Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:45

Goner

What can I do you for ?

GENETX schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 13:08:
Zijn de Strogg dingen nu wel omlaag gehaald en de GDF neit ofzo?
Dat zou (IMHO) logisch zijn, gezien de wins/losses verhouding en de voordelen die de Strogg toch al hadden.
Maar de Anansi is ook verzwakt als ik het goed begrijp en de GDF sniper haalt ook niet meer 1 kill per schot.
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 13:37:
een Anansi kan gewoon buiten het wapenbereik van een Cyclops gaan "hoveren" en deze totaal slopen,
De Tormentor kan met de Titan precies hetzelfde doen. De loop van de tank kan vaak niet eens ver genoeg omhoog om een Tormentor neer te halen ...

[ Voor 31% gewijzigd door Goner op 22-01-2008 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De balans was goed, de MCP mocht wel iets anders maar voor de rest was het prima. GDF wordt nu overpowered en alle 1337 gamers gaan daarop over om hun stats hoog te houden.

Stats killen de hele game wat mij betreft. In ET ging op pub altijd iedereen behalve de Rambo medics voluit om als team tot die overwinning te komen. In ETQW zie ik mensen gewoon te afwachtend spelen, zelfs als ik als breekijzer er weer doorheen probeer te stormen met mijn verstand op 0.

Waarschijnlijk zul je mij voorlopig alleen op de LAW server zien. Daar krijg ik tenminste nog het oude ET gevoel bij die club mensen. Voor de rest is er veel mix met BF2-ers die nog steeds geen idee hebben wat eht doel van het spel is en als kip zonder kop nog proberen die vlaggen te zoeken die er niet zijn :|

Nee, als ze de game willen veranderen halen ze de stats server offline, of laten ze alleen de win-death ratio per speler zien. Ik zie mezelf gewoon veel sneller stoppen met ETQW. Bij ET kon ik zo een uur of 3 doorspelen en uiteindelijk wel moeten stoppen. Gister stopte ik gewoon ook weer 5 minuten voor het eind van een map, puur omdat we vast stonden en ik er geen zin meer in had, iets dat ik met ET nog nooit heb gehad, daar ging je er met je team nog even vol tegenaan.

Zoals ook al eerder aangegeven, ik mis gewoon de ET style. Ze hebben nu alles dicht getimmerd (mede door de vliegtuigen) terwijl je in ET met geluk door de verdediging kon komen om zo de main objective te kunnen halen voor de rest. In ET had je Plan A en B, ALTIJD! In ETQW heb ik helaas alleen plan A. Je moet die MCP eerst doen, je moet eerst die shield gen hacken... Juist van Plan B moest ik het vaak hebben, smaen met een kleine fireteam als special mission was dat geweldig _/-\o_

Vooral tactieken zoals in Fueldump. Als je na 15 minuten nog neit het 2e spawn met de tank had gehaald ging ik met de Allies vaak over op plan B en de tank met rust te laten. Een enorm grappige tactiek waarbij een uniform nodig was om de fueldump in te komen waar dan een aantal Axis zat.

Nee, ik begin ook steeds minder te zien van de oude W:ET. Eind mei eerst maar het 5-jarig bestaan van Enemy Territory vieren *O*

Edit: Moet jij eens zien hoe vaak ik met de tormentor neer ben gehaald door een tank. Ik kom steeds verder, maar na 3-4 schoten zit je al zo lang in de lucht (omdat je steeds meot doorvliegen om de loop te ontwijken) dat of de tank me eindelijk te pakken heeft of iemand anders.

Je hebt namelijk de keuze om A de tank zijn gang te laten gaan en die je dus afschiet als je even stil staat, of B dat je wel door de rest wordt afgeschoten omdat je te lang in de lucht hangt om de Tank neer te krijgen...

[ Voor 16% gewijzigd door GENETX op 22-01-2008 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou Genetx je vat het mooi samen en kan alleen maar _/-\o_ doen.
Ik heb ook heel veel ET gespeeld en had echt hoop dat QW dat gevoel zou doen herleven maar helaas, misschien moet ik ET toch maar weer eens uit het stof halen en de installer downloaden en de patches.
En dat van de tank wou ik ook al posten, je bent zo lang bezig dat zelfs rond rennende manntjes je neer kunnen halen aangezien een AR al behoorlijk schade aanricht aan je Tormentor.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2008 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:42
Het is niet voor niks dat ET community altijd nog meer actief is dan ET:QW. Zijn ook meer ET clans. Veel TOP et spelers die naar ET:QW waren gegaan zijn ook terug gekeerd weer naar ET. Ik vind overigens de patch wel goed. Hoe meer de voertuigen gelimiteerd worden hoe beter. Ben geen voorstander van de voertuigen, kan er zelf wel goed mee overweg dat terzijde.
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 15:17:
Nou Genetx je vat het mooi samen en kan alleen maar _/-\o_ doen.
Ik heb ook heel veel ET gespeeld en had echt hoop dat QW dat gevoel zou doen herleven maar helaas, misschien moet ik ET toch maar weer eens uit het stof halen en de installer downloaden en de patches.
En dat van de tank wou ik ook al posten, je bent zo lang bezig dat zelfs rond rennende manntjes je neer kunnen halen aangezien een AR al behoorlijk schade aanricht aan je Tormentor.
Cyclonus er is een ET ultimate installer die alle patches en meest voorkomende mappen/mods instaleerd. Dat zorgt ervoor dat je niet zoveel hoeft te downloaden van de servers en je snel aan de slag kunt! http://www.kashu.fr/etui/

[ Voor 45% gewijzigd door Zenix op 22-01-2008 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de game vraagt volgens mij om een mod die zo gemaakt is dat er echte wars kunnen komen.... nu is het nog te "pub". Hij zal er uiteindelijk wel komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 17:22:
de game vraagt volgens mij om een mod die zo gemaakt is dat er echte wars kunnen komen.... nu is het nog te "pub". Hij zal er uiteindelijk wel komen...
Mensen, chill. Nog een paar patches en dan ziet het er denk ik ook voor jullie een stuk beter uit en ik vind het nu al top. De SDK is geloof ik ook beschikbaar, dus er zullen voldoende mensen alternatieven op standaard 'pub' ETQW gaan maken.
En, trouwens, voor wie pub play niet 'hardcore' genoeg is, daar is reeds een oplossing voor, het heet 'clan'. Doe mij in elk geval voorlopig nog maar gewoon die slappe pub play, inclusief spammy n00b wapens als de hyperblaster en rail howitzers en met stats. Gots to have my stats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha, dat is het nou, ik vind pubs best, maar het "stats"playen, dat vind ik zo irritant. Mijn stats zijn zeer laag, jammer, maarja, ik vind het leuker om een potje te winnen, zorgen dat m'n team wint, dan om 1 of ander shield te halen door de hele tijd tegen deployable's aan te rammen, terwijl je team ergens anders verliest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:06
De decoy reload op de Tormentor is echt belachelijk. Totaal sitting target
En dan nog de sniper + iedereen met een AR schiet nu op je.. nee, niet echt leuk

[ Voor 35% gewijzigd door cheiron op 22-01-2008 22:39 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 20:27:
haha, dat is het nou, ik vind pubs best, maar het "stats"playen, dat vind ik zo irritant. Mijn stats zijn zeer laag, jammer, maarja, ik vind het leuker om een potje te winnen, zorgen dat m'n team wint, dan om 1 of ander shield te halen door de hele tijd tegen deployable's aan te rammen, terwijl je team ergens anders verliest.
Mensen die alleen voor zo'n schildje gaan zijn wat mij betreft zinloos bezig, want als je gewoon het spel speelt dan komen die achievements vanzelf. Ik kom het overigens niet al te vaak tegen, dus ik deel die ervaring niet. Als het gebeurt is het overigens wel heel vervelend.
Verder zijn die stats soms best bruikbaar en wat mij betreft ook in zekere mate een indicatie van iemands capaciteiten als speler. Ik vind het ook leuk om te zien wat ik allemaal heb uitgespookt tijdens het spelen en welke klassen ik 'verwaarloosd' heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

cheiron schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 22:15:
De decoy reload op de Tormentor is echt belachelijk. Totaal sitting target
Niet alleen de Tormentor hoor, valt me op dat de Anansi ook opeens heel makkelijk is neer te halen met Obliterator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 22:55:
[...]

Mensen die alleen voor zo'n schildje gaan zijn wat mij betreft zinloos bezig, want als je gewoon het spel speelt dan komen die achievements vanzelf. Ik kom het overigens niet al te vaak tegen, dus ik deel die ervaring niet. Als het gebeurt is het overigens wel heel vervelend.
Verder zijn die stats soms best bruikbaar en wat mij betreft ook in zekere mate een indicatie van iemands capaciteiten als speler. Ik vind het ook leuk om te zien wat ik allemaal heb uitgespookt tijdens het spelen en welke klassen ik 'verwaarloosd' heb.
Ja zo kwam ik er met de stats hulp achter dat ik zelden Medic speel en ook weinig Cov Ops, laatste tijd speel ik bijna alleen maar Field Ops/Opressor en ben echt wel goed geworden met de verschillende artillery, vervang ook tijdens de match mijn deployables wel eens omdat een andere beter bij een situatie past, gebruik nu veel de artillery bij GDF die zie je niet aankomen, Hammer valt zo op, en bij de Strogg kun je alles zien aankomen alleen is de Rail Cannon dan weer snel genoeg wat ontwijken moeilijk maakt. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 09:30:
[...]

Ja zo kwam ik er met de stats hulp achter dat ik zelden Medic speel en ook weinig Cov Ops, laatste tijd speel ik bijna alleen maar Field Ops/Opressor en ben echt wel goed geworden met de verschillende artillery, vervang ook tijdens de match mijn deployables wel eens omdat een andere beter bij een situatie past, gebruik nu veel de artillery bij GDF die zie je niet aankomen, Hammer valt zo op, en bij de Strogg kun je alles zien aankomen alleen is de Rail Cannon dan weer snel genoeg wat ontwijken moeilijk maakt. >:)
Ik speel juist het meeste medic, maar de laatste tijd, nu ook m'n 1 op 1 skills aan het toenemen zijn, ben ik veel mensen aan het vervelen rond hun forward spawn of mcp-route als rambo tech. Goede training (en die blijf ik hard nodig hebben) en toch nuttig voor het team, al deel ik wat minder stroyent uit aan anderen (maar ik maak meer kills en spawnhosts). In vergelijking met m'n oude account zijn m'n percentages met de meeste wapens een procent of 2 omhoog gegaan, is m'n k/d ratio van 1.25 naar 1.7 gestegen en m'n kpm van 0,79 naar 1,08, terwijl ik in verhouding net zoveel objectives heb gedaan (wat me een beetje tegenvalt trouwens, net als de trage vooruitgang; heb toch bijna 500 uur totaal op de klok inmiddels...). Zie je nu waarvoor ik die stats gebruik?

Als GDF fieldops ben ik vooral fan van rocket artillery, die ik meestal mooi over een paar doelwitten weet uit te smeren (had pas een desecrator en een cyclops met één salvo te pakken), als oppressor scoor ik altijd een hoop kills met de rail howitzer. Vooral op Valley is (of was, heb het nog niet getest in 1.4) het een eitje om dat ding op de GDF tunnel spawn uitgang te richten en meestal loopt dat uit op een bloedbad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Goner schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 00:12:
[...]

Niet alleen de Tormentor hoor, valt me op dat de Anansi ook opeens heel makkelijk is neer te halen met Obliterator.
Daar heb ik nog niet echt in gevlogen na de installatie van de nieuwe patch. Ik merkte alleen gisteren op zowel de Valley als Outskirts dat ik zowat constant beschoten werd met AR, dat was eerst echt niet zo. En als er dan ook nog 2 sniper op je beginnen te schieten hou je het maar 10 seconden vol in de Tormentor. Het leuke aan dit soort games vind ik juist dat je op verschillende manieren met verschillende situaties om moet gaan; is er een vervelende tormentor zet je Turrets neer, of switch je even naar Soldier. Nu hoeft dat niet meer omdat een sniper de Tormentor even snel neer heeft als een soldier.

Tegen soldiers kun je nog een hit and run doen; een snelle straferun. Maar 2 snipers hebben je toch zo neer..

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cheiron schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 10:08:
[...]

Daar heb ik nog niet echt in gevlogen na de installatie van de nieuwe patch. Ik merkte alleen gisteren op zowel de Valley als Outskirts dat ik zowat constant beschoten werd met AR, dat was eerst echt niet zo. En als er dan ook nog 2 sniper op je beginnen te schieten hou je het maar 10 seconden vol in de Tormentor. Het leuke aan dit soort games vind ik juist dat je op verschillende manieren met verschillende situaties om moet gaan; is er een vervelende tormentor zet je Turrets neer, of switch je even naar Soldier. Nu hoeft dat niet meer omdat een sniper de Tormentor even snel neer heeft als een soldier.

Tegen soldiers kun je nog een hit and run doen; een snelle straferun. Maar 2 snipers hebben je toch zo neer..
Helemaal mee eens. Dit maakt het spel kapot. Het was juist het mooie om een tactiek neer te zetten. Er is een Tormentor in de lucht, wat ga je doen als GDF?

1. Laat je hem vliegen en al je turrets kapot maken en gebruik je al je mensen op de main objective
2. Offer je een GDF speler op om zich te focussen op die tormentor en zo de deployables te beschermen
3. Offer je een APT op voor een AVT?
4. Offer je juist een andere class op voor een Engineer die een AVT neerzet?
5. Offer je iemand op die de Anansi pakt en de tormentor het leven zuur maakt en waar mogelijk Strogg turrets uitschakeld?

Die keuzes hadden ook direct weer impact op het spel. Optie 1 heb ik wel gezien. De Fops gingnen mooi door met Hammers neerzetten en ik kwam met mn tormentor de hele tijd langs. Ik heb wel 25 hammers gesloopt. Gevolg voor de GDF was dat ze dus geen hammer hadden maar wel constant 4 man die dat ding moesten deployen. De Hammer was kapot voor hij de Strogg kon aanvallen. De GDF bezetting was dus eigenlijk 2 mensen minder omdat die constant weer moesten terugkeren naar hun kamt om daar de Hammer weer te deployen. Easy win voor strogg dan ook op Valley. Op dat punt niet slim, maar wel bv als je een objective binnen moet opblazen zoals op het eind, de turrets doe je niks mee en de tormentor eheft neit veel effect op dat stukje lopen. De Strogg hebben dan wel een verdediger minder.

Optie 4 zou bv kunnen dat je die tormentor wel stopt, maar een soldier of medic minder zal hebben. Je kan dus niet makkelijk andere vehicles dichter bij de vijand kunnen uitschakelen of mensen kunnen reviven. Gevolg is meer doden bij de main objective en daardoor neemt de bezetting door de reistijd spawn->slachveld af. Je hebt echter wel je turrets om niet te worden gespawncamped en je kan wel je hammers loslaten.

Nu kun je gewoon doorgaan met wat je eerst deed omdat hij makkelijk is neer te halen... VIndt het helemaal niks |:( Juist bovenstaand emaakte het spel spannend en iedere keer weer anders.

[ Voor 29% gewijzigd door GENETX op 23-01-2008 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 10:35:
[...]

Helemaal mee eens. Dit maakt het spel kapot. Het was juist het mooie om een tactiek neer te zetten. Er is een Tormentor in de lucht, wat ga je doen als GDF?

1. Laat je hem vliegen en al je turrets kapot maken en gebruik je al je mensen op de main objective
2. Offer je een GDF speler op om zich te focussen op die tormentor en zo de deployables te beschermen
3. Offer je een APT op voor een AVT?
4. Offer je juist een andere class op voor een Engineer die een AVT neerzet?
5. Offer je iemand op die de Anansi pakt en de tormentor het leven zuur maakt en waar mogelijk Strogg turrets uitschakeld?

Die keuzes hadden ook direct weer impact op het spel. Optie 1 heb ik wel gezien. De Fops gingnen mooi door met Hammers neerzetten en ik kwam met mn tormentor de hele tijd langs. Ik heb wel 25 hammers gesloopt. Gevolg voor de GDF was dat ze dus geen hammer hadden maar wel constant 4 man die dat ding moesten deployen. De Hammer was kapot voor hij de Strogg kon aanvallen. De GDF bezetting was dus eigenlijk 2 mensen minder omdat die constant weer moesten terugkeren naar hun kamt om daar de Hammer weer te deployen. Easy win voor strogg dan ook op Valley. Op dat punt niet slim, maar wel bv als je een objective binnen moet opblazen zoals op het eind, de turrets doe je niks mee en de tormentor eheft neit veel effect op dat stukje lopen. De Strogg hebben dan wel een verdediger minder.

Optie 4 zou bv kunnen dat je die tormentor wel stopt, maar een soldier of medic minder zal hebben. Je kan dus niet makkelijk andere vehicles dichter bij de vijand kunnen uitschakelen of mensen kunnen reviven. Gevolg is meer doden bij de main objective en daardoor neemt de bezetting door de reistijd spawn->slachveld af. Je hebt echter wel je turrets om niet te worden gespawncamped en je kan wel je hammers loslaten.

Nu kun je gewoon doorgaan met wat je eerst deed omdat hij makkelijk is neer te halen... VIndt het helemaal niks |:( Juist bovenstaand emaakte het spel spannend en iedere keer weer anders.
Pardon? Optie 3 en 4 zitten er voor spek en bonen in want een AVT doet bijna nooit iets op flyers. Als je het ontdekt, dan zorg je er bij de volgende run voor dat je van range de deployable uitschakelt.

Optie 5: Valley, geen Anansi tot Hacking, Outskirts, 1 anansi vs 2 tormentors, island, geen anansi totdat generator construct is, etc...

Ik heb gezien dat met een echte goede tormentor vlieger (aka Serge de xp hoer), er gewoon geen beginnen aan is). Zelfs rocket artillery, het enige echte middel tegen een flyer in 1.2 was deployed en alweer kapotgeschoten voordat er gelocked kon worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2008 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 11:30:
[...]

Pardon? Optie 3 en 4 zitten er voor spek en bonen in want een AVT doet bijna nooit iets op flyers. Als je het ontdekt, dan zorg je er bij de volgende run voor dat je van range de deployable uitschakelt.

Optie 5: Valley, geen Anansi tot Hacking, Outskirts, 1 anansi vs 2 tormentors, island, geen anansi totdat generator construct is, etc...

Ik heb gezien dat met een echte goede tormentor vlieger (aka Serge de xp hoer), er gewoon geen beginnen aan is). Zelfs rocket artillery, het enige echte middel tegen een flyer in 1.2 was deployed en alweer kapotgeschoten voordat er gelocked kon worden.
Op outskirts staan toch al veel AVT's, en dan heeft het zeker nut tegen de Anansi. Zeker met de verhoogde reload-time van de decoy ben je de pineut als er 2 ATV's staan te vuren.

Ik ben het dan ook compleet eens met het betoog van GENETX, deze nieuwe verandering haalt een stuk tactiek uit het spel, en dat is zonde.

-edit- nac Bfunk's edit-

Ook de beste Tormentor vlieger is in no-time (ook in 1.2) uit de lucht te halen door 2 samenwerkende soldiers met een RL. Allebei locken, 1 schiet -> decoy -> anders schiet er meteen achteraan. Maar dat soort samenwerking zie je bijna niet. Soms per ongeluk.

Trouwens, over de shields; ik ga daar wel voor merk ik aan mijzelf, maar wel altijd met het team voorop. Mijn Fieldops tijd voo rhet eerste shield was ik op alle maps nuttig met barrages in de weg van GDF naar het objective, en met een Acc. Lacerator. Zolang je het op die manier doet is er weinig mis mee denk ik.

Enige dat ik nog echt amper doe is medic. MIjn natuurlijke neiging is aanvallen en als medic moet je vaak op de achtergrond blijven. Consequentie; dood voordat ik kan reviven ;)

[ Voor 27% gewijzigd door cheiron op 23-01-2008 11:39 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 11:30:
[...]

Neem aan dat je Serch van de CLF-clan bedoelt. Die kan echt krankzinnig goed met die Tormentor overweg (maar hij heeft er dan ook wel meer dan 5 dagen in gezeten)... Ik vind het mooi om hem bezig te zien; hij sleurt dat ding als een dolle door de lucht. Tip: hij is niet al te snel met z'n decoy. Van dichtbij vuren en genieten van het vuurwerk.
AVT's hebben 0 range, zodra je weet waar ze staan kun je uit de buurt blijven of ze van een afstand slopen.
En dat luchtoverwicht van de Strogg t.o.v. GDF heeft mij ook altijd al verbaasd. Je zou eerder denken dat de aanvallende partij twee vliegtuigen hoort te krijgen, maar goed... Je vergat Ark trouwens nog; generator opgeblazen, extra Tormentor voor de Strogg...
Rocket artillery is bijna niet te locken op een piloot die in beweging blijft. Dan kun je het nog ongelocked proberen, maar dat valt bepaald niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Ungelocked is nutteloos inderdaad. Ook nutteloos; de Bumblebee. Ik zie hem eigenlijk alleen gebruikt om in hostile territory te droppen.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cheiron schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 11:35:
[...]
Ook de beste Tormentor vlieger is in no-time (ook in 1.2) uit de lucht te halen door 2 samenwerkende soldiers met een RL. Allebei locken, 1 schiet -> decoy -> anders schiet er meteen achteraan. Maar dat soort samenwerking zie je bijna niet. Soms per ongeluk.
Dit heb ik dus laatst tegen me gebruikt zien worden toen ik in een Cyclops zat, zwaar irritant, het lock toontje, decoys eruit en 1 tel later toch geraakt worden, toen ik wist waar het vandaan kwam zag ik ook 2 rooksporen en de 1 ging dus wel voor de decoy maar de ander die 1 seconde later schoot kreeg ik recht op het lichaam van de Cyclops. Enige wat dan helpt is zsm 1 van de 2 afknallen maar als ze zich goed opstellen kan dit makkelijk tot gevolg hebben dat je je Cyclops moet verlaten of met het schip ten onder gaan.
@Menno: Als je meer oefent met dat locken is het vaak wel te doen en ze hoeven voor mij ook maar 2 tellen stil te hangen of wat langzamer te vliegen en ik heb ze. Wat is trouwens je huidige username? Want ik zie Silver nooit meer online.

Edit: Unlocked is trouwens ook een skill die aan te leren is, ik schakel met 1 ronde Plasma soms wel 2 a 3 voertuigen uit en als ik maar 1 voertuig zie gebruik ik de volgende schoten voor infantery, best lullig maar wel effectief >:) met de GDF rocket artillery vindt ik dat wel iets moeilijker omdat die redelijk snel vuurt.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2008 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cheiron schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 12:53:
Ungelocked is nutteloos inderdaad. Ook nutteloos; de Bumblebee. Ik zie hem eigenlijk alleen gebruikt om in hostile territory te droppen.
Moet je iemand als Nogen dat ding maar eens zien vliegen... Hij is trouwens in 1.4 wel een heel stukje sneller gemaakt en kan praktisch onbeperkt decoys spammen. Het is niet meer de vliegende doodskist die het eerst was. Ik zie 'm nog steeds niet vaak in de lucht, maar pas speelde ik op Valley tegen Pure (wat trouwens een verschrikkelijk getalenteerde rotzak (in de beste zin van het woord) is, moet 'm nog eens vragen een demo voor me te tapen) en die had een piloot zover gekregen dat hij stil boven het gebouw voor de shield gen ging hangen, terwijl hij aan een van de miniguns aan de zijkant zat. Ik kan alleen maar zeggen dat je ERG snel dood bent als een 38% schutter dat doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Hmm, toch veel commentaar op de nieuwste patch, heb net ET:QW besteld en met wat geluk kan ik dit weekend al aan de slag. Genoeg leesvoer door te nemen, maar net zoals bij W:ET ga ik toch weer fijn de medic uithangen en merk ik de meeste dingetjes zelf wel :P Is er trouwens een aversie op pubs tegen medic spelen? In de demo was ik echt supervaak de enige medic in het team, haalt toch wel de vaart eruit als je niet genoeg medics hebt. Kan misschien slechte servers getroffen hebben, zoveel demo servers waren er immers niet ;)

Heb er wel superveel zin in, lekker pubben :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

2Dutch schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 14:12:
Is er trouwens een aversie op pubs tegen medic spelen? In de demo was ik echt supervaak de enige medic in het team, haalt toch wel de vaart eruit als je niet genoeg medics hebt.
Op de pubs (en soms ook de clan-servers) maak je van alles mee :+
Verbaas me geregeld over de rollen die gepakt worden ; speel je op Slipgate, waar in het begin alleen maar gehacked moet worden en speel je samen met nog iemand 'cov ops' in een vol team van 12 man ... dat is dus te weinig om de gehackte progress vast te houden.
Of de strijd speelt zich binnen af en buiten ligt de helft tegen elkaar te snipen 8)7
Helaas zijn er nog veel spelers die alleen voor zichzelf bezig zijn ipv voor het team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, niet gedacht dat na COD4 er nog mensen zouden zijn die ET:QW speelden!

Respect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan die tactieken van mij wel afkraken op punten. maar het gaat er vooral om dat je op het goede moment de juiste tactiek pakt en zo het overwicht krijgt om te winnen. Dat is wat ETQW is en dat valt gewoon weg.

ETQW is geen battlefield waar je zoveel mogelijk vlaggetjes wil. In ETQW pas je jezelf aan om de tegenstander te pakken. Als er een goede Tormentor in de lucht zit dan zorg je er voor dat je of een Anansi in de lucht houdt die constant met de Tormentor aan het vechten is om zo je deployables te beschermen en je manschappen. Als 1 of 2 Engineers dna ook nog AVT's neerzetten dan wordt het al lastig. Je kan als GDF dan mooi spelen door de Tormentor naar die AVT's te lokken en ook nog aan te vallen met je Anansi.

Mocht je niet de Anansi hebben dan pak je een tank, zet je 2 AVT's neer en ook dan zal de tormentor het lastig hebben. De Tormentor heeft die Tank ook niet zomaar kapot en zal het nogsteeds lastig hebben, zeker wanneer de tank achter die AVT's staat. Daar ben je dan wel even zoet mee!

Zo is er altijd wel iets te bedenken. Het hele leuke aan ET en ETQW is dat wanneer je slechter bent het niet zo hoeft te zijn dat je per definitie verliest.

GENETX begint met een lang verhaal uit ET (True story):

"Er was eens een geweldige server :+. Ik was een van de minste spelers van mn clan. We speelden Fueldump. Alle andere clanleden die er toen waren zaten op de Axis en waren ook gelijk de besten van de clan zo ongeveer. Verder zaten ook alle andere bekende spelers van de server op het andere team. Het Axis team kende elkaar dus wel ongeveer kwa speelstijl. GENETX zat dus bij een aantal nieuwe gezichten.

Bij voorbaat kansloos zou je denken. Het was hard, het was moeilijk. De Rambomedics hielden ons vast. Echter zijn de beste spelers vaak ook deze Rambomedics. De mensen met echte leiding en tactiek had men eigenlijk neit in huis. Het ontbrak aan goede engineers met ervaring, nasty covops en ammo bij de Axis. Ze vielen maar aan en aan om veel makkelijek kills te maken.

Met panzernoobs, snipers en fieldops bestookten we de Axis om zo de weg naar de tank vrij te maken. Stukje bij beetje kregen we hem verder. Alle engineers gingen vol voor de brug. Beschermd door artillerie en rook van de covertops kregen we het uiteindelijk voorelkaar de brug te bouwen.

Zo geschiede het, de tank gign over de brug en na wat andere tegenslagen wisten we door ons teamwork op het laatst toch de Fueldump te bereiken. We zetten de Commandpost (+ ETPro spawn) op en hielden dit stukje stabiel. De enige Engineer op Axis bouwde de defences en de rest van het Duitse leger ging gewoon verder met aanvallen. Verdedigen deed men niet aan, de aanval is toch de beste verdediging. Alle medics werden door de andere medics gerevived en we werden van afstand door snipers neer gehaald.

Tot het moment dat we daar wat doorheen konden braken. Onze sneaky covop zorgde er voor dat de fences werden opgeblazen. Zoals de hele map lang bleven de Axis aanvallen. De Engineer had geen tijd en assistentie om de fences weer op te bouwen. Sneaky GENETX zag gelukkig net voor tijd een kans om er toch doorheen te breken. Vol met wonden en hijgend bij de fueldump kon ik de bom neerleggen en armen.

De Duitsers waren in paniek. Gillend renden ze terug. /kills -> Engieneer. De Allies renden er achteraan. Een Fieldops haalde het tot de Fueldump om een airstrike op te roepen. Arme duitsers. De Engineers kwamen te laat en de Fueldump ging er aan.

1 seconde voor het eind was het oppermachtige Duitse leger verslagen door een stel noobs die erg zwak waren in 1v1. Echter toonde deze brave soldaten moed en wilskracht om te winnen. Door alle sterke punten van het team optimaal te benutten werd er een geweldige strijd geleverd en de missie met succes afgerond.

Hulde

Blijven de beste 30 minuten in mijn game geschiedenis. Spelers kunnen dan nog zo goed zijn in 1v1. Dit laat toch zien dat je als een team moet werken en er meer nodig is dan je aim kunsten. De Allies speelden als een waar team waar de Axis maar gewoon wat speelden als kippen zonder kop die goed konden knallen.

[ Voor 3% gewijzigd door GENETX op 23-01-2008 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2Dutch schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 14:12:
Hmm, toch veel commentaar op de nieuwste patch, heb net ET:QW besteld en met wat geluk kan ik dit weekend al aan de slag. Genoeg leesvoer door te nemen, maar net zoals bij W:ET ga ik toch weer fijn de medic uithangen en merk ik de meeste dingetjes zelf wel :P Is er trouwens een aversie op pubs tegen medic spelen? In de demo was ik echt supervaak de enige medic in het team, haalt toch wel de vaart eruit als je niet genoeg medics hebt. Kan misschien slechte servers getroffen hebben, zoveel demo servers waren er immers niet ;)

Heb er wel superveel zin in, lekker pubben :)
Wat is dat toch met jullie vrouwen? Ik zie jullie bijna alleen maar medic spelen... Toch altijd weer de verzorger uit willen hangen... :P De enige vrouw die veel op pubs speelt die dat niet doet heeft ook meteen voor het radicaal tegenovergestelde gekozen: die probeert zoveel mogelijk kills te maken (Sanatas_Eva).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Medics komen toch voort uit ET. Vooral als je nog amper ETQW hebt gespeeld gaat men toch weer lekker proberen de Rambomedic uit te hangen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Mooi verhaal GENETX ;)

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 14:43:
Wow, niet gedacht dat na COD4 er nog mensen zouden zijn die ET:QW speelden!
Sluit het een het ander uit dan ??
Ik speel ET:QW, CoD4 en de Frontlines:Fuel of War demo ... en soms nog CoD:UO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dankje :+

Maar het is helaas wel hoe ik ET ervaren heb en helaas niet helemaal meer de manier waarop ik ETQW ervaar. In ET was het altijd heel duidelijk dat wanneer je slecht in 1v1 was dat het je nog niet slecht maakte. Iedereen ontwikkelde zich weer wat anders. In ET had je eigenlijk nog subclasses die werden ontwikkeld door de spelers. Die mis ik nog in ETQW helaas.

Maarja, ik mis wel meer in ETQW. De gangetjes, de schuilplaatsen, het genadeloos toeslaan door een objective te omzeilen (oa fueldump), de trickjumps, het constant alert zijn, altijd plan B hebben... ETQW vindt ik niet slecht, maar ET vinst ik persoonlijk gewoon beter in alles.

Moeilijk te omschrijven, ETQW is een hele goede game en steekt wat mij betreft nog dik boven games als Battlefield uit, maar het mist gewoon die X-Factor die ET wel had.

[ Voor 9% gewijzigd door GENETX op 23-01-2008 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klein vraagje: wat is een trickjump? een dubbeljump?

mooi verhaal trouwens. Wie weet komt het nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaad, de enige mogelijke reactie: WTF :o men, waarom doen mensen zoiets voor ET:QW? naja, als ik me ooit verveel, kan ik dus ook gaan racen met hetzelfde spel... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 16:40:
klein vraagje: wat is een trickjump? een dubbeljump?

mooi verhaal trouwens. Wie weet komt het nog...
Dat komt dus niet in ETQW omdat er vehicles in zitten.

Hier scheidden we dus de oer-ET'ers van de nieuwelingen die ETQW hebben gehaad :+

Trickjumpen houdt in dat je op punten kan komen waar je niet hoort te komen. Zo kon je over objectives en muren springen zodat je eerder bij de (eind)objective kwam. Dit zijn dus zeg maar een soort van bugs omdat het neit zo is bedoeld. Bepaalde trickjumps waren dan ook heel erg moeilijk te halen. Ja er zijn een aantal gekken mee bezig geweest. Er zijn zelfs trickjump maps gemaakt waar men stukjes uit de andere maps heeft gehaald en in 1 map heeft gestopt om ze allemaal te leren.

Aanvankelijk was dit uiteraard neit de bedoeling. Echter heeft men deze trickjumps er nooit uitgehaald en het gaf bepaalde spelers weer een voordeel, maar je moest er dan ook veel voor oefenen. Weer een tactiek dus waarmee je als team je voordeel kon halen.

Een hele bekende is de Siwa Oasis wall. Een korte intro: Je moet als Allies een dorpje veroveren en daarna een muur opblazen (route A) en een waterpomp repareren (route B ). Daarna kun je naar het Axis kamp waar je 2 Anti Tank guns moet opblazen zodat je tank verder kan.

Nu kun je dus over die muur springen door te trickjumpen (zelfs mij is dat een aantal keren gelukt :+ ) en dus direct naar de 2 main objectives. In tegenstelling tot ETQW hoef je dus ook dat dorp (spawnpoint) niet over te nemen voordat je daar kan komen.

Je snapt wel dat je als Axis dan constant iemand achter moet houden die alarmeert wanneer er iemand overheen gaat. Wanneer je pas de waarschuwing krijgt dat er een bom is geplaatst ben je als Axis vaak te laat. De spawntijd is 30 seconden, de bom doet er ook 30 seconden over en volgens mij duurt het ook een seconde of 10 voordat een Axis vanuit het dichtsbijzijnde spawnpoint zijn en dan nog wat tijd om de bom uit te schakelen. Dan kan je als Allied verdediger ze ook nog iets ophouden. Je snapt wel dat dat dus alleen met heel veel geluk moglijk is. Als je als Allied engineer slim bent dan leg je ook nog wat mines neer (die je dus itt ETQW niet ziet) en het feest is compleet. Daarom moest je wel op je hoede zijn.

Maar ook andere dingen missen in ETQW. Nu zat er ook nog een route C in dat dorp. Naast de muur zat namelijk een deur. Deze deur is alleen door de Axis te openen. Echter kun je als Covop dus een uniform jatten en dan heb je ook de sleutels. Zonder te trickjumpen kun je dus met een covertops er ook doorheen, een covertops kan ook achter de deur wachten en opendoen zodra er een Engineer voor staat.

maar een andere optie is ook om bijvoorbeeld de waterpomp te maken. Als de duitsers dan niet opletten of hem niet weer met een bom opblazen kun je er ook doorheen.

ET was zo mooi op dat punt omdat je op zoveel manieren iets kon proberen.

Maar ik merkt dat we met de hele GoT-ETQW club eens wat potjes good ol' ET moeten spelen :+

Edit: http://youtube.com/watch?v=zFZ1Fq692cg
Daarin zie je ook de wall

Omg, deze is pas ziek
http://youtube.com/watch?v=tMHqDkvE_YQ&feature=related

OMFG, deze mod voor W:ET
http://youtube.com/watch?v=OdRs0FsXoa4 8)7

Wordt nog wat als deze gekken met de ETQW SDK aan de gang gaan :D

[ Voor 15% gewijzigd door GENETX op 23-01-2008 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ultimate installer staat al op m'n computer ;) momenteel wat druk met school, maar ga het installeren.

mooie video's, ik blijf hopen op een mod die de mappen zo aanpast, dat meerder mogelijkheiden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

nog meer stats ...

hier kun je ook zien hoeveel teamkills je al op je geweten hebt ;)

http://qwtracker.com/playerstats/BBBYurifol/ (de nr.1)
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 19:58:
ultimate installer staat al op m'n computer
Ik ben ook wel nieuwsgierig geworden, vooral als ik zie hoeveel servers er nog draaien voor zo'n ouwe rot-game :+ het MOET wel wat hebben.
ET:W & patch 2.60 staat al op m'n laptop en heb al eens gekeken, maar compleet met alle mods enzo is wel handiger.

[ Voor 61% gewijzigd door Goner op 23-01-2008 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goner schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 20:30:
nog meer stats ...

hier kun je ook zien hoeveel teamkills je al op je geweten hebt ;)

http://qwtracker.com/playerstats/BBBYurifol/ (de nr.1)

[...]

Ik ben ook wel nieuwsgierig geworden, vooral als ik zie hoeveel servers er nog draaien voor zo'n ouwe rot-game :+ het MOET wel wat hebben.
Longest Session: 10:33:59 -> addict :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 14:57:
[...]
Wat is dat toch met jullie vrouwen? Ik zie jullie bijna alleen maar medic spelen... Toch altijd weer de verzorger uit willen hangen... :P De enige vrouw die veel op pubs speelt die dat niet doet heeft ook meteen voor het radicaal tegenovergestelde gekozen: die probeert zoveel mogelijk kills te maken (Sanatas_Eva).
Tsja, it's in our genes? :P Leer meestal ook de basics van de andere skills, maar dat doe ik pas nadat ik een fatsoenlijke medic ben, zodat ik een goede basis heb om op terug te vallen ;)
In W:ET zo vaak ineens engineer moeten spelen omdat de rest ligt te snipen op een berg of tussen wat kratten..ben echt een teamspeler en heb liever een game die ik verlies met leuke teamplay dan dat egotripper gedoe..is niks aan vind ik. Soms kun je met bepaalde mensen echt superleuk pubben in teamverband en kom je mekaar steeds tegen op servers: dat spreekt me enorm aan :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uuhu, net weer even op LAW gespeeld. Blijft op dit moment mn nr1. Allemaal heel vriendelijk en zie nu al dat eigenlijk iets van 50% vaste spelers zijn. De server spreekt me aan, de mensen en ik merk dat het een echte Enemy Territory Community is daarzo.

@ de mensen die ET eens willen proberen, je hebt ook nog patch 2.60b nodig, denk wel dat ie in die ultimate staat. Iig is het een hele toffe game zodra je het wat door hebt, alleen hoop ik dat er neit te veel wordt gehacked want dat schijnt de laastte tijd wel wat minder te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-08 18:38

Nickbn

Betrokken

Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 14:57:
[...]

ontzettend vervelende sniper.

dat moest er even uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

yep, I second that emotion.

meest gesignaleerd liggend op een bunker in Volcano ... speciaal daarvoor switch ik naar Oppressor of Infiltrator met accurized lacerator en vergeet ik de objectives even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
Er is hier ook een ET topic op GoT. [PC] Wolfenstein: Enemy Territory - deel 13

Gisteren tevens mijn eerste ET:QW war gespeeld tegen wat belgen van team-be en nog 1 van team-oostenrijk maarja stelde niet zoveel voor wel leuk. Warren is wel anders maar wel op manier wat ik fijn vind.

Als je een mede gotter ET wilt zien spelen ik kom morgen denk ik wel op ETTV als het goed is tegen mazz een andere nederlandse ET clan voor CDC4 lan ( lan toernooi in enschede ook met quake wars ) met geld prijzen. Ik sta dan wel op deze site http://www.gamestv.org/ waarschijnlijk kan je het dan herkennen aan HP vs MAZZ

[ Voor 19% gewijzigd door Zenix op 24-01-2008 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

FoggyFreek

I'm a llama again!

Dat gezever over ET hier de hele tijd. Quake Wars is een andere game en biedt in mijn optiek juist meer. Daarom is het in eerste instantie vooral wennen. De intensiteit is er niet minder om! Ik speel het erg regelmatig en veel vaker dan ET. Daarnaast; ET is nu eenmaal erg verouderd en ik kan het eerlijkgezegd niet meer aanzien :X

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja, ET hield bij mij eigenlijk op toen de community weg viel en ik geen leuke gezellige server meer vond, misschein mede door wat hackers en vele newbs destijds, of mensen die het spel na 2-3 jaar nog niet beheersten.

ETQW is opzich wel leuk en idd een hele andere game. Op de LAW server had ik het gister weer prima naar mijn zin en geeft me aan de andere kant wel weer het echte ET gevoel. Maar ik blijf net dat stukje ET missen. Het zijn die kleien elementen die ET altijd spannend maakte waardoor je als verdedigende partij op je hoede moest zijn. Dingen als de Axis doors waren gewoon geweldig, net als het niet gedwongen zijn om alle objectives af te ronden. En ja, die mis ik wel gewoon.

Hopelijk komen er wel een aantal leuke maps straks die deze elementen wel terug brengen. Op een map als Outskirts had het best leuk geweest als je als covop met een uniform die databrain mee kon nemen, maar dat je bv wel via het dak in de telecom building moet komen. Dat de SSM later het hele ding zou openblazen of dat het schild zou verdwijnen... Dan wordt het vrij pittig. Als GDF moet je eerst een uniform pakken (alarm wordt geslagen) dan moet er een anansi voor je klaar staan en moet je het hele gebouw door terwijl de strogg misschien een of andere snelle route ter beschikking zouden hebben. (misschein een gat waar je wel met de icarus doorheen kan). Wat je krijgt is dat het het een lange weg is voor de GDF, maar met goed teamwork wel mogelijk is.

Het is eigenlijk het grootste gemis aan ETQW in vergelijking met ET wat mij betreft. Ik vindt het 2 geweldige games en ETQW meot nog worden doorontwikkeld. Ik vindt alleen dat er iets te weinig is gedaan om die vehicles ook op een andere manier te gebruiken. De Icarus zou een geweldig ding zijn om een hoger gelegen shortcut te gebruiken. Ik merk dat ik gewoon mijn Plan B mis. In ET kon ik nog zo met mn team gespawncamped worden, je had de mogelijkheid om via plan B met wat geluk toch nog te winnen. Tsja, dat gaat knap lastig als je met je MCP muurvast staat. In Fueldump zou het vergelijkbaar zijn met de tank, als die vast staat. De route naar de dump is dan lang, heel lang en er is er maar 1 vol met Axis (vaak 3 man verdediging daar met een dikke MG42). Maar het was toen mogelijk om met een uniform geweldig te winnen _/-\o_ Net of je iemand met voetbal door de benen schiet, heerlijk gevoel van vernedering _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door GENETX op 24-01-2008 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren helemaal geen tijd gehad, maar ik ga de "Oude" ET ook maar weer eens installeren, misschien kunnen we allemaal GoT als clantag aanhouden ;)
Maar ik blijf ook nog ET:QW spelen, het heeft wel wat en op sommige servers is het echt leuker spelen dan anderen, ik vindt het toch leuker om met bekenden te spelen en Bfunk zijn maatjes zijn al net zo gek als ik dus dat komt goed uit.

Edit: Als ik Genetx zijn verhalen lees wordt ik zelf ook weer helemaal ET gek, Rifle nades FTW, ik was echt bijna altijd engineer of field ops in die tijd, fantastisch vaak, soms frustrerend zoals met alle games.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2008 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

FoggyFreek schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 07:55:
Daarnaast; ET is nu eenmaal erg verouderd en ik kan het eerlijkgezegd niet meer aanzien :X
Da's waar ... ik heb 'm gisteren geinstalleerd en dankzij een tip in de buur-thread soepel lopend gekregen, maar : de graphics zijn echt van het jaar 0 (nul).
GENETX schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 09:24:
je had de mogelijkheid om via plan B met wat geluk toch nog te winnen. Tsja, dat gaat knap lastig als je met je MCP muurvast staat. In Fueldump zou het vergelijkbaar zijn met de tank, als die vast staat. De route naar de dump is dan lang, heel lang en er is er maar 1 vol met Axis
Dat vind ik 1 van de zwakste punten van ET:QW, de verplichte route naar de outpost. Er zijn best alternatieve routes, maar als je binnen 30 sec. niet weer in de buurt van de Tomtom route bent, dan haalt de Magog vrolijk de MCP weg !! (have you got any idea how expensive these things are? :+ )

[ Voor 48% gewijzigd door Goner op 24-01-2008 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nickbn schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 23:36:
[...]

ontzettend vervelende sniper.

dat moest er even uit.
Maar dit is er wel eentje die altijd op (grote) afstand blijft, dus als je goed beweegt dan maak je het haar heel erg moeilijk. Iedere keer als ik tegen haar speel en ze scoort 50+ kills dan komt daarvan hooguit 1 (of misschien een keer 2) van mij. Gisteren had ze me toevallig nog een keer te pakken, toen ik als tech niet snel genoeg was met het reviven van een van m'n ploeggenoten (en ook dan ben ik meestal volop in beweging).
Troostende gedachte: haar win loss is ongeveer 1 op 1, ze is niet vaak de beslissende factor en ik zie teams met haar op het roster vaak verliezen. Ook gaat ze zelden voor objectives; 428 uur totale speeltijd (waarvan 305 uur als covop), 104 objectives completed. Nemen we bijvoorbeeld bFunk, die wél begrijpt dat dit spel om objectives draait, die heeft er 519 in 737 uur. Zijn k/d ratio ziet er dan ook iets minder rooskleurig uit... Gisteren maakte ze ook geen aanstalten om de shield gen op Valley te gaan hacken. Heb nog een rondje Tormentor gevlogen om te kijken of ik haar kon vinden, maar degene die ik liggend op een silo aantrof bleek, bij het lezen van het overlijdensbericht, een ander stuk ongeluk te zijn.
Sanatas wordt pas irritant als je al een paar andere echt goede spelers tegenover je weet, waar je je handen vol aan hebt en je moet ook nog eens rekening gaan houden met die eenkennige snipertrut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
ET kan wel verouderd zijn maar dat zegt niks over de gameplay cs is toch ook verouderd ;) maar die is nog steeds #1 :z Ik vind quake wars leuk maar intensief totaal niet, als ik quake wars speel is het relaxed wordt er niet echt warm van ET is veel intensiever en sneller. Dat vind ik opzich wel fijn aan quakewars als je et gewend bent is het gewoon relaxed. Spelers die cs en cod enzo gewend zijn vinden het juist weer te snel :P Maar aan de andere kant is die meer snelheid van ET ook een extra dimensie je moet veel sneller handelen.

En ja die verplichte routes zijn ook irritant in quake wars daar ben ik het mee eens. Maar gelukkig zullen er wel maps pro mods uit komen net zoals met ET was om het spel te verbeteren. Over jaartje lijkt het denk ik al veel meer op ET >:)

[ Voor 18% gewijzigd door Zenix op 24-01-2008 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 09:46:
Edit: Als ik Genetx zijn verhalen lees wordt ik zelf ook weer helemaal ET gek, Rifle nades FTW, ik was echt bijna altijd engineer of field ops in die tijd, fantastisch vaak, soms frustrerend zoals met alle games.
Ook een beetje het punt. Bij ET kreeg ik dat geweldige gevoel al na een maandje spelen. Ik speel ETQW nu ongeveer een half jaar sinds Beta1 en ik heb het ET gevoel eigenlijk nog niet meegemaakt. Alleen laatst op Area22 waar ik dan alle objectives heb gedaan zonder hulp eigenlijk. Daar kreeg ik dan wel echt het gevoel dat ik net als in ET de sleutelspeler kan zijn die het spel doet kantelen.

Maar ik mis gewoon dat plan B, net als Goner met de MCP al zegt. Als je vast staat sta je in ETQW vast itt ET. Ik ben vaak genoeg gespawnraped in ET, maar als je dan toch eens door alle mortar en artillery ontsnapt dan begint het pas. Ik voel de adrenaline dan echt door mijn lichaam. Het is dan even niet zomaar een spelletje, het is dan fucking ET FTW! Ik was dan slecht in 1v1 en het was dan niet te hopen dat ik een rambomedic kwam die mn droom deed vernietigen. En dan hopen dat wanneer je in hun Basis was niet opeens spawnden. Als je er dan eindelijk doorheen was kon je in Oasis waar me dit vaak is gebeurt rustig die 2 bommen planten met alle Axis in paniek. Prachtig, echt een gevoel dat je "behind enemy lines" in je eentje bent, met voorkeur met 10HP over, zonder dat de tegenstander er van af weet.

Tsja, dat is die spanning. Daarom wil ik ook neit met meer dan 12v12 spelen, ook niet in ETQW. In ET was het zo mooi dat het kon zijn door de tactiek dat je in je eentje stond te verdedigen. Als de tegenstander dan komt dan hoop je echt dat hij in je mines komt en dat je het 1v1 gevecht wint, dat er geen medic achter de muur wacht. Zo'n alles beslissend moment. Win je het 1v1 gevecht dan ben je de man of the match, verlies je hem dan is het spel gedaan. _/-\o_ Met wat vooral BF spelers leuk vinden zoals 32v32 ben je dat element gewoon kwijt.

Gister had ik overigens op Area 22 als GDF wel zo''n moment. Met 2HP overleefde ik een 1v1 gevecht met een Strogg die de bom wilde planten.

Mja, je zult hiervoor wel verslaafd moeten zijn geweest aan ET om dit te begrijpen. Het was gewoon de perfecte balans, ieder potje verliep gewoon anders. ET mag dan lelijk zijn (was die al bij launch eigenlijk) maar het is iets wat tegenwoordig wordt vergeten. Een spel gaat niet om graphics, maar om gameplay. ET is wat dat betreft een schoolvoorbeeld in mijn ogen. Het is neit voor niets nog zo populair.

Het was hem die Adrenaline. Je speelde niet zomaar even ET, je speelde niet zomaar even in een pub server. Je speelde ET, je speelde met je maten en totaal onbekenden, je speelde als een team. Frustrerend spel maar oh zo geweldig als iets lukte. Alles of niets, ownen maar verliezen of geowned worden amar toch winnen. Zwakke punten van je tegenstander (mis)bruiken. Tactieken die omslaan en kijken hoe je tegenstander reageert. ET _/-\o_ Het is overigens ook niet voor niks dat er mensen zijn die er een scheithekel aan hebben. Je bent 100% ET fan of je vindt het 100% kut. Iets anders is niet mogelijk.

We moeten echt met zn allen eens lekker ET-en zodat de niet ET-ers weten waar alles van ETQW vandaan komt. het enige waar ik bang voor ben alks ik ET start is dat het spel verneukt zal zijn door hackers en cheaters... Ik speelde dan wel met mn eigen clan op onze server. Maar het was altijd zo mooi, we hadden het ondertussen via de chat over totaal andere dingen. Serieuze onderwerpen, maar ook bv het voetbal. Dan kwam er een nieuweling op de server die begon te klagen dat het geen chatbox is _/-\o_ . Ontspannend gamen en tegelijk ook zo intens.

[ Voor 19% gewijzigd door GENETX op 24-01-2008 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het leuke is dat ik precies begrijp wat je bedoeld GenetX, ik heb ET tot in den treure gespeeld met mijn zwager en maps als Fuel Dump en Oasis (maar ook Temple Final) kan ik nog steeds dromen, inmiddels is mijn zwager al weer afgehaakt van ET:QW en de rest van de Khaos clan helaas ook, ben nog de enige resterende, en dat zegt toch ook wat over QW vind ik.
Het ziet er dan ook naar uit dat de Khaos server niet zal terug komen aangezien ik dus de enige ben die het nog speelt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 11:03:
Het leuke is dat ik precies begrijp wat je bedoeld GenetX, ik heb ET tot in den treure gespeeld met mijn zwager en maps als Fuel Dump en Oasis (maar ook Temple Final) kan ik nog steeds dromen, inmiddels is mijn zwager al weer afgehaakt van ET:QW en de rest van de Khaos clan helaas ook, ben nog de enige resterende, en dat zegt toch ook wat over QW vind ik.
Het ziet er dan ook naar uit dat de Khaos server niet zal terug komen aangezien ik dus de enige ben die het nog speelt. :(
Ik vind het altijd geweldig om mensen zo over een spel te zien schrijven. Echte liefde roest blijkbaar niet :P Bij mij maken spellen als Ultima Underworld, Ultima VII, Half-life 1 en Freespace 2 vergelijkbare gevoelens los.
Ik heb ET nooit gespeeld, QW is mijn eerste online ervaring en tevens het spel waar ik denk ik de meeste tijd ooit in heb gestopt. Dit spel is zo vreselijk veeleisend, er zijn zoveel dingen die je moet beheersen en in de gaten moet houden, dat het enorm lang een uitdaging blijft. Ik kan hier nog honderden uren in stoppen en dan nog zal er ruimte voor verbetering zijn.
Nog meer alternatieve routes, zoals GENETX voorstelt, zou simpelweg wel eens te veel van het goede kunnen zijn. Bij het gevecht rond de databrain bijvoorbeeld moeten al veel keuzes gemaakt worden; verdedig je de brain of de transmitter of allebei of vang je de GDF nog eerder op? Beide gebouwen hebben bovendien elk zeker 4 ingangen. Als je dan ook nog een sneaky route af moet gaan dekken, die wellicht te nemen valt nog voordat de shield gen gehackt is, dan is dat onverdedigbaar.
Ik vind ook niet ieder potje even leuk, maar ik leef voor die schaarse momenten dat ik 100% wakker en scherp aan het spelen ben en ik voel dat ik in een soort zone begin te komen. Dan gaat alles sneller en volautomatisch, stapelen de lijken zich in rap tempo op (vooral door de insane grenade kills), decoy ik een rocket soldier zijn rocket van point blank range, voordat ik 'm begraaf in een ziedend salvo plasma met m'n Tormentor en ben ik werkelijk akelig snel in 1 op 1 (nog altijd m'n favo manier van vechten, ook al ben ik er geen meester in). En als ik dan achteraf een bepaalde tegenstander nog even op stats check en ik zie iets van k/d 3 op 1, acc 35% en ik heb ingame geen stuiver voor 'm onder gedaan of hem zelfs in m'n zak gehad, dan geniet ik nog meer. Of die mensen die, als ze je eindelijk te pakken te hebben nadat je ze een tijd lang het bloed onder de nagels vandaan hebt gehaald, uit frustratie een volle shotgun op je lijk leegschieten... Heerlijk! Geen ander spel dat me dit geeft.

@Cheiron: en dan blijf ik nog netjes ook. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Misschien moeten we eens een sniper-hunt organiseren ... ;)

Kan me herinneren dat we in AirWarrior (multiplayer aircombat sim, helaas wijlen) wel eens zo'n hunt organiseerden op stat-whores, die alleen op de puntjes uit waren en dus bijv. aanlogden als de server bijna leeg was om onverdedigde airfields te gaan bombarderen (aka 'milkrunning'). Gewoon net zo lang blijven afschieten tot ze snapten dat hun acties niet gewaardeerd werden ...
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 12:09:
uit frustratie een volle shotgun op je lijk leegschieten...
Ik doe dat ook regelmatig, maar niet uit frustratie ... gibben is de manier om te voorkomen dat iemand gerevived wordt en/of unconscious om zich heen ligt te kijken en weet wat hij kan verwachten als hij weer spawnt. Ik tap zelfs nog wel 's in (C) om wat langer te blijven liggen.
Even bij 'm knielen met mes of pistool ... 'join the dark side' >:)

[ Voor 37% gewijzigd door Goner op 24-01-2008 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het idee is dat die alternatieve route eigenlijk een optie is voor dat je zelfs de barricade hebt opgeblazen (of juist dan die anansi vrij te spelen zou ook kunnen). Punt is dat je in mijn voorbeeld het volgende moet doen:

1. Uniform pakken
2. Anansi + Soldier bemachtigen
3. Databrain pakken en desnoods kost dat een omweg op dat moment
4. In de Anansi
5. Naar het dak vliegen van de tel building (dan de enige ingang)
6. Een muur opblazen die anders door de SSM zou worden opgeblazen
7. Transmitten

Als je de strogg een doorgang geeft naar de tel building door bv een shield waardoor hun route korter is dan zijn ze er zo vanaf het spawnen. Je bent als GDF er alleen met een 2 man, er komen minstens 4 strogg aanstormen zodra het brein is gepakt. Je hebt als GDF een behoorlijke tijd nodig. Je kan als Strogg 1 iemand achter alles opzetten zoals mines en een turret en een radar. Strogg kunnen waarschuwen bij het jatten van een uniform. Werkelijk, het is zo ongelovelijk moeilijk dat 9 van de 10 keer alles gewoon zou spelen zoals nu, maar het kan zoals gezegd. De kans is zeer klein dat het allemaal lukt als je bedenkt welke handelingen je moet doen als GDF tegenover de strogg op dat moment.

Laat ik dit beeld met W:ET Fueldump vergelijken. Even een Intro: Je moet als Allied team eerste een tank (soort van MCP) naar een brug brengen. Die brug moet je in 2 delen bouwen zoals in Valley, maar kan zelfs ook nog weer worden opgeblazen door de Axis. Bij die brug zit ook een tunnel die wordt opgeblazen als een alternatieve route. Nadat de brug is gemaakt moet je de tank verderr krijgen om zo bij de fueldump te komen. Daar blaas je 2 ingangen open (voor de 2e moet je de tank weer een heel eind terugrijden en staat hij midden in de vuurlinie). Dan kun je de Basis binnnen en moet je een optioneel verdedigingshek opblazen (kan ook door de covops in 1seconde ipv 30 sec bom) en dan moet je de bom op de fueldepot planten.

Nu beschrijf ik Plan B:
1. Tank moet die tunnel bij de brug openblazen
2. Uniform pakken
3. Door de tunnel (met een stuk of 3 axis en een MG42 mitrailleur)
4. Zien dat die Covop dat overleeft
5. Pokke eind lopen met en engineer en met wat geluk nog een teammate die de tunnel heeft overleefd
6. Inmiddels hebben de Duitsers alarm geslagen en staan er bij de bunker 2-3 man je op te wachten
7. Zien die neer te halen en die kunnen lame verdedigen!
8. Nog steeds moet je covertops dat uniform hebben om dan de deur open te kunnen doen en de bunker binnen te komen
9. Dan nog eens wachten tot de covertops de eventuele mines heeft gespot.
10. Snel in de middenste bunker van de Basis, trappetjes op en zo het dak op komen om vanaf daar naar beneden bij de opslag te koemn die kapot moet (op deze manier omzeil je dus het hek dat de duitsers tegen zal werken!)
11. Bom planten :+

De Duitsers die spawnen dan echt ook in die bunker. Het kost je zoveel moeite om dit voorelkaar te krijgen. Alleen noobteams die deze tactiek niet kenden kon je in 1 minuut 30 afmaken omdat men het niet verdedigde. maar hoe lastig het ook lijkt, het was mogelijk! Ik heb wel tientallen keren op die manier gewonnen met een fireteam dat nog eens compleet los van de rest opereerde.

Bedenk ook dat je de map heel anders opent als dat je normaal zou doen (en in ETQW zou het dan ook vernaderen). Ik spawnde als ik Axis speelde ook altijd eerst in de bunker. Verdediging opzetten, mines verspreid leggen en dan pas naar voren. Puur om te zorgen dat je de tegenstander mochten ze het proberen zoveel mogelijk afremt om jezelf meer tijd te geven. Verder speelde het hele team alert. Ieder ingenomen uniform werd aangegeven en ook weer doorgegeven wanneer er 1 terug "geclaimed" was _/-\o_ Verder keek je als Engineer ook op de commandmap of er opeens mines weg waren (die kon je toen nog zien op de map).

Ik heb het zelfs wel meegemaakt dat op het laatst die tank bleef staan voor wat hij was. Het spawnpoint werd opgezet en het uniform was heilig. Alle duitsers in de bunker, alle Allies aanvallen en dat door die ene deur. Zoals je kunt verwachten werkte dat niet echt :+

Maar je kunt ze ook op een andere manier gebruiken. Ik ben zelf ook wel vaak covop geweest en kwam dan wel eens tot de Basis in mn eentje. Daar verstopte ik me dan, wachtend op mn teammates. Ondertussen alle mines spotten en je team in de gaten houden. Moch het niet lukken dan zou je bv verdedigingswerken kunnen opblazen. Punt is dat er altijd wel 2 Axis bij je komen kijken, het gevolg is dat ze aan de andere kant 2 minder hebben waardoor je er als team net wel doorheen komt, of dat er wel een groepje door de verdediging komt en voor de duer van de dump komt te staan. tactieken, tactieken tactieken.

Tsja die optie mis ik, zeker ook op een map als Salvage. Die wordt amper door de Strogg gewonnen, met een Plan B zou dat een hele andere dimensie kunnen geven. Het maakt het spel nog net een stukje spannender, maar ook opener om op meerdere manieren te kunnen winnen zodat je nooit vast staat

Ik ga niet alle maps van ET tot in het detail beschrijven, als ik dat zou doen zouden de jullie echt flauwvallen over de manier waarop we ET speelden. Eigenlijk alle maps behalve Railgun (ook de slechtste van de 6 dus!) hadden minimaal 1 alternatieve methode naast de vele "illegale" trickjumps. En ook binnen de normale methode had je nog allemaal tactieken... Echt gruwelijk, maar daarvoor moeten we het echt zelf eens spelen.

Wel mooi verder jou stuk Menno. Het is namelijk exact hoe ik W:ET destijds ervaarde en ik hoop dat ik die feeling straks constant terug krijg ipv dat ik het soms eens heb mogen ervaren. ET heb ik een jaar of 3 gespeeld. Tot mijn Clan wegviel en ik geen geode community meer vond. Een groot deel van mn plezier in de game kwam ook daar vandaan. Een goede server en leuke mensen die niet 100% opd e game zijn gefocused, maar ook regelmatig wat chatten vindt ik geweldig. Gelukkig heb ik dat gevonden bij LAW.

Edit:
Toch maar weer een beetje ontopic in een koppeling naar ETQW. Omdat je in ET dus een andere objective eerder kan doen zorg je er als team altijd voor dat ej vooruit verdedigd. Je legt alvast bij de 2e of 3e objective wat mines aan, je bouwt de verdediging alvast op.

Dit is iets dat in ETQW veel minder gebeurt (maar ik dus bv wel regelamtig doe vanuit deze geschiedenis). Pak bijvoorbeeld een valley. Vaak spammed men de brug vol, maar wat doe je als die brug wordt gebouwd en bijna klaar is? De meesten proberen (wat dan toch te laat is) alsnog de GDF te stoppen. Dan moet je er voro zorgen dat je alvast mines bij het forward spawn neerzet en AVT's inroept, anders ben je te laat. Bij sommige teams gebeurt dat zelfs totaal niet en dus is die MCP al bij de eindbestemming, de strogg was duidelijk een stap te laat met het opzetten van de verdediging.

Wat dan gebeurt is dat de Strogg wederom blijven hangen nog wat kills krijgen. Een aantal slimme Covops+medics zijn dan al bij de shield gen terwijl alle strogg nog aanvallen. De Strogg komen pas aan zodra het ding is gebouwd, ze waren dus alweer een stap te laat. Feit is dat nu alle Strogg nog een beetje bij de shield generator staan en zorgen dat ze nog achter die covops en medics aangaan om ze af te maken.

De GDF die bij de eerste spawnbeurt waren gekilled nadat de MCP ter palatse was zijn weer gespawned. Bij een goed georganisseerd GDF team had een soldier ook alvast de tunnel opengeplazen. Een groep GDF gaat dus alvast met de boot en dat andere ding door de tunnel. Dit gebeurt dus terwijl de Strogg nog bij de gehackte shield generator staan. De SSM vliegt er in en het clubje GDF gaat naar binnen. Als ze dan bij de Contaminator zijn komen de Strogg pas. De bom is net geplant en de GDF staan op hun post voor de Strogg komen. Strogg wordt afgeslacht omdat ze alweer een stap te laat waren en zo win je heel simpel.

Maar het gebeurt helaas volgens mij veels te vaak op deze manier. In ETQW beseffen soms te weinig spelers dat het ET is en geen Battlefield op dat punt. Ze gaan voor de kills terwijl het veel belangrijker is om als team een stap VOOR je tegenstander te zijn ipv er achteraan te lopen. Je moet gewoon op cruciale momenten er voor kiezen om die 2 GDF die je makkelijk had gekilled te laten lopen en je te focussen op het volgende punt.

Wat een lap tekst :+

[ Voor 31% gewijzigd door GENETX op 24-01-2008 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Genetx, volgende keer als we QW gaan spelen moet je op de Khaos TeamSpeak komen, ik denk dat wij samen de tegenpartij het leven heel zuur kunnen maken, ik weet precies wat je bedoeld met je verhalen en zou ook graag zo spelen, moeten we gewoon eens proberen, lijkt me leuk, de rest is ook welkom, ik zal thuis de TS details opzoeken voor de geïnteresseerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denk dat we beter via QW teamspeak kunenn, op Law lopen wel meer oud ET-ers rond weet ik. ETQW speel je vanwege teamwork en ik vindt het dan raar om dmv teamspeak anderen buiten te sluiten.

Maar ik moet dan ook nog even een Mic fixen O-)

Maar LAW zou de server zijn waar we moeten spelen _/-\o_ . Daar heeft men dit dus allemala ook door. Zo worden in bv Sewer ook de spawnhosts ingezet om er voor te zorgen dat je neit hoeft te lopen. Ook iets dat op veel servers totaal niet wordt toegepast...

[ Voor 47% gewijzigd door GENETX op 24-01-2008 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 14:38:
Genetx, volgende keer als we QW gaan spelen moet je op de Khaos TeamSpeak komen, ik denk dat wij samen de tegenpartij het leven heel zuur kunnen maken, ik weet precies wat je bedoeld met je verhalen en zou ook graag zo spelen, moeten we gewoon eens proberen, lijkt me leuk, de rest is ook welkom, ik zal thuis de TS details opzoeken voor de geïnteresseerden.
Och, je kunt ook op SDR TS komen, erg leuk altijd. En team play doen we altijd aan als, maar niet iedere pub speler wil meedoen, dat is nou eenmaal het voor/nadeel van een pub.

BTW Kan die hele offtopic discussie over W:ET ergens anders naartoe, de titel hier is ET:QW.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2008 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alsof die discussie zo slecht is. ETQW is vrij diep en het zeker wel nuttig om ook voor de mensen die W:ET neit hebben gespeeld daar wat van mee te krijgen, het zal zeker een andere kijek op ETQW opleveren waar je voordeel uit kan halen en eventueel verwachtingen voor eventuele andere maps.

Na een maand of 6 ben ik gewoon ETQW wat aan het vergelijken, mede om me zelf beter te maken in ETQW, maar ook de anderen hier. Hoef je er niets over te leen dan lees je er toch overheen, vindt je het interessant dan lees je het. Bij echte ET-ers gaan alle topics geheid offtopic zoals bij mn oude clan _/-\o_

Verder ben ik vanaf ~7 uur op LAW te vinden.
Die was dus toen leeg

Lekker met Cyclonus en bFunk op SDR gezeten. Wat wel leuk was dat direct het eerste potje (ik was GDF) de strogg overal een stap te laat waren op Sewer. Nadat we dat ding hadden gemaakt gingen we vrij vlot door om de bommen neer te planten zonder dat ze ons in de weg stonden. Daarna stonden we al vrij snel met 3-4 GDF binnen te wachten tot de deuren naar de controlls open gingen. geen Strogg die er kwam. GDF team had dus al ruim van tevoren het stuk ingenomen waar alvast een aantal strogg hadden moeten wachten. Het enige wachten was nog even op de covertops, maar het was al duidelijk wie er won

Daarna speelden we dus Volcano. Daar waren we als GDF weer een stap eerder, en dat was te merken. Samen met Cyclonus en nog iemand waren we vanaf het begin al de controlls aan het beschermen. Mines werden neergezet terwijl de rest het strand in de gaten hield. 16 minuten lang waren we aan het verdedigen. Net voordat de strogg de controlls hadden gehacked gingen de eerste GDF al naar de volgende objective (ook ik aangezien ik net tijdens het hacken respawnde). Op tijd werden er turrets ingeroepen. Zodra het kon kropen we onder het luik door en toen we de verdediging neer hadden gezet en mines er lagen kwamen de strogg pas. Heerlijk om te zien dat zoiets dan zo goed werkt!

Daarna nog een geweldig mooie pot die we net wonnen op refinery. Duurde heel lang voor we de MCP ter plekke hadden en het hacken ging ook niet super. Zo'n moment waar ik eigenlijk wel een plan B had willen hebben. We hadden nog een dikke 2 minuten over toen we eindelijk naar binnen konden. De GDF stormde werkelijk geweldig in 2 groepjes naar binnen en een bijna verloren pot werd toch nog net op het nippertje gewonnen door ons _/-\o_

[ Voor 98% gewijzigd door GENETX op 24-01-2008 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GG GENETX ;)

Nog even over Sanatas: ik kwam haar vanmiddag nog tegen. Ik zat op Refinery in een Anansi toen ik een railgun tracer van een berg zag komen. Rennen kan wel, maar heeft geen zin... :P Op hetzelfde moment namen we de outpost in, dus ik ruimde nog wat 'troep' op en vloog door naar de shield gen, waar ik een Icarus op het gebouw tegenover de fw spawn zag landen. Was ze weer... Twee hele seconden... Ik vermaakte me uitstekend en dacht dit spelletje mooi nog een poosje met d'r te kunnen spelen, maar toen we de shield gen hadden gehackt kwam ik haar ineens binnen tegen als technician (ze voelde denk ik wel aan wat er zou gaan gebeuren als ze buiten bleef). Ik ben er inmiddels achter dat ik eigenlijk liever heb dat ze op de bergen blijft. This is one mean bitch! Die zou als pure 1 op 1 vechter ook een k/d boven de 2 hebben. Dus toch een behoorlijke speler en geen one trick pony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb eindelijk door wat de leukere servers zijn, jammergenoeg kom je overal nog wat vervelende mensen tegen (complainers...hate 'em..). Het is nu een stuk leuker alleen op de obj te spelen (het voelde eerst vaak wat nutteloos aan). :D

Bovendien is het leven als GDF'er een stuk beter geworden. Ik heb op beach de laatste tijd trouwens wat heerlijke matches gehad, als er op het einde echt 7 drones tegelijk komen aanvliegen + een aantal aanvallers en je met je shotgun helemaal gek wordt als je ze allemaal uit de lucht probeert te knallen. Er zou echt een statistiek voor moeten komen, ik blijf het een van de heerlijkste stukken uit de game vinden maar ik vind het altijd jammer dat ik niet kan zien hoeveel van die drones ik heb neergeschoten :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voeg iedereen ook toe aan je friends list. Mijn nick in ETQW is bv ook gewoon GENETX. Vaak spelen we hier wat op dezelfde server. Er is een lijst gemaakt en ik meende dat deze in de TS stond. Maar je kan ook jou nick neerzetten. Vaak zit ik in SDR of LAW, als die leeg zijn (ik wacht wel voor volle goede servers) dan Pripps Sweden oid.

Waar ik me overigens ook aan erger zijn de vehicles. Dan niet in de zin dat ze er zijn, amar hoe mensen er mee omgaan. Ok, men schiet niet snel (behalve dan voor de Tor) iemand neer zoals in BF, maar soms krijg ik wel de neigingen. Er is namelijk bijna niemand die even 1-2 seconden wacht en even op zn commandmap kijkt of er nog iemand mee wil!

Ook op Refinery was dat gister het geval. Ik was net gespawned en Cyclonus had wat artillery ingeroepen bij de MCP. Ik had er eigenlijk al moeten staan maar ik was net bij de vorige repairpoging al om het leven gekomen. Aangezien alleszou worden opgeruimd (en we stonden al een tijd vast) moesten de engineers er snel bij zijn om het klusje te klaren. Ik spawn, er was 1 badger bij mij in de buurt en had zoiets van: That's mine! Komt er een teammate ook aanrennen, pakt hem en rijd uiteraard weg... GENETX kon weer lopen ipv snel ter plekke zijn wanneer hij 1 seconde had gewacht. Maar nee, ik kwam uiteraard net die paar seconden die een ritje had bespaard te laat, Thank you!

Veel mensen laten daarbij ook de kracht van teamwork vallen. Behalve dat je de reistijd naar het slachveld verkort zorgt het er ook voor dat je sneller ter plaatse bent en je nog levende team kan assisteren. Verder scheelt het op een map snel al 20-30 seconden nutteloze reistijd die misschien fataal zijn voor d eoverwinning. Verder benje nog sterker met zijn 2e aangezien je dan ook een extra gun van je vehicle kan gebruiken... Sommigen hebben nog wat te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteravond echt genoten van QW, nog nooit met zoveel plezier medic gespeeld als op Volcano gisteren en de rest van de mappen waren ook fantastich, lekker gespeeld heren, moeten we vaker doen.
Voor al diegene die het gemist hebben lees Genetx zijn post, zo kunstig als hij krijg ik het niet op papier denk ik. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Ja, ik was lekker vroeg on-line en zag jullie op Dollhouse, maar die server zat om 7 uur al vol en bleef dat de hele avond.
Ben veeeel later nog langs geweest ... maar toen zaten alleen de probleem-gevallen er nog ;)
GENETX schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 08:10:
Behalve dat je de reistijd naar het slachveld verkort zorgt het er ook voor dat je sneller ter plaatse bent en je nog levende team kan assisteren. Verder scheelt het op een map snel al 20-30 seconden nutteloze reistijd die misschien fataal zijn voor d eoverwinning.
Gisteren op Tacticalgamer.com een rondje Pacific gespeeld en daar lette men er voor de verandering wel op ... maar goed ook, want de afstanden (zeker als je 1e spawn in Canyon kwijtraakt) zijn daar nogal groot.
Heb 1 keer geschoten op een snelle starter en die stopte gelijk :+ Muntje valt snel ...

[ Voor 60% gewijzigd door Goner op 25-01-2008 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1) Als het niet teveel zijn, kan ik wel plekkies maken op Dollhouse voor jullie. Ik ben tenslotte admin daar :)

2) Genetx, get a mic!!!

3) Team work, aka fire team!!! Als het hele team zuigt, dan kunnen we er iig als klein teampje misschien nog wat van maken. En idd was het verhaal zoals Genetx beschrijft erg leuk, maar goed ik speel heel vaak :p (check diezelfde stats site waar je yurifol vond maar voor mij :) en ik heb dagelijks juweeltjes maar ook dagelijks zware klote matches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 09:26:
en ik heb dagelijks juweeltjes maar ook dagelijks zware klote matches.
Ik ben nu zover dat ik gewoon uitstap als het echt helemaal niets is ... ben wat rond gaan kijken toen ik niet op Dollhouse kon komen, maar rond die tijd (ben meestal niet zo vroeg) zitten alle leuke servers vol.
Kwam dus op wat minder populaire pubs terecht en maakte mee dat ik in Area 22 moederziel alleen bij de generator sta met m'n steeksleutel en m'n APT tegenover 10 Strogg met hun Desecrators. Dan haak ik echt af ...
Als ik binnenkom na 4 min. en ik hoor al gelijk 'They hacked the shield gen' krijg ik ook al niet het gevoel dat het een spannende pot gaat worden.

Voortaan maar weer om 23:00 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja ik vond gister nog een koptelefoontje met mic die ik was vergeten. Eerst die maar proberen, maar rmisschien koop ik ook wle een losse want wil dat ding neit op mn kop, daarvoor is mn Z-5450 surround te mooi ;) . Maar ik kan een mic zeker gebruiken. In ET was ik eigenlijk altijd een beetje het leidertype. Opzetten van de verdediging, mensen oproepen een andere class te pakken, doorgeven van tegenstanders, aanmoedigen, het gign maar door. Dat was destijds en nu ook altijd via de chat, maar praten gaat een stuk makkelijker.

Ook wat jij zegt bFunk, fireteams is zeker heel handig. Vooral aanvallend heeft het veel nut. Verdedigend wordt al moeilijk als de rest van jet eam niks doet, maar wel alle tegenstanders op ej af komen. Iig iets dat ik ook heel vaak deed op ET ;) . Was ideaal met die alternatieve opties vaak omdat het dan minder opviel (je eigen team leidde de tegenstander toch wel automatisch af :+ ). Eigenlijk DE reden warom ik ze zou willen. De mensen die ET hebben gespeeld weten exact wat ik bedoel als ik het bv over Fueldump heb ;)

Edit: @ goner: waarom denk je dat ik gewoon die 10 minuten wacht tot er iemand uit gaat? ;)

[ Voor 4% gewijzigd door GENETX op 25-01-2008 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Nou, ik heb een tijdje zitten wachten maar iedereen had het veelsteveel naar hun zin blijkbaar. Zag ook allleen maar clan-tags en nauwelijks 'losse' spelers ...

Moet ook nog steeds mic proberen ; heb wel eens getest op de Khaos server met Teamspeak, maar dat echode als een gek (ook zonder voice-activation). De audio-test in ET:QW klinkt goed, dus misschien gewoon maar 's wat terug zeggen en afwachten hoe het klinkt ...

[ Voor 45% gewijzigd door Goner op 25-01-2008 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-08 18:38

Nickbn

Betrokken

Goner schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 09:38:
[...]

Ik ben nu zover dat ik gewoon uitstap als het echt helemaal niets is ... ben wat rond gaan kijken toen ik niet op Dollhouse kon komen, maar rond die tijd (ben meestal niet zo vroeg) zitten alle leuke servers vol.
Kwam dus op wat minder populaire pubs terecht en maakte mee dat ik in Area 22 moederziel alleen bij de generator sta met m'n steeksleutel en m'n APT tegenover 10 Strogg met hun Desecrators. Dan haak ik echt af ...
Als ik binnenkom na 4 min. en ik hoor al gelijk 'They hacked the shield gen' krijg ik ook al niet het gevoel dat het een spannende pot gaat worden.

Niet om reclame te maken hoor, maar ik denk dat onze (Globalmadness) server toch wel een leuke balans heeft, althans 9 van de 10 keer, onze grote snipervriendin is er ook wel eens te vinden, plus onze grootste anansi/tormentor hoer sjakie. De skill ligt iets hoger dan bij gemiddelde pubjes,

Maargoed, weegt niet af dat je wellicht beter af ben bij voorgenoemde servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goner schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 09:51:
Nou, ik heb een tijdje zitten wachten maar iedereen had het veelsteveel naar hun zin blijkbaar. Zag ook allleen maar clan-tags en nauwelijks 'losse' spelers ...

Moet ook nog steeds mic proberen ; heb wel eens getest op de Khaos server met Teamspeak, maar dat echode als een gek (ook zonder voice-activation). De audio-test in ET:QW klinkt goed, dus misschien gewoon maar 's wat terug zeggen en afwachten hoe het klinkt ...
Speakers en mic zorgt altijd voor wat echo. Met voice activation helemaal als een echoput, maar ook zonder al een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-09 17:11
Goner schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 09:38:
[...]

Jep, heb ook vrij snel de nijging om te d/cen als ik al zeker weet dat het een kutpot gaat worden.
Dus mensen die afk op spawn staan, zon beetje de laatste objective die binnen 5 min wordt opgeblazen, of dat ik in mijn eentje inderdaad iets sta te verdedigen. Dan heb ik zoiets nog even een paar kills meenemen en dan naar een andere server.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
Geef die teamspeak maar ff via DM op tweakers.net

Kom ik vanavond wel ff quake warren, en ik heb een sennheiser pc150 dus praten is geen prob ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zal mijn mic vanavond ook even afstellen voor ET:QW. Misschein dat ik ook wel even een CFG aanmaak die er voor zorgt dat wanneer ik op de spreek knop druk mn volume wordt gemute zodat er niks van de pokkeherrie in de kamer door de mic komt en ik rusteg kan praten om daarna weer verder te knallen :)

Zal hem iig delen als hij goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik nu steeds de ingame VOIP, werkt net zo goed in principe alleen soms is er bij sommigen wat herrie op de achtergrond, volgens mij hoorde ik bij Bfunk ook wat herrie gisteravond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
GENETX schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:17:
Ik zal mijn mic vanavond ook even afstellen voor ET:QW. Misschein dat ik ook wel even een CFG aanmaak die er voor zorgt dat wanneer ik op de spreek knop druk mn volume wordt gemute zodat er niks van de pokkeherrie in de kamer door de mic komt en ik rusteg kan praten om daarna weer verder te knallen :)

Zal hem iig delen als hij goed werkt.
Mijn mic reageert alleen op mn stem.Dan gaat ie aan en uit vanzelf push to talk is irritant en kost tijd en kan je een leven kosten in ET:QW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ga geen teamspeak gebruiken maar de ingame VOIP. ETQW is een spel dat je in een team speelt. Daar zit al VOIP in en dan wil ik geen mensen uitsluiten die niet op die TS server komen. Alle informatie is voor iedereen zinvol in mijn mening en die wil ik niemand onthouden.

Ik zal nog even kijken hoe ik ze bind en of ik ook een optie maak om te kunnen toggelen tussen Team-VOIP en Fireteam-VOIP.

Het kan best zijn dat ik vanavond niet of nauwelijks online ben. Ga toch mn hele CFG omgooien. Ik haal die scrollfunctie er uit om van gun te switchen. Erger me dood aan dat ding, maar het meest frustrerende is dat ik er aan gewend ben. Dat moet niet, gewoon op 1-6 drukken zoals in ET _/-\o_

heb ik iig die 2 knoppen ook over _/-\o_

---------------------------------------
Even hardop denken :+

Mouse1: Fire
Mouse2: 2nd of decoy in vehicle
Mouse3: Chat
(dat was het gewone deel)

Mouse4: Switchen naar main weapon of free aim in een vehicle
Mouse5: VOIP activeren
Mwheelup: Reload of andere gun in vehicle
Mwheeldown: Switchen Team/Fireteam VOIP of andere gun in vehicle

[ Voor 46% gewijzigd door GENETX op 25-01-2008 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 11:44:
Speakers en mic zorgt altijd voor wat echo. Met voice activation helemaal als een echoput, maar ook zonder al een beetje.
Ik heb een headset, zo'n goedkoop Sweex geval ... misschien moet ik gewoon een goeie Logitech of Sennheiser gaan halen.
GENETX schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:17:
Er zit onder je 'voice' settings een slider 'Game audio fade', die schroeft het game volume terug als je babbelt.

voor die voice-channel-toggle moet je hier 's kijken :
http://community.enemyter...ms/showthread.php?t=19338

[ Voor 49% gewijzigd door Goner op 25-01-2008 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Heb dit spel nou ook al een tijdje, en houd community redelijk in de gaten :)

Mijn nick is hetzelfde als mijn username hier ;)

Vind het een leuk spel, maar niet mijn favoriete. Komt denk ik vooral door de maps. Op een 1 of andere manier vind ik de maps elke keer 'net niet'. er is bijna altijd wel 1 team duidelijk aan de overheersende kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goner schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:41:
Er zit onder je 'voice' settings een slider 'Game audio fade', die schroeft het game volume terug als je babbelt.

voor die voice-channel-toggle moet je hier 's kijken :
http://community.enemyter...ms/showthread.php?t=19338
Aah kijk, thx. Kun je zien dat ik er nog niet eens echt naar heb gekeken O-)

@ Sh4wn: Welke game heb je hiervoor gedaan, of probeer je net als mij met W:ET te vergelijken? Iig wordt de balans al wel beter, zeker op de goede servers met teamplay en wat ervaren spelers.

[ Voor 18% gewijzigd door GENETX op 25-01-2008 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

GENETX schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 15:46:
[...]

Aah kijk, thx. Kun je zien dat ik er nog niet eens echt naar heb gekeken O-)

@ Sh4wn: Welke game heb je hiervoor gedaan, of probeer je net als mij met W:ET te vergelijken? Iig wordt de balans al wel beter, zeker op de goede servers met teamplay en wat ervaren spelers.
Ik heb W:ET gespeeld, maar vooral Counter Strike Source.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sh4wn schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 16:14:
[...]

Ik heb W:ET gespeeld, maar vooral Counter Strike Source.
Nooit CS gedaan. Maar een paar posts terug lees je wel wat ik echt mis. maarja, de game is nog nieuw en de SDK is net uit. Straks zullen we ook wel meer ET-like mappen zien. Nauwe gangetjes, kleien stukjes toegankelijk voor vehicles misschien en alternatieve mogelijkheden tot winnen. Ik kan niet wachten :P Beetje jammer dat SplashDamage zelf ze neit heeft gebouwd als afwisseling. Ieder campaign zo'n map, een map met grote open stukken (valley) en een map met een beetje een mix (zoals slipgate).

/zeikmodus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

GENETX schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 16:18:
[...]

Nooit CS gedaan. Maar een paar posts terug lees je wel wat ik echt mis. maarja, de game is nog nieuw en de SDK is net uit. Straks zullen we ook wel meer ET-like mappen zien. Nauwe gangetjes, kleien stukjes toegankelijk voor vehicles misschien en alternatieve mogelijkheden tot winnen. Ik kan niet wachten :P Beetje jammer dat SplashDamage zelf ze neit heeft gebouwd als afwisseling. Ieder campaign zo'n map, een map met grote open stukken (valley) en een map met een beetje een mix (zoals slipgate).

/zeikmodus :+
Uhu, ik ben benieuwd wat de community gaat brengen, denk dat er zeker wel een paar vette komen xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo te horen moet ik ook een mic kopen :) Zou wel handig zijn. Heb helaas btje drukke week achter de rug, en komende week wordt wss nog erger. Maar morgen en vanavond moet ik wel tijd kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:22:
Ik gebruik nu steeds de ingame VOIP, werkt net zo goed in principe alleen soms is er bij sommigen wat herrie op de achtergrond, volgens mij hoorde ik bij Bfunk ook wat herrie gisteravond ;)
Mijn achtergrond herrie komt door een achtergrondpeuter :).

@Genetx, je kunt in je cfg meer doen dan in de in-game opties. Je kunt binds per class en per vehicle type maken. Daardoor hoef je dus niet allerlei zaken op te offeren. Zo heb ik E en Q in flyers om te toggelen tussen de 2 wapentypes en rechtermuis decoys, muis4 is dacht ik versnellen, muis5 is 3rd person en shift is hover. Infantry zijn de binds weer anders, bijv medic muis 4, revive, muis 5, medpacs, engi, muis4 mines, muis5 repair, etc...

Ik twijfel nu wel om wheelup en wheeldown alsnog te rebinden. Als strogg wil ik stroyent + en - graag op mijn muis hebben, maar dan moet ik even verzinnen of ik dat dan maar opoffer voor alleen strogg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 18:03:
[...]

@Genetx, je kunt in je cfg meer doen dan in de in-game opties. Je kunt binds per class en per vehicle type maken. Daardoor hoef je dus niet allerlei zaken op te offeren. Zo heb ik E en Q in flyers om te toggelen tussen de 2 wapentypes en rechtermuis decoys, muis4 is dacht ik versnellen, muis5 is 3rd person en shift is hover. Infantry zijn de binds weer anders, bijv medic muis 4, revive, muis 5, medpacs, engi, muis4 mines, muis5 repair, etc...

Ik twijfel nu wel om wheelup en wheeldown alsnog te rebinden. Als strogg wil ik stroyent + en - graag op mijn muis hebben, maar dan moet ik even verzinnen of ik dat dan maar opoffer voor alleen strogg.
Klopt ik heb ook al een Basic CFGtje waa rik Mouse 4 en Mouse5 gebruik voor stoyent + -. Zeker aan te bevelen. Ik heb het hele hoveren nog neit echt begrepen overigens... Wat is het idee er achter? Heb nooit iets gemerkt ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 18:03:
[...]

Misschien lees ik bovenstaande verkeerd, maar voor de zekerheid: je kunt aparte binds maken voor alle klassen en voor de beide rassen, dus je kunt mwheel up en down als stroy up/down binden voor strogg en voor iets anders gebruiken voor als je GDF speelt.
Ik zit overigens met hetzelfde dilemma, alleen wil ik mwheel up en down gebruiken voor primary weapon en grenades (ik heb stroy down op de space bar btw), maar dan verlies ik een hoop functionaliteit die ik dus elders zal moeten gaan binden. Lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rofl, spring jij niet?

Iig ben ik eindelijk klaar met het afstellen van mn mic en CFG> Hoop dat hij goed werkt. Voor de mensen die er wat mee willen proberen/modificeren: Mijn CFG is opensource :+

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
//Grafische settings
cg_unlockfps "1"
cg_unlock_maxfps "60"
cg_unlock_timingmethod "0"
r_usesmp "1"
g_skipintro "1"
r_useThreadedRenderer "2"

//Init van de g_classes
g_bind_context_anansi "plane"
g_bind_context_badger "vehicle"
g_bind_context_bumblebee "plane"
g_bind_context_desecrator "vehicle"
g_bind_context_goliath "vehicle"
g_bind_context_hog "vehicle"
g_bind_context_hornet "plane"
g_bind_context_husky "vehicle"
g_bind_context_icarus "vehicle"
g_bind_context_mcp "vehicle"
g_bind_context_platypus "vehicle"
g_bind_context_titan "vehicle"
g_bind_context_trojan "vehicle"
g_class_context_aggressor "strogg"
g_class_context_technician "strogg"
g_class_context_constructor "strogg"
g_class_context_oppressor "strogg"
g_class_context_infiltrator "strogg"
g_class_context_solider "gdf"
g_class_context_medic "gdf"
g_class_context_engineer "gdf"
g_class_context_fieldops "gdf"
g_class_context_covertops "gdf"

//Binden van VOIP
bind "8" "vstr global_voip"
bind "9" "vstr team_voip"
bind "0" "vstr fire_voip"

//Setten van VOIP
set global_voip "bind 'mouse4' '_voice' '' 'default'; echo 'Global VOIP'"
set team_voip "bind 'mouse4' '_teamvoice' '' 'default'; echo 'Team VOIP'"
set fire_voip "bind 'mouse4' '_fireteamvoice' '' 'default'; echo 'Fireteam VOIP'"

//Binden van standaard Teamvoip
bind "Mouse4" "_teamvoip" "" "default"

//Binden van overige
bind "Mouse5" "_weapon2" "" "default"

//Plane bindings
bind "Mouse5"  "_tophat" "" "plane"
bind "Mouse2" "_weapon0" "" "plane"
bind "MWHEELDOWN" "_weapnext" "" "plane"
bind "MWHEELUP" "_weapprev" "" "plane"

//Vehicle bindings
bind "Mouse5"  "_tophat" "" "vehicle"
bind "Mouse2" "_weapon0" "" "vehicle"
bind "MWHEELDOWN" "_weapnext" "" "vehicle"
bind "MWHEELUP" "_weapprev" "" "vehicle"

//Strogg bindings
bind "MWHEELUP" "_stroyDown" "" "strogg"
bind "MWHEELDOWN" "_stroyUp" "" "strogg"

//GDF binding
//None yet...

//Een nutteloze melding :P
Echo "Config loaded!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r_usesmp "1"

waar zijn die 2 voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als dat aan mij gericht was; tuurlijk wel, ik ben ook lid van de Orde der Bunnyhoppers. Jump zit bij mij op de rechter muisknop.
Niet om te braggen, maar ik kom net van Volcano af met een nieuw kill-record, dus ik ben blij en dat wil ik even delen: GDF-medic, 48 kills, uitsluitend met AR en grenades. Tegenstanders hadden uiteraard beter kunnen zijn, maar ze hadden in ieder geval deze meneer bij zich: http://stats.enemyterritory.com/profile/Cruel. En da's een lastige klant. Verder waren YEA, Ironwarrior en Nightfish (allen Rogue Tribers), Cowboy.of.Eld en AdM onder de tegenstanders. Wij hadden ook een paar zeer behoorlijke spelers (Ricola, NEXTOR), plus het team klikte gewoon.
Nu nog die 75 stuks van vandaag van Mouroult op Sewer zien te evenaren. Ach, het is maar bijna 4 kills per minuut...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2008 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 21:31:
r_usesmp "1"

waar zijn die 2 voor?
r_usesmp "1" laat je gebruik maken van Dualcore/Multicore
r_useThreadedRenderer "2", idem

Verder net heerlijk met bFunk gespeeld. Er waren een stuk of 4-5 man met VOIP, waaronder deze keer ook ik. Werkte echt geweldig. Hele north America campaign gewonnen als GDF, en of wat was het spannend op zowel valley en Area22. Echt weer heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mouroult ken ik wel, die is idd goed, die andere namen die je noemt heb ik nog nooit gezien. Bij ons komen spelers uit de top 25 en clan regelmatig langs en dat is wel een feest (en soms huilen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 23:51:
[...]

r_usesmp "1" laat je gebruik maken van Dualcore/Multicore
r_useThreadedRenderer "2", idem

Verder net heerlijk met bFunk gespeeld. Er waren een stuk of 4-5 man met VOIP, waaronder deze keer ook ik. Werkte echt geweldig. Hele north America campaign gewonnen als GDF, en of wat was het spannend op zowel valley en Area22. Echt weer heerlijk.
helaas heb ik nog single core, dus die heb ik niet nodig ;)

en Bfunk, ik ben wel geinteresseerd in jouw cfg :p

edit: check dit. Geen geniale plek, maar wel knap als je hem daar krijgt...

edit2: trouwens, voor de mensen die het nog niet weten, op de salvage kan je als infiltrator met een teleporter 2 leuke dingen doen :) Ga ik zo is uitproberen. Voor de foto's zie hier: http://community.enemyter...ms/showthread.php?t=13598

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2008 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 09:28:
[...]

edit2: trouwens, voor de mensen die het nog niet weten, op de salvage kan je als infiltrator met een teleporter 2 leuke dingen doen :) Ga ik zo is uitproberen. Voor de foto's zie hier: http://community.enemyter...ms/showthread.php?t=13598
Genetx, misschien wat voor jou. Vol met andere / sneaky routes

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cheiron schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 10:41:
[...]

Genetx, misschien wat voor jou. Vol met andere / sneaky routes
OMFG! Nu heb ik hem door, duh, doh! 8)7 8)7
Ook in Volcano heb je boven bij de controlls zo'n luchtschacht! Let maar eens op, ik heb al een paar keer de ingang lopen zoeken! Deze was me ook wel opgevallen, maar die heeft natuurlijk ook nut. Kun je zien hoe ver SplashDamage ook gaat.

Sterker nog, krijg opeens het idee dat ik gister op die manier 3x van achter ben gekilled. Zat in die ramen op het laatste plaatje, te wachten als last man en via de VOIP mn team instructies te geven en waarschuwen vanwege het geweldige uitzicht. Weet ik gelijk wat ik de volgende keer meot doen _/-\o_ Mines })

Moet eens rustig mn team in de steek laten en zelf wat proberen en de meest logische optie proberen _/-\o_
Er zullen dan misschien nog wel wat meer tevoorschijn komen. Deze is nog wat half omdat je er te weinig aan hebt. Je hebt nl een soldier nodig met een bom. Een infiltrator kan eigenlijk te weinig. Maar misschien kunnen we wel ET style gaan stacken door een human ladder te bouwen en zo een soldier er doorheen te krijgen*.

Grootste verschil op het eerste moment is dat het hier vooral als bepaalde class een extra voordeel oplevert. In ET kreeg je met dit soort routes dat je als een team moest werken (je had vaak een engineer en covop+uni nodig) en dan daadwerkelijk direct kon winnen. Maar hiermee kunnen we zeker ons voordeel halen.

Die tank is zeker ook leuk! Ga hem ook eens proberen. Ben wel eens met een husky naar binnen geragt om zo wat strogg te walsen. Zo'n tank is ideaal als je hem als GDF constant maakt. Maar ook andere vehicles zoals die met dat mittraileur kunnen daar heel handig zijn.

Ik moet maar weer eens lekker gaan prutsen, want deze game is diep, heel erg diep. Je kan werkelijk alles gebruiken en misbruiken. Dat is ook het mooie aan deze game!

*) Voor de niet ET-ers :+ :
Afbeeldingslocatie: http://img517.imageshack.us/img517/943/shot0011ty9.jpg

* GENETX is ondertussen bezig met het zoeken van de fueldump en siwa oasis human ladders _/-\o_

Edit: Kan ze helaas niet vinden. Iig was het zo dat je ook zonder uniform in Fueldump binnen kon komen door een ladder te bouwen en dus over de muur te springen door op de "ladder" te klimmen. In Oasis was het nog mooier, dan kon je aan de buitenkant een dynamiet plaatsen ipv binnen in het torentje. Axis die kansloos verloren want je bouwt niet in 30 secodnen een ladder om dan ook nog een bom onschadelijk te maken _/-\o_ .

Moraal van het verhaal: Probeer dingen, wees creatief want er zit zo ongelovelijk veel in ^^

Handig filmpje van deze routes: http://www.youtube.com/watch?v=3Wb0IYZ0viE

Edit2: OMFG ROFL:
Ik wist al dat men bij de GDF een verhaaltje heeft geschreven in de bril van de spelers, maar er is meer:
http://community.enemyter...hmentid=2767&d=1201317653
Dat is de map Siwa Oasis van W:ET, uitgetekend op dat bord. Werkelijk, je merkt aan alle kanten dat de devvers ook lol hebben gehad in het maken van deze game en dat doet me goed. In welke andere game zie je dit soort kleine, maar gweldige details. _/-\o_

[ Voor 26% gewijzigd door GENETX op 26-01-2008 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe, er zijn hele mooie sneaky routes ja :) Kan je hier ook een human ladder bouwen? OF verdwijnen lichamen daarvoor te vroeg? (tip: gebruik een husky of icarus, hehe) Als je daar op springt kom je ook al een eindje?

Bij de Ark heb je ook een mooie sneaky route voor een teleporter... In de serverroom, bij de servers, zit een kleine, hele klein gaatje. (linkerkant als je de servers rechts heb in het pad) Buk of ga liggen, en schiet. Je moet dan kruipen, omhoog, kruipen, omlaag, kruipen, omhoog, kruipen, en dan kom je mooi in het DNA lab bovenaan uit. Wel lang lopen, maar je zit er wel mooi ;) Granaten zijn op dat moment zeer FTW!

edit: zie dat filmpje voor de bovenstaande route...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2008 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, we pakten juist levende mensen. Gewoon opelkaar springen (beetje schuin) zodat je een trappetje krijgt. Maar dit soort dingen zouden we met minimaal 3 man eens even apart moeten proberen. Ik denk dat het wel loont om op volcano bijcoorbeeld met een stuk of 4 covops door de gangetjes te gaan (en dan ook nog van 2 kanden komen) om te gaan hacken. Eerst rustig 4 flyers loslaten en wat oprumen. Dan als een gek hacken.

Zeker nu amper mensen hier van af weten gaat dit in je voordeel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klik, nog een wolvenstein filmpje, weet alleen niet of dit bedrog is, veel van de filmpjes van dezelfde user wel.

Oja, voor jou als W:ET, trickjumps: klik

Ik wil best een keer helpen met een trap, maar ik had net weer problemen met Punkbuster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, die teleporter plekjes voor infiltrators ken ik al heel lang, zowel op salvage als op volcano. Ik heb redelijk veel drone kills kunnen maken vanuit die plekjes. De enige waar ik nog geen moeite voor gedaan had was Ark.

In Area 22 heb ik trouwens al een paar keer een Anansi boven de slipgate zien hoveren.

Ik zal mijn supergeheime cfg eens posten, maar moet even weg met de kids en al. Doe ik vanaaf efkense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 12:45:
klik, nog een wolvenstein filmpje, weet alleen niet of dit bedrog is, veel van de filmpjes van dezelfde user wel.

Oja, voor jou als W:ET, trickjumps: klik

Ik wil best een keer helpen met een trap, maar ik had net weer problemen met Punkbuster.
Zaten wel een paar leuek jumps bij, vooral die op Area22 kunnen wel eens meerwaarde hebben. De hebt toch 2 soortjen trickjumps: Nuttige en die dat niet zijn. Helaas zie ik van weinig het nut :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jep, bij volcano is wel handig, en de rest is vooral handig als je sniper bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Overigens had ik zelf die bij de Salvage al geprobeerd (paar weken terug) maar kreeg ik de teleporter er niet helemaal doorheen, en dan doet hij niets.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Sniff..mag wederom mijn nick niet als username gebruiken omdat die met een cijfer begint :/ Beetje flauw :( TooDutch it is :P Vanmiddag eindelijk de game geinstalleerd, geupdate en lekker wat mapjes gespeeld :) Nu komt het klote gedeelte: maps uit je hoofd leren.. :/ ;)

Al met al speelt het bijzonder lekker weg, ben blij de game aangeschaft te hebben :)

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste