Stiller als in geen bromtoon of elektonisch geknetter.cheiron schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 01:41:
[...]
Zou je dit uit kunnen leggen? Stiller als in geen geluid?
Anoniem: 239407
Philips mooier? Er zit een plastic 'holle' tochtstrip omheen, die je met gemak kunt buigen(en lekker veel stof in komt). Noem je dat mooi? Bovendien heeft de 9603 nog steeds last van flinke input lag en ook zijn de bewegingen niet vloeiend, schok, schok als het iets te veel wordt voor de beeldprocessor.
In de winkel had ik ook mijn twijfels over die doorzichtige rand, maar in de woonkamer - en bij kijken met ambilight - komt die bijzonder goed tot zijn recht. Bij de Toshiba knapte ik een beetje af op de aluminium strip die om het frame zit. Vooral op de afwerking: hij loopt niet helemaal rondom door maar heeft 4 naden, zodat hij makkelijk te assembleren is. Eigenlijk heeft de Toshiba een typisch techneuten design, puur functioneel, met dat rare niet-uit-te-zetten blauwe ledje als merkwaardige uitzonderingAnoniem: 239407 schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 10:46:
Philips mooier? Er zit een plastic 'holle' tochtstrip omheen, die je met gemak kunt buigen(en lekker veel stof in komt). Noem je dat mooi? Bovendien heeft de 9603 nog steeds last van flinke input lag en ook zijn de bewegingen niet vloeiend, schok, schok als het iets te veel wordt voor de beeldprocessor.
Wat betreft de beeldkwaliteit, ik kan me voorstellen dat de Toshiba beter is voor HD puristen en dat de Philips het beeld veel meer bewerkt. Dat merk je ook als je de audio-out van je DVD speler direct op je versterker aansluit i.p.v. via de Philips: dan loopt het geluid ca. een halve seconde voor door alle beeldverwerking, de Toshiba had dat niet. Ik kan dat bewerkte beeld wel waarderen, misschien omdat ik al aan dat Pixel Plus beeld gewend ben door mijn oude CRT. De Philips maakt zelfs van een korrelige analoge input een acceptabel beeld.
Het geluid van de Toshiba is iets beter (zie specs), met name de bassen, maar dat van de Philips is ook behoorlijk goed voor een LCD TV.
Ik weet niet of het al genoemd is, maar de 40" versie staat bij Mediamarkt Rotterdam. Als ik het me goed herinner de 40 zf, er stond bij met dode pixel garantie en dat alles voor slechts 2699
Maar het is wel een heel erg mooi model, beeld zag er ook goed uit maar ik heb het verder nog niet vergeleken met andere schermen.

Maar het is wel een heel erg mooi model, beeld zag er ook goed uit maar ik heb het verder nog niet vergeleken met andere schermen.
Anoniem: 207236
Leuk dat meningen verschillen. Wij hebben de 40ZF355 ook sinds kort. Ik vind het echt een super TV. Een beetje spelen met de instellingen doet worden. Allemaal persoonlijke voorkeur, ik hou wel van het strakke design van de toshMooooody schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 08:18:
[...]
Grappig, ik heb beide ook in real life vergeleken, maar heb een hele andere mening
Je zou ook verwachten dat de Philips flink beter is, gezien zijn flinke prijs, maar na goed vergelijken is dat onzin.
De Toshiba is standaard heel slecht ingesteld (dit komt ook naar voren in alle reviews). Als je 10 minuten tweakt gaat het beeld de Philips voorbij. De 100hz mode is duidelijk beter op de Toshiba. De Philips maakt pans onnatuurlijk vloeiiend. Het geluid van de Toshiba is beter, net zoals het design en de kwaliteit van de materialen (de rand van de Philips voelt heel erg kitsch aan)
De Toshiba maakt geen geluid, dus het feit dat de Philips stiller is, klopt niet. Misschien had jouw exemplaar last van de zgn backlight buzz. Komt nog eens bij dat je 40" beeld voor ruim minder geld hebt dan 37" van Phlips, in ongeveer hetzelfde formaat kast.
Anoniem: 265706
Ik heb sinds anderhalve week de Toshiba ZF355d in huis. Over het algemeen ben ik tevreden over de beeldkwaliteit maar tijdens uitzendingen van voetbalwedstrijden erger ik me rot. De televisie lijkt snelle bewegingen van de bal tijdens een overall shot niet aan te kunnen. De bal krijgt dan zo'n drag, volgens mij bedoelen ze dat met de term "ghosting"? Dit had ik niet verwacht van dit 10 bit scherm met 100 Hz.
Ondervinden meer mensen dit probleem? Wat zou ik er aan kunnen doen? Ik heb digitale tv via de media-box van UPC (analoog is bijzonder slecht) en heb via dit forum al veel aanbevolen instellingen geprobeerd hetgeen niet geholpen heeft om dit probleem weg te nemen.
Ondervinden meer mensen dit probleem? Wat zou ik er aan kunnen doen? Ik heb digitale tv via de media-box van UPC (analoog is bijzonder slecht) en heb via dit forum al veel aanbevolen instellingen geprobeerd hetgeen niet geholpen heeft om dit probleem weg te nemen.
Anoniem: 207236
Geen last van gehad het was mooi voetbal kijken op de 40ZF355DAnoniem: 265706 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 08:32:
Ik heb sinds anderhalve week de Toshiba ZF355d in huis. Over het algemeen ben ik tevreden over de beeldkwaliteit maar tijdens uitzendingen van voetbalwedstrijden erger ik me rot. De televisie lijkt snelle bewegingen van de bal tijdens een overall shot niet aan te kunnen. De bal krijgt dan zo'n drag, volgens mij bedoelen ze dat met de term "ghosting"? Dit had ik niet verwacht van dit 10 bit scherm met 100 Hz.
Anoniem: 199898
Ik heb daar ook totaal geen last van. Misschien dat het aan je digitale tuner ligt? Ik heb overigens Digitale Televisie van Casema.
Ik heb hier analoog gekeken op een 40zf355D, maar helemaal geen last van gehad. Ik kan mij niet voorstellen dat dit door de TV veroorzaakt wordt.Anoniem: 265706 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 08:32:
. De bal krijgt dan zo'n drag, volgens mij bedoelen ze dat met de term "ghosting"?
Want ondanks dat hij terug gaat bij mij vind ik het nog steeds een geweldig toestel kwa beeld en design.
Als ze mij kunnen garanderen dat een volgende niet zou brommen zou ik hem meteen weer bestellen overigens..
Flickr PSN ID= cheironnl
Aan de tevrede reacties zou je er gewoon vanuit kunnen gaan dat de volgende niet bromt, toch?cheiron schreef op maandag 23 juni 2008 @ 10:25:
[...]
Als ze mij kunnen garanderen dat een volgende niet zou brommen zou ik hem meteen weer bestellen overigens..
Niet iedereen ziet ghosting even goed, ik kan het zien als ik erop let, maar ik stoor me er niet aan. Daarom overweeg ik dus ook de XF serie, zonder 100Hz. Waarschijnlijk zal het voor mij in ieder geval weer Toshiba worden omdat ik over m'n 37C3502P al redelijk tevreden ben. (Zeker gezien z'n prijs.)
Is er hier echter niemand die ervaringen met de XF355 met ons kan delen?
Tesla Model Y RWD (2024)
Zitten hier misschien 10 mensen met een ZF waarvan 2 met een brom. Ik merk bij mij dat een aantal mensen hem niet horen, dus zeg dat nog 2 hem wel hebben, maar er geen last van hebben. Dan is dat 4 op de 10.. dat vind ik nogal wat.madwurmz schreef op maandag 23 juni 2008 @ 12:03:
[...]
Aan de tevrede reacties zou je er gewoon vanuit kunnen gaan dat de volgende niet bromt, toch?
Flickr PSN ID= cheironnl
nou ja, we zien dit toestel bij Redcoon als zoete broodjes over te toonbank vliegen, waardoor ik eerder denk dat het er 2 op de 100 zijn.. Als gebruikers op internet zoeken naar brom zf355 komen ze al snel hier uit, maar kennelijk valt het dus erg mee..cheiron schreef op maandag 23 juni 2008 @ 14:21:
[...]
Zitten hier misschien 10 mensen met een ZF waarvan 2 met een brom. Ik merk bij mij dat een aantal mensen hem niet horen, dus zeg dat nog 2 hem wel hebben, maar er geen last van hebben. Dan is dat 4 op de 10.. dat vind ik nogal wat.
Omdat het op te lossen is en dus niet iets is wat erbij hoort, verwacht ik dat mijn volgende gewoon goed is..
Ik wil het niet goed praten, ik baal er ook erg van dat ik nou net 1 van de gedupeerde ben, maar laat me hier nog niet door verleiden direct een ander merk te kopen.
Heeftie wel een punt! Zit al een tijdje in deToshiba/Sony/Philips topics rond te struinen voor mn volgende tv en lees in de philips topics dat sommige modellen dit probleem ook hebben. Nou heb ik zelf redelijk gevoelige oren dus zo'n brom zou idd erg irritant zijn en gezien het geld dat je voor zo'n tv neerlegd, hoef je je daar natuurlijk niet bij neer te leggen. imo allemaal punten waar je aan denkt bij aanschaf.cheiron schreef op maandag 23 juni 2008 @ 14:21:
[...]
Zitten hier misschien 10 mensen met een ZF waarvan 2 met een brom. Ik merk bij mij dat een aantal mensen hem niet horen, dus zeg dat nog 2 hem wel hebben, maar er geen last van hebben. Dan is dat 4 op de 10.. dat vind ik nogal wat.
Nou heb ik vorige week de 40zf gezien in de mediamarkt en de dunne bezel ziet er erg mooi uit, dus ik ga iig de 46zf bestellen in augustus
Vanmiddag hebben ze gebeld om op te komen halen. Over het brommen; volgens mij is het iets wat je vaker ziet bij grotere lcd's. Dan kom je op een groot nadeel van online kopen; je weet niet of het normaal is. Misschien ben ik er wel hypergevoelig voor en is het gewoon normaal. Ik ga in ieder geval zeker nog een keer in de winkel luisteren. Als hij daar geen geluid maakt is de kans dat ik hem nog een keer bestel.madwurmz schreef op maandag 23 juni 2008 @ 16:30:
[...]
nou ja, we zien dit toestel bij Redcoon als zoete broodjes over te toonbank vliegen, waardoor ik eerder denk dat het er 2 op de 100 zijn.. Als gebruikers op internet zoeken naar brom zf355 komen ze al snel hier uit, maar kennelijk valt het dus erg mee..
Omdat het op te lossen is en dus niet iets is wat erbij hoort, verwacht ik dat mijn volgende gewoon goed is..
Ik wil het niet goed praten, ik baal er ook erg van dat ik nou net 1 van de gedupeerde ben, maar laat me hier nog niet door verleiden direct een ander merk te kopen.
Flickr PSN ID= cheironnl
Zou ik absoluut niet aanraden. De ZF is op meerdere vlakken veel beter dan de XF, o.a. SD televisie (dus alle niet-HD uitzenden) is een stuk strakker. De zwartwaarden zijn beter (bijna plasma niveau). En de 100hz mode is sterk verbeterd.--MeAngry-- schreef op maandag 23 juni 2008 @ 12:08:
Niet iedereen ziet ghosting even goed, ik kan het zien als ik erop let, maar ik stoor me er niet aan. Daarom overweeg ik dus ook de XF serie, zonder 100Hz. Waarschijnlijk zal het voor mij in ieder geval weer Toshiba worden omdat ik over m'n 37C3502P al redelijk tevreden ben. (Zeker gezien z'n prijs.)
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Anoniem: 128883
Hallo
ik ben dus ook zeer geintresseerd in de 46zf355 , alleen wat mij op valt is dat de tv nogal "dik" is , vinden jullie dit ook. Is er iemand die hem ook aan de muur heeft hangen en wat vindt hij/zij van de "dikte" van de tv.
thanx
ik ben dus ook zeer geintresseerd in de 46zf355 , alleen wat mij op valt is dat de tv nogal "dik" is , vinden jullie dit ook. Is er iemand die hem ook aan de muur heeft hangen en wat vindt hij/zij van de "dikte" van de tv.
thanx
De XF heeft geen 100Hz maar je hebt wel gelijk. De ZF is nog op veel meer punten verbeterd dan alleen de 100Hz functie.Mooooody schreef op maandag 23 juni 2008 @ 21:40:
[...]
Zou ik absoluut niet aanraden. De ZF is op meerdere vlakken veel beter dan de XF, o.a. SD televisie (dus alle niet-HD uitzenden) is een stuk strakker. De zwartwaarden zijn beter (bijna plasma niveau). En de 100hz mode is sterk verbeterd.
Anoniem: 265917
Ik heb de 40zf355d inmiddels twee weken in mijn bezit. Ik ben er erg tevreden over! Op zo'n drie meter afstand geeft digitale tv een fantastisch beeld. De XBOX 360 geeft helemaal een plaatje. Het is wel even spelen met de settings om de kop van Jack van Gelder wat minder rood te krijgen, maar als dat gelukt is, is het beeld echt goed.
Ik heb geen last van een brom, heb gisteren nog even speciaal geluisterd. Enige wat ik hoor als ik mijn oor op de tv leg is een ventilatortje denk ik.
De tv gaat fantastisch om met 16:9 signalen, bij 4:3 zet hij die om naar een modus waarbij de randen enorm worden uitgerekt. Dan moet je even handmatig een andere beeldmodus kiezen en is het weer acceptabel.
Al met al ben ik erg tevreden met mijn aankoop, nu nog wachten op een blu-ray speler om het echte HD geweld te aanschouwen.
Ik heb geen last van een brom, heb gisteren nog even speciaal geluisterd. Enige wat ik hoor als ik mijn oor op de tv leg is een ventilatortje denk ik.
De tv gaat fantastisch om met 16:9 signalen, bij 4:3 zet hij die om naar een modus waarbij de randen enorm worden uitgerekt. Dan moet je even handmatig een andere beeldmodus kiezen en is het weer acceptabel.
Al met al ben ik erg tevreden met mijn aankoop, nu nog wachten op een blu-ray speler om het echte HD geweld te aanschouwen.
Anoniem: 34614
Ik heb inmiddels een 32" CV505D en kan melden dat deze niet bromt ongeacht de backlight instelling, i.t.t. de 32" C3500. Dus of het nou hit-en-miss is, of dat ze daadwerkelijk dingen verbeteren, weet ik niet.
Na de afgelopen weken hier te hebben gelezen en gepost, wordt het tijd dat ik mezelf in een ander topic ga bemoeien. De ervaringen en verhalen van de mensen hier, hebben me doen besluiten om niet te wachten op internetleveranciers, niet de gok te nemen van een brom of andere defecten en ik heb dus afgelopen vrijdag een Panasonic plasma gekocht.
Veel plezier allemaal met jullie Toshiba-TV's!!!!
Veel plezier allemaal met jullie Toshiba-TV's!!!!
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Dat zal zeker lukken
Tot nu toe bevalt de lcd echt perfect. We hebben pas zitten gamen bij mij thuis en toen had een vriend van miij zijn Philips full-hd lcd meegenomen en wat een verschil zeg. Je zag gewoon duidelijk dat je Toshiba het met gemak won qua beeldkwaliteit en reactietijd. Zelfs mijn maat stond er van te kijken en wou de philips weer gaan verkopen haha
Ben toch erg benieuwd hoeveel mensen er hier lip sync problemen hebbben of hadden en hoe ze dit opgelost hebben... bv met een ps3 icm met de toshiba's
Ik heb daar totaal geen last van. Ik heb een xbox360 en een PopcornHour aangesloten via mijn versterker. Die is vervolgens weer aangesloten op mijn Toshiba 46ZF.
Anoniem: 245780
nope ook hier geen lipsyc probleem.....mediaport gebruikt ik als bron......heb zelfs mijn lipsync functie niet eens ingeschakeld op de marant AV receiver
wat zijn de lip sync problemen dan? Werkt de lip sync functie op de tv niet goed ofzo?
Met digitenne had ik vertraging in beeld, maar lip sync op m'n versterker (onkyo 606) loste dit op.
Niet aan gedacht om de lipsync op de tv te gebruiken want mijn geluid gaat via de versterker en kon het goed syncen.
Ik zit nu even op een ouderwetse tv en moest daarom lipsync weer op 0 sec zetten.
binnen 4 dagen heb ik m'n nieuwe 46zf355
even lekker voorbarig juigen en er vanuit gaan dat ie perfect is, zodat ik m'n plannen door kan trekken, ik wil namelijk een vette stoel kopen en UPC digitaal.
Verder wil ik onderzoeken of ik een wacom Cintiq kan gebruiken op m'n mac dvi poort en tegelijk de dvi door laat lopen naar m'n lcd.. edit: een usb-to-dvi lijkt de oplossing hiervoor, een dvi splitter geeft geen controle over de resolutie van de twee outputs..
Met digitenne had ik vertraging in beeld, maar lip sync op m'n versterker (onkyo 606) loste dit op.
Niet aan gedacht om de lipsync op de tv te gebruiken want mijn geluid gaat via de versterker en kon het goed syncen.
Ik zit nu even op een ouderwetse tv en moest daarom lipsync weer op 0 sec zetten.
binnen 4 dagen heb ik m'n nieuwe 46zf355

Verder wil ik onderzoeken of ik een wacom Cintiq kan gebruiken op m'n mac dvi poort en tegelijk de dvi door laat lopen naar m'n lcd.. edit: een usb-to-dvi lijkt de oplossing hiervoor, een dvi splitter geeft geen controle over de resolutie van de twee outputs..
[ Voor 16% gewijzigd door madwurmz op 07-07-2008 07:21 ]
edit:
En het nieuwe toestel heeft ook een brom.

Treurig hoor.
Reparatie gaat niet door omdat dan mijn geld-terug garantie vervalt.
Ga nu een RMA procedure doen en koop ik een Sharp.
Ik heb Toshiba gemailt over mijn probleem en mocht dat iets informatiefs opleveren zal ik dat hier nog wel posten...
[ Voor 191% gewijzigd door madwurmz op 14-07-2008 12:51 ]
Kan je niet beter een Sony of Samsung kopen? Las over de sharp nou niet echt zulke goede reviews...
Wat ontzettend bagger madwurmz.. je geeft er een hoop geld aan uit en de specs zijn zo goed.. en dan dit. Ik weet bijna hoe je je voelt.
Flickr PSN ID= cheironnl
Ja jammer he? Toshiba is gewoon heel goed en het is moeilijk een soort gelijke te vinden.
Qua prijs vond ik 'm eigenlijk juist goedkoop, had ook de Sony x3500 op het oog die toen 3000 euro kostte maar hoorde van de nieuwe modellen met coole functies en dan ga je geen oude kopen.
Gelukkig blijkt Redcoon een goeie service te hebben en wacht ik nu op m'n geld terug ipv meteen een nieuwe te bestellen...
Heb ook een goedkope nederlandse leverancier gevonden mocht het Sharp worden.
Sony heeft helaas geen 100hz op de nieuwe E en W serie en een collega ervaart bij de tour de france haperend beeld op z'n 40w4000.
Samsung (656) heeft zo'n lelijke rooie rand, waar ik nooit aan zou kunnen wennen, maar verder misschien wel interesant inderdaad, ik zal die topic weer eens gaan volgen..
Ik denk nu eigenlijk de Sharp ook niet te doen maar een kleiner/goedkoper toestel te kopen (32inch oid) die dan in december boven m'n bed komt te hangen en tegen die tijd de nieuwe 46'' 100hz Sony te kopen... 't is maar een ideetje.
Morgen gaat de Toshiba weer in de verpakking om ruimte te maken, maar ik ga eerst nog een filmpje maken van het brom-geluid.
Qua prijs vond ik 'm eigenlijk juist goedkoop, had ook de Sony x3500 op het oog die toen 3000 euro kostte maar hoorde van de nieuwe modellen met coole functies en dan ga je geen oude kopen.
Gelukkig blijkt Redcoon een goeie service te hebben en wacht ik nu op m'n geld terug ipv meteen een nieuwe te bestellen...
Sony heeft helaas geen 100hz op de nieuwe E en W serie en een collega ervaart bij de tour de france haperend beeld op z'n 40w4000.
Samsung (656) heeft zo'n lelijke rooie rand, waar ik nooit aan zou kunnen wennen, maar verder misschien wel interesant inderdaad, ik zal die topic weer eens gaan volgen..
Ik denk nu eigenlijk de Sharp ook niet te doen maar een kleiner/goedkoper toestel te kopen (32inch oid) die dan in december boven m'n bed komt te hangen en tegen die tijd de nieuwe 46'' 100hz Sony te kopen... 't is maar een ideetje.
Morgen gaat de Toshiba weer in de verpakking om ruimte te maken, maar ik ga eerst nog een filmpje maken van het brom-geluid.
Anoniem: 199898 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 07:49:
Kan je niet beter een Sony of Samsung kopen? Las over de sharp nou niet echt zulke goede reviews...
Ja, mijn ervaring met Redcoon zelf ik ook erg goed geweest. De RMA is echt goed afgehandeld. Jammer alleen dat Splash zo langzaam is. Eergisteren mijn geld terug gekregen overigens.
Persoonlijk heb ik besloten te wachten tot er een tv langskomt die eigenlijk gelijk is aan de Toshiba, maar geen brom heeft. Moet zeggen dat ik toch van een aantal toestellen in reviews teruglees dat ze brommen (Sharp, de 40w4000 Sony). Er staat dan wel bij "niet storend op normale kijkafstand", maar als je een gehoor hebt als ik betekent dat helemaal niets.
Persoonlijk heb ik besloten te wachten tot er een tv langskomt die eigenlijk gelijk is aan de Toshiba, maar geen brom heeft. Moet zeggen dat ik toch van een aantal toestellen in reviews teruglees dat ze brommen (Sharp, de 40w4000 Sony). Er staat dan wel bij "niet storend op normale kijkafstand", maar als je een gehoor hebt als ik betekent dat helemaal niets.
Flickr PSN ID= cheironnl
Anoniem: 267299
Weet iemand of dit wat is
Toshiba 37XV505D
is het wel een goeie lcd, voor ps3, en voor me full hd films vanaf me pc?? en aansluiten op me versterker enzo
Toshiba 37XV505D
is het wel een goeie lcd, voor ps3, en voor me full hd films vanaf me pc?? en aansluiten op me versterker enzo
Anoniem: 262812
Ik heb de 102cm Toshiba 40ZF355, en geen last van een brom. Ook een vriend van me geen last van brom.madwurmz schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 01:11:
Ja jammer he? Toshiba is gewoon heel goed en het is moeilijk een soort gelijke te vinden.
[...]
Misschien dat het alleen in de 46ZF zit.
Maar het zit ook in 22 inch op andere merken. Het zit zelfs soms in telefoon-schermpjes.
Het rare vind ik dat het willekeurig lijkt, de ene wel de andere niet.
iig gebeurt het bij veel mensen precies op dezelfde manier, namelijk als de backlight wordt gedimt, dus van de 100 afgehaalt wordt. 100 is natuurlijk veel te vel, te snel warm en te veel stroom-gebruik.
Het hoor ook de trafo brommen op mijn Onkyo 656 receiver, maar daar is het gewoon acceptabel en niet afhankelijk van instellingen.
De monteur had nieuwe backlight trafos erin kunnen zetten maar dan zou de geld-terug garantie vervallen.
Om een eventuele reeks van reparaties te voorkomen is ie nu terug gebracht.
Filmpje gemaakt van het geluid, en het hele avontuur vanaf un-packing t/m retour moet ik nog posten op m'n blog (in de maak)..
Ik heb geen spijt van m'n keuze, ik ben van plan de nieuwe Sony 100hz te kopen, 46 inch, zodra die er is.
Ben voor de tussenperiode opzoek naar een leuke 32 inch lcd.
Het rare vind ik dat het willekeurig lijkt, de ene wel de andere niet.
iig gebeurt het bij veel mensen precies op dezelfde manier, namelijk als de backlight wordt gedimt, dus van de 100 afgehaalt wordt. 100 is natuurlijk veel te vel, te snel warm en te veel stroom-gebruik.
Het hoor ook de trafo brommen op mijn Onkyo 656 receiver, maar daar is het gewoon acceptabel en niet afhankelijk van instellingen.
De monteur had nieuwe backlight trafos erin kunnen zetten maar dan zou de geld-terug garantie vervallen.
Om een eventuele reeks van reparaties te voorkomen is ie nu terug gebracht.
Filmpje gemaakt van het geluid, en het hele avontuur vanaf un-packing t/m retour moet ik nog posten op m'n blog (in de maak)..
Ik heb geen spijt van m'n keuze, ik ben van plan de nieuwe Sony 100hz te kopen, 46 inch, zodra die er is.
Ben voor de tussenperiode opzoek naar een leuke 32 inch lcd.
Anoniem: 262812 schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 14:45:
[...]
Ik heb de 102cm Toshiba 40ZF355, en geen last van een brom. Ook een vriend van me geen last van brom.
Misschien dat het alleen in de 46ZF zit.
Om het drama rondom mijn brommende 46" bakkie af te ronden heb ik een mail gestuurd naar Toshiba UK, met het bericht dat ik tot twee maal toe een brommend toestel heb gekregen en geen goeie oplossing heb gekregen van de Belgische helpdesk.
Mailtje terug : Wij doen alleen UK, probeert u eens Duitsland.
Duitsland gemaild.. Kreeg een mailtje terug: wij doen alleen onderdelen, via Toshiba.nl kunt u uw service punt vinden.
Bom-brief rond gemaild naar elke Toshiba afdeling die ik kon vinden incl. de fabriek en directie in Japan
Kreeg ik vandaag een telefoontje van een Exalto medewerker (die ik als enige niet had gemaild en dus eigenlijk vermeed).
Zij hadden de opdracht gekregen dit te onderzoeken.. En ze wilde perse langskomen om het te inspecteren. Maar, zeg ik, het toestel is weer terug naar Redcoon.
Uit zijn administratie bleek dat er in het totaal maar vijf 46 inch ZF's ter reparatie zijn aangeboden bij Exalto en geen van die toestellen hadden deze klacht. maw: de internet winkel heeft het eerste toestel niet ter reparatie aangeboden en ook geen melding ervan gemaakt.
Ik ben bang dat ik gewoon het zelfde toestel terug heb gekregen, niet alleen omdat we bovenstaande ontdekte, maar ook omdat de regza-link in het menu al was geactiveerd nog voordat ik hem aan had gesloten. Ook ontbrak de zilveren sticker op het scherm zelf en was het piepschuin her en der beschadigd... Geen keiharde bewijzen, dus geen beschuldiging richten de internet verkoper, maar mijn volgende aankoop gaat waarschijnlijk wel gewoon via een premium reseller..
Trouwens nu ik dit zo schrijf, krijg ik bijna jeukende handen om het gewoon een derde keer te proberen...
Mailtje terug : Wij doen alleen UK, probeert u eens Duitsland.
Duitsland gemaild.. Kreeg een mailtje terug: wij doen alleen onderdelen, via Toshiba.nl kunt u uw service punt vinden.
Bom-brief rond gemaild naar elke Toshiba afdeling die ik kon vinden incl. de fabriek en directie in Japan
Kreeg ik vandaag een telefoontje van een Exalto medewerker (die ik als enige niet had gemaild en dus eigenlijk vermeed).
Zij hadden de opdracht gekregen dit te onderzoeken.. En ze wilde perse langskomen om het te inspecteren. Maar, zeg ik, het toestel is weer terug naar Redcoon.
Uit zijn administratie bleek dat er in het totaal maar vijf 46 inch ZF's ter reparatie zijn aangeboden bij Exalto en geen van die toestellen hadden deze klacht. maw: de internet winkel heeft het eerste toestel niet ter reparatie aangeboden en ook geen melding ervan gemaakt.
Ik ben bang dat ik gewoon het zelfde toestel terug heb gekregen, niet alleen omdat we bovenstaande ontdekte, maar ook omdat de regza-link in het menu al was geactiveerd nog voordat ik hem aan had gesloten. Ook ontbrak de zilveren sticker op het scherm zelf en was het piepschuin her en der beschadigd... Geen keiharde bewijzen, dus geen beschuldiging richten de internet verkoper, maar mijn volgende aankoop gaat waarschijnlijk wel gewoon via een premium reseller..
Trouwens nu ik dit zo schrijf, krijg ik bijna jeukende handen om het gewoon een derde keer te proberen...
Als het goed is krijg ik volgende week een 46ZF355 geleverd. Door jouw verhaal over een brommende TV maakte ik me al wel wat zorgen over wat ik dan geleverd ga krijgen. Ik heb de TV bij een lokale shop besteld, die direct geleverd krijgt van Toshiba Nederland. Zodra mijn TV er is zal ik 'm uitvoerig gaan testen, en het checken naar een brommend geluid staat bovenaan mijn lijst.madwurmz schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 00:05:
Anoniem: 268841
hey,
ik heb net de toshiba 40XF355D - REGZA XF Series gekocht, maar ik heb nu een kast en deze toshiba kan er maar net in. Dus er is geen ruimte rondom het scherm, maar in het boekje staat dat je tenminste 10 cm vrij moet hebben rondom het scherm voor ventilatie.
maar na een paar uur tv kijken werd het scherm heel warm.
is dit erg???
ik heb net de toshiba 40XF355D - REGZA XF Series gekocht, maar ik heb nu een kast en deze toshiba kan er maar net in. Dus er is geen ruimte rondom het scherm, maar in het boekje staat dat je tenminste 10 cm vrij moet hebben rondom het scherm voor ventilatie.
maar na een paar uur tv kijken werd het scherm heel warm.
is dit erg???
slechte ventilatie lijkt me niet echt goed maar wat veel erger is is dat mooie scherm in een kast opsluiten..... ga je schamen
Heeft iemand misschien nog een antwoord op mijn vraag???Spargo schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 11:06:
Weet iemand waar in de omgeving Hengelo (Ov) de 42xv505d te zien is??? Eventueel in Duitsland? MM Enschede en Hengelo geven wel aan dat er nieuwe Toshiba modellen aan zitten te komen, maar wanneer.......?!?
Anoniem: 268841
hahahJabba schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 10:40:
slechte ventilatie lijkt me niet echt goed maar wat veel erger is is dat mooie scherm in een kast opsluiten..... ga je schamen
zwaar irritant idd, het reclame tijdschriftje van de MM dat in alle winkels ligt met alle modellen die ze voeren staat vol met toshiba's maar die dingen hangen nergensSpargo schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 13:37:
[...]
Heeft iemand misschien nog een antwoord op mijn vraag???
Anoniem: 32767
In de TS staat onder aansluiting:
HDMI (3): versie 1.3 met HDCP, 1080p (24/25/30/50/60Hz), Lip Sync, Deep Colour, xvYCC en CEC
Is dit niet een beetje misleidend? Zo is het net alsof de TV dit ook allemaal ondersteunt.... dat hij HDMI 1.3 ondersteunt wil nog zeggen dat hij Deep Colour en xvYCC ondersteunt bijvoorbeeld....
HDMI (3): versie 1.3 met HDCP, 1080p (24/25/30/50/60Hz), Lip Sync, Deep Colour, xvYCC en CEC
Is dit niet een beetje misleidend? Zo is het net alsof de TV dit ook allemaal ondersteunt.... dat hij HDMI 1.3 ondersteunt wil nog zeggen dat hij Deep Colour en xvYCC ondersteunt bijvoorbeeld....
*kick*
De ZF-serie ondersteunt het ook allemaal.
De XF-serie ondersteunt enkel geen xvYCC, maar er zit wel gewoon een Deep Colour en Lip Sync optie in het menu.
Heb sinds gisteren trouwens de XF355 staan, kon er voor zo'n mooie prijs aan komen, en aangezien de ZF355 dan minstens 500 euro duurder zou zijn, vond ik dat verschil toch wel te groot. Heb er gelukkig geen spijt van. Ik was echter wel lang bezig om het beeld goed te krijgen, want de fabrieksinstellingen zijn erg slecht.
Ik heb de Pirates of the Caribbean Blu-Ray opgezet, daar heb je namelijk flink heldere scenes (volle zon), en ook veel donkere nachtscenes, en ben lekker de gehele film (2.5 uur) aan het klooien gegaan.
Scheelt weer een dure calibratie. Zolang ik er zelf maar tevreden mee ben he.
Voor mensen die de TV net nieuw hebben. Je bent al een heel eind door de Voorkeursinstelling Film (Movie) te pakken, de kleurtoon op Warm te zetten, en het contrast misschien nog iets op te schroeven (en Actieve Achtergrondverlichting (Active Backlight) zet je uit natuurlijk). Vervolgens kun je nog wat kleine instellingen aan de kleuren doen met het 3D kleurenmanagement als je dat nodig vind.
Mocht je het trouwens vervelend vinden dat je TV constant de Exact Scan instelling verliest, dan kun je de optie Auto Breedbeeld (Auto Widescreen) uitzetten in het Instellingen (Settings) menu. Dan springt je TV automagisch weer terug naar Exact Scan als je 1080P invoer hebt.
Het enige nadeel is dat je 4:3 materiaal van bijvoorbeeld de digitale tuner naar 16:9 wordt uitgerekt.
De ZF-serie ondersteunt het ook allemaal.
Heb sinds gisteren trouwens de XF355 staan, kon er voor zo'n mooie prijs aan komen, en aangezien de ZF355 dan minstens 500 euro duurder zou zijn, vond ik dat verschil toch wel te groot. Heb er gelukkig geen spijt van. Ik was echter wel lang bezig om het beeld goed te krijgen, want de fabrieksinstellingen zijn erg slecht.
Ik heb de Pirates of the Caribbean Blu-Ray opgezet, daar heb je namelijk flink heldere scenes (volle zon), en ook veel donkere nachtscenes, en ben lekker de gehele film (2.5 uur) aan het klooien gegaan.
Voor mensen die de TV net nieuw hebben. Je bent al een heel eind door de Voorkeursinstelling Film (Movie) te pakken, de kleurtoon op Warm te zetten, en het contrast misschien nog iets op te schroeven (en Actieve Achtergrondverlichting (Active Backlight) zet je uit natuurlijk). Vervolgens kun je nog wat kleine instellingen aan de kleuren doen met het 3D kleurenmanagement als je dat nodig vind.
Mocht je het trouwens vervelend vinden dat je TV constant de Exact Scan instelling verliest, dan kun je de optie Auto Breedbeeld (Auto Widescreen) uitzetten in het Instellingen (Settings) menu. Dan springt je TV automagisch weer terug naar Exact Scan als je 1080P invoer hebt.
[ Voor 17% gewijzigd door --MeAngry-- op 01-08-2008 10:14 ]
Tesla Model Y RWD (2024)
weeet iemand waar het gigantische prijsverschil tussen de UK en NL/DE/BE etc vandaan komt op de toshiba LCD's?
Ik wil gaan voor de 46xf355 of de 46zf355. Beide, vooral de laatste, hebben super goede scores bij hdtvtest. In eerste instantie plasma (pana 42zd85), maar design telt voor mij ook heel erg. He moet goed staan bij de meubels. Vanwege de super dunne rand (buitenmaten van de tv zijn gelijk aan 42 inch tv's) om het scherm ga ik voor deze.

http://www.amazon.co.uk/T...ics&qid=1218696246&sr=1-6
Kosten 794 pond. Net een creditkaart overzicht gehad. Mastercard rekent om met factor 1,2. Dit is dus € 952,00.
Nu redcoon, kieskeurg etc. Allemaal prijzen van rond de € 1500 voor xf en 1700 a 1800 voor de zf. Amazon.de heeft de xf voor € 1268 staan en de zf voor € 1876. In NL is het verschil maar € 200 in dld opeens € 600,00. Heel appart.
Me vriendin zei al, we gaan wel een lang weekend engeland nemen we hem op de terugweg wel mee. Hebben we een leuk uitstapje en nog steeds veel euries in de pocket. Hoelanger ik er overna denk hoe beter ik het idee vind
Zouden er hier nog veel nadelen aahangen? Garantie van toshiba is volgens mij eu breed.
Ik weet dat toshiba in de UK geassembleerd wordt, zouden ze hier dan ook eerder de prijsverlagingen door voeren?? Dat wij in NL gewoon nog moeten volgen?
Ik wil gaan voor de 46xf355 of de 46zf355. Beide, vooral de laatste, hebben super goede scores bij hdtvtest. In eerste instantie plasma (pana 42zd85), maar design telt voor mij ook heel erg. He moet goed staan bij de meubels. Vanwege de super dunne rand (buitenmaten van de tv zijn gelijk aan 42 inch tv's) om het scherm ga ik voor deze.

Kosten 794 pond. Net een creditkaart overzicht gehad. Mastercard rekent om met factor 1,2. Dit is dus € 952,00.
Nu redcoon, kieskeurg etc. Allemaal prijzen van rond de € 1500 voor xf en 1700 a 1800 voor de zf. Amazon.de heeft de xf voor € 1268 staan en de zf voor € 1876. In NL is het verschil maar € 200 in dld opeens € 600,00. Heel appart.
Me vriendin zei al, we gaan wel een lang weekend engeland nemen we hem op de terugweg wel mee. Hebben we een leuk uitstapje en nog steeds veel euries in de pocket. Hoelanger ik er overna denk hoe beter ik het idee vind
Ik weet dat toshiba in de UK geassembleerd wordt, zouden ze hier dan ook eerder de prijsverlagingen door voeren?? Dat wij in NL gewoon nog moeten volgen?
[ Voor 11% gewijzigd door thefox154 op 14-08-2008 08:56 ]
De prijs is ondertussen wel 1.120 pond op Amazon.
Misschien bestellen by Laskys voor 779 pond?
http://www.laskys.com/tv_...keyword=TOSHIBA+46XF355DB
Misschien bestellen by Laskys voor 779 pond?
http://www.laskys.com/tv_...keyword=TOSHIBA+46XF355DB
Snel ff gecheckt met kieskeurig, prijzen zijn weer gezakt voor de ZF versie..
http://shop.extremediscou...m&id=19835&ref=kieskeurig
http://shop.extremediscou...m&id=19835&ref=kieskeurig
Ik twijfel tussen de
Toshiba 42WLT68
JVC LT-42DV8BG
Sharp LC-42XL2E
Grundig LXW 102-8735
Het is bedoeld voor Gamen en HD-Serie's/Films
Hoe kan ik mijn keus makkelijker maken want ze zien er alle 3 super uit qua design. Verder zitten de prijzen dichtbij elkaar, pfff zo moeilijk.
Toshiba 42WLT68
JVC LT-42DV8BG
Sharp LC-42XL2E
Grundig LXW 102-8735
Het is bedoeld voor Gamen en HD-Serie's/Films
Hoe kan ik mijn keus makkelijker maken want ze zien er alle 3 super uit qua design. Verder zitten de prijzen dichtbij elkaar, pfff zo moeilijk.
Kan je is vertellen hoe je scherm tot nu toe is. Ik heb zeer veel interesse in dit scherm. En hoeveel meter zit je ervan af?marcel9 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 20:39:
Vandaag mijn 46ZF355D ontvangen. Wat een plaatje !
Ik zal binnenkort wat meer info posten maar op het moment is het vooral genieten van de HD zenders via de Dreambox 800. Top !
Als ik naar deze review kijk http://www.hdtvtest.co.uk/Toshiba-40ZF355D/Conclusion.htm dan zeggen ze dat er een game modus gemist wordt. Hoe ervaren de mensen dit? Is gamen goed te doen of is er teveel last van ghosting
[ Voor 21% gewijzigd door Wackmack op 27-08-2008 13:21 ]
Ook ik heb een vraag,
Ik wil graag een Toshiba TV (57z3030d) kopen en ben erachter gekomen dat hij bijna de helft goedkoper in de UK is, dus ik ben van plan om er eentje uit de UK te halen, nu is mijn vraag alleen, werkt de TV uit de UK zonder problemen hier in NL? of moet ik rekening houden met b.v. tuner problemen?
Ik wil graag een Toshiba TV (57z3030d) kopen en ben erachter gekomen dat hij bijna de helft goedkoper in de UK is, dus ik ben van plan om er eentje uit de UK te halen, nu is mijn vraag alleen, werkt de TV uit de UK zonder problemen hier in NL? of moet ik rekening houden met b.v. tuner problemen?
[ Voor 5% gewijzigd door Goldwing1973 op 27-08-2008 23:37 ]
Weet iemand in welke winkels het merk verkopen ? Kan dus niet 1 winkel vinden in Apeldoorn die Toshiba verkoopt, alleen webwinkels
Ik heb de 40zf355d en een xbox 360. Ik gebruik één instelling voor alles, dus tv in SD via scart, films in HD via HDMI en games via HDMI. Ik heb geen last van ghosting.Versteegrob schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 12:39:
[...]
Als ik naar deze review kijk http://www.hdtvtest.co.uk/Toshiba-40ZF355D/Conclusion.htm dan zeggen ze dat er een game modus gemist wordt. Hoe ervaren de mensen dit? Is gamen goed te doen of is er teveel last van ghosting
Voor de rest is het ook een zeer overtuigende tv, ik zit er 3,5 meter vanaf en alles is super. SD beeld via digitale tv is echt heel goed en HD beelden zijn helemaal schitterend. Bij vrienden om me heen die ook recentelijk een nieuwe tv hebben gekocht (plasma en lcd), heb ik niet zo'n mooi beeld gezien. (het blijft natuurlijk je eigen tv, dus die moet ook wel beter zijn
Enige nadeel vind ik hoe die standaard met 4:3 omgaat, als je de tv op uitrekken zet, dan stretched die ook echt de randen en krijg je een heel klein beetje een lachspiegel effect. Is wel op te lossen door een ander beeldformaat te kiezen. Maar tegenwoordig wordt ook steeds minder in dat formaat uitgezonden.
Ik ben erg blij met mijn aankoop en ik zou hem nu nog steeds kopen als ik een nieuwe moest hebben.
Waar heb je hem gekocht? en heb je hem eerst bekeken?
Heb hem op basis van reviews van de grote sites gekocht. Dat ding was nergens te zien, bij de mediamarkt stond het andere type met hetzelfde design. Dus op basis van dat design en de reviews hem besteld bij Redcoon. Dat was uiteindelijk op dat moment de enige die hem ook daadwerkelijk kon leveren.
Review cnet
Review Trustedreviews
Review Whathifi
En zo zijn er nog genoeg reviews te vinden.
Dat de winkels zo weinig Toshiba verkopen, kwam volgens een verkoper van de Expert door de slechte service afspraken die ze maken met de winkeliers. Om die reden verkocht Expert (in Baarn) in ieder geval geen Toshiba.
Review cnet
Review Trustedreviews
Review Whathifi
En zo zijn er nog genoeg reviews te vinden.
Dat de winkels zo weinig Toshiba verkopen, kwam volgens een verkoper van de Expert door de slechte service afspraken die ze maken met de winkeliers. Om die reden verkocht Expert (in Baarn) in ieder geval geen Toshiba.
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 265917 op 29-08-2008 12:28 ]
Ja de reviews heb ik allemaal al gelezen alleen kan echt geen winkel in mijn omgeving bedenken die de Toshiba heeft. Maar wil hem hier bestellen http://shop.extremediscou...nt=textlink&utm_campaign=
Ziet er betrouwbaar uit, ook met de 2 eigenaren op de foto. En wil dan voor de 46inch gaan
Ziet er betrouwbaar uit, ook met de 2 eigenaren op de foto. En wil dan voor de 46inch gaan
Anoniem: 268518
Ik heb de mijne bij Budgethouse.nl besteld. Deze levert nl. de modellen die bedoelt zijn voor de nederlandse markt waardoor je dus ook 2 jaar nederlandse garantie op de toshiba lcd tv ontvangt, dus reparatie bij u aan huis. Er zijn heel veel internet-winkels die met buitenlandse modellen werken waarop de nederlandse garantie niet van toepassing is.
Dan moet men aankloppen bij de internetwinkel waar het toestel gekocht is.
Dan moet men aankloppen bij de internetwinkel waar het toestel gekocht is.
Anoniem: 147781
mediamarkt in Deventer verkoopt Toshiba tv'sVersteegrob schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 02:03:
Weet iemand in welke winkels het merk verkopen ? Kan dus niet 1 winkel vinden in Apeldoorn die Toshiba verkoopt, alleen webwinkels
Ik zag de 40" gisteren staan bij AXXO in Amersfoort, maar wellicht wat ver van Apeldoorn. Hij was daar €1499,-
Ik zit in school in Amersfoort maar waar is de Axxo ergens, in de stad?
Staan daar ook de 42xv505d (of 37xv505d) en 40zf355d???Anoniem: 147781 schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 12:35:
[...]
mediamarkt in Deventer verkoopt Toshiba tv's
Wat voor een meubel hebben jullie voor de Toshiba?
Toshiba lanceert nieuwe 100Hz Full-HD TV's

Toshiba lanceert met de REGZA RV-serie een drietal nieuwe LCD TV's die overweg kunnen met 100 en 120 Hz beeldverwerking. Het scherm zal geleverd worden in drie verschillende formaten, namelijk 37, 42 en 46 inch. Alledrie hebben een resolutie van 1920x1080 pixels en zijn geschikt voor 1080p videosignalen. Met de Active Vision M100HD beeldverwerking kunnen deze nieuwe LCD's overweg met een verversingssnelheid van 100Hz, doordat er tussen elke frame een extra tussenframe wordt geplaatst. Volgens Toshiba moet dit leiden tot een meer vloeiende weergave van (snel) bewegende beelden.
De beeldsignalen van PAL (50Hz) en NTSC (60Hz) worden door de televisie opgewaardeerd naar respectievelijk een 100 en 120 Hz beeldverwerking. Alle modellen in de REGZA RV-serie hebben volledige ondersteuning voor videomateriaal dat met 24 fps is opgenomen, zodat deze precies met dezelfde snelheid wordt afgespeeld als waarin het beeld opgenomen is. Volgens de specificaties haalt deze televisie een (dynamisch) contrast van 18.000:1 tot en met 30.000:1. Door dynamisch de backlight van het scherm aan te passen wordt het effect van donkere en lichte scènes dus nog meer versterkt.
thumb
De televisie heeft ingebouwde speakers aan de onderkant van het scherm. Dankzij de ingebouwde digitale TV-tuner kunnen de ongecodeerde zenders zonder extra settop box worden bekeken. Qua aansluitmogelijkheden schiet de nieuwe RV-serie van Toshiba niet tekort, want naast drie HDMI 1.3 poorten beschikt het scherm ook over onder meer S-Video, Composite, component, scart en VGA.
De lijst om het Full-HD paneel is glanzend zwart en met de aan/uit knop kan het scherm ook echt uitgeschakeld worden, zodat er geen stroom verloren gaat aan standby-modus. De nieuwe RV-serie zal vanaf oktober leverbaar zijn.
Bron: http://www.hardware.info/..._nieuwe_100Hz_FullHD_TVs/
Meer info: http://pcrubriekdemonitor.blogspot.com/

Toshiba lanceert met de REGZA RV-serie een drietal nieuwe LCD TV's die overweg kunnen met 100 en 120 Hz beeldverwerking. Het scherm zal geleverd worden in drie verschillende formaten, namelijk 37, 42 en 46 inch. Alledrie hebben een resolutie van 1920x1080 pixels en zijn geschikt voor 1080p videosignalen. Met de Active Vision M100HD beeldverwerking kunnen deze nieuwe LCD's overweg met een verversingssnelheid van 100Hz, doordat er tussen elke frame een extra tussenframe wordt geplaatst. Volgens Toshiba moet dit leiden tot een meer vloeiende weergave van (snel) bewegende beelden.
De beeldsignalen van PAL (50Hz) en NTSC (60Hz) worden door de televisie opgewaardeerd naar respectievelijk een 100 en 120 Hz beeldverwerking. Alle modellen in de REGZA RV-serie hebben volledige ondersteuning voor videomateriaal dat met 24 fps is opgenomen, zodat deze precies met dezelfde snelheid wordt afgespeeld als waarin het beeld opgenomen is. Volgens de specificaties haalt deze televisie een (dynamisch) contrast van 18.000:1 tot en met 30.000:1. Door dynamisch de backlight van het scherm aan te passen wordt het effect van donkere en lichte scènes dus nog meer versterkt.
thumb
De televisie heeft ingebouwde speakers aan de onderkant van het scherm. Dankzij de ingebouwde digitale TV-tuner kunnen de ongecodeerde zenders zonder extra settop box worden bekeken. Qua aansluitmogelijkheden schiet de nieuwe RV-serie van Toshiba niet tekort, want naast drie HDMI 1.3 poorten beschikt het scherm ook over onder meer S-Video, Composite, component, scart en VGA.
De lijst om het Full-HD paneel is glanzend zwart en met de aan/uit knop kan het scherm ook echt uitgeschakeld worden, zodat er geen stroom verloren gaat aan standby-modus. De nieuwe RV-serie zal vanaf oktober leverbaar zijn.
Bron: http://www.hardware.info/..._nieuwe_100Hz_FullHD_TVs/
Meer info: http://pcrubriekdemonitor.blogspot.com/
Anoniem: 241473
Hallo weet iemand hier misschien waarom ik geen beeld kan krijgen op mijn Toshiba Regza 32C3005P wanneer ik mijn Media Center PC aansluit via HDMI op mijn tv?
Ik had al een topic erover geopend:
PC met HDMI naar TV alleen beeld op 640x480 resolutie
Ik had al een topic erover geopend:
PC met HDMI naar TV alleen beeld op 640x480 resolutie
Ik heb een 46ZF355D icm met dit meubel (Vogels BFP 2110):Versteegrob schreef op woensdag 03 september 2008 @ 13:49:
Wat voor een meubel hebben jullie voor de Toshiba?
http://www.iear.nl/products.php?154432
Past er precies op, ook genoeg ruimte voor andere apparatuur.
Als ik mijn PC (Media Center) aansluit op mijn Toshiba Regza tv via hdmi dan zou ik aan moeten kunnen geven dat het een pc is bij beeldformaat maar deze optie blijft grijs (of te wel niet bruikbaar) bij mij. Kan ik hier iets aan doen?
Wat houd het Regza gebeuren eigenlijk in van deze TV?
Weet iemand toevallig een instelling op de tv waardoor ik via hdmi een hogere resolutie dan 720x480 zou moeten kunnen krijgen, ipv dat het beeld zwart blijft?
Wat houd het Regza gebeuren eigenlijk in van deze TV?
Weet iemand toevallig een instelling op de tv waardoor ik via hdmi een hogere resolutie dan 720x480 zou moeten kunnen krijgen, ipv dat het beeld zwart blijft?
De pc stand bij beeldformaat heeft betrekking op de analoge ingangen van de tv.Anoniem: 241473 schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 00:13:
Als ik mijn PC (Media Center) aansluit op mijn Toshiba Regza tv via hdmi dan zou ik aan moeten kunnen geven dat het een pc is bij beeldformaat maar deze optie blijft grijs (of te wel niet bruikbaar) bij mij. Kan ik hier iets aan doen?
De HDMI ingang is digitaal en daar is niets aan te verstellen. De resolutie kun je aanpassen in de software van de videokaart van de PC (Media Center) er van uitgaande dat de HDMI aansluiting in de videokaart is geintregeerd.
In de handleiding staat dat wanneer je de pc via hdmi aansluit op de tv dat je dan in de beeldformaten menu (dus met breedbeeld, 4:3, cinmatic enzv) de instelling op pc moet zetten, echter deze blijft grijs.
Je hebt ook nog een pc knop in het AV menu (dus met hdmi1, hdmi2, pc, tv enzv) maar die bedoel ik (of beter gezegd de handleiding) niet.
Je hebt ook nog een pc knop in het AV menu (dus met hdmi1, hdmi2, pc, tv enzv) maar die bedoel ik (of beter gezegd de handleiding) niet.
Beter lezen.Anoniem: 241473 schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 18:00:
In de handleiding staat dat wanneer je de pc via hdmi aansluit op de tv dat je dan in de beeldformaten menu (dus met breedbeeld, 4:3, cinmatic enzv) de instelling op pc moet zetten, echter deze blijft grijs.
In de handleiding staat wanneer je de PC aansluit via RGB/PC, dit is dus het analoge video signaal, je het geluid moet aansluiten op PC/HDMI 1 aansluiting.
Wanneer je de pc met een HDMI kabel op de HDMI ingang van de tv aansluit zal zowel beeld als geluid digitaal van de PC naar de TV verzonden worden.
De resolutie is dan alleen in te stellen op de PC. (zie blz. 47)
Ik quote uit mijn handleidng NL talig bladzijde 17.
PC
Indien een PC via HDMI is aangesloten, zal bij deze instelling het beeld zonder overscan worden weergegen, d.w.z. WYSIWYG.
Druk op de toets (icoontje) er verschijnt een lijst met alle breedbeeldformaten op het scherm. Gebruik (pijl omhoog) en (pijl omlaag) om het gewenste formaat te markeren en OK om dit te selecteren.
Als een PC via HDMI wordt aangesloten, kan deze in de lijst met breedbeeldformaten worden geselecteerd.
_______
Einde quote.
Als een PC via VGA aangesloten is, is dit menu niet eens bereikbaar.
Dank.
PC
Indien een PC via HDMI is aangesloten, zal bij deze instelling het beeld zonder overscan worden weergegen, d.w.z. WYSIWYG.
Druk op de toets (icoontje) er verschijnt een lijst met alle breedbeeldformaten op het scherm. Gebruik (pijl omhoog) en (pijl omlaag) om het gewenste formaat te markeren en OK om dit te selecteren.
Als een PC via HDMI wordt aangesloten, kan deze in de lijst met breedbeeldformaten worden geselecteerd.
_______
Einde quote.
Als een PC via VGA aangesloten is, is dit menu niet eens bereikbaar.
Dank.
Mooie meubel wel, kan je iets vertellen over je tv.jaspervelders schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 18:22:
[...]
Ik heb een 46ZF355D icm met dit meubel (Vogels BFP 2110):
http://www.iear.nl/products.php?154432
Past er precies op, ook genoeg ruimte voor andere apparatuur.
Hoe is SD?
Hoe is blueray?
Game je ook op je lcd, zo ja hoe is het?
Raad je hem aan?
Voor de geïnteresseerden:
De Toshiba 42" LCD TV (42C3502P) is vandaag voor 599 euro @ http://www.1dayfly.nl te krijgen
.
De Toshiba 42" LCD TV (42C3502P) is vandaag voor 599 euro @ http://www.1dayfly.nl te krijgen
Heb je deze tv nog besteld uit Engeland?thefox154 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 08:53:
weeet iemand waar het gigantische prijsverschil tussen de UK en NL/DE/BE etc vandaan komt op de toshiba LCD's?
Me vriendin zei al, we gaan wel een lang weekend engeland nemen we hem op de terugweg wel mee. Hebben we een leuk uitstapje en nog steeds veel euries in de pocket. Hoelanger ik er overna denk hoe beter ik het idee vindZouden er hier nog veel nadelen aahangen? Garantie van toshiba is volgens mij eu breed.
Op zich nog steeds heel tevreden met mijn 46ZF355D, ik zit er een meter of 3 max vanaf en hoewel dat in het begin even wennen was ben ik er nu heel enthousiast over, met name het kijken van HD content is een pure verademing...
Games spelen op dit scherm heb ik geen ervaring mee, ik heb hem vlak voor de EK gekocht en met veel plezier vooral alle HD sportevenementen gevolgd, gamen is zeker nog een optie alleen geen tijd voor gemaakt....
Echter ondanks mijn tevredenheid heeft zich een probleempje voorgedaan de laatste 2 weken... hij heeft regelmatig last van een donkerblauwe streep die zich verticaal aan de linkerkant laat zien, op de hoogte van de 4:3 grens... Ik vrees dus een mogelijk garantiegevalletje...
Zoals ik het lees op diverse fora gaat het om een 'address line failure' en dat zou vervangen van het panel kunnen betekenen....
Lees oa. hier en hier
Hoe kan ik dit het beste aanpakken, melden bij Redcoon en zij regelen de rest ? Of zijn er betere alternatieven... ?
Games spelen op dit scherm heb ik geen ervaring mee, ik heb hem vlak voor de EK gekocht en met veel plezier vooral alle HD sportevenementen gevolgd, gamen is zeker nog een optie alleen geen tijd voor gemaakt....
Echter ondanks mijn tevredenheid heeft zich een probleempje voorgedaan de laatste 2 weken... hij heeft regelmatig last van een donkerblauwe streep die zich verticaal aan de linkerkant laat zien, op de hoogte van de 4:3 grens... Ik vrees dus een mogelijk garantiegevalletje...
Zoals ik het lees op diverse fora gaat het om een 'address line failure' en dat zou vervangen van het panel kunnen betekenen....
Lees oa. hier en hier
Hoe kan ik dit het beste aanpakken, melden bij Redcoon en zij regelen de rest ? Of zijn er betere alternatieven... ?
Ik kijk SD via Ziggo Digitale Televisie icm een HUMAX 9200 en dat ziet er prima uit. Wel moet ik erbij zeggen dat dit beeld via een Onkyo TX-SR606 versterker, die beeld zou moeten kunnen upscalen. Of dit ook echt goed werkt kan ik niet zeggen, heb het nog niet echt getest, maar ik ben zeer tevreden over de SD kwaliteit.Versteegrob schreef op zondag 07 september 2008 @ 14:37:
[...]
Mooie meubel wel, kan je iets vertellen over je tv.
Hoe is SD?
Hoe is blueray?
Game je ook op je lcd, zo ja hoe is het?
Raad je hem aan?
Blu-Ray (via een PS3) op de Toshiba is
Gamen doe ik ook, met een Wii (via de Onkyo) en de PS3 (direct op de TV). Het beeld van de Wii is zeker niet slecht te noemen, maar gamen met de PS3 is echt een feestje. Assassins Creed en GT5P zien er top uit en geen enkele last van ghosting.
Daarnaast heb ik ook nog een HTPC aangesloten op de Toshiba, ook dat ziet er zeer goed uit. HD films op 1080p die ik heb gedownload zien er goed uit op het grote scherm.
Het enige minpuntje dat ik zou kunnen noemen is dat ik een lichte zoem hoor, maar dat hoor ik alleen als ik vlak bij de TV zit aan de zijkant. Die zoem komt niet uit boven het geluid van de PS3 of de HUMAX decoder. Daar stoor ik me verder niet aan.
Ik zou de Toshiba ZF serie zeker aan iemand aanraden. Ik vind het pictureframe design echt geweldig, en de kwaliteit van het beeld zowel SD als HD vind ik echt genieten. Goed, het is niet bepaald een koopje, maar ik heb nog geen moment spijt van mijn keuze (de TV staat nu zo'n anderhalve maand).
Zit er op deze tv ook een EQ voor het geluid af te stellen ?
Ondertussen ben ik een gelukkige eigenaar van een 57Z3030db en moet zeggen, ik sta versteld van het beeld.
Om TV te kijken gebruik ik schotel met een dreambox 7020 maar ben zeker van plan om binnenkort een 800 of zodra de 8000 uit is die aan te schaffen vanwege het HD.
Om films te kijken gebruik ik een Medion MD8808 computer met Windows XP MCE die met de VGA direct in de tv zit, minpuntje daarvan vind ik wel dat de TV geen full HD aankan (1920x1080) maar max 1360x786.
Nu heb ik wel een connector kunnen regelen van DVI -> HDMI maar die zat bij een ASUS 9600GT videokaart, kan ik deze gewoon op de NVIDIA aansluiten zonder de boel te slopen, of is dat iets speciaals wat alleen op die zwaardere kaarten kan?
Ook een leuke bijkomstigheid is het digitale TV gebeuren in de TV, geen geneuzel met kastjes meer, gewoon een CAM in het CI slot met een kaart, en klaar (Ned 1 tm 3 zijn gratis te zien via de kabel).
Een ander minpuntje, maar dat wist ik van te voren al is het stroomverbruik..... 430 watt.
Nu las ik ook in de handleiding dat de TV op linux draait, weet iemand of er nog addons / tweaks / hacks voor beschikbaar zijn?
Om TV te kijken gebruik ik schotel met een dreambox 7020 maar ben zeker van plan om binnenkort een 800 of zodra de 8000 uit is die aan te schaffen vanwege het HD.
Om films te kijken gebruik ik een Medion MD8808 computer met Windows XP MCE die met de VGA direct in de tv zit, minpuntje daarvan vind ik wel dat de TV geen full HD aankan (1920x1080) maar max 1360x786.
Nu heb ik wel een connector kunnen regelen van DVI -> HDMI maar die zat bij een ASUS 9600GT videokaart, kan ik deze gewoon op de NVIDIA aansluiten zonder de boel te slopen, of is dat iets speciaals wat alleen op die zwaardere kaarten kan?
Ook een leuke bijkomstigheid is het digitale TV gebeuren in de TV, geen geneuzel met kastjes meer, gewoon een CAM in het CI slot met een kaart, en klaar (Ned 1 tm 3 zijn gratis te zien via de kabel).
Een ander minpuntje, maar dat wist ik van te voren al is het stroomverbruik..... 430 watt.
Nu las ik ook in de handleiding dat de TV op linux draait, weet iemand of er nog addons / tweaks / hacks voor beschikbaar zijn?
Ik ken geen TV's die full HD via VGA aankunnen. Moet altijd via HDMI, en misschien als de TV DVI heeft dat het mogelijk zou zijn. Maar je DVI->HDMI converter kun je gewoon gebruiken hoor. Snel doen, is nl. een wereld van verschil, zeker op een scherm van dat formaat.
Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)
Weet iemand hoe duur de 40ZF355D / 46ZF355D bij de MediaMarkt zijn?
DVI -> HDMI connector is aangesloten....makkie ;) schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 08:50:
Ik ken geen TV's die full HD via VGA aankunnen. Moet altijd via HDMI, en misschien als de TV DVI heeft dat het mogelijk zou zijn. Maar je DVI->HDMI converter kun je gewoon gebruiken hoor. Snel doen, is nl. een wereld van verschil, zeker op een scherm van dat formaat.
Bedankt voor het advies
de 46zf355 is 2600 euro bij de MediaMarkt in Utrecht, iig een maand geleden. De 40 was daar toen 1600. Stukken duurder dan online dus.Versteegrob schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 15:15:
Ik zag gister ook dat de ZF575 leverbaar was bij redcoon maar het is me niet helemaal duidelijk wat verbeterd is, alleen de Resolution+ kennelijk? En zit er nou wel of niet een Cell-cpu in de ZF575-serie?
Hier een stuk over de nieuw **ZF575 serie
http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/toshiba-zf-serie-cell-20080914
http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/toshiba-zf-serie-cell-20080914
[dreaming]
Als onderstaande de 40ZF355D is voor een leuk prijsje
[/dreaming]
binnenkort op 1dayfly
40" Full HD

Normaal €1199,00
Bij 1DayFly €???,??
Kijk elke dag om 12:00 of hij er is. Of schrijf je in voor de Dagelijkse update zodat je nooit meer een aanbieding mist.
[/dreaming]
binnenkort op 1dayfly
40" Full HD

Normaal €1199,00
Bij 1DayFly €???,??
Kijk elke dag om 12:00 of hij er is. Of schrijf je in voor de Dagelijkse update zodat je nooit meer een aanbieding mist.
AMD PhenomII 955 BE (AM3), Gigabyte Mobo met GPU, 4GB, Nec 4550A DVD+/-R, GlobalWin YCC-61F1 ALU ServerCase, OCZ Modstream 520W, Dell SP2309W
Anoniem: 147781
Volgens mij staat die 40`` in MediaMarkt Deventer voor iets van € 1400 enVersteegrob schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 15:15:
die 46´´ voor € 1700
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 147781 op 24-09-2008 16:35 ]
Het zal de Toshiba 40XF355D zijn, op Kieskeurig vanaf 949€.Robinski76 schreef op woensdag 24 september 2008 @ 15:48:
[dreaming]
[/dreaming]
binnenkort op 1dayfly
40" Full HD
[afbeelding]
Normaal €1199,00
Bij 1DayFly €???,??
@Spargo: vandaar ook de dreamingmode
AMD PhenomII 955 BE (AM3), Gigabyte Mobo met GPU, 4GB, Nec 4550A DVD+/-R, GlobalWin YCC-61F1 ALU ServerCase, OCZ Modstream 520W, Dell SP2309W
net even lopen zoeken op de nieuwe ZF575 serie en heb hem gevonden op een duitse site met een verwachte datum van 13 november. Prijs voor het 40" model 1349 euro. (uiteraard geen idee of dit ook de echte prijs gaat worden).
http://www.cyberport.de/i...ull_HD_100Hz.html?APID=50
http://www.cyberport.de/i...ull_HD_100Hz.html?APID=50
Staat er nu op voor 900 euro.Robinski76 schreef op woensdag 24 september 2008 @ 15:48:
[dreaming]
[/dreaming]
binnenkort op 1dayfly
40" Full HD
[afbeelding]
Normaal €1199,00
Bij 1DayFly €???,??
Staat die op 1dayfly nu een beetje goed bekend dan? Heb al zitten zoeken, maar heb nog niet veel info over deze tv kunnen vinden. Al wel gezien dat het geen 100hz is.
Ik heb even snel gezocht bij kiekeurig, fullhd en 100hz en dan kan je voor 900euro een sharp/lg of samsung kopen. Niets ten nadelen van deze tv, hij zal best goed zijn maar goed voor 900euro is er wel wat beters te vinden.
Ik heb de 46XF350P aangekocht bij de MM. Als iemand graag wat ervaring of tests wil, laat maar weten (gezien er in het topic niet echt veel over te vinden is).
Ik kan tweedehands een refurbished 37X3030DG (fullhd) voor 535,- kopen. De bon zit er echter niet bij, dus ik vroeg me af wat de fabrieksgarantie is voor Toshiba toestellen?
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
Anoniem: 275906
2 jaar fabrieksgarantieamahusu schreef op maandag 29 september 2008 @ 16:57:
Ik kan tweedehands een refurbished 37X3030DG (fullhd) voor 535,- kopen. De bon zit er echter niet bij, dus ik vroeg me af wat de fabrieksgarantie is voor Toshiba toestellen?
Op dit moment is de Toshiba 42A3000P in de aanbieding bij Saturn (Groningen). Iemand enige ervaring met dit scherm? Op internet is barweinig (lees geen reviews) te vinden. Prijs is eigenlijk te mooi om waar te zijn; € 555.
Ervaring niet maar de specs zijn aanzienlijk onder de maat, vind ik...Longlegg schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 21:14:
Op dit moment is de Toshiba 42A3000P in de aanbieding bij Saturn (Groningen). Iemand enige ervaring met dit scherm? Op internet is barweinig (lees geen reviews) te vinden. Prijs is eigenlijk te mooi om waar te zijn; € 555.
HDReady 1366x768, dynamisch contrast van maar 2000:1, 1 HDMI, 2 SCART (niet gedefinieerd of dat RGB-SCART is). Geen idee dus eigenlijk maar afhankelijk van wat je ermee wil gaan doen, zou ik deze TV niet aanschaffen om de gamen met een 360/PS3 of BD-films te kijken op 720P.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Volgens mij is de RV uit; de opvolger van de ZF serie. Dit keer ook in de 37 inch variant. Mooi spul, alleen weer geen picture in picture (wat ik toch wel jammer vind).
Flickr PSN ID= cheironnl
Is dat zo? Hier spreekt men toch over de nieuwe "mid range models" en de ZF serie is toch top serie van Toshiba in 2008?cheiron schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 15:55:
Volgens mij is de RV uit; de opvolger van de ZF serie. Dit keer ook in de 37 inch variant. Mooi spul, alleen weer geen picture in picture (wat ik toch wel jammer vind).
Ik zelf kan heel moelijk kiezen tussen de Toshiba ZF (en misschien dus de nieuwe RV )serie of toch een Panasonic Plasma 42PX/PZ........
Let op:
Zet hier aub geen statusmeldingen van je bestelling neer en andere van dit soort dingen. Het gaat hier om de TV en niet om hoe en waar je hem hebt gekocht en hoe lang dat duurt.
Zet hier aub geen statusmeldingen van je bestelling neer en andere van dit soort dingen. Het gaat hier om de TV en niet om hoe en waar je hem hebt gekocht en hoe lang dat duurt.