Powered By C8H10N4O2
Sodeju dat doe je goed.The_Cook schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 14:11:
Ik heb een scantijd van 109s. met een sister probe launcher en covop V.
Ik ben ook maar eens begonnen met wat exploration. 261 sec scantime (das met een gewone launcher, 2 rigs en cov-ops lvl4).
Misschien eens wat gaan investeren hierin.
S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"
Het is inderdaad eens per 4 uur, als je binnen deze tijd een missie wilt declinen krijg je trouwens wel een waarschuwing (mits je die niet uitgezet hebt natuurlijk)Kluk-Kluk schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 15:26:
Weet je dat zeker? Want dat is al een keer mis gegaan bij mij volgens mij !
Verder missies die je niet wilt doen altijd declinen, als je ze automatisch laat vervallen kost je dat standing.
[removed]
Thx dat ga ik proberen, dat wist ik dus niet.redwing schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 19:30:
Verder missies die je niet wilt doen altijd declinen, als je ze automatisch laat vervallen kost je dat standing.
Powered By C8H10N4O2
82 seconden zelfs met skills en sister scan probe..MM schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 19:19:
Jep je kunt het onder de 100s krijgen als je wilt. Zelf ga ik die lvl5's niet allemaal afmaken, kost me veel te veel tijd met mijn attributes. Eerst de falcon maar eens goed afskillen, dan komen die probing skills ook wel weer handig van pas en kan ik mischien wel een paar naar lvl5 gaan doen.
weet alleen niet of het met of zonder de 10% scan time decrease implant is..
maar dat zijn wel zieke tijden.. en veel skills ook twijfel zelf of ik de V skill wel wil halen..
who is General Failure and why the hell is he reading my disk?!
Verwijderd
Er was een skirmish om het zo maar even te noemen.
Vervolgens is shrike met zijn titan ernaartoe gewarped. DD gebruikt.
Vervolgens kwamen er meer en meer vijanden van shrike aan en hij kon niet meer weg met zijn titan
na 3 dds te hebben gebruikt kwam er een +-50 stucks caps fleet aan om zijn titan te slopen op dat moment crashte de node omdat het systeem voller was als jita.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Tja, ik snap dat eerlijk gezegd ook niet helemaal. Shrike was pinned down en zijn hulp was heavy outnumbered met 10 tegen 1 oid. Waarom jump je dan nog eens 100 extra mensen in (50 caps + gewone fleet die nog steeds binnen kwamen) terwijl je weet dat de nodes dat momenteel gewoon niet aankunnen. Bewaak dan de gates die naar het systeem toe leiden en laat de mensen die al binnen zijn het uitvechten. Kost je misschien iets meer losses, maar gezien de meerderheid hadden ze makkelijk gewonnen en die titan neer kunnen halen.Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 12:53:
ik was er niet bij maar kan je vertellen wat er ongeveer gebeurt is.
Er was een skirmish om het zo maar even te noemen.
Vervolgens is shrike met zijn titan ernaartoe gewarped. DD gebruikt.
Vervolgens kwamen er meer en meer vijanden van shrike aan en hij kon niet meer weg met zijn titan
na 3 dds te hebben gebruikt kwam er een +-50 stucks caps fleet aan om zijn titan te slopen op dat moment crashte de node omdat het systeem voller was als jita.
[afbeelding]
[removed]
Verwijderd
Maarja er zijn grote fouten gemaakt, zoals t1 cruisers en BC in 49-u proberen te jumpen, die hebben daar niks te zoeken en geven alleen meer kans op een node crash dat naar horen zeggen 2x is gebeurd waar in de 2e keer shrike niet meer terug is ingelogd.
Ja, ik snap dat die capfleet nodig was, maar als je hoort dat er continue ook nog tig frigs/cruisers/BSC's e.d. bezig waren het systeem in te komen weet je gewoon dat de node het niet aan gaat kunnen. Laat die lui dan lekker een systeempje verder de gates bewaken. Naar mijn idee hebben ze die titan kill gewoon zelf verprutst.Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 16:00:
Je krijgt een titan die geremote repped word door meer dan 10 carriers niet neer zonder een dikke capfleet, daarom moesten er meer mensen injumpen, vooral die capitals zijn belangrijk.
Maarja er zijn grote fouten gemaakt, zoals t1 cruisers en BC in 49-u proberen te jumpen, die hebben daar niks te zoeken en geven alleen meer kans op een node crash dat naar horen zeggen 2x is gebeurd waar in de 2e keer shrike niet meer terug is ingelogd.
Dat Shrike de 2e keer niet meer is ingelogged kan ik me trouwens goed voorstellen, als je weet dat de node het toch niet aankan heeft het ook geen nut om te proberen te vechten.
[removed]
Killboard laat 222 kills tegen 27 losses zien.
Op een gegeven moment kregen we reports op TS: "Local has gone DOWN to 768 now"

Lang leve automatisch posten van kills/loss mails door de eve API naar de kb, anders had Shrike nu wel flinke RSI gehad van het copy/pasten
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Op een gegeven moment (lang voor de node death) zeiden de RA/GS FC's al dat iedereen die in een niet-dictor schip kleiner dan een battleship zat moest uitloggen, maar klaarblijkelijk was dit niet genoeg. Door de node death waren alle BoB caps weer terug bij het punt waar ze in cynoen ipv op de gate. Daardoor zijn de meesten wel ontsnapt, dacht dat er 2-3 carriers gekilled waren.Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 16:00:
Je krijgt een titan die geremote repped word door meer dan 10 carriers niet neer zonder een dikke capfleet, daarom moesten er meer mensen injumpen, vooral die capitals zijn belangrijk.
Great minds think in parallel gutters.
Cyno in point WAS de gateCount schreef op zondag 06 januari 2008 @ 17:22:
[...]
Door de node death waren alle BoB caps weer terug bij het punt waar ze in cynoen ipv op de gate.
De 2 BOB carriers die dood zijn gegaan waren noobs die vandaag inlogden zonder intel in de system em zijn geganked bij de gate.
Een kleine impressie van de battlefield nadat de server het weer deed vanuit een BoB point of view [de 1e wave aan wrecks waren al timed out tegen de tijd dat de screenie is gemaakt :P]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Als ik zag wat er nog het systeem in ging en wat er rond vloog hebben velen hier niet naar geluisterd dan. Er vlogen nl. echt tig cruisers/frigs/BC's rondCount schreef op zondag 06 januari 2008 @ 17:22:
[...]
Op een gegeven moment (lang voor de node death) zeiden de RA/GS FC's al dat iedereen die in een niet-dictor schip kleiner dan een battleship zat moest uitloggen, maar klaarblijkelijk was dit niet genoeg.
Wat is eigenlijk nu precies het verschil tussen een recon probe launcher en een scan probe launcher ?
[ Voor 9% gewijzigd door redwing op 06-01-2008 21:31 ]
[removed]
Scan Probes kunnen met zowel een Scan Probe Launcher als Recon Probe Launcher worden afgevuurd en zijn bedoeld om schepen te vinden.redwing schreef op zondag 06 januari 2008 @ 18:24:
Wat is eigenlijk nu precies het verschil tussen een recon probe launcher en een scan probe launcher ?
Exploration Probes zijn zo groot dat ze alleen in een Scan Probe Launcher passen en zijn er om verborgen complexen mee te vinden.
De Recon Probe Launcher is veel sneller in het maken van een scan.
k, thnxIJzerlijm schreef op zondag 06 januari 2008 @ 21:50:
[...]
Scan Probes kunnen met zowel een Scan Probe Launcher als Recon Probe Launcher worden afgevuurd en zijn bedoeld om schepen te vinden.
Exploration Probes zijn zo groot dat ze alleen in een Scan Probe Launcher passen en zijn er om verborgen complexen mee te vinden.
De Recon Probe Launcher is veel sneller in het maken van een scan.
[removed]
niet echt de api geeft alleen maar de 100 laatste killmails (kills en losses) dus ik gok dat iemand alsnog RSI heeft gekregenStarLite schreef op zondag 06 januari 2008 @ 17:21:
Lang leve automatisch posten van kills/loss mails door de eve API naar de kb, anders had Shrike nu wel flinke RSI gehad van het copy/pasten
Zolang je maar de juiste skills hebt om de probes enzo te kunnen gebruiken kan je al aan de slag. Met hogere skills zal je sneller iets vinden (scans gaan sneller en je hoeft minder vaak opnieuw te scannen omdat je iets gemist hebt)furby-killer schreef op zondag 06 januari 2008 @ 23:30:
Is het het waard voor mij om wat skills te trainen zodat ik probes kan gebruiken, puur om in low sec complexen te vinden? Oftewel, is dat gewoon prima te doen met lage skill. Ik wil wel het wat doen, maar heb nog geen behoefte om er nu een maand skill training in te steken. (zit nu ergens op 4.5M SP).
\o/
Verwijderd
Wat ik begreep van TS waren veel mensen wel uitgelogd maar bleven ze op een of andere manier in game. Ik zat zelf 30 jumps van 49- en kon nieteens inloggen =/redwing schreef op zondag 06 januari 2008 @ 18:24:
[...]
Als ik zag wat er nog het systeem in ging en wat er rond vloog hebben velen hier niet naar geluisterd dan. Er vlogen nl. echt tig cruisers/frigs/BC's rond
Refinen? of ruw verkopen ? of kan ik er nog iets anders mee?
refining skills halen (lvl 4 minimaal) daarna refinen dan die zooi haulen naar de best verkopende plekQoriox schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 13:49:
Ben nog relatief nieuw in de wereld van EVE ( 1 maand nu ongeveer ) en heb een vraagje aan de miners onder ons. Ik heb zon 100.000 concentrated ore in mijn hangar; wat is het meest winstgevend om er mee te doen ?
canon eos 400d, canon 18-55 kitlens, sigma f4-5.6 70-300mm, canon f1.8 50mm II, canon f4-L 70-200
Je was net iets snellerPsychoHellDude schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 14:10:
Ik ben ook aardig nieuw (zie 2 week) waar kan je dat precies vinden in eve als je het 'beste' verkoopplekje voor dat object wat je wilt verkopen ??
wat je ook nog kan doen is jou vraagprijs verhogen en dat dan verkopen (betekend dat jij dus spullen op de markt zet en geen instant isk krijgt)
zo kan je bv ook hele lage buy orders plaatsen en dan als iemand je wat verkoopt dat weer verkopen voor een hogere prijs
zit nu op refinen lvl 3, heb ik dan verder nog iets nodig? of kan ik gewoon refinen, en dan komt alles goed?
je kan zo refinen maar dan verlies je wel wat ore (standing+ refining skills worden in rekening gebracht maar dat kan je tijdens het refinen rechtsboven zien geloof ik)Qoriox schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 15:08:
Ok. dus de truc is : minen, refinen en dan zo hoog mogelijk verkopen.
zit nu op refinen lvl 3, heb ik dan verder nog iets nodig? of kan ik gewoon refinen, en dan komt alles goed?
verder is dat idd de truuc maar soms verkoopt de ore beter als wat je refined dus let hier ook goed op.. (ff price check ore dan refinen kijken hoeveel mats dat is en dan cancelen en mins prijzen cheken etc)
Pak de minimale hoeveelheid om te refinen, en maak 2 stapeltjes (bij veldspar 333 ore-units)Qoriox schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 13:49:
Ben nog relatief nieuw in de wereld van EVE ( 1 maand nu ongeveer ) en heb een vraagje aan de miners onder ons. Ik heb zon 100.000 concentrated ore in mijn hangar; wat is het meest winstgevend om er mee te doen ?
refine 1 van de 2 stapeltjes, en verkoop dat wat je gerefined hebt (kijk wat je totaal verdiend).
Vervolgens verkoop je het andere stapeltje van 333 gewoon zonder te refinen (en kijk wat je verdiend).
Welke van de 2 levert het meest op? dat is momenteel de meest rendabele.
Ben al aan het zoeken geweest maar ik heb maar 1 ding gevonden die me betrouwbaar leek en die bieden alleen een volledig hosting pakket met ventrillo erbij en dat is niet echt wat we zoeken ?
maar ik vind dat corpen maar niks hoor, ipv lekker opjezelf te exploren en te spacen, loop je weer naar iemands pijpen te dansen
nee ik ga wel lekker loner uithangen
[ Voor 7% gewijzigd door mvz op 08-01-2008 21:29 ]
wat voor server zoek je ik denk dat onze alliance wel zijn vent/ts wilt verhuren voor isk.craze_ schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 19:32:
mijn corp is op zoek naar een nieuwe ventrilo of teamspeak server. Weet iemand een goede host die isk accepteert ?
Ben al aan het zoeken geweest maar ik heb maar 1 ding gevonden die me betrouwbaar leek en die bieden alleen een volledig hosting pakket met ventrillo erbij en dat is niet echt wat we zoeken ?
mail me ingame @ splintercellxxx
vind ik ook in mijn corp/alliance word er nauw samengewerkt het light dus inderdaad aan de corp waar je bijzit hoe of watfurby-killer schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 23:03:
Dan heb je verkeerde corp uitgekozen. Bij goed corp wordt er samengewerkt.
[ Voor 22% gewijzigd door AjDuLion op 08-01-2008 23:34 ]
bedankt voor het aanbod maar we willen echt een eigen vent server. Ik ben dan ook meer op zoek naar zoiets als http://www.evesource.com . Alleen bieden die gelijk een volledig webhosting pakket aan met mail en databases. En dat hebben we dan weer net niet nodig.angel00008 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 23:30:
[...]
wat voor server zoek je ik denk dat onze alliance wel zijn vent/ts wilt verhuren voor isk.
mail me ingame @ splintercellxxx
EvE-tv
Wat nou zo jammer is (ondanks de hoge nerd/cheesiness graad) dat de stekker eruit is gehaald. Nu is er een petition site gemaakt om zo CCP te overtuigen dat eve-tv toch echt net dat extra geeft aan deze MMO. Dus mocht je achter eve-tv staan dan kan je nog signen!
Petition
Link naar eve-tv en Alliance Tournament deel van het forum
"And folks, if you don't like a little pain once in a while, poker is probably not your game. 'Cause as you can see, you're gonna get it!" (Mike Sexton)
Mail hun dan of ze de ventrilo server ook los verhurencraze_ schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 23:34:
[...]
bedankt voor het aanbod maar we willen echt een eigen vent server. Ik ben dan ook meer op zoek naar zoiets als http://www.evesource.com . Alleen bieden die gelijk een volledig webhosting pakket aan met mail en databases. En dat hebben we dan weer net niet nodig.
\o/
al gedaanStarLite schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 00:16:
[...]
Mail hun dan of ze de ventrilo server ook los verhuren
die vent server van ons word nml ook gewoon in een datacenter gehangen waar dus een van de corp members sysop is dus in feite voor vrij weinig zo even wat servers erin kan hangen
* AjDuLion heeft dus dankzij hem een 19'' server voor compleet nopes daar hangen maar toch een 100/100Mbit lijntje
If interested DM even.
Zelfde hier hang in het datacenter tussen de normale serversangel00008 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 09:23:
merken jullie trouwens ook dat de meeste eve spelers toch ook als werk of in de it branche zitten of iets met pc's doen..
die vent server van ons word nml ook gewoon in een datacenter gehangen waar dus een van de corp members sysop is dus in feite voor vrij weinig zo even wat servers erin kan hangen
* Ashrah heeft dus dankzij hem een 19'' server voor compleet nopes daar hangen maar toch een 100/100Mbit lijntjemet Fup ofc
[ Voor 88% gewijzigd door Ashrah op 09-01-2008 13:12 ]
Kluk-Kluk schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 19:55:
[...]
Thx dat ga ik proberen, dat wist ik dus niet.
Ik decline regelmatig missies, maar dit heb ik nog nooit gezien. De enige beperking die ik ken is die van 1 missie per 4 uur (of geldt die 24 uur dan misschien alleen voor important missies ? )Darth Malak schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 13:48:
Als je er meer dan 1 in 24 uur zelf declined kost je dat net zo goed standing... En veel ook.
[...]
[removed]
zolang ze die alliance tournament blijven uitzenden hoor je er mij niet over klagen dat ze voor de rest stoppen.Viper2k1 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 23:55:
Eve-tv, wie kent het niet! Bijna niemand waarschijnlijk! (Tis wel gratis!Dat moet iemand aanspreken!) Is hier te vinden:
EvE-tv
Wat nou zo jammer is (ondanks de hoge nerd/cheesiness graad) dat de stekker eruit is gehaald. Nu is er een petition site gemaakt om zo CCP te overtuigen dat eve-tv toch echt net dat extra geeft aan deze MMO. Dus mocht je achter eve-tv staan dan kan je nog signen!
Petition
Link naar eve-tv en Alliance Tournament deel van het forum
wat is het probleemDennis_k schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 12:02:
grr, waarom werken de meeste corp's in 0.0 met een invite only.... grr
mocht je industrial specced zijn: wij zoeken nog miners en haulersDennis_k schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 12:02:
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
lijkt me niet aangezien de drake in zn usericonBoeboe schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 12:24:
[...]
mocht je industrial specced zijn: wij zoeken nog miners en haulers
Wij zijn een nederlandse 0.0 corp en zoeken ook nog members (www.enrave.com). Of kom eens gezellig langs ingame open channel: -nrave-Dennis_k schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 12:02:
Whole lot of stars ***
Ik ben een beetje van alles specced.
- Skills: 88 with 7,963,544 points
- Kan minen met een retriever en haulen
- Kan diverse tech 2 schepen vliegen (stealth bombers, assault, inteceptors0
- Kan vliegen in alle caldari Battleships / Battlecruisers / frigates e.d.
Bij de corp waar ik nu in zit doe ik wel zovaak mogelijk mee met ops. Ook doneer ik opbrengsten die ik mine vaak. Maar op deze manier maak ik zelf niet of nauwelijks isk en wordt daardoor ene beetje belemmerd in het spelen (aankopen van schepen en spullen)
Daarom hoopte ik op een leuke plek in 0.0, zodat ik toch nog wat isk maak met ratten e.d.
De corp waar ik inzit opereert vanuit de skx pocket in Syndicate met members in alle 3 de major timezones echter de grootste groep komt uit australie wij proberen nu meer EU members te krijgen en zo onze playerbase te vergroten, corp is +/- 60 members atm bestaand uit een industrial en een pvp core, geen SP limit wel een soort van "trial" periode zodat we kunnen zien of de corp jou ligt en andersom.
http://www.bobclan.ath.cx/eve/forum of join ingame "BoBE Public"
-- edit --
Onze corp betaat al 7 jaar en komt origineel van Freelancer, de naam Band of Brothers is ook al 7 jaar in gebruik, wij zijn niet geallieerd noch fanboys van de BoB alliance in Eve.
[ Voor 16% gewijzigd door Ashrah op 11-01-2008 13:15 ]
Ik speelde vanaf dag 1 totdat ik in een BS zat en sinds dien begin ik zo af en toe weer met spelen. Maar na een maandje solo in empire minen en wat missions doen ben ik het weer zat.
Dit soort spellen zijn echt niet leuk om solo te spelen.
Ik ben vooral een industrial char met 16M SP en heb 0.0 ervaring met 0.0
zo jc ik overall heen en join alle corp/alliance ops
Alliances/Corps come to Syndicate to die and those that spawned in Syndicate bloom
[ Voor 21% gewijzigd door Ashrah op 11-01-2008 20:52 ]
Of als je ook wilt PvP'en is een alliance met enige PvP reputatie natuurlijk ook leuk. Maar je moet wel rekening houden dat je zelfs in carebear alliances misschien maandelijks je rifter uit de hangar moet halen voor de verdediging van je roid belts =).
Een perfect voorbeeld van een makkelijk betreedbare carebear alliance is Knight of the Southerncross. Dat zijn erg aardige luitjes die voor geen bal kunnen PvPen (no offense, maar het is een feit) maar wel erg mooie ratting plekjes hebben. Ik heb daar een alt in zitten die dagelijks lekker met zijn raven isk'jes voor mij bij elkaar schraapt.
Als je toch liever wat PvP wilt en je bent nog niet zo kundig zijn er natuurlijk de semi-carebear alliances. Intrepid Crossing is hier een mooi voorbeeld van. Een aantal van hun corps zijn erg open met recruiten van ook nieuwere mensen.
Voordat je in een 100% 0.0 PvP alliance/corp duikt is het wel aan te raden om eerst met een semi carebear alliance mee te draaien voor een paar maandjes. Zorg dat je vooral veel meedraait met joint ops zodat je veel verschillende beelden van meerdere corps en alliances opbouwt. Dat helpt echt enorm veel met latere beslissingen.
Hopelijk heb ik hier niet iets verkeerds opgeschreven
When in doubt, Ctrl-Q
Wel nog een redelijk nieuw char ikzelf, 6 maand oud ofzo met een breack van bijna 2 maand er tussen in dus eigg maar 4 maand effectief gespeeld van die 6.
Persoonlijk vind'k EVE echt zalig leuk maar het enigste wat me tegenzit is fleet battles. Gewoon te veel lag en het is niet geinig meer dan ...
dus prefereer ik wat roaming PVP en natuurlijk met men Raven Drones gaan mollen voor isk
The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy
Ook dan wel weer iemand gezien die Dark Blood Large Armor Repairer (2k power) gebruikt, maar ik heb zo'n vermoeden dat die redelijk ver buiten mijn budget ligt.
Dark blood enzo is niet echt extreem duur, pas bij offficer reppers gaan de prijzen ECHT hard omhoogfurby-killer schreef op zondag 13 januari 2008 @ 14:13:
Ik heb maar besloten voor een BS te gaan, en aangezien ik vooral SP in drones heb zal het dus een dominix worden. Het enige probleem is dat je niet echt vrolijk wordt van powergrid (9k), en twee t2 large armor reppers kosten al 2.3k elk. Oftewel de vraag: wordt dat 1 of 2 armor reppers, en wat voor een rails (ik zal hem gebruiken voor lvl 4 missies, dus voorlopig rails en geen blasters)? Ik heb beetje rondgekeken, en ik zie dan sommige met medium rails/blastes, maar dat lijkt me redelijk zonde van de bonus die je krijgt voor large hybrid turrets.
Ook dan wel weer iemand gezien die Dark Blood Large Armor Repairer (2k power) gebruikt, maar ik heb zo'n vermoeden dat die redelijk ver buiten mijn budget ligt.
Qua domi setup: Je drones doen alle damage, de guns zijn puur voor het trekken van aggro en als extratje. Large guns zijn leuk, maar nemen wel veel cap waardoor je tank weer minder sterk wordt. Veel domi's fitten medium/small guns zodat de drones rustig de BS NPC's kunnen mollen terwijl de guns de cruisers/frigs afknallen, scheelt je een wave drones naar buiten sturen. (hoewel je de extra tijd mooi kan gebruiken om te salvagen en looten).
Voor mission running setups geldt:
1) Fit je tank (3/4 mission specific active hardeners)
2) Fit genoeg cap spul om je tank permanent te runnen (armor-tank, bij schield-tank hoeft dat niet perse)
3) Vul de rest van je slots/grid/cpu met extratjes (guns, web, injector (?), salvagers, tractor beams, drone mods etc)
\o/
mijn domi setup voor lvl4 missions:
High:
2x 425mm rail
4x drone link augmentor
med:
1x cap recharger II
2x Omnidirectional Tracking Link
2x Sensor Booster II
low:
1x Amarr Navy Large Armor Repairer (te vervangen door Tech2, maakt niet veel uit.)
2x primair damage type hardener (T2)
2x secundair damage type hardener (T2)
1x damage control
1x Cap Power Relay II
rigs:
3x CCC
Met sentry drones natuurlijk
Met deze setup heb ik elke lvl4 die ik tot nu toe heb gehad met gemak gehaald. Een dual LAR is voor de meeste missions overkill (behalve AE bonus room dan).
Gewoon uitkijken dat je niet alles direct aggro'd en goed de mission guides lezen welke rat de aggro geeft voor een andere groep.
When in doubt, Ctrl-Q
Btw, iemand al van Red vs Blue gehoord? Idee van scrapheap-challenge forum. 2 corps, Red en Blue, wardec ertussen, instant action
http://rvb.evecorps.co.uk...opic.php?f=3&t=9&start=30
Mijn setup:tudeLati schreef op zondag 13 januari 2008 @ 16:53:
Voor lvl4 missions heb je praktisch maar 1 large repper nodig als je rustig met de aggro om gaat.
mijn domi setup voor lvl4 missions:
High:
2x 425mm rail
4x drone link augmentor
med:
1x cap recharger II
2x Omnidirectional Tracking Link
2x Sensor Booster II
low:
1x Amarr Navy Large Armor Repairer (te vervangen door Tech2, maakt niet veel uit.)
2x primair damage type hardener (T2)
2x secundair damage type hardener (T2)
1x damage control
1x Cap Power Relay II
rigs:
3x CCC
Met sentry drones natuurlijk
Met deze setup heb ik elke lvl4 die ik tot nu toe heb gehad met gemak gehaald. Een dual LAR is voor de meeste missions overkill (behalve AE bonus room dan).
Gewoon uitkijken dat je niet alles direct aggro'd en goed de mission guides lezen welke rat de aggro geeft voor een andere groep.
high
1x drone link aug
2x salvager
2x tractor beam
1x large smartbomb
med
4x cap recharger t2
low
2x Large Armor repairer t2
2x primary hardners t2
2x secundary hardners t2
1x damage control t2
rigs:
3x CCC
Zo goed als cap stable met de 2 LARs draaiende, met t2 drones race je door alle missies in no time. Je hoeft je niet druk te maken over aggro, afgezien van het feit dat je alles in 1 keer wil. Smartbomb gebruik je voor de frigates, daarna de cruisers met small drones, de rest met heavies.
Als ik zou starten, dan zou ik ergens begin februari (na de examens) starten. In een ondersteunende rol, mining, productie en research. Zit een miner in het begin op en naar te vliegen zoals men vroeger in Diablo II continue naar de cow-levels ging? Hoelang duurt het voordat het leuk begint te worden? Een goede alliantie vinden is ook belangrijk, er moet voldoende knowhow aanwezig zijn om efficiënt te kunnen spelen, voldoende deterrence om veiligheid te garanderen (Als iemand mij in oGame aanviel, dan werd de aanvaller door een sterke macht opgewacht. Dan had de aanvaller maar 1 keuze, tenzij als hij/zij de volledige vloot wou verliezen.), inlichtingennetwerk (onderweg kom je vanalles en nog wat tegen, deze kan je rapporteren en het kan voor je alliantie waardevolle info zijn), interne economie (snelle vraag/aanbod-werking, betrouwbare handelspartners,... tot zelfs vaste leveringen),... Aan de andere kant moet de speler ook wat te bieden hebben.
[ Voor 5% gewijzigd door rapture op 13-01-2008 18:57 ]
Goonfleet heeft het gedaan, maar daar worden noobies min of meer in de pvp richting gedwongen en hebben veel mensen ook nog een alt ernaast
Smartbombs, ik hoop dat je dat niet in highsec gebruikt. Er zijn tegenwoordig zo veel mission probers in hun covops je aan het bespieden dat je moet uitkijken dat ze je niet gaan bumpen zodat je word ge-concord.brainball schreef op zondag 13 januari 2008 @ 18:24:
[...]
Mijn setup:
high
1x drone link aug
2x salvager
2x tractor beam
1x large smartbomb
med
4x cap recharger t2
low
2x Large Armor repairer t2
2x primary hardners t2
2x secundary hardners t2
1x damage control t2
rigs:
3x CCC
Zo goed als cap stable met de 2 LARs draaiende, met t2 drones race je door alle missies in no time. Je hoeft je niet druk te maken over aggro, afgezien van het feit dat je alles in 1 keer wil. Smartbomb gebruik je voor de frigates, daarna de cruisers met small drones, de rest met heavies.
Toen ik nog in curse leefde had ik ipv een drone link aug ook een smartie, handige dingetjes, maar in highsec is het gelijk aan zelfmoord imho.
When in doubt, Ctrl-Q
Moet ik denk ik toch ook maar eens over missies gaan lezen als ik lvl 4s ga doen, mijn myrm heeft redelijk evenwichtige resists en ik heb een enkele keer dat ik 1x uit een missie moet warpen, normaal doe ik ze makkelijk.
EDIT: heb nagezocht, zon dark blood large armor repper begint vanaf zon 100 miljoen. Dat is voor sommige niet erg duur, voor mij is het erg duur. (heb 150 miljoen cash, en zou misschien nog 100 miljoen extra bij elkaar kunnen vegen, wilde ik niet allemaal besteden aan 1 schip).
En ik kan cap rechargers, hardeners, en light + med drones overzetten, dus dan blijven over wapens, armor reppers, en voorlopig t1 heavy drones over. (rigs ook nog ja). Maar het plan was voorlopig het geheel onder de 100 miljoen te houden, excl rigs, domi kost mij 55 miljoen (goedkoper is mogelijk, maar de kans de reis naar een normale regio met normale markt te overleven + terugreis is niet groter dan 2/3de - 3/4de. Dan betaal ik liever ietsjes meer).
[ Voor 47% gewijzigd door Sissors op 14-01-2008 00:15 ]
Ik zou in ieder geval wel een setje sentry drones altijd in je drone bay van je domi houden. Die dingen maken het zo gemakkelijk om spawns al van een afstandje in no-time weg te vagen. Een enkele sentry drone insta-pop'd de meeste npc frigates ook nog. Missies gaan veel sneller dan al die supercarebears in ravens.
When in doubt, Ctrl-Q
high
2x heavy nos
2x drone link
2x large smartbom gewoon omdat het leuk is
med
1x T2 100MN AB
3x T2 Cap recharge
1x T2 large cap booster
low
2x mission specific hardner T2
2x Energized adaptive nano T2
1x Large rep T2
1x Med rep T2
rig
2x meer armor per rep round
1x reduced cycle time voor de rep
in de drone bay
5x Ogre T2
5x Sentries welke weet ik zo niet
en de rest small en medium grut T2
geen enkele Serpentis mission is hier niet mee te doen
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Ik vlieg zowat alle galente, caldari en minmatar schepen en ik kan je garanderen dat er maar heel weinig missies zijn die een Raven (vooral CNR) niet sneller doettudeLati schreef op maandag 14 januari 2008 @ 17:39:
Missies gaan veel sneller dan al die supercarebears in ravens.
[removed]
Voordat ik drone interfacing 5 had waren de ravens nog sneller, maar sinds ik drone interfacing 5 heb ga ik toch sneller(op de pimp cnr's na dan).redwing schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 08:47:
[...]
Ik vlieg zowat alle galente, caldari en minmatar schepen en ik kan je garanderen dat er maar heel weinig missies zijn die een Raven (vooral CNR) niet sneller doetEen domi is wat snelheid betreft wel een zeer goede tweede en als je afk missies wilt doen is een domi een heel stuk beter zeker met de drone wijzigingen in de laatste patch.
When in doubt, Ctrl-Q
Kan je verzekeren dat je dronetjes dan binnen de kortste keren toast zijn.
Shunt schreef op maandag 14 januari 2008 @ 18:50:
90% van de L4's doe ik afk in mijn domie
high
2x heavy nos
2x drone link
2x large smartbom gewoon omdat het leuk is
med
1x T2 100MN AB
3x T2 Cap recharge
1x T2 large cap booster
low
2x mission specific hardner T2
2x Energized adaptive nano T2
1x Large rep T2
1x Med rep T2
rig
2x meer armor per rep round
1x reduced cycle time voor de rep
in de drone bay
5x Ogre T2
5x Sentries welke weet ik zo niet
en de rest small en medium grut T2
geen enkele Serpentis mission is hier niet mee te doen
Ik heb bijna alle skills voor zowel de domi als de CNR op 5 staan (alleen torp/cruise spec staan op 4) . Ik gebruik voor mijn CNR momenteel Caldari navy launchers, maar zelfs met T2 launchers is ie nog steeds sneller. Ik moet wel zeggen dat ik 2 CNR's gebruik met 1 torp en 1 cruise fitting. Verder max damage gefit en T2 drones. Torp fitting gebruik ik bij missies met veel BS's, cruise fitting bij weinig, verder 2 TP's op de torp versie, 1 op de cruise.tudeLati schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 09:12:
[...]
Voordat ik drone interfacing 5 had waren de ravens nog sneller, maar sinds ik drone interfacing 5 heb ga ik toch sneller(op de pimp cnr's na dan).
Je moet met je Domi ook in het midden van de spawn gaan hangen zodat je drones die agro hebben snel naar binnen kunt halen en weer naar buiten kunt gooien. De agro zijn ze dan gelijk weer kwijt en de schilden repareren zich zelf wel weer. Als je AFK wilt spelen moet je eerst zorgen dat je alle agro hebt en er geen nieuwe spawns meer zijn. Vergeet niet dat een domi een zeer goede tank kan hebben en dus ook veel spawns tegelijk op zijn dak kan hebben (zo speel ik met mijn Typhoon trouwens ook vaak)Darth Malak schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 11:32:
Ontzettende bullshit verhalen... Vraag me even af wat je doet als er een nieuwe spawn is?? Nog steeds AFK???
[...]
[removed]
AFK missies betekend dat je ondertussen lekker nog wat anders doet (filmpje kijken b.v.) het betekend niet dat je wegloopt en na een half uur maar eens komt kijken hoe het gaat.Darth Malak schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 11:32:
Ontzettende bullshit verhalen... Vraag me even af wat je doet als er een nieuwe spawn is?? Nog steeds AFK???
[...]
Verwijderd
Jup een smartbomb raakt alles, vriend of vijand. Dus je moet ze pas activeren als je een beetje afstand heb tot je drones.Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 13:08:
Newbie vraagje: Doet een smartbomb je eigen drones beschadigen? En die van allies? Ik heb al een tijdje niet meer gespeeld maar nu ik 2 monitoren heb overweeg ik EVE weer eens op te pakken.
Great minds think in parallel gutters.
voor je ander mans verhalen als bullshit gaat torpoderen zou ik eens na gaan denken.Darth Malak schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 11:32:
[...]
hoe veel missions zijn er wel niet ZONDER nieuwe spawns ??
gewoon mijn domi in het midden van het veld parkeren agro trekken en hopla alle agro op mijn tankje en ik ga lekker lezen / tv kijken / film kijken / vriendin knuffelen what ever. ik kom terug en ik ga naar de volgende gate / mission
missions waar nieuwe spawns blijven komen krijgen je drones vaak niet eens aggro maar gaan ze meteen voor de zelfde target als de andere npc's op schieten.
[ Voor 10% gewijzigd door Shunt op 15-01-2008 13:46 ]
Game PC
Missions zonder nieuwe spawns ben ik nog niet tegengekomen. Elke missie heeft wel een nieuwe spawn bij de laatste bs kill e.d. Ook zijn er agro triggers, bijv. bij het killen van spies...
Drones krijgen bij mij spontaan agro zonder dat er uberhaupt nieuwe spawns zijn. Die switchen zonder pardon van mijn domi naar mijn drones... Weg drones....... En ja, ik weet dat je ze moet recallen bij nieuwe spawns.... vandaar mijn punt... .maar goed.. mijn oorspronkelijke comment was over het afk missionen... niet het semi-afk e.d.
[ Voor 83% gewijzigd door Darth Malak op 15-01-2008 14:22 ]
Ben nu bezig met sparen voor een leuke pimp Navythron om een beetje mee te showen ( ga er verder niks mee doen ). Vooral met een trading alt in jita mijn kasje een beetje opleuken. Ik handel nu vooral in de wat duurdere T2 goods. Echt een ramp om continue al die buy orders bij te werken maar verdient wel lekker.
Iemand misschien nog een tip van een product waarin ik een goede doorstroom van goederen / isk heb?
When in doubt, Ctrl-Q
ik heb nu sinds de laatste maand bij een fed navy agent van L2 naar L5 missions gefarmt ik ben van een 3 nogwa standing naar een 8,8 standing gegaan dus ik heb er wel een paar gedaan. en de meeste missions met gates hebben geen respawns maar enkel nieuwe stages. de truuk is van alle en dan ook echt ALLE rats agro krijgen en dan pas af maken. teminste bij mij werkt dat altijd.Darth Malak schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 14:19:
Vraag me af hoeveel lvl 4's jij nog gedaan hebt sinds trinity want mijn ervaringen zijn compleet anders.
Missions zonder nieuwe spawns ben ik nog niet tegengekomen. Elke missie heeft wel een nieuwe spawn bij de laatste bs kill e.d. Ook zijn er agro triggers, bijv. bij het killen van spies...
Drones krijgen bij mij spontaan agro zonder dat er uberhaupt nieuwe spawns zijn. Die switchen zonder pardon van mijn domi naar mijn drones... Weg drones....... En ja, ik weet dat je ze moet recallen bij nieuwe spawns.... vandaar mijn punt... .maar goed.. mijn oorspronkelijke comment was over het afk missionen... niet het semi-afk e.d.
zo heb ik in een avond 5 missions gedaan terwijl ik gezellig met het dinnetje 3 films heb gekeken.
Game PC
Ik vind dat dus zo zonde...kan je beter je isk nuttig besteden imho. Een schip zoals dat is gewoon bedoelt om gebruikt te worden.tudeLati schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 15:27:
Ben nu bezig met sparen voor een leuke pimp Navythron om een beetje mee te showen ( ga er verder niks mee doen ).
Maargoed ieder zijn ding natuurlijk.
[ Voor 5% gewijzigd door Creesch op 15-01-2008 19:33 ]
Scheelt wel veel qua skilling moet ik zeggen, maar ik was eigenlijk aan het sparen voor een hulk...
Moet nu weer opnieuw beginnen met sparen
[sarcasme-mode]
ik ben zo slim
[/sarcasme-mode]
@hieronder:
Ik moet nog 25 dagen ofzo voor de hulk, maar heb geen geld meer voor de exhumers skill en de hulk, totaal van 150 mil.... Dit is heeeeeel veel isk voor mij omdat ik vanalles wat deed tot nu toe, en dus geen lvl3/4's kan qua standing, heb ook niet het ship voor lvl4's
[ Voor 38% gewijzigd door Hoogie2004 op 15-01-2008 21:22 ]
Al zal het wel anders zijn als ik gepod wordt, dan wordt het wel erg long wachten als ik missies moet doen om lp te verzamelen voor implants. Mij nog nooit gebeurd gelukkig, vaak genoeg een schip kwijtgeraakt, maar nog nooit gepod.
Nu richting de jumpclones
je weet wat ze zeggen over schepen: don't fly one you can't afford to losefurby-killer schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 21:14:
Al zal het wel anders zijn als ik gepod wordt, dan wordt het wel erg long wachten als ik missies moet doen om lp te verzamelen voor implants. Mij nog nooit gebeurd gelukkig, vaak genoeg een schip kwijtgeraakt, maar nog nooit gepod.
who is General Failure and why the hell is he reading my disk?!
een paar goedkope +1 of +2 learning implants kosten geen drol, maar versnellen je training behoorlijk. Zeker een aanrader.furby-killer schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 21:49:
Ik kan wel implants kopen, hoop het alleen niet te hoeven doen voorlopig, is een duur geintje. Maar heb 150 miljoen cash en vlieg in myrm rondt die voor 40 miljoen verzekerd is (32 miljoen kosten), en geen rigs heeft + geen faction modules, alleen gewone t2 en paar t1 modules. Het duurste onderdeel zijn de med drones. Daarnaast nog een zooi kruisers in reserve, dus ik kan nog wel een paar schepen verliezen.
+4 implants kosten 15-20mil per stuk. Dat is dus cheap. Ik heb mezelf dus ook getracteerd op deze gezien in niet zo lang geleden voor het eerst in 4 jaar gepod ben ;-).furby-killer schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 21:49:
Ik kan wel implants kopen, hoop het alleen niet te hoeven doen voorlopig, is een duur geintje. Maar heb 150 miljoen cash en vlieg in myrm rondt die voor 40 miljoen verzekerd is (32 miljoen kosten), en geen rigs heeft + geen faction modules, alleen gewone t2 en paar t1 modules. Het duurste onderdeel zijn de med drones. Daarnaast nog een zooi kruisers in reserve, dus ik kan nog wel een paar schepen verliezen.
Verwijderd
voor +4 en +5 inplants kijk ik zelf inderdaad altijd naar waar mijn charachter zich de komende tijd bevind.AvanCade schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 05:22:
[...]
+4 implants kosten 15-20mil per stuk. Dat is dus cheap. Ik heb mezelf dus ook getracteerd op deze gezien in niet zo lang geleden voor het eerst in 4 jaar gepod ben ;-).
Zo heb ik 1 char dat alleen maar invent en missies doet die kan dus makkelijk en op zijn dooie akkertje met +5 rondvliegen want het maakt toch geen verschil daarentegen mijn toons die zich in 0.0 bevinden zullen nooit een andere implant als een +3 meekrijgen omdat het gewoon zonde van de isk is.
Beter te investeren in een carrier om naast mijn dread te gebruiken.
Vorige pogingen ging ik elke keer voor een op combat gericht character. Zodra ik dan klaar was met de tutorial en missies ging doen voor andere agents, ging ik voor de eerste keer dood en was ik mijn ship kwijt. Dan had ik meestal al geen zin meer.
Ik heb nu een miner/industrial character gemaakt en dit bevalt me een stuk beter! Eindelijk!
Begin het spel nu ook al wat beter te begrijpen. Mijn trial loopt morgen af en helaas ga ik vrijdag op vakantie anders had ik meteen een account genomen.
Ik ga na de vakantie maar eens opzoek naar ene corp, want het is wel saai af en toe zo in je eentje. Ik moet wel wat te chatten hebben tijdens het minen
Edit//
heb nog een vraagje, raden jullie me aan te gaan minen na de tutorial agent of om missies te gaan doen voor een andere agent?
Ben nu wat aan het minen maar kan me voorstellen dat dat saai gaat worden.
[ Voor 12% gewijzigd door Rudolf op 16-01-2008 20:10 ]
Als ik jou zo hoor zou ik het een beetje door elkaar blijven doen. Een scheepje verliezen hoort nu eenmaal bij Eve (zeker als je net begint met missies) en dan kun je met je mining/industrial skills weer snel wat isk verdienen. De laatste heeft wat minder risico nl. en je kunt er toch heel goed mee verdienen.Rpol schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 18:14:
Edit//
heb nog een vraagje, raden jullie me aan te gaan minen na de tutorial agent of om missies te gaan doen voor een andere agent?
Ben nu wat aan het minen maar kan me voorstellen dat dat saai gaat worden.
[removed]
Dit topic is gesloten.