Het idee is dat die alternatieve route eigenlijk een optie is voor dat je zelfs de barricade hebt opgeblazen (of juist dan die anansi vrij te spelen zou ook kunnen). Punt is dat je in mijn voorbeeld het volgende moet doen:
1. Uniform pakken
2. Anansi + Soldier bemachtigen
3. Databrain pakken en desnoods kost dat een omweg op dat moment
4. In de Anansi
5. Naar het dak vliegen van de tel building (dan de enige ingang)
6. Een muur opblazen die anders door de SSM zou worden opgeblazen
7. Transmitten
Als je de strogg een doorgang geeft naar de tel building door bv een shield waardoor hun route korter is dan zijn ze er zo vanaf het spawnen. Je bent als GDF er alleen met een 2 man, er komen minstens 4 strogg aanstormen zodra het brein is gepakt. Je hebt als GDF een behoorlijke tijd nodig. Je kan als Strogg 1 iemand achter alles opzetten zoals mines en een turret en een radar. Strogg kunnen waarschuwen bij het jatten van een uniform. Werkelijk, het is zo ongelovelijk moeilijk dat 9 van de 10 keer alles gewoon zou spelen zoals nu, maar het kan zoals gezegd. De kans is zeer klein dat het allemaal lukt als je bedenkt welke handelingen je moet doen als GDF tegenover de strogg op dat moment.
Laat ik dit beeld met W:ET Fueldump vergelijken. Even een Intro: Je moet als Allied team eerste een tank (soort van MCP) naar een brug brengen. Die brug moet je in 2 delen bouwen zoals in Valley, maar kan zelfs ook nog weer worden opgeblazen door de Axis. Bij die brug zit ook een tunnel die wordt opgeblazen als een alternatieve route. Nadat de brug is gemaakt moet je de tank verderr krijgen om zo bij de fueldump te komen. Daar blaas je 2 ingangen open (voor de 2e moet je de tank weer een heel eind terugrijden en staat hij midden in de vuurlinie). Dan kun je de Basis binnnen en moet je een optioneel verdedigingshek opblazen (kan ook door de covops in 1seconde ipv 30 sec bom) en dan moet je de bom op de fueldepot planten.
Nu beschrijf ik Plan B:
1. Tank moet die tunnel bij de brug openblazen
2. Uniform pakken
3. Door de tunnel (met een stuk of 3 axis en een MG42 mitrailleur)
4. Zien dat die Covop dat overleeft
5. Pokke eind lopen met en engineer en met wat geluk nog een teammate die de tunnel heeft overleefd
6. Inmiddels hebben de Duitsers alarm geslagen en staan er bij de bunker 2-3 man je op te wachten
7. Zien die neer te halen en die kunnen lame verdedigen!
8. Nog steeds moet je covertops dat uniform hebben om dan de deur open te kunnen doen en de bunker binnen te komen
9. Dan nog eens wachten tot de covertops de eventuele mines heeft gespot.
10. Snel in de middenste bunker van de Basis, trappetjes op en zo het dak op komen om vanaf daar naar beneden bij de opslag te koemn die kapot moet (op deze manier omzeil je dus het hek dat de duitsers tegen zal werken!)
11. Bom planten
De Duitsers die spawnen dan echt ook in die bunker. Het kost je zoveel moeite om dit voorelkaar te krijgen. Alleen noobteams die deze tactiek niet kenden kon je in 1 minuut 30 afmaken omdat men het niet verdedigde. maar hoe lastig het ook lijkt, het was mogelijk! Ik heb wel tientallen keren op die manier gewonnen met een fireteam dat nog eens compleet los van de rest opereerde.
Bedenk ook dat je de map heel anders opent als dat je normaal zou doen (en in ETQW zou het dan ook vernaderen). Ik spawnde als ik Axis speelde ook altijd eerst in de bunker. Verdediging opzetten, mines verspreid leggen en dan pas naar voren. Puur om te zorgen dat je de tegenstander mochten ze het proberen zoveel mogelijk afremt om jezelf meer tijd te geven. Verder speelde het hele team alert. Ieder ingenomen uniform werd aangegeven en ook weer doorgegeven wanneer er 1 terug "geclaimed" was

Verder keek je als Engineer ook op de commandmap of er opeens mines weg waren (die kon je toen nog zien op de map).
Ik heb het zelfs wel meegemaakt dat op het laatst die tank bleef staan voor wat hij was. Het spawnpoint werd opgezet en het uniform was heilig. Alle duitsers in de bunker, alle Allies aanvallen en dat door die ene deur. Zoals je kunt verwachten werkte dat niet echt
Maar je kunt ze ook op een andere manier gebruiken. Ik ben zelf ook wel vaak covop geweest en kwam dan wel eens tot de Basis in mn eentje. Daar verstopte ik me dan, wachtend op mn teammates. Ondertussen alle mines spotten en je team in de gaten houden. Moch het niet lukken dan zou je bv verdedigingswerken kunnen opblazen. Punt is dat er altijd wel 2 Axis bij je komen kijken, het gevolg is dat ze aan de andere kant 2 minder hebben waardoor je er als team net wel doorheen komt, of dat er wel een groepje door de verdediging komt en voor de duer van de dump komt te staan. tactieken, tactieken tactieken.
Tsja die optie mis ik, zeker ook op een map als Salvage. Die wordt amper door de Strogg gewonnen, met een Plan B zou dat een hele andere dimensie kunnen geven. Het maakt het spel nog net een stukje spannender, maar ook opener om op meerdere manieren te kunnen winnen zodat je nooit vast staat
Ik ga niet alle maps van ET tot in het detail beschrijven, als ik dat zou doen zouden de jullie echt flauwvallen over de manier waarop we ET speelden. Eigenlijk alle maps behalve Railgun (ook de slechtste van de 6 dus!) hadden minimaal 1 alternatieve methode naast de vele "illegale" trickjumps. En ook binnen de normale methode had je nog allemaal tactieken... Echt gruwelijk, maar daarvoor moeten we het echt zelf eens spelen.
Wel mooi verder jou stuk Menno. Het is namelijk exact hoe ik W:ET destijds ervaarde en ik hoop dat ik die feeling straks constant terug krijg ipv dat ik het soms eens heb mogen ervaren. ET heb ik een jaar of 3 gespeeld. Tot mijn Clan wegviel en ik geen geode community meer vond. Een groot deel van mn plezier in de game kwam ook daar vandaan. Een goede server en leuke mensen die niet 100% opd e game zijn gefocused, maar ook regelmatig wat chatten vindt ik geweldig. Gelukkig heb ik dat gevonden bij LAW.
Edit:
Toch maar weer een beetje ontopic in een koppeling naar ETQW. Omdat je in ET dus een andere objective eerder kan doen zorg je er als team altijd voor dat ej vooruit verdedigd. Je legt alvast bij de 2e of 3e objective wat mines aan, je bouwt de verdediging alvast op.
Dit is iets dat in ETQW veel minder gebeurt (maar ik dus bv wel regelamtig doe vanuit deze geschiedenis). Pak bijvoorbeeld een valley. Vaak spammed men de brug vol, maar wat doe je als die brug wordt gebouwd en bijna klaar is? De meesten proberen (wat dan toch te laat is) alsnog de GDF te stoppen. Dan moet je er voro zorgen dat je alvast mines bij het forward spawn neerzet en AVT's inroept, anders ben je te laat. Bij sommige teams gebeurt dat zelfs totaal niet en dus is die MCP al bij de eindbestemming, de strogg was duidelijk een stap te laat met het opzetten van de verdediging.
Wat dan gebeurt is dat de Strogg wederom blijven hangen nog wat kills krijgen. Een aantal slimme Covops+medics zijn dan al bij de shield gen terwijl alle strogg nog aanvallen. De Strogg komen pas aan zodra het ding is gebouwd, ze waren dus alweer een stap te laat. Feit is dat nu alle Strogg nog een beetje bij de shield generator staan en zorgen dat ze nog achter die covops en medics aangaan om ze af te maken.
De GDF die bij de eerste spawnbeurt waren gekilled nadat de MCP ter palatse was zijn weer gespawned. Bij een goed georganisseerd GDF team had een soldier ook alvast de tunnel opengeplazen. Een groep GDF gaat dus alvast met de boot en dat andere ding door de tunnel. Dit gebeurt dus terwijl de Strogg nog bij de gehackte shield generator staan. De SSM vliegt er in en het clubje GDF gaat naar binnen. Als ze dan bij de Contaminator zijn komen de Strogg pas. De bom is net geplant en de GDF staan op hun post voor de Strogg komen. Strogg wordt afgeslacht omdat ze alweer een stap te laat waren en zo win je heel simpel.
Maar het gebeurt helaas volgens mij veels te vaak op deze manier. In ETQW beseffen soms te weinig spelers dat het ET is en geen Battlefield op dat punt. Ze gaan voor de kills terwijl het veel belangrijker is om als team een stap VOOR je tegenstander te zijn ipv er achteraan te lopen. Je moet gewoon op cruciale momenten er voor kiezen om die 2 GDF die je makkelijk had gekilled te laten lopen en je te focussen op het volgende punt.
Wat een lap tekst
[
Voor 31% gewijzigd door
GENETX op 24-01-2008 14:35
]