[LCD-TV] Toshiba Regza Z Serie

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste
Acties:
  • 69.103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit nu hevig te twijfelen tussen de Toshiba 40ZF355D en de Sony Bravia KDL-40W4000 (mét gratis 20" LCD tv) pffffff wat is het moeilijk kiezen als je het toestel niet in real life kunt aanschouwen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Sony Bravia KDL-40W4000 is al in sommige winkels (MM) te aanschouwen. Anders kun je voor een indruk ook naar de Sony Bravia KDL-32W4000 kijken, deze staat al in veel winkels.

Zelf twijfel ik ook tussen de keuze Toshiba / Sony. Beide tv's komen goed uit de test maar mijn gevoel zegt dat Toshiba net een stap voor is met de techniek.

Buiten dat vind ik de vormgeving van de Toshiba weer een pluspunt tov de Sony met de wat vreemde kleurkeuze (donkerblauw metallic lak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Balen dat de ZF bij geen enkele MM te krijgen is want de komende dagen gooit MM de prijzen weer omlaag, net als Foka (zeg maar, geen BTW betalen).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 19:01:
Zit nu hevig te twijfelen tussen de Toshiba 40ZF355D en de Sony Bravia KDL-40W4000 (mét gratis 20" LCD tv) pffffff wat is het moeilijk kiezen als je het toestel niet in real life kunt aanschouwen.....
De W4000 stond ook op mijn lijstje. Het nadeel is dat deze geen 100hz functie heeft. Of dat belangrijk is, moet je voor jezelf bepalen.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:06
MAX3400 schreef op zondag 25 mei 2008 @ 20:50:
Balen dat de ZF bij geen enkele MM te krijgen is want de komende dagen gooit MM de prijzen weer omlaag, net als Foka (zeg maar, geen BTW betalen).
Inderdaad jammer. Overal mooie acties, maar niet bij winkels die de Zf verkopen. Nouja.. het is niet anders. Iemand nog naar de website gekeken die ik eerder had gepost? 40zf op voorraard.. maar een beetje louche site + geen shopsurvey

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-03-2023

madwurmz

from Planet Verbs

cheiron schreef op zondag 25 mei 2008 @ 23:22:
[...]

Inderdaad jammer. Overal mooie acties, maar niet bij winkels die de Zf verkopen. Nouja.. het is niet anders. Iemand nog naar de website gekeken die ik eerder had gepost? 40zf op voorraard.. maar een beetje louche site + geen shopsurvey
plasmalcd.nl bedoel je.. ik lees daar bij Klantenreacties "De beste Service & Garantie op het web."
dus dat zal wel goed zitten :+
je zou ze eens moeten bellen want online voorraad status kan nogal misleidend zijn. Ook kan je ff bellen met Toshiba of die webwinkel een erkend verkoop adres is..

@MAX3400; bij de MM kan je ze wel bestellen, maar ze zijn vergeleken met web-shops heel prijzig. Ik denk dat het eigenlijk een leverancier-probleempje en niet zozeer een winkel te verwijten is..

Misschien ver gezocht maar alsToshiba slecht levert, kan het ook zijn dat ze de laatste exemplaren moeten leveren, en binnenkort met nieuwe modellen komen..

[ Voor 3% gewijzigd door madwurmz op 25-05-2008 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Mooooody schreef op zondag 25 mei 2008 @ 18:27:
[...]

Ik heb afgesproken dat ik het geld overmaak, wanneer de tv klaar staat voor verzending.
Ze hebben gezegd dat hij woensdag verzendklaar zou moeten zijn, wanneer het eind volgende week nog niet verstuurd is, bestel ik hem ergens anders. Weinig risico dus.
Ik heb hem twee weken terug besteld bij Redcoon en binnen 4 dagen stond de koerier op de stoep met een bom van een TV! Netjes op de hoogte gehouden door Redcoon!

Ik ben super tevreden. Ook met HD zenders is het helemaal te gek! Ik ben blij. Nog wat kleine issues maar dat is meer de Onkyo 605 die af en toe voor wat gekkigheid zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Hier kan men de handleiding van de TV downloaden.

http://tesc.toshiba.co.uk...tentFrameSet?OpenFrameset

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net kreeg ik weer een mailtje dat de 46zf pas op 28 mei in het magazijn komt... Dat schiet weer lekker op maar niet heus. Toen ik vorige week bestelde stond er nog dat ie direct leverbaar was :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz

madwurmz

from Planet Verbs

Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 08:49:
Net kreeg ik weer een mailtje dat de 46zf pas op 28 mei in het magazijn komt... Dat schiet weer lekker op maar niet heus. Toen ik vorige week bestelde stond er nog dat ie direct leverbaar was :S
Ik zit precies in de zelfde situatie, heb echter dat mailtje nog niet binnen..
28 mei daar aanwezig, verwerking, transport afspraak, dan rond 2 juni tv binnen?

Moet niet langer duren, straks is de nieuwe 100hz van sony gelanceerd (december) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

madwurmz schreef op zondag 25 mei 2008 @ 23:44:
[...]
@MAX3400; bij de MM kan je ze wel bestellen, maar ze zijn vergeleken met web-shops heel prijzig. Ik denk dat het eigenlijk een leverancier-probleempje en niet zozeer een winkel te verwijten is..

Misschien ver gezocht maar alsToshiba slecht levert, kan het ook zijn dat ze de laatste exemplaren moeten leveren, en binnenkort met nieuwe modellen komen..
Sommige MM's hebben er bewust voor gekozen om Toshiba uit het assortiment te gooien dus dan staan ze voor die filialen niet eens in de computer (niet met een prijs en ook niet om te bestellen).

Kan me trouwens niet voorstellen dat Toshiba met nieuwe modellen gaat komen; voor zover ik weet ik de ZF eind 2007 pas geintroduceerd. Zou een beetje raar zijn als ze hun topmodel (dat is de ZF) binnen een half jaar gaan vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jabba
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-07 13:52

Jabba

Firkan

komt er nu ook een zf versie van de 37" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

madwurmz schreef op maandag 26 mei 2008 @ 11:09:
[...]

Ik zit precies in de zelfde situatie, heb echter dat mailtje nog niet binnen..
28 mei daar aanwezig, verwerking, transport afspraak, dan rond 2 juni tv binnen?

Moet niet langer duren, straks is de nieuwe 100hz van sony gelanceerd (december) :+
Idd en op de website staat dat ie direct leverbaar is terwijl ze pas woensdag binnen komen. Dat zal dus wel het 2e weekend zonder de 46ZF worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz

madwurmz

from Planet Verbs

MAX3400 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 11:55:
[...]

Sommige MM's hebben er bewust voor gekozen om Toshiba uit het assortiment te gooien dus dan staan ze voor die filialen niet eens in de computer (niet met een prijs en ook niet om te bestellen).

Kan me trouwens niet voorstellen dat Toshiba met nieuwe modellen gaat komen; voor zover ik weet ik de ZF eind 2007 pas geintroduceerd. Zou een beetje raar zijn als ze hun topmodel (dat is de ZF) binnen een half jaar gaan vervangen?
MM verhaal kende ik niet, best raar want het is de enige winkel die 'm heeft / had..
Op deze manier wordt het voor web-shops wel makkelijk te overheersen, en door deze concurentie zal bijvoorbeeld MM ook wel een online winkel willen beginnen..
MM Arena blijft in ieder geval wel Toshiba leveren.

Nieuwe modellen van andere merken (zoals Sony) volgen erkaar op in rap tempo.. Met steeds goedkopere productie-kosten kan het misschien voordeel bieden?
Ik las ergens dat Toshiba twee keer per jaar een nieuwe aankondiging doet, maar ze hebben natuurlijk meer dan alleen lcd's..

edit: toevoeging:

Heb net ff Redcoon gebeld, want dat emailtje van Awakener ontbreekt dus bij mij, en de vriendelijke kerel vertelde me dat ze 'gwoon' binnen zijn en morgen verwacht te kunnen sturen..
Misschien heb ik een hardnekkige spam-filter ofzo want ik heb eigenlijk ook nooit een bevestigings mail ontvangen..
Awakener, je bent er zeker van dat je mailtje van vandaag is?

Elke dag dit topic checken, wordt een beetje een obsessie :X

[ Voor 16% gewijzigd door madwurmz op 26-05-2008 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hebben het mailtje verstuurd op maandag 26 mei 2008 0:01:41

Nu maar hopen dat ze dan idd snel gaan versturen :)

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2008 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redcoon lijkt de 40zf355D voorlopig niet op voorraad te hebben. Woensdag krijgen ze een nieuwe levering van +-10stuks die allemaal al gereserveerd zijn. Het is een 'drama'' om met de woorden van de verkoper te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 18:18:
Redcoon lijkt de 40zf355D voorlopig niet op voorraad te hebben. Woensdag krijgen ze een nieuwe levering van +-10stuks die allemaal al gereserveerd zijn. Het is een 'drama'' om met de woorden van de verkoper te spreken.
Waarvan ik er 1 heb dus :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Mooooody schreef op maandag 26 mei 2008 @ 18:53:
[...]

Waarvan ik er 1 heb dus :)
Review?

:)

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

als in: "heb besteld" :)

Wat is dat trouwens met de XF550 serie die in de US uit is? Komt die ook in Europa uit binnenkort?

http://www.tacp.toshiba.c...roduct.asp?model=40xf550u

Of is het exact dezelfde tv, alleen voor de US markt? (dus met 120hz)

[ Voor 44% gewijzigd door Mooody op 26-05-2008 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spargo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-11-2020
MM Hengelo heeft do. a.s. overleg met de Toshiba leverancier, maar de hoofd inkoop van de lcd's wist me te vertellen dat in principe alle Toshiba modellen verkocht gaan worden!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

MM Amsterdam Arena: 40ZF355: 2099 Euro... 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
MAX3400 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 20:54:
MM Amsterdam Arena: 40ZF355: 2099 Euro... 8)7 8)7 8)7
Jup, dat zag ik ook toen de medewerker hem even opzocht. Enorm verschil, daar doe ik het niet voor hoor.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

cheiron schreef op maandag 26 mei 2008 @ 21:01:
[...]

Jup, dat zag ik ook toen de medewerker hem even opzocht. Enorm verschil, daar doe ik het niet voor hoor.
Inderdaad; voor dat geld heb je een 46ZF bij Redcoon incl. verzenden. :P

Anyway, in ieder geval goed om te lezen de afgelopen posts dat het er toch op lijkt dat de leveringen/voorraden wat regelmatiger worden. Iemand al in het bezit van een ZF en tijd voor een review?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan niet zeggen dat de voorraden regelmatiger worden... Bij redcoon komen ze met mondjesmaat binnen en kunnen vaak geen exacte leverdatum doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:08
Mooooody schreef op maandag 26 mei 2008 @ 20:26:
[...]

als in: "heb besteld" :)

Wat is dat trouwens met de XF550 serie die in de US uit is? Komt die ook in Europa uit binnenkort?

http://www.tacp.toshiba.c...roduct.asp?model=40xf550u

Of is het exact dezelfde tv, alleen voor de US markt? (dus met 120hz)
Dat is dezelfde tv maar met US tuner (ipv DVB-T denk) en misschien met nog een kleine wijziging.

Heeft iemand nog meer verschillen tussen de ZF en XF gevonden?

ZF heeft meer contrast (30.000 ipv 10.000), 100Hz en judder canceller.

Het contrast lijkt me weer eens marketing onzin want volgens mij zijn het identieke schermen, de 100 Hz zou ik niet weten, ik denk niet dat ik dat verschil zal zien en de judder canceller tja... is dat iets hardwarematigs of zit het in de software? Ik zie het op mn pc scherm wel, en het is zeker een pluspunt als het echt zo goed werkt zodat het aanzienlijk vermindert.

Het blijft zonde dat dit scherm bijna nergens in het echt te bewonderen is. Hoewel het verschil tussen de zf en xf waarschijnlijk verwaarloosbaar is, ik zou het wel graag met de plasma schermen van Panasonic willen vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz

madwurmz

from Planet Verbs

6killer schreef op maandag 26 mei 2008 @ 23:04:
[...]

Heeft iemand nog meer verschillen tussen de ZF en XF gevonden?
Zf wel en Xf niet:
-xvYCC Broad Colour Space
-24 FPS with 5:5 Pulldown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag maar eens naar Redcoon gebeld en ze zeiden dat de 46ZF gewoon in het magazijn staat. Toen vroeg ik toen waarom ze het dan niet gelijk versturen en nu gaan ze het in orde maken. Ik wordt binnen 3 dagen gebeld voor een afspraak zeiden ze. Denk niet dat ik hem dit weekend al heb maar goed we blijven hopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY

dCY

Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 12:34:
Vandaag maar eens naar Redcoon gebeld en ze zeiden dat de 46ZF gewoon in het magazijn staat. Toen vroeg ik toen waarom ze het dan niet gelijk versturen en nu gaan ze het in orde maken. Ik wordt binnen 3 dagen gebeld voor een afspraak zeiden ze. Denk niet dat ik hem dit weekend al heb maar goed we blijven hopen :)
Als het zou kunnen, graag een review maken van de TV :*)
Ik heb zeeeeeeer veel interesse in de 46ZF355.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

madwurmz schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 11:42:
[...]

Zf wel en Xf niet:
-xvYCC Broad Colour Space
-24 FPS with 5:5 Pulldown
En geen 100Hz op de XF (tenminste, niet volgens de site van Toshiba). Even afgezien van 100Hz, vind ik dus de 24p-ondersteuning op de ZF wel extreem belangrijk voor de nieuwe generatie films (laten we voor het gemak ervan uit gaan dat dat BluRay is).
Ik zou nogmaals bellen en zeeeer dringend verzoeken om de TV voor het weekend geleverd te krijgen; soort van klanttevredenheid omdat ze enigszins lopen te schipperen met orders & verzendingen...

En ja, gaarne een review als dat ding eenmaal netjes staat en ingesteld is. _/-\o_

[ Voor 45% gewijzigd door MAX3400 op 27-05-2008 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz

madwurmz

from Planet Verbs

Idem dito... Misschien zelfs vrjidag al.. bij giga-drukte doet transport zelfs zaterdag een rondje, dus wie weet..
Al met al wel spannend zo :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestelstatus: Uw opdracht bevindt zich in de verzendafdeling.

Misschien toch nog voor het weekend ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz

madwurmz

from Planet Verbs

Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 08:08:
Bestelstatus: Uw opdracht bevindt zich in de verzendafdeling.

Misschien toch nog voor het weekend ;-)
Ja, idem *O*

@ 6killer
Verschil Xf en Zf:
Je noemt 100hz maar zegt dat je het verschil waarschijnlijk niet ziet. Nu las ik in een review over Sony 40w4000: Motion resolution not as good as those on HDTVs equipped with MCFI/ 100Hz technology.
Opzich vond ik die sony 40w4000 wel tof, maar zonder 100hz toch niet interesant genoeg..
Verder: "24 FPS with 5:5 Pulldown" zit op de Zf, terwijl het op de Xf "24p-ondersteuning" wordt genoemt, dus wel ondersteunt maar niet native oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

madwurmz schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 10:11:
[...]

Ja, idem *O*

@ 6killer
Verschil Xf en Zf:
Je noemt 100hz maar zegt dat je het verschil waarschijnlijk niet ziet. Nu las ik in een review over Sony 40w4000: Motion resolution not as good as those on HDTVs equipped with MCFI/ 100Hz technology.
Opzich vond ik die sony 40w4000 wel tof, maar zonder 100hz toch niet interesant genoeg..
Verder: "24 FPS with 5:5 Pulldown" zit op de Zf, terwijl het op de Xf "24p-ondersteuning" wordt genoemt, dus wel ondersteunt maar niet native oid?
Euh... 5:5 pulldown is het optimale type voor 24p. Oftewel; een ZF kan 24p dus netjes en trillingsvrij weergeven. Een XF heeft wel 24p-ondersteuning maar niet in 5:5 dus het kan zijn dat de XF 24p weergeeft met een trilling of een judder.

En inderdaad; wat de W4000 mist qua 100Hz, is voor mij een overweging om een ZF te kopen (of, als de voorraden zo blijven; doorsparen voor de nieuwe X-serie van Sony met 100Hz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:08
madwurmz schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 10:11:
[...]

Ja, idem *O*

@ 6killer
Verschil Xf en Zf:
Ja ik heb het hele 100Hz gebeuren nog niet vergeleken bij een merk maar ik kreeg het idee dat het een hoog marketinggehalte heeft, maar dat kan geheel ten onrechte zijn. De manier om 24 fps goed weer te geven is ook zo iets, de xf heeft wel ondersteuning maar ja geen idee wat dat is.

Maar om dit verschil duidelijk te zien moet je beide schermen naast elkaar zetten met hetzelfde beeld, en dat zie ik gezien de schaarsheid aan shomodellen in winkels niet snel gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz

madwurmz

from Planet Verbs

46zf355 is onderweg..
Bestelstatus: Uw bestelling is verstuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 05:54

Bejit

Svenska Faderland

Misschien is dit een domme vraag, maar is het verschil tussen de ZF, XF en XV serie groot?
Wat voor een paneel zit er in de XV serie?(Met name de 37 inch en 42 inch variant)

Voor de XV is voor mij interessant vanwege het prijskaartje, maar als de ZF of XF echt zoveel beter is, dan moet ik gewoon eens wat meer geld tegenaan gooien.

Systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

Bejit schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 16:50:
Misschien is dit een domme vraag, maar is het verschil tussen de ZF, XF en XV serie groot?
Wat voor een paneel zit er in de XV serie?(Met name de 37 inch en 42 inch variant)

Voor de XV is voor mij interessant vanwege het prijskaartje, maar als de ZF of XF echt zoveel beter is, dan moet ik gewoon eens wat meer geld tegenaan gooien.
Waarom is een ZF minder interessant dan een XV voor je? Oftewel; wat ga je ermee doen? Mijn eerlijke mening is: wil je nu of de komende 3 jaar een TV in huis waar je BluRay/HD-DVD op gaat kijken en ook "relatief" veel sport op kijkt of een console op aansluit: ZF. Voor al het overige (dus gewone DVD's, geen snelle beelden zoals voetbal, tennis, hockey of 60fps vanaf een PS3/360): XV.

Eigenlijk is de XF en de XV hetzelfde ware het niet dat de XF sowieso een minder dynamisch contrast heeft en volgens mij een paar aansluitingen minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bejit

Bejit

Svenska Faderland

MAX3400 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 17:16:
[...]

Waarom is een ZF minder interessant dan een XV voor je? Oftewel; wat ga je ermee doen? Mijn eerlijke mening is: wil je nu of de komende 3 jaar een TV in huis waar je BluRay/HD-DVD op gaat kijken en ook "relatief" veel sport op kijkt of een console op aansluit: ZF. Voor al het overige (dus gewone DVD's, geen snelle beelden zoals voetbal, tennis, hockey of 60fps vanaf een PS3/360): XV.

Eigenlijk is de XF en de XV hetzelfde ware het niet dat de XF sowieso een minder dynamisch contrast heeft en volgens mij een paar aansluitingen minder.
Kijk hier heb ik wat aan :)

En weet je toevallig wat voor paneel er in de XV serie zit? IPS of PVA?

Ga de TV op me PC aansluiten(Hoofdzakelijk films :)) en me Wii, gamecube en N64 komen erop.

Systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

Bejit schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 18:17:
[...]

Ga de TV op me PC aansluiten(Hoofdzakelijk films :)) en me Wii, gamecube en N64 komen erop.
Voor zover Google met kan helpen, zit er een S-IPS in; samenwerking met Samsung geweest...

Maar ik lees dus eigenlijk gezien je behoeften dat je geen HD-materiaal gaat afspelen; dan is dus de XV waarschijnlijk de beste keuze voor je inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norbertus
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:23
Bejit schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 18:17:
[...]

Als je meer info over de xv serie wilt hebben staat hier een goede review van de 37xv. Maar om eerlijk te zijn vind ik de nieuwe sony 40W4000 vele malen mooier dan de toshiba xv en xf. Veel betere kleuren en zwartwaarden. Ook heeft dat scherm een hele lichte glans, maar lang niet zo erg als een samsung. Maar goed, uiteindelijk zou ik toch in een winkel de schermen naast elkaar gaan bekijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bejit

Bejit

Svenska Faderland

Norbertus schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 22:39:
[...]

Als je meer info over de xv serie wilt hebben staat hier een goede review van de 37xv. Maar om eerlijk te zijn vind ik de nieuwe sony 40W4000 vele malen mooier dan de toshiba xv en xf. Veel betere kleuren en zwartwaarden. Ook heeft dat scherm een hele lichte glans, maar lang niet zo erg als een samsung. Maar goed, uiteindelijk zou ik toch in een winkel de schermen naast elkaar gaan bekijken...
Die is ook HEEL wat duurder :P (Ben maar student :))

Systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het nadeel van de sony vind ik de vreemde metallic blauwachtige rand... Toshiba is een stuk stijlvoller met de dunne zwarte rand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die van mij is ook verstuurd. Ik zou gebeld worden voor een afspraak wanneer ze hem komen afleveren. Madwurmz in welke provincie woon je? Als we een beetje dicht bij elkaar wonen heb je kans dat ie wat sneller wordt bezorgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz

madwurmz

from Planet Verbs

Ik zit in Amsterdam, heb ontdekt dat jij in Rotterdam zit..

Zou het te maken hebben met de beperkte verkrijgbaarheid van de nieuwe Toshiba LCD's dat wij hier eindeloos mogen discuseren over lever- en wacht-tijden? Of hebben de mods het gewoon te druk?
Begin nl in te zien dat grootste deel van mijn posts alleen maar vervuiling zijn.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad. Ik zal er nu over ophouden totdat de lcd daadwerkelijk in mijn huiskamer staat te spelen ;)

Voor de tweakers die nog meer informatie en gebruikerservaringen willen kan je kijken op:

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=665723

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2008 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Men is over het algemeen erg enthousiast over de zf355 serie. Je leest dat de beeldbewerking op 'smooth' het beste werkt. Er staat dat er dan geen judder aanwezig is en het beeld er prima uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY

dCY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

madwurmz schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 11:13:
Ik zit in Amsterdam, heb ontdekt dat jij in Rotterdam zit..

Zou het te maken hebben met de beperkte verkrijgbaarheid van de nieuwe Toshiba LCD's dat wij hier eindeloos mogen discuseren over lever- en wacht-tijden? Of hebben de mods het gewoon te druk?
Begin nl in te zien dat grootste deel van mijn posts alleen maar vervuiling zijn.. :X
Mijn 40ZF355 heeft ook als status reeds verzonden.
Ik woon in het oosten, dus dat schiet dan ook niet op.

Voor de verzending wordt 4 werkdagen aangehouden, dat zal dan wel begin volgende week worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel9
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-09 15:21
Broazemm,

Die van mij heeft ook status verzonden sinds gisteren, maar ze hebben nog niet gebeld voor een afspraak... dus dat zal het weekend nog wel niet worden vermoed ik.
Ik woon ook in het oosten dus wellicht helpt dat je nog wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Nog iemand uit het oosten (Enschede), dat scheelt weer een rit :)
Mijn tv is alleen nog niet verzonden ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Overigens las ik hier van iemand dat Recoon een Pixelgarantie heeft; dat klopt niet. Je kunt je beroepen op de 7 dagen bedenktijd, maar een specifieke pixelgarantie hebben ze niet.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar Toshiba zelf heeft toch pixelgarantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is dat verzonnen... Voor zover ik weet komt de garantie alleen aan de orde wanneer er 3 of meer defecte pixels zijn geconstateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz

madwurmz

from Planet Verbs

Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 11:11:
Maar Toshiba zelf heeft toch pixelgarantie?
Ik lees hieruit (linkje) dat tussen de 4 a 5 pixels toelaatbaar zijn... gaat dan wel om klein formaat dus >40'' beleid kan anders zijn..
(hier is de bron met nog meer interesants)
De 7 dagen bedenktijd is inderdaad een gerust-steller, ook de review waarin iemand noemt géén dooie pixels te hebben gevonden klinkt natuurlijk mooi.

Linkje naar een progje dat pixels zou kunnen opsporen en fixen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De koop-op-afstand-wet is idd prima geschikt om van het toestel af te zien wanneer er dode pixels aanwezig zijn.

Ik moet altijd lachen om de webshops die zogenaamde pixel-garantie aanbieden op lcd monitoren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar dode pixels kunnen toch ook ontstaan na een paar weken?

En ik denk dat ze vandaag niet meer bellen. Dat wordt dus volgende week voor dat ik mijn 46zf heb :(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2008 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:20
Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 12:16:
Maar dode pixels kunnen toch ook optreden na een paar weken?

En ik denk dat ze vandaag niet meer bellen. Dat wordt dus volgende week voor dat ik mijn 46zf heb :(
Inderdaad dat kan dan ook en dan kan je dus als het 12 dagen later is hem niet terug sturen voor die rede ;)

Maar de leverancier die ik heb die toshiba's verkoopt leverd standaard 100% pixel garantie dus lijkt me een toshiba gelijk omgerolen word als je beld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eens ergens gelezen dat het meestal zo is dat dode pixels in de eerste week ontstaan. Natuurlijk kan het ook later gebeuren maar dit schijnt zelden voor te komen.

@Mektheb. WIe is jouw leverancier? Heb je een bedrijf? Gaat het om NL-modellen of EU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 12:29:
Ik heb eens ergens gelezen dat het meestal zo is dat dode pixels in de eerste week ontstaan. Natuurlijk kan het ook later gebeuren maar dit schijnt zelden voor te komen.

@Mektheb. WIe is jouw leverancier? Heb je een bedrijf? Gaat het om NL-modellen of EU?
Neem aan het Nederlandse Modellen zijn en zijn ook niet altijd op voorraad, en ja ik werk bij een bedrijf die in computers doet maar ook aan TV's kan komen..

Xs2.net de gene die ook de XXOD laptops leveren en maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan dat die 7 dagen pas ingaan om het moment dat je het product thuis hebt gekregen? Anders heb ik maar heel kort dag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteraard Awakener :).

Mektheb, wat kost een 40zf355 bij jou in de winkel? En hoe is het momenteel gesteld met de voorraad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 13:03:
Uiteraard Awakener :).

Mektheb, wat kost een 40zf355 bij jou in de winkel? En hoe is het momenteel gesteld met de voorraad?
Dat is er net 1 die ze niet leveren....tis eigenlijk een computer leverancier maar die ook Hitachi en Toshiba Leverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Ook een 40zf besteld. Ik schrok even van de 50 euro aan verzendkosten,maar in vergelijking met andere (web) winkels) is 1470 Euro + 50 nog steeds erg netjes. Ik ben benieuwd hoelang het duurt. Spannend. Meteen een Denon AVR 1508 meebesteld Gisteren zeker 3 uur bezig geweest met uitzoeken hoe ik alles aan elkaar ga koppelen :P

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar heb je besteld cheiron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel9
23.05.2008, 14:52 Uw bestelling is in behandeling
28.05.2008, 07:06 Uw opdracht bevindt zich in de verzendafdeling.
28.05.2008, 12:49 Uw bestelling is verstuurd (am 28.05.2008)

Helaas is het verzenden bij Redcoon niet het sterkste punt... voor een produkt dat "voorradig is". Nog geen belletje van Splash gehad helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Redcoon. De enige leverancier van de 40zf rond de 1500 Euro met ervaringen in de shopreview... Ondanks de verhalen over slecht verzenden toch maar gewaagd. En de receiver was ook nog eens ERG goedkoop.

[ Voor 7% gewijzigd door cheiron op 30-05-2008 16:56 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit staat op de Redcoon site:

Koper heeft het recht om –zonder opgave van redenen- de koop binnen 7 werkdagen na ontvangst van het geleverde product te ontbinden door het doen van een mededeling aan redcoon.

Dus na ontvangst gaat de bedenktijd in.

Volgens mij heb ik ook ooit eens gelezen dat Toshiba een omruilgarantie heeft bij al 1 dode pixel. Dan moet de TV wel geleverd zijn door een winkel waaraan Toshiba rechtstreeks levert.
Daar valt de mediamarkt onder een een goedkope webwinkel (redcoon) in nederland.
Of heb ik het mis ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadeel van de bedenktijd is wel dat je de verzendkosten wel betaald, dus 2x 50 euries ben je kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redcoon wist mij te vertellen dat er geen pixelgarantie is, ook niet op de Toshiba tv's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz

madwurmz

from Planet Verbs

Toshiba importeur in Belgie wist ook niets van de pixelgarantie.

Maar ik dacht dat één enkele dooie pixel ook niet echt zichtbaar was op zo'n oppervlakte, pas als ze er vier op een hoopje zitten is het merkbaar, of zoals op m'n psp met z'n grote pixels, daar zit dus 1 zo'n dooie rakker wel in de weg..en die zat daar nadat ik de eerste al had geruild omdat die 4 of 5 dooie had.
En dan is er ook nog zoiets als zieke pixels, heb ik op m'n oude mac display, die zichtbaar zijn bij bepaalde kleuren. }:|
M'n vorige post met link naar de toshiba info stamt trouwens uit 2004, waardeloos dus.
HD is al bijna 2 miljoen pixels, dus vrij groot risico .. ik vertrouw wel op hedendaagse techniek, toch is het eerste wat ik doe ff met photoshop een zwarte en witte canvas tonen, en misschien zo'n zoek-progje runnen..
Dit weekend kastje bouwen want deze week moet ie echt gaan komen <+:)

[ Voor 6% gewijzigd door madwurmz op 31-05-2008 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Ach, het verschil tussen MM en Redcoon is ongeveer 500 euro, dus ik kan hem 5 keer terugsturen met een dooie pixel (al zou ik bij 1 keer al pissed off zijn)

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz

madwurmz

from Planet Verbs

Beetje noob vraagje misschien maar moet er in de 46zf355 zo een kaartje voor digitale tv?
Ik heb geen tv signaal en ben aan het onderzoeken wat ik straks nodig heb om bijvoorbeeld gratis nederland 1 2 en 3 te ontvangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om nederland 1, 2 en 3 te ontvangen heb je niks nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 42x3000 maar ik snap iets niet helemaal. Ik heb een pc aangesloten via de VGA input (dus niet in de hdmi input omdat ik geen DVI aansluiting heb op mijn videokaart)

De videokaart is een ATI Radeon x300.

Nu dacht ik: ok 1080p, ik moet als resolutie in kunnen stellen: 1920×1080.

Dit werkt dus niet, mijn beeld wordt ineens roze/vervormd.

Kan deze resolutie soms alleen via een dvi/hdmi aansluiting of denk/doe ik nu iets helemaal verkeerd?
(andere resoluties doen het wel)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2008 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet idd volgens HDMI las ik ergens op het forum. DVI kan volgens mij die hoge resolutie niet versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 11:50:
Moet idd volgens HDMI las ik ergens op het forum. DVI kan volgens mij die hoge resolutie niet versturen.
Je bedoeld VGA? DVI heb ik niet op mijn videokaart namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Hij bedoelt VGA inderdaad, en de VGA-input van Toshiba TV's kan niet hoger dan 1366 bij 768 helaas. Dus je zult inderdaad DVI of HDMI moeten gebruiken. :)

(Theoretisch kan het wel via VGA met een fatsoenlijke kabel, maar onder andere Toshiba TV's slikken dit gewoon niet.)

[ Voor 28% gewijzigd door --MeAngry-- op 02-06-2008 12:25 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--MeAngry-- schreef op maandag 02 juni 2008 @ 12:25:
Hij bedoelt VGA inderdaad, en de VGA-input van Toshiba TV's kan niet hoger dan 1366 bij 768 helaas. Dus je zult inderdaad DVI of HDMI moeten gebruiken. :)

(Theoretisch kan het wel via VGA met een fatsoenlijke kabel, maar onder andere Toshiba TV's slikken dit gewoon niet.)
Super, bedankt voor je antwoord.
Ik weetw at me te doen staat, een kaart met een DVI output halen dus.
Nadeel is dat ie "smallform" moet zijn (dell GX280 en dan het smallform model, de kaarten mogen maar halve hoogte zijn)

Wordt waarsch. een hel om te vinden dus...
een beetje offtopic, maar als iemand een adres/winkel weet hou ik me aanbevolen.
edit: nvm, ik zie dat 4launch al wat keuze heeft

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2008 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz

madwurmz

from Planet Verbs

Langverwachte telefoontje gehad, 46zf355 is NU onderweg naar m'n huis! *O* *O* *O*
edit: ik zie dat de TS een aanpassing in dit topic beleid heeft gemaakt
offtopic, ik weet niet wat smallform is maar ik heb dit weekend een dvi-d<> hdmi kabeltje gekocht en wilde eigenlijk dual link, hij is namelijk single link en m'n laptop zou dus wel dual link aankunnen.
had begrepen dat single link ook gewoon gaat lukken omdat de maximale resolutie nooit hoger is dan de max van de tv, maw 1080p gaat met single link dvi-d lukken.

[ Voor 7% gewijzigd door madwurmz op 02-06-2008 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gefelicteerd madwurmz ;) Ben benieuwd hoe ie bevalt. Wat was je nou kwijt uiteindelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz

madwurmz

from Planet Verbs

Afbeeldingslocatie: http://madwurmz.com/pic1.jpg

2.040,46 > Redcoon 46 inch (inclusief 3jr redcoon garantie)

2.100,00 > MM 40 inch > geld terug gevraagd na te lang wachten
Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 16:04:
Gefelicteerd madwurmz ;) Ben benieuwd hoe ie bevalt. Wat was je nou kwijt uiteindelijk?

[ Voor 11% gewijzigd door madwurmz op 02-06-2008 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz

madwurmz

from Planet Verbs

Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 10:06:
Om nederland 1, 2 en 3 te ontvangen heb je niks nodig...
Zoeken naar kanalen is één vd 1ste instellingen, maar hij heeft niets gevonden.
UPC heeft mij ooit afgesloten na een jaar gratis tv signaal. Ik dacht dat ik betaalde via de service-kosten maar bleek van niet.
Misschien hebben ze mij iets te grondig afgesloten?
Het digitale signaal afgezocht , daar vindt hij een aantal nl commerciele zoals rtl en sbs. Die springen dan logisch op ' dit kanaal is niet gratis, neem contact op met uw blabla'

Ook op het analoge signaal kan hij niets vinden , maar 1 meter sneeuw is ook wel weer leuk om te zien.. was namelijk het eerste 'bewegende' beeld wat ik op het scherm zag :+

Ik zal de frequentie ff handmatig zoeken en ook nog een nieuw kabeltje proberen.
Ben geen tv kijker, maar als het dan toch gratis is..

inmiddels macbook pro met photoshop gedraaid en zit nu met split screen te internetten, afvragend waarom er eigenlijk een zwarte rand omheen zit, misschien ga ik later een progje runnen om custom settings te proberen. Met Overscan aan gaat het wel full screen, maar dan mis ik rondom weer wat.
En opzich best raar want ik heb een desktop image van precies op 1920x1080.

fotootje van de zwarte rand
met een lampje op het frame gericht om het duidelijk te maken..

Geen dooie of zieke pixels trouwens. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Hoe bevalt hij verder? Nog opvallende zaken, zowel positief als negatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Ja, stop eens met spelen en vertel ons meer over de TV! :P Erg leuk voor je Madwurmz! Ben benieuwd hoe hij bevalt.

Redcoon status naar "op voorraad", hopelijk verzenden ze die van mij dan snel!!

-edit-

Kan het zo zijn dat als je UPC digital neemt, je dan niet hun kastje hoeft te gebruiken met deze televisie?!

[ Voor 22% gewijzigd door cheiron op 02-06-2008 21:56 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

cheiron schreef op maandag 02 juni 2008 @ 21:43:
Kan het zo zijn dat als je UPC digital neemt, je dan niet hun kastje hoeft te gebruiken met deze televisie?!
Grrr...zoveelste keer :P
Hij heeft ingebouwde DVB-T, dus alleen geschikt voor Terrestrial (over the air) uitzendingen (en dat is Digitenne in Nederland)
Voor digitale kabel tv moet je een DVB-C ontvanger hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Mooooody schreef op maandag 02 juni 2008 @ 22:10:
[...]

Grrr...zoveelste keer :P
Hij heeft ingebouwde DVB-T, dus alleen geschikt voor Terrestrial (over the air) uitzendingen (en dat is Digitenne in Nederland)
Voor digitale kabel tv moet je een DVB-C ontvanger hebben.
Ja, dat had ik hier dus al eerder gelezen, maar omdat ik Madwurmz hoor over UPC en dan over een melding op het digitale kanaal.. Maar ik hou al op ;)

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz

madwurmz

from Planet Verbs

cheiron schreef op maandag 02 juni 2008 @ 21:43:
Ja, stop eens met spelen en vertel ons meer over de TV! :P Erg leuk voor je Madwurmz! Ben benieuwd hoe hij bevalt.
Het is alsof ik nu GTA 5 speel 8)

Die kleuren zijn echt zo veel beter dan m'n oude Trinitron!

Ik zette de ps3 aan en hij herkende automatisch de 1080p.
GTA opgestart en merk meteen wat veranderingen, de letters zijn veel strakker en de menu opties zijn anders.
Bijvoorbeeld nu wél de optie om de lettergrootte aan te passen op het mobieltje.
Er zijn ook beeld-opties weg, Zoals de anti-flicker optie, die ik voorheen moest gebruiken ter verbetering van het beeld.
Geweldig dat er zo mee omgegaan wordt door Rockstar, het enige wat me opviel is dat de lijntjes nu wat meer kartel-randjes lijken te hebben. Moet nog ff het 'trucje' proberen om op de ps3 1080p te forceren.
Daar tegenover staat dat het in-de-verte, de skylines e.d. veel mooier worden neer gezet. Echt een ander effect over het beeld.
De kleuren in GTA zijn nu echt veel levendiger. Met de tv instellingen die ik een paar posts terug plaatste, als voorbeeld, ziet het er al geweldig uit. Maar hier ga ik nog mee spelen. Sowieso is GTA geen goed beeld om kleuren op af te stellen, op een in-game dag kan het namelijk van grauw naar vel gekleurd verlopen.
Ook stottert het beeld niet meer als ik met high speed wordt achtervolgd.
Wat dat betreft is het beeld ook echt vloeiend zonder ghosting oid.

IceAge 2 trailer 720p gedownload en gewoon haartje scherp.

Ik liep met het geluid wel tegen een ding aan.. Ik had een tulp-stekkertje tussen audio-out en m'n mengpaneeltje gezet, blijkt dat het volume via die uitgang niet kan worden aangepast met de AB .. het heet waarschijnlijk daarom ook 'Audio (Fixed)'.
Volume aanpassen met de AB waarschijnlijk wel met de digital-out, anders zie ik echt een instellinkje over het hoofd. Moet ik dus een versterker of mengpaneel met digital-in aanschaffen. Of een Toshiba versterker met regza-link.
Het geluid uit de tv-speakers is niet te vergelijken met m'n boxen, dus hier moet ik nog een oplossing voor vinden.
M'n laptop (hdmi poort 1) geluid loopt direct naar mengpaneel, dus dit punt kwam ik pas tegen op de hdmi 2 poort.

M'n Conceptron media-player doet eigenlijk alleen sd materiaal. Maar via de ps3 of laptop als externe-harddisk werkt hij ook, om dan dus HD avi's te kijken. Gaat binnekort gebeuren.

M'n browser lettertype wat groter gezet om makkelijk te kunnen lezen en clips van Youtube en gamekings worden op fullscreen altijd lelijk gestreched maar kan ik nu eindelijk met een simpele knop zelf bepalen. De zwarte balken die dan links en rechts ontstaan zijn trouwens echt zo geweldig zwart en door het dunne frame vallen ze gewoon niet op. Dat het niet opvalt is ook het geval met dat zwarte kader van m'n vorige post.

Ergens gelezen dat het iemand opviel dat er tijdens opstarten van z'n ps3 iets lichtere hoeken links en rechts boven verschijnen. Dit heb ik ook eventjes gezien tijdens het opstarten van de ps3 maar tijdens het gamen was dit niet meer, en op m'n laptop is dat helemaal niet te reproduceren. Kan me dus voorstellen dat back-light eventjes wordt aangezet tijdens het inschakelen van een kanaal. Geen probleem dus.

ff wennen aan de AB, moet wel goed mikken zeg maar. En door mijn onkunde kan ik verkeerde knoppen indrukken, en dan merk ik dat sommige settings een beetje traag reageren.
Hij is zo enorm groot dat, icm m'n meubeltje, hij iets te hoog staat en ik de hele tijd omhoog zit te kijken.. Kastje verbouwen dus.. Kan niet alles hebben. :+

ff genoeg respons zo? :Y

Afbeeldingslocatie: http://www.madwurmz.com/stuff/tv-tumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi werk Madwurmz! Als je Ice Age afspeeld, kan je dan judder waarnemen bij de aftiteling? Ik las namelijk dat de ZF ondanks de 5:5 pulldown hier toch nog last van heeft :(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2008 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds geen telefoontje gehad over de levering.
Het gaat nu allemaal wel erg lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Wat een monster :D Klinkt allemaal goed!

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel9
Ook hier helaas nog geen leverafspraak, morgen is het een week dat hij bij de bezorger is... hier wordt je niet vrolijk van....Maar zoals bij madwurmz kan het toch ineens snel gaan dus we houden de moed erin... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz

madwurmz

from Planet Verbs

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 07:42:
Mooi werk Madwurmz ik krijg hem ook vanmiddag :). Als je Ice Age afspeeld, kan je dan judder waarnemen bij de aftiteling? Ik las namelijk dat de ZF ondanks de 5:5 pulldown hier toch nog last van heeft :(
De trailer had geen bewegende aftiteling..
Merkte bij de screensaver van m'n laptop wel kleine haperingen. Heb het toen op 60hz gezet ipv 50 en misschien gaat het hierdoor beter..? Was trouwens niet al te storend.

Ik had gelezen dat de blauwe lucht op die trailer op veel LCD's problemen geeft. Hier lette ik dus extra op en zag inderdaad iets aparts, maar zeker niet zo storend als anderen hadden. iig geen artifacts en geen ghosting, meer dat de overgang van blauw naar iets lichter blauw niet helemaal mooi verliep.
Die film op bluray wil ik vanmiddag misschien kopen.. ga sowieso naar de winkel om een versterkertje te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is die blauwe lucht in het begin of het eind van de trailer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz

madwurmz

from Planet Verbs

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 11:12:
Is die blauwe lucht in het begin of het eind van de trailer?
In het begin.
De strak licht blauwe lucht met hele subtiele kleur-verloop, daar doorheen zag ik horizontale lijnen, ik dacht meteen aan kleuren vertaling van de gradient van de ene blauw naar het andere blauw, maar het kan natuurlijk ook upscaling zijn van de 720p.
Op zich wel een punt om op in te gaan, maar dan moeten we wel kunnen vergelijken. Ik heb de trailer nog niet op m'n laptop scherm gekeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De judder schijnt te verdwijnen als je het beeld op 'smooth' zet las ik op het AVSforum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik had daar ook al wat gepost maar als je hem op smooth zet dan schijnt het weer te traag te gaan ofzo. Zal het deze week wel ff gaan testen allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

madwurmz schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 11:46:
[...]

In het begin.
De strak licht blauwe lucht met hele subtiele kleur-verloop, daar doorheen zag ik horizontale lijnen, ik dacht meteen aan kleuren vertaling van de gradient van de ene blauw naar het andere blauw, maar het kan natuurlijk ook upscaling zijn van de 720p.
Op zich wel een punt om op in te gaan, maar dan moeten we wel kunnen vergelijken. Ik heb de trailer nog niet op m'n laptop scherm gekeken..
Die scene is wel apart inderdaad. Iedereen zit zich daar op de lucht te verkijken, maar voor hetzelfde geld komt het gewoon door de lage bitrate van die trailer. Persoonlijk zou ik liever even kijken met een BluRay welke gemiddeld op 50mbit/sec is opgenomen. :)
Ik kon namelijk in de trailer van Ratatouille ook veel van dit soort effecten zien die bij de volledige film een stuk minder zichtbaar waren. (Ik kon het nog steeds zien, maar ik heb een budget TV op het moment die sowieso moeite heeft met gradiënts.)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een Hd trailer is vaak wel in een goede resolutie echter zegt het inderdaad niks over de bitrate .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb ook de 46ZF eindelijk binnen :) Schrok wel ff van de grootte omdat ik eerst een 68cm beeldscherm had haha.. Met gamen en films kijken is het in ieder geval top! Alleen als de 46ZF uit staat valt het erg op... Gisteren ook een film gekeken en heb nog geen judder kunnen ontdekken maar dat ga ik nog eens goed bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz

madwurmz

from Planet Verbs

Gisteren een .mkv (HD Avi) film op m'n tv gekeken, vanaf de mac afgespeeld (met Mplayer), en het zag er echt heel goed uit. Het was er eentje van 4 gb dus nog steeds een stuk gecomprimeerd.
Had voor de film overscan aangezet en heb dat eigenlijk maar aangelaten, zodat het zwarte kader er niet meer is, het pc beeld lijkt zelfs wel wat strakker met overscan aan.
Gezocht naar picture in picture mode, maar dit blijkt alleen met de vga pc input te werken.. Misschien probeer ik dat nog wel eens.

In tegestelling tot m'n eerdere bericht, zijn de iets lichtere delen in de hoeken, 'bleeding', nog wel wat vaker opgevallen op een heel zwart scherm, valt op in een hele donkere kamer.. Schijnt een zeer vaak voorkomend iets te zijn , LCD techniek is nog niet perfect ..

Ben nu opzoek naar een regza-link compatible versterker, zodat ik digitaal / surround sound van ps3 uit m'n speakers krijg, met het volume te beheren via de tv afstandsbediening (AB).
Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste

Let op:
Zet hier aub geen statusmeldingen van je bestelling neer en andere van dit soort dingen. Het gaat hier om de TV en niet om hoe en waar je hem hebt gekocht en hoe lang dat duurt.