[PC][MMORPG] EVE-Online deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 24 Laatste
Acties:
  • 76.798 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:41

rapture

Zelfs daar netwerken?

Over 8 minuten start de server terug, als beginneling is het wennen aan de dagelijkse downtime. Nu eventjes snel de vuilbakken van het studentenkot verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 13:13

Smurf

Detri

Nog een wannabe-miner hier. Alleen doe ik nu nog even simpele (courier) missies om een beetje isk en standing te verdienen tot ik een retriever kan vliegen.
rapture schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 12:33:
Over 8 minuten start de server terug, als beginneling is het wennen aan de dagelijkse downtime. Nu eventjes snel de vuilbakken van het studentenkot verzamelen.
Wat downtime betreft is eve echt ideaal voor mij. Ik ga of om 12uur de deur uit (late dienst) of zit gewoon op m'n werk, of kom om ongeveer 13:15 thuis (vroege dienst). En in de weekeinden wil ik om 13:00 eigenlijk nog niet wakker zijn :+

[ Voor 62% gewijzigd door Smurf op 17-01-2008 12:53 ]

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:56

Hoogie2004

Whohooooo

Allemaal wanne-be miners hier, wat gezellig :)

Ik ben 3,5 maand geleden een corp begonnen, en de leden zijn ook bijna allemaal (wanna-be) miner.
Er zitten nog een aantal beginners bij, maar die help ik graag.

Ben zelf zoals gezegd nog 25 dagen weg van een hulk. als ik de financien rondkrijg voor dat ding...

mensen die eens willen praten, of samen minen, contact me ingame: Toxinox

edit @ hieronder: Tussendoor is het vooral veel chatten, tv kijken / internetten / pokeren enz. enz. Bij ons in de corp zien we het als een voordeel dat je niet de hele tijd je volle aandacht erbij moet houden

[ Voor 21% gewijzigd door Hoogie2004 op 17-01-2008 15:50 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tudeLati
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-07 16:15
Dit klinkt mischien een beetje stom.. Maar hoe blijven jullie wakker tijdens het minen? Is dat niet nog saaier dan gatecampen ( gaap )? Wat doen jullie zoals om er bij te blijven, zou leuk zijn om te weten als een of andere saaipiet vind dat we een gate moeten campen, hebben we ook weer eens wat te doen.

When in doubt, Ctrl-Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Topicstarter
Mja minen is goed te doen als je een beetje multi-tasked. Bijv filmpje kijken tegelijk, of gaan multi-accounten. Commandship voor belttanken + bonussen (scheelt zo'n 50% op yield en range van de lasers), 2 hulks voor het minen en dan een hauler om het weg te haulen. Dan schiet het ook een beetje op met isk verdienen (ca 50M het uur, iets wat je vroeger met 1 hulk kon halen toen er nog niet zoveel isk-farmers waren)

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rpol schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 18:14:
Mijn trial loopt morgen af en helaas ga ik vrijdag op vakantie anders had ik meteen een account genomen.
Even een tip, zet een lange skill aan net voordat je trial afloopt, deze blijft gewoon doortrainen ook als je account expired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:04
Heeft er hier iemand nog suggesties voor een leuke pirate/0.0 corp? Ik zit nu in een redelijke kleine pirate corp, pirate bevalt me wel maar ze zijn nogal inactive.

Dusse, als iemand in een leuke corp zit, of er misschien eentje kent, let me know! :)

(ben een bijna 10mil gallente specced char, kan tot BS vliegen, t II fitted - kan natuurlijk ventrilo/ts gebruiken. ps; mijn sec status is dus -10.)

[ Voor 22% gewijzigd door blix op 17-01-2008 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 16:46:
[...]

Even een tip, zet een lange skill aan net voordat je trial afloopt, deze blijft gewoon doortrainen ook als je account expired.
Thanks voor de tip, vroeg het me al af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08-2023
blix schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 18:13:
Heeft er hier iemand nog suggesties voor een leuke pirate/0.0 corp? Ik zit nu in een redelijke kleine pirate corp, pirate bevalt me wel maar ze zijn nogal inactive.

Dusse, als iemand in een leuke corp zit, of er misschien eentje kent, let me know! :)

(ben een bijna 10mil gallente specced char, kan tot BS vliegen, t II fitted - kan natuurlijk ventrilo/ts gebruiken. ps; mijn sec status is dus -10.)
Hmmm, misschien BRUCE? Volgens mij doen zij wel aan open recruitment en ze hebben het grootste deel van Fountain in bezit.

Great minds think in parallel gutters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 16:46:
[...]

Is dat nog steeds zo? Ik kan me herinneren ergens gelezen te hebben dat CCP daar een einde aan had gemaakt, maar dat was geen officiële bron dus ik kan er naast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tudeLati
Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 12:46:
[...]

Is dat nog steeds zo? Ik kan me herinneren ergens gelezen te hebben dat CCP daar een einde aan had gemaakt, maar dat was geen officiële bron dus ik kan er naast zitten.
Zo ver ik weet word hij nu alleen stopgezet als je ge banned word, eerst was dat niet zo.

When in doubt, Ctrl-Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:40
Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 12:46:
[...]

met een betaalde account gaat het gewoon door. Heb nog niet zolang geleden gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Calamor schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 15:14:
[...]

met een betaalde account gaat het gewoon door. Heb nog niet zolang geleden gedaan.
Volgens mij heb ik ook gelezen dat learnen bij trials de skills niet doorliepen als je niet direct naar een betaald account overging.
Iig kan je dan de meer exotische skills uberhaupt niet leren.
Maar 15 euries om ff een maandje te proberen is nou ook weer niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:26

Creesch

bla bla!

Count schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 11:54:
[...]

Hmmm, misschien BRUCE? Volgens mij doen zij wel aan open recruitment en ze hebben het grootste deel van Fountain in bezit.
todat ze daar ook uitgekicked worden :P

* Creesch heeft niet zo'n hoge pet op van bruce op het gebied van pvp (blob tactics is het enige wat ze enigzins kunnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

craze_ schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 15:55:
[...]

/me heeft niet zo'n hoge pet op van bruce op het gebied van pvp (blob tactics is het enige wat ze enigzins kunnen).
Jammergenoeg is het wel het meest effectieve momenteel.. numbers > all :'((

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08-2023
[...]

* Count heeft niet zo'n hoge pet op van bruce op het gebied van pvp (blob tactics is het enige wat ze enigzins kunnen).
Blobben is prima voor fleet ops. Betekent dat je een hoge participatiegraad hebt. :)

Anyway ik had in Syndicate wel wat tegen die lui gePvPed en kreeg wel een positieve indruk van ze. Of ze wel of niet uit 0.0 worden gekickt ligt vooral aan welke vrienden/vijanden ze maken.

Great minds think in parallel gutters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

mja maar blobs werken niet echt als veel mensen no clue hebben wat te doen, dan kan je makkelijk verslagen worden door kleinere groepen die wel weten wat ze doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was op zoek naar een goeie diepgaande MMORPG en men oog viel hierop. Ben met 14-day trial bezig en ben wat overdonderd. Ziet er heerlijk diepgaand uit maar weet gewoon niet waar te beginnen. Heb de meeste basisconcepten al door en ben nu (veel te lange ;)) trade routes aan het doen om wat geld te verdienen voor een schip met grotere cargo.

Vooral dat hele corporations gedoe vind ik heel indrukwekkend. Nu nog een newbie friendly corporation zien te vinden en hopelijk geraak ik in de 2 weken trial overtuigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:39
Ik raad je echt aan om een corp te joinen, het liefst een die tijd heeft om je dingen te leren.
Eve uni schiet mij zo binnen, maar ja kan ook naar andere corps kijken.

Laatste wat ik je kan aanraden is de tutorial door te lopen en gebruik te maken van de help channel.

Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees | jabber: twbms.ate.jabber.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

Inderdaad :) en probeer ook goed te kijken wat je het leukste vind aan de game. Veel mensen hier op got zijn zogenaamde "carebears" en doen veel aan mining,trade,producing,missions etc. Wat natuurlijk prima is :) maar er is ook nog de pvp kant van de game waarbij je tegen andere spelers vecht, hier heb je dan weer een onderscheid tussen pirates, anti-pirates, mercs, 0.0, en nog een hoop meer).

Dit alles kan natuurlijk ook gecombineerd worden (pvp verdien je vaak minder aan dus dan is het handig om een inkomen er naast te hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kookgek
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hehe, ik lees hier eea over BRUCE en blob tactics, mooi he, doen de andere alliances net zo hard aan mee ;) Komen wij met 40 man, komt BoB vervolgens met 100 man op de proppen ;) Hoort er gewoon bij, niets mis mee en dat maakt het ook effectiever met grotere alliances. Meestal zitten daar ook meer beginnende spelers in, dus moeten de blobs het meer hebben van massa dan dure fittings.

Het is allemaal wat genuanceerder trouwens. Ik zit nu een maand in BRUCE met mn corp en ik merk dat men snel is met kleine counterops om gatecamps te breken. Het belangrijkste vind ik sfeer in de alliance (wil ik er voor vechten) en dat zit hier wel goed.

En ja ik sluit me helemaal bij de suggestie aan om je als beginnende speler te melden bij EVE university corp. Uitstekende hulp en workshops daar.

[ Voor 10% gewijzigd door Kookgek op 19-01-2008 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-05 08:14

ambi

IGN: EvulKlowne

Probleem is dat de aanwervingen voor EVE Uni al een tijdje dichtzitten vanwege alweer een war dec :(

Steam/uPlay: EvulKlowne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blix
Count schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 11:54:
[...]

Meh, niet echt zin om een random peon te zijn die mee moet doen aan blobfights etc. Dacht meer aan iets als muffinfactory, die grote fleet battles lijken me namelijk echt doodsaai. (behalve als je in een titan zit :P)

Doe mij maar een leuke corp waar je mensen bij naam kent en gezellig kan kletsen terwijl je andere mensen opblaast. :+

[ Voor 11% gewijzigd door blix op 19-01-2008 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben director in een EU TZ corp in eve die een alliance heeft opgericht en ondertussen ruimte claimt in 0.0. Onze recruitment staat op en voor spelers van alle niveau's zolang je geinteresseerd bent in PVP.

Momenteel zijn we vrij klein en dat zal ook zo blijven we zoeken wel meer spelers maar denken er niet aan om ineens met 500 - 600 man te zijn.

Mail me IG men charnaam is: Wappy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

@nicopolo: Ik heb zeker interesse, want ik wil vooral PvP doen, maar ben wel nog beginner.

Tussen ()jes, wie weet een goede en betrouwbare (amerikaanse) bron om online GTC te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tudeLati
ambi schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 21:06:
@nicopolo: Ik heb zeker interesse, want ik wil vooral PvP doen, maar ben wel nog beginner.

Tussen ()jes, wie weet een goede en betrouwbare (amerikaanse) bron om online GTC te kopen?
shattered crystal is de beste imho

When in doubt, Ctrl-Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamemasterByte
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:31
ja, ik koop ze daar ook altijd.. wordt je 1x gebeld, daarna sturen ze je de GTC's binnen 5minuten op.. werkt uitstekend :*)

who is General Failure and why the hell is he reading my disk?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F r a n k D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-03 16:01
Is er iemand met een Intel GMA X3100 die eve speelt met de nieuwe engine? ben benieuwd hoe speelbaar het is namelijk op 1280x800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F r a n k D schreef op zondag 20 januari 2008 @ 01:24:
Is er iemand met een Intel GMA X3100 die eve speelt met de nieuwe engine? ben benieuwd hoe speelbaar het is namelijk op 1280x800.
Download de trial en je zult het beter weten dan iemand je hier kan vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Hij ondersteund SM3.0, dus ik neem aan dat hij eeniedergeval iets zal doen (dit in tegenstelling tot mijn x700).

Bij mij ging het wat langzamer met shattered crystal (nog steeds binnen zon 24 uur de code gekregen). Eerst hebben ze op een middag-avond zon 7 pogingen gedaan mij te bereiken voordat ze erachter kwamen dat ze niet meer naar buitenland konden bellen. Toen kon ik geld terugkrijgen of later opnieuw proberen, later maar opnieuw laten proberen. Dus volgende ochtend weer 4 pogingen, bij poging 4 eindelijk een telefoon die uitgaat.
En dan maar vragen welke straat je woont en welke straten er bij je in de buurt liggen. Ik zie niet in hoe dat fraude tegengaat, de fraudeur kan ook google maps erbij pakken. En al zou het helpen, die amerikanen hebben toch geen flauw idee hoe je een nederlandse straatnaam uitspreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

Idd, Shatered crystal ging vrij feilloos. Gisterenavond op een uurtje tijd mijn GTC verkregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F r a n k D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-03 16:01
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 01:34:
[...]

Download de trial en je zult het beter weten dan iemand je hier kan vertellen.
Speel het spel al sinds het uit is..., Ben namelijk nog niemand tegen gekomen die de GMA X3100 gebruikt, dus dacht misschien hiero. Was gewoon benieuwd wat de nieuwe engine zou doen met de betreffende video kaart.

[ Voor 1% gewijzigd door F r a n k D op 20-01-2008 11:54 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 11:47

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

furby-killer schreef op zondag 20 januari 2008 @ 10:35:
En dan maar vragen welke straat je woont en welke straten er bij je in de buurt liggen. Ik zie niet in hoe dat fraude tegengaat, de fraudeur kan ook google maps erbij pakken. En al zou het helpen, die amerikanen hebben toch geen flauw idee hoe je een nederlandse straatnaam uitspreekt.
Ja, maar tegen de tijd dat jij op google maps gezocht hebt telt ook mee. Er wordt verwacht dat je meteen antwoord.

Ik kon de vragen beantwoorden zonder zelfs maar na te denken en dat is dus wat ze willen.
Heck, ik was zelfs zo vriendelijk om gelijk eventjes de uitspraak van een straat zowel in het nederlands als de "verengelste" versie te doen ;) (Lang leve 2 talige opvoeding)

5 minuten werk met dingen waarmee ik echt wel kan aantonen dat ik hier woon en daarna nog een kort gesprekje me een vriendelijke medewerker die ook speelt :D

Het is dat ik nu Direct Debit gebruik want anders zou ik nog steeds shattered crystal gebruiken.

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Laatst online: 01-09 11:43
Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 17:16:
Ik ben director in een EU TZ corp in eve die een alliance heeft opgericht en ondertussen ruimte claimt in 0.0. Onze recruitment staat op en voor spelers van alle niveau's zolang je geinteresseerd bent in PVP.

Momenteel zijn we vrij klein en dat zal ook zo blijven we zoeken wel meer spelers maar denken er niet aan om ineens met 500 - 600 man te zijn.

Mail me IG men charnaam is: Wappy
Vertel es wat meer over je alliance en waar jullie space claimen, dat soort info is altijd wel interessant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ravenger schreef op zondag 20 januari 2008 @ 14:34:
[...]

Vertel es wat meer over je alliance en waar jullie space claimen, dat soort info is altijd wel interessant ;)
ik denk niet dat deze jonge zo "slim" gaat zijn te vertellen waar hij en zijn kleine allience zitten dan ligt hij er zo weer uit d-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

Voor pvp kan je natuurlijk ook bij het corp terecht waar ik in zit. (Contact ingame : Creesch)
We doen eigenlijk alleen maar pvp, tijdje mercs geweest, ook 0.0 ervaring (tijdje in een alliance gezeten daar, hoewel dat ons persoonlijk dus niet beviel we zijn meer van raids in 0.0 ipv er vast te wonen.)

Op het moment een beetje in low-sec aan het klieren :p oorlog tegen een alliance die ongeveer 5x zo groot is als onze alliance en dat gaat heerlijk (13 man gang van bs,bc en wat kleiner grut verloor het laatst tegen mij en een corpmate in 2 bs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tudeLati
ravenger schreef op zondag 20 januari 2008 @ 14:34:
[...]

Als je makkelijke targets wilt moet je in paragon soul zijn, daar ratten veel goons die niet eens weten wat een intel channel is.

When in doubt, Ctrl-Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

tudeLati schreef op zondag 20 januari 2008 @ 20:54:
[...]

Als je makkelijke targets wilt moet je in paragon soul zijn, daar ratten veel goons die niet eens weten wat een intel channel is.
Moet je er wel eerst veilig zien te komen ;)
Volgens mij moet je door de space van zo'n 4 alliances om daar te komen :P

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

De vraag is dan: hoe actief en georganiseerd zijn ze? De activiteit die we met GoT in oGame hadden, was vrij extreem. We hielden ongeveer 50% van de speelwereld in de gaten en het minst dat er gebeurd, werd naar boven/beneden gerapporteerd. Zowel via forum als via msn als via irc als via gsm.

Vertaalt naar EVE termen, in elke zonnestelsel zouden we 24/7 patrouileren met gestealth schepen die overal scannen. Minste dat verkeerd is, wordt gerapporteerd. Dan kunnen we vlootsamenstelling, deterrence en andere zaken bepalen. Dan onze vloot samenstelling en liefst met 90+% zekerheid de vijand vernietigen. Zonder jumpclones zodat we zelfs kunnen bij houden in welke stelsel/station een bepaalde speler op dit ogenblik zit. Zo kunnen we bv kwartier tijd hebben om een vijandelijke convooi op te blazen voordat hun versterking met x aantal minuten reistijd aan kan komen.

Ok, ik spreek hier ineens over goonfleet-size-allianties met bondgenoten van goonswarm-size. In oGame was ongeveer 10% van de GoT-alliantie een of ander beheerder/manager/president/leader/diplomaat/... Strakke timings, alles op voorhand berekend, we monitorden zelfs wanneer spelers online/offline gingen en zetten de wekker om 's nachts op een bepaald tijdstip aan te vallen. Zoals een eindje terug ook vermeld is, dit is idd de reden waarom er geen GoT alliantie in EVE bestaat, vanwaar haal je zulke active spelers in zulke hoeveelheden. Zolang er geen enkele alliantie fanatiek speelt, dan moet je ook niet echt schrik hebben om andermans territorium te betreden.

Tegen einde dag 3 heb ik een caracal gekocht, cruiser II skills getraind, maar de heavy launchers moeten nog wachten. Met assault launchers werkt het ook goed tegen lvl1 missies. Standing omhoog krijgen en de learning skills richting 3 oppompen.

[ Voor 54% gewijzigd door rapture op 20-01-2008 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Laatst online: 01-09 18:14

mvz

muziek verslaafde

kben caldari, maar heb speciaal voor de Rifter zitten crosstrainen. tis echt zon vet klein nimble dingetje.

als je eenmaal close bent bij iemand,orbit 500m en ist over voor ze met 3x 200mm AC-II en gremlin EM rocket ( als ze geen webber hebben of drones ;p )
AB erop en je knalt zo 2000m/s met et ding ( mwd doe ik bewust niet vanwege sig rad. )

en hij ziet er nog bruut uit ook >:)

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
rapture schreef op zondag 20 januari 2008 @ 23:04:
De vraag is dan: hoe actief en georganiseerd zijn ze? De activiteit die we met GoT in oGame hadden, was vrij extreem. We hielden ongeveer 50% van de speelwereld in de gaten en het minst dat er gebeurd, werd naar boven/beneden gerapporteerd. Zowel via forum als via msn als via irc als via gsm.

Vertaalt naar EVE termen, in elke zonnestelsel zouden we 24/7 patrouileren met gestealthed schepen die overal scannen. Minste dat verkeerd is, wordt gerapporteerd. Dan kunnen we vlootsamenstelling, deterrence en andere zaken bepalen. Dan onze vloot samenstelling en liefst met 90+% zekerheid de vijand vernietigen. Zonder jumpclones zodat we zelfs kunnen bij houden in welke stelsel/station een bepaalde speler op dit ogenblik zit. Zo kunnen we bv kwartier tijd hebben om een vijandelijke convooi op te blazen voordat hun versterking met x aantal minuten reistijd aan kan komen.

Tegen einde dag 3 heb ik een caracal gekocht, cruiser II skills getraind, maar de heavy launchers moeten nog wachten. Met assault launchers werkt het ook goed tegen lvl1 missies. Standing omhoog krijgen en de learning skills richting 3 oppompen.
lol.. dat wat je net allemaal beschreef is in EVE simpelweg niet te bewerkstelligen.
Volgens mij zijn er iets van 30.000 systems (ik weet dit niet zeker, maar zal wel in de buurt zitten). Wil je iedere system 24/7 patrouileren heb je al minimaal 90.000 man nodig die diensten van 8 uur draaien. En dan heb je ook nog eens de mensen nodig om te reageren op "het minste dat verkeerd is". En dan wil jij zonder JC's werken? Volgens mij heb je dan het aantal spelers van een klein land nodig :D

Kortom... EVE is met niks te vergelijken, en al helemaal niet 1 of andere text browser game waarvan de complexiteit niet eens een heel klein beetje in de buurt van EVE komt.

Dat is nou juist het leuke aan EVE... zelfs een zeer dedicated groepje spelers kan niet zomaar een stuk ruimte claimen. Daar zijn simpelweg de mankrachten niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Refragmental schreef op zondag 20 januari 2008 @ 23:18:
lol.. dat wat je net allemaal beschreef is in EVE simpelweg niet te bewerkstelligen.
Volgens mij zijn er iets van 30.000 systems (ik weet dit niet zeker, maar zal wel in de buurt zitten). Wil je iedere system 24/7 patrouileren heb je al minimaal 90.000 man nodig die diensten van 8 uur draaien. En dan heb je ook nog eens de mensen nodig om te reageren op "het minste dat verkeerd is". En dan wil jij zonder JC's werken? Volgens mij heb je dan het aantal spelers van een klein land nodig :D

Kortom... EVE is met niks te vergelijken, en al helemaal niet 1 of andere text browser game waarvan de complexiteit niet eens een heel klein beetje in de buurt van EVE komt.

Dat is nou juist het leuke aan EVE... zelfs een zeer dedicated groepje spelers kan niet zomaar een stuk ruimte claimen. Daar zijn simpelweg de mankrachten niet voor.
Nummers, aantal, hoeveelheden, verhoudingen,... Dit toont dan aan dat geen enkele alliantie een groot stuk territorium continue kan monitoren. Goed om (de strategische situatie) te weten, dat je in EVE niet teveel schrik moet hebben om door allerlei territoria te vliegen.

Met 3 dagen spelervaring heb ik maar een klein deeltje van het spel gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
rapture schreef op zondag 20 januari 2008 @ 23:26:
[...]
Nummers, aantal, hoeveelheden, verhoudingen,... Dit toont dan aan dat geen enkele alliantie een groot stuk territorium continue kan monitoren. Goed om (de strategische situatie) te weten, dat je in EVE niet teveel schrik moet hebben om door allerlei territoria te vliegen.
Precies.
Heel veel space kun je gewoon makkelijk doorheen vliegen... er zijn slechts een enkele pipes naar empire waar er permanente gatecamps zijn. m-oeeb is bijvoorbeeld er 1 van. Als je niet blauw bent... moet je daar simpelweg niet doorheen gaan.

0.0 is ook veeeel veiliger dan low-sec, waar piraten vaak de dienst uitmaken en vaak gatecamps op bepaalde locaties hebben.
Je hebt nog geeneens 0.1% gezien ;)
It'll only get better!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tudeLati
StarLite schreef op zondag 20 januari 2008 @ 21:31:
[...]

Moet je er wel eerst veilig zien te komen ;)
Volgens mij moet je door de space van zo'n 4 alliances om daar te komen :P
Sendaya --> Catch --> Tenerifis --> Feythabolis

Op het begin moet je oppassen want IAC campt graag in utopia maar voor de rest is het een dode route =)

When in doubt, Ctrl-Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
rapture schreef op zondag 20 januari 2008 @ 23:04:

Vertaalt naar EVE termen, in elke zonnestelsel zouden we 24/7 patrouileren met gestealth schepen die overal scannen. Minste dat verkeerd is, wordt gerapporteerd. Dan kunnen we vlootsamenstelling, deterrence en andere zaken bepalen. Dan onze vloot samenstelling en liefst met 90+% zekerheid de vijand vernietigen. Zonder jumpclones zodat we zelfs kunnen bij houden in welke stelsel/station een bepaalde speler op dit ogenblik zit. Zo kunnen we bv kwartier tijd hebben om een vijandelijke convooi op te blazen voordat hun versterking met x aantal minuten reistijd aan kan komen.

Ok, ik spreek hier ineens over goonfleet-size-allianties met bondgenoten van goonswarm-size. In oGame was ongeveer 10% van de GoT-alliantie een of ander beheerder/manager/president/leader/diplomaat/... Strakke timings, alles op voorhand berekend, we monitorden zelfs wanneer spelers online/offline gingen en zetten de wekker om 's nachts op een bepaald tijdstip aan te vallen. Zoals een eindje terug ook vermeld is, dit is idd de reden waarom er geen GoT alliantie in EVE bestaat, vanwaar haal je zulke active spelers in zulke hoeveelheden. Zolang er geen enkele alliantie fanatiek speelt, dan moet je ook niet echt schrik hebben om andermans territorium te betreden.

oh man o-game wat een herinneringen.. zo balen dat ik er na verloop gewoon echt geen tijd meer voor had..

* AjDuLion vraagt zich af of mensen nog weten wie ik uberhoud was :P

eve is inderdaad een heel ander iets het is denk ik ook te moeilijk om heel got in een corp/alliantie te krijgen meerendeels omdat iedereen toch zijn eigen ding hier doet en het skillpoint nivo te hoog/laag is..

mischien een idee om in de op een lijst te maken van got members die in eve actief zijn (hetzij onder zn got naam en niet eve naam om eventuele ''vrienden'' appart te houden :+

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazitiz
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 03-08 20:46

tazitiz

dbprutser

hmmm mijn got naam is redelijk hetzelfde als mijn eve naam...
ik denk dat er meerderen zijn met dat probleem - als we een lijstje eve-onliners maken heb je vast een hoop mensen van opposing forces.
even een barbeque van de zomer houden en we worden allemaal als corporate spies aangekeken door niet got-ers bij eve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

rapture schreef op zondag 20 januari 2008 @ 23:26:
[...]

Je kan de paar verbindingspunten van je space met empire op zich prima 24/7 campen met zelfs een kleine alliance, dan zullen er hooguit wat copvert ops of stealth bomber in ge cynoed kunnen worden via een black ops BS, maar dat zou geen groot probleem mogen vormen met een beetje oplettende members en een actief alliance channel.

De vraag is hoe nuttig het is om altijd ALLES in de gaten te willen houden, er zijn systems in eve waar dagen lang geen enkele enemy komt, hooguit een alt scout af en toe.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
tazitiz schreef op maandag 21 januari 2008 @ 10:45:
hmmm mijn got naam is redelijk hetzelfde als mijn eve naam...
ik denk dat er meerderen zijn met dat probleem - als we een lijstje eve-onliners maken heb je vast een hoop mensen van opposing forces.
even een barbeque van de zomer houden en we worden allemaal als corporate spies aangekeken door niet got-ers bij eve
dat is idd het probleem..

nu ben ik zelf niet zo fanatiek om zo ver te gaan maargoed..

ik zie bv ook niet mensen die all jaren in bob/goon/-10 etc zomaar overstappen naar een nieuwe alliantie genaamd Got® gaan :P _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

[...]

* TheNameless heeft niet zo'n hoge pet op van bruce op het gebied van pvp (blob tactics is het enige wat ze enigzins kunnen).
Ook?

Waar zijn we nog meer uitgekicked dan :?

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FYI er zijn ongeveer 5000 solar systems.
En geloof iets van 150 hardware blades of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 14:18:
FYI er zijn ongeveer 5000 solar systems.
En geloof iets van 150 hardware blades of zo.
Jah ik had een nulletje ofzo teveel :o
Ik zat er ook al de hele tijd aan te denken. Tijdens de beta werd er vaak met dat soort gigantische getallen gesmeten... is misschien blijven plakken bij mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleempje met de ingame "Star map". Het lijkt enom uitgezoomd en ik kan op geen enkele manier inzoomen, als ik roteer dan gaat enkel dat uitgezoomde stukje uit beeld. Ik heb het ook niet altijd, maar wel meestal.

Men solar map werkt wel perfect.

Screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/Gert_Colliers/starmap.JPG

Heb al wat rondgezocht maar weinig gevonden. Is dit een bekend probleem, doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamemasterByte
ik heb dat probleem ook wel eens, vaak is uitloggen/inloggen genoeg voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 09:12
Ben me eigen nu al een weekje aan het vermaken met de trial en heb er zover en zeer goed gevoel over :). Heb als het goed is morgen genoeg skills getrained om me Caracal te gaan besturen :). Maar nu zoek ik eigenlijk een corp die ik kan joinen om me wat bij te brengen voor pvp(minen/traden ben ik nog niet in geintreseerd eigenlijk, komt misschien later ;)) Als dit ook goed bevalt ga ik zeker weten subscriben >:) echt een topgame zover 8)

Wat ik ook heel mooi vind is dat rookie help channel, je word gewoon perfect geholpen :). Ik weet nog dat in een andere game(wow) er van die noobies gewoon keihard werden uitgelachen als ze iets vroegen dus dan is dit wel andere koek :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tudeLati
Verxx schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 22:00:
Ben me eigen nu al een weekje aan het vermaken met de trial en heb er zover en zeer goed gevoel over :). Heb als het goed is morgen genoeg skills getrained om me Caracal te gaan besturen :). Maar nu zoek ik eigenlijk een corp die ik kan joinen om me wat bij te brengen voor pvp(minen/traden ben ik nog niet in geintreseerd eigenlijk, komt misschien later ;)) Als dit ook goed bevalt ga ik zeker weten subscriben >:) echt een topgame zover 8)

Wat ik ook heel mooi vind is dat rookie help channel, je word gewoon perfect geholpen :). Ik weet nog dat in een andere game(wow) er van die noobies gewoon keihard werden uitgelachen als ze iets vroegen dus dan is dit wel andere koek :+
Het is erg goed om vanaf het begin direct te gaan PvPen. Minen is het saaiste wat er is en traden word alleen leuk als je meer dan 1b hebt om me te beginnen (gewoon kijken hoe vet je wallet word na elke dag is gewoon geweldig imho =p)

Als beginende PvPer is het mischien leuk om bij eve-university te gaan. Zei hebben altijd wel een paar wardecs lopen.

When in doubt, Ctrl-Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper2k1
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-04 16:18
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 20:44:
Ik heb een probleempje met de ingame "Star map". Het lijkt enom uitgezoomd en ik kan op geen enkele manier inzoomen, als ik roteer dan gaat enkel dat uitgezoomde stukje uit beeld. Ik heb het ook niet altijd, maar wel meestal.

Men solar map werkt wel perfect.

Screenshot:
*Plaatje*

Heb al wat rondgezocht maar weinig gevonden. Is dit een bekend probleem, doe ik iets fout?
Bekende bug. Is al eens geprobeerd te maken (ik dacht zelfs in trinity), maar das nog niet echt gelukt. Heel irritant voor explorers. Maar ja, even reloggen en de map doet het weer.

"And folks, if you don't like a little pain once in a while, poker is probably not your game. 'Cause as you can see, you're gonna get it!" (Mike Sexton)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Ben op zoek naar een goede Retriever build. Zeker wat mid en low slot betreft, weet ik het niet zo goed. Oude Retriever werd aan gort geknald tijdens war en gesalvaged. Geen idee meer wat er toen gefit was.

Hi: 2x strip miner I
Mid: ...,
Low: ..., Mining Upgrade I

Ik heb te weinig CPU over om de 2e strip miner online te gooien.

Defense zorgen m'n drones voor. Volstaat een Co-Processor II in Low en een Cap Recharger II in Mid? Of kan ik best bepaalde skills doortrainen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 01:36
retrievers kan je niet tanken, drones voor defence tegen beltrats als je in empire rat en een civilian shieldbooster in je mid, daarmee kan je in elke high sec zone je gang gaan.

Low sec / 0.0 alleen minen in ops nooit solo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:27

Shunt

Boe

tudeLati schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 23:13:
[...]

Het is erg goed om vanaf het begin direct te gaan PvPen. Minen is het saaiste wat er is en traden word alleen leuk als je meer dan 1b hebt om me te beginnen (gewoon kijken hoe vet je wallet word na elke dag is gewoon geweldig imho =p)

Als beginende PvPer is het mischien leuk om bij eve-university te gaan. Zei hebben altijd wel een paar wardecs lopen.
niet iedereen is een pvp'er |:(
sommige mensen genieten er van om lekker te gaan zitten minen of om te beginnen met 1 mil isk om te traden. je moet ergens beginnen om nu gelijk te zeggen dat het allemaal saai is en dat je MOET pvpen is een beetje bull. zonder industrialists hadden we geen eve ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hurtebise schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 12:58:
Ben op zoek naar een goede Retriever build. Zeker wat mid en low slot betreft, weet ik het niet zo goed. Oude Retriever werd aan gort geknald tijdens war en gesalvaged. Geen idee meer wat er toen gefit was.
Wat bij mining barges exhumers altijd handig is, is een Survey Scanner. Daarmee kan je mooi zien hoeveel ore er nog in een roid zit en ben je niet een paar min aan het wachten op je cycle als er nog maar 1 ore in zit.

Ik vind onze Combat Retriever fitting ook wel mooi:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
High slot
    Small Energy Neutralizer 
    Small 'Knave' Energy Drain 
Mid Slot
    Fleeting Propulsion Inhibitor 
Low Slot
    Small Armor Repairer II 
    Damage Control 
Drones
    5x Warrior II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
Shunt schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 14:36:
[...]

niet iedereen is een pvp'er |:(
sommige mensen genieten er van om lekker te gaan zitten minen of om te beginnen met 1 mil isk om te traden. je moet ergens beginnen om nu gelijk te zeggen dat het allemaal saai is en dat je MOET pvpen is een beetje bull. zonder industrialists hadden we geen eve ;)
en zonder pvpers hadden jullie geen markt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 14:45:
[...]

Wat bij mining barges exhumers altijd handig is, is een Survey Scanner. Daarmee kan je mooi zien hoeveel ore er nog in een roid zit en ben je niet een paar min aan het wachten op je cycle als er nog maar 1 ore in zit.

Ik vind onze Combat Retriever fitting ook wel mooi:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
High slot
    Small Energy Neutralizer 
    Small 'Knave' Energy Drain 
Mid Slot
    Fleeting Propulsion Inhibitor 
Low Slot
    Small Armor Repairer II 
    Damage Control 
Drones
    5x Warrior II
die setup is net zoiets als een raven met miner IIs :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Proqzor schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 15:07:
[...]

en zonder pvpers hadden jullie geen markt :P
ho ho ho noem mij eventjes geen industrialist ik ben hardcore pvp.
ik zeg alleen dat iedereen zijn plek heeft binnen dit spel.
en zonder PVP'ers is er nogsteeds een markt hoor denk maar aan PVE'ers

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Shunt schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 19:13:
[...]
Die verliezen over het algemeen toch wel een stuk minder. In PvE ben ik misschien 5 schepen kwijt geraakt, in PvP al heel wat meer :P

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
en pve'ers produceren ook met reprocessen van loot ;)

EDIT:
ondertussen heb ik ook maar eens mijn myrm in een dedicated pvp schip veranderd, ipv huidige mission ship veranderen wanneer piraatjes komen. Nu zijn mijn drone skills wel redelijk, vooral voor de scout drones die ik alleen gebruik bij myrm. Maar mijn gunnery skills zijn redelijk bagger, en dan zijn blasters nog net iets erger dan rails. Ik heb nu 4x ion blaster + 2x electron blaster (gewoon heavies). Dat heb ik uitgeprobeerd tegen een drake, die heeft op zich goede tank, maar ik had geen schijn van kans ertegen. Nu had die drake ook geen schijn van kans door mijn tank heen te komen (totdat cap booster op zou zijn), maar toch was mijn dps van blasters redelijk bagger. Over 2.5 dagen is huidige skill training klaar en ga ik gunnery skills hoger krijgen, maar eerst de vraag:
Mijn med slots zijn nu:
MWD + webber + warp inhibitor + cap booster + cap recharger

Die cap recharger zit er bij gebrek aan beters, scheelt wat cap booster charges en als ik alles aan heb staan kan ik het dan langer volhouden op capacitor. Dan de vraag, wat moet ik met het medium slot doen waar nu cap recharger in zit:
cap recharger houden
ECCM -> verkleint problemen als iemand ooit ECM gebruikt een hele hoop, maar als het niet wordt gebruikt is het nutteloos
ECM -> 1 ecm module lijkt mij niet al te zinvol, al is het een mogelijkheid
sensor booster -> aangezien ik niet veel intresse heb in pod kills, lijkt het mij niet nodig.
tracking computer met rotating speed script -> Lijkt mij het beste idee, maar dan de vraag, zal dat (veel) extra damage veroorzaken?

Ik heb motion prediction op lvl 2 (ja ik weet het, zal ook hoger worden), en heb fleeting propulsion inhibitor als webber. Dus op zich ligt het doel wel redelijk stil, maar met electron blasters + anti matter is je optimal range niet echt om over naar huis te schrijven.
Zal het nuttig zijn om er een tracking computer in te gooien? En dan puur om meer damage te doen tegen schepen die gewebbed zijn, en niet om een schip te kunnen raken dat rondjes rond mij aan het vliegen is.

[ Voor 95% gewijzigd door Sissors op 24-01-2008 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tudeLati
In dat laatste slot op je myrm wil je vor in lowsec echt een ECCM hebben. Vroeger was dat een sensor damp om je drones te beschermen maar CCP heeft dat verkloot.

Als je per-se geen ECCM wilt is een sensor booster ook goed. Een cap recharger op een PvP bootje is gewoon bagger tbh... (op een paar na dan)

When in doubt, Ctrl-Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Shunt schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 19:13:
[...]

ho ho ho noem mij eventjes geen industrialist ik ben hardcore pvp.
ik zeg alleen dat iedereen zijn plek heeft binnen dit spel.
het was meer in de trend van "wie gaat er nu een combat retriever vliegen" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
ravenger schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 00:47:
[...]

het was meer in de trend van "wie gaat er nu een combat retriever vliegen" :)
Je staat er versteld van hoe goed die dingen nog kunnen zijn in het neerhalen van de kleinere schepen :) (hetzelfde geldt trouwens ook voor b.v. een battle-badger)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
tudeLati schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 23:31:
In dat laatste slot op je myrm wil je vor in lowsec echt een ECCM hebben. Vroeger was dat een sensor damp om je drones te beschermen maar CCP heeft dat verkloot.

Als je per-se geen ECCM wilt is een sensor booster ook goed. Een cap recharger op een PvP bootje is gewoon bagger tbh... (op een paar na dan)
Hmmm, sensor damp (heb ik eeniedergeval skill voor t2s), is hiervoor toch niet slechter geworden? Als je resolutie script erin stopt is hij toch nog even effectief? En het maakt niet uit dat je dan zijn range niet meer dampt.

Even bekeken met EFT, sensor damps kan ik nog wel even vergeten, heb maar 16 CPU over. (had al eerder problemen met een warp inhibitor die 0.15 cpu teveel nodig had, dat was weer 20 jumps extra om een andere te kopen).

En wat ik me altijd al afvraag, wat is het hele idee achter de verschillende types ECCM? Uiteindelijk heeft je schip toch maar 1 type sensoren. Wat is het doel van de multispectrum ECCM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tudeLati
furby-killer schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 09:27:
[...]

Hmmm, sensor damp (heb ik eeniedergeval skill voor t2s), is hiervoor toch niet slechter geworden? Als je resolutie script erin stopt is hij toch nog even effectief? En het maakt niet uit dat je dan zijn range niet meer dampt.

Even bekeken met EFT, sensor damps kan ik nog wel even vergeten, heb maar 16 CPU over. (had al eerder problemen met een warp inhibitor die 0.15 cpu teveel nodig had, dat was weer 20 jumps extra om een andere te kopen).

En wat ik me altijd al afvraag, wat is het hele idee achter de verschillende types ECCM? Uiteindelijk heeft je schip toch maar 1 type sensoren. Wat is het doel van de multispectrum ECCM?
Multispectrum ECCM is de meest waardeloze mod in het hele spel. Het heeft geen doel.

Je zou natuurlijk ook nog een 2 point scram in dat laatste slot kunnen stoppen. Er zijn een hoop stab-monkey's in lowsec..

[ Voor 6% gewijzigd door tudeLati op 25-01-2008 12:44 ]

When in doubt, Ctrl-Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

tudeLati schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 12:43:
[...]

Multispectrum ECCM is de meest waardeloze mod in het hele spel. Het heeft geen doel.
Wel als je verschillende rassen vliegt en altijd een ECCM mod klaar wilt hebben liggen. Je kan vaak op de markt in 0.0 alleen de ECCM mod vinden die de lokale NPC's droppen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Laatst online: 21:56

Hoogie2004

Whohooooo

Zijn er hier mensen die zoeken naar cosmic anomalies rondom planeten (en levert het jullie wat op)?

Het lijkt mij namelijk wel eens leuk om zoiets te proberen, maar ik snap nog niet helemaal hoe het werkt. (Ga me er vanavond eens verder in verdiepen)

Zo ja? Doen jullie dit in low-sec of high-sec?

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Hoogie2004 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 16:33:
Zijn er hier mensen die zoeken naar cosmic anomalies rondom planeten (en levert het jullie wat op)?

Het lijkt mij namelijk wel eens leuk om zoiets te proberen, maar ik snap nog niet helemaal hoe het werkt. (Ga me er vanavond eens verder in verdiepen)

Ik doe ze af en toe, maar dan meer voor de lol. Echt leuke dingen heb ik er nog nooit mee gevonden. Het werkt heel simpel, gewoon alle planeten af en bij elke je scanner aanzetten en laten zoeken naar cosmic anomalies (met je directional scanner kun je trouwens makkelijk een heel gebied tegelijk afzoeken om te zien of er uberhaupt wel een cosmic anomaly te vinden is)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
Ik verbaasde mij zojuist dat toen ik in dit topic zocht op "steam" helemaal niks vond.

[url=http://www.steamgames.com./v/index.php?area=news&id=1414&cc=NL]Eve komt ook naar steam dus.[/url]
To celebrate the launch of Steam's first massively multiplayer online game offering, a special 21-day trial period for EVE will be available, free of charge, to all Steam gamers. Steam gamers will also save $5 off their first full month of EVE Online.
Klinkt erg interessant, die trial ga ik zeker proberen, misschien dat dit me wel overhaalt om Eve voor een langere tijd te gaan spelen.

Ik ben wel benieuwd wanneer hij daadwerkelijk beschikbaar is op steam.

[ Voor 5% gewijzigd door Aapenootjes op 25-01-2008 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:40
Hoogie2004 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 16:33:

In low se levert het veel meer op dan high sec.
Avond vonden we een mining belt met omber en ker in high sec dacht 0.7 in caldari space

Maar als je engels kan : http://www.eve-online.com/guide/en/g66.asp

[ Voor 3% gewijzigd door Calamor op 26-01-2008 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
  • Laatst online: 20:39
redwing schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 23:28:
[...](met je directional scanner kun je trouwens makkelijk een heel gebied tegelijk afzoeken om te zien of er uberhaupt wel een cosmic anomaly te vinden is)
Dit is niet meer mogelijk sinds trinity is gereleased.

Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees | jabber: twbms.ate.jabber.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
TWBMS schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 01:47:
[...]

Dit is niet meer mogelijk sinds trinity is gereleased.
De laatste keer dat ik dit heb gedaan is 2 weken geleden en toen werkte dit nog gewoon, maar ik zal dit vanmiddag nog wel eens uitproberen. Wat ik doe is cosmic anomalies aanzetten in je overview settings en daarna een 360 graden, volle range directional scan doen met overview settings aan.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
aapenootjes schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 23:37:
Ik verbaasde mij zojuist dat toen ik in dit topic zocht op "steam" helemaal niks vond.

[url=http://www.steamgames.com./v/index.php?area=news&id=1414&cc=NL]Eve komt ook naar steam dus.[/url]

[...]

Klinkt erg interessant, die trial ga ik zeker proberen, misschien dat dit me wel overhaalt om Eve voor een langere tijd te gaan spelen.

Ik ben wel benieuwd wanneer hij daadwerkelijk beschikbaar is op steam.
Het enige intresante ervan is dat je een langere trial periode krijgt. Voor de rest zie ik niet echt in wat het uitmaakt of je het via steam download, of via eve site.
Was ook nog verschil dat je cd-key via steam kon kopen, en dan de rest wel gewoon via eve doen. Ik mis vast iets, maar sinds wanneer heeft eve cd keys? Heeft dat iets te maken als je met credit card betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
furby-killer schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 13:18:
[...]
Was ook nog verschil dat je cd-key via steam kon kopen, en dan de rest wel gewoon via eve doen. Ik mis vast iets, maar sinds wanneer heeft eve cd keys? Heeft dat iets te maken als je met credit card betaald?
Zowel via CC als via GTC's heb ik nog nooit ook maar iets van een cd-key nodig gehad dus geen flauw idee hoe dat zit.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOTheMaTriXM
  • Laatst online: 29-08 13:42
CD-Key was voor de 'cd-versie' die in de winkels heeft gelegen (of misschien nog wel ligt). CD-Key gaf je een full account met 30 dagen speel tijd.

Ingame info van mij: NeOTM en ik hang altijd wel rond in TEAMXSUNNYX channel.
Voor als je corp zoekt, of gewoon beetje wilt praten / missies doene

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainball
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2023
NeOTheMaTriXM schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 14:51:
CD-Key was voor de 'cd-versie' die in de winkels heeft gelegen (of misschien nog wel ligt). CD-Key gaf je een full account met 30 dagen speel tijd.

Ingame info van mij: NeOTM en ik hang altijd wel rond in TEAMXSUNNYX channel.
Voor als je corp zoekt, of gewoon beetje wilt praten / missies doene
Boxed game is al jaren uit de winkel weg, ccp heeft de distributie rechten terug gekocht in 2004 geloof ik toen de verkoop ervan behoorlijk terug liep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamemasterByte
ik heb de boxed game nog thuis liggen, heb hem eens in londen gekocht voor 5 euro.... geen slechte deal, 30 dagen spelen voor 5 euro :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blix
Yoepie.

Weer een Myrm weg, undock > d/c (terwijl hij undock load) > en ship weg, echt niet te geloven. (is nu al de 2e keer dat exact het zeflde gebeurt).

:( [angrymode] kuttyfusteringgrafrfsesdfsdfsdf [/angrymode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

blix schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 22:51:
Yoepie.

Weer een Myrm weg, undock > d/c (terwijl hij undock load) > en ship weg, echt niet te geloven. (is nu al de 2e keer dat exact het zeflde gebeurt).

:( [angrymode] kuttyfusteringgrafrfsesdfsdfsdf [/angrymode]
dat is gewoon een bug van eve gewoon petition en je krijgt je shippie terug.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Op zoek naar een gezellige Empire corp. Zonder al te veel gedoe. Taxes 0.0. En zeker niet envolved in wars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Wat wil je voor een corps hebben? Je kan gewoon in npc corp blijven, zijn genoeg die best gezellig zijn, ze hebben allemaal 0% tax, en eeniedergeval geen war ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blix
Shunt schreef op zondag 27 januari 2008 @ 12:08:
[...]

Oeh, ff petition dan. :+ (ik wil mijn perfect kb terug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Shunt schreef op zondag 27 januari 2008 @ 12:08:
[...]

"Our logfiles do not show anything unusual" krijg je dan meestal terug.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
IJzerlijm schreef op zondag 27 januari 2008 @ 23:21:
[...]

"Our logfiles do not show anything unusual" krijg je dan meestal terug.
Niet bij scheepjes die spontaan verdwenen zijn, dat zien ze nl. meestal wel in hun log. In de meeste andere gevallen heb je inderdaad gewoon pech gehad....

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-09 17:11
Hallo, ik speel dit spel nou 2 a 3 maanden, en vlieg lekker rond in een drake en doe wat missies voor creodron. Nou speelt een vriend van mij dit ook, en nou wilden we samen wat gaan bounty hunten.
Wat is volgens jullie een goede setup voor pvp met zn 2en? We hebben compleet 0 pvp ervaring in dit spel namelijk dus alles wat we weten is theorie zo ver.

Ik zelf zat te denken aan een ECM bootje zoals een rook en mijn maat dan in een close range high dps bootje met een warp scrambler, nosferatu en een webifier.

Anyway ik lees graag wat meningen of eventuele andere setups met voorbeelden van schepen etc.

We zijn trouwens allebij caldari.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dokter
  • Laatst online: 09-09 09:08
Doe eerste een beetje ervaring op in 0.0 met PVP. Pirate hunten is een saai en erg geduldig werkje en je hebt ook wel meer dan twee mensen nodig. Zoiezo heb je een covops nodig in een andere corp die de pirates kan bestuderen en eventuele safespots kan uitscannen en die kan zien wanneer ze agressen zodat jij dan kan injumpen. Daarbij komen er niet zoveel eenzame piraten meer voor, dus je zal moeten rekenen op in elk geval 2 keer of zelfs 3 keer meer scheppen dan waar jij inzit, daarbij zullen ze je niet erg snel aanvallen als ze zien dat het een val is, dus zal je iets intressants voor hun neus moeten houden waar ze moeite voor willen doen.

Al met al veel werk, succes er mee in elk geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-09 17:11
The Dokter schreef op maandag 28 januari 2008 @ 16:25:
Doe eerste een beetje ervaring op in 0.0 met PVP. Pirate hunten is een saai en erg geduldig werkje en je hebt ook wel meer dan twee mensen nodig. Zoiezo heb je een covops nodig in een andere corp die de pirates kan bestuderen en eventuele safespots kan uitscannen en die kan zien wanneer ze agressen zodat jij dan kan injumpen. Daarbij komen er niet zoveel eenzame piraten meer voor, dus je zal moeten rekenen op in elk geval 2 keer of zelfs 3 keer meer scheppen dan waar jij inzit, daarbij zullen ze je niet erg snel aanvallen als ze zien dat het een val is, dus zal je iets intressants voor hun neus moeten houden waar ze moeite voor willen doen.

Al met al veel werk, succes er mee in elk geval ;)
Mjah dat is al veel te geavanceerd voor ons met zn 2tjes :P .

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helghast.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-03 11:49
Het is mischien een idee om een corp te joinen die veel aan pvp doet in low sec en zelf de piraterij in te gaan zonder te beginnen aan podkilling. zodra je aan podkilling gaat beginnen kun je al snel niet meer in high sec komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dokter
  • Laatst online: 09-09 09:08
JeanLucPicard schreef op maandag 28 januari 2008 @ 16:56:
[...]

Mjah dat is al veel te geavanceerd voor ons met zn 2tjes :P .
Ja daarom kan je beter naar 0.0 gaan, bijvoorbeeld great wildlands of syndicate en daar op mensen knallen. Meer targets en grotere kans dat je 2 vs 2 of in elk geval eerlijkere kansen krijgt :) en anders idd een corp joinen die actief pirate hunt of juist zelf pirate is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 12:01

Rudios

Lost in space?

KOS has fallen. Moest er natuurlijk n keer van komen ;)

[ Voor 79% gewijzigd door Rudios op 28-01-2008 23:58 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 01:36
Official post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 10:31

Foamy

Fulltime prutser

Ik speel nu ook al enkele weken, en ben de laatste tijd meer en meer bezig met productie. Ik kom echter vrijwel nergens BPO's tegen van de wat grotere schepen.. Iemand een idee waar ik deze kan vinden? Op de auction kom ik alleen maar BPC's tegen die je maar een paar keer kunt gebruiken, en daar ben ik net niet naar op zoek :)

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
Foamy schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 12:29:
Ik speel nu ook al enkele weken, en ben de laatste tijd meer en meer bezig met productie. Ik kom echter vrijwel nergens BPO's tegen van de wat grotere schepen.. Iemand een idee waar ik deze kan vinden? Op de auction kom ik alleen maar BPC's tegen die je maar een paar keer kunt gebruiken, en daar ben ik net niet naar op zoek :)
welke grotere schepen bedoel je ? bs/carriers ?

houd hier wel rekening mee dat deze 500+ mill kosten voor de battleships en rond de bill voor een carrier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Zelfs achteraf systeempje waar ik zit worden BPs voor schepen verkocht door fed navy. Anders kan je eve central gebruiken, voor hyperion:
http://eve-central.com/home/quicklook.html?typeid=24691

Ik hoop dat je nog wat geld over hebt, vooral omdat een BPC maar iets van 1 miljoen kost. (voor megathron kan ik ze voor 1 miljoen krijgen (ongeveer), weet niet precies hoeveel het is voor anderen). Dus totdat je meer dan 1000 schepen maakt is het toch goedkoper om BPCs te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 10:31

Foamy

Fulltime prutser

hm, eve central had ik niet aan gedacht.. goeie :)
* Foamy beukt even met zn hoofd tegen de plating van zn retriever...

Qua cash boeit het me momenteel niet hoeveel bepaalde zaken me kosten, dat zit wel snor :) Maar denk dat ik voor sommige BP's toch liever een original heb ipv copy...

blub

Pagina: 1 ... 6 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.