[LCD-TV] Toshiba Regza Z Serie

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 69.097 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:12
als je nou eens een paar posts boven die van jezelf kijkt staat daar in een post van mij in een quote venster precies welk bedrijf je kunt bellen voor de garantieafhandeling. :+

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_ OK, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Ik denk niet dat mijn HDMI ingangen helemaal kapot zijn. alleen dat er geen HDCP op zit want mijn laptop met dvi -> hdmi werkt perfect op 1920x1080..................

Nou zodra ik de dvi-> hdmi kabel op poort 1 aansluit werkt het perfect (de laptop pingelt zelfs dat hij een nieuw apparaat heeft gevonden) en werkt het ook allemaal goed.

op poort 2 pingelt hij ook maar er komt nooit beeld op dus die is echt verder kapot als poort 1 maar op poort 1 krijg ik ook geen beeld meer van de PS3 en de DVD speler. De DVD speler heeft gisteren wel de melding gegevend dat het aangesloten apparaat geen HDCP compliant device was en dat was op poort 1. Ik heb dus het vermoeden dat er daar ergens iets mis is.

Ow ik stuur hem nu via mijn geforce 8400Mg aan die in mijn laptop zit ( en alle mogelijke resoluties kan ik aansturen en selecteren)

[ Voor 67% gewijzigd door harley op 12-02-2008 11:15 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdrawing
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 21:10
makkie ;) schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 10:06:
Klote is dat. ipv te kunnen genieten van je speelgoed heb je nu alleen maar ergernissen... Ik ben er tot nu toe meer dan tevreden over. Enige probleem dat ik heb is dat mijn PC niet goed detecteert dattie digitaal signaal over de HDMI moet pompen...

Hoop dat je probleem snel en goed wordt verholpen.
Welke videokaart heb jij. Want ik heb precies het zelfde probleem. Met mijn videokaart een Ati HD2600pro. Door deze kaart word ook de hdmi poort niet gedetecteerd. Doe ik het via m'n oude Geforce 6800GT. Dan doet hij het wel via hdmi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-09 09:27

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Ik heb er een 8800GTS inzitten van Asus. Maar ik zal es gaan testen met andere drivers. Het is de enige display die erop aangesloten is. Via DVI met convertorblokje naar HDMI. Rare is dat het op mijn normale 19" TFT geen problemen gaf. Moet hier nog es ff naar kijken waarom soms wel en soms niet. Waar hem het verschil zit. Lijkt er nl. op dat de TV aan moet staan voor ik de PC start?

DVB-T werkt wel, maar om te kunnen ontvangen heb je denk ik toch die CAM nodig en mogelijk een kaart? Hij detecteert wel de kanalen, maar krijg er geen beeld op. Sony heeft een pakket geloof ik voor 89,- ergens?

[EDIT]

DVB-T in nederland kan alleen met smartcard. Het is FTA maar wel gecodeerd. Leuk weer....

[ Voor 7% gewijzigd door makkie ;) op 12-02-2008 11:27 ]

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Ik weet niet of jullie videokaarten mischien ook HDCP geschikt zijn ? en of jullie andere HDMI apparaten hebben ? maar bij mij lijkt het dus op poort 1 iig alleen een HDCP probleem te zijn. Mischien dat jullie videokaarten hetzelfde verwachten als mijn DVD speler maar dat gewoon niet vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Ik heb een Club3D 8800GTS 320 MB met officieel HDCP ondersteuning:

http://www.club3d.nl/index.php/products/graphics/item/251

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Hmmm mijn laptop heeft ook HDCP support volgens de specificaties.

De reparatiedienst net zelf maar gebeld maar die zegt dat de winkel de tv in de 1e 2 weken dient om te ruilen voor een nieuw exemplaar. 1dayfly weer gebeld en die gaan nu weer bellen met de reparatiedienst...

Nog heel ff zo doorgaan en dan pak ik hem in rij ik naar delft en wil ik direct mijn geld cash in handen terug. Ik kan er niet tegen als ik van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Ik werk hard voor mijn geld en als ik er dan iets moois voor koop moet het gewoon werken is het defect wat helaas niet uit te sluiten is moet het gewoon snel opgelost worden en niet naar elkaar wijzen met een vingertje van hij moet het maar oplossen. En dan bedoel ik dus ook geen reparatie. Ik koop een nieuwe tv als ik iets gerepareerds wilde kan ook wel bij refurbished zooi gaan kijken ben ik nog goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Dat is echt zuur. De tv is nl. verder echt top.

http://www.redcoon.nl/ind...oshiba_REGZA_42_X_3030_D/
http://www.redcoon.nl/ind...oshiba_REGZA_42_X_3000_P/

De nederlandse. Al moet ik zeggen dat de zwarte voet mooier is als de zilveren

[ Voor 30% gewijzigd door makkie ;) op 12-02-2008 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdrawing
  • Laatst online: 20-08 21:10
Inderdaad, de ASUS ATI HD2600 heeft HDCP. ik heb deze ook via een DVI-HDMI convertblokje aangesloten. en dan op hdmi poort 1. deze gaf geen beeld. en poort 2 ook niet.

Nou heeft de oude videokaart asus Geforce 6800Gt geen HDCP. en deze doet het wel gewoon.

Ik krijg ook al geen beeld, als de pc start. dus dan heeft het niets met drivers te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

in onderstaand topic hebben ze hetzelfde issue als wij:

http://www.avforums.com/f...read.php?t=524919&page=47

Oplossing is dus eerst tv aan, dan de juiste connector (HDMI) en dan pas de bron aanzetten. Weet niet of dit een issue is in de TV of de videokaart. Maar misschien dat Harley's problemen deels hierdoor te verklaren zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

harley schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 11:02:
Ik denk niet dat mijn HDMI ingangen helemaal kapot zijn. alleen dat er geen HDCP op zit want mijn laptop met dvi -> hdmi werkt perfect op 1920x1080..................

Nou zodra ik de dvi-> hdmi kabel op poort 1 aansluit werkt het perfect (de laptop pingelt zelfs dat hij een nieuw apparaat heeft gevonden) en werkt het ook allemaal goed.

op poort 2 pingelt hij ook maar er komt nooit beeld op dus die is echt verder kapot als poort 1 maar op poort 1 krijg ik ook geen beeld meer van de PS3 en de DVD speler. De DVD speler heeft gisteren wel de melding gegevend dat het aangesloten apparaat geen HDCP compliant device was en dat was op poort 1. Ik heb dus het vermoeden dat er daar ergens iets mis is.

Ow ik stuur hem nu via mijn geforce 8400Mg aan die in mijn laptop zit ( en alle mogelijke resoluties kan ik aansturen en selecteren)
Let op er zit verschil in de HDMI aansluitingen:

HDMI 1 is geschikt voor digitaal en analoog geluid
HDMI 2 is uitsluitend geschikt voor digitaal geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Ik hoeft niet eens geluid over HDMI ik wil alleen beeld geluid gaat via de home cinema set (welke hmdi output heeft voor beeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nederlandse gebruiksaanwijzing is te vinden op:

http://tesc.toshiba.co.uk...68609c14f8025726d003290f2

kies dan voor Nordic en vanaf pag 141 is het Nederlands

Gegevens Nederlandse importeur:
Ze geven alleen ondersteuning indien het door hen ook geleverd is aan jou leverancier.
Je kunt ze bellen met wie ze zaken doen.

Company Exalto SA/NV
Country Belgium
Company Type Distributor
Address avenue Landaslaan 23

1480, Saintes, Belgium
Phone +32 2 355 00 55
Fax +32 2 355 00 50
General Enquiries info@exalto.be
Sales sales@exalto.be
Service sav@exalto.be
Technical support stephan@exalto.be
Company Web Site www.exalto.be
National Entry Page www.toshiba.be
Special Information Consumer Electronics (LCD TV, DVD, HD-DVD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Rosje bedankt voor je link. maar ik heb de X3031D en daar is geen NL handleiding van (is ook bevestigt door de importeur)

Maar wat mij gewoon tegen het hoofd stoot is dat er meerdere dingen toegezegd zijn.
NL handleiding is specifiek om gevraagd en bevestigend op geantwoord maar niet geleverd
er wordt vermeld dat er een 48 uurs omruilgarantie op de tv zit. Ik heb gisteren om 10:30 voor het eerst contact gehad en het enige wat ik nu 28 uur later weet is dat ze nog steeds niet weten wat ze gaan doen. (omruilen of reparateur langssturen) Daarnaast claimt de belgische importeur (excalto) ze niet geleverd te hebben en wil mij dus niet helpen. Het repaircenter wil mij niet helpen omdat het toestel pas 4 dagen oud is en gewoon omgeruild dient te worden door de leverancier/winkel. !dayfly snapt het volgens mij zelf ook niet meer.

Ik ben alleen onzettend ongeduldig bij dit soort zaken waarbij de klant van alles zelf moet ondernemen om gewoon waar voor zijn geld te krijgen. Ik heb zojuist van 1dayfly weer een emailtje gehad waarin ze aangeven nog niets te weten. Heb geantwoord dat ik voor 17:00 vandaag een fatsoenlijk antwoord weet hij de tv morgen mag komen ophalen en mijn geld binnen 24 uur terugstorten zodat ik elders een tv kan kopen. Mijn oude tv is inmiddels verocht en weg en ik ga niet nog eens weken wachten totdat ik dan mijn geld terugheb zodat ik dan pas een nieuwe kan kopen.

[ Voor 9% gewijzigd door harley op 12-02-2008 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

harley schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 14:29:
Rosje bedankt voor je link. maar ik heb de X3031D en daar is geen NL handleiding van (is ook bevestigt door de importeur)

Maar wat mij gewoon tegen het hoofd stoot is dat er meerdere dingen toegezegd zijn.
NL handleiding is specifiek om gevraagd en bevestigend op geantwoord maar niet geleverd
er wordt vermeld dat er een 48 uurs omruilgarantie op de tv zit. Ik heb gisteren om 10:30 voor het eerst contact gehad en het enige wat ik nu 28 uur later weet is dat ze nog steeds niet weten wat ze gaan doen. (omruilen of reparateur langssturen) Daarnaast claimt de belgische importeur (excalto) ze niet geleverd te hebben en wil mij dus niet helpen. Het repaircenter wil mij niet helpen omdat het toestel pas 4 dagen oud is en gewoon omgeruild dient te worden door de leverancier/winkel. !dayfly snapt het volgens mij zelf ook niet meer.

Ik ben alleen onzettend ongeduldig bij dit soort zaken waarbij de klant van alles zelf moet ondernemen om gewoon waar voor zijn geld te krijgen. Ik heb zojuist van 1dayfly weer een emailtje gehad waarin ze aangeven nog niets te weten. Heb geantwoord dat ik voor 17:00 vandaag een fatsoenlijk antwoord weet hij de tv morgen mag komen ophalen en mijn geld binnen 24 uur terugstorten zodat ik elders een tv kan kopen. Mijn oude tv is inmiddels verocht en weg en ik ga niet nog eens weken wachten totdat ik dan mijn geld terugheb zodat ik dan pas een nieuwe kan kopen.
Je zegt in een eerder bericht dat de X3031D hetzelfde is als de X3030D. Bekijk dan die handleiding. (ik heb die van de Z gepost omdat dit topic erover gaat). Zoek hier maar naar meer info http://tesc.toshiba.co.uk...tentFrameSet?OpenFrameset

Wat betreft dat omruilen, daar heeft het repaircentrum gelijk in.
DOA staat voor Death on Arrival dit houdt in dat u uw product defect geleverd heeft gekregen en je dus een nieuw produkt moet krijgen (en niet gerepareerd hoeft te worden). Alle producten die binnen de 8 dagen defect raken vallen onder deze garantie. (dagen kan verschillen, ik weet niet welke regel ervoor staat)

succes in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

enige verschil tussen de 3030 en de 3031 is de zwarte voet als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Nou werd net weer gebeld door de reparatiedienst dat ze hem wilde op komen halen voor reparatie.
Leentv was mogelijk (CRT beelbuisbak)

Heb het aanbod afgeslagen en direct 1dayfly gebeld. Mijn geld wordt teruggestort en de tv wordt opgehaald. Zit eigenlijk ziek thuis maar ga dadelijk toch ff op pad om een nieuwe uit te zoeken elders. denk dat het dan toch maar geen full hd versie wordt en een panasonic plasma MITS ze hem in de winkel werkend goed willen laten zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel echt vervelend! Hopelijk wordt het allemaal netjes geregeld... ben van plan om een Toshiba te kopen dus ben wel benieuwd naar de service!

Voor hetzelfde bedrag een LCD met dezelfde specs op papier zal je niet zo snel iets vergelijkbaars vinden denk ik! Nou in ieder geval heel veel succes ermee en laat even weten hoe het is afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trillion
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ben aan het twijfelen tussen deze 2:
37Z3030D en de nieuwe 40 ZF 355 D.

De laatste heeft mijns inziens nog betere specificaties en is nauwelijks groter dan het 37" model.

Punt is dat mijn huiskamer vrij smal is en ik normaal gesproken net iets meer dan 2 meter van de tv zit. Heb daarentegen wel weer slechts ogen.
Is de 40" misschien toch te groot?

Wie heeft ervaring met een 40" op net iets meer dan 2 meter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Nu sta ik in de winkel naar de panasonic te kijken bellen ze me op van 1 dayfly dat toshiba hem gaat omruilen. hij krijgt morgen te horen waneer dat gaat gebeuren.

In de winkel was ik er ook nog niet over uit want de plasma's hadden een iets natuurlijkere huidskleur maar ik vond wit er dan weer erg grauw uitzien.

oftewel ik wacht nog ff af op wat voor termijn toshiba komt omruilen want een andere uitzoeken is toch ook weer zo iets. Ik leg me er voor nu dan maar ff bij neer dat ik geen blu-ray films kan kijken :(

ow zo staat het setje er nu bij mij bij:
Afbeeldingslocatie: http://www.americar.nl/foto/toshibatv.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door harley op 13-02-2008 19:48 ]

• makkie ;)

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Had hem net al gezien in de home cinema topic. Heb er de mijne ook ingezet. Ik wilde eerst voor 800 gaan voor een HD-ready Plasma. Om dezelfde reden. Kleuren waren mooier, en zelfs downscaled full HD materiaal zag er beter uit op een LG-plasma die ik had gezien als een Samsung Full HD-LCD. Maar ben toch gegaan voor de specs. Dan gaat over een jaar of 2 deze naar de slaapkamer en komt er een full HD plasma in de woonkamer denk ik :p

Geeft toch wel een mooi plaatje hé die Toshiba :)

Al iets gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Nou net te horen gekregen dat hij AS dinsdag omgeruild gaat worden voor een nieuw exemplaar (eindelijk)

Ik snap alleen niet dat als jij zelf een plasma mooier beeld vind geven je dan alsnog voor de toshiba bent gegaan. Ikzelf vond plasma + en minpunten hebben. Bij plasma was het zwart mooier (minimaal verschil) kleuren waren iets warmer (minimaal verschil) wit was grauwer (veel verschil) hierdoor vind ik LCD ook nog steeds een goede keus. Mocht de volgende ook nog problemen hebben dan zit er wel een kans in dat het alsnog een plasma wordt (TH42PV70) maar ik wacht nu nog maar ff af want ik ben over het huidige beeld tevreden (SD kwaliteit) over digitaal beeld zoals blu-ray en ge-upscalde dvd's heb ik nog niet kunnen oordelen.

[ Voor 25% gewijzigd door harley op 15-02-2008 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

De keuze was tussen iets mooier beeld, of technisch op een dusdanig nivo dat ik er even tegenaan kan. Het beeld is overigens niet veel slechter als van een plasma in mijn ogen, maar plasma trok me gewoon het meeste aan. Maar voor het geld dat de Tosh koste vond ik die gewoon het interessantst. Het is een afweging hé, + tegenover - in verhouding tot de prijs. Een "gut feeling" (engels, niet duits). En geen spijt tot nu toe.

Ik doe 720p upscaling van DVD via mijn Jamo DVR 50 via component en dat ziet er straks uit. Ik had het eerst getest met Minority Report, maar schrok me wild. Blijkt dat die gewoon erg grauw en grainy is opgenomen :p

Istie inmiddels al omgeruild?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Ja naar een Samsung plasma :P
kreeg gisteren weer een uitstel voor omruiling en toen had ik het wel gehad. Heb hem nu achter de bank staan wordt vanavond weer ingepakt en ik hoor wel waneer ze hem op komen halen.
Wilde de panasonic PV70 gaan halen maar die is nergens meer op voorraad of het is het showmodel. In de winkel vond ik de samsung kleuren ook mooier (vooral wit is echt wit itt de panasonic) en die staat nu hier in volle glorie werken met 3 hdmi aansluitingen :)
Vooral de kijkhoek is beter als die van de toshiba want zodra ik ging staan zag ik al kleurverschillen maar ook als ik vanaf de eettafel achter in de kamer zag zag ik ook al dat het beeld fletser werd bij de toshiba. Dan maar geen full HD maar wel gewoon een goed beeld.

Afbeeldingslocatie: http://www.americar.nl/foto/samsungsetje.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door harley op 19-02-2008 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Mooi schermpje :) Ik zit gelukkig toch altijd op dezelfde plek tv te kijken :p

Too bad dat ze zo slecht service geven. Ben benieuwd of ik er gebruik van moet gaan maken ooit es. Duim maar voor me :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGdiArgos
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-09 09:01
Ik zit nog steeds te twijfelen tussen samsung LE37M87 of een toshiba 37x3030d.
De toshiba heeft toch ook hdmi 1.3 ? verder komt de toshiba in reviews er beter uit voor hd materiaal volgens mij. Ik vond de samsung beetje te wazig overkomen. mijn 'oude' philips lcd vond ik scherper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
GGdiArgos schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 16:22:
Ik zit nog steeds te twijfelen tussen samsung LE37M87 of een toshiba 37x3030d.
De toshiba heeft toch ook hdmi 1.3 ? verder komt de toshiba in reviews er beter uit voor hd materiaal volgens mij. Ik vond de samsung beetje te wazig overkomen. mijn 'oude' philips lcd vond ik scherper.
De Toshiba heeft idd HDMI 1.3
De toshiba lijkt scherper te zijn maar dat komt vooral doordat hij veel feller is. als je ze thuishebt staan zal de toshiba ook heel snel "minder fel" ingesteld worden omdat je er anders blindt van wordt.

De Toshiba heeft wel Full Hd itt HD ready maar het net5 logo bijvoorbeeld was vrij wazig op de toshiba en nu met de samsung echt een stuk scherper. Al met al moet je gewoon kijken wat jij zelf het mooiste beeld vindt geven.. Liefst niet bij de mediamarkt want daar is veeeeel te fel en irritant licht. Bij de BCC hebben ze gelukkig al door dat je met gedempt sfeerlicht een TV moet vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGdiArgos
harley schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 16:58:
[...]

De Toshiba heeft idd HDMI 1.3
De toshiba lijkt scherper te zijn maar dat komt vooral doordat hij veel feller is. als je ze thuishebt staan zal de toshiba ook heel snel "minder fel" ingesteld worden omdat je er anders blindt van wordt.

De Toshiba heeft wel Full Hd itt HD ready maar het net5 logo bijvoorbeeld was vrij wazig op de toshiba en nu met de samsung echt een stuk scherper. Al met al moet je gewoon kijken wat jij zelf het mooiste beeld vindt geven.. Liefst niet bij de mediamarkt want daar is veeeeel te fel en irritant licht. Bij de BCC hebben ze gelukkig al door dat je met gedempt sfeerlicht een TV moet vergelijken.
ah, kijk ik kon het niet vinden op de site en gebruikshandleiding van toshiba. wel dat ie lip sync functie had (dat kan vanaf 1.3?) ja idd de bcc stelt het af, terwijl in de media markt komen alleen plasma's heel erg goed uit de verf in die (te) felle licht omstandigheden. Wie kijkt nu een film midden in een veel te verlichte kamer? weet je waar ik de toshiba kan bekijken?

Jij hebt de samsung?

[ Voor 8% gewijzigd door GGdiArgos op 20-02-2008 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Ik heb ze nog beide staan maar de toshiba is alweer ingepakt en staat klaar om afgehaald te worden. Ik heb nu (en houd die ook :P) de samsung 42" plasma

Verwijderd

en vanaf morgen ben ik de bezitter van een 40ZF355 , zal wel laten weten wat mijn ervaringen zijn en of worden ....

• trillion
  • Niet online
Ben zelf ook zeer benieuwd naar de Toshiba REGZA 40 ZF 355 D
Wacht graag je review af.
Waar heb je hem besteld? En zelf in het echt gezien?

[ Voor 43% gewijzigd door trillion op 21-02-2008 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb hem bij redcoon besteld..is schijnbaar de enige die hem levert in NL...Volgens toshiba zal de 40Zf niet in nederland uit gaan komen heb hem niet in het echt gezein wel de XF en Z3030 en deze vond ik al zeer mooi qua belld etc, en qua specs is de ZF alleen maar beter ....10bit ...100hz...faroudja processing ..etc etc .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGdiArgos
Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 08:53:
heb hem bij redcoon besteld..is schijnbaar de enige die hem levert in NL...Volgens toshiba zal de 40Zf niet in nederland uit gaan komen heb hem niet in het echt gezein wel de XF en Z3030 en deze vond ik al zeer mooi qua belld etc, en qua specs is de ZF alleen maar beter ....10bit ...100hz...faroudja processing ..etc etc .....
Ik kan hem niet vinden op redcoon, voor hoeveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trillion
  • Niet online
Zag hem inderdaad ook alleen bij Redcoon.
Vreemd dat deze tv met zijn prima specificaties verder niet wordt geleverd in NL.
Heb je hem al binnen. Ben erg benieuwd naar je reactie, want wil hem eigenlijk ook bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Review : TOSHIBA REGZA 40ZF355

Vrijdag na een lange dag wachten, eindelijk een transport bedrijf aan de deur..
De doos goed verpakt alles netjes en compleet, de tv is echter niet in je eentje te doen. zeker gezien de dunnen randen.
even laten aclimatiseren en daarna de het volgende aangesloten.
Mediaportal pc : DVI naar HDMI en pcm audio via PC ingang
PS2 : via component
Kabel via kabel :)

Eerst de PC... Het scherm herkent meteen de full HD resolutie 1920*1080 maar laat dan wel randen zien rondom het scherm ( ook als ik de Tv op exacte scan instelde ) dit heb ik opgelost door in de ATI driver een beetje overscan toe te passen. De kleuren de helderheid staan fabrieks af wat hard ingesteld maar na alles een beetje naar beneden te hebben gehaal en alles instellingen te hebben doorlopen ziet het beeld er beter uit dan wat ik gewend ben ( Sony WEGA 71 CM en Barco DATA CRT beamer) zelf het zwart was zeer goed ik was echt verbaasd over de kwaliteit..ik twijfelde over dit puhnt tussen de tosh en een Pioneer Plasma, maar in mijn ogen kan de toshiba de pioneer eigenlijk wel buitenspel zetten. Terwijl ik dit typ besef ik dat met woorden eigenlijk de kwaliteit niet kan beschrijven omdat hij echt super is.
Digitale Tv wat ik via Portal kijk ziet er zeer goed uit, geen artifacts, geen strepen die achter opbjecten aan holen, geen backligth leaning, kortom perfect en zeker zijn geld waard.

PS2 : eerst maars eens GT4 bekijken (1080i spel )....wow waarom zou men een ps3 kopen als je dit ziet..overige spelletjes een beetje blokkerig maar spelen met MPEG NR setting verhield dit ver. Het scherm speelt echter veel rustiger dan dan de SONY WEGA scherm. minder belastend voor de ogen dus.

TV via analoge kabel : Tja het blijft analoog, dus redelijk wat ruis, maar ik moet zeggen dat op een afstandje het nog best om aan te zien is als je Aneloog gewend bent. de verhalen die je hoort van SD op een FULL HD LCD , zijn allemaal Bs....het kijkt gewoon hetzelfde als een CRT alleen op een groter scherm.

Geluid : ik gebruik geluid alleen voor tv geluid, en het is gewoon redelijk goed, ik had nie de verwachting dat hij mijn Yamaha, & Audio Pro set zou verslaan, maar voor tv kijken is het wel een verbetering ten opzichte van de Sony wega , die toch een een behoorlijk goed geluid heeft. dus voor LCD is het geluid dus eigenlijk het beste wat ik gehoord heb.

Vormgeving van de Tv is zeer mooi, ik vond het jammer van de zilveren rand, maar deze zie je eigenlijk niet. De tv is een plaatje om te zien. zowel aan als uit. Veel beeld voor weinig kast , en het Piano zwart is zeker niet glimmend of wat dan ook.

Wat rest : afstandbediening is een redelijk forse die er wel gestijld uitziet en qua indeling veel weg heeft van een betere Samsung, werking is goed maar je moet wel een beetje richten.
Wat me verbaasde was dat er eer ook een Nderlands menu en een nederlandse handleiding bij zat ondanks dat de TV niet in nerderland geleverd gaat worden (redcoon uitgezonderd).

toegegeven voor het geld 1710,- (inc. verzending ) is een LCD 40' mischien wat veel, je koopt er bijna 4 cheaps LCD s voor...maar voor de liefhebber die wel wat geld over heeft voor een TV en die duidelijk voor kwaliteit gaat is dit echt een aanrader. twijfel je tussen bijv LCd of een Panasonic of pioneer PLasmamaak de keuze en bestel deze Toshiba.
De 40ZF355 maakt het de brijg tussen LCD en plasma dicht klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trillion
  • Niet online
Erg nedankt voor de uitgebreide review! Helder verhaal.
Ben nog meer geïnteresseerd geraakt.
Op welke afstand zit jij van het scherm?
Ik zit namelijk rond 2,50 meter van scherm, vanwege smalle kamer.
Wilde eigenlijk voor de 37 (37Z3030) inch gaan, maar 40" kast is ongeveer even groot en deze heeft nog betere specs, dus eigenlijk wil ik voor de 40" gaan. Tenzij het overkill is in smalle kamer.
Heb jij hem opgehangen of op de standaard voet?
Ook al divx bekeken? Gewone dvd zal wel schitterend eruitzien.

[ Voor 6% gewijzigd door trillion op 25-02-2008 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trillion schreef op maandag 25 februari 2008 @ 17:37:
Erg nedankt voor de uitgebreide review! Helder verhaal.
Ben nog meer geïnteresseerd geraakt.
Op welke afstand zit jij van het scherm?
Ik zit namelijk rond 2,50 meter van scherm, vanwege smalle kamer.
Wilde eigenlijk voor de 37 (37Z3030) inch gaan, maar 40" kast is ongeveer even groot en deze heeft nog betere specs, dus eigenlijk wil ik voor de 40" gaan. Tenzij het overkill is in smalle kamer.
Heb jij hem opgehangen of op de standaard voet?
Ook al divx bekeken? Gewone dvd zal wel schitterend eruitzien.
Ik denk dat een 40"te groot is.
Je moet je wel bedenken, hoe groter hoe makkelijker fouten ondekt worden, zeker als je ert zo dicht op zit.
Zelf heb ik de 37z3030d, deze is ook erg goed

ps
Je hebt natuurlijk ook nog de koop op afstand garantie (kijk maar oa bij redcoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zedzed1
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-01 23:36
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de 42X3030D en de 42X3000P behalve de prijs?

Op kieskeurig kan ik geen verschil vinden iemand een idee?

Zal er erg meegeholpen zijn en kan ik mijn keus bepalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK zit er ongeveer 2,7 meter vandaan en 40" is het eerste uur groot daarna wil je niks anders.
Ik ga dadelijk een Divx kijken High quaal van ongeveer 2GB....Dvd zit er goed uit....HD is gewoon om te kwijlen zelfs op30 cm zie je nog geen pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de eerste ervaringen met de 40zf355 :), heb hem ook besteld, wilde eerst de xf aanschaffen, stuk goedkoper!!! en schijnt ook zeer goed te zijn.Ik hoop dat het de extra euries waard zal zijn.
Ff vraagje heb je (ven00039) al naar snelle beelden gekeken en wat doet het gras bij voetbaluitzendingen met of zonder de 100hz? Geef ook ff je instellingen door als je deze optimaal hebt gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zedzed1 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 22:07:
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de 42X3030D en de 42X3000P behalve de prijs?

Op kieskeurig kan ik geen verschil vinden iemand een idee?

Zal er erg meegeholpen zijn en kan ik mijn keus bepalen
Het enige verschil is dat de *X3030D een ingebouwde (DVB-T) tuner heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trillion
  • Niet online
Wat betreft de ZF40, de blauwe led aan de voorkant kan aangepast worden. Hoe fel of hinderlijk is deze nog in de laagste stand? Is deze led ook aan als je tv kijkt of alleen in standby?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@trillion : de Blauwe led staat alleen aan als de tv beeld geeft (dus niet in Stand-by ) in de laagste zie je hem amper , in de midden stand is hij nog niet eens hinderlijk. De DIVX was trouwens zeer goed te kijken , tis geen HD film maar blokjes of andere storing zie je niet...

@ 0_E_ONE_0 : ik heb niet specefiek naar voetbal gekeken maar snelle beeld worden met de 100hz functie zonder stotter weergegeven en ook zonder ghosting kortom 100hz CRT kwaliteit..:) ...de instellingen wil ik wel een keertje doorgeven, maar daar ben ik zelf ook nog mee aan het stoeien (qua kleuren )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trillion
  • Niet online
Hallo ven00039

Hoe bevalt de 40" tot op heden? Nog zwakke punten ontdekt of alleen maar top?
Nog een vraag.
Hoe glimmend is de ombouw kast van de tv. De rand is al heel small, maar geeft die veel reflectie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee de rand en voet geven eigenlijk geen reflectie tenminste geen die hinder ondervind....en zwakke punten eigenlijk nog noiet ontdek wel gisteren ee tijd naar een Samsung 40" F86 gekeken maar das kwalitatief wel een behoorlijike stap terug ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbemans
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-07 20:01
De Z3030d, kan daar de voet van gedemonteerd worden zodat hij aan een muurbeugel kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yup is mogelijk.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunbeam-tech
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-05-2023
Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2007 @ 21:07:
Heb Sinds gister de 42Z, Voor mijn kijk afstand is ie voor SD wel wat te groot, maar HD ziet er prima uit van 1.8 / 2 M .. Beeld en Geluid zijn super, heb m meteen gecalibreerd (o.a. aanpassingen in t service menu) al zag het beel er standaard al erg goed uit maar goed, tweaken is altijd leuk :D
Ik heb deze TV ook sinds eind december vorig jaar en hij bevalt me prima.
Ook mooi beeld met de PS3.

Ik zag dat je iets had aangepast in het service menu.
Ik weet hoe je in het service menu komt (mute indrukken op de AB en dan op de menu knop van de TV zelf drukken) en dan komt het service menu in beeld met rechts de letter 'S' zodat je kan zien dat je in het service menu bent.
Maar wat is daar dan verder aan te passen?
Ik zie geen extra functies of knoppen ofzo?
En kan ik dit zomaar wel aan gaan passen of is dit niet echt aan te raden om hier in te "rommelen"

bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunbeam-tech
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-05-2023
Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 09:54:
[...]

Je moet wel ff kijken of zo'n groot scherm in je kamer past (ongeveer 3X de diagonaal = afstand)
Tevens zie je bij een groter scherm sneller fouten ontstaan.
Ikzelf heb de 37z3030d, die is al vrij groot.
In het begin dacht ik een miskoop gedaan te hebben, maar eenmaal met de settings aan de gang gegaan is het een prima toestel z(via internet een 400,= goedkoper dan bij MM)
zal de settings later nog wel posten.

Edit))
Beeldinstellingen
Achterlicht 40
Contrast 60
helderheid 50
kleur 59
Tint 0
scherpte 0
Black strech uit
mpeg nr uit
DNR laag
Kleurtemp. natuurlijk

Active achterlicht aan
bioscoop mode aan
stabil. film vloeiend
active vision M100 aan
3d kleurbeheer uit
(dit is natuurlijk eigen inzicht, maar misschien voor jou een start)
Succes ermee

ps
Toshiba heeft een pixelgarantie (als enige in Nederland) wat wil zeggen 1 dode pixel= nieuwe LCD tv
tevens bij schermen groter dan 30" service aan huis en ruil LCD indien nodig
Ook blij met je TV, ik ook :)
Wel grappig dat we bijna de zelfde settings hebben me de beeld en kleur instellingen.
Ik heb ook de achterlicht control aan staan.
Dan is ie veel beter met donkere scenes en dergelijke.
Ook de 40 procent achterlicht instelling is idd goed want dan is ie niet overdreven licht.
Ik heb alleen de kleur op 40 en jij op 59.
Als ik dat doe word het véél te rood enzo.
Maar dat kan komen door dat ik een HD decoder van samsung (H360RS) gebruik die de kleuren andes doorgeeft via HDMI.
Voor de rest een topper van een TV :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Mol
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Weet iemand een winkel in Gelderland of aanliggende regio's (ik woon in het duitse grensgebied) die een 40ZF355D heeft staan? (en bijvoorkeur ook nog een scherpe prijs heeft :P)

[ Voor 14% gewijzigd door Le Mol op 26-03-2008 01:42 ]

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat een 40ZF zeer zeldzaam te zien zal zijn, volgens toshiba wordt deze tv namelijk niet in nederland gevoerd....
Hier in Tilburg staat er er 1 :)
Te bestellen zijn ze via redcoon. enkele pagina's terug heb ik een uitgebreide review van de tv geschreven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Mol
  • Niet online
Hmm, dat is waar inderdaad even niet bij stil gestaan.

Maar is het bij een wat grotere duitse tv zaak wel een gangbaar model? want ik zit aan vlak de duitse grens, dus even een stukje Duitsland inrijden is geen probleem voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik op internet kijk lijkt hij in duitsland wel beter leverbaar, overigens heb ik hem zelf blind gekocht...alleen de Xf en de Z4040 gezien. de xf is qua uiterlijk het zelfde en het beeld is ook al behoorlijk goed , als je dan ook nog bedenkt wat de voordelen van de Zf tov de Xf zijn dan is de keuze al heel makkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de mijne vorige week vrijdag binnengekregen. Erg mooie TV. Ook ik had alleen de Z3030D en de XF355 gezien en de 40ZF355D bij redcoon gekocht.

Echter, ik heb dode pixels :'(. Zaterdag gelijk opgebeld en ze komen hem weer ophalen. Daarna ben ik hem tot 10 werkdagen kwijt, helaas.

Omdat ik op de site niks kon vinden over dode pixels policy (zowel bij redcoon als bij toshiba), heb ik het gevraagd en het bleek dat ik hem kon omruilen. Dus voorlopig geef ik redcoon en toshiba het voordeel van de twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Ik heb de x3031d 42" op 3,5 mtr en dat kijkt heeeeeeerlijk. Ik ga van de week mijn beamer ophangen om nog groter te kunnen kijken. Dat is alleen voor films leuk en ff wennen, maar wel heel fijn kijken. Net als in de bios moet je er wel op instellen en er echt voor gaan zitten. Maar die Tosh kijkt echt prima op die afstand,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toshiba heeft dodpixel garantie voor zover ik op de duitse heb kunnen ontcijferen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Laatst online: 09-01 11:04
Vanaf nu ook officieel leverbaar in NL (de Z(F) series) Zie frontpage!

[ Voor 12% gewijzigd door Stinger666 op 03-04-2008 02:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 13:37:
Ik heb de mijne vorige week vrijdag binnengekregen. Erg mooie TV. Ook ik had alleen de Z3030D en de XF355 gezien en de 40ZF355D bij redcoon gekocht.

Echter, ik heb dode pixels :'(. Zaterdag gelijk opgebeld en ze komen hem weer ophalen. Daarna ben ik hem tot 10 werkdagen kwijt, helaas.

Omdat ik op de site niks kon vinden over dode pixels policy (zowel bij redcoon als bij toshiba), heb ik het gevraagd en het bleek dat ik hem kon omruilen. Dus voorlopig geef ik redcoon en toshiba het voordeel van de twijfel.
Ze hebben zeker een dode pixelgarantie, zelfs vanaf 1 stuk. Is de enige leverancier die dit doet.
Je kunt contact opnemen via dit

Ze geven alleen ondersteuning indien het door hen ook geleverd is aan jou leverancier.

Company Exalto SA/NV
Country Belgium
Company Type Distributor
Address avenue Landaslaan 23

1480, Saintes, Belgium
Phone +32 2 355 00 55
Fax +32 2 355 00 50
General Enquiries info@exalto.be
Sales sales@exalto.be
Service sav@exalto.be
Technical support stephan@exalto.be
Company Web Site www.exalto.be
National Entry Page www.toshiba.be
Special Information Consumer Electronics (LCD TV, DVD, HD-DVD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 20:15

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Iemand ervaring met de 32XV505D ?

Deze komt binnenkort op de 1dayfly voorbij en lees hier en daar wel wat berichten.
Hij kan blijkbaar vanaf de pc bij lange na geen 1920x1080 aan ivm wxga?

Kan echt helemaal nergens reviews vinden en wil graag weten wat voor tv het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 14:40

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik vind het nog steeds jammer dat de Toshiba's zo weinig aandacht krijgen hier. Ik moet namelijk zeggen dat ik wel interesse heb gekregen in de 42Z3030 door de Faroudja chip die erin zit, en een goed werkende 100Hz modus.

Ik heb nu namelijk de 37C3502 besteld van iBood (gisteren) en als die goed bevalt ga ik de Toshiba zeker overwegen. Ik vraag me echter af of ze binnenkort niet, net als alle andere merken, met nieuwe modellen komen. Iemand ergens iets vernomen?

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
--MeAngry-- schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 14:42:
Ik vind het nog steeds jammer dat de Toshiba's zo weinig aandacht krijgen hier. Ik moet namelijk zeggen dat ik wel interesse heb gekregen in de 42Z3030 door de Faroudja chip die erin zit, en een goed werkende 100Hz modus.

Ik heb nu namelijk de 37C3502 besteld van iBood (gisteren) en als die goed bevalt ga ik de Toshiba zeker overwegen. Ik vraag me echter af of ze binnenkort niet, net als alle andere merken, met nieuwe modellen komen. Iemand ergens iets vernomen?
zijn de CVs niet de nieuwe modellen van 2008?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ja, de CV en XV vallen daaronder, maar dat zijn beiden mindere modellen dat de Z en ZF-serie. Blijkbaar wordt de ZF-serie als het nieuwste gezien, maar die biedt geen voordelen over de Z-serie.
Volgens mij mag ik trouwens blij zijn een C3502 te hebben besteld, de CV serie komt namelijk ook als 'minder' over. (Geen Onkyo speakers, geen 100Hz, Pixel Processing III ipv IV, etc...)

[ Voor 32% gewijzigd door --MeAngry-- op 15-04-2008 16:37 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Op 1DayFly komt binnenkort een Toshiba 32 Full HD TV te koop.

1DatFly:
Afbeeldingslocatie: http://www.1dayfly.nl/binnenkort/Toshiba32fullhd.jpg
1920x1080p
3 x HDMI 1.3
Contrast 30.000:1
81 cm scherm
16:9 verhouding
2 jr garantie aan huis
2 jr 100% pixelgarantie
Normaal €999,-,
Bij 1DayFly €???,??

Iemand die weet welk model dit precies is? Iemand noemde 32XV505D maar dat weet ik dus niet..
Ik wil deze misschien gaan kopen, maar dan moet ik uiteraard wel weten hoe goed deze is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norbertus
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 15:22
Ik_ben_Mark3 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 20:23:
Op 1DayFly komt binnenkort een Toshiba 32 Full HD TV te koop.

Iemand die weet welk model dit precies is? Iemand noemde 32XV505D maar dat weet ik dus niet..
Ik wil deze misschien gaan kopen, maar dan moet ik uiteraard wel weten hoe goed deze is :)
Het is volgens mij inderdaad de Toshiba 32xv505D. Ik heb zelf wellicht interesse in de 42xv505d, maar er zijn voor zover ik weet nog geen reviews over deze tv's verschenen. Hij is ook pas net uit.

Dus als iemand een review over de xv serie heeft gezien, ik hoor het graag.

PS: de 32xv505d haal je bij komplett voor 829,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th@_M@ster
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 20:17
de prijs van de Toshiba 32XV505D bij komplett is inmiddels omhoog gegaan naar 949,- stukje hoger dus. Denk dat het een foutje van komplett was, heb zelf ook wel intresse in deze tv is kijken wat de prijs word op 1df :D

Ka-tjing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norbertus
Heb jij al wat gelezen over deze nieuwe xv serie? Komplett verwacht de 42" trouwens op 8 mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norbertus
Voor de mensen die interesse hadden in de 32XV505D bij 1dayfly:

"De aanbieding van de 32" Toshiba bleek toch niet te zijn wat we voor ogen hadden vandaar dat we hem hebben geschrapt." - 1dayfly admin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Laatst online: 11-09 15:53
Norbertus schreef op woensdag 16 april 2008 @ 19:20:
Heb jij al wat gelezen over deze nieuwe xv serie? Komplett verwacht de 42" trouwens op 8 mei.
Op de toshiba site zelf zag ik die ook staan. Ik wilde eigenlijk een 42X3030D kopen, maar dit is zkr de opvolger. Ben benieuwd zit er wel mooi uit iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboer.bas
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-04-2021
Ik heb een vraag voor de mensen die de 42z3030d thuis hebben staan:

Mijn oog viel oorspronkelijk op een philips tv (42pfl5603d). Na een review van een tweaker kwam er een nadeel uit (voor mij dan). Zodra je de tv aansluit via dvi->hdmi met een resolutie van 1920x1080 (1080p) gingen er rare dingen gebeuren zodra je met "window vensters" ging schuiven (leek net of de vensters een lagere res. aannamen) . Oorzaak de beeldprocessoren trekken het niet, philips zegt dat het bedoelt is voor een tv geen monitor.

Hoe zit dat met de 42Z3030D?? Alvast bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-03-2023

madwurmz

from Planet Verbs

Ik ben me aan het verdiepen in Toshiba, nadat Philips en Sony afvielen.. Zoals deboer.bas boven mij aangeeft is Philips nogal }:O met pc input.

Ik heb een Toshiba lcd gezien met tegelijkertijd TV en PC, ("Media Window functie" ofzo) en dat maakt erg mij enthousiast!

Vandaag geinformeerd bij mediamarkt Amsterdam en de 40Zf355 wordt over twee weken verwacht, prijs indicatie 2010 euro. Dus, ja hij is nu officieel ook in Nederland te koop.

Ik zelf vond het allemaal wat verwarrend dus heb ik deze post met vragen nu aangepast met antwoorden..

Off topic, dat toshiba.nl naar de uk site verwijst voor lcd's vind ik wel suf.
Deze site is dan wel weer heel netjes gemaakt Maar toch,
dat er hier flink off-topic wordt gepost over (de service van) een model uit de X serie geeft aan dat er eigenlijk meer info nodig is. (Waar is het Toshiba lcd's alle modellen - topic?)

[ Voor 88% gewijzigd door madwurmz op 20-04-2008 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboer.bas
Misschien kunnen de mensen hier hun praktijk ervaring delen:

Hoe zit het met 100hz of 50hz...ik sluit mij LCD aan op mijn mediaPC. De LCD dient dus als grote monitor. Zou je nou echt verschil gaan zien, kan je dan ook echt 1080p100 draaien? of gewoon 1080p24?

Lijkt me (zie hier boven, philips probleem) dat de 100hz snellere beeldprocessoren heeft, waardoor de kwaliteit van je windows omgeving omhoog gaat?

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz

madwurmz

from Planet Verbs

@deboer.bas
je videokaart moet het wel ondersteunen en als dat zo is dan maakt 100hz het beeld 'rustiger' eventueel vloeiender.
Puur op ervaring in de winkel zag ik dat motion-trail (ghosting) werd verholpen op 100hz, vooral bij bewegende strakke beelden zoals flash animaties en aftiteling.

iig ga ik er vanuit dat mijn macbook pro gewoon goed gaat werken op de Toshiba.
Ookal is het macbook scherm 50hz tot 60hz, intern zal het waarschijnlijk wel doorgegeven kunnen worden. Als filmpjes erniet uitzien heb ik nog een media player en binnekort een ps3.

Heb me er maanden in verdiept :O maar de preciese specs per merk lijken wel met eigen smaak en de hoeveelheid oog voor detail te maken te hebben, ik hou ik het bij de Toshiba 40ZF355. :)

Toshiba REGZA 40 ZF355 bij redcoon de prijs ongeveer hetzelfde als MM, edit: maar wel inclusief meubeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

100Hz direct uit een PC gaat sowieso niet werken.

Alle LCD's (en plasma's, for that matter) doen intern een omrekening van 50 naar 100 of van 60 naar 120Hz. Je kunt geen 100 of 120Hz signaal direct naar het scherm sturen.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz

madwurmz

from Planet Verbs

Op de toshiba site en deze topicstart kan ik niets vinden over de response rate van de Z serie.

Op de eerste pagina van deze topic staan de verschillen uitgelegd tussen IPS en S-PVA LCD Panel Technologie.
nou ben ik benieuwd of de vertraging - het genoemde nadeel van S-PVA - ook vertaalbaar is naar de response rate, of gaat het hier om nog kleinere waardes?

Gaan we ervan uit dat de response rate voor de Z en ZF minimaal 8ms is?
- En daardoor gewoon goed is voor gamen met de ps3?

S-PVA wordt gebruikt op de 40ZF355 en die wil ik eigenlijk gaan kopen zodra die bij MM binnen is :*)

edit: opgezocht: S-PVA had vorig jaar maximaal < 8ms responsrate, de verwachting is dat de nieuwe modellen dit jaar met nieuwe S-PVA technologie tot < 6ms gaan.
En volgens veel gebruikers is responserate 8ms niet iets wat gamen met vertraging betekend.

[ Voor 20% gewijzigd door madwurmz op 25-04-2008 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand het verschil gezien tussen de xf en de zf

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2008 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Le Mol schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 01:40:
Weet iemand een winkel in Gelderland of aanliggende regio's (ik woon in het duitse grensgebied) die een 40ZF355D heeft staan? (en bijvoorkeur ook nog een scherpe prijs heeft :P)
Ze hebben hem bij platteTV in arnhem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Mol
  • Niet online
Le Mol schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 01:40:
Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 17:10:
[...]

Ze hebben hem bij platteTV in arnhem
Ik heb inmiddels een 40ZF355D hier staan, via redcoon online besteld (had hem daarvoor al wel bij iemand IRL gezien)
Wat een geweldig apparaat, super beeld :-)

[ Voor 31% gewijzigd door Le Mol op 24-04-2008 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz

madwurmz

from Planet Verbs

Goeie zet LeMol, heb je d'r toevallig een mac of ps3 aan hangen? ..ben benieuwd naar die ervaringen.

Net gebeld met Redcoon, over betaal-, leverings- en garantie mogelijkheden.
Dit zit wel goed, met 3 jaar garantie is ie nogsteeds 200 goedkoper dan MM
Ben bang dat ie niet meer op tijd is voor GTA IV maar dat is mijn probleem :+

[ Voor 56% gewijzigd door madwurmz op 03-06-2008 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Mol
  • Niet online
ja ik hem de tv aan een ps3 hangen :) ik zit er nu tijdelijk nog even dicht op, 1,5m oid, maar het beeld is echt super scherp en strak. Ook HD films streamen via de PS3 echt haarscherp 8)

Mijn evaring met redcoon is opzich prima, alleen de bezorg service is niet zo flexibel qua tijden en dagen e.d., ze zijn zo druk dat ze vrij star zijn qua planning. Maar opzich wel een net bedrijf hoor, aardige mensen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz

madwurmz

from Planet Verbs

(Zie edit)

[ Voor 129% gewijzigd door madwurmz op 03-06-2008 11:22 . Reden: offtopic posts gedelete ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Le Mol schreef op donderdag 24 april 2008 @ 23:56:
[...]

[...]

Ik heb inmiddels een 40ZF355D hier staan, via redcoon online besteld (had hem daarvoor al wel bij iemand IRL gezien)
Wat een geweldig apparaat, super beeld :-)
Hoi Le Mol,
Ik ben ook zeer geintereseerd in dit toestel. Heb je last van input lag oid via gewone scart/dvd? Ik zoek al een tijd naar een review van dit toestel maar kan weinig vinden.
Heb je ook goede service/garantie via redcoon?

Gr,

Harrie

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2008 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz

madwurmz

from Planet Verbs

(Zie edit)

[ Voor 94% gewijzigd door madwurmz op 03-06-2008 11:23 . Reden: offtopic posts gedelete ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen nieuwe levering? Ik dacht dat dit toestel net nieuw was... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz

madwurmz

from Planet Verbs

Toshiba LCD's lastig te krijgen / verdwijnen als zoete broodjes, op zich heel gezond gezien Toshiba's financiele toestand toch?

[ Voor 38% gewijzigd door madwurmz op 03-06-2008 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja zeker gezond voor Toshiba :). Ik ben erg benieuwd hoe dit toestel in de praktijk ervaren wordt.
Op de site van Toshiba staat bijvoorbeeld niet hoeveel ms deze tv heeft.
Kun jij ergens een uitgebreide review op het internet vinden madwurmz?

*De ZF serie is toch ná de Z serie uitgekomen?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2008 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz

madwurmz

from Planet Verbs

De openings post van deze link is misschien wel iets:
http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=665723

edit: yep de ZF is uitgekomen ná de Z. Met de F voor Frame. Er zijn nog wat nieuwere modellen maar die zijn niet 100hz én 1080p dus heb ik daar niet naar gekeken.

En responserate vond ik ook verveldend niet te kunnen lezen, maar had eigenlijk genoeg gehoord toen ik ontdekte dat dit een S-PVA LCD display had, die maximaal 8ms hebben en sinds eind 2007 maximaal 6ms. Na erg negatieve berichten over Philips verzonnen 4ms response-rate was ik er klaar mee en besloot ik geen verdere interesse in deze spec te hebben :| Met 8ms zit je toch al gewoon goed?

[ Voor 94% gewijzigd door madwurmz op 26-04-2008 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuwd hoe hij bevalt bij jou madwurmz. Een review zou erg nice zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz

madwurmz

from Planet Verbs

hah dat komt wel goed ;)
Zal nog wel ff duren voordat ie aan me deur staat, maar als grafisch vormgever ben ik veel bezig met beeld-kwaliteit dus kan ik een behoorlijk potje nierenneuken.
Ik heb maanden geleden kabel signaal afgeschaft, ik kijk dus geen reguliere tv.. ik kijk regelmatig avi's via een 500Gb Conceptronic Multimediaplayer met tv output naar m'n 24'' Sony Trinitron.
Die Multimediaplayer zal ik nu dus met hd materiaal kunnen gaan gebruiken, lijkt me super! Daarnaast zal ik 'm gebruiken met m'n macbook pro en ps3.
Heel benieuwd naar de picture in picture mode, en de mogelijkheden betreft PC resolutie, hopelijk met exacte pixel mapping.

Motion smearing, blurring, judders, zwart is niet zwart en al die vervelende dingen waar je eigenlijk vooraf van wilt horen dat het niet zo is, zijn de komende modellen tóch niet opgelost, daarom: doe mij nu maar 100hz en beeldverbeteraars van een bedrijf die veel aan Research en Development doet, zonder belachelijk prijskaartje..

Als nadeel wordt genoemd dat er maar 1 instelling voor alle inputs op dit Toshiba toestel kan worden ingesteld, maar voor mij is het genoeg. Had het 10 modes gekregen, ging ik nog het menu in .. Het is nu met m'n Sony al zo dat ik Southpark anders instel dan the Simpsons. Dit kan via 3 modes, maar finetune toch altijd met handmatige instelling. Zo ben ik nu eenmaal ;)
Een review zal dus alles vertellen behalve hoe het bevalt onderuit gezakt op de bank..

Tot zo ver m'n preview :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je uitgebreide reactie madwurmz. Leuk dat je 'toevallig' ook werkzaam bent als grafisch vormgever. Ik ben ook best een zeikerd als het gaat om beeldkwaliteit ( tja wat wil je als je heel de dag op een scherm kijkt en bezig bent met beelden/opmaak :) )

Op het AVS forum is trouwens best veel info te vinden. De zwartwaardes schijnen prima te zijn. Over de judders las ik het volgende:
EDIT: Deeper 1080p24 test:
-M100 and film stabilation off produces judder but it is a bit smoother than without m100.
-M100 and film stabilation standard judders but with steady frequency(unlike 3:2).
-M100 and film stabilation smooth has no judder what so ever.
-M100 off judders like with 3:2 pulldown(60Hz mode)

Die M100 chip lijkt zijn werk goed te doen op de derde setting uit het lijstje..
Bij alle lcd toestellen is er volgens mij wel judder aanwezig, hoe zit dit trouwens bij plasma ?
Zoals je al zegt, bij de komende modellen is dit toch nog niet opgelost.
Daarom... De 40ZF355D is en blijft een pracht plaatje!

Nog iets... Je vertelde dat Philips van je lijstje afvalt... Gelukkig maar... Vanmiddag was ik in de MM en heb even de 42pfl9603 bekeken... Wat een plasticbak! Het design leek leuk op de foto's, maar IRL valt dit dus zwaar tegen... Om de TV zit een soort tochtstrip die hol is en van plastic ( je kunt het helemaal bewegen zonder moeite).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz

madwurmz

from Planet Verbs

Jaja en die review op avs forum ging over een maatje groter, waarop beeld-stabilisators het zwaarder hebben dan bijv. 40 inch. Wordt het hele verhaal gewoon nóg beter :)

Niet omdat ik graag dit hele topic overheers met geouwehoer :P maar wat je noemt betreft Philips, dan raak je nog niet eens de hoofdzaak van de problemen, zie http://vinzzz.nl/problemen%2D42pfl9632D10/ of haal 42pfl9632D10 maar eens door de search hier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd madwurmz... Ik ken de site van Vinzz, deze problemen heb ik zelf ook ondervonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een paar pagina's terug heb ik een milde review al gepost hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz

madwurmz

from Planet Verbs

@ ven00039 mild maar overtuigend _/-\o_ En volgends mij ben je de eerste op het hele internet :)
Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 13:37:
... de 40ZF355D bij redcoon gekocht.

Ben wel een beetje benieuwd hoe dit is afgelopen.. Waarschijnlijk gewoon kunnen ruilen maar vraag me af of dit via Toshiba's service gaat of aankoop-op-afstand garantie.

Ik lees dat Toshiba ondersteuning biedt alleen aan door hen erkende leveranciers, ben zo nieuwsgierig dat ik morgen ga bellen met Toshiba, welke winkels dat in NL zijn..
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 14:04:
[...]

Ze hebben zeker een dode pixelgarantie, zelfs vanaf 1 stuk. Is de enige leverancier die dit doet.
Je kunt contact opnemen via dit

...

[ Voor 14% gewijzigd door madwurmz op 03-06-2008 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCkY82
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 10:38
Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 17:09:
Heeft iemand het verschil gezien tussen de xf en de zf
De ZF heeft 5:5 pulldown. Dat wil zeggen, 24fps @ 120HZ wat voor minder Judder zou moeten zorgen (Film Judder Canceller / 5:5 Pulldown).
Daarnaast heeft de ZF 100HZ en de XF niet (Active Vision M100 HD (100 Hz)).
Verder heeft de ZF een dynamisch contract van 30.000 volgens het boekie en de XF "maar" 10.000.

Verder lijken de specs gelijk. Ook het uiterlijk is gewoon gelijk. De prijs van ZF is natuurlijk wel iets hoger dan die van de XF ;)

Voor de complete specificaties (in het Duits)
Zie http://www.toshiba.de/con...oduct_sheets/40zf355d.pdf voor de ZF
en http://www.toshiba.de/con...oduct_sheets/40xf355d.pdf voor de XF

Update: www.digitalstreet.nl de 40ZF355D voor €1486,00 Op dit moment niet op voorraad, maar toch redelijk goedkoper dan concurrenten

[ Voor 15% gewijzigd door RiCkY82 op 29-04-2008 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboer.bas
Ik heb sinds vandaag de 42xv505d staan...moet zeggen eerste indruk prima!

Gebruik deze tv via dvi-hdmi op mijn mediapc. Draait soepel op 1920x1080 op 60hz! Moet alleen nog even spelen met de juiste kleuren instellingen en contrast.

Mochten er specefieke vragen zijn hoor ik het wel! Mocht ik wat fototjes hebben post ik deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz

madwurmz

from Planet Verbs

(Zie edit)

Tekeningetje van de tv gemaakt, voor de liefhebber :9

[ Voor 64% gewijzigd door madwurmz op 03-06-2008 11:28 . Reden: offtopic posts gedelete ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knap gedaan madwurmz. Foto-realistisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft het telefoontje naar Toshiba je nog iets opgeleverd madwurmz?
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Let op:
Zet hier aub geen statusmeldingen van je bestelling neer en andere van dit soort dingen. Het gaat hier om de TV en niet om hoe en waar je hem hebt gekocht en hoe lang dat duurt.