Weinig nieuws de afgelopen dagen.
De prijs is ondertussen wel 1.120 pond op Amazon.
Misschien bestellen by Laskys voor 779 pond?
http://www.laskys.com/tv_...keyword=TOSHIBA+46XF355DB
Misschien bestellen by Laskys voor 779 pond?
http://www.laskys.com/tv_...keyword=TOSHIBA+46XF355DB
Snel ff gecheckt met kieskeurig, prijzen zijn weer gezakt voor de ZF versie..
http://shop.extremediscou...m&id=19835&ref=kieskeurig
http://shop.extremediscou...m&id=19835&ref=kieskeurig
Ik twijfel tussen de
Toshiba 42WLT68
JVC LT-42DV8BG
Sharp LC-42XL2E
Grundig LXW 102-8735
Het is bedoeld voor Gamen en HD-Serie's/Films
Hoe kan ik mijn keus makkelijker maken want ze zien er alle 3 super uit qua design. Verder zitten de prijzen dichtbij elkaar, pfff zo moeilijk.
Toshiba 42WLT68
JVC LT-42DV8BG
Sharp LC-42XL2E
Grundig LXW 102-8735
Het is bedoeld voor Gamen en HD-Serie's/Films
Hoe kan ik mijn keus makkelijker maken want ze zien er alle 3 super uit qua design. Verder zitten de prijzen dichtbij elkaar, pfff zo moeilijk.
Kan je is vertellen hoe je scherm tot nu toe is. Ik heb zeer veel interesse in dit scherm. En hoeveel meter zit je ervan af?marcel9 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 20:39:
Vandaag mijn 46ZF355D ontvangen. Wat een plaatje !
Ik zal binnenkort wat meer info posten maar op het moment is het vooral genieten van de HD zenders via de Dreambox 800. Top !
Als ik naar deze review kijk http://www.hdtvtest.co.uk/Toshiba-40ZF355D/Conclusion.htm dan zeggen ze dat er een game modus gemist wordt. Hoe ervaren de mensen dit? Is gamen goed te doen of is er teveel last van ghosting
[ Voor 21% gewijzigd door Wackmack op 27-08-2008 13:21 ]
Ook ik heb een vraag,
Ik wil graag een Toshiba TV (57z3030d) kopen en ben erachter gekomen dat hij bijna de helft goedkoper in de UK is, dus ik ben van plan om er eentje uit de UK te halen, nu is mijn vraag alleen, werkt de TV uit de UK zonder problemen hier in NL? of moet ik rekening houden met b.v. tuner problemen?
Ik wil graag een Toshiba TV (57z3030d) kopen en ben erachter gekomen dat hij bijna de helft goedkoper in de UK is, dus ik ben van plan om er eentje uit de UK te halen, nu is mijn vraag alleen, werkt de TV uit de UK zonder problemen hier in NL? of moet ik rekening houden met b.v. tuner problemen?
[ Voor 5% gewijzigd door Goldwing1973 op 27-08-2008 23:37 ]
Weet iemand in welke winkels het merk verkopen ? Kan dus niet 1 winkel vinden in Apeldoorn die Toshiba verkoopt, alleen webwinkels
Anoniem: 265917
Ik heb de 40zf355d en een xbox 360. Ik gebruik één instelling voor alles, dus tv in SD via scart, films in HD via HDMI en games via HDMI. Ik heb geen last van ghosting.Versteegrob schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 12:39:
[...]
Als ik naar deze review kijk http://www.hdtvtest.co.uk/Toshiba-40ZF355D/Conclusion.htm dan zeggen ze dat er een game modus gemist wordt. Hoe ervaren de mensen dit? Is gamen goed te doen of is er teveel last van ghosting
Voor de rest is het ook een zeer overtuigende tv, ik zit er 3,5 meter vanaf en alles is super. SD beeld via digitale tv is echt heel goed en HD beelden zijn helemaal schitterend. Bij vrienden om me heen die ook recentelijk een nieuwe tv hebben gekocht (plasma en lcd), heb ik niet zo'n mooi beeld gezien. (het blijft natuurlijk je eigen tv, dus die moet ook wel beter zijn
Enige nadeel vind ik hoe die standaard met 4:3 omgaat, als je de tv op uitrekken zet, dan stretched die ook echt de randen en krijg je een heel klein beetje een lachspiegel effect. Is wel op te lossen door een ander beeldformaat te kiezen. Maar tegenwoordig wordt ook steeds minder in dat formaat uitgezonden.
Ik ben erg blij met mijn aankoop en ik zou hem nu nog steeds kopen als ik een nieuwe moest hebben.
Waar heb je hem gekocht? en heb je hem eerst bekeken?
Heb hem op basis van reviews van de grote sites gekocht. Dat ding was nergens te zien, bij de mediamarkt stond het andere type met hetzelfde design. Dus op basis van dat design en de reviews hem besteld bij Redcoon. Dat was uiteindelijk op dat moment de enige die hem ook daadwerkelijk kon leveren.
Review cnet
Review Trustedreviews
Review Whathifi
En zo zijn er nog genoeg reviews te vinden.
Dat de winkels zo weinig Toshiba verkopen, kwam volgens een verkoper van de Expert door de slechte service afspraken die ze maken met de winkeliers. Om die reden verkocht Expert (in Baarn) in ieder geval geen Toshiba.
Review cnet
Review Trustedreviews
Review Whathifi
En zo zijn er nog genoeg reviews te vinden.
Dat de winkels zo weinig Toshiba verkopen, kwam volgens een verkoper van de Expert door de slechte service afspraken die ze maken met de winkeliers. Om die reden verkocht Expert (in Baarn) in ieder geval geen Toshiba.
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 265917 op 29-08-2008 12:28 ]
Ja de reviews heb ik allemaal al gelezen alleen kan echt geen winkel in mijn omgeving bedenken die de Toshiba heeft. Maar wil hem hier bestellen http://shop.extremediscou...nt=textlink&utm_campaign=
Ziet er betrouwbaar uit, ook met de 2 eigenaren op de foto. En wil dan voor de 46inch gaan
Ziet er betrouwbaar uit, ook met de 2 eigenaren op de foto. En wil dan voor de 46inch gaan
Anoniem: 268518
Ik heb de mijne bij Budgethouse.nl besteld. Deze levert nl. de modellen die bedoelt zijn voor de nederlandse markt waardoor je dus ook 2 jaar nederlandse garantie op de toshiba lcd tv ontvangt, dus reparatie bij u aan huis. Er zijn heel veel internet-winkels die met buitenlandse modellen werken waarop de nederlandse garantie niet van toepassing is.
Dan moet men aankloppen bij de internetwinkel waar het toestel gekocht is.
Dan moet men aankloppen bij de internetwinkel waar het toestel gekocht is.
Anoniem: 147781
mediamarkt in Deventer verkoopt Toshiba tv'sVersteegrob schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 02:03:
Weet iemand in welke winkels het merk verkopen ? Kan dus niet 1 winkel vinden in Apeldoorn die Toshiba verkoopt, alleen webwinkels
Ik zag de 40" gisteren staan bij AXXO in Amersfoort, maar wellicht wat ver van Apeldoorn. Hij was daar €1499,-
Ik zit in school in Amersfoort maar waar is de Axxo ergens, in de stad?
Staan daar ook de 42xv505d (of 37xv505d) en 40zf355d???Anoniem: 147781 schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 12:35:
[...]
mediamarkt in Deventer verkoopt Toshiba tv's
Wat voor een meubel hebben jullie voor de Toshiba?
Toshiba lanceert nieuwe 100Hz Full-HD TV's

Toshiba lanceert met de REGZA RV-serie een drietal nieuwe LCD TV's die overweg kunnen met 100 en 120 Hz beeldverwerking. Het scherm zal geleverd worden in drie verschillende formaten, namelijk 37, 42 en 46 inch. Alledrie hebben een resolutie van 1920x1080 pixels en zijn geschikt voor 1080p videosignalen. Met de Active Vision M100HD beeldverwerking kunnen deze nieuwe LCD's overweg met een verversingssnelheid van 100Hz, doordat er tussen elke frame een extra tussenframe wordt geplaatst. Volgens Toshiba moet dit leiden tot een meer vloeiende weergave van (snel) bewegende beelden.
De beeldsignalen van PAL (50Hz) en NTSC (60Hz) worden door de televisie opgewaardeerd naar respectievelijk een 100 en 120 Hz beeldverwerking. Alle modellen in de REGZA RV-serie hebben volledige ondersteuning voor videomateriaal dat met 24 fps is opgenomen, zodat deze precies met dezelfde snelheid wordt afgespeeld als waarin het beeld opgenomen is. Volgens de specificaties haalt deze televisie een (dynamisch) contrast van 18.000:1 tot en met 30.000:1. Door dynamisch de backlight van het scherm aan te passen wordt het effect van donkere en lichte scènes dus nog meer versterkt.
thumb
De televisie heeft ingebouwde speakers aan de onderkant van het scherm. Dankzij de ingebouwde digitale TV-tuner kunnen de ongecodeerde zenders zonder extra settop box worden bekeken. Qua aansluitmogelijkheden schiet de nieuwe RV-serie van Toshiba niet tekort, want naast drie HDMI 1.3 poorten beschikt het scherm ook over onder meer S-Video, Composite, component, scart en VGA.
De lijst om het Full-HD paneel is glanzend zwart en met de aan/uit knop kan het scherm ook echt uitgeschakeld worden, zodat er geen stroom verloren gaat aan standby-modus. De nieuwe RV-serie zal vanaf oktober leverbaar zijn.
Bron: http://www.hardware.info/..._nieuwe_100Hz_FullHD_TVs/
Meer info: http://pcrubriekdemonitor.blogspot.com/

Toshiba lanceert met de REGZA RV-serie een drietal nieuwe LCD TV's die overweg kunnen met 100 en 120 Hz beeldverwerking. Het scherm zal geleverd worden in drie verschillende formaten, namelijk 37, 42 en 46 inch. Alledrie hebben een resolutie van 1920x1080 pixels en zijn geschikt voor 1080p videosignalen. Met de Active Vision M100HD beeldverwerking kunnen deze nieuwe LCD's overweg met een verversingssnelheid van 100Hz, doordat er tussen elke frame een extra tussenframe wordt geplaatst. Volgens Toshiba moet dit leiden tot een meer vloeiende weergave van (snel) bewegende beelden.
De beeldsignalen van PAL (50Hz) en NTSC (60Hz) worden door de televisie opgewaardeerd naar respectievelijk een 100 en 120 Hz beeldverwerking. Alle modellen in de REGZA RV-serie hebben volledige ondersteuning voor videomateriaal dat met 24 fps is opgenomen, zodat deze precies met dezelfde snelheid wordt afgespeeld als waarin het beeld opgenomen is. Volgens de specificaties haalt deze televisie een (dynamisch) contrast van 18.000:1 tot en met 30.000:1. Door dynamisch de backlight van het scherm aan te passen wordt het effect van donkere en lichte scènes dus nog meer versterkt.
thumb
De televisie heeft ingebouwde speakers aan de onderkant van het scherm. Dankzij de ingebouwde digitale TV-tuner kunnen de ongecodeerde zenders zonder extra settop box worden bekeken. Qua aansluitmogelijkheden schiet de nieuwe RV-serie van Toshiba niet tekort, want naast drie HDMI 1.3 poorten beschikt het scherm ook over onder meer S-Video, Composite, component, scart en VGA.
De lijst om het Full-HD paneel is glanzend zwart en met de aan/uit knop kan het scherm ook echt uitgeschakeld worden, zodat er geen stroom verloren gaat aan standby-modus. De nieuwe RV-serie zal vanaf oktober leverbaar zijn.
Bron: http://www.hardware.info/..._nieuwe_100Hz_FullHD_TVs/
Meer info: http://pcrubriekdemonitor.blogspot.com/
Anoniem: 241473
Hallo weet iemand hier misschien waarom ik geen beeld kan krijgen op mijn Toshiba Regza 32C3005P wanneer ik mijn Media Center PC aansluit via HDMI op mijn tv?
Ik had al een topic erover geopend:
PC met HDMI naar TV alleen beeld op 640x480 resolutie
Ik had al een topic erover geopend:
PC met HDMI naar TV alleen beeld op 640x480 resolutie
Ik heb een 46ZF355D icm met dit meubel (Vogels BFP 2110):Versteegrob schreef op woensdag 03 september 2008 @ 13:49:
Wat voor een meubel hebben jullie voor de Toshiba?
http://www.iear.nl/products.php?154432
Past er precies op, ook genoeg ruimte voor andere apparatuur.
Als ik mijn PC (Media Center) aansluit op mijn Toshiba Regza tv via hdmi dan zou ik aan moeten kunnen geven dat het een pc is bij beeldformaat maar deze optie blijft grijs (of te wel niet bruikbaar) bij mij. Kan ik hier iets aan doen?
Wat houd het Regza gebeuren eigenlijk in van deze TV?
Weet iemand toevallig een instelling op de tv waardoor ik via hdmi een hogere resolutie dan 720x480 zou moeten kunnen krijgen, ipv dat het beeld zwart blijft?
Wat houd het Regza gebeuren eigenlijk in van deze TV?
Weet iemand toevallig een instelling op de tv waardoor ik via hdmi een hogere resolutie dan 720x480 zou moeten kunnen krijgen, ipv dat het beeld zwart blijft?
De pc stand bij beeldformaat heeft betrekking op de analoge ingangen van de tv.Anoniem: 241473 schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 00:13:
Als ik mijn PC (Media Center) aansluit op mijn Toshiba Regza tv via hdmi dan zou ik aan moeten kunnen geven dat het een pc is bij beeldformaat maar deze optie blijft grijs (of te wel niet bruikbaar) bij mij. Kan ik hier iets aan doen?
De HDMI ingang is digitaal en daar is niets aan te verstellen. De resolutie kun je aanpassen in de software van de videokaart van de PC (Media Center) er van uitgaande dat de HDMI aansluiting in de videokaart is geintregeerd.
In de handleiding staat dat wanneer je de pc via hdmi aansluit op de tv dat je dan in de beeldformaten menu (dus met breedbeeld, 4:3, cinmatic enzv) de instelling op pc moet zetten, echter deze blijft grijs.
Je hebt ook nog een pc knop in het AV menu (dus met hdmi1, hdmi2, pc, tv enzv) maar die bedoel ik (of beter gezegd de handleiding) niet.
Je hebt ook nog een pc knop in het AV menu (dus met hdmi1, hdmi2, pc, tv enzv) maar die bedoel ik (of beter gezegd de handleiding) niet.
Beter lezen.Anoniem: 241473 schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 18:00:
In de handleiding staat dat wanneer je de pc via hdmi aansluit op de tv dat je dan in de beeldformaten menu (dus met breedbeeld, 4:3, cinmatic enzv) de instelling op pc moet zetten, echter deze blijft grijs.
In de handleiding staat wanneer je de PC aansluit via RGB/PC, dit is dus het analoge video signaal, je het geluid moet aansluiten op PC/HDMI 1 aansluiting.
Wanneer je de pc met een HDMI kabel op de HDMI ingang van de tv aansluit zal zowel beeld als geluid digitaal van de PC naar de TV verzonden worden.
De resolutie is dan alleen in te stellen op de PC. (zie blz. 47)
Ik quote uit mijn handleidng NL talig bladzijde 17.
PC
Indien een PC via HDMI is aangesloten, zal bij deze instelling het beeld zonder overscan worden weergegen, d.w.z. WYSIWYG.
Druk op de toets (icoontje) er verschijnt een lijst met alle breedbeeldformaten op het scherm. Gebruik (pijl omhoog) en (pijl omlaag) om het gewenste formaat te markeren en OK om dit te selecteren.
Als een PC via HDMI wordt aangesloten, kan deze in de lijst met breedbeeldformaten worden geselecteerd.
_______
Einde quote.
Als een PC via VGA aangesloten is, is dit menu niet eens bereikbaar.
Dank.
PC
Indien een PC via HDMI is aangesloten, zal bij deze instelling het beeld zonder overscan worden weergegen, d.w.z. WYSIWYG.
Druk op de toets (icoontje) er verschijnt een lijst met alle breedbeeldformaten op het scherm. Gebruik (pijl omhoog) en (pijl omlaag) om het gewenste formaat te markeren en OK om dit te selecteren.
Als een PC via HDMI wordt aangesloten, kan deze in de lijst met breedbeeldformaten worden geselecteerd.
_______
Einde quote.
Als een PC via VGA aangesloten is, is dit menu niet eens bereikbaar.
Dank.
Mooie meubel wel, kan je iets vertellen over je tv.jaspervelders schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 18:22:
[...]
Ik heb een 46ZF355D icm met dit meubel (Vogels BFP 2110):
http://www.iear.nl/products.php?154432
Past er precies op, ook genoeg ruimte voor andere apparatuur.
Hoe is SD?
Hoe is blueray?
Game je ook op je lcd, zo ja hoe is het?
Raad je hem aan?
Voor de geïnteresseerden:
De Toshiba 42" LCD TV (42C3502P) is vandaag voor 599 euro @ http://www.1dayfly.nl te krijgen
.
De Toshiba 42" LCD TV (42C3502P) is vandaag voor 599 euro @ http://www.1dayfly.nl te krijgen
Heb je deze tv nog besteld uit Engeland?thefox154 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 08:53:
weeet iemand waar het gigantische prijsverschil tussen de UK en NL/DE/BE etc vandaan komt op de toshiba LCD's?
Ik wil gaan voor de 46xf355 of de 46zf355. Beide, vooral de laatste, hebben super goede scores bij hdtvtest. In eerste instantie plasma (pana 42zd85), maar design telt voor mij ook heel erg. He moet goed staan bij de meubels. Vanwege de super dunne rand (buitenmaten van de tv zijn gelijk aan 42 inch tv's) om het scherm ga ik voor deze.
http://www.amazon.co.uk/T...ics&qid=1218696246&sr=1-6
Kosten 794 pond. Net een creditkaart overzicht gehad. Mastercard rekent om met factor 1,2. Dit is dus € 952,00.
Nu redcoon, kieskeurg etc. Allemaal prijzen van rond de € 1500 voor xf en 1700 a 1800 voor de zf. Amazon.de heeft de xf voor € 1268 staan en de zf voor € 1876. In NL is het verschil maar € 200 in dld opeens € 600,00. Heel appart.
Me vriendin zei al, we gaan wel een lang weekend engeland nemen we hem op de terugweg wel mee. Hebben we een leuk uitstapje en nog steeds veel euries in de pocket. Hoelanger ik er overna denk hoe beter ik het idee vindZouden er hier nog veel nadelen aahangen? Garantie van toshiba is volgens mij eu breed.
Ik weet dat toshiba in de UK geassembleerd wordt, zouden ze hier dan ook eerder de prijsverlagingen door voeren?? Dat wij in NL gewoon nog moeten volgen?
Op zich nog steeds heel tevreden met mijn 46ZF355D, ik zit er een meter of 3 max vanaf en hoewel dat in het begin even wennen was ben ik er nu heel enthousiast over, met name het kijken van HD content is een pure verademing...
Games spelen op dit scherm heb ik geen ervaring mee, ik heb hem vlak voor de EK gekocht en met veel plezier vooral alle HD sportevenementen gevolgd, gamen is zeker nog een optie alleen geen tijd voor gemaakt....
Echter ondanks mijn tevredenheid heeft zich een probleempje voorgedaan de laatste 2 weken... hij heeft regelmatig last van een donkerblauwe streep die zich verticaal aan de linkerkant laat zien, op de hoogte van de 4:3 grens... Ik vrees dus een mogelijk garantiegevalletje...
Zoals ik het lees op diverse fora gaat het om een 'address line failure' en dat zou vervangen van het panel kunnen betekenen....
Lees oa. hier en hier
Hoe kan ik dit het beste aanpakken, melden bij Redcoon en zij regelen de rest ? Of zijn er betere alternatieven... ?
Games spelen op dit scherm heb ik geen ervaring mee, ik heb hem vlak voor de EK gekocht en met veel plezier vooral alle HD sportevenementen gevolgd, gamen is zeker nog een optie alleen geen tijd voor gemaakt....
Echter ondanks mijn tevredenheid heeft zich een probleempje voorgedaan de laatste 2 weken... hij heeft regelmatig last van een donkerblauwe streep die zich verticaal aan de linkerkant laat zien, op de hoogte van de 4:3 grens... Ik vrees dus een mogelijk garantiegevalletje...
Zoals ik het lees op diverse fora gaat het om een 'address line failure' en dat zou vervangen van het panel kunnen betekenen....
Lees oa. hier en hier
Hoe kan ik dit het beste aanpakken, melden bij Redcoon en zij regelen de rest ? Of zijn er betere alternatieven... ?
Ik kijk SD via Ziggo Digitale Televisie icm een HUMAX 9200 en dat ziet er prima uit. Wel moet ik erbij zeggen dat dit beeld via een Onkyo TX-SR606 versterker, die beeld zou moeten kunnen upscalen. Of dit ook echt goed werkt kan ik niet zeggen, heb het nog niet echt getest, maar ik ben zeer tevreden over de SD kwaliteit.Versteegrob schreef op zondag 07 september 2008 @ 14:37:
[...]
Mooie meubel wel, kan je iets vertellen over je tv.
Hoe is SD?
Hoe is blueray?
Game je ook op je lcd, zo ja hoe is het?
Raad je hem aan?
Blu-Ray (via een PS3) op de Toshiba is
Gamen doe ik ook, met een Wii (via de Onkyo) en de PS3 (direct op de TV). Het beeld van de Wii is zeker niet slecht te noemen, maar gamen met de PS3 is echt een feestje. Assassins Creed en GT5P zien er top uit en geen enkele last van ghosting.
Daarnaast heb ik ook nog een HTPC aangesloten op de Toshiba, ook dat ziet er zeer goed uit. HD films op 1080p die ik heb gedownload zien er goed uit op het grote scherm.
Het enige minpuntje dat ik zou kunnen noemen is dat ik een lichte zoem hoor, maar dat hoor ik alleen als ik vlak bij de TV zit aan de zijkant. Die zoem komt niet uit boven het geluid van de PS3 of de HUMAX decoder. Daar stoor ik me verder niet aan.
Ik zou de Toshiba ZF serie zeker aan iemand aanraden. Ik vind het pictureframe design echt geweldig, en de kwaliteit van het beeld zowel SD als HD vind ik echt genieten. Goed, het is niet bepaald een koopje, maar ik heb nog geen moment spijt van mijn keuze (de TV staat nu zo'n anderhalve maand).
Zit er op deze tv ook een EQ voor het geluid af te stellen ?
Ondertussen ben ik een gelukkige eigenaar van een 57Z3030db en moet zeggen, ik sta versteld van het beeld.
Om TV te kijken gebruik ik schotel met een dreambox 7020 maar ben zeker van plan om binnenkort een 800 of zodra de 8000 uit is die aan te schaffen vanwege het HD.
Om films te kijken gebruik ik een Medion MD8808 computer met Windows XP MCE die met de VGA direct in de tv zit, minpuntje daarvan vind ik wel dat de TV geen full HD aankan (1920x1080) maar max 1360x786.
Nu heb ik wel een connector kunnen regelen van DVI -> HDMI maar die zat bij een ASUS 9600GT videokaart, kan ik deze gewoon op de NVIDIA aansluiten zonder de boel te slopen, of is dat iets speciaals wat alleen op die zwaardere kaarten kan?
Ook een leuke bijkomstigheid is het digitale TV gebeuren in de TV, geen geneuzel met kastjes meer, gewoon een CAM in het CI slot met een kaart, en klaar (Ned 1 tm 3 zijn gratis te zien via de kabel).
Een ander minpuntje, maar dat wist ik van te voren al is het stroomverbruik..... 430 watt.
Nu las ik ook in de handleiding dat de TV op linux draait, weet iemand of er nog addons / tweaks / hacks voor beschikbaar zijn?
Om TV te kijken gebruik ik schotel met een dreambox 7020 maar ben zeker van plan om binnenkort een 800 of zodra de 8000 uit is die aan te schaffen vanwege het HD.
Om films te kijken gebruik ik een Medion MD8808 computer met Windows XP MCE die met de VGA direct in de tv zit, minpuntje daarvan vind ik wel dat de TV geen full HD aankan (1920x1080) maar max 1360x786.
Nu heb ik wel een connector kunnen regelen van DVI -> HDMI maar die zat bij een ASUS 9600GT videokaart, kan ik deze gewoon op de NVIDIA aansluiten zonder de boel te slopen, of is dat iets speciaals wat alleen op die zwaardere kaarten kan?
Ook een leuke bijkomstigheid is het digitale TV gebeuren in de TV, geen geneuzel met kastjes meer, gewoon een CAM in het CI slot met een kaart, en klaar (Ned 1 tm 3 zijn gratis te zien via de kabel).
Een ander minpuntje, maar dat wist ik van te voren al is het stroomverbruik..... 430 watt.
Nu las ik ook in de handleiding dat de TV op linux draait, weet iemand of er nog addons / tweaks / hacks voor beschikbaar zijn?
Ik ken geen TV's die full HD via VGA aankunnen. Moet altijd via HDMI, en misschien als de TV DVI heeft dat het mogelijk zou zijn. Maar je DVI->HDMI converter kun je gewoon gebruiken hoor. Snel doen, is nl. een wereld van verschil, zeker op een scherm van dat formaat.
Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)
Weet iemand hoe duur de 40ZF355D / 46ZF355D bij de MediaMarkt zijn?
DVI -> HDMI connector is aangesloten....makkie ;) schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 08:50:
Ik ken geen TV's die full HD via VGA aankunnen. Moet altijd via HDMI, en misschien als de TV DVI heeft dat het mogelijk zou zijn. Maar je DVI->HDMI converter kun je gewoon gebruiken hoor. Snel doen, is nl. een wereld van verschil, zeker op een scherm van dat formaat.
Bedankt voor het advies
de 46zf355 is 2600 euro bij de MediaMarkt in Utrecht, iig een maand geleden. De 40 was daar toen 1600. Stukken duurder dan online dus.Versteegrob schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 15:15:
Ik zag gister ook dat de ZF575 leverbaar was bij redcoon maar het is me niet helemaal duidelijk wat verbeterd is, alleen de Resolution+ kennelijk? En zit er nou wel of niet een Cell-cpu in de ZF575-serie?
Hier een stuk over de nieuw **ZF575 serie
http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/toshiba-zf-serie-cell-20080914
http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/toshiba-zf-serie-cell-20080914
[dreaming]
Als onderstaande de 40ZF355D is voor een leuk prijsje
[/dreaming]
binnenkort op 1dayfly
40" Full HD

Normaal €1199,00
Bij 1DayFly €???,??
Kijk elke dag om 12:00 of hij er is. Of schrijf je in voor de Dagelijkse update zodat je nooit meer een aanbieding mist.
[/dreaming]
binnenkort op 1dayfly
40" Full HD

Normaal €1199,00
Bij 1DayFly €???,??
Kijk elke dag om 12:00 of hij er is. Of schrijf je in voor de Dagelijkse update zodat je nooit meer een aanbieding mist.
AMD PhenomII 955 BE (AM3), Gigabyte Mobo met GPU, 4GB, Nec 4550A DVD+/-R, GlobalWin YCC-61F1 ALU ServerCase, OCZ Modstream 520W, Dell SP2309W
Anoniem: 147781
Volgens mij staat die 40`` in MediaMarkt Deventer voor iets van € 1400 enVersteegrob schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 15:15:
die 46´´ voor € 1700
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 147781 op 24-09-2008 16:35 ]
Het zal de Toshiba 40XF355D zijn, op Kieskeurig vanaf 949€.Robinski76 schreef op woensdag 24 september 2008 @ 15:48:
[dreaming]
[/dreaming]
binnenkort op 1dayfly
40" Full HD
[afbeelding]
Normaal €1199,00
Bij 1DayFly €???,??
@Spargo: vandaar ook de dreamingmode
AMD PhenomII 955 BE (AM3), Gigabyte Mobo met GPU, 4GB, Nec 4550A DVD+/-R, GlobalWin YCC-61F1 ALU ServerCase, OCZ Modstream 520W, Dell SP2309W
net even lopen zoeken op de nieuwe ZF575 serie en heb hem gevonden op een duitse site met een verwachte datum van 13 november. Prijs voor het 40" model 1349 euro. (uiteraard geen idee of dit ook de echte prijs gaat worden).
http://www.cyberport.de/i...ull_HD_100Hz.html?APID=50
http://www.cyberport.de/i...ull_HD_100Hz.html?APID=50
Staat er nu op voor 900 euro.Robinski76 schreef op woensdag 24 september 2008 @ 15:48:
[dreaming]
[/dreaming]
binnenkort op 1dayfly
40" Full HD
[afbeelding]
Normaal €1199,00
Bij 1DayFly €???,??
Staat die op 1dayfly nu een beetje goed bekend dan? Heb al zitten zoeken, maar heb nog niet veel info over deze tv kunnen vinden. Al wel gezien dat het geen 100hz is.
Ik heb even snel gezocht bij kiekeurig, fullhd en 100hz en dan kan je voor 900euro een sharp/lg of samsung kopen. Niets ten nadelen van deze tv, hij zal best goed zijn maar goed voor 900euro is er wel wat beters te vinden.
Ik heb de 46XF350P aangekocht bij de MM. Als iemand graag wat ervaring of tests wil, laat maar weten (gezien er in het topic niet echt veel over te vinden is).
Ik kan tweedehands een refurbished 37X3030DG (fullhd) voor 535,- kopen. De bon zit er echter niet bij, dus ik vroeg me af wat de fabrieksgarantie is voor Toshiba toestellen?
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
Anoniem: 275906
2 jaar fabrieksgarantieamahusu schreef op maandag 29 september 2008 @ 16:57:
Ik kan tweedehands een refurbished 37X3030DG (fullhd) voor 535,- kopen. De bon zit er echter niet bij, dus ik vroeg me af wat de fabrieksgarantie is voor Toshiba toestellen?
Op dit moment is de Toshiba 42A3000P in de aanbieding bij Saturn (Groningen). Iemand enige ervaring met dit scherm? Op internet is barweinig (lees geen reviews) te vinden. Prijs is eigenlijk te mooi om waar te zijn; € 555.
Ervaring niet maar de specs zijn aanzienlijk onder de maat, vind ik...Longlegg schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 21:14:
Op dit moment is de Toshiba 42A3000P in de aanbieding bij Saturn (Groningen). Iemand enige ervaring met dit scherm? Op internet is barweinig (lees geen reviews) te vinden. Prijs is eigenlijk te mooi om waar te zijn; € 555.
HDReady 1366x768, dynamisch contrast van maar 2000:1, 1 HDMI, 2 SCART (niet gedefinieerd of dat RGB-SCART is). Geen idee dus eigenlijk maar afhankelijk van wat je ermee wil gaan doen, zou ik deze TV niet aanschaffen om de gamen met een 360/PS3 of BD-films te kijken op 720P.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Volgens mij is de RV uit; de opvolger van de ZF serie. Dit keer ook in de 37 inch variant. Mooi spul, alleen weer geen picture in picture (wat ik toch wel jammer vind).
Flickr PSN ID= cheironnl
Is dat zo? Hier spreekt men toch over de nieuwe "mid range models" en de ZF serie is toch top serie van Toshiba in 2008?cheiron schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 15:55:
Volgens mij is de RV uit; de opvolger van de ZF serie. Dit keer ook in de 37 inch variant. Mooi spul, alleen weer geen picture in picture (wat ik toch wel jammer vind).
Ik zelf kan heel moelijk kiezen tussen de Toshiba ZF (en misschien dus de nieuwe RV )serie of toch een Panasonic Plasma 42PX/PZ........
Oh, ik had alleen naar de specs en design gekeken en die zijn (volgens mij) gelijk aan de ZF serie? Qua prijs klopt het ook wel redelijk (37 inch 1098 euro ongeveer)Spargo schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 14:53:
[...]
Is dat zo? Hier spreekt men toch over de nieuwe "mid range models" en de ZF serie is toch top serie van Toshiba in 2008?
Ik zelf kan heel moelijk kiezen tussen de Toshiba ZF (en misschien dus de nieuwe RV )serie of toch een Panasonic Plasma 42PX/PZ........
Flickr PSN ID= cheironnl
Kan je goed gamen op de 46ZF355? Want review die ik vond miste ze een game mode? Mensen met ervaring die een xbox 360 erop gebruiken? Shooters op xbox live?
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Anoniem: 199898
Ook ik heb nu last van die blauwe streep aan de linkerkant. Weet je toevallig hoe Redcoon hier mee om is gegaan?marcel9 schreef op maandag 08 september 2008 @ 15:29:
Op zich nog steeds heel tevreden met mijn 46ZF355D, ik zit er een meter of 3 max vanaf en hoewel dat in het begin even wennen was ben ik er nu heel enthousiast over, met name het kijken van HD content is een pure verademing...
Zoals ik het lees op diverse fora gaat het om een 'address line failure' en dat zou vervangen van het panel kunnen betekenen....![]()
Lees oa. hier en hier
MM Den Haag had de 46ZF355D 2 weken geleden voor €1799,- staan. Vandaag kwam ik er weer kijken voor de Samsung 8 series. Ik kwam ook weer langs de Toshiba die nu nog maar €1499,- koste, flink prijsverschil voor zo'n korte tijd!
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Over 4 weken ongeveer leverbaard de:
Toshiba REGZA 40ZF575DG
Met de volgende optoes:
Technische specificaties - REGZA 40ZF575DG:
- Beeldschermdiagonaal: 102 cm (40 inch)
- Helderheid: 500 cd/m²
- Reactietijd: 6 ms
- Contrast: 30.000:1
- Full HD
- Resolutie: 1920 x 1080
- Kijkhoek: 178°
- Active Vision M100 HD - 100Hz (120 Hz)
- Film Judder Canceller, 5:5 Pulldown
- Pixel Processing VI
- Resolution + (verbetering ten opzichte 355 serie)
- Real Digital Picture
- Digitale combfilter
- Panel Overdrive
- Active Backlight Control
- Digitale ruisonderdrukking
- MPEG Noise Reduction
- Cross Colour Noise Suppression, Chroma Bug Correction
- Extra scherp geprijsd bij redcoon
- Adaptive Colour Enhancement
- True Image
- Active Contrast Enhancement, Black Stretch, dyn. Gamma Curve Correction
- Full 10 Bit Processing
- 3D Colour Management
- WCG (Wide Colour Gamut) Panel
- Analoge tuner
- Digitale tuner: DVB-T incl. EPG
- SRS WOW Surround
- Slim Speaker
- Totaal uitgangsvermogen: 60 Watt (2x 30 Watt)
- Teletekst: 1300 pagina's in geheugen
- Game-modus ((verbetering ten opzichte 355 serie), PC-modus
- Intelligent Tuning System (ITS)
- Kinderbeveiliging
Aansluitingen:
- 4x HDMI (verbetering ten opzichte 355 serie met 3 HDMI)
- 2x Scart-ingang
- 2x Audio-ingang
- 1x Video-ingang
- 1x Component ingang
- 1x PC-ingang
- 1x Common Interface (CI)
- 1x Audio-uitgang
- 1x Hoofdtelefoon (3,5 mm jack)
- 1x Digitale Audio-uitgang (optisch)
- 1x Subwooferuitgang
Afmetingen:
- 93,3 x 58,0 x 8,9 cm (BxHxD)
- 93,3 x 63,1 x 28,2 cm (BxHxD) incl. Voet
Kleur:
- Pianozwart
Toshiba REGZA 40ZF575DG
Met de volgende optoes:
- Full HD
- Pixel Processing VI
- Real Digital Picture
- Digitale combfilter
- Panel Overdrive
- MPEG Noise Reduction
- True Image
- Full 10 Bit Processing
- 3D Colour Management
- Analoge tuner
- SRS WOW Surround
- Slim Speaker
- Kinderbeveiliging
Aansluitingen:
- 2x Scart-ingang
- 2x Audio-ingang
- 1x Video-ingang
- 1x Component ingang
- 1x PC-ingang
- 1x Audio-uitgang
- 1x Subwooferuitgang
Afmetingen:
Kleur:
- Pianozwart
Hoe kom je aan deze info? de meeste duitse webshops geven 1 jan of zelf 31 jan aanSathumax schreef op zondag 23 november 2008 @ 12:20:
Over 4 weken ongeveer leverbaard de:![]()
Toshiba REGZA 40ZF575DG
Met de volgende optoes:
- Full HD
- Pixel Processing VI
- Real Digital Picture
- Digitale combfilter
- Panel Overdrive
- MPEG Noise Reduction
- True Image
- Full 10 Bit Processing
- 3D Colour Management
- Analoge tuner
- SRS WOW Surround
- Slim Speaker
- Kinderbeveiliging
Aansluitingen:
- 2x Scart-ingang
- 2x Audio-ingang
- 1x Video-ingang
- 1x Component ingang
- 1x PC-ingang
- 1x Audio-uitgang
- 1x Subwooferuitgang
Afmetingen:
Kleur:
- Pianozwart
![]()
Ik heb een vriend werken bij ToshiWdrawing schreef op zondag 23 november 2008 @ 14:43:
[...]
Hoe kom je aan deze info? de meeste duitse webshops geven 1 jan of zelf 31 jan aan
En nog iets, het wordt geen LED TV, maar weer zo'n dikke uitvoering terwijl samsung en sharp hele supper platte LED tv's gaan leveren vanaf kerst a januari 2009
[ Voor 24% gewijzigd door Sathumax op 23-11-2008 15:02 ]
Nu mijn 32C3500P waarschijnlijk wordt doorgeschoven (volgend jaar) naar de woonkamer, ben ik alvast een beetje aan het oriënteren naar een opvolger. Mijn huidige Toshiba voldoet echt ruimschoots, maar nu Full HD bijna voor het oprapen ligt, ga ik daar nu meteen voor. Ook gezien de prijzen is een 42" model een geschikte keuze en is wellicht zelfs nog iets te groot op mijn kamer. Anyway, gezien ik de laatste tijd veel vanaf HD source afspeel (PS3, HDMI via PC) wil ik dan meteen proberen om een ware thuisbioscoop op te zetten.
En heel toevallig zag ik laatst dat Toshiba met een hele interessante serie komt, welteverstaan de Regza ZV Series. Als je de specificaties erop mag geloven wordt dit een absolute topper

Als je deze preview mag geloven dan beschikt deze LCD serie over een Cell CPU (zelfde als PS3) die de upscaling verzorgt van dergelijke content. In mijn ogen een aangename toevoeging, zeker gezien oa de DVD upscaling van de PS3 erg netjes is
Verwachte prijzen UK;
[edit]eerste prijzen bij onze buren gespot, klik
[edit2]Alternate DE heeft hem nu ook als pre-order, klik
Als die prijzen nou ook even de uiteindelijke NL winkelprijzen worden..
En heel toevallig zag ik laatst dat Toshiba met een hele interessante serie komt, welteverstaan de Regza ZV Series. Als je de specificaties erop mag geloven wordt dit een absolute topper

Als je deze preview mag geloven dan beschikt deze LCD serie over een Cell CPU (zelfde als PS3) die de upscaling verzorgt van dergelijke content. In mijn ogen een aangename toevoeging, zeker gezien oa de DVD upscaling van de PS3 erg netjes is
Verwachte prijzen UK;
- Toshiba 42ZV555D | 42-Inch, £899.99 - ~€1053,-
- Toshiba 46ZV555D | 46-Inch, £1199.99 - ~€1404,-
[edit]eerste prijzen bij onze buren gespot, klik
[edit2]Alternate DE heeft hem nu ook als pre-order, klik
Als die prijzen nou ook even de uiteindelijke NL winkelprijzen worden..
[ Voor 16% gewijzigd door rlkz op 26-11-2008 10:55 ]
I browse with Vivaldi
Redcoon heeft de eerste modellen al toegevoegd aan hun assorti.
Toshiba REGZA 42ZV555DG
Toshiba REGZA 40ZF575DG
Ben benieuwd naar de eerste paar reviews
Toshiba REGZA 42ZV555DG
Toshiba REGZA 40ZF575DG
I browse with Vivaldi
Iemand ervaring met de 42XV555D? Deze staat nu voor een mooi prijsje op 1dayfly.
Signature?
Redcoon heeft de aanbieding weggehaalt, zal wel waarschijnlijk klote lopenrlkz schreef op zondag 30 november 2008 @ 22:10:
Toshiba REGZA 42ZV555DG
Toshiba REGZA 40ZF575DG
Het lijken mij intteresante tv's alleen ik zie ze nergens meer op internet. Moeten ze nog uitkomen? Ik/wij twijfelen tussen de Toshiba 40ZF355D en de Sony KLD 40W4500. Zelfde prijsklasse, alleen qua design vind ik de toshiba veel mooier, ook doordat hij wat kleiner is. Nu vraag ik me af of zijn opvolger 40ZF575DG veel beter is/wordt.rlkz schreef op zondag 30 november 2008 @ 22:10:
Toshiba REGZA 42ZV555DG
Toshiba REGZA 40ZF575DG
Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.
Hmm ik zie inderdaad dat Redcoon nu zogoed als alle gegevens hebben verwijderd. Beide modellen moeten nog uitkomen als het goed is. De nieuwe modellen, met name de 42ZV555 en 40ZF575DG worden heel interessant. Deze beschikken ook over een Cell processor die oa de upscaling verzorgt van verschillende media, althans aan de hand van vele mediaberichten.
Ik hou het in elk geval even in de gaten
Ik hou het in elk geval even in de gaten
I browse with Vivaldi
M'n oog is ook gevallen op de Regza serie, met name de ZV serie ivm met de cell processor zoals merendeel hier al aangeeft.
Alleen vraagje. Kwam net perongeluk op de Regza Showroom website terecht (www.regza.com). En hier wordt veel aandacht besteed aan SRT ( Super Resolution Technologie). Maar volgens deze website is alleen de xxXV545U serie hiervan voorzien (In combinatie met 120h).
Maar deze modellen kom ik helemaal niet tegen op http://www.home-entertainment.toshiba.co.uk? Laagste is de xxXV555U modellen? En deze techniek zie ik ook echt nergens staan. Zit dit ook in de xxZV555D serie?
Alleen vraagje. Kwam net perongeluk op de Regza Showroom website terecht (www.regza.com). En hier wordt veel aandacht besteed aan SRT ( Super Resolution Technologie). Maar volgens deze website is alleen de xxXV545U serie hiervan voorzien (In combinatie met 120h).
Maar deze modellen kom ik helemaal niet tegen op http://www.home-entertainment.toshiba.co.uk? Laagste is de xxXV555U modellen? En deze techniek zie ik ook echt nergens staan. Zit dit ook in de xxZV555D serie?
Signature?
Gigantisch doolhof maakt Toshiba er weer van. In de VS heet de techniek schijnbaar nu SRT, terwijl zowel op de UK en DE website deze technieken niet eens voorkomen. Hier spreekt men weer over Resolution+.
Ik ga me weer even verder verdiepen in de materie
Het blijkt dat de europese modellen alleen over de Cell processor beschikken wanneer ZF in de productnaam staat. Vervolgens pak je er een ZV serie erbij, wordt erook Resolution+ vermeld? *zucht*Toshiba annonceert met de vernieuwde REGZA ZF HDTV serie de eerste HD TV met geïntegreerde mogelijkheden to beeldverbetering met behulp van een krachtige cell-processor.
De REGZA ZF-serie is het debuut van Toshiba’s innovatieve Resolution Plus technologie, die een Cell-processor gebruikt om meer gedetailleerdere beelden te leveren. Dankzij geavanceerde beeldversterkingstechnieken worden SD-bronnen gescand en opwaarts geconverteerd (upscaled) naar bijna HDTV-kwaliteit, wat scherpere beelden met meer details oplevert.
Ik ga me weer even verder verdiepen in de materie
I browse with Vivaldi
Anoniem: 201582
De ZF heeft naar mijn weten daadwerkelijk een Cell-processor. De ZV doet het softwarematig. ...dacht ik...
Toshiba maakt het er in ieder geval niet makkelijker/duidelijker op...
Toshiba maakt het er in ieder geval niet makkelijker/duidelijker op...
Mensen bekend met de Toshiba 32XV500P? Ik kan hier geen review op internet over vinden.
Wel de specs uiteraard, maar ik wil toch eerst klanten ervaring horen. Ook heb ik nog nooit een Toshiba televisie gehad, en ga normaal altijd voor Samsung, maar door de mooie prijs met Full-HD werd ik aangetrokken door Toshiba.
Wel de specs uiteraard, maar ik wil toch eerst klanten ervaring horen. Ook heb ik nog nooit een Toshiba televisie gehad, en ga normaal altijd voor Samsung, maar door de mooie prijs met Full-HD werd ik aangetrokken door Toshiba.
Onze oosterburen blijken em ook al te hebben, kwam hier de 46ZV555DG tegen voor €1389,-
Goedkoopste in Nederland die ik heb gezien is 1486,-
Maar wil em graag eerst keertje in winkel kunnen aanschouwen...
Signature?
Ik zit ook al te kijken naar Toshiba. Met name door de specs en het design. Maar inderdaad: hier in de buurt (Noord Holland) is alles Sony, Samsung en Philips (en in mindere mate Pioneer, Panasonic, LG, JVC en Sharp...) Maar nergens kun je Toshi's bekijken...Mesh schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 17:33:
Onze oosterburen blijken em ook al te hebben, kwam hier de 46ZV555DG tegen voor €1389,-
Als je hier kijkt zie je de 46XV555DB voor ongeveer 900 euro.Mesh schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 17:33:
Nadeel is dat ze niet versturen buiten de UK, maar voor die 600 euro verschil is de bootovertocht naar Hull prima te doen.
Zelf heb ik met de auto m'n 57Z3030DB gehaald bij hun, scheelde me meer dan 2000 euro met de goedkoopste NL webshop.
En over garantie hoef je je geen zorgen te maken, Toshiba geeft gewoon garantie op de tv (ook dit heb ik zelf al ondervonden)
[ Voor 6% gewijzigd door Goldwing1973 op 07-01-2009 23:12 ]
Op zich een goede tip, Goldwing1973, maar het probleem zit hier:
Overigens een goede/positieve review van de 46ZV555D
[edit]Maar wil em graag eerst keertje in winkel kunnen aanschouwen...
[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 201582 op 08-01-2009 21:10 ]
Heeft iemand nog een goede tip voor me wat garantie betreft ?En over garantie hoef je je geen zorgen te maken, Toshiba geeft gewoon garantie op de tv (ook dit heb ik zelf al ondervonden)
Mijn Regza 46ZF355D heeft een verticale lijn ter hoogte van de 4:3 grens die de eerste 10 minuten blauw blijft en daarna als het toestel warm is gewoon gaat werken. Ik heb mijn toestel besteld via Redcoon en die kunnen hem voor garantie op komen halen en daar twijfel ik nog een beetje aan... heb geen idee hoe lang ik hem dan kwijt ben etc.
Hiervoor kan je het beste gewoon even contact opnemen met de servicedesk van Redcoon.marcel9 schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 11:56:
[...]
Heeft iemand nog een goede tip voor me wat garantie betreft ?
...
Kreeg een beetje vreemde reactie van Exalto.be (Zij regelen volgens Toshiba alle consumenten elektronica in de Benelux) over de beschikbaarheid van de xxZV555 serie in Nederland.
Heb al mailtje teruggezonden, want wat verkopen al die webshops dan?Geachte heer Meijer,
Dit model is helaas gecancelled.
Met vriendelijke groeten,
Allard Warnas
TOSHIBA
Mailto:allard@exalto.be
---
From: M. Meijer [mailto:xxx@xxx.xxx]
Sent: jeudi 8 janvier 2009 14:16
To: Stephan
Subject: RE: Vraag betreffende de xxZV555 LCD tv serie
Beste Exalto.be,
Meerdere mensen op het Gathering of Tweakers forum volgen al vele maanden lang de ontwikkelingen rond de xxZV555 Regza LCD TV serie. Echter heeft nog niemand de tv in een showroom kunnen vinden binnen Nederland. Deze is ook erg beperkt leverbaar als we dit vergelijken met onze buren in het westen (Engeland) en oosten (Duitsland).
Nu is mijn vraag of u misschien wat adressen weet van leveranciers of winkels die deze tv’s verkopen? Het liefst in de omgeving van de Randstad in Nederland. We zijn namelijk erg geïnteresseerd in het aanschaffen van een dergelijk model, maar willen graag eerst de tv aanschouwen.
Met vriendelijke groet,
Melle Meijer

Hier ook een erg uitgebreide review van de 40ZF355DAnoniem: 201582 schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 12:12:
[ Voor 10% gewijzigd door Mesh op 09-01-2009 12:44 ]
Signature?
*zucht* zijn alle LCD's nu ineens crap?
Samsung LE40A7xx/8xx heeft last van inputlag of kampt met loslatende omlijsting, Sony KDL-40W(Z)4500 heeft (teveel) last van bleeding wat ontzettend storend is imo. Daarnaast heeft LG/Sharp/Philips butt ugly modellen of niet de juiste specificaties. Panasonic schijnt weer de betere keuze te zijn, alleen 40/42" op LCD vlak zijn er niet. Kortom, enkel Toshiba blijft hierin over.
De zoektocht gaat in elk geval verder, mogelijk dat het dan toch de 42ZV555 wordt. Alleen deze is waarschijnlijk net te groot op ~2m afstand
[edit]Plasma = no go, irriteer me mateloos aan het trillende beeld.
Samsung LE40A7xx/8xx heeft last van inputlag of kampt met loslatende omlijsting, Sony KDL-40W(Z)4500 heeft (teveel) last van bleeding wat ontzettend storend is imo. Daarnaast heeft LG/Sharp/Philips butt ugly modellen of niet de juiste specificaties. Panasonic schijnt weer de betere keuze te zijn, alleen 40/42" op LCD vlak zijn er niet. Kortom, enkel Toshiba blijft hierin over.
De zoektocht gaat in elk geval verder, mogelijk dat het dan toch de 42ZV555 wordt. Alleen deze is waarschijnlijk net te groot op ~2m afstand
[edit]Plasma = no go, irriteer me mateloos aan het trillende beeld.
[ Voor 5% gewijzigd door rlkz op 13-01-2009 21:32 ]
I browse with Vivaldi
Heeft iemand uberhaupt al een xxZV555 staan? Ben erg nieuwsgierig naar de kwaliteit van het beeld.
Signature?
me2, ik heb inmiddels de meest bekende LCD modellen/merken bekeken bij MM/Saturn maar ik ben erg benieuwd naar de kwaliteit van het Toshiba scherm. Maar helaas nergens een ZV serie te bekennenMesh schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 13:59:
Heeft iemand uberhaupt al een xxZV555 staan? Ben erg nieuwsgierig naar de kwaliteit van het beeld.
Misschien dat ik ook maar gewoon met m'n bolle hoofd de ZV555 bestel, althans daar neigt het wel steeds meer naar toe. Puur omdat Toshiba nu ook goed bevalt en de ZV555 een hele reeks aan "noodzakelijke" technieken ondersteund. Tevens op AVForums zijn er voldoende mensen positief over het scherm.
* rlkz gaat weer verder speuren...
[edit]
wel even goed om te weten;
42ZV555, S-IPS panel
46ZV555, S-PVA panel
[ Voor 4% gewijzigd door rlkz op 15-01-2009 22:40 ]
I browse with Vivaldi
Anoniem: 237466
ik zit ook heel erg te twijfelen tussen deze tv en de sony 40W4500 en mogelijk een panasonic plasma...
erg moeilijke keuzes met zoveel aanbod, en zoveel goede reviews en meningen.
erg moeilijke keuzes met zoveel aanbod, en zoveel goede reviews en meningen.
heeft iemand ervaring of een mening over de Toshiba 42RV555 ?
Alles zit daar op en aan en deze kost nu +/- 825 euro !
ik heb al wat forums doorgelezen en daar waen ze wel positief.!
Alles zit daar op en aan en deze kost nu +/- 825 euro !
ik heb al wat forums doorgelezen en daar waen ze wel positief.!
Was vd week nog even langs de MediaMarkt geweest. Hier en daar nog wel een Toshiba weten te vinden, maar geen enkel model dat in de buurt komt van de ZV serie. Een van de medewerkers wist mij te vertellen dat deze ook niet in de showroom zal komen, enkel over enkele weken alleen op bestelling. Hij was echter nog niet opgenomen in hun systeem, dus kan geen prijs noemen.
Signature?
Crap, wegens gebrekkige showroom modellen en hands-on ervaringen, toch uiteindelijk maar besloten om voor de Panasonic TX-37LZD800 te gaan (althans hij wordt besteld) Tot nu toe de beste LCD in z'n klasse.
Helaas dit keer geen Toshiba...
Helaas dit keer geen Toshiba...
I browse with Vivaldi
wat zijn nou de verschillen tussen de 42RV555 en de 42ZV555 ?
Volgens mij alleen de cell processor ?
de rest van de specs is precies hetzelfde, en er zit een wat "luxer" voetje onder.
aangezien mijn reciever en tevens hd decoder al upscaled....lijkt mij die cell processor niet nodig.
de rest van de specs is precies hetzelfde, en er zit een wat "luxer" voetje onder.
aangezien mijn reciever en tevens hd decoder al upscaled....lijkt mij die cell processor niet nodig.
Je kan heel gemakkelijk schermen naast elkaar zetten, op de UK website. (klik) Kwestie van klik klikAnoniem: 237466 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 15:33:
wat zijn nou de verschillen tussen de 42RV555 en de 42ZV555 ?
I browse with Vivaldi
die sturen hem op ,en na 7weken !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! krijg je een nieuwe thuis gestuurdAnoniem: 199898 schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 19:51:
[...]
Ook ik heb nu last van die blauwe streep aan de linkerkant. Weet je toevallig hoe Redcoon hier mee om is gegaan?
Omdat ik nogal opzag tegen het proces met Redcoon, zeker in de feestdagen periode heb ik nog geen garantie geclaimd, het euvel verdwijnt bij mij ook meestal na 20 minuten en heb er dus niet heel veel last van.... maar ik ga nog wel verhaal halen... Ik hoor graag hoe dat bij jou verloopt.... een leentoestel zou handig zijn maar volgens Redcoon zit dit er niet inAnoniem: 199898 schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 19:51:
[...]
Ook ik heb nu last van die blauwe streep aan de linkerkant. Weet je toevallig hoe Redcoon hier mee om is gegaan?
DUs jullie raden aan om niet bij redcoon te kopen omdat ze moeilijk doen met garantie gevallen of.....?
Wat mij betreft zal ik Redcoon niet afraden op dit punt, ik heb echter eerder eens gehoord dat er een bedrijf van Toshiba bij je langskomt en dan de TV meeneemt en een vervangend model achterlaat. Dat is dus blijkbaar niet het geval, je TV wordt door de distributeur van Redcoon opgehaald en daarna ter garantie aangeboden, hier gaat uiteraard enige tijd overheen... een week of 7 zoals in dit draadje is te lezen.
Kan iemand mij vertellen waar ik de type 42zv555Dg kan bekijken???
Mag ook net over de grens zijn in duitsland voorbeeld.
het liefst ergens midden van het land.
Mag ook net over de grens zijn in duitsland voorbeeld.
het liefst ergens midden van het land.
Ik zag de aanbieding al in mijn mailbox deze ochtend.
We zijn druk bezig met een huis te kopen (rond te maken), dus een LCD (+/-117cm) dient nog aangeschaft te worden.
Hoop dat ik wat speling op het werk heb om wat objectieve reviews te kunnen lezen.
als iemand een goede review source voor me heeft dan hoor ik dat graag.
We zijn druk bezig met een huis te kopen (rond te maken), dus een LCD (+/-117cm) dient nog aangeschaft te worden.
Hoop dat ik wat speling op het werk heb om wat objectieve reviews te kunnen lezen.
als iemand een goede review source voor me heeft dan hoor ik dat graag.
vandaag bij Krekel in lommel geweest.. in de buurt van de mac..
Daar zijn de Toshiba's in het wild te bewonderen.
Zelf heb ik anderhalf jaar geleden een 37" toshiba gekocht en ben er erg tevreden mee. Alhoewel ik nu voor een maatje groter en fullHD aan het kijken ben
Zelf heb ik anderhalf jaar geleden een 37" toshiba gekocht en ben er erg tevreden mee. Alhoewel ik nu voor een maatje groter en fullHD aan het kijken ben
Welke heb je mogen aanschouwen?sNielz123 schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 17:33:
vandaag bij Krekel in lommel geweest.. in de buurt van de mac..
En nog een mooie video review van de 46ZV555DB: http://videos.cnet.co.uk/39041277.htm
Signature?
Ik heb uiteindelijk nog lang gewacht en na bijna het verstrijken van het eerste jaar van de garantie (van de 2.. neem ik aan?) heb ik de 46ZF355 vandaag op laten halen door de vervoerder van Redcoon. Omdat ik zo'n gevoel heb dat e.a. wel eventjes gaat duren heb ik intussen een 37RV555D besteld om de tijd te overbruggen, die kan daarna wel naar de "studeer" kamer
Vraag is nu even of er een reparatie komt, op avforums lees ik dat bij de 46ZF355 het een probleem is wat niet repareerbaar is en dat sowieso de kans op herhaling groot zou zijn omdat het een design fout is, de kast zou niet zwaar genoeg zijn voor het panel, waardoor de line address failure ontstaat (verticale lijnen op de 4:3 grens)
Vraag is nu, welk model is een waardige vervanger en waar moet ik genoegen mee nemen als ze mij een ander toestel aanbieden ?
Vraag is nu even of er een reparatie komt, op avforums lees ik dat bij de 46ZF355 het een probleem is wat niet repareerbaar is en dat sowieso de kans op herhaling groot zou zijn omdat het een design fout is, de kast zou niet zwaar genoeg zijn voor het panel, waardoor de line address failure ontstaat (verticale lijnen op de 4:3 grens)
Vraag is nu, welk model is een waardige vervanger en waar moet ik genoegen mee nemen als ze mij een ander toestel aanbieden ?
Anoniem: 257427
Mijn Toshiba 40ZF355d doet het tot nu toe goed.
Na 2 TV's met defecte pixels die omgeruild zijn (zie hele vroege posts).
Alleen kijkt mijn TV nu ieder uur of er een update is.
Je hoort een luide klik en het groene lampje gaat aan. Na een seconde of tien gaat het lampje weer uit.
Weet iemand hoe ik een nieuwe update op mijn TV kan krijgen? Of anders de check kan uitzetten.
Verder voor iedereen die twijfelt over deze TV's: Het beeld is fantastisch!!
Na 2 TV's met defecte pixels die omgeruild zijn (zie hele vroege posts).
Alleen kijkt mijn TV nu ieder uur of er een update is.
Je hoort een luide klik en het groene lampje gaat aan. Na een seconde of tien gaat het lampje weer uit.
Weet iemand hoe ik een nieuwe update op mijn TV kan krijgen? Of anders de check kan uitzetten.
Verder voor iedereen die twijfelt over deze TV's: Het beeld is fantastisch!!
Ik wil iedereen een tip meegeven. Exalto is het meest waardeloze bedrijf dat ik ken. Onlangs heb ik problemen ondervonden met mijn Toshiba Regza en helaas is het bedrijf waar ik deze heb aangeschaft failliet. Uiteraard meteen contact opgenomen met Exalto, aangezien zij verantwoordelijk zijn voor reparatie in de benelux (volgens Toshiba Europe), maar deze geven niet thuis. Mijn TV zou een import model zijn. (Wist ik niet) Volgens consuwijzer maakt dit echter geen verschil en zullen zij die TV in reparatie moeten nemen. Dan maar via mijn rechtsbijstand proberen. Helaas, ook geen gehoor. Daar sta je dan als consument. Ze maken prachtige LCD's, maar als je er wat aan hebt.......Wees dus gewaarschuwd.
Het euvel van mijn T:. Rechtsbovenin een zwarte balk van een centimeter of 10
Het euvel van mijn T:. Rechtsbovenin een zwarte balk van een centimeter of 10
[ Voor 5% gewijzigd door MrX_Cuci op 04-10-2009 20:02 ]
Let op:
Zet hier aub geen statusmeldingen van je bestelling neer en andere van dit soort dingen. Het gaat hier om de TV en niet om hoe en waar je hem hebt gekocht en hoe lang dat duurt.
Zet hier aub geen statusmeldingen van je bestelling neer en andere van dit soort dingen. Het gaat hier om de TV en niet om hoe en waar je hem hebt gekocht en hoe lang dat duurt.