Alstie gelukt heeft wel..ze zijn nu bij **-ZD-**, en de vorige Z serie is volgens mij afgekapt op ZN-**-** . Maar dat duurt denk ik nog wel een maand of 1, 2..Hyp Hyper schreef op woensdag 19 december 2007 @ 07:51:
[...]
En wellicht al op een nieuw kenteken. (nieuw formaat aangezien de huidige serie bijna 'op' is)
Vorige serie afgekapt op ZN? Dan hadden wij met onze vorige auto (ZN-BJ-24) echt 1 van de laatste. 
Maargoed, nieuwe kentekenreeks hebben doet weinig voor je inruilwaarde. Ander afgiftejaar op je kentekenbewijs doet veel meer...
Maargoed, nieuwe kentekenreeks hebben doet weinig voor je inruilwaarde. Ander afgiftejaar op je kentekenbewijs doet veel meer...
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Gokje hoor, ik kan op de RDW sites kentekens die "hoger" zijn niet raadplegen.Xander schreef op woensdag 19 december 2007 @ 13:41:
Vorige serie afgekapt op ZN? Dan hadden wij met onze vorige auto (ZN-BJ-24) echt 1 van de laatste.
Ik vind het trouwens wel van belang, maar goed, ik zit vaak op de weg en let veel op kentekens. Voor mij zou het een meerwaarde zijn om een auto te hebben met het nieuwe kenteken.
Klopt. Die wagens brengen toch echt (net zoals Januari van het volgend jaar ipv December van dit jaar) meer op.Exorcist schreef op woensdag 19 december 2007 @ 13:46:
[...]
Gokje hoor, ik kan op de RDW sites kentekens die "hoger" zijn niet raadplegen.
Ik vind het trouwens wel van belang, maar goed, ik zit vaak op de weg en let veel op kentekens. Voor mij zou het een meerwaarde zijn om een auto te hebben met het nieuwe kenteken.
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Hmm, misschien bij particuliere verkoop... Bij inruil zal het toch niet echt uitmaken? Toen wij onze 306 (die met ZN-Hyp Hyper schreef op woensdag 19 december 2007 @ 14:20:
[...]
Klopt. Die wagens brengen toch echt (net zoals Januari van het volgend jaar ipv December van dit jaar) meer op.
Maarja, zo'n nieuwe reeks is natuurlijk wel leuk.
Ik ben alleen bang dat King_Louie net te vroeg is toch.
Persoonlijk is dat denk ik.Exorcist schreef op woensdag 19 december 2007 @ 13:46:
[...]
Gokje hoor, ik kan op de RDW sites kentekens die "hoger" zijn niet raadplegen.
Ik vind kentekens ook wel interessant en let er ook veel op, maar om een auto nou te selecteren op kenteken of meer te gaan betalen omdat een auto een bepaald kenteken heeft zou ik toch niet zo snel doen.
Ben al lang blij als ik een auto gevonden heb die me aanspreekt.
Uiteraard als het kosteloos kan door bijvoorbeeld ffies te wachten met het kopen, is het misschien wel het overwegen waard
Ik heb vandaag mijn Grande Punto 1.3MJD75 Active ingewisseld voor een Grande Punto 1.3MJD90 Dynamic met Dualogic bak. Gelijk ook van zilvergrijs naar zwart gegaan
De extra pk's zijn duidelijk merkbaar en Dualogic is in het geheel niet vervelend wat ik er tot nu toe van heb meegekregen! Na mijn vakantie mag 'ie zich in de file gaan bewijzen

De extra pk's zijn duidelijk merkbaar en Dualogic is in het geheel niet vervelend wat ik er tot nu toe van heb meegekregen! Na mijn vakantie mag 'ie zich in de file gaan bewijzen

Mooi ding! Bovenal hebben Dynamic uitvoeringen meer voordeleb tov de Actives toch? Was ook mijn reden om een Stilo in de Dynamic uitvoering te nemen ipv Active.
Dit zegt het boekje:
Verder heb ik nog ontdekt dat de raambediening een 'comfort' schakeling heeft (1x klikken om raam open/dicht te laten gaan in plaats van ingedrukt moeten houden) en de portiervergrendeling inschakelt bij het wegrijden. Het interieur heeft ook een andere kleur (tweekleuren bekleding).Extra uitrusting Dynamic versie (t.o.v.Active)
✓ Radio/cd speler met bediening op het stuurwiel
✓ Verwarmbare buitenspiegels in kleur van de carrosserie
✓ Uitgebreidere tripcomputer met buitentemperatuurindicator
✓ Uitgebreidere 'My Car' instellingsmogelijkheden
✓ Window airbags
✓ Zij airbags
✓ Deurgrepen in kleur van de carrosserie
✓ Voorstoelen met opbergtas achterop
da's een instelling, die kun je uitzetten in het menu. Misschien kon je het bij de Active ook wel aanzetten? Geen idee eigenlijk.Korakal schreef op donderdag 27 december 2007 @ 17:47:
de portiervergrendeling inschakelt bij het wegrijden
Maar: leuke vooruitgang! Ben benieuwd hoe die automaat je gaat bevallen.
Nou, in mijn vorige auto ben ik het nooit tegengekomen in het menu (en die heb ik vaak genoeg langs gescrolled
)
Best raar dat er tussen verschillende landen ook verschil zit tussen de uitvoeringen. In BE heeft een dynamic standaard leren stuur & pook.
Dat komt omdat wij BPM moeten betalen. En Europese regels zeggen dat de prijzen tussen de EU landen niet veel mogen afwijken. Dus wij Hollanders krijgen een "kalere" auto en moeten er vaak ook nog meer voor betalen...Dupje schreef op donderdag 27 december 2007 @ 18:55:
Best raar dat er tussen verschillende landen ook verschil zit tussen de uitvoeringen. In BE heeft een dynamic standaard leren stuur & pook.
Maar goed.. Ik heb ook een Grande Punto in bestelling staan. een 1.3 Mjet 90pk Ed. Cool
@ Korakal hoe bevalt dat plastic stuur eigenlijk?
Ik moet nog tot februari wachten...
Oh, dat gaat best hoor. De vorm is goed, lekker dik. Moet wel zeggen dat (uiteraard) het lederen stuur prettiger is, maar het kunststof stuur is niet zó onwerkbaar dat ik eraan zou denken om 'm te vervangen.Zipsop schreef op donderdag 27 december 2007 @ 20:18:
@ Korakal hoe bevalt dat plastic stuur eigenlijk?
Ok, de dealer wil namelijk 400 euro hebben voor een lederen en dan zit ie er nog niet eens in.Korakal schreef op donderdag 27 december 2007 @ 20:59:
[...]
Oh, dat gaat best hoor. De vorm is goed, lekker dik. Moet wel zeggen dat (uiteraard) het lederen stuur prettiger is, maar het kunststof stuur is niet zó onwerkbaar dat ik eraan zou denken om 'm te vervangen.
Dan zou ik het lekker bij het standaardstuur houden...
Je hebt toch een nieuwe in bestelling staan? Leren stuur + pookknop kost als optie maar 195 euro? Waarom heb je die niet meebesteld dan?Zipsop schreef op donderdag 27 december 2007 @ 22:31:
[...]
Ok, de dealer wil namelijk 400 euro hebben voor een lederen en dan zit ie er nog niet eens in.
[ Voor 5% gewijzigd door Xander op 27-12-2007 22:38 ]
Wat is er mis mee dan?Korakal schreef op donderdag 27 december 2007 @ 20:59:
[...]
Oh, dat gaat best hoor. De vorm is goed, lekker dik. Moet wel zeggen dat (uiteraard) het lederen stuur prettiger is, maar het kunststof stuur is niet zó onwerkbaar dat ik eraan zou denken om 'm te vervangen.
Nouja, niks dus... alleen je hebt gewoon het verschil tussen goed en beter. Vind leer uiteindelijk prettiger dan kunststof.
Nee, ok..dacht even dat het kunststof stuur je gewoon niet lag.Korakal schreef op donderdag 27 december 2007 @ 23:18:
Nouja, niks dus... alleen je hebt gewoon het verschil tussen goed en beter. Vind leer uiteindelijk prettiger dan kunststof.
Moet echt 's foto's maken van mn Stilo, maar heb m al voor Oud%Nieuw weggezet op een veilig(ere) plek waar ik niet goed foto's kan maken
[ Voor 20% gewijzigd door Exorcist op 27-12-2007 23:26 ]
* mystic meld zich ook maar even als fiat rijder.
ik ben inmiddels 14 maanden oid semi gelukkige bezitter van een Fiat punto 1.9 JTD van eind '99. semi gelukkig omdat het een prettig autotje is om mee te beginnen, en me ook al veel prettige kilometers heeft gegeven, maar ook al een hoop kosten heeft gegeven (en er kom nog een lijstje aan).
ik zit wel serieus te denken aan een vervanger, en dan denk ik aan een stilo. gewoon wat ruimer, wat steviger op de weg, ook wat meer luxe. feit is dat een punto gewoon niet gemaakt is voor de 1200 km die ik nu per week rijd
ik ben inmiddels 14 maanden oid semi gelukkige bezitter van een Fiat punto 1.9 JTD van eind '99. semi gelukkig omdat het een prettig autotje is om mee te beginnen, en me ook al veel prettige kilometers heeft gegeven, maar ook al een hoop kosten heeft gegeven (en er kom nog een lijstje aan).
ik zit wel serieus te denken aan een vervanger, en dan denk ik aan een stilo. gewoon wat ruimer, wat steviger op de weg, ook wat meer luxe. feit is dat een punto gewoon niet gemaakt is voor de 1200 km die ik nu per week rijd
One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas
Vraagje aan de fiat kenners. Ik heb twee Fiat Bravo's uit begin 2000 op het oog, beide 1.2 16v uitvoering. Eentje met 77000 en een met 110000 op te teller. Zijn dit betrouwbare bakkies en zijn er nog bekende problemen mee (kon weinig vinden kwa problemen op inet)? Ze moeten allebei zo'n 5000 euro kosten.
Mij zijn ook niet echt problemen bekend met dat model Bravo/Brava. Mijn oudste broer rijdt al een paar jaar een Brava uit 1999, ook met de 1.2 16v. Voor zover ik mij kan herinneren heeft hij buiten een dode accu geen gekke dingen gehad. Met 1.2 16v is de auto niet echt vlot, maar je kunt ruimschoots met het verkeer meekomen. Best een goeie kar eigenlijk, zo'n Bravo/Brava
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Ik ben nog steeds gek op onze oude Bravo 1.6. 16v GT 
damn, dat was echt een heerlijke bak
Zou dr zo weer 1 kopen
damn, dat was echt een heerlijke bak
Zou dr zo weer 1 kopen
(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!
Ik zou wel ff nakijken of er een onderhoudshistorie bij zit en wat er dan zoal gedaan is.Johpie schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 16:09:
Vraagje aan de fiat kenners. Ik heb twee Fiat Bravo's uit begin 2000 op het oog, beide 1.2 16v uitvoering. Eentje met 77000 en een met 110000 op te teller. Zijn dit betrouwbare bakkies en zijn er nog bekende problemen mee (kon weinig vinden kwa problemen op inet)? Ze moeten allebei zo'n 5000 euro kosten.
Bij KM stand boven de ton willen de wat duurdere onderdelen zich nog wel is laten vervangen.
Welke dat precies zijn, staat ook in het onderhoudsboekje
Iemand gisteren de Kassa uitzending gezien over de Stilo's met de veren-problemen? Schijnt dat er in zowat heel Europa terugroepacties zijn geweest omdat die dingen snel kunnen breken, maar Fiat Auto Nederland wil er niet aan. Lekker is dat, blij dat ik die van mezelf al heb vervangen verleden maand.
Jups, die uitzending heb ik ook zitten kijken. Niet echt een slimme actie van FIAT NL om niet in de uitzending te willen verschijnen, ze waren toch bezig hun imago op te bouwen? 
Ik vraag me af wat de redenen zijn geweest om in Nederland die terugroepactie niet te houden, misschien zijn daar namelijk wel goede redenen voor? Kan me ook niet voorstellen dat het bij alle Stilo's zo is, misschien zijn de probleemreeks-stilo's wel niet oorspronkelijk naar NL verscheept ofzo? * Xander zou het niet weten...
Ik heb (in Nederland!) fiat-terugroepacties gezien voor minder. Toch vreemd.
Er werd op het laatst nog even gemeld dat je je Stilo wel kon laten nakijken bij de fiat-dealer, dus...
King_Louie al enig idee wanneer je auto de dealer mag verlaten?
Ik vraag me af wat de redenen zijn geweest om in Nederland die terugroepactie niet te houden, misschien zijn daar namelijk wel goede redenen voor? Kan me ook niet voorstellen dat het bij alle Stilo's zo is, misschien zijn de probleemreeks-stilo's wel niet oorspronkelijk naar NL verscheept ofzo? * Xander zou het niet weten...
Ik heb (in Nederland!) fiat-terugroepacties gezien voor minder. Toch vreemd.
Er werd op het laatst nog even gemeld dat je je Stilo wel kon laten nakijken bij de fiat-dealer, dus...

Als alles meezit, a.s. donderdagXander schreef op zondag 13 januari 2008 @ 13:57:
Een spelletje om het wachten draagbaar te houden: http://www.fiatpandaracer.com/
* Is blij!
Ik heb net m'n definitieve bestelling geplaatst!
Fiat Bravo Edizione Prima 115PK in crossover Black met 17" velgen!
Aflevering volgende maand. foto's volgen snel!
Nou mijn Fiat dan ook maar even.
Bijna 6 jaar in bezit nu en gaat ook niet meer weg. Wordt gebruikt als mooi weer auto en staat nu dus tot april binnen in de garage.
Is elke keer weer heerlijk om erin te rijden.

Bijna 6 jaar in bezit nu en gaat ook niet meer weg. Wordt gebruikt als mooi weer auto en staat nu dus tot april binnen in de garage.

Nice.jmderonde schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:55:
* Is blij!
Gaaf!Rico schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 22:45:
Nou mijn Fiat dan ook maar even.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Is voorraadauto. had geen zin om 12 weken te wachten!Xander schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 22:49:
[...]
Nice.Gaat tegenwoordig best vlot met die Bravo's? Als ze die maand halen.
[...]
Gaaf!Mooie Barchetta. Mooi kleurtje ook, staat zo'n auto wel!
Ik moest er ook 11 weken op wachten, sucked, maar had ik wel precies wat ik wildejmderonde schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 11:37:
[...]
Is voorraadauto. had geen zin om 12 weken te wachten!
ja vind geel ook het mooist.
Had hiervoor er ook nog een Megane Coupe bij...was ook geel haha.
Maar de Barchetta is voor mij een van de mooiste Fiats. De Coupe vind ik ook erg mooi.

Had hiervoor er ook nog een Megane Coupe bij...was ook geel haha.
Maar de Barchetta is voor mij een van de mooiste Fiats. De Coupe vind ik ook erg mooi.

[ Voor 22% gewijzigd door Rico op 18-01-2008 11:29 ]
Nice. een oud-collega had er ook één, maar die had hem echt slecht verzorgd. Overal kapotte elementen, bekleding, en de velgen waren dusdandig nooit schoongemaakt dat er shit op groeide die er niét thuishoorde. Marco Borsato had trouwens toch zo'n ding, ergens in 98?
I know, kwam je oude auto zelfs al weer tegen.King_Louie schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 13:04:
Mijn Punto mag trouwens uit de TS, die is inmiddels vervangen door de Panda 100HP:
[afbeelding]
Ik zal het vanavond even bijwerken.
@Rico: mag je barchetta er ook bij?
Oh, reed ie al weer rond?Xander schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 13:47:
[...]
I know, kwam je oude auto zelfs al weer tegen.
Nee, hij stond geparkeerd bij Aarsman.
(En hij staat weer te koop
)
Zo, dat hebben ze snel gedaan! Zie op de foto's dat ze 'm toch nog schoon hebben gekregen (heb 'm niet gepoetst sinds ik de Panda heb besteld, was echt heel erg smerig)... Zal de poetser wel een flinke klus aan gehad hebben.Xander schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 14:52:
Nee, hij stond geparkeerd bij Aarsman.(En hij staat weer te koop
)
Jahoor de barchetta mag er ook bij.
Die van mij wordt erg goed verzorgd hoor. Soms iets te denk ik wel eens.
Geen idee of Marco Borsato een heeft gehad. Denk eerder dat die een Ferrari ofzo had,...toch geld zat hahaha
Die van mij wordt erg goed verzorgd hoor. Soms iets te denk ik wel eens.
Geen idee of Marco Borsato een heeft gehad. Denk eerder dat die een Ferrari ofzo had,...toch geld zat hahaha
[ Voor 72% gewijzigd door Rico op 20-01-2008 00:37 ]
Waarschijnlijk hebben ze hem extern laten poetsen (Roosendaal)? Daar ging mijn auto iig naartoe voordat ze hem afleverde.King_Louie schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 15:17:
[...]
Zo, dat hebben ze snel gedaan! Zie op de foto's dat ze 'm toch nog schoon hebben gekregen (heb 'm niet gepoetst sinds ik de Panda heb besteld, was echt heel erg smerig)... Zal de poetser wel een flinke klus aan gehad hebben.
Startpost is weer bijgewerktRico schreef op zondag 20 januari 2008 @ 00:34:
Jahoor de barchetta mag er ook bij.

Niemand nog hier met een nieuwe Fiat 500?
Ik wil er misschien een kopen voor mijn vriendin. Prijs is goed en model is super natuurlijk.
Ik wil er misschien een kopen voor mijn vriendin. Prijs is goed en model is super natuurlijk.
Leuke auto inderdaad. Verrassend ruim ook nog, ik zou er zo 4x inpassen. Beenruimte achterin is er genoeg, alleen hoofdruimte wordt wat krap.
Maar ik ken inderdaad nog niemand die er een heeft hier.
Maar ik ken inderdaad nog niemand die er een heeft hier.
Ook nog even wat pics posten.
Panda van mijn zus (1.2 Edizione cool).

Leasebakboter van mijn pa (foto is van de 2.4 jtd in dezelfde kleur als zijn 1.9 jtd 150pk.

En nog wat oude pics van Fiats die we hebben gehad.
Was de punto van mijn ma (inmiddels alweer 5 jaar geleden vervangen voor iets frans).

Vorige leasegebakje van mijn pa.

En verder heeft mijn pa nog jarenlang meerdere croma gereden vanaf 1986 tot 1995.
Daarna kreeg ie een Alfa 155 als leasebak (zelfde als ik nu heb).
Kortom een aardige Fiat rijders familie hier.
Panda van mijn zus (1.2 Edizione cool).

Leasebakboter van mijn pa (foto is van de 2.4 jtd in dezelfde kleur als zijn 1.9 jtd 150pk.

En nog wat oude pics van Fiats die we hebben gehad.
Was de punto van mijn ma (inmiddels alweer 5 jaar geleden vervangen voor iets frans).

Vorige leasegebakje van mijn pa.

En verder heeft mijn pa nog jarenlang meerdere croma gereden vanaf 1986 tot 1995.
Daarna kreeg ie een Alfa 155 als leasebak (zelfde als ik nu heb).

Kortom een aardige Fiat rijders familie hier.
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
Ach ja hier ook 
1x panda
3 x uno (allemaal het eerste type)
1 x tempra sw
1 x croma
En toen citroën
1x panda
3 x uno (allemaal het eerste type)
1 x tempra sw
1 x croma
En toen citroën
.
De nieuwe Croma : hulde. Een Multivlaai : 
De meeste autobedrijven doen dat hoor. In de tijd dat ik nog auto's waste en poetste op zaterdag gebeurde dat ook al, ik kon niet alles doen op 1 dag natuurlijkXander schreef op zondag 20 januari 2008 @ 11:27:
[...]
Waarschijnlijk hebben ze hem extern laten poetsen (Roosendaal)? Daar ging mijn auto iig naartoe voordat ze hem afleverde.
Mijn auto is daar in de werkplaats gepoetst (wel door een externe partij), helaas hebben ze op de voorkant wat parafine vlekken laten zitten. Inmiddels is heel de auto al vies (klote weer ook...
), dus poets ik het er zelf wel af. Wel slordig overigens, want het was duidelijk zichtbaar.
M'n velgen hebben al wel een kleine poetsbeurt gehad, want die zaten al onder het remstof. Heb het er maar snel weer afgehaald voor het de kans krijgt om goed aan de velg te hechten.
M'n velgen hebben al wel een kleine poetsbeurt gehad, want die zaten al onder het remstof. Heb het er maar snel weer afgehaald voor het de kans krijgt om goed aan de velg te hechten.
Ik kan je verzekeren, dat transportspul eraf halen is echt een crime. Ik heb het ook wel eens gedaan en dan mag je gerust een aantal keer bepaalde delen opnieuw doen. Krijg je wel van die mooie waterdruppels op je auto nu?
Overigens zal het vuil niet zo heel snel gaan hechten aan je velgen als ze nog relatief nieuw zijn. Er zit als ze gepoetst zijn ook gewoon een afstotend laagje op, heel herkenbaar als daar remstof op komt
Overigens zal het vuil niet zo heel snel gaan hechten aan je velgen als ze nog relatief nieuw zijn. Er zit als ze gepoetst zijn ook gewoon een afstotend laagje op, heel herkenbaar als daar remstof op komt
Ja, er is nog duidelijk een beschermende laag aanwezig, het blijft allemaal netjes in grote druppels op de auto liggen.J0YR1D3R schreef op zondag 20 januari 2008 @ 14:44:
Ik kan je verzekeren, dat transportspul eraf halen is echt een crime. Ik heb het ook wel eens gedaan en dan mag je gerust een aantal keer bepaalde delen opnieuw doen. Krijg je wel van die mooie waterdruppels op je auto nu?
Hoe dan ook, het kan er maar beter helemaal niet op zittenOverigens zal het vuil niet zo heel snel gaan hechten aan je velgen als ze nog relatief nieuw zijn. Er zit als ze gepoetst zijn ook gewoon een afstotend laagje op, heel herkenbaar als daar remstof op komt
Tja die multivlaai rijd anders toch wel even 100x beter dan die nieuwe croma.
De multivlaai is breed en ligt lekker stabiel op de weg, de croma daarintegen dweilt als een slagschip, ik durf daar niet eens hard mee door de bocht want heb steeds het idee dat hij rechtdoor wil. De multivlaai kun je bijna als een kart door de bocht gooien.
Dus ga er eerst maar is mee rijden voordat je em beoordeeld op zijn lelijke uiterlijk.
Overigens gaat de Croma binnenkort weg, en waarschijnlijk komt er dan iets Duits voor in de plaats, tenzij ik mijn pa nog in een Alfa kan lullen.
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
Er wel eens overnagedacht om de auto een protech behandeling te laten ondergaan?King_Louie schreef op zondag 20 januari 2008 @ 14:51:
[...]
Ja, er is nog duidelijk een beschermende laag aanwezig, het blijft allemaal netjes in grote druppels op de auto liggen.
[...]
Hoe dan ook, het kan er maar beter helemaal niet op zittenHet ging er wel gemakkelijk af, even met de borstel in de wasbox er langs en het was weg.
.
Over een uurtje of 18 kan ik ook mijn nieuwe Fiat showen. Ik mag morgen middag mijn Grande Punto ophalen.
Ik ben heel benieuwd hoe een 6 bak mij gaat bevallen. Cruise control is iig een hele vooruitgang.
Ik ben heel benieuwd hoe een 6 bak mij gaat bevallen. Cruise control is iig een hele vooruitgang.
een 6 bak rijdt echt heerlijk rustig.. zeker icm een diesel 
Rij zelf een 1.3 16v mJTD met 6-bak.... 140 in z'n 4 is geen probleem als ie warm is... dus je kunt lekker vlot meekomen en inhalen op de snelweg
Rij zelf een 1.3 16v mJTD met 6-bak.... 140 in z'n 4 is geen probleem als ie warm is... dus je kunt lekker vlot meekomen en inhalen op de snelweg
(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!
Ziet er goed, maar gruwelijk duur uit. Heb je er zelf ervaringen mee?AkroBatik schreef op zondag 20 januari 2008 @ 18:04:
[...]
Er wel eens overnagedacht om de auto een protech behandeling te laten ondergaan?
Nou, met de 6 bak in de Panda is het anders flink schakelen. Het is een close-ratio bak en je zit bij 120km/h al aan de 3500rpm. Niet ontspannen, wel leuk op bochtige wegenAngelDust schreef op zondag 20 januari 2008 @ 22:43:
Het is dezelfde motor dus dat moet dan wel goed komenAngelDust schreef op zondag 20 januari 2008 @ 22:43:
Nog 12 uurtjes

Nee, helaas niet. Maar heb er wel goede ervaringen over gehoord. Misschien wel intressant om even te onderzoeken.King_Louie schreef op zondag 20 januari 2008 @ 22:51:
[...]
Ziet er goed, maar gruwelijk duur uit. Heb je er zelf ervaringen mee?
.
Inhalen met 120 in z'n 6 gaat ook vlot zat in mijn belevingAngelDust schreef op zondag 20 januari 2008 @ 22:43:
Wel met je eens verder, 6 bak is heerlijk, en heb helemaal niet het idee dat het echt een close-ratio bak is. Lekker rustig, 1900rpm bij 100kmh
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Een 5-bak rijdt ook rustig hoor. Ligt er maar net aan hoe de verhoudingen zijn van de bak. Ik rij ook 100 in z'n 5 rond de 2000 toeren. Dus dat haalt amper uit met de hierboven genoemde waardes.AngelDust schreef op zondag 20 januari 2008 @ 22:43:
Ik heb zowel met de 5 als 6-bak gereden met de Grande Punto (dit is m'n 2e) en het scheelt bij deze auto toch nog best wel een aardig stukje. Enige waarvan ik de invloed niet precies kan aangeven (maar volgens mij wel degelijk aanwezig) zijn de extra paarden onder de kap. M'n huidige auto heeft er een paar meer (90 t.o.v. 75). Met m'n vorige GP maakte 2500 rpm bij 120km in 5, de huidige doet het op 2300 in 6.
Hm.
Hier een grande punto, Multipla (2de) en een Punto 2.
Hier een grande punto, Multipla (2de) en een Punto 2.
Is die dualogic bak qua verhoudingen enzo hetzelfde als een normale handgeschakelde 6bak?Korakal schreef op maandag 21 januari 2008 @ 10:05:
Ik heb zowel met de 5 als 6-bak gereden met de Grande Punto (dit is m'n 2e) en het scheelt bij deze auto toch nog best wel een aardig stukje. Enige waarvan ik de invloed niet precies kan aangeven (maar volgens mij wel degelijk aanwezig) zijn de extra paarden onder de kap. M'n huidige auto heeft er een paar meer (90 t.o.v. 75). Met m'n vorige GP maakte 2500 rpm bij 120km in 5, de huidige doet het op 2300 in 6.
Er zijn wel meerdere van dit soort methodes. Aarsman heeft op zn balie ook foldertjes liggen van zoiets, ik geloof van Waxoyl?King_Louie schreef op zondag 20 januari 2008 @ 22:51:
[...]
Ziet er goed, maar gruwelijk duur uit. Heb je er zelf ervaringen mee?
edit:
Geloof dat ik het goed heb, ze staan op http://www.waxoyl.nl/ als dealer. Mijn auto heeft ook een waxoyl behandeling gehad. Heb ik persoonlijk alleen weinig ervaring mee, de glansgarantie was al 6 jaar afgelopen toen ik hem kocht.
[ Voor 11% gewijzigd door Xander op 21-01-2008 11:24 ]
Denk het wel, het is immers een gerobotiseerde handbak, maar ik weet het niet zeker...Xander schreef op maandag 21 januari 2008 @ 11:16:
[...]
Is die dualogic bak qua verhoudingen enzo hetzelfde als een normale handgeschakelde 6bak?
Ben jij Rob84?Zipsop schreef op zondag 20 januari 2008 @ 23:52:
[...]
Het is dezelfde motor dus dat moet dan wel goed komen
Nog 12 uurtjes
Echte naam Rob Bethbeder
Geboortedatum 28 juni 1984
Ja?
Geboortedatum 28 juni 1984
Ja?
Dat idee had ik ook al, op de GPC zag ik ook al het eea voorbij komen qua aftellen, linkjes naar tweakers smileys etc
Zoals Korakal ook al zegt zijn ze gewoon identiek. Groot aantal van de onderdelen is gewoon uitwisselbaar.Xander schreef op maandag 21 januari 2008 @ 11:16:
[...]
Is die dualogic bak qua verhoudingen enzo hetzelfde als een normale handgeschakelde 6bak?
Als we toch info van GPC gaan uitwisselen, hier wat nieuwe foto's van mijn GP die ik daar ook heb geplaatst 

Mooi manKorakal schreef op maandag 21 januari 2008 @ 13:41:
Als we toch info van GPC gaan uitwisselen, hier wat nieuwe foto's van mijn GP die ik daar ook heb geplaatst
@ Xander en Dupje : Jeps That's me....
En ik hem em...

Zondag komen er knappe foto's deze heb ik daarstraks ff snel langs de A8 genomen.
En ik hem em...

Zondag komen er knappe foto's deze heb ik daarstraks ff snel langs de A8 genomen.
@Korokal: Nice! Gebruik jij nou serieus die city-stand? 
@Zipsop: Ook nice! feli!
@Zipsop: Ook nice! feli!
AltijdXander schreef op maandag 21 januari 2008 @ 15:01:
@Korakal: Nice! Gebruik jij nou serieus die city-stand?
Zonder gekheid, in het begin is het even wennen, maar daarna weet je niet beter en stuurt het serieus relaxed!
Ik hoef er niet aan te wennen oid hoor als ik het aanzet... maar ik vind het redelijk zinloos, ook zonder citymode stuur ik met mijn pink? 
Misschien is mijn pink sterker.
Misschien is mijn pink sterker.
He, een Fiat-topic..... 
toch is wat vaker in de subfora kijken..
Mag sinds 15 okt mezelf rondrijden in een Fiat Bravo 1.9 M-jet edi. prima met als xtra's skirts+achterspoiler, getinte ramen en xenon, en ik moet zeggen, het bevalt goed. Wel weer wennen aan diesel, maar goed, het uiterlijk is iig om te smullen vind ik.

toch is wat vaker in de subfora kijken..
Mag sinds 15 okt mezelf rondrijden in een Fiat Bravo 1.9 M-jet edi. prima met als xtra's skirts+achterspoiler, getinte ramen en xenon, en ik moet zeggen, het bevalt goed. Wel weer wennen aan diesel, maar goed, het uiterlijk is iig om te smullen vind ik.

Als de city stand aanstaat begin ik te vlot te rijden in de stad

Dat wit is wel een lekker kleurtje bij deze auto zeg
Inderdaad!
Staat je rempedaal nu trouwens zo hoog? Of lijkt dat maar?
Staat je rempedaal nu trouwens zo hoog? Of lijkt dat maar?
Die keuze om hem in het wit te nemen was wel een spannende idd, was in Nederland nog geen witte geleverd, en ook online geen foto's kunnen vinden toen ik hem besteld. Bij wit is het of heel mooi, of afschuwelijk lelijk....maar bij de Bravo pakt het (gelukkig) goed uit.
Rempedaal te hoog lijkt maar zo....tenminste, is me onder het rijden nog niet opgevallen. Zal wel aan de hoek waarop de foto genomen is liggen
Rempedaal te hoog lijkt maar zo....tenminste, is me onder het rijden nog niet opgevallen. Zal wel aan de hoek waarop de foto genomen is liggen
Gruwelijk! Die witte is MOOI!
* Rent naar dealer om order te cancellen
Die van mij wordt crossover black met 17" dus ook niet lelijk gelukkig!
* Rent naar dealer om order te cancellen
Hele mooi auto!Lars schreef op maandag 21 januari 2008 @ 16:10:
He, een Fiat-topic.....
toch is wat vaker in de subfora kijken..![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
XXXVI
Ik ben vandaag ook even lekker bezig geweest. 
Mijn dakraampje lekte af en toe (nouja, lekken is een groot woord... er viel af en toe een druppel af aan de binnenkant). Paar weken terug 2x de rubbers ingespoten met siliconespray en het lijkt er op dat het weer helemaal waterdicht is nu. Ik had alleen nog waterkringen op mijn voorstoelen van waar de druppels gevallen waren.
Ik *geloof* dat ik die nu ook helemaal weg heb met Motip Textile Cleaner. Alleen nog even afwachten hoe het er uit ziet als alles helemaal opgedroogd is.
Best geinig spul. Ik heb een keer een kauwgompje platgetrapt op 1 van de matjes, die vlek is er ook helemaal mooi uit.
Mijn dakraampje lekte af en toe (nouja, lekken is een groot woord... er viel af en toe een druppel af aan de binnenkant). Paar weken terug 2x de rubbers ingespoten met siliconespray en het lijkt er op dat het weer helemaal waterdicht is nu. Ik had alleen nog waterkringen op mijn voorstoelen van waar de druppels gevallen waren.
Ik *geloof* dat ik die nu ook helemaal weg heb met Motip Textile Cleaner. Alleen nog even afwachten hoe het er uit ziet als alles helemaal opgedroogd is.
Best geinig spul. Ik heb een keer een kauwgompje platgetrapt op 1 van de matjes, die vlek is er ook helemaal mooi uit.
Die witte bravo ziet er strak uit.
Ik heb ook sinds 1 week de Fiat Brabo Edizione Prima 1.9 85kw in Crossover Black.jmderonde schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 09:43:
Gruwelijk! Die witte is MOOI!
* Rent naar dealer om order te cancellen![]()
Wat een auto

* Bbfreak rijdt elke dag met plezier naar zijn werk!
Blegh. Ik dacht gisteren even met de Stilo naar mn werk te gaan (stond al drie weken stil, aangezien ik nog een lease-auto heb tot 1 maart). Draai mn contactsleutel om : reutel, reutel, niks. Mn motor doet volgens mij geen poging om aan te slaan, en daarnaast werken bijv. mn lampen en radio goed (lampen branden fel, heb ze wel direct uitgezet).
Lijkt me dus gevalletje startmotor. Nu ben ik er zelf niet zo handig in, vraag me af of de startmotor binnen handbereik ligt (voor het welbekende tikje met de hamer). Tenzij iemand anders nog ideeën heeft.
Oh ja, de tijd was wél gereset naar 0:00. Startmotor of niet, dat moet aan de accu liggen. Vreemd verhaal. Als de ANWB komt, gaan ze hem toch niet proberen over te starten hé (want dat is toch uit den boze?)?
Neem aan dat ze van die accujumpers meehebben..
Lijkt me dus gevalletje startmotor. Nu ben ik er zelf niet zo handig in, vraag me af of de startmotor binnen handbereik ligt (voor het welbekende tikje met de hamer). Tenzij iemand anders nog ideeën heeft.
Oh ja, de tijd was wél gereset naar 0:00. Startmotor of niet, dat moet aan de accu liggen. Vreemd verhaal. Als de ANWB komt, gaan ze hem toch niet proberen over te starten hé (want dat is toch uit den boze?)?
Neem aan dat ze van die accujumpers meehebben..
Zou imo toch best accu kunnen zijn? Verlichting enzo vraagt heel wat minder stroom dan starten. Daarnaast is 'accu leeg' een redelijk normaal symptoon na een aantal weken stilstaan, startmotor stuk niet zo? 
ANWB heeft idd van die acculaders...
Mocht het inderdaad een lege accu zijn is het trouwens nog maar de vraag of de accu stuk is of dat er een ander probleem is. Ik had iets soortgelijks, mijn radio bleef een hoop stroom gebruiken, ook al was ie uitgeschakeld...
Mocht het inderdaad een lege accu zijn is het trouwens nog maar de vraag of de accu stuk is of dat er een ander probleem is. Ik had iets soortgelijks, mijn radio bleef een hoop stroom gebruiken, ook al was ie uitgeschakeld...
Hmm, bijzonder. Dan wachten we het maar even af totdat ik de ANWB bel, ken voor de rest niemand met zo'n acculader. ThanksXander schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 10:30:
Zou imo toch best accu kunnen zijn? Verlichting enzo vraagt heel wat minder stroom dan starten. Daarnaast is 'accu leeg' een redelijk normaal symptoon na een aantal weken stilstaan, startmotor stuk niet zo?
Je hebt toch een leaseauto? Wat is er mis met een setje startkabels?
De Stilo mag je onder geen beding overstarten, sloopt je boordcomputerXander schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 12:39:
Je hebt toch een leaseauto? Wat is er mis met een setje startkabels?
Het zal de accu wel wezen. De startmotor trekt erg veel stroom in één keer. Dan kan er nog genoeg in je accu zitten voor je lampen etc., maar je startmotor zal niet meer willen draaien.
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Ik heb inderdaad gisteren nog 's geluisterd, maar mn startmotor probeert nog net iéts. Accu is echt compleet leeg. Ga vandaag t ding eruit proberen te halen, dan kan de accu bij mn vader opladen.Hyp Hyper schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 13:42:
Het zal de accu wel wezen. De startmotor trekt erg veel stroom in één keer. Dan kan er nog genoeg in je accu zitten voor je lampen etc., maar je startmotor zal niet meer willen draaien.
/Accu was idd 11.4 Volt. Ding wordt nu opgeladen, morgen mag het beestje er weer in (en kijken of hij het langer gaat volhouden, anders komt er een andere accu).
[ Voor 14% gewijzigd door Exorcist op 26-01-2008 19:31 ]
Dude, gepoetst? Na 6 dagen al?! 
Anyway, toegevoegd aan de startpost zoals verzocht.
Die pedalen, zijn die standaard zo?

Anyway, toegevoegd aan de startpost zoals verzocht.
Die pedalen, zijn die standaard zo?
edit:
Ah, lijkt er wel op... je hebt meer aluminium dingetjes? Handgrepen, schuifjes op de ventilatierosters enzo? Volgens mij niet eerder gezien? edit:
Hm, maar die heeft Dupje ook. Maar geen aparte pedalen. Ik geef op. [ Voor 49% gewijzigd door Xander op 27-01-2008 18:44 ]
Ik stond met de Panda na 2 dagen al in de wasbox
Het is wat dat betreft een slechte tijd van het jaar om een nieuwe auto te hebben.
Die pedalen zijn in ieder geval als (dealer) optie verkrijgbaar voor de meeste modellen.Die pedalen, zijn die standaard zo?
edit:Ah, lijkt er wel op... je hebt meer aluminium dingetjes? Handgrepen enzo? Volgens mij niet eerder gezien?
Zijn niet standaard maar wel origineel Fiat voor de GP, onderdeel van het 'Need for Speed' pakket.
Heb ook dorpelsierlijsten maar die staan niet op de foto
En poetsen was al nodig...

Dagje slipcursus
En het laatste uurtje ff zelf proberen
Heb ook dorpelsierlijsten maar die staan niet op de foto
En poetsen was al nodig...

Dagje slipcursus
Poetsen gaat zeker snel in deze tijd... Al valt het gelukkig op het moment nog mee met pekel e.d.King_Louie schreef op zondag 27 januari 2008 @ 18:43:
[...]
Ik stond met de Panda na 2 dagen al in de wasbox
Het is wat dat betreft een slechte tijd van het jaar om een nieuwe auto te hebben.
[...]
Die pedalen zijn in ieder geval als (dealer) optie verkrijgbaar voor de meeste modellen.
Wel grappig, ons kenteken verschilt niet veel...
had beter het edit knopje kunnen gebruiken

[ Voor 6% gewijzigd door Zipsop op 27-01-2008 18:52 ]