After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
Volgens mij, met mijn toch vrij uitgebreide ducttape-ervaring, ook.Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 16:24:
[...]
Dit is volgens het artikel echter gewone, normale civiele ducttape
high-speed tape is aluminium-gebaseerd.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Vmu
Vmu
http://www.haarlemsdagbla...s-met-A380-op-Schiphol%0A
Emirates zou het verzoek hebben ingediend om te gaan vliegen met de A380 op schiphol (voor de zomerdienst regeling van 2012).
Canon 5D III / 1DIV & EF 16-1400mm L IS USM Macro Fisheye | Flickr | Tyno Photography @ Facebook
Vmu
De KLM groep heeft het zowiezo moeilijk. Transavia verliest enorm veel terrein op ArkeFly, Je moet voor de gein eens kijken hoeveel Trans 737's op Schiphol Oost is storage staan voor de winter.... Martinair wordt puur een vrachtdochter en ook dat wordt langzamerhand de nek omgedraaid. De MD-11's gaan eruit. De policy is zelfs om routes waar Air France en Martinair op vliegen, dat eerst de Air France vliegtuigen volgeprakt worden en de left-over cargo is voor Martinair....
Kia Niro-EV 2024
Het blijft wel ontzettend belachelijk dat het Europese parlement in tijden van crisis de concurrentie positie van Europa nog verder onderuit haalt met dat belachelijke emissie systeem. Echt een hele domme zet op het moment dat de hele Europese luchtvaart het al moeilijk genoeg heeft.
[ Voor 26% gewijzigd door Devil op 20-10-2011 11:21 ]
Ja maar dat leasen van Trans gaat volgens mij niet heel soepeltjes. Je moet namelijk wel een lessee hebben die de kisten kan en wil hebben in de winter.Devil schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:19:
Transavia heeft het altijd rustig in de winter, de vliegtuigen worden dan zoveel mogelijk uitgeleased of gebruikt om extra KLM productie mee te vliegen. Daarnaast is KLM-AF 100% eigenaar van Martinair en is het dus logisch dat er zo efficiënt mogelijk omgegaan wordt met de capaciteit. Het is natuurlijk zonde van het geld om een half volle AF cargo en een half volle MAC de zelfde route te laten vliegen.
Het blijft wel ontzettend belachelijk dat het Europese parlement in tijden van crisis de concurrentie positie van Europa nog verder onderuit haalt met dat belachelijke emissie systeem. Echt een hele domme zet op het moment dat de hele Europese luchtvaart het al moeilijk genoeg heeft.
En nee, het gaat niet om half volle AF cargo kisten, maar AF pax kisten die volgeprakt moeten worden. Dus de Martinair kisten gaan halfvol weg en dat is natuurlijk nooit winstgevend. De MAC is een gerespecteerde vrachtvervoerder, terwijl AF-KLM dat juist niet is. Maar je ziet dat AF stelselmatig de kraan in Nederland dichtdraait. Alles wordt zoveel mogelijk naar Parijs gehaald.
Kia Niro-EV 2024
Dat is tot nu toe niet echt een probleem geweest, trans kisten gaan zelfs in de winter naar "de tropen" om dan in onze zomer weer "vreemde" machines hierheen te halen..Freak187 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 12:02:
[...]
Ja maar dat leasen van Trans gaat volgens mij niet heel soepeltjes. Je moet namelijk wel een lessee hebben die de kisten kan en wil hebben in de winter.
Ik ben benieuwd waar ze dit jaar heengaan en hoeveel het er zijn. Mind you, een stilstaande kist kost klauwen met geld en op dit moment staan er echt heel veel op Oost geparkeerd.Fly-guy schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 13:46:
[...]
Dat is tot nu toe niet echt een probleem geweest, trans kisten gaan zelfs in de winter naar "de tropen" om dan in onze zomer weer "vreemde" machines hierheen te halen..
Kia Niro-EV 2024
Ik heb geen idee, weet ook niet of het dit jaar ook zo gaat, maar weet wel dat stilstaande kisten en het uitlenen van een aantal niet erg nieuw is. Ryanair stalt ook een groot gedeelte van de vloot elke winter en least deze geheel niet uit.Freak187 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 14:12:
[...]
Ik ben benieuwd waar ze dit jaar heengaan en hoeveel het er zijn. Mind you, een stilstaande kist kost klauwen met geld en op dit moment staan er echt heel veel op Oost geparkeerd.
Ik weet niet of ik dit terrein verliezen op ArkeFly zou noemen, het is meer een shift in capaciteit. TUI (touroperator en moeder van ArkeFly) kocht vroeger alle capaciteit in bij Transavia maar plaatst tegenwoordig veel meer bij ArkeFly vanwege kost- en operationele voordelen. Dat is een logisch gevolg van het hebben van een eigen luchtvaartmaatschappij Nu Corendon ook een eigen maatschappij opgezet heeft hier in Nederland en Sundio (van oa Sunweb) een Duitse kist hier heeft gestationeerd wordt er alleen nog maar meer vraag weggehaald bij Trans.Freak187 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 09:31:
De KLM groep heeft het zowiezo moeilijk. Transavia verliest enorm veel terrein op ArkeFly, Je moet voor de gein eens kijken hoeveel Trans 737's op Schiphol Oost is storage staan voor de winter....
Waar Transavia (net als Martinair Pax) op leeft is in principe 'klein', te weten kleine touroperators of kleine volumes op bestemmingen, en eigen sales. Op touroperator niveau kan Trans weinig betekenen en leveren ze eigenlijk alleen maar volume. Eigen sales kunnen ze uiteraard wel wat aan doen, gedeeltelijk op charter (waar de markt beperkt is) en gedeeltelijk in de low-cost markt, waar ze het zwaar hebben met onder andere Easyjet en andere carriers.
Hetzelfde is eigenlijk een paar jaar vroeger gebeurd bij Martinair, na het over de kop gaan van Holland Exel. TUI koos ervoor om op zichzelf door te gaan op long haul en heeft in de loop der jaren de overige touroperators ver achter zich gelaten. Op een gegeven moment worden de andere touroperators zo klein dat de volumes te klein worden om er op te blijven opereren, en MP heeft het niet gered om andere markten aan te boren. (Naast een heel politiek KLM verhaal). Qua charter passagiers ben je eigenlijk voornamelijk afhankelijk van de strijd tussen de touroperators, die boven het hoofd van de airlines wordt uitgevochten.
Psies, daarom gaf ik aan dat de KLM groep het heel zwaar gaat krijgen. Trans is inderdaad te 'duur' voor een low cost maatschappij en de charter business gaat aan de neus voorbij, vanwege TUI die z'n stoelen aan ArkeFly verkoopt (broekzak --> vestzak).Spotter schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 14:25:
[...]
Ik weet niet of ik dit terrein verliezen op ArkeFly zou noemen, het is meer een shift in capaciteit. TUI (touroperator en moeder van ArkeFly) kocht vroeger alle capaciteit in bij Transavia maar plaatst tegenwoordig veel meer bij ArkeFly vanwege kost- en operationele voordelen. Dat is een logisch gevolg van het hebben van een eigen luchtvaartmaatschappij Nu Corendon ook een eigen maatschappij opgezet heeft hier in Nederland en Sundio (van oa Sunweb) een Duitse kist hier heeft gestationeerd wordt er alleen nog maar meer vraag weggehaald bij Trans.
Waar Transavia (net als Martinair Pax) op leeft is in principe 'klein', te weten kleine touroperators of kleine volumes op bestemmingen, en eigen sales. Op touroperator niveau kan Trans weinig betekenen en leveren ze eigenlijk alleen maar volume. Eigen sales kunnen ze uiteraard wel wat aan doen, gedeeltelijk op charter (waar de markt beperkt is) en gedeeltelijk in de low-cost markt, waar ze het zwaar hebben met onder andere Easyjet en andere carriers.
Hetzelfde is eigenlijk een paar jaar vroeger gebeurd bij Martinair, na het over de kop gaan van Holland Exel. TUI koos ervoor om op zichzelf door te gaan op long haul en heeft in de loop der jaren de overige touroperators ver achter zich gelaten. Op een gegeven moment worden de andere touroperators zo klein dat de volumes te klein worden om er op te blijven opereren, en MP heeft het niet gered om andere markten aan te boren. (Naast een heel politiek KLM verhaal). Qua charter passagiers ben je eigenlijk voornamelijk afhankelijk van de strijd tussen de touroperators, die boven het hoofd van de airlines wordt uitgevochten.
Martinair draaide amper winst met hun pax operatie (dat was meer een 'courtesy' die Martin Schroder wilde aanhouden), maar met cargo was de MAC weer erg groot en goed. Door KLM-AF politiek wordt Martinair ook de nek omgedraaid. De MD-11's gaan eruit en Martinair maintenance gaat Embreaer onderhoud voor KLM Cityhopper doen.
KLM op zijn beurt moet het hebben van transfer passagiers en die markt lijkt nu overgenomen te gaan worden door EK....
Kia Niro-EV 2024
Verwijderd
iig 2 kisten begin november t/m april richting Aeromexico (net als vorig jaar).Freak187 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 14:12:
[...]
Ik ben benieuwd waar ze dit jaar heengaan en hoeveel het er zijn.
(Gelezen op scramble)
Die 500 man is origin/destination natuurlijk he. KLM vervoert juist enorme hoeveelheden mensen via schiphol, maar die hier verder eigenlijk niets te zoeken hebben. Dat truukje kan EK ook natuurlijk maar dan via DXB.Devil schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:08:
Overgenomen door EK is een beetje overdreven KLM-AF vervoert gemiddeld 150 000 mensen per dag, en EK komt nu met 1 A380 (500 man). Ze zullen inderdaad proberen om marktaandeel af te snoepen van KLM, maar van overnemen is nog lang geen sprake.
Ik denk dat ze momenteel nog niet elke hoeven te vrezen (omdat ieder toch op ander continent is georiënteerd). In de toekomst (voornamelijk door de groei van Azie) zal het denk ik wel gaan veranderen.
Canon 5D III / 1DIV & EF 16-1400mm L IS USM Macro Fisheye | Flickr | Tyno Photography @ Facebook
Verwijderd
http://tinyurl.com/5ttflxc
en:
http://www.rtl.nl/xl/#/u/...0-4f06-b417-1fe8b830ad3f/
Behoorlijk gestript.
Verwijderd
PH-MCM krijgt een C-check en gaat terug naar de lease maatschappij en krijgt nog een nieuw leven bij een andere airline.
De MCI & MCL gaan de woestijn in en worden gebruikt voor onderdelen.
Verwijderd
Op NRC vergeleken ze het al met de landing in de Hudson, wat IMHO 10x zo knap is.
[ Voor 13% gewijzigd door MBV op 26-10-2011 16:14 ]
Daar komt het wel op neer inderdaad, is onder normale omstandigheden niet eens zo hele moeilijk, maar kan me voorstellen dat als je weet dat er niets meer hangt, je toch wat minder relaxed landt en dan wordt het best een knap stukje werk...MBV schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 16:13:
Eigenlijk lijkt het me niet eens zoveel moeilijker dan een normale landing, of vergis ik me? Je moet 'alleen' ervoor zorgen dat de cockpit niet al te hard op de grond slaat, en zo veel mogelijk snelheid kwijtraken met je neus omhoog (wat wel behoorlijk tegenstrijdig is, natuurlijk)
Op NRC vergeleken ze het al met de landing in de Hudson, wat IMHO 10x zo knap is.
Nou daar vergis jij je inderdaad in, dit is echt ontzettend knap! Vooral als je kijkt hoeveel snelheid al kwijt is voordat de neus de grond raakt.. Waarschijnlijk was er ook aardig wat headwind?MBV schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 16:13:
Eigenlijk lijkt het me niet eens zoveel moeilijker dan een normale landing, of vergis ik me? Je moet 'alleen' ervoor zorgen dat de cockpit niet al te hard op de grond slaat, en zo veel mogelijk snelheid kwijtraken met je neus omhoog (wat wel behoorlijk tegenstrijdig is, natuurlijk)
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Kom op, het is natuurlijk makkelijk lullen vanachter een computer, maar de neus ophouden na de landing is echt geen huzarenstukje hoor. Slechts een kwestie van je yoke naar achteren blijven trekken tot het staartvlak geen voldoende lift meer kan opbrengen en dan is het over.fynrd1 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 19:00:
[...]
Nou daar vergis jij je inderdaad in, dit is echt ontzettend knap! Vooral als je kijkt hoeveel snelheid al kwijt is voordat de neus de grond raakt.. Waarschijnlijk was er ook aardig wat headwind?
Wordt ook wel eens gedaan zonder dat het neuswiel afwezig is
Dit is geen ontzettend moeilijk bovenmenselijk huzarenstukje, maar gewoon goed werk.
[ Voor 23% gewijzigd door Devil op 27-10-2011 10:45 ]
Onze neuswielen zitten er nog aanThetallguy schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 19:48:
Hoe is de situatie bij AAN nou, Bolk?
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
www.casarodriguillo.com
Verwijderd
Maar met een ketting?
http://forum.scramble.nl/viewtopic.php?f=12&t=79025
Klinkt niet echt lekker als het waar is wat er allemaal op scramble over AA geroepen wordt.
Zou 't wel zonde vinden, MP weg, AA weg.

Ik weet van niets...Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 22:34:
[...]
Maar met een ketting?
Klinkt niet echt lekker als het waar is wat er allemaal op scramble over AA geroepen wordt.
SYDNEY - De Australische luchtvaartmaatschappij Qantas heeft zaterdag alle vluchten stilgelegd. Bij de ruim 90 jaar oude onderneming woedt onder meer met stakingsacties van personeel een bittere strijd over lonen en over hervormingsplannen van de bedrijfsleiding.
Vanaf maandagavond beschouwt de onderneming personeelsleden die actie voeren niet langer als in dienst. Daarom worden de vluchten stilgelegd met uitzondering van toestellen die in de lucht zijn en die hun hele reis afmaken tot aan de eindbestemming.
Volledig artikel op Nu.nl
Verwijderd
Voor de pax is het nu wel duidelijk.
Als je wil vliegen... niet met Qantas dit weekend.
nvm, ze zijn nu al aan het staken, maandag is het ultimatum van de directie.
[edit]
"Nu Qantas niet vliegt, bekijkt concurrent Virgin Australia of het mogelijk is extra capaciteit vrij te maken om gestrande passagiers te helpen. Dat heeft het bedrijf zaterdag bekendgemaakt." Ik zie lease-mogelijkheden...
[ Voor 122% gewijzigd door MBV op 29-10-2011 13:21 ]
Ze hebben goed gekeken naar hoe het British Airways conflict is gegaan, en misgelopen met heel veel extra schade en overlast. Met deze actie zet de directie de stakers het mes op de keel en laat hen de schuld voor extra problemen krijgen.MBV schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 13:15:
Ik snap niet precies wat ze hiermee willen bereiken. "jullie gaan maandag staken, dan hebben wij een dik probleem, dus zetten we nu alvast alle kisten aan de grond"2 dagen extra niet vliegen kost toch miljoenen?
Ook schijnt er een commissie in Australie te zijn die een staking kan verbieden als het een te grote schade voor de Australische economie of reputatie oplevert.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Piloot zijn was vroeger stoer, maar nu is het misere voor velen, er zijn er teveel van, althans wel in dit deel van de wereld.. Neefje van mij heeft ook zijn brevet (mag 737 doen), maar zit zonder werk en met 800€ hypotheek per maand, hoe mooi is dat nou?
In mijn tijd had je enkel de KLS (klm luchtvaart school, alles betaald voor U), als je daar voor aangenomen was, wachtte geen studieschuld, maar mooie tijden. Maarja dat is 20 jaar terug, en ik ben niet door de wiskundetests gekomen. Dan maar zelf betalen kwam destijds niet in je op. Ben nog wel redelijk ver gekomen in de F16-selectie destijds.

Etihad heeft al toegezegd MEL-SYD te vliegen met een A346MBV schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 13:19:
edit:
nvm, ze zijn nu al aan het staken, maandag is het ultimatum van de directie.
[edit]
"Nu Qantas niet vliegt, bekijkt concurrent Virgin Australia of het mogelijk is extra capaciteit vrij te maken om gestrande passagiers te helpen. Dat heeft het bedrijf zaterdag bekendgemaakt." Ik zie lease-mogelijkheden...
SCHIPHOL - Amsterdam Airlines staakt met onmiddellijke ingang de vliegoperaties. Dat meldt managing director Jaap Horsten in een bericht aan de medewerkers van de luchtvaartmaatschappij. Amsterdam Airlines zegt dat ‘als gevolg van buitengewone situaties’ kostbare verstoringen in het vluchtenprogramma plaatsvonden. Bovendien dreigde de maatschappij, dat al onder verscherpt toezicht stond van de Inspectie Verkeer en Waterstaat, zijn vergunning kwijt te raken.Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 22:34:
[...]
Maar met een ketting?
Bron: Luchtvaartnieuws.nl
Hoop dat de betrokkenen snel weer een baan vinden, zeker in deze tijden is dat geen makkelijke opdracht...
Even een A380 update tussendoor:
VH-OQA is de Qantas A380 waarvan eind vorig jaar een motor explodeerde. Het toestel is bijna hersteld en zal naar verwachting eind dit jaar terug in dienst genomen worden.On a lighter note the wounded Qantas A380 (MSN014 - VH-OQA) is nearing the end of its long repair.
[ Voor 4% gewijzigd door XWB op 31-10-2011 20:25 ]
YouTube: Awaryjne lądowanie Boeing 767 LOT w Warszawie 1.11.2011
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=i_tIu0NLJXo]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=itkcPW9Km7I]
pics
[ Voor 68% gewijzigd door Carfanatic op 01-11-2011 17:38 ]
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Kia Niro-EV 2024
PIC = pilot in charge?
Verwijderd
De gene die hem neer zet = PF (Pilot Flying).
Dat is niet per definitie dezelfde persoon.
Als het goed heeft er een fueldump plaats gevonden. Ik weet alleen niet of dit type toestel dat kan. Aangezien het vliegtuig een uur rond Warschau gevlogen heeft, kan hij ook zijn reserves op gevlogen hebben. Ik weet alleen niet wat de ingecalculeerde reserve's op zo'n lange vlucht zijn.MBV schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 21:10:
en dat precies op de baandrempel uitmikken, inderdaad knap! Wat ik me afvraag: moeten de motoren bij touchdown nou uit om brand te voorkomen? Tijdens het aanvliegen draaien ze nog, klinkt als stationair.
offtopic:
PIC = pilot in charge?
Fuel dumpen is een 'optie' (de ene operator kiest er wel voor, de andere niet) voor de 767. Het lijkt me tevens dat ze een uur over Warschau hebben gevlogen om zoveel mogelijk te proberen om toch het gear omlaag te krijgen.fynrd1 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 00:24:
[...]
Als het goed heeft er een fueldump plaats gevonden. Ik weet alleen niet of dit type toestel dat kan. Aangezien het vliegtuig een uur rond Warschau gevlogen heeft, kan hij ook zijn reserves op gevlogen hebben. Ik weet alleen niet wat de ingecalculeerde reserve's op zo'n lange vlucht zijn.
Kia Niro-EV 2024
Zo te lezen is het extra uur inderdaad vooral gebruikt om te troubleshooten.
http://www.airliners.net/...ing-767-35D-ER/2006892/L/
http://www.airliners.net/...ing-767-35D-ER/2006912/L/
http://www.airliners.net/...ing-767-35D-ER/2006929/L/
http://www.airliners.net/...ing-767-35D-ER/2006893/L/
http://www.airliners.net/...ing-767-35D-ER/2007033/L/

It was an unbelievable luck that on Septermber 7th, 2010, the crew of the plane carrying 72 passengers on board, managed to make an emergency landing on an abandoned runway near Izhma Village. Since then, the lucky Tu-154 has been called ‘a miracle of Izhma’.
The company ‘ALROSA’, the second largest dimond-mining company in the world, which owns the plane, did not leave it in taiga but spent over 20 million rubles (65o thousand dollars) to restore it and make ‘the lucky aircraft’ fly again.

meer pics: http://englishrussia.com/2011/11/04/the-lucky-tu-154/
Kia Niro-EV 2024
YouTube: DRAMATIC EVACUATION Emergency Landing LOT Boeing 767 Warsaw DECK AMATEUR VIDEO
zag er verder uit als een prima landing!
Incompl te
En Russisch de-icen doe je met een gieter en bezem.Carfanatic schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 10:34:
[afbeelding]
It was an unbelievable luck that on Septermber 7th, 2010, the crew of the plane carrying 72 passengers on board, managed to make an emergency landing on an abandoned runway near Izhma Village. Since then, the lucky Tu-154 has been called ‘a miracle of Izhma’.
The company ‘ALROSA’, the second largest dimond-mining company in the world, which owns the plane, did not leave it in taiga but spent over 20 million rubles (65o thousand dollars) to restore it and make ‘the lucky aircraft’ fly again.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
meer pics: http://englishrussia.com/2011/11/04/the-lucky-tu-154/

Oversized landing gear en aangepaste schokdempers voor onverharde banen. In Rusland passen vliegtuigen en andere voertuigen aan het Russisch weer en terrein aan.Freak187 schreef op zondag 06 november 2011 @ 11:18:
65000 dollars? Jezus.. dat een schijntje zeg... Maar goed... die Russische kisten zijn gemaakt voor onverharde banen itt A en B.
Goeie vering
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Op de 737 schakel je de fuel switches vlak voor de flare uit, zal voor de 767 niet veel anders zijn.MBV schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 21:10:
en dat precies op de baandrempel uitmikken, inderdaad knap! Wat ik me afvraag: moeten de motoren bij touchdown nou uit om brand te voorkomen? Tijdens het aanvliegen draaien ze nog, klinkt als stationair.
offtopic:
PIC = pilot in charge?
Verwijderd
http://www.nu.nl/buitenla...eeft-eerste-incident.htmlTOKIO - De eerste Boeing Dreamliner die commercieel wordt geëxploiteerd, heeft zijn eerste incident gehad.
Naar nu bekend is geworden, waren er zondag problemen met het landingsgestel van het nieuwste toestel van Boeing.
Piloten van All Nippon Airways (ANA), die met het eerste afgeleverde toestel vlogen, waren genoodzaakt het landingsgestel handmatig uit te klappen nadat een controlelampje aangaf dat de wielen niet goed waren uitgeklapt voor de landing.
Boeing en ANA onderzoeken het incident. De eerste Dreamliner werd nog geen 2 weken geleden afgeleverd, jaren later dan de bedoeling was.
Verwijderd
Aviodrome vraagt surseance van betaling aan
http://www.luchtvaartnieu...urseance_van_betaling_aanDRIEBERGEN - Het Nationaal Luchtvaart-Themapark Aviodrome in Lelystad heeft maandag surseance van betaling aangevraagd. Dat heeft de directie van de Aviodrome laten weten aan Luchtvaartnieuws.nl. Maandagmiddag om twee uur is het personeel van het luchtvaartmuseum geïnformeerd en twee uur later is een bewindvoerder aangesteld. Het is onzeker wat er met de collectie van het museum gebeurt.
De Dakota's van DDA Classic Airlines, de luchtvaartmaatschappij waarmee de Aviodrome nauw samenwerkt, maken deel uit van een aparte stichting en vallen daardoor buiten de surseance. De bewindvoerder kan besluiten de collectie van de Aviodrome in delen te verkopen.
Door de nieuwe situatie is de toekomst van het themapark en museum onzeker geworden. Ook de plannen rond het Holland Aviation House komen op losse schroeven te staan. Het Holland Aviation House is de koepelorganisatie van de Aviodrome en de DDA en had grote plannen op het gebied van onder meer luchtvaarterfgoed en educatie.
Er heerst al een aantal jaren financiële onzekerheid binnen de Aviodrome. Een door de KLM aangestelde manager kon het tij de afgelopen jaren onvoldoende keren. Door de structureel teruglopende bezoekersaantallen kwam er niet genoeg geld binnen om een rendabele exploitatie te draaien. Geldschieters KLM en Schiphol hebben tot nu toe steeds bijgesprongen, maar nemen niet langer meer de verantwoordelijkheid om alle gaten te dichten.
Aviodrome-directeur Jan Schaatsbergen heeft maandagavond aangegeven dat de Aviodrome voorlopig gewoon openblijft voor het publiek. Volgens hem wordt er met partijen overlegd over de toekomst van het park. Hij laat weten positief gestemd te zijn over de afloop daarvan.
De penibele situatie waarin de Aviodrome verzeild is geraakt is met name het gevolg van tegenvallende resultaten bij het onderdeel van het park dat evenementen en bijeenkomsten huisvest, aldus de directeur.
Dus wat in de eerste plaats een museum is gaat nu mogelijk in rook op omdat het aan grootheidswaanzin lijdt. Triest. Schoenmaker blijf bij je leest, je kan historisch erfgoed toch niet op de tocht stellen omdat je als directie allerlei andere activiteiten wil ontplooien? Dat zouden juridisch separate entiteiten moeten zijn op zijn minst, zodat een situatie als deze zich niet had kunnen voordoen.De penibele situatie waarin de Aviodrome verzeild is geraakt is met name het gevolg van tegenvallende resultaten bij het onderdeel van het park dat evenementen en bijeenkomsten huisvest, aldus de directeur.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Misschien hadden ze het iets drastischer moeten doen: een oude AirForce One naar aviodrome vliegen en de vergaderruimte in de 747 gebruiken
Ja, een nieuwe 747 invliegen terwijl je geen geld hebt en er toch al eentje hebt staanMBV schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 09:59:
Wat ik lees is dat ze het museum hadden willen financieren met een 'vergaderlocatie op een unieke plek', en dat bedrijven daar niet genoeg voor willen betalen.
Misschien hadden ze het iets drastischer moeten doen: een oude AirForce One naar aviodrome vliegen en de vergaderruimte in de 747 gebruiken
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
nu.nlEen stuntvlieger van het Britse team Red Arrows is dinsdag omgekomen door een incident met een schietstoel.
Hij werd vanuit zijn stoel gelanceerd terwijl het toestel nog op de grond stond, aldus het ministerie van Defensie dinsdag.
Het incident vond plaats op de Oost-Engelse luchtmachtbasis Scampton, de thuisbasis van het team.
In augustus verongelukte ook al een piloot van het team. Dat was tijdens een show aan de Engelse zuidkust. Het stuntvliegteam Red Arrows was in 1965 opgericht. Het heeft ruim 4000 shows gegeven in 52 landen.
Beetje bizar, hoe kan een schietstoel nu zomaar afgaan?
Virussen? Scan ze hier!
Vandaar de smiley, en ik bedoelde ook meer dat ze de AF1 i.p.v. de KLM 747 neer hadden moeten zettenThetallguy schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 18:01:
[...]
Ja, een nieuwe 747 invliegen terwijl je geen geld hebt en er toch al eentje hebt staan
Verwijderd
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Qdv20WhjAA8]
Wellicht binnenkort realiteit bij Ryanair?
Zie: http://www.thesun.co.uk/s...0760/Mister-blue-sky.html
Verwijderd
Gewoon een zoveelste poging om de media te halen (= gratis reclame). Wat als er bvb. kinderen naast jou zitten, dan ook zonder problemen porno bekijken op jouw schermpje?Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 13:32:
Is dit:
[video]
Hmm.. zie het al voor me.. Captain tegen FO: waar komt die turbulentie vandaan? FO: Hm, niks op de weerradar.. er zitten weer veel pax tegelijk pr0n te kijkenVerwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 13:32:
Verwijderd
http://www.ad.nl/ad/nl/10...voor-afvallend-wiel.dhtml
-edit-
Is overigens al in maart van dit jaar gebeurd...
http://avherald.com/h?article=438c368d/0003&opt=0
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2011 17:11 ]
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Die kon niet op tegen de 777.
http://www.news.com.au/bu...26191981190#ixzz1dJpkYCZT
AIRBUS says it will stop making its A340 long-haul four-engine aircraft, which has failed to match Boeing's 777.
"We have accepted reality. We have not sold any A340s for nearly two years," Airbus finance director Hans Peter Ring said during a presentation on the third-quarter results of Airbus parent company EADS.
The abandoning of the programme will allow Airbus to write back into its books a provision of 192 million euros ($257 million) it had made on the programme.
The A340 first flew in April 1992 and in 1993 it scored a record for the longest non-stop flight, between Paris and Auckland.
The Boeing 777 launched two years later and had the same capacity but with only two engines it was more fuel-efficient.
Airbus parent company EADS announced overnight a six-month delay in first deliveries of its A350 long-haul jetliner, designed to compete with Boeing's 787 Dreamliner, but raised its outlook for the year after third-quarter profits surged.
[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2011 17:11 ]
Dit topic is gesloten.