Valt mee hoor. Ben er vaak genoeg langs gegaan met mijn Flyer Drones. Ze gingen pas af net op het moment dat ik veilig was. Heb ook wel eens gehad dat een GDF mijn Flyer Drone kapot schoot. Helaas voor hem was ik net bij de core. Beschadigde ik hem alsnog.JeanLucPicard schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 20:51:
Als je prox mines bij het gat steekt dan gaan ze af bij drones, dus dit is vrij eenvoudig te verdedigen.
Is dat een bekende? Hij staat namelijk maar 21.000e op de ranglijst. Wel erg goede stats inderdaad, maar blijkbaar een bekende in de scene?Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 19:28:
[...]
Ik zie (http://etqw.splatterladde...d=sessioninfo&idx=8456669) dat jullie Reload 5 minuten bij je hadden en ik gok dat dat voor de laatste paar minuten was. Dus als je je nog afvraagt waardoor jullie gewonnen hebben...
Overigens was hij mij niet speciaal opgevallen.
Flickr PSN ID= cheironnl
Verwijderd
Volcano is zeker een van de leukere maps imho. Als Strogg is het wel heel makkelijk bij het eerste obj flauw te gaan zitten doen door in de ventilation shafts te gaan zitten en ongestoord met je flyer drones te gaan zitten killen. Free kills, nog steeds schieten maar weinig mensen op die drones.
(leuk verhaal tussen door: het is me laatst gelukt iemand met zijn eigen drone te vermoorden. Ik zag de drone, ik zag de eigenaar, snel langs de drone, naast de eigenaar gaan stilstaan...en ja hoor, hij blaast zichzelf naast zichzelf op (terwijl ik snel wegspring
)
Bij het laatste objective heb ik tot nu toe 1 keer een echt goed team meegemaakt waarmee we de core denk ik zo'n 10 minuten hebben kunnen verdedigen (tot aan het einde). 2 personen hielden de ingangen van de shafts in de gaten terwijl ik samen met een ander die 2 verdedigde. Heb zelf met de shotgun ook flink veel drones neergehaald (die shotguns hebben een enorme spread en die drones zijn erg kwetsbaar).
Mijn favoriete maps zijn op het moment zeker nog:
* Volcano (om de hier genoemde verhalen)
* Slipgate (vooral als GDF toch een erg spannende map)
* Island (heerlijk met die disc...en bovendien lukt verbaast het nog menig Strogg dat je als je slim bent je niet dood hoeft te gaan van een paar mijnen op die eerste gen...en als je dan ook nog eens met 4 gasten om je heen de halve gen repareert....ik lach me dan altijd dood (ze schieten vaak van achteren en als je dan flink strafet(?) dan hou je het lang vol...werkt ook goed bij het transmitten...maar als ze in je zij schieten werkt dat wat minder
)
*
(leuk verhaal tussen door: het is me laatst gelukt iemand met zijn eigen drone te vermoorden. Ik zag de drone, ik zag de eigenaar, snel langs de drone, naast de eigenaar gaan stilstaan...en ja hoor, hij blaast zichzelf naast zichzelf op (terwijl ik snel wegspring
Bij het laatste objective heb ik tot nu toe 1 keer een echt goed team meegemaakt waarmee we de core denk ik zo'n 10 minuten hebben kunnen verdedigen (tot aan het einde). 2 personen hielden de ingangen van de shafts in de gaten terwijl ik samen met een ander die 2 verdedigde. Heb zelf met de shotgun ook flink veel drones neergehaald (die shotguns hebben een enorme spread en die drones zijn erg kwetsbaar).
Mijn favoriete maps zijn op het moment zeker nog:
* Volcano (om de hier genoemde verhalen)
* Slipgate (vooral als GDF toch een erg spannende map)
* Island (heerlijk met die disc...en bovendien lukt verbaast het nog menig Strogg dat je als je slim bent je niet dood hoeft te gaan van een paar mijnen op die eerste gen...en als je dan ook nog eens met 4 gasten om je heen de halve gen repareert....ik lach me dan altijd dood (ze schieten vaak van achteren en als je dan flink strafet(?) dan hou je het lang vol...werkt ook goed bij het transmitten...maar als ze in je zij schieten werkt dat wat minder
*
Kwam net wel wat 'bekenden' tegen ; Dommafia en StrawberryHippo. Wat een ramp ... Dommafia had het op een spawnpoint voorzien, bleef maar terugkomen. Ben maar medic gaan spelen om z'n spawnhosts op te ruimen ...cheiron schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 23:42:
Is dat een bekende?
Die jongens hanteren dus de aanval als de beste verdediging ; dus bijv. op Sewer constant dat Spillway spawnpoint pikken en op Valley je niet eens bij de brug laten komen. Je komt niet eens aan je objectives toe ..
[ Voor 12% gewijzigd door Goner op 10-02-2008 00:02 ]
Verwijderd
aanval is ook de beste verdediging
Alleen niet het beste voor je death/kill ratio
Al zijn drones best kwestbaar, als je er goed mee vliegt overleef je het wel redelijk, en heb je bijna altijd de persoon dood.... vlieg altijd hoog langs een gebouw, en stort me dan naar beneden.... Bij volcano is het handig, als er 1 strogg loopt, granaten gooit en schiet, alle GDF zijn afgeleid, en de flyer drones kunnen zo van de andere kant de ventilatiekanalen in...
Island vind ik ook een erg leuke map
alleen zou er buiten de generator nog een manier voor de GDF moeten zijn om de databrain te pakken.
Al zijn drones best kwestbaar, als je er goed mee vliegt overleef je het wel redelijk, en heb je bijna altijd de persoon dood.... vlieg altijd hoog langs een gebouw, en stort me dan naar beneden.... Bij volcano is het handig, als er 1 strogg loopt, granaten gooit en schiet, alle GDF zijn afgeleid, en de flyer drones kunnen zo van de andere kant de ventilatiekanalen in...
Island vind ik ook een erg leuke map
Verwijderd
Reload is een lid van team Dignitas en een monster in 1 op 1 (of 1 op meer). Heb hem toevallig pas nog zien spelen via ETQW TV, in een match tegen (ik geloof) 4Kings. Kon vanuit zijn gezichtspunt kijken en die kerel is echt bizar snel. Sneller dan een hoop andere high profile clanners die ik in actie heb gezien. Die ranglijst zegt bovendien geen bal, omdat de beste spelers over het algemeen slechts sporadisch op pubs spelen.cheiron schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 23:42:
[...]
Is dat een bekende? Hij staat namelijk maar 21.000e op de ranglijst. Wel erg goede stats inderdaad, maar blijkbaar een bekende in de scene?
Overigens was hij mij niet speciaal opgevallen.
@Goner: Ah , dus jij hebt ook het genoegen gehad om tegen Dom te spelen? Hij is erg goed en Hippo ook, die laatste kwam ik pas op een Europese server op Ark tegen in een Titan, samen met nog een andere goede tanker. Resultaat; niemand haalde het eerste objective...
Ik zat nog even wat oude pagina's door te lezen en kwam deze reactie tegen. Op de Canyon ben ik dus 1 keer wel met mn tormentor tegen de SSM aangevlogen, mid-air. Alleen is het natuurlijk allemala gescript en kregen we nog steeds de melding dat hij was tegengehouden door de shield gen. Maar ik wist beterVerwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 21:56:
[...]
smg?
SSM misschien? Want die kun je niet tegenhouden. Wel een hammer schijnt het.
Trouwens, hebben jullie ook het idee dat de proxmines een grotere radius hebben? Ik heb sinds de 1.4 patch dat het minder makkelijk is om langs een mine te rennen zonder half dood te zijn.
[ Voor 15% gewijzigd door cheiron op 10-02-2008 14:08 ]
Flickr PSN ID= cheironnl
Verwijderd
mwah, ik vind het nog steeds redelijk makkelijk, over leef als ik een mine-rush doe (eerste persoon bij het objective, achter mij rennen er nog een paar) soms wel een mijn of 5...
En cheiron, als je dat nog is probeert als de shield gehacked is....
En cheiron, als je dat nog is probeert als de shield gehacked is....
1.5 vertraagd ...
http://community.enemyterritory.com/?q=blog
EDIT: oh wacht, de Competition Mod beta is vertraagd, niet 1.5.
[ Voor 34% gewijzigd door Goner op 10-02-2008 22:51 ]
Verwijderd
With 1.4 out of the way, we are currently working on the next game update, and breaking with all known naming and moral conventions, we were thinking of code-naming it "1.5".Goner schreef op zondag 10 februari 2008 @ 22:49:
1.5 vertraagd ...
humor <<
Ik kwam net iets tegen dat echt van geen kant klopte. Een kerel in een Anansi die iets van instant lock had. Ik vlieg op hem af, hij is de andere kant op gericht. Hij maakt een 80 graden beweging en heeft meteen lock. In 1 beweging draaide hij meteen 360 graden door. WTF!
Flickr PSN ID= cheironnl
Yup, weet alleen niet meer welke. Ik heb hem welgeteld 1 keer de lucht uitgeschoten zien worden door een Desecrator.Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 19:23:
wowt, dat is echt te krachtigranked server?
Flickr PSN ID= cheironnl
Verwijderd
Daar hebben mensen op de fora het ook al over gehad. Ook ik vermoed dat je een cheater tegengekomen bent. Wie was het? Hulp: http://etqw.splatterladde...mod=playerinfo&idx=457608cheiron schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 18:37:
Ik kwam net iets tegen dat echt van geen kant klopte. Een kerel in een Anansi die iets van instant lock had. Ik vlieg op hem af, hij is de andere kant op gericht. Hij maakt een 80 graden beweging en heeft meteen lock. In 1 beweging draaide hij meteen 360 graden door. WTF!
Verwijderd
Vind het wel erg leuk om te lezen dat jullie graag op de LAW clan server spelen
Ik ben zelf een ex LAW clan member maar dan van hun Wolf:ET divisie. ETQW heeft mij nooit zo getrokken maar het is erg leuk om te zien dat mijn voormalige clan zo lekker draait 
Trouwens wat me wel heel erg tegenviel was dat Cyclonus LAW als een cheater clan bestempelde. En dat is iets wat beslist niet waar is. LAW is een clan die altijd de beste spelers uit de grote vijver weet te vissen. Dat mensen zowel tactisch en als groep beter zijn wil nog niet zeggen dat ze cheaten. Ik ben zelf ook heel vaak als cheater uitgemaakt en hoewel dat in het begin vaak leuk is om horen wordt dat op den duur strontvervelend om te horen en zorgt ervoor dat je met tegenzin gaat gamen.
Btw met de LAW Wolf:ET divisie gaat het ook erg lekker want die staan momenteel in de halve finale van de Clash of the Titans 2008
Trouwens wat me wel heel erg tegenviel was dat Cyclonus LAW als een cheater clan bestempelde. En dat is iets wat beslist niet waar is. LAW is een clan die altijd de beste spelers uit de grote vijver weet te vissen. Dat mensen zowel tactisch en als groep beter zijn wil nog niet zeggen dat ze cheaten. Ik ben zelf ook heel vaak als cheater uitgemaakt en hoewel dat in het begin vaak leuk is om horen wordt dat op den duur strontvervelend om te horen en zorgt ervoor dat je met tegenzin gaat gamen.
Btw met de LAW Wolf:ET divisie gaat het ook erg lekker want die staan momenteel in de halve finale van de Clash of the Titans 2008
Verwijderd
Nou ja misschien is de lol er een beetje afgegaan na een week de demo gespeeld te hebben. Ik in de ogen van sommige mensen een beetje te goed was met de sniper. Met als gevolg kick de f*cking cheater please
Daarnaast ben ik laten we het zeggen nogal allergisch voor voertuigen
Die namen doen geen bel rinkelen. Wat is dit bovenste lege plek met die hoge rating?!Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 19:50:
[...]
Daar hebben mensen op de fora het ook al over gehad. Ook ik vermoed dat je een cheater tegengekomen bent. Wie was het? Hulp: http://etqw.splatterladde...mod=playerinfo&idx=457608
Overigens bak ik er de hele week geen ruk van. Vandaag is daar weer geen uitzondering op. Ik kan mij ook niet herinneren wanneer ik voor het laatst echt een lekker potje gespeeld heb. Constant servers waar 1 team zwaar in de min is, en daarnaast speel ik zelf ook nog eens crap. Bah
[ Voor 26% gewijzigd door cheiron op 13-02-2008 20:50 ]
Flickr PSN ID= cheironnl
Verwijderd
Man, zelfs ik ben een keer uitgemaakt voor cheater, toen ik een hele serie indoor sniperkills maakte, waardoor de Stroggs niet meer bij de bom konden komen om hem te ontmantelen. Meer geluk dan wijsheid, maar goed... Sommige mensen kunnen gewoon niet tegen hun verlies. Zou wat mij betreft geen reden moeten zijn om die game te laten liggen.Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 20:36:
Nou ja misschien is de lol er een beetje afgegaan na een week de demo gespeeld te hebben. Ik in de ogen van sommige mensen een beetje te goed was met de sniper. Met als gevolg kick de f*cking cheater pleaseDaarnaast ben ik laten we het zeggen nogal allergisch voor voertuigen
Verwijderd
Was dit op de BritishKnight server? De naam in het donker bovenaan is van ene Wibbely (http://etqw.splatterladde...d=sessioninfo&idx=8575423). Een speler die ik van de week ook pas voor het eerst tegengekomen ben en die ik ook een poos gevolgd heb in spectator mode, omdat hij extreem goed schoot, zonder dat hij nu zo uitzonderlijk goed bewoog. Z'n stats laten niets verdachts zien en als spectator heb ik ook niets van valsspelerij waar kunnen nemen, maar als dat van die Anansi waar is, dan hebben we hier denk ik toch met een cheater te maken en zal ik hem de volgende keer extra goed in de gaten houden.cheiron schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 20:49:
[...]
Die namen doen geen bel rinkelen. Wat is dit bovenste lege plek met die hoge rating?!
Overigens bak ik er de hele week geen ruk van. Vandaag is daar weer geen uitzondering op. Ik kan mij ook niet herinneren wanneer ik voor het laatst echt een lekker potje gespeeld heb. Constant servers waar 1 team zwaar in de min is, en daarnaast speel ik zelf ook nog eens crap. Bah
Oh, ik bedoel niet dat hij het was, maar ik zag er helemaal geen naam staan (zal mn scherm zijn), vandaar dat ik het vroeg. Geen van de andere namen kwam mij bekend voor. Wel dat het veel kleuren waren en 1 ervan blauw.Naja.Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 21:37:
[...]
Was dit op de BritishKnight server? De naam in het donker bovenaan is van ene Wibbely (http://etqw.splatterladde...d=sessioninfo&idx=8575423). Een speler die ik van de week ook pas voor het eerst tegengekomen ben en die ik ook een poos gevolgd heb in spectator mode, omdat hij extreem goed schoot, zonder dat hij nu zo uitzonderlijk goed bewoog. Z'n stats laten niets verdachts zien en als spectator heb ik ook niets van valsspelerij waar kunnen nemen, maar als dat van die Anansi waar is, dan hebben we hier denk ik toch met een cheater te maken en zal ik hem de volgende keer extra goed in de gaten houden.
Flickr PSN ID= cheironnl
Verwijderd
Ah eindelijk een echte cheater?
(in W:ET werd je altijd constant voor cheater uitgemaakt...altijd eerst iemand speccen voor je cheater roept zeg ik maar
)
(in W:ET werd je altijd constant voor cheater uitgemaakt...altijd eerst iemand speccen voor je cheater roept zeg ik maar
Yep ... zelfde ervaring. Ik heb geen enkele campaign uitgespeeld vanavond. Volledig uit evenwicht allemaal.cheiron schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 20:49:
Ik kan mij ook niet herinneren wanneer ik voor het laatst echt een lekker potje gespeeld heb. Constant servers waar 1 team zwaar in de min is,
En maar 'gg' brullen met z'n allen ... zelfs als de tegenpartij het eerste objective niet eens haalt of als je de pot wint binnen 7 minuten. Good game ?!?
Waardeloos, ik ga weer CoD4 en Frontlines spelen. Hopelijk komt de nieuwe STALKER snel uit.
Verwijderd
Tsja 99% van de gamers roept altijd gg, terwijl in mijn ogen een gg een potje is waarbij in de laatste minuut gewonnen of verloren wordt. Tsja en dan nu over het evenwicht in ETQW. Ik denk dat als ETQW infantry only was geweest er veel meer evenwicht was geweest in het spel.
Voorbeeldje: ik kan wel aardig schieten dus ik weet zeker als je mij in het zwakke team zet dat de boel een stuk beter loopt. Maar ook ik heb geen verweer tegen de voertuigen in ETQW. Dus als rambo medic of rambo field ops heb ik vrij weining invloed op het spel terwijl dat in Wolf:ET wel zo was.
Voorbeeldje: ik kan wel aardig schieten dus ik weet zeker als je mij in het zwakke team zet dat de boel een stuk beter loopt. Maar ook ik heb geen verweer tegen de voertuigen in ETQW. Dus als rambo medic of rambo field ops heb ik vrij weining invloed op het spel terwijl dat in Wolf:ET wel zo was.
Dan switch je toch gewoon van server? Zodra ik merk dat het compleet oneerlijk verdeeld is zoek ik een andere server. Bijvoorbeeld Dollhouse, die is altijd erg goed ge-adminned.Goner schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 01:35:
[...]
Yep ... zelfde ervaring. Ik heb geen enkele campaign uitgespeeld vanavond. Volledig uit evenwicht allemaal.
En maar 'gg' brullen met z'n allen ... zelfs als de tegenpartij het eerste objective niet eens haalt of als je de pot wint binnen 7 minuten. Good game ?!?
Waardeloos, ik ga weer CoD4 en Frontlines spelen. Hopelijk komt de nieuwe STALKER snel uit.
-- Altijd blijven prutsen --
Verwijderd
nou, ik vind het de laatste tijd allemaal wat zwak. "t leukste potje was op een kleine ranked server, waarvan ik niet eens de naam weet. Dollhouse en LAW was allemaal niet zo spetterend.
En Stacheldraht, Het is gewoon een kwestie van oefenen. Na een tijdje wen je wel aan voertuigen en turrets. Neem de route's waarbij je er geen last van hebt, die leer je vanzelf kennen. En gebruik ze zelf ook
En Stacheldraht, Het is gewoon een kwestie van oefenen. Na een tijdje wen je wel aan voertuigen en turrets. Neem de route's waarbij je er geen last van hebt, die leer je vanzelf kennen. En gebruik ze zelf ook
Verwijderd
ET:QW spelers hebben gemiddeld volgens mij geen idee van een echte Good Game, wat dat betreft ben ik het zeker eens met Stacheldraht, de echte mooie potjes zijn diegene die tot de laatste minuut spannend zijn. Ik heb laatst op Refinery als GDF met nog 41 seconden te gaan een bom geplaatst op het Filter, de "fuse" is 40seconden dus was echt net op tijd en ook de Strogg constructors er weg kunnen houden dus 1 seconde voor einde match klapte het filter uit elkaar, echt een hele mooie game was dat en werdt er gevochten voor elke meter.
Gisteravond potje Slipgate waar de GDF niet eens aan het hacken van de slipgate zijn toegekomen, ik heb in de hele pot misschien 2 keer gehoord: "They are hacking the slipgate". GDF had wel Covert Ops maar die waren kennelijk te druk met andere dingen, had niet de indruk dat ze ooit met de MCP door de slipgate hadden gekomen, zelfs als de match 2 keer zo lang had geduurd. Daarna op Island kregen ze het ineens wel voor elkaar en hadden ze toch redelijk vlot de kluis opgeblazen, vervolgens konden wij als Strogg ze wel bij de Dish weghouden gelukkig dus uiteindelijk door een strakke verdediging toch gewonnen.
3 matches maar ook 3 totaal andere ervaringen.
Wat mij wel vaker opvalt is op maps als Refinery er teveel Strogg buiten lopen bij de laatste 2 objectives terwijl je toch echt binnen moet zijn, dit gebeurd de GDF echter ook, mensen die te graag XP willen scoren ofzo en Deployables gaan uitschakelen terwijl de rest van het team niet bij de op te blazen objectives komt.
Laatst ook een keer Quarry gedaan, als GDF die goed verdedidg is dat zo goed als onmogelijk voor de Strogg, na 10 minuten waren er al 2 energy cells in het schip, liepen er 3 GDF rond de spawn van de Strogg te spelen, niet eens spawn campen o.i.d., geen idee wat ze daar deden, Strogg pushen allemaal voor het objective en GDF heeft te weinig man bij het schip om er wat aan te doen.
En over cheaters, kijk eens naar hellohello, Bfunk heeft hem laatst een paar keer gespecced en gekicken van Dollhouse, hij is daar ook niet meer welkom, ruim 70 lacerator kills in 1 ronde, ik geef het je te doen, tijdens het speccen heeft Bfunk dingen gezien die onder normale omstandigheden niet mogelijk zijn in ET:QW. Ik heb nog nooit 70 kills in 1 ronde gehaald laat staan alleen maar wapen kills, ik ben nou eenmaal ook goed met voertuigen. 1 vs 1 ook wel redelijk maar dat komt toch niet zoveel voor in ET:QW het is al vaker 1 vs 2 of meer. Uiteindelijk zijn er zat mensen beter in 1 vs 1 en komt toch ook vaak wat geluk bij kijken.
Gisteravond potje Slipgate waar de GDF niet eens aan het hacken van de slipgate zijn toegekomen, ik heb in de hele pot misschien 2 keer gehoord: "They are hacking the slipgate". GDF had wel Covert Ops maar die waren kennelijk te druk met andere dingen, had niet de indruk dat ze ooit met de MCP door de slipgate hadden gekomen, zelfs als de match 2 keer zo lang had geduurd. Daarna op Island kregen ze het ineens wel voor elkaar en hadden ze toch redelijk vlot de kluis opgeblazen, vervolgens konden wij als Strogg ze wel bij de Dish weghouden gelukkig dus uiteindelijk door een strakke verdediging toch gewonnen.
3 matches maar ook 3 totaal andere ervaringen.
Wat mij wel vaker opvalt is op maps als Refinery er teveel Strogg buiten lopen bij de laatste 2 objectives terwijl je toch echt binnen moet zijn, dit gebeurd de GDF echter ook, mensen die te graag XP willen scoren ofzo en Deployables gaan uitschakelen terwijl de rest van het team niet bij de op te blazen objectives komt.
Laatst ook een keer Quarry gedaan, als GDF die goed verdedidg is dat zo goed als onmogelijk voor de Strogg, na 10 minuten waren er al 2 energy cells in het schip, liepen er 3 GDF rond de spawn van de Strogg te spelen, niet eens spawn campen o.i.d., geen idee wat ze daar deden, Strogg pushen allemaal voor het objective en GDF heeft te weinig man bij het schip om er wat aan te doen.
En over cheaters, kijk eens naar hellohello, Bfunk heeft hem laatst een paar keer gespecced en gekicken van Dollhouse, hij is daar ook niet meer welkom, ruim 70 lacerator kills in 1 ronde, ik geef het je te doen, tijdens het speccen heeft Bfunk dingen gezien die onder normale omstandigheden niet mogelijk zijn in ET:QW. Ik heb nog nooit 70 kills in 1 ronde gehaald laat staan alleen maar wapen kills, ik ben nou eenmaal ook goed met voertuigen. 1 vs 1 ook wel redelijk maar dat komt toch niet zoveel voor in ET:QW het is al vaker 1 vs 2 of meer. Uiteindelijk zijn er zat mensen beter in 1 vs 1 en komt toch ook vaak wat geluk bij kijken.
mij maakt het niet zoveel uit of het gg is op een public als ik maar lekker kan raggen
Kan me niet druk maken om objective op public zijn toch teveel dingen waar je dan rekening mee moet houden, enigste waar je echt invloed op hebt is je eigen spel.
Op pub klopt dat inderdaad, mijn sterkste punt is ook fieldops/medic/panzer en dan vooral ook mijn aim. Ik kan ook al goed voertuigen op vliegtuigen na, komt na tijdje wel vanzelf als je goed kan aimen komen die voertuigen vanzelf wel. In clanwars zijn voertuigen al veel meer beperkt zoals bijv geen vliegtuig maar 1 heavy vechicle per team en 1 medium vehicle per team, dan is het al stuk makkelijker. Maar op massale public kan je er gewoon weinig tegen doen. En infantry is leuk op sommige maps, maar ik vind de mappen van ET:QW te groot voor alleen infantry, omdat je dan geen voertuigen kan gebruiken is het spel gelijk een stuk slomer en ben je meer aan het lopen dan schieten. Dus er moeten kleinere maps komen dan. Ik hoop dat zoiets ook gebeurd, alleen Salvage is snel.Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 05:52:
Tsja 99% van de gamers roept altijd gg, terwijl in mijn ogen een gg een potje is waarbij in de laatste minuut gewonnen of verloren wordt. Tsja en dan nu over het evenwicht in ETQW. Ik denk dat als ETQW infantry only was geweest er veel meer evenwicht was geweest in het spel.
[ Voor 79% gewijzigd door Zenix op 14-02-2008 09:39 ]
Ik bleef switchen ... maar helaas waren alle bekende servers constant 24/24 (of erger, 4 gereserveerde plekken die niet gevuld werden, dus 20/24 en dan 'server full').FoggyFreek schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 07:41:
Dan switch je toch gewoon van server? Zodra ik merk dat het compleet oneerlijk verdeeld is zoek ik een andere server. Bijvoorbeeld Dollhouse, die is altijd erg goed ge-adminned.
Soldiers kunnen voertuigen uitschakelen, kwestie van teamwork.Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 05:52:
Maar ook ik heb geen verweer tegen de voertuigen in ETQW. Dus als rambo medic of rambo field ops heb ik vrij weining invloed op het spel terwijl dat in Wolf:ET wel zo was.
En als medic & field ops (geen rambo) ben je van ontzettend veel invloed bij verdedigen/aanvallen van objects binnen ; reviven, med kits & ammo strooien.
[ Voor 35% gewijzigd door Goner op 14-02-2008 10:04 ]
Verwijderd
Ook ik heb hellohello regelmatig bekeken, maar ik kon geen enkele aanwijzing van cheaten vinden, wel van tonnen skill. Kijk eens naar hoe die gast beweegt, hoe efficiënt hij is en hoe goed hij de maps kent. Kijk eens naar hoe hij de spawntimer gebruikt om precies op 0 van een spawnhost te respawnen. Kijk eens hoe hij in en uit gevechten duikt om zich te healen. Kijk eens naar de rothoeken die hij weet te vinden om je te beschieten. Ik heb hem letterlijk nog nooit een schot zien maken waarvan ik dacht 'dat is onmogelijk' of 'hij kan nooit weten dat daar iemand is'. Die hele game van hem daar druipt gewoon skill vanaf. De missers die hij maakt komen ook heel menselijk over.Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 08:37:
Dat jij nog nooit 70 kills in een ronde hebt gehaald zegt bovendien geen bal. Zelfs ik met mijn k/d van 1.75 kan 50+ mensen neerschieten als de tegenstander maar brak genoeg is. Dat gebeurt niet vaak, vooral omdat ik vertrek of switch als de tegenstand zwak is, want anders vind ik er niets aan. Maar laatst kwam ik op Sewer binnenvallen en schoot daar in 20 minuten 53 man overhoop, enkel met grenades en lacerator. Ik heb mensen gezien met een lagere k/d dan ik die 60 of 70 man in een rondje wegblazen. Big.Daddy (http://stats.enemyterritory.com/profile/Big.Daddy) ploegde laatst ook door 61 man met z'n hyperblaster. Mensen met een hogere k/d en hoge kpm doen dit vaker. Speel maar eens met LAW's Asset, ook zo iemand die precies op het goede moment op de goede plaats weet te zijn.
Hellohello is iemand die uitsluitend komt om zoveel mogelijk kills te maken en die ook niet vertrekt als de tegenstander slecht is. Op Valley speelde ik een keer samen met hem en de tegenstander was weer niet bepaald denderend. Ik schoot in dat potje met kinderlijk gemak rond de 40 kills bij elkaar, hij eindigde met 81 kills. Ook gedurende die partij heb ik hem gevolgd en niets verdachts gezien. De kills die hij maakte kon ik aan zien komen, alleen waarschijnlijk niet reproduceren, puur omdat zijn coördinatie een stuk beter is.
Geen idee natuurlijk wat bFunk allemaal gezien heeft en ik ga m'n hand ook niet in het vuur steken voor iemand die ik niet persoonlijk ken, maar persoonlijk geloof ik nooit dat hellohello cheat en zolang ik geen bewijs van het tegendeel zie is een speler als hij het soort speler waar ik het graag tegen opneem, puur omdat hij je dwingt het beste uit jezelf te halen. For the record: ik kan het van 'm winnen in een rechtstreekse 1 op 1 en nog met regelmaat ook. Gezien jouw skills, Cyclonus, zou jij dat ook moeten kunnen.
Mooiste kills die ik hem heb zien maken: Op Quarry liet hij zich van hoog van een Icarus af vallen, zoomde in op de grond en wist iemand met een lacerator neer te schieten (geen spray and pray, maar gerichte minisalvo's) nog voor hij de grond geraakt had.
Een andere mooie was een duel rond een forward spawn dat hij dreigde te verliezen. Toevallig liep de spawntimer tegen 0, dus hij gebruikte snel /kill, respawnde uit een spawnhost in de buurt en schoot de GDF-soldaat neer die dacht op zijn gemak te spawn te kunnen pakken.
Loop ik gisteren te klagen, maar uiteindelijk had ik toch nog 1 leuke set van maps. Ik geloof dat Goner daar ook in was voor zeker 3 maps.
In de Quarry was het overigens wel lollig. Ik pak de Tormentor, en pick een energy cell op. Vliegend naar het Spaceship zie ik een andere Strogg met enery cell het ship inrennen, maar hoor ook meteen een "blabla dropped the energy cell".
Ik spring uit de tormentor, wordt beschoten door twee APT's maar kom het ship in. In de haast zie ik nog net de Cell liggen van mijn overlegen teammate. Ik stop mijn cell in de console en kon rustig terugwandelen in de laatste cell pakken -> mission complete.
Ik vond het iig erg lollig.
Overigens vind ik het wel jammer om hier best veel mensen te horen "als ik op de pub speel boeit het objective mij niet". Ik speel alleen maar op pubs en ben eigenlijk altijd met de objectives bezig. Beetje jammer als je je team niet ondersteunt.. Zo regelmatig op de refinery gezeten met een klein team Strogg waarbij ik dan de enige Engineer met turret ben.. uhu, lekker nuttig.
In de Quarry was het overigens wel lollig. Ik pak de Tormentor, en pick een energy cell op. Vliegend naar het Spaceship zie ik een andere Strogg met enery cell het ship inrennen, maar hoor ook meteen een "blabla dropped the energy cell".
Ik spring uit de tormentor, wordt beschoten door twee APT's maar kom het ship in. In de haast zie ik nog net de Cell liggen van mijn overlegen teammate. Ik stop mijn cell in de console en kon rustig terugwandelen in de laatste cell pakken -> mission complete.
Ik vond het iig erg lollig.
Overigens vind ik het wel jammer om hier best veel mensen te horen "als ik op de pub speel boeit het objective mij niet". Ik speel alleen maar op pubs en ben eigenlijk altijd met de objectives bezig. Beetje jammer als je je team niet ondersteunt.. Zo regelmatig op de refinery gezeten met een klein team Strogg waarbij ik dan de enige Engineer met turret ben.. uhu, lekker nuttig.
Flickr PSN ID= cheironnl
Verwijderd
Bfunk had in ieder geval genoeg gezien voor een kick en dat is toch ook niet iemand die zomaar mensen kicked, als je op Dollhouse komt weet je dit ook.
Verder ken ik hellohello ook niet maar weet wel dat het heel moeilijk is om veel kills in 1 ronde te scoren met puur een lacerator, met een hyperblaster is dat al heel anders en ook met voertuig gebruik maar dat deed hij toen in ieder geval niet. Ik heb hem ook heel goed zien spelen maar wil er ook nog wel bijzeggen dat ik de /kill commands in dat gebruik erg laf vind, als je 1 vs 1 gaat verliezen wees dan ook mans genoeg om de death te accepteren. Ik gebruik de Respawn alleen om snel van klasse te wisselen als dat nodig lijkt in de situatie als je dit in een gevecht doet is het gewoon laf, je kan het zien als strategisch maar op pubs onnodig, doe dat maar tijdens wars, daar word het mogelijk beter geaccepteerd.
Verwijderd
Ik /kill ook wanneer mij dat uitkomt en het boeit mij eigenlijk geen meter of iemand dat laf vindt. Voor hetzelfde geld zit je 20+ seconden onnodig in limbo rond te koekeloeren omdat je zo nodig jezelf ridderlijk dood wilde laten schieten. Mij niet gezien!Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 11:47:
[...]
Bfunk had in ieder geval genoeg gezien voor een kick en dat is toch ook niet iemand die zomaar mensen kicked, als je op Dollhouse komt weet je dit ook.
Verder ken ik hellohello ook niet maar weet wel dat het heel moeilijk is om veel kills in 1 ronde te scoren met puur een lacerator, met een hyperblaster is dat al heel anders en ook met voertuig gebruik maar dat deed hij toen in ieder geval niet. Ik heb hem ook heel goed zien spelen maar wil er ook nog wel bijzeggen dat ik de /kill commands in dat gebruik erg laf vind, als je 1 vs 1 gaat verliezen wees dan ook mans genoeg om de death te accepteren. Ik gebruik de Respawn alleen om snel van klasse te wisselen als dat nodig lijkt in de situatie als je dit in een gevecht doet is het gewoon laf, je kan het zien als strategisch maar op pubs onnodig, doe dat maar tijdens wars, daar word het mogelijk beter geaccepteerd.
idem, kill zit in het spel hoort erbij. Zit er bij nu immidels helemaal ingebakken door ETVerwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 12:09:
[...]
Ik /kill ook wanneer mij dat uitkomt en het boeit mij eigenlijk geen meter of iemand dat laf vindt. Voor hetzelfde geld zit je 20+ seconden onnodig in limbo rond te koekeloeren omdat je zo nodig jezelf ridderlijk dood wilde laten schieten. Mij niet gezien!
Tja, objectives doen dan zit er zo weinig afwisseling in het spel op public, ik bepaal hoe ik speel. Ik heb zelf op pub nooit 1 objective nog gedaan. Kan je ook zien aan mijn stats http://stats.enemyterritory.com/profile/zenix_ Maar niet objective spelers kunnen wel zeker het team helpen door gewoon veel af te maken.cheiron schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 11:04:
Ohja die hellohello als die mappen en alle plekjes goed kent vind ik het wel knap in maar 23 uur..
http://stats.enemyterritory.com/profile/hellohello
[ Voor 48% gewijzigd door Zenix op 14-02-2008 12:29 ]
Echt ?cheiron schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 11:04:
Loop ik gisteren te klagen, maar uiteindelijk had ik toch nog 1 leuke set van maps. Ik geloof dat Goner daar ook in was voor zeker 3 maps.
Effe gechecked ; inderdaad, heb een rondje Noord-Europa gedaan op de [HESS] clanserver.
Zal wel verdrongen zijn door de slechte ervaringen daarna ...
Verwijderd
Daar gaat het helemaal niet om maar dat gaat je op dit moment kennelijk voorbij, als jij zo wil spelen moet je dat natuurlijk helemaal zelf weten, ik ben wel op servers geweest die ervoor kicken, ikzelf zou je er ook voor waarschuwen, vind het een vorm van spel bederf.Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 12:09:
[...]
Ik /kill ook wanneer mij dat uitkomt en het boeit mij eigenlijk geen meter of iemand dat laf vindt. Voor hetzelfde geld zit je 20+ seconden onnodig in limbo rond te koekeloeren omdat je zo nodig jezelf ridderlijk dood wilde laten schieten. Mij niet gezien!
Denk maar in dat je in hevige vuurgevechten aan de winnende hand bent en de ander doet op het laatste moment snel /kill, na een paar keer ga je je daar vast aan ergeren.
EDIT: de tijd van hellohello hoeft niet veel te zeggen, dat is de tijd ie hij "ranked" heeft gespeeld hij kan natuurlijk best op private servers hebben uitgezocht wat de beste plekken zijn, een k/d ratio van 5.51 vindt ik opzienbarender
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2008 12:48 ]
Verwijderd
Hmm, Mennovandoorn, op dollhouse heb ik al meerdere mensen gekicked om het gebruik van respawn om onder een kill uit te komen. Dit is namelijk geen fair play, wat je er ook van vindt. Er zijn veel meer server admins die precies hetzelfde vinden. Je kunt jezelf daarmee wel een slimme vinden met de timer, maar het gebruik van respawns kun je wat mij betreft gebruiken om van class te wisselen of als je out of ammo bent of je wilt terug naar spawn of zo. Maar om onder een kill uit komen? Warning, slechte reactie? Kick!
btw check de kdr van hellohello eventjes (bij lacerator): http://qwtracker.com/playerstats/hellohello/
Bij het speccen viel mij op dat hij constant twitch reacties heeft met directe headies die gewoon niet mogelijk zijn
btw check de kdr van hellohello eventjes (bij lacerator): http://qwtracker.com/playerstats/hellohello/
Bij het speccen viel mij op dat hij constant twitch reacties heeft met directe headies die gewoon niet mogelijk zijn
Verwijderd
Tuurlijk, tuurlijk. Het is ook niet dat ik om de haverklap uit mezelf omval, maar zo af en toe pak ik toch gewoon liever die respawn dan de wachttijd in limbo. Ik /kill me vaker buiten vuurgevechten, bijvoorbeeld als ik indoor op Salvage zit en m'n granaten/health/ammo zijn op en de timer zit tegen de nul aan.Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 12:47:
[...]
Daar gaat het helemaal niet om maar dat gaat je op dit moment kennelijk voorbij, als jij zo wil spelen moet je dat natuurlijk helemaal zelf weten, ik ben wel op servers geweest die ervoor kicken, ikzelf zou je er ook voor waarschuwen, vind het een vorm van spel bederf.
Denk maar in dat je in hevige vuurgevechten aan de winnende hand bent en de ander doet op het laatste moment snel /kill, na een paar keer ga je je daar vast aan ergeren.
Is het 5.51 inmiddels? D-a-m-n...Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 12:47:
[...]
EDIT: de tijd van hellohello hoeft niet veel te zeggen, dat is de tijd ie hij "ranked" heeft gespeeld hij kan natuurlijk best op private servers hebben uitgezocht wat de beste plekken zijn, een k/d ratio van 5.51 vindt ik opzienbarender
Ik kom hem al tegen vanaf het moment toen hij nog unranked was. In een van die eerste sessies (dat was z'n allereerste ranked sessie zelfs) pakte hij direct in het begin op Area 22 een icarus, vloog die (perfect de thrust en strafe gebruikend voor maximale snelheid) als een speer voorbij de fw spawn, direct naar de top van het gebouw waar de generator zich bevindt, waar hij onmiddellijk op de nietsvermoedende GDF aanviel. Er was nog niet eens radar en mensen waren amper bezig mijnen te plaatsen of ze kregen die gast al in hun mikkie.
Nee, dit is overduidelijk iemand die dit spel al veel langer speelt, waarschijnlijk een of andere clanner die anoniem wil blijven. Hij reageert ook nooit als iemand hem aanspreekt, al roepen ze nog zo hard 'cheater'. En aan een taalbarrière zal dat niet liggen, want hij komt gewoon uit Engeland. Dat laatste vind ook overigens ik vreemd.
@bFunk: De op een server geldende regels respecteer ik gewoon, dus als ik langskom zal ik me gedragen. No worries there en mocht er onverhoopt iets niet naar je zin zijn dan hoor ik het graag. Ben allang blij dat andere mensen een server in de lucht houden waar iedereen op mag spelen. Heb je die games van hellohello toevallig nog opgenomen? Ik zou ze best eens willen bekijken.
Ik vind z'n kills per minuut overigens enger: 2.5 en dat is hoger dan die van mensen als Babyspinach. Z'n headshot accuracy ligt overigens niet eens bijzonder hoog; 5.1 met de lacerator en 7.8 met de AR. Ik zit zelf op 3.9 en 6.3 respectievelijk, iemand als !DOMMAFIA, die sinds 1.4 (van belang want de nieuwe hitboxen drukken de headshot gemiddelden) onder een iets andere nick speelt, omdat hij rond die tijd een clan joinde (theXc!amation), zit op 4.5 en 6.1.
Verwijderd
vraag me nog altijd af waarom dommafia onder een andere dommafia is gaan spelen
, maar zijn (hellohello) kpm is echt superhoog voor een lacerator. Helaas nee, ik heb geen demo gemaakt die paar keer dat ik speccte. Zijn speelstijl lijkt trouwens verdacht veel op 4kings.nkm die bijna dezelfde stats heeft met de lacerator en ook als strogg/tech, twitch movements, headies op 90 graden, drop kills etc heeft. Lijken wel 1 en dezelfde dus en 4kings is een zeer bekende clan.
Verwijderd
Zou kunnen dan. Ook een Brit. Maar die twee keer dat ik nkm tegenkwam droeg hij gewoon zijn eigen nick + clantag... Van 4K gebruikt alleen Rufio zijn tag niet. Het zou overigens ook iemand als Salvor kunnen zijn, maar totdat onze mysterieuze, gebande vriend zijn mond eens opentrekt zullen we het niet weten. En misschien had jij gewoon gelijk. Er zijn 'bedrijven' die open en bloot reclame maken voor ETQW-hacks, hacks die ook steeds subtieler worden. Aan de speler te zien niet, maar wie weet... Voor Dollhouse is de zaak in elk geval opgelost.Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 16:20:
vraag me nog altijd af waarom dommafia onder een andere dommafia is gaan spelen, maar zijn (hellohello) kpm is echt superhoog voor een lacerator. Helaas nee, ik heb geen demo gemaakt die paar keer dat ik speccte. Zijn speelstijl lijkt trouwens verdacht veel op 4kings.nkm die bijna dezelfde stats heeft met de lacerator en ook als strogg/tech, twitch movements, headies op 90 graden, drop kills etc heeft. Lijken wel 1 en dezelfde dus en 4kings is een zeer bekende clan.
Ik denk dat Dom een verse start wilde maken. Nieuwe patch, nieuwe nick. Om te kijken hoe zijn progressie verloopt wellicht.
Hej ppl.
Ben een tijdje afwezig geweest maar het is eindelijk zo ver. Mijn nieuw gamebox is e-i-n-d-e-l-i-j-k binnen. Ik hoop ergens vanavond de eerste 3dmark 06 te starten. Eerst nog ff opzoek naar 64bits versies van intellitype, setpoint en de detonators...
Vanaf het weekend denk wel weer etqw te kunnen spelen
Ben een tijdje afwezig geweest maar het is eindelijk zo ver. Mijn nieuw gamebox is e-i-n-d-e-l-i-j-k binnen. Ik hoop ergens vanavond de eerste 3dmark 06 te starten. Eerst nog ff opzoek naar 64bits versies van intellitype, setpoint en de detonators...
Vanaf het weekend denk wel weer etqw te kunnen spelen
Verwijderd
Hmmm een zeer bekend game maatje zei eens tegen mij 80% van de gamers speelt voorspelbaar. In mijn ogen heeft hij gelijk. De overige 20% zijn de sneaky killers. Om veel kills te maken moet je gewoon slim spelen. Dat slim spelen bestaat uit ervaring, taktiek en aim. Wat mij betreft zijn de gamers met een groot aantal kills gewoon hele uitgekookte jongens met veel ervaring.
Voorbeeldje ik had laatst op een Wolf:ET 32 slots pub server in 2 maps 146 kills (je kan de screenshots checken op de LAW forums) waarbij de teams gelijk waren. Dit gewoon een kwestie van ervaring (speel het spelletje al 4 a 5 jaar) en natuurlijk ook skills maar dat komt met de jaren
Dus die 70 kills vind ik niet onmogelijk
Voorbeeldje ik had laatst op een Wolf:ET 32 slots pub server in 2 maps 146 kills (je kan de screenshots checken op de LAW forums) waarbij de teams gelijk waren. Dit gewoon een kwestie van ervaring (speel het spelletje al 4 a 5 jaar) en natuurlijk ook skills maar dat komt met de jaren
in ET veel kills maken is makkelijk.Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 18:46:
Hmmm een zeer bekent game maatje zei eens tegen mij 80% van de gamers speelt voorspelbaar. In mijn ogen heeft hij gelijk. De overige 20% zijn de sneaky killers. Om veel kills te maken moet je gewoon slim spelen. Dat slim spelen bestaat uit ervaring, taktiek en aim. Wat mij betreft zijn de gamers met een groot aantal kills gewoon hele uitgekookte jongens met veel ervaring.
Verwijderd
Dat hangt er vanaf
Maar ik heb ook screenshots gezien van mijn ex clan maatjes die in ETQW meer dan 60 kills hadden zonder gebruik te maken van voertuigen dus die 70 kills vind ik echt niet zo bijzonder.
Ik vind dat in ET stuk makkelijker is omdat de maps veel kleiner zijn. En je hebt geen turrents geen flyer drones geen voertuigen. Maarja opzich is 70 niet heel erg veel maar gaat vooral om de manier waarop. Een camper die 70 kills maakt is niet biezonder maar eerder logisch bijvoorbeeld.Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 19:05:
[...]
Dat hangt er vanaf
Maar ik heb ook screenshots gezien van mijn ex clan maatjes die in ETQW meer dan 60 kills hadden zonder gebruik te maken van voertuigen dus die 70 kills vind ik echt niet zo bijzonder.
[ Voor 6% gewijzigd door Zenix op 14-02-2008 19:13 ]
Mja, ik heb hel vaak op DollHouse dat het gewoon vreselijk unbalanced is. Gisteren eindelijk weer eens lekker gespeeld daar. Waar het niet elke keer 3-0 was voor een team binnen een paar minutenFoggyFreek schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 07:41:
[...]
Dan switch je toch gewoon van server? Zodra ik merk dat het compleet oneerlijk verdeeld is zoek ik een andere server. Bijvoorbeeld Dollhouse, die is altijd erg goed ge-adminned.
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Dollhouse unbalanced ?!
Valt wel mee hoor, er zijn daar altijd wel mensen die switchen ... ik maak het veeeeel erger mee op andere clan-servers, waar ze vrolijk zitten te stacken.
hey bFunk, kun je niet wat plekjes reserveren voor je GoT en HUB vrienden ??
Valt wel mee hoor, er zijn daar altijd wel mensen die switchen ... ik maak het veeeeel erger mee op andere clan-servers, waar ze vrolijk zitten te stacken.
Verwijderd
Je weet het, als ik erin zit kun je me altijd messagen. Xfire werkt nog makkelijker want die zie tenminsteGoner schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 15:52:
Dollhouse unbalanced ?!
nog liefhebbers voor een match ? 
Whippersnappers VS Geriatrics!
http://community.enemyter...ms/showthread.php?t=22982
Voor mensen die het eens willen proberen heb ik een server browsertje gemaakt. Deze is hier te vinden: http://etqw.theglasseye.nl/
Het is wel een beta versie, dus als je problemen heb, laat het even weten.
Verwijderd
zo, net de wereld rond gespeeld in 11 campaign's
Begon in Afrika, stopte na Area 22 (argh, dat was zo'n slecht potje. Het ging opzich goed, ik was strogg, maar dat laatste potje.. We hebben die jammende generator niet eens destroyed. Ik was covert ops, ben toen maar agressor geworden, toen hadden we geen radar, en geen mensen die de plasma charge verdedigde (stuk of 4x disarmed, verder heeft niemand geplant) Maar voor de rest was het wel leuk. Veel gewonnen (is altijd leuk) gespeeld met m'n teleporter en flyer drones.. Had er wel plezier in.
Verwijderd
Zou er alleen al niet aan meedoen omdat die Gobby/ChinaWhite het bedacht heeft. Wat een misselijk figuur is dat!Goner schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 17:17:
nog liefhebbers voor een match ?
Hehe, weer 's een paar leuke campaigns op Dollhouse gedaan. Niet werelds, maar leuk ... als afsluiting in Area 22 als agressor van de balustrade op de jamming generator gesprongen en de charge er boven op geplant. Dat maakte het net iets te moeilijk voor de engineers ... 
Werkt OK, ook joinen ging goed ... kreeg 'm 2 keer in 'not responding' ; eens kijken of ik het kan reproduceren.Acid_Burn schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 19:02:
[ Voor 35% gewijzigd door Goner op 16-02-2008 02:39 ]
Ik heb ook niet zo'n vertrouwen in Gobby's organisatie-skills
.
Lijkt erop dat iedereen zich kan inschrijven in dat 'oud vs jong', waar je ook woont. Zit je straks op amerikaanse servers te spelen
.
Lijkt erop dat iedereen zich kan inschrijven in dat 'oud vs jong', waar je ook woont. Zit je straks op amerikaanse servers te spelen
Verwijderd
jep, is altijd leuk, alleen ben je er ook makkelijker af te schieten (dat zeg ik uit ervaringGoner schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 02:37:
Hehe, weer 's een paar leuke campaigns op Dollhouse gedaan. Niet werelds, maar leuk ... als afsluiting in Area 22 als agressor van de balustrade op de jamming generator gesprongen en de charge er boven op geplant. Dat maakte het net iets te moeilijk voor de engineers ...
@Acid Burn: Mooi ding. 1 foutje: Hij importeert m'n vrienden niet... En ik zie ook niet hoe je die toevoegd?
En een request question: Het zou mooi zijn als ik zelf kon bepalen wat bij quick stats staat. Mijn rank interesseerd mij niet, maar m'n accuracy wel. 't mooist zou zijn als er ook een "slower"-stats komt, waar je gewoon net zoals de site je stats kan bekijken.
En nog een ingewikkelde request. Het toevoegen van ETTV. Het liefst zou ik dat gewoon in dat scherm bekijken, dat hij niet als bij ETQW fullscreen gaat.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2008 10:00 ]
Ach, hij doet 'jong' ... Funkenstein organiseert 'oud' zo te zien en er zijn al 2 servers aangeboden.Salteh schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 02:50:
Ik heb ook niet zo'n vertrouwen in Gobby's organisatie-skills
En ? Ik speel wel vaker op US servers ... Electric Sunshine, Chicago Knights.Zit je straks op amerikaanse servers te spelen
Gewoon rechts klikken in 'Friends' en 'add'.Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 09:48:
Hij importeert m'n vrienden niet... En ik zie ook niet hoe je die toevoegd?
[ Voor 25% gewijzigd door Goner op 16-02-2008 12:18 ]
Het friends network is gesloten. Dat houdt in dat ik geen verbinding kan maken met SD om de friends list op te halen. Ik heb dit aan de devs gevraagd en dat was het antwoordVerwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 09:48:
[...]
@Acid Burn: Mooi ding. 1 foutje: Hij importeert m'n vrienden niet... En ik zie ook niet hoe je die toevoegd?
Leuk idee. Gaat op de lijstEn een request question: Het zou mooi zijn als ik zelf kon bepalen wat bij quick stats staat. Mijn rank interesseerd mij niet, maar m'n accuracy wel. 't mooist zou zijn als er ook een "slower"-stats komt, waar je gewoon net zoals de site je stats kan bekijken.
Lijkt me niet zo moeilijk om in window mode te gaan met een command line parameter. Ik moet dan alleen even kijken of het een ETTV server is en een optie in de configuratie afdeling toevoegen. Ik zal het op de wishlist zetten.En nog een ingewikkelde request. Het toevoegen van ETTV. Het liefst zou ik dat gewoon in dat scherm bekijken, dat hij niet als bij ETQW fullscreen gaat.
Verwijderd
haha, bedankt
ik gebruik het nu altijd, handig programma.
en zenix, jij schiet wel altijd uit het meest irritante hoekje, op de meest irritante plek
ging niet zo lekker met mij, maar wel met jou
en zenix, jij schiet wel altijd uit het meest irritante hoekje, op de meest irritante plek
Naja, ik speelde nog niet zo goed, was meer bezig met mijn nieuwe 8800GTS op goeie oc speeds te krijgenVerwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 17:56:
haha, bedanktik gebruik het nu altijd, handig programma.
en zenix, jij schiet wel altijd uit het meest irritante hoekje, op de meest irritante plekging niet zo lekker met mij, maar wel met jou
Verwijderd
Net ook een paar mooie rondjes bij SDR gedraaid. Goede spelers aan beide kanten, veel mensen met een k/d van boven de 2. Helaas wel alles verloren, maar de games gingen tot het randje en dan hoor je mij niet klagen. Je had nog een paar potjes moeten blijven Cyclonus. Ik vond Area 22 al vrij goed, al werd die toch vooral gewonnen door jullie tanker/piloot (MundaS, lastige klant), Refinery en Slipgate waren nog iets leuker.Goner schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 02:37:
Was vroeger vandaag ook op Dollhouse, maar was dit keer beduidend minder ... nogal 'unbalanced'. Strogg werden volledig onder de voet gelopen in Valley en Outskirts.
Aan het eind van 2e map had de laagste GDF meer XP dan de hoogste Strogg ...
Heb er nog even een opmerking over gemaakt, maar kreeg maar weinig bijval. GDF was uiteraard erg blij met zichzelf als team.
Toen begon Area 22 met 12 GDF tegen 9 Strogg ... ben maar opgestapt. Ik vind verliezen niet erg, maar wil minstens een 'fighting chance' hebben.
Aan het eind van 2e map had de laagste GDF meer XP dan de hoogste Strogg ...
Toen begon Area 22 met 12 GDF tegen 9 Strogg ... ben maar opgestapt. Ik vind verliezen niet erg, maar wil minstens een 'fighting chance' hebben.
Verwijderd
En die hadden we (ik joinde halverwege Outskirts)! We begonnen slecht, tot ik met de Cyclops de weg vrij maakte en tussen twee spawnwaves de explosieven op de generator wist te plaatsen. Daarna met een volgende Cyclops langzaam maar zeker me een weg richting laser gebaand en die wisten we te constructen met een minuut of 8 over. Pas toen liep het moeizaam door de agressieve verdediging rond de service door, de tank in de tunnel en de artillerie (tnx Cy...) buiten.Goner schreef op zondag 17 februari 2008 @ 20:06:
Was vroeger vandaag ook op Dollhouse, maar was dit keer beduidend minder ... nogal 'unbalanced'. Strogg werden volledig onder de voet gelopen in Valley en Outskirts.
Aan het eind van 2e map had de laagste GDF meer XP dan de hoogste Strogg ...Heb er nog even een opmerking over gemaakt, maar kreeg maar weinig bijval. GDF was uiteraard erg blij met zichzelf als team.
Op Outskirts hadden we een paar goede indoor vechters moeten hebben, dan hadden we ook daar een prima kans gehad.
Met 9 tegen 12 ?!?! Of is er toch wat geshuffled later ?
Verwijderd
Dat was een aardige pot inderdaad, maar daarna ging ik aan me eten dus moest wel even stoppen, die tank stond erg goed zijn werk te doen en ik deed het ook wel redelijk buiten, ik kon in mijn eentje 3 Strogg bezig houden die jacht op mij maakten, dat zijn er weer 3 minder die binnen voor problemen zorgen, vondt het wel grappig dat met nog 2 seconden te gaan ofzo er nog een berichtje kwam van "Explosives planted" weet niet wie daar nog in geloofde als Strogg maar ik moest wel even lachen.Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 21:02:
[...]
En die hadden we (ik joinde halverwege Outskirts)! We begonnen slecht, tot ik met de Cyclops de weg vrij maakte en tussen twee spawnwaves de explosieven op de generator wist te plaatsen. Daarna met een volgende Cyclops langzaam maar zeker me een weg richting laser gebaand en die wisten we te constructen met een minuut of 8 over. Pas toen liep het moeizaam door de agressieve verdediging rond de service door, de tank in de tunnel en de artillerie (tnx Cy...) buiten.
Op Outskirts hadden we een paar goede indoor vechters moeten hebben, dan hadden we ook daar een prima kans gehad.
En er wordt wel geshuffeled maar pas als iedereen echt ingeladen is, heb wel eens shuffles gezien terwijl nog niet eens allebei de teams volledig waren geladen, dan schiet je er nog weinig mee op.
Onder welke nick speel jij nu Menno? Kan ik je weer toevoegen want Silver is nooit meer online geloof ik.
Menno heet tegenwoordig NoxAeterna ... ik had ook niet gezien dat hij er was in Outskirts.
Btw : wat zijn de 'toelatings-eisen' van SDR ?? HUB is op sterven na dood, zo te zien ...
Btw : wat zijn de 'toelatings-eisen' van SDR ?? HUB is op sterven na dood, zo te zien ...
[ Voor 35% gewijzigd door Goner op 18-02-2008 10:24 ]
Verwijderd
Aha, vanavond weer eens toevoegen, naam klinkt wel bekend, als in vaker tegengekomen...Goner schreef op maandag 18 februari 2008 @ 10:22:
Menno heet tegenwoordig NoxAeterna ... ik had ook niet gezien dat hij er was in Outskirts.
Toelatingseisen zijn laag want ik mocht er ook zomaar bij
Verwijderd
Sorry heren, doe geen moeite, ik gebruik die friendslist niet, dus ik houd hem schoon. Ik heb al meerdere mensen gereject de afgelopen weken.Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 11:57:
[...]
Aha, vanavond weer eens toevoegen, naam klinkt wel bekend, als in vaker tegengekomen...
Toelatingseisen zijn laag want ik mocht er ook zomaar bijmaar dat is meer voor het SDR forum natuurlijk.
Forum kun je je zo voor aanmelden. Maar ik zit er aan te denken om een clan te joinen. HUB is zo goed als dood ... altijd leuk om bekende gezichten te zien en je weet na een tijdje ook hoe mensen spelen, daat speelt wel prettig samen.Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 11:57:
Toelatingseisen zijn laag want ik mocht er ook zomaar bijmaar dat is meer voor het SDR forum natuurlijk.
Alleen zijn ze bij SDR nogal gek op TeamSpeak ... en ik gebruik vanwege het late tijdstip waarop ik speel liever geen VoIP.
[ Voor 11% gewijzigd door Goner op 18-02-2008 13:31 ]
Verwijderd
Ik ben SDR ook gejoined, om dezelfde reden als jij, oude clan speelt het gewoonweg niet meer en zij wel en is een leuke groep mensen, ik vermaak me prima.Goner schreef op maandag 18 februari 2008 @ 13:29:
[...]
Forum kun je je zo voor aanmelden. Maar ik zit er aan te denken om een clan te joinen. HUB is zo goed als dood ... altijd leuk om bekende gezichten te zien en je weet na een tijdje ook hoe mensen spelen, daat speelt wel prettig samen.
Alleen zijn ze bij SDR nogal gek op TeamSpeak ... en ik gebruik vanwege het late tijdstip waarop ik speel liever geen VoIP.
En teamspeak, ja het wisselt soms gebruik ik het alleen om te luisteren en andere keren gebruik je het weer heel actief.
Verwijderd
Speel zelf graag op Dollhouse (sta s'avonds ook gewoon in de wachtrij
).
Veel leuke matches de laatste tijd gehad met sterke teams en eindes om je nagels bij af te bijten (op een paar seconden winnen om verliezen). Gisteren nog waren er 3 charges, disarm ik er 2 en heb ik voor de derde echt een halve seconde te weinig. Ik kon wel huilen
Veel leuke matches de laatste tijd gehad met sterke teams en eindes om je nagels bij af te bijten (op een paar seconden winnen om verliezen). Gisteren nog waren er 3 charges, disarm ik er 2 en heb ik voor de derde echt een halve seconde te weinig. Ik kon wel huilen
Da's altijd een probleem, die charges ; er wordt een charge geplaatst, je begint te hollen en onderweg wordt er nog eentje bijgeplaatst ... je komt aan bij de objective en hoe bepaal je nou wat de langst-tikkende is van de 2 ?? Want daar wil je mee beginnen natuurlijk.
Verwijderd
en dat is nou net waarom je soms niet je andere verdedigd, maar er nog 1 of 2 naast ramt.
Uiteraard. Soms is 3 of 4 zelfs geen overbodige luxe ..,
Ik heb het meegemaakt hoor ; 3 charges en alle 3 onklaar gemaakt. 2 engineers met 'faster disarm' en een beetje tijd en het is gepiept!
Maar is er nou een manier om te zien of je de eerst geplaatste charge te pakken hebt ? Via het 'metertje' dat loopt bij charges bijvoorbeeld ? Waarop je ook kunt zien dat er 'disarmed' wordt ... ?
Ik heb het meegemaakt hoor ; 3 charges en alle 3 onklaar gemaakt. 2 engineers met 'faster disarm' en een beetje tijd en het is gepiept!
Maar is er nou een manier om te zien of je de eerst geplaatste charge te pakken hebt ? Via het 'metertje' dat loopt bij charges bijvoorbeeld ? Waarop je ook kunt zien dat er 'disarmed' wordt ... ?
Verwijderd
Je kunt het natuurlijk bij LAW proberen want die zijn nog op zoek naar spelers omdat ze competitie willen spelenGoner schreef op maandag 18 februari 2008 @ 13:29:
[...]
Maar ik zit er aan te denken om een clan te joinen.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2008 20:31 ]
De sneltst bliepende? Kost je alleen waardevolle tijd om even te wachten.Goner schreef op maandag 18 februari 2008 @ 17:26:
Da's altijd een probleem, die charges ; er wordt een charge geplaatst, je begint te hollen en onderweg wordt er nog eentje bijgeplaatst ... je komt aan bij de objective en hoe bepaal je nou wat de langst-tikkende is van de 2 ?? Want daar wil je mee beginnen natuurlijk.
Flickr PSN ID= cheironnl
is het mogelijk dat alle tweaks die hier geopperd zijn en met succes zijn uitgevoerd in de startpost worden gezet - zoek me rot door al die delen...
Verwijderd
Die charges kan wel lastig zijn als hij er eenmaal opzit wil je als disarmer geen tijd verliezen en beginnen met disarmen, ik pak altijd de eerste die ik vind, als ik zelf plaats blijf ik niet dicht in de buurt hangen maar ga op een afstandje met de Rocket Launcher staan, op het moment dat ik dan het balkje zie komen dat iemand disarmed schiet ik een raket die kant op, 9 van de 10 keer met succes, zou dan haast het gezicht willen zien van degene die probeerde te disarmen.
Gisteravond een paar aardige potjes gespeeld waar het GDF team gewoon goed op elkaar aansloot, alleen bij Outskirts hadden we moeite met het databrain in het gebouw te krijgen, toen had iemand eindelijk dat ding bij de transmitter en gebeurde er niks, ik was buiten Strogg aan het weghouden bij het gebouw mbv de Anansi met succes, dus over teamchat: Why isn't he transmitting" terug: "Oops, thought I was" en begon eindelijk het transmitten, leek een eeuwigheid te duren zeg....
Gisteravond een paar aardige potjes gespeeld waar het GDF team gewoon goed op elkaar aansloot, alleen bij Outskirts hadden we moeite met het databrain in het gebouw te krijgen, toen had iemand eindelijk dat ding bij de transmitter en gebeurde er niks, ik was buiten Strogg aan het weghouden bij het gebouw mbv de Anansi met succes, dus over teamchat: Why isn't he transmitting" terug: "Oops, thought I was" en begon eindelijk het transmitten, leek een eeuwigheid te duren zeg....
Net even met deze meneer op een server gezeten:
http://stats.enemyterritory.com/profile/100DM
Maar je merkt wel of hij MET of TEGEN je speelt.. damne
http://stats.enemyterritory.com/profile/100DM
Maar je merkt wel of hij MET of TEGEN je speelt.. damne
Flickr PSN ID= cheironnl
Ja, HUB is erg dood lol. Tis dat ik de afgelopen weken geen tijd had (website bouwen, school druk, vakantie voorbereiden.. Maar ik wilde LAW al joinen en HUB dood verklaren. Wie zien elkar als GoTters toch wel via de friendslist. Mja, zit al wel te twijvelen, misschien is clanless ook niet zo slecht sinds ik het druk krijg op school...Goner schreef op maandag 18 februari 2008 @ 13:29:
[...]
Forum kun je je zo voor aanmelden. Maar ik zit er aan te denken om een clan te joinen. HUB is zo goed als dood ... altijd leuk om bekende gezichten te zien en je weet na een tijdje ook hoe mensen spelen, daat speelt wel prettig samen.
Ik zit hier met een probleempje voor een optie die ik wil inbouwen in mijn progje. Het moet mogelijk zijn om demo's vanaf de commandline af te spelen. Het zou moeten zijn:
...\etqw.exe +playNetDemo <demonaam>
Maar dit doet bij mij niets. Ook +timeNetDemo doet het niet. Vanaf de console werkt het wel allemaal.
Ik heb het ook al op het officiele forum gevraagd, maar daar komt ook geen antwoord. Iemand een idee wat ik fout doe?
...\etqw.exe +playNetDemo <demonaam>
Maar dit doet bij mij niets. Ook +timeNetDemo doet het niet. Vanaf de console werkt het wel allemaal.
Ik heb het ook al op het officiele forum gevraagd, maar daar komt ook geen antwoord. Iemand een idee wat ik fout doe?
heb net even in Windows geprobeerd in een DOS box, dus via Start - Programs - Accessories - Command Prompt :
en hij start keurig.
OF staat voor Old Farts ...
http://community.enemyter...getinfo&e=34&day=2008-3-2
code:
1
| D:\Program Files\id Software\Enemy Territory - QUAKE Wars>etqw +playNetDemo ark_kompaniet_4k_fenda.ndm |
en hij start keurig.
Heb m'n tag al veranderd in '=[OF]= Goner' ivm met de Whippersnappers vs. Geriatrics 'match'.GENETX schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 21:55:
Ja, HUB is erg dood lol.
OF staat voor Old Farts ...
http://community.enemyter...getinfo&e=34&day=2008-3-2
[ Voor 41% gewijzigd door Goner op 23-02-2008 13:16 ]
Tja ik ben er achter wat het probleem is. Als je een autoexec.cfg hebt, wordt blijkbaar het commando op de commandline niet meer uitgevoerd
Ik heb dus net even mijn autoexec.cfg gerenamed en dan werkt het wel.
Ja, is een bekende bug. Daar zijn ze mee bezig als het goed is. Dat is al een hele tijd.
Weet iemand hoe je het repareren van een beschadigde deployable een mission maakt?
Dus dat boven de APT zo'n mooi sleuteltje boven komt te staan..
Ik heb het vermoeden dat dat gaat door in het chat menu ergens "we need a constr.." te zeggen,
maar het lukt me nog niet ;-)
Ik heb het vermoeden dat dat gaat door in het chat menu ergens "we need a constr.." te zeggen,
fuzzy logic, niets is waar
Verwijderd
Gaat via het context menu. Dus: de cursor op de beschadigde deployable richten en dan v (default key) toetsen en vervolgens de toepasselijke actie kiezen.fuzzman schreef op maandag 25 februari 2008 @ 09:39:
Weet iemand hoe je het repareren van een beschadigde deployable een mission maakt?
Als je dit doet voor jezelf krijg je geloof ik ook nog eens 2 extra XP omdat je een missie complete, dit weet ik niet helemaal zeker maar zoiets viel me wel op. Ga ik thuis even checken.Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 11:12:
[...]
Gaat via het context menu. Dus: de cursor op de beschadigde deployable richten en dan v (default key) toetsen en vervolgens de toepasselijke actie kiezen.
klopt, je krijgt dan zowieso xp als je repaired en als je klaar bent met "de mission" 2 xp extra
altijd handig dus.
altijd handig dus.
Ja inderdaad, wel een beetje "XPwhore-achtig", maar dat is wel het idee. En bovendien verschijntNickbn schreef op maandag 25 februari 2008 @ 13:54:
klopt, je krijgt dan zowieso xp als je repaired en als je klaar bent met "de mission" 2 xp extra
altijd handig dus.
het dan ook in alle mission menu'tjes van alle engi's, dus heb je meer kans op een snelle fix en dus meer APT punten.
in game: *r*Fuzzmen
Verwijderd
Doen man! En maar hopen dan dat het niet weer op een fiasco uitdraait...Rev! schreef op maandag 25 februari 2008 @ 14:20:
Misschien binnenkort maar weer eens aanslingeren
Verwijderd
edit: opgelet, grote lap nutteloze tekst ahead. Please scroll down indien geen interesse 
Ik heb onlangs deze game gekocht in een poging om weer een online game te vinden die me boeit, goed loopt, en waar ik weer wat tijd kan in investeren. Op de pc vond ik namelijk niets meer wat me langer dan 15 minuten kon boeien dus ik hoop dat deze game me weer zin geeft...
Ik heb wel nog redelijk getwijfeld (toch nog 30 euro) omdat ik niet goed wist wat ik aan moest met het hele alien-concept. (en dan is 30 euro toch op het randje om een risico te nemen) Uiteindelijk valt het me wel mee.
Het begon al goed: game update van 450 Mb
Anyway, wat speelde ik hier voor: battlefield 2. (dat moet je relativeren, zoveel game ik nu ook weer niet, maar dat was de game die ik voornamelijk speelde wat betreft online teamplay). Verdienstelijk, maar good god, wat zitten er toch rare quirks in die game. Wat er soms met die hitboxen gebeurt, god mag het weten. (body shot die niet raak is, maar achter het poppetje/heli schieten is dan weer wel raak). Verder: de interface was enorm sloom (zelfs op m'n computer die dat spel toch redelijk zou moeten aankunnen, BF2 toch immers al een paar jaar oud) Uit de game gaan om controls aan te passen, de gamebrowser te raadplegen, ... was een ramp. Goed, tijd voor iets nieuws dus.
De keuze viel op ID software of activision (ETQW of COD4) omdat die wel cleane code kunnen maken. Heerlijk wegspelende shooters. Alles lukt gewoon veel beter. Clean is de enige manier waarop ik het kan omschrijven. Geen pray and spray zoals BF2 (en ik ben helemaal niet erg goed, gewoon middenmoot)
ETQW dan:
Ik was in het begin niet helemaal overtuigd. Het duurt gewoon even om erin te komen, daarna ga je het wel beginnen appreciëren. Mensen die na een kwartiertje de game aan de kant leggen, moeten gewoon eens leren wat doorzettingsvermogen kweken. Ja, in het begin is het lastig en overdonderend, maar daar kom je wel over. Meestal zijn het dat type mensen die het hardst om vernieuwing schreeuwen, maar zelf niet tegen verandering kunnen en eigenlijk nog het liefst RTCW blijven spelen. Waarom stap je dan over op de opvolger denk ik dan.
Ik heb redelijk wat RTCW gespeeld (nogmaals, niet goed, wel op lan met gelijkwaardige spelers, dikke fun). Online werd ik in RTCW altijd magistraal ingemaakt. Iedereen speelt daar super ADHD. Beetje rondlopen en neergeknald worden, dat was het dan ook wel. ETQW is gelukkig duidelijk trager qua tempo. Meer tussen COD4/BF en RTCW. Zodat ook de minder geskillde speler af en toe leuk kan meespelen.
Daarom kies ik bvb ook voor ETQW en niet voor unreal. Unreal is maar één ding: spastische shooterskills. Bij ET(QW) kan je tenminste ook meedoen als je de map een beetje kent, objectives kan volbrengen, in groep kan samenspelen. Je hoeft niet per se uit te blinken, maar samen maakt sterk. Dat is de grote kracht van ETQW, meer toegankelijk voor iedereen. De objectives zorgen er ook voor dat je een gevarieerdere game hebt dan enkel alleen maar kills maken. Ik heb graag nog een doel om naar toe te werken ipv alleen maar welk team het eerst x aantal kills scoort.
Het leuke is dat het erg herkenbaar is als je RTCW hebt gespeeld, maar toch eigenlijk erg verschilt
. Zelfde classes met zelfde abilities (alleen kunnen ze nu veel meer, zoals deployables, hacken, enz...) Zelfde soort missies, maar dan alleen futuristischer.
Wat betreft het futuristische aspect: ik kijk er gewoon doorheen, het stoort me echt niet (ik ben voornamelijk meer modern warfare gericht) Integendeel, de setting biedt gewoon veel extra leuke mogelijkheden, zoals die icarussen en die drones
Mijn vrees over de alien setting bleek dan ook totaal ongegrond want de aliens zien er heel 'humanoid' uit, dus dat valt gewoon goed mee.
Petje af trouwens voor hoe ze twee totaal verschillende teams zo goed gebalanced hebben.
Ik heb geen voorkeur, het spel 'klopt' gewoon. In RTCW was het makkelijk, de wapens hadden wel andere namen en andere skins, maar het waren in essentie twee totaal dezelfde en gespiegelde teams.
Nog een paar kleine opmerkingen die in het oog springen:
• De UI en de gamebrowser zijn snappy en snel (wat uiteraard een normale verwachting zou moeten zijn, maar tegenwoordig...
) Bij ID soft, altijd cleane code!
• Graphics vallen me ietwat tegen. Ik speel slechts met een 7600GT (die het trouwens prima doet in COD4 dat er echt prachtig uit ziet) De textures van de map en de objecten op de map zien er erg matig uit, beetje jammer. De textures bij BF2, ondanks dat de game ouder is, zagen er ook veel beter uit zonder noemenswaardige framedrops
• 8 vs 8 is voor mij aangenamer dan 30 vs 30 (BF2) merk ik nu.
• Duidelijk veel beter dan BF2142 (waarvan ik kort de demo gespeeld heb). Geen vergelijking mogelijk, veel creatiever.
• Ik heb deze game gekocht omdat ik veronderstel dat er na verloop van tijd veel goede mods voor zullen verschijnen (zoals met RTCW en id software altijd het geval is). De studio schijnt meer open te staan voor mods dan bvb EA. Dus ik hoop toch nog op een WO II mod
Of een modern warfare mod zonder aliens 
• Voorlopig loop ik nog erg verloren rond, dus dat wordt veel maps oefenen, om te weten wat er verwacht wordt.
• Game tips zijn top!!
Al met al een absolute topper dus en geen spijt van. Verder zie ik bijna geen enkele andere game op het pc platform die me zou kunnen boeien...
Krijgt van mij vlot 90% De sceptici die maar niet kunnen of willen wennen aan iets nieuws moeten maar terug RTCW gaan spelen. Wat wil je dan? Als er helemaal niets veranderd was kregen ze meteen weer de kritiek dat het niets meer zou zijn als wat grafisch oppoetsen en luie developpers enz... Ze nemen een creatieve, risicovolle beslissing om de game op een hoger niveau te tillen en alleen al daarom verdienen ze respect
Ik heb onlangs deze game gekocht in een poging om weer een online game te vinden die me boeit, goed loopt, en waar ik weer wat tijd kan in investeren. Op de pc vond ik namelijk niets meer wat me langer dan 15 minuten kon boeien dus ik hoop dat deze game me weer zin geeft...

Ik heb wel nog redelijk getwijfeld (toch nog 30 euro) omdat ik niet goed wist wat ik aan moest met het hele alien-concept. (en dan is 30 euro toch op het randje om een risico te nemen) Uiteindelijk valt het me wel mee.
Het begon al goed: game update van 450 Mb

Anyway, wat speelde ik hier voor: battlefield 2. (dat moet je relativeren, zoveel game ik nu ook weer niet, maar dat was de game die ik voornamelijk speelde wat betreft online teamplay). Verdienstelijk, maar good god, wat zitten er toch rare quirks in die game. Wat er soms met die hitboxen gebeurt, god mag het weten. (body shot die niet raak is, maar achter het poppetje/heli schieten is dan weer wel raak). Verder: de interface was enorm sloom (zelfs op m'n computer die dat spel toch redelijk zou moeten aankunnen, BF2 toch immers al een paar jaar oud) Uit de game gaan om controls aan te passen, de gamebrowser te raadplegen, ... was een ramp. Goed, tijd voor iets nieuws dus.
De keuze viel op ID software of activision (ETQW of COD4) omdat die wel cleane code kunnen maken. Heerlijk wegspelende shooters. Alles lukt gewoon veel beter. Clean is de enige manier waarop ik het kan omschrijven. Geen pray and spray zoals BF2 (en ik ben helemaal niet erg goed, gewoon middenmoot)
ETQW dan:
Ik was in het begin niet helemaal overtuigd. Het duurt gewoon even om erin te komen, daarna ga je het wel beginnen appreciëren. Mensen die na een kwartiertje de game aan de kant leggen, moeten gewoon eens leren wat doorzettingsvermogen kweken. Ja, in het begin is het lastig en overdonderend, maar daar kom je wel over. Meestal zijn het dat type mensen die het hardst om vernieuwing schreeuwen, maar zelf niet tegen verandering kunnen en eigenlijk nog het liefst RTCW blijven spelen. Waarom stap je dan over op de opvolger denk ik dan.
Ik heb redelijk wat RTCW gespeeld (nogmaals, niet goed, wel op lan met gelijkwaardige spelers, dikke fun). Online werd ik in RTCW altijd magistraal ingemaakt. Iedereen speelt daar super ADHD. Beetje rondlopen en neergeknald worden, dat was het dan ook wel. ETQW is gelukkig duidelijk trager qua tempo. Meer tussen COD4/BF en RTCW. Zodat ook de minder geskillde speler af en toe leuk kan meespelen.
Daarom kies ik bvb ook voor ETQW en niet voor unreal. Unreal is maar één ding: spastische shooterskills. Bij ET(QW) kan je tenminste ook meedoen als je de map een beetje kent, objectives kan volbrengen, in groep kan samenspelen. Je hoeft niet per se uit te blinken, maar samen maakt sterk. Dat is de grote kracht van ETQW, meer toegankelijk voor iedereen. De objectives zorgen er ook voor dat je een gevarieerdere game hebt dan enkel alleen maar kills maken. Ik heb graag nog een doel om naar toe te werken ipv alleen maar welk team het eerst x aantal kills scoort.
Het leuke is dat het erg herkenbaar is als je RTCW hebt gespeeld, maar toch eigenlijk erg verschilt
Wat betreft het futuristische aspect: ik kijk er gewoon doorheen, het stoort me echt niet (ik ben voornamelijk meer modern warfare gericht) Integendeel, de setting biedt gewoon veel extra leuke mogelijkheden, zoals die icarussen en die drones
Petje af trouwens voor hoe ze twee totaal verschillende teams zo goed gebalanced hebben.
Nog een paar kleine opmerkingen die in het oog springen:
• De UI en de gamebrowser zijn snappy en snel (wat uiteraard een normale verwachting zou moeten zijn, maar tegenwoordig...

• Graphics vallen me ietwat tegen. Ik speel slechts met een 7600GT (die het trouwens prima doet in COD4 dat er echt prachtig uit ziet) De textures van de map en de objecten op de map zien er erg matig uit, beetje jammer. De textures bij BF2, ondanks dat de game ouder is, zagen er ook veel beter uit zonder noemenswaardige framedrops
• 8 vs 8 is voor mij aangenamer dan 30 vs 30 (BF2) merk ik nu.
• Duidelijk veel beter dan BF2142 (waarvan ik kort de demo gespeeld heb). Geen vergelijking mogelijk, veel creatiever.
• Ik heb deze game gekocht omdat ik veronderstel dat er na verloop van tijd veel goede mods voor zullen verschijnen (zoals met RTCW en id software altijd het geval is). De studio schijnt meer open te staan voor mods dan bvb EA. Dus ik hoop toch nog op een WO II mod
• Voorlopig loop ik nog erg verloren rond, dus dat wordt veel maps oefenen, om te weten wat er verwacht wordt.
• Game tips zijn top!!
Al met al een absolute topper dus en geen spijt van. Verder zie ik bijna geen enkele andere game op het pc platform die me zou kunnen boeien...
Welkom Alvi. En zag maar hallo tegen heel wat uurtjes QW'en
Flickr PSN ID= cheironnl
Om de kwaliteit van de textures te verbeteren kan je image_picmicEnable 0 proberen. Dit stop je in je config file (in my documents, id software, etqw) of via de console.
Ik kan je ETQW 4 Newbies aanraden, geweldige site voor iedereen die nieuw is: http://4newbies.planetwolfenstein.gamespy.com/ETQW/
Verder ook de community site voor als je problemen/feedback hebt.. http://community.enemyterritory.com (forums)
Overigens zijn id Software en Activision niet met elkaar te vergelijken.
De eerste is ontwikkelaar, de tweede uitgever
.
Bij ETQW is het zo dat Splash Damage de developer is, id Software de producent en Activision de uitgever. Ook COD4 is niet door Activision gemaakt, ze zijn alleen maar de uitgever
.
Ik kan je ETQW 4 Newbies aanraden, geweldige site voor iedereen die nieuw is: http://4newbies.planetwolfenstein.gamespy.com/ETQW/
Verder ook de community site voor als je problemen/feedback hebt.. http://community.enemyterritory.com (forums)
Overigens zijn id Software en Activision niet met elkaar te vergelijken.
De eerste is ontwikkelaar, de tweede uitgever
Bij ETQW is het zo dat Splash Damage de developer is, id Software de producent en Activision de uitgever. Ook COD4 is niet door Activision gemaakt, ze zijn alleen maar de uitgever
Fiasco ?Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 15:48:
Doen man! En maar hopen dan dat het niet weer op een fiasco uitdraait...
Overigens heb ik Revz0r online gesignaleerd ... verkleed als Strogg.
Welkom terug ...
ik ben niet vies van XP hoor ... plaats op ranglijst zal me een zorg zijn, maar tijdens een campaign levert het allemaal leuke rewards op die het 'werk' een stuk makkelijker makenfuzzman schreef op maandag 25 februari 2008 @ 15:06:
Ja inderdaad, wel een beetje "XPwhore-achtig", maar dat is wel het idee.
[ Voor 39% gewijzigd door Goner op 26-02-2008 01:54 ]
Verwijderd
thxcheiron schreef op maandag 25 februari 2008 @ 22:43:
Welkom Alvi. En zag maar hallo tegen heel wat uurtjes QW'en
Radars zijn overigens bijzonder handig, meestal worden die nogal verwaarloosd
Ik zal het eens proberen, alhoewel ik niet zo van het 'config file getweak' ben. In BF2 zou het gaan om de setting 'geometry' en 'textures' (de quads in ETQW zien er bvb uit als een paar 'blokken' met de meest troosteloze aquarel textures ooit. Terwijl BF2, alhoewel logger qua engine en ouder, mooier was. Oh well, beetje tweaken i supppose)Salteh schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 00:57:
Om de kwaliteit van de textures te verbeteren kan je image_picmicEnable 0 proberen. Dit stop je in je config file (in my documents, id software, etqw) of via de console.
Nee idd, foutje in mijn verhaal. Ik bedoelde natuurlijk de respectieve ontwikkelaars van beide games. Dus Splash Damage voor ETQW en Infinity Ward voor CoD4Overigens zijn id Software en Activision niet met elkaar te vergelijken.
De eerste is ontwikkelaar, de tweede uitgever.
Bij ETQW is het zo dat Splash Damage de developer is, id Software de producent en Activision de uitgever. Ook COD4 is niet door Activision gemaakt, ze zijn alleen maar de uitgever.
In dit thread staan wel wat goede screenshots, of dat mooi is of niet.. de meeste wel... naar mijn mening dan 
http://community.enemyter...ums/showthread.php?t=6405
http://community.enemyter...ums/showthread.php?t=6405
Goed verhaal Avi, ik game nu sinds 1997, altijd clanleader geweest met als in de top een nummer 2 positie op clanbase Quake 3 met mods als Urban terror. Vervolgens jarenlang ET gespeeld, nu ben ik inmiddels geen student meer en heb werk, stuff etc. Onlangs toch niet de verleiding kunnen weerstaan voor ETQW, en ben gelijk weer flink addict! Begin nu al wel uit te kijken naar nieuwe maps, omdat je wel merkt dat er een "core" rondloopt die de beta's al hebben geheersd en nu alle plekjes, tactieken en trucjes al doorhebben en sluw toepassen.Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 18:09:
edit: opgelet, grote lap nutteloze tekst ahead. Please scroll down indien geen interesse
Ik heb onlangs deze game gekocht in een poging om weer een online game te vinden die me boeit, goed loopt, en waar ik weer wat tijd kan in investeren. Op de pc vond ik namelijk niets meer wat me langer dan 15 minuten kon boeien dus ik hoop dat deze game me weer zin geeft..................
Maar het blijft mooi om met je maat (irl) in een hog te springen en door de maps te corssen en elkaar gek te maken over TS ;-)