Ervaring werken bij Sogeti Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 24 ... 32 Laatste
Acties:
  • 389.526 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
De salarisschalen zijn erg ruim, het minimale in P4 is lager dan wat je bij elke willekeurige detacheerder standaard krijgt als net afgestudeerde. Daarnaast heb je natuurlijk ook binnen elk P-level mensen die al tegen een hoger niveau aanschurken of pas net op dat niveau zitten.

Je krijgt geen leasebudget, je krijgt een beloningsbudget waaruit je je salaris, vakantiegeld en auto betaald. Dit budget is eigenlijk gewoon het vroegere salaris en leasebudget opgeteld. Jij bepaalt zelf hoeveel je aan een auto uitgeeft. Daarnaast, wat heb jij aan een bedrag dat we eventueel zouden noemen? Je kunt er werkelijk niets van afleiden, aangezien de leaseregeling bij elk bedrijf weer anders is en je bij het ene bedrijf voor hetzelfde geld totaal iets anders kan leasen dan bij het andere bedrijf.

De pool is doorgaans bijna leeg, omdat deze auto's direct weer worden ingezet voor nieuwe medewerkers, maar er staan er altijd wel een paar in. Als je een auto uit de pool wilt 'oprijden' tot einde contract, zijn er volgens mij wel kortingsregelingen, maar daar heb ik geen ervaring mee.

14% auto's zijn hier en daar nog beschikbaar, omdat ze in december al op kenteken zijn gezet door de dealer of importeur. Er wordt nu geadverteerd door bijv. Toyota voor een hybride Auris met 14% bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-06 16:50

TheVMaster

Moderator WOS
Roeltjuh schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 17:31:
De salarisschalen zijn erg ruim, het minimale in P4 is lager dan wat je bij elke willekeurige detacheerder standaard krijgt als net afgestudeerde. Daarnaast heb je natuurlijk ook binnen elk P-level mensen die al tegen een hoger niveau aanschurken of pas net op dat niveau zitten.

Je krijgt geen leasebudget, je krijgt een beloningsbudget waaruit je je salaris, vakantiegeld en auto betaald. Dit budget is eigenlijk gewoon het vroegere salaris en leasebudget opgeteld. Jij bepaalt zelf hoeveel je aan een auto uitgeeft. Daarnaast, wat heb jij aan een bedrag dat we eventueel zouden noemen? Je kunt er werkelijk niets van afleiden, aangezien de leaseregeling bij elk bedrijf weer anders is en je bij het ene bedrijf voor hetzelfde geld totaal iets anders kan leasen dan bij het andere bedrijf.

De pool is doorgaans bijna leeg, omdat deze auto's direct weer worden ingezet voor nieuwe medewerkers, maar er staan er altijd wel een paar in. Als je een auto uit de pool wilt 'oprijden' tot einde contract, zijn er volgens mij wel kortingsregelingen, maar daar heb ik geen ervaring mee.

14% auto's zijn hier en daar nog beschikbaar, omdat ze in december al op kenteken zijn gezet door de dealer of importeur. Er wordt nu geadverteerd door bijv. Toyota voor een hybride Auris met 14% bijtelling.
Ook 7% auto's staan hier en daar nog wel (ik weet dat een collega een paar weken terug nog een Passat GTE heeft besteld/afgehaald bij een dealer)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toni.meijer
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-05-2021
Ik wil niet het maximale leasebudget van 715 opmaken. Vind ik het teveel van het goede aangezien het van je bruto salaris af gaat.

Wat lease ik voor 400-500 bij Sogeti? Bijvoorbeeld een Renault Clio mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:47

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

De Opel corsa, Ford fiesta, Dacia logan zijn de grootste auto's in het budget.
De clio begint bij 540. En dan heb je een kale auto. En dan moet je eventueel de bijtelling nog betalen.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:04

Osxy

Holy crap on a cracker

Smuggler schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 07:29:
De Opel corsa, Ford fiesta, Dacia logan zijn de grootste auto's in het budget.
De clio begint bij 540. En dan heb je een kale auto. En dan moet je eventueel de bijtelling nog betalen.
Is die 540 niet excl brandstof? Volgens mij zit je heel snel aan die 700 incl brandstof.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

Is inclusief brandstof.
Exclusief bijtelling.
Exclusief Opties zoals aicrco. En alle andere.
Exclusief vervangend vervoer
Exclusief vervroegd inleveren.

[ Voor 74% gewijzigd door Smuggler op 03-03-2016 11:21 ]

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:04
Zo duur nog voor een clio? Ik heb geen inzage in de kosten omdat ik als YP geen keuze heb qua lease auto, maar dacht dat de Clio ergens tussen de 400 en 500 zat :) fout gedacht dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Niet online
Toevallig net een berichtje op Einstein:
Met een vanaf prijs van 560 EUR voor de Citroën Cactus Business Plus en 540 EUR voor de Peugeot 208 Blue Lease Executive (5drs).

Ik ken de uitvoeringen niet, maar gezien de naamgeving ga ik er vanuit dat dat incl. dingen als climate control en cruise control is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-06 17:02

Martinspire

Awesomeness

Die Clio zit ook tussen 400 en 500 in (ik vind hem bv al voor 438), maar is afhankelijk van looptijd en kilometers bij veel dingen. Ik heb zelf geen toegang tot de leaseportaal om het even te bekijken, maar volgens mij moet het wel te doen zijn. Tenminste, als je de Diesel neemt.

Nieuwe bijtelling is een groter probleem (Clio zit in de 21%). Beter kun je kijken of je iets kan zoeken wat nog in de 14% bijtelling zit. Daar zijn ze nu nog uitgebreid mee aan het stunten namelijk. En dat scheelt je meer ;)

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

Bij Sogeti heb je geen keuze in looptijd en aantal km. Dus het zijn de bedragen van de leaseportal.
En die beginnen echt bij 540 voor de clio.

[ Voor 18% gewijzigd door Smuggler op 03-03-2016 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Roeltjuh schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:44:
Toevallig net een berichtje op Einstein:
Met een vanaf prijs van 560 EUR voor de Citroën Cactus Business Plus en 540 EUR voor de Peugeot 208 Blue Lease Executive (5drs).

Ik ken de uitvoeringen niet, maar gezien de naamgeving ga ik er vanuit dat dat incl. dingen als climate control en cruise control is.
Kan alleen voor de cactus spreken aangezien ik er 1 heb in deze uitvoering.
Is de Business Plus editie + dakraam en getinte ramen achter, tenminste als het de zelfde uitvoering is als de Young Professionals (gok van wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Smuggler schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:48:
Bij Sogeti heb je geen keuze in looptijd en aantal km. Dus het zijn de bedragen van de leaseportal.
En die beginnen echt bij 540 voor de clio.
Die leaseportaal is echter ook niet heilig. Als jij ergens een auto ziet, dan is er altijd de mogelijkheid om die te verkrijgen. Zeker ook met die acties van 14% auto's, is dat gewoon nog mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:34
Ook leasen is niet heilig. Probeer te focussen op de job, niet op de auto. :)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Mistraller schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 23:21:
Ook leasen is niet heilig. Probeer te focussen op de job, niet op de auto. :)
Ben ik het volledig mee eens echter spendeer je redelijk wat tijd in je auto dus moet wel een minimale comfort level hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-06 14:17

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

De leaseregeling van Sogeti is ook niet de goedkoopste trouwens, verdiep je ook eens in prive-rijden en prive-lease... Zet alles goed onder elkaar.

Als je niet least via Sogeti:
- meer vakantietoeslag
- meer bonus
- kilometer declaratie
- leasebedrag = extra salaris
- geen bijtelling

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

Je krijgt geen extra bonus. Deze bedragen staan vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:41
Als je geen lease-auto hebt mag je geen parkeerkosten declareren, toch wel een flink nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

Ja parkeerkosten zijn een groot nadeel zeker als je bij de verkeerde klanten terecht komt. Zelf zo'n 200 euro aan parkeerkosten gehad afgelopen jaar. En 60 euro aan tolwegen. Een gedeelte via andere wegen gecompenseerd gekregen.

En je bouwt ook meer/minder pensioen op. Afhankelijk van hoeveel je rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Niet online
- meer vakantietoeslag
- leasebedrag = extra salaris
Het leasebedrag komt terug in je beloningsbudget en een deel ervan gaat naar vakantiegeldopbouw en een deel naar salaris. Het is dus niet zo dat je je volledige leasebedrag als salaris krijgt en dan ook nog extra vakantiegeld.

Er staat wel iets tegenover natuurlijk:
- Auto aanschaffen
- Brandstof
- Onderhoud
- Belasting
- Geen NS Business Card
- Geen vergoeding zakelijke parkeerkosten (ik heb bijv. eens in 5 maanden tijd 1600 euro parkeerkosten gemaakt)

De kilometerdeclaratie dekt dat allemaal niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Smuggler schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 10:12:
Ja parkeerkosten zijn een groot nadeel zeker als je bij de verkeerde klanten terecht komt.
Je moet daar ook flexibel in zijn, sommige locaties ga je echt niet met de auto naar toe. Als je in het centrum moet zijn van een stad als Amsterdam of Den Haag dan is er niet/nauwelijks plek en je betaald je echt scheel. Je kan soms dan nog beter met het OV gaan.

Je moet ook kijken waar je terecht komt. Straks is het nog handiger om geen auto van de zaak te nemen. Als die stil staat voornamelijk dan kan het nog best duur worden omdat je er weinig mee doet.
Roeltjuh schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 10:31:
Het leasebedrag komt terug in je beloningsbudget en een deel ervan gaat naar vakantiegeldopbouw en een deel naar salaris. Het is dus niet zo dat je je volledige leasebedrag als salaris krijgt en dan ook nog extra vakantiegeld.
Dat kan niet. De werknemer hoeft niet bij te dragen aan zijn eigen vakantiegeld. De werkgever moet minimaal 8% vakantietoeslag reserveren over het brutoloon van de medewerker. Als jij namelijk zelf bijvoorbeeld 50 EUR per maand in je eigen vakantiegeld pot moet stoppen dan komt Sogeti niet aan die 8% die wettelijk moet. In dat moment zijn ze zelfs in overtreding. Dat lijkt mij niet het geval.

Die 8% bouw je op over je brutoloon, overwerktoeslagen en eindejaarsuitkeringen en winstdelingen zijn daarbij uitgesloten. Als het beloningsbudget in zijn totaliteit jouw brutoloon is (gezien vanuit de overheid zeg maar) dan zou je over het gehele beloningsbudget vakantiegeld moeten opbouwen. Ongeacht of je geld daarvan uitgeeft aan een auto of niet.

Of je vakantietoeslag opbouwt over het deel wat je uitgeeft aan je auto is een interessant geval. Normaal betaald de werkgever de auto en niet de medewerker zelf wat hier het geval is. Als Sogeti de auto zou leasen en de medewerker om een eigen bijdrage vroeg dan zou het bedrag wat aan de auto uitgegeven wordt buiten je brutoloon vallen en dus buiten je vakantietoeslag opbouw. Nu lijkt het omgekeerde van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Smuggler schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 08:59:
Je krijgt geen extra bonus. Deze bedragen staan vast
Bonus is gebaseerd op je beloningsbudget, zonder leaseauto is deze hoger.
tweak_dude schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 09:23:
Als je geen lease-auto hebt mag je geen parkeerkosten declareren, toch wel een flink nadeel.
Klopt, ik heb hier bij verschillende klanten in groningen nog geen last van.
Roeltjuh schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 10:31:
[...]

Jij hebt gelijk. Wel rare constructie geworden op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Voor mij weegt het hebben van een Europese (onbeperkte) tankpas ook wel mee voor de leaseauto. Al is dat bij de hybrides weer anders geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Niet online
CMD-Snake schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 16:41:
Dat kan niet. De werknemer hoeft niet bij te dragen aan zijn eigen vakantiegeld. De werkgever moet minimaal 8% vakantietoeslag reserveren over het brutoloon van de medewerker. Als jij namelijk zelf bijvoorbeeld 50 EUR per maand in je eigen vakantiegeld pot moet stoppen dan komt Sogeti niet aan die 8% die wettelijk moet. In dat moment zijn ze zelfs in overtreding. Dat lijkt mij niet het geval.

Die 8% bouw je op over je brutoloon, overwerktoeslagen en eindejaarsuitkeringen en winstdelingen zijn daarbij uitgesloten. Als het beloningsbudget in zijn totaliteit jouw brutoloon is (gezien vanuit de overheid zeg maar) dan zou je over het gehele beloningsbudget vakantiegeld moeten opbouwen. Ongeacht of je geld daarvan uitgeeft aan een auto of niet.

Of je vakantietoeslag opbouwt over het deel wat je uitgeeft aan je auto is een interessant geval. Normaal betaald de werkgever de auto en niet de medewerker zelf wat hier het geval is. Als Sogeti de auto zou leasen en de medewerker om een eigen bijdrage vroeg dan zou het bedrag wat aan de auto uitgegeven wordt buiten je brutoloon vallen en dus buiten je vakantietoeslag opbouw. Nu lijkt het omgekeerde van toepassing.
De reservering van het vakantiegeld zit in je beloningsbudget. Stel, je beloningsbudget is 3000 en je hebt een leaseauto van 600, dan blijft er 2400 over. Daarvan 8,33% gaat automatisch naar je vakantiegeldpotje, de rest is salaris. Heb je geen leaseauto, dan gaat er 8,33% van 3000 naar je vakantiegeldpotje en is de rest salaris.
Deze constructie is zo'n anderhalf jaar geleden uitvoerig met de belastingdienst afgestemd. Het beloningsbudget is ook een optelling van wat in het verleden salaris, vakantiegeld en leasebudget was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Niet online
Falcon schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 17:10:
[...]
Bonus is gebaseerd op je beloningsbudget, zonder leaseauto is deze hoger.
Je beloningsbudget is het potje inclusief de kosten van je leaseauto, dit is dus altijd hetzelfde, of je nu geen auto hebt of een BMW M5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Martinspire schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 18:32:
Voor mij weegt het hebben van een Europese (onbeperkte) tankpas ook wel mee voor de leaseauto. Al is dat bij de hybrides weer anders geloof ik.
Nope...dat is bij hybrides exact hetzelfde. 't probeem is alleen dat je bij een plugin-hybride (zoals mijn GTE) alle brandstofkosten die boven het brandstofvoorschot zitten moet bijleggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

TheVMaster schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 20:33:
[...]

Nope...dat is bij hybrides exact hetzelfde. 't probeem is alleen dat je bij een plugin-hybride (zoals mijn GTE) alle brandstofkosten die boven het brandstofvoorschot zitten moet bijleggen...
Maar jij zat toch al bijna meteen aan je voorschot of heb je gewoon een heel laag voorschot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Martinspire schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 20:39:
[...]

Maar jij zat toch al bijna meteen aan je voorschot of heb je gewoon een heel laag voorschot?
Neuh, heb een brandstofvoorschot van 250 euro....'k denk dat ik daar aardig bij in de buurt kom.....al zijn de laadkosten de eerste twee maanden wel aan de hoge kant geweest (die zijn vanaf nu 75 euro per maand lager).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

TheVMaster schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 20:44:
[...]

Neuh, heb een brandstofvoorschot van 250 euro....'k denk dat ik daar aardig bij in de buurt kom.....al zijn de laadkosten de eerste twee maanden wel aan de hoge kant geweest (die zijn vanaf nu 75 euro per maand lager).
Ok, maar klinkt alsnog als een hoop administratie voor iets wat uiteindelijk weinig oplevert (ik reken voor dat soort zaken ook altijd uit wat voor uurloon al die meuk me kost :P )

[ Voor 9% gewijzigd door Martinspire op 04-03-2016 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Martinspire schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 21:02:
[...]

Ok, maar klinkt alsnog als een hoop administratie voor iets wat uiteindelijk weinig oplevert (ik reken voor dat soort zaken ook altijd uit wat voor uurloon al die meuk me kost :P )
Welke administratie...? Ik hoef niets bij te houden...dat doet India (denk ik?)...en ik rij gewoon een heel comfortabele en dikke bak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Roeltjuh schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 19:53:
De reservering van het vakantiegeld zit in je beloningsbudget. Stel, je beloningsbudget is 3000 en je hebt een leaseauto van 600, dan blijft er 2400 over. Daarvan 8,33% gaat automatisch naar je vakantiegeldpotje, de rest is salaris. Heb je geen leaseauto, dan gaat er 8,33% van 3000 naar je vakantiegeldpotje en is de rest salaris.
Deze constructie is zo'n anderhalf jaar geleden uitvoerig met de belastingdienst afgestemd. Het beloningsbudget is ook een optelling van wat in het verleden salaris, vakantiegeld en leasebudget was.
Dat is wel heel onoverzichtelijk, zo is het lastig vergelijken en tegelijkertijd lijkt het nog heel veel omdat alles op een grote hoop zit. En ergens leest het ook nog alsof de medewerker alles voor zichzelf betaald. Dwz. je leaset je auto uit je eigen "loon" zo ziet het eruit nu met dat beloningsbudget.

Vanuit het bedrijf gezien lekker goedkoop ergens. Een medewerker kan nooit meer kosten dan zijn/haar beloningsbudget plus de vaste werkgeverslasten.
TheVMaster schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 21:27:
Welke administratie...? Ik hoef niets bij te houden...dat doet India (denk ik?)...en ik rij gewoon een heel comfortabele en dikke bak...
Theoretisch zou je de verhouding zakelijk/privé gebruik nog moet registreren. Indien je de auto meer privé gebruikt dan zakelijk kan je bijtelling verhoogd worden. Ik vraag me alleen af hoe de Belastingdienst zoiets ooit controleren kan als je al bijtelling betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
CMD-Snake schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 21:42:
[...]

Theoretisch zou je de verhouding zakelijk/privé gebruik nog moet registreren. Indien je de auto meer privé gebruikt dan zakelijk kan je bijtelling verhoogd worden. Ik vraag me alleen af hoe de Belastingdienst zoiets ooit controleren kan als je al bijtelling betaald.
Nou, ik kan je verzekeren dat dat niet het geval is......4500 km/mnd zakelijk...en nog geen 500 prive denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-06 13:30
CMD-Snake: alles op een hoop is juist makkelijker te vergelijken. Hoef je mog maar 1 getal te beschouwen :)

Ik vraag me af: worden er ook WW en WAO premies afgedragen over je "leasebedrag"? Als je 3000 bruto verdient, betaalt Sogeti pakweg 500 euro aan premies voor de werknemersverzekeringen, en zijn de uitkeringen ook ip een laatstverdiende loon van 3000 gebaseerd.

Wat gebeurt er met die werknemersverzekeringen als je een kwart van je inkomen aan een leaseauto besteedt, houdt Sogeti dan een kwart van de premie in haar zak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Roeltjuh schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 19:55:
[...]

Je beloningsbudget is het potje inclusief de kosten van je leaseauto, dit is dus altijd hetzelfde, of je nu geen auto hebt of een BMW M5.
Eens. Logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Niet helemaal logisch.

Als je een pot geld het label "beloningsbudget" geeft, dan mag je aannemen dat het om beloning voor de werknemer gaat.

Neem je echter een leaseauto, dan wordt het hele leasebedrag uit de pot onttrokken. Een aanzienlijk deel daarvan gaat echter op aan zakelijke ritten.
Voor zo'n M5 betaal je een euro of 2500 a 3000 in de lease. Dat gaat in zijn geheel uit je beloningsbudget, maar komt voor meer dan de helft ten goede aan zakelijke ritten. Ergo, geld wat de werknemer ten goede zou komen wordt gebruikt voor de zaak.

Als je zakelijke kilometers uit je beloningsbudget declareert, dezelfde kromme situatie. Eigenlijk zou die vergoeding bovenop je beloningsbudget moeten komen, want op wat voor manier is de afstand naar de klant ineens jouw probleem?

[ Voor 52% gewijzigd door t_captain op 06-03-2016 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toni.meijer
Martinspire schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 12:07:
[...]

Die leaseportaal is echter ook niet heilig. Als jij ergens een auto ziet, dan is er altijd de mogelijkheid om die te verkrijgen. Zeker ook met die acties van 14% auto's, is dat gewoon nog mogelijk.
Ok. Begrijp ik nu uit jouw reactie dat je ook een lease-auto kan laten overhevelen? Dus als ik een 7% lease-auto (bijvoorbeeld Golf GTE) zie staan dat de 'fleetmanager' van Sogeti deze auto kan contracteren?

Dat zou wel erg prettig zijn O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Sogeti heeft vrije keuze wat volgens mij betekent dat ze dat inderdad toestaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 745555

Beste Sogetisten,

Misschien een minder relevante vraag, maar ben zelf wel nieuwsgierig.

Ik heb een vraag over de Cactus C4 voor YP. Is dit een Cactus met armsteun en een glazen dak?
en weke opties heeft het nog meer..

Ik hoor het graag van jullie. Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Navigatie, armsteun, cruise control en panorama dak hoor ik van een collega met een c4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:11
Dat hangt van je bekleding af; 2 collega's van mij hebben namelijk geen armsteun :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Deshmir schreef op maandag 07 maart 2016 @ 12:56:
Dat hangt van je bekleding af; 2 collega's van mij hebben namelijk geen armsteun :+
Meldt dan ook even welke bekleding dat dan is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynden
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Armsteun in de Cactus zit niet in de kale uitvoering. Is geloof ik alleen bij Havanna interieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

http://www.visscher.nl/ci...ness_prijslijst%20(2).pdf

Die uitvoering + glazen dak, getinte ramen achter en achteruit rij camera. (De normale business)

Afhankelijk van de stof dus wel of niet de armsteun (de Velours Habana Club sowieso wel, deze uitvoering heb ik).

[ Voor 10% gewijzigd door Osxy op 07-03-2016 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
Ohja sorry, zwart met de bruine/zandbekleding is armsteun.
De paarse bekleding is idd geen armsteun.

Schijnt ook dat bepaalde kleurencombis (buiten en binnen) niet kunnen, ook al zegt de citroen site van wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 745555

Super, dank voor jullie informatie!

Lekker vlot allemaal:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-06 16:11
Deshmir schreef op maandag 07 maart 2016 @ 18:11:
Ohja sorry, zwart met de bruine/zandbekleding is armsteun.
De paarse bekleding is idd geen armsteun.

Schijnt ook dat bepaalde kleurencombis (buiten en binnen) niet kunnen, ook al zegt de citroen site van wel
Paars leder weer wel, die heb ik namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
Ossi schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 12:42:
[...]

Paars leder weer wel, die heb ik namelijk :)
Lucky you! Van Mobiliteit mocht ik geen leder :(..
Stoelverwarming viel ook gelijk af.
Maja ik ben dan ook als YP begonnen en rond 03-15 besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Deshmir schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 13:09:
[...]

Lucky you! Van Mobiliteit mocht ik geen leder :(..
Stoelverwarming viel ook gelijk af.
Maja ik ben dan ook als YP begonnen en rond 03-15 besteld
Ik denk dat het te maken heeft met YP zijn. Mijne is in juli of juni besteld, maar ik ben geen YP meer :)
Btw, de stoelverwarming is heerlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toni.meijer
Nog een vraag:

Iemand recent een hypotheek afgesloten? Hoe kijkt de hypotheekvertrekker tegen de loonstrook van Sogeti aan? Aangezien het brutosalaris uit meerdere onderdelen bestaat?

Ik las ergens binnen dit topic dat iemand bij HR een 'juiste werkgeversverklaring' had laten opstellen waardoor het gehele brutosalaris werd meegenomen (=gunstig voor je hypotheek).

Kanttekening: de hypotheekvertrekker kijkt toch ook naar je netto salaris op je bankafschriften?

Hoe zit dit nu precies? Kan iemand mij dit goed uitleggen?

BvD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Niet online
Een hypotheekadviseur kan jou tot in detail uitleggen wat je wilt weten (en nog meer), dat alles kost je normaal gesproken ook nog eens helemaal niets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
toni.meijer schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 14:21:
Kanttekening: de hypotheekvertrekker kijkt toch ook naar je netto salaris op je bankafschriften?

Hoe zit dit nu precies? Kan iemand mij dit goed uitleggen?
Een hypotheekverstrekker kijkt naar je brutoloon. Brutoloon voor een hypotheekverstrekker zijn alleen vaste componenten. Dus zaken als bonussen, winstdelingen en vergoedingen tellen niet mee. Eerder in dit topic had Piet_Piraat7 vergelijkbare vraag. De uitkomst daarvan was:
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 10:24:
[...]
Je had gelijk :) net werkgeversverklaring binnen; alleen bruto loon en vakantiegeld worden meegerekend. Andere vaste vergoedingen van Sogeti niet.
Je vaste lasten wordt niet zozeer naar gekeken, alleen als je te maken hebt met zaken als studieschuld, restschuld of alimentatie die je moet betalen.

Het proces is eenvoudig, je gaat met je werkgeversverklaring naar een hypotheekadviseur en die zal dan berekenen wat je maximaal kan lenen. De hypotheekadviseur zal je ook kunnen vertellen welke onderdelen van je salaris wel tellen en welke niet.

Je kan ook zelf wat rekenwerk doen, daar bestaan genoeg websites voor. Deze is doorgaans best accuraat: https://www.hypotheeklast...kenen/maximale-hypotheek/
Roeltjuh schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 14:32:
Een hypotheekadviseur kan jou tot in detail uitleggen wat je wilt weten (en nog meer), dat alles kost je normaal gesproken ook nog eens helemaal niets :)
Het eerste gesprek is veelal gratis. Daarna gaat de meter lopen. Eerste gesprek is redelijk oppervlakkig, maar je weet dan wel voldoende over welke bedragen je kan nadenken en welke niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
Behalve als je van de afgelopen 3 jaar kan laten zien dat je bonuscomponenten gelijk zijn gebleven of hoger zijn geworden. Dan wordt het als consistent loon beschouwd en kan het worden meegenomen. Maar dat is niet specifiek Sogeti gerelateerd maar werkt overal zo.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
thewizard2006 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 09:04:
Behalve als je van de afgelopen 3 jaar kan laten zien dat je bonuscomponenten gelijk zijn gebleven of hoger zijn geworden. Dan wordt het als consistent loon beschouwd en kan het worden meegenomen. Maar dat is niet specifiek Sogeti gerelateerd maar werkt overal zo.
Het lastige is dat de hypotheekverstrekker veel vrijheid heeft in wat ze meetellen en wat niet.

Bonussen zijn daar een goed voorbeeld van. Bij elke grote detacheerder heb je clausules dat je bonus niet uitgekeerd wordt bij geen opdracht, ziekte of tegenvallende bedrijfsresultaten. Zeker met dat laatste kan je dus prima ingezet zijn en in aanmerkingen komen voor een bonus, maar die toch niet krijgen.

Sommige adviseurs willen de bonussen dan nog deels meerekenen, maar niemand neemt ze voor de volle 100% mee was mijn ervaring destijds. Je moet ook meer dan een adviseur spreken en kijken hoe ze rekenen. Overigens, als het verkrijgen van een hypotheek echt gaat hangen op je bonussen dan moet je echt jezelf afvragen of het wel verstandig is wat je aan het doen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
En kon jij van de afgelopen 3 jaren voorleggen dat jou bonus deel structureel werd uitgekeerd? Als dit namelijk het geval had geweest had dit geen (groot) probleem moeten zijn.
Verder deels eens met je laatste deel. Banken zijn relatief terughoudend met hoeveel je kan lenen. Tegenwoordig kan je op zich prima rondkomen ook al leen je het maximaal haalbare met je salaris.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Klopt het dat heel Sogeti zo'n 1 tot 2 procent in salaris vooruit gaat deze/komende maand (inflatie-corrrectie oid)? Een collega zei dat nav de kickoff in de HMH, maar ik heb daar niets van meegekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

Piet_Piraat7 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 09:40:
Klopt het dat heel Sogeti zo'n 1 tot 2 procent in salaris vooruit gaat deze/komende maand (inflatie-corrrectie oid)? Een collega zei dat nav de kickoff in de HMH, maar ik heb daar niets van meegekregen?
Ik weet ook van niets, ook niets daarvan vernomen op de kick-off, behalve dat er meer ruimte is voor salarisverhogingen omdat we meer winst maken.
Tevens in Einstein waarbij je een maand in de toekomst kan kijken (flexpot loopt 1,5 maand voor) is er nog niets te vinden van een eventuele salaris verhoging,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Oke dan ben ik gewoon blij gemaakt met een dode mus :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

Piet_Piraat7 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 09:53:
Oke dan ben ik gewoon blij gemaakt met een dode mus :p
Je krijgt je Bonus nog deze maand :) ruim 1000 euro. bruto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Smuggler schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 09:58:
[...]
Je krijgt je Bonus nog deze maand :) ruim 1000 euro. bruto
Mocht ik willen ;) voor een YP is die niet zo riant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Niet online
Op de kickoff werd verteld dat het budget voor 2016, waaruit bijvoorbeeld loonsverhogingen worden betaald, een stukje groter is dan in 2015. Hoe dit per persoon uitpakt zal de rest van het jaar uit moeten wijzen. Ik neem aan dat dit verder aan het business line- en unitmanagement is, die dat budget mogen verdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toni.meijer
Er is nog geen antwoord op mijn vraag gegeven:

Telt gehele bruto salaris voor je hypotheek, dus inclusief het budget voor je lease auto? OFTEWEL, moet ik 2900 als brutosalaris rekenen of 2200 bruto??

Kan mij zo voorstellen dat ze dit bedrag er nog eerst afhalen om je bruto salaris te berekenen voor een hypotheek.

Volgens mij is dat tegenwoordig allemaal veel strenger geworden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
toni.meijer schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 12:39:
Telt gehele bruto salaris voor je hypotheek, dus inclusief het budget voor je lease auto? OFTEWEL, moet ik 2900 als brutosalaris rekenen of 2200 bruto??
Alleen bij een adviseur kan je een geldig antwoord krijgen. Het ligt ook aan hoe die leasevergoeding terugkomt in je werkgeversverklaring. Ik raad je sowieso aan om een gratis gesprekje te doen om te ervaren hoe de bank je loonstrookje gaat zien.

Ga anders uit van het slechtste geval (2200 bruto), dan kan je altijd plezierig verrast worden. Mogelijk kan Piet_Piraat hier nog wat aan toevoegen.
thewizard2006 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 09:04:
Bij de gesprekken die ik heb gehad destijds waren hypotheekverstrekkers er streng en wilden ze niet naar bonussen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Wat allemaal meetelt kan per hypotheek verstrekker verschillen. Jij overhandigt de werkgeversverklaring aan hen en hier is je bruto loon op aangegeven (de 2900 dus), hier rekent de bank ook mee. Wat daar allemaal van af gaat staat niet op een werkgeversverklaring. Dat je auto invloed heeft op je hypotheek lijkt mij dan ook niet het geval.

Bij mij werd gerekend met de 2100 omdat ik als YP geen mobiliteitsbudget heb, de clio is standaard er al van af getrokken dus er stond een stuk kariger bedrag op de werkgeversverklaring.

Edit: zoals hierboven wordt gezegd is uitgaan van de slechtste situatie wel het veiligst, tot je zekerheid hebt van de adviseur

[ Voor 31% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 10-03-2016 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

Dat is per hypotheek adviseur anders, zij hebben zelf de mogelijkheid om van de richtlijn af te wijken.

Als jij Een lease auto hebt dan is je inkomen eigenlijk gewoon 2200, daar zal de hypotheek adviseur ook vanuit gaan.
Echter kan je als argument aandragen dat jij 0 lasten meer hebt voor vervoer (afgezien bijtelling). En heb jij dus meer besteedbaar inkomen dan iemand met 2200 inkomen zonder lease auto.

Echter de premies worden maar voor 2200 euro afgedragen dus als jij hierna in de ww/wia komt oid. dan krijg je een inkomen gebasseerd op die 2200, is dus meer risico voor de bank.

Ik heb een hypotheek adviseur gehad die het met mij eens was dat mijn inkomen "2900" euro was. en ik hier zelf mijn mobiliteit voor invul. maar bij rondvraag ben ik tot nu toe de enige geweest die dat op deze manier voor elkaar heeft gekregen zover ik weet.

De enige die je daar goed bij kan helpen is je hypotheek adviseur, En als je met overtuigende argumenten komt voor jouw situatie waarom de bank minder risico loopt dan de standaard berekening aangeeft, dat valt er nog wat te onderhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Smuggler schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 13:04:

Echter de premies worden maar voor 2200 euro afgedragen dus als jij hierna in de ww/wia komt oid. dan krijg je een inkomen gebasseerd op die 2200, is dus meer risico voor de bank.
Dat is inderdaad centraal in het denken van hypotheekbanken: hoe groot zijn de neerwaartse inkomensrisico's. Bij werknemers: hoe hoog is straks eventueel je WW of WIA uitkering.

2200 + 700 mobiliteit = 2900. Als je geen auto neemt, moet Sogeti WW, ZW, WAO premies afdragen over 2900 euro. Als je wel een auto kiest van 700 euro, dragen ze slechts af over 2200? Waar blijft de rest van het geld, gaat toch om dik 100 euro per maand..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

t_captain schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 13:40:
[...]

Dat is inderdaad centraal in het denken van hypotheekbanken: hoe groot zijn de neerwaartse inkomensrisico's. Bij werknemers: hoe hoog is straks eventueel je WW of WIA uitkering.

2200 + 700 mobiliteit = 2900. Als je geen auto neemt, moet Sogeti WW, ZW, WAO premies afdragen over 2900 euro. Als je wel een auto kiest van 700 euro, dragen ze slechts af over 2200? Waar blijft de rest van het geld, gaat toch om dik 100 euro per maand..
dikke winst voor sogeti ;), er is een reden dat ik een eigen auto rij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
t_captain schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 13:40:
[...]
Is dat echt zo? Daar zou ik behoorlijk van staan te kijken.. in feite is je lease auto toch ook 'loon', dus ook een leaserijder verdient 2900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

ik ga dit zo even nakijken, we hebben hier 2 soorten loonstrookjes van sogeti in huis, 1 met lease auto en 1 zonder lease auto. dus ik kan ze mooi vergelijken. eerst eens zien hoe ik aan het loonstrookje van mijn vriendin komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Loonstrook moet uitsluitsel geven, gaat om het loon voor de werknemersverzekeringen (ook wel: premieloon WNV etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-06 17:45

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

....Echter kan je als argument aandragen dat jij 0 lasten meer hebt voor vervoer (afgezien bijtelling)....
Hoezo afgezien bijtelling? Bijtelling kun je zien als het bruto netto verschil over die €700 leasebudget.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Echter kan je als argument aandragen dat jij 0 lasten meer hebt voor vervoer (afgezien bijtelling). En heb jij
Dat heb je niet helemaal. Bij Sogeti moet je zelf het leasebedrag betalen uit dat "bruto loon". Van die 2900 euro geef je 700 EUR uit aan een auto. Zo kom je dan aan die 2200 euro. Dan betaal je uit je 2200 euro nog eens de bijtelling in dit geval.

Je hebt dus niet 0 euro auto kosten al zou je de bijtelling buiten beschouwing laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Met die redenering haal je bruto en netto effecten door elkaar. Dezelfde verwarring als praten over "bijtelling betalen" of "netto bijtelling".

* Situatie 1: 2200 + 700 euro salaris, je betaalt inkomstenbelasting over 2200 + 700
* Situatie 2: 2200 euro salaris + 700 euro lease, je betaalt inkomstenbelasting over 2200 + over 700 middels bijtelling

Per saldo betaal je in beide gevallen inkomstenbelasting over je hele inkomen, dus over de onderste 2200 en over de bovenste 700. Alleen is de berekening wat anders. Een leasebedrag kan afhankelijk van de bijtellingscategorie wat gunstiger of minder gunstig uitkomen. Maar principieel is het hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Dat is per hypotheek adviseur anders, zij hebben zelf de mogelijkheid om van de richtlijn af te wijken.

Als jij Een lease auto hebt dan is je inkomen eigenlijk gewoon 2200, daar zal de hypotheek adviseur ook vanuit gaan.
Echter kan je als argument aandragen dat jij 0 lasten meer hebt voor vervoer (afgezien bijtelling). En heb jij dus meer besteedbaar inkomen dan iemand met 2200 inkomen zonder lease auto.

Ik heb een hypotheek adviseur gehad die het met mij eens was dat mijn inkomen "2900" euro was. en ik hier zelf mijn mobiliteit voor invul. maar bij rondvraag ben ik tot nu toe de enige geweest die dat op deze manier voor elkaar heeft gekregen zover ik weet.

De enige die je daar goed bij kan helpen is je hypotheek adviseur, En als je met overtuigende argumenten komt voor jouw situatie waarom de bank minder risico loopt dan de standaard berekening aangeeft, dat valt er nog wat te onderhandelen.
Vergeet ook niet dat de gemiddelde starter niet zo snel in een nieuwe auto zou rondrijden. En bovendien, iemand met een privé auto kan makkelijker switchen naar goedkoper vervoer dan iemand met een leasecontract van 4 jaar, mocht het financieel tegenzitten. Contractueel financiële verplichtingen aan andere partijen heeft de bank een hekel aan ;)

Er zijn zoveel leaserijders dat een adviseur niet zomaar van de richtlijnen van de bank zal afwijken. Er zijn erg weinig redenen te benoemen waarom jouw specifieke leaseauto anders behandeld zou moeten worden als die van je collega.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ben benieuwd, heeft iemand nog kunnen uitzoeken of:

a. (bij geen leaseauto) het gehele beloningsbudget als loon voor de werknemersverzekeringen
b. (bij leaseauto) idem

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Iets te nieuwsgierig en de salarisspecificatie alvast opgezocht, gaat wel een hoop belasting af van die bonus :p

[ Voor 74% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 14-03-2016 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-06 17:51
haha, of een dag wachten...

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Haha, wou je niet gepakt worden, Piet? Gezien je edit...

Wel een goede tip verder! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Haijo op 14-03-2016 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:58
Piet_Piraat7 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 10:51:
Iets te nieuwsgierig en de salarisspecificatie alvast opgezocht, gaat wel een hoop belasting af van die bonus :p
Dat had je al veel eerder kunnen weten :P
Rechtsboven op je salarisspecificatie staat "Percentage BT" ;)

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Haijo schreef op maandag 14 maart 2016 @ 12:05:
Haha, wou je niet gepakt worden, Piet? Gezien je edit...
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Te laat, toch al gebruik van gemaakt :P
Het was wat ik er van verwachte ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Vrij bekende truuk overigens O-)

Voor mij maar een klein potje, pas in oktober begonnen dus is maar over paar maanden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Ik zie een opdracht op Einstein voor Zwitserland. Niet dat ik er in aanmerking voor kom, maar als ik mij niet vergis werd tijdens de introductie verteld dat je je Nederlandse salaris bleef houden bij buitenlandse klussen. Dan zou je in Zwitserland toch letterlijk niet rond kunnen komen? Of wordt álles vergoed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

bijna alles wordt vergoed. Ook afhankelijk of je een hotel of apartement krijgt.
In een hotel boek je een hotel met ontbijt, (100% vergoed).
Diner wordt ook vergoed (normaal tot 25 a 30 euro per diner, maar dit kan per land afwijken).
Enige dat je dan dient te betalen is je lunch.
Daarnaast krijg je 25 euro bruto extra per nacht dat je niet thuis bent, toch gauw 750 euro bruto per maand, dit bedrag is om overige onkosten te dekken zoal wasserette, fooien en andere dingen. zolang je dit niet nodig hebt kan je het gewoon in je zak steken.

Heb zelf tijden niet thuis gezeten, de financiele voordelen waren vooral:
geen ontbijt/diner kosten.
Minder gas en stroom verbruik thuis.
25 euro per nacht bruto extra.
zat dan in hotels in het buitenland.

Je wordt er niet rijk van maar je levert er zeker niet op in, indien wel het geval drijgt te worden dan is dat prima te onderhandelen lijkt mij.

Grootste minpunt is toch wel het niet thuis zijn bij je gezin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Oke thanks voor de info :) ik zou juist erg graag een paar maanden naar een buitenlandse klus willen, maar daar moet ik wat meer ervaring voor hebben denk ik. Een YP naar het buitenland sturen heeft niet veel nut :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

Piet_Piraat7 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 11:12:
Oke thanks voor de info :) ik zou juist erg graag een paar maanden naar een buitenlandse klus willen, maar daar moet ik wat meer ervaring voor hebben denk ik. Een YP naar het buitenland sturen heeft niet veel nut :p
onderschat jezelf niet ;)
nu is de tijd dat je zonder zorgen een paar maanden in het buitenland kan zitten.
Er zijn niet veel mensen die daar zin in hebben, dus als je wilt: geef dat vooral aan.
Ik heb een opdracht in Ierland geweigerd, omdat vliegtuig. Italie vond ik geen probleem maar is niet door gegaan. maar dan kan je nog naar huis rijden :)
Om dit moment wil ik zo dicht mogelijk bij huis zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door Smuggler op 16-03-2016 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:48

FreakNL

Well do ya punk?

De buitenlandregeling bij Sogeti is eigenlijk treurig. 25 bruto per nacht, pfff

Fiscaal gezien kunnen ze in Europa gewoon 25 euro netto uitkeren en buiten europa 45 netto. Snap niet dat ze dat niet gewoon doen. En dat is nog wel het minste, eigenlijk moet er nog veel meer geld bij, scheidingsgeld etc... Het tarief is natuurlijk ook hoger.

Dat je kosten thuis minder zijn doet niet ter zake.

Maargoed, Sogeti is er gewoon niet op ingericht, er gaan te weinig mensen naar het buitenland. Bij bijvoorbeeld Deloitte is het al veel beter geregeld... Laat staan bij werkgevers als Shell, Boskalis, Van Oord etc. Als je daar de voorwaarden van (korte) dienstreizen of (langdurige) uitzending ziet en dan die van Sogeti bekijkt schiet je pas echt in de lach... Maargoed, dat zijn natuurlijk echt internationale bedrijven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
25 als doekje voor het bloeden (naast een creditcard waarop je gewoon je restaurants kunt boeken etc) is niet zo gek. Ik zou echter wel wat compensatie in de vorm van vrije tijd missen. Gemis van een gezinslid maak je niet goed met geld maar eerder met extra tijd om samen te zijn na terugkomst.

@ Italië vs Ierland: is toch allebei twee uur vliegen? Met de auto is alleen maar langer. Ik neem aan dat je met die relatief korte vluchten en 0/1 tijdzones gewoon op vrijdagmiddag naar huis vliegt. Tenzij je single bent en graag het lokale nachtleven wilt verkennen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181786

Sogeti is dan ook meer nationaal gericht. Wil je internationaal dan is Capgemini binnen de groep een betere plek voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toni.meijer
Hoe zit het met een laptop? Kan je kiezen voor een 13 inch laptop? Of dit aangeven? 13 inch past beter in mijn aktetas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mohius
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-09-2024
Je kunt niet kiezen welke laptop je wilt gaan gebruiken. Management krijgt over het algemeen een 14" Lenovo Thinkpad T440p of T450. Sales en bepaalde staff functies krijgen een 12" Lenovo Thinkpad X240 of X250. De rest, dus min of meer alle professionals, krijgen of een 14" Lenovo Thinkpad T440p of T450, of een 15" variant daarvan. Al dan niet met extra geheugen vanwege development werkzaamheden. Deze informatie is te vinden in een informatietabel die te vinden is op Einstein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossebol
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-06 15:10
Weet iemand misschien waar ik een eventueel concurrentie-/relatiebeding van Sogeti kan vinden? Ik heb een aanbod gekregen en heb alle documenten doorgenomen, maar kan dit beding zo snel niet vinden. In vorige topics werd gesuggereerd dat er zo'n beding is (iets anders dan geheimhouding trouwens).

"One day, someone showed me a glass of water that was half full. And he said: 'Is it half full or half empty?' So I drank the water. No more problem." - Alexander Jodorowsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
Ossebol schreef op zondag 27 maart 2016 @ 12:19:
Weet iemand misschien waar ik een eventueel concurrentie-/relatiebeding van Sogeti kan vinden? Ik heb een aanbod gekregen en heb alle documenten doorgenomen, maar kan dit beding zo snel niet vinden. In vorige topics werd gesuggereerd dat er zo'n beding is (iets anders dan geheimhouding trouwens).
Staat op einstein bij dienstverband
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Moet je natuurlijk al bij Sogeti werken, anders inderdaad wat Smuggler aangeeft

[ Voor 7% gewijzigd door Deshmir op 27-03-2016 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

Weet niet zeker of je dit zoekt omdat je weggaat bij sogeti of juist bij sogeti wilt komen.

via einstein kan je deze vinden. :)
zoeken op Relatiebeding..

Anders aan de recruiter vragen. lijkt mij onderdeel te zijn van het contract. Indien niet aanwezig teken je er ook niet voor neem ik aan. anders vraag je het na via e-mail zodat je het zwart op wit hebt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Zo'n beding moet in de tekst van de arbeidsovereenkomst staan. Een verwijzing naar een personeelsregelement is niet geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossebol
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-06 15:10
In de arbeidsovereenkomst staat daar niets over, enkel over de geheimhoudingsplicht, maar dat lijkt mij logisch. "Het is de medewerker niet toegestaan om tijdens het dienstverband en na beëindiging van het dienstverband, op enige wijze informatie te verstrekken aan derden over zaken waarvan de medewerker weet, of de medeweker redelijkerwijs kan vermoeden, dat deze op enige wijze de belangen van Sogeti of één van haar opdrachtgevers kan schaden."

Overigens heb ik een aanbod gekregen om er te gaan werken :)

[ Voor 72% gewijzigd door Ossebol op 27-03-2016 16:30 ]

"One day, someone showed me a glass of water that was half full. And he said: 'Is it half full or half empty?' So I drank the water. No more problem." - Alexander Jodorowsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Is het een arbeidsovereenkomst voor bepaalde of onbepaalde tijd?

Proficiat met je job offer overigens:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

In mijn contract stond het wel, in de aanbieding niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Die aanbieding, dat is toch een contract waarop alleen jouw handtekening ontbreekt?

Het zou niet fair zijn om iemand een aanbieding A te doen en verbolgens een contract te tekenen onder andere / extra voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
t_captain schreef op zondag 27 maart 2016 @ 17:30:
Het zou niet fair zijn om iemand een aanbieding A te doen en verbolgens een contract te tekenen onder andere / extra voorwaarden.
Ik denk zelfs dat zoiets wettelijk niet mag. Je kan niet zondermeer iets toevoegen aan een al getekende overeenkomst. Indien een relatie/concurrentiebeding erbij hoort moet dat in je contract staan. Het zal wel neerkomen op zaken als je mag niet bij de klant in dienst gaan en je mag niets voor hun klanten doen als je weg bent. Dat laatste kan erg interessant worden als je overstapt naar een andere detacheerder die ook een kavel of gunning heeft bij die klant.

Overigens, probeer het eruit te onderhandelen. Dit soort bepalingen kunnen je erg in de weg staan soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Relatiebeding kan je heel moeilijk weg onderhandelen.

In mijn geval ben ik door een hoop geharrewar rond dit beding, heel wat maanden langer in dienst gebleven dan ik gepland had. Gesprekken gestart in januari, per november mocht ik pas overstappen.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
Mistraller schreef op maandag 28 maart 2016 @ 23:23:
Relatiebeding kan je heel moeilijk weg onderhandelen.

In mijn geval ben ik door een hoop geharrewar rond dit beding, heel wat maanden langer in dienst gebleven dan ik gepland had. Gesprekken gestart in januari, per november mocht ik pas overstappen.
Dat je niet klanten mag stelen snap ik wel. Maar de rest werkt eigenlijk altijd beperkend.
Pagina: 1 ... 24 ... 32 Laatste