Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt helemaal. Het team was gisteren vrij dom op Slipgate bezig wat dat betreft. Maar je hebt er helemaal gelijk in dat je het alleen kan gebruiken tegen een aantal tegenstanders. Iedere tegenstander vergt een andere verdedigingstechniek. De Desecrator voor de Dish was niet een succes, terwijl hij bij slipgate wel een groot succes was.

Feit is wel dat er vrij vlot een Hog ter plaatse is bij de slipgate. Zolang zo'n Vampire eens in de 5 minuten langs komt kun je al snel een hog neerzetten. Pas als die vampire iedere 2 minuten over je heen komt gaat het weinig nut hebben. Maar sterven doe ik normaal toch wel, het gaat er om of je lang genoeg in leven blijft, liever langer als normaal. Ik maaide daar gemiddeld 11 man/leven neer op slipgate. Wat mij betreft zou het met 5 man per leven al uit kunnnen. Tegelijkertijd kan de rest van je team namelijk wel makkelijker naar voren en is er meer kans dat jij van te voren al wordt neergehaald zodat je niet eens aan me toe komt...

Argh, deze game zit gewoon te goed inelkaar. Wat als dit, dan dat, tenzij x want als x dan y etc. etc.

Bedenk me net overigens weer iets over die Vampire (ook om hem te stoppen). In W:ET was het mogelijk om op het rooksignaal te gaan liggen. De piloten zagen dan de rook niet meer waardoor de bommen neit werden afgeworpen. Zou me niets verbazen als dat ook in ETQW kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:06
Het is in ieder geval zo dat wanneer je hem onder een voertuig gooit hij niet af gaat. Maaruh, kunnen jullie ophouden over die pot op de slipgate van gisteren..mn ego is al weg ja :P

Overigens ben ik maar 2 keer uit de Anansi geschoten, ik gebruikte hem alleen als Taxi om snel bij de slipgate te komen; dan dropte ik eruit.

Volgens mij hadden we trouwens wel iets van 3 fieldops, maar ik heb misschien 3 Vampires gezien..

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 13:24:
Argh, deze game zit gewoon te goed inelkaar. Wat als dit, dan dat, tenzij x want als x dan y etc. etc.

Bedenk me net overigens weer iets over die Vampire (ook om hem te stoppen). In W:ET was het mogelijk om op het rooksignaal te gaan liggen. De piloten zagen dan de rook niet meer waardoor de bommen neit werden afgeworpen. Zou me niets verbazen als dat ook in ETQW kan.
Daar zeg je eens wat, ik heb het me ook al afgevraagd, als hij uit het zicht rolt, zeg een gebouw in oid dan wordt de Vampire afgeblazen, maar met voetvolk weet ik dat niet, de rookgranaat of beacon ontploft als het ware, ik heb ook al kills door de ontploffing van het beacon dis betwijfel of het werkt, bij de violator helemaal, maar kunnen we eens uittesten. Jammer dat de Khaos server dood is anders hadden we daar wel even rustig kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:45

Goner

What can I do you for ?

Sh4wn schreef op maandag 28 januari 2008 @ 21:32:
code:
1
2
3
4
5
6
7
//Grafische settings
cg_unlockfps "1"
cg_unlock_maxfps "60"
cg_unlock_timingmethod "0"
r_usesmp "1"
g_skipintro "1"
r_useThreadedRenderer "2"

zal ze ook eens proberen ..

Doet die useThreadedRenderer hetzelfde als game starten met 'etqw-rthread' ipv 'etqw' ?? is nieuw in 1.4 blijkbaar ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Geen idee, ik start altijd gewoon etqw op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
r_useThreadedRenderer "2" is er sinds 1.2

@ Cyclonus:
Dan denk ik echt dat ik die Vampire kan gaan stoppen. De airstrike marker in W:ET deed exact hetzelfde namelijk. Die ontplofte ook wanneer er geen airstrike kwam. Ik heb in W:ET wel eens een airstrike "geblocked" door op de marker te gaan liggen.

En het zit hem weer in deze kleien dingetjes. Je blijft iedere maand wel weer neiuwe trucjes ontdekken en bedenken. het zijn van die kleine dingen die je in andere games niet tegenkomt _/-\o_ . Die mensen van SplashDamage zijn soms echt geniaal. Die moeten gewoon haast iedere maand wel een dag door de stad lopen ed om op dit soort geweldige ideeën te komen. Net als die luchtschachten. Werkelijk geniaal met die teleporter.

[ Voor 40% gewijzigd door GENETX op 30-01-2008 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Sh4wn schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 14:10:
Geen idee, ik start altijd gewoon etqw op :P
Ik ook, tot ik las dat er in 1.4 een 'etqw-rhread' bijgekomen was ...
"The threaded renderer is optimized for multi-core processors."

BTW: Iets in jouw settings deed iets heel engs op mijn setup, ET:QW haperde als een bezetene en later sloeg m'n keyboard zelfs vast ...

[ Voor 19% gewijzigd door Goner op 30-01-2008 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sommigen halen op Slipgate nog wel eens de Cyclops op en stappen dan weer terug door de gate om in alle rust te repareren. Ook heel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 13:24:
Dat kan, maar je moet wel heeeeeeeeel snel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 14:53:
[...]

Dat kan, maar je moet wel heeeeeeeeel snel zijn.
Over die cyclops, dat heb ik idd ook wel eens met de tormentor gedaan. Is ook heel erg slim idd. trucjes, tactieken.. Het blijft maar regenen. Je moet voor deze game neit alleen goed zijn in FPS en teamwork, je moet ook slim zijn.

Over dat snel zijn, ja dat zal idd snel moeten, maar ik zag al van te voren die rook. Opzich had ik op tijd kunnen zijn denk ik. Maar dat moeten we dus testen. Ik sta er iig pal naast met mn hogg. Dus misschien dat ik die er ook op kan zetten.

Ben benieuwd of ik straks met mn laptop aan de gang ga of toch lekker de hele tijd ETQW ga doen.. Alweer zoveel tips en trucjes erbij dat ik ze gewoon MOET proberen.

ETQW is verslavend :+

http://youtube.com/watch?v=5xwx7JMKE1s <- zo dus een airstrike te blocken :+

Edit: Net even gelezen dat de Vampire komt na 6 seconcen. Opzich genoeg tijd dus O-)

[ Voor 20% gewijzigd door GENETX op 30-01-2008 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-08 18:38

Nickbn

Betrokken

die kerel in het filmpje van GENETX offert zichzelf op, dat hoeft niet eens, want als je na 1,5 sec van de canister afgaat heb je, en de airstrike geblokkeerd, en jezelf gered.
in etqw is het makkelijker, gewoon als opressor even een bolletje schild eroverheen schieten. Weet niet of je erop kan gaan liggen, nooit geprobeerd eigenlijk

[ Voor 66% gewijzigd door Nickbn op 30-01-2008 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kapot schieten werkt misschien ook? ben benieuwd naar je bevindingen, helaas is school weer heerlijk druk, dus kan al jullie geniale ideeën niet uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het gisteren niet uitgeprobeerd, maar ik lees zo wel interessante suggesties, zou de beacon bijvoorbeeld echt kapot te schieten zijn? Vraag het me nu serieus af, jammer dat ik pas om 17:00uur weer thuis ben vanavond. Gisteren weinig mensen van hier online gezien, zat op Dollhouse maar Bfunk was er ook niet. Waren wel redelijke potjes, eigenlijk moet dit spel nog even door evoluren zodat de BF2 spelers eindelijk gaan beseffen dat dit geen shooter maar een strategy game is, maar je snapt wel waarom er zo weinig uit de ET community dit nog spelen, misschien dat mods daar verandering in gaan brengen. Staan er al grote/interessante mods op stapel eigenlijk. Op het werk is mijn internet wat beperkt door een vervelende firewall dus kan niet echt zoeken omdat juist dat soort pagina's geblocked worden :(
Wat ik wel merk van de mensen die het nu echt om de objectives spelen is dat er echt mensen tussen zitten die goed opletten, op Valley brug bijna klaar stond er al een GDF bij de forward spawn, zodra brug af was had hij deze ingenomen, wat mensen klikken respawn en vegen de tunnel "schoon" en maken het de Strogg aan het eind van de tunnel al moeilijk om nog even snel turrets neer te zetten, dat zijn momenten dat ik echt even zit te genieten van dit spel.
Sommige SDR leden zijn hier ook echt goed in, op Ark gisteren, generator zat een bom op en toen de fuse halverwege was was wel duidelijk dat wij als Strogg alles zouden doen om hem af te laten gaan, 1 van de SDR leden ging al snel naar de plek waar de mining laser zou komen toen deze neer kwam begon hij meteen te "constructen" de enige GDF die al ter plaatse was zat in een tank en stond aan de verkeerde kant van de mining laser en die kreeg nog eens de rest van het Strogg team op zich af dus die had niet de mogelijkheid het proces te stoppen, dome dus open, iedereen snel naar binnen, terwijl ik en nog iemand het forward spawn punt innamen vloog iemand door naar de Bioscanner en plaatste zijn charge, na het innemen van de spawn vloog ik ook die kant op en was nog net op tijd ter plaatse om een GDF engineer te trakteren op een Obliterator schot in de rug voor hij kon beginnen te disarmen, dikke winst voor de Strogg was het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja ik kreeg gister een telefoontje.. Moest mn oom helpen met een WLAN router. Niet gelukt vanwege het geweldige systeem van @home :( .

* GENETX mompeld iets over gewoon username en wachtwoord in modem zetten ipv moeilijke computernaam en mac-adres constructies....

Dat terzijde, idd is het mooi als mensen beseffen dat ze vooruit moeten spelen. Ik doe het al een hele tijd. Als ik de verwachting heb dat de bom op een generator wel afgaat respawn ik snel als constructor in het basis kamp. Pak de Tormentor en vlieg alvast naar de mining laser. Met wat geluk kom je een heel eind of maak je hem zelfs, 2-in-1 :)

* GENETX mompeld weer iets over een stap voor je tegenstander zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Het gebeurt mij op Pubs net iets te vaak dat ik vast naar het volgende objective ga (target 3/4 gereed) en dat hij dan toch gedefused wordt ofzo.. Sta je dan :P

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cheiron schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 09:45:
Het gebeurt mij op Pubs net iets te vaak dat ik vast naar het volgende objective ga (target 3/4 gereed) en dat hij dan toch gedefused wordt ofzo.. Sta je dan :P
Sommige mensen hebben er ook gewoon een neus voor. Als je met iemand als Karotte speelt dan weet je 2 dingen zeker: 1) Het objective wordt gedaan, maar 2) Waarschijnlijk niet door jou. Hij en ook iemand als Cheezespread van LAW weten gewoon wanneer ze moeten gaan. Ze zijn vroeg bij een objective als het kan en weten zelfs door een zware verdediging een weg te vinden als de vroege poging niet gelukt is. En ze geven geen fuck om hun k/d. Buitengewoon belangrijk talent, als je het mij vraagt. Beide heren zijn overigens niet de beste schutters die ik ken, dus daar probeer ik me dan meestal maar een beetje nuttig te maken. Zo heeft iedereen wat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 10:17:
[...]

Sommige mensen hebben er ook gewoon een neus voor. Als je met iemand als Karotte speelt dan weet je 2 dingen zeker: 1) Het objective wordt gedaan, maar 2) Waarschijnlijk niet door jou. Hij en ook iemand als Cheezespread van LAW weten gewoon wanneer ze moeten gaan. Ze zijn vroeg bij een objective als het kan en weten zelfs door een zware verdediging een weg te vinden als de vroege poging niet gelukt is. En ze geven geen fuck om hun k/d. Buitengewoon belangrijk talent, als je het mij vraagt. Beide heren zijn overigens niet de beste schutters die ik ken, dus daar probeer ik me dan meestal maar een beetje nuttig te maken. Zo heeft iedereen wat te doen.
Het mooie ook van het XP systeem: Deze mensen (ik val ook onder dit type speler :+ ) staan toch vaak wel weer in de (sub)top van het klassement aan het eind. Het is ook heel mooi dat er zoveel diverse spelers zijn. en ook door het aantal van een bepaalde soort moet je je tactiek weer aanpassen. Feit is dat je altijd tegen een andere tegenstander speelt. Bedenk maar eens welke types er zijn:

Rambomedics, Allesverwoestende Soldiers, Tormentor hoeren :+, Vehicle hoeren, Verzorgende Medics, Snipers, Storende Covertops, Objective hoeren, Opruimende Fieldopsen...

Iedereen heeft dan nog weer een andere speelstijl. Het leuke is dat ook iedereen mee kan helpen in de overwinning. Eigenlijk win je ook alleen maar door ieders sterke punten te combineren als een team. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 10:17:
[...]

Brengt mij wel bij een ander punt, hoewel het soms best nuttig kan zijn om met meerdere mensen aan 1 objective te werken, vooral hacken en constructen is het soms ook gewoon beter om degene die al bezig is "cover fire" te voorzien of als hij dan toch gekilled wordt de taak over te nemen, te vaak zie ik 3 engineers achter een MCP lopen die zijn met 1 schot van een desecrator alle drie dood, laat staan artillery oid. Mensen lijken dan toch teveel met die stats bezig of gunnen een ander het objective niet ofzo terwijl het tactisch beter kan zijn af te wachten duiken ze er toch met zijn allen op. Je hoort ook vaak bij Destroy objectives dat er meerdere charges geplaatst worden, soms zelfs als de fuse nog maar een paar seconden is, dan kun je toch echt beter de huidige charge beschermen dmv "suppressing fire" dan proberen er nog gauw een charge bij te plaatsen.

EDIT: Wikipedia: Suppressive fire - Wikipedia, the free encyclopedia ;)

@Genetx: Ik val in 2 van die categoriën: Opruimende Field ops en vehicle hoer, maar vindt van mezelf dat ik redelijk met de tank overweg kan is dan ook mijn favo voertuig.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2008 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 11:01:
[...]Je hoort ook vaak bij Destroy objectives dat er meerdere charges geplaatst worden, soms zelfs als de fuse nog maar een paar seconden is, dan kun je toch echt beter de huidige charge beschermen dmv "suppressing fire" dan proberen er nog gauw een charge bij te plaatsen.
Hear, hear. Als ik iemand zie planten, dan geef ik diegene altijd dekking, i.p.v. zelf ook voor een plant te gaan. Als je tijdens je plant gestoord wordt, ben je vrijwel altijd de pineut, omdat het switchen naar een wapen te lang duurt en zelfs als je allebei de plant weet te voltooien, dan ben je in zo'n geval meestal toast. Dus als ik moet kiezen tussen twee plants en vervolgens geen dekking van die plants of één plant die wel door een hyper of gpmg gedekt wordt, dan ga ik zonder uitzondering voor het laatste.
Had het laatst nog op Outskirts. Ik had een charge geplaatst en was gesneuveld. Terwijl iemand die charge aan het defusen was, was iemand van mijn team bezig om zelf, vrijwel naast die defusende constructor, een eigen plant te plaatsen. Ik was woest en kwam nog net op tijd ter plaatse om de constructor met een rocketlauncher van grote afstand weg te vagen.
Ben gisteren overigens voor het eerst opzettelijk geteamkilled voor een objective. Ik ging op Ark voor de plant op de generator, geen GDF in de buurt. Terwijl ik met planten ga beginnen gooit een team 'maat' een stroybomb op me. Die overleef ik, maar als ik bijna klaar ben gooit hij er nog een. Ik dood, hij landt en maakt de plant af. Ik geloof dat het deze fijne kerel was: http://stats.enemyterritory.com/profile/fucyou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 08:10:
zou de beacon bijvoorbeeld echt kapot te schieten zijn?
Lijkt me niet, lukt ook niet bijv. 3rd eye cam ... met een frag wel, maar dat duurt misschien te lang.
Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 11:01:
Je hoort ook vaak bij Destroy objectives dat er meerdere charges geplaatst worden, soms zelfs als de fuse nog maar een paar seconden is, dan kun je toch echt beter de huidige charge beschermen dmv "suppressing fire" dan proberen er nog gauw een charge bij te plaatsen.
Hangt toch een beetje af van de situatie ... als er tegenstanders aan komen hollen, dan probeer je eerst die op te houden. Maar als ik even de kans krijg, dan plant ik er mooi een charge bij ... heb al diverse keren meegemaakt dat als er een engineer komt, de kans groot is dat hij de verkeerde charge pakt als er 2 of 3 hangen >:)

[ Voor 56% gewijzigd door Goner op 31-01-2008 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-09 17:11
Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 12:07:
[...]

Ben gisteren overigens voor het eerst opzettelijk geteamkilled voor een objective. Ik ging op Ark voor de plant op de generator, geen GDF in de buurt. Terwijl ik met planten ga beginnen gooit een team 'maat' een stroybomb op me. Die overleef ik, maar als ik bijna klaar ben gooit hij er nog een. Ik dood, hij landt en maakt de plant af. Ik geloof dat het deze fijne kerel was: http://stats.enemyterritory.com/profile/fucyou
Ja dat soort gasten word ik ook niet goed van, meestal kunnen ze er nog geen drol van ook.
Zelfde geld als jij een vehicle pakt en een teammate begint dan op je voertuig te schieten. Dan word ik echt ziedend, dan draai ik mijn turret gewoon om en blaas hem van de planeet af hoor, waarna ik direct of van team verander of van server.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmz, ik ben wel zo iemand die ook gewoon naast een ander de MCP repaired, een bom plaatst en de mining laser repaired :+

Het is overigens niet dat ik het iemand niet gun, ik speel in belang van mijn team. Bij de MCP wil ik dat ding vaak zo snel mogelijk met mijn team gefixt hebben, zelfde voor de shield generator. Maar ook de generator, meer bommen vereisen het maken van de juiste keuze om te difusen....

Zal er ook mee te maken hebben dat ik gewoon suck op 1 v 1 (al gaat het beter sinds ik stabiele 60FPS haal) en de drang om me alleen te focussen op een objective. Ik verwacht eigenlijk altijd eerder cover van mijn teammates die een andere class hebben, maar die is er lang niet altijd.

Maar dat is dus alweer een verschil in speelstyle binnen een bepaalde class. ik ben gewoon de diepe spits die zoveel mogelijk tegenstanders achter zich aan probeert te krijgen behind enemy lines :+

You win some and you lose some. Het is moeilijk te zeggen of een bepaalde tactiek beter is. Met 2 mensen een Shieldgenerator hacken gaat een stuk sneller, misschien wel zoveel sneller dat de strogg te laat aankomen... Bij het planten van een bom kan het zo zijn dat je beide in een paar tellen wordt gebackraped.. Beide zal bij mij niet de eerste keer zijn :+

Het zal hem bij mij de wil zijn om te winnen. Ik heb maar 1 doel en dat is de objective. In ET en ETQW probeer ik altijd ook wel wat te doen aan mn 1v1. Maar als we in de laatste minuten komen ken ik ook alleen focussen op de objective. Ik ben dan ook echt een kip zonder kop: Blik recht vooruit en gaan. Hopen dat je er doorheen kan breken. Een ratio van 10 deaths : 1 kill was niet zeldzaam.

Maar ook niets was heerlijker om dan nog 1 keer er door te breken. Adrenaline die door je lijf stroomt. Blik recht vooruit. 3 Axis voor je, en ze alle 3 met 3 headshots om het leven brengen. Blik nog steeds vooruit, niet omkijken en voor die objective gaan.
JeanLucPicard schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 13:40:
Ja dat soort gasten word ik ook niet goed van, meestal kunnen ze er nog geen drol van ook.
Zelfde geld als jij een vehicle pakt en een teammate begint dan op je voertuig te schieten. Dan word ik echt ziedend, dan draai ik mijn turret gewoon om en blaas hem van de planeet af hoor, waarna ik direct of van team verander of van server.
Dat vond ik laatst wel mooi op LAW. De meeste gasten die wachten juist even tot jij ook in het voortuig zit. De ene keer wacht hij op jou, de andere keer jij op hem. Een van de ultieme dingen van teamwork in mijn ogen.

[ Voor 15% gewijzigd door GENETX op 31-01-2008 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 13:47:
Dat vond ik laatst wel mooi op LAW. De meeste gasten die wachten juist even tot jij ook in het voortuig zit. De ene keer wacht hij op jou, de andere keer jij op hem. Een van de ultieme dingen van teamwork in mijn ogen.
Ik toeter regelmatig als ik weg wil rijden en ik heb nog ruimte aan boord. En ik schiet nooit op een voertuig, ik roep gewoon 'hold that vehicle!'. Werkt vrijwel altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

JeanLucPicard schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 13:40:
Zelfde geld als jij een vehicle pakt en een teammate begint dan op je voertuig te schieten.
Misschien wil-ie wel gewoon een lift ... ik kan ook zwaar de ziekte krijgen als bij een respawn er 4 man naar een Trojan hollen en de eerste rijdt er mee weg.
Als ik er als eerste in zit, ga ik even op de toeter hangen (H = horn) en wacht even tot ik wat plekjes gevuld zie. Daar zijn die dingen voor ... het zijn geen Huskies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben nu bezig met het installen van mn laptopje, maar ondertussen met ETQW bezig om wat mooie voertuiglocaties te zoeken. Heb al ondervonden dat een Armadillo precies door de meeste GDF doorgangen kan. Zo heb ik al 1 weten te parkeren naast de Generator op Area22 :+

* GENETX wordt een vehicle whore :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Ik doe ook meestal mee hacken/repairen/planten omdat ik simpelweg slecht ben in 1-1. Meestal komt er toch een legertje verdedigers aanrennen waarbij ik weet dat de kans 80% is dat ik dood ga door het eerste ventje dat aan komt rennen.

Verder blijf ik Area 22 laatste objective erg rot vinden. Het GDF pad is zo kort, en dan ook nog die titan binnen.. zet dan een cyclops bij de mining laser, maar nee, het duurt 3 minuten om die op te halen.

En zenix, volgende keer niet wegrijden met de hog men ;) Al deed ik je niet expres teamkillen :o

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb wat screenshots gemaakt die ik later post (staan op mn PC en internet zit in mn laptop war ik bijna mee klaar ben, alleen nog even mn eigen werkomgeving terugzetten), amar ik heb tot nu toe veel, heel veel spots voor vehicles aan verdedigende kant.

Area22:
- Als GDF-Armadillo bij de Generator
- Als GDF-Armadillo in een ingang voor de slipgate om zo de laatst geposte alt. route als er een tank staat OOK te blokeren

Island
- Als Strogg een Desecrator voor de dish zetten dus

Sewer
- Als strogg een Hog in het gebouw krijgen, kijkt uit over de main entrance van de GDF
- Same building, na het opblazen van de hekken een Hog aan het eind, door de hekken rijden om die doorgang te bewaken (die het dichtst bij de GDF zit

Ark:
- Als GDF met een Armadillo in het huisje naast de generator (dichtst bij GDF spawn), kost wel veel moeite overigens

Slipgate
- Gewoon als Strogg met een hog bij de Slipgate staan doet wonderen
- Secret plektje op de buizen vlak bij het eind, Met een beetje geluk kun je er komen en talloze GDF neermaaien al verwacht ik dat ze snel een Hammer voor je reserveren ^^

Verder nog getest of je een Violater kan stoppen: Ja, je kan er op gaan liggen maar je bent zelf iig dood, tenminste, dat gaat vlot, en je moet heel rap zijn! Same voor een airstrike.

[ Voor 27% gewijzigd door GENETX op 31-01-2008 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:42
cheiron schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 19:52:
Ik doe ook meestal mee hacken/repairen/planten omdat ik simpelweg slecht ben in 1-1. Meestal komt er toch een legertje verdedigers aanrennen waarbij ik weet dat de kans 80% is dat ik dood ga door het eerste ventje dat aan komt rennen.

Verder blijf ik Area 22 laatste objective erg rot vinden. Het GDF pad is zo kort, en dan ook nog die titan binnen.. zet dan een cyclops bij de mining laser, maar nee, het duurt 3 minuten om die op te halen.

En zenix, volgende keer niet wegrijden met de hog men ;) Al deed ik je niet expres teamkillen :o
hehe, ik was puur rambo :P Zo speel ik meestal pub, die objective kan me gestolen worden O-)
Maar we wonnen wel! Dus dat raggen helpt wel :P Mijn speelstijl is zo snel mogelijk te verplaatsen en aggressief spelen en zoveel mogelijk damage geven. En teamkill? heb er niks van gemerkt, wordt zovaak geteamkilled in qw omdat veel mensen nog niet weten wat ze precies moeten doen.

[ Voor 12% gewijzigd door Zenix op 31-01-2008 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

GENETX schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 20:39:
Area22:
- Als GDF-Armadillo bij de Generator
Is dat handig ?? Je kunt niet maneuvreren binnen, als er iemand recht boven je op die overloop staat zie je 'm niet en alstie ontploft sneuvelen er gegarandeerd wat verdedigers ....

[ Voor 3% gewijzigd door Goner op 01-02-2008 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goner schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 10:36:
[...]

Is dat handig ?? Je kunt niet maneuvreren binnen, als er iemand recht boven je op die overloop staat zie je 'm niet en alstie ontploft sneuvelen er gegarandeerd wat verdedigers ....
Ik heb alleen wat plekjes gezocht die potentieel handig zijn :+

Maar als ik bedenk hoe lekker het ging met die Hog op Slipgate dan zie ik wel kanse"n:

1. Je maait tegenstanders makkelijk neer
2. Ze hebben nogal wat granaten nodig
3. AVT en airstrike is er neit mogelijk
4. Je blokeerd een deel van de generator ook voor de Strogg
5. Je kan hem zo repairen, zkeer gezien het feit dat er weinig mensen zijn
6. Hoeveel tijd denk jij dat een strogg heeft om ook maar iets tegen mij te beginnen >:)

Verder moet je om je heen blijven kijken natuurlijk. Maar dan kan vrij makkelijk was de ervaring op Slipgate. Je teammates kunnen dan ook meer van boven en wat verder gaan helpen. Je maait vrij makkelijk met die armadillo namelijk en een prima verdediging. Als ze alleen van voren kunnen komen krijgen ze het heel erg lastig!

Maar ik meot het nog in praktijk brengen, dan zullen we eens zien, maar ik zie dit als potentieel fragfestijn >:) Ik moet er als Strogg Soldier niet aan denken om deze jongen tegen te komen.

Ik ga iig mijn bevindingen melden. Het kan zeker een voordeel opleveren. Een Armadillo zou betekenen dat ej eigenlijk bij de generator nog 1 engineer en medic een beetje zou willen hebben rondlopen. De Engineer vooral om de Armadillo ondertussen te repairen. Ja kan al snel een man missen bij de generator zelf. Die kun je dus ergens anders plaatsen, of door een ingang extra te blocken. Je wordt of eerder gewaarschuwd, of alle strogg komen van 1 kant. Dan wordt het verdedigen ook weer makkelijker omdat je eerder op je hoede bent waardoor de Armadillo langer overeind blijft. Ook kan de strogg dan verder naar achteren worden gepushed.

Ik gok dus zelf dat het positief uti gaat pakken. Verder heb ik zowaar nog emer hoop in Area22 op het eind. Een tank naar binnen en de andere route met een armadillo blocken. Door de tank krijg je geen tijd om te wachten waardoor men of door de tank wordt afgeschoten of door mij wordt neergemaaid. Zorgen dat je bij beide een extra engineer hebt om te repairen en een paar emnsen er achter om de restjes om te brengen _/-\o_

[ Voor 28% gewijzigd door GENETX op 01-02-2008 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Nou, ik hoop dat ik je a.s. weekend tegenkom in Area 22 ... afgezien van of het werkt of niet, het lijkt me wel lachen!!

Ben nog bezig met de Linux client, ik heb blijkbaar kans gezien om een Linux feature 'Slow Keys' te activeren, waardoor m'n keyboard niet helemaal meer werkt zoals ik gewend was.
Heb intussen e.e.a. gevonden, dus vanavond even reparareren ... hopelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX, het verschil tussen de hog en de armadillo is dat je bij de armadillo gewoon neer te schieten bent, bij de hog moet de tegenstander het hele voertuig opblazen om jou te grazen te nemen. Zo ie zo heeft area 22 bij de generator 4 ingangen (2 onder, 2 boven). Dus dek je er 1 af, dan zijn er nog steeds 3 vrij. Ik wil wel eens een plaatje zien hoe jij denkt op veilige wijze hier cover te geven zonder dat de eerste de beste strogg je met een paar welgemikte grenates of een obli naar de volgende respawn helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 13:44:
GENETX, het verschil tussen de hog en de armadillo is dat je bij de armadillo gewoon neer te schieten bent, bij de hog moet de tegenstander het hele voertuig opblazen om jou te grazen te nemen. Zo ie zo heeft area 22 bij de generator 4 ingangen (2 onder, 2 boven). Dus dek je er 1 af, dan zijn er nog steeds 3 vrij. Ik wil wel eens een plaatje zien hoe jij denkt op veilige wijze hier cover te geven zonder dat de eerste de beste strogg je met een paar welgemikte grenates of een obli naar de volgende respawn helpt.
Op Slipgate moest ik met die hog ook 3-4 kanten in de gaten houden en als je een beetje goed oplet en om je heen blijft kijken kan dat iig wel prima is de ervaring hier. je kan idd worden neergeschoten, maar bedenk ook dat je iemand zo neerhaalt. Reactievermogen zal zeker een rol spelen. Ik ben dus benieuwd hoe ver ik kom. Het kan een regelrechte hit zijn, maar ook een ramp. Dat is dus afwachten, maar ook het mooie van het spel. Nooit geschoten is iig al mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Damn had mooie actie gister :')

@ Canyon kwamen we maar niet bij de shield generator, dus ik dacht ik ga is boven langs via de berg. Helaas werd ook daar wel verdedigd, maar na een paar keer kwam ik er langs en kwam ik moei achter de shield generator, niemand die mij zag, niemand die mij kwam neermaaien en hackde hem in 1 keer :')

@ Sewer was ook mooi, ik sprint midden een gevecht door richting de EMP disruptor, en start met constructen, werd wel gedood door een granaat, maar gelukkig was er een medic in de buurt die mij weer revivde en ik kon weer verder, en hoppa klaar was die :)

@ Volcano was ook leuk, eindelijk is een team waar echt iedereen mee holp met verdedigen van de security controls, dus overal mijnen, iedereen die 1 stap in de kamer waagte werd meteen neer gemaaid, ze kwamen er echt niet langs :P

* Sh4wn <3 Pacific Campaign

Eigenlijk is dit toch wel mijn favo game, man wat gaat het diep dit spel, ook als ik jullie verhalen af en toe hoor denk ik ook van damn, wat een mooi spel :P Wat ik ook wel leuk vind aan ETQW is dat ik heel vaak spelers zie ik ook al eerder heb gezien op andere servers, tis allemaal heel 'lokaal' :P
Goner schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 12:16:
Nou, ik hoop dat ik je a.s. weekend tegenkom in Area 22 ... afgezien van of het werkt of niet, het lijkt me wel lachen!!

Ben nog bezig met de Linux client, ik heb blijkbaar kans gezien om een Linux feature 'Slow Keys' te activeren, waardoor m'n keyboard niet helemaal meer werkt zoals ik gewend was.
Heb intussen e.e.a. gevonden, dus vanavond even reparareren ... hopelijk.
Jouw nick @ ETQW == Goner?

[ Voor 24% gewijzigd door Sh4wn op 01-02-2008 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Hmm.. op area 22 met de armadillo lijkt mij wel gevaarlijk. Ik donder altijd zonder te kijken (behalve voor teammates dan) 4 granaten naar het platform. 2 en je Armadillo is weg. Als 2 man dat tegelijk doen heb je eigenlijk geen kans.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou je je armadillo de service deur door krijgen? :p hehe, daar kan je ook leuk staan.

laatst trouwens een kut actie, ik zie een flyer drone, achter een teammaat, dus ik begin op dat ding te schieten. Hij onploft. Maar m'n teammaat dacht dat ik op hem schoot, dus schiet me neer << aaaaargh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen idee, dat zal denk ik lastig worden.

Ok de Armadillo was geen suc6 :+

[ Voor 30% gewijzigd door GENETX op 01-02-2008 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
lol, wat is er gebeurt?

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Yep!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij de generator naar binnen brengen duurde veels te lang. Opzich had het wel nut gehad misschien, maar je blocked een hele tijd de route voor je teammates. Vond ik dus geen goed plan meer. Je kan overigens ook 1 makkelijk aan de voorkant omhoog rijden en dan over de dozen de spawnende strogg neermaaien.

Aan de zijkant van bij de slipgate op A22 had het misschien meer nut. Maar neit als er 4 sukkels voor je staan waardoor je niet kan maaien en de strogg aan 2 granaten genoeg heeft :X <- ga ik dus nog eens proberen bij een team met wat meer hersencellen.

Edit:
Ik heb gister mijn CFG aangepast en mn muis zit nu onder de binds _/-\o_
Echter bedacht ik me nog iets. Ik vindt het wel zo ongelofelijk irritant datje soms 2x op 5 of 6 moet drukken voor het juiste wapen. Ik moet nog even zien hoe ik het aan ga pakken, maar ik ga die keys lekker rebinden zodat ieder wapen/tool zijn eigen knop heeft _/-\o_ Ik denk dat ik mijn muis bindings aan ga houden als basis en zoveel mogelijk op dezelfde plaats probeer te binden. Zo zullen de deployable bincs steeds op dezelfde knop zitten. Verder zal ik ook de W:ET binding aanhouden voor zover mogelijk.

Ik zal er vanavond mee aan de slag gaan en uiteraard delen.

[ Voor 31% gewijzigd door GENETX op 04-02-2008 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo lekker lang weekend achter de rug, ook lekker rustig wat kunnen gamen, jammer dat 1 campaign Dollouse werdt verziekt door iemand die na 1 1/2 ronde speccen van Bfunk werdt verwijderd, dit had alleen wel tot gevolg dat tijdens het speccen de GDF in de minderheid waren en we er niet helemaal doorkwamen en uiteindelijk niet het databrain hebben kunnen verzenden. Verder wel een paar mooie potjes gehad maar op sommige momenten lijkt een ander team het spawn campen nieuw leven te hebben ingeblazen, voorbeeld:
Slipgate: GDF probeerde Strogg het leven zuur te maken door steeds te tank, een field ops en 2 snipers onze spawn aan te vallen, alleen waren deze mensen slecht bestand tegen headshot van een Acc. Lacerator en werden dus steeds weggeschoten, tank schakelde ik uit met een Plasma Cannon, na 2 keer ben ik ze gaan opwachten op de heuvel en kon ik ze vaak 1 voor 1 rustig afknallen, veel skill leek er niet in te zitten, gevolg voor de GDF was wel dat ze niet eens de Slipgate gehacked kregen, ook niet raar als al 2 covert ops met heel andere zaken bezig zijn. Typische FPS spelers volgens mij, helemaal niet met de objectives bezig alleen maar mensen willen afknallen en op deze wijze helemaal nergens komen. Als je dan gaat spawn campen neem dan ook wat skill mee ipv alleen je sniper rifle ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gister heb ik ook nog even lekker gespeeld op LAW. In de laatste 5 seconden nog net op island de datadisk kunnen verzenden. We hadden in totaal 13 minuten de tijd daar voor. het ging lekker maar we hadden wat pech. Toch mooi spannend potje want ik hed het gevoel dat het niet ging lukken en dan loopt dat balkje toch in de laatste 10 sec.

Mijn CFG heeft nog een kleine bug. Ik wil in een vehicle met mn scrollwheel kunnen wisselen van plaats. Ik gebruik "_activate" maar blijkbaar werkt dat niet. Is er nog een ander commando?

Verder werkt het nu heerlijk. Met F5-F9 kan ik me killen + de class selecteren (soldier-medic-engineeer-fops-cops). Dus als ik bijna kan spawnen en bv de bom op de generator heb geplant kan ik ff op F7 drukken om direct als Engineer te spawnen en alvast naar de mining laser te gaan.

Verder hoef ik nu niet meer dubbel te drukken om een bepaald wapen te krijgen. Ik heb alles van 1-8 nu ingedeeld. Ook de weapontimeout op 0 gezet. Werkt helemaal perfect in ET style. Ik heb over het algemeen volgens mij de volgorde wel aangehouden zoals in het menu, echter zijn een aantal dingen ook weer anders.

Ik zal mijn CFG in geheel posten vanavond en in kant-en-klare brokjes. Een preview van de wapencombo's:

Knop 5
Over het algemeen je arming tool. Dus dat geld voor Engineers en soldiers. De COvop heeft daar zn hacker en een medic zn defibrilator

Knop 6
Over het algemeen een ander belangrijk deel zoals je mines, bom of ammo/health/stoyent packs. Ik weet neit wat ik de covop daar heb gegeven. Ik meende de smoke-grenade en de Strogg de teleporter

Knop 7
Dit is eigenlijk altijd je deployment tool. Bij de Medic is het het inroepen van je supplybox.

Knop 8
Bij de fops/oppressor je targeting tool, bij de covop blijft daar de 3th eye en de drone over. Die laatsten kunnen ook op 6 zitten, maar dat weet ik zo niet meer.

Ik merkte gister tijdens het gamen dat he top deze manier veel lekkerder speelt. Ik werd echt gek van het feit dat ik moest dubbeldrukken om het benodigde apparaat er bij te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Ack, wat zijn er toch een hoop oerdomme, irritante, egoistische rotspelers!

Op de refinery ben ik de ENIGE in het team die aan het hacken is, maar toch lukt het aardig omdat ik telkens vanuit de gdf base de Anansi pak of een buggy en snel naar de Strogg Shield gen rij.

Moet ik nog een heel klein stukje, maar ik weet dat de minuut bijna om is, dus ik ren naar de anansi. Pakt iemand hem net voor mij weg. Kan gebeuren, maar help het team even; zet mij bij de shield gen af.

Nee.. oetlul gaat op een afstandje hun spawn beschieten.. en ja, 10 seconden later de hack-progress weg. En niemand die er iets van zegt. De rest van het potje heeft die gast constant de anansi gehogged en er de spawn van de Strogg mee bestookt.. en nee.. niemand ging hacken.

Uiteindelijk in de laatste minuut de Anansi uit de lucht geschoten en gedisconnect. Gatver :(

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cheiron schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 12:20:
Ack, wat zijn er toch een hoop oerdomme, irritante, egoistische rotspelers!

Op de refinery ben ik de ENIGE in het team die aan het hacken is, maar toch lukt het aardig omdat ik telkens vanuit de gdf base de Anansi pak of een buggy en snel naar de Strogg Shield gen rij.

Moet ik nog een heel klein stukje, maar ik weet dat de minuut bijna om is, dus ik ren naar de anansi. Pakt iemand hem net voor mij weg. Kan gebeuren, maar help het team even; zet mij bij de shield gen af.

Nee.. oetlul gaat op een afstandje hun spawn beschieten.. en ja, 10 seconden later de hack-progress weg. En niemand die er iets van zegt. De rest van het potje heeft die gast constant de anansi gehogged en er de spawn van de Strogg mee bestookt.. en nee.. niemand ging hacken.

Uiteindelijk in de laatste minuut de Anansi uit de lucht geschoten en gedisconnect. Gatver :(
Dat is zo vervelend idd. Ik speel nu gewoon alleen op LAW eigenlijk. VOIP is ideaal en de mensen gaan er allemaal voor. Ik heb juist 2 situaties die er wel bij passen in de afgelopen week gehad. Ok, ik hoefde neit per sé binnen een bepaalde tijd ergens te zijn, maar het was wel mijn doel. Beide op Ark:

1. Ik moest naar de generator. Ik stap bij iemand in de tormentor en ff via VOIP een request om over de generator te vliegen. Wordt gedaan en ik kan prima een poging doen
2. Even later, deze keer pak ik de tormentor. De ander stapte in en ik wilde snel bij de mining laser zijn voor deze zou aankomen. Ook weer even via de VOIP. Ik vlieg er heen, zet mezelf af en kijk even in de lucht. Hij neemt de knuppel over en vliegt mooi zelf verder _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Eerlijk is eerlijk, aan het begin van het de Refinery pakte iemand anders (niet die vehicle whore) de Anansi en steeg al op toen ik via VOIP riep: HOLD ON! Plz drop me at shieldgen

Deed hij meteen! Dat zijn de fijne teammates.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Weet iemand ook een startup commando lijn zodat de joysticks niet worden gevonden, Ik heb een Logitech Momo die er voor zorgt dat mijn muis constant omhoog gaat zodra ik ga spelen.

De oplossing van de ontwikkelaar van QW is gewoon "unplug" leuk en aardig maar nu moet ik steeds achter mijn burau kruipen. Iemand een oplossing ? ben druk aan het googlen maar nog niks gevonden

-nojoy werkt niet :(

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:04

Acid_Burn

uhuh

USB verleng kabeltje

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ghostrider schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 15:35:
Weet iemand ook een startup commando lijn zodat de joysticks niet worden gevonden, Ik heb een Logitech Momo die er voor zorgt dat mijn muis constant omhoog gaat zodra ik ga spelen.

De oplossing van de ontwikkelaar van QW is gewoon "unplug" leuk en aardig maar nu moet ik steeds achter mijn burau kruipen. Iemand een oplossing ? ben druk aan het googlen maar nog niks gevonden

-nojoy werkt niet :(
lol, unplug? or easier is to put in_joy1_device "" and then its disabled, or you can just disable every axial movement.....
Ofwel, pas je CFG's aan. Deze kun je gewoon met wordpad openen. Deze staat in:
\Documents\id Software\Enemy Territory - QUAKE Wars\base\etqwconfig.cfg

Daarin staan dus ergens in_joy1_device "<getal>" t/m in_joy4_device "<getal>". Dit getal tussen de haakjes bij alle 4 verwijderen en opslaan. Kijk eens of dat werkt.

=======================================

Dan mijn autoexec op het moment, er kan nog een kleine bug in zitten bij "_activate" om van plaats in vehicle te veranderen. Hoop dat hij nu gefixt is, anders kom ik er wss wel op terug.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
//Grafische settings
cg_unlockfps "1"
cg_unlock_maxfps "60"
cg_unlock_timingmethod "0"
r_usesmp "1"
g_skipintro "1"
r_useThreadedRenderer "2"
r_visDistMult "1.2"

//Init van de g_classes
g_bind_context_anansi "plane"
g_bind_context_badger "vehicle"
g_bind_context_bumblebee "plane"
g_bind_context_mcp "vehicle"
g_bind_context_platypus "vehicle"
g_bind_context_husky "vehicle"

g_bind_context_desecrator "vehicle"
g_bind_context_goliath "vehicle"
g_bind_context_hog "vehicle"
g_bind_context_hornet "plane"
g_bind_context_icarus "vehicle"
g_bind_context_titan "vehicle"
g_bind_context_trojan "vehicle"

g_class_context_aggressor "aggressor"
g_class_context_technician "technician"
g_class_context_constructor "constructor"
g_class_context_oppressor "oppressor"
g_class_context_infiltrator "infiltrator"

g_class_context_solider "soldier"
g_class_context_medic "medic"
g_class_context_engineer "engineer"
g_class_context_fieldops "fieldops"
g_class_context_covertops "covertops"

//Strogg bindings
//Aggressor
bind "MOUSE4" "useweapon weapon_item1" "ALT" "aggressor" 
bind "MOUSE5" "useweapon weapon_tool1" "ALT" "aggressor" 
bind "MWHEELUP" "_stroyDown" "" "aggressor"
bind "MWHEELDOWN" "_stroyUp" "" "aggressor"
bind "5" "useweapon weapon_tool1" "" "aggressor"
bind "6" "useweapon weapon_item1" "" "aggressor"

bind "F5" "vstr s1" "" "aggressor"
bind "F6" "vstr s2" "" "aggressor"
bind "F7" "vstr s3" "" "aggressor"
bind "F8" "vstr s4" "" "aggressor"
bind "F9" "vstr s5" "" "aggressor"

bind "MWHEELDOWN" "_weapnext" "ALT" "aggressor"
bind "MWHEELUP" "_weapprev" "ALT" "aggressor"

//Technician
bind "MOUSE4" "useweapon weapon_tool1" "ALT" "technician" 
bind "MOUSE5" "useweapon weapon_item1" "ALT" "technician"  
bind "MWHEELUP" "_stroyDown" "" "technician"
bind "MWHEELDOWN" "_stroyUp" "" "technician"
bind "5" "useweapon weapon_tool1" "" "technician"
bind "6" "useweapon weapon_item1" "" "technician"

bind "F5" "vstr s1" "" "technician"
bind "F6" "vstr s2" "" "technician"
bind "F7" "vstr s3" "" "technician"
bind "F8" "vstr s4" "" "technician"
bind "F9" "vstr s5" "" "technician"

bind "MWHEELDOWN" "_weapnext" "ALT" "technician"
bind "MWHEELUP" "_weapprev" "ALT" "technician"

//Constructor
bind "MOUSE4" "useweapon weapon_tool1" "ALT" "constructor" 
bind "MOUSE5" "useweapon weapon_item1" "ALT" "constructor"
bind "MOUSE2" "useweapon weapon_tool2" "ALT" "constructor"
bind "MWHEELUP" "_stroyDown" "" "constructor"
bind "MWHEELDOWN" "_stroyUp" "" "constructor"
bind "5" "useweapon weapon_tool1" "" "constructor"
bind "6" "useweapon weapon_item1" "" "constructor"
bind "7" "useweapon weapon_tool2" "" "constructor"

bind "F5" "vstr s1" "" "constructor"
bind "F6" "vstr s2" "" "constructor"
bind "F7" "vstr s3" "" "constructor"
bind "F8" "vstr s4" "" "constructor"
bind "F9" "vstr s5" "" "constructor"

bind "MWHEELDOWN" "_weapnext" "ALT" "constructor"
bind "MWHEELUP" "_weapprev" "ALT" "constructor"

//Opressor
bind "MOUSE4" "useweapon weapon_item2" "ALT" "oppressor" 
bind "MOUSE5" "useweapon weapon_item1" "ALT" "oppressor" 
bind "MOUSE2" "_weapon6" "ALT" "oppressor"
bind "MWHEELUP" "_stroyDown" "" "oppressor"
bind "MWHEELDOWN" "_stroyUp" "" "oppressor"
bind "5" "useweapon weapon_item2" "" "oppressor"
bind "6" "useweapon weapon_item1" "" "oppressor"
bind "7" "useweapon weapon_tool1" "" "oppressor"
bind "8" "_weapon6" "" "opressor"

bind "F5" "vstr s1" "" "oppressor"
bind "F6" "vstr s2" "" "oppressor"
bind "F7" "vstr s3" "" "oppressor"
bind "F8" "vstr s4" "" "oppressor"
bind "F9" "vstr s5" "" "oppressor"

bind "MWHEELDOWN" "_weapnext" "ALT" "oppressor"
bind "MWHEELUP" "_weapprev" "ALT" "oppressor"

//Infiltrator
bind "MOUSE4" "useweapon weapon_tool1" "ALT" "infiltrator" 
bind "MOUSE5" "useweapon weapon_item1" "ALT" "infiltrator" 
bind "MOUSE2" "useweapon weapon_item2" "ALT" "infiltrator"
bind "MWHEELUP" "_stroyDown" "" "infiltrator"
bind "MWHEELDOWN" "_stroyUp" "" "infiltrator"
bind "5" "useweapon weapon_tool1" "" "infiltrator"
bind "6" "useweapon weapon_item1" "" "infiltrator"
bind "7" "useweapon weapon_tool2" "" "infiltrator"
bind "8" "useweapon weapon_item2" "" "infiltrator"

bind "F5" "vstr s1" "" "infiltrator"
bind "F6" "vstr s2" "" "infiltrator"
bind "F7" "vstr s3" "" "infiltrator"
bind "F8" "vstr s4" "" "infiltrator"
bind "F9" "vstr s5" "" "infiltrator"

bind "MWHEELDOWN" "_weapnext" "ALT" "infiltrator
bind "MWHEELUP" "_weapprev" "ALT" "infiltrator"

//GDF binding
//Soldier
bind "MOUSE4" "useweapon weapon_item1" "ALT" "soldier" 
bind "MOUSE5" "useweapon weapon_tool1" "ALT" "soldier" 
bind "5" "useweapon weapon_tool1" "" "soldier"
bind "6" "useweapon weapon_item1" "" "soldier"

bind "F5" "vstr g1" "" "soldier"
bind "F6" "vstr g2" "" "soldier"
bind "F7" "vstr g3" "" "soldier"
bind "F8" "vstr g4" "" "soldier"
bind "F9" "vstr g5" "" "soldier"

bind "MWHEELDOWN" "_weapnext" "ALT" "soldier"
bind "MWHEELUP" "_weapprev" "ALT" "soldier"

//Medic
bind "MOUSE4" "useweapon weapon_tool1" "ALT" "medic" 
bind "MOUSE5" "useweapon weapon_item1" "ALT" "medic"  
bind "MOUSE2" "useweapon weapon_item2" "ALT" "medic"
bind "5" "useweapon weapon_tool1" "" "medic"
bind "6" "useweapon weapon_item1" "" "medic"
bind "7" "useweapon weapon_item2" "" "medic"

bind "F5" "vstr g1" "" "medic"
bind "F6" "vstr g2" "" "medic"
bind "F7" "vstr g3" "" "medic"
bind "F8" "vstr g4" "" "medic"
bind "F9" "vstr g5" "" "medic"

bind "MWHEELDOWN" "_weapnext" "ALT" "medic"
bind "MWHEELUP" "_weapprev" "ALT" "medic"

//Engineer
bind "MOUSE4" "useweapon weapon_tool1" "ALT" "engineer" 
bind "MOUSE5" "useweapon weapon_item1" "ALT" "engineer"  
bind "MOUSE2" "useweapon weapon_tool2" "ALT" "engineer"
bind "5" "useweapon weapon_tool1" "" "engineer"
bind "6" "useweapon weapon_item1" "" "engineer"
bind "7" "useweapon weapon_tool2" "" "engineer"

bind "F5" "vstr g1" "" "engineer"
bind "F6" "vstr g2" "" "engineer"
bind "F7" "vstr g3" "" "engineer"
bind "F8" "vstr g4" "" "engineer"
bind "F9" "vstr g5" "" "engineer"

bind "MWHEELDOWN" "_weapnext" "ALT" "engineer"
bind "MWHEELUP" "_weapprev" "ALT" "engineer"

//Fieldops
bind "MOUSE4" "useweapon weapon_item2" "ALT" "fieldops" 
bind "MOUSE5" "useweapon weapon_item1" "ALT" "fieldops" 
bind "MOUSE5" "_weapon6" "ALT" "fieldops" 
bind "5" "useweapon weapon_item2" "" "fieldops"
bind "6" "useweapon weapon_item1" "" "fieldops"
bind "7" "useweapon weapon_tool1" "" "fieldops"
bind "8" "_weapon6" "" "fieldops"

bind "F5" "vstr g1" "" "fieldops"
bind "F6" "vstr g2" "" "fieldops"
bind "F7" "vstr g3" "" "fieldops"
bind "F8" "vstr g4" "" "fieldops"
bind "F9" "vstr g5" "" "fieldops"

bind "MWHEELDOWN" "_weapnext" "ALT" "fieldops"
bind "MWHEELUP" "_weapprev" "ALT" "fieldops"

//Covertops
bind "MOUSE4" "useweapon weapon_tool1" "ALT" "covertops" 
bind "MOUSE5" "useweapon weapon_item1" "ALT" "covertops" 
bind "MOUSE2" "useweapon weapon_item2" "ALT" "covertops" 
bind "5" "useweapon weapon_tool1" "" "covertops"
bind "6" "useweapon weapon_item1" "" "covertops"
bind "7" "useweapon weapon_tool2" "" "covertops"
bind "8" "useweapon weapon_item2" "" "covertops"

bind "F5" "vstr g1" "" "covertops"
bind "F6" "vstr g2" "" "covertops"
bind "F7" "vstr g3" "" "covertops"
bind "F8" "vstr g4" "" "covertops"
bind "F9" "vstr g5" "" "covertops"

bind "MWHEELDOWN" "_weapnext" "ALT" "covertops"
bind "MWHEELUP" "_weapprev" "ALT" "covertops"

//Plane bindings
bind "Mouse5"  "_tophat" "" "plane"
bind "Mouse2" "_weapon0" "" "plane"
bind "MWHEELDOWN" "_activate" "" "plane"
bind "MWHEELUP" "_activate" "" "plane"
bind "Mouse2" "_weapon1" "ALT" "plane"
bind "MWHEELDOWN" "_weapnext" "ALT" "plane"
bind "MWHEELUP" "_weapprev" "ALT" "plane"

//Vehicle bindings
bind "Mouse5"  "_tophat" "" "vehicle"
bind "Mouse2" "_weapon0" "" "vehicle"
bind "MWHEELDOWN" "_vehicleCamera" "" "vehicle"
bind "MWHEELUP" "_activate" "" "vehicle"
bind "Mouse2" "_weapon1" "ALT" "vehicle"
bind "MWHEELDOWN" "_weapnext" "ALT" "vehicle"
bind "MWHEELUP" "_weapprev" "ALT" "vehicle"

//overige
bind "k" "vstr dokill" "" "default"

set dokill "kill; forcetapout"

/classswitch set
set s1 "clientTeam Strogg; ClientClass Aggressor 0; vstr dokill"
set s2 "clientTeam Strogg; ClientClass Technician 0; vstr dokill"
set s3 "clientTeam Strogg; ClientClass Constructor 0; vstr dokill"
set s4 "clientTeam Strogg; ClientClass Oppressor 0; vstr dokill"
set s5 "clientTeam Strogg; ClientClass Infiltrator 0; vstr dokill"

set g1 "clientTeam GDF; ClientClass Soldier 0; vstr dokill"
set g2 "clientTeam GDF; ClientClass Medic 0; vstr dokill"
set g3 "clientTeam GDF; ClientClass Engineer 0; vstr dokill"
set g4 "clientTeam GDF; ClientClass FieldOps 0; vstr dokill"
set g5 "clientTeam GDF; ClientClass CovertOps 0; vstr dokill"

//Keys
//Binden van overige
bind "Mouse5" "_weapon2" "" "default"

bind "MWHEELDOWN" "_weapnext" "ALT" "default"
bind "MWHEELUP" "_weapprev" "ALT" "default"
bind "MWHEELUP" "_activate" "" "default"
bind "MWHEELDOWN" "_usevehicle" "" "default"

//Binden van VOIP
bind "i" "vstr global_voip"
bind "o" "vstr team_voip"
bind "p" "vstr fire_voip"

//Setten van VOIP
set global_voip "bind 'mouse4' '_voice' '' 'default"
set team_voip "bind 'mouse4' '_teamvoice' '' 'default"
set fire_voip "bind 'mouse4' '_fireteamvoice' '' 'default"

//Binden van standaard Teamvoip
vstr team_voip

//Weaponswitch togle
g_WeaponSwitchTimeOut "0"

//Een nutteloze melding :P
Echo "Config loaded!"

.
.
..
.
..

.

.
.
=========================================
Dan nu de interessante stukjes die copy-paste klaar zijn:

Eerst de class/vehicle bindings. Deze zul je nodig hebben tenzij je ze anders in wilt delen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
//Init van de g_classes
g_bind_context_anansi "plane"
g_bind_context_badger "vehicle"
g_bind_context_bumblebee "plane"
g_bind_context_mcp "vehicle"
g_bind_context_platypus "vehicle"
g_bind_context_husky "vehicle"

g_bind_context_desecrator "vehicle"
g_bind_context_goliath "vehicle"
g_bind_context_hog "vehicle"
g_bind_context_hornet "plane"
g_bind_context_icarus "vehicle"
g_bind_context_titan "vehicle"
g_bind_context_trojan "vehicle"

g_class_context_aggressor "aggressor"
g_class_context_technician "technician"
g_class_context_constructor "constructor"
g_class_context_oppressor "oppressor"
g_class_context_infiltrator "infiltrator"

g_class_context_solider "soldier"
g_class_context_medic "medic"
g_class_context_engineer "engineer"
g_class_context_fieldops "fieldops"
g_class_context_covertops "covertops"

Dan de class-switch F5-F9 knoppen met kill en forcetapout:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
/classswitch set
set s1 "clientTeam Strogg; ClientClass Aggressor 0; vstr dokill"
set s2 "clientTeam Strogg; ClientClass Technician 0; vstr dokill"
set s3 "clientTeam Strogg; ClientClass Constructor 0; vstr dokill"
set s4 "clientTeam Strogg; ClientClass Oppressor 0; vstr dokill"
set s5 "clientTeam Strogg; ClientClass Infiltrator 0; vstr dokill"

set g1 "clientTeam GDF; ClientClass Soldier 0; vstr dokill"
set g2 "clientTeam GDF; ClientClass Medic 0; vstr dokill"
set g3 "clientTeam GDF; ClientClass Engineer 0; vstr dokill"
set g4 "clientTeam GDF; ClientClass FieldOps 0; vstr dokill"
set g5 "clientTeam GDF; ClientClass CovertOps 0; vstr dokill"

set dokill "kill; forcetapout"

//Strogg bindings
//Aggressor
bind "F5" "vstr s1" "" "aggressor"
bind "F6" "vstr s2" "" "aggressor"
bind "F7" "vstr s3" "" "aggressor"
bind "F8" "vstr s4" "" "aggressor"
bind "F9" "vstr s5" "" "aggressor"

//Technician
bind "F5" "vstr s1" "" "technician"
bind "F6" "vstr s2" "" "technician"
bind "F7" "vstr s3" "" "technician"
bind "F8" "vstr s4" "" "technician"
bind "F9" "vstr s5" "" "technician"

//Constructor
bind "F5" "vstr s1" "" "constructor"
bind "F6" "vstr s2" "" "constructor"
bind "F7" "vstr s3" "" "constructor"
bind "F8" "vstr s4" "" "constructor"
bind "F9" "vstr s5" "" "constructor"

//Opressor
bind "F5" "vstr s1" "" "oppressor"
bind "F6" "vstr s2" "" "oppressor"
bind "F7" "vstr s3" "" "oppressor"
bind "F8" "vstr s4" "" "oppressor"
bind "F9" "vstr s5" "" "oppressor"

//Infiltrator
bind "F5" "vstr s1" "" "infiltrator"
bind "F6" "vstr s2" "" "infiltrator"
bind "F7" "vstr s3" "" "infiltrator"
bind "F8" "vstr s4" "" "infiltrator"
bind "F9" "vstr s5" "" "infiltrator"

//GDF binding
//Soldier
bind "F5" "vstr g1" "" "soldier"
bind "F6" "vstr g2" "" "soldier"
bind "F7" "vstr g3" "" "soldier"
bind "F8" "vstr g4" "" "soldier"
bind "F9" "vstr g5" "" "soldier"

//Medic
bind "F5" "vstr g1" "" "medic"
bind "F6" "vstr g2" "" "medic"
bind "F7" "vstr g3" "" "medic"
bind "F8" "vstr g4" "" "medic"
bind "F9" "vstr g5" "" "medic"

//Engineer
bind "F5" "vstr g1" "" "engineer"
bind "F6" "vstr g2" "" "engineer"
bind "F7" "vstr g3" "" "engineer"
bind "F8" "vstr g4" "" "engineer"
bind "F9" "vstr g5" "" "engineer"

//Fieldops
bind "F5" "vstr g1" "" "fieldops"
bind "F6" "vstr g2" "" "fieldops"
bind "F7" "vstr g3" "" "fieldops"
bind "F8" "vstr g4" "" "fieldops"
bind "F9" "vstr g5" "" "fieldops"

//Covertops
bind "F5" "vstr g1" "" "covertops"
bind "F6" "vstr g2" "" "covertops"
bind "F7" "vstr g3" "" "covertops"
bind "F8" "vstr g4" "" "covertops"
bind "F9" "vstr g5" "" "covertops"

Dan nu de verbeterde instant weaponswitch. Geen dubbeldrukken meer. Zoek zelf maar uit hoe de configuratie per class is op de knoppen 5-8. Zie ook hierboven, nog even in het kort. Over het algemeen is 5 je tool (hacker, defibri, pliers etc etc.). Op 6 zit vaak je belangrijkste wapen, dus een bom, mines of health/ammo/stoyent. Op 7 zit de deploytool en bij de medic het inroepen van een supplycrate. Op 8 zit het overige spul.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
//Strogg bindings
//Aggressor
bind "5" "useweapon weapon_tool1" "" "aggressor"
bind "6" "useweapon weapon_item1" "" "aggressor"

//Technician
bind "5" "useweapon weapon_tool1" "" "technician"
bind "6" "useweapon weapon_item1" "" "technician"

//Constructor
bind "5" "useweapon weapon_tool1" "" "constructor"
bind "6" "useweapon weapon_item1" "" "constructor"
bind "7" "useweapon weapon_tool2" "" "constructor"

//Opressor
bind "5" "useweapon weapon_item2" "" "oppressor"
bind "6" "useweapon weapon_item1" "" "oppressor"
bind "7" "useweapon weapon_tool1" "" "oppressor"
bind "8" "_weapon6" "" "opressor"

//Infiltrator
bind "5" "useweapon weapon_tool1" "" "infiltrator"
bind "6" "useweapon weapon_item1" "" "infiltrator"
bind "7" "useweapon weapon_tool2" "" "infiltrator"
bind "8" "useweapon weapon_item2" "" "infiltrator"

//GDF binding
//Soldier
bind "5" "useweapon weapon_tool1" "" "soldier"
bind "6" "useweapon weapon_item1" "" "soldier"

//Medic
bind "5" "useweapon weapon_tool1" "" "medic"
bind "6" "useweapon weapon_item1" "" "medic"
bind "7" "useweapon weapon_item2" "" "medic"

//Engineer
bind "5" "useweapon weapon_tool1" "" "engineer"
bind "6" "useweapon weapon_item1" "" "engineer"
bind "7" "useweapon weapon_tool2" "" "engineer"

//Fieldops
bind "5" "useweapon weapon_item2" "" "fieldops"
bind "6" "useweapon weapon_item1" "" "fieldops"
bind "7" "useweapon weapon_tool1" "" "fieldops"
bind "8" "_weapon6" "" "fieldops"

//Covertops
bind "5" "useweapon weapon_tool1" "" "covertops"
bind "6" "useweapon weapon_item1" "" "covertops"
bind "7" "useweapon weapon_tool2" "" "covertops"
bind "8" "useweapon weapon_item2" "" "covertops"

g_WeaponSwitchTimeOut "0"

Veel plezier er mee. Je kunt uitzoeken wat tool1, tool2, item1 en item2 zijn bij een claas op deze pagina: http://4newbies.planetwol.../ETQW/weapons_special.php

[ Voor 94% gewijzigd door GENETX op 06-02-2008 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

GENETX schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 19:21:
[...]

[...]

Ofwel, pas je CFG's aan. Deze kun je gewoon met wordpad openen. Deze staat in:
\Documents\id Software\Enemy Territory - QUAKE Wars\base\etqwconfig.cfg

Daarin staan dus ergens in_joy1_device "<getal>" t/m in_joy4_device "<getal>". Dit getal tussen de haakjes bij alle 4 verwijderen en opslaan. Kijk eens of dat werkt.
zojuist getallen weggehaald opgeslagen en opgestart. muis gaat vrolijk omhoog :( (getallen werden terug gezet dus alleen lezen gedaan...getallen bleven weg maar muis bleef omhoog gaan :( ) iig bedankt voor de hulp zover maar een echte oplossing graag!

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ghostrider schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 21:44:
[...]

zojuist getallen weggehaald opgeslagen en opgestart. muis gaat vrolijk omhoog :( (getallen werden terug gezet dus alleen lezen gedaan...getallen bleven weg maar muis bleef omhoog gaan :( ) iig bedankt voor de hulp zover maar een echte oplossing graag!
Dan kun je proberen om alle andere dingen met joy te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Meh, wat is dat toch op Dollhouse. Of het is een leuke game of het is vreselijk unbalanced. Echt te vaak gewoon dat er 1 team helemaal onder de voet gelopen word :( Toch maar eens uitkijken naar een andere server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acid_Burn schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 00:14:
Meh, wat is dat toch op Dollhouse. Of het is een leuke game of het is vreselijk unbalanced. Echt te vaak gewoon dat er 1 team helemaal onder de voet gelopen word :( Toch maar eens uitkijken naar een andere server.
Later op de avond was de server dus weer beschikbaar, zat er rond 19:30 en toen klapte de server onder ons vandaan tijdens Volcano en het ging net lekker.

@Genetx: Tjeez wat een config, ik snap alleen niet precies hoe je 2 functies kan binden aan dezelfde knop, maar maak me er verder toch niet zo druk om, ik pas me vaak gewoon aan aan het spel. Sommige dingen uit je config lijken mij wel handig, die self kill en switch naar een andere klasse bijvoorbeeld.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2008 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik speel veel battfield 2142 en zoek een soortgelijk nieuw spel... is dit een aanrader voor mij guys?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Acid_Burn schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 00:14:
Probeer eens LAW. Gister weer 4 geweldige potjes gespeeld. 3 Wins, 1 Lose. Eindelijk begin ik het gevoel te krijgen een bepalende factor te zijn in de objectives. Menno was er ook nog even. Wel op Ark een stom moment waar ik snel bij de mining laser meost zijn, iemnad stapt in de tormentor die ik nodig had, maar kon er nog in. Vraag of hij mij even kan afzetten.. Niet dus... :| Progress (95%) weg. Maar opzich nog wel simpel gewonnen.

op Salvage nog heerlijk geirriteerd geweest. Ging in het begin prima. Generator opblazen en ook de mining laser gign mooi vlot. Maar dan de Salvage. Staan gewoon 2 strogg een beetje buiten de Salvage te niksen. Iedere spawnbeurt weer. Ik zit me dus terecht op te winden om die mensen ook in de aanval te sturen. Laten dat nou net de 2 mensen zijn die we nodig hadden om verder te komen. We kwamen niet ver in het gebouw en het was een totaal frustrerende afslachting. Gaat Mennno ook nog zeuren dat ik aan het whinen ben 8)7 Was IMHO gewoon kansloos verloren door 2 noobs die nisk deden. |:(

@ Cyclonus. Je kan meerdere dingen op een knop binden door er een key bij in te drukken of een class aasnturen:

Normaal heb je deze bind:
code:
1
bind "x" "kill" "" "default"

Als ik nu default verander in engineer dan kan ik alleen kill doen met x als ik engineer ben. ik kan ondertussen dus prima x prima gebruiken voor _activate.

code:
1
2
bind "x" "kill" "" "engineer"
bind "x" "_activate" "" "default"

Als ik engineer ben en ik druk op x dan kill ik mezelf, ben ik iets anders of zit ik in een vehicle dan krijgt de knop dezelfde functie als de F-knop.

Ik kan echter ook een 2e knop er bij nemen. Bijvoorbeeld ALT. Wanneer ik op ALT druk veranderen zo ongeveer al mijn muisknoppen van functie.

code:
1
bind "x" "kill" "ALT" "default"

Met die code zou kill alleen werken als ik op ALT en X tegelijk druk. Als ik alelen op X druk ga ga ik pronen.

En dit kun je dus eindeloos combineren. Daar komt dus mn lange lange CFG vandaan, maar hij werkt heerlijk. _/-\o_

@ Funk0001:
Mwoah, veel mensen denken dat het er op lijkt. Hell no! Het is absoluut een aanrader en een topgame. Maar denk niet dat je een beetje kan knallen en verder kan niksen. Als Battlefield speler zul je je meoten aanpassen aan de "Enemy Territory"-community. Ik adviseer je om eerst een dikke week de demo te spelen en niet opgeven. In het begin moet je de game echt leren.

Het grote verschil: Battlefield lijtk soms misschien een teamgame, maar is het imho lang niet. Iedereen kan die kills maken en iedereen kan vlaggetjes verzamelen. Welke classes je team ook heeft, je zou altijd kunnen winnen... De classes bij BF zijn meer een gimick dan een vereiste.

Wat dat betreft is ETQW totaal anders. Je bent als team bezig en je zult ook zo moeten spelen. Het heeft geen nut om zo snel mogelijk met een vehicle weg te rijden. Laat je teammates instappen die in de buurt zijn. Je zult verder constant gericht zijn op 1 objective zo als bijvoorbeeld het opblazen van een generator. Alleen de soldier kan dit doen aangezien alleen de soldier de beschikking over een bom heeft. Als jij geen soldier bent op dat moment zul je dus je team moeten helpen zodat je teammate een bom kan plaatsen. Dit bijvoorbeeld door alles op te ruimen met een airstrike, cover te geven als sniper, je teammate bij de objective te reviven of als Covert ops met een uniform de objective te bewaken en eventueel de tegenstanders om het leven te brengen die proberen de bom onschadelijk te maken.

De game gaat veel verder en is veel intenser als Battlefield. Het is zoals gezegd een topgame, maar je kan ze absoluut niet vergelijken. Als je van battlefield komt dan heb je nog veel te leren eerlijk gezegd. Je kan niet doelloos mensen ombrengen omdat dat niet tot de overwinning van je team leidt. Je zult doelgericht je team moeten helpen om samen te winnen. Mensen die zich hier niet aan houden en BF-style wat rond lopen worden over het algemeen niet getollereerd :+

[ Voor 29% gewijzigd door GENETX op 06-02-2008 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de uitleg Genetx, ik zal eens gaan expirimenteren met stukjes uit jouw config, ben wel benieuwd, die switch naar andere klasse zie ik echt voordeel in en ik moet ook nog steeds de rechtermuis knop binden voor flares in voertuigen, maar als ik dan de computer aanzet ga ik toch gewoon gamen ipv mijn config bijwerken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 10:09:
Bedankt voor de uitleg Genetx, ik zal eens gaan expirimenteren met stukjes uit jouw config, ben wel benieuwd, die switch naar andere klasse zie ik echt voordeel in en ik moet ook nog steeds de rechtermuis knop binden voor flares in voertuigen, maar als ik dan de computer aanzet ga ik toch gewoon gamen ipv mijn config bijwerken. :)
Np. Kijk ook eens op de ETQW 4 newbies site. Ik moet die nog eens doorspitten want er is volgens mij nog meer dan we weten. Wie weet hier wat Sticky Shrap grenades zijn? Die kun je blijkbaar met Mouse2 krijgen :+ .

Maar het heeft zeker nut om je config goed op te stellen. Die van mij is misschien een beetje te voor sommigen, maar het maakt het gamen wel makkelijker. Ik werd gek om bv 2x op 5 te drukken om het jusite wapen te krijgen. Back to ET style it is nu en ik merk dat ik mn tools nu sneller+makkelijker terug vind. Same voor kill + andere class. Snel switchen om al bij de volgende objective klaar te staan. Neem eens de tijd in het weekend om een CFG op te stellen. Misschien niet zo leuk als in ETQW te fraggen, maar als je weer een stapje verder wilt is het gewoon nodig om je toetsenbord+muis goed klaar te hebben.

De persoonlijk grootste pluspunten aan mijn CFG:
1. Betere bereikbaarheid van alle wapens. Scheelt je een hoop tijd op situaties wanneer het hard nodig hebt. Zowel op het toetsenbord als de muis kan ik ze bereiken. _weapon2 staat zelfs onder Mouse5 dus ik kan ieder moment razendsnel terugswitchen.

2. Makkelijker switchen tussen classes om mezelf effectiever aan te passen aan de volgende objective.

3. VOIP op mijn muis: Gamen + praten tegelijk aangezien de knoppen niet ergens aan de verkeerde kant van mn tobo zitten.

4. Specifieke bindings: Voor elke class en situatie de jusite bindings die ik nodig heb om snel te kunnen schakelen. Vooral dingen zoals stroyent op je scrollwheel zijn handig. Zoals ika l eerder aangaf: Bij een objective gaat bij mij constant Ammo -> Health. Hiermee verdubbel ik bijna mijn hitpoints en dat heeft zeer zeker effect op het repairen, hacken en plaatsen van een bom.

Punt 1 en 2 kun je dus overnemen door mijn 3 stukjes code zo in je CFG te plakken. Punt 3 is ook geen probleem, dat is een klein stukje die je zo kan vinden. Punt4 is wel iets dat je echt zelf moet doen. Dat is zo specifiek dat het je je eigen knoppen moet indelen zoals jij ze wilt.

[ Voor 6% gewijzigd door GENETX op 06-02-2008 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Ghostrider schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 21:44:
iig bedankt voor de hulp zover maar een echte oplossing graag!
Heb 's effe op de community forums gekeken, maar configs aanpassen blijkt inderdaad niet te helpen.

Disablen onder Windows voordat je ET:QW start (omslachtig) of een USB hub kopen waardoor je makkelijker kun unpluggen (duur) ...
GENETX schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 10:24:
Wie weet hier wat Sticky Shrap grenades zijn? Die kun je blijkbaar met Mouse2 krijgen
Sticky = plakkerig ... als je een granaat ergens tegenaan gooit, blijft hij plakken. Soort kleef-mijn ...

[ Voor 27% gewijzigd door Goner op 06-02-2008 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een paar pagina's terug mijn config gepost waar ik toendertijd ook een toggle tussen twee items in had gedaan voor een aantal klassen. Dit kan echter niet voor items die met een underscore geactiviteerd moeten worden. Tools en Items dus wel maar wapens niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tools en items beginnen dan ook zonder underscore: "UseWeapon Weapon_tool1"

Weet iemand waarom ik overigens waarom ik op mijn scrollwheel "_activate" aan de praat krijg? Anders moet ik dat misschein toch nog even wijzigen naar ALT+Mouse5.

@ Goner: Dat snap ik ook nog wel, maar wist je er van? Ik iig niet. Ik moet me zelfs nog inlezen over repair drones oid... Ik weet dat ik ze kan locken, maar zie nooit echt effect :P.

* GENETX moet echt creatief gaan zijn met die dingen eigenlijk.

[ Voor 86% gewijzigd door GENETX op 06-02-2008 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 09:50:
[...]
Gaat Mennno ook nog zeuren dat ik aan het whinen ben 8)7 Was IMHO gewoon kansloos verloren door 2 noobs die nisk deden. |:(
Wel, steeds dezelfde boodschap op dezelfde toon over voip herhalen is niet iets waar ik echt blij van word, zeker als het niet helpt. Komt bij dat je toch echt over 'team' sprak en niet over een paar bepaalde spelers (die wellicht hun voip zelfs uit hadden staan). Het team tegenover ons liet zich twee keer verrassen (bij de generator en de laser), maar had daarna de zaken wel op orde en met mensen als Asset en Verticae aan de andere kant is het dan altijd lastig. Mijn nieuwe config (nieuwe wapen en item knoppen, compleet class select en respawn script) deed op dat moment overigens ook meer kwaad dan goed, lastig vechten tegen in 500 uur opgebouwde instincten. Zat daarna even op Dollhouse en toen was dat helemaal een ramp. Op een gegeven moment moest ik snel m'n AR pakken, sta ik ineens met m'n pliers in m'n handen... :'(

Voor de rest heb je trouwens je rep wat mij betreft waargemaakt. Met een beetje fatsoenlijke support kom jij een heel eind met de objectives. Ben zelfs een paar keer van de objective class naar oppressor geswitcht om je te steunen. Die violator + 3 lacerator kills + shields op de laser op Salvage waren mijn werk. Was eerst ook constructor, maar ik vond onze oppressors niet scherp genoeg.

Jammer overigens dat die Tormentor piloot op Ark je liet barsten. Ik respawnde toen meteen als constructor naar de andere spawn om met de andere Tormentor de construct nog proberen te redden, maar ik kwam letterlijk een seconde te laat.

Iets geheel anders: jongens (en meisjes ook), wat gebruiken jullie als knop(pen) voor lean? Ik had eerst 2 aparte knoppen daarvoor, maar die zaten op een plaats waar ik eigenlijk beter meer cruciale dingen kon plaatsen. Ik heb nu een bind waarbij ik use + links of rechts indruk om te leanen, maar ik ben daar nog niet zo kapot van. Misschien is het even wennen, net als de rest van de bende. Vraag me trouwens ook af of hier mensen zijn die leanen in een 1 vs 1 en wat die voor binds daarvoor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:42
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 14:31:
[...]

Wel, steeds dezelfde boodschap op dezelfde toon over voip herhalen is niet iets waar ik echt blij van word, zeker als het niet helpt. Komt bij dat je toch echt over 'team' sprak en niet over een paar bepaalde spelers (die wellicht hun voip zelfs uit hadden staan). Het team tegenover ons liet zich twee keer verrassen (bij de generator en de laser), maar had daarna de zaken wel op orde en met mensen als Asset en Verticae aan de andere kant is het dan altijd lastig. Mijn nieuwe config (nieuwe wapen en item knoppen, compleet class select en respawn script) deed op dat moment overigens ook meer kwaad dan goed, lastig vechten tegen in 500 uur opgebouwde instincten. Zat daarna even op Dollhouse en toen was dat helemaal een ramp. Op een gegeven moment moest ik snel m'n AR pakken, sta ik ineens met m'n pliers in m'n handen... :'(

Voor de rest heb je trouwens je rep wat mij betreft waargemaakt. Met een beetje fatsoenlijke support kom jij een heel eind met de objectives. Ben zelfs een paar keer van de objective class naar oppressor geswitcht om je te steunen. Die violator + 3 lacerator kills + shields op de laser op Salvage waren mijn werk. Was eerst ook constructor, maar ik vond onze oppressors niet scherp genoeg.

Jammer overigens dat die Tormentor piloot op Ark je liet barsten. Ik respawnde toen meteen als constructor naar de andere spawn om met de andere Tormentor de construct nog proberen te redden, maar ik kwam letterlijk een seconde te laat.

Iets geheel anders: jongens (en meisjes ook), wat gebruiken jullie als knop(pen) voor lean? Ik had eerst 2 aparte knoppen daarvoor, maar die zaten op een plaats waar ik eigenlijk beter meer cruciale dingen kon plaatsen. Ik heb nu een bind waarbij ik use + links of rechts indruk om te leanen, maar ik ben daar nog niet zo kapot van. Misschien is het even wennen, net als de rest van de bende. Vraag me trouwens ook af of hier mensen zijn die leanen in een 1 vs 1 en wat die voor binds daarvoor gebruiken.
Standaard lean knoppen gebruik ik. En leanen in 1v1 is bug abuse want ben je moelijker te raken. Dat gaat ook gefixed worden, waarschijnlijk iig in de ET:QW pro mod zodat je niet leanen en schieten tegelijk kan.

[ Voor 3% gewijzigd door Zenix op 06-02-2008 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 14:31:
[...]

Maar tegen Asset en Verticae is zeker neit onmogelijk. Dat lieten we zien op Quarry en Ark en ook het begin van Salvage. Maarja, ik kan me er behoorlijk kwaad op maken als ik gewoon merk dta het team zich niet inzet. Ik was er zelf 1 keer doorheen en heb helaas de verkeerde route genomen. Maar de salvage heb ik nooit gezien en dan doe je iets verkeerd. Ik miste gewoon de drang om de GDF tegen de muur klem te zetten. Ze verdedigden idd oersterk, maar de meeste strogg waren te bang om er echt voor te gaan had ik het idee.

Maarja, het kan neit altijd meezitten, andere momenten moedig ik mijn team weer aan dat we het kunnen of dat het goed gaat. Soms kan ik ook een beetje pissed worden zoals gister op Salvage. Ik ben dan toch wel vaak een van de leiders op het veld en daarbij probeer ik dan het team ook goed neer te zetten. Tsja, als dat keer op keer neit lukt omdat 2 mensen buiten het gebouw blijven en zich letterlijk nog net niet door de GDF gun laten afknallen... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 14:04:
Tools en items beginnen dan ook zonder underscore: "UseWeapon Weapon_tool1"

Weet iemand waarom ik overigens waarom ik op mijn scrollwheel "_activate" aan de praat krijg? Anders moet ik dat misschein toch nog even wijzigen naar ALT+Mouse5.

@ Goner: Dat snap ik ook nog wel, maar wist je er van? Ik iig niet. Ik moet me zelfs nog inlezen over repair drones oid... Ik weet dat ik ze kan locken, maar zie nooit echt effect :P.

* GENETX moet echt creatief gaan zijn met die dingen eigenlijk.
Met rechtermuis blijven de Shrap grenades inderdaad plakken waar je ze tegen aan gooit, dat gebruik ik al vanaf het begin, snel langs een voertuig rennen en 2 granaten erop plakken, doet het altijd beter dan gooien en hopen dat hij blijft staan.
En met de Flying Repair Drone is het inderdaad locken en dan ook rechter muis, dat is iig default, de Drone vliegt dan naar wat er te repareren valt en jij kan je lacerator weer pakken en verder gaan, je moet alleen wel redelijk in de buurt blijven, ik gebruik het ook vaak in voertuigen, even uit je Desecrator springen repair drone locken en laten reparenen en zelf weer achter het kanon plaats nemen, je bent maar kort kwetsbaar buiten de tank en de drone maakt het klusje rustig af. Hij gaat wel "kapot" als iemand een raket of granaat jou kant op doet komen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
omg.. heb er nu bijna 100 uur in zitten.. en dat van die sticky's lees ik nu pas voor het eerst :D

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thx cyclonus, morgen maar eens proberen. ben bang dat ik het vandaag nog druk heb met mn stageverslag... :(

@ Cheiron: Ook mijn reactie toen ik eht op die newbies site las :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
cheiron schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 15:13:
omg.. heb er nu bijna 100 uur in zitten.. en dat van die sticky's lees ik nu pas voor het eerst :D
Wist ik ook niet inderdaad :P

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cheiron schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 15:13:
N00b! :P

Belangrijkste vraag is of het erg is dat je het niet wist. Antwoord: nee! Ik zie bijna niemand die stickies ooit gebruiken. Ik gebruik ze een heel enkele keer om voor m'n voeten te gooien als ik snel de aftocht moet blazen en om op vehicles te plakken, maar dan moet je wel heel dichtbij komen en daar houdt deze jongen niet zo van.

@GENETX: Ach, en je hield het nog netjes ook. Ik wil nog wel eens andere termen gebruiken om mijn team te vertellen wat ik van ze denk. Vooral als ik Volcano of Salvage volledig onnodig dreig te verliezen, terwijl ik duidelijk gezegd heb wat de tegenstander zal gaan doen en wat je daar het beste tegenover kunt stellen (Volcano -> controls gehacked -> asap naar binnen). Team dat me pas nog kansloos af liet slachten, omdat ik de enige was die al binnen zat terwijl de tegenstander er al met een paar hypers in was, heb ik geloof ik uitgescholden voor 'fucksticks'... Erg onsportief en je hebt bovendien geen idee hoe ervaren/stoned/dronken je medespelers zijn, maar soms gebeurt me dat nog wel eens.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2008 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarO
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
GENETX schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 15:43:
Thx cyclonus, morgen maar eens proberen. ben bang dat ik het vandaag nog druk heb met mn stageverslag... :(

@ Cheiron: Ook mijn reactie toen ik eht op die newbies site las :+
Ik las het daar ook pas voor het eerst. En toen dacht ik na een tijdje om ook zoiets te proberen met de GDF granaat. Bleek je die over de grond te kunnen rollen. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

GENETX schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 14:04:
@ Goner: Dat snap ik ook nog wel, maar wist je er van?
Het verschijnsel wel geregistreed, maar niet echt bewust gebruikt ... ik gebruik mouse2 met granaten alleen om mijnen uit te schakelen en dat maakt niet veel verschil als GDF of Strogg. Ik gebruik dan liever geen mouse1 omdat ze dan van dichtbij soms keihard terug bouncen ... :P
Ik iig niet. Ik moet me zelfs nog inlezen over repair drones oid... Ik weet dat ik ze kan locken, maar zie nooit echt effect
Flying repair drones zijn fantastisch ! Locken op te repareren object, afschieten en je wapen weer pakken en verder gaan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gezien de reacties geeft het wel weer aan hoeveel dingen voor bepaald emensen gewoon verborgen zijn :+

* GENETX haat verslagen, deze keer gaat de wil van de docent helaas toch echt voor die van de Makron helaas :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Repair drones dan weer wel, die had ik in de demo al door :P
Net even de stickies gebruikt, maar je moet opnieuw leren gooien met die dingen; ze gaan veel minder ver. Jammer.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 22:37
He bah!

Ik had me met de demo vermaakt op mijn laptop. Dan nu een tijdje later toch maar gekocht, maar wat valt dit tegen zeg :@

Hij blijft continue op 30 fps hangen in multiplayer games. Of ik op ultra, of op low speel maakt niet uit.

Wat ik geprobeerd heb:
set com_unlockfps 1
set com_unlock_timingmethod 0 (ook 1 en 0 geprobeerd)
set r_usethreadedrenderer 2

In de singleplayer haal ik 160fps op ultra, In de multiplayer 30fps op low :(
Ik heb een keer gehad dat hij daadwerkelijk sneller ging dan 30 (met timingmethod 0), maar toen liepen ook alle animaties sneller.

Ik draai een 3870oc. 8.1 drivers. Intel c2d 3,2ghz. 2gb ddr1200.

Welke instellingen/ combinatie draaien jullie?

Hmm de volgende settings vanuit een cfg werken wel in multiplayer, maar super is anders
code:
1
2
3
4
5
6
7
set cg_unlockfps "1"
set cg_unlock_maxfps "90"
set cg_unlock_timingmethod "2"
set r_usesmp "1"
set g_skipintro "1"
set r_useThreadedRenderer "2"
bind F10 toggle com_showFPS

[ Voor 16% gewijzigd door Dekaasboer op 06-02-2008 22:58 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

draai je zelf de multiplayer? Dan kom je niet boven de 30 uit, servergedeelte loopt op 30fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch leuk dat mensen zelfs na 100uur nog nieuwe dingen kunnen leren in een spel ;)
Ik vermaak me ook nog prima en zie wel eens nieuwe tactieken van mensen die je dan ook eens gaat proberen, door gewoon goed op te letten op je eigen team en ook je tegenstander kun je soms best leuke dingen te weten komen.
Laatst moest ik echt even de muis wegleggen toen op Slipgate een Bumblebee met 2 gunners zo de slipgate in vloog terwijl deze nog niet was gehacked, ik kwam even niet meer bij. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 08:31:
Laatst moest ik echt even de muis wegleggen toen op Slipgate een Bumblebee met 2 gunners zo de slipgate in vloog terwijl deze nog niet was gehacked, ik kwam even niet meer bij. :o
_/-\o_ Zoiets noemen ze een Zwart Gat of een Blackout _/-\o_

@ Dekaasboer:
Zorg er wel voor dat je ze in je autoexec.cfg zet. Die com_unlock_maxfps "60" zorgt dat je van de 30 afkomt. Ik heb met dezelfde videokaart zonder OC prima stable 30FPS. Echter heb ik hem wel zo ongeveer op Low. Alle effecten op Low, geen shadows en alleen vsync. Verder ook geen AF en AA, alleen textures op Medium.

Eigenlijk zuigt ATI echt in OpenGL want nu pas kan ik zeggen dat ik constant op 60FPS zit... Volgende keer gewoon weer NVIDIA dus. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow, en je kan er gewoon door vliegen :o argh, dat ga ik ook is proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

GENETX schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 08:49:
Die com_unlock_maxfps "60" zorgt dat je van de 30 afkomt.
Ik zie trouwens zowel cg_unlock_maxFPS en com_unlock_maxFPS ... is er verschil ??

iemand enig idee wat dit precies inhoudt ?
com_unlock_timingmethod //this selects one of three timing methods for unlocked frames. Can take values of 0, 1, or 2
Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 09:14:
Ehm , wel pas na hacken van slipgate hoor! Als GDF dan ...

[ Voor 47% gewijzigd door Goner op 07-02-2008 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Pas na het hacken inderdaad. Anders wordt je gefried.

Zo ging ik een keer volle vaart met de Anansi richting de Slipgate, sprong er uit om te hacken, raak de zijkant van de slipgate en wordt zo de slipgate ingejonast... dood.

DOH!

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik haal ook zo vaak een tormentor van antartica :+

@ Goner:
Hmmz, die kende ik nog niet, die cg versie.

cg= ClientGame
com= Computer?

Weet niet of die eerste alleen effect heet op singleplayer oid. De com versie werkt wel gewoon zoals die hoort te werken.

com_unlock_timingmethod is de manier waarop de computer berekend welke frames hij door moet laten. Op de forums van SD staat er wel meer over. Het komt er in het kort op neer dat:

mode 0: 30FPS of een veelvoud als lock
mode 1: Niet zo afwisselend, maar locked hem neit aan 30 of een veelvoud
mode 2: Complete unlock: Je CPU stijgt naar 100% als ie een beetje kan _/-\o_

Aangezien ik nu mijn settings zo laag heb haal ik constant een gelockte 60FPS die stabiel blijft, alleen soms dropt naar de 55 oid. Hierdoor ziet het er altijd prima vloeiend uit. Bij mode 1 zou ik nu waarschijnlijk ook weinig verschil zien en mode 0 zou er voor zorgen dat wanneer hij even de 60 niet aankan (explosie) hij direct naar de 30 schiet.

Deze modes zitten er in om het spel vloeiend te houden. Zet je settings maar eens zo dat je spel ergens rond de 45FPS zit. Met mode 0 zou je constant 30 krijgen. Mode 1 zou er voor zorgen dat hij niet meer op die 30 vast zit, maar probeert de schommelingen er uti te halen zodat het vloeiend blijft. Mode 2 zou hem unlocken. In stille stukjes heb je dan 60FPS bijvoorbeeld, maar die kan sterk wisselen waardoor je nog beter op 30 zou kunnen spelen.

Mijn machine geeft mij dus nu meer dan genoeg perfromance om iig neit echt onder die 60FPS te komen. Moede 2 is bij mij dan ook helemaal prima want daardoor haal ik de hoogst mogelijke FPS, maar door de lock kom ik niet boven de 60FPS. Misschien zou ik normaal wel naar 80 kunnen schieten. Echter krijg ik nu uitschieters naar beneden tot iets van 50-55FPS. het verschil tussen 55 en 60 merk je neit, het verschil tussen 80 en 55 wel. daarom staat ie gelocked op 60FPS, met mode 2 en krijg ik toch een super stabiele FPS die heerlijk speelt.

Je kan het ebste er eens mee prutsen als je je settings ook lekker hebt en kijken wat het beste is. Op mijn laptop was Mode 0 of mode 1 het beste omdat ik hoe dan ook niet boven de 45FPS zou komen. Mode2 maakt het echt haperen, mode0 maakte het een stable 30FPS en mode1 kon soms in wat minder veeleisende mappen op een vrij stable 40-45FPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 22:37
Ik had ondanks dat ik de volgende cfg gebruikte toch nog haperingen met mijn x3870 en c2d 3,2ghz.

code:
1
2
3
4
5
6
7
set cg_unlockfps "1"
set cg_unlock_maxfps "90"
set cg_unlock_timingmethod "1"
set r_usesmp "1"
set g_skipintro "1"
set r_useThreadedRenderer "2"
bind F10 toggle com_showFPS

Nu bleek dat die threadedrenderer. Het stukje dat voor dualcore optimalisatie zorgt. Ervoor te zorgen dat er continue haperingen optraden. Daardoor voelde 60 of zelfs 90 fps niet goed aan. De fps fluctueerde ook als een tierelier.

Nu heb ik hem weer op single core gezet. (set r_useThreadedRenderer 0 )
Nu blijft de fps weer strak op 60 staan met alles op max 8)7

Weet trouwens iemand wat er hier mis mee is? bind F10 toggle com_showFPS Ik krijg de waarschuwing dat showfps geen button is?

[ Voor 9% gewijzigd door Dekaasboer op 07-02-2008 16:15 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan ook ThreadedRenderer 1 proberen. Maar blijkbaar is je dualcore volledig benutten neit heel erg handig? Zou best kunnen, dan zal ik dat nog eens proberen met 1 en 0 in het weekend.

Probeer overigens eens:
code:
1
bind "F10" "toggle com_showFPS" "" "defeault"

Ik gok dat ETQW jou commando vertaald naar:

code:
1
bind "F10" "toggle" "com_showFPS" "default"

En dan klopt het idd dat com_showFPS geen knop is, iig kan ik hem neit vinden om mijn toetsenbord :+

Dan staat je com_showFPS in het "modifier" deel. Hier kun je een toetscombo in kwijt. Zo veranderd mijn hele muis als ik op ALT druk, lees ook eens mijn post van de vorige pagina hierover.

[ Voor 43% gewijzigd door GENETX op 07-02-2008 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

[quote]Dekaasboer schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 16:13:
Dekaasboer schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 16:13:
Nu heb ik hem weer op single core gezet. (set r_useThreadedRenderer 0 )
Al eens geprobeerd the starten met 'etqw-rthread' ? Da's het start-script voor dual-core machines ... nieuw in 1.4 (voor Linux tenminste).

Ik speel nu onder Mandriva Linux 2008, een 8600GT met Nvidia 169.09 drivers, AMD Athlon 64 X2 dual-core 4400+, 2 GB memory en met alleen 'com_unlockFPS 1' haal ik met alles op high makkelijk de 60fps.

trouwens:
bind F3 "toggle com_showFPS" //Displays Frames per Second
http://4newbies.planetwol...TQW/scripting.php#toggles

zie ook:
http://community.enemyter...ums/showthread.php?t=2042
http://4newbies.planetwol...spy.com/ETQW/tweaking.php

[ Voor 18% gewijzigd door Goner op 07-02-2008 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Ja.. dan kun je alleen niet meer F3 doen bij de warmup :P

Die FPS ziet er wel erg vreemd uit bij mij. Ik kan niet eens normaal een waarde aflezen omdat hij zo snel verandert.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

cheiron schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 09:32:
Ja.. dan kun je alleen niet meer F3 doen bij de warmup
Is maar een voorbeeld ... pas je gewoon deze line ook aan :
bind "F3" "_ready" "" "default"
naar F10 of zo. De prompt laat wel zien welke toets je moet inrammen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Goner schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 10:12:
[...]

Is maar een voorbeeld ... pas je gewoon deze line ook aan :
bind "F3" "_ready" "" "default"
naar F10 of zo. De prompt laat wel zien welke toets je moet inrammen ...
Tja, ik had er dus niet zo goed over nagedacht en gewoon de F3 line van jou gekopieerd. De pop-up ijn je scherm laat dat zien " Press _ready ****"

Ik vond het wel grappig.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je doet toch echt iets fout als je je FPS niet af kan lezen. FPS wil je absoluut stabiel houden! Probeer of de max fps te verlagen of je settings te verlagen. 60FPS is wel vereist wil je een beetje lekker knallen.

Echte mannen zetten overigens de FPS counter met de console aan en uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

cheiron schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 13:27:
Tja, ik had er dus niet zo goed over nagedacht en gewoon de F3 line van jou gekopieerd. De pop-up ijn je scherm laat dat zien " Press _ready ****"
Aha, omdat _ready nu helemaal niet gebonden is ? Als je F10 eraan hangt, krijg je weer gewoon 'Press F10' ... vermoed ik.
(Ik gebruik trouwens geen F3, voorbeeld komt van 4newbies.)

Echte mannen hebben geen FPS counter nodig, die doen het gewoon zonder :+

[ Voor 8% gewijzigd door Goner op 08-02-2008 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
GENETX schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 13:43:
Je doet toch echt iets fout als je je FPS niet af kan lezen. FPS wil je absoluut stabiel houden! Probeer of de max fps te verlagen of je settings te verlagen. 60FPS is wel vereist wil je een beetje lekker knallen.

Echte mannen zetten overigens de FPS counter met de console aan en uit :+
Ik denk dat er iets mis is met de reader. Ik weet genoeg van games en FPS om te zien dat dit geen goede uitlezing is. Zelfs als ik gewoon naar de grond kijken swingt de FPS tussen de 30 en 60 FPS binnen 0,01 seconde. Ik zal eens kijken wat FRAPS er over te zeggen heeft. Het is in ieder geval allemaal soepel

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waar staat je com_unlock_timimingmethod op dan?

Itt tot de meeste counters heeft de D3-engine geen coutner die gemiddelden weergeeft, maar realtime getallen. Dat was met Q3 niet anders. Daar kon ik op het laatst in W:ET ook naar een muur kijken en schommelde de FPS ook egwoon tussen 200-250 :+

Als je timingmethod op 2 staat kan het best zijn dat hij het ene moment net wel 60FPS aankan en dan weer even niet. Dan blijft hij idd steeds schommelen. Zet hem dan maar eens op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Geen idee joh, ik had een stukje uit jouw config file gekopieerd ;)
Zit nu op het werk

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan zit ie dus op 0 :+

Maarja, er kunnen zzoveel oorzaken voor zijn. Feit is dat je wil je een beetje goed spelen om mee te kunnen in de subtop, dat je een stabiele 60FPS krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

unlock_timingMethod 0 ? Dan heeft unlock_maxFPS geen zin ...

com_unlock_maxFPS - this only does anything if com_unlock_timingMethod is set to 1 or 2. This limits the maximum fps your PC will try to achieve. This will be rounded to the next lowest multiple of 30 - eg if you set this to 59 it will in effect be treating the maximum as 30. This helps to control the fluctuation sometimes prevalent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En toch heb ik mn FPS niet boven mn max van 60 zien komen... Maar eens grondig testen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aaah, net even heerlijk gespeeld. Kwam als strogg invallen in volcano. Niet zo'n geniaal potje, maar wel gewonnen. Daarna Afrika. 2-1 voor de Strogg. Heerlijk met m'n teleporter rondgelopen op zoek naar mooie plekjes. Echt, daarvoor is Afrika dé campaign. Als ik een mooi plekje had, flyer drones rondsturen om mensen te vermoorden :D 3x de beste covert ops. Continu zorgen dat er een radar is. Bij de refinery had ik een mooie balkonnetje gevonden, en k heb daar, van het uitzicht genietend, heerlijk liggen zonnebaden, terwijl m'n flyer drones en de rest van m'n team zorgde dat niemand bij de shield kwam. Slipgate was ook wel leuk, had een prachtig plekje in de nexus tower gevonden, helaas is de MCP nooit op de outpost gekomen... Island was ook erg leuk, heb me echt kapot gelachen, had me geteleported in de sataliet schotel :D ik zag dat ding, en dacht, he, dat ga ik is proberen :D 1 keer de datadisccarrier vermoord, en vele andere... Helaas rende ze op het laatst met z'n 5'en naar binnen, en ik doodde wel de 2 bij de uitgang, maar dat was niet genoeg....

Vind ik toch 2 geniale wapens, teleporter en flyer drones... 't speelt weer zo anders dan technician of engineer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Whaha, geweldig potje net op de Volcano. Ik zit in een niet zo denderend maar bovengemiddeld Strogg team. Het hacken van het eerste objective gaat maar zo zo, en bij het tweede objective staat GDF goed te verdedigen met 2 goede medics.

Met een beetje toeval (en een hoop granaten) zijn beide medics even weg waardoor wij de generator kunnen opblazen. Op naar het laatste objective, maar help, nog maar 3 minuten voor het opblazen van de Core (Flyer Drones).

Het lukt niet, lukt niet totdat met 1 minuut opeens 4 drones achter elkaar door komen. 20% nog! 30 seconds.. 10 seconds. Hij telt al af naar 0, en ik verwacht "the humans have succesfully".. en op dat moment BOEM, core kapot :D :D Echt op seconde 0 gewoon. Alle GDF over de Voip compleet verontwaardigd en de Strogg in totaal ongeloof :D

Heerlijk!

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe, dat zijn mooie gebeurtenissen, zeker als je de persoon bent van de laatste drone :D dan geniet je...

2de objective is bij volcano het best te verdedigen, en eigenlijk moet je zorgen dat de strogg nooit verder komen... Goede medics die samen werken met soldiers, en covert ops voor de 3EC. Liggend met een GPM aan het eind van de gang kom je een heel eind, als medics je helpen, heb je ze bijna allemaal dood... Granaten komen meestal niet zo ver. De lange trap naar beneden is daarin iets moeilijker, maar ook dat is gewoon te doen. Om flyer drones tegen te houden, dat is echt een hells karwei, en dat lukt meestal ook niet. 1 keer is het me met een team 10 minuten gelukt :D 2 VoIP'ers die alles coordineerden.... Echt, het hele GDF team ging kapot van vreugde, iedereen schreeuwen: wow, dit is nog nooit eerder gelukt :9~ . Maar meestal zal je als GDF verliezen, op het mometn dat het zover komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cheiron schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 18:54:
Whaha, geweldig potje net op de Volcano. Ik zit in een niet zo denderend maar bovengemiddeld Strogg team. Het hacken van het eerste objective gaat maar zo zo, en bij het tweede objective staat GDF goed te verdedigen met 2 goede medics.

Met een beetje toeval (en een hoop granaten) zijn beide medics even weg waardoor wij de generator kunnen opblazen. Op naar het laatste objective, maar help, nog maar 3 minuten voor het opblazen van de Core (Flyer Drones).

Het lukt niet, lukt niet totdat met 1 minuut opeens 4 drones achter elkaar door komen. 20% nog! 30 seconds.. 10 seconds. Hij telt al af naar 0, en ik verwacht "the humans have succesfully".. en op dat moment BOEM, core kapot :D :D Echt op seconde 0 gewoon. Alle GDF over de Voip compleet verontwaardigd en de Strogg in totaal ongeloof :D

Heerlijk!
Ik zie (http://etqw.splatterladde...d=sessioninfo&idx=8456669) dat jullie Reload 5 minuten bij je hadden en ik gok dat dat voor de laatste paar minuten was. Dus als je je nog afvraagt waardoor jullie gewonnen hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 19:06:
[...]

hehe, dat zijn mooie gebeurtenissen, zeker als je de persoon bent van de laatste drone :D dan geniet je...

2de objective is bij volcano het best te verdedigen, en eigenlijk moet je zorgen dat de strogg nooit verder komen... Goede medics die samen werken met soldiers, en covert ops voor de 3EC. Liggend met een GPM aan het eind van de gang kom je een heel eind, als medics je helpen, heb je ze bijna allemaal dood... Granaten komen meestal niet zo ver. De lange trap naar beneden is daarin iets moeilijker, maar ook dat is gewoon te doen. Om flyer drones tegen te houden, dat is echt een hells karwei, en dat lukt meestal ook niet. 1 keer is het me met een team 10 minuten gelukt :D 2 VoIP'ers die alles coordineerden.... Echt, het hele GDF team ging kapot van vreugde, iedereen schreeuwen: wow, dit is nog nooit eerder gelukt :9~ . Maar meestal zal je als GDF verliezen, op het mometn dat het zover komt.
Ik geloof (nadruk op geloof) dat ze in 1.4 de hitboxen van die drones groter hebben gemaakt, waardoor ze makkelijker te raken zijn. Ik heb nu al verscheidene keren een bikkelharde strijd moeten leveren om die drones bij core te krijgen en zonder aggressor die de cage/vents uitruimt kun je het eigenlijk gewoon vergeten. Dat was vroeger wel anders; ik vloog gewoon strak over de grond en dat was meestal voldoende om niet geraakt te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
Als je prox mines bij het gat steekt dan gaan ze af bij drones, dus dit is vrij eenvoudig te verdedigen.

Steam

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste