zo, het pakketje is binnen, ff installen en ik ga ook online
Verwijderd
gezellig druk, vandaag sinterklaas, maar morgen hoop ik toch wel even te kunnen spelen. Wie weet kom ik nog iemand tegen
Scheur eens 10 extra blaadjes van je kalender afVerwijderd schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 13:50:
gezellig druk, vandaag sinterklaas, maar morgen hoop ik toch wel even te kunnen spelen. Wie weet kom ik nog iemand tegen
Weet iemand overigens of er ook nog bugs zijn met ATI HD 3870 icm ET:QW? Kreeg namelijk wat flikkeringen in de lucht.
Verwijderd
heb je de laatste drivers? ik heb er nergens wat over gelezen, maar dat zou kunnen he. Is nog niet zo lang uit.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2007 12:13 ]
Had het al gevonden op de com. site. Blijkt een bug in 7.11 te zijn, 7.10 is wel goed maar werkt nie top een HD3870 volgens mij. Inmiddels min of meer gefixed en heb het probleem niet meer. Het blijft verder wel wachten op 7.12 waarbij ik wss wat betere prestaties neer kan zetten. Op dit moment Medium-High 60FPS prima draaiende.
Nadat het spel hier eigenlijk vanaf dat het uit was gewoon in de kast heeft gelegen, vond ik het vandaag tijd om het eens beginnen te spelen
. Ik heb vandaag een paar uren online zitten spelen, maar zo enorm goed ging het meestal niet
.
Ik stond qua xp nooit bovenaan in mijn team, mijn kill/death ratio hangt maar ergens rond de 0.6. Maar hoe dan ook heb ik me weer geamuseerd met een spel (dat was lang geleden). Om een of andere reden wilt het mikken niet zo goed gaan, ik heb vroeger héél veel ut 99 en daarna americas army gespeeld en die twee games mikken om een of andere reden beter/smoother. Ik heb nogtans een framerate van 60, wel af en toe drops naar 50-40. Ik speel het spel op 1680*1050 op mijn 8800gts. Qua frame rate zijn het goed moeten zitten, maar toch blijf ik het niet-goed-mikken gevoel houden. Iemand een tipje om dit op te lossen ?
Ik stond qua xp nooit bovenaan in mijn team, mijn kill/death ratio hangt maar ergens rond de 0.6. Maar hoe dan ook heb ik me weer geamuseerd met een spel (dat was lang geleden). Om een of andere reden wilt het mikken niet zo goed gaan, ik heb vroeger héél veel ut 99 en daarna americas army gespeeld en die twee games mikken om een of andere reden beter/smoother. Ik heb nogtans een framerate van 60, wel af en toe drops naar 50-40. Ik speel het spel op 1680*1050 op mijn 8800gts. Qua frame rate zijn het goed moeten zitten, maar toch blijf ik het niet-goed-mikken gevoel houden. Iemand een tipje om dit op te lossen ?
Gewenning. Ik vindt de aiming ook wat anders, maar c'mon, nu pas ETQW uit het stof gehaald? Je vraagt er ook om om geowned te worden....
Na verse Xp Incl. drivers heb ik hier ook last van, opnieuw instaleren andere drivers met en zonder tweaks het wil niet helpen!evert_ schreef op maandag 17 december 2007 @ 02:04:
Nadat het spel hier eigenlijk vanaf dat het uit was gewoon in de kast heeft gelegen, vond ik het vandaag tijd om het eens beginnen te spelen. Ik heb vandaag een paar uren online zitten spelen, maar zo enorm goed ging het meestal niet
.
Hij blijft stotteren, frames drops zowel online als offline, mocht ik wat vinden laat ik het jou weten!
De 1680x105 & GTS zijn al overeenkomsten zijn er meer?
B@n@@n
Settings wat lager? ET:QW is toch een vrij zwaar spel en ik heb hem nu op Medium-High, geen AA, geen shadows. Ok ATI heeft zn driver ook nog niet helemaal op orde waardoor het nu goed loopt, maar ook ik krijg nog wel eens een aantal drops vanaf 60FPS @ 1680x1050. HD 3870 hier icm AMD 5600+.
Verwijderd
Precies; oefening baart ook hier kunst. En kijken hoe andere mensen bewegen en schieten en dat proberen na te bootsen. En (tijdelijk) accepteren dat sommige mensen (veel) beter zijn. Mensen die qua k/d ratio 3 of 4+ op 1 lopen, terwijl ze de voertuigen amper gebruiken (check Babyspinach van Team HOT maar eens: http://stats.enemyterritory.com/profile/BabySpinach)... Wat me overigens opvalt bij dergelijke mensen is niet zozeer het hoge schotpercentage, dat ligt meestal rond een degelijke 33% (nog altijd 6% hoger dan het mijne overigens), maar het hoge headshotpercentage. Als je de XML feed (rechtsonder op je statspagina) checkt kun je dat zien; mijn headshotaccuracy met een AR is 6,3%, die van iemand als bovengenoemde Babyspinach ligt rond de 12,9%. Daar moet je je dus op richten om een effectieve schutter te worden. Dat en beweging.GENETX schreef op maandag 17 december 2007 @ 08:35:
Gewenning. Ik vindt de aiming ook wat anders, maar c'mon, nu pas ETQW uit het stof gehaald? Je vraagt er ook om om geowned te worden....
Andere zaken die opvallen bij dat soort mensen: ze staan vrijwel nooit stil, positioneren zich goed, ze blijven rondkijken en op pubs spelen ze meestal medic/technician, zodat ze zichzelf op de been kunnen houden.
Wat die hoogste XP betreft: sommige klassen leveren bakken xp op onder de juiste omstandigheden. Een engineer die een turret+mines dropt en daarna in een Anansi/Tormentor mensen het leven zuur gaat maken zal veel XP binnenhalen. Idem voor een goed schietende medic op een verdedigende GDF campaign. Ik had pas een voor mijn doen goede dag op Quarry/The Ark/Salvage; veel kills, veel revives en meer dan 400 XP aan het eind (en 3 wins).
In de demo haalde ik op 3* Valley soms 700Xp, maar in de fullgame niet meer. Dat was inderdaad als Strogg Engineer + tormentor of Descecrator
Flickr PSN ID= cheironnl
Ligt niet aan de settings hiervoor had ik er geen last van.GENETX schreef op maandag 17 december 2007 @ 09:25:
Settings wat lager? ET:QW is toch een vrij zwaar spel en ik heb hem nu op Medium-High, geen AA, geen shadows. Ok ATI heeft zn driver ook nog niet helemaal op orde waardoor het nu goed loopt, maar ook ik krijg nog wel eens een aantal drops vanaf 60FPS @ 1680x1050. HD 3870 hier icm AMD 5600+.
Zeker met mijn spec mag je verwachten dat alles op high aa/af x4 haalbaar moet zijn, mijn vermoeden gaat dan ook richting drivers.
B@n@@n
ik heb ETQW ook al een tijd liggen, maar besloten om het nu weer eens serieus op te pakken. mijn vraag of iemand een leuke config heeft, het liefst van iemand die competitie speelt. mijn PC draait alles makkelijk, maar ik wil maximaal zicht enzo
. binds doe ik zelf wel, maar een paar leuke scripts zijn nooit weg.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Opzich wel uiteraard, maar gebleken is ook dat ETQW wel CPU hungry is. Verder geeft de Physics rendering ook wel snel het gevoel van alg als je niet exact 60 of 30FPS loopt. ETQW is nou eenmaal niet de game die je haalt voor de gfx, maar die je moet tweaken om FPS te halen wil je meedoen in de subtop-top. Verder is ETQW itt wat sommige websites weergeven een OpenGL game. Houdt in dat je onder Vista iig al minder performance zal krijgen omdat MS het nodig vindt om DX10 er door te willen drukken waardoor OpenGL volgens mij ook weer een extra tusselaag heeft gekregen...anubis_offline schreef op maandag 17 december 2007 @ 14:05:
[...]
Ligt niet aan de settings hiervoor had ik er geen last van.
Zeker met mijn spec mag je verwachten dat alles op high aa/af x4 haalbaar moet zijn, mijn vermoeden gaat dan ook richting drivers.
Reviews met Quads die ~45FPS op max geven zeggen wat mij betreft ook genoeg. je kiest of echt voor de 60FPS om mee te doen in de top, of je gaat voor gfx en mag niet zeuren over lagere fps. Deze game is even net iets anders als de rest. De toppers spelen alles op low met een getweakte config om zoveel mogelijk te zien en niet om mooie effecten te krijgen.
[ Voor 16% gewijzigd door GENETX op 17-12-2007 15:14 ]
Je hebt gelijk ( zucht) nu ff zonder aa/af loopt ETQW een stuk beter ( veel beter, maar dat geeft ik niet toe).GENETX schreef op maandag 17 december 2007 @ 15:12:
[...]
Opzich wel uiteraard, maar gebleken is ook dat ETQW wel CPU hungry is. Verder geeft de Physics rendering ook wel snel het gevoel van alg als je niet exact 60 of 30FPS loopt. ETQW is nou eenmaal niet de game die je haalt voor de gfx, maar die je moet tweaken om FPS te halen wil je meedoen in de subtop-top. Verder is ETQW itt wat sommige websites weergeven een OpenGL game. Houdt in dat je onder Vista iig al minder performance zal krijgen omdat MS het nodig vindt om DX10 er door te willen drukken waardoor OpenGL volgens mij ook weer een extra tusselaag heeft gekregen...
B@n@@n
Zit net even op de statspage te kijken. Bfunk zit <100 best players #94. Congrats 
En ik heb gister tegen de op 1 na beste Tormentor vlieger (zhaman) gevlogen. Hij had echter da Anansi en ik de Tormentor. Toch heerlijk gevlogen en hoewel ik het idee had dat hij wel wat beter was deden we niet zoveel voor elkaar onder om vervolgens aan het eind elkaar konden complimenteren
En ik heb gister tegen de op 1 na beste Tormentor vlieger (zhaman) gevlogen. Hij had echter da Anansi en ik de Tormentor. Toch heerlijk gevlogen en hoewel ik het idee had dat hij wel wat beter was deden we niet zoveel voor elkaar onder om vervolgens aan het eind elkaar konden complimenteren
Dat had ik gisteren met mijn Strogg-team bij de Bioscanner. Eén seconde voor het einde ging hij BOEM.cheiron schreef op donderdag 06 december 2007 @ 21:04:
Kwam vanavond Bfunk nog tegen in twee hele spannende potjes. Valley met nog 30 seconden te gaan (+/-) de GDF explosives geplant. Het scheelde niets of hij was ontploft.
Verwijderd
Uh, wat kan ik zeggen, moet ik nu allerlei etqw wijsheden eruit spuiten?Verwijderd schreef op maandag 17 december 2007 @ 19:25:
door zijn actieve carriere zien we bfunk hier nooit meerdat is dan weer jammer
Het enige wat ik nog steeds niet beheers in QW zijn de Anansi/Tormentor. Anders had ik wss al in de top 25 gestaan. Vliegend haal je namelijk zo makkelijk xp binnen.
Net een heel amusant uurtje gehad, op een server een aantal rondes gespeeld en plots was iedereen weg op één persoon (en mezelf) na. Met deze persoon beetje gezellig zitten chatten en ondertussen steeds met de helicopters 1vs1 gevechten gedaan. Ik had nog (bijna) nooit met de voertuigen gespeeld, maar die anansi vliegen is echt wel leuk
.
Wat me wel opviel, het is bijna onmogelijk als je een beetje dicht bij elkaar zit om met die tormentor (locked) schoten te ontwijken door middel van die decoil, omgekeerd heb je veel meer tijd had ik de indruk ...
Wat me wel opviel, het is bijna onmogelijk als je een beetje dicht bij elkaar zit om met die tormentor (locked) schoten te ontwijken door middel van die decoil, omgekeerd heb je veel meer tijd had ik de indruk ...
Kwestie van binden. Ik heb 2 extra muisknoppen bij mn duim waar ik mee kan free aimen en decoy kan afvuren. Reactie en snelheid is een belangrijk punt. Zolang je weet dat er wat rockets/AVT of andere piloten zijn altijd door blijven vliegen en nooit stil staan. Gister ook weer 2 idioten...evert_ schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 05:39:
Net een heel amusant uurtje gehad, op een server een aantal rondes gespeeld en plots was iedereen weg op één persoon (en mezelf) na. Met deze persoon beetje gezellig zitten chatten en ondertussen steeds met de helicopters 1vs1 gevechten gedaan. Ik had nog (bijna) nooit met de voertuigen gespeeld, maar die anansi vliegen is echt wel leuk.
1) Tormentor bijna kapot, ik was piloot. Uiteraard landen om hem te fixen. Tormentor op de grond. Uitstappen en die repair drone pakken. Ik sta klaar vliegt de andere sukkel die bij me in zat opeens weg om bijna direct te worden neergehaald

2) Alweer bijna kapot. Landen in onze basis waar we spawnden. Prima prima prima. Iemand helpt me met repareren. Stapt die idioot in. Nouja, ok mag hij ook vliegen. Krijgt die idioot het voor elkaar om direct een halve koprol te doen...
Moraal van het verhaal: Iedereen mag vliegen, maar vraag het even en ik ben ook niet beroerd om mensen te helpen, maar dit is gewoon diep triest....
Gister ook weer een potje gespeeld. loop achter een gastje aan die om rocket assist vroeg. Zie ik iemand lopen, klik ik inplaats van inzoomen op afvuuren. Boom, gastje dood die om assist vroeg... (wel even netjes me excuses aangeboden natuurlijk)
Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!
Irritant dat soort gasten. Ik had het pas in the Valley nog: ik in de Desecrator, opgehaald in de Strogg base. Ik rij richting de tunnel en zie dat een turret kapot is. Netjes als ik ben stap ik uit en gooi er een repair drone op af.
Zie ik een Strogg op die tank afrennen en er mee vandoor gaan.. Natuurlijk recht op een Titan af..
Wat ook irritant is; als iemand land met een Tormentor die kapot is, en je wilt hem helpen repareren dat ze op je beginnen te schieten
Dan heb ik er wel een death voor over om een complaint in te dienen.
En lol @Borgoth
Zie ik een Strogg op die tank afrennen en er mee vandoor gaan.. Natuurlijk recht op een Titan af..
Wat ook irritant is; als iemand land met een Tormentor die kapot is, en je wilt hem helpen repareren dat ze op je beginnen te schieten
En lol @Borgoth
Flickr PSN ID= cheironnl
Er zijn veel echt te gefocussed op die vehicles. Ok, ik speel ook graag met "De tor", maar alleen als deze beschikbaar is. Vlieglessen zijn geheel gratis en de huur voor "De tor" ook. Het enige dat ik vraag is het beetje respect om het gewoon even netjes te vragen ipv gewoon stelen voor mn neus.
Verwijderd
Ik ga me er vanavond weer eens aan wagen, na de verhuizing nog niet echte speelsessies kunnen doen, maar vanavond ben ik van plan om toch minstens 1 of 2 campaings te gaan zitten, hopelijk zijn er wat bekenden online vanavond, de Khaos server is ook nog steeds beschikbaar dus we kunnen ook daar verzamelen met alle GoT spelers.
Lijkt me idd een goed idee om Khaos levend te krijgen. Ik zal er iig vanavond ook zijn rond een uurtje of 7-half 8.Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 11:00:
Ik ga me er vanavond weer eens aan wagen, na de verhuizing nog niet echte speelsessies kunnen doen, maar vanavond ben ik van plan om toch minstens 1 of 2 campaings te gaan zitten, hopelijk zijn er wat bekenden online vanavond, de Khaos server is ook nog steeds beschikbaar dus we kunnen ook daar verzamelen met alle GoT spelers.
Moet binnenkort toch ook ET:QW weer 's oppakken ... ben nogal verslingerd aan CoD4 momenteel.
Maar moet nog een Sabotage shield halen, zie ik net...
Maar moet nog een Sabotage shield halen, zie ik net...
Ga binnenkort skien en daarna wordt het heel druk op het werk. Krijg dan gewoon overuurtjes erbij die ik kan verkopen voor een fatsoenlijke gamebox. Weet nog niet of het ati of nvidia gaat worden maar 1 ding is zeker: mn huidige x700 agp is 3x ruk. Tot die tijd kan ik niet echt meekomen helaas
Verwijderd
Da's balen, maar ik heb de indruk dat dit spel nog wel een tijdje populair gaat blijven...shades schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 21:12:
Ga binnenkort skien en daarna wordt het heel druk op het werk. Krijg dan gewoon overuurtjes erbij die ik kan verkopen voor een fatsoenlijke gamebox. Weet nog niet of het ati of nvidia gaat worden maar 1 ding is zeker: mn huidige x700 agp is 3x ruk. Tot die tijd kan ik niet echt meekomen helaas
Verwijderd
Gisteravond ging het aardig maar er was wel een XP Shuffle nodig voor het echt leuk werdt, ik snap niet dat er nog steeds zoveel mensen rondlopen in QW die geen idee lijken te hebben wat ze moeten doen en lopen dan maar een beetje als kip zonder kop rond, die denken misschien nog steeds dat dit een shooter is en niet een strategy game, heel apart.
Natuurlijk mislukte de votes voor XP Shuffle maar als admin heb ik toch maar ingegrepen, degene aan die alleen maar met de tormentor kon vliegen kon het alleen niet waarderen dat hij aan GDF kant belande en vertrok, de rest vondt het niet erg, kreeg later zelfs nog complimenten van een 2 andere bezoekers (ook clanners) voor de stabiliteit van de server en het gevoerde beleid.
Natuurlijk mislukte de votes voor XP Shuffle maar als admin heb ik toch maar ingegrepen, degene aan die alleen maar met de tormentor kon vliegen kon het alleen niet waarderen dat hij aan GDF kant belande en vertrok, de rest vondt het niet erg, kreeg later zelfs nog complimenten van een 2 andere bezoekers (ook clanners) voor de stabiliteit van de server en het gevoerde beleid.
Ja die shuffle was een goede ingreep. Zelf suckte ik echt.. Niks wilde, de hog, de tormentor en ook te voet was het niks. Heb het eigenlijk nog lang uitgehouden want ik bakte er niks van. Was 1 hele goede rocketlauncher bij waar ik me terecht als piloot aan irriteerde 
Hopelijk krijgen we vanavond Khaos weer vol, ik ben er iig wel en hoop dat Piet Paulusma vandaag wat beter tormentor weer voorspeld zonder te veel raketbuien
Hopelijk krijgen we vanavond Khaos weer vol, ik ben er iig wel en hoop dat Piet Paulusma vandaag wat beter tormentor weer voorspeld zonder te veel raketbuien
Zelfs ik heb je nog neergehaaldGENETX schreef op woensdag 19 december 2007 @ 09:19:
Was 1 hele goede rocketlauncher bij waar ik me terecht als piloot aan irriteerde
In ieder geval een keer met de rocket en keer met de GPMG ... de achtervolging over het strand na je 'noodlanding' was hilarisch ; rennend schieten met die GPMG is echt hopeloos.
Op de Khaos server ging het inderdaad wel aardig, zeker na de re-shuffle.Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 08:36:
Gisteravond ging het aardig maar er was wel een XP Shuffle nodig voor het echt leuk werdt, ik snap niet dat er nog steeds zoveel mensen rondlopen in QW die geen idee lijken te hebben wat ze moeten doen en lopen dan maar een beetje als kip zonder kop rond,
Die server waar we elkaar tegen kwamen net daarvoor was hopeloos, ik zat ook maar wat te krukken daar ; was wel weer effe wennen na een maand CoD4 ...
[ Voor 41% gewijzigd door Goner op 19-12-2007 10:04 ]
Verwijderd
De laatste weken vindt er een instroom van nieuwe spelers plaats. Ik heb plots weer veel om radars moeten vragen...Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 08:36:
Gisteravond ging het aardig maar er was wel een XP Shuffle nodig voor het echt leuk werdt, ik snap niet dat er nog steeds zoveel mensen rondlopen in QW die geen idee lijken te hebben wat ze moeten doen en lopen dan maar een beetje als kip zonder kop rond, die denken misschien nog steeds dat dit een shooter is en niet een strategy game, heel apart.
Verwijderd
Op Valley zat er 1 bij de tunnel en 1 op de berg, heb ik zelf ook hinder van ondervonden, degene op de berg was zelfs erg geoefend die schoot ook zonder te locken op doelen (en raak uiteraard) en niet alleen deployables maar ook voertuigen.GENETX schreef op woensdag 19 december 2007 @ 09:19:
Ja die shuffle was een goede ingreep. Zelf suckte ik echt.. Niks wilde, de hog, de tormentor en ook te voet was het niks. Heb het eigenlijk nog lang uitgehouden want ik bakte er niks van. Was 1 hele goede rocketlauncher bij waar ik me terecht als piloot aan irriteerde
Ik zal er vanavond ook wel zijn, kijken tot hoe laat ik op het werk moet zijn
En wat Menno aka SilverIFuture ook al zegt, steeds moeten vragen om een radar elke map weer en sommigen gooien er dan 1 neer zonder er lang over na te denken dus is de effectiviteit weer ver te zoeken helaas.
Goner had op de eerste server volgens mij pas door dat ik hem had gevonden toen ik hem eens teamkilde, de 3 berichten ervoor waren kennelijk niet opgevallen.
Ik had je tag al wel langs zien schieten, maar zag inderdaad pas bij 3e bericht dat je me iets probeerde te vertellen ("wegwezen hier")... ik ga nogal op in het spel eerlijk gezegd. Overleven vergt mijn volle concentratie.Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 11:23:
Goner had op de eerste server volgens mij pas door dat ik hem had gevonden toen ik hem eens teamkilde, de 3 berichten ervoor waren kennelijk niet opgevallen.
(wel effe stil blijven staan als ik je Titan sta te repareren graag
Een paar van die jongens die gelijk met ons op de Khaos server binnen vielen, zijn goed zeg. Ik herinner me 1 tag 'traiter' dacht ik ... er waren er nog 1 of 2 van z'n clan.
[ Voor 19% gewijzigd door Goner op 19-12-2007 14:37 ]
Verwijderd
Ik ben benieuwd hoe laat jullie van plan zijn de boel onveilig te maken. Doe ik ook eens mee, eens kijken hoe geoefend jullie zijn
. De enige rol die ik niet wil vervullen is soldier (te veel gespeeld de laatste tijd) en vliegen kan ik nog steeds niet.
Verwijderd
Niemand durft het nog op te nemen tegen jou nu, jij bent nu zo'n die-hard gewordenVerwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 17:13:
Ik ben benieuwd hoe laat jullie van plan zijn de boel onveilig te maken. Doe ik ook eens mee, eens kijken hoe geoefend jullie zijn. De enige rol die ik niet wil vervullen is soldier (te veel gespeeld de laatste tijd) en vliegen kan ik nog steeds niet.
Ik had gisteravond uiteindelijk niet veel tijd, werd veel later dan gedacht op het werk en was dus laat thuis, morgen ga ik er weer voor zitten, dan ben ik lekker een dagje vrij
Ik denk dat ik vanavond ook weer eens ga spelen (nick is picahontas), lees hier dat mensen dus de khoas server graag onveilig maken, kom ik daar vanaaf ook eens langs.
Voeg gewoon wat nicks (zie startpost) toe aan je Friends in ET:QW, dan zie je waar we zitten.
Gisteren bijv. was de Khaos server leeg, dus ik probeerde de rest te joinen op de server waar ze zaten, maar die zat vol.
Ging dus maar zolang spelen op een andere server en zag tot m'n verbazing heel snel de rest ook binnendruppelen (iets mis op die andere server ?). Speelde samen met Blaatkiller, Cyclonus als GDF tegen oa. Genetx, Blont, bFunk (als ik me alles goed herinner).
Ben blind voor de objectives gegaan, 2 hacks en een vault dacht ik
(een nieuwe objective is Genetx neerhalen, hij klaagt wel dat z'n video-kaart problemen geeft, maar dat is onze nieuwe Electronic Counter Measure apparatuur
)
Gisteren bijv. was de Khaos server leeg, dus ik probeerde de rest te joinen op de server waar ze zaten, maar die zat vol.
Ging dus maar zolang spelen op een andere server en zag tot m'n verbazing heel snel de rest ook binnendruppelen (iets mis op die andere server ?). Speelde samen met Blaatkiller, Cyclonus als GDF tegen oa. Genetx, Blont, bFunk (als ik me alles goed herinner).
(een nieuwe objective is Genetx neerhalen, hij klaagt wel dat z'n video-kaart problemen geeft, maar dat is onze nieuwe Electronic Counter Measure apparatuur
[ Voor 13% gewijzigd door Goner op 20-12-2007 12:08 ]
Verwijderd
Hmm, volgens Genetx lag het aan onze ECM in de ATI 7.11 en ik weet niet of het bij de 7.12 die inmiddels uit is weer is gelukt. maar goed, Genetx kan altijd weer een ander excuus verzinnen. Anders draait ie straks ETQW wel onder linux en geeft daar alles de schuld van wat niet werkt.Goner schreef op donderdag 20 december 2007 @ 11:13:
Voeg gewoon wat nicks (zie startpost) toe aan je Friends in ET:QW, dan zie je waar we zitten.
(een nieuwe objective is Genetx neerhalen, hij klaagt wel dat z'n video-kaart problemen geeft, maar dat is onze nieuwe Electronic Counter Measure apparatuur)
Maar trouwens, gisteren nog wel even met Blont gespeeld maar Cyclonus heb ik niet gezien, Khaos was weer fluisterstil, Patton was er nog even. Ik wil toch wel graag in een leuk clubje spelen ;p. Nadeel vaak is dat nieuwe spelers maar wat doen, niet (willen) luisteren, er geen balance is, etc.
Daarnaast heb ik inmiddels gezien dat de vehicle wreath leidt tot een enorme hoeveelheid spawn en base raping omdat zelfverklaarde clan superhelden die op pubs geen teamplay wensen te vertonen alleen even hun 1000 deployables willen scoren. De meeste andere shields zijn ok, maar die vehicle shit is echt te erg, zo ie zo is de respawn en xp op vehicles hopelijk in 1.4 flink gebalanced.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2007 09:33 ]
Verwijderd
Base raping = hell. Heb je eindelijk de outpost op Valley te pakken, vernielt de Tormentor snel de Titan en Anansi. Maar daar gaan ze wat aan doen: '...Vehicles at the base are now immune to damage until driven (helping to reduce spawn camping), and we've dialed back the power of the Anansi and the Tormentor a little, with adjustments to the damage they do to Deployables...'Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 09:27:
[...]
Daarnaast heb ik inmiddels gezien dat de vehicle wreath leidt tot een enorme hoeveelheid spawn en base raping omdat zelfverklaarde clan superhelden die op pubs geen teamplay wensen te vertonen alleen even hun 1000 deployables willen scoren. De meeste andere shields zijn ok, maar die vehicle shit is echt te erg, zo ie zo is de respawn en xp op vehicles hopelijk in 1.4 flink gebalanced.
NOOOOO!!!!Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 10:03:
[...]
Base raping = hell. Heb je eindelijk de outpost op Valley te pakken, vernielt de Tormentor snel de Titan en Anansi. Maar daar gaan ze wat aan doen: '...Vehicles at the base are now immune to damage until driven (helping to reduce spawn camping), and we've dialed back the power of the Anansi and the Tormentor a little, with adjustments to the damage they do to Deployables...'
Achja, helemaal terecht, maar vindt het vaak wel handig om die anansi even kapot te maken zodat eht luchtruim vrij is. Aan de andere kant heb ik het zelf ook vaak genoeg mee gemaakt (al ben ik wel vaak net snel genoeg
Overigens zal ik vanavond wel weer spelen gok ik (mits ons bedrijfsfeestje niet uitloopt na het diner). 7.12 zal ik proberen en vond het ook echt kut dat ik meost stoppen. Paar dagen geleden totaal geen probleem gehad en dacht dat ik de king was met 7.11 die iig geen problemen gaf. Eergister dus wel en textures werden niet geladen, of ik had gewoon 1 groot zwart vlak met tekst.... Ik vondt het ongelovelijk kut want ik ging die avond heerlijk! Ik merk ook echt dat die 60FPS stabel een must is.
Iig Khaos blijven bezetten. Nu is het misschien soms wat leeg. Maar je moet een aantal mensen aan je server binden en het komt goed. Als je blijft zeuren dat de server leeg is en daarom steeds naar een andere gaat blijft hij ook leeg. Als je nu door de zure appel heenbijt dan kun je een mooie community rond de server en clans opbouwen. Hetzelfde heb ik ooit gehad met een kleine 14slots thuisserver met lag in W:ET. Mensen bleven komen omdat de sfeer er geweldig was en iedereen mee kon doen! De sfeer zit goed, en als niet iedereen op de noobs gaat zeuren, maar ze juist op weg gaat helpen krijg je een geweldige en relaxte sfeer.
Deze game moet je spelen om te ontspannen, niet om je op te winden op mensen die net beginnen, net als je zelf 2-3 maanden terug begon. Ik heb ook niet op alle noobs zitten zeuren na Beta1, Beta2 en de Demo, maar ze op weg geholpen zoals het hoort. Als je ze niet helpt blijven het noobs en blijf je zeuren.
Edit:
7.12 schijnt eht te fixen volgens de comm. forums
[ Voor 4% gewijzigd door GENETX op 21-12-2007 11:23 ]
Hoe laat spelen de meesten hier nou eigenlijk ??GENETX schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 10:19:
Iig Khaos blijven bezetten. Nu is het misschien soms wat leeg. Maar je moet een aantal mensen aan je server binden en het komt goed.
Ik was altijd vrij laat, na 22:00 meestal en zag nauwelijks HUBbers of GoTters ... nu speel ik al een paar avonden wat vroeger, van pakweg 19:30 - 21:00 en zie weer niemand ?! Alleen Blont nog even gespot, maar ik zat toen net in een leuke campaign op een volle kleine (16 slots) server.
Mwaah ... ik speelde altijd op 30 - 40 fps en heb toch 's AA en nog wat omlaag geschroefd en zit nu tegen de 60, maar merk er eerlijk gezegd niks van.Ik merk ook echt dat die 60FPS stabel een must is.
Met n00bs heb ik geen problemen, alleen met campers. Hoever reikt die railgun eigenlijk ??! Ik probeerde er gisteren eentje als field ops te grazen te nemen in Quarry en die was 'out of range' !!?? Volgens mij zat-ie vanuit de Strogg base dekking te geven op het spaceship ...Deze game moet je spelen om te ontspannen, niet om je op te winden op mensen die net beginnen,
Haha, ben benieuwd.Prep yourself (en met name Goner) for the ultimate ownage
[ Voor 13% gewijzigd door Goner op 21-12-2007 12:02 ]
Ik speel vaak 19.00-19.30 als start tot hooguit 22.00. Gister was ik er neit, was mooie film op TV
. De hele avond gamen vindt ik niks, 10 uur is laat genoeg en in het weekend misschien nog een half 11 als we echt veel lol hebben en in een mooie pot zitten.
Dat jij het verschil in FPS niet merkt zou kunnen, hangt ook met je eigen reactievermogen ed af. Ik heb het eerder ook met W:ET gehad met 40->80FPS. Ik merk gewoon dat de muis smoother is en ik echt de soepelere bewegingen beter kan volgen en dus sneller en meer raak schiet.
Dat jij het verschil in FPS niet merkt zou kunnen, hangt ook met je eigen reactievermogen ed af. Ik heb het eerder ook met W:ET gehad met 40->80FPS. Ik merk gewoon dat de muis smoother is en ik echt de soepelere bewegingen beter kan volgen en dus sneller en meer raak schiet.
Ik heb een klein vraagje over die rankings/achievements. Er staat op dit moment bij de assault/agressor bij mij het volgende:
Het gaat hier steeds beter, alleen als medic loop ik zo verloren meestal. Dan ligt er iemand dood, ik loop er naar toe en net voor ik er ben respawned hij gewoon op onze basis. Dan heb ik dat stuk voor niets gelopen, is er geen manier om te zeggen 'ik kom eraan, wacht aub even' ? Ook een aantal keer meegemaakt dat er iemand om medic roept (waardoor ik blij wordt, ik kan me eindelijk eens nuttig maken
). Dan ga ik achter deze persoon aanrennen, op zo'n meter of 10, maar die persoon blijft gewoon doorlopen tot we tussen de vijanden staan en we allebei doodgaan. Had die persoon nu even gekeken en gewacht was hij weer full health geweest en hadden we nog een kans gehad.... Dat snap ik dus niet, medic roepen, maar ondertussen niet kijken waar die is, gewoon richting vijanden lopen.
De achievements zijn wel een leuke motivatie om te spelen, heb daarjuist eindelijk mijn eerste rank gehaald
.
Ik heb wat van die tweakguides zitten lezen en heb alles van fps 'geunlocked'. Er stond in de guide dat dat 'hicks' kan veroorzaken, maar niets is minder waar, mijn fps blijft zo goed als altijd boven de 100. Qua settings staat het op medium, maar het speelt nu wel véél beter dan eerst
.
Is er een manier om te testen of het voip gedeelte het goed doet ? Ik 'durf' niet zomaar gaan liggen roepen op een server, zeker omdat mijn engels niet perfect is.
Niets dan lof over dit spel, wat toevallig een van de weinige spellen is die ik (native) kan spelen onder linux
.
Edit: lol, omg, ik zet net muziek op, zet mijn headset af en merk dat mijn boxen nog relatief luid opstonden, ocharme mijn buren. Die zullen niet goed geslapen hebben met enkele uren quake wars geluid
.
Ik heb daarstraks nogtans op een server speciaal erop gelet dat ik meerdere objectives heb 'opgeblazen'. Ik weet 100% zeker dat ik 3 van die missies heb gedaan waarvoor je iets moetst opblazen. Waarom komen deze er niet bij ? Wat moet ik dan wel doen om deze achievement te halen ?Assault Shield
* 600 OF 600 XP EARNED AS SOLDIER OR AGGRESSOR
* 0 OF 2 OBJECTIVES COMPLETED BY DESTRUCTION
Het gaat hier steeds beter, alleen als medic loop ik zo verloren meestal. Dan ligt er iemand dood, ik loop er naar toe en net voor ik er ben respawned hij gewoon op onze basis. Dan heb ik dat stuk voor niets gelopen, is er geen manier om te zeggen 'ik kom eraan, wacht aub even' ? Ook een aantal keer meegemaakt dat er iemand om medic roept (waardoor ik blij wordt, ik kan me eindelijk eens nuttig maken
De achievements zijn wel een leuke motivatie om te spelen, heb daarjuist eindelijk mijn eerste rank gehaald
Ik heb wat van die tweakguides zitten lezen en heb alles van fps 'geunlocked'. Er stond in de guide dat dat 'hicks' kan veroorzaken, maar niets is minder waar, mijn fps blijft zo goed als altijd boven de 100. Qua settings staat het op medium, maar het speelt nu wel véél beter dan eerst
Is er een manier om te testen of het voip gedeelte het goed doet ? Ik 'durf' niet zomaar gaan liggen roepen op een server, zeker omdat mijn engels niet perfect is.
Niets dan lof over dit spel, wat toevallig een van de weinige spellen is die ik (native) kan spelen onder linux
Edit: lol, omg, ik zet net muziek op, zet mijn headset af en merk dat mijn boxen nog relatief luid opstonden, ocharme mijn buren. Die zullen niet goed geslapen hebben met enkele uren quake wars geluid

[ Voor 11% gewijzigd door DeadLock op 22-12-2007 09:09 ]
Verwijderd
Alleen de hoofdobjectives voor het opblazen tellen voor de soldier, dit geldt alleen op ranked servers en alleen de soldier die de objective echt opblaast (de eerste plant) krijgt deze count, dit kun je zien door wat op het scherm aangekondigd wordt.evert_ schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 09:04:
Ik heb een klein vraagje over die rankings/achievements. Er staat op dit moment bij de assault/agressor bij mij het volgende:
[...]
Ik heb daarstraks nogtans op een server speciaal erop gelet dat ik meerdere objectives heb 'opgeblazen'. Ik weet 100% zeker dat ik 3 van die missies heb gedaan waarvoor je iets moetst opblazen. Waarom komen deze er niet bij ? Wat moet ik dan wel doen om deze achievement te halen ?
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2007 10:22 . Reden: typo ]
Verwijderd
Objectives completed by destruction zijn het eenvoudigste te halen. bFunk heeft je al op weg geholpen, ik zal nog een paar voorbeelden geven; naast de hoofdobjectives tellen ook de sewer grate op Valley, de 3 gates op Slipgate, de bunker/pillbox breaches op Salvage, de service door op Area 22, de barricade op Sewer, de 3 bunker doors/seawall op Volcano, de barricade op Refinery en de bunker hatch op Island voor deze categorie. Doelwitten zat dus, in tegenstelling tot construct en hack objectives die alleen bij hoofdobjectives gehaald kunnen worden. Een guard tower constructen levert dus wel lekker makkelijke xp op, maar je krijgt er bij je online stats geen ´objective completed by construction´ bij.evert_ schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 09:04:
Ik heb daarstraks nogtans op een server speciaal erop gelet dat ik meerdere objectives heb 'opgeblazen'. Ik weet 100% zeker dat ik 3 van die missies heb gedaan waarvoor je iets moetst opblazen. Waarom komen deze er niet bij ? Wat moet ik dan wel doen om deze achievement te halen ?
Het gaat hier steeds beter, alleen als medic loop ik zo verloren meestal. Dan ligt er iemand dood, ik loop er naar toe en net voor ik er ben respawned hij gewoon op onze basis. Dan heb ik dat stuk voor niets gelopen, is er geen manier om te zeggen 'ik kom eraan, wacht aub even' ? Ook een aantal keer meegemaakt dat er iemand om medic roept (waardoor ik blij wordt, ik kan me eindelijk eens nuttig maken). Dan ga ik achter deze persoon aanrennen, op zo'n meter of 10, maar die persoon blijft gewoon doorlopen tot we tussen de vijanden staan en we allebei doodgaan. Had die persoon nu even gekeken en gewacht was hij weer full health geweest en hadden we nog een kans gehad.... Dat snap ik dus niet, medic roepen, maar ondertussen niet kijken waar die is, gewoon richting vijanden lopen.
.
Ik heb een custom config in een autoexec.cfg voor iedere klasse gebouwd waarbij ik (voor de medic klasse) aan m´n uparrow het volgende gebonden heb;
bind "UPARROW" "clientquickchat botchat/generic/holdonimamedic" "" "medic".
Zodra iemand om een medic vraagt en ik ben in de buurt dan gebruik ik dat om ´hold on I´m a medic te roepen´, zodat mensen wachten en niet voor de respawn gaan. SHIFT (dat is bij mij chatten en daar gebruik ik letters voor, geen cijfers), R, I (I´m on my way´ werkt ook). Voor technician heb ik hetzelfde. Het is overigens ook de taak van degene die om een medic roept om te kijken waar de medic uithangt, zodat jullie elkaar niet mislopen. Mensen die om health of ammo vragen en die vervolgens gaan zwerven verlies ook ik gemakkelijk uit het oog. Mensen die geen healthpacks oprapen nadat je ze gerevived hebt of die je niet de dekking in volgen om je de kans te geven ze veilig verder te healen, moet je daar soms even op wijzen. Als medic ben je in de eerste plaats in de buurt van het objective, waar ook het leeuwendeel van je team zich zal bevinden, mensen die zich daar een kilometer vandaan bevinden (snipers e.d.) krijgen meestal mijn hulp niet, botweg omdat daarvoor de tijd ontbreekt. Drop overigens altijd een supply crate in de buurt van het objective, op een enigszins beschutte plek en kondig dat aan met SHIFT, S, I, S (supplies dropped). Ik heb dat trouwens ook onder een shortkey zitten;
bind "DOWNARROW" "clientquickchat quickchat/self/items/suppliesdropped" "" "medic"
Verwijderd
De door jou genoemde doelen tellen dus niet voor de objectives die onder de soldier shields vallen. Net als hacking en contruct main objectives tellen ook alleen main destruct objectives. Ik zal het toch inmiddels wel weten met meer dan 200 destructs.Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 10:58:
[...]
Objectives completed by destruction zijn het eenvoudigste te halen. bFunk heeft je al op weg geholpen, ik zal nog een paar voorbeelden geven; naast de hoofdobjectives tellen ook de sewer grate op Valley, de 3 gates op Slipgate, de bunker/pillbox breaches op Salvage, de service door op Area 22, de barricade op Sewer, de 3 bunker doors/seawall op Volcano, de barricade op Refinery en de bunker hatch op Island voor deze categorie. Doelwitten zat dus, in tegenstelling tot construct en hack objectives die alleen bij hoofdobjectives gehaald kunnen worden. Een guard tower constructen levert dus wel lekker makkelijke xp op, maar je krijgt er bij je online stats geen ´objective completed by construction´ bij.
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2007 18:29 ]
Verwijderd
Shit... Heb ik dan al die tijd verkeerd gedacht? Mijn destructs lopen altijd 4:1 t.o.v. de hack en construct goals, ik vond dat nogal veel en ik kreeg daardoor de indruk dat ook andere dingen dan de primaries meetelden. Maar ik kan idd niets vinden om je ongelijk aan te kunnen tonen...Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 18:27:
[...]
De door jou genoemde doelen tellen dus niet voor de objectives die onder de soldier shields vallen. Net als hacking en contruct main objectives tellen ook alleen main destruct objectives. Ik zal het toch inmiddels wel weten met meer dan 200 destructs.
In mijn ervaring tellen ook alleen 'main objectives' als 'destructions' die meetellen voor je 'shields' (wat een nederlands) ... niet _alle_ hindernissen om de main objectives te bereiken ; grates (bijv Valley), hatches (Sewer), barriers (Slipgate) tellen mee (wel leuk voor XP).
zie : http://4newbies.planetwolfenstein.gamespy.com/ETQW/maps.php
de doelen onder 'mission sequence' zijn degenen waar het om gaat.
MCP op z'n plek zetten, telt dat eigenlijk ook ?? Of krijg je dan een 'destruct' voor de afgevuurde hammer ?
MCP op z'n plek zetten, telt dat eigenlijk ook ?? Of krijg je dan een 'destruct' voor de afgevuurde hammer ?
[ Voor 26% gewijzigd door Goner op 23-12-2007 14:34 ]
Verwijderd
Mag ik eens vragen op welke servers jullie het meest spelen?
Vind het zelf een sterk spel, heb lang RTCW:ET gespeeld, en ben benieuwd naar 1.4. Zitten in mijn ogen toch veel positieve changes in.
Er zijn jammergenoeg nog wel vaak dingen om je aan te ergeren (zeker als je voor de objectives gaat, teammates die je objective gaan nuken als je aan het hacken bent, of gasten die je halfdood schieten omdat je "hun" vehicle pakt) maar gelukkig zijn er genoeg leuke potjes
. Moet alleen nog ff ergens een mic zien te fixen, want dat verbetert de speelervaring volgens mij toch wel. Ben altijd blij als er wat mensen aan het ouwehoeren zijn, want vaak zeggen ze toch wel nuttige dingen
.
Vind het zelf een sterk spel, heb lang RTCW:ET gespeeld, en ben benieuwd naar 1.4. Zitten in mijn ogen toch veel positieve changes in.
Er zijn jammergenoeg nog wel vaak dingen om je aan te ergeren (zeker als je voor de objectives gaat, teammates die je objective gaan nuken als je aan het hacken bent, of gasten die je halfdood schieten omdat je "hun" vehicle pakt) maar gelukkig zijn er genoeg leuke potjes
Verwijderd
Sorry boys, niet veel gehad de laatste dagen zo voor kerst, nog veel last minute shopping moeten doen, ik zal binnenkort eens kijken of een (of meer) van de HUB leden ook admin kunnen worden, inmiddels beheer ik de Khaos server zo'n beetje alleen dus kan ik het ook wel bepalen, Genetx zoek me op de volgende keer als ik online ben, hebben we het er even over en helpt mogelijk ook om Khaos bevolkt te houden
Met de kerstdagen voor de deur ben ik denk ik morgen nog even online en dan donderdag waarschijnlijk 's avonds na het werk pas weer.
Met de kerstdagen voor de deur ben ik denk ik morgen nog even online en dan donderdag waarschijnlijk 's avonds na het werk pas weer.
Verwijderd
Het is eigenlijk heel simpel, de main objectives staan genummerd op je main map, vanaf het begin. Deze gelden dus voor de verschillende shields, de overige niet. Het deployen van de MCP telt nergens voor, misschien dat je er xp voor krijgt, maar dat houd ik nooit zo in de gaten.Goner schreef op zondag 23 december 2007 @ 14:17:
In mijn ervaring tellen ook alleen 'main objectives' als 'destructions' die meetellen voor je 'shields' (wat een nederlands) ... niet _alle_ hindernissen om de main objectives te bereiken ; grates (bijv Valley), hatches (Sewer), barriers (Slipgate) tellen mee (wel leuk voor XP).
Als de MCP op z'n plaats staat, wordt er altijd een SSM afgevuurd op het volgende doel. Soms moet er eerst nog een shield gehacked of zo worden, maar uiteindelijk komt er een SSM neer. Je krijgt dan wel een 'Goner destroyed the Shield Grid' of whatever in beeld ... 's opletten op dat als 'destruction' geldt.Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 03:02:
Het deployen van de MCP telt nergens voor, misschien dat je er xp voor krijgt, maar dat houd ik nooit zo in de gaten.
Komt goed, mits ik geen lag heb zoals gister.Verwijderd schreef op zondag 23 december 2007 @ 22:30:
Sorry boys, niet veel gehad de laatste dagen zo voor kerst, nog veel last minute shopping moeten doen, ik zal binnenkort eens kijken of een (of meer) van de HUB leden ook admin kunnen worden, inmiddels beheer ik de Khaos server zo'n beetje alleen dus kan ik het ook wel bepalen, Genetx zoek me op de volgende keer als ik online ben, hebben we het er even over en helpt mogelijk ook om Khaos bevolkt te houden![]()

Heb zelf niet echt een voorkeur ... meestal kijk ik even waar een campaign begint of net begonnen is, is toch leuker ivm 'rewards' als je langer speelt.Verwijderd schreef op zondag 23 december 2007 @ 21:18:
Mag ik eens vragen op welke servers jullie het meest spelen?
Dan even kijken (spectate) hoe spel verloopt, als na 1 minuut de brug er bijv. al ligt, weet je dat het een beetje eenzijdige pot is, niet leuk dus. Of even kijken bij de spelers of er lui van clans meedoen, dat betekent meestal dat er gecoordineerd gespeeld wordt.
EDIT: voeg wat nicks uit de startpost toe aan je 'Friends' in ET:QW, kun je evt. joinen ...
[ Voor 7% gewijzigd door Goner op 24-12-2007 18:16 ]
Ik zal misschien de komende dagen niet veel online zijn. TELE2 is echt bagger hier op het moment waar ik maar tot 25% van de snelheid kom die ik zou moeten krijgen. Lag like hell. De bomklachtenbrief is de deur uit... Zal zo eens ETQW proberen, maar ik vrees het ergste...
Verwijderd
Denk dat kerst toch een rustige game periode is, voor mij iig wel, ik moet ook nog werken tussen kerst en oud&nieuw dus ben niet veel online helaas.GENETX schreef op maandag 24 december 2007 @ 19:04:
Ik zal misschien de komende dagen niet veel online zijn. TELE2 is echt bagger hier op het moment waar ik maar tot 25% van de snelheid kom die ik zou moeten krijgen. Lag like hell. De bomklachtenbrief is de deur uit... Zal zo eens ETQW proberen, maar ik vrees het ergste...
Wel k*t van TELE2 trouwens, het lijkt je niet echt mee te zitten op PC gebied de laatste tijd.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2007 19:28 ]
Nee idd, TELE2 heeft het echt voorelkaar gekregen om mij te doen geloven dat ik met een inbelverbinding internet....Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 19:27:
[...]
Denk dat kerst toch een rustige game periode is, voor mij iig wel, ik moet ook nog werken tussen kerst en oud&nieuw dus ben niet veel online helaas.
Wel k*t van TELE2 trouwens, het lijkt je niet echt mee te zitten op PC gebied de laatste tijd.

Verwijderd
OMG. Dat brengt een hoop slechte herinneringen naar boven. Op een 56k modem iets downen met <5kb/s. Brrrr... Het zit je echt wel tegen man. Can't an honest gamer get a break?GENETX schreef op maandag 24 december 2007 @ 20:33:
[...]
Nee idd, TELE2 heeft het echt voorelkaar gekregen om mij te doen geloven dat ik met een inbelverbinding internet....Ik mis alleen nog dat deuntje als ik het internet op ga...
Blijkt inmiddels te zijn gefixt, of iig deels. Haal nu weer 75% van de download, iets dat we al tijden deden en ook de upload is ook weer aardig gestegen. De max heb ik nog nooit gezien, maar dit lijkt weer meer op wat we hadden. Wie weet ben ik vanmiddag wel even online.
Eindelijk weer 's lekker ET:QW gespeeld ... na de laatste ervaringen begon ik te twijfelen of ik wel door zou gaan. Driekwart holt rond als een kip zonder kop ...
Eerst als GDF in Afrika, allebei de filters opgeblazen in Refinery, de Slipgate gehacked en toen werd ik terwijl ik met de MCP door de Slipgate kwam naar de Stroggs overgeplaatst ?! Vreemde team-balancing ... ben maar Strogg blijven spelen, maar merkte toe waarom het zo makkelijk ging (als GDF).
GDF was zwaar gestacked, echt veeeel meer XP. Quarry was hopeloos, geen cell op z'n plaats
Ark en Slavage gingen beter, explosives werden wel geplaatst op main objectives, maar werden steeds verwijderd ...
Al met al weer 5 objectives erbij
Eerst als GDF in Afrika, allebei de filters opgeblazen in Refinery, de Slipgate gehacked en toen werd ik terwijl ik met de MCP door de Slipgate kwam naar de Stroggs overgeplaatst ?! Vreemde team-balancing ... ben maar Strogg blijven spelen, maar merkte toe waarom het zo makkelijk ging (als GDF).
GDF was zwaar gestacked, echt veeeel meer XP. Quarry was hopeloos, geen cell op z'n plaats
Ark en Slavage gingen beter, explosives werden wel geplaatst op main objectives, maar werden steeds verwijderd ...
Al met al weer 5 objectives erbij
Het gaat volgens mij wel rap achteruit met het aantal servers. Ik zag er pas nog maar 500 terwijl ik er normaal zeker 800 zie (ranked + lage ping)
Flickr PSN ID= cheironnl
Of het zijn weer router problemen of er zijn gewoon een groot aantal servers gestopt. Het heeft ook geen zin om een lijst met 40 servers van Jolt.co.uk oid te hebben... Er zullen vast wat van die servers gestopt zijn.cheiron schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 19:41:
Het gaat volgens mij wel rap achteruit met het aantal servers. Ik zag er pas nog maar 500 terwijl ik er normaal zeker 800 zie (ranked + lage ping)
Verwijderd
vandaag weer even gespeeld, ben duidelijk slechter geworden door m'n lange pauze. Schiet minder raak, ga vaker dood, revive minder, etc.
naja, dan maar nog meer spelen.
naja, dan maar nog meer spelen.
Na een week speel ik vanavond ook weer, maar na 1.5 map gestopt. Complete frustratie: bijna elke shot was een kill. Staat een gozer zeker 150 meter verderop met een normale assault rifle op mij te schieten; ik hoor 2 schoten en ik ben dood. En dat constant. Dan ben ik het snel zat. Bahj
Flickr PSN ID= cheironnl
Verwijderd
Ja, dat is gewoon mogelijk. Een kwestie van richten door het vizier. Lukt mij ook makkelijk. Zeker tegenover minder ervaren spelers zal dit soort aim heel erg frustrerend overkomen. Gewoon doorzetten, QW is nog steeds een erg leuk spel voor mij. Kom eens langs op de server van mijn clan:cheiron schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 23:08:
Na een week speel ik vanavond ook weer, maar na 1.5 map gestopt. Complete frustratie: bijna elke shot was een kill. Staat een gozer zeker 150 meter verderop met een normale assault rifle op mij te schieten; ik hoor 2 schoten en ik ben dood. En dat constant. Dan ben ik het snel zat. Bahj
DoLLhOuSe 84.244.187.22:27733
Het niveau ligt hier echter wel vrij hoog. Als je meer op een instapniveau wil spelen dan moet je op de anonieme pubs spelen zoals jolt of die duitsers.
Zeer handige manier van richten. Vooral als je in de verdediging zit gebruik ik het met enige regelmaat.Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 05:11:
[...]
Ja, dat is gewoon mogelijk. Een kwestie van richten door het vizier. Lukt mij ook makkelijk. Zeker tegenover minder ervaren spelers zal dit soort aim heel erg frustrerend overkomen. Gewoon doorzetten, QW is nog steeds een erg leuk spel voor mij.
Zeer leuke server inderdaad. De teams zijn meestal ook wel aan elkaar gewaagd in plaats van dat er één dominant team is. Sinds ik daar zit is mijn accuracy omhoog gegaan van 34% naar 37%. En dat wijd ik toch wel enigszins aan het feit dat je door het gemiddeld hogere niveau wordt meegezogen.Kom eens langs op de server van mijn clan:
Het niveau ligt hier echter wel vrij hoog. Als je meer op een instapniveau wil spelen dan moet je op de anonieme pubs spelen zoals jolt of die duitsers.
Verwijderd
wat een mooie actie blijft is om bij vulcano, nadat de seawall etc. is opgeblazen, om achter in de gang waar je naar beneden komt te gaan liggen. Met een GMP werkt het best, en als er een medic en een field ops is die je health en ammo geven. Inzoemen, en je schiet er veel dood, zonder dood te gaan.
ik zal die server straks is opzoeken, ben benieuwd.
ik zal die server straks is opzoeken, ben benieuwd.
Ik zit ook vaak ik dollhouse. Zijn hele goede admins ook die de teams balanceren als het uit de hand loopt. Echter als er geen admin is worden de teams wel eens inbalanced, want volgens mij staat voting daar uit?
Ik zal zien of ik vanavond even kan spelen
. Nu het werk weer begint heb ik weer zeer weinig tijd
.
Ik zal zien of ik vanavond even kan spelen
Ja is een leuke server, zag jouw d'r ook inderdaad bFunk. Alhoewel ik gister wel gekickt werd, volgens mij moest er plaats gemaakt worden ofsowVerwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 05:11:
[...]
Kom eens langs op de server van mijn clan:
Server van LAW of sGs is meestal ook wel relaxed. Tegenwoordig mag je al blij zijn als iedereen überhaupt weet wat de objectives zijn.
Verwijderd
We houden rekening met members en vrienden, verder zijn SAS en SAAR ook wel goede servers.DyStiC schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 12:26:
[...]
Ja is een leuke server, zag jouw d'r ook inderdaad bFunk. Alhoewel ik gister wel gekickt werd, volgens mij moest er plaats gemaakt worden ofsowWas net lekker bezig
![]()
Server van LAW of sGs is meestal ook wel relaxed. Tegenwoordig mag je al blij zijn als iedereen überhaupt weet wat de objectives zijn.
LAW is idd een hele leuke server! Goede sfeer en leuke mensen. Na 2 of 3 keer spelen begroeten er een aantal LAW member mij al bij naam
.
Verwijderd
vandaag mijn resolutie op 1280*1024 gezet, (native) nu word ik opeens regelmatig gekicked door punkbuster, of loopt het spel vast, kan dat met elkaar te maken hebben?
Heb een paar keer op die server gezeten, maar wist niet dat het van jouw clan was, grappig. Had hem trouwens na de eerste keer al in mijn favorieten gezet, maar hij zit heel vaak vol (logisch). De keren dat ik er zat kon ik wel aardig meekomen overigensVerwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 05:11:
[...]
Ja, dat is gewoon mogelijk. Een kwestie van richten door het vizier. Lukt mij ook makkelijk. Zeker tegenover minder ervaren spelers zal dit soort aim heel erg frustrerend overkomen. Gewoon doorzetten, QW is nog steeds een erg leuk spel voor mij. Kom eens langs op de server van mijn clan:
[ Voor 25% gewijzigd door cheiron op 03-01-2008 22:17 ]
Flickr PSN ID= cheironnl
Verwijderd
Tuurlijk kon je dat. Het is gewoon een pub en daar kun je van alles tegenkomen, zowel goede als slechte spelers...cheiron schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 14:17:
[...]
Heb een paar keer op die server gezeten, maar wist niet dat het van jouw clan was, grappig. Had hem trouwens na de eerste keer al in mijn favorieten gezet, maar hij zit heel vaak vol (logisch). De keren dat ik er zat kon ik wel aardig meekomen overigens
Verwijderd
In mijn ervaring zijn de rondes waar de teams echt aan elkaar gewaagd zijn ook het leukst, of ik nu win of verlies aan het eind van de ronde maakt me dan niet eens uit als ik maar het gevoel heb dat we er alles aan hebben gedaan.
Helaas is het alleen zo dat er nog veel mensen rond rennen die geen idee hebben wat de objectives zijn of die het geen reet kan schelen omdat ze liever aan hun kill count werken.
Voorbeeld: gisteren op Outskirts moest de GDF de MCP escorteren, opblazen van de barrier ging helaas iets te vlot, ik zat aan Strogg kant, maar ze hebben de MCP nooit op de plaarts van bestemming gekregen, vooral omdat ze gewoon geen engineers of amper hadden rondlopen aan GDF kant, ik zag van alles: Snipers, Field ops, maar vooral Medics en Soldiers incidenteel deed 1 iemand een poging dat ding te repareren maar die werdt bewaakt door voertuigen en onze artillery dus die maakte geen schijn van kans, maar dat was dus ook geen leuke ronde vond ik.
Helaas is het alleen zo dat er nog veel mensen rond rennen die geen idee hebben wat de objectives zijn of die het geen reet kan schelen omdat ze liever aan hun kill count werken.
Voorbeeld: gisteren op Outskirts moest de GDF de MCP escorteren, opblazen van de barrier ging helaas iets te vlot, ik zat aan Strogg kant, maar ze hebben de MCP nooit op de plaarts van bestemming gekregen, vooral omdat ze gewoon geen engineers of amper hadden rondlopen aan GDF kant, ik zag van alles: Snipers, Field ops, maar vooral Medics en Soldiers incidenteel deed 1 iemand een poging dat ding te repareren maar die werdt bewaakt door voertuigen en onze artillery dus die maakte geen schijn van kans, maar dat was dus ook geen leuke ronde vond ik.
Is deze topic dood aan het gaan? Ik heb hem namelijk net gekregen en ik vind het een fantastisch spel
Als de starter van deze topic dat wil kan hij mij ook toevoegen aan de lijst van mensen waar je eens lekker mee kunt Quake Warren, want ik ga dit spel zeker veel spelen in de komende tijd
Mijn nickname is Ondersjaak
Als de starter van deze topic dat wil kan hij mij ook toevoegen aan de lijst van mensen waar je eens lekker mee kunt Quake Warren, want ik ga dit spel zeker veel spelen in de komende tijd
Topic misschien wel, maar de GoTters spelen regelmatig ... zag net shades-nl en CheironNL on-line.
(sorry jongens als ik weer niet reageerde, maar ik ben echt 100% geconcentreerd bezig om niet NOG vaker dood te gaan)
(sorry jongens als ik weer niet reageerde, maar ik ben echt 100% geconcentreerd bezig om niet NOG vaker dood te gaan)
Ik heb daar ook gespeeld (je hebt me wel gezien denk ik). Die SDR-GU4RDI4N is echt irritant. Een beetje in de tormentor aan de rand van het veld hangen en dan alle deployables vernietigen op het moment dat ze neergezet worden. Ik snap best dat je deployables vernietigd.. tuurlijk, maar als je de hele ronde niets anders doet dan in je tormentor aan de rand te hangen wachten op de deployable dropsVerwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 05:11:
[...]
Ja, dat is gewoon mogelijk. Een kwestie van richten door het vizier. Lukt mij ook makkelijk. Zeker tegenover minder ervaren spelers zal dit soort aim heel erg frustrerend overkomen. Gewoon doorzetten, QW is nog steeds een erg leuk spel voor mij. Kom eens langs op de server van mijn clan:
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Verwijderd
Gebeurd een beetje met sommigen als ze hun shields willen halen. Wat dat betreft valt GUARDIAN nog wel mee, je moet eens spelen tegen echt zware vehicle whores zoals serch of zhaman die ook regelmatig bij ons spelen (kijk maar op de stat site, dan weet je wat ik bedoel).Acid_Burn schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 17:15:
[...]
Ik heb daar ook gespeeld (je hebt me wel gezien denk ik). Die SDR-GU4RDI4N is echt irritant. Een beetje in de tormentor aan de rand van het veld hangen en dan alle deployables vernietigen op het moment dat ze neergezet worden. Ik snap best dat je deployables vernietigd.. tuurlijk, maar als je de hele ronde niets anders doet dan in je tormentor aan de rand te hangen wachten op de deployable dropsIk zag em dit doen op Outskirts en op Valley.
Verwijderd
Yup, die komen mij zeer bekend voor. Serch is, naast een erg aardige vent, een prima piloot, die net te traag is met z'n decoys (en dus nog te doen), Zhaman kan eigenlijk niks anders dan vliegen, maar die is wel bijzonder moeilijk neer te halen met een RL. Die gaat het zwaar krijgen als er vanaf 1.4 minder gespawncamped kan worden... De lamer... GUARDIAN is trouwens ook ok en die komt tenminste ook op andere fronten goed mee.Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 19:52:
[...]
Gebeurd een beetje met sommigen als ze hun shields willen halen. Wat dat betreft valt GUARDIAN nog wel mee, je moet eens spelen tegen echt zware vehicle whores zoals serch of zhaman die ook regelmatig bij ons spelen (kijk maar op de stat site, dan weet je wat ik bedoel).
lol, had je helemaal gemist.Goner schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 17:00:
Topic misschien wel, maar de GoTters spelen regelmatig ... zag net shades-nl en CheironNL on-line.
Zat gisteren nog even op de Dollhouse, maar dat was unbalanced as hell. Eerst zat ik twee potjes aan de slechte kant, toen was er een reshuffle en hadden we in 10 minuten de laatste map
Vanmiddag nog even wat zitten rommelen, maar daar werd weer zo dramatisch verdedigd. Sta je dan met 2 man een objective te verdedigen terwijl er 5 GDF aan komen. Toch blijf ik het een lekker spelletje vinden.
Het zou wel alleen iets sneller mogen laden. Het scherm met Spawning Entities blijft bij mij best lang op 100% staan. Maakt dat ik het spel iets minder vaak opstart.
Flickr PSN ID= cheironnl
Ik heb eens tegen Zhaman mogen vliegen. Was wel vet en.... .....ik was niet eens minder. Hij was wel iets beter maar zoveel deed ik nou niet onder in mijn tormentor en hij in de anansi. Mooie gevechten.
Team NL voor Clanbase ET:QW Nations is ook bekend.
http://www.xfire.be/?x=news&mode=item&id=2328
http://www.xfire.be/?x=news&mode=item&id=2328
Daar heb ik geen last van bij mij laadt die altijd erg snel. Kan ook aan mijn pc liggen hoorcheiron schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 20:17:
[...]
lol, had je helemaal gemist.
Zat gisteren nog even op de Dollhouse, maar dat was unbalanced as hell. Eerst zat ik twee potjes aan de slechte kant, toen was er een reshuffle en hadden we in 10 minuten de laatste map
Vanmiddag nog even wat zitten rommelen, maar daar werd weer zo dramatisch verdedigd. Sta je dan met 2 man een objective te verdedigen terwijl er 5 GDF aan komen. Toch blijf ik het een lekker spelletje vinden.
Het zou wel alleen iets sneller mogen laden. Het scherm met Spawning Entities blijft bij mij best lang op 100% staan. Maakt dat ik het spel iets minder vaak opstart.
[ Voor 80% gewijzigd door Zenix op 05-01-2008 23:42 ]
SDR server blijkt toch wat minder te zijn. Ik zit gewoon rustig te spelen wordt ik opeens gekickt. Ik weet dat ze alle lage xpers kicken om een clannie te laten joinen, maar ik had zeker niet het laagste xp en kwam gewoon mee met de rest. Had ik ook niet verwacht aangezien ik daar best vaak zit....
[ Voor 18% gewijzigd door Kroketje op 06-01-2008 00:51 ]
Verwijderd
Kijk, dan ben je dubbel de man; hij is de ervarener piloot én hij heeft de Nansi met z'n snelle LAW's, die makkelijk ongelocked doel treffen.GENETX schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 22:06:
Ik heb eens tegen Zhaman mogen vliegen. Was wel vet en.... .....ik was niet eens minder. Hij was wel iets beter maar zoveel deed ik nou niet onder in mijn tormentor en hij in de anansi. Mooie gevechten.
Verwijderd
Dan moet ik je een beetje ongelijk geven, check even zijn vehicle stats dan begrijp je wat ik bedoel. Het blijft nog steeds een leuke ervaring dat wel, maar mijn inmiddels gemiddelde flyer ervaring nu met de anansi tegenover de tormentor vliegen ze toch wel iets anders. De anansi is logger maar heeft meer bereik, de tor is veel wendbaarder maar heeft een korter bereik.Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 01:55:
[...]
Kijk, dan ben je dubbel de man; hij is de ervarener piloot én hij heeft de Nansi met z'n snelle LAW's, die makkelijk ongelocked doel treffen.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2008 05:09 ]
Ik prefereer de Tormentor ook, ik kan niet echt omgaan met die Anansi.
Verder vindt ik het ook een slechte zaak dat ze bij SDR mensen gewoon kicken omdat er een clanmate wil joinen... Als ik speel zal ik denk ik persoonlijk eerder naar de LAW server gaan. Leuke sfeer en niet dat soort vervelende grapjes... Ik heb ook wel eens 30+ minuten in W:ET moeten wachten om onze clanserver binnen te komen omdat alles slots EN private slots vol zaten
Verder vindt ik het ook een slechte zaak dat ze bij SDR mensen gewoon kicken omdat er een clanmate wil joinen... Als ik speel zal ik denk ik persoonlijk eerder naar de LAW server gaan. Leuke sfeer en niet dat soort vervelende grapjes... Ik heb ook wel eens 30+ minuten in W:ET moeten wachten om onze clanserver binnen te komen omdat alles slots EN private slots vol zaten
Zit ik lekker op een leuke server te spelen, wordt ik eerst uit de server gegooid. Doe ik reconnecten knalt de hele game eruit. En nu zit de server vol met 21/24... grr..
Flickr PSN ID= cheironnl
Verwijderd
Tja, het is een SDR server, wat verwacht je dan... wij hebben geen private slots dus als er geen SDR members spelen zijn er 24 slots beschikbaar voor anderen. Verder wordt er gewerkt aan een 32 slots server. En volgens mij is de sfeer op onze server prima. Als admin moet ik alleen nog even de kneepjes van de rebalance uitvinden want ik merk nu dat ik soms veel te laat een rebal uitvoer.GENETX schreef op zondag 06 januari 2008 @ 11:31:
Ik prefereer de Tormentor ook, ik kan niet echt omgaan met die Anansi.
Altijd ?cheiron schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 20:17:
Het scherm met Spawning Entities blijft bij mij best lang op 100% staan.
Heb er gisteren 's op zitten letten en het varieert enorm ; soms 10 sec. maar ook wel 4.
Zal wel aan de server liggen, 'entities' is niet iets dat lokaal gebeurt lijkt me (?).
Wat betreft fijne servers (qua sfeer enzo), Pripps Blue Sweden (?) is ook een aanrader.
Gisteren op een Schotse server gespeeld - prachtig dat accent over voice channels !!
Effe gechecked op XFire (handig die 'recently visited'), server is -OCB- Scotland.
[ Voor 26% gewijzigd door Goner op 06-01-2008 13:46 ]
Verwijderd
nop, ligt aan de server, maar je computer kan er wel bij helpen, k ben altijd 1 van de laatste die in de volgende map is....
Klopt, het varieert. Als een level al eerder is geladen blijft het maar 1 seconde staan ofzo.
Net trouwens mega-irritant; een speler (3po) die 3 levels lang alleen maar met de Anansi naar de Strogg base ging om dar alles en iedereen kapot te schieten. Ging hij dood, 2 minuten later gewoon weer terug. Wat een waardeloze gast zeg. Bah.
Net trouwens mega-irritant; een speler (3po) die 3 levels lang alleen maar met de Anansi naar de Strogg base ging om dar alles en iedereen kapot te schieten. Ging hij dood, 2 minuten later gewoon weer terug. Wat een waardeloze gast zeg. Bah.
Flickr PSN ID= cheironnl
Het is mij opgevallen dat bij bepaalde maps, zoals Area 22, hij minder lang op de Spawning Entities blijft steken. Ik neem aan dat dit nog een stuk sneller zal gaan als je de graphics een stuklager zet dan je PC aankan, of niet? Gaat dit niet om het inladen van die megatextures?
Zorg dan dat je private slots voor SDR members neerzet. Ik heb liever 4 slots ongebruikt omdat er geen SDR-ers zijn dan een server vol waar mensen vanaf worden getrapt... Wat ik verwacht is uiteraard trias politicaVerwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 13:09:
[...]
Tja, het is een SDR server, wat verwacht je dan... wij hebben geen private slots dus als er geen SDR members spelen zijn er 24 slots beschikbaar voor anderen. Verder wordt er gewerkt aan een 32 slots server. En volgens mij is de sfeer op onze server prima. Als admin moet ik alleen nog even de kneepjes van de rebalance uitvinden want ik merk nu dat ik soms veel te laat een rebal uitvoer.
Zoals gezegd, ook ooit op een eigen clanserver zo te werk gegaan om private slots te hebben voor de refs en admins. Verder waren de regels voor iedereen geldig, ik heb dan ook gewoon clanemmbers van de server gezet na het overtreden van de regels. Iedereen is bij mij gelijk, admin, member, meubelstuk op de server of de noob die voor de eerste keer de server binnen komt.
32 slots?! Cool. Ik zie daar altijd maar 1 ranked van en die heeft een baggerping. Maar sommige maps (Valley!) zijn leuk met 32 man!
Flickr PSN ID= cheironnl
Bij 32 man kom ik er niet eens... W:ET is designed voor max 24 man eigenlijk en dat emrk ik. Het is een strategie shooter en geen massale slachtpartijgame... Als je meer wilt ga je maar naar Battlefiedl wat mij betreft, of je komt mij niet tegen. Ik heb liever 2x 16 slot server dan, speelt ETQW heerlijk en komt het op skill aan ipv luck. Net kwam ik ook al niet door de GDF verdediging, puur omdat je al met 12man aan een team een paar snipers hebt, 6 man defence en een anansi... Kom je in je eentje aanzetten..