Ervaring werken bij Sogeti Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 19 ... 32 Laatste
Acties:
  • 389.859 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-06 09:01

avotar

P0werd by Black Coffee

Mohius schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 16:17:
[...]

Ik zit meestal extern. Eigenlijk zijn alle opdrachten wel uitdagend aangezien ik toch meestal niets uit de weg ga. Alleen erger ik mij na een aantal maanden weer over de reistijd en dat Sogeti er zo makkelijk over heen stapt dat het jou veel (privé) tijd kost. Blijkbaar is het "normaal" om van je medewerkers in de detachering te eisen dat zij 3 uur per dag in de auto zitten en files etc maar voor lief nemen. :(
Momenteel is dat bij elke detacheerder zo.
Als op dat vlak je ergernissen liggen, zou ik een carriere buiten de detachering gaan zoeken.

Of woon je dermate afgelegen, dat je niet onder reistijd uit kunt komen?

(er zullen nu best mensen komen die roepen dat het allemaal wel meevalt, maar het zijn vaak de uitzonderingen die de regel bevestigen).

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:22

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Het is lastiger om er nu nog over te gaan zitten te klagen, dan op het moment dat je de opdracht daardoor niet gaat aannemen.

Nee is ook antwoord ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:19
Inmiddels 3 weken geen toegang meer tot mijn Sogeti mail. Vele malen gebeld met de helpdesk, die iedere keer hetzelfde riedeltje doorlopen om vervolgens weer een ticket aan te maken en niet meer terug te bellen. Hopeloos die migratie, ik ontvang ook geen cursusmateriaal of unitupdates -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 09:27:
Inmiddels 3 weken geen toegang meer tot mijn Sogeti mail. Vele malen gebeld met de helpdesk, die iedere keer hetzelfde riedeltje doorlopen om vervolgens weer een ticket aan te maken en niet meer terug te bellen. Hopeloos die migratie, ik ontvang ook geen cursusmateriaal of unitupdates -_-
Misschien even vragen of ze wel een regel kunnen instellen dat alles word doorgestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Haijo schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 09:32:
[...]

Misschien even vragen of ze wel een regel kunnen instellen dat alles word doorgestuurd?
Hm dat is een goede tip, het vreemde is alleen dat als je mij mailt je de melding krijgt dat het adres niet bestaat (dus ik weet niet of doorsturen kan). Maar ik kan wel vanaf mijn adres naar anderen mailen :')

[ Voor 4% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 03-06-2015 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 09:40:
[...]

Hm dat is een goede tip, het vreemde is alleen dat als je mij mailt je de melding krijgt dat het adres niet bestaat (dus ik weet niet of doorsturen kan). Maar ik kan wel vanaf mijn adres naar anderen mailen :')
Hmm, had een collega ook. Bleek dat Outlook Webmail het emailadres in de vorm alias(dus je usernaam van intranet)@sogeti.com pakte ipv voornaam.achternaam@sogeti.com. Misschien dat het daaraan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Haijo schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 09:43:
[...]

Hmm, had een collega ook. Bleek dat Outlook Webmail het emailadres in de vorm alias(dus je usernaam van intranet)@sogeti.com pakte ipv voornaam.achternaam@sogeti.com. Misschien dat het daaraan ligt?
Geprobeerd, helaas ook niet. Ik heb het script voor de migratie (link van Einstein) perongeluk te vroeg uitgevoerd, waardoor mijn mailbox deels is gemigreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mohius
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-09-2024
avotar schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 05:51:
[...]

Momenteel is dat bij elke detacheerder zo.
Als op dat vlak je ergernissen liggen, zou ik een carriere buiten de detachering gaan zoeken.

Of woon je dermate afgelegen, dat je niet onder reistijd uit kunt komen?

(er zullen nu best mensen komen die roepen dat het allemaal wel meevalt, maar het zijn vaak de uitzonderingen die de regel bevestigen).
Ik woon momenteel in het oosten van Nederland en ik accepteer dat er dan reistijd bij komt. Nou begrijp ik het alleen niet zo goed waarom men mij altijd zo nodig naar de andere kant van Nederland wil sturen als er ook opdrachten dichter bij huis zijn. Alleen word ik daar dus nooit op aangeboden, zelfs niet als ik relatiemanagers bel en MAB's stuur. Ik vind autorijden geen probleem en 3 uur in een auto is ook geen issue, alleen daar waar ze mij altijd heen sturen is het 1,5 uur enkele reis plus meestal nog 1 uur aan files en dat wordt gewoon te gortig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
Mohius schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 11:08:
[...]

Ik woon momenteel in het oosten van Nederland en ik accepteer dat er dan reistijd bij komt. Nou begrijp ik het alleen niet zo goed waarom men mij altijd zo nodig naar de andere kant van Nederland wil sturen als er ook opdrachten dichter bij huis zijn. Alleen word ik daar dus nooit op aangeboden, zelfs niet als ik relatiemanagers bel en MAB's stuur. Ik vind autorijden geen probleem en 3 uur in een auto is ook geen issue, alleen daar waar ze mij altijd heen sturen is het 1,5 uur enkele reis plus meestal nog 1 uur aan files en dat wordt gewoon te gortig.
Komt omdat de planning bij Sogeti je op de eerst volgende opdracht aanbieden ipv ff langer kijken dan je neus lang is. Zekerheid > matchende opdracht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
[...]

Als je UM een beetje normaal doet snapt hij ook wel dat dit belachelijk is en steekt hij hier een stokje voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Haijo schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 11:44:
[...]

Komt omdat de planning bij Sogeti je op de eerst volgende opdracht aanbieden ipv ff langer kijken dan je neus lang is. Zekerheid > matchende opdracht. :)
Is dit echt zo? Ik woon ook in het Oosten en reageerde op een klus in Den Haag. Uiteindelijk ook geworden en de relatiemanager vond het een bijzonder traject, gezien ik niet gematched was. De reistijd was meer dan 1,5 uur waardoor ik uberhaupt niet gekoppeld werd aan die opdracht door planning en de RM mijn naam ook niet voorbij zag komen, alleen door mijn persoonlijke MAB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mohius
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 12:20:
[...]

Is dit echt zo? Ik woon ook in het Oosten en reageerde op een klus in Den Haag. Uiteindelijk ook geworden en de relatiemanager vond het een bijzonder traject, gezien ik niet gematched was. De reistijd was meer dan 1,5 uur waardoor ik uberhaupt niet gekoppeld werd aan die opdracht door planning en de RM mijn naam ook niet voorbij zag komen, alleen door mijn persoonlijke MAB.
Normaliter wordt jij inderdaad niet gematched op aanvragen die buiten een bepaalde straal van je woonplaats liggen. Alleen, als de nood hoog is, worden er misschien door planning geen mensen gevonden maar dan wordt jij door je UM of een relatiemanager die jou kent, naar voren geschoven en kun je dus als nog op een opdracht aangeboden worden die ver buiten berijdbare afstand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-06 22:45
Tjoekie schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 12:02:
[...]

Als je UM een beetje normaal doet snapt hij ook wel dat dit belachelijk is en steekt hij hier een stokje voor...
Inderdaad
Een beetje UM denkt wel met je mee

In mijn tijd bij Sogeti een keer op intake gegaan gemoeten die niet eens zo heel ver was, maar wel heel filegevoelig toendertijd, en een heel stuk N-weg. Onder de afspraak kon ik (natuurlijk) niet meer uit (last minute ingepland door RM).
Maar op de terugweg belde ik mijn UM om in te lichten en die reageerde direct "maar daar ga je toch niet naartoe?!" d:)b

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-06 16:26
Mohius schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 12:27:
[...]

Alleen, als de nood hoog is, worden er misschien door planning geen mensen gevonden maar dan wordt jij door je UM of een relatiemanager die jou kent, naar voren geschoven en kun je dus als nog op een opdracht aangeboden worden die ver buiten berijdbare afstand is.
Als de nood zo hoog is, zal het ook geen probleem zijn om het uurtarief wat te verhogen en de reistijd deels te compenseren. Met 35 uur a 92 euro per stuk genereer je evenveel omzet als 40 uur a 80 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:51

FreakNL

Well do ya punk?

[...]

Ik woon momenteel in het oosten van Nederland en ik accepteer dat er dan reistijd bij komt. Nou begrijp ik het alleen niet zo goed waarom men mij altijd zo nodig naar de andere kant van Nederland wil sturen als er ook opdrachten dichter bij huis zijn. ..
Mooiste verhaal vind ik nog altijd een jongen die bij mij in de basisopleiding zat. Die was best wel ingepakt door de "mooie" verhalen van Sogeti en had ook een regeling getekend dat hij zou verhuizen naar de Randstad (weet niet of dat nog steeds gebeurt eigenlijk). Hij kwam uit de buurt van Helmond, dus ook weer niet helemaal achtergebleven gebied ofzo. Maargoed, Sogeti wilde dat hij verhuisde en hij wilde zijn kans in de IT pakken. Hoop geregel om een flatje in een pauperbuurt in Goude te betrekken (want startsalaris), krijgt hij een opdracht in Den Bosch :X :X |:(

Gast heeft ook niet lang bij Sogeti gezeten volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mohius
FreakNL schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 13:46:
[...]

Mooiste verhaal vind ik nog altijd een jongen die bij mij in de basisopleiding zat. Die was best wel ingepakt door de "mooie" verhalen van Sogeti en had ook een regeling getekend dat hij zou verhuizen naar de Randstad (weet niet of dat nog steeds gebeurt eigenlijk). Hij kwam uit de buurt van Helmond, dus ook weer niet helemaal achtergebleven gebied ofzo. Maargoed, Sogeti wilde dat hij verhuisde en hij wilde zijn kans in de IT pakken. Hoop geregel om een flatje in een pauperbuurt in Goude te betrekken (want startsalaris), krijgt hij een opdracht in Den Bosch :X :X |:(

Gast heeft ook niet lang bij Sogeti gezeten volgens mij.
Ik heb mij niet echt laten inpakken door alle mooie verhalen. Het is in de afgelopen jaren wel gebleken dat je dat eigenlijk niet moet doen. Ik heb opdrachten gehad in Groningen, Venlo, Eindhoven, Den Bosch, Utrecht en momenteel dus in Amsterdam. Het is een heel leuk verhaaltje dat jij een opdracht krijgt die binnen 1,5 uur enkele reis ligt, maar zonder files ligt zowat alles in Nederland binnen de 1,5 uur reistijd. Ik staar mij daar dus niet blind op. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Verhuizen voor een project of baan zou ik niet zou gauw doen. Je moet je woonplaats kiezen op grond van waar je zelf wilt wonen en waar werk is. Dat laatste moet je breder zien dan een opdracht, en ook breder dan een werkgever. Als je wilt meewaaien met de winden van opdrachten en werkgevers, koop je beter je eigen verhuiswagen ;)

Overigens vind ik het nogal wat om iemand te vragen te verhuizen en vervolgens een loon van 2k bruto te betalen.

Met dat inkomen koop je een appartement van een ton. Waar je waarschijnlijk binnen een aantal jaar weg wilt omdat het niet geschikt is als er een partner en kinderen komen. Gevolg is een levensgroot risico op een restschuld. Dan beter huren? Moet je wel een huurwoning vinden van <500 euro per maand. Die hebben wachtlijsten die zo lang zijn dat je waarschijnlijk al in een volgende baan zit voordat je bovenaan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:23
t_captain schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 15:18:
Met dat inkomen koop je een appartement van een ton. Waar je waarschijnlijk binnen een aantal jaar weg wilt omdat het niet geschikt is als er een partner en kinderen komen.
Dat is dan weer helemaal afhankelijk van je wensen wat betreft locatie, aantal vierkante meters binnen/buiten, leeftijd van het huis en luxe.
;)

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Verhuizen voor een project of baan zou ik niet zou gauw doen. Je moet je woonplaats kiezen op grond van waar je zelf wilt wonen en waar werk is. Dat laatste moet je breder zien dan een opdracht, en ook breder dan een werkgever.
Ik zou daar toch ook opportunity aan toe willen voegen. Voor een goede positie bij een multinational, toonaangevende onderzoeksorganisatie of unieke droomfunctie (zeehondjes verzorgen of vliegtuigmonteur ) kun je het toch wel overwegen. moet natuurlijk wel potentie inzitten voor de lange termijn.

Voor een 10 in een dozijn functie of een warmvleesverhuurder doe je zoiets natuurlijk nooit. Idem als het niet genoeg betaalt.

* Rukapul is 13 jaar geleden voor een bepaalde functie na studie verhuisd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Overigens vind ik het nogal wat om iemand te vragen te verhuizen en vervolgens een loon van 2k bruto te betalen.

Met dat inkomen koop je een appartement van een ton. Waar je waarschijnlijk binnen een aantal jaar weg wilt omdat het niet geschikt is als er een partner en kinderen komen. Gevolg is een levensgroot risico op een restschuld. Dan beter huren? Moet je wel een huurwoning vinden van <500 euro per maand. Die hebben wachtlijsten die zo lang zijn dat je waarschijnlijk al in een volgende baan zit voordat je bovenaan staat.
Met 2000 euro (bruto denk ik dan maar) in de maand krijg je geen sociale huurwoning. Je verdiend dan al teveel denk ik, zeker als je daar nog bonussen bij moet optellen plus het stukje bijtelling van je leaseauto. Je moet dan particulier gaan huren en dan ligt je huurbedrag ineens dichter op de 1000 euro per maand. Dan hou je geen geld over voor droog brood.

En dan nog eens zo'n geintje met die reisafstand? Dan zou ik ook wel weg zijn.
t_captain schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 13:09:
Als de nood zo hoog is, zal het ook geen probleem zijn om het uurtarief wat te verhogen en de reistijd deels te compenseren. Met 35 uur a 92 euro per stuk genereer je evenveel omzet als 40 uur a 80 euro.
Ik vraag me af of dat gebeurt, ik vrees alleen dat je een soort compensatie krijgt als je een grote bek hebt. Als je niet keihard in het verweer komt door verscheept je detacheerder je vrolijk naar de andere kant van het land. En je moet dan ook nog zoveel mogelijk facturabele uren schrijven. Denk niet dat je tussen je baas en het geld in moet gaan staan, dat loopt slecht af.

Mijn indruk is overigens ook dat tarieven tegenwoordig bepaald worden vanuit de klanten. Het is niet meer zoals vroeger dan een accountmanager zijn inbox opende en de opdrachten rollen eruit. Ze konden toen ook alles rekenen waar ze zin in hadden.
Tjoekie schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 12:02:
Als manager moet je dan ook wel dapper zijn. Je verpest een mogelijke opdracht en inkomsten. Genoeg bedrijven vinden dat een career ending move. Ik vrees dat er maar weinig zijn wie zo dapper zijn.
Rukapul schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 15:42:
Voor een 10 in een dozijn functie of een warmvleesverhuurder doe je zoiets natuurlijk nooit. Idem als het niet genoeg betaalt.
_O- _O- _O- Spijker op zijn kop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:37

Martinspire

Awesomeness

Eigenlijk heb ik nog niet zo'n probleem met reisafstand, als eerder het probleem dat sommige wegen gewoon totaal niet opschieten. Ik kan bv redelijk prima van Den Bosch naar Apeldoorn, maar naar Utrecht duurt bijna even lang en is gegarandeerd file.

Maareh, wat ik momenteel het irritantst vind is opdrachten waar ze geen parkeerplaats voor je hebben. Dat je moet zoeken naar een plek en maar moet hopen dat ie er nog staat of heel is. En het maakt dan niet uit of het in een stad is of erbuiten, er wordt vrijwel overal gekloot met parkeren. Bij Achmea lijkt het helemaal erg te zijn, als externe heb je gewoon nergens recht op.

Heb ondertussen vernomen dat mn huidige opdracht verlengd is en ik misschien binnenkort in Vleuten kom te zitten. Tilburg kan ook nog, maar zo zal je zien dat het dus die weg wordt. De horror :X (A2, A27, A28 is vrijwel zeker 2 uur rijden tijdens spits :'( . een jaar geleden was het ook al een drama, maar het is alleen maar erger geworden de laatste maanden).
Niet dat Tilburg zo'n feest is met die N65 :')

[ Voor 24% gewijzigd door Martinspire op 04-06-2015 02:13 ]

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Martinspire schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 02:11:
Eigenlijk heb ik nog niet zo'n probleem met reisafstand, als eerder het probleem dat sommige wegen gewoon totaal niet opschieten.
Als je de hele dag wilde autorijden was je wel beroepschauffeur geworden lijkt mij. :) Sommige trajecten zijn dramatisch slecht, maar helaas gaan planners nog altijd uit van Google Maps reistijden dan hoe lang iets duur in de ochtendspits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
CMD-Snake schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 17:44:
[...]

Met 2000 euro (bruto denk ik dan maar) in de maand krijg je geen sociale huurwoning. Je verdiend dan al teveel denk ik, zeker als je daar nog bonussen bij moet optellen plus het stukje bijtelling van je leaseauto.
Sociale huur gaat tot een jaarinkomen van € 34.911. Met 2k bruto, 3000 bijtelling en de inzetbaarheidsbonus zit je daar nog niet aan. Vergeet niet dat het kale brutoloon slechts 30% boven het minimumloon ligt.

Ik vind het niet realistisch om mensen te een inkomen te betalen wat in de sociale huur sector thuishoort, maar te verwachten dat ze vlot verhuizen naar de randstad. Je kunt je inschrijven bij alle woningstichtingen in de randstad, maar loopt nog steeds een grote kans dat de verhuizing niet binnen de gestelde termijn lukt.

Als Sogeti die afspraak actief gaat naleven, dwingt ze mensen om boven hun woonquotum te gaan wonen, of anderzins onverstandige dingen te gaan doen (appartementen kopen waar ze binnen enkele jaren vanaf willen, met risico op restschuld, wonen op vakantieparken etc).

Of je komt terecht in onzelfstandige woonruimte. Dat is niet per se onverstandig, maar ik vind het voor hoogopgeleide mensen die voltijds werken wel wat "beneden stand".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Niet online
[...]
Als manager moet je dan ook wel dapper zijn. Je verpest een mogelijke opdracht en inkomsten. Genoeg bedrijven vinden dat een career ending move. Ik vrees dat er maar weinig zijn wie zo dapper zijn.
Ach welnee man, je denkt nu wel erg negatief over de sector hoor ;) Als er meerdere opdrachten beschikbaar zijn die je kunt doen én deze liggen ook nog eens dichter bij dan kan dat gewoon geregeld worden. Voorwaarde is natuurlijk wel dat er nog geen overeenkomst is met een klant, dan wordt het inderdaad wel lastig om op korte termijn iets te regelen. Maar zolang alles nog in de intake fase zit kan er een heleboel. Er is altijd wel een geschikte collega te vinden die wel op een acceptabele reisafstand woont dus de opdracht gaat in zijn geheel niet verloren.

Klanten worden er ook niet blij van als ze mensen aangeleverd krijgen die ver weg wonen. Die snappen ook wel dat dat op termijn voor de motivatie ook niet echt bevordelijk is.

[ Voor 7% gewijzigd door Tjoekie op 04-06-2015 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Vandaag met collega's van andere detacheerders openlijk over salaris gepraat. Zelfs als ik het mooi zou verbloemen zou ik me liever achter mijn beeldscherm verstoppen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mohius
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 10:41:
Vandaag met collega's van andere detacheerders openlijk over salaris gepraat. Zelfs als ik het mooi zou verbloemen zou ik me liever achter mijn beeldscherm verstoppen :')
Eerlijk gezegd praat ik daar nooit met directe collega's bij klanten over. Ben ook bang dat ik gewoon door mijn collega's uitgelachen ga worden als ik het vertel. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 10:41:
Dat andere mensen meer verdienen bij een andere detacheerder wil niet per definitie zeggen dat jij dat ook zou (of gaat) verdienen bij die toko..

Ik weet dat ik meer verdien dan "conculega's" bij een andere toko, dus ja..

[ Voor 8% gewijzigd door Nnoitra op 04-06-2015 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mohius
Laten we op dit moment stellen, dat ik in een opdracht zit bij een grote pensioenverwerker. De salarisverschillen zijn vrij groot.

Ik begrijp ook heel goed dat sommige dingen niet te vergelijken zijn, maar het verschil hier is op zijn zachts gezegd nogal groot. Nou zijn pensioenfondsen en pensioenverwerkers op zich natuurlijk rijke organisaties die vaak ook meer dan marktconform betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Salaris kan van verschillende dingen afhangen. Niet iedereen start gelijk. Voorgaande ervaring, gewildheid bij opdrachtgevers, jaren in dienst, leeftijd, vakgebied en specialisatie kan allemaal meewegen. 1 op 1 vergelijken is daarom maar in een paar gevallen echt mogelijk en eerlijk.
Ik heb niet het idee dat mijn salaris zo enorm afwijkt van het gemiddelde. Zou ik meer willen verdienen? Zeker. Maar detachering moet je imo niet alleen voor het geld of het geweldige pensioen doen imo. Zolang er een laag zit tussen jou en de opdrachtgever, zul je nooit het maximale eruit kunnen halen.

[ Voor 9% gewijzigd door Martinspire op 04-06-2015 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheppie
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-06 11:27
Op dit moment zit ik bij een klant in Arnhem en kom zelf uit de omgeving Gouda. Ik heb het geluk dat ik om half 8 mag beginnen en dat ik ongeveer een uur aan reistijd heen heb.
Echter, als ik om 16u terug ga, dan zit dit vaak aan de 1u 20min (A12 Utrecht ;( )

Nu wil ik wel iets anders doen in Den Haag ofzo, maar men negeert mijn MAB omdat ik al bij een opdracht zit.
Ik heb ook al aangegeven bij de klant dat ik de reistijd toch wat lastig vind i.c.m. cursussen enzo, gelukkig snapte ze dat. Klant is wel erg leuk, maar de opdracht begint toch wat onder mn kennisniveau te liggen.

Daarom krijg ik nu langzaam de uren die ik aan systeembeheer mag besteden (zelf ITS), maar dat neemt de rest nog niet weg. Als dit maar bij 4 tot 8 uur blijft wil ik toch ergens anders kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Martinspire schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 12:06:
.. Zou ik meer willen verdienen? Zeker. Maar detachering moet je imo niet alleen voor het geld of het geweldige pensioen doen imo. Zolang er een laag zit tussen jou en de opdrachtgever, zul je nooit het maximale eruit kunnen halen.
Ik heb niet het idee dat er veel verschil zit tussen in loondienst zijn bij een eindklant of daar gedetacheerd zitten. Sterker nog, ik zie weleens vactures voorbij komen waarbij er een CAO of iets dergelijks van toepassing is. Zoiets als dit:
http://vacature.monsterbo...-Nederland-151597131.aspx

Nou is er niet veel mis met dat salaris, maar kom je uberhaupt op de max binnen? Ik vind het in ieder geval niet interessant.. Ik zeg niet dat dit de standaard is overigens, maar kom het vaak genoeg tegen. Een goeie sysbeheerder kan dat salaris bij een detacheerder ook gewoon toucheren (en zelfs meer) en dan heb je er ook nog een leaseauto bij (of een budget wat je kan laten uitkeren)....

Als je gaat kijken wat je als ZZP-er zou kunnen vangen is er natuurlijk wel een verschil. Maar ik heb niet het idee dat ik bij mijn detacheerder minder verdien dan ik in loondienst zou doen. Sterker nog, eerder andersom. En ik heb genoeg vergeleken de laatste jaren....

[ Voor 23% gewijzigd door FreakNL op 04-06-2015 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _vision
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10-02 23:38
FreakNL schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 14:31:
[...]

Ik heb niet het idee dat er veel verschil zit tussen in loondienst zijn bij een eindklant of daar gedetacheerd zitten. Sterker nog, ik zie weleens vactures voorbij komen waarbij er een CAO of iets dergelijks van toepassing is. Zoiets als dit:
http://vacature.monsterbo...-Nederland-151597131.aspx

Nou is er niet veel mis met dat salaris, maar kom je uberhaupt op de max binnen? Ik vind het in ieder geval niet interessant.. Ik zeg niet dat dit de standaard is overigens, maar kom het vaak genoeg tegen. Een goeie sysbeheerder kan dat salaris bij een detacheerder ook gewoon toucheren (en zelfs meer) en dan heb je er ook nog een leaseauto bij (of een budget wat je kan laten uitkeren)....

Als je gaat kijken wat je als ZZP-er zou kunnen vangen is er natuurlijk wel een verschil. Maar ik heb niet het idee dat ik bij mijn detacheerder minder verdien dan ik in loondienst zou doen. Sterker nog, eerder andersom. En ik heb genoeg vergeleken de laatste jaren....
Je vergelijkt nu ook de publieke sector en systeembeheer. Daar liggen de salarissen ook gewoon lager.

Maar ik kan je vertellen dat bij multinationals binnen de private sector (denk aan Heineken, Shell, Philips e.d.) echt wel een stuk hoger liggen. Aantal van mijn vrienden werken daar en hebben na een jaartje of 2 á 3 werkervaring zo een salaris tussen 4k en 5k (oké, geen leaseauto). Als gedetacheerde bij zo'n bedrijf haal je dat niet snel, zeker niet binnen dat tijdsbestek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

True, maar daar kom je wel een stuk moeilijker binnen, meestal (in mijn ervaring) kom je daar als gedetacheerde binnen en ga je uiteindelijk "over".. Ik zie weinig vacatures van dat soort bedrijven, Heineken is een uitzondering wellicht, maar de eisen zijn dan wel fors over het algemeen. 4k zonder auto is natuurlijk vergelijkbaar met 3.4k zonder auto (imho)... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Hoe zit dat eigenlijk met het leasebudget? Stel ik heb straks een leasebudget/mobiliteitsvergoeding van 600 euro per maand en kies voor een kleine auto waardoor ik op 450 uit kom. Komt er dan 150 bruto bij mij salaris bij? Of wordt dit anders berekend?

[ Voor 4% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 04-06-2015 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mohius
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 15:03:
Hoe zit dat eigenlijk met het leasebudget? Stel ik heb straks een leasebudget/mobiliteitsvergoeding van 600 euro per maand en kies voor een kleine auto waardoor ik op 450 uit kom. Komt er dan 150 bruto bij mij salaris bij? Of wordt dit anders berekend?
Het bedrag dat jij overhoud op je leasebudget wordt uitgekeerd met je maandelijkse salaris.

[ Voor 67% gewijzigd door Mohius op 04-06-2015 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Normaal gesproken wel, maar was het inmiddels niet zo dat YP's standaard (met gesloten beurzen) een Clio krijgen? Stiekem hebben ze daar natuurlijk de verhoging van het YP startsalaris van betaald, want die Clio zit ruim onder budget.

Overigens, in mijn tijd hield je niet veel over van het budget, was erg karig, maar ik weet niet of ze daar nog dingen in verandert hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
FreakNL schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 15:11:
Normaal gesproken wel, maar was het inmiddels niet zo dat YP's standaard (met gesloten beurzen) een Clio krijgen? Stiekem hebben ze daar natuurlijk de verhoging van het YP startsalaris van betaald, want die Clio zit ruim onder budget.

Overigens, in mijn tijd hield je niet veel over van het budget, was erg karig, maar ik weet niet of ze daar nog dingen in verandert hebben...
Ik krijg met een Ford Fiesta met 14% bijtelling(vergelijkbaar met de Clio qua prijs/auto) iets van 80 euro per maand erbij netto. Dus dat is nog aardig IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mohius
FreakNL schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 15:11:

Ik weet niet precies wat momenteel de regeling is. Ik weet wel dat als je niet als YP start, je gewoon je leaseauto kunt uitzoeken en een eventueel deel van je leasebudget bij je salaris opgeteld krijgt. Er is wel een regeling dat als jij als YP binnenkomt je gebruik kunt maken van een regeling waarbij je inderdaad een Clio of iets vergelijkbaars krijgt. Nou meen ik begrepen te hebben dat YP's er ook voor kunnen kiezen om niet van die optie gebruik te maken en dan zelf een leaseauto kunnen uitzoeken. Een Clio kost normaal ongeveer 670 euro per maand in de lease. Het leasebudget is euro 710.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Momenteel is de regeling een Renault Clio of een Citroen C4 Capture voor YP als ik het goed heb. Moet zeggen dat die Clio een prima auto is, daar doe je echt niet tekort aan hoor als starter. En dat ie er nog mooi vlot uit ziet is mooi meegenomen.

Je kunt niet zelf een auto uitzoeken, maar je kunt bv wel een poolauto nemen, al is het maar de vraag of je daar beter uitbent. Wel heb ik een aantal YP zonder auto zien starten omdat die nog bezig waren met rijbewijs (omdat ze dat zelf nooit konden bekostigen bv). Alternatief is om helemaal geen auto te nemen maar gewoon met OV te gaan.

Eigen auto weet ik eigenlijk niet, maar zal ook vast mogelijk zijn.

Voor zover ik weet was er geen optie om zelf een auto uit te kiezen. Pas als het contract met Clio afloopt, kun je zelf wat kiezen.

[ Voor 9% gewijzigd door Martinspire op 04-06-2015 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Het is C4 Cactus trouwens :)

Na 3 jarig leasecontract ben je af van je Cactus en dan mag je kiezen voor wat anders. Of je moet je kilometers eerder oprijden (120k).

Clio of Cactus is trouwens ook een prima lease-auto voor het salaris van YP.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mohius
Jammer alleen dat de C4 Cactus van die kleuterschool bumpers heeft aan de zijkant. Het lijken haast wel steunwieltjes voor je driewieler. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181786

Falcon schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 14:09:
Het is C4 Cactus trouwens :)

Na 3 jarig leasecontract ben je af van je Cactus en dan mag je kiezen voor wat anders. Of je moet je kilometers eerder oprijden (120k).

Clio of Cactus is trouwens ook een prima lease-auto voor het salaris van YP.. ;)
De Cactus is 4 jaar of 160.000 kilometer 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:28

Croga

The Unreasonable Man

Ik vraag me af of dat gebeurt, ik vrees alleen dat je een soort compensatie krijgt als je een grote bek hebt. Als je niet keihard in het verweer komt door verscheept je detacheerder je vrolijk naar de andere kant van het land. En je moet dan ook nog zoveel mogelijk facturabele uren schrijven. Denk niet dat je tussen je baas en het geld in moet gaan staan, dat loopt slecht af.

Mijn indruk is overigens ook dat tarieven tegenwoordig bepaald worden vanuit de klanten. Het is niet meer zoals vroeger dan een accountmanager zijn inbox opende en de opdrachten rollen eruit. Ze konden toen ook alles rekenen waar ze zin in hadden.

[...]

Jij hebt duidelijk nog nooit Sogeti van binnen gezien.....

Ik heb een aantal Unit Managers en Business Line Managers zien gaan en komen. Ik woon ook niet op een ideale plaats en dus heb ik regelmatig bezwaar tegen reistijd. Er is nog nooit iemand geweest, niet in UM, niet in BLM maar ook niet in RM, die daar moeilijk over gedaan heeft. Als ik al inschreef op opdrachten ver van huis dan was dát juist wel een probleem. "Weet je het echt zeker? Dan zit je dus wel elke dag 3 uur in de auto heh!?"

Ik weet niet hoe het bij andere detacheerders zit en eigenlijk interesseert me dat ook niet zo. Maar binnen Sogeti is het heel normaal om te praten over reis afstand en wat er wel en niet acceptabel is. En als het een keer verder weg is, is het heel normaal om te praten over reistijd compensatie, hotels, verblijfskosten regeling en meer van dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Anoniem: 181786 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 16:28:
[...]

De Cactus is 4 jaar of 160.000 kilometer 😀
Oh.. check!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Croga schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 19:24:
[...]

Jij hebt duidelijk nog nooit Sogeti van binnen gezien.....

Ik heb een aantal Unit Managers en Business Line Managers zien gaan en komen. Ik woon ook niet op een ideale plaats en dus heb ik regelmatig bezwaar tegen reistijd. Er is nog nooit iemand geweest, niet in UM, niet in BLM maar ook niet in RM, die daar moeilijk over gedaan heeft. Als ik al inschreef op opdrachten ver van huis dan was dát juist wel een probleem. "Weet je het echt zeker? Dan zit je dus wel elke dag 3 uur in de auto heh!?"

Ik weet niet hoe het bij andere detacheerders zit en eigenlijk interesseert me dat ook niet zo. Maar binnen Sogeti is het heel normaal om te praten over reis afstand en wat er wel en niet acceptabel is. En als het een keer verder weg is, is het heel normaal om te praten over reistijd compensatie, hotels, verblijfskosten regeling en meer van dat soort dingen.
Mja ik denk dat het over de hele lijn wel meevalt. Alleen bij een eerste opdracht kan het zijn dat die wat verder is. Want dat is het eerste moment waarop de investering in de nieuwe medewerker terug verdiend kan worden en dat hebben ze liever sneller. Zeker zonder ervaring is eigenlijk elke opdracht meegenomen. Als de opdrachten wat langer zijn is er al snel bezwaar maar als het een korte is (bv een maand) dan zijn ze toch wel van "nou vooruit, een maandje is te doen".

Overigens is het uiteindelijk bij een opdrachtgever ook niet duidelijk waar je nou gaat zitten. Ik heb voor mijn huidige al in De Meern, Tilburg en Apeldoorn gezeten en mogelijk komt Leusden daar ook nog bij. Niet echt lekker bij elkaar ook, dus moet even kijken hoe we dat gaan doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Croga schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 19:24:
En 's avonds brengt de directeur je een warm glas melk en stop hij je lekker in. :') Alle detacheerders zeggen dat het om de mensen draait etc., maar in de praktijk neem ik dat wel met wat korrels zout.

Elke detacheerder heeft regels over reistijden, maar de laatste jaren is dat een stuk soepeler geworden ongeacht waar. Over de gehele linie blijft mijn ervaring dat je in de detachering zelf een grote mond moet hebben. Alleen op die manier krijg je wat je wil en dat beperkt zich dan niet tot reistijd.

Dingen als hotels en alles is in het begin leuk, maar er komt ook een tijd dat je liever 's avonds thuis bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:28

Croga

The Unreasonable Man

CMD-Snake schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 15:02:
Over de gehele linie blijft mijn ervaring dat je in de detachering zelf een grote mond moet hebben.
Ten eerste nogmaals: Als je geen flauw idee hebt hoe het bij Sogeti werkt dan verzoek ik je vriendelijk uit dit topic te blijven. Je plaatst ongefundeerde stellingen die simpelweg niet opgaan voor Sogeti. Het topic heet niet voor niets "ERVARING werken bij Sogeti" en niet "ongefundeerde sneren richting Sogeti".

Ten tweede: Natuurlijk staat of valt alles met het uiten van je wensen. Daar hoef je helemaal geen grote mond voor te hebben, daar moet je gewoon een mening voor hebben. En ja, dat geld voor alles. Je maakt tenslotte nogsteeds zelf je eigen carriere en je eigen leven. Dat is niet alleen in de detachering, dat is overal en altijd; als jij niet voor jezelf op komt dan doet niemand het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:15
Croga schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 16:58:
[...]

Ten eerste nogmaals: Als je geen flauw idee hebt hoe het bij Sogeti werkt dan verzoek ik je vriendelijk uit dit topic te blijven. Je plaatst ongefundeerde stellingen die simpelweg niet opgaan voor Sogeti. Het topic heet niet voor niets "ERVARING werken bij Sogeti" en niet "ongefundeerde sneren richting Sogeti".

Ten tweede: Natuurlijk staat of valt alles met het uiten van je wensen. Daar hoef je helemaal geen grote mond voor te hebben, daar moet je gewoon een mening voor hebben. En ja, dat geld voor alles. Je maakt tenslotte nogsteeds zelf je eigen carriere en je eigen leven. Dat is niet alleen in de detachering, dat is overal en altijd; als jij niet voor jezelf op komt dan doet niemand het.
Sogeti is niet heel anders meer dan andere detacheerders. Vroeger was dat misschien zo, maar toen ik er na 8 jaar vertrok, waren er al veel goede regelingen weg. Qua afstand, het is leuk als je in de randstad woont, en je dus meer kans hebt op een korte reistijd. Voor mij was het een van de redenen om te vertrekken. Met kinderen die naar school gaan, opvang ed, is het gewoon geen optie als er kans bestaat dat je ineens 2 uur eerder van huis moet. En reistijdcompensatie is leuk, maar 6 jaar geleden heb ik daar ook mee te maken gehad, en moest ik aardig lullen om dat geregeld te krijgen. Opdrachtgever was in elk geval niet blij, want van de 40 uur was ik ineens nog maar 36 uur productief voor hem. (Ik reed toen 175 enkele reis naar zuidlimburg) Verder was het natuurlijk niet bevorderlijk voor mijn concentratie en humeur thuis.
Ik heb in die 8 jaar hooguit 2 maanden op de bank gezeten. Steeds heel lang in opdrachten (ECHT detachering dus, geen projectjes draaien en wegwezen). De laatste inzet was ruim 5 jaar, en daar ben ik ook in dienst gegaan. Daardoor heb je niet veel managers gesproken, kom je weinig op kantoor, en moet je echt hard aan de bak om bekend te zijn bij de juiste mensen. Ik had gelukkig een goede UM die echt zijn best deed om mij aan Sogeti gebonden te houden, maar dat is helaas niet gelukt, al lag dat niet aan hem.
Ik heb prima opdrachten gehad dankzij Sogeti, en ik was lang tevreden met de vergoedingen. Het enige wat ik bij Sogeti altijd wel vervelend vond dat trainingen nooit extern mochten, en altijd in eigen tijd moesten.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Hm ik zit zelf nog in mijn YP traject en had mijn vorige opdracht ook ver van huis. Om alle files voor te zijn begon ik om 07:00, wat betekende dat mijn wekker om 4:45 ging thuis. Ik heb er twee maanden gezeten en toen men aangaf mijn opdracht te willen verlengen heb ik aangegeven bij mijn UM dat ik dit niet langer wil doen. Daar werd eigenlijk wel begripvol op gereageerd, ondanks dat door die keuze een bron van inkomsten bij Sogeti verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:15
Overigens; ik heb niet vaak te maken gehad met veel reistijd tijdens mijn Sogeti dienstverband; 1 opdracht was 18km van huis (ruim 1,5 jaar gezeten) en daarna een opdracht 20km van huis (ruim 5 jaar gezeten)

Maar dat was natuurlijk wel een kwestie van geluk. Zoveel opdrachten zijn er niet buiten de randstad, en het moet ook nog eens matchen.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melkislekker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-05 14:36
Ik heb een American Express kaart ontvangen :)

Kan ik hier ook privé mee gebruik van maken? Ik ga uit van wel.
Ik wil ook airmiles mee sparen maar ik heb begrepen dat ik 30€ per jaar moet betalen hiervoor! Is dit waar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Je kunt hem gewoon prive gebruiken, de rekening krijg je gewoon thuis. Zodra je hem zakelijk gebruikt, moet je even declareren (via flex of pbg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LennyLL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-04 15:31
Het zijn geen Airmiles maar Flying Blue punten. Daar betaal je wel per jaar een vast bedrag voor inderdaad.
Bij mij worden de kosten met de creditcard gewoon automatisch afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Heeft er iemand ervaring met het plannen van een wat langere vakantie? Ik wil volgend jaar graag 4 weken weg, maar ik weet uiteraard niet in wat voor een opdracht ik tegen die tijd zit en wat de mogelijkheden zijn. Is er een limiet aan het aantal vakantiedagen achtereenvolgens op te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Lijkt me niet. Officieel mogen ze dit ook niet weigeren. Al is het dom om om zoiets een gevecht aan te gaan. Beste kan je je even met je unit manager overleggen. Als je het nu, of binnenkort, al bekend maakt en een periode pikt kan iedereen, dus ook je nieuwe opdracht gever, hier rekening mee houden.

Een relatie manager van mijn divisie gaat trouwens deze zomer vier weken weg. Is iemand die intern werkt, maargoed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos Werkloos
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:44
Houd er wel rekening mee dat als je een vakantie van 4 weken hebt staan, dat je dan minder goed "verkoopbaar" omdat klanten dit toch wel een probleem zullen vinden. En dat kan dan weer voor je werkgever een probleem zijn...

[ Voor 20% gewijzigd door Koos Werkloos op 18-06-2015 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mohius
Als je in een opdracht zit is het verstandig om met je opdrachtgever te overleggen. Zolang je het met je opdrachtgever regelt is er vrij weinig aan de hand. Jouw Unit Manager zal je vakantie dan gewoon accepteren. Zit je in de beschikbaarheid dan is het zaak om vooral je vakantie vroeg door te geven en ook bij de vakantiemelding op je Wie is Wie pagina te vermelden. Daarmee voorkom je problemen m.b.t. relatiemanagers en inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Bedankt voor de tips :) gezien ik in deze opdracht geen langdurige vakantie op kan/mag nemen (meer dan een lang weekendje) neem ik zo'n 4 weken mee naar volgend jaar die voor juni op moeten. Het plan is om in de maand mei naar Zuid-Amerika te gaan, iets wat je ook niet kan doen in twee weekjes. Overleggen met de opdrachtgever kan nu dus nog niet omdat de opdracht tot eind dit jaar loopt, maar ik zal dit zeker tijdig aangeven bij de UM

[ Voor 5% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 18-06-2015 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
In dit geval zal je um moeilijk kunnen weigeren, aangezien je nu niet op vakantie mag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos Werkloos
4 weken aaneengesloten is wel vrij lang, je manager kan dat afkeuren met een beroep op het bedrijfsbelang en voorstellen dat je twee keer twee weken gaat, met een periode van 1 of 2 maanden ertussen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huarru
  • Laatst online: 26-06 15:10
4 weken vakantie is geen probleem zolang je opdrachtgever daar ook niet moeilijk erover doet.
Ik heb zelf ook 4 weken vakantie gepland, en heb dat overlegd met de opdrachtgever en Sogeti.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mohius
In een opdracht hangt alles af van je opdrachtgever. Gaan die akkoord dan is er inderdaad geen probleem. In de beschikbaarheid wil Sogeti er nog wel eens moeilijk over doen of het moet net in de "lastige" periode van het jaar zijn en het aantal aanvragen laag, dan willen ze medewerkers nog wel eens 4 weken met vakantie laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos Werkloos
huarru schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 13:06:
4 weken vakantie is geen probleem zolang je opdrachtgever daar ook niet moeilijk erover doet.
Ik heb zelf ook 4 weken vakantie gepland, en heb dat overlegd met de opdrachtgever en Sogeti.
Maar ja, als je op dat moment geen opdrachtgever hebt, dan beslist Sogeti. En die wil voorkomen dat je tot aan je vakantie moeilijk te verkopen bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Niet online
Koos Werkloos schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 14:29:
[...]

Maar ja, als je op dat moment geen opdrachtgever hebt, dan beslist Sogeti. En die wil voorkomen dat je tot aan je vakantie moeilijk te verkopen bent...
Het zou je verbazen hoe weinig dat van invloed is. Veel klanten willen gewoon een goed iemand erbij hebben en snappen ook prima dat mensen wel eens op vakantie gaan. Ze betalen immers ook alleen de gewerkte uren en een beetje projectmanager (als het geen volslagen debiel is) heeft ook de (verwachte) vakanties netjes meegenomen in de planning.

Ik heb al ik weet niet hoe vaak meegemaakt dat er collega's bij mij op de opdracht kwamen rond de zomer die na de eerste 2 weken, 3 weken op vakantie gingen, en daarna gewoon weer terug kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Ik denk dat het veel afhangt van de branche en of je te maken hebt met deadlines. Langdurige opdrachten maakt het weinig bij uit, maar als je de enige bent in een project met bepaalde functie en er moet wat opgeleverd worden, dan wordt het lastig.

Maar als je tijdig aangeeft dat je een wat langere vakantie wilt (en de reden waarom is ook wel duidelijk lijkt me), dan moet dat gewoon geen issue zijn. Lastig te verkopen ben je dan ook niet, het is alleen even iets om rekening mee te houden.
Net als bij mij, ik ben slechthorend, maar een probleem is dat nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos Werkloos
Tjoekie schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 15:31:
[...]

Het zou je verbazen hoe weinig dat van invloed is. Veel klanten willen gewoon een goed iemand erbij hebben en snappen ook prima dat mensen wel eens op vakantie gaan. Ze betalen immers ook alleen de gewerkte uren en een beetje projectmanager (als het geen volslagen debiel is) heeft ook de (verwachte) vakanties netjes meegenomen in de planning.

Ik heb al ik weet niet hoe vaak meegemaakt dat er collega's bij mij op de opdracht kwamen rond de zomer die na de eerste 2 weken, 3 weken op vakantie gingen, en daarna gewoon weer terug kwamen.
Een projectleider zal er inderdaad geen probleem mee hebben dat iemand op vakantie gaat, maar vier weken aaneengesloten (= 1 maand) is best wel lang en ik begrijp daarom heel goed dat er projectleiders zijn die daar problemen mee hebben. Dingen die zo lang blijven liggen, overlap met vakanties van andere collega's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Koos Werkloos schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 19:42:
[...]

Een projectleider zal er inderdaad geen probleem mee hebben dat iemand op vakantie gaat, maar vier weken aaneengesloten (= 1 maand) is best wel lang en ik begrijp daarom heel goed dat er projectleiders zijn die daar problemen mee hebben. Dingen die zo lang blijven liggen, overlap met vakanties van andere collega's...
Is ook wel, maar als je hoort dat het een unieke trip gaat worden waarbij het huidige jaar wat meer gewerkt kan worden, dan is dat echt geen issue hoor. Gewoon effe belletje doen of whatever met unitmanager en inplannen die zooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Idd, als je het goed overlegt kan er veel. Ennuh dingen die lang blijven liggen... Met agile / scrum is dat geen issue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
EJPostema schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 22:17:
Ennuh dingen die lang blijven liggen... Met agile / scrum is dat geen issue
Zonder agile/scrum hoeft dat ook geen probleem te zijn hoor.. Met een goed team, een fatsoenlijke overdracht en planning kan dat ook prima.
agile/scrum is écht niet dé oplossing of beste methodiek voor alles }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Nnoitra schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 09:30:
[...]

Zonder agile/scrum hoeft dat ook geen probleem te zijn hoor.. Met een goed team, een fatsoenlijke overdracht en planning kan dat ook prima.
Haha, dat beweer ik ook niet ;) gewoon een voorbeeld om een punt te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Nnoitra schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 09:30:
[...]
-O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melkislekker
Ben nu in de eindfase van de basistraining... ik heb nog zoveel vragen en alles loopt door mijn hoofd heen ;(

Mag ik de NS kaart gebruiken voor werk/prive zonder een leaseauto te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-06 21:22
melkislekker schreef op maandag 29 juni 2015 @ 16:08:
Ben nu in de eindfase van de basistraining... ik heb nog zoveel vragen en alles loopt door mijn hoofd heen ;(

Mag ik de NS kaart gebruiken voor werk/prive zonder een leaseauto te bestellen?
Als je geen lease-auto neemt, dan heb je een mobiliteitsbudget, als je dan de NS-Businesskaart gebruikt, dan heb je voor zakelijke ritjes bruto netto voordeel. Privé niet bij mijn weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Je mag hem wel voor prive gebruiken, maar dan moet je het gewoon zelf betalen. In principe declareer je gewoon wat je nodig hebt en betaal je de rest zelf. Het is dan ook gewoon een OV kaart die je normaal kunt gebruiken. Je krijgt echter pas achteraf de rekening en hoeft dus ook niet met saldo te kutten. Wat eigenlijk best relaxed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 681711

Kan iemand mij in het kort uitleggen hoe het is om tester te zijn? Hoe lastig wordt het? Hoe voor te bereiden? En hoe zit het met het examen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 681711 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 14:55:
Kan iemand mij in het kort uitleggen hoe het is om tester te zijn? Hoe lastig wordt het? Hoe voor te bereiden? En hoe zit het met het examen?
Hoe het is verschilt per persoon en is zeer afhankelijk van de klus die je krijgt. Het kan vrij lastig worden maar kan ook vrij gemakkelijk zijn.

Als je aan de slag gaat als young professional krijg je in een maand de specialisatieopleiding. In principe haalt iedereen die binnenkomt in die periode het TMap Next examen. Bij Sogeti wordt bij de deur geselecteerd op capaciteiten. Kom je door de deur dan heb je in de capaciteiten om TMap Next te halen.

Je voorbereiden hoeft niet, dat doe je in die maand. Wil je wel met een voorsprong beginnen dan moet je gewoon zoveel mogelijk leren over TMap Next (en SQL en XML zijn ook handig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@melkislekker.. mocht je nog meer vragen hebben ..dm maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-06 12:24
Aankomende maandag ga ik een capaciteitentest afnemen. Wish me luck =p

Vraag over het YP programma, starten ze ieder maand of kwartaal met een nieuwe groep, of hoe zit dat? Ik heb een vakantie gepland staan voor de komende maand, dus ik hoop dat het niet een al te groot probleem wordt. Mits ik de test haal uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Silversin schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 13:06:

Vraag over het YP programma, starten ze ieder maand of kwartaal met een nieuwe groep, of hoe zit dat? Ik heb een vakantie gepland staan voor de komende maand, dus ik hoop dat het niet een al te groot probleem wordt. Mits ik de test haal uiteraard.
Als ik mij niet vergis is er bij voldoende mensen elke maand een nieuwe groep.
En je startdatum kun je in principe gewoon na je vakantie plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7

Succes :) op vakantie gaan in de basisopleiding is alleen wel heel lastig; het duurt maar een maand (of twee inclusief Ohio). Volgens mij werd er bij onze introductie zelfs gezegd dat dit simpelweg niet kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Iedere maand start een nieuwe groep (altijd op de eerste van de maand). Er gaat echter niet elke maand een nieuwe groep naar Ohio. Dat hangt enigszins af van de hoeveelheid nieuwe mensen, maar gemiddeld is het elke 2 maanden. Misschien dat het in de zomer nog iets anders is, maar als je nu sollicitatie hebt, dan kun je meestal 1 augustus beginnen. Of dan ook meteen Ohio begint (meestal vanaf de 7e), is me niet bekend, maar ik denk dat het ivm vakanties misschien pas 1 september zal zijn. Ik weet ook niet hoe ze dat verder doen, maar misschien dat je anders beter kunt starten nadat je op vakantie bent geweest, dan zijn er verder ook geen problemen (mits je het gebrek aan salaris kunt missen).

Mijn ervaring met Ohio is overigens dat het niet zo heel lastig is, maar vooral veel tijd kost. Veel uitzoeken en veel overleggen en brainstormen of presentaties voorbereiden. Verwacht van de 3 weken die je er zit dat je eigenlijk alleen de weekenden wat kunt doen, maar dat je daar toch maar 1 echt goed van kunt besteden. Goed samenwerken en discussies tijdig afbreken is in ieder geval een goede tip.

Uiteindelijk is het allemaal wel leuk om te doen en de VS is een leuke alternatieve omgeving, dus vergeet er vooral niet van te genieten ;)

Succes met de toets vandaag :)

[ Voor 19% gewijzigd door Martinspire op 06-07-2015 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-06 12:24
Toets behaald en aanbieding geaccepteerd, ik start 1 augustus en ga hiervoor wel 2 weken op vakantie.

Tips en boek van Falcon hebben enorm geholpen, bedankt. Ik kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mohius
Gefeliciteerd en welkom bij de club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-01 16:39
Ik heb een InMail (LinkedIn) gekregen met een uitnodiging voor de [url=http:/www.sogeti-university.nl]Sogeti University[/url]. Er zat wel wat interessants bij. Ik ben alleen bang dat ik een presentatie van een half uur krijg om vervolgens de rest van de avond naar verhalen over Sogeti zelf te luisteren. Heeft iemand hier ervaringen mee? Kan iemand van Sogeti zelf er wat over zeggen?

Ik kan natuurlijk een InMail terugsturen, maar hier ben ik anoniem, daar staat mijn naam er gelijk bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:31
JBrennan schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:50:
Ik kan natuurlijk een InMail terugsturen, maar hier ben ik anoniem, daar staat mijn naam er gelijk bij.
Hier staat je naam gewoon in je profiel. Of heet je geen Mark dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-01 16:39
grun93 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 13:02:
[...]

Hier staat je naam gewoon in je profiel. Of heet je geen Mark dan? :)
Ow ja 8)7. Dat had ik een keer toegevoegd. Maar goed, als die expertisemanager dat verband weet te leggen hebben we iig iets om over te praten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 685335

Een aantal dagen geleden heb ik een aanbod gekregen voor het YP traject voor Java. Heeft iemand hier ervaring mee? Op dit moment zie ik dit echt als een droomkans om verder te komen in software development. Hoe zijn de opdrachten, hoe lang zit je op een opdracht? Word je na die drie maanden nog veel begeleid?
Ik lees hier ook veel dingen over reistijd, is dat echt zo'n issue? Ik woon zelf in de buurt van Amsterdam, dus Randstad is niet zo'n probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melkislekker
Mijn contract is helaas niet verlengd.
2 maanden in de proeftijd, afgelopen. ;(

Ik heb PDD-NOS. Ik kan soms hard overkomen op anderen en dat heb ik niet door.
ik heb te horen gekregen dat dit in de detachering niet kan bij de klant.
ik heb een jobcoach om mij te helpen, maar het mocht niet baten.

Mijn ervaringen in werkvelden lijkt op deze:

http://www.ouders.nl/vraa...d-nos-als-het-ouder-wordt

Ik kan mij precies inleven in het kind.
Letterlijk elk zin lijkt op mijn leven.

Mijn vraag aan jullie: Ik wil in de IT blijven werken.
Ik denk dat detachering het helaas niet wordt.
Ik heb ook te weinig ervaring denk ik om ergens meteen te beginnen.

Enig idee en tips?

[ Voor 3% gewijzigd door melkislekker op 23-07-2015 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

melkislekker schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 00:02:

Enig idee en tips?
Je zou CGI kunnen proberen. Zij doen ook veel werken in-house.
En volgens wat ik lees in de Computable, zijn ze ook hard aan het werven.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:11

sebasd

loopt op espresso

Er zijn IT-bedrijven die juist werken met mensen met autisme.

Beste voorbeeld dat ik ken (niet alleen van naam, ben er ook een aantal keer geweest) is Specialisterren. Dat is wel op het gebied van software testen, ik weet niet of daar je ervaring en/of interesse ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Anoniem: 685335 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 21:56:
Een aantal dagen geleden heb ik een aanbod gekregen voor het YP traject voor Java. Heeft iemand hier ervaring mee? Op dit moment zie ik dit echt als een droomkans om verder te komen in software development. Hoe zijn de opdrachten, hoe lang zit je op een opdracht? Word je na die drie maanden nog veel begeleid?
Ik lees hier ook veel dingen over reistijd, is dat echt zo'n issue? Ik woon zelf in de buurt van Amsterdam, dus Randstad is niet zo'n probleem.
Als je in de buurt van Amsterdam woont zou ik me daar absoluut geen zorgen over maken, verreweg het grootste deel van de opdrachten zijn in het westen van het land. Reken op Amsterdam/Den Haag/Utrecht/Rotterdam qua reisafstanden. Het is pas een probleem als je op een boederij in Drenthe woont bijvoorbeeld en zelfs dan wordt er nog wel aardig rekening gehouden met je hoor.
Jammer om te horen! Maar de IT is booming business dus er is nog alle hoop voor een plekje elders :)

[ Voor 14% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 23-07-2015 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan iemand mij vertellen of we tijdens de eerste dag meteen laptop+laptoptas ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 681711 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 15:06:
Kan iemand mij vertellen of we tijdens de eerste dag meteen laptop+laptoptas ontvangen?
Ja, je krijgt de eerste dag laptop en tas evenals een sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Thorgrem, thanx man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Het is in ieder geval na de introductie (als je op je afdeling komt en daar aan het werk gaat. Sommige afdelingen zijn eerder. En als je nog naar Ohio moet gaan als Young Professional, dan kan het zijn dat het erna is. Dat had ik destijds namelijk. Al kan het zijn (mede door de nieuwe regeling) dat het anders is.

Maar bijvoorbeeld de Mobile unit heeft zijn eigen laptops, dus die regelen dat zelf. Bij de intro heb je overigens geen laptop nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toen ik begon dit jaar (niet Ohio) kreeg een ieder die die dag ook begon (verschillende afdelingen) de eerste dag de laptop, tas en simkaart. Die laptops hebben we de tweede dag bij de intro ook gebruikt bij de presentaties die we moesten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Enig idee en tips?
Wat vervelend. Was je als tester begonnen? Dan heb je na 2 maand TMap Next, SQL en XML certificaten gehaald. Lijkt me een goede basis om bij een ander bedrijf als startende tester binnen te komen. Heel veel succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melkislekker
Anoniem: 181786 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 17:33:
[...]

Wat vervelend. Was je als tester begonnen? Dan heb je na 2 maand TMap Next, SQL en XML certificaten gehaald. Lijkt me een goede basis om bij een ander bedrijf als startende tester binnen te komen. Heel veel succes.
Klopt.
Ik weet alleen niet precies bij welke bedrijven ik terecht kan.
Misschien de concurrent?

Ik kijk al bij CGI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
melkislekker schreef op zondag 26 juli 2015 @ 21:13:
Ik weet alleen niet precies bij welke bedrijven ik terecht kan.
Misschien de concurrent?
Ze zijn allemaal concurrenten van elkaar. Maar je kan verder denken aan bedrijven als: Centric, Atos, Capgemini (is het moederbedrijf van Sogeti), Ordina, KPN Consulting (voorheen KPN Corporate Market, het voormalige Getronics) en IBM.

Er zijn ook tal gespecialiseerde kleinere detacheerders die zich richten op een vakgebied.

Maar is het gezien je ervaringen met je PDD-NOS niet iets om ergens vast medewerker te worden? Als je wil testen zijn er genoeg vacatures voor interne medewerkers te vinden. Je kan dan denken aan bedrijven als de NS, maar ook bijvoorbeeld de Rijksoverheid. Genoeg banken/verzekeraars die ook regelmatig testers zoeken.
Het kan voor jou best een voordeel zijn om op een vaste plek te werken met mensen die jij kent en die op hun beurt jou weer kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Anoniem: 685335 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 21:56:
Overigens, als je problemen hebt met reizen, zou ik de detachering niet overwegen.

Pagina: 1 ... 19 ... 32 Laatste