Het Luchtvaart Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 79 ... 130 Laatste
Acties:
  • 491.412 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Vind de MD-11 wel mooie vliegtuigen idd, maar ze zijn nu eenmaal behoorlijk verouderd en weinig efficient. Vind de vervanging dan ook logisch.
Snap niet helemaal waarom uiteindelijk KLM & AF met beide toestellen gaan vliegen.
Laat AF lekker met die Airbussen vliegen en KLM met de Dreamliners.
Doen ze nu toch ook al (ok, andere types weliswaar)? KLM vliegt nu ook al met een mixed Airbus/Boeing-vloot. Zie het probleem ook niet zo, als een Airbus voor bepaalde routes beter is neem je een Airbus, en als een Boeing ergens beter is neem je een Boeing.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:52
Stewardessen zullen wel blij zijn, die MD11 liep door zijn middenmotor schuin op/af. Weg met dat ding zullen zij denken. Heb zelf goeie herinnering eraan, Finnair MD11 naar Thailand (met veel en dure gratis drank aan boord, is dat nog bij veel maatschappijen, dit is alweer jaren terug? :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
KLM heeft al jaren plannen om de MD-11 te vervangen, eerst zou het 2014 worden met de A330 als vervanger, maar blijkbaar wil men het nog wat rekken. Voor passagiersvluchten past de MD-11 niet echt meer bij deze tijd als het op (brandstof) kosten aankomt. Het verbaast me dat de KLM deze toestellen nog zolang wil gebruiken, maar dat komt misschien door een gunstig lease contract oid.

[ Voor 4% gewijzigd door XWB op 16-09-2011 19:57 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:04

Freak187

geen

Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 09:58:
Air France-KLM bestelt 110 Airbus A350's en 787's

[...]

http://www.luchtvaartnieu...10_Airbus_A350_s_en_787_s

Snap niet helemaal waarom uiteindelijk KLM & AF met beide toestellen gaan vliegen.
Laat AF lekker met die Airbussen vliegen en KLM met de Dreamliners. Althans dat zegt m'n gevoel.

Wel fijn dat KLM iig met de 787 begint, maar wat zonde dat de MD-11 dan weg gaat... (ook al zijn ze op leeftijd, het blijven ontzettend mooie toestellen!)
50/50 A vs B is deels politiek en deels strategisch. Je wilt niet compleet afhankelijk van een vliegtuigbouwer worden. Op deze manier zorg je dat beide bouwers hun uiterste best gaan doen. Goede contracten enzo. Las dat de A350 met Rolls motoren gaat vliegen... dat lijkt me wel een risico' tje. Niet al te beste track record voor Rolls. De Trent voor de 787 ligt mijlenver achter de GEnx.
De MD-11 is inderdaad een prachtige kist, maar worden nu maintenance hogs. Ze worden ouder, spare onderdelen worden schaarser, dus duurder.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Hier zijn de high-res renders, klik voor de grote versie:

787:
Afbeeldingslocatie: http://s1.proxy04.twitpic.com/photos/large/399499377.jpg

A350:
Afbeeldingslocatie: http://s1.proxy04.twitpic.com/photos/large/399500147.jpg
50/50 A vs B is deels politiek en deels strategisch. Je wilt niet compleet afhankelijk van een vliegtuigbouwer worden. Op deze manier zorg je dat beide bouwers hun uiterste best gaan doen. Goede contracten enzo.
Dat, plus Franse autoriteiten zien dat geld graag naar Europa gaan.
De Trent voor de 787 ligt mijlenver achter de GEnx.
Kan je uitleggen waarom, dat stuk heb ik gemist? De GEnx voor de 787 moet zelf nog gecertificeerd worden, en de meeste klanten kiezen toch voor de Trent motor?

March of the Eagles

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hmm, WO2-vliegtuig (P-51 Mustang) neergestort bij een luchtshow, enkele doden (inclusief de piloot), en 50 gewonden, waarvan 15 zwaar...
Een oud gevechtsvliegtuig uit de Tweede Wereldoorlog is vrijdag tijdens een vliegshow in de Amerikaanse staat Nevada neergestort.

Daardoor zijn enkele doden gevallen en meer dan 50 gewonden, van wie 15 er erg slecht aan toe zijn. Dat meldden Amerikaanse media op gezag van de autoriteiten.

Volgens ooggetuigen vloog het toestel, een P-51 Mustang, op circa 150 meter hoogte toen de piloot er de controle over verloor.

Op Youtube is te zien hoe het vliegtuig een duikvlucht maakt en zich met de neus in de grond boort, vlak voor een tribune. De luchtvaartautoriteiten doen onderzoek naar de oorzaak van de crash.

De piloot, een man van tussen de 70 en 80 jaar oud, zou in ieder geval zijn omgekomen. Ook in het publiek zou een of twee doden zijn gevallen. Schattingen van het aantal doden en gewonden lopen evenwel sterk uiteen.

Het ongeluk gebeurde tijdens de National Championship Air Races. Dat evenement in Reno waarbij piloten het in historische vliegtuigen tegen elkaar opnemen, trekt jaarlijks vele duizenden toeschouwers.

De verongelukte P-51 Mustang was sinds 1946 in gebruik als racetoestel en had veranderingen ondergaan om de aerodynamica te verbeteren. Het had een topsnelheid van circa 800 kilometer per uur.
Bron: http://www.nu.nl/buitenla...-crash-vliegshow-vs-.html

De crash is gefilmed, de P-51 boort zich gewoon bijna loodrecht in de grond: YouTube: Airplane crash at Reno air races 2011 Friday sept 16 4:30 - 5pm - YouTube

Was toestel NX79111, "The Galloping Ghost", die verongelukt is.

Afbeeldingslocatie: http://www.airteamimages.com/pics/111/111446_800.jpg

Op Airliners.net word gespeculeerd dat de "elevator trim tab" zou zijn afgebroken, waardoor er problemen ontstonden. Wat is een "elevator trim tab", en is dat een belangrijk onderdeel?

[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 17-09-2011 07:40 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-10 09:31
Volgens mij (maar ben geen expert) is een elevator trim tab geen super cruciaal ding. Dit is om, het woord zegt het al, te trimmen. Dus een soort fijnafstelling van de elevator.

http://www.google.nl/sear...ei=dD50TpGUGMrn-gbczNzWDA

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

trim tabs reduceren stickforces bij bepaalde attitude settings van je vlieetuig.....ontbreken van je trimtab kan een enorme kracht op je stick veroorzaken (elevator in dit geval) die je met armkracht niet tegengewerkt krijgt........

T60P Widescreen

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Aflevering eerste 2 747-8F's is vertraagd, om "contractuele redenen":
De aflevering van de eerste Boeing 747-8 Freighter aan Cargolux gaat maandag niet door. Boeing heeft de geplande festiviteiten met eigen personeel, media en genodigden rond de eerste overdracht afgeblazen. De vliegtuigbouwer heeft aangegeven dat er eerst nog wat 'contractuele kwesties' moeten worden afgerond.

Cargolux zou zelf bij Boeing hebben aangegeven dat het maandag niet bereid is de eerste 747-8F in ontvangst te willen nemen. Het toestel staat bij de Boeing-fabrieken in Everett klaar om naar Luxemburg te vliegen. De eerste aflevering zou al rap gevolgd worden door een tweede. Woensdag stond in de boeken als afleverdag voor 747-8 Freighter nummer twee.

Wanneer Boeing alsnog overgaat tot de feestelijke overdracht van het grote vrachtvliegtuig is onduidelijk. Aangenomen wordt dat Cargolux niet tevreden is over de prestaties van de vernieuwde jumbo. Volgens persbureau Reuters zou sprake zijn van een tegenvallend brandstofverbruik, waar Cargolux voor gecompenseerd wil worden.

De 747-8 Freighter is uitgerust met vier GEnx-2B-motoren van fabrikant General Electric. Het vliegtuig is 5,6 meter langer dan zijn voorganger, de 747-400 Freighter. Ook van dat type was Cargolux in 1993 de eerste
Luchtvaartnieuws.nl

Beetje wazig verhaal allemaal...

Virussen? Scan ze hier!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Doden bij crash op vliegshow Nevada

Tijdens een vliegshow in Reno, in de Amerikaanse staat Nevada, is een toestel in het publiek neergestort. Daarbij zijn zeker drie doden gevallen, onder wie de 74-jarige stuntpiloot.

Zeker 54 toeschouwers zijn gewond geraakt, van wie de helft er slecht of zeer slecht aan toe is.

Volgens ooggetuigen vloog het toestel, een Mustang uit de Tweede Wereldoorlog, op ongeveer 150 meter hoogte toen de piloot de controle verloor. "Ik hoorde wat gepruttel, zag dat het vliegtuig heen en weer bewoog en toen recht naar beneden kwam." Het hele programma is direct na het ongeluk afgelast.
Filmpje ook op bovenstaande link te zien. Valt nog mee dat er zo relatief 'weinig' doden zijn gevallen (en hopen dat dat aantal ook laag blijft...)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• Freak187

Freak187

geen

XWB schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 22:45:
Hier zijn de high-res renders, klik voor de grote versie:

787:
[afbeelding]

A350:
[afbeelding]

[...]

Dat, plus Franse autoriteiten zien dat geld graag naar Europa gaan.

[...]

Kan je uitleggen waarom, dat stuk heb ik gemist? De GEnx voor de 787 moet zelf nog gecertificeerd worden, en de meeste klanten kiezen toch voor de Trent motor?
Voor de 787 heb je de keuze tussen 2 aanbieders van motoren. Rolls en GE.De GEnx is al bijna klaar met testen, terwijl de Rolls Royce Trent motoren die in de testcell hangen constant uit elkaar ploffen.Rolls heeft hun zaakjes gewoon niet voor elkaar. Net zoals de RB211 destijds met de Lockheed L1011 en de Trent voor de A380 (die op een sterk gereduceerd shop interval zit. Ze kunnen veel minder uren maken voordat ze weer door de engineshop moeten. En dat kost miljoenen per shopvisit). Uiteindelijk komen ze er wel, maar het duurt langer en kost meer. Daarnaast moet je je afvragen als je in dit stadium nog zulke structurele problemen hebt, of straks 'in service' de betrouwbaarheid wel hoog is.
Alle testvluchten met de 787 zijn met GE motoren gedaan volgens mij.

Kia Niro-EV 2024

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Freak187 schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 15:26:
[...]

Voor de 787 heb je de keuze tussen 2 aanbieders van motoren. Rolls en GE.De GEnx is al bijna klaar met testen, terwijl de Rolls Royce Trent motoren die in de testcell hangen constant uit elkaar ploffen.Rolls heeft hun zaakjes gewoon niet voor elkaar. Net zoals de RB211 destijds met de Lockheed L1011 en de Trent voor de A380 (die op een sterk gereduceerd shop interval zit. Ze kunnen veel minder uren maken voordat ze weer door de engineshop moeten. En dat kost miljoenen per shopvisit). Uiteindelijk komen ze er wel, maar het duurt langer en kost meer. Daarnaast moet je je afvragen als je in dit stadium nog zulke structurele problemen hebt, of straks 'in service' de betrouwbaarheid wel hoog is.
De reputatie van de Rolls Royce motoren ken ik, niet alleen het voorval met de Qantas A380 maar ook de Trent 800 voor de 777-200 had problemen en inderdaad, ook de L1011. En de extra kosten voor een shopvisit klopt inderdaad, maar toch kiezen veel klanten voor RR motoren. De meerderheid van de A380 klanten heeft voor de Trent 900 gekozen, maar ook behoorlijk aantal 787 klanten heeft voor de Trent 1000 gekozen. Waarom kiezen zoveel klanten alsnog voor een RR motor?
Nee, de meeste testtoestellen hebben de Trent motor. De eerste Dreamliner met de GEnx motor was ZA005. De 787 die afgelopen augustus gecertificeerd werd, was met de Trent motor uitgerust. De certificering voor de 787 met de GEnx motor volgt in het vierde kwartaal.

March of the Eagles

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:14
XWB schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 18:48:
De reputatie van de Rolls Royce motoren ken ik, niet alleen het voorval met de Qantas A380 maar ook de Trent 800 voor de 777-200 had problemen en inderdaad, ook de L1011. En de extra kosten voor een shopvisit klopt inderdaad, maar toch kiezen veel klanten voor RR motoren. De meerderheid van de A380 klanten heeft voor de Trent 900 gekozen, maar ook behoorlijk aantal 787 klanten heeft voor de Trent 1000 gekozen. Waarom kiezen zoveel klanten alsnog voor een RR motor?
Ik begreep (ve ittv dvd) dat Rolls Royce motoren met met 3 assen maakt ipv 2. Misschien dat dat voor meer storingen / onderhoud zorgt? IANAJEM maar het lijkt me dat hoe meer onderdelen, hoe meer kans op storing. Zie ook deze link.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
wildhagen schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 10:02:
Aflevering eerste 2 747-8F's is vertraagd, om "contractuele redenen":

[...]

Luchtvaartnieuws.nl

Beetje wazig verhaal allemaal...
Afbeeldingslocatie: http://s1.proxy04.twitpic.com/photos/large/400379984.jpg

Daar staan ze dan, te wachten tot ze geleverd kunnen worden. Boeing kan er niks aan doen, maar het is toch even balen. Uit PR standpunt is dit niet ideaal. Boeing mag nu het delivery feest, inclusief pers etc, compleet afblazen. Er loopt op internet heel wat speculatie over de mogelijk reden van het uitstel.

Maar dit stukje vind ik wat onzin:
Aangenomen wordt dat Cargolux niet tevreden is over de prestaties van de vernieuwde jumbo. Volgens persbureau Reuters zou sprake zijn van een tegenvallend brandstofverbruik, waar Cargolux voor gecompenseerd wil worden.
Het is al lang bekend dat de 747-8F niet het vliegtuig geworden is wat Boeing ooit beloofd had. Maar ook Cargolux wist dit al lang, ze werden tenslotte up-to-date gehouden via het testprogramma.

Misschien zit hier wat in:
There is a lot of talk on the internet as well about the fact that Qatar Airways recently purchased 35% of Cargolux and created a new board of directors. There could be some issues that the new board disagree with and were looking to get more from Boeing. At this point since neither side is saying much more on why the deal was stopped last minute, there are just a lot of rumors and speculation. I would imagine other Boeing 747-8F customers have picked up the phone to ask Boeing why this deal has not gone through.
I believe the real reason will be related to some legal issue unrelated to financing or performance that neither Boeing nor Cargolux planned for and were not able to resolve in time to meet the 19 and 21 September delivery dates.
Boeing heeft trouwens nog meer 'problemen' aan zijn hoofd. Het schijnt dat Air India - de tweede 787 klant met 27 orders - de factuur niet kan betalen:
Het in financieel zwaar weer verkerende Air India dreigt de aanschaf van 27 nieuwe Boeing 787 Dreamliners niet te kunnen bekostigen. Dat melden Indiase media. Air India zou overwegen om de levering van de Dreamliners uit te stellen of de order zelfs compleet te annuleren.

Tijdens een ingelaste bijeenkomst zou worden bekeken of de levering van de 787’s leidt tot een nog grotere schuldenlast voor Air India. “We zullen een commerciële beslissing nemen”, aldus een vertegenwoordiger van het ministerie van Transport.

Air India zou na All Nippon Airways de tweede luchtvaartmaatschappij die de 787 in ontvangst neemt. De levering van de eerste Dreamliner aan het Indiase staatsbedrijf staat voor het vierde kwartaal gepland.

Op Paine Field in Everett staan nu al meerdere 787's in de kleuren van Air India - nog zonder motoren - te wachten om afgeleverd te worden. De levering van de 787's is al met drie jaar vertraagd.
Ja, ook dat is even balen. Als ik me niet vergis staan er inmiddels acht Air India 787 frames klaar.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5094/5438533327_9b1694c052_z.jpg
Air India Boeing 787 Dreamliner VT-ANC ZA232 by flightblogger, on Flickr

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
/me dubbelcheckt of Wildhagen het niet al gepost heeft.. Hmm, nee, volgens mij niet :P
Weer ongeluk met stuntvliegtuig in VS

Bij een vliegtuigshow in de Verenigde Staten is opnieuw een vliegtuig gecrasht. In Martinsburg (West Virginia) verongelukte een T-28 Trojan uit 1958. Er was een grote explosie. De piloot is om het leven gekomen.

Op de grond vielen geen slachtoffers. Het vliegtuig stortte ver van het publiek neer. Wel roept de organisatie bezoekers op hulp te zoeken als het incident traumatisch was. Het evenement werd meteen afgelast.

Het was de tweede dag op rij dat er een ongeluk gebeurde bij een Amerikaanse vliegshow. Vrijdag stortte een stuntvliegtuig in de staat Nevada neer in het publiek. Daarbij kwamen zeker negen mensen om het leven.
Gaat lekker met die stuntvliegtuigen :X

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Gaat weer goed met die vliegshows ja....

Ook dit is overigens gefilmed:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=mhBsU3vG15w&sns=em]

Afbeeldingslocatie: http://a.abcnews.com//images/US/e14eb45bc2c1411f865f4d46bf6f425a_mn.jpg

Overigens wel knap dat het een vliegtuig uit 1958 zou zijn, als je bedenkt dat de laatste T-28 Trojan in 1957 uit de fabriek is gerold :P

[ Voor 23% gewijzigd door wildhagen op 18-09-2011 11:19 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Nouja gefilmd, de vuurbal is gefilmd. Wat er nou gebeurde is uit dat filmpje niet te achterhalen...

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-10 09:41

Vmu

Rotatate

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-10 10:40

mambo No5

Bad Apple?

Slightly offtopc met de ongelukken hierboven, maar heeft iemand ervaring met overstappen op vluchten binnen SVO? Ik vlieg over 1,5 week richting Japan via SVO en ben er net achter gekomen dat ik van terminal F naar terminal D moet transferren om de opvolgende vucht te kunnen nemen. :X Punt is alleen dat ik maar 1:30 heb om over te stappen en enige ervaring/tips op voorhand wel handig zouden zijn zodat ik daar ter plekke niet verdwaal om maar iets te noemen. :)

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Laatst online: 16:56
mambo No5 schreef op zondag 18 september 2011 @ 13:56:
Slightly offtopc met de ongelukken hierboven, maar heeft iemand ervaring met overstappen op vluchten binnen SVO? Ik vlieg over 1,5 week richting Japan via SVO en ben er net achter gekomen dat ik van terminal F naar terminal D moet transferren om de opvolgende vucht te kunnen nemen. :X Punt is alleen dat ik maar 1:30 heb om over te stappen en enige ervaring/tips op voorhand wel handig zouden zijn zodat ik daar ter plekke niet verdwaal om maar iets te noemen. :)
In augustus dezelfde vlucht gepakt, geen problemen gehad met de transfer (alleen de baggage had het niet gehaald op de heenreis...) Let erop als je uit het vliegtuig komt dat je niet door de paspoortcontrole gaat, maar meteeen met de trap naar boven gaat naar de terminal (dit staat eigenlijk niet aangegeven met borden). Eenmaal door de security moet je een stuk lopen, maar makkelijk te halen.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

Tom Paris schreef op zondag 18 september 2011 @ 14:29:
[...]

In augustus dezelfde vlucht gepakt, geen problemen gehad met de transfer (alleen de baggage had het niet gehaald op de heenreis...) Let erop als je uit het vliegtuig komt dat je niet door de paspoortcontrole gaat, maar meteeen met de trap naar boven gaat naar de terminal (dit staat eigenlijk niet aangegeven met borden). Eenmaal door de security moet je een stuk lopen, maar makkelijk te halen.
Kijk, dat is nuttige info. Bedankt in ieder geval. :) Nu hopen dat de bagage 't wel red; ik neem voor de zekerheid wel voor 1 dag schone kleren mee in de handbagage.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke KLM actie aan de gang op dit moment: http://livestream.nines.nl/klm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ok dat is echt het beste twitter idee ooit.

[ Voor 39% gewijzigd door CyBeR op 19-09-2011 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

Aangezien Casper niet meer gratis is een voor iedereen toegankelijke (en enigzins beperkte versie in de zin dat dit alleen bruikbaar is voor Schiphol en 't Nederlands luchtruim en er geen vluchtnummers weergegeven worden) versie van het Bewoners Aanspreekpunt Schiphol. :)

http://inzicht.bezoekbas.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:04
mambo No5 schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 16:01:
Aangezien Casper niet meer gratis is een voor iedereen toegankelijke (en enigzins beperkte versie in de zin dat dit alleen bruikbaar is voor Schiphol en 't Nederlands luchtruim en er geen vluchtnummers weergegeven worden) versie van het Bewoners Aanspreekpunt Schiphol. :)

http://inzicht.bezoekbas.nl/
Doe dan deze http://www.flightradar24.com/ ook gratis en itt bovengenoemde wel "live"

Vincere Per Belli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Sjah schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 18:22:
... (met veel en dure gratis drank aan boord, is dat nog bij veel maatschappijen, dit is alweer jaren terug? :P ).
Ja hoor, elke maatschappij vliegt nog op kerosine, een enkel experiment met biobrandstof daargelaten :P

• julian19haas
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-10 14:00
Nieuwe beelden van Reno Air Crash

http://www.dumpert.nl/med...n_van_reno_air_crash.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je aan zo'n snelheid de grond raakt schiet er toch niets meer van je over? (van de piloot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
BamSlam_ schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 17:40:
[...]

Ja hoor, elke maatschappij vliegt nog op kerosine, een enkel experiment met biobrandstof daargelaten :P
Yup, kerosine is het duurste goedje wat ze uit olie kunnen winnen, right? En stookolie (schepen) het goedkoopste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Volgens mij valt dat wel mee... Volgens mij kost een kg kerosine niet zo heel erg veel...

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Kerosine is een stuk goedkoper dan benzine geloof ik juist. Iets met accijns en een gebrek eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Bolk schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 23:42:
Volgens mij valt dat wel mee... Volgens mij kost een kg kerosine niet zo heel erg veel...
Behalve dat de prijzen steeds stijgen natuurlijk.

Jet Fuel Price Monitor

Afbeeldingslocatie: http://www.iata.org/whatwedo/PublishingImages/fuel/ChartC.png

March of the Eagles

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De Airbus A400M Grizzly lijkt weer een belangrijke stap dichter bij certificering:
Airbus Military heeft verschillende kritische proeven uitgevoerd met de nieuwe viermotorige A400M Grizzly. Daarbij maakte het toestel onder meer bij een maximaal startgewicht vlak voordat het zou opstijgen een noodstop. Ook werden geslaagde evacuatieproeven uitgevoerd.

De zogenoemde 'high-energy rejected take-off' is een van de meest kritische onderdelen in een vliegtestprogramma. De door het hoge startgewicht vrijkomende wrijvingshitte van de remmen, moet via de velgen en banden worden afgevoerd. Deze hitte kan zo groot zijn dat de banden van het vliegtuig kunnen klappen. Het testprotocol schrijft daarbij voor dat het toestel vijf minuten moet blijven staan voordat de brandweer de remmen mag afkoelen. De proeven werden in Toulouse uitgevoerd met prototype Grizzly 1.

Airbus deed eerder met prototype Grizzly 5 in het Spaanse Sevilla enkele geslaagde evacuatieproeven. Het hiervoor gebruikte prototype zal voor het eind van dit jaar aan de vliegende testvloot worden toegevoegd.

De vliegtuigbouwer voert momenteel een testprogramma uit waarbij vijf 'Grizzlies' in totaal 3.700 vlieguren maken. Ook gebruikt men een niet vliegend prototype voor het uitvoeren van belastingproeven.
Bron: http://www.luchtvaartnieu...overleeft_kritische_tests

Afbeeldingslocatie: http://www.luchtvaartfoto.nl/photos/2409_ee054cf1_Airbus/0-24092011-105304.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.luchtvaartfoto.nl/photos/2409_ee054cf1_Airbus/1-24092011-105304.jpg

Wel een flat tire :P

Virussen? Scan ze hier!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Wist je dat de propellers van de A400M tegen de klok in draaien?
The first time use of counter-rotating propellers on the two sides has had a huge impact. According to Airbus Military, this not only reduces any yawing in the event of an engine failure, but it also results in better airflow conditions over the wing. The horizontal and vertical tail units have been scaled down by eight and 17 percent respectively, while the flap system has also been simplified thanks to better lift values. All of these features have had a beneficial effect on the empty weight which, according to the manufacturer, is “under control”.
The propellers on each wing of the A400M turn in opposite directions, with the tips of the propellers advancing from above towards the midpoint between the two engines. This is in contrast to the overwhelming majority of multi-engine propeller driven aircraft where all propellers on the same wing turn in the same direction. The counter-rotation is achieved by the use of a gearbox fitted to two of the engines, and only the propeller turns the opposite direction; all four engines are identical and turn in the same direction which eliminates the need to have two different "handed" engines on stock for the same aircraft, which simplifies maintenance and supply costs. This configuration, dubbed DBE (Down Between Engines), allows the aircraft to produce more lift and lessens the torque and prop wash on each wing. It also reduces yaw in the event of an outboard engine failure.
Meer foto's voor geïnteresseerden:

http://www.airliners.net/...-A400M-Grizzly/1624220/L/
http://www.airliners.net/...-A400M-Grizzly/1369816/L/
http://www.airliners.net/...-A400M-Grizzly/1623988/L/
http://www.airliners.net/...-A400M-Grizzly/1616131/L/

[ Voor 30% gewijzigd door XWB op 24-09-2011 14:26 ]

March of the Eagles

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

XWB schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 14:23:
Wist je dat de propellers van de A400M tegen de klok in draaien?
Ja, die techniek is niet helemaal nieuw, counter-rotating props werden in WO2 al gebruikt. Wel is het nieuw dat alle motoren van een vliegtuig counter-rotating zijn, daar is de A400 de eerste.

Beetje exotisch: de Messerschmitt Me-323 Gigant had 6 motoren, waarvan de 3 op één vleugel 'normaal' roteerden, en de 3 aan de andere vleugel waren counter-rotating :)

Ook een aantal Pipers en Cessna's gebruiken counter-rotating props.

Counter-rotating props zijn overigens niet te verwarren met contra-roterende props, zoals op de Tu-95 bijvoorbeeld. Dat is iets anders :)

Virussen? Scan ze hier!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:26

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ofwel, ze draaien niet allemaal tegen de klok in, maar op beide vleugels zit een counter-rotate opstelling. De props op de linker vleugel draaien tegen elkaar in (naar binnen toe) en ook de pops op de rechter vleugel draaien tegen elkaar in (naar binnen toe). (Dat is op die foto's inderdaad wel mooi te zien.)

Life is not about specs, it is about joy!

• Freak187

Freak187

geen

Sjah schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 23:09:
[...]

Yup, kerosine is het duurste goedje wat ze uit olie kunnen winnen, right? En stookolie (schepen) het goedkoopste?
Neuh, Kerosine is een van de makkelijkst winbare brandstoffen uit olie.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-10 09:31
Crash van een Beechcraft van Budha Air:

http://www.nu.nl/buitenla...vliegtuigcrash-nepal.html

[ Voor 22% gewijzigd door Yihaaa op 25-09-2011 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Morgen word overigens de eerste 787 afgeleverd aan launch customer All Nippon Airways :)

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/5/0/5/1986505.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door wildhagen op 25-09-2011 08:37 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Er zal een live stream beschikbaar zijn waarop je het feest kan volgen. Het toestel vliegt dan dinsdag naar Japan (ook met live stream).

http://www.airlinereporte...liner-to-ana-this-monday/

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:35

MBV

Wat een lelijke punten aan de achterkant van de engine pods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:14
MBV schreef op zondag 25 september 2011 @ 21:02:
Sommige 747-800 hebben ze ook:
Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/-MsayonRDs_Q/TY5KHHeI8uI/AAAAAAAAQro/rDAHnwTz7VY/s400/boeing_747-8_main_image.jpg.

Ik ga er vanuit dat het voor efficiency is, minder wervelingen enzo. Hoewel ik me wel afvraag hoeveel procent / promille kerosine dat nou helemaal scheelt op een lange vlucht.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Wat ik zo gauw kan vinden als ik zoek op 'chevron nozzle' is het tegen de herrie, dus niet direct voor de promille betere efficiency.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Het is idd tegen de herrie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

MBV schreef op zondag 25 september 2011 @ 21:02:
Die vind ik juist wel mooi eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk verhaal over de oorsprong van de PH- prefix op NL toestellen:
http://blog.klm.com/the-origin-of-ph-registration/2596/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Originele landing :P

Naar aanleiding van dit:
Een DC-9-51 van de Venezolaanse luchtvaartmaatschappij Aeropostal is zwaar beschadigd geraakt tijdens de landing op het vliegveld van Puerto Ordaz. Beide JT8D -motoren, bij de DC-9 aan de achterzijde van het toestel geplaatst, knakten daarbij van de romp. De 131 inzittenden bleven ongedeerd; wel klaagden sommigen over rug- en nekklachten.

Op foto’s van het ruim 35 jaar oude toestel is te zien dat de motoren nog half aan het vliegtuig hangen. Ter hoogte van de motoren is de romp gekreukeld en het staartstuk lijkt licht omlaag te hangen. De Venezolaanse luchtvaartautoriteit is inmiddels een onderzoek gestart naar het incident.
Bron: http://www.luchtvaartnieu...anse_DC-9_tijdens_landing

Afbeeldingslocatie: http://www.luchtvaartnieuws.nl/Objects/DC-9_venezuela_600.jpg

Even Apeldoorn bellen?

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 27-09-2011 17:15 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Klapper van de week geweest zo te zien...

• MBV

MBV

Dat hoop ik maar, er zijn slechtere weken geweest de laatste tijd :/

Verwijderd

Holy crap :X Dat is nog eens een heftige variant van 'schat, de zijspiegel is kapot, de auto ligt erop'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Vliegtuigongeval, maar dan anders...
Een klein vliegtuigje is zaterdag circa 250 kilometer ten noorden van de Australische metropool Sydney in een reuzenrad gevlogen.

Het toestel van het type Cheetah S200 ramde het gevaarte op een markt bij het kustplaatsje Old Bar. Het vliegtuig en de inzittenden kwamen in het gevaarte vast te zitten.

Politie en brandweer zijn er vervolgens eerst in geslaagd twee kinderen uit het vastgelopen reuzenrad te halen.

Daarna konden ook de twee inzittenden van het vliegtuig uit hun benarde positie worden bevrijd, berichtte de website van The Sydney Morning Herald.
nu.nl

Afbeeldingslocatie: http://images.smh.com.au/2011/10/01/2662505/art_ferris4-420x0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://images.smh.com.au/2011/10/01/2662504/art_feeris-wheel-200x0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static2.stuff.co.nz/1317441038/542/5716542.jpg
Afbeeldingslocatie: http://media.nu.nl/m/m1ezvread7se_700.jpg

Kan het wel begrijpen hoor, een landingsbaan en een reuzenrad lijken nu eenmaal verschrikkelijk op elkaar....

[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 01-10-2011 13:58 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Dit is ook helemaal geen reuzenrad, maar een minirad, die zie je veel makkelijker over het hoofd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:11

franssie

Save the albatross

mwah - genante vertoning :) godzijdank geen doden

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
YouTube: Wing test JS1 Revelation - YouTube

Testopstelling breekt eerder dan de vleugel 8)7

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

MBV schreef op woensdag 14 september 2011 @ 19:08:
Nog meer eindhoven airport:

[...]

Ik vroeg me al af hoe ze die auto's die daar altijd staan kunnen betalen... :P [/jaloers]
Niet, kennelijk, ze zijn failliet verklaard :P
Privéjet-luchtvaartmaatschappij Solid aiR is failliet verklaard. Het bedrijf liet dat vrijdag weten.

Vorige week maakte de Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) al bekend de vliegvergunning van het bedrijf voor drie maanden te schorsen. De inspectie was er niet van overtuigd dat een veilige vluchtuitvoering was gegarandeerd.

Het bedrijf stond ook al onder verscherpt toezicht. Onder andere leden van het Koninklijk Huis hebben in het verleden meegevlogen in de toestellen van Solid aiR.
Bron: http://www.nu.nl/economie...r-failliet-verklaard.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Vliegramp in Turkije :P

Afbeeldingslocatie: http://www.hurriyetdailynews.com/images/2011_10_10/turkish-plane-makes-belly-landing-no-injuries-report-2011-10-10_l.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

nee hoor geen ramp, alleen kapotte knieën :P

Doet me denken trouwens aan die Telegraaf kop van vandaag "[$een of andere tros SBS zanger$] ontsnapt aan crash!"
Vliegtuig was als uitwijk ergens aan de grond gaan staan om een bui over te laten trekken, krijg je als je op een camping ticket vliegt ;)

edit:// voor de geschiedschrijving:
beense crasht- of niet

[ Voor 34% gewijzigd door franssie op 10-10-2011 21:29 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

franssie schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 20:28:
nee hoor geen ramp, alleen kapotte knieën :P

Doet me denken trouwens aan die Telegraaf kop van vandaag "[$een of andere tros SBS zanger$] ontsnapt aan crash!"
Vliegtuig was als uitwijk ergens aan de grond gaan staan om een bui over te laten trekken, krijg je als je op een camping ticket vliegt ;)

edit:// voor de geschiedschrijving:

[...]
Zijn gewicht lijkt me een groter probleem voor de veiligheid van het vliegtuig :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

last Friday a Cessna 310 ditched in the ocean near Hawaii.
plane flew from Monterey to Hawaii.
after 11h 30min of flight, and 500 miles from Hilo the pilot radioed he was running low on fuel.
The USCG dispatched a C130, ship and chopper to help the pilot with the emergency landing.
http://cgvi.uscg.mil/media/main.php?g2_itemId=1427564
http://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=139011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

wow netjes die ditch *O* Zou er nog iets over ditching in de operating manual staan of iets als "ditching is not reccommended" (zoals dat in de TB10 staat als ik het goed heb).
Zonder benzine komen te zitten is dan wel weer -O-

[ Voor 49% gewijzigd door franssie op 12-10-2011 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Hoe kan die zo ver vliegen? Volgens wiki kan ie maar 1600km vliegen en de afstand zou bijna 4000km moeten zijn.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Keiichi schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 19:01:
Hoe kan die zo ver vliegen? Volgens wiki kan ie maar 1600km vliegen en de afstand zou bijna 4000km moeten zijn.
Bladder tanks zoals deze: http://www.turtlepac.com/...aircraft-ferry-tanks.html

Afbeeldingslocatie: http://www.aussieairparts.com/images/126793028580622.jpg

Installeren waar normaal passagiers kunnen zitten of waar je cargo ruimte hebt en voila, flink wat meer brandstof voor je vliegtuig :).

[ Voor 7% gewijzigd door Propane op 12-10-2011 19:38 . Reden: Pic toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

747-8F word vandaag nog aan CargoLux geleverd.

Press Release (cargolux.com)
http://www.cargolux.com/Press/PressReleases.php?nid=300

Verdere Info
http://boeingblogs.com/ra...ery_day_for_cargolux.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou lama naar SPL komen dan! :)
Die 744F's van ze heb ik nou wel gezien. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Yup, levering 747-8F komt nu op gang. Ook Cathay Pacific ontvangt deze maand zijn eerste 747-8F. De versie voor Korean Air en BA staan ook klaar :)

Afbeeldingslocatie: http://paineairport.com/images/kpae7377.png

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5145/5571588630_1c0c178604_z.jpg
_MG_5738 Korean Air Cargo Boeing 747-8F by Patcard, on Flickr

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

franssie schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 17:03:
wow netjes die ditch *O* Zou er nog iets over ditching in de operating manual staan of iets als "ditching is not reccommended" (zoals dat in de TB10 staat als ik het goed heb).
Zonder benzine komen te zitten is dan wel weer -O-
Bijna een perfecte ditch zo te zien (misschien zou een iets grotere angle of attack beter zijn, kom je minder snel achterstevoren en heb je een lagere aanvliegsnelheid), en dan nog heb je extreme vertragingen. 120km/u naar 0 in 3 sec, en hij eindigt achterstevoren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

misschien, ik heb er met wat vliegers discussies overgehad. Teveel angle of attack bij snelheid eindigt in een koprol, overleef je niet. Soort horizontale stall in de laatste seconden zou perfect zijn (5 meter vallen moet je kunnen hebben) maar dat krijg je niet voor elkaar - al met al zou ik hiervoor tekenen (maar vraag me serieus af hoe die piloot zonder brandstof kwam te zitten, waarom ie dat te laat doorhad en of ie het brevet mag inleveren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Met een stall heb je toch ook een grotere angle of attack, waarbij je dan toch ook een koprol maakt?
Over z'n brandstoftekort: tegenwind heeft veel invloed op zo'n klein toestel, en 500 mijl van tevoren inschatten dat je 100 mijl te kort komt lijkt me niet overdreven laat. 2 uur vliegen, eerder melden lijkt me nogal nutteloos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

MBV schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 09:23:
Met een stall heb je toch ook een grotere angle of attack, waarbij je dan toch ook een koprol maakt?
Over z'n brandstoftekort: tegenwind heeft veel invloed op zo'n klein toestel, en 500 mijl van tevoren inschatten dat je 100 mijl te kort komt lijkt me niet overdreven laat. 2 uur vliegen, eerder melden lijkt me nogal nutteloos...
klopt - je krijgt 't niet meer vlak. Die amerikaanse kisten met parachute hebben natuurlijk een leuke oplossing hiervoor (kan even niet meer op het type komenCirrus was het - wel wat lichter dan een C130).

[ Voor 4% gewijzigd door franssie op 13-10-2011 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heli's hebben soms ook birdstrikes.
Wat doe je dan als je een gat in je kist hebt?
Juist... dichtplakken met tape. 8)7
Afbeeldingslocatie: http://www.112actueel.nl/2006brand/imgbrand/111000460910-837293.jpg

Meer pics op: http://www.112actueel.nl/...0910&web=link111000460910

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
Afbeeldingslocatie: http://uploads.zcflevo.nl/images/fotoalbum/durs_white-trash-repairs-repair-flowchart.jpg

deze kennen we toch ook allemaal nog wel?
http://www.flightglobal.c...your-piper-cub-30167.aspx
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
Dat is nog een hele rel geworden trouwens. De EASA schrijft een destructieve belastingtest voor, maar zover zijn ze dus eigenlijk niet gekomen... Uiteindelijlk is het allemaal wel goedgekeurd, ze zaten ruim boven de veiligheidsmarges voordat dat hijsjuk er de brui aan gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:15:
[afbeelding]

High speed tape is echt bizar spul anders, brengt je weer op je home base...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-10 23:03
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:15:
[afbeelding]

wtf _O_ hahaha :D

Die had toch ook wel een wtf momentje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu heb ik ook een WTF. Had ik dit maar eerder geweten...
Boeing 747-8 Freighter al op Maastricht Aachen Airport

MAASTRICHT AIRPORT - Amper een paar dagen na de aflevering van de eerste Boeing 747-8 Freighter aan de Luxemburgse vrachtmaatschappij Cargolux, brengt het gloednieuwe toestel vrijdag al een bezoek aan Nederland. Het vliegtuig maakt aan het eind van de ochtend op Maastricht Aachen Airport enkele touch and go's en landt vervolgens, meldt de Limburgse luchthaven aan Luchtvaartnieuws.nl.

Het gaat om een trainingsvlucht van Cargolux. De vrachtmaatschappij is een vaste bezoeker van Maastricht Aachen Airport en zal binnenkort ook op reguliere vrachtvluchten naar Zuid-Limburg de 747-8 inzetten. Cargolux is de 'launch customer' van de nieuwste 747.

De maatschappij ontving op woensdag de eerste Boeing 747-8 Freighter, donderdag volgde de tweede. De levering van de toestellen was zo’n drie weken uitgesteld vanwege ‘contractuele kwesties’, die verband houden met een compensatie vanwege een hoger dan gespecificeerd brandstofverbruik.

Ten opzichte van de Boeing 747-400F kan de zes meter langere 747-8F meer vracht meenemen. Ook is het vliegbereik groter.
http://www.luchtvaartnieu...Maastricht_Aachen_Airport

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:34

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

mcDavid schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:32:
[...]
Dat is nog een hele rel geworden trouwens. De EASA schrijft een destructieve belastingtest voor, maar zover zijn ze dus eigenlijk niet gekomen... Uiteindelijlk is het allemaal wel goedgekeurd, ze zaten ruim boven de veiligheidsmarges voordat dat hijsjuk er de brui aan gaf.
* Freee!! ziet het probleem niet zo, destructieve belastingtest en het hijsjuk is kapot 8)7 :+

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Ik ben ook maar is aan filmpjes maken op schiphol begonnen sinds ik er werk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:12

Spotter

Lichtnicht

Let even op, maken van foto/video/audio opnamen op Schiphol (voor pashouders) is verboden, met uitzondering van persoonlijk gebruik. Ik weet niet hoe ze er tegenaan kijken als het op YouTube gaat. Niet dat je het niet moet doen, maar gewoon even dat je je er bewust van bent.

[ Voor 5% gewijzigd door Spotter op 14-10-2011 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ach dat regeltje heeft ook een net-afgestudeerd rechtenstudente gemaakt, zou er me niet druk over maken. Mensen hebben mij soms wat al te veel respect voor "regeltjes".

[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 14-10-2011 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Spotter schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 18:07:
Let even op, maken van foto/video/audio opnamen op Schiphol (voor pashouders) is verboden, met uitzondering van persoonlijk gebruik. Ik weet niet hoe ze er tegenaan kijken als het op YouTube gaat. Niet dat je het niet moet doen, maar gewoon even dat je je er bewust van bent.
De regel geldt volgens mij dat het geen gevoelige info/materiaal mag zijn of iets wat het bedrijf (eigen), Schiphol of een van hun klanten kan schaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:12

Spotter

Lichtnicht

Just saying, ik ben m'n camera al een keer een weekje kwijt geweest (onterecht en jaren terug, maar toch). Het gaat me er ook echt niet om dat je het niet online moet zetten, maar meer dat mensen zich bewust zijn. Ik vind het namelijk zelf ook onzin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Bolk schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 11:32:
[...]

En fixed ook je koffer als hij uit elkaar valt d:)b

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Het gat werd door de piloot dicht gemaakt en mocht zijn weg vervolgen richting Lelystad.
Sommige mensen zijn ook echt schrijfwonders zeg :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Er lijkt iets goed mis te zijn bij Vijfhuizen:
http://112meldingen.nl/me...1&d=16-10-11&attr=P121AA2

[quote] PRIO 1 [UGS] UITGANGSSTELLING C VIJFHUIZERWEG VIJFHUIZEN LUCHTVAART ONGEVAL
VOS 3 (GRIP: 2 SCHIPHOL) [ 351 570 190 343 346 349 342 199 586 572 581 598 594 110220 592 191 ][/quote]

Worden ook aardig wat ambulances heen gestuurd...

Update: zou gaan om een fokker 70, vluchtnr. KL1252. Inmiddels weer afgeschaald naar Grip 0

[ Voor 9% gewijzigd door 3dfx op 16-10-2011 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
afgeschaald naar Grip 0, simpele noodlanding? Fokker 70.

http://www.nu.nl/binnenla...n-problemen-schiphol.html

Doorlopen , nothing to see here.

[ Voor 50% gewijzigd door Sjah op 16-10-2011 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Woensdag ochtend was er ook al een VOS1 melding, uur voordat de kmar/ambulance diensten met een rampen oefening zouden gaan begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
Fokker 70 met problemen aan het neuswiel. Grip 0 vos 1nog actief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
Tuzla schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 20:27:
Woensdag ochtend was er ook al een VOS1 melding, uur voordat de kmar/ambulance diensten met een rampen oefening zouden gaan begonnen.
Betrof een onboard reanimatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
Er gaat om 21:40 speciaal een 777 uitwijken naar Schiphol met n onwel persoon aan boord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:34

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

bartkoper schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 20:38:
Er gaat om 21:40 speciaal een 777 uitwijken naar Schiphol met n onwel persoon aan boord
Dat is dus ruim een uur van te voren bekend, in die periode kan het vliegtuig al ruim eerder ergens anders in Europa landen :?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Fuel dumpen? Heb geen idee hoe snel dat gaat bij een 777, maar ik kan me voorstellen dat dat bij een grote hoeveelheid niet in een paar minuten gedaan is?
bartkoper schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 20:38:
Je bedoelt die Turkish vlucht (THY11)? Die is al geland. :)

[ Voor 75% gewijzigd door Joni op 16-10-2011 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
Hij komt vanaf zee denk. Toren en meldkamer zijn er druk mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

Joni schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 20:50:
Fuel dumpen? Heb geen idee hoe snel dat gaat bij een 777, maar ik kan me voorstellen dat dat bij een grote hoeveelheid niet in een paar minuten gedaan is?

[...]

Je bedoelt die Turkish vlucht (THY11)? Die is al geland. :)
Mwah.. kwartiertje dumpen en je bent licht genoeg voor een (overweight) landing.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Vraagje voor de reizigers hier.. ik werk al 7 jaar op Schiphol maar heb maar 1 x gevlogen dus ben met de echte praktijk een amateur :9

Maar.. Aankomende zaterdag vlieg ik naar Zagreb, via Wenen als overstap met Austrian airlines, vanaf daar met zelfde maatschappij naar Zagreb. Ik kan niks vinden met google over de bagage, moet die daar zelf opgehaald worden en ingecheckt opnieuw of zoals op Schiphol dat het automatisch gebeurt?

Iemand hier ervaringen mee? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bolk schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 11:32:
Dit is volgens het artikel echter gewone, normale civiele ducttape :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Tuzla schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 16:15:
Vraagje voor de reizigers hier.. ik werk al 7 jaar op Schiphol maar heb maar 1 x gevlogen dus ben met de echte praktijk een amateur :9

Maar.. Aankomende zaterdag vlieg ik naar Zagreb, via Wenen als overstap met Austrian airlines, vanaf daar met zelfde maatschappij naar Zagreb. Ik kan niks vinden met google over de bagage, moet die daar zelf opgehaald worden en ingecheckt opnieuw of zoals op Schiphol dat het automatisch gebeurt?

Iemand hier ervaringen mee? :P
Hoogst waarschijnlijk automatisch, weet het bijna wel zeker eigenlijk. (westerse maatschappij en westers vliegveld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Vraag het voor de zekerheid even bij de checkin. Als het goed is labelen ze je koffer meteen door naar de eindbestemming. Op Wenen zien de bagageladers dan dat Wenen niet de eindbestemming van je koffer is en zorgen ze ervoor dat hij op de juiste vlucht geladen wordt.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 16:24:
[...]

Dit is volgens het artikel echter gewone, normale civiele ducttape :)
Een helikopter kan dat hebben :P

Pagina: 1 ... 79 ... 130 Laatste

Dit topic is gesloten.