Het Luchtvaart Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 130 Laatste
Acties:
  • 491.276 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren was Amsterdam Airlines op AT5 8) Het item is ook op de website te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince Dexa
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09 16:20
Bolk schreef op zondag 29 juni 2008 @ 04:17:
[...]

M'n weblog is weer in te zien voor archief doeleinden. Zie tweakblogs voor nieuwe avonturen.

Die A400M, heeft iemand al shots van het flightdeck? Wat een ding is het toch, weet iemand al de datum voor maiden flight?
hier een slecht plaatje de sim

Now go away or I shall taunt you a second time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een uitstekend plaatje :) http://www.airbusmilitary.com/gallery/a400mcockpit1024.jpg

Meer hier: http://www.airbusmilitary.com/gallery/

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2008 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince Dexa
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09 16:20
:9~ wat een werkplek!

check die HUD's! _/-\o_

Weet iemand hoe je het snelst A400M piloot wordt?

Now go away or I shall taunt you a second time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Wat een heerlijk kantoor! Nog steeds heel erg Airbus. Vraag me af hoe lang een conversie duurt vanaf een ander type Airbus.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij zal ook als tanker dienen: http://www.airbusmilitary.com/gallery/fighter1024.jpg

Ook leuk dat we voor dergelijk materiaal steeds minder afhankelijk worden van de VS.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2008 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 13:12
Doe mij toch maar de Boeing C-17A Globemaster
http://www.airliners.net/...7A-Globemaster/1355343/L/ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Argumenten? Enkel voor de omvang? Wees eens wat chauvinistischer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 20:57:
[...]
Argumenten? Enkel voor de omvang? Wees eens wat chauvinistischer. ;)
wat een mooie werkplek
heerlijk zo'n HUD

Zo, evenveel argumenten als voor de airbus. Goed zo? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De Amerikaanse luchtvaartmaatschappij Continental Airlines moet terechtstaan wegens het ongeval met het supersnelle vliegtuig Concorde in 2000, waarbij 113 mensen om het leven kwamen.

Dat hebben de Franse autoriteiten donderdag gemeld. De maatschappij wordt aangeklaagd wegens doodslag.

Ook twee technici van Continental, een Franse luchtvaartfunctionaris en twee mensen die betrokken waren bij de ontwikkeling van de supersonische Concorde moeten in de zaak terechtstaan, zo bleek donderdag.

De zittingen beginnen naar verwachting volgend jaar.

De Concorde verongelukte doordat het toestel bij de start van vliegveld Charles de Gaulle in Parijs tegen een stuk metaal reed dat van een Continental-toestel was gevallen.

Een van de banden klapte en het toestel stortte even buiten Parijs neer. Dat concludeerde een Franse onderzoekscommissie in 2004.

De Fransen die voor de rechter moeten komen worden verantwoordelijk geacht voor een constructiefout in een van de vleugels van de Concorde die volgens het onderzoek eveneens bijdroeg aan het fatale incident.

Een van de directeuren van het Concorde-bouwprogramma zou al sinds 1979 hebben afgeweten van de constructiefout, maar dat nooit hebben aangegeven.

De Concorde, het product van samenwerking tussen Britse en Franse luchtvaartingenieurs, maakte in 1976 de eerste vlucht.

Het ongeluk in 2000 luidde het einde in van het supersonische toestel, dat in nog geen 3,5 uur van Londen naar New York vloog. In 2003 maakte de Concorde zijn laatste commerciële vlucht.
nu.nl

Voor degenen die het niet meer weten, het ging dus over Air France vlucht 4590.

Afbeeldingslocatie: http://www.concordesst.com/accident/pictures/m1.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Ik denk niet dat ik dit ooit ga begrijpen... waarom wordt ADP niet helemaal kapotgesued omdat het kon gebeuren dat er een metalen strip op de baan bleef liggen voor de start van de rampconcorde? Dat is toch hun verantwoordelijkheid en waar Air France hun geld voor betaalt of niet?

Misschien moet je Fransman zijn om hier de logica van te snappen.

[ Voor 10% gewijzigd door Tsuru op 03-07-2008 19:39 ]

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik wilde precies hetzelfde als Tsuru posten, maar bedacht me vanmiddag. Toch sluit ik me hierbij aan. Waarom wordt Continental terecht gesteld? De runway is niet hun verantwoordelijkheid (dat hun vliegtuigen uit elkaar vallen is wat anders). Of sla ik de spijker nu hard mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:57
Ja maar aan de andere kant moeten hun ook wel weer zorgen dat er geen onderdelen van hun vliegtuig afvallen, zeker als het aantoonbaar is door slecht onderhoud...

Beetje zeflde als je in een auto rijdt zonder APK waardoor er olie op de weg ligt en er een kettingbotsing wordt veroorzaakt...is niet rijkswaterstaat verantwoordelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Precies, bovendien is het ondoenlijk om de start- of landingsbanen na iedere start of landing te checken op puin, dan kunnen vliegtuigen ineens lang niet zo snel meer achter elkaar aan vertrekken of aankomen.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Banen worden heel regelmatig langsgereden om ze op rotzooi te controleren, alleen net weer niet deze keer. Waarom niet?

Was de Conti DC-10 het voorlaatste toestel of zat er meer tijd tussen? Waarom wordt Michelin niet voor de rechter gesleept? Of de bouwer van de Concorde zelf, het huidige EADS en BAe?

[ Voor 22% gewijzigd door Tsuru op 03-07-2008 21:05 ]

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Tsuru schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 21:02:
Banen worden heel regelmatig langsgereden om ze op rotzooi te controleren, alleen net weer niet deze keer. Waarom niet?

Was de Conti DC-10 het voorlaatste toestel of zat er meer tijd tussen? Waarom wordt Michelin niet voor de rechter gesleept? Of de bouwer van de Concorde zelf, het huidige EADS en BAe?
Er zat maar 5 minuten tussen het het opstijgen van de Continental-vlucht (de laatste vanaf die baan voor de Concorde) en de start van de Concorde.

Uit het onderzoeksrapport (PDF) (pagina 103):
The DC 10 registered N 13067, operated by Continental Airlines, had taken off five
minutes before the Concorde to undertake Paris-Newark flight COA 55.
Die DC-10 was dus dit toestel, foto van 2 dagen vóór de ramp.

Dat zal wel de reden zijn dat er geen wagen langsgereden is tussen het moment van opstijgen van de DC-10 en dat van de Concorde.

En één van de aangeklaagde Fransen is het voormalige hoofd van de Concorde-afdeling van Aerospatiale (later opgegaan in EADS).

En waarom zou er iemand van Michelin moeten worden aangeklaagd? De banden waren Goodyears, geen Michelins (zie het eerdere gelinkte PDF-je, pagina 26):
The wheels were manufactured by Dunlop, and the tyres used by Air France were
manufactured by Goodyear in the United States.

[ Voor 15% gewijzigd door wildhagen op 03-07-2008 21:43 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Tsuru schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 21:02:
Ik zat laatst in SPL Toren koffie te drinken (:P) toen er op een gegeven moment een melding binnen kwam dat er een bout op de runway was gevallen (of taxiway maakt niet uit). De alarmbellen gingen echt wel af daarboven en zit apron control er direct bovenop met 2 auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

En Continental wordt aangeklaagd omdat...?

Als het een boutje was geweest zonder traceerbaar serienummer hadden ze hoogstens hard kunnen maken dat het van een Amerikaans vliegtuig afkomstig was geweest.

Er vallen wel vaker spullen van DC-10's... waarom dan wel Continental en niet Boeing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Tsuru schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 07:21:
[...]
Geen idee. Er zal vast wel een reden zijn, ik neem aan dat men zo'n procedure niet start als men niet overtuigd is van het feit dat men voldoende bewijs heeft om dit te ondersteunen.
Er vallen wel vaker spullen van DC-10's... waarom dan wel Continental en niet Boeing?
Omdat Boeing hier niks mee te maken heeft? De DC-10 is niet van Boeing, maar van McDonnell-Douglas. De DC-10 was allang niet meer in produktie ten tijde van de overname van M-D door Boeing.

[ Voor 8% gewijzigd door wildhagen op 04-07-2008 07:28 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Ja, en Mcdodo is tien jaar geleden overgenomen door Boeing. Net zoals bedrijven als Sud-Aviation en Aerospatiale nu EADS zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ja, mijn fout, ff bij ge-edit :)

We zien wel wat er uitkomt. Uit het feit dat de Continental mensen die vervolg worden, technici zijn, zou ik zeggen dat de Franse justitie kennelijk vermoed dat er qua onderhoud nalatigheid is geweest.

[ Voor 76% gewijzigd door wildhagen op 04-07-2008 07:27 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste lijnvlucht tussen China en Taiwan

TAIPEI - Honderden toeristen van het Chinese vasteland zijn vrijdag met de eerste lijnvlucht in bijna zestig jaar naar Taiwan gevlogen.

Taiwan liet de laatste jaren wel al in beperkte mate chartervluchten uit China toe, maar vanaf nu zullen er elk weekend 36 lijnvluchten tussen de twee landen worden uitgevoerd. Dit wordt gezien als een goede stap op weg naar betere betrekkingen tussen Taiwan en China.

Feestelijk onthaal

Een toestel van China Southern Airlines dat afkomstig was uit Guangzhou landde na een vlucht van negentig minuten op de internationale luchthaven van Taoyuan in het noorden van Taiwan, waar de 230 passagiers feestelijk werden onthaald.

'Vanaf nu zullen reguliere commerciële vluchten de donderende gevechtsvliegtuigen boven de Straat van Taiwan vervangen en zullen de betrekkingen tussen de twee partijen beter en beter worden', zei de piloot, Liu Shaoyun, die ook directeur van Southern Airlines is.

Later landde op de luchthaven Sungshan in Taipei een toestel van Xiamen Airlines met honderd passagiers.

Nieuwe wind

Dat er weer lijnvluchten tussen China en Taiwan worden uitgevoerd is te danken aan de nieuwe Taiwanese president Ma Ying-jeou, die zich inspant om de betrekkingen met China te verbeteren en zelfs heeft gezegd dat hij een vredesverdrag met China niet uitsluit.

Onder de vorige president, Chen Shui-bian, was de relatie tussen de twee landen ernstig verslechterd.
Piloot én directeur van een luchtvaartmaatschappij?

Zou wel extra balen zijn indien hij een fout zou maken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Die heeft iig nooit melden chef op zn rooster ;)

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingmar
  • Laatst online: 26-11-2021
wildhagen schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 07:27:
We zien wel wat er uitkomt. Uit het feit dat de Continental mensen die vervolg worden, technici zijn, zou ik zeggen dat de Franse justitie kennelijk vermoed dat er qua onderhoud nalatigheid is geweest.
De reden dat Continental wordt aangepakt is waarschijnklijk dat de strip die van de DC-10 viel, op de thrust-reverser was bevestigd (door Continental onderhouds personeel) terwijl dat in violation van manufacturer specs was. Volgens de uitkomst van het officiele onderzoek per wikipedia:
After reaching take-off speed, the tyre of the number 2 wheel was cut by a metal strip lying on the runway, which came from the thrust reverser cowl door of the number 3 engine of a Continental Airlines DC-10 that had taken off from the runway several minutes before. This strip was installed in violation of the manufacturer's rules.
Vraag me trouwens af wie dat wiki artikel geschreven heeft en consistent "tire" verkeerd spelt :P

[ Voor 5% gewijzigd door Ingmar op 04-07-2008 19:44 ]

One semester we took criminology for God's sake! Criminology! Who the fuck are we studying to be, Batman?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ingmar schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 19:33:
[...]

Vraag me trouwens af wie dat wiki artikel geschreven heeft en consistent "tire" verkeerd spelt :P
Tire is niet verkeerd, tyre ook niet, betekent hetzelfde. Het eerste is Amerikaans-Engels, het tweede Brits-Engels ;)

Net als color/colour, organization met een s of met een z etc.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shitzooi!
Zit je lekker in de achtertuin te chillen.
Komt in ene de AN 225 over vliegen! :( :( :(
Weg natuurlijk voordat ik m'n camera te pakken had.

Nou ja, straks dan maar ff kijken waar ie staat (@ Schiphol) en uitzoeken hoe laat ie weer weg gaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2008 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Was al een paar dagen bekend hoor dat hij zou komen :) Alleen dit keer komt ie ook wel redelijk op de tijd dat ze hebben afgesproken. Heb begrepen dat de parkeerplaatsen in de buurt allemaal goed vol zitten, anders was ik ook wel even gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan komt het niet in je op om 't te posten voor je mede GoTers? ;) :/

Ach, altijd wel ergens een plekje waar je nog je auto tussen kunt proppen voor een paar plaatjes.
Desnoods die hele lange langs de A4, die afgezet is met een streep. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsuru schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 07:21:
[...]
O.a. omdat ze een titanium strip hadden gemonteerd waar een aluminium strip had horen te zitten. Het was een illegaal onderdeel, niet juist gemonteerd.
wildhagen schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 07:23:
De DC-10 was allang niet meer in produktie ten tijde van de overname van M-D door Boeing.
Dat maakt niets uit, want zo'n overname van McDonnell-Douglas is natuurlijk niet vrijblijvend. Als er morgen een DC-9 crasht vanwege een ontwerpfout dan is Boeing, als nieuwe eigenaar van dat ontwerp, daarvoor verantwoordelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2008 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Bolk schreef op maandag 30 juni 2008 @ 13:00:
Wat een heerlijk kantoor! Nog steeds heel erg Airbus. Vraag me af hoe lang een conversie duurt vanaf een ander type Airbus.
Hoe gaat het nou met Amsterdam Airlines? Ik zie die kist nu eigenlijk al sinds de feestelijke aankomst op het Romeo platform staan. Zijn er nog geen lease contracten ofzo? Lijk me klauwen met geld te kosten op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vertrek Antonov AN225 is uitgesteld, beschadiging aan 't landingsgestel tijdens een pushback. :/

Met Kalitta gaat het overigens ook minder goed, weer een Boeing 747 neergestort...
http://www.nu.nl/news/164...Kalitta_Air_gecrasht.html
Dit maal ook doden erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Follow-up van dat incident op Zaventem een paar weken terug, er is er vandaag weer eentje naar beneden gekomen van dezelfde maatschappij, Kalitta Air:
Opnieuw is een vrachtvliegtuig van het Amerikaanse bedrijf Kalitta Air neergestort. Drie mensen op de grond kwamen om, toen de Boeing 747 kort na de start neerstortte op een boerderij bij de Colombiaanse hoofdstad Bogota.

Het toestel vervoerde bloemen van Colombia naar Florida, aldus functionarissen. De acht inzittenden raakten gewond, van wie er vier ernstig aan toe zijn.

Het is de tweede keer in twee maanden tijd dat een Boeing van de maatschappij neerstort. Eind mei verongelukte een Jumbo tijdens het opstijgen van de luchthaven van Brussel. Net als bij het incident van maandag in Colombia werden toen vlammen in de motor gezien.
nu.nl

Afbeeldingslocatie: http://llnw.image.cbslocal.com/31/2008/07/07/320x240/jet.jpg

Nieuws-video

Het zou om dit toestel gaan volgens Airliners.net: http://www.airliners.net/...g-747-209B(SF)/1362278/L/

Naast deze incidenten is er een paar jaar terug ook al eens een vliegtuig van hun 'even' een motor verloren...

Drie van dit soort incidenten in nog geen vijf jaar met een kleine vloot is nogal excessief lijkt me?

edit: hmm, Derice niet stiekem sneller posten he ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Niet weer Kalitta ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Devil schreef op maandag 07 juli 2008 @ 16:15:
[...]

Hoe gaat het nou met Amsterdam Airlines? Ik zie die kist nu eigenlijk al sinds de feestelijke aankomst op het Romeo platform staan. Zijn er nog geen lease contracten ofzo? Lijk me klauwen met geld te kosten op deze manier.
IVW is er nog mee bezig helaas.

/edit: had ook bij m'n vorige post erbij gepast :{

[ Voor 6% gewijzigd door Bolk op 07-07-2008 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Waar is IVW mee bezig dan? AOC problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op maandag 07 juli 2008 @ 18:23:Naast deze incidenten is er een paar jaar terug ook al eens een vliegtuig van hun 'even' een motor verloren...

Drie van dit soort incidenten in nog geen vijf jaar met een kleine vloot is nogal excessief lijkt me?

edit: hmm, Derice niet stiekem sneller posten he ;)
Sorry. :+

Maar die Kalitta kisten, is dat nou slecht onderhoud / ouderdom / onkunde ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:36

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 19:24:
[...]

Dat is speculeren totdat het onderzoeksrapport er is - ik gok op onkunde (te goedkope olie gebruiken oid).

Die Antanov kwam dus laag overhead mijn huis - in Muiden, geluid viel me reusachting mee (of tegen misschien wel want in vergelijk met sommige 747 cargo kisten was het best zacht). Best imposant apparaat.

[ Voor 6% gewijzigd door franssie op 07-07-2008 19:31 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 19:24:
[...]

Geen idee... ze hebben wel een heleboel oude kisten, ze zijn bijna allemaal van begin jaren 70. Dit was één van de nieuwste kisten, uit 1981 (ex-China Airlines). De kist die in Brussel verongelukt is was ook een van de nieuwere uit, 1980 (eveneens ex-China Airlines).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Tsuru schreef op maandag 07 juli 2008 @ 19:18:
Waar is IVW mee bezig dan? AOC problemen?
Mja, ze zijn er mee bezig, ik weet niets van de statussen. Maar schijnbaar zijn ze bezig met het AOC en COA van het doosje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:12

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

wildhagen schreef op maandag 07 juli 2008 @ 19:34:
[...]
Geen idee... ze hebben wel een heleboel oude kisten, ze zijn bijna allemaal van begin jaren 70. Dit was één van de nieuwste kisten, uit 1981 (ex-China Airlines). De kist die in Brussel verongelukt is was ook een van de nieuwere uit, 1980 (eveneens ex-China Airlines).
Geen idee of het klopt, maar ik heb wel eens ergens vernomen dat China Airlines die kisten heel erg hard afragt.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Bolk schreef op maandag 07 juli 2008 @ 20:51:
[...]

Mja, ze zijn er mee bezig, ik weet niets van de statussen. Maar schijnbaar zijn ze bezig met het AOC en COA van het doosje.
Een AOC is een JAR-OPS certificaat dat zegt dat je paxen mag vervoeren... die hangt niet aan een vliegtuig maar eerder andersom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

An-225: http://nl.youtube.com/watch?v=HFcKkgqtzjk

die gast in het wit _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

En over een week weer niet meer EU-OPS compliance? :7 Ze branden hun vingers iig voorlopig niet aan kerosine kosten zo :+ Wie gaat trouwens het onderhoud van jullie kisten doen?

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Tsuru schreef op maandag 07 juli 2008 @ 21:57:
[...]
Een AOC is een JAR-OPS certificaat dat zegt dat je paxen mag vervoeren... die hangt niet aan een vliegtuig maar eerder andersom :P
COA dan :P Ik weet de details niet. Ik weet wel dat we zo goed als rond zijn. En ja, een Airbus die stilstaat @ Romeo (nu Kilo geloof ik) kost aardig wat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

De an-225 zag ik net nog staan rond 22:00. Ze staat op de J buffer. Het schijnt dat er een Hydraulisch probleem is. Er komt morgen rond 17:00 en AN-12 met de benodigde spare parts. Dus we kunnen allemaal nog kijken morgen.

edit: @Derice, je was me voor.

[ Voor 7% gewijzigd door Dani86 op 07-07-2008 23:21 ]

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

franssie schreef op maandag 07 juli 2008 @ 19:29:
[...]

Dat is speculeren totdat het onderzoeksrapport er is - ik gok op onkunde (te goedkope olie gebruiken oid).
Inderdaad: Goedkope olie verzwakt de structuur waardoor de toestellen in stukken breken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Betreft de AN225: Staat nu in de planning voor 09-juli @ 10:00LT RWY36L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 00:38:
[...]
Inderdaad: Goedkope olie verzwakt de structuur waardoor de toestellen in stukken breken. :P
Ach, beide vliegtuigen hadden brandende motoren / motor problemen net voor het crashen - beide na opstijgen! (MAX belasting motoren).
http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=26694

Maar dat had jij vast ook al gelezen.

[ Voor 19% gewijzigd door franssie op 08-07-2008 09:46 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 08:11:
Betreft de AN225: Staat nu in de planning voor 09-juli @ 10:00LT RWY36L
Gaat die reparatie zolang duren? Wat hebben ze nou precies gesloopt dan? 8)7

Nose gear ofzo hoorde ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dani86 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 10:41:
[...]

Iets aan het landingsgestel:
Het grootste vliegtuig ter wereld is gestrand op luchthaven Schiphol. De Antonov AN-225 kwam zondagmiddag aan vanuit Kiev en zou maandagavond vertrekken naar de Zuid-Koreaanse havenstad Incheon.

Door een beschadiging aan het landingsgestel kon de reis echter niet doorgaan, meldt een woordvoerder van bagage- en passagiersafhandelaar Menzies Aviation dinsdag.

De beschadiging ontstond tijdens het verslepen van het Russische vrachttoestel. Menzies sluit uit dat het vliegtuig dinsdag alsnog vertrekt. Het wachten is op nieuwe onderdelen. Het vliegtuig kan alleen opstijgen van de Polderbaan en deze wordt dinsdag gebruikt als landingsbaan

Ook de Zwanenburgbaan zou een optie zijn, ware het niet dat hier onderhoud aan wordt verricht. Vanaf de andere banen kan het vliegtuig niet vertrekken, omdat het toestel te zwaar is om over een viaduct te rijden.

Veel belangstelling is er overigens niet voor het vrachtvliegtuig. Het is dan ook niet de eerste keer dat de Antonov AN-225 Schiphol aandoet: afgelopen tweede kerstdag konden vliegtuigspotters het vliegtuig al bewonderen. Automobilisten hebben er wel goed zicht op.

Menzies verwacht dat het vliegtuig woensdagavond op weg kan. In Zuid-Korea wordt gewacht op 150 ton boormateriaal om olie te winnen.
nu.nl

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou mooi zijn als het idd woensdagavond zou worden, hoef ik ook niet te balen @ werk. :)

Maar ja... ik hou andere bronnen (met actuelere informatie) wel goed in de gaten.
Vorige keer had ik de landing in het donker wel gezien (geen goeie plaatjes).
Zondag landing gemist, dus ik moet nu wel 't vertrek (hopelijk bij daglicht en zonder al te veel regen) zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Vanaf 2014 wil Airbus de opvolger van de A320 in produktie gaan nemen:
Vliegtuigbouwer Airbus is van plan in 2014 een opvolger van de A320 uit te brengen. De ontwikkeling van het nieuwe vliegtuig zou 8 tot 10 miljard euro gaan kosten.

Dat meldde de Franse krant La Tribune dinsdag.

Het project wordt binnen Airbus aangeduid als A30X. Het nieuwe toestel voor de middellange afstand zou vooral brandstofzuiniger moeten worden dan de huidige A320's.

Het vliegtuig kan rond 2018 door luchtvaartmaatschappijen in dienst worden genomen. La Tribune schreef wel dat de gemelde data nog niet volledig zijn vastgesteld en nog kunnen veranderen, afhankelijk van wat de concurrentie doet en hoe de olieprijs beweegt.

De A320 is goed voor meer dan tweederde van de totale verkoop van Airbus. Het concern heeft er wereldwijd al meer dan 3500 stuks van verkocht, waarmee de A320 het best verkochte passagiersvliegtuig ooit is.

Airbus is een dochteronderneming van het Europese lucht- en ruimtevaartconcern EADS.
nu.nl

Die claim van best verkochte vliegtuig ooit klopt bij lange na niet trouwens, want van de DC-3 zijn er al meer dan 13.000 geproduceerd, en van de 737 zijn er ook dik over de 5600 geproduceerd tot nu toe.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A30X? Wordt het dan A301-302-...-309?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik denk gewoon 320 family. NG evt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Achja de normale media zijn echt luchtvaartn00bs. Hebben altijd hun cijfers verkeerd, of overdrijven ontzettend.

Zag laatst een amerikaans item op internet over go-arounds. LEVENSgevaarlijk, een passagier kwam aan het woord: Hij had een trauma overgehouden aan een go-around. Want z'n leven flitste aan hem voorbij :X

Weetje wat, gewoon aan de grond zetten die kist om vervolgens vol in de voorligger te klappen, want die go-arounds, daar hou je een trauma aan over :+.

We moeten zien hoe de opvolger van de A320 eruit gaat zien, als er ooit nog een opvolger komt met de huidige olieprijzen. Misschien kunnen ze beter naar een turboprop gaan kijken. De turboprop engine @ de A400m zou dan mooi van pas komen ( een kleinere variant uiteraard :) ).

Hoe zit het nu met Boeings' Y1? en die A30x, was dat de Airbus NSR?

[ Voor 4% gewijzigd door Dani86 op 08-07-2008 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amsterdam Airlines - PH-AAX gaat morgen voor 't eerst vliegen?

AMS -> DUS http://www.dus-int.de/dus...ail/?flugid=15474166&AD=A
DUS -> EBL http://www.dus-int.de/dus...ail/?flugid=15475477&AD=D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 22:43

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 18:19:
Vertrek Antonov AN225 is uitgesteld, beschadiging aan 't landingsgestel tijdens een pushback. :/
Grappig en toevallig: vanmorgen vloog ik vanaf Samos waar een Mil Mi-26 stond (in bosbrandblusuitvoering), en meteen na de landing op Schiphol zag ik de Antonov staan. De piloot meldde het trouwens nog toen we er vlak langs taxieden :)
Twee Russische luchtvaartreuzen op een dag dus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En je foto's? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Helaas... voor de heli was ik te laat met m'n camera en de Antonov passeerden we aan de verkeerde kant :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:22

Freak187

geen

Volgens mij moet Amsterdam Airlines nog een pool part contractje tekenen. En volgens mij hebben ze nog steeds geen AOC.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zie hier de gevolgen van de invoering van EFB's: de ouderwets degelijke leren pilotentassen worden gedumpt via de Aldi. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 17:33

Altaphista

1. check manual, 2. ask

Dani86 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 10:41:
[...]

Nose gear ofzo hoorde ik?
kzag m gisteravond toen ik terugtaxiede nog staan met 2 enorme hijskranen erbij, aan het inladen :)
en een 747 is echt klein vergeleken met dit monster :)

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

ik denk niet dat die tas echt degelijk is :P

http://www.aviationmegast...o&parent_id=268&art=40520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Altaphista schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 12:15:
[...]

kzag m gisteravond toen ik terugtaxiede nog staan met 2 enorme hijskranen erbij, aan het inladen :)
en een 747 is echt klein vergeleken met dit monster :)
Maak daar maar uitladen van.
De lading moest eruit zodat die kranen de AN225 konden optillen zodat men het rechter landingsgestel (dus niet 't nose gear) kon gaan fixen.

Laatste berichten is dat ie pas morgen mogelijk zou kunnen vertrekken.
Tijdstip nog niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Ben net even gaan kijken. De main gear was nog steeds opgehesen, en de AN12 stond er nog steeds naast.

Afbeeldingslocatie: http://img261.imageshack.us/img261/5892/dsc00373vy8.jpg

Iemand nog nieuws gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatste bericht dat ik gehoord heb is dat er een vertrek voor morgen in de planning staat, maar dat er nog geen slottijd bekend is.
Maar of dat gaat lukken vraag ik me af, eerst repareren, dan laden en wellicht nog (opnieuw) tanken.
En dan moet de wind nog goed staan ook (komende dagen nog steeds ZW), kist moet naar het Noorden (36L) opstijgen. Pas zondag wordt het NW wind.
Zuiden zou pas kunnen vanaf 13-7 (dan gaat de 18/36C weer open). Maar hopelijk voor hen is ie dan toch al wel weg.

Denk dat er morgenochtend meer bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.R.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

D.R.

XBox Live Tag: CrazyCavia

We moeten zien hoe de opvolger van de A320 eruit gaat zien, als er ooit nog een opvolger komt met de huidige olieprijzen. Misschien kunnen ze beter naar een turboprop gaan kijken. De turboprop engine @ de A400m zou dan mooi van pas komen ( een kleinere variant uiteraard :) ).
Die nieuwe geared turbofan zou wel wat voor de A320 opvolger kunnen zijn.
http://www.newstrackindia.com/newsdetails/4275

Flickr | Groningen Eelde Aviation Society | Flightdiary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 22:34:
Laatste bericht dat ik gehoord heb is dat er een vertrek voor morgen in de planning staat, maar dat er nog geen slottijd bekend is.
Maar of dat gaat lukken vraag ik me af, eerst repareren, dan laden en wellicht nog (opnieuw) tanken.
En dan moet de wind nog goed staan ook (komende dagen nog steeds ZW), kist moet naar het Noorden (36L) opstijgen. Pas zondag wordt het NW wind.
Zuiden zou pas kunnen vanaf 13-7 (dan gaat de 18/36C weer open). Maar hopelijk voor hen is ie dan toch al wel weg.

Denk dat er morgenochtend meer bekend is.
Er wordt nu gesproken over aanstaande zondag in verband met de windverwachting van de komende dagen. Overigens gaat 18/36C later open, naar verwachting de 18e, vanwege de slechte weersomstandigheden van de afgelopen dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Kan ie niet via rwy 9 de kaagbaan op taxiën? In principe moet dat kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D.R. schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 22:34:
Die nieuwe geared turbofan zou wel wat voor de A320 opvolger kunnen zijn.
http://www.newstrackindia.com/newsdetails/4275
12 to 15 percent less fuel than other jet engines
Tja, als die engine op de markt komt zal de brandstofprijs al meer dan 12-15% gestegen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dani86 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 23:46:
Kan ie niet via rwy 9 de kaagbaan op taxiën? In principe moet dat kunnen.
Nee, de kist mag of kan niet over de A4 i.v.m. het gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vertrek staat in de planning om 10:18 12:20 12:15 van de Polderbaan!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2008 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Is RWY24 niet logischer?
http://www.ais-netherland...aphics/eAIP/AM-SID-24.pdf

of is die te smal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals: Nee, de kist mag of kan niet over de A4 i.v.m. het gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

ok, ik dacht dat ie binnen stond maar hij staat dus al aan de buitenkant. dan is polder inderdaad logischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-08 17:58
Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 23:51:
[...]

[...]
Tja, als die engine op de markt komt zal de brandstofprijs al meer dan 12-15% gestegen zijn...
dan ben je nog steeds 12 -15% goedkoper uit dan andere motoren.... :?

[ Voor 8% gewijzigd door dragon9114 op 10-07-2008 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voorlopig gaat ie nergens heen.
Flightplan is gecanceld om 13:30/45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

Zomaar een vraag van een zeer enthousiaste simmer ( al dik 25 jaar :P )
Als ik met links vlieg dan gebeuren ernstige ongelukken, of hebben die sticks zo weinig travel dat het niet uitmaakt?

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Francis schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 14:14:
[...]

Als ik met links vlieg dan gebeuren ernstige ongelukken, of hebben die sticks zo weinig travel dat het niet uitmaakt?
Daarom ben jij geen piloot :P ;)
Zo iets is (zoals zoveel dingen) een combinatie van aanleg en training. Al vanaf dag 1 op je opleiding vlieg je met links, als het je uiteindelijk niet lukt om dit onder de knie te krijgen dan haal je simpelweg je examen niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
Francis schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 14:14:
[...]

Zomaar een vraag van een zeer enthousiaste simmer ( al dik 25 jaar :P )
Tijdens de opleiding in de kleine kistjes altijd links gezeten, dan bij MCC op een grote kist weer rechts en tijdens TQ aan beide kanten. Maakt echt niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Ik ben linkshandig, maar ik kan m'n rechterhand vrijwel net zo goed gebruiken als m'n linkerhand ( alleen rechts schrijven gaat niet echt goed, maar het is wel redelijk leesbaar ). Dit heb ik mezelf lang geleden aangeleerd ( meeste dingen zijn voor rechtshandigen ). het is best een voordeel als je linkshandig bent.

Gebruik bij FS een rechtshandige joystick, en bijv in een 737NG static sim ging gas geven prima met m'n rechterhand :)

En dat verhaal over linkshandige mensen zijn onhandig maar wel creatief is echt de grootste onzin imho.
Voorlopig gaat ie nergens heen.
Flightplan is gecanceld om 13:30/45
Waarom dat dan? Geen gunstige windrichting, of is het probleem nog steeds niet opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een foto van de Tu-95 van het westen :P
http://www.airliners.net/...e/Airbus-A400M/1369816/L/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Het is meer de C130 van Europa :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik refereerde meer naar de kracht van de engines en omvang van de rotors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.R.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

D.R.

XBox Live Tag: CrazyCavia

Dani86 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 17:43:
[...]

Het is meer de C130 van Europa :)
Lijkt voor mij meer op de Antonov 70 van Europa.
http://www.aeronautics.ru/archive/vvs/an70-01.htm

Flickr | Groningen Eelde Aviation Society | Flightdiary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dani86 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 16:36:
Waarom dat dan? Geen gunstige windrichting, of is het probleem nog steeds niet opgelost?
Zit zo:

Kist kan alleen weg van de 36L.
Die wordt op dit moment (en de komende dagen) gebruikt voor landingen vanuit het noorden (18R dus).
De wind staat zo dat het niet echt mogelijk is om al het inkomende verkeer naar de 27 om te leiden (enige andere alternatief bij de ZW wind die er nu staat).

Vanmiddag lukt het even om de 18R buiten gebruik te nemen en verkeer op de 27 te laten landen, maar het weer sloeg te snel om, zodat de AN-255 geen gebruik meer kon maken van 36L.

Vanavond zou het om 21:00 opnieuw mogelijk zijn geweest, maar ook dat is gecanceld.
Morgenochtend vroeg wordt er besloten wat er vrijdag gaat gebeuren.
The story continues...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Klote voor Antonov. Ze lopen nu echt vertragingen op in hun boekingen nu denk ik. Maar moet ie niet op 36C opstijgen? want ik vraag me af of ie wel over de brug over de hoofdvaart heen kan ivm gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dani86 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 23:16:
Klote voor Antonov. Ze lopen nu echt vertragingen op in hun boekingen nu denk ik. Maar moet ie niet op 36C opstijgen? want ik vraag me af of ie wel over de brug over de hoofdvaart heen kan ivm gewicht.
36C is dicht voor onderhoud en de bruggen naar 36L zijn allemaal berekend op het gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

landen en opstijgen gebeurd in dezelfde richting dus de baan zou maar een paar minuten dicht hoeven, dat is toch wel te doen? zeker met de huidige wind blijven de wervelingen toch niet echt lang hangen lijkt me?
/edit: racetows: werk jij bij Luchtverkeersleiding oid?

[ Voor 11% gewijzigd door franssie op 11-07-2008 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

franssie schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 00:14:
landen en opstijgen gebeurd in dezelfde richting dus de baan zou maar een paar minuten dicht hoeven, dat is toch wel te doen? zeker met de huidige wind blijven de wervelingen toch niet echt lang hangen lijkt me?
In principe heb je daar gelijk, jammergenoeg werkt het op schiphol niet zo ;)
Vanwegen millieu en geluidswetgeving mag er vanaf de polderbaan alleen richting het noorden gestart en richting het zuiden geland worden. Er zijn meerdere banen met deze restricties. Vandaar dat Schiphol ook zo achterlijk veel banen nodig heeft (Londer Heathrow heeft bijvoorbeeld maar 2 banen en handelt meer vluchten af dan Schiphol, hoewel dat weer andere problemen geeft).
Het probleem is nu dus dat de 18C dicht is, hierdoor kunnen ze alleen vanaf de polderbaan in noordelijke richting starten met de Antonov. Alleen met een zuidwesten wind is dit om twee redenen niet mogelijk, ten eerste omdat het gevaarlijk is voor de Antonov en ten tweede omdat de polderbaan nodig is voor landend verkeer. Daarom duurt het nu allemaal zo lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ze zullen flink balen daaro, dit kost echt klauwen vol met geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vannacht om 03:00 nieuwe poging.

(Van een ander forum):
Inside the beast:
http://www.airliners.net/...nails=&engine_version=6.0

Verhaaltje uit de krant:
http://img144.imageshack.us/my.php?image=sc000e274fmf5.jpg

En airborne om 02:29.
(Was er zelf niet bij).

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2008 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Komt die Antonov morgen nog wel gewoon op Eindhoven gezien al die vertragingen op Schiphol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

jelle. schreef op zondag 13 juli 2008 @ 15:12:
Komt die Antonov morgen nog wel gewoon op Eindhoven gezien al die vertragingen op Schiphol?
Als de vracht echt met niks anders dan een An225 mee kan, en het heeft haast, ja. Maar morgen dat denk ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelle. schreef op zondag 13 juli 2008 @ 15:12:
Het lijkt er op van wel.
franssie schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 00:14:
Nee, helaas niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2008 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De reorganisatie bij EADS (moederbedrijf Airbus) word nog verder uitgebreid:
Het Europese lucht- en ruimtevaartconcern EADS wil het bestaande reorganisatieplan uitbreiden van dochter Airbus naar het hele bedrijf. Het aangepaste plan, Power 8+, wordt in het najaar bekend.

Financieel topman Hans Peter Ring heeft dat zondag gezegd tegen persbureau Reuters. De uitbreiding van de plannen wordt ingegeven door de zwakke dollar.

"Maar wat belangrijker is, is dat we EADS sterker maken, zodat het goede resultaten kan neerzetten", aldus Ring.

De eerder aangekondigde reorganisatie van Airbus omvat onder meer het schrappen van 10.000 banen en moet een einde maken aan de verliezen bij de vliegtuigbouwer.

EADS liet in mei weten dat het na rode cijfers in 2007 dit jaar voor de hele organisatie weer op winst rekent, dankzij meer leveringen van Airbus.
nu.nl

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:32

Spotter

Lichtnicht

Bolk schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 11:48:
Ze zullen flink balen daaro, dit kost echt klauwen vol met geld.
Ach, zijn wel meer carriers die hun kist een tijdje werkloos op AMS stallen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Spotter schreef op zondag 13 juli 2008 @ 17:47:
[...]

Ach, zijn wel meer carriers die hun kist een tijdje werkloos op AMS stallen ;).
Ik heb geen idee waar je het over hebt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Surinam Airways? :P ;) :D
Pagina: 1 ... 9 ... 130 Laatste

Dit topic is gesloten.