All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Observer seat. Versnellingspook zou ik toch liever niet op zitten denk ikgambieter schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 23:32:
[...]
Wat is 0C dan? De versnellingspook?
Ik zit eigenlijk altijd 4D of 5D in die Fokker 70s. Gangpad en geen bagagebak boven mijn hoofd
[ Voor 9% gewijzigd door Devil op 12-01-2012 23:36 ]
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
Die bedoelde ikDevil schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 23:36:
Observer seat. Versnellingspook zou ik toch liever niet op zitten denk ik
Het feit dat er directe vluchten AMS-NWI waren heeft zeker meegespeeld bij mijn beslissing in Norwich te gaan wonen. Toen ik daar naar toe ging was er ook nog een FlyBE vlucht naar AMS, maar die is intussen geschrapt. Mijn oudere broer woont in West-Engeland, en ik ben langer naar hem onderweg (zo'n 5-6u) dan vliegen en trein naar Utrecht
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Klopt ja. Die Airport Development Fee is een schande, vanaf 2012 is het £10 gewordenDevil schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 23:45:
Ja het is een vluchtje van niets. Maar dat vliegveldje is wel de ultieme kneuterigheid en dan de passagiers geld vragen om het vliegveld op te knappen
Ach ja, zolang er maar geen mist is. Ik heb al een keer een uitgeweken vlucht naar Humberside en eentje naar Heathrow gehad, en dan ben je nog laaaaaange niet thuis.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
En ik denken dat het een grap was. Aan de andere kant is natuurlijk een redelijk deel van de handling kosten van SPL ook zo te noemen, zeker gezien de aanstaande uitbreidingen die ook direct door de reizigers op te brengen zijn, en waar de luchtvaarmaatschappijen maar aan mee moeten werken.Airport Development Fee (ADF)
What is the Airport Development Fee?
Norwich International introduced the development fee in 2007 to help fund further development of the airport’s infrastructure and passenger facilities and to maintain and develop the airport's route network.
Who has to pay?
All passengers departing from Norwich International will be required to pay the development fee:
Until 2nd January 2012 From 3rd January 2012
Adults £5 each Adults £10 each
Children (2–15) £1 each Children (0-15) FREE
Infants £0
Age applies at time of departure – proof of age may be required.
http://m.parool.nl/articl...jd-Schiphol-laait-op.html
Dus is het nou waar een kleine luchthaven groot in is, of een grote lucht haven kleinSchiphol wil voor 2015 een nieuwe pier bouwen en de terminal in westelijke richting uitbreiden. Met die plannen is een investering van ruwweg een miljard euro gemoeid. De luchthaven wil dat financieren door een obligatielening uit te schrijven, maar ook door de tarieven voor luchtvaartmaatschappijen verder te verhogen. Die zullen die kosten waarschijnlijk doorberekenen in hun ticketprijs, waardoor vliegen duurder kan worden.
[ Voor 22% gewijzigd door franssie op 13-01-2012 00:54 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik vlieg sinds eind 2005 op Norwich, en vanaf 2007 regelmatig. Het enige verschil wat ik zie van al die ponden ADF is wat flatscreens...franssie schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 00:48:
En ik denken dat het een grap was. Aan de andere kant is natuurlijk een redelijk deel van de handling kosten van SPL ook zo te noemen, zeker gezien de aanstaande uitbreidingen die ook direct door de reizigers op te brengen zijn, en waar de luchtvaarmaatschappijen maar aan mee moeten werken.

Ja en de serviceair lounge heeft nu wifi. Heb je waarschijnlijk niets aan, behalve als je toevallig het password weetgambieter schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 00:57:
[...]
Ik vlieg sinds eind 2005 op Norwich, en vanaf 2007 regelmatig. Het enige verschil wat ik zie van al die ponden ADF is wat flatscreens...

[ Voor 29% gewijzigd door Devil op 13-01-2012 01:00 ]
edit://
Ik denk dat als je de management en crew vertrekken ziet dat er wel verschil isgambieter schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 00:57:
[...]
Ik vlieg sinds eind 2005 op Norwich, en vanaf 2007 regelmatig. Het enige verschil wat ik zie van al die ponden ADF is wat flatscreens...
[ Voor 56% gewijzigd door franssie op 13-01-2012 01:25 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Verwijderd
http://www.yourdiscovery....e=DBEN-H&series_id=195704
Echte aanrader!
Agja, de crew room. Een bedompt hok, zonder raam, met 1 tafel een een paar bevlekte stoelen. Een waterkoker (dat dan weer wel) en een pentium 1 met dialup verbinding. Dit alles met sfeervol flikkerende tl verlichting. Helaas is de crew room inmiddels wegbezuinigdfranssie schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 01:15:
Dan is hooguit bij Schiphol het gebruiksgemak beter geregeld, het blijft betalen voor iets wat een toekomstige passagier gaat gebruiken.
edit://
[...]
Ik denk dat als je de management en crew vertrekken ziet dat er wel verschil is

De management vertrekken zijn van hetzelfde kaliber, alleen die hebben wel ramen. Verder ziet het er allemaal uit alsof er een bom ontploft is. Wat waarschijnlijk ook gebeurd is ergens in '40-'45 en daarna hebben ze het maar zo gelaten.
Hehe, die op Oxford staat heeft als registratie G-PIGY
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Is wel aardig, maar erg veel aandacht voor de personen en minder voor de vliegtuigen en de vluchten. Het blijft relaity TVVerwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 10:33:
Vanaf 23 januari op de NL tv: Ice Pilots NWT!
http://www.yourdiscovery....e=DBEN-H&series_id=195704
Echte aanrader!
Verwijderd
http://www.cbc.ca/arcticair/

Noodlanding lijkt me? omdat het vliegtuig parallel aan de "ribbels" staat.
te nat veld? wielen in de modder, nose down...
[ Voor 41% gewijzigd door ArnoAG op 14-01-2012 19:49 ]
Incompl te
http://www.nu.nl/binnenla...heurtjes-in-vleugels.htmlAirbus vindt nog meer scheurtjes in vleugels
PARIJS - De Europese vliegtuigbouwer Airbus is nog meer scheurtjes op het spoor gekomen in de vleugels van een A380 superjumbo. Het concern houdt desondanks vol dat de toestellen veilig zijn.
Twee weken geleden maakte Airbus al bekend dat technici kleine haarscheurtjes hadden ontdekt in de vleugels van een beperkt aantal vliegtuigen.
Het zou gaan om kleine niet-kritieke scheurtjes. ''Er zijn additionele scheurtjes ontdekt, we werken nauwgezet samen over de kwestie met het Europees Agentschap voor de Veiligheid van de Luchtvaart (EASA)'', aldus Airbus donderdag.
Dit lijkt me toch wel een ernstig bericht eerlijk gezegd. Het is natuurlijk de vraag waar de scheuren precies zitten, maar als je nu na een paar levensjaren al detecteerbare scheuren hebt, betekend dat meestal niet veel goeds voor de fatigue-life. En zeker als het in de glare panelen blijkt te zitten hebben de engineers een uitdaging.
[ Voor 19% gewijzigd door boaty op 19-01-2012 15:38 ]
Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz
Moet je ook dichter bij LHR gaan wonen, ik ben er in een half uurtje met de schuttlebusgambieter schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 23:53:
[...]
Klopt ja. Die Airport Development Fee is een schande, vanaf 2012 is het £10 geworden.
Ach ja, zolang er maar geen mist is. Ik heb al een keer een uitgeweken vlucht naar Humberside en eentje naar Heathrow gehad, en dan ben je nog laaaaaange niet thuis.
Kleine airports kunnen handig zijn, want minder lopen en sneller ingecheckt, maar als ze geen electronische landingbegeleiding (ELM?) hebben kan het een elende zijn.
Jaren geleden gevlogen op Eindhoven, na 4 doorstarts werden we gedivert naar Frankfurt en vanaf daar met de bus terug... als je alleen voor een weekendje gaat blijft er dan weinig van over... uiteindelijk had ik de huurauto minder dan 24 uur nodig en slecht dat werd in rekening gebracht (goede service van Hertz) de jongen had nog nooit zo'n laag huurbedrag gezien (was met ryanair korting) uiteindelijk minder dan €20..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Hoezo? Glare is volgens mij geen deel van de dragende constructie. Alle vliegtuigen ontwikkelen trouwens scheurtjes. Boeing 767 hebben iedere A-check wel een paar scheurtjes die stop-drilled moeten worden. Ook de fail safe strap van de 767 is berucht om z'n scheuren.boaty schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 15:35:
[...]
http://www.nu.nl/binnenla...heurtjes-in-vleugels.html
Dit lijkt me toch wel een ernstig bericht eerlijk gezegd. Het is natuurlijk de vraag waar de scheuren precies zitten, maar als je nu na een paar levensjaren al detecteerbare scheuren hebt, betekend dat meestal niet veel goeds voor de fatigue-life. En zeker als het in de glare panelen blijkt te zitten hebben de engineers een uitdaging.
Kia Niro-EV 2024
Brrr, als je ziet hoe scheef ze er aan komen...
[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 20-01-2012 19:05 ]
PSN: djmurcielago
Gelukkig is 't weer vrij lastig om een foto van een specifieke jetway te vinden, maar deze CSA kist staat aan C9:

met in de achtergrond uiteraard de gewone jetways.
Dat er een paar met opstijgen meteen net zo scheef worden getrokken ziet er ook apart uit. Maar ik heb in het nieuws geen berichten gehoord over een ramp bij Dusseldorf, gaat dus allemaal prima blijkbaar.Murcielago schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 21:17:
Die gigantische zoom maakt het wel bizar griezelig om die vliegtuigen daar te zien landen.
Dipsausje schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 08:27:
[...]
Dat er een paar met opstijgen meteen net zo scheef worden getrokken ziet er ook apart uit.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Dscn0rFvukg]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Wc1ShAYKutE]
C11 is ook zo, het zijn aviobruggen van een Frans merk, geinstalleerd als test, aangezien alle andere bruggen uit de jaren 70 zijn en ongetwijfeld vervangen moeten gaan worden de komende 5 a 10 jaar.CyBeR schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 04:07:
Zeg trouwens, laatst toen ik naar Parijs vloog en bij toeval ook bij terugkomst, merkte ik iets op Schiphol: de gate waarvan ik vertrok, C9, was compleet anders dan de rest eromheen. En zover ik kon zien, was C9 de enige gate die zo was. Namelijk, alle gates op Schiphol zijn die typerende witte slurven met in het eerste deel ervan ronde ruitjes. C9 is volledig van glas, van begin tot eind. Waarom is dat?
Gelukkig is 't weer vrij lastig om een foto van een specifieke jetway te vinden, maar deze CSA kist staat aan C9:
[afbeelding]
met in de achtergrond uiteraard de gewone jetways.
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Verwijderd
http://www.aviator.aero/n...rchases-222-new-aircraft/
100x 737 Max8
22x 738 NG
100x Airbus Neo
Die oliestaatjes van tegenwoordig....Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 11:29:
Sodeju... Norwegian heeft even 222 toestellen besteld...
http://www.aviator.aero/n...rchases-222-new-aircraft/
100x 737 Max8
22x 738 NG
100x Airbus Neo
Kia Niro-EV 2024
Norwegian is echt top. Heb paar keer met ze gevlogen. Het is brand spanking nieuw materiaal, low cost, maar met vele extra's zoals wifi etc. Vlieg graag met ze
Vind Norwegian zelf ook een prima maatschappij. Op sommige punten missen ze de service zoals bij andere airliners. Maar daarentegen kan je vaak gewoon lekker wifi gebuiken en is de reis zo voorbij!
Ander nieuws uit de sector maak ik me meer zorgen om: honderden miljoenen verlies voor AFK...
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Lekker!
Hierover nog bij de KLM geïnformeerd en je moet verplicht de trein nemen, als je je ticket niet op het station ophaalt wordt je vlucht gecancelled, het was ook niet mogelijk om tickets voor dezelfde prijs te bestellen maar dan zonder de treinreis.
Ik zag dat KLM voor 10% aandeelhouder is van de HSA, maar ik vind het wel apart dat je daadwerkelijk korting krijgt, zeker als die korting ongeveer 1/3e van het ticket is (overigens lang niet altijd zo groot).
Wat een wijsheid weer...Napsju schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 18:23:
Misschien omdat ze structureel een stuk duurder zijn dan de concurrentie op de zelfde lijn? KLM laat ik van Amsterdam naar Singapore vv voor 900 euro graag links liggen, als ik voor 500 euro met Singapore Airlines kan vliegen.

Ze zeggen het er niet bij, maar het is AF die het verlies maakt. Niet KL.Napsju schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 18:23:
Misschien omdat ze structureel een stuk duurder zijn dan de concurrentie op de zelfde lijn? KLM laat ik van Amsterdam naar Singapore vv voor 900 euro graag links liggen, als ik voor 500 euro met Singapore Airlines kan vliegen.
Omdat een vlucht naar Peking voor de Nederlander 650 euro waard is, terwijl de Belg blijkbaar 420 euro erover heeft omdat we goedkopere vluchten vanuit Zaventem gewend zijn. Vraag en aanbod != daadwerkelijke kosten achter een product/dienst.Dipsausje schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 12:04:
Weet iemand hier wat precies de deal is tussen KLM en NS Highspeed? Voor een retourtje AMS-PEK waren de tickets een tijdje terug €230 goedkoper (€420 tegenover 650 als ik me goed herinner) als je de NS Highspeed vanaf Brussel/Antwerpen nam naar AMS in plaats van direct vanuit Schiphol te vertrekken.
Hierover nog bij de KLM geïnformeerd en je moet verplicht de trein nemen, als je je ticket niet op het station ophaalt wordt je vlucht gecancelled, het was ook niet mogelijk om tickets voor dezelfde prijs te bestellen maar dan zonder de treinreis.
Ik zag dat KLM voor 10% aandeelhouder is van de HSA, maar ik vind het wel apart dat je daadwerkelijk korting krijgt, zeker als die korting ongeveer 1/3e van het ticket is (overigens lang niet altijd zo groot).
Dat en dat je op schiphol hele hoge landingsrechten moet betalen..rapture schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 19:39:
[...]
Omdat een vlucht naar Peking voor de Nederlander 650 euro waard is, terwijl de Belg blijkbaar 420 euro erover heeft omdat we goedkopere vluchten vanuit Zaventem gewend zijn. Vraag en aanbod != daadwerkelijke kosten achter een product/dienst.
Toen mijn Ryanair vlucht niet op eindhoven kon landen ivm mist werden we gereroute naar Frankfurt omdat Schiphol te duur was

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
De Neo's gaan als een trein ja. Even een up-to-date kaartje:Bolk schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 17:06:
Wow, NEO's ja? Cool!
Norwegian is echt top. Heb paar keer met ze gevlogen. Het is brand spanking nieuw materiaal, low cost, maar met vele extra's zoals wifi etc. Vlieg graag met ze

Er zijn op dit moment 1555 Neo's besteld, waarvan 1256 vast. Verder zijn er nog eens 848 opties geplaatst.
Voor de 737 Max zijn momenteel 586 orders geplaatst, waarvan 250 vast. Boeing heeft ook nog eens 500 opties mogen noteren.
/edit
Ik lees net dat de 33 Neo's voor Avianca inmiddels firm zijn, dus het aantal vaste orders staat nu op 1289.
[ Voor 16% gewijzigd door XWB op 26-01-2012 21:18 ]
Dat is in dit geval niet van toepassing, want die KLM-vlucht gaat van en naar Schiphol. De korting is om voet aan de grond te krijgen in de Belgische markt. De treinrit naar Schiphol is inderdaad verplicht, op de terugreis kun je gewoon de treinreis skippen.ToolkiT schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 20:04:
[...]
Dat en dat je op schiphol hele hoge landingsrechten moet betalen..
Toen mijn Ryanair vlucht niet op eindhoven kon landen ivm mist werden we gereroute naar Frankfurt omdat Schiphol te duur was
Hier staat overigens veel informatie over die constructie: http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?t=21070
[ Voor 9% gewijzigd door Tourniquet op 26-01-2012 23:09 ]
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Hmm blijkbaar kunnen ze dat al jaren doen zo. Ik vraag me dan wel af of de 'normale' NL tickets van KLM zo overpriced zijn, of dat deze constructie ze geld kost. Gezien dat topic is men op Schiphol niet altijd bekend met de constructie als je daar aankomt, wordt dan misschien nogal weinig gebruikt?Tourniquet schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 23:06:
[...]
Dat is in dit geval niet van toepassing, want die KLM-vlucht gaat van en naar Schiphol. De korting is om voet aan de grond te krijgen in de Belgische markt. De treinrit naar Schiphol is inderdaad verplicht, op de terugreis kun je gewoon de treinreis skippen.
Hier staat overigens veel informatie over die constructie: http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?t=21070

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?
Wat ik me afvraag is of dit wel te verenigen is met de Europese markt, lijkt me toch niet geheel in de gedachte van de EU.Dipsausje schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 16:47:
[...]
Hmm blijkbaar kunnen ze dat al jaren doen zo. Ik vraag me dan wel af of de 'normale' NL tickets van KLM zo overpriced zijn, of dat deze constructie ze geld kost. <>
Feitelijk is er helemaal geen 'constructie', althans het enige is dat je in plaats van het vliegtuig de trein neemt. Verder zijn alle normale voorwaarden van toepassing: je moet alle delen van je reis doen in de goede volgorde. Als je iets niet doet wordt de rest automatisch gecanceld.Dipsausje schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 16:47:
[...]
Hmm blijkbaar kunnen ze dat al jaren doen zo. Ik vraag me dan wel af of de 'normale' NL tickets van KLM zo overpriced zijn, of dat deze constructie ze geld kost. Gezien dat topic is men op Schiphol niet altijd bekend met de constructie als je daar aankomt, wordt dan misschien nogal weinig gebruikt?
M.a.w., je kunt alleen een dergelijke rit of vlucht overslaan als 't de laatste is voor je weer terug bent op je beginpunt.
Dat is zover ik weet prima toegestaan ten eerste (Servex vraagt zelfs in het zelfde station verschillende prijzen voor hetzelfde pakje Vifit), en al was 't dat niet: dit is een andere dienst die ze je verkopen.franssie schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 23:27:
Maar het neigt wel erg sterk naar prijsdifferentiatie op regio, iets wat in de EU volgens mij niet is toegestaan?
Namelijk, met als voorbeeld JFK als bestemming:
AMS-JFK-AMS
versus
ZWE-AMS-JFK-AMS-ZWE
Geen enkele overheid die een bedrijf gaat verplichten dezelfde prijs te rekenen voor verschillende diensten of producten.
Zou jij een vlucht met een overstap nemen als je voor hetzelfde geld een rechtstreekse vlucht kon pakken? Denk het niet.
Dat is onzin. (Nouja, dat risico is er wel maar dat kost juist alleen maar meer.)Floppie schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 23:47:
Een passagier die moet overstappen moet korting krijgen aangezien deze een risico loopt een doorverbinding te missen of zonder bagage te arriveren.
Maar dit niet. Een van de redenen dat tickets vanuit Dusseldorf en Antwerpen iets goedkoper zijn, is omdat de meeste mensen de moeite er niet voor over hebben om eerst naar Dusseldorf of Antwerpen te gaan, of ze moeten heel dicht in de buurt wonen. Ik heb net even gekeken en voor de vlucht AMS-BOS die ik heb staan, zou ik €80 minder betalen. Maar dan moet ik wel via Antwerpen en moeilijk doen, terwijl Schiphol hier (Velsen) bij wijze van spreken in m'n achtertuin ligt.Zou jij een vlucht met een overstap nemen als je voor hetzelfde geld een rechtstreekse vlucht kon pakken? Denk het niet.
De tweede reden is simpele concurrentie, en de welbekende wet van vraag en aanbod. Die tickets vanaf Schiphol verkopen ze toch wel-- zij zijn hier dé dominant carrier en vliegen non-stop naar veel bestemmingen. De enige andere non-stop optie is meestal de lokale carrier van de bestemming zelf. Dat wil zeggen, vanaf AMS kun je non-stop naar HKG met welgeteld twee maatschappijen: KLM en Cathay Pacific. Wat dat betreft hebben ze dus alleen concurrentie van CX. (Maar CX is hier minder bekend dan KL.)
Maar, helaas voor KLM, is Nederland best een klein landje en dus kunnen ze van Origin/Destination traffic (mensen die in AMS beginnen of eindigen) niet rond komen. Dus wat doen ze, ze laten mensen in die andere steden waar ze heen gaan opstappen, vliegen ze naar AMS, en vanaf daar verder naar hun daadwerkelijke bestemming. Maar op dat moment hebben ze het non-stop voordeel niet meer, dus moeten ze concurreren op prijs. Zodoende zijn die tickets soms goedkoper dan wanneer je begint vanaf AMS, maar het gaat er vooral om dat ze goedkoper zijn of soortgelijk dan de lokale concurrentie.
Een derde reden is al genoemd en is specifiek voor dit soort trein-segments: ze willen een grotere presence in bepaalde markten.
Ik weet dat 't allemaal heel onlogisch lijkt wat KLM doet met hun ticketprijzen, maar dat is allemaal doorgerekend voor winstmaximalisatie en daar zijn ze bij KLM bijzonder goed in.
[ Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 28-01-2012 00:05 ]
Goede uitleg! Airline ticketing is sowieso een vak op zich, kun je maandenlange studies voor volgen met 600-pagina dikke boeken.CyBeR schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 00:03:
Ik weet dat 't allemaal heel onlogisch lijkt wat KLM doet met hun ticketprijzen, maar dat is allemaal doorgerekend voor winstmaximalisatie en daar zijn ze bij KLM bijzonder goed in.
Marketing blijft apart. KLM adverteert nu agressief met de Werelddeal Weken. "New York nu voor slechts € 499 !!", terwijl je 2 maanden geleden hetzelfde ticket voor € 387 kon aanschaffen, alleen werd daar geen ruchtbaarheid aan gegeven.
[ Voor 5% gewijzigd door Tourniquet op 28-01-2012 00:29 ]
't is een beetje basic natuurlijk en volgens mij wel wat gericht op ouderen (niet gek, daar is Max voor) maar ik snap één ding echt compleet niet. Hun blur-beleid. Uiteraard blurren ze gezichten van diegenen die dat graag willen en prominent in beeld zijn, da's logisch. Het gaat me meer om het blurren van logo's. En dan specifiek die van KLM. Het logo van KLM is namelijk veelvuldig in beeld. Is het niet op signage, dan wel op de uniforms van de medewerkers. Maar op de vliegtuigen is schijnbaar tegelijkertijd een stap te ver, en geen probleem:

Maar 't is ook regelmatig close-up in beeld, en andere maatschappijen heb ik 't op de staarten ook niet bij gezien. (Nog even los van hoe herkenbaar KLM kisten zijn, zelfs zonder logo's.)
[ Voor 11% gewijzigd door CyBeR op 28-01-2012 02:32 ]
Vreemd..
Gulfstream G650
Nope, alleen C9. Net gecheckt. Nouja 't is mogelijk dat er nog eentje is maar die kon ik dan niet zien. C11 echter zit naast C9 en dat is toch echt een klassiek model.Devil schreef op zondag 22 januari 2012 @ 21:19:
[...]
C11 is ook zo, het zijn aviobruggen van een Frans merk, geinstalleerd als test, aangezien alle andere bruggen uit de jaren 70 zijn en ongetwijfeld vervangen moeten gaan worden de komende 5 a 10 jaar.
De uitleg echter is daarmee nog steeds prima plausibel natuurlijk.
Er is er in iedergeval nog 1 op de C ergens rond C13, C15 of iets degelijks. Ik heb een tijdje bruggen aangesloten op Schiphol.CyBeR schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 18:27:
[...]
Nope, alleen C9. Net gecheckt. Nouja 't is mogelijk dat er nog eentje is maar die kon ik dan niet zien. C11 echter zit naast C9 en dat is toch echt een klassiek model.
De uitleg echter is daarmee nog steeds prima plausibel natuurlijk.
Ik vind 't wel een verbetering trouwens.
In de zomer worden ze wel echt snikheet als de zon er op staat. Net een sauna dan.CyBeR schreef op zondag 29 januari 2012 @ 14:30:
Ah, die zitten aan de andere kant van die pier dus je kunt ze nooit tegelijk zien
Ik vind 't wel een verbetering trouwens.
Ik schrok me in eerste kapot, want ik zag alleen in mijn linker ooghoek een vliegtuig bijna volledig verticaal langs de snelweg scheren. Had eigenlijk wel meer reactie van de automobilisten verwacht, want het toestel zat op dat moment nog behoorlijk laag.
Is dat een normale actie? Nog geen 10 minuten later kwam er vanaf het ZW een groot toestel richting Kaagbaan aanvliegen.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Geen idee. Zal wel goedgekeurd zijn door de ATC.Ethirty schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 18:42:
Vanochtend om 9u zag ik wat bizars. Een klein 2 motorig toestel kwam vanaf de Oostbaan, maakt een 270 graden bocht richting de Buitenveldertbaan en klom daar verder omhoog. Het toestel maakte zo'n scherpe bocht dat hij de A9 niet kruiste. Halverwege de Buitenveldertbaan maakt hij nog een lichte koersverandering naar rechts waardoor hij bijna haaks de Zwanenburgbaan moet zijn over gevlogen.
Ik schrok me in eerste kapot, want ik zag alleen in mijn linker ooghoek een vliegtuig bijna volledig verticaal langs de snelweg scheren. Had eigenlijk wel meer reactie van de automobilisten verwacht, want het toestel zat op dat moment nog behoorlijk laag.
Is dat een normale actie? Nog geen 10 minuten later kwam er vanaf het ZW een groot toestel richting Kaagbaan aanvliegen.
Heb weleens in een lege 767 gezeten (2 man flight crew en 15 ton peut). We hadden een take-off roll van een paar seconden en gingen daarna als een raket omhoog. Voor het einde van de baan zit je al op 2000ft bij wijze van spreken.
Kia Niro-EV 2024
Zeker de Dornier van de KustwachtEthirty schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 18:42:
Vanochtend om 9u zag ik wat bizars. Een klein 2 motorig toestel kwam vanaf de Oostbaan, maakt een 270 graden bocht richting de Buitenveldertbaan en klom daar verder omhoog. Het toestel maakte zo'n scherpe bocht dat hij de A9 niet kruiste. Halverwege de Buitenveldertbaan maakt hij nog een lichte koersverandering naar rechts waardoor hij bijna haaks de Zwanenburgbaan moet zijn over gevlogen.
Die maken altijd leuke bochtjes tijdens de start of approach.
In other news
[ Voor 4% gewijzigd door Thetallguy op 01-02-2012 20:57 ]
Oftewel kan ik met mijn mp3 speler radio ontvangen (dit ontvangen gaat altijd via het snoer van de oordopjes)
www.casarodriguillo.com
Korte golf zal wel werken
www.casarodriguillo.com
Overigens mag het meestal niet (alles met een antenne uit etc) en er bestaat een theorethische kans dat je radio stoort (om de frequentie te kunnen ontvangen moet ie ook eerst een basis frequentie maken en die vermenigvuldigen tot de door jouw gewenste frequentie - een van die meng producten kan in de luchtband komen, maar dan met een verwaarlossbaar vermogen lijkt me). Bij starten en landen mag je de dopjes niet in je oren hebben dus loopt dat wel los denk ik.
Verwijderd
Hier nog een fotootje: http://www.airliners.net/...Boeing-737-7Q8/2060465/L/Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 10:28:
De hele 737 vloot is terug gevlogen vanuit Budapest naar ILFC (International Lease Finance Corp) in Shannon. De hele avond kon je dit zo volgen. Geen HA-LOL meer op SPL, moest altijd lachen om die registratie maar ja...
Volledig artikel: http://www.nuzakelijk.nl/...at-elektrisch-taxien.htmlLuchtvaartmaatschappij easyJet gaat in 2013 een elektrisch taxisysteem testen. Met het systeem kunnen vliegtuigen taxiën zonder de vliegtuigmotoren te gebruiken.
wow
Als je dat al een leuke registratie vond, check dan deze: OK-PIKVerwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 10:28:
Geen HA-LOL meer op SPL, moest altijd lachen om die registratie maar ja...
De registratie van dat ding is grappig, de livery vind ik geweldig.Iva_Bigone schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 22:23:
[...]
Als je dat al een leuke registratie vond, check dan deze: OK-PIK
Jammer dat die niet deze kanten op komt.
Vincere Per Belli
Even de statistieken tussen buschauffeurs en koffiemolens rechttrekken
T60P Widescreen
Ik ben ooit aan een vleugel PPL begonnen, en gestopt helaas. Ooit wel aan zitten denken de FAA variant te doen, werd gefrustreerd van de theorie examens hier. H is ook wel bijzonder (lees er in dit topic niet heel veel over).
Wil je nog een keer parachutespringen?Iva_Bigone schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 22:23:
[...]
Als je dat al een leuke registratie vond, check dan deze: OK-PIK

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.
Gefeliciteerd! Ik heb vorige week mijn JAA-PPL gehaald (binnenkort EASASeesar schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 23:18:
zit altijd op de achtergrond mee te snuffelen in dit topic, maar ik wil graag de vliegende grasmaaiers vertegenwoordigen met het gister behalen van mijn FAA PPL-H.....nu doorstomen voor de JAA (EASA nowadays uiteraard) CPL-H, maar na zoveel jaar dan eindelijk mijn eerste brevet (niet dat het me 10 jaar gekost heeft om te lessen voor PPL).....
Even de statistieken tussen buschauffeurs en koffiemolens rechttrekken
You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.
Tis al EasaAcid_Schnitzel schreef op maandag 13 februari 2012 @ 19:59:
[...]
Gefeliciteerd! Ik heb vorige week mijn JAA-PPL gehaald (binnenkort EASA). Na een ruim jaar lessen. Theorie valt best mee trouwens hoor, het is veel maar niet moeilijk.
T60P Widescreen
Op mijn brevet staat nog JAR. EASA brevetten worden blijkbaar nog niet uitgegeven.Seesar schreef op maandag 13 februari 2012 @ 23:22:
[...]
Tis al Easa.......ik vind het ook niet moeilijk. We zijn sinds augustus bezig en runnen FAA en JAA tegelijk; veel overlappend, maar JAA is wel veel dieper vind ik. Sluit ook meer aan op mijn vorige opleidingen. FAA is meer van 'ongeveer zo en zo', als je maar weet hoe ie in de lucht blijft
Het grootste passagiersvliegtuig ter wereld, de Airbus A380, vliegt vanaf 1 augustus dagelijks van en naar Schiphol. Het gaat om vluchten van een toestel van Emirates, de luchtvaartmaatschappij van Verenigde Arabische Emiraten.
[ Voor 32% gewijzigd door bartvl op 15-02-2012 13:11 ]
Life is not about specs, it is about joy!
Meen vorig jaar gehoord te hebben dat ie begin 2012 af zou zijn?
Iemand meer info?
Ah, dus toch!bartvl schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 13:10:
NOS: Airbus A380 komt naar Schiphol
Het grootste passagiersvliegtuig ter wereld, de Airbus A380, vliegt vanaf 1 augustus dagelijks van en naar Schiphol. Het gaat om vluchten van een toestel van Emirates, de luchtvaartmaatschappij van Verenigde Arabische Emiraten.
Schedule:
EK147 DXB 0825 – 1330 AMS 388 D
EK148 AMS 1530 – 2359 DXB 388 D
http://www.nu.nl/economie...strand-faillissement.html
http://www.een.be/programmas/tomtesterom/deze-weekVliegen met een Boeing. Het stond al jaren op Toms verlanglijstje, maar echt realistisch leek het niet. Lijnpiloten krijgen immers een jarenlange loodzware opleiding voor ze überhaupt mogen vliegen. Zelf achter de stuurknuppel kruipen leek echt onmogelijk. Maar dat is buiten André Berger, de hoofdinstructeur van Jetair, gerekend. Hij wilde het wel proberen.
Zijn plan: de standaardpilotenopleiding tot de essentie herleiden en Tom enkel leren om in perfecte omstandigheden te laten opstijgen en landen met een Boeing 737. André zit de hele tijd naast Tom, maar raakt de stuurknuppel niet aan. Hij grijpt enkel in als het fout zou gaan. Een simpel plan, maar wel nog altijd zeer ambitieus. Niemand ter wereld heeft het Tom ooit voorgedaan. Niemand heeft ooit op een maand tijd leren vliegen met een Boeing.
Strategic, AA, allemaal hetzelfde...BamSlam_ schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 09:03:
Weer een faillisement, Air Australia dit keer..
http://www.nu.nl/economie...strand-faillissement.html
En het is was helemaal legaal.Tourniquet schreef op zondag 19 februari 2012 @ 20:31:
Nu op (België) één:
[...]
http://www.een.be/programmas/tomtesterom/deze-week
De stunt was legaal. Leerling-piloten die onder begeleiding van een instructeur leren vliegen met een tweemotorig vliegtuig, mochten ten tijde van de opname in principe met elk tweemotorig vliegtuig vliegen, klein of groot. Intussen is het gat in de wetgeving gedicht.
Ik kan me voorstellen dat een echte 737 toch net ietsjes anders aanvoelt en je toch wat meer stress hebt dan een simulator.MBV schreef op zondag 19 februari 2012 @ 21:50:
Ik snap sowieso het probleem niet. Er zit een ervaren piloot naast die dat toestel prima in z'n eentje kan landen (opstijgen zonder crosswind lukte zelfs mij en mijn vader wel in de sim) en die graag levend thuis wil aankomen. Die gaat er echt voor zorgen dat die 737 niet crasht.
* IStealYourGun schrapt vliegen van to-do-list.
♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat
Wel een beetje flauw dat de wet nu aangepast is. In België kan je je voorlopig autorijbewijs halen na een theoretisch examen, en vervolgens mag je met een instructeur (doorgaans zijn dit je ouders) leren rijden ... in het verkeer. Wat is dan gevaarlijker?
Het ligt er aan wat je onder goede ogen verstaat, volgens mij is tegenwoordig -5 toegestaan.IStealYourGun schreef op zondag 19 februari 2012 @ 21:56:
[...]
Ik kan me voorstellen dat een echte 737 toch net ietsjes anders aanvoelt en je toch wat meer stress hebt dan een simulator.Wel jammer, blijkbaar moet je nog steeds goede ogen hebben om te mogen vliegen.
* IStealYourGun schrapt vliegen van to-do-list.
Ja, en als je dat niet haalt kun je via een specialist naar -6 zelfs geloof ik, al weet ik dat niet zeker...Devil schreef op maandag 20 februari 2012 @ 08:17:
[...]
Het ligt er aan wat je onder goede ogen verstaat, volgens mij is tegenwoordig -5 toegestaan.
*) eerste wat in me opkomt, ik weet niet tot welke afstand een normaal mens dat kan zien. Niet dat het heel nuttig is, als hij frontaal op je afkomt heb je dan nog 1,5 sec om te ontwijken
Het is niet zo makkelijk:XWB schreef op maandag 20 februari 2012 @ 19:15:
En anders laat je de ogen laseren, tegenwoordig kunnen ze tot -12 rechttrekken.
Www.aeromed.nlMag ik na hoornvliesbehandeling met laser nog vliegen?
De toekomstige piloot die een laserbehandeling van het hoornvlies heeft ondergaan wordt, bij een initiële keuring voor het klasse 1 en 2 brevet, alleen goedgekeurd onder bepaalde voorwaarden. Het is verstandig voor een eventuele ingreep uzelf goed op de hoogte van deze voorwaarden te stellen. Bij een herkeuring kan men, ook onder voorwaarden, worden goedgekeurd. Men mag in elk geval niet vliegen totdat de gevolgen van de ingreep gestabiliseerd zijn (weken tot maanden). Na de ingreep zal een oogarts uw ogen moeten beoordelen. Neemt u voor meer informatie contact met ons op.
Dit topic is gesloten.