Ervaring werken bij Sogeti Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 13 ... 32 Laatste
Acties:
  • 389.614 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:10

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

mango123 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 21:01:
Ik ga ook in december beginnen! Ik heb nu nog een baan met een opzegtermijn tot 1 november en wil graag een maand vrij tussendoor voor wat freelance werk.

Een vraag: staat het opleidingenaanbod van de Sogeti Academie ergens openbaar online, of alleen op intranet? Ben heel benieuwd wat voor opleidingen er zoal zijn!
Nope alleen op het intranet Einstein/Sharenet..

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:35
Zitten hier toevallig ook mensen die bij de High Tech unit werken als tester en hun ervaring (als Young Professional?) kunnen delen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 423316

Hallo een vraagje, zijn hier mensen met ervaring bij sogeti in belgie? Heb een voorstel gekregen om daar te beginnen maar weet nog niet zeker of ik ga tekenen... Mensen met pro en/of contras ivm sogeti belgie?
het gaat als functie van een programmeur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Er is een apart topic voor Sogeti België. Werken bij Sogeti België - Deel 1

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 423316

thanx

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik vroeg me eigenlijk af, hoe zit het als je bij Sogeti in dienst komt met enkel een HBO diploma Informatica zonder verdere certificaten? Krijg je dan een heel lang inwerk traject of wordt je eerste opdracht een soort werk/leer opdracht?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Namu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:29

Namu

Silver Wings Of Morning

Tsurany schreef op donderdag 29 september 2011 @ 01:05:
Ik vroeg me eigenlijk af, hoe zit het als je bij Sogeti in dienst komt met enkel een HBO diploma Informatica zonder verdere certificaten? Krijg je dan een heel lang inwerk traject of wordt je eerste opdracht een soort werk/leer opdracht?
Ligt er een beetje aan wat voor ervaring je hebt. Kan natuurlijk niet precies vertelen wat ze met jou zullen doen, alleen wat ze met mij gedaan hebben. Ik kwam ook vers van het HBO. Geen certificaten maar wel redelijk veel (5 jaar inc. stages) ervaring. Ik ben binnen gekomen als young professional en neergezet bij de Rabo als 2e lijns helpdesk voor client support. Na enkele maanden getoond te hebben meer in mijn mars te hebben ben ik naar 3e lijns verhuist.

Buiten de normale werkweek wordt er wel verwacht dat je aan certificaten werkt. Ik ben nu W2k8 Enterprise Administrator en alles werdt door sogeti betaald.

TL;DR je wordt op een lage funtie neergezet waar ze testen wat je in je mars hebt, vanuit daar beweeg je naar een positie die je goed ligt.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Oke, hoorde zo'n verhaal gisteren ook al op de werkvloer. Standaard begin je als helpdesk medewerker en vanaf daar moet je maar promotie maken. Heb wel het voordeel dat ik mijn afstudeerstage bij Sogeti uitvoer, geen idee of dat helpt. Ik heb wel een jaar of twee stage ervaring, helpt maybe ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:08

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Hallo tweakers.net
vanuit Ohio heb ik een aantal vragen over de lease auto.
Oorspronkelijk was ik van plan om alleen mijn eigen auto te gebruiken. maar ik zie toch een aantal voordelen in een lease auto die ik met mijn prive auto niet heb.

maar ik kom er niet uit hoe veel zo'n auto nu gaat kosten.

Ik neem als voorbeeld de Opel Corsa 1.3TDI (5dr) 14%bijtelling
810 euro leasevergoeding
Prijs: 16,695 euro
bijtelling: 14%
Leasebedrag: 407 euro
Bijtelling: ((16,695*14%)*41%)/12 = 79 euro per maand
407 + 79 = 486 euro per maand
810 - 486 = 324 euro per maand bruto blijft er over en dat kan naar me flexpot of
324 * 59% = 191 euro netto blijft er dan over en dat kan gestort worden bij me salaris?

bedragen kloppen niet 100% door afrondings verschillen.

maar ik mis de brandstof component in dit verhaal en ik kan nergens vinden hoe hoog deze component zal gaan worden. ik zie bedragen tussen de 200 en de 300 euro op het forum voorbij schieten.
en waar word deze brandstof precies belast, is dat dan op de 486euro bruto per maand?

ik ga naar bed, op naar de laaste week in ohio.
weltrusten.

[ Voor 3% gewijzigd door Smuggler op 03-10-2011 05:09 . Reden: beetje slaperig, ]

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:44
Ohio.. Mooie tijden :)

Waar heb je dat Lease bedrag van €407 weggehaald? Via Sogeti?
Leaseprijzen waarmee fabrikanten / dealers mee adverteren zijn over het algemeen (volgens mij) niet de leaseprijzen waar wij mee te maken krijgen. Maar goed, even uitgaande van die €407.
Het brandstof component moet je daarbij optellen. Laat dat es €250 zijn.
Kom je op een totale leaseprijs van €657.
Leasevergoeding €810 - leasekosten €657 = €153 bruto ( €90 netto) extra salaris.
Je bijtelling is ongeveer €79 wat inhoud dat je met deze bedragen €11 per maand extra salaris krijgt en zonder extra kosten in een nieuwe auto kunt rijden :)

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:54
Verbruikskosten (oa brandstof) varieert afhankelijk van het model corsa: 240,40 of 267,70
407 lijkt me voor een diesel idd aan de lage kant.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

ik heb die 407euro bij sogeti zelf weggehaald

maar al met al zijn de bedragen uiteindelijk een stuk hoger dan verwacht.
ik blijf lekker in mijn eigen auto rijden. dat is ondanks de nadelen een stuk goedkoper.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:15
Tsurany schreef op donderdag 29 september 2011 @ 12:18:
Oke, hoorde zo'n verhaal gisteren ook al op de werkvloer. Standaard begin je als helpdesk medewerker en vanaf daar moet je maar promotie maken. Heb wel het voordeel dat ik mijn afstudeerstage bij Sogeti uitvoer, geen idee of dat helpt. Ik heb wel een jaar of twee stage ervaring, helpt maybe ook wat.
Als je net van school komt zonder relevante werkervaring en je wilt gaan werken bij Sogeti dan wordt je een young professional (p3). Dan krijg je idd eerst een basisopleiding maar wat die precies inhoudt hangt af van de unit waarin je komt. Ook ga je voor 3 weken naar Ohio tijdens de basisopleiding. (3 weken feest :D)

Als je je basisopleiding hebt gehad kan je op een opdracht ingezet worden maar verwacht niet meteen dat je software architect bent en de moeilijkste dingen mag ontwerpen. Je begint gewoon als starter. Ik ben begonnen op een RVO opdracht om zo binnen een team Sogetisten ervaring op te doen en na een jaar had ik een echte detacheringsopdracht bij een klant.

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:47

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Smuggler schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 04:59:
Hallo tweakers.net
vanuit Ohio heb ik een aantal vragen over de lease auto.
Oorspronkelijk was ik van plan om alleen mijn eigen auto te gebruiken. maar ik zie toch een aantal voordelen in een lease auto die ik met mijn prive auto niet heb.

maar ik kom er niet uit hoe veel zo'n auto nu gaat kosten.

Ik neem als voorbeeld de Opel Corsa 1.3TDI (5dr) 14%bijtelling
810 euro leasevergoeding
Prijs: 16,695 euro
bijtelling: 14%
Leasebedrag: 407 euro
Bijtelling: ((16,695*14%)*41%)/12 = 79 euro per maand
407 + 79 = 486 euro per maand
810 - 486 = 324 euro per maand bruto blijft er over en dat kan naar me flexpot of
324 * 59% = 191 euro netto blijft er dan over en dat kan gestort worden bij me salaris?

bedragen kloppen niet 100% door afrondings verschillen.

maar ik mis de brandstof component in dit verhaal en ik kan nergens vinden hoe hoog deze component zal gaan worden. ik zie bedragen tussen de 200 en de 300 euro op het forum voorbij schieten.
en waar word deze brandstof precies belast, is dat dan op de 486euro bruto per maand?

ik ga naar bed, op naar de laaste week in ohio.
weltrusten.
Dat leasebedrag (407 euro) heb je die van Sogeti Lease Portal (onlineautoregeling.nl)? Zo ja, dan zit daar al het brandstof component bij in. Dus dan hou je inderdaad nog 191 euro over, wat per maand terug gestort wordt op je rekening.

Veel plezier met leaseauto shoppen! :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-06 13:17
Jouw leaseauto heeft een fiscale bijtelling van 14% * 16.695 = 2337. Van deze bijtelling mag je een eventuele eigen bijdrage aftrekken. Als je die niet hebt, blijft de bijtelling dus op 2337 euro staan.
Over die 2337,- per jaar betaal je belasting. Het tarief hangt van je belastbaar inkomen af, voor de meesten is dat 42%. Dan kom je op een netto maandlast van ongeveer 80 euro.

Dan heb je een "negatieve eigen bijdrage" omdat er een stuk van je leasebedrag ongebruikt blijft. Dat wordt bij Sogeti volgens mij uitgekeerd als een bruto vergoeding, netto hou je er 100%-42% = 58% van over.

Ik weet niet zeker of je de juiste leaseprijs hebt genomen van de Corsa. Ik denk dat die auto inclusief brandstof etc bij 48 maanden en 40.000 km/jaar tussen de 500 en 600 euro zou doen. 407 komt op mij over als de leaseprijs exclusief brandstof, maar een Sogetist zou dit moeten nazoeken.

Als 407 wel de juiste prijs is, hou je van je ongebruikte leasebudget netto 230,- per maand over. Onder de streep kost de auto je dus -150 euro.

Ter vergelijking, rijden met een eigen auto zou je ongeveer het volgende opleveren:

- netto kilometervergoeding 19 cent * 20.000 zakelijke kilometers (zomaar een schatting): 315 netto per maand
- ongebruikt mobiliteitsbudget 810-315 = 495 bruto uitgekeerd = 285 netto.
Je ontvangt dan 315+285=600 euro netto van je mobiliteitsbudget , dus 450 meer dan met bovengenoemde leaseauto. Voor dat verschil van 450 euro moet je een auto rijden o.b.v. 20.000 zakelijke kilometers + jouw persoonlijke privekilometers.

Voor dat geld rij je misschien een 5 jaar oude Corsa. Ik gok dat je dan beter af bent met de lease-Corsa :)

Bij duurdere auto's (flinke eigen bijdrage en hoge bijtelling) ben je meestal wel beter af als eigen rijder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illstid
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-01-2024
t_captain schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 19:34:
Jouw leaseauto heeft een fiscale bijtelling van 14% * 16.695 = 2337. Van deze bijtelling mag je een eventuele eigen bijdrage aftrekken. Als je die niet hebt, blijft de bijtelling dus op 2337 euro staan.
Over die 2337,- per jaar betaal je belasting. Het tarief hangt van je belastbaar inkomen af, voor de meesten is dat 42%. Dan kom je op een netto maandlast van ongeveer 80 euro.

Dan heb je een "negatieve eigen bijdrage" omdat er een stuk van je leasebedrag ongebruikt blijft. Dat wordt bij Sogeti volgens mij uitgekeerd als een bruto vergoeding, netto hou je er 100%-42% = 58% van over.

Ik weet niet zeker of je de juiste leaseprijs hebt genomen van de Corsa. Ik denk dat die auto inclusief brandstof etc bij 48 maanden en 40.000 km/jaar tussen de 500 en 600 euro zou doen. 407 komt op mij over als de leaseprijs exclusief brandstof, maar een Sogetist zou dit moeten nazoeken.

Als 407 wel de juiste prijs is, hou je van je ongebruikte leasebudget netto 230,- per maand over. Onder de streep kost de auto je dus -150 euro.

Ter vergelijking, rijden met een eigen auto zou je ongeveer het volgende opleveren:

- netto kilometervergoeding 19 cent * 20.000 zakelijke kilometers (zomaar een schatting): 315 netto per maand
- ongebruikt mobiliteitsbudget 810-315 = 495 bruto uitgekeerd = 285 netto.
Je ontvangt dan 315+285=600 euro netto van je mobiliteitsbudget , dus 450 meer dan met bovengenoemde leaseauto. Voor dat verschil van 450 euro moet je een auto rijden o.b.v. 20.000 zakelijke kilometers + jouw persoonlijke privekilometers.

Voor dat geld rij je misschien een 5 jaar oude Corsa. Ik gok dat je dan beter af bent met de lease-Corsa :)

Bij duurdere auto's (flinke eigen bijdrage en hoge bijtelling) ben je meestal wel beter af als eigen rijder.
Een paar kleine opmerkingen op de berekening.

Het mobiliteitsbudget indien je geen lease auto neemt is 720 euro. Dat is toch weer 90 euro bruto minder.
Daarnaast moet je er ook rekening mee houden dat je privé kilometers, verzekering, banden, onderhoud en reparaties nu zelf moet betalen.
En vergeet vooral de aanschaf kosten van de auto niet.

Al het bovenstaande en rekening houdend dat je ook nog eens in een oudere auto rijdt, en extra administratie hebt om je zakelijke kilometers te declareren, kan ik bijna niet tot een andere conclusie komen dat een lease auto gewoon vele malen goedkoper is, helemaal met de 14% bijtelling.

Als je op Super lease kijkt en je neemt de goedkoopste Opel Corsa 5 deurs met 14% bijtelling zonder extra opties. Op basis van 48 maanden en 40.000 kilometers + winterbanden en brandstof kom ik uit op een lease prijs van 543 euro. Als je een paar opties neemt zoals navigatie, airco en kleur dan kan je al voor 600 euro klaar zijn, dus houd je zo'n 210 euro bruto per maand over. Hier is een link voor het berekenen: http://www.superlease.nl/...ing-vanaf-14-procent.aspx

[ Voor 8% gewijzigd door illstid op 04-10-2011 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Thanks voor deze aanvulling.

Geinig dat Sogeti 90 euro meer wil betalen aan een leasemaatschappij als aan een personeelslid die een eigen auto rijdt. De logica ontgaat me :)

Ik had in mijn post ook geschreven dat je van het netto verschil de eigen auto moest betalen, inclusief zakelijke en prive-kilometers.
Mijn conclusie was dezelfde: dat de vraagsteller met een lease-Corsa waarschijnlijk beter af zou zijn dan met een eigen auto. Tegen 14% auto's is het sowieso moeilijk zelf rijden, en nu blijkt het budget nog eens 90 euro bruto = 50 euro netto lager dan ik becijferde.

Ik blijf wel bij mijn inschatting dat je in de duurdere klasse vaak wel beter zelf rijdt. Duurdere auto's (>=50k zeg maar) hebben geen lage bijtelling en schrijven naar verhouding sneller af. Daarnaast moet de berijder vaak 52% belasting tellen over de bijtelling. Die drie factoren zijn zeer ongunstig voor de lease en veel minder ongunstig voor een priverijder, zeker wanneer die de auto tweedehands koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Lease is in mijn ogen ook zorgeloos rijden. Bij pech of ander ongemak ben je altijd verzekerd van goede service. Daarnaast zijn nieuwe auto's vaak milieuvriendelijker (Ik hoop tenminste dat je daar ook rekening mee houdt afgezien van het financiële voordeel, ik ben een duurzame tweaker/sogetist ;)) en bovendien veiliger.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illstid
@ t_captain

Ja we hebben inderdaad dezelfde conclusie. En ik denk ook dat duurdere auto's met 25% bijtelling en 52% belasting inderdaad duurder kunnen uitvallen. Zeker de volkswagen pasat die 2de hands vaak voor een prikkie te krijgen zijn. Kleine auto's houden inderdaad langer hun waarde vast.

De reden dat ze bij Sogeti lease stimuleren door middel van een hoger mobiliteitsbudget is; omdat ze graag zien dat je mobiel en flexibel bent. Je gaat niet alleen langs bij klanten, maar je hebt ook meetings op de kantoren van Sogeti bij je units, cursus locaties en extra unit (sociale) activiteiten. En tja iemand met een lease auto gaat gewoonweg sneller bij alles langs en iemand die strikt voor OV of eigen auto kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

het "probleem" is dat ik zelf al een opel corsa (14% catogorie) heb van maart 2011.
Deze auto heb ik nieuw gekocht en vind het zonde om deze auto nu al te verkopen.
de afschrijving + verzekering = 400 euro per maand.
deze auto past precies binnen mijn 710 euro mobiliteitsbudget. (ik houd niks over)

nadeel: geen ns businesskaart, alle kilometers declareren, alle prive kilometers direct voor eigen rekening.
voordeel: eigen auto!, mijn verantwoordelijkheid.

een 2e auto erbij:
voordeel: geen kilometer registratie meer, gratis prive kilometers, ns businesskaart, 2e auto voor me vriendin.
nadeel: moet me huidige auto ook nog betalen, 400 euro per maand als deze stil staat. maar als deze kosten worden niet geheel gedekt. (300 euro voor eigen kosten, maar wel 2 auto's).

dan is nu aan mij de vraag:
vind ik het 300 euro per maand waard om gratis met de trein te kunnen reizen en "onbeperkt" prive km's te kunnen rijden. en een extra reserve auto voor de deur te hebben voor me vriendin.

ik ga er binnenkort nog eens goed over nadenken en alles opnieuw doorrekenen. ik weet ondertussen dat ik precies dezelfde auto zal lease als ik nu heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
illstid schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 22:38:
@ t_captain

Ja we hebben inderdaad dezelfde conclusie. En ik denk ook dat duurdere auto's met 25% bijtelling en 52% belasting inderdaad duurder kunnen uitvallen. Zeker de volkswagen pasat die 2de hands vaak voor een prikkie te krijgen zijn. Kleine auto's houden inderdaad langer hun waarde vast.
Met de duurdere klasse denk ik aan de modellen boven de Passat, zeg maar de auto's waarvan de instaprijs op 40k ligt en een aangeklede versie op 55k ofzo. BMW 325d, leuk uitgevoerde A4, zulk spul.

Als je zoiets wilt leasen met een leasebudget van 800 euro, dan betaal je gauw 700 euro eigen bijdrage. Bij 52% IB zit je dan aan een netto lasten van bijna 1000 euro :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-06 09:26
Je kunt natuurlijk ook gewoon zakelijk met de auto van de zaak rijden. Heb je wel de voordelen en niet de lasten. Hoe vaak zal het voorkomen dat zowel jij en je vriendin een auto nodig hebben na werktijd? Daar kun je wel omheen werken toch? Kun je overigens een vrij luxe auto rijden zonder dat het ook maar een centje pijn doet. Eens informeren of je met een blackbox weg komt (toegestaan/geaccepteerd ja/nee) en je hebt geen omkijken meer.

En de €90,- extra is vanwege het feit dat je als Sogetist niet zelf opdraait voor bijvoorbeeld parkeerschade. Überhaupt geen eigen risico. Rij je niet in een auto van de zaak, dan wordt dit bedrag dan ook ingehouden.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Die Bruine schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 09:36:
Je kunt natuurlijk ook gewoon zakelijk met de auto van de zaak rijden. Heb je wel de voordelen en niet de lasten.
Door de lage bijtelling van zo'n Corsa (14% over 17k) nauwelijks interessant. Je bespaart 80 euro per maand en daarvoor moet je al je privekilometers rijden in je eigen (2e) auto.

Zelfs als je die 2e auto toch al hebt staan en dus alleen de variabele kosten hoeft te betalen, zit je met 5000 kilometer per jaar al aan het bedrag.

Het zou wellicht eerlijker zijn als iemand die niet prive rijdt, ook een lagere leasenorm zou krijgen. Dus geen 40.000 km/jaar maar bijvoorbeeld slechts 25.000 km/jaar voor de bepaling van het leasebedrag. Dan zou je een lagere (en meer realistische) leaseprijs krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbeeb
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-04-2023
hmm kreeg net telefoontje dat per 1 december starten niet meer mogelijk was, maar ik had kreeg de keuze uit 1 november of 1 januari.... dus of van de ene baan zo naar de andere, of 2 mnd geen salaris....
niet fijn.

zijn er meer mensen die nu niet per 1 december mogen starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
superbeeb schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:45:
hmm kreeg net telefoontje dat per 1 december starten niet meer mogelijk was, maar ik had kreeg de keuze uit 1 november of 1 januari.... dus of van de ene baan zo naar de andere, of 2 mnd geen salaris....
niet fijn.
Vraag van een ouderwetse t_captain: Wat is er mis met van de ene baan naar de andere? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbeeb
t_captain schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:02:
[...]

Vraag van een ouderwetse t_captain: Wat is er mis met van de ene baan naar de andere? :)
op zich niks, maar tis gewoon ff niet handig als je in die ene maand vakantie een heeeeele hoop dingen gepland hebt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Of als er op je contract staat dat je per 1 december aangenomen bent, gewoon 1 december op de stoep staan, zo van "hier ben ik!" Of compensatie vragen voor die ene maand.

Als er contractueel een startdatum overeengekomen is en dit op papier staat lijkt me niet dat 1 partij dat zomaar even (eenzijdig) aan kan passen.

[ Voor 30% gewijzigd door Nnoitra op 10-10-2011 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbeeb
Nnoitra schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:10:
Of als er op je contract staat dat je per 1 december aangenomen bent, gewoon 1 december op de stoep staan, zo van "hier ben ik!" Of compensatie vragen voor die ene maand.

Als er contractueel een startdatum overeengekomen is en dit op papier staat lijkt me niet dat 1 partij dat zomaar even (eenzijdig) aan kan passen.
nou ja ik kreeg dus wel de optie om per 1 nov of per 1 januari t starten...denk dat je niet heel sterk staat als ze andere opties hebben aangeboden, en zo wil je eerlijk gezegd ook niet ergens beginnen.. althans ik niet ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Nnoitra schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:10:

Ik denk niet dat deze houding verstandig is. Waarschijnlijk staat er op hetzelfde papier als de startdatum ook een clausule over een proeftijd. Hard spelen kan Sogeti dus beter dan de kandidaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbeeb
t_captain schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:45:
[...]

Ik denk niet dat deze houding verstandig is. Waarschijnlijk staat er op hetzelfde papier als de startdatum ook een clausule over een proeftijd. Hard spelen kan Sogeti dus beter dan de kandidaat :)
was het ook helemaal niet van plan inderdaad. beetje aanpassingsvermogen en flexibiliteit moet kunnen...tis alleen wel verdomd onhandig ;-)
gelukkig wel ruim voor kerst terug uit Ohio..

Zijn er nog meer mensen hier die in November naar Ohio gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kan je die toegangspassen gewoon in je portemonnee houden? Hoorde dat ze bankpassen konden demagnetiseren maar dat lijkt me sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
Tsurany schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 15:20:
Kan je die toegangspassen gewoon in je portemonnee houden? Hoorde dat ze bankpassen konden demagnetiseren maar dat lijkt me sterk.
Heb de mijn al 6 jaar in me portemonnee maar nergens last van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mooi, stop ik hem er ook gewoon in. Nu zit hij in laptoptas en zit nu voor een meeting im de trein waarbij ik laptop niet nodig heb. Je raad het dus al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
Tsurany schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 15:28:
Mooi, stop ik hem er ook gewoon in. Nu zit hij in laptoptas en zit nu voor een meeting im de trein waarbij ik laptop niet nodig heb. Je raad het dus al...
Pas vergeten :P
Gewoon ff meeliften met iemand anders en je melden bij de balie dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja een ramp is het ook niet, alleen je piept niet zo makkelijk in en uit. Ach vanavond in portemonnee stoppen ef komt dit ook niet meer voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Tsurany schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 15:20:
Hier ook al 6 jaar, en ik hou gewoon m'n hele portemonnee voor de lezer. Al kom ik maar zelden op kantoor.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dan zal het wel geen probleem zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdveer
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-06 13:10
Inderdaad, ik heb hem ook al 4 jaar en 11 maanden (bijna jubileum!) in m'n portmonnee zitten.. voor die 2x per jaar dat ik een keer op een Sogeti kantoor kom. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:33

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Vandaag kennismakingsgesprek gehad bij Sogeti voor Senior Java Developer, vanavond Persoonlijkheidstest en morgen Capiciteitentest en daarna hopelijk 2e gesprek. Misschien binnenkort ook wel collega. :D

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:33

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Net terug uit Diemen en de capiciteitstest is zeer goed verlopen. Cijferreeksen (83% goed, 93 %tiel), figurenreeksen (79% goed, 81 %tiel), Verbale analogieën (95% goed, 99 %tiel) en Stroomdiagrammen (96% goed, 99 %tiel).

Daarna een gezellig 2e gesprek gehad en naar huis gegaan met een mooie aanbieding op de Functie "Technologie Specialist Java" op nivo P6.

Nog even laten bezinken, maar heb er in ieder geval een goed gevoel over.

Zijn er nog meer Sogeti Javanen hier?

[ Voor 4% gewijzigd door Nick_S op 13-10-2011 12:15 ]

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:27

FreakNL

Well do ya punk?

Ik heb die Corsa van Smuggler nog even nagezocht, die kost rond de 550 in de lease. (geen idee waar je dat andere bedrag vandaan hebt)...

Dat betekent het volgende:

- Ding kost 16.695, dat is netto ongeveer 81 euro per maand aan bijtelling
- Je houdt 810-550 = 260 * 0.58 = 150.8 euro netto over van het mobiliteitsbudget.

Dat is echt heel goedkoop, je krijgt zelfs meer terug dan je bijtelling betaald! Dat ga je privé niet redden. Jammere is wel dat je die auto al gekocht hebt. Misschien is het een optie om deze in de verkoop te doen? Want zelfs als je een beetje verlies maakt vang je dan wel in 1 klap een stuk geld. En dan ga je lekker onbezorgd leasen in een andere Corsa...

Eigenlijk is deze berekening niet heel simpel te maken. Er zijn zoveel factoren. Wat te denken van de rente wat je kan vangen voor het geld wat je voor je eigen Corsa nog krijgt als je die verkoopt? En hoeveel prive km's ga je maken? Etc. etc. Weet wel dat als je die Corsa nog niet privé had aangeschaft de keuze voor mij makkelijk zou zijn....

[ Voor 35% gewijzigd door FreakNL op 13-10-2011 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:28
Hieronder komt de 120312318e vraag over hoe hoog (of laag) het starterssalaris is bij Sogeti :P .

Iemand een idee wat een WO opgeleide starter tegenwoordig als salaris krijgt op niveau YP :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

FreakNL schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 13:41:
Ik heb die Corsa van Smuggler nog even nagezocht, die kost rond de 550 in de lease. (geen idee waar je dat andere bedrag vandaan hebt)...

Dat betekent het volgende:

- Ding kost 16.695, dat is netto ongeveer 81 euro per maand aan bijtelling
- Je houdt 810-550 = 260 * 0.58 = 150.8 euro netto over van het mobiliteitsbudget.

Dat is echt heel goedkoop, je krijgt zelfs meer terug dan je bijtelling betaald! Dat ga je privé niet redden. Jammere is wel dat je die auto al gekocht hebt. Misschien is het een optie om deze in de verkoop te doen? Want zelfs als je een beetje verlies maakt vang je dan wel in 1 klap een stuk geld. En dan ga je lekker onbezorgd leasen in een andere Corsa...

Eigenlijk is deze berekening niet heel simpel te maken. Er zijn zoveel factoren. Wat te denken van de rente wat je kan vangen voor het geld wat je voor je eigen Corsa nog krijgt als je die verkoopt? En hoeveel prive km's ga je maken? Etc. etc. Weet wel dat als je die Corsa nog niet privé had aangeschaft de keuze voor mij makkelijk zou zijn....
dat valt ook nog wel mee,
mijn auto kost me nu 300 euro aflossing en 100 euro verzekering. dat is 400 euro.
ik krijg 710 bruto * 0,58 = 412 euro. netto.
krijg vervolgens 8cent per kilometer terwijl mijn auto aan diesel 5 cent kost. + onderhoud = 8cent per kilometer.
dus dat past ook precies erin, maar over 4 jaar heb ik ondanks dat ik ongeveer dezelfde uitgave heb. nog een auto met een restwaarde ipv helemaal niets. en ook met werk wisselen heb ik nog een auto die van mij is.
alles heeft z'n voors en tegens, maar ik houd sowieso mijn eigen auto. ik zoek nog een auto waarbij ik nog meer terug krijg zodat ik 2 auto's kan rijden. (hoeft ook niet gratis te zijn).
ach ik weet nu hoe ik ervoor sta, moet nog even kijken wat ik ga doen, maar mijn auto gaat niet de deur uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Gusev schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 22:35:
Hieronder komt de 120312318e vraag over hoe hoog (of laag) het starterssalaris is bij Sogeti :P .

Iemand een idee wat een WO opgeleide starter tegenwoordig als salaris krijgt op niveau YP :) ?
Dan komt voor de 120312317e keer het antwoord; "Topic search is your friend!" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Smuggler schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 19:16:
[...]

dat valt ook nog wel mee,
mijn auto kost me nu 300 euro aflossing en 100 euro verzekering. dat is 400 euro.
ik krijg 710 bruto * 0,58 = 412 euro. netto.
krijg vervolgens 8cent per kilometer terwijl mijn auto aan diesel 5 cent kost. + onderhoud = 8cent per kilometer.
dus dat past ook precies erin, maar over 4 jaar heb ik ondanks dat ik ongeveer dezelfde uitgave heb. nog een auto met een restwaarde ipv helemaal niets. en ook met werk wisselen heb ik nog een auto die van mij is.
alles heeft z'n voors en tegens, maar ik houd sowieso mijn eigen auto. ik zoek nog een auto waarbij ik nog meer terug krijg zodat ik 2 auto's kan rijden. (hoeft ook niet gratis te zijn).
ach ik weet nu hoe ik ervoor sta, moet nog even kijken wat ik ga doen, maar mijn auto gaat niet de deur uit!
Je berekening klopt niet, je krijgt namelijk niet EN een mobiliteitsbudget EN km vergoeding. Die KM vergoeding gaat van je mobiliteitsbudget af.

Ik weet ook niet waar je 8 cent per kilometer vandaan haalt, maar dat is 19 cent, en dat gaat van je mobiliteitsbudget af:

Stel dat je een klus hebt op 40 km van je huis, dat is 80 km per dag. Een maand heeft zo'n 20 werkdagen, dat is dus 20 * 80 = 1600 km = 1600 * 0.19 = 304 euro netto.

Dan blijft er van je mobiliteitsbudget 710 - 304 = 406 bruto over. Dat is 406*0,58= 235 netto.

235 + 304 = 539 netto. Dat is iets meer netto dan je dacht te krijgen, maar je krijgt dan dus geen km vergoeding meer.

Naarmate je klus verder weg is krijg je meer km's vergoedt, maar zakt dus ook je bruto bedrag wat je overhoudt van je mobiliteitsbudget.

Je kan dus pech hebben dat je klus erg ver weg is, en je bijv wel 3500km per maand moet declareren. Dat is 0.19*3500=665 netto. Dat is leuk, je krijgt erg veel netto van je mobiliteitsbudget, maar je auto slijt ook veel harder en er moet meer brandstof in :)

[ Voor 7% gewijzigd door FreakNL op 18-10-2011 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Stom gedoe met jullie auto's, daardoor heb zelf zitten kijken wat mij leuk lijkt en nu wil ik heel graag een mooie donkergele Corsa leasen, zit er al over te dagdromen. Enig probleem is dat ik nog maar afstudeerder ben en maar moet hopen dat ze me willen aannemen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:28
Nnoitra schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 20:50:
[...]
Dan komt voor de 120312317e keer het antwoord; "Topic search is your friend!" :P
Daar kwam geen recente "uitspraak" over in terug, dus vandaar mijn post :) . Maar prima, Sogeti is inmiddels van het lijstje afgehaald om andere redenen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
FreakNL schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 16:37:
[...]

Je berekening klopt niet, je krijgt namelijk niet EN een mobiliteitsbudget EN km vergoeding. Die KM vergoeding gaat van je mobiliteitsbudget af.

Ik weet ook niet waar je 8 cent per kilometer vandaan haalt, maar dat is 19 cent, en dat gaat van je mobiliteitsbudget af:
Volgens mij klopt de berekening perfekt.

Je krijgt mobiliteitsbudget: 710 euro bruto, bij 42% IB is dat 412 netto (als je 0 zakelijke km rijdt).

Vervolgens ga je de zakelijke kilometers tellen.
- Iedere km kost 19 cent uit je bruto mobiliteitsbudget
- Iedere km levert op 19 cent netto reiskostenvergoeding.

Per saldo levert 1 km dus netto het volgende marginale netto-bedrag op:
19 cent - (0.58 x 19 cent) = 8 cent.

En dus levert het mobiliteitsbudget netto het volgende bedrag op: 412 + maandelijkse zakelijke km * 0.08

(deze formule geldt tot een maximum van 3750 km per maand zakelijk, daarboven is het budget op en krijg je geen extra geld voor extra kilometers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:53
Gusev schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 17:58:
Maar prima, Sogeti is inmiddels van het lijstje afgehaald om andere redenen!
lijkt me interessant...
Wil je het delen?

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

t_captain schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 18:03:
[...]

Je krijgt mobiliteitsbudget: 710 euro bruto, bij 42% IB is dat 412 netto (als je 0 zakelijke km rijdt).

En dus levert het mobiliteitsbudget netto het volgende bedrag op: 412 + maandelijkse zakelijke km * 0.08

(deze formule geldt tot een maximum van 3750 km per maand zakelijk, daarboven is het budget op en krijg je geen extra geld voor extra kilometers)
De mobiliteitsvergoeding zonder leaseauto is 710 bruto. Per zakelijke kilometer mag je 0,19 cent flexen van je mobiliteitsvergoeding. Effectief resulteert dat volgens mij in:

(mobiliteitsvergoeding - zakelijke kilometers) * 0,58 = netto bedrag dat je over houdt.

Dit even uitgaande van een 42% belastingstarief. Je snoept je eigen mobiliteitsbudget dus op door zakelijk te rijden, het is niet zo dat je dit budget krijgt + 0,19 cent /km.

In jouw berekening klopt het ook als je van de plus een min maakt.

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
netto = zakelijke kilometers a 19 cent
+ resterende mobiliteitsvergoeding
- inkomstenbelasting over de resterende mobiliteitsvergoeding

Als formule:
netto := 0.19*km + (710 - 0.19*km) - (710 - 0.19*km)*0.42

= 0.19*km + (710 - 0.19*km) * 0.58
= 0.19*km + 710*0.58 - 0.19*km*0.58
= 0.42*0.19*km + 710*0.58
= 0.08*km + 412

Volgens mij klopte mijn eerdere berekening gewoon. Dat betekent dat je 412 euro + 8 cent per kilometer netto overhoudt van je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldcard
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-06 09:29
t_captain schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 22:38:
netto = zakelijke kilometers a 19 cent
+ resterende mobiliteitsvergoeding
- inkomstenbelasting over de resterende mobiliteitsvergoeding

Als formule:
netto := 0.19*km + (710 - 0.19*km) - (710 - 0.19*km)*0.42

= 0.19*km + (710 - 0.19*km) * 0.58
= 0.19*km + 710*0.58 - 0.19*km*0.58
= 0.42*0.19*km + 710*0.58
= 0.08*km + 412

Volgens mij klopte mijn eerdere berekening gewoon. Dat betekent dat je 412 euro + 8 cent per kilometer netto overhoudt van je budget.
Jouw berekening zou een verdienmodel zijn wanneer je steeds meer gaat rijden. En dat is het niet. Je kan je zakelijke km's 'declareren' uit je bruto mobiliteitsvergoeding tot een maximum van 710 euro.

De formule is dan dus:

(710-0.19*km)*0.58

Wat betekent dat je boven de 3736.84 km geen netto uitkering meer krijgt uit je mobiliteitsvergoeding en zelf de kosten voor je km's (brandstof, onderhoud, verzekeringen, etc) gaat dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
goldcard schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 09:24:
[...]

Jouw berekening zou een verdienmodel zijn wanneer je steeds meer gaat rijden. En dat is het niet. [...]
Je ontvangt wel degelijjk meer nettoloon naarmate je meer gaat rijden. Natuurlijk moet je van die 8 cent per km extra wel de variabele autokosten betalen.

Hoeveel je onder de streep kwijt bent aan die autokosten, hangt natuurlijk af van je auto. Dat heeft dus weinig waarde in een algemeen topic. Maar het autobudget voor een eigen auto i.p.v. een leaseauto is dus:
412 + 0.08 * aantal zakelijke km per maand tot een maximum van 3750 + de besparing van een leaseauto (bijtelling, eventueel eigen bijdrage).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

t_captain schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 15:08:
[...]

Je ontvangt wel degelijjk meer nettoloon naarmate je meer gaat rijden. Natuurlijk moet je van die 8 cent per km extra wel de variabele autokosten betalen.

Hoeveel je onder de streep kwijt bent aan die autokosten, hangt natuurlijk af van je auto. Dat heeft dus weinig waarde in een algemeen topic. Maar het autobudget voor een eigen auto i.p.v. een leaseauto is dus:
412 + 0.08 * aantal zakelijke km per maand tot een maximum van 3750 + de besparing van een leaseauto (bijtelling, eventueel eigen bijdrage).
Nee. Het is 412 - (0,08 * zakelijke kilometers) = netto overhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Zie mijn bovenstaande berekening. Je ontvangt meer nettoloon naarmate je meer rijdt.

Dat is ook logisch: er wordt geld uit een bruto pot naar een netto pot verplaatst. Daardoor bespaar je belasting, waardoor je netto meer ontvangt.

Echter, de 8 cent die je per kilometer ontvangt zal meestal te weinig zijn om van te rijden. Daarom moet je "meer ontvangen" niet verwarren met "beter af zijn".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

t_captain schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 15:41:
Zie mijn bovenstaande berekening. Je ontvangt meer nettoloon naarmate je meer rijdt.

Dat is ook logisch: er wordt geld uit een bruto pot naar een netto pot verplaatst. Daardoor bespaar je belasting, waardoor je netto meer ontvangt.

Echter, de 8 cent die je per kilometer ontvangt zal meestal te weinig zijn om van te rijden. Daarom moet je "meer ontvangen" niet verwarren met "beter af zijn".
Sorry, je hebt gelijk. Ik was in verwarring door de + in je formule. Die + moet daar ook staan, met idd de kanttekening dat je na 3737 kilometer 710 euro netto uit je brutovergoeding getrokken hebt, waardoor je dus op je eigen kosten rijdt. Dan is het idd nog de vraag wat dan voordeliger is qua onderhoud/afschrijving/verzekering etc. etc.

Dus, je had gelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Een gemiddelde auto van de klasse die in je leasebudget past (denk aan een 207 HDi) rij je niet voor 8 cent per kilometer.

Stel dat je 1:18 diesel verbruikt, dan gaat daar al 7 cent in zitten.
Tel ook een marginale afschrijving (auto met meer kilometers schrijft harder af). Dit hangt sterk van de auto af. Om een beetje in de klasse van de 207 HDi te blijven, stel dat je hem tweedehands rijdt, dan gaat er gauw 3 cent/km die kant op. En dan is er het extra onderhoud en banden. Reken een cent of 2 per kilometer. Totaal zit je dan al op 12 cent/km aan variabele kosten terwijl het best een bescheiden auto is.

Zelf rijden is dus vooral interessant als je op fietsafstand van je klanten woont. Dan heb je 400 euro + de besparing van geen leaseauto (bijtelling, eigen bijdrage) = 500 a 800 euro per maand voor de vaste kosten + prive-kilometers. Ter illustratie: als je bijvoorbeeld 15.000 km prive rijdt en niet zakelijk, dan is een tweedehands BMW 3-serie wel te doen. Zo'n auto kost bij die kilometers rond de 700 euro per maand.
Hoe meer je echter zakelijk gaat rijden, hoe minder auto er overblijft. Die 3-serie kost je gauw 20 cent/km aan variabele kosten dus elke kilometer is een verlies van 12 cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 427730

Test gehaald!
Helaas geen aanbod gekregen :(

Momenteel is er te weinig ruimte voor 'zij-instromers' op de test afdeling.
Zo jammer.... zag het al helemaal zitten om een sogetist te worden!

Misschien, na een half jaar.
Dus jongens (en meisjes) ff een paar grote klanten binnenhalen!! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Damn, dat is shitty :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-06 21:22
Anoniem: 427730 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 14:32:
Test gehaald!
Helaas geen aanbod gekregen :(

Momenteel is er te weinig ruimte voor 'zij-instromers' op de test afdeling.

Misschien, na een half jaar.
Dus jongens (en meisjes) ff een paar grote klanten binnenhalen!! :9
Lullig dat ze je wel de test laten doen dan...
Ze hadden je beter direct kunnen informeren dat er geen plek is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

t_captain schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 18:03:
[...]

Op 1 of andere manier vind ik mijn berekening makkelijker en logischer (maar dat is persoonlijk), maar als ik jouw formule gebruik voor 1600 zakelijke km's kom ik op hetzelfde bedrag (412 + (1600*0,08) = 540...

Dus het klopt allebei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:15

Arfman

Drome!

Ossi schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 09:40:
[...]

Lullig dat ze je wel de test laten doen dan...
Ze hadden je beter direct kunnen informeren dat er geen plek is...
Of hij komt nu in een "reservepool" waar ze direct uit kunnen putten als de markt weer aantrekt (want: test gehaald dus capabel).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
Of wellicht worden er alleen uitzonderingsgevallen aangenomen omdat we al redelijk verzadigd zijn. Volgens mij heb ik zoiets ook ergens in een mail gelezen. Ondanks dat er een half jaar geleden weer begonnen is met het aantrekken moet dit nu toch weer getemporiseerd worden.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thewizard2006 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 15:27:
Of wellicht worden er alleen uitzonderingsgevallen aangenomen omdat we al redelijk verzadigd zijn. Volgens mij heb ik zoiets ook ergens in een mail gelezen. Ondanks dat er een half jaar geleden weer begonnen is met het aantrekken moet dit nu toch weer getemporiseerd worden.
Klopt.
Arfman schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 10:11:
[...]

Of hij komt nu in een "reservepool" waar ze direct uit kunnen putten als de markt weer aantrekt (want: test gehaald dus capabel).
...euhm zij komt in een dossier, voor als de markt weer aantrekt.

Toch wel jammer dat ik niet gelijk aan de bak kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Hun verlies. Kom op zeg. Wel de procedure afronden, maar geen aanbod omdat ze niks hebben. Sogeti heeft je tijd al verspild, waarom er over een half jaar wel tijd in steken? Tegen die tijd heb je allang een andere baan...

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulbanos
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-06 09:58
Anoniem: 427730 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 14:32:
Heb je dat gevoel nog steeds nadat ze je zo behandeld hebben? :?
Ze gaan je gebruiken wanneer het hen uitkomt, maar als het hen niet past, mag je oprotten. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldcard
bulbanos schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 07:38:
[...]

Heb je dat gevoel nog steeds nadat ze je zo behandeld hebben? :?
Ze gaan je gebruiken wanneer het hen uitkomt, maar als het hen niet past, mag je oprotten. :|
Zonder het hele verhaal te kennen (wanneer is de test gedaan, is er vooraf duidelijkheid gegeven over de marktsituatie en de kans op een aanbod) is het makkelijk reageren. Bovendien, over oprotten is nauwelijks sprake als er nog geen dienstverband is. En 'ze gaan je gebruiken'...? Alsof het om een slavenhandeltje gaat.

Wat dat betreft zou ik liever te horen krijgen dat er geen reeele kans op een inzet is, dan dat ik in dienst genomen zou worden en vervolgens ruim een half jaar ongelukkig op de bank terecht komen. Want daar doe je je CV ook geen plezier mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulbanos
goldcard schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 08:39:
[...]

Zonder het hele verhaal te kennen (wanneer is de test gedaan, is er vooraf duidelijkheid gegeven over de marktsituatie en de kans op een aanbod) is het makkelijk reageren. Bovendien, over oprotten is nauwelijks sprake als er nog geen dienstverband is. En 'ze gaan je gebruiken'...? Alsof het om een slavenhandeltje gaat.

Wat dat betreft zou ik liever te horen krijgen dat er geen reeele kans op een inzet is, dan dat ik in dienst genomen zou worden en vervolgens ruim een half jaar ongelukkig op de bank terecht komen. Want daar doe je je CV ook geen plezier mee.
Je kan het verhaal toch netjes afleiden.
Annaesthetic laat duidelijk blijken ontgoocheld te zijn in het uitblijven van een aanbod. Daarmee vervalt voor mij het argument dat er mogelijk gezegd is geweest dat er sowieso geen kans is op een contract. De test is natuurlijk recentelijk afgenomen, ik zie geen reden dat ze haar resultaat pas na een maand of twee hier komt posten.

Wat denk je dat detachering is? Dat is handel in blanke slaven en slavinnen. Maar daarom hoef je er als werknemer niet ongelukkig te zijn. Ik werk heel mijn carriere als consultant en zal dat nog even blijven doen.
Maar als het even niet past voor het bedrijf en je brengt niet op, flikkeren ze je buiten. Zo gaat dat.

Dat ze je niet aannemen omdat je misschien op de bank komt te zitten, is niet ingegeven door een altruistisch medeleven over jouw CV maar wel door het uitblijven van billability en harde €.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldcard
bulbanos schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 07:48:
[...]

Je kan het verhaal toch netjes afleiden.
Annaesthetic laat duidelijk blijken ontgoocheld te zijn in het uitblijven van een aanbod. Daarmee vervalt voor mij het argument dat er mogelijk gezegd is geweest dat er sowieso geen kans is op een contract. De test is natuurlijk recentelijk afgenomen, ik zie geen reden dat ze haar resultaat pas na een maand of twee hier komt posten.

Wat denk je dat detachering is? Dat is handel in blanke slaven en slavinnen. Maar daarom hoef je er als werknemer niet ongelukkig te zijn. Ik werk heel mijn carriere als consultant en zal dat nog even blijven doen.
Maar als het even niet past voor het bedrijf en je brengt niet op, flikkeren ze je buiten. Zo gaat dat.

Dat ze je niet aannemen omdat je misschien op de bank komt te zitten, is niet ingegeven door een altruistisch medeleven over jouw CV maar wel door het uitblijven van billability en harde €.
Weet je zeker dat detachering wel wat voor je is? Het feit dat je er zo'n zwartgallig beeld van hebt doet mij iets anders vermoeden!

Misschien kan Annaesthetic zelf wat licht op deze zaak werpen? Dat maakt de discussie wat makkelijker. Op basis van aannames gaan we er niet komen.

Die opmerking over het CV was ook gemaakt vanuit het oogpunt van de medewerker, niet vanuit de werkgever. Al is het voor de werkgever als detacheerder ook belangrijk om werknemers met een goed/volledig CV te hebben. Dit CV komt toch ook bij klanten terecht. Werknemers die langdurig op de bank zitten en daardoor bijvoorbeeld een half jaar werkervaring missen zijn lastiger 'verkoopbaar' dan werknemers die altijd ingezet geweest zijn. Dus het belang werkt zeker twee kanten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulbanos
goldcard schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 08:46:
[...]

Weet je zeker dat detachering wel wat voor je is? Het feit dat je er zo'n zwartgallig beeld van hebt doet mij iets anders vermoeden!

Misschien kan Annaesthetic zelf wat licht op deze zaak werpen? Dat maakt de discussie wat makkelijker. Op basis van aannames gaan we er niet komen.

Die opmerking over het CV was ook gemaakt vanuit het oogpunt van de medewerker, niet vanuit de werkgever. Al is het voor de werkgever als detacheerder ook belangrijk om werknemers met een goed/volledig CV te hebben. Dit CV komt toch ook bij klanten terecht. Werknemers die langdurig op de bank zitten en daardoor bijvoorbeeld een half jaar werkervaring missen zijn lastiger 'verkoopbaar' dan werknemers die altijd ingezet geweest zijn. Dus het belang werkt zeker twee kanten op.
Ik heb een mooie nichespecialisatie waarin ik mij kan uitleven en het brengt geld in t laatje; meer dan bij een interne functie. De rekeningen betalen zichzelf niet en dat is de reden dat ik er zit. Ik voel me geen slaaf maar ben er wel een; een hele brave die $$ binnenbrengt en ja knikt. Bijt niet in de hand die je zoete koeken geeft.

Alles is zonneschijn bij de detachering zolang je +95% billable bent, dan zit je niet op kantoor, zie je de baas niet en doe je normaal gezien iets dat je graag doet. Maar de poppen gaan pas aan het dansen als je niet opbrengt en ik heb zo'n zaken van dichtbij meegemaakt. Dan is er niet bepaald medeleven en je krijgt altijd de schuld, al dan niet terecht wel.
Mijn CV past zich aan aan wat de klant wil zien, dat is de realiteit. Gaten worden creatief aangevuld :) no worries.

Misschien wijken we wel af :X Ik begrijp wel dat ze je laten komen om je dan in hun reserves op te nemen zodat ze bij een gewonnen opdracht gewoon naar jou kunnen bellen. Zo wint men tijd maar wat jij zelf in tussentijd doet, bekijk je maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-06 12:00

avotar

P0werd by Black Coffee

Anoniem: 427730 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 00:22:
[...]

Klopt.

[...]

...euhm zij komt in een dossier, voor als de markt weer aantrekt.

Toch wel jammer dat ik niet gelijk aan de bak kan!
Meh, zie het anders. De test zoals hij bij sogeti afgenomen wordt, is wel representatief voor de rest van de grote ict bedrijven. Dus als je daar door de procedure heen komt, dan zal je dat bij andere ook wel lukken.
Kijk bij de andere bedrijven.

En laten we wel wezen, als ik in jouw schoenen zou staan, zou Sogeti toch wel met een ontzettend goed bod moeten komen wil ik het nog eens overwegen daar te gaan werken.
Wat een vervelend bedrijf zeg.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Ach, zo heeft elke bedrijf wel eens een minpuntje.
Ik werk er inmiddels 4jaar (en een beetje) naar tevredenheid & zonder problemen..

[ Voor 8% gewijzigd door Nnoitra op 28-10-2011 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldcard
avotar schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 10:03:
En laten we wel wezen, als ik in jouw schoenen zou staan, zou Sogeti toch wel met een ontzettend goed bod moeten komen wil ik het nog eens overwegen daar te gaan werken.
Wat een vervelend bedrijf zeg.
Toch blijf ik erbij dat het beter is om op deze manier duidelijkheid te geven dan mensen toch in dienst te nemen en dan op de bank te houden. Die situatie is nog veel 'vervelender' (om het woordgebruik van avotar te gebruiker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-06 12:00

avotar

P0werd by Black Coffee

goldcard schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 10:45:
[...]

Toch blijf ik erbij dat het beter is om op deze manier duidelijkheid te geven dan mensen toch in dienst te nemen en dan op de bank te houden. Die situatie is nog veel 'vervelender' (om het woordgebruik van avotar te gebruiker).
Dat issie zeker. Mijn kritiek gaat ook niet over de inhuurstop die er op sommige punten is. Mijn kritiek gaat over het feit dat die mevrouw wel gewoon de procedure ingaat terwijl het van te voren duidelijk zal zijn geweest bij de recruiter dat er toch geen plek zal zijn.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06 23:26

GG85

.......

Weet iemand hoe het zit met je netto bijtelling? Ik ga een auto leasen van +/-700 euro. De netto bijtelling hiervan is maandelijks +-100 euro. Kan ik de netto bijtelling dan flexen en het restant van mijn budget hiervoor gebruiken of gaat dit niet op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Niet online
GG85 schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 11:24:
Weet iemand hoe het zit met je netto bijtelling? Ik ga een auto leasen van +/-700 euro. De netto bijtelling hiervan is maandelijks +-100 euro. Kan ik de netto bijtelling dan flexen en het restant van mijn budget hiervoor gebruiken of gaat dit niet op?
Jij krijgt bruto 110 euro bij je salaris opgeteld (810-700). Dit is het restant van je lease budget. Daar wordt gewoon loonbelasting over ingehouden door de belastingdienst en wat er dan nog over blijft wordt netto uitgekeerd op je bankrekening met de rest van je salaris. In jouw geval kun je dus een gedeelte van de netto bijtelling compenseren met wat er over blijft van je leasebudget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06 23:26

GG85

.......

Ja precies, zoiets dacht ik al. Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbeeb
Moet er morgen toevallig ook iemand op de introductie in Vianen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:43
Ik ben morgen ook in Vianen :)
Microsoft Software engineer btw. Heb er zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

goldcard schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 08:46:
[...]

Allereerst, ja ik zou er nog steeds willen werken. Over het aanbod dat gedaan moet worden, doe ik even geen uitspraak ;)
Dat komt omdat de groeiperiode binnen sogeti, zo heerlijk helder is en zoveel kansen biedt om te kunnen ontplooien. Maar niet zo strak is, dat er geen persoonlijk pad mogelijk is.

De procedure is gestart eind augustus, toen heb ik het eerste gesprek gehad. Wat een ontzettend leuk en helder gesprek was. Procedure werd uitgelegd en zo ook wat de mogelijkheden waren bij Sogeti. In het licht van dat moment
Half september werd ik pas gebeld door HRM. De test werd pas afgenomen op 27 oktober, vanwege vakanties van de dames.
In die tussentijd is er veel veranderd bij Sogeti, veel mensen 'op de bank' en te weinig mogelijkheden voor nieuwe instromers.
Het is heel begrijpelijk, maar toch jammer dat ik nu niet kan aansluiten. Toch is 'op de bank zitten' ook niets voor mij.

Al had ik de test volledig >80% goed gedaan, was er misschien wel een kans.
Helaas ben ik niet op alle onderdelen even goed. Tsja wie wel?
(jammer dat slagen voor de test niet voldoende is)
avotar schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 10:03:
[...]

Meh, zie het anders. De test zoals hij bij sogeti afgenomen wordt, is wel representatief voor de rest van de grote ict bedrijven. Dus als je daar door de procedure heen komt, dan zal je dat bij andere ook wel lukken.
Kijk bij de andere bedrijven.
d:)b Dat doe ik ook!
Mijn pijlen richt ik op Capgemini :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekerdt
  • Laatst online: 18-01 19:04
Jojk schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 15:22:
[...]

Nee. Het is 412 - (0,08 * zakelijke kilometers) = netto overhouden.
Nu we daar toch over bezig zijn... Is het dan ook zo dat het netto bedrag (ca. 410 euro indien je 0km rijd) mee teld voor je loon SVW en daardoor dus ook impact heeft op je loonheffing (meer loonheffing)?

Dat zou dan weer betekenen dat wanneer je veel km rijd en minder mobiliteit overhoud (410 - veel km * 0,19 = minder loon SVW) de loon SVW lager is en daarmee ook de loonheffing. Wat volgens mij dan weer betekent dat belasting technisch beter af bent door veel km te rijden en te betalen van je mobiliteit.

Met andere woorden, je kunt beter zorgen dat je elke gereden km betaald van je mobiliteit en daardoor optimaal gebruik maakt van je salaris (ipv de gereden km van je netto salaris betalen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
koekerdt schreef op woensdag 02 november 2011 @ 19:29:
[...]

Nu we daar toch over bezig zijn... Is het dan ook zo dat het netto bedrag (ca. 410 euro indien je 0km rijd) mee teld voor je loon SVW en daardoor dus ook impact heeft op je loonheffing (meer loonheffing)?
Om het even helder te stellen: het gaat niet om wat je netto ontvangt maar juist om de bruto beloning. Alle belastingen en premies worden immers gebaseerd op wat je bruto verdient. Nadat die zaken zijn betaald blijft er een netto bedrag over. Principieel betaal je dus geen belasting of premie over je netto inkomen.

Iets specifieker: het gaat hier om het bruto deel van je mobiliteitsbudget: datgene wat er overblijft nadat de netto reiskostenvergoeding van 19 per kilometer uit de pot is gehaald. Dus 7xx euro per maand - 0.19 * aantal zakelijke kilometers.

Dat restant wordt doorgaans uitgekeerd als een "belaste vergoeding". Die valt wel onder de het loon voor loonbelasting, maar niet onder het SV-loon. Gevolg is dat er wel loonbelasting / inkomstenbelasting verschuldigd is, maar geen premies voor de werknemersverzekeringen WW/WIA/WGA. De keerzijde is dat het bedrag ook niet meetelt in de grondslag voor deze uitkeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-06 21:22
t_captain schreef op woensdag 02 november 2011 @ 22:56:
De keerzijde is dat het bedrag ook niet meetelt in de grondslag voor deze uitkeringen.
En dus ook niet gebruikt kan worden als basis voor een hypotheek.
In sommige gevallen willen ze een structurele bonus nog wel eens meenemen, maar zelden maximaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ossi schreef op donderdag 03 november 2011 @ 12:30:
[...]

En dus ook niet gebruikt kan worden als basis voor een hypotheek.
In sommige gevallen willen ze een structurele bonus nog wel eens meenemen, maar zelden maximaal.
Hangt van de financier af. Vaak is niet de vraag of een bepaalde inkomenscomponent meetelt in je SV-loon, maar of het een regelmatige of vaste inkomenscomponent is.

Als je bijvoorbeeld een leaseauto hebt die 200 euro onder budget zit, dan willen sommige banken die 200 wel meetellen als "vaste bonus" o.i.d.. In de nabije toekomst zul je immers elke maand 200 euro bruto ontvangen waar verder geen uitgaven tegenover staan. Voor een restant mobiliteitsbudget ligt het moeilijker: het bedrag is afhankelijk van hoeveel je zakelijk rijdt en daardoor biedt het weinig vastigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 22:47

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Die 200 euro onder budget is toch "restant mobiliteitsbudget"?

[ Voor 4% gewijzigd door Falcon op 03-11-2011 14:44 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldcard
Falcon schreef op donderdag 03 november 2011 @ 14:43:
Die 200 euro onder budget is toch "restant mobiliteitsbudget"?
Subtiel verschil:

1) Leaserijder: restantbedrag is een constante per maand
2) Privérijder: restantbedrag is een variabele, afhankelijk van de gemaakte km's

Dus in theorie is het allebei wel een restant van de mobiliteitsvergoeding, maar in de praktijk kan dit een vast of variabel component zijn. Dit maakt bij hypotheekaanvragen nogal wat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekerdt
t_captain schreef op woensdag 02 november 2011 @ 22:56:
[...]
Dat restant wordt doorgaans uitgekeerd als een "belaste vergoeding". Die valt wel onder de het loon voor loonbelasting, maar niet onder het SV-loon. Gevolg is dat er wel loonbelasting / inkomstenbelasting verschuldigd is, maar geen premies voor de werknemersverzekeringen WW/WIA/WGA. De keerzijde is dat het bedrag ook niet meetelt in de grondslag voor deze uitkeringen.
Met andere woorden: het restant bedrag word opgeteld bij je 'loon loonheffing' zodat er belasting over berekent kan worden. Vervolgens word datzelfde restant bedrag, samen met nog enkele andere vergoedingen, opgeteld bij je 'Loon SVW' en dat is dan je netto inkomen?

Bovenstaande heeft natuurlijk betrekking op je netto inkomen. Ik vraag me af wat het niet-leasen doet met je bruto inkomen. Is het zo dat het bruto inkomen zakt met 110 (100 mobiliteit + 10 lease onkosten vergoeding) euro? Lijkt mij in de eerste instantie vreemd dat het bruto inkomen lager en het netto inkomen hoger is wanneer men niet leased

[ Voor 18% gewijzigd door koekerdt op 03-11-2011 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik doe een nieuwe poging tot uitleggen ;)

Stel: mobiliteitsbudget 700 euro.
Zakelijke kilometers 2000
Belastbaar jaarinkomen in 3e schijf inkomstenbelasting (afgerond 33000-54000; 42%)

(1) --> Eerst wordt er van het mobiliteitsbudget 2000 km * 19 cent = 380 euro afgehaald. Dit bedrag van 380 euro is een netto reiskostenvergoeding. Die zie je niet terug in je SV-loon of loon voor loonheffing. Wel zie je het terug in de kolom "betaling". Met andere woorden, je krijgt deze 380 euro netto uitgekeerd en dat heeft geen invloed op je belastingen of premies.

(2) --> Er resteert nu 700-380 = 320 euro.
Deze 320 valt buiten de fiscale ruimte om reiskosten netto te vergoeden (die is beperkt tot 19 cent/km ofwel volledige kosten bij OV abonnement). Gevolg is dat deze 320 euro dus als een bruto vergoeding moet worden uitgekeerd. Loon voor belasting: +320. Loonheffing: +42%*320 = +134 (deze zie je niet apart vermeld, alleen komt er een wat hoger bedrag in de post "loonheffing" te staan dan zonder mobiliteitsvergoeding het gaval zou zijn). Kolom "betaling": hierin komt de 320 euro vergoeding en de loonheffing allebei terug. Per saldo zie je dus 320-134 euro terug van deze bruto vergoeding.

Zodoende heb je 186 euro netto over van je bruto vergoeding (zie 2) + 380 euro netto reiskostenvergoeding (zie 1). Totaal dus zo'n 560 euro netto.

Wat betreft het SV-loon: de meeste werkgevers keren een restant mobiliteitsvergoeding uit als een bruto vergoeding, die buiten het SV-loon valt. Dat bespaart de werkgever zijn premies (+-17%) over dit bedrag. Aan de andere kant tellen ze voor de werknemer niet mee in de grondslag voor de loongerelateerde uitkeringen. Vooral van belang als je met je inkomen onder het maximum dagloon van de werknemersverzekeringen (+- 4100 bruto per maand) zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekerdt
Dus bij ~3750km of meer (710 / 0,19) krijg je de maximale netto vergoeding van 710 euro uitgekeerd. In alle andere gevallen is het zoals in bovenstaand bericht beschreven.

Wat ik mij afvroeg is hoe dit op je emolumenten weergegeven word. In het geval van lease krijg je een vergoeding van 810 + 10 euro, in het geval van niet lease is dat 710. Alle overige bedragen blijven identiek. Het resultaat is dan dat op het emolumenten overzicht de niet lease rijder 110 euro minder heeft dan de lease rijder of zie ik dat nou verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 429229

Hoi iedereen,

Heb dit topic met veel interesse gelezen. Ik heb momenteel een aanbieding liggen om op 1 januari als YP test engineer bij Sogeti aan de slag te gaan. Ik twijfel nog over 2 dingen, en hoop dat jullie me kunnen helpen met antwoorden.

- Hoe afwisselend is de functie van tester, en hoe snel kan je bij Sogeti eventueel doorgroeien naar een andere positie (bijv. consultancy of implementatie)?

- Als je tijdens je proeftijd besluit te stoppen, zit je dan ook al aan die studieschuld van 10.000 euro vast?

Ik twijfel voornamelijk omdat ik geen opleiding in de richting van IT heb gedaan, en dus ook niet weet hoe leuk ik een baan in deze richting ga vinden. Het is momenteel erg lastig om een baan te vinden in mijn eigen vakgebied dus vind het al geweldig dat ik uberhaupt een aanbod heb gehad voor deze baan, omdat het in elk geval een baan op niveau is en met veel zekerheden en voordelen komt. Vind de functie-inhoud echter ook heel belangrijk, vandaar deze vragen.

Alle tips welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekerdt
Hallo mangomango,
Anoniem: 429229 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 22:29:
- Hoe afwisselend is de functie van tester, en hoe snel kan je bij Sogeti eventueel doorgroeien naar een andere positie (bijv. consultancy of implementatie)?
Binnen een functie als tester kun je je natuurlijk gaan richten op diverse test aspecten (functioneel, performance , security, ...). Naast het testen aan zich kun je je ook vermaken met het opstellen/reviewen van requirements, opstellen/reviewen test cases, test automatisering, etc.

Een beetje afhankelijk van hoe jij je ontwikkeld, waar je interesses liggen en welke kansen/mogelijkheden jouw toekomstige klant biedt kun je je eventueel ook nog richten op test processen en/of test coordinatie.
- Als je tijdens je proeftijd besluit te stoppen, zit je dan ook al aan die studieschuld van 10.000 euro vast?
Pin me der niet op vast maar ik zou zeggen dat stoppen in de proeftijd in principe geen schuld met zich mee brengt. Anderzijds kan ik mij voorstellen dat Sogeti iets heeft bedacht om te voorkomen dat mensen in de proeftijd naar de VS gaan om vervolgens na de trip te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi Koekerdt,

Bedankt voor je snelle antwoord!

OK, dat klinkt op zich goed. Weet je hoe het zit met doorgroeien naar andere afdelingen? Ik zou uiteindelijk liever doorgroeien naar een iets minder technische functie zoals bijv. consultant, trainer (/implementatie) of bijv. bij de staf werken (recruitment/communicatie). Ik heb een opleiding in de letteren en heb zeker affiniteit met ICT (anders zou ik natuurlijk ook niet solliciteren en aangenomen worden bij Sogeti) maar denk dat het na een tijdje wel zou gaan kriebelen als ik alleen met de technische kant bezig ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
koekerdt schreef op donderdag 03 november 2011 @ 22:22:
Het resultaat is dan dat op het emolumenten overzicht de niet lease rijder 110 euro minder heeft dan de lease rijder of zie ik dat nou verkeerd?
Volgens mij zie je dat goed. Ik kan er niets anders van maken.

Waarom Sogeti dit onderscheid maakt is me onduidelijk. Ik vermoed dat bij gelijk budget lease/mobiliteit, een groot deel van de mensen voor een eigen auto zouden kiezen. Misschien wil Sogeti eigenlijk liever leaserijders? (die doen misschien minder moeilijk over een project ver van huis, zie mijn eerdere berekeningen over een de netto vergoeding die je per extra kilometer echt overhoudt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Stimulans om lease te rijden inderdaad. Maakt je flexibeler en betrouwbaarder.. In een 2e hands autootje zonder ANWB lidmaatschap kun je zomaar een pech geval hebben waardoor je niet bij de klant kan komen die dag.. Dit is bij lease nooit het geval, je belt dan de leasemaatschappij en een half uurtje later heb je vervangend vervoer... Sogeti heeft dus liever dat je leased, alhoewel ze het niet verplichten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekerdt
FreakNL schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 10:16:
Stimulans om lease te rijden inderdaad. Maakt je flexibeler en betrouwbaarder..
Lijkt mij inderdaad een goede verklaring.

Blijft wel interressant om te zien dat, wanneer ergens rond die 3700km zakelijk rijdt, je netto salaris met 710 euro (maximale netto km vergoeding) omhoog gaat. Wanneer je 0km rijd is de vergoeding 'slechts' 411 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip J. Dijkstra
  • Laatst online: 16:34
Nee, die 110 is belasting die voor/door elke leaserijder betaald moet worden.
Een niet-lease rijder hoeft die belasting niet te betalen dus krijgt die de vergoeding ook niet.
Deze vraag komt elk jaar terug, mobility zou eens een FAQ op het forum of de portal moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Philip J. Dijkstra schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 12:43:
Nee, die 110 is belasting die voor/door elke leaserijder betaald moet worden.
Een niet-lease rijder hoeft die belasting niet te betalen dus krijgt die de vergoeding ook niet.
Deze vraag komt elk jaar terug, mobility zou eens een FAQ op het forum of de portal moeten zetten.
Leaserijder heeft loonbelasting over de bijtelling. Eigen rijder heeft loonbelasting over het bruto restant mobiliteitsbudget. Waarom wel de een compenseren en niet de ander?.

Ik blijf dus bij mijn eerdere stelling dat Sogeti een (lichte) voorkeur heeft leaseauto's boven eigen auto's. Ik denk dat het te maken heeft met de flexibiliteit van werknemers en hun weerstand tegen klussen verder van huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ik ga hier geen letterlijke copy paste maken, maar als (voor de Sogetist) je ff kijkt bij "Vragen aan de Directie", de vraag van 8 september, dan zie je in het antwoord duidelijk letterlijk voren komen dat Sogeti leaserijden wil stimuleren... Weet dus ook niet Philip J. Dijkstra zijn wijsheid vandaan haalt....

/edit:
Zie ook de vraag van 06 apr 2010, daarin komt het nogmaals (letterlijk) naar voren.

[ Voor 13% gewijzigd door FreakNL op 04-11-2011 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illstid

- Hoe afwisselend is de functie van tester,
Dit is verschillend. Je kan op een project zitten van korte duur of je kan op een project zitten van lange duur. Er is hier geen eenduidig antwoord op te geven. Maar als er al een antwoord zal zijn dan is het:"Het is zo afwisselend als je het zelf maakt".

- en hoe snel kan je bij Sogeti eventueel doorgroeien naar een andere positie (bijv. consultancy of implementatie)?
Als je consultancy of implementatie wilt doen, waarom solliciteer je dan niet voor consultancy of implementatie? Je kan op twee manieren groeien: Verticaal en horizontaal. Met andere woorden als je wilt dan kan je van een divisie naar de andere switchen (horizontaal) echter zal dit wel ten kosten gaan van groeien in de functie zelf. Want zodra je bij een nieuwe divisie begint, dan begin je toch een beetje opnieuw, en je moet de klant waar je komt te werken er van overtuigen dat jij een hogere functie verdient.

Verticaal groeien (in je eigen functie dus) kan ook weer zo snel als je het zelf mogelijk maakt. Dus als je de ambitie hebt, dan kan je inderdaad snel groeien. Het gaat maar om 1 ding, waar ligt jouw ambitie? En wat ga JIJ doen om deze te bereiken?

Dan moet je wel heel snel zijn. Als je in Januari begint dan ga je de 14de van Januari al naar Ohio. Dus ja je hebt dan twee weken de tijd. Als je eenmaal naar Ohio bent geweest dan gaat de amortisatie regeling van kracht, en als je zelf besluit te stoppen zit er inderdaad een prijskaartje aan. Dus denk er maar goed over na.

Het is eigenlijk heel simpel. Als je zelf een beetje gemotiveerd bent en je doet gewoon je best, dan zal je waarschijnlijk een leuke tijd hebben bij Sogeti. En doorgroeien is zeker goed mogelijk, je moet gewoon veel met je Unit Manager communiceren over wat jij wilt doen, en voor jezelf een leuke balans zien te vinden in werk en trainingen.

Als je er niet zeker van bent of je tester wilt worden, dan kan je het beste alsnog contact opnemen met Sogeti of er een mogelijkheid is om in een andere functie te beginnen, maar als tester krijg je wel een goede basis om verder carrière mee te maken. Maar als het echt je ambitie is om iets anders te doen, dan kan je het beste Sogeti er nu op dit moment van proberen te overtuigen dat je "de persoon" bent die zij zoeken voor een andere functie.

Dus vraag jezelf af: "Wat wil jij?". En ga daar mee verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

illstid: bedankt voor het uitgebreide antwoord!! Ik wilde eigenlijk solliciteren op consultancy maar daar waren geen vacatures. Tester was mijn tweede keuze. Ik was eerst eigenlijk heel sceptisch over een baan in de IT, maar ik vond de introductiedag bij Sogeti zo prettig dat dat me toch overtuigd heeft. Ben ook bij Calco IT geweest bijvoorbeeld, maar dat was niks voor mij, veel te stuck-up en te veel zeg-maar-u-en-draag-een-pak-cultuur.

Heb bij de sollicitatie ook gevraagd of het mogelijk was om als tester te beginnen en dan vrij snel door te groeien naar bijv. implementatie (omdat je dan nog wel enigszins in hetzelfde vakgebied zit) en dat kon, maar er werd niet echt een indicatie gegeven van hoe snel dat zou kunnen.

Na heel veel wikken en wegen heb ik het contract vandaag getekend en op de bus gedaan. Ik ga het maar gewoon proberen, en ik ga ervan uit dat ik na de introductiedagen in december en die twee weken in januari voordat we naar Ohio gaan, in elk geval een goed beeld heb van het bedrijf en of het bij me past.
Pagina: 1 ... 13 ... 32 Laatste