All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Schattig vliegveldje, ben er waarschijnlijk morgen weer.
[ Voor 14% gewijzigd door Devil op 31-01-2013 23:52 ]
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
Er zijn wel een paar andere vluchten, de binnenlandse props. In maart ga ik vanuit Manchester terugkomen met FlyBe in zo'n relatief klein propvliegtuigje
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Dezelfde vluchten maar een ander product. NWI-YUL vs. AMS-YUL. Voor een directe longhaulvlucht als AMS-YUL kan nou eenmaal een premium prijs gevraagd worden omdat er geen concurrentie is (alleen met overstap, wat de reistijd vergroot en in die zin een 'minder' product is).gambieter schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 23:56:
@CyBeR: je realiseert je dat het dezelfde vluchten, zelfde stoelen etc zijn? De AMS-YUL vlucht is dezelfde als in de NWI>AMS>YUL trip.
Er zijn wel een paar andere vluchten, de binnenlandse props. In maart ga ik vanuit Manchester terugkomen met FlyBe in zo'n relatief klein propvliegtuigje
Als de Coca-Cola in de aanbieding is, 2 halen 1 betalen en ik heb maar 1 fles nodig dan betaal ik daar ook de volle prijs voor ipv. dat ik 50% korting krijg.
Tja, veiligheid kost geld en blijkbaar nemen sommige maatschappijen het voor lief als er eens zo iets als dit gebeurt. (ik neem aan dat codesloten wel een optie waren maar meer geld kostten).Niet elk vliegtuig werkt met code sloten.. Zoals die van transavia
Maar als een vlieger een medisch probleem heeft en ze moeten zo erg ploeteren om binnen te komen dan is mogelijk de vlieger al dood voor er hulp is, en als hij per ongeluk de A/P eraf schopt dan gaat het vliegtuig mee... (sausage case scenario, zo'n beetje zoals je batterijen blijkbaar ontwikkelt. Je gaat uit van het ergste en dan nog erger.).
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Het idee blijft wel hetzelfde, als de piloot niet wil dat iemand binnenkomt, dan komt diegene niet binnen.
Zoals een deurbel?Je hebt ook emergency access request systemen zonder code slot
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Jagambieter schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 23:56:
@CyBeR: je realiseert je dat het dezelfde vluchten, zelfde stoelen etc zijn? De AMS-YUL vlucht is dezelfde als in de NWI>AMS>YUL trip.
sinds 11 september heeft elk fatsoenlijk passagiers vliegtuig een systeem om passagiers buiten de cockpit te laten maar vliegers te allen tijden er weer in te laten. Je deurbel werkt dan ook iets anders...Tijgert schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 23:21:
[...]
Zoals een deurbel?Als er niemand capabel is om je binnen te laten sta je toch mooi voor een dichte deur (pun intended).
Heeft iemand een lijstje van alle MD-11's die KLM heeft gehad? wil graag even wat bijwerken in m'n foto's en het doel is om ze allemaal te hebben. Nu weet ik dat er al een aantal weg zijn/gesloopt zijn in de woenstijn dus ik hoop dat ik de meeste al heb
Ben dus eigenlijk opzoek naar de registratienummers + eventuele naam en de status
Niet om het een of ander, maar je hebt toch wel dat stukje gelezen waarin juist ik vertel over het codeslot he? Het ging over een ander emergency access systeem anders dan via het codeslot.sinds 11 september heeft elk fatsoenlijk passagiers vliegtuig een systeem om passagiers buiten de cockpit te laten maar vliegers te allen tijden er weer in te laten. Je deurbel werkt dan ook iets anders...
(ik weet van nog een enkel ander systeem, maar dat is dan wel weer gevoelig voor misbruik door derden dus dat laat ik even in het midden hier. De mensen die er mee werken weten wat ik bedoel).
http://www.nu.nl/buitenla...et-van-baan-in-rome.html#
http://aviation-safety.net/database/record.php?id=19971224-0
http://www.klm.com/travel...d/entertainment/index.htm
Ruim drie jaar terug heb ik in zo'n 747-Combi gevlogen van Beijng naar A'dam, en dat waren alleen algemene schermpjes. Ik zat bij de galley op 21H, en kon de mensen die daar rondhingen wegsturen omdat ze voor het schermpje stondenDutch3men schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 09:22:
Ik ga binnenkort naar China toe en ik vlieg dan met een 747-400 Combi. Alleen nu vraag ik me precies af hoe het zit met het Entertainment systeem aanboord is het uberhaupt aanwezig?
Echter, volgens SeatGuru heeft elke stoel nu eigen AV.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Bron: http://www.luchtvaartnieu...pas_of_ticket_naar_SpanjeEen 12-jarige schooljongen uit Brussel is zonder ticket of paspoort aan boord van een vliegtuig gestapt en 'zwart' naar Spanje gevlogen. Pas in Malaga werd hij opgemerkt door de guardia civil, die het opviel dat de jongen op de luchthaven ronddoolde met zijn boekentas. Dat schrijft de Vlaamse krant Het Nieuwsblad zaterdag.
De jongen, Nayal, was donderdagavond op Brussels Airport ingestapt. Hij wilde zijn ouders niet onder ogen komen vanwege problemen op school. De jongen besloot daarop de benen te nemen naar Spanje.
Zijn familie was meteen in opperste staat van paraatheid. Ze belden naar vriendjes, trommelden buren op en trokken naar het centrum van Brussel, waar hij volgens zijn vrienden heen wou gaan. Maar geen spoor van Nayel.
"Het kind had geen identiteitskaart op zak, geen geld, geen ticket en kwam van een vlucht van Jetair"', aldus de Belgische consul in Málaga.
Het opmerkelijke voorval doet in België de wenkbrauwen fronsen over de beveiliging op de luchthavens "Er is een onderzoek aan de gang", reageert Brussels Airport op de vraag hoe de jongen ongemerkt voorbij alle beveiliging kon komen. "Eerst willen we weten wat er precies is gebeurd", luidt het bij luchtvaartmaatschappij Jetair, dat de vlucht verzorgde.
Jetair geeft liever geen commentaar tegenover de krant. "Eerst willen we weten wat er precies is gebeurd", zegt woordvoerster Florence Bruyère.
De Spaanse autoriteiten hebben de familie van Nayel alvast aangeraden een klacht in te dienen tegen de luchthaven van Zaventem. "Stel je voor dat hij in Afrika of in Azië verzeild was geraakt. Misschien hadden we hem nooit meer teruggevonden", zegt een oom van de jongen. De man kan maar niet geloven wat er is gebeurd.
Hoe kan idd een 12-jarige zonder begeleiding kennelijk zo makkelijk langs alle security komen?
[ Voor 31% gewijzigd door wildhagen op 09-02-2013 09:34 ]
Virussen? Scan ze hier!
Misschien dat er al een boel kinderen op de luchthaven van Zaventem rondliepen ivm. het (bijna) begin van de voorjaarsvakantie, en dat 'ie net mee naar binnenliep met een (groot) gezin.wildhagen schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 09:28:
Hoe kan idd een 12-jarige zonder begeleiding kennelijk zo makkelijk langs alle security komen?
Ik kan het me wel voorstellen: je krijgt na een lange dag als beveiligingsbeambte een stapel boardingpasses in je handen gedrukt van pa/ma, je ziet allemaal grut druk doen, telt ze "ongeveer" en denkt "zal wel kloppen, zien er niet uit als terroristen"
Op Schiphol wordt (pas) bij boarding naar je paspoort gevraagd bij een vlucht naar een Schengenland (in ieder geval door KLM/Transavia), maar mogelijk doet Jetair dat niet.
Voorlopig alleen op Europese bestemmingen, maar *iets* zegt me dat het dan binnen niet al te lange tijd ook voor intercontinentale bestemmingen zal gaan gelden.
Virussen? Scan ze hier!
Valt mee.Deelnemers aan het gratis frequent-flyerprogramma van KLM hoeven niet bij te betalen voor hun bagage.
Zolang prijsvechters op intercontinentale vluchten nog niet zo'n grote rol spelen zie ik dat nog niet gebeuren.wildhagen schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 17:30:
Bij KLM mag je binnenkort voor bagage (excl handbagage) 15 (bij vooraanmelding) of 30 euro per koffer gaan betalen: http://www.nu.nl/economie...alen-22-april-koffer.html
Voorlopig alleen op Europese bestemmingen, maar *iets* zegt me dat het dan binnen niet al te lange tijd ook voor intercontinentale bestemmingen zal gaan gelden.
http://www.maastricht-airlines.com/nl/facebook/
In ander nieuws: American Airlines en US Airways gaan fuseren (onder de naam American Airlines). Wordt meteen de grootste luchtvaartmaarschappij ter wereld, met ruim 950 vliegtuigen, 94000 man personeel en 6500 vluchten per dag....
Ze zijn daar al flink bezig. Eerst de megafusie van Continental Airlines met United Airlines, daarna die van Delta Airlines met Northwest Airlines, en nu deze weer. Blijft zo weinig over daar?
Virussen? Scan ze hier!
Volgens mij wordt dit alleen maar gedaan zodat je met lagere prijzen kan adverteren, vies truukje van KLM.wildhagen schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 17:30:
Bij KLM mag je binnenkort voor bagage (excl handbagage) 15 (bij vooraanmelding) of 30 euro per koffer gaan betalen: http://www.nu.nl/economie...alen-22-april-koffer.html
Wat een simpel layoutThetallguy schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 16:10:
De Maastricht Airlines Fokkers worden dus wit met een oranje staart
http://www.maastricht-airlines.com/nl/facebook/
Helaas worden er prijzen van bijv 130 naar 99 euro gedaan, maar die bestemmingen die nu 99 euro zijn, die gaan niet omlaag. Dus voor de vluchten die nu 'goedkoop' zijn, gaan ze dus 30 euro extra verdienen. Moet je trouwens een bepaalde level hebben bij Flying Blue om alsnog gratis baggage mee te kunnen nemen?Megamind schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 17:59:
[...]
Volgens mij wordt dit alleen maar gedaan zodat je met lagere prijzen kan adverteren, vies truukje van KLM.
Maar de site (http://www.klm.com/travel/nl_nl/campaigns/baggage/index.htm) zegt:U als gewaardeerd Flying Blue Platinum-deelnemer behoudt uw bagagevrijstelling voor de eerste koffer. Dat betekent dat u kosteloos één stuk ruimbagage mag meenemen op Europese vluchten.
[q]
U kunt 1 koffer kosteloos inchecken, als u:
[b]• Flying Blue-deelnemer bent (Schrijf u in en u spaart ook meteen Miles!).
• Reist namens een bedrijf met een corporate contract of BlueBiz-account.
• Een volledig flexibel ticket (boekingsklasse Y of
• Naar Georgië, Italië, Turkije, de Oekraïne, Rusland of Wit-Rusland reist.
• Binnen Europa reist als onderdeel van een intercontinentale reis.
Elk niveau dus.
Het lijkt me dat ze dit gedeeltelijk ook doen om meer mensen aan de FB te helpen, die nu verder geen reden hebben om dat te doen.
[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 15-02-2013 19:19 ]
Ik denk dat dat de voornaamste reden is, als het ze om het geld ging dan zouden ze het wel aan bijvoorbeeld FB SIlver koppelen, ipv aan elk level.CyBeR schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 19:17:
In de email die ik kreeg was 't een beetje verstopt:
[...]
Maar de site (http://www.klm.com/travel/nl_nl/campaigns/baggage/index.htm) zegt:
[...]
Elk niveau dus.
Het lijkt me dat ze dit gedeeltelijk ook doen om meer mensen aan de FB te helpen, die nu verder geen reden hebben om dat te doen.
Bron: nieuws: Airbus schrapt lithium-ion-accu's in nieuw toestel
Virussen? Scan ze hier!
Beetje misverstand, ik vroeg of ik met Award miles kon upgraden en had er ruim 6000 te weinig. Heb ik via Flying Blue er 8000 bijgekocht, bleek het te gaan om Miles+CAD551 (€400). Toen had ik zo iets "f*ck it, ik heb hard genoeg gewerkt deze week om wat luxe te verdienen, al komt het uit eigen zak". Zit nu ook gelijk in de AF/KLM lounge op YUL, dan zal ik het ook allemaal gebruiken
KLM geeft vaak de optie om tijdens online checkin te upgraden naar WBC. De prijzen daarvan zijn niet echt te voorspellen, maar vaak wel lager dan de €620 die jij nu betaald hebt. Wat prijsvoorbeelden op FlyerTalk, je ziet daar meerdere long haul vluchten waar de upgrade voor onder de €300 wordt aangeboden (bijv. YUL €275, DEL €288, ATL €245, DXB €300).gambieter schreef op zondag 17 februari 2013 @ 21:26:
* gambieter gaat de KLM World Business Class maar eens proberen voor de terugvlucht Montreal-A'dam
Beetje misverstand, ik vroeg of ik met Award miles kon upgraden en had er ruim 6000 te weinig. Heb ik via Flying Blue er 8000 bijgekocht, bleek het te gaan om Miles+CAD551 (€400). Toen had ik zo iets "f*ck it, ik heb hard genoeg gewerkt deze week om wat luxe te verdienen, al komt het uit eigen zak". Zit nu ook gelijk in de AF/KLM lounge op YUL, dan zal ik het ook allemaal gebruiken
Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.
ams-nue laatst voor 15 euro upgrade , ATL-AMS 340 voor upgrade en dat zijn de 2 goedkoopste die ik heb gezien (en genomen
[ Voor 0% gewijzigd door mrsar op 18-02-2013 12:01 . Reden: nue! xD ]
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Dan heb je dus 15 euro voor een Telegraaf betaald op de AMS-NUEmrsar schreef op maandag 18 februari 2013 @ 00:20:
die prijzen zijn zo bizar anders iedere keer xD
ams-neu laatst voor 15 euro upgrade , ATL-AMS 340 voor upgrade en dat zijn de 2 goedkoopste die ik heb gezien (en genomen)
edit: neu -> nue
[ Voor 3% gewijzigd door Devil op 18-02-2013 13:49 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
vergeet niet dat je de koffie in een mok krijgtDevil schreef op maandag 18 februari 2013 @ 11:47:
[...]
Dan heb je dus 15 euro voor een Telegraaf betaald op de AMS-NEU
ach het alleen zitten wel wel fijn,en de lounge toegang is ook een leuke extra
nue zie ik net..oeps
[ Voor 19% gewijzigd door mrsar op 18-02-2013 12:03 ]
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar
Ga ik de volgende keer naar kijken, bedankt voor de tipTom Paris schreef op maandag 18 februari 2013 @ 00:01:
KLM geeft vaak de optie om tijdens online checkin te upgraden naar WBC. De prijzen daarvan zijn niet echt te voorspellen, maar vaak wel lager dan de €620 die jij nu betaald hebt. Wat prijsvoorbeelden op FlyerTalk, je ziet daar meerdere long haul vluchten waar de upgrade voor onder de €300 wordt aangeboden (bijv. YUL €275, DEL €288, ATL €245, DXB €300).
De stoel was prettig, echt liggen, en de service goed. Helaas was het redelijk wat (redelijk milde) turbulentie gedurende een stevig deel van de trip, en dat is nou net iets waar ik een hekel aan heb
Damn.JeroenH schreef op maandag 18 februari 2013 @ 23:44:
Hier wil ik al jaren nog eens een keertje heen:
[video]
[video]
http://www.miniatur-wunderland.com/
[ Voor 6% gewijzigd door franssie op 19-02-2013 00:50 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Klopt, ik had laatst zelfs een WBC aanbod voor DXB voor 200 euro.Tom Paris schreef op maandag 18 februari 2013 @ 00:01:
KLM geeft vaak de optie om tijdens online checkin te upgraden naar WBC. De prijzen daarvan zijn niet echt te voorspellen, maar vaak wel lager dan de €620 die jij nu betaald hebt. Wat prijsvoorbeelden op FlyerTalk, je ziet daar meerdere long haul vluchten waar de upgrade voor onder de €300 wordt aangeboden (bijv. YUL €275, DEL €288, ATL €245, DXB €300).
ik ken niemand die denkt van: heerlijk een paar uur turbulentie. Misschien een kind van 6 dat het allemaal spannend vind, maar na 5 minuten turbulentie is die het ook beugambieter schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 00:01:
[...]
Helaas was het redelijk wat (redelijk milde) turbulentie gedurende een stevig deel van de trip, en dat is nou net iets waar ik een hekel aan heb
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
Ik heb vroeger behoorlijk vliegangst gehad en verstrak nog steeds bij lichte turbulentie. Het hoofd weet dat het niet erg is, het lichaam schiet toch snel de stress in als dat lampje stoelriemen vast aangaatKeiichi schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:26:
ik ken niemand die denkt van: heerlijk een paar uur turbulentie. Misschien een kind van 6 dat het allemaal spannend vind, maar na 5 minuten turbulentie is die het ook beu
*meldt*.Keiichi schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:26:
[...]
ik ken niemand die denkt van: heerlijk een paar uur turbulentie.
Nouja een "paar uur" mischien niet zozeer maar om de een of andere reden heeft 't wel wat
* franssie vindt het prima. Eens op een vlucht naar St Maarten een uurtje mogen meemaken, met een paar luchtzakken en alles. Toen haalde je de zeilers er wel zo uit (Heineken Regatta vlucht). 70% van het vliegtuig stil of kotsend (van angst en bewegingsziekte), wij lekker aan de wijn.Keiichi schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:26:
[...]
ik ken niemand die denkt van: heerlijk een paar uur turbulentie. Misschien een kind van 6 dat het allemaal spannend vind, maar na 5 minuten turbulentie is die het ook beu
Enige nadeel is dat je dan officieel niet naar het toilet kan
...
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Dat is de normaalste zaak van de wereld hoor. Als je door veranderende winden op hoogte je snelheid moet aanpassen dan doe je dat met je gas. Ook klimmen en dalen gaan gepaard met gaswijzigingen.Maar wat ik op de een of andere manier wel echt irritant vind is, als ze ergens halverwege de vlucht, het toerental van de motoren aanpassen. Op de een of andere manier vraag ik me dan af of de motor nog wel goed is.
(ik zal je wat stress besparen en niet zeggen dat soms het vliegtuig niet zo goed is met zijn eigen snelheid te handhaven en dat wij vliegers dan daar wat aan doen... met de gashandel!
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Je klinkt als een ex-baas van me. Ik haalde hem op van Schiphol toen 'ie overkwam vanuit East Midlands, en hij klaagde dat het een rustige vlucht was geweest. Wat hem betreft zijn het botsauto'sfranssie schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:37:
* franssie vindt het prima. Eens op een vlucht naar St Maarten een uurtje mogen meemaken, met een paar luchtzakken en alles. Toen haalde je de zeilers er wel zo uit (Heineken Regatta vlucht). 70% van het vliegtuig stil of kotsend (van angst en bewegingsziekte), wij lekker aan de wijn.
Als ik de dag ervoor online incheck, kan ik op Schiphol dan rechtstreeks door naar drop off? en nu heb ik gehoord dat er ook machines zijn geld dit alleen voor KLM?? Ik reis met Lufthansa.
Ook heb ik een tussenstop in Washington, moet ik daar mijn ruimbagage van de band halen en weer opnieuw naar drop off brengen, of gaat dat in 1 keer door?
ja, daag.
Als je al ingecheckt bent, dan kun je de drop-off gebruiken. Bij sommige maatschappijen moet je wel zelf de labels uitprinten en bevestigen op Schiphol, zoals ik bij SAS moest doen.Remmes_NT schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 20:35:
Als ik de dag ervoor online incheck, kan ik op Schiphol dan rechtstreeks door naar drop off? en nu heb ik gehoord dat er ook machines zijn geld dit alleen voor KLM?? Ik reis met Lufthansa.
Dat gaat normaal in 1x door, behalve als ze je specifiek vertellen dat het anders moet.Ook heb ik een tussenstop in Washington, moet ik daar mijn ruimbagage van de band halen en weer opnieuw naar drop off brengen, of gaat dat in 1 keer door?
Heb je eraan gedacht een ESTA aan te vragen? En hou er rekening mee dat men bij de gate extra veiligheidsmaatregelen kan nemen voor de VS, en dat je ruim de tijd moet nemen. Dus niet zoals vluchten binnen Europa.
ja, daag.
ja, daag.
Nog één vraag, heb momenteel E-Ticket, moet ik deze ook uitprinten of alleen hetgene wat ik krijg wanneer ik online incheck?
(ik snap dat het stomme vragen zijn, maar wil het liefst niet voor paal staan en het is niet altijd even duidelijk op andere sites)
ja, daag.
Lufthansa heeft dat ook. Dat zijn dan volgens mij geen machines maar gewoon een check-in desk die alleen gebruikt wordt om bagage af te leveren. (KLM heeft idd volledig self-serve machines.)Remmes_NT schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 20:35:
Heb hier een vraag (en kan natuurlijk dom klinken) het is mijn eerste keer, en heb een ticket van Schiphol Arpt naar Bergstrom Intl Arpt (Austin TX Amerika)
Helaas, Amerikanen zijn niet zo slim als wij* en Amerikaanse vliegvelden zijn de hel op aarde. Dus je moet er op je eerste aankomstpunt in de VS mee door de douane. Godzijdank zijn ze nog wel zo aardig geweest om voor connecting passengers een speciale drop-off te regelen zodat je niet hoeft te wachten. Dus je haalt je bagage op van de band, gaat met je hele zwik langs immigratie en douane en dan volg je de borden naar de baggage drop-off en daan knikker je de handel weer op de band. Vervolgens sta je buiten en mag je opnieuw door security (TSA, zoek daar de horrorverhalen maar 's over op) om naar je vervolgvlucht te gaan. Typisch gezien krijg je van LH in Amsterdam al een boarding pass voor de vlucht aldaar. Zo niet: transfer- of check-in-desk opzoeken.Ook heb ik een tussenstop in Washington, moet ik daar mijn ruimbagage van de band halen en weer opnieuw naar drop off brengen, of gaat dat in 1 keer door?
Overigens, LH vanaf Amsterdam naar de VS? Klinkt alsof je ook een tussenstop in Duitsland gaat maken.
*) Wij (en de ASEAN-landen overigens ook) hebben een systeem waarmee we kunnen zien of je bagage uit een EU-land komt of niet, zodat je pas op het uiteindelijke aankomstpunt door de douane heen hoeft.
Alles uitprinten. In de VS wil men bewijs dat je ook weer op gaat rotten en dat moet op papier staan, als ze er om vragen. Hebben ze bij mij eens heel moeilijk om gedaan.Remmes_NT schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 21:02:
Hopelijk wifi daar?![]()
Nog één vraag, heb momenteel E-Ticket, moet ik deze ook uitprinten of alleen hetgene wat ik krijg wanneer ik online incheck?
(ik snap dat het stomme vragen zijn, maar wil het liefst niet voor paal staan en het is niet altijd even duidelijk op andere sites)
[ Voor 17% gewijzigd door CyBeR op 19-02-2013 21:06 ]
haha same here, vlieg behoorlijk vaak, maar dat gedonder met die motoren blijft op de een of andere manier boeiend terwijl ik an sich verder echt geen vliegangst heb, maar zodra t toerental wordt aangepast dan zit ik altijd meteen op te lettenSnowDude schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:53:
Turbulentie vind ik ook prima, dat mag van mij echt de hele vlucht duren. Maar wat ik op de een of andere manier wel echt irritant vind is, als ze ergens halverwege de vlucht, het toerental van de motoren aanpassen. Op de een of andere manier vraag ik me dan af of de motor nog wel goed is.
idd, die loungestoelen zijn ideaal, daar lig ik ook vaak half te tukken...t is ook lekker rustig daar en omdat je toch niks om naar te kijken hebt kun je maar net zo goed gaan tukkenfranssie schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 21:00:
Tip voor loungen op SPL; op de bovenverdieping (bij de lounges) zijn openbare lounge stoelen (soort chaisse longes) . Zet dan wel een wekker op je telefoon en hou persoonlijke bezittingen bij je! Bedoelt voor transit passengiers denk ik maar het is er vaak rustig.
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Mogelijk dat het door UA gebeurd??? mijn terugvlucht gaat met UA,, maar heen is LH (Lufthansa - Vlucht LH 7619 [vanaf Washington LH 9087]])Overigens, LH vanaf Amsterdam naar de VS? Klinkt alsof je ook een tussenstop in Duitsland gaat maken.
ja, daag.
Prachtig ja, mijn vriendin had kaartjes voor een concert in de VS, gewoon ergens in een zaaltje, niets bijzonders. En ik wist niet hoe die artiest heette. Nou dat is toch wel echt totaal niet te begrijpen, gelukkig was de opper supervisor mild, ik zag mezelf al gewaterboard worden in Gitmo.CyBeR schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 21:03:
Alles uitprinten. In de VS wil men bewijs dat je ook weer op gaat rotten en dat moet op papier staan, als ze er om vragen. Hebben ze bij mij eens heel moeilijk om gedaan.
Een keer daarvoor wist ik niet hoeveel mensen er nog meer mee zouden gaan op een whale watching tourtje

[ Voor 11% gewijzigd door Devil op 19-02-2013 21:11 ]
Ah, inderdaad. LH7619 is een zogenoemde codeshare. Je hebt een ticket van Lufthansa maar je vliegt met United Airlines (UA947). Je 2e vlucht, LH9087 wordt uitgevoerd door SkyWest Airlines (OO6376).Remmes_NT schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 21:08:
[...]
Mogelijk dat het door UA gebeurd??? mijn terugvlucht gaat met UA,, maar heen is LH (Lufthansa - Vlucht LH 7619 [vanaf Washington LH 9087]])
Let bij het vetrekken op dat je naar de originele UA en OO nummers zoekt op de FIDSen. Die wisselen vaak wel af met codesharenummers maar niet altijd.
[ Voor 23% gewijzigd door CyBeR op 19-02-2013 21:13 ]
Ah, oké duidelijk, service redelijk goed ?CyBeR schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 21:09:
[...]
Ah, inderdaad. LH7619 is een zogenoemde codeshare. Je hebt een ticket van Lufthansa maar je vliegt met United.
Bij controle moeten laptop e.d uit tas, hoe zit dit met cameralenzen en reserve accu's? ik neem aan ook mar gewoon eruit?
ja, daag.
Hm, het is al weer even terug dat ik in de VS een connecting vlucht had, maar ik kan me niet herinneren dat ik dit moest doen?CyBeR schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 21:03:
Helaas, Amerikanen zijn niet zo slim als wij* en Amerikaanse vliegvelden zijn de hel op aarde. Dus je moet er op je eerste aankomstpunt in de VS mee door de douane. Godzijdank zijn ze nog wel zo aardig geweest om voor connecting passengers een speciale drop-off te regelen zodat je niet hoeft te wachten. Dus je haalt je bagage op van de band, gaat met je hele zwik langs immigratie en douane en dan volg je de borden naar de baggage drop-off en daan knikker je de handel weer op de band. Vervolgens sta je buiten en mag je opnieuw door security (TSA, zoek daar de horrorverhalen maar 's over op) om naar je vervolgvlucht te gaan.
Helemaal mee eens. Ik print altijd de tickets uit, alle hotelreserveringen, en afhankelijk van wat ik ga doen ook de registratie van het congres. Liever een printje teveel dan te weinigAlles uitprinten. In de VS wil men bewijs dat je ook weer op gaat rotten en dat moet op papier staan, als ze er om vragen. Hebben ze bij mij eens heel moeilijk om gedaan.
En als je belangrijk genoeg bij de ABN AMRO bent (ik heb er een spaarrekening met een leuk bedragje), dan is er ook nog de ABN lounge daar.kamstra schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 21:07:
idd, die loungestoelen zijn ideaal, daar lig ik ook vaak half te tukken...t is ook lekker rustig daar en omdat je toch niks om naar te kijken hebt kun je maar net zo goed gaan tukken
Bij de VS douane? NeeRemmes_NT schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 21:12:
Ah, oké duidelijk, service redelijk goed ?
Vraag het ze desnoods. Doe ik ook vakerBij controle moeten laptop e.d uit tas, hoe zit dit met cameralenzen en reserve accu's? ik neem aan ook mar gewoon eruit?
[ Voor 14% gewijzigd door gambieter op 19-02-2013 21:14 ]
Ik vlieg zo minimaal mogelijk op de USA, haat het om als gevangene ontvangen te worden daar.
Het gebeurt in principe ook alleen bij internationale vluchten die connecten naar nationale vluchten en op vliegvelden waar internationaal en domestic niet uit elkaar gehouden wordt. Wat in de VS nagenoeg elk vliegveld is, zodoende.gambieter schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 21:12:
[...]
Hm, het is al weer even terug dat ik in de VS een connecting vlucht had, maar ik kan me niet herinneren dat ik dit moest doen?
Het probleem is dat ze domestic en internationale bagage niet uit elkaar kunnen houden en dat domestic bagage niet aan douanecontrole onderhevig is en dus ook in de meeste vliegvelden niet in een speciaal afgeschermd deel van het vliegveld terecht komt zoals op Schiphol. Op Schiphol komt de bagage wel bij elkaar aan maar kunnen we middels het label zien waar het vandaan komt. Bij Amerikaanse vliegvelden is de domestic arrivals bagageband meestal publiek toegankelijk. Dat is niet de bedoeling natuurlijk voor internationale bagage (want die moet nog door de douane). En aangezien je op dat moment in aanraking bent geweest met je ruimbagage moet je ook weer door security heen. (In die ruimbagage mag immers van alles zitten wat niet in je handbagage mag.)
Dus wat ze doen in die situaties: je haalt je bagage op, gaat door de douane, en levert je bagage weer in.
"Nou jongens waar moeten die bommen heen"Bij de VS douane? Nee. Blijf gewoon zakelijk, doe wat ze vragen en maak geen grapjes. Ze denken echt dat je de volgende illegale immigrant bent die hun paradijs komt verpesten, dus gewoon zakelijk en kalm blijven.
ja, daag.
Lufthansa ga je iig niet mee te maken hebbenRemmes_NT schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 21:19:
[...]
"Nou jongens waar moeten die bommen heen"nee, was meer bedoeld kwa UA/Lufthansa onboard (zover je natuurlijk weet)
Vind ze alleen altijd zo pauper klinken omdat hun code UA is wat ook de landscode voor Oekraine is
Dat staat inderdaad een beetje raar jaCyBeR schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 21:20:
[...]
Lufthansa ga je iig niet mee te maken hebbenUA heb ik zelf nooit mee gevlogen (wel met CO overigens, dat was prima) maar is gewoon een amerikaanse legacy carrier. Niet echt iets mis mee ofzo.
Vind ze alleen altijd zo pauper klinken omdat hun code UA is wat ook de landscode voor Oekraine is
We zullen zien hoe het gaat, ik ben alleen bang dat het misgaat (eerste keer is altijd lastig natuurlijk
ja, daag.
Gewoon net doen als elke passagier, verstand op nul en mee in de kudde. Airport brain noemen we dat.Remmes_NT schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 21:25:
[...]
Dat staat inderdaad een beetje raar jaWat een gedoe met die Amerikanen, alles uit "veiligheid" even $14 dokken voor een of andere controle...
We zullen zien hoe het gaat, ik ben alleen bang dat het misgaat (eerste keer is altijd lastig natuurlijk)
Assertiviteit en gevoel voor humor even op een laag pitje want Amerikanen in uniform hebben er moeite mee.Devil schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 22:17:
[...]
Gewoon net doen als elke passagier, verstand op nul en mee in de kudde. Airport brain noemen we dat.
Heb al 15 jaar (prutsersgambieter schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 21:12:
[...]
En als je belangrijk genoeg bij de ABN AMRO bent (ik heb er een spaarrekening met een leuk bedragje), dan is er ook nog de ABN lounge daar.
[...]
Daarbij heb ik mijn spaarcentjes liever op mijn Luxemburgse rekening, ver weg van die enge NL'se belastingdienst rakkers...ze zouden eens een gek idee krijgen
Maar waar zit die ABN lounge dan ergens? Hij is me nog nooit opgevallen iig...op t zelfde stuk als die loungestoelen en dat KPN center?
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Maar wat zeker NIET helpt is een beetje zenuwachtig staan doen omdat ze je misschien wel terug sturen.
En de security bij grote attracties hebben vaak echt wel humor, bij de nasa werd mijn telefoon gecheckt en ik moest laten zien dat mijn telefoon werkte. Waarop hij ook meteen vroeg of ik bij Domino's even 10 pizza's wilde bestellen.
schijnt niet echt een bijzondere lounge te zijn dat AAB ding, mensen die ik ken en die er recht op hebben willen er niet heen.
daarnaast zijn lounges pas belangrijk bij transits - op schiphol heb je er niet veel aan tenzij je vlucht 6 uur vertraging heeft, dan wordt het interessant.
[ Voor 25% gewijzigd door franssie op 19-02-2013 23:02 ]
Ik heb een rondtrip Montreal > Cleveland > San Francisco > Newark > Ottawa gedaan in Oktober met UA. Was gewoon OK. Echter, een collega uit Engeland die ook naar SF zou vliegen had te maken met een vlucht die minder dan 24u voor vertrek werd afgelast, waar we niet blij mee waren.CyBeR schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 21:20:
Lufthansa ga je iig niet mee te maken hebbenUA heb ik zelf nooit mee gevlogen (wel met CO overigens, dat was prima) maar is gewoon een amerikaanse legacy carrier. Niet echt iets mis mee ofzo.
Tussen de E en F gates, een verdieping hogerkamstra schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 22:51:
Maar waar zit die ABN lounge dan ergens? Hij is me nog nooit opgevallen iig...op t zelfde stuk als die loungestoelen en dat KPN center?
Is inderdaad niet groots of zo, maar gratis drankje etc is OK voor mijfranssie schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 23:00:
zitten een beetje verstopt http://www.schiphol.nl/Re...onden/VertrekLounges1.htm
schijnt niet echt een bijzondere lounge te zijn dat AAB ding, mensen die ik ken en die er recht op hebben willen er niet heen.
daarnaast zijn lounges pas belangrijk bij transits - op schiphol heb je er niet veel aan tenzij je vlucht 6 uur vertraging heeft, dan wordt het interessant.
Ik ook niet, wel met de Canadezen omdat ze het nodig vonden dat mijn paspoort nog 6 maanden geldig moest zijnSnowDude schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 23:00:
Tja, ik vlieg toch regelmatig op de USA maar heb echt nog nooit problemen gehad met de Homeland Security.
[ Voor 46% gewijzigd door gambieter op 19-02-2013 23:08 ]
Ik heb dezelfde ervaring met homeland, de security bij de gate op schiphol vond ik vervelender dan daar, op schiphol kreeg ik een hele ondervraging wat ik ging doen hoe die persoon heette wat z'n beroep was enz. Homeland kwam ik aanlopen, gaf mn paspoort en voor ik het wist stond ik weer buiten (letterlijk) Dus weer de luchthaven ingelopen voor geld. Dit was allemaal op Boston LoganSnowDude schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 23:00:
Tja, ik vlieg toch regelmatig op de USA maar heb echt nog nooit problemen gehad met de Homeland Security. Misschien scheelt het dat ik altijd binnen kom via de grote transit luchthavens (Chicago, JFK of Miami), of het ligt aan mijn gelaten houding. Maar ik zeg gewoon dat ik op vakantie ben en ik weet altijd naar welk hotel ik als eerste ga (meestal trek ik een beetje rond met een huur auto) maar verder echt nooit problemen. Hetis echt niet zo'n ramp als de meeste doen geloven, ja je moet er even een halfuurtje voor uittrekken, die mensen doen ook gewoon hun werk, ze willen je vinger afdrukken en ze willen weten wat je gaat doen, en aangezien er nog 200 man achter je in de rij staat willen ze dat je een beetje meewerkt en opschiet.
Maar wat zeker NIET helpt is een beetje zenuwachtig staan doen omdat ze je misschien wel terug sturen.
En de security bij grote attracties hebben vaak echt wel humor, bij de nasa werd mijn telefoon gecheckt en ik moest laten zien dat mijn telefoon werkte. Waarop hij ook meteen vroeg of ik bij Domino's even 10 pizza's wilde bestellen.
Damn hey. Tickets besteld. Wil volgende week ereen gaan. Ben benieuwd..JeroenH schreef op maandag 18 februari 2013 @ 23:44:
[video]
[video]
Zover ik weet is die "hele ondervraging" op Schiphol een eis van de Amerikaanse autoriteiten en niet iets waar men in Nederland voor gekozen heeft.brilsmurfffje schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 08:26:
Ik heb dezelfde ervaring met homeland, de security bij de gate op schiphol vond ik vervelender dan daar, op schiphol kreeg ik een hele ondervraging wat ik ging doen hoe die persoon heette wat z'n beroep was enz. Homeland kwam ik aanlopen, gaf mn paspoort en voor ik het wist stond ik weer buiten (letterlijk) Dus weer de luchthaven ingelopen voor geld.
ondervraging op schiphol is inderdaad een eis vanuit de VS,maar die stelt weinig voor,zelf bagage ingepakt,ga je doen etc etc. het steeds overal moeten wachten is vervelend.
de douane in de VS vind ik ook wel meevallen.vingerscannen,foto,vragen even snel beantwoorden ,stempeltje krijgen en gaan.
Laatste keer was het daarna koffer oppikken => fles champagne,witte en rode wijn van hand naar ruimbagage

Virussen? Scan ze hier!
Eindelijk.
[ Voor 7% gewijzigd door XWB op 27-02-2013 20:30 ]
Het toestel zal vermoedelijk in april compleet uitrollen, maar voor het zover is moeten er nog een flink aantal taken voltooid worden. MSN001 staat nu op station 18, tussen de A330's. De takenlijst ziet er ongeveer als volgt uit:H92! schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 20:28:
Zal de A350 ook al te zien zijn in Bourget in juni? Of is dat iets te vroeg?
1. Station 18: fuel, hydraulics & pressurisation tests
2. Painting
3. Station 20: engine attachment & cockpit finishing
4. Official roll out
Daarna gaat ze naar de flightline om de eerste vlucht voor te bereiden. Hoelang dat duurt weet niemand op dit moment, maar in theorie kan ze een maand na roll out al vliegen (mei). Maar Airbus moet eerst nog testen op het statische frame uitvoeren, om o.a. een flight envelope te bepalen. Deze testen moeten in maart beginnen.
Airbus heeft gezegd dat vliegen tijdens de Bourget show "leuk" zou zijn maar het is verder geen prioriteit. Dus men gaat niks overhaasten en ik zou er ook vanuit gaan dat je hem daar niet te zien krijgt.
Maar ik laat me graag verrassen
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Doet trouwens aardig denken aan die Air France A330, een paar jaar terug....
Ik zit op mijn werk en ga dus niet het hele rapport doorlezen, maar wat is somatogravic illusion?
Qatar.DennisM6 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 18:54:
Ziet er goed uit die A350. Ben erg benieuwd hoe de eerste in kleur eruit ziet! Wie weet welke klant als eerste aan de beurt is?
Even voor een theorie zweefvliegexamen nog even voorschriften aan het bestuderen.
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
Dat is een interessant artikel zeg. Beangstigend eigenlijk, hoeveel manieren er zijn waarop je lichaam je voor de gek kan houden. Het maakt ook duidelijk dat mensen niet gemaakt zijn om te vliegen
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar
Even ter info, dit heb ik vorig jaar gedaan. Dit was harstikke leuk, maar wat nog veel gaver was was de Airbus Factory Visit die we daaraan vast hadden geplakt. Wij waren met 3 man voor de engelstalige tour en we alles gezien overal aan mogen zitten. In principe loop je door een live-fabriek dus het enige was of we niemand in de weg wilde staan. Maar toen we bv iemand in de landinsgear bay zagen staan sleutelen was het geen probleem om erbij te gaan staan om te kijken wat ie aan het doen was. Absoluut een hele relaxte sfeer hing er. Rondleidingen worden gedaan door pensionado's die er gewerkt hebben met nog steeds liefde voor 't vak.JeroenH schreef op maandag 18 februari 2013 @ 23:44:
[video]
[video]
Ook mazzel dat er net een Beluga aankwam zetten op hun eigen vliegveld. Al met al een hele mooie dag. Aanrader voor mensen die van 'techniek/luchtvaart' houden.
Als ik nu eens het volgende scenario schets (een zeer onwaarschijnlijke situatie, maar bear with me):
We zitten in een middelgroot modern verkeersvliegtuig, zeg een Boeing 757 op een vlucht van Reykjavik naar Amsterdam. Er gebeurt in de laatste helft van de vlucht, zeg in de buurt van Schotland, iets waardoor beide vliegers niet meer in staat zijn het vliegtuig te besturen. Ze zijn bv. allebei bewusteloos na een zware voedselvergiftiging - die alle passagiers ongemoeid laat. Ik zei toch dat het onwaarschijnlijk scenario was?
Wat achtergrondinformatie over onze held: hij is ICT'er, technisch ingesteld en geïnteresseerd in de wereld om hem heen. Hij heeft in het verre verleden wel eens een paar proeflesjes in een lichte Cessna gehad, heeft af en aan met flightsims op de PC gespeeld, heeft 15 jaar modelvliegtuigen ontworpen, gebouwd en gevlogen en heeft een 'wikipedia/discovery-channel-niveau' kennis van luchtvaart. Hij komt ook wel eens op het Tweakers-forum. Uiteraard is elke overeenkomst met welke Tweaker dan ook puur toeval
Verder beschrijving van de situatie: het is boven West-Europa kalm weer met goed zicht. Het vliegtuig heeft ruim voldoende brandstof aan boord om Amsterdam te halen + de nodige reserves, het is technisch in orde en het vliegt op moment van de gebeurtenissen op kruishoogte op de autopiloot. De passagiers blijven rustig (over onwaarschijnlijk gesproken) en laten de Tweaker zijn gang gaan.
De Tweaker weet het cabinepersoneel en de overige passagiers ervan te overtuigen dat hij de aangewezen persoon is en neemt plaats in de cockpit. Hij zet de transponder op 7700 en de radio op 121.5MHz en zendt een Mayday uit. Hij is zo slim om verder overal vanaf te blijven. Zodra op de grond duidelijk is wat er aan de hand is worden er natuurlijk gelijk een paar jachtvliegtuigen naar het vliegtuig gestuurd. Hij laat het cabinepersoneel nog iemand uitzoeken die rustig en technisch overkomt om hem te helpen in de cockpit.
Mocht dit (nogmaals: zeer onwaarschijnlijke) scenario zich voordoen, hoe loopt dat af? Laat men op de grond de Tweaker het vliegtuig vliegen en zelfs landen? In hoeverre is een vliegtuig vanaf de grond te besturen/programmeren? Wat zijn de kansen dat dit goed afloopt? Waar zou men de landing, in welke vorm dan ook, laten plaatsvinden? Ergens op een luchtmachtbasis in Schotland, of toch doorvliegen naar Amsterdam?
Speculeren is leuk
Bij mythbusters hebben ze in een sim getest of het mogelijk is om uberhaupt zonder voorkennis een verkeersvliegtuig te laten landen. Met de juiste instructies lijkt dit ook nog te gaan. Als je vliegtuig geen AP en ILS enzo heeft, dan zou het een ander verhaal zijn.JeroenH schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 15:12:
Mocht dit (nogmaals: zeer onwaarschijnlijke) scenario zich voordoen, hoe loopt dat af? Laat men op de grond de Tweaker het vliegtuig vliegen en zelfs landen? In hoeverre is een vliegtuig vanaf de grond te besturen/programmeren? Wat zijn de kansen dat dit goed afloopt? Waar zou men de landing, in welke vorm dan ook, laten plaatsvinden? Ergens op een luchtmachtbasis in Schotland, of toch doorvliegen naar Amsterdam?
Speculeren is leuk
Doorvliegen naar Amsterdam zou niet handig zijn, het lijkt me dat voor een plek gekozen wordt met zo min mogelijk bebouwing rond een landingsbaan om erger te voorkomen als het misgaat.
Dit topic is gesloten.