[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 25 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 8.003 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ik ben benieuwd naar de 8800GT 1GB kaartjes. Zelf draai ik liefst in 1680x1050 waar mogelijk en met de recente test waar Crysis op die resolutie over de 600MB verbruikte, lijkt een 512MB me minder interessant. Ook het feit dat het ook GDDR3 is, moet er wel voor zorgen dat ie toch niet echt trager zal zijn dan de 512MB.

Ja ik weet, 1GB is veel en ja ik weet, meer geheugen maakt het niet zomaar sneller. Maar met het oog op de toekomst geen slechte stap. Kijkend naar de 8800GTX met 768MB, was ook geen slechte keuze aangezien die "oude" kaart het nog steeds lekker goed doet op hoge resoluties.

Ik ga alleen wachten tot ik een leuke versie vind met snel geheugen en een standaard deftig geclockte core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CounterDesk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-05 11:10
Ik heb vandaag een PNY 8800GT besteld. Ik heb 1 november een Asus 8800GT besteld maar de leverancier weet nog steeds niet wanneer ze hem krijgen. Dus ik heb een ander merk besteld die wel leverbaar was. Ik heb wel wat voorwaarden gesteld zoals bijvoorbeeld dat de beloofde levertijd van 2-3 werkdagen gehaald wordt. En dat er een tijdelijke vervangende kaart wordt geleverd als deze kapot gaat.

Dit laatste omdat ik het merk PNY helemaal niet kende en er ook vrijwel niets van te vinden was op internet over de 8800GT van PNY. Heeft er iemand ervaring met PNY uberhaupt?

Als het goed is hebben zij gewoon een standaard 8800GT in elkaar gezet zoals ze hem van nVidea krijgen. Net zoals de bekende merken (bijvoorbeeld Asus), dus ik verwacht niet echte verschillen ofzo. Of sla ik de (video)plank nu helemaal mis?

[ Voor 12% gewijzigd door CounterDesk op 07-12-2007 21:27 ]

Whenever life gets hard on you, remember this: there is nothing harder than pooping when you don't have to poop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169917

Illidan schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 18:50:
[...]

Dude, waar heb je dat ding vandaan?
Anoniem: 169917 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 20:32:
XFX 8800GT 256Mb in stock, komplett.
Althans.. een stuk of 30 ;) volgens Fudzilla

Edit:
Deeplink naar de site van komplett.nl
As we speak, 14 voorradig.
Dus, voor degenen die willen.. de XFX 8800GT 256mb is voorradig en kost €195
Nu dus niet meer op voorraad, maar ze waren er wel.
Mooie kaart zo te zien, maar ik wacht nog wel even..
8800GT @ droogijs? >:)
Of was je gewoon nieuwsgierig?

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 169917 op 07-12-2007 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
  • Laatst online: 07:35
Die Vapochill heeftie ook nog >:)

Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:09
DesertShooter schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 15:30:
Woohoo, Ik heb geluk gehad, eergister de 8800GT besteld, vandaag binnen gekomen.

"XFX 8800GT 256MB Alpha Dog Edition"
Gewoon reference dus, en met 600 core clock.
Volgens mij ook de nieuwe stock koeler?
En dan nu het leukste: Hij was 172 Euro :)
Leuk kaartje leuke prijs maar dat hebben we al besproken maar volgens mij is het nog dezelfde stockkoeler, ik kan ergens een stock koeler van de 7900GTX/GTO vandaan halen denk dat ik die er op schroef aangezien de lay-out gelijk is aan die van de 7900 reeks en die dingen ten eerste super koelen en ten tweede er tof uitzien. Het moge btw duidelijk zijn, mijn nieuwe Jetway doet het uitstekend (ben m vandaag persoonlijk gaan ophalen bij Dollarshop, de winkel is heel anders dan je je voorstelt haha). Moet nog beginnen met overclocken.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
DesertShooter schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 15:30:
Woohoo, Ik heb geluk gehad, eergister de 8800GT besteld, vandaag binnen gekomen.

"XFX 8800GT 256MB Alpha Dog Edition"
Gewoon reference dus, en met 600 core clock.
Volgens mij ook de nieuwe stock koeler?

Pics (gemaakt met mobiel, dus niet heel best):

Voorkant doos
[afbeelding]

Achterkant doos
[afbeelding]

Voorkant kaart (is het nu wel de nieuwe koeler of niet?)
[afbeelding]

Achterkant kaart
[afbeelding]

Er is gewoon een stickertje over de 512MB heen geplakt :+
[afbeelding]

En dan nu het leukste: Hij was 172 Euro :)
Jah dat is de nieuwe cooler :)

Tenminste.. De cooler op de foto dat ie in de doos zit lijkt kleiner, maar de foto dat ie uit de verpakking is is de nieuwe versie.

[ Voor 6% gewijzigd door rickyy op 08-12-2007 00:11 ]

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06:03
rabor schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 02:49:
De specs van het eerste Asus 780i bordje zijn nu officieel, & te vinden op Asus Global: P5N-T Deluxe

[afbeelding]

Dus nog ongeveer 2 weekjes..
En een plaatje van de Striker II Formula 780i SLI

Afbeeldingslocatie: http://journal.mycom.co.jp/news/2007/12/01/009/images/010l.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:09
CounterDesk schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 21:24:
Ik heb vandaag een PNY 8800GT besteld. Ik heb 1 november een Asus 8800GT besteld maar de leverancier weet nog steeds niet wanneer ze hem krijgen. Dus ik heb een ander merk besteld die wel leverbaar was. Ik heb wel wat voorwaarden gesteld zoals bijvoorbeeld dat de beloofde levertijd van 2-3 werkdagen gehaald wordt. En dat er een tijdelijke vervangende kaart wordt geleverd als deze kapot gaat.

Dit laatste omdat ik het merk PNY helemaal niet kende en er ook vrijwel niets van te vinden was op internet over de 8800GT van PNY. Heeft er iemand ervaring met PNY uberhaupt?

Als het goed is hebben zij gewoon een standaard 8800GT in elkaar gezet zoals ze hem van nVidea krijgen. Net zoals de bekende merken (bijvoorbeeld Asus), dus ik verwacht niet echte verschillen ofzo. Of sla ik de (video)plank nu helemaal mis?
Ik vind PNY 1 van de beste merken, ze zijn in Nederland alleen wat meer gericht op workstations & grafische servers. Denk ook verder niet dat er verschil zit tussen een GT van PNY en van INNO3D/XFX/BFG/POV/ASUS/enz..

Maar ik wil eigenlijk ook best wel een GT van PNY.. :*) Waar heb je die gehaald? in Nederland? Prijs?

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CounterDesk
Bij 4u-web... Als je er eentje wil moet je snel zijn, nu heeft ie ze nog! Al is ie wel duurder dan de gemiddelde 8800GT :/ Maar dat maakte mij niet zo heel veel uit. Nog steeds goede prijs/prestatie verhouding...

Maar ik dacht al dat het gewoon een reference card was. Alleen omdat ik nog nooit van het merk gehoord had was ik wat voorzichtig...

Whenever life gets hard on you, remember this: there is nothing harder than pooping when you don't have to poop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
EVGA heeft nu een nieuw Bios uitgebracht voor de SC, SSC en KO editie van de 8800GT. Ik heb echter zelf een reguliere EVGA 8800GT (non oc) maar die loopt ook gewoon netjes overclocked op 675 (nog niet echt verder gepushed omdat ik die fanspeeds niet goed kreeg en ik het dus risky vond). Ze zeggen dat het enige dat gewijzigd is, de fanspeeds zijn.

Is het voor mij nu mogelijk om mijn 8800GT gewoon met het 8800GT SC bios te flashen? De speeds zullen in principe gelijk blijven, kaart is verder gelijk en de fanspeeds zijn dan dus beter ingesteld. Of zou ik ook met KO kunnen flashen:)

Ik ben trouwens erg enthousiast over de nieuwe Nvidia Beta driver icm de 8800GT. 169.13 dus. Crysis heeft minder framedrops en ook stukken minder vastlopers hier

[ Voor 12% gewijzigd door Okasha op 08-12-2007 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-05 15:35
CounterDesk schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 09:34:
Bij 4u-web... Als je er eentje wil moet je snel zijn, nu heeft ie ze nog! Al is ie wel duurder dan de gemiddelde 8800GT :/ Maar dat maakte mij niet zo heel veel uit. Nog steeds goede prijs/prestatie verhouding...
hij is daar 280€.. beetje duur voor een 8800GT. 230€ vind ik de max voor een GT

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243687

280 euro is idd beetje veel zeg......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CounterDesk
Is wel duur... Maar als ik het internet afstruin dan is de PNY versie overal wel duurder dan andere versies...
Ik ben het volledig eens met jullie, maar ik heb de videokaart nodig... Geen on-board :(
En ik wacht er al sinds 1 november op. Dus dan maar even dieper in de buidel tasten, door al dat wachten heb ik toch weer iets meer geld vrij.
Daarnaast heb ik ook een mooie deal gesloten met de verkoper dus het is al iets minder 'te veel' dan dat het werkelijk is.

Wel een beetje lame, maar je krijgt er wat moois voor terug! Toch???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Ik heb idd ook 265 betaald, maar bij de EVGA krijg je wel Crysis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CounterDesk
't is idd wel jammer dat PNY er geen game bij doet ja :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Maar niemand weet of ik de GT met GT SC bios kan flashen?

Denk dat ik het gewoon maar eens ga proberen, imho kan het geen kwaad omdat mijn kaart die speeds prima aankan. En updated fan configuratie spreekt me ook aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Liever geen game en dan goedkoper in de prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alsmagalles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-07-2021
KappeNou schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 13:13:
[...]

hij is daar 280€.. beetje duur voor een 8800GT. 230€ vind ik de max voor een GT
Vindt ik ook moet wel leuk blijven, volgens mij maken ze ook misbruik van de schaarste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CounterDesk
alsmagalles schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 15:29:
[...]

Vindt ik ook moet wel leuk blijven, volgens mij maken ze ook misbruik van de schaarste.
Ja dat zit er dik in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-05 19:32
KappeNou schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 13:13:
[...]hij is daar 280€.. beetje duur voor een 8800GT. 230€ vind ik de max voor een GT
Tsss, tweakers worden erg verwend de laatste tijd hoor.. Nog geen 2 maanden terug betaalde je nog zo'n 275 euro voor een nieuwe 8800GTS 320MB en zo'n 375 euro voor een 640MB, en nu vindt men de "oude" prijs van een 320MB GTS al teveel voor een kaart die zelfs een flink stukje sneller is als een 640MB GTS.. Zo bekeken is een 8800GT onder de 300 euro nog steeds een zeer goede deal..

Winkels die boven de 230 zitten willen graag wat verdienen aan hun handel (waar moet je anders van leven?), iedereen die eronder zit verdiend er namelijk zeer weinig tot helemaal niks aan, want dan zit je echt rond de inkoopprijs.. En aangezien er een flink tekort is aan 8800GT kaarten op dit moment ben je gewoon erg dom bezig als winkel om ze zonder winst door te schuiven.. Maargoed, daar heb je als consument natuurlijk allemaal geen boodschap aan, dan wil je het gewoon zo goedkoop mogelijk, dat begrijp ik ook wel.. Maar ik begrijp dus ook zeer goed als winkels iets meer vragen nu als ze hem op vooraad hebben, ze verkopen immers toch wel dus dan moet je je winst pakken.. Simpele kwestie van vraag en aanbod..

Persoonlijk laat ik lekker de hele 8800GT hype aan me voorbij gaan, ik heb op dit moment een GTS 320MB die nog prima voldoet, en wacht rustig op de Nvidia 9000-serie die ergens in februari gaat verschijnen.. Waarschijnlijk weer veel sneller en hopelijk ook voor zeer redelijke prijzen, net als de 8800GT nu..

[ Voor 9% gewijzigd door Inflatable op 08-12-2007 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
haha dan weet jij dus bar weinig van hun marge's :D
Op die 280€ GT's maken ze makkelijk 100€ winst. Ze hoeven er verder geen zak voor te doen. Het is niet dat ze hard werken ofzo..
Overigens was die 640MB GTS ook overpriced. Die 320MB versie was toen die uit kwam leuk, maar werd langzamerhand te duur, aangezien de 8800 serie er alweer een jaar is

[ Voor 97% gewijzigd door KappeNou op 08-12-2007 15:52 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CounterDesk
Inflatable schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 15:33:
[...]
Tsss, tweakers worden erg verwend de laatste tijd hoor.. Nog geen 2 maanden terug betaalde je nog zo'n 275 euro voor een nieuwe 8800GTS 320MB en zo'n 375 euro voor een 640MB, en nu vindt men de "oude" prijs van een 320MB GTS al teveel voor een kaart die zelfs een flink stukje sneller is als een 640MB GTS.. Zo bekeken is een 8800GT onder de 300 euro nog steeds een zeer goede deal..
Dit ben ik helemaal met je eens. Qua prijs/prestatie is € 280 nog steeds geen slechte deal.
Maar ik denk wel dat er misbruik wordt gemaakt van de schaarste van de kaart. En ik moet zeggen dat ze dat slim aanpakken, al is het wel een beetje een naai actie. Maar je ziet bij elke winkel de prijzen al wel een beetje stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

CounterDesk schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 16:20:
[...]

Dit ben ik helemaal met je eens. Qua prijs/prestatie is € 280 nog steeds geen slechte deal.
Maar ik denk wel dat er misbruik wordt gemaakt van de schaarste van de kaart. En ik moet zeggen dat ze dat slim aanpakken, al is het wel een beetje een naai actie. Maar je ziet bij elke winkel de prijzen al wel een beetje stijgen.
Prijzen gaan omlaag hoor de laatste week, van zowel de 3870 als de 8800GT.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zydell
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-02 21:47

Zydell

* * * * *

Gisteren de MSI GeForce 8800 GT 512MB DDR3 OC besteld, was gewoon voorradig (€230) @ cool-prices.nl terwijl andere winkels alleen maar 'hopelijk eind december' durfden te zeggen... (zie dat de kaart inmiddels al niet meer op voorraad is), vandaag al verstuurd. Ben erg benieuwd, mijn huidige videokaart is een mobility radeon 9000 met 64mb ram :)

[ Voor 3% gewijzigd door Zydell op 08-12-2007 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
KappeNou schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 15:48:
haha dan weet jij dus bar weinig van hun marge's :D
Op die 280€ GT's maken ze makkelijk 100€ winst. Ze hoeven er verder geen zak voor te doen. Het is niet dat ze hard werken ofzo..
Ik weet genoeg van marges, ik weet namelijk wat die kaarten inkoop kosten.. Zoals ik al zei, verkoop je een 8800GT voor 230 euro dan verdien je er zo goed als niks op (minder dan 20 euro)..

Als jij 100 euro winst kan maken door een 8800GT voor 280 euro te verkopen dan wil ik meteen jouw distributeur leren kennen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
vandaar dat ze ook al te koop zijn voor -200€ :)

[ Voor 81% gewijzigd door KappeNou op 08-12-2007 16:52 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-05 13:56

Madrox

Oh, Pharaoh!

CounterDesk schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 16:20:
[...]

Wat de schaarste betreft; daar heb je wel gelijk in, maarja, er zijn toch weer genoeg mensen die het er toch voor neerleggen. Mensen hebben vaak weinig geduld; winkeliers weten dit ook :+

Over de prijs; Vind ik juist wel een slechte deal, zeker als je de review van OC exemplaren hebt gelezen bij http://www.Hardocp.com .

Hun conclusie; de overklok maakt voor de game performance bar weinig uit, de OC kaarten zijn leuk voor benchmark freaks; de rest kan beter naar de prijs kijken! Als ik de cijfers zie en het commentaar; kan ik ze alleen maar gelijk geven.

Als je de nieuwe 8800 GTS van minimaal zo rond de € 350,- dan vergelijkt met de 8800 GT; neem je een standaard 8800 GT om te vergelijken. Een 8800 GTS OC exemplaar zal immers weer een stuk duurder zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Madrox op 08-12-2007 17:13 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
KappeNou schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 16:52:
vandaar dat ze ook al te koop zijn voor -200€ :)
Jij bent dus weer typisch zo'n figuur die denkt dat de laagste prijs ergens (Tweakers pricewatch?) bepalend is voor de hele markt..

Kan ik wel weer een heel verhaal daarover gaan ophangen, over stuntende (web)winkeltjes en realistische retailprijzen etc, maar dat heeft toch geen zin.. Dat is dweilen met de kraan open..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218213

Inflatable schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 16:47:
[...]
Ik weet genoeg van marges, ik weet namelijk wat die kaarten inkoop kosten.. Zoals ik al zei, verkoop je een 8800GT voor 230 euro dan verdien je er zo goed als niks op (minder dan 20 euro)..

Als jij 100 euro winst kan maken door een 8800GT voor 280 euro te verkopen dan wil ik meteen jouw distributeur leren kennen..
sorry maar ik geloof er helemaal nul komaa nul van , geloof maar gerust dat ze er 50 euro op verdienen per kaart, weet je waar voor die gemaakt worden in china of taiwan , voor nog geen 10 euro , worden die allemaal in mekaar geflanst :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:15
Anoniem: 218213 schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 18:29:
[...]

sorry maar ik geloof er helemaal nul komaa nul van , geloof maar gerust dat ze er 50 euro op verdienen per kaart, weet je waar voor die gemaakt worden in china of taiwan , voor nog geen 10 euro , worden die allemaal in mekaar geflanst :/
Niet bepaald... Meende me te herinneren dat alleen de core van zo'n G92 kaart al 30 euro kost. Bij elke stap van het transport komt er ook weer een dikke marge bij, en ik denk niet dat winkels zoveel winst er op maken.

[ Voor 11% gewijzigd door Avalaxy op 08-12-2007 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CounterDesk
Ja, en nVidea wil er zelf ook nog een dikke vette hap aan over houden... Het merk dat het in elkaar steekt wil er wat aan over houden (Asus, BFG, XFX, EVGA).
Ze proppen allemaal hun logo op de verpakking en kaart. Vervolgens moet er geproduceerd en getransporteerd worden (dit meerdere malen). Ik denk dat 200+ niet eens zo gek is qua productie kosten.

EDIT: En de ene fabriek heeft de spullen misschien al voor de helft in bezit, terwijl de andere nog apparaten bij moet kopen. Of werknemers importeren.
Maar zoals ik ergens op GoT al gelezen had, deze fabriekanten zijn niet per definitie slechter. Maar het is wel goed als ze een kans krijgen. (Met dit laatste argument klink ik echt liefdadig ;) )

[ Voor 34% gewijzigd door CounterDesk op 08-12-2007 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigbadkip
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Okasha schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 10:25:

Ik ben trouwens erg enthousiast over de nieuwe Nvidia Beta driver icm de 8800GT. 169.13 dus. Crysis heeft minder framedrops en ook stukken minder vastlopers hier
waar haal je die vandaan ? of zijn die voor vista 64 bit ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218213

http://downloads.guru3d.com/

daar staan ze tussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CounterDesk
Google is your friend amigo!

Maar omdat ik zo liefdadig ben: http://www.guru3d.com/newsitem.php?id=6194

EDIT: modem viel uit dus me post kwam een beetje laat aan, sorry :*)

[ Voor 24% gewijzigd door CounterDesk op 08-12-2007 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:10
leonpwner1 schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 18:38:
[...]

Niet bepaald... Meende me te herinneren dat alleen de core van zo'n G92 kaart al 30 euro kost. Bij elke stap van het transport komt er ook weer een dikke marge bij, en ik denk niet dat winkels zoveel winst er op maken.
Hallo jongens, rekenen we nog even mee dat Nvidia een paar 100 ontwerpers een boterham moet geven die jullie al die nieuwe super GPU's geven. Er zit wel meer in de kosten van zo'n kaartje als alleen maar een stukje PCB een GPU'tje en wat geheugen.... Puur aan componenten zal zo'n kaartje de 70$ misschien nog niet eens halen, er moeten echter ook nog wat salarissen betaald worden bij diverse bedrijven.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
ik ben het compleet eens met dat oc'te 8800gt's het niet waard zijn. Ik wil echter een goeie non stock koeler die ik er niet zelf wil opschroeven. Helaas zijn al die modellen ook nog eens oced dus nog duurder.

Ik denk zelf aan de gainward GS GLH omdat ik die een mooie koeling vind hebben. Echter het lijkt erop dat die voorlopig voor rond de 300 euro eruit gaat. Wat ik net wat veel vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-05 20:46
nVidia Forceware 169.17 beta is te downloaden: http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=246352

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
dominator schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 19:59:
[...]

Hallo jongens, rekenen we nog even mee dat Nvidia een paar 100 ontwerpers een boterham moet geven die jullie al die nieuwe super GPU's geven. Er zit wel meer in de kosten van zo'n kaartje als alleen maar een stukje PCB een GPU'tje en wat geheugen.... Puur aan componenten zal zo'n kaartje de 70$ misschien nog niet eens halen, er moeten echter ook nog wat salarissen betaald worden bij diverse bedrijven.... ;)
Ja klopt, maar ik had het even over dat alleen de Core qua productie al 30 euro kost (en niet 10 zoals iemand anders beweerde), en dat daar nog een PCB, geheugen, etc. bij komt, vervolgens de R&D kosten, de eventuele PR kosten, kosten van de vendor's die hun eigen cooler/sticker erop zetten, kosten voor de shipping, kosten voor de verdere distributie, en uiteindelijk nog de marge die de winkels zelf erop nemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 11:10
Precies, het produkt zelf bepaald maar een heel klein gedeelte van de uiteindelijke straatprijs. Het zijn vooral de mensenhanden die er vanaf het begin af aan mee hebben gewerkt... Ontwerp, fabricage, transport, distributie en ook nog eens winkels.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-03 14:41

Tachyon

pop the glock

KappeNou schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 15:48:
Op die 280€ GT's maken ze makkelijk 100€ winst.
Echt niet.... :')
Modbreak:Echt zinnige post...

[ Voor 10% gewijzigd door dion_b op 08-12-2007 23:06 ]

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243687

leuk he, discussie hoeveel de bedrijven die de 8800GT's verkopen aan de consumenten ermee verdienen zonder dat er maar ook 1 iemand er met echte cijfers aankomt voor hoeveel de retailers ze van de distributeurs aanschaffen..... Jullie lopen gewoon allemaal beetje te gokken... hou gewoon op man? .. echt wel.... echt niet.... blablablaa.. wellus.. nietus...

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 243687 op 08-12-2007 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-01 13:50
Even een stomme vraag. Hoe kan ik de nieuwe 8800GTS in de prijslijst onderscheiden? Zijn dat alle kaarten met 256/512MB i.p.v. 320/640MB? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-05 18:58

Format-C

Tracing Rays

Ja.

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
never mind

[ Voor 92% gewijzigd door Majin Buu op 08-12-2007 22:10 ]

R7 9700X / GB B650 Gaming X AX / RTX 5070 Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Laatst online: 09:10
Anoniem: 243687 schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 21:18:
leuk he, discussie hoeveel de bedrijven die de 8800GT's verkopen aan de consumenten ermee verdienen zonder dat er maar ook 1 iemand er met echte cijfers aankomt voor hoeveel de retailers ze van de distributeurs aanschaffen..... Jullie lopen gewoon allemaal beetje te gokken... hou gewoon op man? .. echt wel.... echt niet.... blablablaa.. wellus.. nietus...
Een standaard 512MB versie kost bij een vendor landed tussen 220 en 230$, een OC versie 512MB kost tussen de 230 en 250$. Succes met rekenen, mocht je er niet uitkomen dan zal ik het voor je doen inclusief beoogde marges, kickbacks, MDF en andere fee's. Prijzen FOB SHA, HK of TW zijn iets lager maar met transportkosten zijn die gelijk aan de landed prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CounterDesk
US Dollars worden toch altijd 1:1 omgezet in euro's... 'k Geloof niet dat het nu opeens anders is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
The Source schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 22:05:
[...]

Een standaard 512MB versie kost bij een vendor landed tussen 220 en 230$, een OC versie 512MB kost tussen de 230 en 250$. Succes met rekenen, mocht je er niet uitkomen dan zal ik het voor je doen inclusief beoogde marges, kickbacks, MDF en andere fee's. Prijzen FOB SHA, HK of TW zijn iets lager maar met transportkosten zijn die gelijk aan de landed prijzen.
Alleen MSI verkoopt haar OC versie voor de standaard prijs, enig idee waarom ze dat doen?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-05 13:56

Madrox

Oh, Pharaoh!

Een winkel/shop hanteert in de regel een gemiddelde marge van zo'n 30%. Dit kan uiteenlopen van 5% t/m 80% (en hoger). Ze spelen met de prijzen en stunten vaak met een bepaalde categorie om klanten te lokken. Vaak zijn ze in een andere categorie juist weer wat duurder. Wat je dan ook ziet als je een complete pc samenstelt; is dat de prijzen tussen shops helemaal niet meer zoveel verschillen.

Een winkel zal in de regel een hogere marge hanteren dan de webshop, daar een winkel hogere kosten met zich meebrengt.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51473

Ik heb een algemene vraag over mijn NVIDIA kaarten :)

Ik heb 2x de 8800GTX in SLi waar op elke kaart 2x een 6 pins PCI-E aansluiting zit. Deze moeten beide aangesloten worden toch? Dus ik heb 4x 6 pins PCI-E aansluitingen nodig?

Bij de 8800GTX zit wel een verloop, maar dat moet ik 2x een HDD power aansluiting hebben. Ik heb zelf de Cooler Master Realpower 550WATT, maar ik heb echt veel te veel aansluitingen te kort.

Hoe doet de rest dat met 2x de 8800GTX in een systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
leuk he, discussie hoeveel de bedrijven die de 8800GT's verkopen aan de consumenten ermee verdienen zonder dat er maar ook 1 iemand er met echte cijfers aankomt voor hoeveel de retailers ze van de distributeurs aanschaffen..... Jullie lopen gewoon allemaal beetje te gokken...
Niks gokken.. De inkoopprijs voor retailers/resellers van b.v. een Asus 8800GT 512MB ligt op dit moment zo rond de 177 euro ex BTW bij de bekende distributeurs zoals McDos..

Dat is dus ongeveer 210 euro incl. BTW, zonder bijkomende kosten.. Verkoop je die voor 230 euro, dan maak je er dus zoals ik al zei nog geen 20 euro winst op.. Retailers die de kaart voor rond of zelfs onder de 210 verkopen, maken dus of verlies, of hebben een goedkopere leverancier (wat ik betwijfel)..

Grote retailers zoals Alternate zijn met hun (doorgaans goedkopere) grijze import uit o.a. Duitsland zelfs duurder.. De 199 euro uit de Tweakers Pricewatch slaat dus nergens op, maar als je hem daarvoor toch kan krijgen, meteen doen!!

[ Voor 24% gewijzigd door Inflatable op 08-12-2007 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Je vergeet dat er ook shops zijn die niet bij distributeurs inkopen, maar rechtsreeks bij de fabrikant per paletten. Die hebben ze nog goedkoper.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Hacku schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 23:47:
Je vergeet dat er ook shops zijn die niet bij distributeurs inkopen, maar rechtsreeks bij de fabrikant per paletten. Die hebben ze nog goedkoper.
Zoals wie en waar dan?

Zou namelijk wel makkelijk zijn als je de distributeurs kan omzeilen, dat zou idd een hoop marge schelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Geen idee wie, maar ik weet dat er zijn die dat doen. Bij MSI bv hoef je geen 1000 videokaarten te kopen, de palet mag een mix zijn uit vanalles (videokaart, notebook, mobo, ...) en dat heb je snel gevuld.

Voor cpu's zal een shop idd niet bij AMD en Intel inkopen, omdat cpu's per 1000 gaan. Maar je kan wel bij een importeur zoals Avnet inkopen ipv bij een distributeur, en dan heb je ze ook goedkoper.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
The Source schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 22:05:
[...]

Ok voor de duidelijkheid.

Pak een standaard versie 8800GT 512MB
Laten we zetten dat merk Y deze voor 230$ verkoopt, landed in NL.
Om alles simpel te houden pak ik het zo uitgekleed mogelijk zonder fratsen.

Laten we zeggen dat de stock al verstuurd is naar Nederland, importrechten en transport kosten naar NL zitten in de prijs van 230$ inbegrepen, dat wil zeggen landed NL.

Een officiele distributeur van merk Y koopt deze voor 230$ terwijl de dollarkoers 1.4664 is.
Dan is de kostprijs van de distributeur 157,04 euro.

Een gemiddelde distributeur heeft ongeveer 1% aan overhead (transport van warehouse vendor naar warehouse distributeur, opslag kosten, administratiekosten, mngt fee, overige kleine kosten, etc.
157,04 + 1% = 158,61

De distributeur maakt natuurlijk ook winst, doorgaans ligt dit tussen de 3 en de 8 percent op componenten, laten we gezien de shortage van dit product uitgaan van een prijs van 8%, tenminste als ze slim zijn :)
De prijs van 158.61 + 8% = 171,72 euro
Dit is ook direct de prijs van de shop die de kaart aankoopt.

De shop zet marge op de kaart, transportkosten worden voor de grotere klanten die veel inkopen door de distributeur voor hun rekening genomen. Een normale shop die bestaat uit een winkel met personeel zal tussen de 8 en 14% marge pakken. Een webshop neemt genoegen met minder. De cowboys (die niet naar toekomst kijken en meer student zijn dan shop pakken misschien 2 tot 4%.

Dus een agressive webshop zit op
171,72 + 2% marge + 19% BTW = 207,92 euro

Een zoals ik het noem professionele winkel met personeel, etc zit op;
171,72 + 14% marge + 19% BTW = 232,38 euro

Voor de 8800GT kan ik ook al verklappen dat de shops die stock hebben en stock krijgen (zijn ze lang niet allemaal) dat die meer marge zullen pakken, lijkt me niet meer dan normaal.

Als we nu naar de prijswatch kijken;
8800GT 512MB standaard
pricewatch: Asus EN8800GT/G/HTDP/512M
Goedkoopste ongeveer 210 (incl verzendkosten... ja dat is ook een manier om marge te pakken)
Gemiddeld (en waarvan ik weet dat ze stock hebben) ongeveer 235 euro (incl verzendkosten)

Nog een leuk voorbeeld van een ander merk 8800GT 512MB standaard;
pricewatch: Gigabyte GeForce 8800GT
goedkoopst 230 euro
gemid 250 euro.
Waarom zoveel verschil tussen Asus std en Gigbyte std. Tel het aantal shops maar eens waarin het wordt aangeboden. Nagenoeg elke distributeur voert Asus en daarop worden veel lagere marges gemaakt omdat het anders bij de buurman goedkoper is. Gigabyte is niet makkelijk verkrijgbaar in de benelux, zeker niet qua VGA, dit heeft ook invloed op de prijs.

8800GT 512MB OC versie, hiervan ligt de prijs van de Vendor 20 tot 30$ hoger.
pricewatch: MSI NX8800GT-T2D512E-OC
Goedkoopste ongeveer 225 (incl verzendkosten)
Gemiddeled ongeveer 245 ( waarvan ik weet dat ze stock hebben, incl verzendkosten)

Zodra er meer van de 8800GT leverbaar wordt in de komende weken zullen de prijzen normaliseren (meer concurrentie), de distributeurs zullen van 8% richting de 6% marge zakken en de meeste shops (met winkel) zullen van 14% naar 12% zakken. Dus de gemiddelde prijs zal zo'n 10 euro lager komen liggen zonder dat de verkoop prijs van vendors daalt.

[edit]
Overigens de echt slimme ondernemers verkopen de 8800GT enkel in een geassembleerd systeem. Dan pakken ze direct 800 euro omzet ipv 190 euro omzet.
Hacku schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 23:57:
Geen idee wie, maar ik weet dat er zijn die dat doen. Bij MSI bv hoef je geen 1000 videokaarten te kopen, de palet mag een mix zijn uit vanalles (videokaart, notebook, mobo, ...) en dat heb je snel gevuld.

Voor cpu's zal een shop idd niet bij AMD en Intel inkopen, omdat cpu's per 1000 gaan. Maar je kan wel bij een importeur zoals Avnet inkopen ipv bij een distributeur, en dan heb je ze ook goedkoper.
Forget it. Bij de grotere merken die een serieus marktaandeel hebben en een goed distributie kanaal zal het enkel via officiele distributeurs gaan. Er zijn sommige kleinere merken wel die hierop uitzonderingen lijken te maken omdat geen distributeur ze wil of omdat hun marktaandeel aan de zwakke kant is. Ik ga geen concrete voorbeelden noemen van bedrijven maar in het verleden is Epox bv gestart met direct zaken doen met dealers en zie nu waar ze staan... De grotere merken hebben een serieus distributie beleid. Tuurlijk doen sommige grote merken direct zaken met dealer maar doorgaans zijn dat de grootste dealers en die zijn op een paar handen te tellen.

Goedkoper krijgen gaat niet. In heel de EU zijn de prijsen van de meeste merken genormaliseerd, dus er is een europeese prijsbeleid. Enige verschil zijn de marges. In Belgie wordt doorgaans veel minder marge genomen dan in Nederland, maar het BTW tarief is daar weer hoger. Er zijn in Belgie wel niet zoveel 'zolderkamer' webshops die de prijs afschieten dus over het algemeen lijken de prijzen in belgie hoger te liggen, maar de distributeur marges zeer zeker niet.

Overigens is AVNET officieel MASTER distributor van AMD. Officieler kan het niet.

[ Voor 25% gewijzigd door The Source op 09-12-2007 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174427

Anders open je ff distributie topic ofzo? :X

Ik snap best wel dat sommigen weten hoe het werkt, maar wat heeft dit nog met nvidia NIEUWS / INFO te maken??

Feit is gewoon dat 8800GT schaars is, op Jetway en Sparkle na... over de redenen hiervoor kunnen we op dit moment alleen maar gissen! Alhoewel ik ook zo mijn twijfels heb over dat gelul van een tekort aan een onderdeel voor de 8800 GT.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Anoniem: 174427 schreef op zondag 09 december 2007 @ 03:19:

Ik snap best wel dat sommigen weten hoe het werkt, maar wat heeft dit nog met nvidia NIEUWS / INFO te maken??

Feit is gewoon dat 8800GT schaars is, op Jetway en Sparkle na... over de redenen hiervoor kunnen we op dit moment alleen maar gissen! Alhoewel ik ook zo mijn twijfels heb over dat gelul van een tekort aan een onderdeel voor de 8800 GT.... 8)7
PoV is ook goed verkrijgbaar. Heb die al diverse malen in grote aantallen op voorraad zien liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik vind dit anders interessant voor iedereen hoor, TheSource komt tenminste met werkelijke informatie ipv. prijs componenten + doos = aankoopprijs en aankoopprijs x 1.5 = verkoopprijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
Anoniem: 174427 schreef op zondag 09 december 2007 @ 03:19:

Beetje onzin om hier apart een topic voor te openen. Verder lijkt mij dat info over distributie van de geliefde G92 wel degelijk nuttig is hier. Valt misschien niet onder het klassieke soort "nieuws", maar vanwege de slechte verkrijgbaarheid en de grote prijsverschillen die je tegenkomt is die info wel degelijk relevant.
Modbreak:Integendeel. Dergelijke "nieuws" is op het moment dat het gepost wordt al verouderd. GoT topics zijn niet alleen plekken waar *nu* gediscussieerd wordt, maar vormen ook een knowledgebase waar mensen achteraf in kunnen lezen - sterker nog, we stellen de eis dat mensen bestaande topics doorzoeken voordat ze posten. En dan is de "nieuws" dat drie weken geleden shop-X een artikel had tegen een bepaalde prijs volstrekt loos. Daarom dat Tweakers.net voor dat soort dingen een real-time tool heeft: Pricewatch. Gelieve dus *geen* leverbaarheidinfo hier te posten. Kom je iets tegen wat niet in Pricewatch staat? Zet het er gewoon daar in :z

[ Voor 27% gewijzigd door dion_b op 09-12-2007 13:02 ]

Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
Tweak Town heeft nu de 8800GTS 512MB vergeleken met ATi's 3850 in CrossFire.
Lijkt me een goede vergelijking omdat één GTS 512MB om en bij hetzelfde kost als twee 3850 kaartjes (zo'n €300,-).

Quote:

If you’re interested in high resolution gaming we would probably opt for the Crossfire setup as it tends to offer similar performance to the 8800GTS 512MB, if not a little faster in some cases. With that said though, if you’re going to venture into the land of AA and AF we would probably suggest the 8800GTS.

The biggest let down with the 3850 Crossfire setup is the AA and AF performance; AMD and the driver team just can’t seem to get that side of things right.

@ Mod: ik doelde eigenlijk meer op de post waarin uitleg werd gegeven over de totstandkoming van de prijs. Dus niet zozeer de prijs zelf, want daar hebben we idd de PW voor.

[ Voor 33% gewijzigd door Illidan op 09-12-2007 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Illidan schreef op zondag 09 december 2007 @ 13:10:
Tweak Town heeft nu de 8800GTS 512MB vergeleken met ATi's 3850 in CrossFire.
Lijkt me een goede vergelijking omdat één GTS 512MB om en bij hetzelfde kost als twee 3850 kaartjes (zo'n €300,-).

Quote:

If you’re interested in high resolution gaming we would probably opt for the Crossfire setup as it tends to offer similar performance to the 8800GTS 512MB, if not a little faster in some cases. With that said though, if you’re going to venture into the land of AA and AF we would probably suggest the 8800GTS.

The biggest let down with the 3850 Crossfire setup is the AA and AF performance; AMD and the driver team just can’t seem to get that side of things right.

@ Mod: ik doelde eigenlijk meer op de post waarin uitleg werd gegeven over de totstandkoming van de prijs. Dus niet zozeer de prijs zelf, want daar hebben we idd de PW voor.
AA en AF scaled op 3870 en 3850 beter dan NVIDIA's 8800GT, de benchmarks die ik gezien heb van de 8800GTS scheelde met de 8800GT maar heel weinig, dus beetje rare conclusie dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik snap niet hoe men een Crossfire setup boven een enkele kaart kan aanraden. Het vereist zowiezo een bovengemiddeld moederbord, extra verbruik, extra koeling, extra ruimte en dubbel zo hoge failure rate. Om nog maar te zwijgen over problemen met games die Crossfire niet goed ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:12

justifire

Shut up and squat !!

Anoniem: 51473 schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 23:29:
Ik heb een algemene vraag over mijn NVIDIA kaarten :)

Ik heb 2x de 8800GTX in SLi waar op elke kaart 2x een 6 pins PCI-E aansluiting zit. Deze moeten beide aangesloten worden toch? Dus ik heb 4x 6 pins PCI-E aansluitingen nodig?

Bij de 8800GTX zit wel een verloop, maar dat moet ik 2x een HDD power aansluiting hebben. Ik heb zelf de Cooler Master Realpower 550WATT, maar ik heb echt veel te veel aansluitingen te kort.

Hoe doet de rest dat met 2x de 8800GTX in een systeem?
Heb er zelf een Enermax Galaxy 1000 W DXx voor gehaald.
Deze heeft genoeg aansluitingen (6PCI-E) en is modulair, aansluitingen die je niet nodig hebt koppel je gewoon los.
Bovendien heb je dan ook prik genoeg voor meerdere videokaarten, harddisks, processoren etc etc
Dus een mooie stabiele spanning wat ivm overclocken echt een must is.
Eventjes een investering maar dan kan je wel aardig wat jaartjes vooruit.
Zijn overigens momenteel zat andere merken met vergelijkbare voedingen.
Zou niet te veel gaan werken met verloopstukjes, is ook de reden dat bijv XFX deze er niet bij levert.
Bovendien weet ik uit ervaring dat met een beetje setup 550w toch echt te weinig is onder load.
Kwam zelf van een Antec 550W truepower, prima voeding maar niet voor zulke setups.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ik hoop dat die 9800GTX met zijn PCI-E 2.0 genoeg heeft aan 1 6 pins stekker. Ik hoop niet dat deze kaarten dikke stroomslurpers zullen zijn. Dan zet ik die ook ff in SLi in februari. :D

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
RappieRappie schreef op zondag 09 december 2007 @ 16:48:
Ik hoop dat die 9800GTX met zijn PCI-E 2.0 genoeg heeft aan 1 6 pins stekker. Ik hoop niet dat deze kaarten dikke stroomslurpers zullen zijn. Dan zet ik die ook ff in SLi in februari. :D
Februari? Dacht dat dan alleen een GX2 variant van de G92 uitkwam en dat de 9800GTX pas rond Juni 2008 kwam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Lees dit topic maar eens goed door dan. Ik lees overal geruchten dat het in Februari al gaat gebeuren.

http://www.google.nl/sear...ebruary&btnG=Zoeken&meta=

http://www.google.nl/sear...+g100+in+february&spell=1

*O* :*)

Edit:

[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 25 (search D9E)

[ Voor 38% gewijzigd door Format-C op 09-12-2007 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
En wie zegt dat D9E een 9800GTX is en geen 8950GX2 oid? Zie ook pelican in "[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Top..."

Tot nog toe geen officiële statement gezien dat het om de GeForce 9 serie zou gaan in februari. Geruchten geloof ik niet zo snel, zeker niet op het gebied van NVIDIA kaarten, gezien de hoax over de G92 destijds die de 9800GTX zou worden.

[ Voor 22% gewijzigd door Avalaxy op 09-12-2007 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

leonpwner1 schreef op zondag 09 december 2007 @ 17:07:
[...]

En wie zegt dat D9E een 9800GTX is en geen 8950GX2 oid? Zie ook pelican in "[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Top..."

Tot nog toe geen officiële statement gezien dat het om de GeForce 9 serie zou gaan in februari. Geruchten geloof ik niet zo snel, zeker niet op het gebied van NVIDIA kaarten, gezien de hoax over de G92 destijds die de 9800GTX zou worden.
Volgens bronnen bij makers van videokaarten zal nVidia in februari weer een aantal nieuwe gpu's introduceren, waaronder een nieuw topmodel. Ditmaal zou het echt om de GeForce 9-serie gaan.

De roadmap van het bedrijf is de laatste maanden onderwerp geweest van verwarring en speculatie, vooral toen bleek dat de veelbesproken G92 geen nieuwe highendkaart of 'GeForce 9' was, maar een verversing voor de mainstream GeForce 8-producten.

Sindsdien is de vraag geweest wanneer er dan wél een opvolger zou komen voor de inmiddels ruim een jaar oude GeForce 8-serie. Er is in mei nog wel een Ultra-versie verschenen, maar omdat verschillende kaartenbouwers al overgeklokte GTX'en in hun assortiment hadden maakte die geen grote indruk.

Een populaire theorie is dat nVidia twee G92-chips op een kaart gaat integreren om de 'D8E' te scheppen. De E staat daarbij voor Enthusiast, net als de P van de D8P (beter bekend als de GeForce 8800GT) voor Performance staat.

De andere theorie - die wordt ondersteund door dit gerucht - is dat er binnenkort weer een nieuwe gpu verschijnt, de D9E, die de taak van highendmodel op zich gaat nemen. Een van de belangrijkste verschillen tussen de G92 en de D9E is de ondersteuning voor DirectX 10.1. Volgens geruchten krijgt hij ook een 512-bits geheugenbus, maar hij zou nog wel op 65nm gebakken worden.

Naast de voor februari voorspelde D9E zou er in juni 2008 ook een D9P verschijnen, een 55nm-chip die de GeForce 8800GT moet opvolgen.
nieuws: 'Nvidia plant nieuwe top-gpu D9E voor februari'

Gepost @ zondag 2 december 2007 12:53.

:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
http://www.techpowerup.com/index.php?46559
NVIDIA ForceWare 169.17 Beta Drivers Leaked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CounterDesk
't begint inmiddels meer op een dagelijkse update te lijken :P (net als bij FireFox btw)

Ik heb er niets aan: "...but apparently these drivers are only recommended for people that play Final Fantasy XI..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

CounterDesk schreef op zondag 09 december 2007 @ 20:24:
't begint inmiddels meer op een dagelijkse update te lijken :P (net als bij FireFox btw)

Ik heb er niets aan: "...but apparently these drivers are only recommended for people that play Final Fantasy XI..."
Ik update mijn drivers daarom ook maar ongeveer één keer per twee maanden tenzij het vereist is. Het is niet meer bij te houden. Hoop echt dat er in de toekomst een "update" functie aan drivers wordt toegepast indien mogelijk, dit bespaart een hoop tijd en is nog veel handiger ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-05 20:47
Wanneer word nou eigenlijk de nieuwe lade 8800GT (512mb, of eventueel de 1GB) verwacht? Mijn 7900GTO gaat binnenkort (1 a 2 week) de deur uit en dan wil ik natuurlijk snel vervanging:P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-05 16:53

DesertShooter

Afgekickt

Bij gebrek aan een 8800GT topic,

vModje gegooid op m'n 8800GT 256MB :)

Afbeeldingslocatie: http://desertshooter.nl/IMG_0072%20(small).jpg

Hij doet nu 800 core :)
Afbeeldingslocatie: http://desertshooter.nl/800core%20(small).jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
Niet slecht!
3dMark06/Crysis benchmark oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
Ik zie in de pricewatch een asus nieuwe gts voor 270 euro en een xfx voor 303. Dat is beter geprijsd dan ik had verwacht en ik denk er nu zeker aan om voor een gts te gaan in plaats van een gainward gs glh. Ik wou namelijk vooral voor die gainward gaan vanwege de koeling. Echter ik vind de koeling van de gts goed genoeg en het is ook nog sneller. Gezien de gainward gs glh waarschijnlijk voor meer dan 300 over de toonbank gaat moet het nu wel erg raar gaan lopen om mij af te houden van een nieuwe gts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter

DesertShooter

Afgekickt

Komt eraan :)
Nogsteeds op stockkoeler btw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
DesertShooter schreef op zondag 09 december 2007 @ 22:52:
Komt eraan :)
Nogsteeds op stockkoeler btw...
LOL idle 78graden, load 110 oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter

DesertShooter

Afgekickt

Illidan schreef op zondag 09 december 2007 @ 22:54:
[...]

LOL idle 78graden, load 110 oid?
Nee helemaal niet, komt onder load niet boven de 60 graden uit ;). En dat op 1,3v ipv 1,1 :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Laatst online: 30-05 19:37
DesertShooter schreef op zondag 09 december 2007 @ 23:04:
[...]

Nee helemaal niet, komt onder load niet boven de 60 graden uit ;). En dat op 1,3v ipv 1,1 :p.
Waar staat je fanspeed op dan, 100%...?

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter

DesertShooter

Afgekickt

anathema schreef op zondag 09 december 2007 @ 23:39:
[...]

Waar staat je fanspeed op dan, 100%...?
Haha, nee ook al niet, gewoon rond de 45-50%. lekker koel kaartje dus, met de nieuwe stock koeler. Morgen even 3dmark en crysis draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ik wil die temps wel is zien onder crysis. Die van mij is idd ook zoiets tijdens 3Dmark06, maar tijdje crysis spelen word die toch echt wel wat warmer

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 30-05 12:59
Volgens onderzoek zit de 'nieuwe' 8800GT cooler op de volgende kaarten:

Leadtek 8800GT
XFX 8800GT Alpha Dog Edition
Zotac AMP! Edition

Zouden ASUS, MSI, etc. nu ook met de nieuwe cooler op de OC'ed kaarten? Wordt deze cooler nu de standaard? Het ene bericht zegt van wel, het andere weer van niet. :s

[ Voor 25% gewijzigd door Jumpman op 10-12-2007 08:57 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Ohja, weet niet of het al gezegd is, maar vandaag vervalt het NDA van de nieuwe 8800GTS :) Dus verwacht maar een lading reviews.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 30-05 12:59
Hacku schreef op maandag 10 december 2007 @ 09:23:
Ohja, weet niet of het al gezegd is, maar vandaag vervalt het NDA van de nieuwe 8800GTS :) Dus verwacht maar een lading reviews.
De hamvraag is: Wanneer wordt de 8800GTS G92 goed leverbaar? :)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-05 23:58

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

ik wil nog even wat melden, ik kwam er namelijk gisteren achter dat:
De passieve 8600GT van asus niet goed genoeg koelt. Hebben meer mensen hier last van gehad? Ik was COD4 aan het spelen en na een kwartiertje begonnen de artifacts te komen. Temp monitor aangezet en jawel hoor 80C.
Dit alles zonder overclock en een redelijk goede luchtstroming in de kast.

Nou had ik het snel genoeg opgelost door er gewoon een 120mm fan op te schroeven :D Maar toch, het moet toch niet kunnen eigenlijk?

Edit: hmmzz, zo te zien ben ik niet de eerste die hier achter komt :D

[ Voor 6% gewijzigd door AtomicShockwave op 10-12-2007 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05 15:38
Vind 80 graden niet onnozel warm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176663

Mijn 8800 GT is zo'n 80c na een uurtje Crysis met de fan op +/- 48% . . . Vind ik toch wel warm. O/C op 650/975 werd ie 90C tijdens crysis met de fan op 29% . . . Dus erg veel verschil zit er niet in.
Met de fan op 55% werd ie +/- 75c tijdens Crysis, maar dan hoorde ik em net boven me casefans uit . . .

Morgen eerst is kijken of de casefan in m'n zijpaneel misschien een paar graden verschil maakt als ik deze aansluit en anders binnekort maar is naar de koeleropties gaan neuzen voor deze kaart. Heb al het een en ander voorbij zien komen.
80c vind ik te warm, hoewel ik weet dat het kan, maar de verhalen over kapotte Jetway's zeggen mij dat het beter is hier iets aan te doen en proberen onder de 80 te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-05 23:58

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

ja sowiesow: bij 80 graden kreeg ik artifacts, nu met fan is het iets van 64 graden, en de artifacts zijn weg. Dus ja, trek je conclusie :P

zou het misschien kunnen dat het geheugen de boosdoener was? hier heb ik ook aluminium blokjes op geplakt. Maar ik kan daarvan de temp niet aflezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-05 21:29

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Lijkt er toch op dat er idd geen tekort aan onderdelen was voor de GT's, maar er gewacht is tot er een nieuwe koeler op de kaarten kwam. Zit zelf alleen te denken om over te stappen naar de GTS, gezien die ongeveer 10 decibel minder geluid maakt, dan de 8800GT. Aan de andere kant... met de nieuwe grotere koeler zullen de decibels ook met minder worden, net als dat de temps misschien lager zullen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-05 01:39
Denk dat er toch een tekort is, hoe verklaar je anders dat non-reference kaarten ook al lang op zich laten wachten? Die hebben zowiezo een andere koeler en zijn net zo slecht leverbaar als de reference kaartjes

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Misschien het opnieuw ontwikkelen en testen van de kaart?
Neem aan dat ze niet zomaar een andere koeler op de kaart gooien en meteen kunnen produceren. Gaat een heel proces aan vooraf en eer dat de nieuwe productielijn is opgezet...?

Zou nl. verklaren waarom Sparkle, PoV en Jatway wél volop leverbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:09
Anoniem: 176663 schreef op maandag 10 december 2007 @ 09:55:
Mijn 8800 GT is zo'n 80c na een uurtje Crysis met de fan op +/- 48% . . . Vind ik toch wel warm. O/C op 650/975 werd ie 90C tijdens crysis met de fan op 29% . . . Dus erg veel verschil zit er niet in.
Met de fan op 55% werd ie +/- 75c tijdens Crysis, maar dan hoorde ik em net boven me casefans uit . . .

Morgen eerst is kijken of de casefan in m'n zijpaneel misschien een paar graden verschil maakt als ik deze aansluit en anders binnekort maar is naar de koeleropties gaan neuzen voor deze kaart. Heb al het een en ander voorbij zien komen.
80c vind ik te warm, hoewel ik weet dat het kan, maar de verhalen over kapotte Jetway's zeggen mij dat het beter is hier iets aan te doen en proberen onder de 80 te blijven.
Hoe trek jij dat verband tussen te warm en Jetway kaarten? Ze hebben er niet meer problemen mee als andere kaarten, het is toevallig zo dat twee kaarten doa waren, dat kan ALTIJD gebeuren. Ik heb nu mijn vervangende exemplaar binnen en hij wordt niet warmer dan 70 graden en komt iig voorbij de 700 mhz (hoe ver heb ik nog niet getest).

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
  • Nu online

iop

Floris-K schreef op maandag 10 december 2007 @ 10:02:
Lijkt er toch op dat er idd geen tekort aan onderdelen was voor de GT's, maar er gewacht is tot er een nieuwe koeler op de kaarten kwam. Zit zelf alleen te denken om over te stappen naar de GTS, gezien die ongeveer 10 decibel minder geluid maakt, dan de 8800GT. Aan de andere kant... met de nieuwe grotere koeler zullen de decibels ook met minder worden, net als dat de temps misschien lager zullen zijn
ondanks ik hoop dat je gelijk hebt, heb ik al gelezen dat dat nieuws over nieuwe coolers NIET klopte, ze hadden een custum kaartje gehad en nvidia liet weten niks te veranderen aan de stocks.

fan news: http://en.expreview.com/?p=78
counternews: http://www.fudzilla.com/i...ask=view&id=4585&Itemid=1

Illidan poste het hier

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-05 20:28
DesertShooter schreef op zondag 09 december 2007 @ 22:30:
Bij gebrek aan een 8800GT topic,

vModje gegooid op m'n 8800GT 256MB :)

[afbeelding]

Hij doet nu 800 core :)
[afbeelding]
Nice hier zat ik ook aan te denken maar ik haal die temps die jij haalt echt niet op die fan speeds Zonder v-mod (1.15v) en 700 MHz zit hij al rond de 60-70c. Hoe hard kunnen je shaders nu ? Want de GTS 512MB heeft alleen maar wat extra shaders de 800 MHz zijn de ROBS die je overclockt of heb je de shader speeds linked staan ? Anyway robs zijn gelijk aan de GTS 512 en die doen het AA werk. Dus als je de shader speed vlink op jaagt. Kun je sneller zijn dan een GTS 512 met even veel stroomverbruik want de GTS 512 verbruikt meer waarschijnlijk hoger voltage en natuurlijk meer active shaders :).

Edit zie het al 2000 MHz

2000x 112= 224000 bewerkingen
1750x 128= 224000 bewerkingen

En dat is volgens mij de snelheid die de GTS 512 stock kan halen zonder v-mods. Dus in situaties met AA en veel textures ben je sneller. Als het op shaders aan komt is er dus geen verschil op die speeds :)

[ Voor 13% gewijzigd door Astennu op 10-12-2007 10:40 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

iop tha man schreef op maandag 10 december 2007 @ 10:32:
[...]

ondanks ik hoop dat je gelijk hebt, heb ik al gelezen dat dat nieuws over nieuwe coolers NIET klopte, ze hadden een custum kaartje gehad en nvidia liet weten niks te veranderen aan de stocks.

fan news: http://en.expreview.com/?p=78
counternews: http://www.fudzilla.com/i...ask=view&id=4585&Itemid=1

Illidan poste het hier
Heb zelf 2 foto's gezien van een leadtek en de xfx en leadtek kaart gezien. Deze zien er beide vrijwel identiek uit en zou goed nieuws zijn. Of Nvidia of MSI/Asus/Leadtek de koelers erop zetten maakt me niet uit, zolang er maar een grotere, stillere koeler op mijn kaartje komt :P

edit: Jumpman noemt hier boven ook nog de zotac kaart

[ Voor 3% gewijzigd door AndereKoekoek op 10-12-2007 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176663

Ik trek mijn conclusie uit het feit dat ik een x aantal "kapotte" 8800 GT kaarten tegen ben gekomen en mijn kaart nogal warm wordt na een uurtje gamen. Te warm --> Kapot --> conclusie.

Dat de kaarten om andere reden ook defect kunnen zijn begrijp ik best. Dat ik em beter wil koelen is puur om uit te sluiten dat als mijn kaart het mocht begeven dat dit door de hitte kwam. Gezien het feit dat als je kaart kapot gaat je dit een 2e keer wilt voorkomen voor zover dat mogelijk is. Ik tenminste wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226494

Wat hegt iedereen tog last van warmte met hun gt's. Mijn msi8800 gt's worden maar max 78 graden met een oc 700/1000 en een uur crysis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Anoniem: 176663 schreef op maandag 10 december 2007 @ 09:55:

Flash je kaartje met een updated bios van EVGA. Die hebben biossen die standaard geoc't zijn en waarbij de automatische fan waardes ook zijn aangepast. Mijn EVGA kaartje gaat nu echt meteen harder draaien als ik crysis start, en daarna blijft ie goed koelen. Hij wordt nu op KO-speeds (675/1950) 65/70 graden tijdens gamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-05 20:28
Heb je een link naar die bios ? Want die van mij wordt ook erg heet. En heb geen zin om 40 euro uit te geven aan een nieuwe cooler. Dus ik ben ook al naar een 8800 GTS 512 aan het kijken omdat die wel een dual slot cooler heeft.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Dus ik ben ook al naar een 8800 GTS 512 aan het kijken omdat die wel een dual slot cooler heeft.
Lol Astennu, jij pompt ook wat geld in grafische kaarten :p Je geeft vast weinig uit aan je vriendin O-)

Nieuw deel trouwens, quote maar daar ;)

[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 26

[ Voor 19% gewijzigd door XWB op 10-12-2007 12:07 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:32

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah