Ervaring werken bij Sogeti Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 14 ... 32 Laatste
Acties:
  • 389.609 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illstid
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-01-2024
@mangomango

Welkom bij de club :).

Het is ook erg moeilijk om een indicatie te geven wanneer je kan overstappen (en misschien wil je het uiteindelijk niet eens), dit komt door het feit dat men niet van te voren weet bij welke klanten je terecht komt en wat de duur van jouw projecten wordt.

Maar als ik je dan toch nog een tip mag geven, overleg zo veel mogelijk met je Unit Manager. Hij is de persoon die je trainingen en opleidingen moet goedkeuren. Als je kunt aangeven hoe je wenst te groeien binnen Sogeti dan zal je Unit Manager je er zeker bij helpen. Maar je moet het echt zoveel mogelijk zelf aansturen.

Maar dit zal je ook nog wel 10 keer horen tijdens de introductie dagen, maar het is ook erg belangrijk om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 429229

Welkom bij de club :).
Dank je! :)
Maar als ik je dan toch nog een tip mag geven, overleg zo veel mogelijk met je Unit Manager. Hij is de persoon die je trainingen en opleidingen moet goedkeuren. Als je kunt aangeven hoe je wenst te groeien binnen Sogeti dan zal je Unit Manager je er zeker bij helpen. Maar je moet het echt zoveel mogelijk zelf aansturen.
Goede tip, dank je! Ga ik absoluut doen. Leek me een hele sympathieke man. Misschien vind ik het testvak ook wel helemaal te gek, het is gewoon niet iets waar ik ooit eerder aan gedacht had. Ik ben meer van de lettertjes; praten en schrijven. ICT was altijd een hobby, niet mijn hoofdrichting. Maar we gaan het zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06 23:26

GG85

.......

Tough day morgen voor de mensen die naar Amersfoort moeten. Succes!

• PietPrecies
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-04 15:43
.

[ Voor 99% gewijzigd door PietPrecies op 10-11-2011 14:53 ]

Too many freaks, not enough circuses!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:44
Kijk es op Sharenet, daar staat ook al het een en ander..

Verwijzen naar een post op computable is imho een beetje overbodig.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• goldcard
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-06 09:29
Nnoitra schreef op donderdag 10 november 2011 @ 12:52:
Kijk es op Sharenet, daar staat ook al het een en ander..

Verwijzen naar een post op computable is imho een beetje overbodig.
Dat klinkt leuk, maar op een openbaar forum als GoT is verwijzen naar een Sogeti Intranet niet heel handig. Ik kan me voorstellen dat er niet alleen Soget medewerkers dit forum lezen namelijk!

• PietPrecies
Doe eens de informatie delen dan.....

• goldcard
PietPrecies schreef op donderdag 10 november 2011 @ 12:58:
Doe eens de informatie delen dan.....
Er zal deze week een persbericht uitgestuurd worden waarin de organisatieveranderingen bekend gemaakt worden. Allereerst zal het personeel de kans krijgen alle verhalen te horen en hier vragen over te stellen.

• PietPrecies
Toch maar naar Logica dan........

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-06 21:22
Logica heeft er meer mensen uitgeknald dan Sogeti, dus of dat een betere beslissing is....

• PietPrecies
Tsja, heb bij beiden een aanbieding om te beginnen per 1 januari. Maar ik twijfel nu wel ernstig.
Misschien handig om eens verder te kijken, weet iemand nog een mooi bedrijf?

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024
Ossi schreef op donderdag 10 november 2011 @ 13:28:
Logica heeft er meer mensen uitgeknald dan Sogeti, dus of dat een betere beslissing is....
Wanneer en wat voor mensen? Als je het over 10 jaar geleden hebt, dan ja, misschien wel. In de afgelopen jaren zijn er bij Logica nauwelijks consultants(!) onvrijwillig vertrokken.

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

• wvdveer
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13:10
Testert schreef op donderdag 10 november 2011 @ 13:32:
[...]

Wanneer en wat voor mensen? Als je het over 10 jaar geleden hebt, dan ja, misschien wel. In de afgelopen jaren zijn er bij Logica nauwelijks consultants(!) onvrijwillig vertrokken.
Ja, dat zeiden ze bij Cap ook. Zeker weten dat er de laatste jaren bij iedere detacheerder mensen uit zijn gewerkt onder het mom van 'vrijwillig vertrek'.

Voor de mensen met een aanbieding; De reorganisatieplannen hebben geen betrekking op inzetbare professionals. De rest zal morgen wel in de media verschijnen.

• PietPrecies
Ik heb dan ook een aanbieding voor een staffunctie op zak, raar dat mij dit via deze weg dan moet bereiken. Zet je toch aan het denken.

• wvdveer
Ah.. in dat geval zou ik nog even wachten..

• goldcard
wvdveer schreef op donderdag 10 november 2011 @ 13:40:
Ah.. in dat geval zou ik nog even wachten..
Nou nee, in dat geval zou ik even contact opnemen met Sogeti (ik weet niet wie je gesproken hebt) om je vragen te stellen en zorgen te uiten. Wellicht voorkom je daarmee een besluit op basis van onvolledige informatie waar je later mogelijk spijt van krijgt.

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:00

avotar

P0werd by Black Coffee

PietPrecies schreef op donderdag 10 november 2011 @ 13:36:
Ik heb dan ook een aanbieding voor een staffunctie op zak, raar dat mij dit via deze weg dan moet bereiken. Zet je toch aan het denken.
Voor welke staf-functie je dan ook een aanbieding hebt, ik vind dat je je wel heel "apart" uitlaat op dan...

En daarbij... ik lees hier alleen maar geruchten, geen nieuws.

[ Voor 8% gewijzigd door avotar op 10-11-2011 13:48 ]

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• PietPrecies
avotar schreef op donderdag 10 november 2011 @ 13:43:
[...]

Voor welke staf-functie je dan ook een aanbieding hebt, ik vind dat je je wel heel "apart" uitlaat op dan...
Apart? Ik uit mijn zorgen, met gegronde redenen zoals nu blijkt. Ik vind het frappant dat ik dit via deze weg moet vernemen. Niet sjiek van Sogeti om dit onder de tafel te houden tijdens de gesprekken, te meer omdat ze aangaven in het gesprek dat het momenteel weer de goede kant op gaat.

• goldcard
PietPrecies schreef op donderdag 10 november 2011 @ 13:48:
[...]

Apart? Ik uit mijn zorgen, met gegronde redenen zoals nu blijkt. Ik vind het frappant dat ik dit via deze weg moet vernemen. Niet sjiek van Sogeti om dit onder de tafel te houden tijdens de gesprekken, te meer omdat ze aangaven in het gesprek dat het momenteel weer de goede kant op gaat.
Aannames....

De berichten van deze organisatieverandering zijn pas deze week (dinsdag) bekend gemaakt. Ik kan me voorstellen dat er hiervoor alleen op hoog niveau bekendheid over was. Dus van bewust onder tafel houden lijkt mij niet echt sprake (tenzij je het jouw gesprek op dinsdag of gisteren gehad hebt). Termen als 'niet sjiek'... op deze manier over een potentiële werkgever praten valt daar wat mij betreft ook onder!

Dus nogmaals: neem even contact op met Sogeti en stel je vragen!

• PietPrecies
Ik heb met mensen op hoog niveau het gesprek gehad.
Ik ga wel even een mailtje sturen.

[ Voor 13% gewijzigd door PietPrecies op 10-11-2011 14:52 ]

• Nnoitra
goldcard schreef op donderdag 10 november 2011 @ 12:54:
Dat klinkt leuk, maar op een openbaar forum als GoT is verwijzen naar een Sogeti Intranet niet heel handig. Ik kan me voorstellen dat er niet alleen Soget medewerkers dit forum lezen namelijk!
Klopt, maar waarom zou je niet Sogetisten wijzen op een stukje tekst van iemand met informatie wat tot op heden niet officieel voor de buitenwereld gepubliceerd is? Zelfs intern is nog niet alle informatie bij iedereen bekend. Eigenlijk is wat op computable staat pure speculatie (wat de buitenwereld betreft).

Wil je de niet Sogetisten hier informeren dan zou ik het posten alszijnde een "ik heb gehoord dat, maar er is intern nog geen officiële berichtgeving over geweest". Of verwijzen naar een aankomend persbericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdveer
Gisteravond bij de meeting geweest, maar ik kan niet zeggen dat ik er echt blij van ben geworden..

57 stafmedewerkers/management die ontslagen worden. Links en rechts worden unitmanagers gedemoveerd en mogen ze weer gewoon als inzetbare werknemers gaan werken. De manier waarop dit gaat is echt niet het Sogeti waar ik 5 jaar geleden bij in dienst ben gekomen..

[ Voor 13% gewijzigd door wvdveer op 11-11-2011 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Het officiële bericht naar de buitenwereld toe: http://www.computable.nl/...7-banen-in-nederland.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-06 16:06
Hallo mede-tweakers/sogetisten,

Vanaf 1 januari zal ik in dienst treden bij Sogeti in de unit Solutions voor de functie YP Business Intelligence Engineer. Hier heb ik tot nu toe nog niet echt veel over gelezen en ik vroeg mij af of iemand die in deze tak van sport werkzaam is wat zou kunnen vertellen over de dagelijkse werkzaamheden.

Ikzelf kom van een HBO bedrijfskundige informatica opleiding af en ga mij nu richten op een wat meer technisch vakgebied. Omdat ik de testen die het meest relevant zijn voor deze functie erg goed gemaakt heb (een percentiel score van 90% of hoger) en het sollicitatiegesprek goed en prettig verliep, heb ik de functie gekregen onder het mom van "Kennis kun je leren, passie en toewijding moet je hebben".

Graag zou ik van mensen nog wat tips meekrijgen over de zaken waar ik me voorafgaand aan de opleiding al op kan voorbereiden. Zo ben ik nu bezig om mijn kennis over SQL bij te spijkeren. Ik wil natuurlijk graag zo goed mogelijk van start gaan!

Alvast bedankt!

Edit: tevens had ik nog een vraagje over laptops. Aangezien ik ingezet zal gaan worden bij klanten van Sogeti, is het natuurlijk wel zo fijn om een redelijke laptop te hebben. Ik kan zelf in de voorwaarden niets teruglezen hierover, maar ik vroeg me af of er mogelijkheden voor zijn. Of komt dit gewoon voor eigen rekening van de YP?

Hier bel ik sowieso Sogeti morgen nog even over, maar mocht iemand het weten dan is dat natuurlijk ook handig om te weten.

[ Voor 18% gewijzigd door Arachnan op 04-12-2011 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:17

RvL

Een laptop krijg je alleen als dat voor je opdracht of dagelijkse werkzaamheden nodig is. Dus als je bij je opdrachtgever op een werkstation van de opdrachtgever kan werken (of de opdrachtgever zorgt zelf voor een laptop, zoals bij ondergetekende), dan krijg je van Sogeti dus geen laptop. Voor zakelijke doeleinden en op eigen kosten een laptop aanschaffen zou ik zeker niet doen. Daar is ook geen reden voor.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Laatst online: 17:33
Ik werk nu alweer 6 jaar bij Sogeti, en heb ook nog nooit enige behoefte aan een laptop gehad. Er is immers vrijwel geen enkel bedrijf dat formeel toestaat dat apparatuur van buitenaf in het netwerk wordt ingeprikt.
Bij Getronics kreeg ik er altijd wel één, en dat ding stond alleen soms aan voor wat privé spielerei. Wat mij betreft een overrated, geldverspillend item om standaard uit te delen.
(Vergeet niet dat het niet de aanschaf van het ding is, maar de beheerkosten en de licenties wat een laptop enorm duur maakt. )

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Inderdaad. Als je voor je opdracht een laptop nodig hebt verzorgt in de meeste gevallen de opdrachtgever dit zodat je ook daadwerkelijk op het netwerk van de opdrachtgever kan.

Een laptop van Sogeti is natuurlijk leuk, maar zoals Mistraller al aanhaalt onzin om standaard uit te reiken.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-06 16:06
De reden waarom ik het vroeg/er één wil hebben, is het feit dat mijn huidige laptop alweer 5 jaar oud is en ongeveer 15 minuten losgekoppeld van het lichtnet kan zijn, voordat hij uitvalt. Vooral in de eerste twee maanden lijkt het me erg fijn om een laptop te hebben die in ieder geval 2 uur op de accu kan werken, aangezien ik tijdens de trainingsperiode ongeveer 4 uur per dag in de trein zal zitten.

Maar goed, de redenen die jullie aangeven zijn natuurlijk goede redenen voor Sogeti om zelf geen laptops uit te reiken. De nieuwe laptop gaat er sowieso wel komen voor een mix van privé/werk doeleinden, maar eerst even informeren of ik via Sogeti niets kan regelen kan natuurlijk nooit kwaad.

In ieder geval bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Ik ving een gerucht op dat nieuw aangenomen professionals hun proeftijd niet door zijn gekomen ivm de mindere tijden die er aankomen. Iemand die daar meer van weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Weet wel dat er voorlopig geen nieuwe jong professionals aangenomen worden bij bepaalde divisies wegens te hoog percentage bankzitters.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:29

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ossi schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 09:02:
Ik ving een gerucht op dat nieuw aangenomen professionals hun proeftijd niet door zijn gekomen ivm de mindere tijden die er aankomen. Iemand die daar meer van weet?
Ook vernomen, ze waren zelfs al in Ohio geweest. :o

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldcard
Dat is wel naar voor die professionals. Maar goed, daar is de proeftijd o.a. ook wel voor bedoeld. Al is disfunctioneren of niet passen in het team/organisatie volgens mij een meer gebruikte opzegreden dan het economisch klimaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik heb begrepen dat er inderdaad een aantal YP's hun proeftijd niet is doorgekomen. Kanttekening hierbij is dat er ook een aantal (verhouding 50/50) wel doorgaat, ergo niet puur economische motieven. Potentie, kennis en kunde zijn hier ook in meegenomen.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
FirePuma142 schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 11:52:
Ik heb begrepen dat er inderdaad een aantal YP's hun proeftijd niet is doorgekomen. Kanttekening hierbij is dat er ook een aantal (verhouding 50/50) wel doorgaat, ergo niet puur economische motieven. Potentie, kennis en kunde zijn hier ook in meegenomen.
Ja ze hebben inderdaad gekeken naar hoe groot de kans is dat hij/zij ingezet kan worden na de basisopleiding.
Zodoende zijn er bij Software Control 9 mensen (meende ik) uitgestroomd.
Erg sneu voor die mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Niet online
Ik zou 1 januari starten als YP, maar ben vanmiddag gebeld dat ik niet meer hoef te komen. Reden: "Te weinig aanmeldingen voor YP traject".

Contract was getekend, zat al maand thuis te popelen om te beginnen. Om dan nu weer opnieuw te moeten gaan solliciteren, wetende dat je al een maand lang hebt lopen duimen draaien en zo vlak voor de kerst/feestdagen waarschijnlijk niets meer rond krijgt is wel echt een zure manier om 2012 in te gaan. Stijlloos gewoon, kan niet geloven dat hier niets bekend over was toen ik tekende. Zo ga je mijn inziens niet met mensen om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06 23:26

GG85

.......

Hmm, dat is zeker lelijk. Ik heb geen idee wat je vakgebied is maar als je raakvlakken met embedded hebt zou je High Tech kunnen proberen? Das de enige diisie die nog wel goed draait (met enige trots :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230137

Al meerdere malen heb ik aangegeven dat Sogeti een waardeloos bedrijf is. Begrijp niet dat mensen bij dit bedrijf willen werken. Negeer Sogeti. Er zijn zat alternatieven.

Even bellen dat je niet op 2 januari hoeft te komen. Ik zou mijn ogen uit mijn kop schamen als ik dit zou moeten doen. P&O heeft hier blijkbaar minder moeite mee. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Anoniem: 230137 schreef op maandag 19 december 2011 @ 19:21:
Al meerdere malen heb ik aangegeven dat Sogeti een waardeloos bedrijf is. Begrijp niet dat mensen bij dit bedrijf willen werken. Negeer Sogeti. Er zijn zat alternatieven.

Even bellen dat je niet op 2 januari hoeft te komen. Ik zou mijn ogen uit mijn kop schamen als ik dit zou moeten doen. P&O heeft hier blijkbaar minder moeite mee. :(
Individuele gevallen daargelaten, welke niet altijd de schoonheidsprijs verdienen, erg fijne werkgever. Ik begrijp je bitterheid niet zo, kun je die uitleggen?

Verder: http://www.computable.nl/...-weer-meest-tevreden.html

3 jaar op rij de hoogste score in medewerkertevredenheid; waardeloos is een onjuiste uitdrukking. En dan druk ik me conservatief uit.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 437158

itons schreef op maandag 19 december 2011 @ 18:41:
Ik zou 1 januari starten als YP, maar ben vanmiddag gebeld dat ik niet meer hoef te komen. Reden: "Te weinig aanmeldingen voor YP traject".
Net als Itons kreeg ik vanmiddag een telefoontje dat ik niet hoefde te komen opdagen in januari.

Ik heb halverwege november bij Sogeti gesolliciteerd voor YP software engineer en daarna een baan aanbod gekregen bij hun application services divisie. Eind november heb ik uiteindelijk aangegeven dat ik graag bij hun zou willen starten. Ik zou dan in januari beginnen.

De recruiter heb ik nog anderhalve week geleden gesproken omdat de papieren nogal op zich lieten wachten. Deze verzekerde mij dat ik alles binnen zou krijgen in de week van 12 december (vorige week). In plaats daarvan was het dus de hele week stil en kreeg ik uiteindelijk vandaag een telefoontje waar mij men vertelde dat ze niet van plan zijn om het YP programma in januari te starten.

Het wrange van dit is dat ik een paar andere goede aanbiedingen heb afgeslagen juist omdat ik hoorde dat Sogeti zo goed voor hun werknemers heeft gezorgd gedurende de crisis van 2008. Niet alleen ben ik nu bijna anderhalve maand en de toch (voor mij, althans) aanzienlijke reiskosten van mijn voorgaande sollicitaties plus kosten van de aanvraag van een paspoort (voor de Ohio-trip) kwijt, maar ook deze aanbiedingen.

Ik ben het met Itons eens dat je zo inderdaad niet met mensen omgaat. Ik begrijp dat er een moeilijke periode gaat aankomen i.v.m. de euro crisis en dat een bedrijf daar even moeilijke beslissingen bij moet maken. Desalniettemin geloof ik dat als je mensen op deze manier behandeld je dit op de lange termijn meer zal schaden dan zal baten.

Ik hoop dat mensen hun lering trekken uit Itons en mijn ervaring en zich twee keer bedenken voordat ze bij Sogeti gaan solliciteren (wat ik hoorde was dat ze het tweede kwartaal weer gaan beginnen). Als iemand nog tips heeft voor waar ik elders mijn verhaaltje over Sogeti kan doen, dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Ach.. De negatieve dingen worden altijd tot in den treure besproken en op internet geplaatst.. Dat is nou eenmaal Nederland; zolang er maar iets te zeiken valt.
Tuurlijk is het niet netjes, tuurlijk zou het netter gekund hebben, tuurlijk word je er niet vrolijk van als het jou overkomt..
Maar laten we wel wezen, er werken een paar duizend man/vrouw met volle tevredenheid bij Sogeti, waarbij onder andere de sollicitatie procedure wel goed verliep.. Maar deze groep hoor je bijna nooit.
Dat er nu mensen, hoe sneu dat ook is, op zo'n manier aan de kant gezet worden verdient zeker geen schoonheidsprijs. Maar dit is deels inherent aan de huidige economie en Sogeti zal echt niet het enige bedrijf zijn waar zoiets plaatsvind.

Als jij graag je rancune overal en nergens op het internet wilt plaatsen moet je dat doen als je denkt dat het oplucht..

Maar persoonlijk denk ik niet dat het veel uit zal maken; veel sollicitanten komen via huidige werknemers binnen.. Een goed verhaal van een bekende maakt meer indruk dan het relaas van een onbekende.
En wat betreft de overige groep, over een half jaartje zullen die paar negatieve posts niet meer bovenaan staan bij de sogeti zoekopdrachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Laatst online: 17:33
Netjes is het zeker niet. Laat dat voorop staan.
Je tekent echter wel voor deze situatie, waarbij zowel werknemer als werkgever een grote mate van vrijheid hebben om de overeenkomst op te zeggen.
Ontslag tijdens proeftijd

Bij een proeftijdontslag gelden er maar weinig beperkingen voor een werkgever. Ontslag mag echter niet wanneer er sprake is van discriminatie. Een werknemer, die bijvoorbeeld ziek of zwanger is, mag in de proeftijd ontslagen worden, maar de arbeidsongeschiktheid mag niet als reden opgegeven worden. Als een werknemer er om vraagt heeft hij altijd recht op een schriftelijke verklaring over het ontslag in de proeftijd.

Ontslag voorafgaand aan de proeftijd

Zowel de werknemer als de werkgever mogen met een beroep op de proeftijd een arbeidsovereenkomst beëindigen, nog voordat de werkzaamheden daadwerkelijk begonnen zijn. Slechts in enkele gevallen kan de andere partij daarbij aanspraak maken op een schadevergoeding.
De situatie zo inschattend, lijkt het erop dat men verwacht fors minder inzetten te kunnen plaatsen. Een starter maakt daarbij nog minder kans op een succesvolle plaatsing. En geloof me, om als starter meteen te moeten beginnen met maandenlang bankzitten...daar wordt je niet gelukkiger van :-( Je moet je afvragen of je daarvoor in de schoolbanken gezeten hebt.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-06 09:26
Bovendien vergeet je wel mooi dat je er nog niet hebt gewerkt. Sogeti heeft de keuze om geen nieuwe mensen aan te nemen of mensen te ontslaan. En als de ontwikkelingen zo traag gaan als nu zal dat laatste ook niet lang op zich laten wachten.

Ik vind het volkomen logischt dat YP-ers niet worden aangenomen. Maar... Ik zou het ook niet zo kunnen accepteren als het mij zou overkomen. "Maak je niet druk, het komt in orde". En twee weken later; "U wordt niet aangenomen". Sorry hoor, met zulke acties mag Sogeti zich diep gaan schamen. En op zijn minst wel die nasty recruiter. Die wist toen al dat hij/zij mensen niet kon aannemen. Ik geloof er niets van dat een recruiter daarvan niet op de hoogte is. En dan in deze tijden een YP-er voorliegen.

Overal je gal spuiten lijkt mij onverstandig. Niet onbegrijpelijk, alleen onverstandig. Een werkgever zal dan denken, ah dat is er zo één. Wat moet een werkgever doen voordat je dat over hun bedrijf zegt? Ik zou zeggen, hou het lekker centraal ;) . Daar is het topic toch voor. Ervaringen met Sogeti, goed of slecht.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldcard
Die Bruine schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 07:22:
Sorry hoor, met zulke acties mag Sogeti zich diep gaan schamen. En op zijn minst wel die nasty recruiter. Die wist toen al dat hij/zij mensen niet kon aannemen. Ik geloof er niets van dat een recruiter daarvan niet op de hoogte is. En dan in deze tijden een YP-er voorliegen.
en dan...
Die Bruine schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 07:22:
Overal je gal spuiten lijkt mij onverstandig. Niet onbegrijpelijk, alleen onverstandig.
Sogeti kennende wil ik best mijn hand in het vuur steken voor de recruiters. Zij zullen ongetwijfeld zijn overvallen door het bericht van (hoger) management over het slechts selectief aannemen van professionals in hun proeftijd. Vandaag is ook het personeel ingelicht over deze maatregel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:09

FreakNL

Well do ya punk?

FirePuma142 schreef op maandag 19 december 2011 @ 20:00:
[...]

Individuele gevallen daargelaten, welke niet altijd de schoonheidsprijs verdienen, erg fijne werkgever. Ik begrijp je bitterheid niet zo, kun je die uitleggen?

..
De waarheid ligt natuurlijk altijd in het midden. Jij vind het een fijne werkgever, wil nog niet zeggen dat dat voor iedereen zo is ;-) Dit is niet zo netjes van Sogeti, maar het gaat om mensen die nog niet eens aangenomen zijn. Daar kun je "makkelijk" vanaf.

Ben overigens ook wel benieuwd waar de rancune van delaspo vandaan komt. Als je het topic terugzoekt zie je dat hij WEL bij Sogeti gewerkt heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre Sec
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:05
De waarheid ligt natuurlijk altijd in het midden. Jij vind het een fijne werkgever, wil nog niet zeggen dat dat voor iedereen zo is ;-) Dit is niet zo netjes van Sogeti, maar het gaat om mensen die nog niet eens aangenomen zijn. Daar kun je "makkelijk" vanaf.

Ben overigens ook wel benieuwd waar de rancune van delaspo vandaan komt. Als je het topic terugzoekt zie je dat hij WEL bij Sogeti gewerkt heeft...
De waarheid ligt inderdaad in het midden. Nee Sogeti is niet de beste werkgever. Maar Sogeti kan wel de beste keus zijn voor een werknemer. Bijvoorbeeld een starter die graag ervaring op wil doen.

De "3 jaar op rij de hoogste score in medewerkertevredenheid" is ook zo'n uiterste, veel te ver van het midden. Een onderzoek obv ruim 5800 medewerkers bij 136 bedrijven. Dan is het een nogal simpele uitspraak om jezelf de beste werkgever te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldcard
Pierre Sec schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 10:24:
[...]
De "3 jaar op rij de hoogste score in medewerkertevredenheid" is ook zo'n uiterste, veel te ver van het midden. Een onderzoek obv ruim 5800 medewerkers bij 136 bedrijven. Dan is het een nogal simpele uitspraak om jezelf de beste werkgever te noemen.
Als je als bedrijf 3 jaar op rij als beste uit de bus komt in een onderzoek naar medewerkertevredenheid, dan mag je best roepen dat je - van de onderzochte bedrijven - voor medewerkers het beste bedrijf bent. Niets mis mee, niets te ver van het midden. Die 'middencultuur' mag best wat minder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre Sec
goldcard schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 10:47:
[...]

Als je als bedrijf 3 jaar op rij als beste uit de bus komt in een onderzoek naar medewerkertevredenheid, dan mag je best roepen dat je - van de onderzochte bedrijven - voor medewerkers het beste bedrijf bent. Niets mis mee, niets te ver van het midden. Die 'middencultuur' mag best wat minder!
Ja, van de onzochte bedrijven. Maar dat roepen ze er niet bij. Dat is nu net mijn punt. Ze noemen het de prijs voor de Beste Werkgever in de ICT-sector.

En als je een probleem hebt met die middencultuur zou ik Sogeti al helemaal afraden, maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Leuk kort stukje op Einstein. Komt er concreet op neer dat een Young Professional zonder opdracht in z'n proeftijd alvast Monsterboard een bezoekje mag brengen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldcard
Tsurany schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 13:08:
Leuk kort stukje op Einstein. Komt er concreet op neer dat een Young Professional zonder opdracht in z'n proeftijd alvast Monsterboard een bezoekje mag brengen.
Dat lees ik toch heel anders hoor. Het komt er m.i. op neer dat er per divisie gekeken wordt naar de personen die in hun proeftijd zitten. Per persoon wordt de kans op een inzet op korte termijn bepaald en aan de hand daarvan besluit tot stopzetting van de proeftijd (en dus geen dienstverband) genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
goldcard schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 11:46:
Maar goed, daar is de proeftijd o.a. ook wel voor bedoeld.
Een proeftijd is verre van bedoeld voor bedrijfseconomische omstandigheden. Er is echter een kleine select groepje werkgevers - typisch in de moderne mensenhandel sector - die dat er - typisch achteraf - wel van probeert te maken.

Het getuigt in elk geval van een groot disrespect en gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel aan de kant van de werkgever. Bedrijfseconomische redenen komen niet uit de lucht vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:21

Arfman

Drome!

Er zijn toch ook mensen die voor een dergelijk traject hun andere baan/mogelijkheden hebben afgezegd :? Dat doe je toch niet of ben ik nu zo naïef?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

goldcard schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 13:16:
Dat lees ik toch heel anders hoor. Het komt er m.i. op neer dat er per divisie gekeken wordt naar de personen die in hun proeftijd zitten. Per persoon wordt de kans op een inzet op korte termijn bepaald en aan de hand daarvan besluit tot stopzetting van de proeftijd (en dus geen dienstverband) genomen.
En dat komt er volgens mij gewoon op neer dat als er geen opdracht is ze er gewoon uitgegooid zullen worden, zeker omdat er genoeg bankzitters zijn die nieuwe opdrachten aan kunnen pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldcard
Arfman schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 13:25:
Er zijn toch ook mensen die voor een dergelijk traject hun andere baan/mogelijkheden hebben afgezegd :? Dat doe je toch niet of ben ik nu zo naïef?
Volgens mij zou dat een ingecalculeerd risico moeten zijn voor sollicitanten. Je maakt een keuze die voor jou het meest logisch is. Dat je daarmee andere kansen en aanbiedingen laat lopen is het gevolg van die keuze. Bovendien, als je in goed overleg hebt aangegeven een betere kans te hebben en die kans gaat niet door zou je alsnog je 2e danwel 3e optie kunnen proberen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldcard
Rukapul schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 13:17:
[...]
Een proeftijd is verre van bedoeld voor bedrijfseconomische omstandigheden. Er is echter een kleine select groepje werkgevers - typisch in de moderne mensenhandel sector - die dat er - typisch achteraf - wel van probeert te maken.
Volgens intermediair (met quotes uit BW):
Ontslag tijdens proeftijd in strijd met bijzonder opzegverbod
Een ontslag tijdens proeftijd is vernietigbaar als het ontslag in strijd is met het 'bijzonder opzegverbod' zoals neergelegd in artikel 7: 646 en 648 BW.

In artikel 7: 646 BW is bepaald dat de werkgever geen onderscheid mag maken tussen mannen en vrouwen bij onder andere het opzeggen van de arbeidsovereenkomst.
In artikel 7: 648 BW is bepaald dat een werkgever geen onderscheid mag maken tussen werknemers op grond van verschil in arbeidsduur in onder andere de voorwaarden waaronder de arbeidsovereenkomst wordt opgezegd.
bron

Dit betekent dus dat alle redenen behalve man/vrouw onderscheid en verschillen in arbeidsduur rechtsgeldig zijn voor het beeindigen van de proeftijd. In goede economische situatie zullen de redenen veelal disfunctioneren zijn, in slechte economische situaties kan het voorkomen dat deze economische situatie de reden is.

Waar jij zegt "verre van bedoeld" is "niet erg gebruikelijk" wellicht beter op zijn plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:09

FreakNL

Well do ya punk?

Pierre Sec schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 10:24:
[...]

De waarheid ligt inderdaad in het midden. Nee Sogeti is niet de beste werkgever. Maar Sogeti kan wel de beste keus zijn voor een werknemer. Bijvoorbeeld een starter die graag ervaring op wil doen.

Ben het met je eens. Waar dat beste werkgever vandaan weet ik dan ook niet. Weet wel dat Sogeti meer en meer tot de grijze middenmoot gaat behoren. En na de recente ontslagen kunnen ze zich ook niet meer op de borst kloppen met het feit dat er geen mensen ontslagen zouden zijn (wat sowieso al niet het geval was).

Arbeidsvoorwaardelijk kunnen er ook een hoop dingen beter. En zo zijn er nog wel wat dingetjes die echt niet topnotch zijn bij Sogeti. Daar hoor ik ook andere mensen over, dus het niet dat ik een zeikerd ben.

Let wel, er zijn ook een hoop zaken die wel goed geregeld zijn. En het is bij elke werkgever wel wat natuurlijk. Maar zo'n medewerkertevredenheid onderzoek neem ik echt met een pak zout. Want dat betekent of dat niet alle Sogetisten daarin meegenomen zijn of dat het bij de concurrenten helemaal een zootje is..

Waardeloos zou ik het niet noemen (zoals delaspo doet), maar zeker niet top. Beetje grijze middenmoot, een 6.5... Past eigenlijk wel bij mij, ik haalde op school ook nooit hoger :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:21

Arfman

Drome!

goldcard schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 14:28:
[...]

Volgens mij zou dat een ingecalculeerd risico moeten zijn voor sollicitanten. Je maakt een keuze die voor jou het meest logisch is. Dat je daarmee andere kansen en aanbiedingen laat lopen is het gevolg van die keuze. Bovendien, als je in goed overleg hebt aangegeven een betere kans te hebben en die kans gaat niet door zou je alsnog je 2e danwel 3e optie kunnen proberen toch?
Dat is wel zo, maar als je eerst te horen krijgt dat ze je graag binnen willen hebben en vervolgens eind december hoort dat je 2 januari niet hoeft te komen .. tja. Ik zou er goed ziek van zijn in ieder geval. Je zult maar een andere aanbieding hebben laten lopen hiervoor en daardoor vanaf 2012 werkloos thuis zitten ..

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Laatst online: 18:35
Ah Sogeti doet een Logica'tje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-06 12:28

@r!k

It is I, Leclerq

Even voorop gesteld, te horen krijgen voor of tijdens je proeftijd dat je niet meer hoeft te komen is ongelooflijk klote.

Echter, iedereen weet dat het in deze tijd lastiger is dan een paar jaar geleden en dat het risico dus groter is. Van mensen in proeftijd kun je makkelijk af komen, als snelle plaatsing dan moeilijk wordt is het logisch dat het risico geminimaliseerd wordt. Ook Sogeti ontkomt er helaas niet meer aan om deze tactiek te hanteren. Jarenlang is Sogeti hier vrij makkelijk in geweest maar we zitten in een uitzonderlijke economische tijd.

Heel erg vervelend voor de mensen die dit te horen hebben gekregen maar je weet dat het risico er is. Ga door met solliciteren en hopelijk vinden jullie snel een mooie en passende baan.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Zijn dit voortekenen van een grotere ontslagronde bij Sogeti?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
@r!k schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 21:00:
Even voorop gesteld, te horen krijgen voor of tijdens je proeftijd dat je niet meer hoeft te komen is ongelooflijk klote.

Echter, iedereen weet dat het in deze tijd lastiger is dan een paar jaar geleden en dat het risico dus groter is. Van mensen in proeftijd kun je makkelijk af komen, als snelle plaatsing dan moeilijk wordt is het logisch dat het risico geminimaliseerd wordt. Ook Sogeti ontkomt er helaas niet meer aan om deze tactiek te hanteren. Jarenlang is Sogeti hier vrij makkelijk in geweest maar we zitten in een uitzonderlijke economische tijd.

Heel erg vervelend voor de mensen die dit te horen hebben gekregen maar je weet dat het risico er is. Ga door met solliciteren en hopelijk vinden jullie snel een mooie en passende baan.
Wat je vergeet is dat het bedrijf zich nu voor jaren uit de markt heeft geprijsd bij een flink deel van de werknemerspopulatie. Zelfs de potentiele meerwaarde (reputatie) boven bijvoorbeeld een Logica (CMG) is na zo'n actie niet meer aanwezig.

Het bedrijf (als geheel) heeft dit zien aankomen en heeft daarmee onzorgvuldig gehandeld richting sollicitanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldcard
Rukapul schreef op woensdag 21 december 2011 @ 11:09:
[...]

Wat je vergeet is dat het bedrijf zich nu voor jaren uit de markt heeft geprijsd bij een flink deel van de werknemerspopulatie. Zelfs de potentiele meerwaarde (reputatie) boven bijvoorbeeld een Logica (CMG) is na zo'n actie niet meer aanwezig.

Het bedrijf (als geheel) heeft dit zien aankomen en heeft daarmee onzorgvuldig gehandeld richting sollicitanten.
Zo zeg, ga jij even kort door de bocht hier. In twee zinnen een onderzoek naar waardering onder werkzoekenden en een vergelijking tussen de merkreputaties van Sogeti en Logica uitgevoerd. Zou je jouw stellingen wellicht iets beter kunnen onderbouwen?

Sogeti heeft als een van de weinige bedrijven nog lang nieuw personeel geworven. Dit is overgegaan naar selectieve werving, die uiteindelijk is omgezet naar een kritischer proeftijdbeleid waarin gekeken wordt naar inzetkansen op korte termijn. Hele logische stap lijkt me. Ik kan niet met 100% zekerheid inschatten wie dit besluit op welk moment te horen gekregen hebben, maar ik kan je wel verzekeren dat het verre van Sogeti-beleid is om mensen 'voor te liegen' of niet open te zijn over de inzetkansen.

Is het vervelend voor de mensen die in deze situatie geen baan aangeboden gekregen hebben? Ja!
Is de reputatie van Sogeti naar de knoppen en is de meerwaarde tov andere ICT dienstverleners verdwenen? Dat denk ik zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
goldcard schreef op woensdag 21 december 2011 @ 11:47:
Is het vervelend voor de mensen die in deze situatie geen baan aangeboden gekregen hebben?
De reeds overeengekomen arbeidsovereenkomst van deze mensen is opgezegd. Elke andere voorstelling van zaken doet de waarheid geweld aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Inderdaad een beetje kort door de bocht. Sogeti mag nu dan deze acties hebben genomen, maar ze hebben niet, zoals zoveel andere bedrijven, voor de zomer een hoop vacatures gevuld om na de zomer weer afscheid te moeten nemen van een grote groep mensen.

Voor de zomer dachten veel bedrijven dat het tij gekeerd was en de groei er weer aan kwam. Tijdens en na de zomer bleek dat niet te zijn.

Is het erg netjes wat er nu gebeurd? Nee, mijn inziens niet, maar gezien het huidige economische klimaat bevreemd het me ook niet. Het economische klimaat op dit moment is een klimaat wat we nog niet eerder hebben gezien. Begin deze eeuw kwam er een klap en toen men deze te boven was ging het geleidelijk aan weer beter. Nu jojo'en we enorm op en neer, krijgen we klap na klap (grote klap gevolgd door vele kleine) en wordt de markt voor een groot gedeelte bepaald door sentiment

[ Voor 24% gewijzigd door RvL op 21-12-2011 11:54 ]

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
RvL schreef op woensdag 21 december 2011 @ 11:52:
Inderdaad een beetje kort door de bocht. Sogeti mag nu dan deze acties hebben genomen, maar ze hebben niet, zoals zoveel andere bedrijven, voor de zomer een hoop vacatures gevuld om na de zomer weer afscheid te moeten nemen van een grote groep mensen.
Welke bedrijven zijn dat geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Als ik me niet vergis heeft o.a. Logica eerder dit jaar een aantal vacatures gehad. Ik heb er in ieder geval een aantal voorbij zien komen. En nu moeten er bij datzelfde Logica weer een paar honderd uit.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:10

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Hoe werkt die Amortisatieregeling eigenlijk precies? Stel, je bent een jaar in dienst en je wilt weg. Hoe werkt het dan met de amortisatieregeling? Ervan uitgaande dat je young professional bent...

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
RvL schreef op woensdag 21 december 2011 @ 12:49:
Als ik me niet vergis heeft o.a. Logica eerder dit jaar een aantal vacatures gehad. Ik heb er in ieder geval een aantal voorbij zien komen. En nu moeten er bij datzelfde Logica weer een paar honderd uit.
Logica heeft niet allerlei personeel aangenomen voor de zomer wat nu weer gewipt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Ik zeg ook nergens dat het om dezelfde functies gaan die nu weer gewipt worden.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
RvL schreef op woensdag 21 december 2011 @ 13:29:
Ik zeg ook nergens dat het om dezelfde functies gaan die nu weer gewipt worden.
Wat beweer je nu eigenlijk?
Komt allemaal op hetzelfde neer. Of je nou nog actief gerecruit hebt dit jaar of niet (wan Sogeti trouwens ook gedaan heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-06 11:03
Kan vrij normaal zijn hoor.

Lokale afdeling logica heeft volk nodig en tekent dus vacatures uit.
Maar op de hoofdzetel vinden ze dat er bespaart moet worden ... die spelen wat met cijfertjes en sturen vervolgens een aantal naar Logica nederland met de melding: "zoveel moeten er buiten".

Meen me te herinneren dat dat bij EDS België ook is gebeurd na overname HP.
Veel volk nodig voor lopende contracten, hoop vacatures open staan.
Komt vanuit HP US de opdracht om x-aantal mensen af te danken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:00

avotar

P0werd by Black Coffee

Tja.. en Sogeti niet?
Elke grote detacheerder werft aan de ene kant en wipt aan de andere kant. Ze zijn alleen niet allemaal even "handig" in de media.. of moet ik juist zeggen transparant.

Het is goed om trots te zijn op je werkgever, maar ik geloof niet dat er bij de groten (sogeti, atos, logica, ordina, accenture) veel verschil zit voor een werknemer.

In deze tijd is het gewoon hard werken, maar er minder voor terug krijgen dan een jaar of 5 geleden.
It's the economy, stupid. Zo gaat het momenteel overal. En natuurlijk, je hebt altijd uitzonderingen, maar die bevestigen ook alleen maar de regel.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

En dat is dus precies het punt wat ik probeer te maken. Het is niet alleen bij Sogeti, maar het probleem is dat er in dit topic ineens met modder naar Sogeti wordt gegooid door mensen die ooit wellicht eens een slechte ervaring hebben gehad met Sogeti. Het zou ongehoord zijn, Sogeti zou een vreselijke werkgever en ga zo maar door.

Het verdiend zeker geen schoonheidsprijs zoals er soms gehandeld wordt, maar dat is niet alleen bij Sogeti. En ik weet ook wel dat Sogeti absoluut niet altijd even transparant is met communiceren en dan niet alleen richting de media. Dat is ook meerdere malen kenbaar gemaakt richting hoger management en de laatste tijd lijkt daar wat verbetering in te komen.

@Techno Overlord
Volgens de regeling zou je, afhankelijk van de cursus/opleiding die je volgt, (een deel van) de cursus terug moeten betalen als je (uit m'n hoofd) binnen een jaar na het volgen van de cursus uit dienst treedt. Hoe men hier in de praktijk mee omgaat durf ik je echter niet te zeggen.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
RvL schreef op woensdag 21 december 2011 @ 17:54:
En dat is dus precies het punt wat ik probeer te maken. Het is niet alleen bij Sogeti, maar het probleem is dat er in dit topic ineens met modder naar Sogeti wordt gegooid door mensen die ooit wellicht eens een slechte ervaring hebben gehad met Sogeti. Het zou ongehoord zijn, Sogeti zou een vreselijke werkgever en ga zo maar door.
Waarom is dat ongehoord? Slechte ervaringen mogen ook gedeeld worden.
Kan me goed voorstellen dat er op dit moment een bepaalde groep mensen zijn die Sogeti een verschrikkelijke werkgever vinden. Zou jij anders reageren dan als jij in je proeftijd ontslagen wordt om bedrijfseconomische redenen? Ik niet namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
goldcard schreef op woensdag 21 december 2011 @ 11:47:
[...]
Sogeti heeft als een van de weinige bedrijven nog lang nieuw personeel geworven. Dit is overgegaan naar selectieve werving, die uiteindelijk is omgezet naar een kritischer proeftijdbeleid waarin gekeken wordt naar inzetkansen op korte termijn. Hele logische stap lijkt me.
Dat je kieskeuriger gaat zijn over de inzetbaarheid van nieuw personeel, prima natuurlijk. Maar dat met terugwerkende kracht doen op medewerkers die nog niet eens begonnen zijn? Niet zo slim.
Ik kan niet met 100% zekerheid inschatten wie dit besluit op welk moment te horen gekregen hebben, maar ik kan je wel verzekeren dat het verre van Sogeti-beleid is om mensen 'voor te liegen' of niet open te zijn over de inzetkansen.
Dat zal best, maar Sogeti had in dit geval niet zichzelf moeten voorliegen door toch personeel te werven terwijl het bekend is dat het minder gaat met de economie en dus opdrachten uit de markt. Dat is niet iets van vorige week, maar zingt al een tijdje rond. Opdrachten lopen terug, marges staan onder druk. Niks nieuws.

Als pas iemand vorige week wakker is geworden bij Sogeti die dit nu pas inziet, dan moeten ze die persoon/personen heel hard bij kop en kont eruit gooien. En gewoon vertrouwen hebben in een nieuwe generatie YP's die wel op hun pootjes terecht komen en de sales pushen naar betere resultaten. Of het Sogeti soms zo weinig vet op botten dat ze niet tegen een stootje kan?
Is het vervelend voor de mensen die in deze situatie geen baan aangeboden gekregen hebben? Ja!
Is de reputatie van Sogeti naar de knoppen en is de meerwaarde tov andere ICT dienstverleners verdwenen? Dat denk ik zeker niet.
Nog vervelender is het natuurlijk voor mensen die wel een baan hebben aangeboden gekregen, maar nog voordat ze één dag kunnen werken er al weer ontslagen zijn. Nu zijn natuurlijk redelijk wat YP's vers uit school en hebben weinig te verliezen, er zullen ook ongetwijfeld kandidaten bij zijn die wel al huisje-boompje-beestje hebben en wel hun vaste baan hiervoor hebben opgezegd. Dat is best schandalig van een werkgever en kan ook verregaande gevolgen hebben (bijvoorbeeld moeilijkheden bij het krijgen van een uitkering).

Ik had Sogeti redelijk hoog zitten. Misschien niet de best betalende werkgever, maar volgens mij zijn ze redelijk qua secundaire voorwaarden en bieden volop kansen voor verdere professionele ontwikkeling. Er zijn natuurlijk werkgevers die het bonter maken, maar dat doet er niks aan af. Ik stond ook even verbaasd toen ik woorden oppikte over ontslag in proeftijd en naar boven scrolde en zag dat ik in het Soget topic zat.

Zelf werk ik nu bij een klein detachering/consultancy bureau. Ook voor mij is het moeilijk om in de huidige markt werk te vinden, en misschien had de werkgever ook wel gedacht mij iets makkelijker te kunnen plaatsen. Tot op heden is dat nog niet gelukt (alhoewel we nu erg close zitten), maar ik ben er niet uitgegooid in m'n proeftijd. Terwijl 1 man op de bank in een bedrijf van 5 man dus meteen 20% idle betekend.

Nee, je hebt vertrouwen in elkaar en hebt beide met volle verstand een begin gemaakt aan iets wat hopelijk uitgroeit tot iets moois. Dat zoiets misschien even duurt voordat het op gang komt kan zijn, maar dan gooi je toch niet de handdoek zo snel al in de ring? In dit geval gooit men de handdoek al in de ring voordat men begonnen is aan het gevecht. Dat is wel een heel groot teken van zwakte imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Roadman schreef op woensdag 21 december 2011 @ 19:42:
Kan me goed voorstellen dat er op dit moment een bepaalde groep mensen zijn die Sogeti een verschrikkelijke werkgever vinden. Zou jij anders reageren dan als jij in je proeftijd ontslagen wordt om bedrijfseconomische redenen? Ik niet namelijk.
Jij leest het denk ik verkeerd.
Het 'ongehoord' slaat, zoals ik het lees, op de manier hoe het gelopen is.. Dát is 'ongehoord'.
Niet op dat slechte ervaringen niet gepost zouden mogen worden, tuurlijk mag dat (maar probeer wel beschaafd te blijven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
ebia schreef op woensdag 21 december 2011 @ 21:07:
[...]

Dat je kieskeuriger gaat zijn over de inzetbaarheid van nieuw personeel, prima natuurlijk. Maar dat met terugwerkende kracht doen op medewerkers die nog niet eens begonnen zijn? Niet zo slim.
Ben ik met je eens.
Dat zal best, maar Sogeti had in dit geval niet zichzelf moeten voorliegen door toch personeel te werven terwijl het bekend is dat het minder gaat met de economie en dus opdrachten uit de markt. Dat is niet iets van vorige week, maar zingt al een tijdje rond. Opdrachten lopen terug, marges staan onder druk. Niks nieuws.
Na het eerste kwartaal leek het dieptepunt wel zo'n beetje bereikt te zijn en was er zicht op betere tijden.. Er is een beslissing genomen om weer te werven en toen zijn er ook redelijk wat mensen aangenomen.. Dat de economie alsnog weer inkakte, tsja.. Als je van het negatieve blijft uitgaan dan had je het waarschijnlijk aan zien komen, maar ja.. Sogeti, en veel andere bedrijven gingen uit van het positieve.
Punt is dat er toen wel mensen aangenomen zijn.
Ook is er nog een groepje die toen al aangenomen zijn, maar die zelf pas per 3e of 4e kwartaal konden beginnen.. Destijds hadden ze misschien nog geplaatst kunnen worden maar in korte tijd is de situatie gewoon heel snel veel erger geworden.. Dat is net zo zuur, maar ook pech.
Als pas iemand vorige week wakker is geworden bij Sogeti die dit nu pas inziet, dan moeten ze die persoon/personen heel hard bij kop en kont eruit gooien. En gewoon vertrouwen hebben in een nieuwe generatie YP's die wel op hun pootjes terecht komen en de sales pushen naar betere resultaten.
Misschien is er iemand pas vorige week wakker geworden, maar misschien is er ook met man en macht aan gewerkt om zoveel mogelijk mensen weg te zetten en een plekje te 'reserveren' voor nieuwe mensen..
Als op het laatste moment blijkt dat dat niet gaat lukken, ja dan is dat zuur voor de mensen die dan afvallen voordat ze beginnen.. Misschien was het fair geweest om ze die informatie en een keus te geven; 'wij gaan er alles aan doen om je aan werk te helpen maar we weten niet zeker of het lukt. Wil jij dat risico nemen?'
Maar ja, dat is achteraf.

Een nieuwe generatie YP's die op hun pootjes terecht komen, zou alleen kunnen als ze zelf een opdracht meenemen of kunnen regelen.. Anders zijn ze toch afhankelijk van sales.
En momenteel is het al lastig om mensen met ervaring te plaatsen, laat staan zonder ervaring.. Dus nieuwe mensen zouden in veel gevallen linea recta naar de bank gaan.. En die zit al behoorlijk vol.
Of het Sogeti soms zo weinig vet op botten dat ze niet tegen een stootje kan?
Sogeti heeft wel wat vet op de botten, maar vergeet niet dat er in de laatste paar jaren weinig tot geen gedwongen ontslagen geweest zijn.. Ook toen was het aantal bankzitters aan de hoge kant en werden de marges al behoorlijk minder. Toen hebben veel andere bedrijven lopen snoeien in hun personeelsbestand terwijl Sogeti de reserves heeft aangesproken om toch de mensen binnen te houden..
Maar als de situatie slecht blijft, kun je niet blijven doen. Dan help je je bedrijf om zeep en dat kost heel veel meer banen dan het ontslaan van een relatief klein groepje collega's..
Het is een harde doch noodzakelijke beslissing geweest (maar wel eentje die netter had gekunt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbeeb
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-04-2023
Even voorstellen: ik ben 1 vd yp's die helaas moest vertrekken. Tuurlijk is het vervelend om dat zo vlak na ohio en vlak voor je vaste contract te horen, maar als je beetje oplet wat er gebeurt in de wereld.... Dan is dit niet een hele rare actie. Ja misschien hadden ze te eerder aan kunnen zien komen en ons voor ohio kunnen laten gaan, maar ik zie t maar zo dat ze uit alle macht geprobeerd hebben ons binnen te houden.
Ik zou eerlijk gezegd dezelfde keuze hebben gemaakt, om de mensen in hun proeftijd te laten gaan. Velen van ons zijn nog jong, kunnen nog tegen n stootje zonder dat er een heel gezin last van heeft.
Ik ben van menig dat sogeti niet anders handelt dan elk ander bedrijf in deze economie, in deze situatie.

Verder hebben ze ons nog wel proberen wat extra bagae mee te geven door ons oa het tmap certificaat te laten halen ( voor sc dan) en hebben ze zich ingespannen te faciliteren bij gesprekken bij de andere tak vd familie.
Dus zelfs ik als ontslagen yp-er ben nog steeds erg te spreken over sogeti. Misschien verfrissend ook eens de andere kant van het verhaal te horen...

• RvL

RvL

Roadman schreef op woensdag 21 december 2011 @ 19:42:
[...]

Zoals Nnoitra al aangeeft begrijp je me niet helemaal goed :)

Uiteraard mogen slechte ervaringen gedeeld worden. Daarvoor is dit een forum. Het gaat mij er meer om op de manier waarop deze slechte ervaringen gedeeld worden, namelijk zonder enige onderbouwing.

Het bericht hierboven van superbeeb laat de andere kant van het verhaal zien, zoals een yp die het lot heeft ondergaan. Anderen, die niet zo fortuinlijk zijn geweest om eerst naar Ohio (hoe was 't?) te mogen en de basisopleiding incl. certificering te mogen doorlopen zullen daar wellicht anders over denken. Dat is hun goed recht. Als ze, net zoals ik 4 jaar geleden ruim voor daadwerkelijke indiensttreding hebben getekend dan kan dat in het huidige economische klimaat nu eenmaal gebeuren.

Ik probeer het niet goed te praten wat er gebeurt en hoe dit gebeurt maar kijk eens om je heen. Lees het economische nieuws eens, dan weet je dat het economisch gewoon slecht gaat. Griekenland wat eigenlijk gewoon failliet is maar in kunstmatig coma wordt gehouden, Italië en Spanje met grote tekorten, banken die nog steeds steun nodig hebben. Vind je het dan vreemd dat een bedrijf als Sogeti, wat sinds het begin van de crisis in 2008 er zoveel mogelijk aan heeft gedaan om niemand gedwongen te hoeven ontslaan nu de pijn ook een begint te voelen en ook maatregelen moet gaan nemen?

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnislike
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:16
Was een aantal weken geleden uitgenodigd voor sollicitatie en assesment. De dag daarvoor werd er gebeld dat ze genoeg mensen hadden geworven en dat ik niet hoefde te komen. Er werd netjes uitgelegd wat de reden was en het contact met sogeti verliep erg prettig. Wel jammer, zag het wel zitten. Heeft iemand iets gehoord van een vacaturestop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:26

Croga

The Unreasonable Man

avotar schreef op woensdag 21 december 2011 @ 15:53:
Het is goed om trots te zijn op je werkgever, maar ik geloof niet dat er bij de groten (sogeti, atos, logica, ordina, accenture) veel verschil zit voor een werknemer.
Waar het grote verschil zit?

De Crisis is nu ondertussen een aantal jaren aan de gang. Alle "Groten" (Atos, Logica, Ordina, Accenture) zijn indertijd begonnen met een ontslag ronde gevolgd door een ontslag ronde en nog een ontslag ronde. In het totaal hebben ze per stuk minstens 1000 man buiten gewipt.
Sogeti is begonnen met een medewerker-drive met als resultaat een groter marktaandeel en dus geen ontslag ronde.
Gevolgd door een besparings-drive met als resultaat minder kosten en dus geen ontslag ronde.
Dit keer ging dat niet meer. Dus zijn er met heel veel pijn en bloeden en tranen 50 man ontslagen.

Het verschil? Sogeti heeft niet de beste arbeidsvoorwaarden. Of de beste secundairen. Sogeti heeft wel door dat de belangrijkste assett van het bedrijf zijn medewerkers zijn. En dat snoeien in het werknemerbestand alleen kan gebeuren als er écht geen andere opties meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Croga schreef op maandag 09 januari 2012 @ 08:32:
[...]

Waar het grote verschil zit?

De Crisis is nu ondertussen een aantal jaren aan de gang. Alle "Groten" (Atos, Logica, Ordina, Accenture) zijn indertijd begonnen met een ontslag ronde gevolgd door een ontslag ronde en nog een ontslag ronde. In het totaal hebben ze per stuk minstens 1000 man buiten gewipt.
Sogeti is begonnen met een medewerker-drive met als resultaat een groter marktaandeel en dus geen ontslag ronde.
Gevolgd door een besparings-drive met als resultaat minder kosten en dus geen ontslag ronde.
Dit keer ging dat niet meer. Dus zijn er met heel veel pijn en bloeden en tranen 50 man ontslagen.

Het verschil? Sogeti heeft niet de beste arbeidsvoorwaarden. Of de beste secundairen. Sogeti heeft wel door dat de belangrijkste assett van het bedrijf zijn medewerkers zijn. En dat snoeien in het werknemerbestand alleen kan gebeuren als er écht geen andere opties meer zijn.
en ook daar kan Sogeti niet meer om heen... het snoeien in het werknemerbestand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:42
Ferra schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:32:
[...]

en ook daar kan Sogeti niet meer om heen... het snoeien in het werknemerbestand...
Getuige van de laatste mail vd baas heb je daar gelijk in. Ben benieuwd hoe eea gaat verlopen.

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
Hoe groot is het personeelsbestand van Sogeti in NL en vergelijk dat eens met Logica, Cap, Atos, etc..

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre Sec
Harmsen schreef op maandag 16 januari 2012 @ 14:32:
[...]

Getuige van de laatste mail vd baas heb je daar gelijk in. Ben benieuwd hoe eea gaat verlopen.
En wat is de strekking van deze laatste mail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Zijn er hier nog mensen getroffen door het slechte nieuws?
Sterkte in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-06 10:58
Hmm.. ik vind het nogal tegenstrijdig.
Ik ben door een manager van de regio Rotterdam uitgenodigd om een sollicitatie te sturen. Maar als ik zo lees dat er aardig wat mensen uit moeten, begin ik toch te twijfelen of ik hier wel op in moet gaan.

Ben op zoek naar wat vastigheid en niet van een basis 12 maanden leuk doen en dan "weg wezen". Dan ga ik liever in de winkel staan voor een bekkie minder.

Anyways: Van de positieve kanten bekeken, heb ik toch nog een paar vraagjes:

- Is er een persoonlijk opleidingsbudget? Zo ja, wat is het maximum en wordt dit dan ingehouden op je brutoloon?

- Zijn er doorgroeimogelijkheden, uitgaande vanaf YP IT? Zo ja, welke richtingen?

- In hoeverre wordt eigen inbreng gewaardeerd en/of gestimuleerd?

- Als werknemer Y een andere visie heeft op een project dan projectleider X of manager Z, hoe gaat men daarmee om?

Alvast bedankt :)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:57
D_Jeff schreef op maandag 13 februari 2012 @ 21:44:
Hmm.. ik vind het nogal tegenstrijdig.
Ik ben door een manager van de regio Rotterdam uitgenodigd om een sollicitatie te sturen. Maar als ik zo lees dat er aardig wat mensen uit moeten, begin ik toch te twijfelen of ik hier wel op in moet gaan.

Ben op zoek naar wat vastigheid en niet van een basis 12 maanden leuk doen en dan "weg wezen". Dan ga ik liever in de winkel staan voor een bekkie minder.

Anyways: Van de positieve kanten bekeken, heb ik toch nog een paar vraagjes:

- Is er een persoonlijk opleidingsbudget? Zo ja, wat is het maximum en wordt dit dan ingehouden op je brutoloon?

- Zijn er doorgroeimogelijkheden, uitgaande vanaf YP IT? Zo ja, welke richtingen?

- Als werknemer Y een andere visie heeft op een project dan projectleider X of manager Z, hoe gaat men daarmee om?

Alvast bedankt :)
Ik kan me voorstellen dat je wat huiverig bent om bij een bedrijf op gesprek te gaan die net een aanzeggingsronde heeft gehad. Het is bijzonder knap dat Sogeti het zo lang heeft volgehouden zonder in te grijpen in het personeelsbestand. Samen door de crisis heen, althans dat was het plan. De crisis duurt nu vele malen langer dan gedacht en dan ontstaat er een onhoudbare situatie.

Ik zou zeker het gesprek aangaan. Er zijn legio's kansen bij Sogeti. Je moet ze wel zelf spotten, waarmaken en uiteraard speelt factor geluk ook mee, maar iedereen zal je helpen om te groeien. 90% van onze werkzaamheden zijn bij de klanten (detachering). Opleidingsbudget is er niet, ofwel onbeperkt.

Eigen inbreng wordt absoluut gewaardeerd, maar ook gestimuleerd. Iedereen is toegankelijk, van professional tot CEO (wel wat drukkere agenda ;) )

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:53

Johnny E

Dôh !!

Sogeti is zeker een mooi bedrijf waar er legio kansen zijn.
Sogeti heeft ook een aantal nadelen die je niet moet onderschatten:

- Cursussen en opleidingen zijn doorgaans altijd in eigentijd.
- Een opleidings bugdet is er niet, dit houd in dat je moet lullen als brugman wil je in aanmerkingen komen voor een externe cursus.
- Interne opleidingen kan je wel allemaal volgen maar kijk goed welke er voor jouw vakgebied beschikbaar zijn.
- Meetings en werkgroepen vinden in de regel plaats in eigentijd.
- De beloning bij Sogeti is marktconform of iets er onder

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldcard
Nee, dat is er niet. Sogeti kent (zoals al wel eerder genoemd ook hier) twee soorten opleidingen, namelijk de interne en externe opleidingen. Voor de interne opleidingen is er een handig en overzichtelijk intranetsysteem waarop je zelf je opleidingsplan kan samenstellen en na goedkeuring van jouw directe manager (vaak alleen procedureel) kan je deze cursussen volgen. Deze worden gegeven tussen 18 - 21u en zijn eigen tijd.

De externe opleidingen moeten per stuk met je manager besproken en goedgekeurd worden. Dit komt uit ander budget en worden vaak overdag gegeven, waardoor je buiten de kosten van de opleiding zelf ook nog eens minder facturabel bent.
Er zijn in elke tak van dienstverlening bij Sogeti doorgroeimogelijkheden. Hoe snel en in welke richting hangt af van jouw drive en capaciteiten. Voor elke functie ben je gevraagd op gesprek te komen?
Dit wordt altijd gewaardeerd. Het doel is om toegevoegde waarde te bieden, zowel binnen Sogeti als bij de klant. Het hoeft alleen niet. Collega's die graag een 9-17 baan willen. zonder dat ze zelf heel actief zijn binnen Sogeti of bij de klant zijn er genoeg. Besef wel (ook gezien je vorige vraag) dat je doorgroeimogelijkheden groter zijn wanneer je zelf actief bent.
Altijd je punten inbrengen. Heb je een reden (slechte ervaring in het verleden) om hier specifiek naar te vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-06 10:58
goldcard schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 10:47:

Er zijn in elke tak van dienstverlening bij Sogeti doorgroeimogelijkheden. Hoe snel en in welke richting hangt af van jouw drive en capaciteiten. Voor elke functie ben je gevraagd op gesprek te komen?
Startende functie bij Infrastructure. Beestje is niet bij het naampje genoemd.

Dit wordt altijd gewaardeerd. Het doel is om toegevoegde waarde te bieden, zowel binnen Sogeti als bij de klant. Het hoeft alleen niet. Collega's die graag een 9-17 baan willen. zonder dat ze zelf heel actief zijn binnen Sogeti of bij de klant zijn er genoeg. Besef wel (ook gezien je vorige vraag) dat je doorgroeimogelijkheden groter zijn wanneer je zelf actief bent.
Flexibel zijn is tegenwoordig een must have, als je het mij vraagt. Standby diensten in het weekend niet mijn favoriet, maar ik kon bij mijn vakantiebaantje bij de ECT niet zeggen: Ik ga geen nachtdiensten draaien in het weekend. (Was wel mogelijk, maar tegen inlevering van de complete continu toeslag. Dat verschil was mij te groot)

Van reizen ben ik niet vies, paar nachten ergens in een low budget hotel moeten verblijven vind ik ook geen punt en cursussen volgen wil ik sowieso al gaan doen. Maakt me dan weinig uit of dat onder kantoor tijd is of in de avond.

Altijd je punten inbrengen. Heb je een reden (slechte ervaring in het verleden) om hier specifiek naar te vragen?
Ik heb veel in MKB bedrijven rond gelopen en de lijnen zijn hier erg kort. Dat is wel iets dat ik kan waarderen.
Ik ben alleen wel een paar verplicht om te zwijgen, omdat ik een andere gedachte had (hardware technisch gebied).
Ik vind het gewoon prettig om soms even hard op te kunnen denken en wat feedback te krijgen van collega's, leidinggevende of andere personen, vandaar.

Ik dank je in ieder geval voor je moeite :)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-06 23:04
D_Jeff schreef op maandag 20 februari 2012 @ 01:58:
Ik vind het gewoon prettig om soms even hard op te kunnen denken en wat feedback te krijgen van collega's, leidinggevende of andere personen, vandaar.
Dat kan in elk bedrijf toch wel? Zolang je maar niet de leidinggevende, een collega of het project direct aanvalt. Dus niet 'dit en dit bevalt me niet' maar 'laten we in het belang van klus X ook zus en zo eens overwegen, want voordeel Y'.

Ik werkte eens bij een bedrijf waar de interne overlegjes altijd uitliepen op een ware veldslag waarbij alle 'modder' van de afgelopen week verbaal over en weer werd gegooid. Was wel schrikken de eerste keer. Tien minuutjes later dronk iedereen dan weer vrolijk koffie met elkaar... 8)

[ Voor 23% gewijzigd door Gluten Parody op 19-03-2012 21:46 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

• PietPrecies
Zo, weer even geleden dat ik mij hier weer meldt. Uiteindelijk toch niet gekozen voor Sogeti (lang verhaal), maar voor Immune-IT.
Ongeveer hetzelfde salaris en een nieuwe Mercedes A-klasse besteld want hoger leasebudget.

Kan iemand mij nog tips geven hoe ik kan regelen dat mijn nieuwe laptop wordt vergoed? Dit is in enkele gevallen mogelijk echter dient er wel de noodzaak van bewezen te worden.
Heb op dit moment geen klus, maar zal snel komen.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Tip? Ga naar je eigen werkgever en niet naar die van een ander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-06 13:22
Weet iemand of je met 5 jaar ervaring en microsoft certificaten nog in aanmerking komt voor een young professional traject bij Sogeti?

Heeft het überhaupt zin om te solliciteren met alleen een MBO achtergrond, en een jaar HBO achtergrond (niet afgemaakt) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-06 09:26
Die keuze is aan jou. Tegenwoordig worden MBO-ers ook aangenomen ja. Of jij het traject in wil of niet ligt een beetje aan jou en een beetje aan wat Sogeti zoekt. Bij dat tracject hoort een planning, ook in salaris (verhoging, startsalaris). Als jij daarmee akkoord gaat dan kun je het traject in. Ben je een hoger salaris gewend, zul je meteen als professional aan de slag moeten.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip J. Dijkstra
  • Laatst online: 16:34
Ik heb zelf meerdere jaren met veel plezier bij Sogeti gewerkt.
Het mooie aan Sogeti vind ik ook dat een aantal van mijn vrienden die hun HBO papiertje ieder om hun eigen reden niet gehaald hadden er gewoon aan de slag konden. Sogeti heeft een toelatings toets op basis waarvan ze je niveau bepalen ongeacht of je je HBO papiertje hebt gehaald. Het gaat niet om meerdere dagen moeilijke cases uitwerken maar niveaubepaling d.m.v. cijferreeksen, anologiën en wat schema oefeningen (voorbeelden op de site) en natuurlijk een PAPI (persoonlijkheid-) test. Paar avonden oefenen om er weer even in te komen en dan gaat het van een leien dakje (mits je het niveau hebt).
Ik zou niet zo zeer solliciteren op de JP vacature maar gewoon als de ervaren kracht die je bent. Ik kan me niet voorstellen dat men wel JP's op een bepaald aandachtsgebied wil maar geen behoefte aan ervaren krachten heeft. JP salaris wil je als ervaren kracht niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 17:29

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

* Falcon heeft MBO met wat MS certificaten en is aangenomen in 2008 ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Laatst online: 12-06 15:57

racoon

mooowwww

Iemand recent het yp programma doorlopen?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Mijn vriendin zit nu in Ohio en zelf heb ik er een jaar geleden gezeten.
Dus wat zijn je vragen daarover?

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Laatst online: 12-06 15:57

racoon

mooowwww

Wat ik kan verwachten en hoe ik mij kan voorbereiden

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Pagina: 1 ... 14 ... 32 Laatste