Het Luchtvaart Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 92 ... 130 Laatste
Acties:
  • 491.403 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bom gevonden op Schiphol:
De C-pier op luchthaven Schiphol is woensdagmorgen afgesloten na de vondst van een vliegtuigbom uit de Tweede Wereldoorlog.

De Explosieven Opruimingsdienst Defensie (EOD) is onderweg. Volgens Schiphol zal de afsluiting van de C-pier gevolgen hebben voor het luchtverkeer.

Schiphol werd in de Tweede Wereldoorlog door de Duitse bezetter gebruikt als militair vliegveld en is destijds door de geallieerden meerdere keren gebombardeerd.

De C-Pier van Schiphol wordt gebruikt voor Europese vluchten.
Bron: nu.nl

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Holy fuck, tailwind much :D

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:07

Reinier

\o/

http://www.nu.nl/binnenla...ng-onderweg-schiphol.html

Da's ook niet iets wat je wekelijks meemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:26
Na wat rondjes boven Zeeland ondertussen geland volgens flightradar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Vaag pad heeft ie afgelegd ja: http://www.flightradar24.com/data/flights/vy8366/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Tja die heeft heel wat rare rondjes bij de Rotterdamse havens afgelegd... zou toch niet een of andere mafkees geweest zijn die hem daar heeft willen laten neerstorten? :X Nee dat zal niet.

Of die twee F16's hebben hem daar bewust een tijdje in de lucht gehouden totdat zeker was wat er aan de hand was misschien.

Hij is inmiddels inderdaad geland. We zullen het zo wel horen.

[ Voor 13% gewijzigd door hars73 op 29-08-2012 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Volgens de piloot is alles "normaal" aan boord en hij wacht op verdere instructies. Er zijn in totaal 183 mensen aan boord
En van http://nos.nl/liveblog/41...ing-toestel-schiphol.html
'Geen contact mogelijk met piloot'

Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid zegt dat er geen radiocontact mogelijk was met de piloot. "Dat is voor ons aanleiding om te denken dat er iets aan de hand is en daarom is het vliegtuig begeleid door twee F16's."

[ Voor 49% gewijzigd door BreadFan op 29-08-2012 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

lekkere herrie hier net vanwege de F16's

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09 12:08

EXX

EXtended eXchange

Zal wel per ongeuk de verkeerde code op de transponder hebben gezet: 7500 (= hijack) ipv 7600 (= Lost Comm/radio failure ) :P

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ley
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-09 08:30

Ley

!Tranquilo!

Het zal mij benieuwen wat er nou aan de hand was...

*Zijn Is Wezen Zoals Het In Wezen Bedoeld Is Om Te Zijn Zoals Het Is... Toch?!?*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:45
EXX schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 15:10:
Zal wel per ongeuk de verkeerde code op de transponder hebben gezet: 7500 (= hijack) ipv 7600 (= Lost Comm/radio failure ) :P
Het zal de eerste niet zijn: http://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-12121669

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

feit1: Vueling heeft leuke stewardessen
feit2: 'Geen contact mogelijk met piloot'
feit3: tijdrekken boven zeeland

ik kan maar 1 conclusie trekken

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08:45
Als jij het bij het trekken van de conclusies houdt, en de piloot bij het trekken aan zijn (stuur)knuppel, komt het helemaal goed. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:55

Nox

Noxiuz

hars73 schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 14:18:
[...]

Tja die heeft heel wat rare rondjes bij de Rotterdamse havens afgelegd... zou toch niet een of andere mafkees geweest zijn die hem daar heeft willen laten neerstorten? :X Nee dat zal niet.

Of die twee F16's hebben hem daar bewust een tijdje in de lucht gehouden totdat zeker was wat er aan de hand was misschien.

Hij is inmiddels inderdaad geland. We zullen het zo wel horen.
Nee ik woon aan de kust bij Castricum waar ze naar binnen vliegen. Er worden wel vaker wachtrondjes gedraait boven zeeland/rotterdam als het druk is (waarschijnlijk nog van de ontruiming?).

Na het wachtrondjes draaien is hij verder gevlogen en toen zijn denk ik de F-16's pas opgestegen. Ik heb ze namelijk hier kunnen horen en ze kwamen hard aanvliegen te horen aan het geluid.

EDIT:

NU is echt aan het kutten:

"Het passagiersvliegtuig heeft een tijd boven Den Helder gecirkeld en werd in die omgeving onderschept. Bij benadering kon de maatschappij en staartnummer worden doorgeven. De F16’s kregen de opdracht om het toestel tot Schiphol te begeleiden."

Dat hele toestel is nooit in Den Helder geweest. Den Helder en Rotterdam zijn kennelijk hetzelfde daar?

[ Voor 18% gewijzigd door Nox op 29-08-2012 17:57 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-10 01:06

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Hallo mensen,

Ik zat vandaag binnen in een gebouw in Tilburg toen ik steeds vliegtuigen om me heen hoorde; ze vlogen erg laag, maar ik kon niet kijken welke vliegtuigen het waren.

Ik heb het gehoord over de "gijzeling" van vandaag, dit was ook zo rond diezelfde tijd (half 3).

Ik heb zeker een paar F-16's, C-130 Herculessen en nog een passagiersvliegtuig/KDC-10 gehoord. Gisteren kon je ook veel "horen"; vooral veel helikopters.

Wie heeft de vliegtuigen kunnen zien of weet wat er aan de hand was? (Vliegveld Gilze-Rijen is een helikopterbasis geworden) dus denk niet dat ze daar zijn geland.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online

aerofreak

Steve Jobs

Pinin schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 15:35:
feit1: Vueling heeft leuke stewardessen
feit2: 'Geen contact mogelijk met piloot'
feit3: tijdrekken boven zeeland

ik kan maar 1 conclusie trekken
_O-

Wat nog niet helemaal duidelijk voor me is, ging die boven zeeland, zonder toestemming, al van z'n koers af? Tsja dan zouden er bij mij ook grote belletjes gaan rinkelen...

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
aerofreak schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 20:01:
[...]

_O-

Wat nog niet helemaal duidelijk voor me is, ging die boven zeeland, zonder toestemming, al van z'n koers af? Tsja dan zouden er bij mij ook grote belletjes gaan rinkelen...
Lijkt me verstandiger om daar te gaan cirkelen dan zonder contact met de verkeersleiding de Schiphol TMA in te vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik begreep dat dat cirkelen gebeurde omdat de f16's dat aangaven.

Hoewel 't ook kan dat ik dat hier las.

[ Voor 24% gewijzigd door CyBeR op 29-08-2012 20:09 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Lijkt me best badass om vanuit een geavanceerde jager even een volgteken aan een toestel vol met vakantiegangers te geven. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
SalimRMAF schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 19:30:
Hallo mensen,

Ik zat vandaag binnen in een gebouw in Tilburg toen ik steeds vliegtuigen om me heen hoorde; ze vlogen erg laag, maar ik kon niet kijken welke vliegtuigen het waren.

Ik heb het gehoord over de "gijzeling" van vandaag, dit was ook zo rond diezelfde tijd (half 3).

Ik heb zeker een paar F-16's, C-130 Herculessen en nog een passagiersvliegtuig/KDC-10 gehoord. Gisteren kon je ook veel "horen"; vooral veel helikopters.

Wie heeft de vliegtuigen kunnen zien of weet wat er aan de hand was? (Vliegveld Gilze-Rijen is een helikopterbasis geworden) dus denk niet dat ze daar zijn geland.
De onderschepping is iig gedaan door 2 F16's, niet meer en niet minder. En het lijkt me niet dat die omgevlogen zijn langs Tilburg. Als je geen knal hebt gehoord was het iig sowieso iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Carfanatic schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:12:
zat net even op de site van united te kijken omdat ik nog wat vouchers van ze heb;

[...]

dat is nog eens leuk :9~
https://hub.united.com/en...Pages/787-Dreamliner.aspx

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Opname QRA Volkel / Vueling : http://www.milspotters.nl/opnames/212/

"some kind of cheap charter airline" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
SalimRMAF schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 19:30:
Gisteren kon je ook veel "horen"; vooral veel helikopters.
http://www.bndestem.nl/re...liegbasis-Gilze-Rijen.ece

Veel oefeningen 's avonds :)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Thetallguy schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 21:05:
Opname QRA Volkel / Vueling : http://www.milspotters.nl/opnames/212/

"some kind of cheap charter airline" :P
Gut, professioneel gesprek... goed Engels ook.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
mcDavid schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 20:05:
[...]

Lijkt me verstandiger om daar te gaan cirkelen dan zonder contact met de verkeersleiding de Schiphol TMA in te vliegen.
Als het een geval van lost communications was zijn daar duidelijke procedures voor en kun je gewoon de TMA in.

Check bijv.: http://www.ais-netherland...B.html#ssid-1109062517543

Daarnaast vind je bij de aerodrome info van EHAM nog een hele lading informatie voor communication failure procedures (vanaf 2.9.0 geloof ik). Het lijkt mij gevaarlijker om op eigen houtje maar ergens te gaan holden, dan om de procedures te volgen. Of gebeurde dit op aanwijzing van de F16's?

Vaag gebeuren in ieder geval. Ik zou bijna zeggen dat ik wat gemist heb met de 'sonic boom', maar ik mag momenteel dagelijks genieten van 8-10 F16's, 8 Gripens en 4 F18's die full afterburn takeoffs maken op 150m afstand, dus ik heb m'n eigen portie spektakel, hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ik heb gehoord dat het om een "passagiersvliegtuig met 4 motoren en een gek iets erboven" was, met leters op de zijkant. :D Awacs vloog zeker 3 rondjes...

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Pinin schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 21:38:
[...]

Gut, professioneel gesprek... goed Engels ook.
Newsflash: die man is piloot geen tolk

Zie het probleem niet zo, als z'n engels voldoende is voor zijn job wat is nu precies het probleem? heb liever dat ie beter kan vliegen en dit steenkolen engels spreekt dan dat ie een volleerd engelse tolk is maar dat ding amper onder controle heeft.

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

SalimRMAF schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 17:31:
[...]

Ben je nu helikopterpiloot? :D Wat koste dit grapje? En ben je van plan om het voor je inkomen te doen?
ja, in de VS intotaal (living, visa, tickets, equipment, groundschool, examens) ongeveer 90k, nu de Type Rating en Instrument Rating ongeveer 65k.

Dus ja, ik was wel van plan om dit als living te gaan doen :). Ben voornamelijk op zoek naar Offshore, maar Onshore lijkt me ook heel leuk, maar daar liggen veel minder kansen als junior met lage uren (<1000 uur is laag)

Bevalt me goed, beter dan fixed wing. Mis wel boven de wolken vliegen, maar het manouvreren en alles 'met de hand' vliegen vind ik wel een leuker aspect dan fixed wing.

T60P Widescreen

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Seesar schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 10:17:
[...]

ja, in de VS intotaal (living, visa, tickets, equipment, groundschool, examens) ongeveer 90k, nu de Type Rating en Instrument Rating ongeveer 65k.

Dus ja, ik was wel van plan om dit als living te gaan doen :). Ben voornamelijk op zoek naar Offshore, maar Onshore lijkt me ook heel leuk, maar daar liggen veel minder kansen als junior met lage uren (<1000 uur is laag)

Bevalt me goed, beter dan fixed wing. Mis wel boven de wolken vliegen, maar het manouvreren en alles 'met de hand' vliegen vind ik wel een leuker aspect dan fixed wing.
120k euro Vind ik eigenlijk wel een beetje teveel. :|

Gulfstream G650

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

SalimRMAF schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 15:23:
[...]

120k euro Vind ik eigenlijk wel een beetje teveel. :|
om piloot te worden moet je wel kunnen rekenen :p.

hoe kom je aan 120k euro?

tis 90k euro voor de CPL-H inclusief alles en daar bovenop 65k voor IR inclu. type rating

Das bij elkaar geen 120k :).

Commericeel vlieger worden is inderdaad duur, maar het is een investering die zich goed terugverdient. Banen liggen niet voor het oprapen, maar zijn er zeker wel in geheel Europa en geen wachtlijsten zoals de fixedwing dat nog altijd kent (althans, zo mag ik begrijpen van oud klasgenoten die bij NLS, KLS en Stella hebben gelest)

Het kan wel wat goedkoper, maar ik denk niet veel goedkoper wil je niet op een houtje hoeven bijten in de V.S. Ook eventuele rente op jaar basis kan natuurlijk wel wat schelen als je dit geld kan vrijspelen per maand.

Maar goed, ja, je bent er niet voor 60k en het is veel geld, maar liever klein en afgelegen op een studentenkamertje wonen en doen wat ik mijn leven leuk vind dan een extra grote hypotheek op het huis en midden in een stad kunnen wonen.

T60P Widescreen

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:10

fynrd1

Fooled by Randomness

mcDavid schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 16:02:
Als jij het bij het trekken van de conclusies houdt, en de piloot bij het trekken aan zijn (stuur)knuppel, komt het helemaal goed. :+
Tjah het schijnt dat die stewardessen niet zo warm worden van fly-by-wire. Hun passie voor pullrods moesten op een andere manier uiten. En tjah misschien doen ze ook wel een cursus buikdansen.. Vandaar de arabische muziek :P

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Seesar schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 16:09:
[...]

om piloot te worden moet je wel kunnen rekenen :p.

hoe kom je aan 120k euro?

tis 90k euro voor de CPL-H inclusief alles en daar bovenop 65k voor IR inclu. type rating

Das bij elkaar geen 120k :).
Ow, haha ik dacht dat je het over dollars had aangezien je je in de VS bevond. 155k dollar=123.000 euro. :p

Ik houd het voorlopig bij "vliegen voor de lol".

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Emirates Airlines A380 First Class

Er zijn genoeg foto's te vinden maar dit filmpje is toch impressive.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

XWB schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 13:48:
Emirates Airlines A380 First Class

Er zijn genoeg foto's te vinden maar dit filmpje is toch impressive.
* gambieter was al tevreden met de upgrade bij Air Transat naar Vancouver. Maar dit is echt :D , douchen tijdens een vlucht :p

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Laatst online: 01-10 21:27

MBV

Hoe wordt dat gedaan op intercontinentale vluchten, kan de reserve-crew dan ook douchen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

De crash-melder meldt zichzelf weer..

http://www.liveleak.com/view?i=887_1346577445
Landingsgestel vergeten...

http://www.liveleak.com/view?i=2f6_1346612653
"Passing with inches from each other" 8)7 (Hint: de airshow spreker loog)

[ Voor 18% gewijzigd door SalimRMAF op 02-09-2012 22:58 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

(kreeg foutmelding van forum)

[ Voor 88% gewijzigd door SalimRMAF op 02-09-2012 22:58 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
MBV schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 15:14:
Hoe wordt dat gedaan op intercontinentale vluchten, kan de reserve-crew dan ook douchen?
Ik weet niet of de crew überhaupt gebruik mag maken van die douches. Los daarvan is er genoeg water voor de douches aan boord, er zijn maar 14 first class stoelen aan boord en je mag maximaal vijf minuten onder het water staan.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:35
SalimRMAF schreef op zondag 02 september 2012 @ 22:56:
De crash-melder meldt zichzelf weer..

http://www.liveleak.com/view?i=887_1346577445
Landingsgestel vergeten...
Al eens gezien, snap echt niet hoe je dat voor elkaar krijgt. Dan gaat er zo'n pieptoon af, dan doe je toch een instrument check en check je hoe alles ingesteld staat, dan moet je dat toch opmerken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 18:43

franssie

Save the albatross

Is/Was dat nou een TB-20?

Wel een enorme fail idd. Maar zo ook eens vlak voordat we een rondvlucht gingen maken in Canada een kist zien landen, perfect echt, zakt ie daarna door z'n hoeven ... had de piloot gear-up and flaps-up even verwisseld :+

wel raar gezicht al die vuur-vonken van het staal achter zo'n vliegtuigje.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
franssie schreef op zondag 02 september 2012 @ 23:44:
Is/Was dat nou een TB-20?

Wel een enorme fail idd. Maar zo ook eens vlak voordat we een rondvlucht gingen maken in Canada een kist zien landen, perfect echt, zakt ie daarna door z'n hoeven ... had de piloot gear-up and flaps-up even verwisseld :+

wel raar gezicht al die vuur-vonken van het staal achter zo'n vliegtuigje.
Ja, was een TB-20 en het filmpje is op z'n minst al een jaartje of twee oud. Echt beroerd, gear warnings verschillen nog wel eens per kist qua volume en toon, maar zelfs een zwakke in de TB-20 hoor je wel door je headset (is mijn ervaring).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Hij vliegt ondertussen wel weer, laatste foto op airliners.net is van 20 juni 2012. Waar ook bij vermeld wordt dat hij een belly landing heeft gehad een paar jaar terug

Die komt nogal ergens trouwens, foto's van dit toestel in Portugal, Finland, Kroatie, Hongarije en Israel

De crash was overigens op 29 augustus 2009 op Megeve Airport (LFHM) in Frankrijk

"Narrative: Gear-up landing. The gear warning tone sounded during the approach but the crew failed to select the gear down"

[ Voor 51% gewijzigd door FastFred op 03-09-2012 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Met een TB20 (en zeker de TB21) kan je idd makkelijk afstanden maken, zeker voor zo'n kleintje.
Heb eens met een TB20 IFR van Lelystad naar Kloten gevlogen en terug, erg leuk vliegtuigje! Dus ik dacht al de wingtips en het interieur te herkennen, vandaar.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Vrijdag een ticket naar Bangkok gekocht, bizar hoor. Ticket €99,- en €440.- aan taxen enz.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

FastFred schreef op zondag 02 september 2012 @ 23:29:
[...]

Al eens gezien, snap echt niet hoe je dat voor elkaar krijgt. Dan gaat er zo'n pieptoon af, dan doe je toch een instrument check en check je hoe alles ingesteld staat, dan moet je dat toch opmerken....
Ice Pilots NWT zat ook een mooie buiklanding. De waterbomber die ze aan Turkije leverden voor bosbranden blussen gaven ze trainingen bij, vergeet een van de leerlingen (zonder Ice Pilot aan boord) het landingsgestel omlaag te doen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Daar zat wel degelijk iemand van Buffalo naast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Hmm, dan heb ik verkeerd geteld. In elk geval stonden een aantal mannen van buffalo op de grond, en een paar cameramensen die nog net konden wegspringen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Of ja, iemand van Buffalo weet ik niet, daar zat een van de piloten naast die die vliegtuigen naar Turkije gevlogen hebben. Of ie officieel in dienst was bij Buffalo weet ik niet. Ik ben gister overnieuw begonnen met het kijken van de serie, vanavond kom ik bij die aflevering denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

De ene crew was van buffalo, de andere ingehuurd. Maar ik vond het wel bijzonder jammer dat er geen camera aan boord was met die crash.

Ze hebben zo hun best gedaan om elke aflevering te crashen, en het gaat steeds net mis. Lukt het een keer, staat het niet op tape... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Hahah inderdaad, iedere aflevering gaat er wel iets kapot aan die museumstukken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Wat de Vueling vlucht betreft:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=x9L9G4PVvts]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Een beetje teveel van "het goede". Maar ja dan hebben de speciale eenheden eens een keer iets te doen. :D

Het uitsloven van de diensten vind ik nog meevallen, waar ik ECHT niet tegenkan is de vrouw in het filmpje. :X

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

FastFred schreef op maandag 03 september 2012 @ 21:25:
Hahah inderdaad, iedere aflevering gaat er wel iets kapot aan die museumstukken :P
Daar kunnen ze weinig aan doen, alles gaat kapot bij -40. Het is meer de procedures eromheen, de manier waarop Buffalo met z'n personeel omgaat, enzovoort, waardoor ik bang zou zijn om ermee te vliegen.

Ik heb wel eens begrepen dat het goed is voor de veiligheid als er regelmatig iets kapot gaat. Vroeger brak er elke week wel een brand uit in het havengebied van Rotterdam, dus iedereen wist dus hoe dat werkte. Nu gebeurt dat niet meer, omdat alles veiliger is. Als er nu en brand uitbreekt is iedereen veel minder op de hoogte van hoe dat werkt, en kan er dus paniek ontstaan. Volgens die logica is er geen veiligere maatschappij dan Buffalo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
SalimRMAF schreef op maandag 03 september 2012 @ 22:14:
Een beetje teveel van "het goede". Maar ja dan hebben de speciale eenheden eens een keer iets te doen. :D

Het uitsloven van de diensten vind ik nog meevallen, waar ik ECHT niet tegenkan is de vrouw in het filmpje. :X
Te veel van het goede?
En wat als er wel echt een probleem was!?

Ik heb geen geluid hier, maar de tendens in het filmpje lijkt een beetje af te geven op de onzin en irritente politie, maar wat als er wel een gijzeling was?

Daarnaast is dit toch veroorzaakt door de piloot? Zonder contact binnenvliegen?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Inderdaad een stel f16`s en een anti terreur eenheid wordt echt niet zomaar ingezet. Daar zijn hele goede reden voor geweest. Meer dan een piloot die `gewoon` niet antwoord op oproepen. Echt goed dat er zo professioneel mee omgegaan is door LVNL/KMAR

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Voor die F16 is 'gewoon' binnenvliegen zonder contact toch genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Ik weet niet wat exact de criteria zijn (en anders zou ik het niet posten :p) maar ze komen niet zomaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Een of andere mafkees heeft ook verteld dat naar links vliegen gekaapt betekent, of zoiets. Lekker handig om dat in de krant te zetten 8)7 Voor F16's staat het gewoon online:
QRA's worden bijvoorbeeld uitgevoerd als een vliegtuig met onbekende identiteit op de radars wordt waargenomen of als een vliegtuig nalaat zich te melden op een voorgeschreven luchtverkeersleidingsfrequentie.

[ Voor 53% gewijzigd door MBV op 05-09-2012 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
MBV schreef op woensdag 05 september 2012 @ 11:07:
Een of andere mafkees heeft ook verteld dat naar links vliegen gekaapt betekent, of zoiets. Lekker handig om dat in de krant te zetten 8)7

[...]
Ach, kun je prima in de krant zetten, er staat wel meer onzin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Als het over luchtvaart gaat is het meestal alleen maar onzin. Een linker bocht betekent gekaapt? Beetje lastig vliegen dan als je alleen rechter bochten kunt maken.

Duidelijk geval van de klok en de klepel.

En ook dat QRA verhaal is lang niet zo zwart wit als het online staat.

[ Voor 14% gewijzigd door Devil op 05-09-2012 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:14

Freak187

geen

gambieter schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 14:24:
[...]

* gambieter was al tevreden met de upgrade bij Air Transat naar Vancouver. Maar dit is echt :D , douchen tijdens een vlucht :p
Upgrade bij Air Transat. Je ging van 10 inch pitch naar 12 inch pitch?

Ik heb één keer met Air Transat gevlogen (met een oude A310), maar die gasten hebben het vee-vervoer uitgevonden. Mijn hemel zeg. Ik heb van collega's gehoord dat hun nieuwere A330's ook amper beenruimte hebben.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Freak187 schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 20:51:
Upgrade bij Air Transat. Je ging van 10 inch pitch naar 12 inch pitch?

Ik heb één keer met Air Transat gevlogen (met een oude A310), maar die gasten hebben het vee-vervoer uitgevonden. Mijn hemel zeg. Ik heb van collega's gehoord dat hun nieuwere A330's ook amper beenruimte hebben.
Ik vloog naar Vancouver in hun Club Class, dat is hun versie van 1st class. Dat was die £300 echt wel waard, als ik het veevervoer zag in de gewone klasse :D .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gok dat ze zo dicht bij elkaar kwamen dat ze door de luchtstromen om de toestellen naar elkaar toe werden gezogen. Het laatste stukje gaat dan een stukje harder dan je denkt.

Ze waren zo te zien een beetje met elkaar aan het klooien.
dfrenner schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 11:56:
Te veel van het goede?
En wat als er wel echt een probleem was!?

Ik heb geen geluid hier, maar de tendens in het filmpje lijkt een beetje af te geven op de onzin en irritente politie, maar wat als er wel een gijzeling was?

Daarnaast is dit toch veroorzaakt door de piloot? Zonder contact binnenvliegen?
Ik vind het er nogal amateuristisch uitzien. Beetje met een auto aan komen rijden en op korte afstand gaan zitten loeren? Met schilden buiten gaan staan terwijl je als voetganger niet redelijkerwijs in zo'n ding komt?

Natuurlijk zie je niet alles, ik mag hopen dat het toch wat beter uitgewerkt was dan dat.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2012 03:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 09 september 2012 @ 02:54:
Ik gok dat ze zo dicht bij elkaar kwamen dat ze door de luchtstromen om de toestellen naar elkaar toe werden gezogen. Het laatste stukje gaat dan een stukje harder dan je denkt.

Vliegtuigen zijn geen magneten, die trekken elkaar niet aan, luchtstroom of niet.

Het vliegtuig dat je ziet naast hun is niet het vliegtuig dat geraakt wordt.
Het lijkt erop alsof de piloot in het vliegtuig het derde toestel nooit gezien heeft, staat ook niet op de film. Alsof deze van onderen kwam, ook goed te zien aan de schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Kijk maar naar 0:30, ze hebben nog best veel afstand tussen elkaar. Vervolgens is het natuurlijk zo belabberd gefilmd dat je daarna niks ziet dan wat blauwe vlekken van het derde toestel, maar dat is logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Fly-guy schreef op zondag 09 september 2012 @ 08:40:
[...]

Vliegtuigen zijn geen magneten, die trekken elkaar niet aan, luchtstroom of niet.

Het vliegtuig dat je ziet naast hun is niet het vliegtuig dat geraakt wordt.
Het lijkt erop alsof de piloot in het vliegtuig het derde toestel nooit gezien heeft, staat ook niet op de film. Alsof deze van onderen kwam, ook goed te zien aan de schade.
Oh vandaar, ik had helemaal niet het idee dat er een 3e vliegtuig aanwezig was. Ik zag het toevallig op rtlxl staan ik had geen zin om even een nieuws artikel erover te zoeken :P Lekker joh VFR vliegen en wetende dat er zulke blinde kippen in de lucht vliegen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Crashreporter: Betere camerastandpunt:

http://www.liveleak.com/view?i=0f9_1347207747

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fly-guy schreef op zondag 09 september 2012 @ 08:40:
Je zou het bijna denken. Als je als ander toestel in de luchtstroom direct om het toestel heen terecht komt krijg je rare fenomenen, al hangt het er nogal vanaf waar je precies zit.

Overigens vond ik ook al dat de afstand wel vrij groot leek, maar ik heb gekkere dingen gezien. Die mensen hebben wel best mazzel gehad, als ik zie hoe het allemaal net goed ging. Geen propellers die elkaar raken, vleugels die niet knikken, het had allemaal met gemak heel anders kunnen aflopen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2012 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Dit krijg je als je met je piemel vliegt ipv je hersenen.
Gênant.

[ Voor 13% gewijzigd door franssie op 10-09-2012 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
Wat zou die achterste gedacht hebben? Laat ik eens proberen die klootzak te laten crashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Die onderste heeft het bovenste toestel waarschijnlijk nooit gezien, daar zit een vleugel in de weg (en misschien ook de zon). De bovenste piloot heeft het onderste toestel nooit gezien, op de camerabeelden nu zie je het alleen maar omdat de camera rechts van het dashboard ligt, en de piloot zit links. Waarschijnlijk ging de bovenste iets omlaag, de onderste iets omhoog, en zaten ze in elkaar vast.

Als het met opzet was, had hij beter tegen de staart aan kunnen vliegen, dat heeft veel meer effect :P Zoek dat filmpje maar eens op waarbij een motorrijder o.i.d. de staart van een vliegtuig omlaag trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Nu ik het nog eens terug kijk, het zou kunnen dat ze elkaar echt niet gezien hebben maar dan hebben ze allebei niet opgelet toen ze elkaar toch ooit hebben genaderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
Dan hebben ze ook een slecht situational awareness gehad.Het is vrij handig om te weten waar een andere kist is, als je weet dat je potentieel dicht bij elkaar kan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Tja, ook bij een Chessna is het zicht naar boven en beneden vrij belabberd. Het is vrij handig om te weten dat er een kist boven je zit, maar dan moet je het wel weten, je hebt het niet altijd in de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Verwijderd schreef op zondag 09 september 2012 @ 02:54:

Luchtstroom is meer dan een luchtstroom die "raar" kan doen, ik denk dat je dit denkt omdat een dichtpasserende trein je mee kan zuigen?
Ik vind het er nogal amateuristisch uitzien. Beetje met een auto aan komen rijden en op korte afstand gaan zitten loeren? Met schilden buiten gaan staan terwijl je als voetganger niet redelijkerwijs in zo'n ding komt?

Natuurlijk zie je niet alles, ik mag hopen dat het toch wat beter uitgewerkt was dan dat.
Als ik dit zou zien als passagier of in welke andere situatie dan ook, dan krijg ik het echt wel spaans benauwd. Ik snap niet wat je er amateuristisch aan vindt.. Misschien verwacht je een hollywood setting ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

op zich niet zo raar te denken dat het venturi effect kan verschijnen tussen 2 vliegtuigen rompen die dus lage statische druk creeert.

Als ik op mijn boot zit (16m+) dan wil je ook niet te dicht bij elkaar komen omdat je elkaar aanzuigt en tegen elkaar aan blijft plakken bij 5+knopen; heb hoop schade gezien van lolbroeken die bier uitwisselen tussen 2 schepen al varend en ineens de rompen tegen elkaar klappen.

maar ik denk dat hier de afstand wel te klein is; formatie vliegen is nog dichter op elkaar en die hebben er ook nog geen last van.

Overigens, ik ben vandaag geslaagd voor type rating AS355, dus Multi engine Single Pilot in de broek :D:D:D:D..

Mooie kist, en Noorwegen is echt fantastisch om te vliegen.

[ Voor 10% gewijzigd door Seesar op 10-09-2012 18:01 ]

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Seesar schreef op maandag 10 september 2012 @ 18:00:
Overigens, ik ben vandaag geslaagd voor type rating AS355, dus Multi engine Single Pilot in de broek :D:D:D:D..

Van harte! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Seesar schreef op maandag 10 september 2012 @ 18:00:
op zich niet zo raar te denken dat het venturi effect kan verschijnen tussen 2 vliegtuigen rompen die dus lage statische druk creeert.

Als ik op mijn boot zit (16m+) dan wil je ook niet te dicht bij elkaar komen omdat je elkaar aanzuigt en tegen elkaar aan blijft plakken bij 5+knopen; heb hoop schade gezien van lolbroeken die bier uitwisselen tussen 2 schepen al varend en ineens de rompen tegen elkaar klappen.

maar ik denk dat hier de afstand wel te klein is; formatie vliegen is nog dichter op elkaar en die hebben er ook nog geen last van.

Ik ga er even onderzoek naar doen, maar persoonlijk denk ik dat twee in gewichtsklasse identieke toestellen met de zelfde snelheid naast elkaar weinig invloed ondervinden van het venturieffect. Formatie vliegen is denk ik alleen mogelijk omdat de toestelleen redelijk licht zijn?
En gefeliciteerd:) waar volg je de opleiding? En opleding tot verkeersvlieger? Ik wil zelf ook die richting op

[ Voor 4% gewijzigd door fynrd1 op 10-09-2012 18:23 ]

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
SalimRMAF schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 01:13:
Dit had ik eignelijk niet verwacht, toch wel een "risico" (voor mij tussen de oren) om in een van de eerste 787's te vliegen. :D

Alles binnenstebuiten gekeerd, extra gewicht... :X En dan met name die van Royal Air Maroc, waar ik waarschijnlijk in de toekomst mee zal vliegen vanaf GMMN naar JFK. :X

En ikke maar denken dat de 787 RAM op Boeing Field stonden omdat er ruimtegebrek zou zijn op Casablanca Mohammed V Airport. 8)7

Heb ik het bij het goede eind als ik zeg dat de 787 van RAM worden geleverd na die van India? Want ik zag ze heel vaak bij elkaar staan. O+

Important point to note:

Ln 7-19 are heavy versions of the 787. These are 13,500 pounds overweight. Of these planes, ANA is getting 8 of them. LAN is getting 2. Royal Air Maroc is getting 2.

Royal Air Maroc: has LN # 17 (ZA150 and 19 (ZA151) being worked on, so perhaps LN#19 will be delivered before 2012?
Bump, ik heb goed en slecht nieuws voor je.

Het slechte nieuws is dat de eerste 787 levering voor Royal Air Maroc utigesteld is naar eind 2014. Het goede nieuws is dat ze betere toestellen krijgen. LN17 en LN19, de twee toestellen in storage, zullen dus nooit in handen van Royal Air Maroc komen.
Moroccan national carrier Royal Air Maroc is believed to have deferred delivery of its Boeing 787s until at least the end of 2014.

RAM was due to be one of the first recipients of the type with deliveries planned for this year and the aircraft – in RAM colours – has been seen at the Seattle Boeing factory.
But according to Flightglobal, the airline says the postponement is due to a reconfiguration of Boeing's delivery schedule, and that Royal Air Maroc would now be receiving aircraft with better specifications.
Since 2005, RAM has had four General Electric GEnx-powered 787-8s on order, plus one additional aircraft on option.

Boeing has not commented on the change of schedule.

March of the Eagles

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

:D Dan moeten ze de painting verwijderen haha. :) 10 Jaar wachten op een vliegtuigje... :/

Jammer, maar er is ook plaats voor goed nieuws:
http://www.flightglobal.c...9-on-wrong-runway-375751/

Kun jij ze uit elkaar halen? https://maps.google.nl/ma...+Casablanca,+Morocco&z=14

[ Voor 4% gewijzigd door SalimRMAF op 12-09-2012 23:58 ]

Gulfstream G650

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Vloegtuigcrash in Den Helder:
Een vliegtuigje is zaterdag neergestort in een weiland bij Den Helder. Het is nog niet duidelijk of er gewonden zijn. Dat heeft de politie gemeld.

In Den Helder is zaterdag een vliegshow aan de gang. Verdere details over het ongeval ontbreken nog.
Zie http://www.nu.nl/binnenla...ergestort-bij-helder.html

Edit: aan de foto te zien lijkt het wel mee te vallen:

Afbeeldingslocatie: http://www.dejaap.nl/wp-content/uploads/2012/09/planecrashdenhelder.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door wildhagen op 15-09-2012 17:59 ]

Virussen? Scan ze hier!

• franssie

franssie

Save the albatross

Luchtvaart Noord NL ‏@LuchtvaartN_NL

De piloot van het neergestorte vliegtuig is zojuist met een ambulance naar het ziekenhuis vervoerd.
Luchtvaart Noord NL ‏@LuchtvaartN_NL

Lifeliner 4 mission in Wanswert has been cancelled and is proceeding back to Groningen. Time: 1751 LT
Dus het MMT hoefde niet (meer) te komen - zal dus meevallen hoop ik.

[ Voor 47% gewijzigd door franssie op 15-09-2012 18:22 ]

• FastFred
Er vallen de laatste tijd nogal wat vliegtuigjes uit de lucht in NL, of beeld ik me dat in?

Zou volgens nu.nl trouwens om een motorstoring gaan

• Keiichi
Bad karma en chi die lucht hier in nederland:

http://nos.nl/artikel/419...rash-in-valkenswaard.html

• FastFred
KLM trainings toestel is vermoedelijk ook gevonden, tegen een rots gevlogen wordt er gezegd, maar reddingswerkers kunnen niet bij het wrak komen om te bevestigen. Overledenen ook niet bekend

• franssie

franssie

Save the albatross

Dat is hele slechte karma inderdaad. Het is dat beide toestellen andere brandstof gebruiken. Het is wel bizar dat er twee van één luchtshow vallen.

[ Voor 112% gewijzigd door franssie op 15-09-2012 22:37 ]

• franssie

franssie

Save the albatross

Naast de brokstukken van een verongelukt vliegtuig in de buurt van Phoenix in de Verenigde Staten, dat zaterdag is gevonden, zijn drie levenloze lichamen gevonden. Dat heeft Gerrit Assink van de KLM Flight Academy zaterdag gemeld.
au

• FastFred
franssie schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 22:13:
Dat is hele slechte karma inderdaad. Het is dat beide toestellen andere brandstof gebruiken. Het is wel bizar dat er twee van één luchtshow vallen.
Dat vliegtuigje dat bij Den Helder naar beneden gekomen is hoorde niet bij de vliegshow ;) Die was opgestegen vanaf Middelmeer (nooit van gehoord?)

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-09 19:24
FastFred schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 22:54:
[...]

Dat vliegtuigje dat bij Den Helder naar beneden gekomen is hoorde niet bij de vliegshow ;) Die was opgestegen vanaf Middelmeer (nooit van gehoord?)
Ik ook niet. Wel van Middenmeer. :P

• franssie

franssie

Save the albatross

FastFred schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 22:54:
[...]

sorry - echt nog nooit van gehoord (tot nu) :o . Wel maf dat ie dan zowat op De Kooy valt (iig dermate dichtbij dat de google maps geblurred zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Misschien dat hij probeerde een noodlanding te maken op De Kooy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

dat is dermate voor de hand liggend dat ik er niet aan dacht 7(8)7
Hoop overigens dat het goed gaat met de piloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Aan de hand van de foto's op nu.nl ben ik erachter gekomen dat hij op dit veld neergestort is. Met de neus richting het westen. Dus misschien probeerde hij in lijn te komen met de baan ofzo :S ? We weten natuurlijk niet hoe hoog hij zat en waar hij vloog op het moment dat hij motorproblemen kreeg. Maar hij is een beetje uit de koers om op De Kooy te landen

EDIT: hihihi, geen wonder dat niemand hier van Middenmeer gehoord heeft :P Zoek maar eens op 'middenmeer vliegveld' op Google Maps. Is niks meer dan een weiland

[ Voor 15% gewijzigd door FastFred op 16-09-2012 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-09 19:24
FastFred schreef op zondag 16 september 2012 @ 00:26:
EDIT: hihihi, geen wonder dat niemand hier van Middenmeer gehoord heeft :P Zoek maar eens op 'middenmeer vliegveld' op Google Maps. Is niks meer dan een weiland
Je bedoelt het oude militaire vliegveld EHMM neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Dat denk ik. Op nu.nl hadden ze het over Middenmeer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:17

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Is er iets aan de aanvliegroutes van Schiphol gewijzigd of hebben we een heel speciale windsituatie? Ik zie hier in het WTC te Amsterdam Zuid al een groot deel van de ochtend vliegtuigen over Amsterdam aankomen voor landing op Schiphol en ze komen redelijk dichtbij (paar honderd meter in plaats van de meerdere kilometers die ik gewend ben).

Ander vraagje:
Heeft er al eens iemand gevlogen met Corendon? Zo ja, wat kan ik over een kleine twee weken aan catering verwachten of kan ik beter zelf wat meenemen?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Heb zelf één keer met Corendon gevlogen (naar Antalya), dat is wel jaren terug overigens, dus in hoeverre het nog wat zegt weet ik niet.

Het voedsel aan boord was toen vrij gemiddeld tov de rest, dus nog net eetbaar. Wel was het redelijk duur (men vroeg toen bv 2 euro voor een (normaal) glas frisdrank).

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1 ... 92 ... 130 Laatste

Dit topic is gesloten.