanwezig is in de huiskamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jabba
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-07 13:52

Jabba

Firkan

Hier ook erg nieuwschierig naar de 37, hoop op een mooie review van een tweaker om me over de streep te trekken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz

madwurmz

from Planet Verbs

Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 08:17:
Edit: Zie nu dat de 46ZF flink in prijs is gedaald. Hij kost nu 1879 euro :D
Zou dan zelfs voor de 46 inch kunnen gaan, maar gevoelsmatig denk ik eigenlijk dat de 40 inch net wat mooier beeld gaat geven.

[ Voor 49% gewijzigd door madwurmz op 03-06-2008 11:38 . Reden: offtopic posts gedelete ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beter beeld??? Als je echt op 1080p wilt gaan kijken kan het niet groot genoeg! Bij 40 inch zie je op 3 meter afstand de details al bijna niet meer. Dus hoe groter hoe beter!!! Dus als je kamer het toelaat waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het grote is fysieke grote tussen de 40 en de 37 is nihiel te noemen, de 37 heeft alleen wat meer rand om het scherm zitten....
overigens was de Z37 mijn keus geweest als de Zf niet snel verschenen was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz

madwurmz

from Planet Verbs

Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 19:54:
Beter beeld??? Als je echt op 1080p wilt gaan kijken kan het niet groot genoeg! Bij 40 inch zie je op 3 meter afstand de details al bijna niet meer. Dus hoe groter hoe beter!!! Dus als je kamer het toelaat waarom niet?
Ik zeg ook vaak hoe groter hoe beter, maar dat is als ik iemand hoor twijfelen over 37 of 42 inch, jij trekt die gedachte door en je hebt eigenlijk helemaal gelijk.

Edit: Zojuist de Redcoon bestelling geplaatst, heb de 46 incher genomen en 3 jaar extra garantie
6inch groter plus garantie-plan voor hetzelfde bedrag als MM 8)

[ Voor 37% gewijzigd door madwurmz op 03-06-2008 11:39 . Reden: offtopic posts gedelete ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Vanmiddag even bij de MM Arena langs geweest om te kijken. Helaas hadden ze geen 40 zf hangen, wel een 40?, en dat zag er al erg mooi uit. Die dunne lijst en de mooie afwerking maakte dit echt een van de mooiere tv;s die er hing. Overigens wel voor 2100 Euro.. tja..

Enige mooiere tv kwa design was een Loewe van 4000 Euro voor 40 Inch ;)

Ik ben er in ieder geval uit, het zal de 40ZF worden!

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

40zf is weer out of order bij Redcoon :( Iemand nog een adresje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Zo, thuisfront is ook overtuigd van de Regza. Alles even opgemeten, maar ik zit ongeveer 2.10 van het scherm af.. dat is wat aan de krappe kant. Maar ik ga het er denk ik toch op wagen met de 40

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jabba
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-07 13:52

Jabba

Firkan

Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 08:20:
het grote is fysieke grote tussen de 40 en de 37 is nihiel te noemen, de 37 heeft alleen wat meer rand om het scherm zitten....
overigens was de Z37 mijn keus geweest als de Zf niet snel verschenen was
37 zf? waar lees je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook afgelopen vrijdag de 46ZF besteld bij Redcoon. Ze waren op voorraad dus nu maar hopen dat ie deze week staat te spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 17:21:
40zf is weer out of order bij Redcoon :( Iemand nog een adresje?
gewoon bestellen bij redcoon hun voorraad status is vaak out of date ...even contact met hun opnemen dan weet je wanneer ze weer leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

cheiron schreef op zondag 18 mei 2008 @ 20:02:
Zo, thuisfront is ook overtuigd van de Regza. Alles even opgemeten, maar ik zit ongeveer 2.10 van het scherm af.. dat is wat aan de krappe kant. Maar ik ga het er denk ik toch op wagen met de 40
He, ik zit zelf nu enorm te twijfelen tussen een 40" en 46", hetzij van Sony (de nieuwe W4000-range) of inderdaad een Toshiba (ZF-serie). Geen idee in hoeverre je fanboy bent van Toshiba, maar zou je toch een objectief oordeel kunnen geven in hoeverre de slanke behuizing van de Toshiba ervoor zorgt dat 40" of 46" als "klein" wordt ervaren op ongeveer 2.5m kijkafstand?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
MAX3400 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 14:02:
[...]

He, ik zit zelf nu enorm te twijfelen tussen een 40" en 46", hetzij van Sony (de nieuwe W4000-range) of inderdaad een Toshiba (ZF-serie). Geen idee in hoeverre je fanboy bent van Toshiba, maar zou je toch een objectief oordeel kunnen geven in hoeverre de slanke behuizing van de Toshiba ervoor zorgt dat 40" of 46" als "klein" wordt ervaren op ongeveer 2.5m kijkafstand?
Absoluut geen fanboy. Tot een week geleden had ik Toshiba niet als kanshebber voor mijn nieuwe tv gezien. Eigenlijk was ik op zoek naar een nieuwe Samsung omdat mijn huidige nu wel bevalt.

Zoals ik al zei, toen ik de mediamarkt inliep en tegen een paar 40 inch samsungs aanliep dacht ik echt "wow.. dat is wel erg groot". De Toshiba leek kleiner. Bij beide televisies stonden er 40+ inch televisies naast, dus dat verschil was het ook niet. Dat het door de rand komt is gewoon een idee van mij. Ik heb op een paar sites nu gelezen dat de 40 inch even groot is als de 37, alleen omdat de rand dunner is, de 40 inch er in past. Dan ben je die ruimte toch al kwijt en heb ik liever meer beeld.

Tenzij er bordjes verkeerd stonden in de MM (met tv informatie) leek de 40 inch van Toshiba kleiner. Op 2.5 meter denk ik dat je 46 inch erg groot zal zijn. Ik zit tussen de 1.80 en 2.10 van het scherm af en denk zelf eerlijk gezegd dat 40 inch iets te groot zal zijn.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

cheiron schreef op maandag 19 mei 2008 @ 15:13:...Ik heb op een paar sites nu gelezen dat de 40 inch even groot is als de 37, alleen omdat de rand dunner is, de 40 inch er in past. Dan ben je die ruimte toch al kwijt en heb ik liever meer beeld.

Tenzij er bordjes verkeerd stonden in de MM (met tv informatie) leek de 40 inch van Toshiba kleiner. Op 2.5 meter denk ik dat je 46 inch erg groot zal zijn. Ik zit tussen de 1.80 en 2.10 van het scherm af en denk zelf eerlijk gezegd dat 40 inch iets te groot zal zijn.
Mijn nadeel is dat ik nu een 37" heb van JVC maar die gaat eruit omdat ik FullHD-dingen wil kijken (BD-films onder andere) en ik stelde mijn vraag vanwege deze link. Daar staan echt bizar grote diagonalen genoemd voor de kijkafstand van 2.5 tot 3m (van 50 tot 80 inch als je op 3m/10ft zit). Maar ik denk dat ik sowieso eraan moet wennen dat ik van een TV met zilveren omlijsting naar een TV met zwarte omlijsting ga wat dus optisch al een stuk kleiner zal lijken.

Vanavond maar eens de MM binnenlopen en kijken of ze uberhaupt een ZF hebben staan... :X

[ Voor 12% gewijzigd door MAX3400 op 19-05-2008 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Vreemde link hoor. Iets van 5 feet voor een 1080p 40 inch. Dat is 5/3 =1,5 meter.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

cheiron schreef op maandag 19 mei 2008 @ 16:32:
Vreemde link hoor. Iets van 5 feet voor een 1080p 40 inch. Dat is 5/3 =1,5 meter.
Ja, ik vond het eerst ook vreemd maar nadat ik een beetje rondgekeken had, heeft het te maken met het oplossend vermogen van de TV vs. het oplossend vermogen van je oog. Oftewel; ga op 2m zitten van een 40"-TV en je ziet het verschil "officieel" niet tussen 720P en 1080P.

Volgende probleem; geen enkele zaak bij mij in de buurt heeft de ZF-serie staan. MM Zoetermeer zegt zelfs dat ze geen Toshiba leveren vanwege garantie-perikelen omdat het allemaal via Duitsland moet en dat is niet echt snel voor de klant. Lekker geregeld weer! Ach, heb ik even tijd om verder te kijken naar een zaak die wel levert want ik krijg nog wat geld van de fiscus terug... _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat met die garantie-perikelen zit het wel goed. Alleen die pixels....
Mijn eerste had 3 dooie pixels en is zonder commentaar omgeruild door Redcoon. Ik zat alleen twee weken zonder tv.

De nieuwe helemaal bekeken met een wit scherm en niks gevonden. Zat ik laatst vlak bij het scherm met een donker beeld, zie ik opeens een groene pixel!! Dus nu heb ik een vaste subpixel. Van de zitafstand zie je hem niet, maar nu ik weet dat hij er is....

Gebeld met importeur in Belgie (die van aantal posts terug). Die gaven mij een telefoonnummer van TVA en die gaan mijn tv omruilen. Oude ophalen en gelijk nieuwe leveren. Geen gezeur, niks. TOP!

Nu alleen hopen dat de nieuwe echt geen dooie pixels meer heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de MM in A'dam Arena bezocht! Inderdaad, nog steeds geen ZF-serie. Alleen de XF-serie. Wel een goede indruk kunnen krijgen van het Picture Frame. Prachtig!!

Ik wil alleen de ZF een keer up-and-running zien voordat ik hem online bestel.

Welke MM in Noord-Holland heeft deze staan?? Iemand de ZF recentelijk "live" gezien in Alkmaar, Cruquius of Almere?!?!?! Hebben ze in deze vestigingen uberhaupt wel Toshiba?

Wel opvallend is, dat de topics aangaande de Philips-sen en de Sony-ies veel en veel meer issues bevatten over zaken die niet naar behoren werken. Echte grote problemen ben ik bij de Toshiba-aas nog niet tegen gekomen.

Waar o waar vind ik mijn ZF toshiba?? B)

P.S. Dode pixels zijn niet leuk, maar worden (bovendien) wel heel goed geserviced!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MM in Utrecht staat de XF te spelen. Alleen het beeld is daar niet mooi scherp omdat daar heel veel LCD' s op 1 signaal zitten... Kreeg net een mail van redcoon dat ze pas vrijdag de toshiba binnen krijgen. Dus nog een week wachten voordat ie er is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Ik ga vanmiddag Exalto maar eens bellen of ze iets kunnen vertellen over welke winkels/ketens in de Randstad uberhaupt al een ZF geleverd hebben gekregen want ondanks de uitmuntende specificaties van deze toestellen, wil ook ik graag een ZF werkend zien (en dan het liefst met FullHD-materiaal).

@cheiron: heb gister trouwens de 46XF zien staan en ben er nog niet helemaal uit of 'ie dus mijn huidige 37" gaat vervangen; ik vond de totale afmetingen erg meevallen ergo ik ben dus bang dat de aanschaf van de 40ZF toch "optisch" een te kleine TV oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz

madwurmz

from Planet Verbs

@ MAX3400, Mediamarkt is de enige winkel die ze zouden verkopen. De kleine voorraad is al een tijdje uitverkocht. Dus zul je moeten zoeken naar een webwinkel die ook een showroom heeft.

Ik had net als Awakener, vrijdag de 46 inch gekozen omdat die 'direct leverbaar' leek, even gebeld met de vriendelijke helpdesk (had m'n mail niet gelezen) en ze denken er dus binnen een weekje te zijn. zojuist de mail gelezen van Redcoon, "Helaas hebben wij het door u gewenste artikel momenteel niet op voorraad. Wij verwachten de eerstvolgende levering op 23. Mai 2008 "
Mai trouwens lekker geschreven 8)7

Heb m'n mediamarkt bestelling gecancelled en zal bij Redcoon proberen m'n adem wat langer in te houden, want kennelijk zit er gewoon iets goed fout bij de levering van de Zf .. Vraag me af waar dat aan kan liggen, lijkt me een slechte zaak voor Toshiba, maar misschien is de levering alleen lastig in nl...

[ Voor 11% gewijzigd door madwurmz op 20-05-2008 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
MAX3400 schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 11:01:

@cheiron: heb gister trouwens de 46XF zien staan en ben er nog niet helemaal uit of 'ie dus mijn huidige 37" gaat vervangen; ik vond de totale afmetingen erg meevallen ergo ik ben dus bang dat de aanschaf van de 40ZF toch "optisch" een te kleine TV oplevert.
Wel grappig dat je dezelfde ervaring over de grootte van het scherm hebt als ik. Voor mij is het een voordeel, voor jou een nadeel.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

madwurmz schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 14:27:
@ MAX3400, Mediamarkt is de enige winkel die ze zouden verkopen. De kleine voorraad is al een tijdje uitverkocht. Dus zul je moeten zoeken naar een webwinkel die ook een showroom heeft.
Nou, dan ga ik wel eens een paar vestigingen bellen want Den Haag Centrum heeft ze gewoon niet staan, Zoetermeer wil ze niet meer verkopen en Rijswijk loopt enigszins achter met 1 model XF en verder geen andere modellen in de computer.

Mocht er desondanks iemand zijn die een ZF ter demo weet te staan (ergens tussen A'dam en R'dam), laat het even weten en/of stuur me een DM.

@cheiron: ja, het gaat inderdaad een leuk dilemma worden. Van het weekend maar eens aan de gang met een paar kranten om de afmetingen van de Toshi weg te zetten tegen mijn JVC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
MAX3400 schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 15:07:
[...]

@cheiron: ja, het gaat inderdaad een leuk dilemma worden. Van het weekend maar eens aan de gang met een paar kranten om de afmetingen van de Toshi weg te zetten tegen mijn JVC...
Ik heb het hier met tape afgezet, en het leek veel groter dan in de winkel.

Overigens de MM Arena had de ZF dan wel niet staan, maar wel in de computer. Hij was in bestelling voor 1 klant. Of hij in de showroom zou komen heeft de verkoper niets over gezegd

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

madwurmz schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 14:27:

Ik had net als Awakener, vrijdag de 46 inch gekozen omdat die 'direct leverbaar' leek, even gebeld met de vriendelijke helpdesk (had m'n mail niet gelezen) en ze denken er dus binnen een weekje te zijn. zojuist de mail gelezen van Redcoon, "Helaas hebben wij het door u gewenste artikel momenteel niet op voorraad. Wij verwachten de eerstvolgende levering op 23. Mai 2008 "
Mai trouwens lekker geschreven 8)7

Heb m'n mediamarkt bestelling gecancelled en zal bij Redcoon proberen m'n adem wat langer in te houden, want kennelijk zit er gewoon iets goed fout bij de levering van de Zf .. Vraag me af waar dat aan kan liggen, lijkt me een slechte zaak voor Toshiba, maar misschien is de levering alleen lastig in nl...
Haha ik kreeg hetzelfde mailtje als jou. Nu maar hopen dat ik hem snel binnen heb en dat het geen 2 weken gaat duren.

Op diverse forums heb ik gelezen dat het dynamisch contrast van de 46zf 20000 is ipv 30000 bij de 40ZF en 52ZF. Andere beweren dat het op alle modellen hetzelfde is. Kan iemand mij hier wat meer over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo2K-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-08 22:28
Geen idee of deze link al gepost is...

http://www.trustedreviews...a-40ZF355D-40in-LCD-TV/p1

Toshiba Regza 40ZF355D review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Neo2K- schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 13:24:

However, if you previously thought you could only squeeze a 37in screen into your living room, you'll be glad to hear that you can have a few more inches than you first thought. And let's face it, as the endless amount of spam email that hits my inbox keeps telling me, a few more inches can make all the difference!
Haha, hij heeft het over mij ;)

Verder is de reviewer ERG positief, en dat is goed om te horen.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Neo2K- schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 13:24:

Dank voor deze review en minder dank voor de conclusie... ;) Aangezien de 40ZF dus kleiner is dan de gemiddelde 37", denk ik dat ik cheiron's advies in de wind ga slaan en toch de 46ZF bovenaan mijn lijstje ga zetten. Probleem is nog steeds: ik wil ze in aktie zien... :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan moet je naar de MM in Utrecht gaan. Daar staat er namelijk 1. Alleen dan wel de XF dus de 100Hz functie kan je dan helaas niet zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 40zf3335D 2 weken geleden besteld bij digitalstreet €1486,- vandaag bericht gekregen dat het nog circa 3 weken duurt. Gedult is een schone zaak laten we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz

madwurmz

from Planet Verbs

MAX3400 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 14:09:
[...]

Dank voor deze review en minder dank voor de conclusie... ;) Aangezien de 40ZF dus kleiner is dan de gemiddelde 37", denk ik dat ik cheiron's advies in de wind ga slaan en toch de 46ZF bovenaan mijn lijstje ga zetten. Probleem is nog steeds: ik wil ze in aktie zien... :( :( :(
Toen ik je hoorde, was ik ff bang iets negatiefs te gaan lezen in die review.. Maar hoe haal je daar iets negatiefs uit? De reviewer wjist toch alleen op het dunne frame en niet op het scherm zelf? 40 inch is 40 inch maar door z'n subtiele frame-pje is ie kleiner , en lijkt ie kleiner, dan een gemiddelde 37.. dat is meer een cool iets dan iets negatiefs.. of lees ik het verkeerd?

Verder noemt ie de prijs als min-puntje, maar geeft ie toe dat er geen ander toestel is met dezelfde features voor die prijs 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
madwurmz schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 16:04:
[...]

Toen ik je hoorde, was ik ff bang iets negatiefs te gaan lezen in die review.. Maar hoe haal je daar iets negatiefs uit? De reviewer wjist toch alleen op het dunne frame en niet op het scherm zelf? 40 inch is 40 inch maar door z'n subtiele frame-pje is ie kleiner , en lijkt ie kleiner, dan een gemiddelde 37.. dat is meer een cool iets dan iets negatiefs.. of lees ik het verkeerd?

Verder noemt ie de prijs als min-puntje, maar geeft ie toe dat er geen ander toestel is met dezelfde features voor die prijs 8)7
Waarschijnlijk heeft hij een grote kamer waarin een 37 inch weg zou vallen. Als je dan een 40 inch neemt, die alsnog even groot is als een 37 valt die ook weg. Hij zoekt een 40 met een dikke rand of gewoon een grotere Regza.
Voor mij is de situatie net andersom; een 37 kan, maar 40 niet. Met deze rand kan een 40 toch.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Tja, het is een gevoel maar als ik een 40" koop die dezelfde/minder ruimte in gaat nemen dan mijn huidige 37", dan heb ik optisch (ten opzichte van mijn grote huiskamer) dus eigenlijk geen grotere TV gekocht. Het zal wel tussen de oren zitten maar als ik dat gevoel nu al heb, ga ik er alleen maar meer aandacht aan besteden als er inderdaad een 40-er staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

--MeAngry--

aka Qonstrukt

MAX3400 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 16:19:
Tja, het is een gevoel maar als ik een 40" koop die dezelfde/minder ruimte in gaat nemen dan mijn huidige 37", dan heb ik optisch (ten opzichte van mijn grote huiskamer) dus eigenlijk geen grotere TV gekocht. Het zal wel tussen de oren zitten maar als ik dat gevoel nu al heb, ga ik er alleen maar meer aandacht aan besteden als er inderdaad een 40-er staat.
Dat is dus niet het geval. Optisch is het een kleinere TV. Als iemand namelijk naar een TV kijkt, kijkt deze ook naar de omlijsting. En aangezien deze vrijwel afwezig is ziet de TV er dus veel kleiner uit, terwijl het beeldoppervlak groter is.
Het beeldoppervlak zal 3" groter zijn, maar de omlijsting is kleiner en daardoor zal iedereen denken dat het beeldoppervlak kleiner is. Zeker omdat het verschil tussen 37" en 40" niet geweldig goed zichtbaar is.

Voor de TV-beleving maakt het overigens niet uit, op een moment wen je vanzelf aan die smalle rand en heb je wel in de gaten dat je beeldoppervlak echt groter is.

Overigens staat er op 1dayfly.nl aangekondigd dat er een 42" FullHD scherm aan komt. Gezien de geschiedenis van die website is de kans groot dat het een 42Z3030, 42X3030 of 42XV505 is.

[ Voor 15% gewijzigd door --MeAngry-- op 21-05-2008 16:24 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Ah, net dus even de maten opgezocht van de TV's:

Huidige 37": 700.7mm hoog x 926mm breed
Toshi 40": 632mm hoog x 934mm breed (hoogte incl. voet)

Het totale oppervlak van de beide TV's (inclusief behuizing) is dus aanzienlijk lager bij de Toshi dan mijn JVC ergo een 46" is gerechtvaardigd! >:)

[ Voor 3% gewijzigd door MAX3400 op 21-05-2008 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz

madwurmz

from Planet Verbs

Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 07:42:
[...]

Op diverse forums heb ik gelezen dat het dynamisch contrast van de 46zf 20000 is ipv 30000 bij de 40ZF en 52ZF. Andere beweren dat het op alle modellen hetzelfde is. Kan iemand mij hier wat meer over vertellen?
Kan je best wel eens gelijk in hebben.. Ik zocht er even naar en kwam op een forum waar iemand bevestig had gekregen van Toshiba dat dit klopt en dat specs op een Toshiba website nu zouden zijn aangepast.
Tenzij je in een kamer zit zonder licht, is het verschil niet merkbaar, (artikeltje) maar toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het artikel gelezen en het maakt idd niet veel uit. Het zal wel een marketingstrategie wezen maar toch vind ik het maar raar dat alle ZF modellen een dynamisch van 30000 hebben en alleen de 46ZF een dynamisch contrast van 20000 :S

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2008 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
bij plasmalcd.nl 1 op voorraad voor 1529.. maar geen enkele shopreview..
-edit-
de 40zf.

[ Voor 11% gewijzigd door cheiron op 22-05-2008 14:24 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Uitgebreide review: http://www.areadvd.de/hardware/2007/toshiba_46zf355d_1.shtml

Enige nadeel is de matige analoge tuner. Dit is te omzeilen door een digitale tuner te gebruiken (die vrijwel iedereen toch al (gaat) gebruiken), dus niet echt een probleem.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Review was al bekend... Waarom maak je btw een extra topic aan? Voldoet dit topic niet meer dan genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 00:41:
Review was al bekend... Waarom maak je btw een extra topic aan? Voldoet dit topic niet meer dan genoeg?
Ik dacht dat dit topic over de Z en niet de ZF versie ging (omdat het al een tijdje bestond)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien handig om de topictitel aan te passen? Dan wordt dit gewoon het topic van de Z en ZF serie ;)

[ Voor 130% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2008 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz

madwurmz

from Planet Verbs

Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 07:30:
Misschien handig om de topictitel aan te passen? Dan wordt dit gewoon het topic van de Z en ZF serie ;)
ja da's idd een goeie!
Waarom dan niet het [LCD-TV] Toshiba Regza Alle Modellen topic?
Namelijk zou je moeten willen dat je hier ook de specs kunt vergelijken met de xf..
Of wordt het dan te breed en gaat het daarmee tegen het tweakers beleid in?

De info die hier verzameld is, zou dan ook mooi bij de topic-start kunnen.
Ik weet niet hoe zoiets werkt, maar de topic-starter lijkt hier niet meer actief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels de 40ZF355d bestelt, hopelijk is ie snel binnen.

Heeft iemand al goede instellingen voor het beeld, ik heb gehoord dat de fabrieksinstellingen niet oke zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz

madwurmz

from Planet Verbs

Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 19:11:
Ik heb inmiddels de 40ZF355d bestelt, hopelijk is ie snel binnen.

Heeft iemand al goede instellingen voor het beeld, ik heb gehoord dat de fabrieksinstellingen niet oke zijn.
Ook bij Redcoon gekocht?

Settings:
hiero, bovenaan de pagina

De Settings van een 46RF350U (waarschijnlijk een buitenlandse versie van Zf):
halverwege de pagina, hiero

Fabrieksinstellingen zouden ook 320 watt vragen en na persoonlijke instellingen een flink stuk zuiniger kunnen..

Dat een tv 320 watt gebruikt, hoe kan dat eigenlijk? er zit toch maar 220 op het lichtnet? of is dat voltage en geen watt? Dat daargelaten, zou een tv met 320 watt op een stopcontact zonder aarde problemen kunnen geven?

Inmiddels is de status van de 46'' geupdate van 'binnen een week verzendklaar' naar 'direct leverbaar'
Word ik wel vrolijk van, had nog mooier geweest als er een mailtje was gekomen..

[ Voor 55% gewijzigd door madwurmz op 24-05-2008 05:03 . Reden: knippen, plakken, miereneuken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Bij welke winkel (liefst Mediamarkt, BCC) is de Toshiba 40zf355d te bewonderen?
Ik sta op het punt er een te bestellen, maar ik wil hem toch nog wel in het echt zien.

MM en BCC Enschede en Hengelo heeft hem in ieder geval niet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Mooooody schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 10:04:
Ik sta op het punt er een te bestellen, maar ik wil hem toch nog wel in het echt zien.

Zoals al meer staat te lezen in dit topic is de Regza maar weinig te zien in de winkels. De meeste MM's hebben wel een Z staan (of een xf) maar geen ZF. Je kunt dan naar de beeldkwaliteit van de een, en het design van de ander kijken en dit in je hoofd samenvoegen ;)

En Madwurmz.. voltage en wattage, heel anders

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 18:22
madwurmz schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 21:40:
[...]
Dat een tv 320 watt gebruikt, hoe kan dat eigenlijk? er zit toch maar 220 op het lichtnet? of is dat voltage en geen watt? Dat daargelaten, zou een tv met 320 watt op een stopcontact zonder aarde problemen kunnen geven?
Zoek eens op wat een wasdroger gebruikt. ;-)

Aarde of niet aarde is niet van belang bij het stroomverbruik van een apparaat.

M.a.w. maak je geen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz

madwurmz

from Planet Verbs

Mooooody schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 10:04:

Toshiba importeur vertelde mij dat MM en Redcoon gelijktijdig worden bevoorraad; Redcoon's voorraad status geeft sinds gisteren aan dat ie weer leverbaar is.. MM Arena had een ook een bestelling staan dus zou hij er in principe moeten zijn.

@ /\/\|), aha zo dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@Madwurmz: in het algemeen zal je stoppenkast voorzien zijn van 16 Ampere stoppen (controleer dat wel even). Er komt 220V je huis binnen. Dat betekent dat elke groep (elke stop vertegenwoordigd 1 groep), 16 x 220 = 3000W (afgerond) kan leveren.

3000W is voldoende om bijvoorbeeld tegelijkertijd een LCD-TV (300W) + high-end versterker (tot 600W) + XBOX360 (150W) + magnetron (1100W) aan te zetten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op hdtvtest komt naar voren dat de 47Z3030D geen vloeiend 24p beeld kan weergeven, zonder 100Hz in te schakelen. De ZF gebruikt wel precies dezelfde techniek, toch jammer als deze tv dat probleem ook zou hebben.

edit

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2008 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

madwurmz schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 21:40:
[...]

Ook bij Redcoon gekocht?

Settings:
hiero, bovenaan de pagina

De Settings van een 46RF350U (waarschijnlijk een buitenlandse versie van Zf):
halverwege de pagina, hiero

Fabrieksinstellingen zouden ook 320 watt vragen en na persoonlijke instellingen een flink stuk zuiniger kunnen..

Inmiddels is de status van de 46'' geupdate van 'binnen een week verzendklaar' naar 'direct leverbaar'
Word ik wel vrolijk van, had nog mooier geweest als er een mailtje was gekomen..
Ja bij redcoon besteld, status is nu dat de Tv wordt verzonden, dit gaat wel 3 werkdagen duren omdat het magazijn in Duitsland zit.

320W is wel veel voor een LCD-tv, Dat zal wel de het inschakel vermogen zijn, dan vraagt alle apparatuur het maximale vermogen. op idel verbruiken ze dan een stuk minder.
Watt is het voltage x de stroom, en de stroom is weer afhankelijk van de weerstand.
Bij een afgezekerde groep van 16Amperen kun je wel 3500Watt opzetten zonder dat de stoppen eruit vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 17:09:
Op hdtvtest komt naar voren dat de 47Z3030D geen vloeiend 24p beeld kan weergeven, zonder 100Hz in te schakelen. De ZF gebruikt wel precies dezelfde techniek, toch jammer als deze tv dat probleem ook zou hebben.

edit
De Z serie gebruikt een IPS LCD panel en de ZF een S-PVA, dat is wel de een verschil in kwaliteit.
je kunt toch de 100Hz toch altijd ingeschakeld laten, of heeft dit nadelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 23:09:
[...]

De Z serie gebruikt een IPS LCD panel en de ZF een S-PVA, dat is wel de een verschil in kwaliteit.
IPS is overal beter in behalve het contrast. Wellicht hebben ze een foutief exemplaar getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 23:09:
[...]

Tuurlijk heeft 100Hz nadelen. Je wil toch zeker niet dat als je een 24p-film zit te kijken dat de TV even lekker de rest van de frames gaat lopen interpoleren? Dan ga je namelijk helemaal in tegen het concept van 24p (waar sommigen 200% van genieten en waar anderen misselijk van kunnen worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

De 40ZF355D is inmiddels besteld. Voor 500/600 euro minder dan de Philips 9603 verwacht ik minstens net zo veel tv; een beter design en een voetbalwedstrijd zonder halo's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verwacht zelf meer tv dan een Philips... Heb je de bestelling bij Redcoon geplaatst?

Jammer dat Redcoon niet al te best staat aangeschreven bij de shopsurvey als het gaat om verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 17:54:
Ik verwacht zelf meer tv dan een Philips... Heb je de bestelling bij Redcoon geplaatst?

Jammer dat Redcoon niet al te best staat aangeschreven bij de shopsurvey als het gaat om verzending.
Ik heb afgesproken dat ik het geld overmaak, wanneer de tv klaar staat voor verzending.
Ze hebben gezegd dat hij woensdag verzendklaar zou moeten zijn, wanneer het eind volgende week nog niet verstuurd is, bestel ik hem ergens anders. Weinig risico dus.

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste

Let op:
Zet hier aub geen statusmeldingen van je bestelling neer en andere van dit soort dingen. Het gaat hier om de TV en niet om hoe en waar je hem hebt gekocht en hoe lang dat duurt.