Iets dat zo is mag ook veranderen. Reken eens door hoeveel je kwijt bent aan onderhoud + brandstof voor de prive kilometers die jullie samen maken. en zet dat af tegen de bijtelling.
Bijtelling is rond de 80 tot 120 euro per maand (netto). (dit is goed te vinden op internet)
Auto kost tussen de 10 a 20 cent per kilometer aan variable lasten -> ongeveer 12.000 kilometer per jaar ligt de grens ergens. En het gemak van GEEN kilometer registratie.
Je vriendin mag ook met je lease auto rijden. (als ze op hetzelfde adres woont).
Wij hebben thuis bewust 1 prive auto en 1 lease auto.(wij mogen allebei leasen, allebei werken we voor sogeti) de prive auto doet alle zakelijke ritten en de lease auto de prive ritten, dat is uiteindelijk veel goedkoper voor ons.
Zodra we in het weekend allebei weg willen pakt diegene met de langste afstand de lease auto. En de andere de prive auto.
Wij hebben afgelopen 2,5 jaar zo'n 52K Kilometer prive gereden met de lease auto.
Zo'n 20K per jaar dus, zonder ons ook maar ergens zorgen over te maken.
Mijn prive auto zit op 5K prive, omdat we ook nog eens allebei de auto nodig hebben en dat dus beter uitkomt en ik af en toe omrij vanuit mijn werk om dingen te combineren.
Kan ik die leasetabel eens inzien? Of mag je dat niet verspreiden?
Ik hecht weinig waarde aan wat voor auto het wordt, dus het mag van mij praktisch zo goedkoop mogelijk.
Leasetool mag ik niet verspreiden helaas. (vind persoonlijk dat ze dat mee moeten geven met je aanbieding zodat je een weloverwogen keuze kan maken).
Weet je zeker dat de auto zo goedkoop mogelijk moet zijn? met een beetje pech zit je 2 uur per dag in de auto. dan ga je al heeeeeel snel verlangen naar goede stoelen en een fijne (rustige/stille) auto.
De goedkoopste die kan lease in een renault twizy, 200 euro in de lease en 17 euro bijtelling. Helaas wel maar een bereik van 70km? en een topsnelheid van 80km/u.
Maar die 550 is wel een bruto bedrag he? Of wordt die lease van je bruto salaris betaald?
De leaseprijs betaal je met je bruto salaris. Aangezien de belastingdienst dat niet leuk vind moet je bij prive gebruik dus bijtelling betalen. Bijtelling = aanschafprijs * bijtellingscategorie * belasting tarief / 12 maanden.
dus een auto van 20.000 euro en 21% bijtelling krijgt de volgende rekensom:
20.000 * 21% = 4.200 euro (bruto) wordt er bij je jaarsalaris opgeteld.
4.200 * 42% = 1.764 euro (netto) meer inkomsten belasting moet je dan betalen op jaar basis.
1.764 / 12 = 147 euro per maand netto.
Langverhaal kort:
je hebt zoals het hier staat, 2x dezelfde aanbieding. waarbij in de ene aanbieding al een lease auto is uitgekozen met 10 euro korting per maand omdat het groepsinkopen is voor sogeti. En daarvoor lever je keuze vrijheid in.
Bijtelling moet jezelf uitzoeken. Ik zou het betalen, scheelt al mega veel administratie in eigen tijd. en de kosten bij kleine auto's vallen reuze mee.
[
Voor 6% gewijzigd door
Smuggler op 28-11-2015 20:02
]
9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber