Ervaring werken bij Sogeti Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 23 ... 32 Laatste
Acties:
  • 389.373 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBee
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-06 12:43
Volgens mij is het sterk afhankelijk welke divisie je zit. Want als ik de opsomming zo zie, zit je dus in de testdivisie. Ik zit nog even bij IS, IS/HT of Cloud en IS.. :) In ieder geval IS hoek, daar is het lijstje volgens mij toch wel wat korter.

Wel leuk idee die tafel, maar zoals gezegd ben ik dan al werkzaam bij een andere partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Smuggler schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:37:
[...]

Dat is wel heel erg snel. je zit er nog geen half jaar?
Zit er anderhalf jaar. Maar klopt, is wel redelijk snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-06 11:47
Heeft er iemand ervaring met een hypotheek berekenen met je Sogeti salaris? Reken je daarbij met je Jaarloon BT of je cumulatieve salaris?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 13:01:
Heeft er iemand ervaring met een hypotheek berekenen met je Sogeti salaris? Reken je daarbij met je Jaarloon BT of je cumulatieve salaris?
Pas in ieder geval op met het meerekenen van bonussen, winstuitkeringen en andere vergoedingen. De bank wil die niet altijd meenemen. Het verschilt wel tussen de adviseurs, maar momenteel rekent men best conservatief. Soms nemen ze het deels mee en soms helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:15

TheVMaster

Moderator WOS
CMD-Snake schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 13:07:
[...]

Pas in ieder geval op met het meerekenen van bonussen, winstuitkeringen en andere vergoedingen. De bank wil die niet altijd meenemen. Het verschilt wel tussen de adviseurs, maar momenteel rekent men best conservatief. Soms nemen ze het deels mee en soms helemaal niet.
Als ik zo'n berekening wil maken ga ik altijd uit van 13x je bruto maandsalaris (zonder bonus/winstuitkering etc) en als je 8% vakantiegeld krijgt (krijgen we bij Sogeti natuurlijk niet :+) dan 12,96x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:03

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Martinspire schreef op maandag 04 januari 2016 @ 23:30:
[...]
Hoeveel meetings heb jij dan met de collega's van je unit? Ik niet veel. 3 of 4x per jaar max? Laatste tijd is er ook niet veel animo om nog wat ernaast te doen, dus als je nog wat suggesties hebt wat je zoal met collega's doet, dan vertel maar :)
Huiskamer sessies (gewoon met een groepje bij elkaar zitten en kletsen over pet projects, nieuwe ontwikkelingen en wat verder ter tafel komt), bootcamp (heel weekend met de hele BL presentaties, workshops en fun), kennissessies, BL meetings. Bij de open source unit is het behoorlijk levendig.

Helaas zal ik het moeten missen. Sinds 1-1 werk ik niet meer bij Sogeti. Ik zal de tweakerstafel dus ook aan mijn neus voorbij moeten laten gaan :(.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
CMD-Snake schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 13:07:
[...]
Als ik het volgende optel:
- bruto maandloon
- vakantiegeld
- mobiliteits/functie vergoeding (~ 31 euro)
- prestatiebonus

en dat keer 12 doe dan heb ik mijn vaste jaarlijkse inkomen toch? De enige variabele in dat rijtje is de prestatiebonus, maar gezien ik altijd ingezet ben geweest en de hypotheek verstrekker kijkt bij een variabele beloning over 12 maanden (om een lijn te trekken) lijkt mij dit een goede houvast voor een hypotheek berekening.

Performance en wervingsbonussen heb ik dan niet meegerekend gezien deze niet te voorspellen zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 06-01-2016 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Toen ik een jaar of 4,5 geleden een hypotheek ging fixen werdt mobiliteitsvergoeding niet meegeteld. Bij mij keken ze in feite alleen naar het basis bruto maandloon / vakantie geld. En je kan de prestatiebonus laten middelen, maar sommige banken zijn zelfs daar niet zo happig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 08:28:
Als ik het volgende optel:
- bruto maandloon
- vakantiegeld
- mobiliteits/functie vergoeding (~ 31 euro)
- prestatiebonus

en dat keer 12 doe dan heb ik mijn vaste jaarlijkse inkomen toch? De enige variabele in dat rijtje is de prestatiebonus, maar gezien ik altijd ingezet ben geweest en de hypotheek verstrekker kijkt bij een variabele beloning over 12 maanden (om een lijn te trekken) lijkt mij dit een goede houvast voor een hypotheek berekening.

Performance en wervingsbonussen heb ik dan niet meegerekend gezien deze niet te voorspellen zijn.
Prestatiebonus zal niet meegenomen worden in de berekening. Deze kan je namelijk niet krijgen onder bepaalde omstandigheden (geen opdracht, slechte bedrijfsresultaten, ziekte). Hooguit zal een adviseur die deels meenemen, het verschilt een beetje tussen de adviseurs. Maar zoals ik al schreef, tegenwoordig is men best conservatief. Ik vermoed dat alleen je brutoloon en vakantiegeld geteld worden, misschien kan je nog je mobiliteitsvergoeding erbij opgeteld krijgen. De nieuwe regels voor hypotheken zijn streng en worden steeds strenger.

Uiteindelijk moet je ook met een werkgeversverklaring komen. Dat gaat de basis vormen voor een definitieve berekening. Misschien als die gunstig eruit ziet dat je wat meer krijgt, maar het ligt ook deels aan je adviseur.

Deze site is erg handig om een en ander te berekenen aan hypotheken: http://www.hypotheeklaste...kenen/maximale-hypotheek/

De modules zijn behoorlijk accuraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:48
icemotion schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 09:03:
Toen ik een jaar of 4,5 geleden een hypotheek ging fixen werdt mobiliteitsvergoeding niet meegeteld. Bij mij keken ze in feite alleen naar het basis bruto maandloon / vakantie geld. En je kan de prestatiebonus laten middelen, maar sommige banken zijn zelfs daar niet zo happig op.
Is het niet zo dat bij Sogeti met maandloon alle componenten worden meegenomen (dus vakantiegeld en mobiliteitsvergoeding) terwijl je bij salaris dit allemaal niet zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Volgens de nieuwe regeling van Sogeti die vorig jaar is ingegaan mag je het restant van de mobiliteitsvergoeding meenemen als vaste salaris voor de hypotheek. Of de adviseur dat zo ziet is iets anders natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Haijo schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:31:
Volgens de nieuwe regeling van Sogeti die vorig jaar is ingegaan mag je het restant van de mobiliteitsvergoeding meenemen als vaste salaris voor de hypotheek. Of de adviseur dat zo ziet is iets anders natuurlijk. :)
Die ziet dat ook zo. Het restant is een maandelijks bedrag dat je gegarandeerd uitgekeerd krijgt. Dat is zekerheid genoeg voor de meeste adviseurs. Mensen die helemaal niet leasen (zoals ik) mogen ook gewoon het hele beloningsbudget gebruiken als basis voor de hypotheek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Sterker nog, er bestaat helemaal geen restant van de mobiliteitsvergoeding, aangezien er geen mobiliteitsvergoeding is. Je besteedt een deel van je beloningsbudget aan mobiliteit, de rest is gewoon bruto salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 722082

Iemand ervaring bij Sogeti België en kennis heeft van de sollicitatieprocedure voor yp Tester? Ben heel erg benieuwd om ervaringen te horen! Ik had al eens rondgekeken in de topic maar de meeste reacties zijn al serieus gedateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Ah ik heb de verkeerde term gebruikt zie ik in mijn opsomming. Het is niet de mobiliteitsvergoeding waar ik mee reken, maar de communicatie vergoeding. Dit is opgeteld 31 euro geloof ik standaard voor een YP.

Dus; (bruto loon + vakantiegeld+ communcatievergoeding) x 12 = rekenbedrag voor hypotheek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 09:32:
Dus; (bruto loon + vakantiegeld+ communcatievergoeding) x 12 = rekenbedrag voor hypotheek?
Ongeveer. Dat linkje wat ik eerder had gepost kan je het brutoloon invoeren en dan wordt het bedrag berekend aan de hand van de geldende regels.

Vraag eventueel ook een werkgeversverklaring aan. Misschien geeft dat wat meer opheldering over wat wel telt en wat niet. Je zou ook daarmee naar een adviseur kunnen gaan. Eerste gesprek is altijd gratis. Dan kan je een gevoel krijgen hoe ze over de andere posten denken als bonussen en winstdelingen en het meerekenen van vergoedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Piet_Piraat7 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 09:32:
Ah ik heb de verkeerde term gebruikt zie ik in mijn opsomming. Het is niet de mobiliteitsvergoeding waar ik mee reken, maar de communicatie vergoeding. Dit is opgeteld 31 euro geloof ik standaard voor een YP.

eerder (bruto loon + communicatievergoeding) X 12 + vakantiegeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Janoz schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:40:
[...]
eerder (bruto loon + communicatievergoeding) X 12 + vakantiegeld
Ik laat het maandelijks uitbetalen ;)

Iemand eerder een werkgeversverklaring aangevraagd bij Sogeti voor een hypotheekaanvraag? Die weet misschien wat er allemaal mee wordt gerekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Niet online
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:59:
[...]

Ik laat het maandelijks uitbetalen ;)

Iemand eerder een werkgeversverklaring aangevraagd bij Sogeti voor een hypotheekaanvraag? Die weet misschien wat er allemaal mee wordt gerekend
Ik kan die van mij zo snel niet tevoorschijn halen, maar het is de hypotheekverstrekker die bepaalt wat er wordt meegerekend. Sogeti kan vinden dat er van alles mee wordt gerekend op de werkgeversverklaring, maar dat is niet aan hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Tjoekie schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 13:06:
[...]
Ik kan die van mij zo snel niet tevoorschijn halen, maar het is de hypotheekverstrekker die bepaalt wat er wordt meegerekend. Sogeti kan vinden dat er van alles mee wordt gerekend op de werkgeversverklaring, maar dat is niet aan hun.
Duidelijk! Vroeg me af wat er op kwam te staan :) maar dat zullen we binnen twee werkdagen zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Op een werkgeversverklaring staat alles wat je verdient, dus je bruto loon, eventuele vergoedingen en bonussen. Dit zal vaak uitgesplitst staan. Verder staat er nog wat informatie over je dienstverband. Belangrijkste daarvan is dat je een vast dienstverband hebt.

Adviseurs gaan daar dan mee lopen rekenen. Bonussen kan je eigenlijk al wegstrepen, die gaan ze niet rekenen.

Het beste is eigenlijk om bij een paar adviseurs dat eerste gratis gesprekje te doen om een gevoel te krijgen wat ze mee willen rekenen en wat niet. Dan heb je een idee van je maximale hypotheekbedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-06 12:08
Bonussen met een herhalend karakter kun je toch als variabel inkomen gebruiken (gemiddelde voorgaande drie kalenderjaren) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Laatst online: 23:21

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

ja. (korste reactie ooit van mij)

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Ja dat zei de jongen van de helpdesk gisteren ook tegen mij, al had ik niet het idee dat hij er veel van wist. Helaas kan ik niet drie jaar terug kijken (werk net meer dan een jaar bij Sogeti), maar ik kan zeker aantonen dat bepaalde variabelen een herhalend karakter hebben (jaarafschrift voorleggen).

Ik ga eens een adviesgesprek aanvragen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 08-01-2016 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 08:38:
Ja dat zei de jongen van de helpdesk gisteren ook tegen mij, al had ik niet het idee dat hij er veel van wist. Helaas kan ik niet drie jaar terug kijken (werk net meer dan een jaar bij Sogeti), maar ik kan zeker aantonen dat bepaalde variabelen een herhalend karakter hebben (jaarafschrift voorleggen).

Ik ga eens een adviesgesprek aanvragen :)
Om teleurstellingen te voorkomen, ze kunnen alsnog kiezen om het niet mee te rekenen. Die keuze bij bonussen en winstdelingen is geheel aan de adviseur of hypotheekverstrekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:24
Als je zonder die bonus je hypotheek niet rond kunt krijgen, moet je serieus even achter de oren krabben of je die hypotheek wel wilt. In je eerste jaren dat ik bij Sogeti zat was er ook steeds een leuke bonus. Tot de crisis kwam. Weg bonus, weg salarisverhogingen. En met de ombouw naar de nieuwe AVW (in ..2014?) zag ik nog wat variabele posten verdampen (overwerk en standby vergoeding, waar ik toen heel veel mee te maken had, al een jaar of 4 dus eigenlijk als "vast extra salaris" voelde) Gelukkig hadden wij heel behoedzaam gekocht, en konden zelfs de restschuld probleemloos wegwerken toen we wilden verhuizen.

Ga dus nooit variabele posten meerekenen in de hypotheek, als je dan toch variabele posten wilt gebruiken, kies dan een anuïtaire hypotheek op basis van je kale brutosalaris, en los zodanig af met je bonus dat je het karakter krijgt van een linaire hypotheek. Bij de meeste banken mag je jaarlijks extra aflossen. Bij een lineaire hypotheek ben je immers onder aan de streep het minst kwijt aan de bank. En ben je krap bij kas of valt een variabele bron weg, dan stop je met additioneel aflossen.

Overigens is het uiteindelijk de overheid, die banken verplicht om risicomijdend te werk te gaan. Het heeft niet alleen te maken met teleurstellingen tijdens het adviesgesprek, maar simpelweg het verminderen van het aantal mensen in de schuldsanering. En dat zijn er heel wat meer geworden in de afgelopen 7 jaren. Allemaal mensen die met hun volle verstand tekenden voor een hypotheek die toch een maatje te groot bleek.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
CMD-Snake schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 14:03:
[...]
Om teleurstellingen te voorkomen, ze kunnen alsnog kiezen om het niet mee te rekenen. Die keuze bij bonussen en winstdelingen is geheel aan de adviseur of hypotheekverstrekker.
Je had gelijk :) net werkgeversverklaring binnen; alleen bruto loon en vakantiegeld worden meegerekend. Andere vaste vergoedingen van Sogeti niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 10:24:
Je had gelijk :) net werkgeversverklaring binnen; alleen bruto loon en vakantiegeld worden meegerekend. Andere vaste vergoedingen van Sogeti niet.
Hopelijk vormt dat geen belemmering voor je om te kopen.

Het kan wel natuurlijk teleurstellend zijn omdat je toch minder te besteden hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
CMD-Snake schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 14:28:
[...]

Hopelijk vormt dat geen belemmering voor je om te kopen.

Het kan wel natuurlijk teleurstellend zijn omdat je toch minder te besteden hebt.
Nee ik had gelukkig gerekend met wat je zei, uitgaande van de magerste situatie. Het was uiteindelijk het appartement wat juist de belemmering vormde en tegenviel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thanhdoan89
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-03 22:08
Hey luitjes,

Binnenkort de kick-off (m'n eerste)! Meen een paar weken geleden iets gelezen te hebben over een tweakers tafel. Kan iemand me inlichten of er al iets georganiseerd is? Zoja, waar meld ik me aan? :D

[ Voor 186% gewijzigd door thanhdoan89 op 21-01-2016 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
thanhdoan89 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 10:29:
Hey luitjes,

Binnenkort de kick-off (m'n eerste)! Meen een paar weken geleden iets gelezen te hebben over een tweakers tafel. Kan iemand me inlichten of er al iets georganiseerd is? Zoja, waar meld ik me aan? :D
Die applicatie is sinds gister online, de mail is net verstuurd. Linkje:

https://sogeti-jouwtafel.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thanhdoan89
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 10:44:
[...]

Die applicatie is sinds gister online, de mail is net verstuurd. Linkje:

https://sogeti-jouwtafel.nl/
Bedoelde ook welke tafel :) had het misschien beter moeten verwoorden.

Hoe dan ook, Ohio maatjes wilden ook samen aan tafel, dus heb al wat geroggeld :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

Ik heb mij aangemeld op tafel 133 (7).
Waarom!? ik zag hier niet zo heel veel response dus een kleine tafel (6 personen moet nog wel te doen zijn om te vullen).
Iedereen van tweakers is welkom om zich daar aan te melden.

Tot Dan!

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Smuggler schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 11:08:
Ik heb mij aangemeld op tafel 133 (7).
Waarom!? ik zag hier niet zo heel veel response dus een kleine tafel (6 personen moet nog wel te doen zijn om te vullen).
Iedereen van tweakers is welkom om zich daar aan te melden.

Tot Dan!
Eh....hij zit al vol met Tweakers? Of zijn het allemaal 'andere' collega's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

dat zou wel erg snel zijn. ik was net nog de enige. toen ik dat bericht schreef.

edit:
Op Tafel 133 ben ik nogsteeds de enige, (Sebastiaan). dus je bent welkom :)

[ Voor 35% gewijzigd door Smuggler op 21-01-2016 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:07

Martinspire

Awesomeness

Smuggler schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 11:55:
dat zou wel erg snel zijn. ik was net nog de enige. toen ik dat bericht schreef.
Ja je bedoelt volgens mij 133? Helmer denkt dat je tafel 7 bedoelt.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Smuggler schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 11:55:

edit:
Op Tafel 133 ben ik nogsteeds de enige, (Sebastiaan). dus je bent welkom :)
Dan sta ik er nu bij...en Martinspire gaat ook aansluiten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Als het hetzelfde gaat met mobile, krijgen we er gewoon elk jaar een tafel bij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

We zijn nog met z'n 3en, en de helft van dit topic werkt er niet meer :)
Ben benieuwd of we de tafel nog gevuld gaan krijgen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Och, als ze 6 gerechten op tafel zetten vind ik het prima :~

Maar inderdaad. Wat een afhakers :P
Als het er niet meer worden, ga ik weer bij mobile zitten. Liever een volle tafel

[ Voor 54% gewijzigd door Martinspire op 23-01-2016 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

Ik heb nog even geduld.
Wie van dit topic werken er eigenlijk nog behalve ons 3en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181786

Ik werk er ook nog. Met veel plezier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:43

Osxy

Holy crap on a cracker

Ik werk er ook maar ga bij mijn nieuwe unit zitten, eerste gelegenheid enzo..

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:22
Smuggler schreef op zondag 24 januari 2016 @ 11:13:
Ik heb nog even geduld.
Wie van dit topic werken er eigenlijk nog behalve ons 3en?
* Nnoitra meldt!
Maar ik ga niet :+

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:10
Werk er nog, maar zit bij project-crew; 2 tafels, hopelijk ook naast elkaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 475693

Heren, een vraag: op 1 februari treed ik in dienst bij Sogeti en daarom zal ik met nieuwe collega's twee introductie dagen hebben.

Eigenlijk weet ik niet veel over wat gebeurt in deze twee dagen... Heeft iemand ervaring over wat ik kan verwacht? Ga ik eigenlijk een hele dag hebben vol met presentaties ofzo? Wat voor programma kan ik min of meer verwachten voor deze twee dagen?

Alvast bedankt en als een van jullie zal ook per 1 februari beginnen, misschien kunnen we een tafel delen voor lunch :-) ik kom naar de High Tech afdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Je krijgt 2 dagen vol presentaties over Sogeti, wat het bedrijf doet, waar het voor staat, de bedrijfscultuur etc.

Redelijk wat interactie en mogelijkheden tot meedenken. Maar het zijn wel lange dagen in mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Anoniem: 475693 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 15:57:
Heren, een vraag: op 1 februari treed ik in dienst bij Sogeti en daarom zal ik met nieuwe collega's twee introductie dagen hebben.

Eigenlijk weet ik niet veel over wat gebeurt in deze twee dagen... Heeft iemand ervaring over wat ik kan verwacht? Ga ik eigenlijk een hele dag hebben vol met presentaties ofzo? Wat voor programma kan ik min of meer verwachten voor deze twee dagen?

Alvast bedankt en als een van jullie zal ook per 1 februari beginnen, misschien kunnen we een tafel delen voor lunch :-) ik kom naar de High Tech afdeling.
Neem je/een telefoon mee. Op de eerste dag wordt oa ook de simkaart uitgedeeld. Kun je gelijk checken of alles werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Janoz schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 17:09:
[...]

Neem je/een telefoon mee. Op de eerste dag wordt oa ook de simkaart uitgedeeld. Kun je gelijk checken of alles werkt ;)
Zo'n prio heeft dat toch ook niet op de eerste 2 dagen? Net als laptop of email. Komt allemaal wel goed.
Gewoon lekker luisteren wat iedereen te zeggen heeft en een indruk proberen te krijgen van het bedrijf. Daarna volgt pas de overgang naar je unit en krijg je daar wat meer detailinformatie of aanvullende opleidingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die eerste twee dagen zijn idd vooral om je een indruk te geven van het bedrijf. Nieuwe collega's leren kennen. Een beetje netwerken (gaat automatisch). Een beetje van jezelf laten zien hoort er ook bij. Er zitten rollenspellen bij die je in kleine groepjes uitvoert. Je zal zelf met een klein groepje een presentatie in elkaar moeten draaien en geven over een bedrijfsonderdeel waar jijzelf niet terecht komt. Van het hoger management komen er ook wat mensen langs waar je alle vragen (ook kritische) mag stellen die je kan bedenken. En zo wat meer dingen. Lunch is goed geregeld, de mensen zijn vriendelijk.

Maar maak je vooral nergens druk om en laat het gewoon op je afkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt iedereen voor de reacties! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Martinspire schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 17:18:
[...]

Zo'n prio heeft dat toch ook niet op de eerste 2 dagen? Net als laptop of email. Komt allemaal wel goed.
Gewoon lekker luisteren wat iedereen te zeggen heeft en een indruk proberen te krijgen van het bedrijf. Daarna volgt pas de overgang naar je unit en krijg je daar wat meer detailinformatie of aanvullende opleidingen.
Uiteraard, maar het is wel handig wanneer je gelijk even bij support langs kunt als het niet werkt. Zeker nu we eigenlijk alleen maar local support in Vianen hebben en je anders overgeleverd bent aan de nukken van ITICS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Anoniem: 181786 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 17:26:
Die eerste twee dagen zijn idd vooral om je een indruk te geven van het bedrijf. Nieuwe collega's leren kennen. Een beetje netwerken (gaat automatisch). Een beetje van jezelf laten zien hoort er ook bij. Er zitten rollenspellen bij die je in kleine groepjes uitvoert. Je zal zelf met een klein groepje een presentatie in elkaar moeten draaien en geven over een bedrijfsonderdeel waar jijzelf niet terecht komt. Van het hoger management komen er ook wat mensen langs waar je alle vragen (ook kritische) mag stellen die je kan bedenken. En zo wat meer dingen. Lunch is goed geregeld, de mensen zijn vriendelijk.

Maar maak je vooral nergens druk om en laat het gewoon op je afkomen.
Kan me hier helemaal bij aansluiten (ik ben 1 dec begonnen). Heb je ook je NS Business card al ontvangen? Die kun je dan in ieder geval alvast gebruiken om de eerste dag op het werk te komen...
Janoz schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 17:39:
[...]

Uiteraard, maar het is wel handig wanneer je gelijk even bij support langs kunt als het niet werkt. Zeker nu we eigenlijk alleen maar local support in Vianen hebben en je anders overgeleverd bent aan de nukken van ITICS.
Ja, die ITICS mensen zijn niet zo heel snel. Mijn verkorte nummer werkte niet (daar kwam ik pas op dag 3 achter), maar dat duurde via ITICS toch zeker een dag of 3 om het te laten fixen :+

[ Voor 21% gewijzigd door TheVMaster op 27-01-2016 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

TheVMaster schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 17:48:
[...]

Kan me hier helemaal bij aansluiten (ik ben 1 dec begonnen). Heb je ook je NS Business card al ontvangen? Die kun je dan in ieder geval alvast gebruiken om de eerste dag op het werk te komen...

[...]

Ja, die ITICS mensen zijn niet zo heel snel. Mijn verkorte nummer werkte niet (daar kwam ik pas op dag 3 achter), maar dat duurde via ITICS toch zeker een dag of 3 om het te laten fixen :+
Heb je nog mazzel, duurde bij mij 3 tickets en 3 weken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Osxy schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 17:58:
[...]

:+ Ik heb wel wat 'ruzie' met het maand account voor de guest wifi (zodat ik m'n eigen installatie kan gebruiken). Heb al 3x keer na het weekend een nieuw account moeten regelen...pffff....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

TheVMaster schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 18:09:
[...]

:+ Ik heb wel wat 'ruzie' met het maand account voor de guest wifi (zodat ik m'n eigen installatie kan gebruiken). Heb al 3x keer na het weekend een nieuw account moeten regelen...pffff....
Ik zit nog braaf op de default image, wel met admin rechten.
Heb er verder weinig last van, zit toch bijna nooit op dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Osxy schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 18:15:
[...]

Ik zit nog braaf op de default image, wel met admin rechten.
Heb er verder weinig last van, zit toch bijna nooit op dat ding.
Ik zit aan de Workplace kant...dus tja...dan kan ik niet op Windows 7 blijven met Office 2007 :+ Ach...de meeste mannen in mijn unit zitten op Windows 10 met Office 2016....of hebben een Surface Pro als laptop vd zaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

TheVMaster schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 18:21:
[...]

Ik zit aan de Workplace kant...dus tja...dan kan ik niet op Windows 7 blijven met Office 2007 :+ Ach...de meeste mannen in mijn unit zitten op Windows 10 met Office 2016....of hebben een Surface Pro als laptop vd zaak :)
Ja vooral de Office 2007 is nogal, ja ... teleurstellend. Office 2007 met dan Visio 2016 tegelijk draaiend geeft van die fijne flashback momenten, ene moment ben je in het nu, andere moment 10 jaar terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
TheVMaster schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 18:21:
dan kan ik niet op Windows 7 blijven met Office 2007
Dat snap je dan ergens niet. Al die IT bedrijven willen hun (potentiële) klanten nu Windows 10 met Office 365 verkopen en dan komt de consultant met dat verouderde spul zijn presentatie houden.

Ergste consultant die ik dit jaar mee mocht maken had nog Windows XP met Office 2003. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
CMD-Snake schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 18:51:
[...]

Dat snap je dan ergens niet. Al die IT bedrijven willen hun (potentiële) klanten nu Windows 10 met Office 365 verkopen en dan komt de consultant met dat verouderde spul zijn presentatie houden.

Ergste consultant die ik dit jaar mee mocht maken had nog Windows XP met Office 2003. :F
Gelukkig hebben de meeste consultants die dus bij klanten presentaties komen geven over hoe cool Windows 10 is met Office 365....wel gewoon Windows 10 i.c.m. Office 2016 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TheVMaster schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 17:48:
[...]

Ik heb hem wel. Goed te weten :) . Op de brieft staat dat ik moet bij ns.nl checken wanneer ik het kan begin te gebruiken maar eigenlijk kan ik geen rekening maken bij NS zakelijk...

Hopelijk kan ik ook gebruik maken van de poolauto terug naar huis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

Als YP krijg je in de eerste 2 maanden geen lease/pool auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Smuggler schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 07:16:
Als YP krijg je in de eerste 2 maanden geen lease/pool auto.
O ja maar ik ben niet YP :) en heb wel een formulier ingevuld voor een tijdelijk poolauto voor de eerst maand ofzo. Toch kan ik niet de auto kiezen (wel de class maar niet merk of model).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

Dan krijg je op dag 1 een poolauto mee :).
Dus met het OV heen, en met de auto terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Anoniem: 475693 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 07:10:
[...]

Ik heb hem wel. Goed te weten :) . Op de brieft staat dat ik moet bij ns.nl checken wanneer ik het kan begin te gebruiken maar eigenlijk kan ik geen rekening maken bij NS zakelijk...

Hopelijk kan ik ook gebruik maken van de poolauto terug naar huis...
Je moet even met de NS bellen, heb ik ook gedaan. Vervolgens vertelden ze mij dat de kaart al aktief is...en je hem dus kunt gebruiken. Als je je Sogeti mail hebt kun je vervolgens je wachtwoord resetten (m.b.v. je Sogeti mailadres).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thanhdoan89
Osxy schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 17:58:
[...]

Vaag... Heb nog geen enkele issue gehad waarbij ik meer dan 1 call nodig had :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

Ik heb een leuke avond gehad,
Moest helaas wat eerder afbreken vanwege werk morgen ochtend.
jammer van alle afhakers.
En ik ga eens verzinnen waar ik mijn bonus aan uit ga geven :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Je was ineens weg....:+ Ach..het was een leuke avond. Wauw man.....Sogeti weet wel een kick-off te organiseren zeg....alles goed verzorgd enzo! Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
TheVMaster schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 23:09:
Je was ineens weg....:+ Ach..het was een leuke avond. Wauw man.....Sogeti weet wel een kick-off te organiseren zeg....alles goed verzorgd enzo! Nice!
Is het % bekend?
Nu al?! :D

Mooi op tijd dit jaar, mag ook wel eens :)
Overigens heb ik 'm al grotendeels (als het minimaal gelijk is aan vorig jaar) uitgegeven :+

[ Voor 88% gewijzigd door Nnoitra op 03-02-2016 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:10
166,6% zei die volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
De stukjes waren wel ontzettend ingestudeerd zeg :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vond het best een geslaagde avond. :)
166% schijnt hoog te zijn dus daar mogen we blij mee zijn.
Fijn dat het goed gaat met Sogeti.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Anoniem: 181786 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 08:47:
Ik vond het best een geslaagde avond. :)
166% schijnt hoog te zijn dus daar mogen we blij mee zijn.
Fijn dat het goed gaat met Sogeti.
Dat is het ook.
Vorig jaar net onder de 100% en het jaar daarvoor in de 30%.

Wel grappig: hoe hoger het percentage, hoe eerder ze het bekend willen maken :+
De vorige jaren halverwege de maand :p

[ Voor 7% gewijzigd door Nnoitra op 03-02-2016 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-06 12:08
Is dat een percentage van een maandsalaris?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
t_captain schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 09:23:
Is dat een percentage van een maandsalaris?
Einstein -> Mijn Viarabele Beloning -> Performance-normbeloning van 2015 (en daar dus 166% van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 09:25:
[...]

Einstein -> Mijn Viarabele Beloning -> Performance-normbeling van 2015 (en daar dus 166% van)
En dat is het bruto bedrag, dus de staat profiteert ook nog even mee van hoe goed wij zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Nnoitra schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 09:28:
[...]
En dat is het bruto bedrag, dus de staat profiteert ook nog even mee van hoe goed wij zijn :+
Daar gaat nog 42% van af ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 09:29:
[...]

Daar gaat nog 42% van af ongeveer?
Voor sommigen wel, voor anderen niet. Het 'bijzonder tarief' hangt onder andere van je salaris af.
Op je salarisspecificatie staat het rechtsboven --> Percentage BT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-06 22:25
Damn 2e speech van Piet was wel slaapverwekkend, voor de rest een geslaagd avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 10:55
Silversin schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 10:13:
Damn 2e speech van Piet was wel slaapverwekkend, voor de rest wel een geslaagd avond.
Bij mij explodeerde de hangouts app met bullshit bingo woorden :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twimj
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:07
Was er niet bij gisteravond, maar goed om te weten :-) Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat die 166% procent op Einstein staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Silversin schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 10:13:
Damn 2e speech van Piet was wel slaapverwekkend, voor de rest wel een geslaagd avond.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Verder geslaagd :)

[ Voor 5% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 03-02-2016 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Ossi schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 10:44:
[...]

Bij mij explodeerde de hangouts app met bullshit bingo woorden :o
Haha. Ik heb het sowieso niet met dat soort speeches. Totaal niet relevant voor ons (eerder aandeelhouders imo) met wat zweverig blabla en cijfers die me weinig interesseren. Groei, winst, personeelsaantallen is het enige wat ik (en denk velen met mij) echt willen weten. De rest waar onze focus ligt e.d. zal me een zorg zijn (dat is aan marketing en unit managers imo). Wat dat betreft ligt de focus van de hele avond verkeerd imo. Zou beter zijn om het op cultuur en innovatie aan te laten komen dan een marketingspeech en promo-video. Kondig aan wat het bedrijf voor de medewerkers gaat doen en wat voor veranderingen er gaan komen. Daar hebben we meer aan imo.

Presentatie zelf heb ik me niet aan gestoord. Vond de interactie middels app/site wel grappig gevonden en werkte ook wel aardig. Ook aardig wat mensen gesproken, onder andere aan de Tweakers tafel. Wel laat thuis, maar toch een geslaagde avond.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Was gezellig avondje. Leuk zitten kletsen met al bekende collega's en flink aantal collega's die ik tot nu toe alleen van naam kende.

Was echt wel weer de moeite waard. En altijd goed om te horen dat het goed met het bedrijf gaat.

Is wel grappig, events als deze zijn de enige momenten dat ik echt besef bij zo'n groot bedrijf te werken. In mijn ogen zijn dit soort events ook echt wel nodig om iedereen betrokken te houden bij Sogeti.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Martinspire schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 11:17:
[...]

Haha. Ik heb het sowieso niet met dat soort speeches. Totaal niet relevant voor ons (eerder aandeelhouders imo) met wat zweverig blabla en cijfers die me weinig interesseren. Groei, winst, personeelsaantallen is het enige wat ik (en denk velen met mij) echt willen weten. De rest waar onze focus ligt e.d. zal me een zorg zijn (dat is aan marketing en unit managers imo). Wat dat betreft ligt de focus van de hele avond verkeerd imo. Zou beter zijn om het op cultuur en innovatie aan te laten komen dan een marketingspeech en promo-video. Kondig aan wat het bedrijf voor de medewerkers gaat doen en wat voor veranderingen er gaan komen. Daar hebben we meer aan imo.

Presentatie zelf heb ik me niet aan gestoord. Vond de interactie middels app/site wel grappig gevonden en werkte ook wel aardig. Ook aardig wat mensen gesproken, onder andere aan de Tweakers tafel. Wel laat thuis, maar toch een geslaagde avond.

Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-06 22:25
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 11:00:
[...]

Members only:

Verder geslaagd :)
Juist niet, hij had de beste speech.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
twimj schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 10:55:
Was er niet bij gisteravond, maar goed om te weten :-) Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat die 166% procent op Einstein staat.
Het staat inmiddels al wel op de "mijnvariabelebeloning" pagina :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Martinspire schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 11:17:
[...]

Dit is altijd al zo geweest, tenminste in de 8 jaar dat ik er zat wel. De speech van PW vond ik het eerste jaar ook al zeer matig, in de 2 jaren erna ben ik niet meer gegaan, vond het zonde van mijn tijd. Bonus is er heel wat jaren niet geweest, tot in het jaar 2014 toen ik weg ben gegaan, kon er geen stuiver vanaf want Frankrijk vond dat NL het slecht deed.
Dus mooi dat het weer beter gaat, maar om te zeggen dat het "goed" gaat...in 1 jaar opgekrabbeld van slecht naar goed? Dat is op z'n minst bijzonder. Ik denk dat het vooral ook meespeelt dat men de mega uitstroom van ervaren professionals wil indammen. Dan ben ik blij voor jullie dat men dat eindelijk eens inziet. :)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 10:55
Mistraller schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 17:27:
[...]

Dit is altijd al zo geweest, tenminste in de 8 jaar dat ik er zat wel. De speech van PW vond ik het eerste jaar ook al zeer matig, in de 2 jaren erna ben ik niet meer gegaan, vond het zonde van mijn tijd. Bonus is er heel wat jaren niet geweest, tot in het jaar 2014 toen ik weg ben gegaan, kon er geen stuiver vanaf want Frankrijk vond dat NL het slecht deed.
Dus mooi dat het weer beter gaat, maar om te zeggen dat het "goed" gaat...in 1 jaar opgekrabbeld van slecht naar goed? Dat is op z'n minst bijzonder. Ik denk dat het vooral ook meespeelt dat men de mega uitstroom van ervaren professionals wil indammen. Dan ben ik blij voor jullie dat men dat eindelijk eens inziet. :)
Een pessimistische blik, maar ik kan er geen gaten in vinden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

Nnoitra schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 12:05:
[...]

Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Ossi schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 09:52:
[...]

Een pessimistische blik, maar ik kan er geen gaten in vinden :+
Tja, ik ben natuurlijk ook met reden opgestapt ;)

Maar ach, in de jaren ervoor bij Getronics, kreeg je met businessline meetings ook altijd hele verhalen over de Ebitda, performance van de groep etc etc. Veel zaken die het ene oor in, het andere oor uit gaan. De manier waarop Sogeti de presentatie doet is gelukkig best aardig verder. (Al hadden we vroeger BN'ners zoals Sophie Hilbrand en diverse acts in de zaal, toen het geld nog tegen de plinten klotste, in de tijd van een bedrijfsuitje naar Praag met heel Sogeti etc :P )

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:16
Praag was wel een mooi feestje!

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Inderdaad!
Ik ben net op tijd bij Sogeti begonnen :+
De lichting na mij mocht, als ik het mij goed herinner, niet mee want; nog in proeftijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38199

Ik heb de test gehaald en heb binnenkort een tweede gesprek bij sogeti, wat kan ik van dit gesprek verwachten ? welke vragen etc ? Of hoe kan ik me er het beste op voorbereiden ?

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 38199 op 23-02-2016 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Anoniem: 38199 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 18:17:
Ik heb de test gehaald en heb binnenkort een tweede gesprek bij sogeti, wat kan ik van dit gesprek verwachten ? welke vragen etc ? Of hoe kan ik me er het beste op voorbereiden ?
Als ik even kijk naar mijn eigen 2e gesprek....dan is dat gewoon een gesprek waar je praat over wat je kunt/gedaan hebt en/of wilt doen. Een technisch gesprek zeg maar.....ik kreeg aansluitend gelijk (kon er op wachten) een aanbieding mee naar huis, maar geen idee of dat altijd het geval is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38199

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toni.meijer
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-05-2021
Hallo,

Ik heb gesolliciteerd bij Sogeti voor de functie PMO. Ik ga het aanbod, welke ik vanavond ontvang, in beraad nemen.

Kan iemand mij raad geven over de volgende onderwerpen:

- Wat is het minimale bruto basis salaris van een 'professional' op P4 niveau? (goed om te weten voor mijn onderhandelingspositie).

- Wat raden jullie mij aan qua lease-auto? Mijn huidige (eigen) auto gaat sowieso weg. Te duur.
1) Wat is het lease-budget voor een 'professional'?
2) En bestaat er bijvoorbeeld de mogelijkheid om een auto te nemen uit de 'pool' (vaak aantrekkelijker qua zowel auto en contract?
3) Indien nieuwe auto; 7% of 14% bijtelling leasen nog mogelijk?

- Verdere tips zijn natuurlijk ook welkom! _/-\o_

Thanks!
Pagina: 1 ... 23 ... 32 Laatste