The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Intercontinentaal is het beter. Ok, ik heb nog niet enorm veel intercontinentaal gevlogen, maar de keren dat ik het deed was het eten heel redelijk tot goed. Positieve vermeldingen voor Cathay Pacific en Malaysia Airlines in het bijzonder.
Virussen? Scan ze hier!
Ze hebben een tijdje zowel de buitenveldert- als de Schiphol Oost baan gebruikt voor landing. Zeker die laatste geeft wat minder gebruikelijke aanvliegroutes.Freee!! schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 11:13:
Is er iets aan de aanvliegroutes van Schiphol gewijzigd of hebben we een heel speciale windsituatie? Ik zie hier in het WTC te Amsterdam Zuid al een groot deel van de ochtend vliegtuigen over Amsterdam aankomen voor landing op Schiphol en ze komen redelijk dichtbij (paar honderd meter in plaats van de meerdere kilometers die ik gewend ben).
Ander vraagje:
Heeft er al eens iemand gevlogen met Corendon? Zo ja, wat kan ik over een kleine twee weken aan catering verwachten of kan ik beter zelf wat meenemen?
Mijn ervaring is vrijwel uitsluitend beperkt tot intercontinentaal (en een paar vluchtjes zonder catering -of motorwildhagen schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 13:31:
Exactly. Doe ik sowieso altijd bij vluchten binnen Europa, meestal ontstijgt wat je daar voorgeschoteld wordt het niveau 'diervoer' niet al te ver, en is het ook nog eens schreeuwend duur.
Intercontinentaal is het beter. Ok, ik heb nog niet enorm veel intercontinentaal gevlogen, maar de keren dat ik het deed was het eten heel redelijk tot goed. Positieve vermeldingen voor Cathay Pacific en Malaysia Airlines in het bijzonder.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
Waren verrassend grote kisten voor de Oostbaan, zeker gegeven de zeer matige windkracht.Fly-guy schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 13:52:
[...]
Ze hebben een tijdje zowel de buitenveldert- als de Schiphol Oost baan gebruikt voor landing. Zeker die laatste geeft wat minder gebruikelijke aanvliegroutes.
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Hebben ze dat ding dan ook verlengdDevil schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:46:
Oostbaan is vorig jaar opnieuw geasfalteerd en is nu ook geschikt voor grotere kisten.
Opstijen mag sowieso niet met een grote kist van de Oostbaan. Bij voldoende zuidwestelijke wind, is de baan lang genoeg voor een landing.Freee!! schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 15:12:
[...]
Hebben ze dat ding dan ook verlengdVoor zover ik weet is/was de lengte de voornaamste beperkende factor.
Precies. En vandaag was het bijna windstil terwijl ik MD-11's op de aanvliegroute van de Oostbaan zag.H92! schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 15:43:
[...]
Opstijen mag sowieso niet met een grote kist van de Oostbaan. Bij voldoende zuidwestelijke wind, is de baan lang genoeg voor een landing.
Anoniem: 21785
Groot onderhoud op Aalsmeerbaan en tijdelijk ingekorte Kaagbaan - dat zal wel één van de redenen zijn.Freee!! schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 11:13:
Is er iets aan de aanvliegroutes van Schiphol gewijzigd of hebben we een heel speciale windsituatie? Ik zie hier in het WTC te Amsterdam Zuid al een groot deel van de ochtend vliegtuigen over Amsterdam aankomen voor landing op Schiphol en ze komen redelijk dichtbij (paar honderd meter in plaats van de meerdere kilometers die ik gewend ben).
Nee de lengte was nooit het probleem, de surface strength was niet groot genoeg voor vliegtuigen groter dan ongeveer een 737.Freee!! schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 15:12:
[...]
Hebben ze dat ding dan ook verlengdVoor zover ik weet is/was de lengte de voornaamste beperkende factor.
In mijn geval waarschijnlijk onderarmsgips. Ik heb al gevonden dat circulair gips (volledig rondom) niet mag, maar waarschijnlijk/hopelijk heb ik dat niet meer ten tijde van mijn vlucht.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Speel ook Balls Connect en Repeat
http://vimeo.com/48180559
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Hoe zit het dan met de befaamde gipsvluchten?Onbekend schreef op zondag 23 september 2012 @ 14:55:
Gips in het vliegtuig is sterk af te raden. In het vliegtuig heb je een lagere luchtdruk dan normaal op aarde, en daardoor zet jouw lichaam iets uit. Het gips zet niet uit en daardoor zal jouw lichaam ook naar binnen uitzetten, en dan kunnen botbreuken enorm pijnlijk zijn.
Iedereen oordopjes in zodat je jezelf en de anderen niet hoort gillen van de pijn?
Ik vroeg me vooral af hoe moeilijk de douane gaat doen? ('Wat verstopt hij onder dat gips?') Met een medische verklaring en niet-circulair gips of een spalk hoop ik wel door de vliegtuigmaatschappij (SAA) geaccepteerd te worden. Daar probeer ik morgen achteraan te bellen.
[ Voor 5% gewijzigd door -Lars- op 23-09-2012 15:41 ]
grote kans op de Buitenveldert baan, ik zie 'm daar vaak op aan vliegen (werk in AMS ZO en heb zicht vanaf mijn werkplek op de approach).
edit:// aankomst zaterdagochtend? Dan is het misschien een andere vlucht die je bedoeld?
[ Voor 17% gewijzigd door franssie op 24-09-2012 20:37 ]
Bron: http://www.nu.nl/buitenla...egtuig-nepal-crashen.htmlIn Nepal is vrijdag een vliegtuig brandend neergestort, waardoor alle 19 inzittenden zijn omgekomen.
Het tweemotorig toestel van Sita Air Craft had in de lucht een vogel geraakt, aldus een medewerker van het vliegveld van hoofdstad Kathmandu.
Aan boord waren zeven Britse en vijf Chinese toeristen, naast zeven Nepalezen.
.
Het ongeluk gebeurde kort na het opstijgen, op 1 kilometer vanaf het vliegveld van Kathmandu. De piloten probeerden vergeefs het brandende toestel nog te laten landen op de oevers van een rivier. Het vliegtuig was onderweg naar Lukla, aan de voet van 's werelds hoogste berg Mount Everest.
Het is al het zesde dodelijke luchtvaartongeluk in 2 jaar in Nepal. Daarbij zijn 95 mensen omgekomen. Het land heeft veel vliegvelden en luchtvaartmaatschappijtjes wegens de slechte wegen en vele toeristen in het Himalayaland.
De geplande aankomstluchthaven is een lekker link luchthaventjes overigens: Wikipedia: Tenzing-Hillary Airport
Ging iig om een Dornier Do-228, het enige type waar die maatschappij mee vliegt.

[ Voor 10% gewijzigd door wildhagen op 28-09-2012 08:18 ]
Virussen? Scan ze hier!
Nogal ironisch inderdaad. Lukla is zo'n beetje het gevaarlijkste vliegveld om te landen (geen doorstartmogelijkheid vanwege bergwand), gaat het mis bij het vertrek...wildhagen schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 08:13:
De geplande aankomstluchthaven is een lekker link luchthaventjes overigens: Wikipedia: Tenzing-Hillary Airport
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=nlKApjc9T2U]
Andere airports waar ik liever niet zou landen zijn Juancho E. Yrausquin Airport in Nederland, Vestmannaeyjar Airport in Ijsland of Couchevel Airport in Frankijk...
Foutmarge: minder dan 0, of je mag gaan zwemmen of skiën...

Virussen? Scan ze hier!
Die laatste lijkt wel uit die james bond film met Pierce Brosnan (goldeneye?)wildhagen schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 14:36:
Is dat het gevaarlijkste airport? Dat was toch Paro Airport in Bhutan? Er zijn wereldwijd maar 8 piloten gecertificeerd om daar te mogen landen, en dat mag dan ook nog eens alleen overdag, tussen zonsopkomst en zonsondergang...
[video]
Andere airports waar ik liever niet zou landen zijn Juancho E. Yrausquin Airport in Nederland, Vestmannaeyjar Airport in Ijsland of Couchevel Airport in Frankijk...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
EDIT:
En Couchevel wordt in James Bond (Golden Eye Tomorrow Never Dies) gebruikt.
[ Voor 35% gewijzigd door Freee!! op 30-09-2012 20:20 . Reden: Correctie ]
Die scene is toch niet gefilmd op een echte luchthaven, maar op een horserace circuit in Engeland, om budgettaire redenen?ToolkiT schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 14:43:
[...]
Die laatste lijkt wel uit die james bond film met Pierce Brosnan (goldeneye?)
Virussen? Scan ze hier!
Ik heb nr 3 en 4 gedaan (St Barthlemy en St Maarten)...
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
[ Voor 148% gewijzigd door Bolk op 28-09-2012 16:04 ]
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Virussen? Scan ze hier!
Aankomst morgenmiddag om 13:30. Tips?franssie schreef op maandag 24 september 2012 @ 19:32:
http://flightradar24.com en dan vlucht EK147 volgen (is ook een app van) in combinatie met http://www.lvnl.nl/nl/airtraffic
grote kans op de Buitenveldert baan, ik zie 'm daar vaak op aan vliegen (werk in AMS ZO en heb zicht vanaf mijn werkplek op de approach).
edit:// aankomst zaterdagochtend? Dan is het misschien een andere vlucht die je bedoeld?
Niet het gevaarlijkste maar "zo'n beetje het gevaarlijkste"wildhagen schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 14:36:
Is dat het gevaarlijkste airport?
Die van Bhutan is ook bizar inderdaad.
misschien wel, misschien niet - beter op een spotters forum vragen denk ik? Op schiphol.nl / google staat bij welke windrichting ze welke banen kunnen gebruiken. You do the math.Robberto schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 17:21:
Oke, maar verwacht is dus de buitenveldertbaan, ik kan dus het beste hier (klik) naar te rijden en dan te wachten?
http://www.lvnl.nl/nl/airtraffic
edit: én de Buitenveldertbaan
[ Voor 18% gewijzigd door Tourniquet op 29-09-2012 10:57 ]
In burgertermen is 396 m een korte baan. Een zee van ruimte voor de piloten die een C-130 op vliegdekschepen landen en opstijgen zonder de staalkabels/katapult te gebruiken. Alle landingen van de test gebruikten minder dan 185 m van het dek. Als ze het volledig dek gebruiken, dan konden ze 13 ton cargo landen. 10 ton als het angled dek (198 m) gebruikt wordt. YouTube: C-130 Hercules on an Aircraft Carrier!!wildhagen schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 14:36:
Is dat het gevaarlijkste airport? Dat was toch Paro Airport in Bhutan? Er zijn wereldwijd maar 8 piloten gecertificeerd om daar te mogen landen, en dat mag dan ook nog eens alleen overdag, tussen zonsopkomst en zonsondergang...
[video]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Gok ik op die laatste!Tourniquet schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 09:55:
Momenteel is het landen op de Polderbaan:
http://www.lvnl.nl/nl/airtraffic
edit: én de Buitenveldertbaan
Nu zijn we natuurlijk benieuwd naar de foto van je zwaaiende vader
Ik heb het over een andere scene (begin-filmpje met die terroristenmarkt).wildhagen schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 14:47:
Die scene is toch niet gefilmd op een echte luchthaven, maar op een horserace circuit in Engeland, om budgettaire redenen?
EDIT:
En een andere film (Tomorrow Never Dies), hierboven ook al gecorrigeerd.
[ Voor 9% gewijzigd door Freee!! op 30-09-2012 20:21 ]
Met dat verschil dat de piloten van die Hercules nog de luxe van een doorstart hebben als ze een fout maken. Bij dat vliegveld in Nepal was het probleem als ik me goed herinner niet de lengte van de baan maar dat die berg een doorstart onmogelijk maakt. Ofwel, elke landing moet in een keer goed, er is geen herkansing.rapture schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 10:55:
In burgertermen is 396 m een korte baan. Een zee van ruimte voor de piloten die een C-130 op vliegdekschepen landen en opstijgen zonder de staalkabels/katapult te gebruiken.
franssie schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 16:55:
En het was de laatste, toe ik de Ikea uitreed zag ik 'm op de Buitenveldertbaan aftevenen.
Nu zijn we natuurlijk benieuwd naar de foto van je zwaaiende vader

Lijkt mij goed nieuws voor die maatschappijen, iets meer kans om van die lijst af te komen toch? Of is dat te optimistisch/naief?Zeker vijftig in Nederland afgestudeerde piloten werken bij vliegtuigmaatschappijen die op de zwarte lijst van de Europese Unie staan.
[...]
Een van deze luchtvaartmaatschappijen op de zwarte lijst van de EU is het Indonesische Lion Air, waar dertig studenten van de Stella Aviation Academy in Teuge aan de slag zijn gegaan. Lion Air heeft onlangs voor een kleine achttien miljard euro 230 grote vliegtuigen bij Boeing besteld.
http://www.om.nl/actueel-.../@159506/feitenonderzoek/
"Feitenonderzoek Vueling: geen strafbare feiten"
Uit het onderzoek van het OM, de Koninklijke Marechaussee en de luchtvaartpolitie, blijkt dat de drie aanwezige radiotoestellen functioneerden.
Storing
Het probleem deed zich voor toen een kortdurende storing optrad op de radiofrequentie die op dat moment werd gebruikt. Dat komt echter vaker voor, aldus de onderzoekers. De piloten hebben verklaard dat ze de storing niet hebben gemerkt.
''Dat is niet opmerkelijk, omdat er op dat moment geen redenen waren contact op te nemen met de luchtverkeersleiding'', aldus het OM in een verklaring op de website.
Het onderzoek richtte zich verder op de afwijkende vliegbeweging die het toestel uit Malaga maakte. Doordat op dezelfde dag op Schiphol een bom uit de Tweede Wereldoorlog was gevonden, ontstond enig oponthoud op de luchthaven. Daardoor moesten piloten in de wacht, waarbij ze enkele keren een bocht naar rechts moesten maken.
Het Vueling-toestel vloog echter eerst naar links. Naar nu blijkt, is dit veroorzaakt door de automatische piloot, die ervoor zorgt dat het vliegtuig zo efficiënt mogelijk op de gewenste koers komt.
Ten eerste, waar worden die Nederlandse piloten opgeleid in het vliegtuig type en de bedrijfsprocedures? Indonesië. Ten tweede, de jongens in kwestie zijn "slechts" copiloten en er zijn plekken in de wereld waar een copiloot er voor de wet bij zit, maar niets mag bijdragen, ook niet op het gebied van veiligheid.MBV schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:07:
In Indonesie lag het toch ook aan de opleiding van piloten? Voor genoeg geld kan/kon je daar elk papiertje krijgen. En ik verwacht ergens dat een Nederlandse piloot eerder niet zal opstijgen als hij het toestel niet veilig acht dan een Indonesische.
Als laatste gaat het over jonge mensen met een lening van anderhalve ton en totaal geen andere alternatieven dan dat. Dan is de kans groot dat er veel slechtere omstandigheden worden accept werd.
Een jonge co kan echt niet een bedrijfscultuur veranderen omdat hij uit ons land komt.
De vliegers uit Nederland gaan niets, maar dan ook helemaal niets bijdragen aan de safety-cultuur bij Lion Air.
CRM is een vreemd woord in Indonesie, waar de gezagvoerder nauwelijks respect voor jou heeft. Minimums busten, SOP's negeren etc. etc. en o wee als jij als F/O daar wat van zegt. Dit is niet alleen bij Lion Air, bij een flagcarrier als Garuda gaat het er in de cockpit net zo ernstig aan toe. En dit hoor ik niet allemaal via via via.
En de meeste jongens die daar al zitten, zullen natuurlijk vertellen hoe fantastisch het allemaal wel niet is, waarbij ze helemaal vergeten dat ze nul referentie materiaal hebben.
Blijft de A380 heen en weer gaan van Gate M en de Polderbaan?
Gulfstream G650
Er is maar 1 gate geschikt gemaakt voor de a380. Hij land/start naturulijk niet alleen van de polderbaan, lijkt me beetje lastig als de wind verkeerd staatSalimRMAF schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 22:20:
Was net op schiphol, zag de A380, maar volgens mij komt die nooit in het zicht van het Panoramaterras?
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Jawel, maar 't ligt aan welke runway active is.SalimRMAF schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 22:20:
Was net op schiphol, zag de A380, maar volgens mij komt die nooit in het zicht van het Panoramaterras?
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Dit zou mij niets verbazenDevil schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 00:15:
Er zijn meerdere gates geschikt, onder anderen E24, maar dan staat hij recht voor het panorama terras, dus daar heeft de KLM een stokje voor gestoken
En dan heb je het alleen nog maar over de vliegers. Onderhoudstechnisch schort er ook een hoop aan. En dat kan een vlieger allemaal niet inschatten. Het is dus een redelijk groot risico dat je neemt als je voor een dergelijke maatschappij tekent.Trent900 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 09:17:
Fly-Guy, eens!
De vliegers uit Nederland gaan niets, maar dan ook helemaal niets bijdragen aan de safety-cultuur bij Lion Air.
CRM is een vreemd woord in Indonesie, waar de gezagvoerder nauwelijks respect voor jou heeft. Minimums busten, SOP's negeren etc. etc. en o wee als jij als F/O daar wat van zegt. Dit is niet alleen bij Lion Air, bij een flagcarrier als Garuda gaat het er in de cockpit net zo ernstig aan toe. En dit hoor ik niet allemaal via via via.
En de meeste jongens die daar al zitten, zullen natuurlijk vertellen hoe fantastisch het allemaal wel niet is, waarbij ze helemaal vergeten dat ze nul referentie materiaal hebben.
Kia Niro-EV 2024
Ja het is ook geen grap.
Laatst ook uit Prague geland, kon mijn auto zien staan en toch 20+ min lopen (los van de taxi uit Haarlem). Schiphol is leuk voor de transfers maar voor de zakelijke NL reiziger steeds meer een irritatie-factor aan het worden.
[ Voor 3% gewijzigd door franssie op 04-10-2012 00:40 ]
http://www.schiphol.com/R.../SchipholValetParking.htm
http://www.quickparking.nl/
En dat zal wel duur zijn, maar dat zijn zakelijke vluchten (business class) ook.
Weekje parkeren voor €250 das best duur ja.MBV schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 13:28:
En dat zal wel duur zijn, maar dat zijn zakelijke vluchten (business class) ook.
De tweede week is gelukkig goedkoper, dat kost nog maar €210
Maandje parkeren voor bijna €900

[ Voor 6% gewijzigd door Devil op 04-10-2012 15:26 ]
Als je de E-pier al een ramp vind hoop ik niet voor je dat je een keer vanaf het einde van de D-pier of de B-pier vliegt. Ik kom regelmatig op grote luchthavens en ik vind Schiphol juist een verademing, de afstanden zijn op Schiphol over het algemeen een stuk korter dan op andere (grote) vliegvelden en ik zal maar niet beginnen over idiote transfers tussen verschillende terminals zoals op Heathrow. Ook de snelheid van de bagage afhandeling is echt super snel vergeleken de andere vliegvelden. Ik kan niet altijd met alleen maar handbagage vliegen en ik ken ook geen vliegveld waar de koffers sneller beschikbaar zijn dan hier op Schiphol.franssie schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 00:40:
Sowieso is de E-pier geen grap/een ramp, ik rij denk ik sneller van Amsterdam naar Rotterdam dan dat ik op SPL parkeer en naar E24 moet lopen. Het is de nachtelijke terugreis die me op Schiphol houdt, helaas.
Laatst ook uit Prague geland, kon mijn auto zien staan en toch 20+ min lopen (los van de taxi uit Haarlem). Schiphol is leuk voor de transfers maar voor de zakelijke NL reiziger steeds meer een irritatie-factor aan het worden.
Parkeren is voor mij geen issue, het is voor mij 10 minuten met de bus.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Als ik voor 900 euro mijn auto een maandje op een plek liet stilstaan verwacht ik daar ook wel een gratis bosje bloemen bijCyBeR schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 15:26:
Dat je d'r ook meteen bloemen bij kunt bestellen voor je vrouw is dan wel weer briljant

Eigen auto op Schiphol? Nooit van mijn leven. De taxichauffeur pakt je spullen , daar hoef je zelf niet mee te zeulen vanaf de voordeur. De taxi zet je voor de vertrekhal af , laad je spullen ook nog op een kar en je gaat naar binnen.
Bij terugkomst vice versa.
[ Voor 38% gewijzigd door Bestla op 04-10-2012 16:29 ]
Ik heb laatst een retourtje Malaga gedaan < 24 uur, en ik was in totaal 31 euro kwijt voor het parkeren. Vond ik persoonlijk nog niet eens zo'n hele slechte deal eigenlijk.Bestla schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 16:24:
Als wij gaan vliegen laten we ons ophalen en weer thuisbrengen door zo'n taxidienst voor zo'n 80 euro en dat voor 2 personen.
Eigen auto op Schiphol? Nooit van mijn leven.
Als ik waar ik woon een dagje wil staan ben ik ongeveer 40 euro kwijt, en staat m'n auto niet overdekt en "bewaakt" in veel te krappe plekken.
Retourtje met de taxi was 100+ euro, en als ze een standaard E-klasse hadden gestuurd had ik m'n bagage niet mee kunnen nemen.
[ Voor 9% gewijzigd door tdw op 04-10-2012 16:35 ]
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Die en de G9. That's all.Devil schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 00:15:
Er zijn meerdere gates geschikt, onder anderen E24, maar dan staat hij recht voor het panorama terras, dus daar heeft de KLM een stokje voor gestoken
Maar hij staat altijd bij de G9 inderdaad.
Trap. Herinneren jullie zich de eerste 747-8i nog, in de rode livery? Het is nu een private jet geworden.XWB schreef op zondag 20 maart 2011 @ 21:32:
De eerste 747-8i flight pictures staan online:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik ken mensen die kopen voor €900,- een andere auto
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Gulfstream G650

Gulfstream G650
Zou het niet weten, maar je hebt prima alternatieven zoals http://maps.nokia.com of http://maps.bing.comSalimRMAF schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 00:16:
Wie kan me vertellen waarom de overheid via Google Maps de pieren van schiphol heeft geblurred?Slaat toh nergens op? Of willen ze voorkomen dat de "slechte" mensen er niet achter komen hoe de baggagetraject loopt?
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Zelfde reden als dat 't koninklijk paleis op de dam geblurred is: "veiligheid".SalimRMAF schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 00:16:
Wie kan me vertellen waarom de overheid via Google Maps de pieren van schiphol heeft geblurred?Slaat toh nergens op? Of willen ze voorkomen dat de "slechte" mensen er niet achter komen hoe de baggagetraject loopt?
Complete onzin natuurlijk, zeker in het geval van schiphol waar ernaast gewoon een enorm dakterras is.
Wilde ik net zeggen: iedereen kan gewoon het Panoramaterras op. Ik denk echter dat het eerder met de IND te maken heeft dan met de veiligheid, ja. Hetzelfde geldt voor vliegbasis Gilze-Rijen: wel blurren op Google Maps, maar eens in de paar jaar er een luchtshow houden.CyBeR schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 00:15:
[...]
Zelfde reden als dat 't koninklijk paleis op de dam geblurred is: "veiligheid".
Complete onzin natuurlijk, zeker in het geval van schiphol waar ernaast gewoon een enorm dakterras is.

Gulfstream G650
Je komt dan ook echt bij de hangars en munitiedepot e.d.SalimRMAF schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 00:28:
[...]
Wilde ik net zeggen: iedereen kan gewoon het Panoramaterras op. Ik denk echter dat het eerder met de IND te maken heeft dan met de veiligheid, ja. Hetzelfde geldt voor vliegbasis Gilze-Rijen: wel blurren op Google Maps, maar eens in de paar jaar er een luchtshow houden.Mooi, heel mooi.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
[ Voor 11% gewijzigd door Pinin op 09-10-2012 12:35 ]
www.casarodriguillo.com
http://www.dumpert.nl/med...boeing_727_crashtest.html
Had het toevallig ook al gezien! Erg leuke scienceBounceCloud schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 14:21:
Gaaf; Discovery crashed een 727. "Gewoon, omdat het kan". En voor science natuurlijk
http://www.dumpert.nl/med...boeing_727_crashtest.html
*Zijn Is Wezen Zoals Het In Wezen Bedoeld Is Om Te Zijn Zoals Het Is... Toch?!?*
Hebben ze al eerder in 1984 geprobeerd, was toen ook al niet makkelijk:MBV schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 15:03:
Lekker scientific, om nose-down de woestijn in te boren. Had dan de autopilot aangezet om de neus een paar graden omhoog te houden, zoals een piloot zou doen. Of natuurlijk een remote control, durf te wedden dat Jamie of Grant dat wel in elkaar wil zetten
Wikipedia: Controlled Impact Demonstration
http://www.google.nl/url?...g2=_S90CI3rez7AYF_pV9MP9Q
WTFIndonesian officials have suspended a foreign pilot and launched an investigation after a passenger jet landed at the wrong airport.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
VOR verstopt op het dakXWB schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 18:44:
[...]
Trap. Herinneren jullie zich de eerste 747-8i nog, in de rode livery? Het is nu een private jet geworden.
[afbeelding]
Is niet geheel de eerste keer
http://www.thirdamendment.com/wrongway.html
In ongecontroleerde delen van de wereld is dat eigenlijk ook niet echt moeilijk om voor elkaar te krijgen, maar ook in onze contreien gebeurt het. Zo is in plaats van Billund (Denemarken) ook wel eens het militaire veld er naast aangevlogen (en op tijd is de nadering afgebroken).
Bron: http://www.bndestem.nl/ni...-glijvluchtlandingen-.eceLuchtvaartmaatschappij Transavia begint deze maand met het testen van glijvluchtlandingen op Eindhoven Airport. Vanaf april 2014 moeten alle passagierstoestellen én transporttoestellen van Defensie met de zuinige en minder lawaaiige procedure landen.
De regionale luchthaven heeft dat maandag aangekondigd. Invoering van de glijvluchtlanding is 2 jaar geleden afgesproken in het overleg met de omwonenden over de groei van Eindhoven Airport. Vliegtuigen dalen bij een glijvluchtlanding continu in plaats van trapsgewijs. Omdat vliegtuigen later beginnen met de daling verwachten betrokkenen vooral in de ruime omgeving minder geluidoverlast. De luchthaven noemde maandag bijvoorbeeld plaatsen als Boxtel, Oss, Den Bosch en Helmond waar de geluidhinder zal afnemen.
Op Schiphol en Groningen Airport Eelde zijn de glijvluchtlandingen al ingevoerd maar nog niet voor alle tijdstippen en alle vliegtuigen.
De Belangenbehartiging Omwonenden Welschap is blij met de invoering van de glijvluchtlanding.
Virussen? Scan ze hier!
2 jaar terug was ik daar en vond het nogal tegen vallen met spannend. De baan ligt op zo'n 2200 meter hoogte en is ingesloten door bergen. Wel is de vallei waarin je stijgt op zich lang genoeg en heb je het gevoel alle ruimte te hebben. Alleen door de hoogte en ijle lucht reageert het toestel anders. Na een rondje of 4 heen en weer gevlogen te hebben waren we hoog genoeg om over de bergen heen te gaan en konden we riching Delhi vliegen.wildhagen schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 14:36:
Dat het anders is dan Schiphol op zee-niveau zeker, maar om nou te zeggen reuze spannend?
Helemaal glijden zullen ze niet doen, op een gegeven moment moet je "gas geven", op zijn laatst net voor 500ft (175m). Waarschijnlijk doelen ze meer op het stuk voor het laatste stuk van de nadering (ILS), deze zal niet meer vlak zijn maar rechtstreeks vanaf kruisniveau naar beneden gaan tot hij aansluit op de ILS.
Ik probeer het op te zoeken in AIS maar ik zie zo snel niet veel op "low noise continuous descent"na. Hoe die dan precies werkt zo er dan ook in moeten staan lijkt me?
Zou er wel blij mee zijn, woon op een plek waar bij ZW wind op een voet of 2000 gebleven wordt (iets na Pampus), daar gaan dan die motoren dan net weer aan om de boel recht te zetten. Kan lawaaiig zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Trent900 op 15-10-2012 23:21 ]
Lijkt me ook niet meer dan logisch. Bij een van m'n laatste vluchten zijn we bv de hele nederlandse kust op 6000ft langsgevlogen ofzoTrent900 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 23:19:
De ILS zal waarschijnlijk gewoon conventioneel gevlogen worden en ieder bedrijf heeft zijn eigen stabilized approach criteria, bijv. 1000ft, full landing config met x-N1 vermogen. Vermogen heb je in zo'n kritische fase gewoon nodig om snel genoeg in te kunnen grijpen (spool-up time).

Maar zou je nu niet meer het gezeur krijgen over het intercepten van het glijpad van boven ipv beneden? (Zie Turkish Airline crash, daar werd ook even gemiept over het intercepten)
Probleem bij Schiphol is het vertrekkende verkeer in combinatie met allerlei aankomstroutes. Er zijn allerlei hoogtes waar je tijdens de aankomst onder moet zitten om het vertrekkend en overvliegend verkeer niet in de weg te zitten. Zo kan het gebeuren dat je bij Rotterdam op (of onder) 10000ft moet zitten, om dan vrijwel meteen (in het geval van de polder baan) te moeten zakken onder de 6000ft om vertrekkend verkeer niet te hinderen of boven de 7000ft te blijven met dezelfde reden (in het geval van de zwanenburgbaan). Al met al geen fatsoenlijke manier om efficiënt te dalen. Dat terwijl als je uit het oosten komt en bijvoorbeeld de buitenvelderdbaan in gebruik is, je wel weer constant kan dalen.Keiichi schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 07:40:
[...]
Lijkt me ook niet meer dan logisch. Bij een van m'n laatste vluchten zijn we bv de hele nederlandse kust op 6000ft langsgevlogen ofzoIk denk dat het grootste idee is om dat niet te doen meer
![]()
Maar zou je nu niet meer het gezeur krijgen over het intercepten van het glijpad van boven ipv beneden? (Zie Turkish Airline crash, daar werd ook even gemiept over het intercepten)
En je hoeft niet per se het glij pad van boven te benaderen als je vanaf kruis hoogte constant wil dalen, als je met een daal hoek van <3° richting het glijpad vliegt, kan je zonder te stoppen met dalen als nog het glijpad van onderen naderen.
Dit topic is gesloten.